abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:53:21 #276
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194216023
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:50 schreef Dimachaerus het volgende:
Zijn we op weg naar een tweede golf?
Hoe meer we testen hoe meer besmette mensen dus ja, denk het wel. Over de ernst horen we niks uiteraard.
pi_194216225
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:50 schreef Dimachaerus het volgende:
Zijn we op weg naar een tweede golf?
Je zou zeggen dat dit al een tweede golf is. Hangt er helemaal vanaf hoe je 'een tweede golf' definieert.

Er is iig een trendbreuk geweest op weekbasis.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_194216350
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je draagt hem toch primair ter bescherming van anderen? :?
Ja, maar dat ze bijvoorbeeld minder afstand houden van anderen want mondkapje om. Of nu wel in druk cafe naar binnen gaan
pi_194216567
twitter
pi_194216617
Ik lees dat Aboutaleb voor verplichte quarantaine pleit? Los van de juridisch-rechtstatelijke bezwaren daar tegen (het is nogal wat, van overheidswege opgelegde vrijheidsontneming) Bereik je daar niet mee dat je het zicht op het virus gaat verliezen?

Hoe eerlijk gaan mensen dan nog zijn bij contactonderzoek? Wie laat zich dan nog testen bij een kriebelhoestje? Of überhaupt? Ik denk dat je dat effect niet moet onderschatten.
zie email 27 oktober
  donderdag 23 juli 2020 @ 05:04:29 #281
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_194216901
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Besmettingen privé sfeer ga je sowieso niet voorkomen, dus wat blijft er over? Alleen werk (no. 2 van de besmettingshaarden). Daar zou je mondkapjes kunnen verplichten of strenger controleren of bedrijven zich aan de regels houden, want dat gebeurt ook niet.
Die ondingen zijn al verplicht bij ons op het werk. Ofwel zo'n luier op je gezicht ofwel een "spatscherm". Terwijl je dichtstbijzijnde collega 20 meter van je vandaan staat. En als je flauwvalt van de warmte achter zo'n scherm of niet meer helder kan denken vanwege minder zuurstof achter zo'n luier krijg je van je chef te horen "ja, we weten het allemaal, we zijn niet bang voor dat virus maar wel bang voor het management."

Echt, het gaat he-le-maal nergens meer over.

Nu hebben we gelukkig vakantie, dus drie weken zonder die waanzinnige paniekregeltjes. En omdat er van vakantie houden toch niets komt omwille van angstige buitenlanden, heb ik me maar aangemeld om mee te helpen met wat onderhoud en verplaatsen van machines op het werk. Er is nu geen manager aanwezig, dus kun je al raden hoeveel luiers en schermen er momenteel worden gedragen. Nou, heel even wel dan, maar dat was omdat er sleuven in de betonvloer werden geslepen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_194217119
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 01:40 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Opvallend hoe snel de discussie is losgebarsten. Heel benieuwd wat men gaat doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194217126
https://www.nu.nl/coronav(...)-toch-niet-doen.html

Die nu.nl moet beter zijn research doen want je krijgt niet zomaar een test als je dat zelf wil.
Je moet eerst symptomen hebben.
pi_194217129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Opvallend hoe snel de discussie is losgebarsten. Heel benieuwd wat men gaat doen.
Ik vind een maand nog erg lang, helemaal gezien de huidige situatie.
Zonder wrijving geen glans
pi_194217136
Mondkapjesplicht svp zo snel mogelijk verplichten aub.
pi_194217151
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:29 schreef quirina het volgende:
Mondkapjesplicht svp zo snel mogelijk verplichten aub.
:')
Go hard or go home
  donderdag 23 juli 2020 @ 06:41:51 #287
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194217166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 05:04 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Die ondingen zijn al verplicht bij ons op het werk. Ofwel zo'n luier op je gezicht ofwel een "spatscherm". Terwijl je dichtstbijzijnde collega 20 meter van je vandaan staat. En als je flauwvalt van de warmte achter zo'n scherm of niet meer helder kan denken vanwege minder zuurstof achter zo'n luier krijg je van je chef te horen "ja, we weten het allemaal, we zijn niet bang voor dat virus maar wel bang voor het management."

Nu hebben we gelukkig vakantie, dus drie weken zonder die waanzinnige paniekregeltjes. En omdat er van vakantie houden toch niets komt omwille van angstige buitenlanden, heb ik me maar aangemeld om mee te helpen met wat onderhoud en verplaatsen van machines op het werk. Er is nu geen manager aanwezig, dus kun je al raden hoeveel luiers en schermen er momenteel worden gedragen. Nou, heel even wel dan, maar dat was omdat er sleuven in de betonvloer werden geslepen.
Lol, je weet dat je er niet minder zuurstof door binnenkrijgt? Flauwvallen van de warmte :') groetjes aan de werkgroepen die er al jaren mee werken of de personen in zuidelijk Europa die ze ook gewoon probleemloos dragen. Hier bij 35 graden ook geen probleem. Je bent gewoon glashard aan het liegen om je 'mening' kracht bij te zetten en de publieke opinie te beïnvloeden. Schaam je dood :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 23 juli 2020 @ 06:45:22 #288
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194217177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 00:41 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Ja, maar dat ze bijvoorbeeld minder afstand houden van anderen want mondkapje om. Of nu wel in druk cafe naar binnen gaan
Raar, niet zichtbaar hier. Op niets gebaseerde aanname.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194217179
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik vind een maand nog erg lang, helemaal gezien de huidige situatie.
Mee eens, denk half Augustus al een feit.
pi_194217294
Was hoer nou ook een topic met mensen die corona hebben/hadden en hoe ze hier mee om gingen?

Kan het iig niet meer vinden.
  donderdag 23 juli 2020 @ 07:37:23 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194217346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:23 schreef 111210 het volgende:
Was hoer nou ook een topic met mensen die corona hebben/hadden en hoe ze hier mee om gingen?

Kan het iig niet meer vinden.
COR / Wie heeft hier corona of kent iemand met corona?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194217348
  donderdag 23 juli 2020 @ 07:38:34 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194217351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 05:04 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Hoe oncomfortabel het wellicht ook voelt, wat je zegt is onzin

https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
  donderdag 23 juli 2020 @ 07:39:23 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194217357
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Waar komt dit vandaan?
pi_194217379
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Verkopen alsof het allemaal "echt" werkt met kinderlijke stripjes :')
pi_194217392
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar komt dit vandaan?
https://twitter.com/shossontwits
pi_194217403
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Verkopen alsof het allemaal "echt" werkt met kinderlijke stripjes :')
Dit is overgenomen van het 3 C principe uit Japan en werkt daar heel goed als geheugensteun voor jong en oud.
Komt voort uit de kritiek die er is op de landelijke campagnes op tv en radio over 'alleen samen krijgen we corona onder controle' waarbij te veel vluchtige beelden eigenlijk de boodschap niet goed duidelijk maken of te vrijblijvend maken. Een dergelijke duidelijke communicatie ontbreekt vooralsnog in Nederland.
pi_194217436
Het offerfeest komt er volgende week ook aan.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)len-voorbereidt.html

"Aboutaleb vreest dat de stijging van het aantal nieuwe besmettingen doorzet, mede door het Offerfeest dat volgende week begint. "Dat is traditiegetrouw het feest waar heel veel mensen bij elkaar komen. Voor je het weet zitten in een huiskamer twintig, dertig mensen.""
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194217461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 02:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees dat Aboutaleb voor verplichte quarantaine pleit? Los van de juridisch-rechtstatelijke bezwaren daar tegen (het is nogal wat, van overheidswege opgelegde vrijheidsontneming) Bereik je daar niet mee dat je het zicht op het virus gaat verliezen?

Hoe eerlijk gaan mensen dan nog zijn bij contactonderzoek? Wie laat zich dan nog testen bij een kriebelhoestje? Of überhaupt? Ik denk dat je dat effect niet moet onderschatten.
Daar zeg je wat. Sowieso is verplichte quarantaine ethisch wat mij betreft een absolute no-go. De vorige golf hebben we zonder die maatregel kunnen bedwingen.

Daarnaast zijn de cijfers bij het dringend geadviseerde testen kennelijk erg laag (12% ofzo?). Geen idee waarom, maar als er verplichte quarantaine in het vooruitzicht staat dan motiveert dat niet bepaald om het hele traject in te gaan van testen en goed meewerken bij contactonderzoeken etc

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2020 07:59:26 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 08:00:28 #300
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194217472
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Daar zeg je wat. Sowieso is verplichte quarantaine ethisch wat mij betreft een absolute no-go. De vorige golf hebben we zonder die maatregel kunnen bedwingen.

Daarnaast zijn de cijfers bij het dringend geadviseerde testen kennelijk erg laag (12% ofzo?). Geen idee waarom, maar als er verplichte quarantaine in het vooruitzicht staat dan motiveert dat niet bepaald om het hele traject in te gaan.
Goed punt ja. Bij verplichte quarantaine zullen veel minder mensen met lichte klachten zich laten testen en zal de bereidheid om die app te gebruiken ook flink teruglopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')