abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194218050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit zijn de spullen van iemand die zich will verdedigen tegen politiegeweld.

Ik zie hier geen aanvalswapens.
Mwoah, ik zie hier wel gear van iemand die lekker wil relschoppen, inderdaad niet van een peaceful protestor. Maar het moge evident zijn dat er ook een aantal van dit soort gastjes rondlopen zoals bij alle demonstraties met een grimmig randje. De regering probeert te doen alsof de meerderheid dit doet ipv 1%
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194218078
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:18 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Mwoah, ik zie hier wel gear van iemand die lekker wil relschoppen, inderdaad niet van een peaceful protestor. Maar het moge evident zijn dat er ook een aantal van dit soort gastjes rondlopen zoals bij alle demonstraties met een grimmig randje. De regering probeert te doen alsof de meerderheid dit doet ipv 1%
Het is wel een beetje gek, maar allesbehalve onverwacht, dat die Cuccillininii van de DHS dit allemaal heel erg vindt, maar het onderstaande niet:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:25:18 #128
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194218102
Trump is van plan om zijn "stoottroepen" ook naar Chicago te sturen. Het is afwachten wat de burgemeester gaat doen. Mij lijkt het me voor de hand liggend dat ze de politie op die gasten gaat afsturen om de demonstranten te beschermen.

Ik zou het doen als ik haar was
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:25:40 #129
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194218107
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is wel een beetje gek, maar allesbehalve onverwacht, dat die Cuccillininii van de DHS dit allemaal heel erg vindt, maar het onderstaande niet:
[ afbeelding ]
Ik zie twee eerzame burgers die zich ook nog eens keurig aan de corona-maatregelen houden :-)
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:27:01 #130
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194218118
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik zie twee eerzame burgers die zich ook nog eens keurig aan de corona-maatregelen houden :-)
:D :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_194218129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik zie twee eerzame burgers die zich ook nog eens keurig aan de corona-maatregelen houden :-)
:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:32:22 #132
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194218187
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik lees het meer als discussie over bewijs of mensen gewelddadig komen protesteren of niet. De Acting Deputy zegt dat de materialen op de foto bewijzen dat mensen voorbereid zijn op geweld.
Die Dresner zegt dat als deze materialen het ergste zijn dat ze kunnen vinden onder de protesteerders, dat juist bewijst dat de demonstranten niet gewelddadig zijn maar dat Trump de stormtroopers naar Portland heeft gestuurd met een politiek doel.

Dresner heeft een punt. Als er nou massaal wapens e.d. onder de demonstranten worden gevonden, wordt het een ander verhaal. Maar dit zijn gewoon spullen om jezelf mee te beschermen.
voor een land dat het gebruik van vuurwapens in de grondwet heeft, mogen die middelen niet eens worden gecategoriseerd worden als wapens..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:37:09 #133
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194218248
Wat er nu gebeurd in Portland, wat dreigt te gebeuren in Chicago komt gevaarlijk dicht in de buurt van de start van een burgeroorlog. Zodra de plaatselijke politie besluit de eigen bevolking te verdedigen kan het zomaar ineens erg onfris worden.
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:38:35 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194218265
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat er nu gebeurd in Portland, wat dreigt te gebeuren in Chicago komt gevaarlijk dicht in de buurt van de start van een burgeroorlog. Zodra de plaatselijke politie besluit de eigen bevolking te verdedigen kan het zomaar ineens erg onfris worden.
Het is wachten op een echte vlam in de pan :X
Spoilers!
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:39:40 #135
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194218282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat er nu gebeurd in Portland, wat dreigt te gebeuren in Chicago komt gevaarlijk dicht in de buurt van de start van een burgeroorlog. Zodra de plaatselijke politie besluit de eigen bevolking te verdedigen kan het zomaar ineens erg onfris worden.
het alternatief is zwangere vrouwen laten bestoken met traangas. Als die de aanleiding van een burgeroorlog is, lijkt me dit terecht.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_194218285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat er nu gebeurd in Portland, wat dreigt te gebeuren in Chicago komt gevaarlijk dicht in de buurt van de start van een burgeroorlog. Zodra de plaatselijke politie besluit de eigen bevolking te verdedigen kan het zomaar ineens erg onfris worden.
Ik ben nog wel benieuwd hoe de lokale politie gaat reageren eigenlijk. Gaan ze doen wat de burgermeester hen opdraagt, of drijven ze naar de kant van de Trumps LAW&ORDER stormtroepen? Want je kan er vergif op innemen dat Trump alles op alles gaat zetten om de politie aan zijn kant te krijgen en houden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:45:05 #137
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194218329
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik ben nog wel benieuwd hoe de lokale politie gaat reageren eigenlijk. Gaan ze doen wat de burgermeester hen opdraagt, of drijven ze naar de kant van de Trumps LAW&ORDER stormtroepen? Want je kan er vergif op innemen dat Trump alles op alles gaat zetten om de politie aan zijn kant te krijgen en houden.
Daarom is dit het recept voor een burgeroorlog. Lokale ordebewaarders werken niet alleen in een stad/buurt, maar wonen ook in die stad/buurt, hebben hun familie/vrienden in die stad/buurt. Daar waar het voor de stormtroepers van Trump een "ver van mijn bed show" is, komt het voor de lokale politie al heel gauw heel vlakbij.

Sowieso is het laten schieten door politie/leger op de eigen bevolking altijd heel risicovol voor de betrokken machthebbers. Regelmatig ontdekken de betrokken agenten/militairen dat dat eigenlijk toch niet is waarvoor ze in dienst zijn gegaan.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 09:46:00 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194218337
Wheeler heeft traangas naar zijn hoofd gekregen van Trump's Sturmabteilung.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194218822
Ik loop wat achter in dit topic maar wilde graag hier nog even op reageren:
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee hoor. Grote inkomensverschillen en armoede creëren die problemen.
Maar niet de wapens. Ik ben er van overtuigd dat er veel meer misdaden zouden zijn gepleegd als burgers in de VS niet bewapend zouden zijn.

[/b]Veel succes om een huis binnen te dringen waar iemand een shotgun boven zijn bed heeft hangen.[b]

En over dat aantal vuurwapendoden zou je ook criminelen en zelfmoordgevallen in de cijfers moeten meenemen.
Laat ik je een anectdote vertellen.

Ooit, tijdens een rondreis door Zuid Afrika, heb ik een aantal nachten in een heerlijke bed and breakfast gelogeerd, met zeldzaam fantastische eigenaren. De herinneringen aan de eigenaren waren zo fijn dat ik hen een aatal jaren later nog eens een berichtje wilde sturen. Al zoekende naar hun email adres moest ik uit een bericht in een lokale krant vernemen dat het stel was doodgeschoten tijdens een overval op hun woning.

De woning was 's nachts, zoals zoveel huizen in Zuid Afrika, afgesloten met traliedeuren en om binnen te komen dwongen de overvallers de dienstmeiden om 's ochtends vroeg zoals gewoonlijk aan te bellen terwijl zij verdekt stonden opgesteld. De vrouw des huizes deed de deur open waarop de overvalles met aanvalsgeweren de vrouw doodschoten. De man lag nog te slapen op bed met een pistool op het nachtkastje en is ook doodgeschoten, zonder het pistool te hebben aangeraakt.

Erg tragisch natuurlijk maar het toont aan dat een wapen boven of naast je bed geen enkele garantie geeft. De overvaller is wakker, heeft een plan en weet wat er gebeurt, jij niet en zelfs al komt hij met veel kabaal binnen dan nog moet je snel genoeg wakker zijn en de reflexen hebben om jezelf te kunnen verdedigen.

Dat je wordt bestolen is niet fijn maar is minder erg dan dat je wordt bestolen EN doodgeschoten omdat de dief het zekere voor het onzekere neemt. Tenminste, dat denk ik.

Afschrikking werkt niet echt tegen een wanhopige/doelbewuste tegenstander en criminelen hebben zowieso al een andere/mindere risicoaversie maar er ontstaat daardoor wel een wapenwedloop wat voor iedereen de risico's vergroot. Wat me beter lijkt is de ongelijkheid in de samenleving verkleinen, sociale vangnetten op te zetten en de hoeveelheid wapens onder de bevolking te beperken.

Overigens, ik verbaas me enorm over het dramatisch slechte begrijpend lezen van Refragmental.
pi_194218893
Person-woman-man-camera-tv

Ik ga deze woorden in deze volgorde nooit meer vergeten.
pi_194219242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat er nu gebeurd in Portland, wat dreigt te gebeuren in Chicago komt gevaarlijk dicht in de buurt van de start van een burgeroorlog. Zodra de plaatselijke politie besluit de eigen bevolking te verdedigen kan het zomaar ineens erg onfris worden.
Tsja ... zie het bericht wat Ulx hierboven postte: Philadelphia's Top Prosecutor Is Prepared to Arrest Federal Agents
  Overall beste user 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 11:11:39 #142
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194219511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Tsja ... zie het bericht wat Ulx hierboven postte: Philadelphia's Top Prosecutor Is Prepared to Arrest Federal Agents
Volgens mij, als het dus niet legaal is volgens de rechters, kun je de stormtroopers op staatsniveau aanklagen voor bedreiging, mishandeling, ontvoering, etc.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194219794
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Volgens mij, als het dus niet legaal is volgens de rechters, kun je de stormtroopers op staatsniveau aanklagen voor bedreiging, mishandeling, ontvoering, etc.
Gezellig wel, een juridische tug of war tussen steden, staten en de federale overheid met als inzet het geweldsmonopolie :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194219802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Volgens mij, als het dus niet legaal is volgens de rechters, kun je de stormtroopers op staatsniveau aanklagen voor bedreiging, mishandeling, ontvoering, etc.
Ik vraag het me af... ze volgden dan immers (illegale) orders op van hogerop, hoewel aan de andere kant je dat op zich niet zomaar vrij pleit om dan maar allerhande misdrijven te plegen zou je zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 23-07-2020 11:37:14 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 11:40:34 #145
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194219990
Volgens mij ben je verplicht illegale orders te weigeren.

"Befehl ist Befehl" is geen excuus.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 11:43:42 #146
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_194220045
Ik kan de Portland-situatie niet meer helemaal volgen. Elke avond veel agressie en vernielingen, maar wat is het doel van de protesten? Is er een eis waaraan de politici kunnen voldoen? Of is het wachten tot de mensen die protesteren het beu worden?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_194220241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:40 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij ben je verplicht illegale orders te weigeren.

"Befehl ist Befehl" is geen excuus.
Ik was onder de indruk dat rang hier wel een rol speelde en meer kritisch denkvermogen verwacht wordt van officieren dan van manschappen. Maar ben eens gaan zoeken en liep tegen dit artikeltje aan: https://www.thebalancecareers.com/military-orders-3332819

quote:
[...]

"I Was Only Following Orders. "
"I was only following orders," has been unsuccessfully used as a legal defense in hundreds of cases (probably most notably by Nazi leaders at the Nuremberg tribunals following World War II).

The first recorded case of a United States Military officer using the "I was only following orders" defense dates back to 1799. During the War with France, Congress passed a law making it permissible to seize ships bound for any French Port. However, when President John Adams wrote the authorization order, he wrote that U.S. Navy ships were authorized to seize any vessel bound for a French port, or traveling from a French port. Pursuant to the President's instructions, a U.S. Navy captain seized a Danish Ship (the Flying Fish), which was en route from a French Port. The owners of the ship sued the Navy captain in U.S. Maritime Court for trespass. They won, and the United States Supreme Court upheld the decision. The U.S. Supreme Court held that Navy commanders "act at their own peril" when obeying presidential orders when such orders are illegal.

The Vietnam War presented the United States military courts with more cases of the "I was only following orders" defense than any previous conflict. The decisions during these cases reaffirmed that following manifestly illegal orders is not a viable defense from criminal prosecution.

In United States v. Keenan, the accused (Keenan) was found guilty of murder after he obeyed an order to shoot and kill an elderly Vietnamese citizen. The Court of Military Appeals held that "the justification for acts done pursuant to orders does not exist if the order was of such a nature that a man of ordinary sense and understanding would know it to be illegal." (Interestingly, the soldier who gave Keenan the order, Corporal Luczko, was acquitted by reason of insanity).

Probably the most famous case of the "I was only following orders" defense was the court-martial of First Lieutenant William Calley for his part in the My Lai Massacre on March 16, 1968. The military court rejected Calley's argument of obeying the order of his superiors. On March 29, 1971, Calley was convicted of premeditated murder and sentenced to life in prison.

However, the public outcry in the United States following this highly-publicized, controversial trial was such that President Nixon granted him clemency. Calley wound up spending 3 1/2 years under house arrest at Fort Benning, Georgia, where a federal judge ultimately ordered his release.

In 2004, the military began court-martials of several military members deployed to Iraq for mistreating prisoners and detainees. Several members claimed that they were only following the orders of military intelligence officials. Unfortunately (for them), that defense doesn't fly. The maltreatment of prisoners is a crime under both international law and the Uniform Code of Military Justice (see Article 93 — Cruelty and Maltreatment).

[...]
Kortom, je hebt gelijk. Ze zouden zich hier niet achter kunnen verschuilen naar het zich doet aanzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 23-07-2020 12:00:27 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:56:05 #148
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194220270
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:40 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij ben je verplicht illegale orders te weigeren.

"Befehl ist Befehl" is geen excuus.
In de praktijk vegen ze daar hun reet mee af.
Politieagenten en soldaten zijn ook niet echt parels van de samenleving.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194220343
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:43 schreef Mike het volgende:
Ik kan de Portland-situatie niet meer helemaal volgen. Elke avond veel agressie en vernielingen, maar wat is het doel van de protesten? Is er een eis waaraan de politici kunnen voldoen? Of is het wachten tot de mensen die protesteren het beu worden?
Mensen protesteerden tegen politiegeweld, er waren watrellen, die begonnen na een aantal weken uit te doven, maar Trumpf vond het een goed idee om de boel flink op te stoken door de SA erop af te sturen, want dat staat lekker stoer LAW&ORDER.
Verder gaat het Trumpf ook niet om de-escalatie, want dergelijke inzet werkt contraproductied, maar om te laten zien dat Dems vervelende anarchistische rellers zijn die je kapot moet stampen.
Het is ook echt niet zo dat heel Portland in de fik staat. Het zijn echt maar een beperkt aantal locaties waar er gedemonstreerd wordt, helaas lijkt dat anders als je beide kanten van de media moet geloven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Games donderdag 23 juli 2020 @ 12:12:49 #150
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_194220574
Beetje meer in mijn straatje: AOC gaat proberen een wet door het congres te loodsen die het leger verbiedt om tieners te rekruteren via Twitch.

twitter


Het is ook van de zotte. Twitch heeft het leger al op de vingers getikt vanwege een giveaway die ze deden voor een Xbox One Elite controller, maar de link leidde naar een inschrijfformulier zonder dat er een woord over de prijsvraag gerept werd.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')