Hoe meer we testen hoe meer besmette mensen dus ja, denk het wel. Over de ernst horen we niks uiteraard.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:50 schreef Dimachaerus het volgende:
Zijn we op weg naar een tweede golf?
Je zou zeggen dat dit al een tweede golf is. Hangt er helemaal vanaf hoe je 'een tweede golf' definieert.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:50 schreef Dimachaerus het volgende:
Zijn we op weg naar een tweede golf?
Ja, maar dat ze bijvoorbeeld minder afstand houden van anderen want mondkapje om. Of nu wel in druk cafe naar binnen gaanquote:Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je draagt hem toch primair ter bescherming van anderen?
Die ondingen zijn al verplicht bij ons op het werk. Ofwel zo'n luier op je gezicht ofwel een "spatscherm". Terwijl je dichtstbijzijnde collega 20 meter van je vandaan staat. En als je flauwvalt van de warmte achter zo'n scherm of niet meer helder kan denken vanwege minder zuurstof achter zo'n luier krijg je van je chef te horen "ja, we weten het allemaal, we zijn niet bang voor dat virus maar wel bang voor het management."quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Besmettingen privé sfeer ga je sowieso niet voorkomen, dus wat blijft er over? Alleen werk (no. 2 van de besmettingshaarden). Daar zou je mondkapjes kunnen verplichten of strenger controleren of bedrijven zich aan de regels houden, want dat gebeurt ook niet.
Opvallend hoe snel de discussie is losgebarsten. Heel benieuwd wat men gaat doen.quote:
Ik vind een maand nog erg lang, helemaal gezien de huidige situatie.quote:Op donderdag 23 juli 2020 06:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallend hoe snel de discussie is losgebarsten. Heel benieuwd wat men gaat doen.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 06:29 schreef quirina het volgende:
Mondkapjesplicht svp zo snel mogelijk verplichten aub.
Lol, je weet dat je er niet minder zuurstof door binnenkrijgt? Flauwvallen van de warmtequote:Op donderdag 23 juli 2020 05:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Die ondingen zijn al verplicht bij ons op het werk. Ofwel zo'n luier op je gezicht ofwel een "spatscherm". Terwijl je dichtstbijzijnde collega 20 meter van je vandaan staat. En als je flauwvalt van de warmte achter zo'n scherm of niet meer helder kan denken vanwege minder zuurstof achter zo'n luier krijg je van je chef te horen "ja, we weten het allemaal, we zijn niet bang voor dat virus maar wel bang voor het management."
Echt, het gaat he-le-maal nergens meer over.
Nu hebben we gelukkig vakantie, dus drie weken zonder die waanzinnige paniekregeltjes. En omdat er van vakantie houden toch niets komt omwille van angstige buitenlanden, heb ik me maar aangemeld om mee te helpen met wat onderhoud en verplaatsen van machines op het werk. Er is nu geen manager aanwezig, dus kun je al raden hoeveel luiers en schermen er momenteel worden gedragen. Nou, heel even wel dan, maar dat was omdat er sleuven in de betonvloer werden geslepen.
Raar, niet zichtbaar hier. Op niets gebaseerde aanname.quote:Op donderdag 23 juli 2020 00:41 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja, maar dat ze bijvoorbeeld minder afstand houden van anderen want mondkapje om. Of nu wel in druk cafe naar binnen gaan
Mee eens, denk half Augustus al een feit.quote:Op donderdag 23 juli 2020 06:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik vind een maand nog erg lang, helemaal gezien de huidige situatie.
COR / Wie heeft hier corona of kent iemand met corona?quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:23 schreef 111210 het volgende:
Was hoer nou ook een topic met mensen die corona hebben/hadden en hoe ze hier mee om gingen?
Kan het iig niet meer vinden.
Hoe oncomfortabel het wellicht ook voelt, wat je zegt is onzinquote:Op donderdag 23 juli 2020 05:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Die ondingen zijn al verplicht bij ons op het werk. Ofwel zo'n luier op je gezicht ofwel een "spatscherm". Terwijl je dichtstbijzijnde collega 20 meter van je vandaan staat. En als je flauwvalt van de warmte achter zo'n scherm of niet meer helder kan denken vanwege minder zuurstof achter zo'n luier krijg je van je chef te horen "ja, we weten het allemaal, we zijn niet bang voor dat virus maar wel bang voor het management."
Echt, het gaat he-le-maal nergens meer over.
Nu hebben we gelukkig vakantie, dus drie weken zonder die waanzinnige paniekregeltjes. En omdat er van vakantie houden toch niets komt omwille van angstige buitenlanden, heb ik me maar aangemeld om mee te helpen met wat onderhoud en verplaatsen van machines op het werk. Er is nu geen manager aanwezig, dus kun je al raden hoeveel luiers en schermen er momenteel worden gedragen. Nou, heel even wel dan, maar dat was omdat er sleuven in de betonvloer werden geslepen.
Dit is overgenomen van het 3 C principe uit Japan en werkt daar heel goed als geheugensteun voor jong en oud.quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Verkopen alsof het allemaal "echt" werkt met kinderlijke stripjes
Daar zeg je wat. Sowieso is verplichte quarantaine ethisch wat mij betreft een absolute no-go. De vorige golf hebben we zonder die maatregel kunnen bedwingen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 02:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees dat Aboutaleb voor verplichte quarantaine pleit? Los van de juridisch-rechtstatelijke bezwaren daar tegen (het is nogal wat, van overheidswege opgelegde vrijheidsontneming) Bereik je daar niet mee dat je het zicht op het virus gaat verliezen?
Hoe eerlijk gaan mensen dan nog zijn bij contactonderzoek? Wie laat zich dan nog testen bij een kriebelhoestje? Of überhaupt? Ik denk dat je dat effect niet moet onderschatten.
Goed punt ja. Bij verplichte quarantaine zullen veel minder mensen met lichte klachten zich laten testen en zal de bereidheid om die app te gebruiken ook flink teruglopen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Daar zeg je wat. Sowieso is verplichte quarantaine ethisch wat mij betreft een absolute no-go. De vorige golf hebben we zonder die maatregel kunnen bedwingen.
Daarnaast zijn de cijfers bij het dringend geadviseerde testen kennelijk erg laag (12% ofzo?). Geen idee waarom, maar als er verplichte quarantaine in het vooruitzicht staat dan motiveert dat niet bepaald om het hele traject in te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |