SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
• Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Belachelijk inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:02 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Waarom mag de lokale politie in Portland niks doen?
Zolang demonstraties niet vreedzaam gebeuren moet je als politie gewoon op scherp kunnen schieten.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Want dat werk zo lekker de-escalerend altijd ja.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Belachelijk inderdaad.
Zolang demonstraties niet vreedzaam gebeuren moet je als politie gewoon op scherp kunnen schieten.
Heb je nog meer van die goede ideeën?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Andy Ngo serieus nemen
[ Bericht 48% gewijzigd door Puddington op 22-07-2020 12:18:32 ]Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Er is maar 1 effectieve manier om met Antifa om te gaan en dat is om ze te bestempelen als terroristen (wat ze ook zijn) en ze dus ook zo te behandelen. Arresteren en berechten, en bij te veel verzet neerschieten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want dat werk zo lekker de-escalerend altijd ja.
Heb je nog meer van die goede ideeën?Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ja leuk. Maar hoe weet je of iemand lid is van Antifa?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er is maar 1 effectieve manier om met Antifa om te gaan en dat is om ze te bestempelen als terroristen (wat ze ook zijn) en ze dus ook zo te behandelen. Arresteren en berechten, en bij te veel verzet neerschieten.
Je geweldsgeilheid begint trouwens weer op te spelen, kijk even een poezenfilmpje.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Sorry hoor, maar jíj komt met allerhande aantijgingen. Ik leg je uit waarom die geen hout snijden, vervolgens gooi je er maar weer wat anders tegenaan en dan zou ik opeens niets onderbouwen? Raar verhaal.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Het is allebei. Jij hebt 0 argumenten waarom biden een goede kandidaat zou zijn. En dus ga je maar jij-bakken en dom doen.
Kortom, de bal ligt bij jou. Wat gaat biden exact doen en waarom zou dat goed zijn. Gezien zijn verleden dat bol staat van handtastelijkheden, racistische en homofobe uitspraken, wat betekent zijn presidentschap? Hij is bijna 80 en komt erg zwak over in interviews. Hij stamelt continu en heeft last van brain freezes. In de ultra-linkse media bubble wordt daar niet over gesproken.
Kom met onderbouwingen, bronvermeldingen, maak een case. Chop chop.
Maar goed, als ik naar de VS kijk, dan zie ik een aantal problemen. Op dit moment hebben ze nog wel even een coronavirusje dat aardig rondwaart met alle medische en economische gevolgen van dien. Alleen al een president die de boel serieus neemt, luistert naar deskundigen en niet enkel aan z'n eigen belangen denkt zou daar al een heel stap voorwaarts zijn, maar in bredere zin staat de Amerikaanse zorg voor een behoorlijk probleem. Die zorg is fantastisch voor de meest vermogenden, maar voor velen is die vrij beroerd. In rurale gebieden sluiten ziekenhuizen, het aantal onverzekerden neemt toe, van de verzekerden is een groot deel ook nog steeds heel karig verzekerd en ga zo maar door. Een ongezonde bevolking heeft een enorme impact op je economie en je samenleving. Daar kan de VS nog best wat stappen in zetten en dat is bij de Democraten in een stuk betere handen dan bij de partij wiens idee het toch vooral is dat gezondheid een keuze is.
Dat lijkt mij vanuit Amerikaans perspectief toch zo langzamerhand wel even prio nummer één.
Sowieso geldt voor veel beleidsterreinen dat ik toch meer zie in Democratisch beleid, dan in de inmiddels volkomen geradicaliseerde posities van de GOP.
Vanuit mijn Europese perspectief denk ik dat vooral de wijze waarop de VS nu haar sterke positie op het wereldtoneel heeft verkwanseld (lees bladen als Foreign Policy voor de analyses zou ik zeggen) niet gunstig is voor de westerse wereld. Mensen verwarren het stoere optreden van Trump nog wel eens met effectief, daadkrachtig beleid, maar ze geven China juist alle ruimte om een dominante positie te verwerven in Azië en op het wereldtoneel. Overal je beste bondgenoten schofferen en afstoten en denken dat je daarmee in je eigen belang handelt is vreselijk naïef en kortzichtig. Ik verwacht hier toch wel weer iets meer een terugkeer naar de pre-Trump situatie met Biden.
Een ander belangrijk punt voor mij als ongelovige hond is dat je met Trump (en de GOP) een justitieel apparaat neerzet dat zo langzamerhand steeds meer gaat lijken op dat van de republiek Gilead. Toch niet iets wat ik erg toejuich.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat Bill C. van meisjes hield geloof ik graag, Maar ik denk niet dat je zelf geloofd dat Hillary of Chelsea babietjes opeten of meisjes misbruikten, wees eens eerlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Klopt 100% Al ben ik intussen afgestapt van het pizzaria verhaal.
Gelukkig is het intussen haast voor iedereen duidelijk dat er een elite pedofielen kring bestaat.
En ja, als Trump daar onderdeel van is, flikker em maar in een diepe kerker, naast de Clintons, Podesta's en al het andere pedofiele tuig.![]()
Er zijn genoeg vrouwelijke pedofielen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef fliert het volgende:
[..]
Dat Bill C. van meisjes hield geloof ik graag, Maar ik denk niet dat je zelf geloofd dat Hillary of Chelsea babietjes opeten of meisjes misbruikten, wees eens eerlijk.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
![]()
Hier kan ik wel om lachen. Die foto van Roy Moore erbij maakt het wel af.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Feit is dat extreem rechtse anti-overheids gekkies (Timoty McVeigh, Stephen Paddock, George Hennard, Patrick Crusius en vele anderen) degenen zijn die (naast de nodige religieuze idioten) de echte terroristen zijn die vele doden op hun geweten hebben. Als je een beweging als terroristische organisatie zou moeten bestempelen dan is het wellicht de NRA.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er is maar 1 effectieve manier om met Antifa om te gaan en dat is om ze te bestempelen als terroristen (wat ze ook zijn) en ze dus ook zo te behandelen. Arresteren en berechten, en bij te veel verzet neerschieten.![]()
Het enige dat de politie in Portland niet meer mag doen wat voorheen wel mocht is traangas en rubberen kogels (en andere niet-dodelijke munitie) inzetten als een vorm van crowd control. Iets dat, even ter vergelijking, in Nederland al lang en breed verboden is zonder dat het onwerkbare situaties oplevert.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:02 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Waarom mag de lokale politie in Portland niks doen?![]()
U.S. Orders China to Close Its Houston Consulate in 72 HoursDat zal de verslechterende relatie geen goed doen.![]()
![]()
Serieuze vraag.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Feit is dat extreem rechtse anti-overheids gekkies (Timoty McVeigh, Stephen Paddock, George Hennard, Patrick Crusius en vele anderen) degenen zijn die (naast de nodige religieuze idioten) de echte terroristen zijn die vele doden op hun geweten hebben. Als je een beweging als terroristische organisatie zou moeten bestempelen dan is het wellicht de NRA.
Welke NRA leden hebben aanslagen gepleegd en gemoord?![]()
Is dat niet die aziatische journalist die door antifa zwaar mishandeld is geworden omdat hij zogenaamd een fascist zou zijn?quote:![]()
![]()
Heb je ook bewijs dat John Podesta een pedofiel is?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:19 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Is dat niet die aziatische journalist die door antifa zwaar mishandeld is geworden omdat hij zogenaamd een fascist zou zijn?Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Natuurlijk heb ik dat, ben er al mee naar de politie geweest.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je ook bewijs dat John Podesta een pedofiel is?
Tegelijk met alle andere mensen en hun bewijs voor pedofilie bij Trump enzo.![]()
Ik noem Trump geen pedofiel, beste vriend.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:24 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik dat, ben er al mee naar de politie geweest.
Tegelijk met alle andere mensen en hun bewijs voor pedofilie bij Trump enzo.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Andy Ngo, was dat niet die provocateur die rondhing met haatgroepen Patriot Prayer en Proud Boys en vervolgens verwijderd van Quilette?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:19 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Is dat niet die aziatische journalist die door antifa zwaar mishandeld is geworden omdat hij zogenaamd een fascist zou zijn?
https://www.rollingstone.(...)troll-antifa-877914/
https://www.vice.com/en_u(...)-plot-against-antifaDon't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Anderen wel, maar daar horen we je nooit om bewijs vragen, hypocriet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik noem Trump geen pedofiel, beste vriend.![]()
Ah, 'hullie doen het ook'. Zeer volwassen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Anderen wel, maar daar horen we je nooit om bewijs vragen, hypocriet.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Jij ageerde ook tegen Tweek omdat hij suggereerde dat Trump een pedofiel is. Vervolgens roep jij doodleuk met stelligheid dat Clinton en Podesta kinderen misbruiken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Tja, ik noem het hoe het is.
Nooit om bewijs vragen wanneer hier over pedofilie bij Trump wordt gepraat... maar zodra iemand je eigen geliefde pedofiel Podesta beschuldigt, dan opeens ben je op je teentjes getrapt en ga je om bewijs janken.
Ik kan niet anders dan concluderen dat je hypocriet gedrag vertoont, maar weer eens.
Wie is er dan hypocriet?Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Gaan we nu een wedstrijd extreem links dit extreem rechts dat houden hier?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Feit is dat extreem rechtse anti-overheids gekkies (Timoty McVeigh, Stephen Paddock, George Hennard, Patrick Crusius en vele anderen) degenen zijn die (naast de nodige religieuze idioten) de echte terroristen zijn die vele doden op hun geweten hebben. Als je een beweging als terroristische organisatie zou moeten bestempelen dan is het wellicht de NRA.
Het ging in die twitterpost om antifa. Die kun je prima wegzetten als terroristen met het geweld en vernielingen die ze regelmatig aanrichten.
Hilarisch dat je daarna spastisch de NRA en McVeigh tevoorschijn probeert te halen. McVeigh is trouwens ook al 25 jaar dood of zo.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Hier op Fok! is Fortuin ook nog steeds relevant op de één of andere manier, ook al is die al bijna 20 jaar dood. Dus ja, dan is McVeigh dat eigenlijk ook wel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gaan we nu een wedstrijd extreem links dit extreem rechts dat houden hier?
Het ging in die twitterpost om antifa. Die kun je prima wegzetten als terroristen met het geweld en vernielingen die ze regelmatig aanrichten.
Hilarisch dat je daarna spastisch de NRA en McVeigh tevoorschijn probeert te halen. McVeigh is trouwens ook al 25 jaar dood of zo.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Wist je overigens dat Trump de enige hooggeplaatste persoon was die heeft meegeholpen in het onderzoek naar Epstein zo'n 10 jaar geleden? Aldus advocaat van 1 van de slachtoffers.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen enkel troistend woord voor de slachtoffers van Maxwell en Epstein. Maar wel Maxwell het beste wensen.
Het lijkt me duidelijk waar zijn prioriteiten liggen.
![]()
En dan nu heel hypocriet de dader het beste wensen.
Eens zien of jij Trump nu een hypocriet vindt. Anders zou jij wel heel hypocriet zijn, nietwaar?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Mensen, mensen, mensen...
Misschien tijd om allemaal even 24 uur niet te posten?
Wat een feiten vrije diarree in dit topic de laatste dagen.![]()
Geen idee. Echter dan een wedervraag. Sinds wanneer is Antifa een vereniging?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:09 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Serieuze vraag.
Welke NRA leden hebben aanslagen gepleegd en gemoord?![]()
Wat mij betreft niet. Maar het is een beetje sneu om te doen alsof Antifa of BLM terroristen zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hilarisch dat je daarna spastisch de NRA en McVeigh tevoorschijn probeert te halen. McVeigh is trouwens ook al 25 jaar dood of zo.![]()
Je hebt geen idee, maar bent wel heel stellig in het bestempelen als terroristische organisatie.quote:
Apart.![]()
Te doen alsof.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Maar het is een beetje sneu om te doen alsof Antifa of BLM terroristen zijn.![]()
Vanwege hun gedrag voldoen ze prima aan die benaming.
Maar laat inderdaad maar zitten. Want offtopic.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Dat geouwehoer van Profa ben ik wel zat.
Is deze corruptiepoging van Trump al besproken?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Eens kijken of Koosje nu om bewijs vraagt, anders zou het wel erg hypocriet zijn van hemquote:Op woensdag 22 juli 2020 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij ageerde ook tegen Tweek omdat hij suggereerde dat Trump een pedofiel is. Vervolgens roep jij doodleuk met stelligheid dat Clinton en Podesta kinderen misbruiken.
Wie is er dan hypocriet?Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Tja, we horen rechts hier constant janken over Antifa maar er is nooit enig bewijs dat Antifa misdaden pleegde terwijl er wel bewijzen zijn dat extremistisch rechts niet alleen misdaden pleegde maar poogden om het in de schoenen van BLM en Antifa te schuiven.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hilarisch dat je daarna spastisch de NRA en McVeigh tevoorschijn probeert te halen. McVeigh is trouwens ook al 25 jaar dood of zo.
Kun je mischien bewijs aandragen voor je beweringen over Antifa wat niet op "Het stond op Twitter" neerkomt?![]()
Nu nog je bewijs, daar is al zo vaak om gevraagd en de mods hebben dat ook extra benadrukt. Als je dit soort beweringen doet, moet je ook met bewijs komen.quote:
[ Bericht 21% gewijzigd door capricia op 22-07-2020 15:08:48 ]Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Antifa is geen georganiseerde groep ofzo, dus als zodanig kan die nooit een misdaad hebben begaan.
Er is geen ledenlijst, geen bestuur, geen ALV.
Het is voor een individu heel makkelijk om te zeggen dat ze Antifa zijn natuurlijk, maar hoe ga je dat controleren?
Mensen die roepen dat Antifa een terroristische organisatie is snappen niet wat woorden betekenen, denk ik."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
![]()
Blunder of dogwhistle?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik wil je nogmaals verzoeken de topicregels te volgen. Dit is ook weer zo'n bewering die je maar doet in andere topics, niet in pol.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat hebben ze slim gespeeld ja.
Een stel laffe lage ratten zijn het. Niets meer en niets minder.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Antifa wordt als terroristische organisatie bestempeld, terwijl dat niet eens een organisatie is. Ik spiegelde even.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:24 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je hebt geen idee, maar bent wel heel stellig in het bestempelen als terroristische organisatie.
Apart.![]()
Als jij winkelpanden en een halve binnenstad gaat slopen en geweld tegen politie en burgers gebruikt dan ja, natuurlijk ben je dan een terrorist.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Volgens mij een anti-facist. Ik zou maar oppassen. Ik ben overigens ook een anti-facist, ben ik nu ook een terrorist?Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Dailymail is wel een uitgesproken matige bron inderdaad, maar het lijdt toch geen twijfel dat een aantal lui die zich associëren met de antifa beweging misdrijven plegen bij een aantal van deze protesten? Antifa als een organisatie zien vanwaaruit gecoördineerd misdrijven gepleegd zouden worden of zelfs terrorisme is wel weer een ander verhaal natuurlijk.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Wie zijn de laffe ratten? Iedereen die zich anti-fascistisch noemt? Ik mag hopen dat dat de meerderheid van de mensheid is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat hebben ze slim gespeeld ja.
Een stel laffe lage ratten zijn het. Niets meer en niets minder."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Nogmaals: lees de OP over welke bronnen we hier gebruiken.
En kappen met op de persoon spelen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Terrorist is verworden tot een synoniem van hooligan?quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als jij winkelpanden en een halve binnenstad gaat slopen en geweld tegen politie en burgers gebruikt dan ja, natuurlijk ben je dan een terrorist.![]()
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Antifa heeft politieke doeleinden, een hooligan niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Terrorist is verworden tot een synoniem van hooligan?Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Je bent net een vastgelopen langspeelplaat.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Antifa heeft politieke doeleinden, een hooligan niet.
En je hebt nog steeds niet begrepen wat Antifa is."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
![]()
En
Deels denk ik dan aan self fulfilling prophecies of zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Andere kant staat, dat de eerdere aannames bewaarheid worden.![]()
Antifa als organisatie bestaat niet. Er is geen clubhuis, geen clublied of vlag. Dat in tegenstelling tot de clubs waar ik je nooit over hoor, althans niet in negatieve zin en die minimaal evenveel leed veroorzaken. Ongetwijfeld zijn er anti-facisten en mensen die zich met BLM identificeren die zich misdragen. Die personen mogen daar als persoon voor vervolgd en veroordeeld worden, niets mis mee. Vooral doen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Antifa heeft politieke doeleinden, een hooligan niet.
Natuurlijk heeft Antifa politieke doelstellingen, om precies te zijn strijden tegen onderdrukking en fascisme. Ik begrijp dat jij dat slechte doelstellingen vindt?
Waar je over van mening kunt verschillen is wie precies fascisten zijn en welke middelen zijn toegestaan om fascisten een halt toe te roepen. Sommigen vinden geweld toegestaan, op zich begrijp ik dat best, maar ik denk dat het meestal contra-productief is. Niemand weet tenslotte of het doodschieten van Hitler voorafgaand aan WOII tot minder slachtoffers had geleid. En nee ik noem Trump hier geen Hitler, dat zou een belediging voor Hitler zijn tenslotte (Hitler had wel een plan, weliswaar een slecht plan, maar wel een plan).
Het probleem van pakweg de afgelopen twintig jaar is dat extreem-rechts weer uit zijn hol gekropen is en aanzienlijk meer slachtoffers maakt dan welke anti-fascistische beweging dan ook. En dan niet blauwe ogen, gebroken botten of kapotte ruiten, maar gewoon honderden doden via gerichte aanslagen (Breidvik, McVeigh, Tarrant, Rathjen, Gundolf Köhler, de bende van nijvel).
Dus ja, je mag best kritiek hebben op de methoden van mensen die zich Antifa noemen, maar ik zou vooral kijken naar de eigen achterban die niet gewoon wat zaken vernield, maar mensen daadwerkelijk vermoord.
[ Bericht 0% gewijzigd door mcmlxiv op 22-07-2020 15:35:04 ]![]()
![]()
Interessante thread over het oppakken van willekeurige mensen zonder reden door Trump's privé-militie.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dus als ik het goed begrijp moeten slachtoffers van racisme en discriminatie niet janken. Maar had Obama zijn bek moeten houden over Trump omdat meneertje op zijn teentjes was getrapt?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad. Obama had gewoon zijn bek dicht moeten houden.![]()
Ik snap dat Antifa als organisatie niet bestaat, dat is ook waarom ik ze eerder als laffe ****** heb neergezet wat helaas weer eens verwijderd is. Het probleem met afas is dat ze meestal extreem links zijn en er voor hun niet veel nodig is om iemand als fascist weg te zetten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Antifa als organisatie bestaat niet. Er is geen clubhuis, geen clublied of vlag. Dat in tegenstelling tot de clubs waar ik je nooit over hoor, althans niet in negatieve zin en die minimaal evenveel leed veroorzaken. Ongetwijfeld zijn er anti-facisten en mensen die zich met BLM identificeren die zich misdragen. Die personen mogen daar als persoon voor vervolgd en veroordeeld worden, niets mis mee. Vooral doen.
Natuurlijk heeft Antifa politieke doelstellingen, om precies te zijn strijden tegen onderdrukking en fascisme. Ik begrijp dat jij dat slechte doelstellingen vindt?
Waar je over van mening kunt verschillen is wie precies fascisten zijn en welke middelen zijn toegestaan om fascisten een halt toe te roepen. Sommigen vinden geweld toegestaan, op zich begrijp ik dat best, maar ik denk dat het meestal contra-productief is. Niemand weet tenslotte of het doodschieten van Hitler voorafgaand aan WOII tot minder slachtoffers had geleid. En nee ik noem Trump hier geen Hitler, dat zou een belediging voor Hitler zijn tenslotte (Hitler had wel een plan, weliswaar een slecht plan, maar wel een plan).
Het probleem van pakweg de afgelopen twintig jaar is dat extreem-rechts weer uit zijn hol gekropen is en aanzienlijk meer slachtoffers maakt dan welke anti-fascistische beweging dan ook. En dan niet blauwe ogen, gebroken botten of kapotte ruiten, maar gewoon honderden doden via of gerichte aanslagen (Breidvik, McVeigh, Tarrant, Rathjen, Gundolf Köhler, de bende van nijvel).
Dus ja, je mag best kritiek hebben op de methoden van mensen die zich Antifa noemen, maar ik zou vooral kijken naar de eigen achterban die niet gewoon wat zaken vernield, maar mensen daadwerkelijk vermoord.
Je drukt je ook heel voorzichtig uit toen je zei dat "sommigen vinden geweld" toegestaan, daar kun je makkelijk "vrijwel iedereen" voor in de plaats zetten. Je probeert alles te verbloemen. En nee, ze deugen voor geen meter, ik heb zelf persoonlijk ervaren dat het communisten zijn die aan Castro en Lenin verheerlijking doen.
Maar misschien is de stap inderdaad makkelijker om een winkel te slopen of leeg te roven als je niet gelooft in privaat bezit en alles gemeengoed hoort te zijn. Ik lig er geen nacht wakker van als er eentje neergeknuppeld wordt door de enge fascistische polizei.
En wat is mijn achterban dan?
[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 22-07-2020 16:04:23 ]Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Op papier zijn ze geen organisatie, dat pakken ze slim aan. Neemt niet weg dat het een zeer georganiseerd decentraal netwerk is, vooral die figuren van black bloc.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik snap dat Antifa als organisatie niet bestaat, dat is ook waarom ik ze eerder als laffe ****** heb neergezet wat helaas weer eens verwijderd is. Het probleem met afas is dat ze meestal extreem links zijn en er voor hun niet veel nodig is om iemand als fascist weg te zetten.You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers![]()
Smakelijk:
https://amp.theguardian.c(...)tter_impression=true
Quotes:
“ Trump consults Bush torture lawyer on how to skirt law and rule by decree”
“ John Yoo told the Guardian he has been talking to White House officials about his view that a recent supreme court ruling on immigration would allow Trump to issue executive orders on whether to apply existing federal laws.
“If the court really believes what it just did, then it just handed President Trump a great deal of power, too,” Yoo, a professor at Berkeley Law, said.”
“ “This is how it begins,” Laurence Tribe, a Harvard constitutional law professor, wrote on Twitter. “The dictatorial hunger for power is insatiable. If ever there was a time for peaceful civil disobedience, that time is upon us.”
“ Tribe called Yoo’s interpretation of the Daca ruling “indefensible”.
He added: “I fear that this lawless administration will take full advantage of the fact that judicial wheels grind slowly and that it will be difficult to keep up with the many ways Trump, aided and abetted by Bill Barr as attorney general and Chad Wolf as acting head of homeland security, can usurp congressional powers and abridge fundamental rights in the immigration space in particular but also in matters of public health and safety.”
“ Alka Pradhan, a defence counsel in the 9/11 terrorism cases against inmates in the Guantánamo Bay prison camp, said: “John Yoo’s so-called reasoning has always been based on ‘What can the president get away with?’ rather than ‘What is the purpose and letter of the law?’![]()
Wie zijn dat nou weer, black Bloc?quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:58 schreef Selqae het volgende:
[..]
Op papier zijn ze geen organisatie, dat pakken ze slim aan. Neemt niet weg dat het een zeer georganiseerd decentraal netwerk is, vooral die figuren van black bloc.
Edit. Ik lees het al. Het is een techniek. Met die zwarte kleren en zo. Om niet herkenbaar te zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De harde kern van Antifa die bereid is geweld te gebruiken.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwart_BlokYou only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers![]()
![]()
Nou dat werd ook eens tijd. Ik vraag me af of ze hem tot ex-advocaat gaan maken. Ik mag het hopen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Nou dat werd ook eens tijd. Ik vraag me af of ze hem tot ex-advocaat gaan maken. Ik mag het hopen.
Reken er maar niet op.![]()
En dan? is Barr dan AG af?
Hij lacht ze allemaal uit.
Eens kijken of Barr volgende week verschijnt voor de Judiciary Commitee.![]()
Dat hindert Trump en co niet. Je kan gewoon zeggen dat een demonstrant antifa is wanneer hij door de politie wordt aangevallen. Dat rechtvaardigt politiegeweld gelijk. Dat is dus al gebeurd met die oude man met een schedelfractuur na een duw van een agent.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Antifa als organisatie bestaat niet.
Elke demonstrant die je niet zint is antifa. Elke leidende democraat is extreem links. NYT en Wikipedia zijn extreem links. Elke peiling met slecht resultaat voor Trump is Fake News. Elk schandaal is een hoax. Het is een ideologie gebaseerd op wensdenken en spookbeelden.Géén kloon van tvlxd!![]()
Klopt. En daarmee is ook meteen volledig duidelijk wie hier de extremisten (fascisten) zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:51 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat hindert Trump en co niet. Je kan gewoon zeggen dat een demonstrant antifa is wanneer hij door de politie wordt aangevallen. Dat rechtvaardigt politiegeweld gelijk. Dat is dus al gebeurd met die oude man met een schedelfractuur na een duw van een agent.
Elke demonstrant die je niet zint is antifa. Elke leidende democraat is extreem links. NYT en Wikipedia zijn extreem links. Elke peiling met slecht resultaat voor Trump is Fake News. Elk schandaal is een hoax. Het is een ideologie gebaseerd op wensdenken en spookbeelden.![]()
kijk, de enige organisatie die zich aangevallen voelt door antifa is diegene die zich er door bedreigd voelen. De gemiddelde Amerikaan (zelfs de meeste republikeinen voelen zich niet bedreigd) heeft geen problemen met antifa, alleen de groep die het doel is van die beweging. Laat dit even inzinken, en realiseer wat je bent.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:58 schreef Selqae het volgende:
[..]
Op papier zijn ze geen organisatie, dat pakken ze slim aan. Neemt niet weg dat het een zeer georganiseerd decentraal netwerk is, vooral die figuren van black bloc.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
De gemiddelde Amerikaan (zelfs de meeste republikeinen voelen zich niet bedreigd) heeft geen problemen met antifa, alleen de groep die het doel is van die beweging. Laat dit even inzinken, en realiseer wat je bent.quote:49% of Likely U.S. Voters think the “antifa" movement should be designated a terrorist organization.
https://www.rasmussenrepo(...)rrorist_organizationYou only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers![]()
Blijft lastig om iets wat niet bestaat tot terroristische organisatie te bestempelen. Maar ach Geert probeert dat ook wel eens.quote:![]()
Ja, dat zou je graag willen he?quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
kijk, de enige organisatie die zich aangevallen voelt door antifa is diegene die zich er door bedreigd voelen. De gemiddelde Amerikaan (zelfs de meeste republikeinen voelen zich niet bedreigd) heeft geen problemen met antifa, alleen de groep die het doel is van die beweging. Laat dit even inzinken, en realiseer wat je bent.
De term fascisme is bij Antifa wel heel erg breed. Normale burgers willen vaak niets met die activisten te maken hebben. Ga anders even een rondje door Hamburg en Parijs lopen en vraag daar wat mensen van Antifa vinden.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
heel leuk maar antifa bestaat al 80 jaar. In het begin werden ze het verzet of de geallieerden genoemd.quote:
Dat er nu groeperingen zijn die ze als "terroristen" brandmerken wil niet zeggen dat ze dit zijn. De naam zegt het al anti fascisme. Ze proberen simpelweg te voorkomen dat die weer terugkomen. Zo simpel is het.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
we WETEN wat jij bent. Maak je daar over geen illusies.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja, dat zou je graag willen he?
De term fascisme is bij Antifa wel heel erg breed. Normale burgers willen vaak niets met die activisten te maken hebben. Ga anders even een rondje door Hamburg en Parijs lopen en vraag daar wat mensen van Antifa vinden.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Prima dat je dat vindt maar ik reageerde meer op je stelling dat de gemiddelde Amerikaan geen problemen heeft met Antifa.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:10 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
heel leuk maar antifa bestaat al 80 jaar. In het begin werden ze het verzet of de geallieerden genoemd.
Dat er nu groeperingen zijn die ze als "terroristen" brandmerken wil niet zeggen dat ze dit zijn. De naam zegt het al anti fascisme. Ze proberen simpelweg te voorkomen dat die weer terugkomen. Zo simpel is het.You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers![]()
Het percentage komt ruwweg overeen met de hardcore Trump achterban. En echt, dit is echt niet de gemiddelde Amerikaanquote:Op woensdag 22 juli 2020 17:12 schreef Selqae het volgende:
[..]
Prima dat je dat vindt maar ik reageerde meer op je stelling dat de gemiddelde Amerikaan geen problemen heeft met Antifa.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Oh echt waar joh.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:12 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
we WETEN wat jij bent. Maak je daar over geen illusies.
Ik geef alleen maar aan dat je uitspraak over de gemiddelde burger die antifa steunt een dikke hoop bullshit is.
Mensen bewonderen geen krakende parasieten die met stenen naar politie gooien.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Sure, maar laat eens wat bronnen zien dan dat de meerderheid (inclusief Republikeinen) geen problemen heeft met Antifa?quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:14 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het percentage komt ruwweg overeen met de hardcore Trump achterban. En echt, dit is echt niet de gemiddelde AmerikaanYou only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers![]()
Ach, ook Hitler is ooit door verkiezingen aan de macht gekomen. Waar mensen op stemmen en wat mensen bewonderen zegt niet zoveel over wat goed en kwaad is. En nee hiermee vergelijk ik nog steeds Trump niet met Hitler. Degenen die op hem stemmen vergelijk ik wel met domme duitsers, dat wel ja.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh echt waar joh.
Ik geef alleen maar aan dat je uitspraak over de gemiddelde burger die antifa steunt een dikke hoop bullshit is.
Mensen bewonderen geen krakende parasieten die met stenen naar politie gooien.![]()
Dat is het punt ook helemaal niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ach, ook Hitler is ooit door verkiezingen aan de macht gekomen. Waar mensen op stemmen en wat mensen bewonderen zegt niet zoveel over wat goed en kwaad is. En nee hiermee vergelijk ik nog steeds Trump niet met Hitler. Degenen die op hem stemmen vergelijk ik wel met domme duitsers, dat wel ja.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:10 schreef klappernootopreis het volgende:
heel leuk maar antifa bestaat al 80 jaar. In het begin werden ze het verzet of de geallieerden het Rode Leger genoemd.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
![]()
Kijk eens: De GOP gaat toch maar voor het verkleinen van de staatsschuld als Biden wint. Het verder laten oplopen onder Trump is trouwens wel een goed idee.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik had dit eigenlijk 15 seconden na een dem win verwacht, niet al 4 maanden van te voren.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens: De GOP gaat toch maar voor het verkleinen van de staatsschuld als Biden wint. Het verder laten oplopen onder Trump is trouwens wel een goed idee."Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
![]()
Yoho gaat waarschijnlijk uit alle commissies worden getrapt. Daarmee is hij nutteloos voor zijn district voor de rest van zijn termijn.
Wat een godverlaten idioot is dat.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Kennelijk verloor die zijn shit vanwege haar suggestie dat werkloosheid en armoede als gevolg van de coronacrisis leidde tot een spike in criminaliteit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:39 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Yoho gaat waarschijnlijk uit alle commissies worden getrapt. Daarmee is hij nutteloos voor zijn district voor de rest van zijn termijn.
Wat een godverlaten idioot is dat.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
De gevolgen van Trump's immigratiebeleid:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
“ Trump consults Bush torture lawyer on how to skirt law and rule by decree”. Dit dus: regeren per decreet en dan krijg je dit soort toestanden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:02 schreef AnneX het volgende:
Smakelijk:
https://amp.theguardian.c(...)tter_impression=true
Quotes:
“ Trump consults Bush torture lawyer on how to skirt law and rule by decree”
“ John Yoo told the Guardian he has been talking to White House officials about his view that a recent supreme court ruling on immigration would allow Trump to issue executive orders on whether to apply existing federal laws.
“If the court really believes what it just did, then it just handed President Trump a great deal of power, too,” Yoo, a professor at Berkeley Law, said.”
“ “This is how it begins,” Laurence Tribe, a Harvard constitutional law professor, wrote on Twitter. “The dictatorial hunger for power is insatiable. If ever there was a time for peaceful civil disobedience, that time is upon us.”
“ Tribe called Yoo’s interpretation of the Daca ruling “indefensible”.
He added: “I fear that this lawless administration will take full advantage of the fact that judicial wheels grind slowly and that it will be difficult to keep up with the many ways Trump, aided and abetted by Bill Barr as attorney general and Chad Wolf as acting head of homeland security, can usurp congressional powers and abridge fundamental rights in the immigration space in particular but also in matters of public health and safety.”
“ Alka Pradhan, a defence counsel in the 9/11 terrorism cases against inmates in the Guantánamo Bay prison camp, said: “John Yoo’s so-called reasoning has always been based on ‘What can the president get away with?’ rather than ‘What is the purpose and letter of the law?’quote:DHS authorizes personnel to collect information on protesters it says threaten monuments
The Department of Homeland Security has authorized its personnel to collect information on protesters who threaten to damage or destroy public memorials and statues, regardless of whether they are on federal property, a significant expansion of authorities that have historically been used to protect landmarks from terrorist attacks.
The new guidance was issued as department personnel have been dispatched to police and detain people protesting police violence, itself an untraditional role for a department set up to secure borders and transportation systems.
The guidance, obtained by The Washington Post, is described as a “job aid” for personnel implementing an executive order that President Trump signed last month, targeting protesters who threatened to remove statues honoring Confederate officers and other people they consider racist.
The document refers to apparently ongoing intelligence activities, directing the guidance to “personnel collecting and reporting on various activities in the context of elevated threats targeting monuments, memorials, and statues.”
The guidance, first reported by the blog Lawfare, appears to authorize monitoring of social media posts as well as the use of public information sources to keep tabs on individuals or groups the department says may “damage or destroy any public monument, memorial, or statue.”
The document makes no distinction as to types of monuments and doesn’t state that they must be located on federal property. Personnel are told that they must be able to articulate why someone is a threat and cannot rely on “ ‘hunches’ and intuitions, which are insufficient.”
The document is unclassified and was issued by the department’s Office of Intelligence and Analysis. DHS didn’t respond to a phone call and email requesting comment.
Since its inception, DHS has played a limited role in protecting revered American symbols such as the Gateway Arch in St. Louis and the Statue of Liberty and always acts against terrorist attacks, not protests by American citizens, said Paul Rosenzweig, a senior policy official at the department during the George W. Bush administration.
The new guidance is “a complete misapplication of existing authorities to benefit the president,” said Rosenzweig, now a senior fellow at R Street, a think tank. “Trump is morphing DHS into his private little rogue, secret army.”
The administration’s deployment of DHS forces to police demonstrations and detain protesters in Portland, Ore., has drawn strong condemnation from officials in the state. Trump has portrayed the protesters as lawless radicals intent on damaging and destroying property.
Nothing in the intelligence document directs or allows the department to detain protesters. But it does say that DHS may collect information about “individuals or groups,” as well as their “tactics, techniques, or procedures” and refers to existing rules on what information can be collected.
The existing rules do allow the department to use the “least intrusive means” to collect information about U.S. citizens, specifically “physical surveillance, the use of mail covers, and the use of monitoring devices,” which cannot be hidden and may include public information sources. Mail covers allow the government to record information on the outside of an envelope or parcel before it’s delivered.
Some of those collection rules are limited to U.S. citizens believed “to be engaged in or preparing for espionage, other intelligence activities, sabotage, or assassination on behalf of a foreign power, organization, or person.” It’s not clear from the new guidance how that applies to Americans protesting monuments or peacefully exercising their rights to free speech and assembly.
The department is not authorized to conduct electronic surveillance such as wiretapping. But it can ask other federal agencies to do so, Rosenzweig said, principally the FBI.
The document explicitly prohibits any intelligence activities “for the sole purpose of monitoring activities protected by the First Amendment” or for deterring free speech. It also spells out guidance for collecting information about threats of violence to law enforcement and other government personnel and facilities.
Any information the department collects on U.S. citizens must be discarded after 180 days if it doesn’t further another appropriate government mission. But the information can be shared with a broad range of other groups, including within the federal government, as well as state and local organizations and private-sector groups engaged in law enforcement, counterterrorism and homeland security operations, the document states.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Yoho (Fok, wat een naam trouwens :-D) heeft AOC voor fucking bitch uitgemaakt omdat ze zei dat mensen wanhopig zijn geworden door de crisis. Miljoenen hebben hun baan verloren, hebben geen vangnetten en moeten hun kinderen voeden...dan gaan sommigen gekke dingen doen...quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:39 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat een godverlaten idioot is dat.
Maar dat snappen sommige reps blijkbaar echt niet..bv deze Yoho. Dat ben je toch zwaar ongeschikt???![]()
Walgelijk dat AOC insinueert dat armoede mensen crimineel maakt, terwijl natuurlijk de eigenlijke en enige rationele reden is dat ze bruin zijn.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Zijn er dan (nog) geen klokkeluiders bij DHS?
En nogmaals: trump bedenkt dit níet zélf. Dat is de ‘Administratie’ achter hem.
Een Miller, Kushner, Barr et al.
En hoe is het mogelijk, dat een ongeschikte Yoho zo ver komt als representive.
Dan moet toch al eerder zijn ongeschiktheid zijn gebleken...
Iemand, die ik vertelde over Portland en de vergelijking met stormtroopers in duitsland wilde het niet geloven...toch niet in Amerika!![]()
Amerikaanse ambassadors willen terugkeren naar hun consulaten in China. Geweigerd, tenzij COVID-19 test en twee weken in quarantaine. Nee, ze willen dat landen doen wat zij wensen. Voor deze belediging mag het Chinese consulaat in Houston binnen 72 uur sluiten. Ze zijn gewend aan white privilege. Even volksgezondheid in gevaar brengen of op witte exceptionalistche Amerikaanse zieltjes trappen.
[ Bericht 11% gewijzigd door Jellereppe op 22-07-2020 19:43:07 ]![]()
Er komen in november nog veel meer idioten in het congres.quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:35 schreef AnneX het volgende:
Zijn er dan (nog) geen klokkeluiders bij DHS?
En nogmaals: trump bedenkt dit níet zélf. Dat is de ‘Administratie’ achter hem.
Een Miller, Kushner, Barr et al.
En hoe is het mogelijk, dat een ongeschikte Yoho zo ver komt als representive.
Dan moet toch al eerder zijn ongeschiktheid zijn gebleken...
Er zijn veertien republikeinse kandidaten voor het huis van afgevaardigden die openlijk Qanon aanhanger zijn.
En als je niet weet wat Qanon is, dan benijd ik je.My friends all drive horses![]()
Mensen die geband zijn van Twitter? 😛quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:36 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Er komen in november nog veel meer idioten in het congres.
Er zijn veertien republikeinse kandidaten voor het huis van afgevaardigden die openlijk Qanon aanhanger zijn.
En als je niet weet wat Qanon is, dan benijd ik je.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Mooi dat die vandalen straks gevolgd en aangepakt worden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
“ Trump consults Bush torture lawyer on how to skirt law and rule by decree”. Dit dus: regeren per decreet en dan krijg je dit soort toestanden.
[ twitter ]
[..]![]()
![]()
Kan iemand ook worden opgepakt voor onbeschaamde heksenjacht opmerkingen?
*asking for fok * ironie * sarcasme![]()
Mooi dat deze methode averechts werktquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mooi dat die vandalen straks gevolgd en aangepakt worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ach wel nee.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi dat deze methode averechts werkt![]()
Wat een hoop onzin.quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:35 schreef Jellereppe het volgende:
Amerikaanse ambassadors willen terugkeren naar hun consulaten in China. Geweigerd, tenzij COVID-19 test en twee weken in quarantaine. Nee, ze willen dat landen doen wat zij wensen. Voor deze belediging mag het Chinese consulaat in Houston binnen 72 uur sluiten. Ze zijn gewend aan white privilege. Even volksgezondheid in gevaar brengen of op witte exceptionalistche Amerikaanse zieltjes trappen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Sterker nog, Trump was Obama al jaren aan het lastig vallen met dat birther gezeik. Het duurde lang zat voor Obama een sneer terug gaf. En niet eens een sneer, maar een grap.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:46 schreef archito het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp moeten slachtoffers van racisme en discriminatie niet janken. Maar had Obama zijn bek moeten houden over Trump omdat meneertje op zijn teentjes was getrapt?beter een knipoog dan een blauw oog![]()
![]()
Naast Dersh (uiteraard) en Trump is ook Geraldo heel lief voor Maxwell. Ik ben benieuwd wanneer Fox gaat roepen om een pardon.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Erg treffend stuk inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:16 schreef Monolith het volgende:
Peter Wehner beschrijft weer eens aardig wat het probleem is met deze president:
The AtlanticInderdaad, de man komt zo ontzettend verbitterd over.quote:Donald Trump is a psychologically broken, embittered, and deeply unhappy man. He is so gripped by his grievances, such a prisoner of his resentments, that even the most benevolent question from an interviewer—what good parts of your presidency would you like to be remembered for?—triggered a gusher of discontent.Binnen zijn verbitterdheid is geen ruimte voor een glimlach of een ontspannen grap inderdaad.quote:He has since been replaced by the crudest and cruelest man ever to be president. But not just that. One senses in Donald Trump no joy, no delight, no laughter.Hij is een zielige man inderdaad, zeg en denk ik ook vaak. Haast om medelijden mee te krijgen.quote:All the emotions that drive him are negative. There is something repugnant about Trump, yes, but there is also something quite sad about the man. He is a damaged soul.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Trump heeft niks te zeggen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:43 schreef Puddington het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-en-albuquerque.html
Trump moet weer even fascistje spelen hoor.![]()
Hij heeft een hele hoop te zeggen, maar niet alles. Hij is geen middeleeuwse koning.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Trump heeft niks te zeggen.
[ twitter ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
![]()
Zieke geest toch.
Vooral de tweede opmerking: “
As I mention farther up this thread, Trump wants footage of unrest in majority-minority cities on the news
— even if he has to manufacture the conditions for it — and regards such footage as an in-kind contribution to his re-election campaign.”
Eiigenlijk alles vet te drukken. Alles.Ziek.![]()
Wat zijn dit voor stasi praktijken? Met rechtstatelijkheid heeft het niks van doen iig.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:32 schreef Ulx het volgende:
Philadelphia's Top Prosecutor Is Prepared to Arrest Federal Agents
Dat zou een goede test zijn.zie email 27 oktober![]()
Tja, dat is wat je krijgt als de checks en balances in de prullenbak verdwijnen. Het is toch wel ontluisterend om te zien hoe snel en simpel een land afglijd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 01:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor stasi praktijken? Met rechtstatelijkheid heeft het niks van doen iig.![]()
Die checks zijn er op papier wel. Maar als je halve systeem bestaat uit politici en bestuurders die niet te goeder trouw zijn dan heb je daar ook niet zo veel aan.quote:Op donderdag 23 juli 2020 01:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat is wat je krijgt als de checks en balances in de prullenbak verdwijnen. Het is toch wel ontluisterend om te zien hoe snel en simpel een land afglijd.zie email 27 oktober![]()
Dit post een campagne-adviseur van Trump op twitter
Eeeeh nee. Dit is Trump's America maar het is wel duidelijk wat de campagnestrategie is
Nog zo'n adviseur:
Een éénpartij systeem dan maar?
[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 23-07-2020 04:22:25 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
![]()
Sarah Cooper krijgt de cadeautjes wel van Trump.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Transcript. Gehuild.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 23-07-2020 08:04:01 ]![]()
NBC bevestigt dat ambassadeur Johnson met medewerkers sprak over Trump's poging dat golftoernooi naar zijn baan te krijgen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:38 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Transcript. Gehuild.JezusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Toch wel vreemd, dat een news outlet zaken en situaties moet bevestigen, i.p.v. de betrokken personen en instanties.quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:38 schreef Ulx het volgende:
NBC bevestigt dat ambassadeur Johnson met medewerkers sprak over Trump's poging dat golftoernooi naar zijn baan te krijgen.
En al die filmpjes van geweld op straat door anonieme niet-opgeleide paramilitairen, dat gebeurt nú. Niet onder Biden.![]()
In spoiler begrijp ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is het een reactie op iemand in de administratie...alsof protesters zijn ingehuurd om geweld uit te lokken?
Dan moet er toch ook eens iemand gaan praten?![]()
De deplorables die op figuren als Trump stemmen kunnen niet beredeneren wat oorzaak en wat gevolg is of over wie eigenlijk waarvoor verantwoordelijk is en wat zo ongeveer wanneer gebeurd is op basis van welke trigger nadenken. Dat vermogen bezitten ze gewoon niet. Ze zien een mannetje waarvan ze denken "die begrijpt het" en alles wat dat mannetje zegt en/of doet is dan helemaal geweldig. Tot het moment dat het mannetje iets doet wat hun persoonlijke belang schaadt en dan is er wellicht opeens een ander mannetje wat helemaal geweldig is. Hele volksstammen vinden Hitler nog steeds een geweldige leider, de beste die Duitsland ooit gehad heeft. Niet op basis van feiten, maar omdat het "hun mannetje" was.quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Toch wel vreemd, dat een news outlet zaken en situaties moet bevestigen, i.p.v. de betrokken personen en instanties.
En al die filmpjes van geweld op straat door anonieme niet-opgeleide paramilitairen, dat gebeurt nú. Niet onder Biden.
Dat is ook wat je hier ziet. De discussie met dergelijke figuren gaat nooit over inhoud, kan nooit over inhoud gaan, want op inhoud valt er niets te verdedigen. Het gaat over randverschijnselen, over "wat een ander ook gedaan zou hebben", over het in twijfel trekken van de cognitieve vermogens van de tegenstanders zonder ooit maar een keer te durven discussiëren over de cognitieve vermogens van het eigen mannetje.
Elke keer als er iemand hier een discussie op basis van feiten met een trump-aanhanger probeert te voeren zie je hetzelfde patroon. Ontwijken, over andere onderwerpen beginnen en een poosje verdwijnen zodra het erg ongemakkelijk wordt. Is er dan weer een nieuw incident of nieuwsbericht dan komen ze even terug.
De kern van 3,5 jaar Trump beleid is een armer en meer verscheurd land met slechtere internationale betrekkingen, waarvan het armere deel van de bevolking slechtere gezondheidszorg heeft, waar de tegenstellingen tussen bevolkingsgroepen nog ernstiger zijn verstoord dan eerder en waar de overheid intern op alle niveau's onder grote spanning staat vanwege de burgeroorlog die het witte huis voert met zo ongeveer alle andere overheidsdiensten.
Obama is een mooie hoge middenmoter in de lijsten met goede en slechte presidenten, lijsten die bij elkaar opgeteld en dan gedeeld best een aardig objectief beeld geven. Daarbij hebben oorlogspresidenten die een groot conflict winnen een groot voordeel (Washington, Lincoln, FDR), maar verder zie je dat mensen als Reagan, Obama, Clinton en de oude Bush gewoon goede hoge middenmoters zijn. Trump zie je nu al onderaan de lijst verschijnen, een plaats die hij niet meer gaat verlaten. Ergens tussen Pierce, Harding, Buchanan en Andrew Johnson. Incompetent in alle opzichten. De coronocrisis zal wat dat betreft het echte zwaard van damocles zijn voor Trump. Had hij die crisis goed opgepakt, dan had hij zomaar ook een middenmoter kunnen zijn. Maar hij kan dat simpelweg niet, hij heeft niet de vermogens om met zo'n crisis om te gaan. Er zijn namelijk een aantal karaktertrekken nodig om dat te kunnen. Overzicht, structuur zien, goede mensen herkennen en aan zich binden, delegeren en vertrouwen wekken. Geen van die zaken zijn hem gegeven.![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:17 schreef AnneX het volgende:
In spoiler begrijp ik niet.Dit zijn de spullen van iemand die zich will verdedigen tegen politiegeweld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is het een reactie op iemand in de administratie...alsof protesters zijn ingehuurd om geweld uit te lokken?
Dan moet er toch ook eens iemand gaan praten?
Ik zie hier geen aanvalswapens."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
In spoiler begrijp ik niet.Het Trump regime doet gewoon haar uiterste best haar eigen Reichstagsbrand te stichten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is het een reactie op iemand in de administratie...alsof protesters zijn ingehuurd om geweld uit te lokken?
En ik denk dat ze niet kunnen wachten tot het eindelijk eens echt uit de hand gaat lopen.
[ Bericht 9% gewijzigd door xpompompomx op 23-07-2020 08:43:22 ]ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
In spoiler begrijp ik niet.Ik lees het meer als discussie over bewijs of mensen gewelddadig komen protesteren of niet. De Acting Deputy zegt dat de materialen op de foto bewijzen dat mensen voorbereid zijn op geweld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is het een reactie op iemand in de administratie...alsof protesters zijn ingehuurd om geweld uit te lokken?
Die Dresner zegt dat als deze materialen het ergste zijn dat ze kunnen vinden onder de protesteerders, dat juist bewijst dat de demonstranten niet gewelddadig zijn maar dat Trump de stormtroopers naar Portland heeft gestuurd met een politiek doel.
Dresner heeft een punt. Als er nou massaal wapens e.d. onder de demonstranten worden gevonden, wordt het een ander verhaal. Maar dit zijn gewoon spullen om jezelf mee te beschermen.Spoilers!![]()
Ondertussen in Portland.
Mayor Ted Wheeler geeft een krachtig signaal af aan Trump's stormtroopers door zich te mengen in de r̶e̶l̶l̶e̶n̶ demonstraties. Stunning & brave.![]()
Lijkt me een inkoppertje voor Biden, hij maakt zijn schoolrapporten en examenresultaten bekend en vraagt Trump hetzelfde te doen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Sarah Cooper krijgt de cadeautjes wel van Trump.
En dat fluttestje draait hij ook zijn hand niet voor om, 5 woorden in dezelfde volgorde herhalen, pfff, “bijna niemand kan dat”. Volgende journalist: geef hem eens een lijstje van willekeurige woorden, laat hem ze herhalen en aan het eind van het interview nog eens. Onthoud dat hij altijd liegt, hij is waarschijnlijk zwaar onderuit gegaan op dit testonderdeel.![]()
Voelen die Amerikanen zelf ook eens hoe het is om in het Midden-Oosten te wonen en het Amerikaanse leger op je afgestuurd te krijgenquote:Op donderdag 23 juli 2020 08:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het Trump regime doet gewoon haar uiterste best haar eigen Reichstagsbrand te stichten.
En ik denk dat ze niet kunnen wachten tot het eindelijk eens echt uit de hand gaat lopen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Mwoah, ik zie hier wel gear van iemand die lekker wil relschoppen, inderdaad niet van een peaceful protestor. Maar het moge evident zijn dat er ook een aantal van dit soort gastjes rondlopen zoals bij alle demonstraties met een grimmig randje. De regering probeert te doen alsof de meerderheid dit doet ipv 1%quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit zijn de spullen van iemand die zich will verdedigen tegen politiegeweld.
Ik zie hier geen aanvalswapens.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Het is wel een beetje gek, maar allesbehalve onverwacht, dat die Cuccillininii van de DHS dit allemaal heel erg vindt, maar het onderstaande niet:quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mwoah, ik zie hier wel gear van iemand die lekker wil relschoppen, inderdaad niet van een peaceful protestor. Maar het moge evident zijn dat er ook een aantal van dit soort gastjes rondlopen zoals bij alle demonstraties met een grimmig randje. De regering probeert te doen alsof de meerderheid dit doet ipv 1%
Trump is van plan om zijn "stoottroepen" ook naar Chicago te sturen. Het is afwachten wat de burgemeester gaat doen. Mij lijkt het me voor de hand liggend dat ze de politie op die gasten gaat afsturen om de demonstranten te beschermen.
Ik zou het doen als ik haar wasMag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ik zie twee eerzame burgers die zich ook nog eens keurig aan de corona-maatregelen houden :-)quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is wel een beetje gek, maar allesbehalve onverwacht, dat die Cuccillininii van de DHS dit allemaal heel erg vindt, maar het onderstaande niet:
[ afbeelding ]![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik zie twee eerzame burgers die zich ook nog eens keurig aan de corona-maatregelen houden :-)![]()
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik zie twee eerzame burgers die zich ook nog eens keurig aan de corona-maatregelen houden :-)
voor een land dat het gebruik van vuurwapens in de grondwet heeft, mogen die middelen niet eens worden gecategoriseerd worden als wapens..quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik lees het meer als discussie over bewijs of mensen gewelddadig komen protesteren of niet. De Acting Deputy zegt dat de materialen op de foto bewijzen dat mensen voorbereid zijn op geweld.
Die Dresner zegt dat als deze materialen het ergste zijn dat ze kunnen vinden onder de protesteerders, dat juist bewijst dat de demonstranten niet gewelddadig zijn maar dat Trump de stormtroopers naar Portland heeft gestuurd met een politiek doel.
Dresner heeft een punt. Als er nou massaal wapens e.d. onder de demonstranten worden gevonden, wordt het een ander verhaal. Maar dit zijn gewoon spullen om jezelf mee te beschermen.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Wat er nu gebeurd in Portland, wat dreigt te gebeuren in Chicago komt gevaarlijk dicht in de buurt van de start van een burgeroorlog. Zodra de plaatselijke politie besluit de eigen bevolking te verdedigen kan het zomaar ineens erg onfris worden.![]()
Het is wachten op een echte vlam in de panquote:Op donderdag 23 juli 2020 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat er nu gebeurd in Portland, wat dreigt te gebeuren in Chicago komt gevaarlijk dicht in de buurt van de start van een burgeroorlog. Zodra de plaatselijke politie besluit de eigen bevolking te verdedigen kan het zomaar ineens erg onfris worden.
Spoilers!![]()
het alternatief is zwangere vrouwen laten bestoken met traangas. Als die de aanleiding van een burgeroorlog is, lijkt me dit terecht.quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat er nu gebeurd in Portland, wat dreigt te gebeuren in Chicago komt gevaarlijk dicht in de buurt van de start van een burgeroorlog. Zodra de plaatselijke politie besluit de eigen bevolking te verdedigen kan het zomaar ineens erg onfris worden.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ik ben nog wel benieuwd hoe de lokale politie gaat reageren eigenlijk. Gaan ze doen wat de burgermeester hen opdraagt, of drijven ze naar de kant van de Trumps LAW&ORDER stormtroepen? Want je kan er vergif op innemen dat Trump alles op alles gaat zetten om de politie aan zijn kant te krijgen en houden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat er nu gebeurd in Portland, wat dreigt te gebeuren in Chicago komt gevaarlijk dicht in de buurt van de start van een burgeroorlog. Zodra de plaatselijke politie besluit de eigen bevolking te verdedigen kan het zomaar ineens erg onfris worden.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Daarom is dit het recept voor een burgeroorlog. Lokale ordebewaarders werken niet alleen in een stad/buurt, maar wonen ook in die stad/buurt, hebben hun familie/vrienden in die stad/buurt. Daar waar het voor de stormtroepers van Trump een "ver van mijn bed show" is, komt het voor de lokale politie al heel gauw heel vlakbij.quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben nog wel benieuwd hoe de lokale politie gaat reageren eigenlijk. Gaan ze doen wat de burgermeester hen opdraagt, of drijven ze naar de kant van de Trumps LAW&ORDER stormtroepen? Want je kan er vergif op innemen dat Trump alles op alles gaat zetten om de politie aan zijn kant te krijgen en houden.
Sowieso is het laten schieten door politie/leger op de eigen bevolking altijd heel risicovol voor de betrokken machthebbers. Regelmatig ontdekken de betrokken agenten/militairen dat dat eigenlijk toch niet is waarvoor ze in dienst zijn gegaan.![]()
Wheeler heeft traangas naar zijn hoofd gekregen van Trump's Sturmabteilung.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik loop wat achter in dit topic maar wilde graag hier nog even op reageren:Laat ik je een anectdote vertellen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor. Grote inkomensverschillen en armoede creëren die problemen.
Maar niet de wapens. Ik ben er van overtuigd dat er veel meer misdaden zouden zijn gepleegd als burgers in de VS niet bewapend zouden zijn.
[/b]Veel succes om een huis binnen te dringen waar iemand een shotgun boven zijn bed heeft hangen.[b]
En over dat aantal vuurwapendoden zou je ook criminelen en zelfmoordgevallen in de cijfers moeten meenemen.
Ooit, tijdens een rondreis door Zuid Afrika, heb ik een aantal nachten in een heerlijke bed and breakfast gelogeerd, met zeldzaam fantastische eigenaren. De herinneringen aan de eigenaren waren zo fijn dat ik hen een aatal jaren later nog eens een berichtje wilde sturen. Al zoekende naar hun email adres moest ik uit een bericht in een lokale krant vernemen dat het stel was doodgeschoten tijdens een overval op hun woning.
De woning was 's nachts, zoals zoveel huizen in Zuid Afrika, afgesloten met traliedeuren en om binnen te komen dwongen de overvallers de dienstmeiden om 's ochtends vroeg zoals gewoonlijk aan te bellen terwijl zij verdekt stonden opgesteld. De vrouw des huizes deed de deur open waarop de overvalles met aanvalsgeweren de vrouw doodschoten. De man lag nog te slapen op bed met een pistool op het nachtkastje en is ook doodgeschoten, zonder het pistool te hebben aangeraakt.
Erg tragisch natuurlijk maar het toont aan dat een wapen boven of naast je bed geen enkele garantie geeft. De overvaller is wakker, heeft een plan en weet wat er gebeurt, jij niet en zelfs al komt hij met veel kabaal binnen dan nog moet je snel genoeg wakker zijn en de reflexen hebben om jezelf te kunnen verdedigen.
Dat je wordt bestolen is niet fijn maar is minder erg dan dat je wordt bestolen EN doodgeschoten omdat de dief het zekere voor het onzekere neemt. Tenminste, dat denk ik.
Afschrikking werkt niet echt tegen een wanhopige/doelbewuste tegenstander en criminelen hebben zowieso al een andere/mindere risicoaversie maar er ontstaat daardoor wel een wapenwedloop wat voor iedereen de risico's vergroot. Wat me beter lijkt is de ongelijkheid in de samenleving verkleinen, sociale vangnetten op te zetten en de hoeveelheid wapens onder de bevolking te beperken.
Overigens, ik verbaas me enorm over het dramatisch slechte begrijpend lezen van Refragmental.![]()
Tsja ... zie het bericht wat Ulx hierboven postte: Philadelphia's Top Prosecutor Is Prepared to Arrest Federal Agentsquote:Op donderdag 23 juli 2020 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat er nu gebeurd in Portland, wat dreigt te gebeuren in Chicago komt gevaarlijk dicht in de buurt van de start van een burgeroorlog. Zodra de plaatselijke politie besluit de eigen bevolking te verdedigen kan het zomaar ineens erg onfris worden.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Volgens mij, als het dus niet legaal is volgens de rechters, kun je de stormtroopers op staatsniveau aanklagen voor bedreiging, mishandeling, ontvoering, etc.quote:Op donderdag 23 juli 2020 10:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tsja ... zie het bericht wat Ulx hierboven postte: Philadelphia's Top Prosecutor Is Prepared to Arrest Federal AgentsI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Gezellig wel, een juridische tug of war tussen steden, staten en de federale overheid met als inzet het geweldsmonopoliequote:Op donderdag 23 juli 2020 11:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens mij, als het dus niet legaal is volgens de rechters, kun je de stormtroopers op staatsniveau aanklagen voor bedreiging, mishandeling, ontvoering, etc.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Ik vraag het me af... ze volgden dan immers (illegale) orders op van hogerop, hoewel aan de andere kant je dat op zich niet zomaar vrij pleit om dan maar allerhande misdrijven te plegen zou je zeggen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens mij, als het dus niet legaal is volgens de rechters, kun je de stormtroopers op staatsniveau aanklagen voor bedreiging, mishandeling, ontvoering, etc.
[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 23-07-2020 11:37:14 ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Volgens mij ben je verplicht illegale orders te weigeren.
"Befehl ist Befehl" is geen excuus.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik kan de Portland-situatie niet meer helemaal volgen. Elke avond veel agressie en vernielingen, maar wat is het doel van de protesten? Is er een eis waaraan de politici kunnen voldoen? Of is het wachten tot de mensen die protesteren het beu worden?In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Ik was onder de indruk dat rang hier wel een rol speelde en meer kritisch denkvermogen verwacht wordt van officieren dan van manschappen. Maar ben eens gaan zoeken en liep tegen dit artikeltje aan: https://www.thebalancecareers.com/military-orders-3332819quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:40 schreef Ulx het volgende:
"Befehl ist Befehl" is geen excuus.Kortom, je hebt gelijk. Ze zouden zich hier niet achter kunnen verschuilen naar het zich doet aanzien.quote:[...]
"I Was Only Following Orders. "
"I was only following orders," has been unsuccessfully used as a legal defense in hundreds of cases (probably most notably by Nazi leaders at the Nuremberg tribunals following World War II).
The first recorded case of a United States Military officer using the "I was only following orders" defense dates back to 1799. During the War with France, Congress passed a law making it permissible to seize ships bound for any French Port. However, when President John Adams wrote the authorization order, he wrote that U.S. Navy ships were authorized to seize any vessel bound for a French port, or traveling from a French port. Pursuant to the President's instructions, a U.S. Navy captain seized a Danish Ship (the Flying Fish), which was en route from a French Port. The owners of the ship sued the Navy captain in U.S. Maritime Court for trespass. They won, and the United States Supreme Court upheld the decision. The U.S. Supreme Court held that Navy commanders "act at their own peril" when obeying presidential orders when such orders are illegal.
The Vietnam War presented the United States military courts with more cases of the "I was only following orders" defense than any previous conflict. The decisions during these cases reaffirmed that following manifestly illegal orders is not a viable defense from criminal prosecution.
In United States v. Keenan, the accused (Keenan) was found guilty of murder after he obeyed an order to shoot and kill an elderly Vietnamese citizen. The Court of Military Appeals held that "the justification for acts done pursuant to orders does not exist if the order was of such a nature that a man of ordinary sense and understanding would know it to be illegal." (Interestingly, the soldier who gave Keenan the order, Corporal Luczko, was acquitted by reason of insanity).
Probably the most famous case of the "I was only following orders" defense was the court-martial of First Lieutenant William Calley for his part in the My Lai Massacre on March 16, 1968. The military court rejected Calley's argument of obeying the order of his superiors. On March 29, 1971, Calley was convicted of premeditated murder and sentenced to life in prison.
However, the public outcry in the United States following this highly-publicized, controversial trial was such that President Nixon granted him clemency. Calley wound up spending 3 1/2 years under house arrest at Fort Benning, Georgia, where a federal judge ultimately ordered his release.
In 2004, the military began court-martials of several military members deployed to Iraq for mistreating prisoners and detainees. Several members claimed that they were only following the orders of military intelligence officials. Unfortunately (for them), that defense doesn't fly. The maltreatment of prisoners is a crime under both international law and the Uniform Code of Military Justice (see Article 93 — Cruelty and Maltreatment).
[...]
[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 23-07-2020 12:00:27 ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
In de praktijk vegen ze daar hun reet mee af.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:40 schreef Ulx het volgende:
"Befehl ist Befehl" is geen excuus.
Politieagenten en soldaten zijn ook niet echt parels van de samenleving.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Mensen protesteerden tegen politiegeweld, er waren watrellen, die begonnen na een aantal weken uit te doven, maar Trumpf vond het een goed idee om de boel flink op te stoken door de SA erop af te sturen, want dat staat lekker stoer LAW&ORDER.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:43 schreef Mike het volgende:
Ik kan de Portland-situatie niet meer helemaal volgen. Elke avond veel agressie en vernielingen, maar wat is het doel van de protesten? Is er een eis waaraan de politici kunnen voldoen? Of is het wachten tot de mensen die protesteren het beu worden?
Verder gaat het Trumpf ook niet om de-escalatie, want dergelijke inzet werkt contraproductied, maar om te laten zien dat Dems vervelende anarchistische rellers zijn die je kapot moet stampen.
Het is ook echt niet zo dat heel Portland in de fik staat. Het zijn echt maar een beperkt aantal locaties waar er gedemonstreerd wordt, helaas lijkt dat anders als je beide kanten van de media moet geloven.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Beetje meer in mijn straatje: AOC gaat proberen een wet door het congres te loodsen die het leger verbiedt om tieners te rekruteren via Twitch.
Het is ook van de zotte. Twitch heeft het leger al op de vingers getikt vanwege een giveaway die ze deden voor een Xbox One Elite controller, maar de link leidde naar een inschrijfformulier zonder dat er een woord over de prijsvraag gerept werd.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Hé joh, ga eens weg. Het Irak-topic is ergens anders.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gezellig wel, een juridische tug of war tussen steden, staten en de federale overheid met als inzet het geweldsmonopolie
Oh, wacht.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Doet me denken aan bijna 20 jaar geleden, toen we in mijn strudentenhuis "America's army" speelden. Daar lag de recrutering ook al dik bovenop.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:12 schreef Puddington het volgende:
Beetje meer in mijn straatje: AOC gaat proberen een wet door het congres te loodsen die het leger verbiedt om tieners te rekruteren via Twitch.
[ twitter ]
Het is ook van de zotte. Twitch heeft het leger al op de vingers getikt vanwege een giveaway die ze deden voor een Xbox One Elite controller, maar de link leidde naar een inschrijfformulier zonder dat er een woord over de prijsvraag gerept werd.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Het is heel sinister, eigenlijk. Voor de gemiddelde tiener is dit nauwelijks te onderscheiden van een shooter zoals Call of Duty (en dat heeft ook de nodige problemen met hoe Amerika, het Midden-Oosten en Rusland geportretteerd worden). Voor mij staat het eigenlijk gelijk aan staatspropaganda, beetje Komsomol-niveau.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Doet me denken aan bijna 20 jaar geleden, toen we in mijn strudentenhuis "America's army" speelden. Daar lag de recrutering ook al dik bovenop.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
AA was ook een rekruiteringgame van het leger.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Is het aannemelijk dat de verkiezingen worden uitgesteld ivm corona?
Of zijn de belangen zo groot dat we gewoon mensen oproepen naar dezelfde lokatie te komen midden in een crisis...
Ben benieuwd, maar ik weet het antwoord eigenlijk al
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Een nieuwe campaign manager voor trump, een nieuw geluid!?
https://thebulwark.com/tr(...)tter_impression=true
Trump’s New Ad Is Amazing
The Trump campaign just ran the most ironic ad in the history of American politics.![]()
Volgens de zittende president bestaat er geen probleem.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:18 schreef Drekkoning het volgende:
Of zijn de belangen zo groot dat we gewoon mensen oproepen naar dezelfde lokatie te komen midden in een crisis...
Ben benieuwd, maar ik weet het antwoord eigenlijk al![]()
Bedankt. Het deel met Trump is me duidelijk, maar niet waarom de rellen na al die weken niet uitgedoofd zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mensen protesteerden tegen politiegeweld, er waren watrellen, die begonnen na een aantal weken uit te doven, maar Trumpf vond het een goed idee om de boel flink op te stoken door de SA erop af te sturen, want dat staat lekker stoer LAW&ORDER.
Verder gaat het Trumpf ook niet om de-escalatie, want dergelijke inzet werkt contraproductied, maar om te laten zien dat Dems vervelende anarchistische rellers zijn die je kapot moet stampen.
Het is ook echt niet zo dat heel Portland in de fik staat. Het zijn echt maar een beperkt aantal locaties waar er gedemonstreerd wordt, helaas lijkt dat anders als je beide kanten van de media moet geloven.
Stel dat Trump zich er helemaal niet mee zou bemoeien, waar protesteren ze dan nog voor en hoe kun je die protesten dan stoppen. Ik snap gewoon niet waarom dat 50 dagen doorgaat.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Hij gaat het natuurlijk wel gooien op dat er zoveel gefraudeerd wordt met mail-in ballots en dat daarom (in het geval van zijn verlies) de verkiezingen ongeldig zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens de zittende president bestaat er geen probleem."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Mail-in is natuurlijk wel fraudegevoeliger, snap ook niet dat er staten zijn die het toepassen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:28 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij gaat het natuurlijk wel gooien op dat er zoveel gefraudeerd wordt met mail-in ballots en dat daarom (in het geval van zijn verlies) de verkiezingen ongeldig zijn.
Aan de andere kant is het wel een goede oplossing in de huidige situatie inderdaad.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Vrijwel onmogelijk, daar zou een grondwetteljk amendement voor nodig zijn zviw en dat gaat nooit door het Congress of de Senaat heenkomenquote:Op donderdag 23 juli 2020 13:18 schreef Drekkoning het volgende:
Ben benieuwd, maar ik weet het antwoord eigenlijk al![]()
Aan die fraudegevoeligheid kan je best wat doen als je wil.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mail-in is natuurlijk wel fraudegevoeliger, snap ook niet dat er staten zijn die het toepassen.
Aan de andere kant is het wel een goede oplossing in de huidige situatie inderdaad.![]()
En zelfs al dat zou lukken, dan moeten Trump en Pence toch ophoepelen en krijgen ze Chuck Grassley als president.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vrijwel onmogelijk, daar zou een grondwetteljk amendement voor nodig zijn zviw en dat gaat nooit door het Congress of de Senaat heenkomen![]()
Nee. Pelosi is degene die het dan overneemt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
En zelfs al dat zou lukken, dan moeten Trump en Pence toch ophoepelen en krijgen ze Chuck Grassley als president.![]()
Geklets. Het is veel minder fraudegevoelig. Het valt niet te hacken. Het is heel makkelijk na te tellen. Dingen die je van stemcomputers zonder papertrail niet kunt zeggen. Waarom denk je dat Trump zo tegen is?quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mail-in is natuurlijk wel fraudegevoeliger, snap ook niet dat er staten zijn die het toepassen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Haar termijn loopt ook af.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Pelosi is degene die het dan overneemt.![]()
Hebben ze stemcomputers normaal?quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geklets. Het is veel minder fraudegevoelig. Het valt niet te hacken. Het is heel makkelijk na te tellen. Dingen die je van stemcomputers zonder papertrail niet kunt zeggen. Waarom denk je dat Trump zo tegen is?Dat is echt een van de meest fraudegevoelige methodes inderdaad.
Maar mail-in is zeker wel fraudegevoeliger dan stemhokjes zoals in Nederland natuurlijk. Denk alleen al aan verkoop van stemmen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ze demonstreren tegen ongeoorloofd politiegeweld. De DHS die volledig buiten haar jurisdictie naamloze goons mensen laat kidnappen, geeft niet echt aan dat de demonstraties klaar zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Bedankt. Het deel met Trump is me duidelijk, maar niet waarom de rellen na al die weken niet uitgedoofd zijn.
Stel dat Trump zich er helemaal niet mee zou bemoeien, waar protesteren ze dan nog voor en hoe kun je die protesten dan stoppen. Ik snap gewoon niet waarom dat 50 dagen doorgaat.
[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 23-07-2020 14:00:22 ]They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dat kan in hokjes ook.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hebben ze stemcomputers normaal?Dat is echt een van de meest fraudegevoelige methodes inderdaad.
Maar mail-in is zeker wel fraudegevoeliger dan stemhokjes zoals in Nederland natuurlijk. Denk alleen al aan verkoop van stemmen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wellicht als je machtigingen overkoopt, maar daar is al veel meer organisatie voor nodig om met die machtigingen te stemmen.quote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
En stembiljetten uit brievenbussen vissen is ook onzin. Trump was ontzettend trots op de 1200$ cheques die hij verstuurde. Dat men die uit brievenbussen zou vissen hoor je nergens.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat lijkt op draften. Blijkbaar willen ze nog even een wag the dog scenario organiseren voor Biden in het witte huis zit.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Trump & de GOP willen hun eigen Rijksdagbrand.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:01 schreef klappernootopreis het volgende:
Dat lijkt op draften. Blijkbaar willen ze nog even een wag the dog scenario organiseren voor Biden in het witte huis zit.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Moeten we de van der Lubbes alvast in de gaten gaan houden?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump & de GOP willen hun eigen Rijksdagbrand.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Die heette George Floyd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Moeten we de van der Lubbes alvast in de gaten gaan houden?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dan is de timing een beetje mis, dat zou dan moeten nadat trump herkozen zou worden.quote:En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Heb je weer te lang op de sites van Faux News rondgehangen?quote:ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Hoezo? Een smeris slaat een zwarte dood, je doet vervolgens niets aan de oorzaken, je verergert juist alles alleen maar en als mensen dan boos worden is dat de reden voor het inzetten van knokploegen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je weer te lang op de sites van Faux News rondgehangen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Een rechter is het dus eens met zijn claim dat hij het gevang in gestuurd werd uit wraak vanuit de DOJ vanwege een op handen zijnde boek over Trump. Mag je hier het etiket fascist op plakken of gaat dat te ver? Hoe dan ook, wat een absolute schande, democratie onwaardig.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Jeujquote:Op donderdag 23 juli 2020 17:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]
Een rechter is het dus eens met zijn claim dat hij het gevang in gestuurd werd uit wraak vanuit de DOJ vanwege een op handen zijnde boek over Trump. Mag je hier het etiket fascist op plakken of gaat dat te ver? Hoe dan ook, wat een absolute schande, democratie onwaardig.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Hoezoquote:?
Terug het gevang in uit wraak is uiteraard not done. Maar ben je even vergeten wat de man heeft gedaan ofzo?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Oh hij heeft nog steeds huisarrest hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2020 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo?
Terug het gevang uit wraak is uiteraard not done. Maar ben je even vergeten wat de man heeft gedaan ofzo?omdat een onrecht rechtgezet is
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
De betreffende rechter is trouwens 86 jaar oud. Hot damn.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ze protesteren nog steeds omdat ze eisen het politie-apparaat te defunden. Dat willen ze niet in Portland en aangezien de burgemeester het hoofd van de politie is eisen ze ook zijn ontslag. Daar bovenop willen ze nu natuurlijk ook dat de burgemeester de FEDS wegstuurt. Ze vinden dat hij daar te weinig aan doet maar ik heb geen idee of hij daar uberhaupt de bevoegdheid voor heeft.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Bedankt. Het deel met Trump is me duidelijk, maar niet waarom de rellen na al die weken niet uitgedoofd zijn.
Stel dat Trump zich er helemaal niet mee zou bemoeien, waar protesteren ze dan nog voor en hoe kun je die protesten dan stoppen. Ik snap gewoon niet waarom dat 50 dagen doorgaat.
Hoorde trouwens dat er vandaag nog een uitspraak verwacht wordt over de lopende rechtszaak tegen de aanwezigheid van Trump's militia.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Kan je nagaan hoe lang al die rechters die Trump heeft benoemd nog meegaanquote:Op donderdag 23 juli 2020 18:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
De betreffende rechter is trouwens 86 jaar oud. Hot damn.
![]()
I wish him well. Yeah.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hopelijk worden ze wijzer met de jaren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe lang al die rechters die Trump heeft benoemd nog meegaan“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Politie defunden is ook een onwijs dom idee. Je kan protesteren zolang je wilt maar een dom idee blijft een dom ideequote:Op donderdag 23 juli 2020 18:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze protesteren nog steeds omdat ze eisen het politie-apparaat te defunden. Dat willen ze niet in Portland en aangezien de burgemeester het hoofd van de politie is eisen ze ook zijn ontslag. Daar bovenop willen ze nu natuurlijk ook dat de burgemeester de FEDS wegstuurt. Ze vinden dat hij daar te weinig aan doet maar ik heb geen idee of hij daar uberhaupt de bevoegdheid voor heeft.
Hoorde trouwens dat er vandaag nog een uitspraak verwacht wordt over de lopende rechtszaak tegen de aanwezigheid van Trump's militia.![]()
Hoezo wil je dat de politie alles blijft doen? Want dat is de consequentie.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Politie defunden is ook een onwijs dom idee. Je kan protesteren zolang je wilt maar een dom idee blijft een dom ideeI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Whoops.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
En dan demonstreert de burgemeester zelf mee voor zijn eigen ontslag?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:00 schreef Kijkertje het volgende:
. Dat willen ze niet in Portland en aangezien de burgemeester het hoofd van de politie is eisen ze ook zijn ontslag.
En wordt ook nog getraangast.
Federal Officers Hit Portland Mayor With Tear Gas![]()
De middelen kunnen veel slimmer en efficiënter ingezet worden met een positiever effect op de veiligheid dan nu gebeurt. Het is een wat lastig idee voor veel mensen om te begrijpen maar dom...quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Politie defunden is ook een onwijs dom idee. Je kan protesteren zolang je wilt maar een dom idee blijft een dom idee![]()
Helemaal niet. Weet je wel wat het inhoudt?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Politie defunden is ook een onwijs dom idee. Je kan protesteren zolang je wilt maar een dom idee blijft een dom idee"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Sowieso wel een oerdomme slogan. Wie dat bedacht heeft ...“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Volgens mij gaat het om geld weghalen van de begroting waarvan militaire uitrusting en materieel wordt aangeschaft.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Weet je wel wat het inhoudt?
Dat geld zou dan gaan naar Welfare, housing, communities .
Toch wel hurray voor Cohen. Justice.![]()
Minder geld naar politie. Hoe gaat dat het politie apparaat verbeteren ? Dat is toch het doel ? Positieve verandering bewerkstelligen binnen het politie apparaat ?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Weet je wel wat het inhoudt?![]()
Nee, meer geld naar preventie. Taken weg bij de politie en naar sociaal werkers etc.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Minder geld naar politie. Hoe gaat dat het politie apparaat verbeteren ? Dat is toch het doel ? Positieve verandering bewerkstelligen binnen het politie apparaat ?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ook geld weg bij de politie. Maar dat geld hebben ze niet nodig als je investeert in die andere dingen. Bovendien zijn al die random militaire middelen een teken dat ze misschien meer geld hebben dan goed voor ze is bij sommige korpsen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, meer geld naar preventie. Taken weg bij de politie en naar sociaal werkers etc.What Would Goku Do![]()
Je kunt je bijna voorstellen dat die oude witte conservatieve mannen zich iedere dag bedreigd voelen door deze prachtige powervrouw die ze inhoudelijk volledig uit hun sokken blaastquote:Op donderdag 23 juli 2020 17:08 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Alexandria is niet op haar mondje gevallen.![]()
![]()
Ja uiteraard. Daar weg om aan preventie te kunnen besteden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ook geld weg bij de politie. Maar dat geld hebben ze niet nodig als je investeert in die andere dingen. Bovendien zijn al die random militaire middelen een teken dat ze misschien meer geld hebben dan goed voor ze is bij sommige korpsen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Klinkt als een dom idee. Stop eerst geld in preventie en als dat werkt kan er mogelijk besparen bij politie. Andersom is vragen om problemen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja uiteraard. Daar weg om aan preventie te kunnen besteden.![]()
Dat zou je inderdaad zeggen, echter is het mantra van de meeste politici in de VS dat ze geen geld hebben voor zulke zaken. Al jarenlang. Daarbovenop is het ook al jarenlang praktijk dat bij elke begroting van een gemeente er meer geld naar de politie gaat en minder naar preventie-gerelateerde zaken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Klinkt als een dom idee. Stop eerst geld in preventie en als dat werkt kan er mogelijk besparen bij politie. Andersom is vragen om problemen.
Het is zeker niet in elke stad zo heftig, maar dit is LA:
What Would Goku Do![]()
Dus ze zouden alsnog geld moeten blijven wegsmijten aan onzalige zaken als pantservoertuigen voor politiekorpsen in kleine stadjes om te kijken of preventieve maatregelen daar, in tegenstelling tot alle andere landen waar ze in gebruik zijn, misschien toch niet werken?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Klinkt als een dom idee. Stop eerst geld in preventie en als dat werkt kan er mogelijk besparen bij politie. Andersom is vragen om problemen.![]()
Wat een waanzin...quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:49 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad zeggen, echter is het mantra van de meeste politici in de VS dat ze geen geld hebben voor zulke zaken. Al jarenlang. Daarbovenop is het ook al jarenlang praktijk dat bij elke begroting van een gemeente er meer geld naar de politie gaat en minder naar preventie-gerelateerde zaken.
[ afbeelding ]![]()
Ook een oplossing kan zijn om binnen de politie een afdeling preventie met maatschappelijk werkers te integreren. Dan omzeil je de term defunding en realiseer je hetzelfde.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:49 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad zeggen, echter is het mantra van de meeste politici in de VS dat ze geen geld hebben voor zulke zaken. Al jarenlang. Daarbovenop is het ook al jarenlang praktijk dat bij elke begroting van een gemeente er meer geld naar de politie gaat en minder naar preventie-gerelateerde zaken.
[ afbeelding ]Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.![]()
Met de huidige slogan doet men de eigen zaak geen plezier inderdaad, ookal komt ie dan vanuit een woedende gemeenschap.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ook een oplossing kan zijn om binnen de politie een afdeling preventie met maatschappelijk werkers te integreren. Dan omzeil je de term defunding en realiseer je hetzelfde.What Would Goku Do![]()
Het is natuurlijk ook erg slim om vanuit woede beslissingen te gaan maken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:39 schreef viagraap het volgende:
[..]
Met de huidige slogan doet men de eigen zaak geen plezier inderdaad, ookal komt ie dan vanuit een woedende gemeenschap.![]()
Bedoel je vanuit woede de beslissing nemen om een onschuldige arrestant met je knie te laten stikken? Dat was echt niet slim.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:50 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook erg slim om vanuit woede beslissingen te gaan maken.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Bedoel je vanuit woede de beslissing nemen om een onschuldige arrestant met je knie te laten stikken? Dat was echt niet slim.![]()
![]()
Dat doet men dan ook niet. Een naam voor een plan om hervormingen in te vieren zijn geen beslissing en op politie vlak.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:50 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook erg slim om vanuit woede beslissingen te gaan maken.
Een politie die eruit ziet als een paramilitaire bezettingsmacht is gewoon absurd. En het leidt bewezen tot excessive force.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
kut he, dat je daar geen antwoord op kunt bedenken... Maar gaap en slaap gerust verderquote:Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
O, en ook:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Who knows? Kan ook zomaar dat ze prompt ontslagen worden door deze wetteloze president.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:11 schreef AnneX het volgende:
Zou het??? ...investigations, die zijn afgerond vóór 3 nov. as.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
![]()
Nou, meneer de president is wel druk.
Bellen met Putin, vaker gesproken dan met Fauci in afgelopen weken.
In de comments staan ook opmerkingen, dat er al veel gebeurd is vandaag.![]()
Één poll is geen poll natuurlijk, maar een gat van 13 punten in Florida bij een vrij goede pollster is toch wel pijnlijk:
https://www.politico.com/(...)trump-florida-380369Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Democrats: Packets sent to Trump allies are part of foreign plot to damage Biden
The packets were shipped to leading Republicans by a Ukrainian lawmaker who has met with the president's attorney, Rudy Giuliani.
Top congressional Democrats are sounding the alarm about a series of packets mailed to prominent allies of President Donald Trump — material they say is part of a foreign disinformation plot to damage former vice president Joe Biden, according to new details from a letter the lawmakers delivered to the FBI last week.
The packets, described to POLITICO by two people who have seen the classified portion of the Democrats’ letter, were sent late last year to Rep. Devin Nunes (R-Calif.), Sens. Lindsey Graham (R-S.C.) and Chuck Grassley (R-Iowa), and then-White House chief of staff Mick Mulvaney.
[...]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Waar haal je vandaan dat het voor de verkiezingen afgerond zal zijn ? Lijkt me erg hoopvol zal wel wat langer overheen gaan verwacht ik.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:11 schreef AnneX het volgende:
Zou het??? ...investigations, die zijn afgerond vóór 3 nov. as.![]()
Meestal gaat er aanzienlijk meer tijd overheen inderdaad. Ik denk niet dat ze claimt dat het voor de verkiezing afgerond zal zijn, maar het zich afvroeg.quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:04 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat het voor de verkiezingen afgerond zal zijn ? Lijkt me erg hoopvol zal wel wat langer overheen gaan verwacht ik.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Er is trouwens wel een opvallend verschil tussen polls die live uitgevoerd worden en online. Online is de voorsprong van Biden aanzienlijk lager.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:58 schreef Monolith het volgende:
Één poll is geen poll natuurlijk, maar een gat van 13 punten in Florida bij een vrij goede pollster is toch wel pijnlijk:
https://www.politico.com/(...)trump-florida-380369“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Klopt, zoals ook in het stuk van Cohn uit 2019 staat is het ook een totaal verschillende aanpak tussen de traditionele "willekeurige sampling", die steeds minder een representatieve steekproef oplevert en de online wereld waarin ze vooral op modelbasis proberen die representativiteit na te bootsen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er is trouwens wel een opvallend verschil tussen polls die live uitgevoerd worden en online. Online is de voorsprong van Biden aanzienlijk lager.
[ twitter ]
[ twitter ]Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik kan dat stuk helaas niet lezen. Als je het wil delen zou dat prettig zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, zoals ook in het stuk van Cohn uit 2019 staat is het ook een totaal verschillende aanpak tussen de traditionele "willekeurige sampling", die steeds minder een representatieve steekproef oplevert en de online wereld waarin ze vooral op modelbasis proberen die representativiteit na te bootsen.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Lastig te doen. Ik kan dat soort dingen prima lezen met een anonieme browser op mijn telefoon, maar dat knipt en plakt wat lastig.quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik kan dat stuk helaas niet lezen. Als je het wil delen zou dat prettig zijn.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Op mijn desktop weigert hij dat in ieder geval.quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lastig te doen. Ik kan dat soort dingen prima lezen met een anonieme browser op mijn telefoon, maar dat knipt en plakt wat lastig.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
https://www.inbrowserapp.com/quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Op mijn desktop weigert hij dat in ieder geval.
Voor Android en iOS, omzeilt vrijwel alle paywalls die je een X aantal artikelen geven. Maar goed, verder offtopic hier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Waarschuwing:quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, zoals ook in het stuk van Cohn uit 2019 staat is het ook een totaal verschillende aanpak tussen de traditionele "willekeurige sampling", die steeds minder een representatieve steekproef oplevert en de online wereld waarin ze vooral op modelbasis proberen die representativiteit na te bootsen.
“ The Florida poll looks good for Biden; that said, pollsters notoriously undercount our beautiful boaters.”![]()
Bedankt voor deze tipquote:Op donderdag 23 juli 2020 22:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.inbrowserapp.com/
Voor Android en iOS, omzeilt vrijwel alle paywalls die je een X aantal artikelen geven. Maar goed, verder offtopic hier.![]()
![]()
Dit?quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik kan dat stuk helaas niet lezen. Als je het wil delen zou dat prettig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met Javascript uitgeschakelt kan ik het lezen. ("Disable Javascript" plugin voor mozilla)are we infinite or am I alone![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2020 23:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dit?Yup, thanks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met Javascript uitgeschakelt kan ik het lezen. ("Disable Javascript" plugin voor mozilla)“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Wil je dan niet dat geestelijk beperkten een goede behandeling krijgen ipv dat ze vrij over straat rondlopen en overlast veroorzaken waardoor de politie moet uitrukken?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Politie defunden is ook een onwijs dom idee. Je kan protesteren zolang je wilt maar een dom idee blijft een dom idee
beter een knipoog dan een blauw oog![]()
George Floyd had ook corona en ging ook dood. Zo zijn er ook hier in Nederland mensen die dood gaan aan een hartinfarct terwijl ze een lichte corona griep hadden, die tellen ook mee als overleden corona patiënten.quote:
Kijk bovenstaand maar eens.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.![]()
Wat een walgelijke manier om een punt proberen te maken. Waarom niet gewoon een goed punt proberen te maken? Wil je opzettelijk er van afleiden omdat je denkt dat je geen goed punt hebt?quote:Op donderdag 23 juli 2020 23:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
George Floyd had ook corona en ging ook dood. Zo zijn er ook hier in Nederland mensen die dood gaan aan een hartinfarct terwijl ze een lichte corona griep hadden, die tellen ook mee als overleden corona patiënten.
Kijk bovenstaand maar eens.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik kan er alleen maar om lachen, na al het stoer doen en de grootspraak....quote:Trump cancels Jacksonville part of Republican National Convention
President Trump made a surprise announcement Thursday that he has canceled the Republican national convention scheduled for next month in Jacksonville, Fla., saying he wanted to keep his supporters safe from the coronavirus pandemic and protesters.
Trump, who delivered the news at the beginning of a coronavirus news briefing, said he was presented with plans for the nominating convention in the afternoon, but told his staff it wasn’t the right time to hold the event.
https://www.washingtonpos(...)1b28d9093_story.html![]()
Dan hebben de aides toch wel flink op hem ingepraat.
Volgens twitter werden er waardeloze vragen gesteld op de coronus briefing.
Nog steeds niets gevraagd over bounty’s, 27 (?) dagen later.![]()
![]()
Misschien nog wel belangrijker dan de president leveren in dit klimaat. Hoe dan ook lijkt het wel bijzonder onwaarschijnlijk dat als Trump wint hij een Democratische Senaat kan verwachten. Bij een winst van Biden kan het beide kanten op gaan.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
NO PUPPET! NO PUPPET! YOU'RE THE PUPPET!quote:
![]()
Wat mij betreft mogen ze daar idd best wat aan doen. Prima om een mening te hebben maar hou je wel bij de feiten.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Mary Trump: "Bragging about a cognitive test is failing the test"“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ja, er staan wat smakelijke filmpjes klaar. 😉
Hóe kan de man nog serieus worden genomen door de buitenwereld? door kiezers? door de partij trouwens. Door een Sjemmert, of kornuiten.
Rep. zijn hoeft niet erg te zijn, alleen deze man spoort niet.
Conway waarschuwde maanden geleden al / nog, dat er hele gekke dingen konden gebeuren.
Affijn, Biden nog kiezen, nog een half jaartje in leven blijven, een jongere VP en dan mag diens administratie de zaakjes rechttrekken.![]()
![]()
Als men liever leest, i.p.v. de president hoort spreken.
Coherent to the max.
De laatste alinea mn. Scherp. Alert.![]()
Air force, spaceforce...po-tay-to, po-tah-to.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 06:20 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Coherent to the max.
De laatste alinea mn. Scherp. Alert.
[ Bericht 0% gewijzigd door GarlandBriggs op 24-07-2020 08:50:57 (Tah) ]![]()
Wat ook altijd fijn is, is als overheidsorganisaties zich niet met politiek bezighouden en zich in plaats daarvan bezighouden met het dienen van de bevolking.
Dit is bijvoorbeeld de Acting Deputy Secretary van DHS die weer alle moeite doet om ver van politiek vandaan te
blijven:
Leuk geprobeerd, maar Oregon is een open carry staat. En fijn dat meneer hiermee toegeeft toch de SA te zijn van de het Trump regime.
[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 24-07-2020 10:14:03 ]ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Trump annuleert Republikeinse conventie in Florida om coronabesmettingen
Maar de scholen moeten open!ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Zou deze koerswijziging een poging zijn om de verkiezingen uigesteld te krijgen?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:01 schreef xpompompomx het volgende:
Trump annuleert Republikeinse conventie in Florida om coronabesmettingen
Maar de scholen moeten open!Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Nee. Daarvoor is het veel te vroeg. In oktober zouden die gedachten weer kunnen spelen, maar misschien zijn ze dan al voorbij de tweede golf.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou deze koerswijziging een poging zijn om de verkiezingen uigesteld te krijgen?Géén kloon van tvlxd!![]()
Je zou verwachten dat de NRA nu een beetje van zich moet laten horen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 08:53 schreef xpompompomx het volgende:
Wat ook altijd fijn is, is als overheidsorganisaties zich niet met politiek bezighouden en zich in plaats daarvan bezighouden met het dienen van de bevolking.
Dit is bijvoorbeeld de Acting Deputy Secretary van DHS die weer alle moeite doet om ver van politiek vandaan te
blijven:
[ twitter ]
Leuk geprobeerd, maar Oregon is een open carry staat. E fijn dat meneer hiermee toegeeft toch de SA te zijn van de het Trump regime.
My friends all drive horses![]()
Dat is een onmogelijkheid, daarvoor zou een grondwetswijziging nodig zijn en daar heb je twee derde meerderheiden nodig in zowel het Congress als de Senaat maar zelfs al zou het lukken dan is Trump nog President af in Januarie.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou deze koerswijziging een poging zijn om de verkiezingen uigesteld te krijgen?![]()
Er gebeuren hier een aantal goede zaken. Om te beginnen is dit de eerste president die gewoon toegeeft dat het om de olie gaat in het Midden-Oosten. Ten tweede is het voor een land zo groot als de VS natuurlijk gezond verstand om niet afhankelijk te hoeven zijn van anderen. Brengt ook weer werkgelegenheid.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 06:20 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Coherent to the max.
De laatste alinea mn. Scherp. Alert.
Dat tweede is natuurlijk helaas wel iets dat door het grootkapitaal (stroman ik weet het, maar deze keer klopt het gewoon) met alle graagte geregeld is. Outsourcen hoorde je geen enkele presidentskandidaat over toen het gebeurde, dat zou ze donoren kosten. En nu lokken ze die bedrijven waarschijnlijk terug met belastingvoordelen waar je u tegen zegt, zodat de toch al uitgeklede overheidsfinanciën nergens meer op kunnen bouwen. Al die tax cuts en deregulering gaan de gewone Amerikaan helemaal niks opleveren.What Would Goku Do![]()
Trump zou volgens bronnen een drietal executive orders gaan tekenen die iets zouden moeten doen aan hoge medicijnprijzen. Inhoudelijk op zich prima besluiten, maar de vraag is vooral of ze houdbaar blijken:
https://www.washingtonpos(...)day-angering-pharma/
Dat argument van de farmaceutische industrie tegen het importeren van medicatie uit Canada is ook wel mooi. Kennelijk is er in de VS een "gold-standard supply chain" is. Dan vraag je je toch af of de farmaceuten er in Canada met de pet naar gooien of rommel op de markt brengen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Frappante stap. Eerst toch plots maar wel een masker en nu dit. Kennelijk landt het wel vanuit de campagne dat hij zijn base moet verbreden in plaats van steeds verder de wingnuts bedienen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:52 schreef Monolith het volgende:
Trump zou volgens bronnen een drietal executive orders gaan tekenen die iets zouden moeten doen aan hoge medicijnprijzen. Inhoudelijk op zich prima besluiten, maar de vraag is vooral of ze houdbaar blijken:
https://www.washingtonpos(...)day-angering-pharma/
Dat argument van de farmaceutische industrie tegen het importeren van medicatie uit Canada is ook wel mooi. Kennelijk is er in de VS een "gold-standard supply chain" is. Dan vraag je je toch af of de farmaceuten er in Canada met de pet naar gooien of rommel op de markt brengen.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Voor zover ik weet is het uitstellen van verkiezingen op zich wel mogelijk. Maar verlengt dat niet de mandaten inderdaadquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een onmogelijkheid, daarvoor zou een grondwetswijziging nodig zijn en daar heb je twee derde meerderheiden nodig in zowel het Congress als de Senaat maar zelfs al zou het lukken dan is Trump nog President af in Januarie.zie email 27 oktober![]()
Nou ja, dit soort halfslappe ingrepen probeert Trump al wel langer. Het probleem is een beetje dat de GOP in het congres er alles aan zal doen om te zorgen dat de farmaceutische industrie geholpen wordt en dat is waar de échte beslissingen genomen kunnen worden.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Frappante stap. Eerst toch plots maar wel een masker en nu dit. Kennelijk landt het wel vanuit de campagne dat hij zijn base moet verbreden in plaats van steeds verder de wingnuts bedienen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
In zo'n scenario is de kans trouwens vrij groot dan Nancy Pelosi tijdelijk president zal worden, neem niet aan dat dat nou zo'n fantastisch vooruitzicht is voor Trump en kornuitenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het uitstellen van verkiezingen op zich wel mogelijk. Maar verlengt dat niet de mandaten inderdaad.
![]()
Moet je nog wel even een truc uithalen als house of representatieves, maar het schijnt te kunnen ja.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In zo'n scenario is de kans trouwens vrij groot dan Nancy Pelosi tijdelijk president zal worden, neem niet aan dat dat nou zo'n fantastisch vooruitzicht is voor Trump en kornuiten.
zie email 27 oktober![]()
Die kans is nul. Dan wordt het Grassley.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In zo'n scenario is de kans trouwens vrij groot dan Nancy Pelosi tijdelijk president zal worden, neem niet aan dat dat nou zo'n fantastisch vooruitzicht is voor Trump en kornuiten.
![]()
Ook niet, want ook hij is dan niet herkozen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die kans is nul. Dan wordt het Grassley.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Deze meneer legt in een minuutje of 20 even uit wat er zou gebeuren als Trump blijft zitten:
Senatoren zitten 6 jaar.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ook niet, want ook hij is dan niet herkozen.![]()
Klopt en Grassley zijn termijn loopt af.quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
2016 + 6 = 2020?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Klopt en Grassley zijn termijn loopt af.![]()
![]()
Oh, stom, my bad. Ik was in de war met Cornyn om onduidelijke reden. Grassley heeft inderdaad nog 2 jaar te gaan. Echter hebben de Democraten in dat scenario (waarschijnlijk) de meerderheid in de Senaat en kiezen een andere president pro tempore.quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 24-07-2020 16:20:46 ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Duidelijk. Dank. 👍🏼quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:54 schreef xpompompomx het volgende:
Deze meneer legt in een minuutje of 20 even uit wat er zou gebeuren als Trump blijft zitten:![]()
Weer een verlies voor de losers rond Trump.
Fail.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Een verklaring van Schumer en Pelosi over het aflopen van de WW en de dreigende huisuitzettingen voor miljoenen amerikanen.
Ik ben benieuwd of dat laatste ook weer een hypothekencrisis kan triggeren. Ik kan me voorstellen dat de vraag afneemt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Is dit al 'big government' genoeg? Of is het juist geil omdat het bij mensen gebeurt waar je het niet mee eens bent? Wordt het pas stom als het bij jezelf gebeurt? Of zijn we het eens dat dit gewoon een politiek machtsvertoon is van een bange haas die denkt dat troepen op de eigen bevolking af sturen hetzelfde als sterk leiderschap tonen is.![]()
Probeer dit in het BLM topic in NWS maar eens over het voetlicht te krijgen. Daar denkt de goegemeente kennelijk dat miljoenen mensen aan het rellen zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:55 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Is dit al 'big government' genoeg? Of is het juist geil omdat het bij mensen gebeurt waar je het niet mee eens bent? Wordt het pas stom als het bij jezelf gebeurt? Of zijn we het eens dat dit gewoon een politiek machtsvertoon is van een bange haas die denkt dat troepen op de eigen bevolking af sturen hetzelfde als sterk leiderschap tonen is.
[ twitter ]
[ twitter ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Die reeks heb ik allang de rug toegekeerd. Wat je zelf al aangeeft: in dat topic heerst het idee dat miljoenen Antifa'ers en BLM'ers het land afbreken. En ze houden dat vuurtje brandend door Tweets te posten van dubieuze figuren die er baat bij hebben om dat beeld neer te zetten en te versterken.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Probeer dit in het BLM topic in NWS maar eens over het voetlicht te krijgen. Daar denkt de goegemeente kennelijk dat miljoenen mensen aan het rellen zijn.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Ik vraag me ook af wat voor volk zich aanmeld voor dergelijke amateur soldateneenheden. Want dat er iets niet helemaal goed zit tussen de oren lijkt me wel duidelijk als je ziet hoe ze tekeer gaan. Je ziet wel dat ze ooit wat van training hebben gehad, maar niet voor zulke taken.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Border patrol agenten. Precies het type mafkees dat perfect is voor dit soort rellen. De-escalatie is niet eens het plan.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:13 schreef xpompompomx het volgende:
Ik vraag me ook af wat voor volk zich aanmeld voor dergelijke amateur soldateneenheden. Want dat er iets niet helemaal goed zit tussen de oren lijkt me duidelijk.![]()
In klb was er ook al zo'n topic waar mensen bíjna klaarkwamen bij de gedachte dat hun ingebeelde antifavijanden klappen kregen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Probeer dit in het BLM topic in NWS maar eens over het voetlicht te krijgen. Daar denkt de goegemeente kennelijk dat miljoenen mensen aan het rellen zijn.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Wat dat betreft zie je de Republikeinse bubbel hier ook wel sterk vertegenwoordigd. In combinatie met Social media die vooral een focus hebben op incidenten en niet op het grotere geheel zorgt dat ervoor dat mensen een nogal verwrongen beeld van de werkelijkheid krijgen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Probeer dit in het BLM topic in NWS maar eens over het voetlicht te krijgen. Daar denkt de goegemeente kennelijk dat miljoenen mensen aan het rellen zijn.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik kan op zich nog wel begrijpen dat zo’n beeld ontstaat door de beelden die binnenkomen. Maar wat ik echt niet snap is dat domweg geweigerd wordt om het beeld bij te werken over die protesten als men geconfronteerd wordt met de simpele realiteit dat als miljoenen zouden rellen, hele steden letterlijk afgebroken zouden worden en dat dat niet is wat er gebeurt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die reeks heb ik allang de rug toegekeerd. Wat je zelf al aangeeft: in dat topic heerst het idee dat miljoenen Antifa'ers en BLM'ers het land afbreken. En ze houden dat vuurtje brandend door Tweets te posten van dubieuze figuren die er baat bij hebben om dat beeld neer te zetten en te versterken.
Integendeel, dan krijg je rare stromannen terug alsof je niet vindt dat vandalen of relschoppers aangepakt behoren te worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 24-07-2020 18:27:43 ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Die charges tegen die Portland mom's zijn gewoon textbook escalatie tactieken. Iemand moet daar orders voor geven. Deze onrust is gewenst door sommige figuren.Aut viam inveniam, aut faciam
De Trumpisten proberen hun "b-b-but Hunter Biden" riedeltje maar weer. Uiteraard samen met de Russen want dat vinden ze bij de republikeinen wel best.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Benghazi emails 2.0 dit.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:33 schreef Ulx het volgende:
De Trumpisten proberen hun "b-b-but Hunter Biden" riedeltje maar weer. Uiteraard samen met de Russen want dat vinden ze bij de republikeinen wel best.
[ twitter ]ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dit gedrag gaat juist recht tegen de textbooks in. Er zijn handleidingen voor hoe om te gaan met dit soort situaties en alles wat je niet zou moeten doen volgens die handleidingen is precies wat Trump nu doet. Beau legt het al een aantal dagen uit met een serie video's.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:26 schreef Barbusse het volgende:
Die charges tegen die Portland mom's zijn gewoon textbook escalatie tactieken. Iemand moet daar orders voor geven. Deze onrust is gewenst door sommige figuren.
![]()
Ik wist niet dat er meer mensen hier zijn die hem kennen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:39 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Dit gedrag gaat juist recht tegen de textbooks in. Er zijn handleidingen voor hoe om te gaan met dit soort situaties en alles wat je niet zou moeten doen volgens die handleidingen is precies wat Trump nu doet. Beau legt het al een aantal dagen uit met een serie video's.
Ik denk dat jij mijn post verkeerd begrepen hebt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:39 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Dit gedrag gaat juist recht tegen de textbooks in. Er zijn handleidingen voor hoe om te gaan met dit soort situaties en alles wat je niet zou moeten doen volgens die handleidingen is precies wat Trump nu doet. Beau legt het al een aantal dagen uit met een serie video's.
Ik zei textbook escalatie, niet de-escalatie. Er zijn mensen binnen DHS die Willen dat dit uit de hand loopt, dat kan bijna niet anders.Aut viam inveniam, aut faciam
Yup. Beau is geweldig.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er meer mensen hier zijn die hem kennen.Spoilers!![]()
Haha, ja dat begreep ik, hoor. Ik vulde je punt aan.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat jij mijn post verkeerd begrepen hebt.
Ik zei textbook escalatie, niet de-escalatie. Er zijn mensen binnen DHS die Willen dat dit uit de hand loopt, dat kan bijna niet anders.
Het is een politiek toneelspelletje dat puur gefocust is op hoe de situatie lijkt ipv hoe die daadwerkelijk is. Optiek is belangrijker dan een oplossing. Dat is de essentie van het Trump merk dat nu verkocht wordt.![]()
Ik vind het een gevaarlijk hellend vlakquote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:54 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Haha, ja dat begreep ik, hoor. Ik vulde je punt aan.
Het is een politiek toneelspelletje dat puur gefocust is op hoe de situatie lijkt ipv hoe die daadwerkelijk is. Optiek is belangrijker dan een oplossing. Dat is de essentie van het Trump merk dat nu verkocht wordt.
Voormalig hoofd van Ice had er ook wat over te zeggen:
Trump is using federal agents as his 'goon squad', says Ice's ex-acting head
https://www.theguardian.c(...)pp_Copy_to_clipboardAut viam inveniam, aut faciam
![]()
Weer tegenslag voor Trump en trawanten.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Zou het boek van Michael Cohen ook vrij baan hebben? nu een rechter heeft gezegd dat het first Amendment geldt.
Enne...wie is Beau?![]()
Dat is deze kerel..quote:Op vrijdag 24 juli 2020 20:40 schreef AnneX het volgende:
Zou het boek van Michael Cohen ook vrij baan hebben? nu een rechter heeft gezegd dat het first Amendment geldt.
Enne...wie is Beau?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
"Debunked" nog wel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:33 schreef Ulx het volgende:
De Trumpisten proberen hun "b-b-but Hunter Biden" riedeltje maar weer. Uiteraard samen met de Russen want dat vinden ze bij de republikeinen wel best.
[ twitter ]
Waarom toch deze drang om Biden vooral niet aan dezelfde standaarden te houden als bij Trump? Waarom deze overduidelijke corruptie door de vingers willen zien?![]()
Of het nou voor of tegen Trump pleit, ik vind eigenlijk alles wat met Rusland of buitenlandse inmenging te maken eigenlijk zelden interessant.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 20:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
"Debunked" nog wel.
Waarom toch deze drang om Biden vooral niet aan dezelfde standaarden te houden als bij Trump? Waarom deze overduidelijke corruptie door de vingers willen zien?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Dit topic is wel klaar.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: