abonnement Unibet Coolblue
pi_194012224
Zwarte activisten woedend: ‘Jort Kelder mag racismedebat niet leiden'

Het Black Renaissance Collectief is woedend op de NPO, omdat Jort Kelder aankomende zondag het racismedebat gaat leiden.

De presentator zou racisme niet serieus nemen en is ‘iemand die sympathiseert met FvD’. Als de NPO niet met een bevredigende verklaring komt dan zal het collectief zijn achterban oproepen ‘jullie programma te boycotten’.

Het Black Renaissance Collectief is opgericht door filosoof en schrijver Grâce Ndjako en Antoin Deul, oud-directeur van het Nationaal instituut Nederlands slavernijverleden en erfenis (NiNsee). Het collectief was één van de deelnemende organisaties van het 21 Maart Comité, dat jaarlijks een demonstratie tegen racisme en discriminatie organiseert.

Via een open een brief aan NPO-bestuursvoorzitter Shula Rijxman, in handen van de Kanttekening, laat het Black Renaissance Collectief zijn ongenoegen blijken.

quote:
Beste mevrouw Shula Rijxman,

Wij van het collectief Black Renaissance maken ons ernstige zorgen over de motieven van de NPO om op 12 juli een zogenaamd racismedebat te organiseren in het kader van een themadag rond racisme en discriminatie. Een debat is een discussievorm waarbij het de bedoeling is een stelling te verdedigen of juist te bestrijden. Wij vinden dat racisme geen stelling is om te verdedigen of te bestrijden. Racisme is geen mening maar een moorddadig systeem wat al eeuwenlang stelselmatig Zwarte mensen uitbuit, uitsluit, onderdrukt en generationele trauma’s heeft veroorzaakt. Door Jort Kelder het debat te laten leiden zijn wij van mening dat er dus kennelijk iets verdedigd moet worden bij witte mensen om zich racistisch te mogen uiten? Hieronder volgen een aantal kwalijke uitspraken van dhr. Kelder:

‘Ik vind het al raar dat ik nu wit genoemd wordt’, zegt Jort Kelder. ‘Er zit ook een racistische connotatie in dat ik nu benoemd word op mijn huidskleur, dat gebeurde nooit.’

‘Wat zouden de zwarten zelf kunnen doen, moeten zij ook iets doen of moeten wij alleen maar schakelen, wij witjes?’

‘Hoe houden we deze discussie een beetje gezellig, hoe houden we het binnen de vangrails, dat we wel ons leven beteren maar het ons niet zo door de strot geduwd wordt?’

‘Vindt u de verkleuring van Nederland te snel gaan?’, vroeg Kelder aan Alexander Pechtold.

Racisme is een bloedserieuze zaak. Zwarte mensen hebben al eeuwenlang het met de dood moeten bekopen. Het baart ons dus ernstige zorgen dat u als nationale omroep denkt het lichtvaardig te kunnen opvatten door iemand die sympathiseert met FvD (Forum voor Democratie, red.) dit debat te laten leiden. Als u de complexe problematiek werkelijk serieus zou nemen dan had u voor een expert gekozen. U zegt in uw statement dat u polarisatie wilt tegengaan maar in onze optiek wakkert u hiermee juist polarisatie aan. Wij kunnen niet anders dan de conclusie trekken dat uw motieven niet zuiver zijn en het dus over het scoren van kijkcijfers gaat. Mocht dit echter niet het geval zijn, dan willen wij van u een overtuigende motivatie ontvangen waaruit blijkt dat uw motieven zuiver zijn.

De Britse wetenschapper Kehinde Andrews zegt het volgende over witheid:

‘Witheid is een proces dat is geworteld in de sociale structuur, een proces dat een vorm van psychose veroorzaakt die wordt ingekaderd door zijn irrationaliteit, die elke rationele betrokkenheid te boven gaat.’

De absurde keuze voor Jort Kelder is hier een duidelijk voorbeeld van. Dit en het feit dat uw omroep racisme kapitaliseert om er een voordeel mee te doen. PlotStudio is het productiebureau dat wordt betrokken bij de organisatie van het debat, maar bestaat voornamelijk uit witte mensen. Dit spreekt boekdelen. Het wordt tijd dat witte mensen gaan beseffen dat zwarte mensen intelligent genoeg zijn om niet meer in dit soort valkuilen te trappen. Nothing about us without us.

Black Renaissance gaat massaal onze achterban oproepen op jullie programma te boycotten.

Black Renaissance collectief

https://dekanttekening.nl(...)bat-niet-leiden/?amp
pi_194012227
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:24 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja hier op fok kan dat wel kloppen. Ik zie maar een paar die het snappen
Ik ook, en jij bent er niet 1 van.
pi_194012285
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik ook, en jij bent er niet 1 van.
Wou ik net zeggen maar dan andersom
West-Melanesia
pi_194012363
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat mensen een privilege hebben betekent niet per se dat er iets mis is met hen. Het gaat erom dat sommigen mensen dat privilege niet hebben. Wel typisch hoe je daar een slachtofferrol van maakt.

Ik denk dat mensen die opgroeien met een zilveren lepel in hun bek in het Gooi overduidelijk privilege hebben. En het feit dat ze bij een dynastische ingroup verweven in de leitkultur horen, maakt dat privilege resistent over meerdere generaties. Dat is geen racisme om te herkennen.
[..]

Als dit je mening is, moet je uberhaupt geen debat willen. Schijnbaar is dat niet hun mening. Of je wil natuurlijk dat de "blackstapo" zit en gehoorzaamt. In ieder geval is dit niet een erg oprecht punt.
Het privilege van deze beperkte groep mensen projecteren op/één op één koppelen aan hun toevallige huidskleur en daarmee ook op de gebroken Nederlands sprekende bijstands-/schuldsaneringskinderen Sjonnie en Anita uit de volksbuurt, alsof die ooit meer in de buurt van die daadwerkelijk gepriviligeerde in-groep en gedeelde cultuur zouden komen dan Mehmet met z'n gastarbeidende opa uit Turkije is juist een zeer mooi voorbeeld van racisme.

Sterker nog, als de ouders van Mehmet een eigen zaakje runnen of gewoon goede banen hebben en Mehmet een goede arbeidsethos bijbrengen dan heeft hij een stuk meer voorrecht Sjonnie en Anita ook al is z'n huid dan misschien ietsje minder licht. :W
pi_194012476
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het privilege van deze beperkte groep mensen projecteren op/één op één koppelen aan hun toevallige huidskleur en daarmee ook op de gebroken Nederlands sprekende bijstands-/schuldsaneringskinderen Sjonnie en Anita uit de volksbuurt, alsof die ooit meer in de buurt van die daadwerkelijk gepriviligeerde in-groep en gedeelde cultuur zouden komen dan Mehmet met z'n gastarbeidende opa uit Turkije is juist een zeer mooi voorbeeld van racisme.

Sterker nog, als de ouders van Mehmet een eigen zaakje runnen of gewoon goede banen hebben en Mehmet een goede arbeidsethos bijbrengen dan heeft hij een stuk meer voorrecht Sjonnie en Anita ook al is z'n huid dan misschien ietsje minder licht. :W
Hear hear
pi_194012512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als de NPO niet met een bevredigende verklaring komt dan zal het collectief zijn achterban oproepen ‘jullie programma te boycotten’.
Welk een verschrikking! Een handjevol aanstellers gaan niet naar een tv programma kijken! Stop de persen!
Conscience do cost.
pi_194012596
Toine van Peperstraten, Beau, Twan Huys, Simone Weimans, Herman van der Zandt, Rob Trip.

Om maar wat te noemen. Eigenlijk is iedereen beter dan Jort.
West-Melanesia
  donderdag 9 juli 2020 @ 20:45:39 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194012642
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:43 schreef Oceanier het volgende:
Toine van Peperstraten, Beau, Twan Huys, Simone Weimans, Herman van der Zandt, Rob Trip.

Om maar wat te noemen. Eigenlijk is iedereen beter dan Jort.
Nee, je moet iemand met lef hebben. Kelder heeft lef.
pi_194012671
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, je moet iemand met lef hebben. Kelder heeft lef.
Kelder is een clown. Clowns horen in het circus thuis.
West-Melanesia
  donderdag 9 juli 2020 @ 20:48:12 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194012690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:47 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kelder is een clown. Clowns horen in het circus thuis.
Niet met je eens ;)
pi_194012971
quote:
Prima volwassen persoon die Simone. Baudet en Kelder kenne allebei zo circus Renz in
West-Melanesia
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:01:09 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_194012983
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Het privilege van deze beperkte groep mensen projecteren op/één op één koppelen aan hun toevallige huidskleur
Daar is natuurlijk niks toevalligs aan.
quote:
en daarmee ook op de gebroken Nederlands sprekende bijstands-/schuldsaneringskinderen Sjonnie en Anita uit de volksbuurt, alsof die ooit meer in de buurt van die daadwerkelijk gepriviligeerde in-groep en gedeelde cultuur zouden komen dan Mehmet met z'n gastarbeidende opa uit Turkije is juist een zeer mooi voorbeeld van racisme.
Nee het is een mooi voorbeeld van dat je niet begrijpt wat je zegt, en over de zeik gaat van een simpel feitje. Alleen maar omdat je een privilege hebt betekent niet dat je daarom er definitie aan de top beëindigt. Of als je een achterstand hebt dat je daarom per definitie niet ver kunt komen. De sociaaleconomische achterstand weegt zwaarder dan het privilege van bij de dominante etnische groep te behoren, dat ontkent verder niemand, zeker niet in Nederland. En zo zijn er meer dingen. In het vorige topic haalde ik al aan dat er ook een privilege is van knappe mensen die voorgetrokken worden, of slimme mensen die minder hun best hoeven te doen. Dat betekent niet dat lelijke mensen niet ook de top kunnen bereiken, of dat ze kettingroker kunnen zijn, drie keer per week fastfood eten en hun privilege weer verliezen, of dat dommere mensen geen opleiding kunnen halen. Die moeten er gewoon veel harder voor werken. Zo ook Sjonnie en Anita en Mehmet en Fatima. Beiden kunnen ze hard studeren om hun taal en geletterdheid op te vijzelen, een duur pak lenen en dan hebben Sjonnie en Anita het toch wat makkelijker om aangenomen te worden, en veel makkelijker om promotie te maken.
That's it

quote:
Sterker nog, als de ouders van Mehmet een eigen zaakje runnen of gewoon goede banen hebben en Mehmet een goede arbeidsethos bijbrengen dan heeft hij een stuk meer voorrecht Sjonnie en Anita ook al is z'n huid dan misschien ietsje minder licht. :W
Juist.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194013059
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Prima volwassen persoon die Simone. Baudet en Kelder kenne allebei zo circus Renz in
Woke activiste die haar gram wil halen. :W

quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Daar is natuurlijk niks toevalligs aan.
[..]

Nee het is een mooi voorbeeld van dat je niet begrijpt wat je zegt, en over de zeik gaat van een simpel feitje. Alleen maar omdat je een privilege hebt betekent niet dat je daarom er definitie aan de top beëindigt. Of als je een achterstand hebt dat je daarom per definitie niet ver kunt komen. De sociaaleconomische achterstand weegt zwaarder dan het privilege van bij de dominante etnische groep te behoren, dat ontkent verder niemand, zeker niet in Nederland. En zo zijn er meer dingen. In het vorige topic haalde ik al aan dat er ook een privilege is van knappe mensen die voorgetrokken worden, of slimme mensen die minder hun best hoeven te doen. Dat betekent niet dat lelijke mensen niet ook de top kunnen bereiken, of dat ze kettingroker kunnen zijn, drie keer per week fastfood eten en hun privilege weer verliezen, of dat dommere mensen geen opleiding kunnen halen. Die moeten er gewoon veel harder voor werken. Zo ook Sjonnie en Anita en Mehmet en Fatima. Beiden kunnen ze hard studeren om hun taal en geletterdheid op te vijzelen, een duur pak lenen en dan hebben Sjonnie en Anita het toch wat makkelijker om aangenomen te worden.
That's it
[..]

Juist.
Denk je echt dat geadopteerde kinderen binnen dergelijke millieus met toevallig een andere huidskleur niet exact dezelfde voorsprong/privileges hebben? 8)7 :W Racist. :N
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:29:01 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_194013591
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Woke activiste die haar gram wil halen. :W
[..]

Denk je echt dat geadopteerde kinderen binnen dergelijke millieus met toevallig een andere huidskleur niet exact dezelfde voorsprong/privileges hebben? 8)7 :W Racist. :N
Nog zo iemand die geen flauw idee heeft wat een racist is :').

Als je zegt dat de joden vervolgd zijn maakt je dat geen antisemiet knuppel.

Verder over adoptiekinderen o.a.:
https://adoptie.nl/magazine/kleur-doet-er-wel-toe/

[ Bericht 7% gewijzigd door speknek op 09-07-2020 21:53:45 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194013650
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Woke activiste die haar gram wil halen. :W

Simone, activiste, woke? Een doodgewone normale volwassen neutrale nieuwslezeres. Ver boven kinderlijke figuren als Baudet en Kelder. Ze mogen haar grote teen nog niet eens kussen. Simone, een voorbeeldfiguur voor BNNers
West-Melanesia
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:33:28 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194013703
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Woke activiste die haar gram wil halen. :W
[..]

Denk je echt dat geadopteerde kinderen binnen dergelijke millieus met toevallig een andere huidskleur niet exact dezelfde voorsprong/privileges hebben? 8)7 :W Racist. :N
Je flikkert gelijk een etiketje van ‘racist’ neer. Denk eens tweemaal na!!!
pi_194013976
Ik had helemaal niet meegekregen dat Akwasi op dat racisme feestje van de NPO dus mag optreden.

Wat is dit voor achterlijk slechte film jongens _O-
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:54:42 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194014102
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik had helemaal niet meegekregen dat Akwasi op dat racisme feestje van de NPO dus mag optreden.

Wat is dit voor achterlijk slechte film jongens _O-
Da’s kleur bekennen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194014642
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik had helemaal niet meegekregen dat Akwasi op dat racisme feestje van de NPO dus mag optreden.

Wat is dit voor achterlijk slechte film jongens _O-
Bizar he.

Verders;

quote:
_O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194014798
quote:
4s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Bizar he.

Verders;
[..]

_O-
:D :') _O-

Dat zou helemaal prachtig zijn. Al ben ik ook wel weer benieuwd naar de kijkcijfers.
pi_194015063
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:31 schreef Oceanier het volgende:
Ze mogen haar grote teen nog niet eens kussen.
Waar kennen we dit soort malle praatjes ook alweer van..?

quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:33 schreef AchJa het volgende:

Akwasi blijft trots

De 32-jarige is er ontzettend trots op dat hij een donkere huidskleur heeft en refereert daarbij naar een oude, door hem geschreven, tekst. “In 2008 schreef ik een tekst genaamd ‘Sorry dat ik zwart ben’. Ik bedoelde dat sarcastisch, aangezien je eigenlijk vereerd zou moeten zijn dat ik zwart ben. Je zou vereerd moeten zijn dat je in dezelfde ruimte als mij mag ademen, because I’m black. Want ik kom van excellentie. Ik kom van koningen en koninginnen, daar komt Mitchell (Esajas, red.) ook vandaan, daar komt iedereen die zwart is vandaan. Dat mogen mensen weten, maar op het moment dat dat verzwegen wordt in de geschiedenis en er alleen maar wordt gesproken over een slachtofferrol, dan moet je dat benoemen!” De rapper wil deze boodschap graag overbrengen via zijn kunst en hoopt zo mensen te verbinden.

Bekijk hier het hele interview met Akwasi vanaf 27:53.

AXED

_O-
En even voor de duidelijkheid: "neutraal" betekent niet "vanuit dezelfde invalshoek als ik".
pi_194015137
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je flikkert gelijk een etiketje van ‘racist’ neer. Denk eens tweemaal na!!!
Nou nee, hij stelt blank zijn gelijk aan gepriviligeerd/bevoorrecht zijn en niet blank zijn daarmee gelijk aan achtergesteld/slachtoffer zijn. Ik vind dat een zeer racistische zienswijze en hem daarmee inderdaad een racist. Dat is echter niet "gelijk", dat is in reactie op het totaal van zijn misselijke racistische posts in dit topic waarvan hij de inhoud fanatiek blijft verdedigen.

Hij is overigens ook voor discriminatie, vindt dat je mensen/individuen (beleidsmatig) moet kunnen bevoordelen of uitsluiten/achterstellen op grond van karakteristieken als huidskleur, afkomst en geslacht. Heeft ie ook allerlei hele gekke rechtvaardigingen voor bedacht, waarom dat dan zogenaamd niet zou tellen of goed in plaats van slecht zou zijn. :')
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:01:00 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194015516
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee, hij stelt blank zijn gelijk aan gepriviligeerd/bevoorrecht zijn en niet blank zijn daarmee gelijk aan achtergesteld/slachtoffer zijn. Ik vind dat een zeer racistische zienswijze en hem daarmee inderdaad een racist. Dat is echter niet "gelijk", dat is in reactie op het totaal van zijn misselijke racistische posts in dit topic waarvan hij de inhoud fanatiek blijft verdedigen.

Hij is overigens ook voor discriminatie, vindt dat je mensen/individuen (beleidsmatig) moet kunnen bevoordelen of uitsluiten/achterstellen op grond van karakteristieken als huidskleur, afkomst en geslacht. Heeft ie ook allerlei hele gekke rechtvaardigingen voor bedacht, waarom dat dan zogenaamd niet zou tellen of goed in plaats van slecht zou zijn. :')
Weet je, het woord wordt te pas en te onpas gebruikt. En voornamelijk om de ander stil te krijgen. En ik kan het woord niet meer horen, vandaar mijn kwade reactie.
pi_194016212
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Waar kennen we dit soort malle praatjes ook alweer van..?
[..]

En even voor de duidelijkheid: "neutraal" betekent niet "vanuit dezelfde invalshoek als ik".
Simone Weimans vs Baudet/Kelder

Je moet niet volwassenheid associëren met superioriteit, zo breng je me zomaar onterecht in diskrediet. Geen twijfel over mogelijk dat Simone van de 3 het meest normaal en volwassen is.
West-Melanesia
pi_194016511
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:31 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Simone Weimans vs Baudet/Kelder

Je moet niet volwassenheid associëren met superioriteit, zo breng je me zomaar onterecht in diskrediet. Geen twijfel over mogelijk dat Simone van de 3 het meest normaal en volwassen is.
Nee goh, wanneer je haar tegenover twee excentrieke dandy's stelt. :') Neutraal is ze in dat gesprek met Baudet allerminst, ze brengt zelf een stelling/haar zienswijze in welke ze door hem bevestigd wil zien en schetst een wel heel eenzijdig beeld van 'black lives matter'. Zij zat daar niet als geinteresseerd interviewer maar als opponent van baudet en diens beweging en heel duidelijk als voorstander van 'Black Lives Matter'.

Jij begint zelf over het "nog niet mogen kussen van Weimans grote teen". Ik vind dat zeker binnen de context van de huidige BLM-hysterie héél gek.

  donderdag 9 juli 2020 @ 23:53:41 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_194016531
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee, hij stelt blank zijn gelijk aan gepriviligeerd/bevoorrecht zijn en niet blank zijn daarmee gelijk aan achtergesteld/slachtoffer zijn. Ik vind dat een zeer racistische zienswijze en hem daarmee inderdaad een racist. Dat is echter niet "gelijk", dat is in reactie op het totaal van zijn misselijke racistische posts in dit topic waarvan hij de inhoud fanatiek blijft verdedigen.

Hij is overigens ook voor discriminatie, vindt dat je mensen/individuen (beleidsmatig) moet kunnen bevoordelen of uitsluiten/achterstellen op grond van karakteristieken als huidskleur, afkomst en geslacht. Heeft ie ook allerlei hele gekke rechtvaardigingen voor bedacht, waarom dat dan zogenaamd niet zou tellen of goed in plaats van slecht zou zijn. :')
Die gekke rechtvaardigingen die wetenschappelijk gestaafd en juridisch verankerd zijn in meerdere internationale verdragen en goedgekeurd door het college van de rechten van de mens zijn. Wat een racistische mafklapper, helemaal niet iemand die beter geïnformeerd is dan ik, dat kan natuurlijk niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194016541
Jort Kelder is een goede debater en heeft heel vaak soortgelijke programma's gepresenteerd. De enige die dit zou kunnen evenaren is Prem, maar dat zal niet iedereen waarderen, omdat de man van Hindostaanse afkomst komt.
pi_194016561
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Die gekke rechtvaardigingen die juridisch verankerd zijn in meerdere internationale verdragen en goedgekeurd door het college van de rechten van de mens zijn. Wat een racistische mafklapper, helemaal niet iemand die beter geïnformeerd is dan ik, dat kan natuurlijk niet.
Dat maakt iemand effectief uitsluiten/achterstellen op grond van dergelijke karakteristieken niet ineens wél rechtvaardig of niet discriminatoir, slechts wettig. :') :W

[ Bericht 1% gewijzigd door van_Lamehuizen op 10-07-2020 00:02:59 ]
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:58:02 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_194016577
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat maakt iemand effectief uitsluiten/achterstellen op grond van dergelijke karaktiristieken niet ineens wél rechtvaardig, slechts wettig. :') :W


quote:
Dergelijke positieve ‘discriminatie’ is de enige vorm van discriminatie die het internationaal recht goedkeurt. Zo staat in het VN-Vrouwenverdrag dat ‘tijdelijke bijzondere maatregelen gericht op versnelling van feitelijke gelijkstelling van mannen en vrouwen niet worden beschouwd als discriminatie’.
https://www.amnesty.nl/en(...)tie-en-mensenrechten

De VN zijn racisten! Amnesty international zijn racisten! Ik ben erg slim! Ze komen me ophalen hihihahahoho!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194016593
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:58 schreef speknek het volgende:
Dergelijke positieve ‘discriminatie’ is de enige vorm van discriminatie die het internationaal recht goedkeurt. Zo staat in het VN-Vrouwenverdrag dat ‘tijdelijke bijzondere maatregelen gericht op versnelling van feitelijke gelijkstelling van mannen en vrouwen niet worden beschouwd als discriminatie’.
Kennelijk gaat de evidente tegenstrijdigheid onze universiteitsbolleboos boven de pet. :') 8)7
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:11:09 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_194016696
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kennelijk gaat de evidente tegenstrijdigheid onze universiteitsbolleboos boven de pet. :') 8)7
Nee ik had ook vorige keer al gezegd dat discriminatie twee betekenissen heeft. Zoals ezel bijvoorbeeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194016704
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee goh, wanneer je haar tegenover twee excentrieke dandy's stelt. :') Neutraal is ze in dat gesprek met Baudet allerminst, ze brengt zelf een stelling/haar zienswijze in welke ze door hem bevestigd wil zien en schetst een wel heel eenzijdig beeld van 'black lives matter'. Zij zat daar niet als geinteresseerd interviewer maar als opponent van baudet en diens beweging en heel duidelijk als voorstander van 'Black Lives Matter'.

Jij begint zelf over het "nog niet mogen kussen van Weimans grote teen". Ik vind dat zeker binnen de context van de huidige BLM-hysterie héél gek.

[ afbeelding ]
Die excentrieke dandy’s zijn nog steeds twee kleine kinderen vergeleken met Simone. In dat gesprek met Baudet was ze heel neutraal. Baudet kon op een gegeven moment geeneens antwoord geven op een simpele vraag. Vervolgens peert ie em met z’n staart tussen de benen omdat hij zich niet meer kon verweren.

Misschien moet je niet zo geobsedeerd zijn door BLM. Dan is “het nog niet mogen kussen van haar teen” zo gek nog niet gezegd.
West-Melanesia
pi_194016819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee ik had ook vorige keer al gezegd dat discriminatie twee betekenissen heeft. Zoals ezel bijvoorbeeld.
Goh, hoe heetten die principes ook alweer.. doublethink en newspeak toch? _O- :W

Maar goed, samenvattend, je bent dus tegen discriminatie maar dan alleen wanneer je dat op een nieuwe, nauwere manier definieert waarvan bepaalde expliciete/beleidsmatige vormen van discriminatie die jij juist uitgesproken voorstaat, uitgesloten zijn? _O-
pi_194016839
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Goh, hoe heetten die principes ook alweer.. doublethink en newspeak toch? _O- :W

Maar goed, samenvattend, je bent dus tegen discriminatie maar dan alleen wanneer je dat op een nieuwe, nauwere manier definieert waarvan bepaalde expliciete/beleidsmatige vormen van discriminatie die jij juist uitgesproken voorstaat, uitgesloten zijn? _O-
Is discriminatie altijd slecht?
West-Melanesia
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:39:51 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_194016890
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Goh, hoe heetten die principes ook alweer.. doublethink en newspeak toch? _O- :W

Maar goed, samenvattend, je bent dus tegen discriminatie maar dan alleen wanneer je dat op een nieuwe, nauwere manier definieert waarvan bepaalde expliciete/beleidsmatige vormen van discriminatie die jij juist uitgesproken voorstaat, uitgesloten zijn? _O-
God, als je gewoon een keer luistert dan hoeven we niet voortdurend zetten te herhalen. Discrimineren sec betekent alleen onderscheid maken. Er is niks mis met onderscheid maken tussen op een stoeptegel met of zonder hondenpoep te staan. Er is pas wat mis als je onderscheid bijdraagt aan de systematische onderdrukking van kwetsbare groepen. Dat is wat men onder discriminatie in de sociologische of legalese term verstaat, het is dus een utilitaristische term. Met double/newspeak heeft het helemaal niks te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194016924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:54 schreef 01100101 het volgende:
Jort Kelder is een goede debater en heeft heel vaak soortgelijke programma's gepresenteerd. De enige die dit zou kunnen evenaren is Prem, maar dat zal niet iedereen waarderen, omdat de man van Hindostaanse afkomst komt.
Doe maar even niet.

pi_194016935
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:39 schreef speknek het volgende:

[..]

God, als je gewoon een keer luistert dan hoeven we niet voortdurend zetten te herhalen. Discrimineren sec betekent alleen onderscheid maken. Er is niks mis met onderscheid maken tussen op een stoeptegel met of zonder hondenpoep te staan. Er is pas wat mis als je onderscheid bijdraagt aan de systematische onderdrukking van kwetsbare groepen. Dat is wat men onder discriminatie in de sociologische of legalese term verstaat, het is dus een utilitaristische term. Met double/newspeak heeft het helemaal niks te maken.
Kijk, daar komt de geindoctrineerde aap uit de mouw. Dit is puur ideologie. :') Met de werkelijkheid waarin discriminatie een ongeoorloofd onderscheid maken op 'arbitraire'/irrelevante karakteristieken is waarmee het individu onrecht wordt aangedaan, iets waar ieder redelijk mens op tegen is, heeft dit niets meer te maken. :N
pi_194017034
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kijk, daar komt de geindoctrineerde aap uit de mouw. Dit is puur ideologie. :') Met de werkelijkheid waarin discriminatie een ongeoorloofd onderscheid maken op 'arbitraire'/irrelevante karakteristieken is waarmee het individu onrecht wordt aangedaan, iets waar ieder redelijk mens op tegen is, heeft dit niets meer te maken. :N
Nee is geen ideologie, is een feit. Als ik als tiener niet in een bejaardentehuis mag wonen vind ik niet dat mij onrecht wordt aangedaan vanwege discriminatie op basis van leeftijd.
West-Melanesia
pi_194017038
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:10 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Vraag je nu serieus of Baudet wel eens racistische uitspraken heeft gedaan?
Ja,
serieus.
Eens kijken
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:06:33 #41
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194017073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:00 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ja,
serieus.
:O
pi_194017085
Prem _O- "Mensen die FvD stemmen haten zwarte mensen" _O-
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:11:21 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194017106
Liever een fatsoenlijke zwarte als blanke tokkies.
pi_194017121
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee is geen ideologie, is een feit. Als ik als tiener niet in een bejaardentehuis mag wonen vind ik niet dat mij onrecht wordt aangedaan vanwege discriminatie op basis van leeftijd.
Zou leeftijd wanneer je het hebt over bejaarden/verzorginstehuizen misschien niet vallen onder de noemer "irrelevante karakteristieken"? Sterker nog, volgens mij gelden daar tegenwoordig nog wel meer criteria voor dan slechts leeftijd. :') :W
pi_194017125
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:11 schreef leolinedance het volgende:
Liever een fatsoenlijke zwarte als blanke tokkies.
want je huidskleur is heel belangrijk tegenwoordig.
pi_194017137
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:15 schreef Tmarus het volgende:

[..]

want je huidskleur is heel belangrijk tegenwoordig.
Nou voor veel mensen kennelijk dus wel, die zien iemand, kijken welke kleur diegene heeft en bepalen aan hand daarvan of iemand zielig of juist bevoorrecht is en wat voor behandeling zo iemand dan ten deel moet vallen.

En op één of andere manier is dat in hun verwrongen kopjes dan niet racistisch/discriminatoir. :') 8)7
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:17:49 #47
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194017138
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:15 schreef Tmarus het volgende:

[..]

want je huidskleur is heel belangrijk tegenwoordig.
Het interreseert mij geen reet.
pi_194017149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het interreseert mij geen reet.
Toch haal je in 1 zin er 2 huidskleuren bij.
pi_194017161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:20 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Toch haal je in 1 zin er 2 huidskleuren bij.
Simone is toch een fatsoenlijke vergeleken met Baudet en Kelder
West-Melanesia
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:23:23 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194017163
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou voor veel mensen kennelijk dus wel, die zien iemand, kijken welke kleur diegene heeft en bepalen aan hand daarvan of iemand zielig of juist bevoorrecht is en wat voor behandeling zo iemand dan ten deel moet vallen.

En op één of andere manier is dat in hun verwrongen kopjes dan niet racistisch/discriminatoir. :') 8)7
Onder de tokkies misschien. Maar die ga je niet veranderen met BLM.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:25:51 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194017175
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:20 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Toch haal je in 1 zin er 2 huidskleuren bij.
Ook al was ie geel, het interesseert me geen hol.
pi_194017182
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zou leeftijd wanneer je het hebt over bejaarden/verzorginstehuizen misschien niet vallen onder de noemer "irrelevante karakteristieken"? Sterker nog, volgens mij gelden daar tegenwoordig nog wel meer criteria voor dan slechts leeftijd. :') :W
Al zijn er honderden criteria. Discriminatie op basis van leeftijd is er 1 van. Dat vind je onrecht zeg je.
West-Melanesia
pi_194017188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ook al was ie geel, het interesseert me geen hol.
Heb je liever een zwarte of een gele?
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:38:01 #54
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194017224
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:27 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Heb je liever een zwarte of een gele?
Een leuke
pi_194017263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Een leuke
Ook als diegene blank is?
pi_194017269
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:26 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Al zijn er honderden criteria. Discriminatie op basis van leeftijd is er 1 van. Dat vind je onrecht zeg je.
Is dat zo? Zeg ik dat?

quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kijk, daar komt de geindoctrineerde aap uit de mouw. Dit is puur ideologie. :') Met de werkelijkheid waarin discriminatie een ongeoorloofd onderscheid maken op 'arbitraire'/irrelevante karakteristieken is waarmee het individu onrecht wordt aangedaan, iets waar ieder redelijk mens op tegen is, heeft dit niets meer te maken. :N
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee is geen ideologie, is een feit. Als ik als tiener niet in een bejaardentehuis mag wonen vind ik niet dat mij onrecht wordt aangedaan vanwege discriminatie op basis van leeftijd.
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zou leeftijd wanneer je het hebt over bejaarden/verzorginstehuizen misschien niet vallen onder de noemer "irrelevante karakteristieken"? Sterker nog, volgens mij gelden daar tegenwoordig nog wel meer criteria voor dan slechts leeftijd. :') :W
:?
pi_194017850
Misschien is Prem een goede debatleider......
  vrijdag 10 juli 2020 @ 07:09:22 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_194017862
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kijk, daar komt de geindoctrineerde aap uit de mouw. Dit is puur ideologie. :') Met de werkelijkheid waarin discriminatie een ongeoorloofd onderscheid maken op 'arbitraire'/irrelevante karakteristieken is waarmee het individu onrecht wordt aangedaan, iets waar ieder redelijk mens op tegen is, heeft dit niets meer te maken. :N
Het concept discriminatie en dat dit fout is, is ideologie. No shit sherlock. Het is jammer dat je schijnbaar alleen kunt leren door projectie en schelden, maar goed. Ik val in herhaling, maar het is de "ideologie" van de wetenschap, Verenigde Naties en college van de Rechten van de Mens. Als dat indoctrinatie is, moet je jezelf afvragen waar jouw mening vandaan komt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194017887
terechte kritiek.
pi_194017892
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:17 schreef pokkerdepok het volgende:
terechte kritiek.
Misschien. In elk geval is het zo dat je bij een debat een leider moet hebben die voor beide partijen acceptabel is. Lijkt mij.
pi_194017896
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Misschien. In elk geval is het zo dat je bij een debat een leider moet hebben die voor beide partijen acceptabel is. Lijkt mij.
Er zijn helemaal geen 'beide partijen'.
pi_194017898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:21 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Er zijn helemaal geen 'beide partijen'.
Dan is er ook geen debat.
pi_194017901
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Misschien. In elk geval is het zo dat je bij een debat een leider moet hebben die voor beide partijen acceptabel is. Lijkt mij.
ja, en hoe kom je erop om dan Kelder te nemen..
kan wel misschien zijn, dat hij de enige was die het aandurfde.
pi_194017906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja, en hoe kom je erop om dan Kelder te nemen..
kan wel misschien zijn, dat hij de enige was die het aandurfde.
Het lijkt me niet makkelijk iemand te vinden idd.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 07:26:40 #65
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194017922
Duo (Penotti) presentatie, een deugblanke en een donkere die de ophef overdreven vindt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194017923
Witteman. Of is die nu te oud?
pi_194017930
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:26 schreef Tyr80 het volgende:
Duo (Penotti) presentatie, een deugblanke en een donkere die de ophef overdreven vindt.
Die laatste zal ook moeilijk te vinden zijn denk ik. Niemand wil zijn/haar vingers branden.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 07:29:29 #68
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194017932
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die laatste zal ook moeilijk te vinden zijn denk ik. Niemand wil zijn/haar vingers branden.
Wellicht...ook apart dat je die juist in de VS, waar het allemaal veel extremer is, wel kunt vinden.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194017938
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan is er ook geen debat.
Er is sowieso geen debat over racisme, want de stelling is: 'Het huidige racismedebat drijft Nederland uit elkaar.' Ja nogal wiedes als de enige keer dat er publiekelijk een echt debat over wordt gevoerd het niet eens over racisme gaat. :')
pi_194017953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:30 schreef Chia het volgende:

[..]

Er is sowieso geen debat over racisme, want de stelling is: 'Het huidige racismedebat drijft Nederland uit elkaar.' Ja nogal wiedes als de enige keer dat er publiekelijk een echt debat over wordt gevoerd het niet eens over racisme gaat. :')
Daar gaat het natuurlijk wel over. Alles is nu racisme. Daar zal het ook over moeten gaan. Dat totaal doorschieten.
pi_194017960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar gaat het natuurlijk wel over. Alles is nu racisme. Daar zal het ook over moeten gaan. Dat totaal doorschieten.
Ook is iets anders dan dat het initieel over een afgeleide van de kern gaat. Fundamentele discussies worden in het algemeen te weinig gevoerd, zie ook het debat over vluchtelingen.
pi_194017977
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Ook is iets anders dan dat het initieel over een afgeleide van de kern gaat. Fundamentele discussies worden in het algemeen te weinig gevoerd, zie ook het debat over vluchtelingen.
Dat komt door de groep schreeuwers. Als ze die nu eens niet uitnodigen kan het 'interessant' worden.
pi_194018054
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat komt door de groep schreeuwers. Als ze die nu eens niet uitnodigen kan het 'interessant' worden.
En door hoe debatten ingestoken worden. Met de juiste insteek worden mensen met een inhoudelijke inbreng van belang.
pi_194018070
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:55 schreef Chia het volgende:

[..]

En door hoe debatten ingestoken worden. Met de juiste insteek worden mensen met een inhoudelijke inbreng van belang.
Moet je net de juiste gasten zien te vinden.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 07:58:36 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194018081
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:30 schreef Chia het volgende:

[..]

Er is sowieso geen debat over racisme, want de stelling is: 'Het huidige racismedebat drijft Nederland uit elkaar.' Ja nogal wiedes als de enige keer dat er publiekelijk een echt debat over wordt gevoerd het niet eens over racisme gaat. :')
Benieuwd of er mensen zijn die dit ontkennen of bagatelliseren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194018354
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan is er ook geen debat.
Eens.

ik denk dat dat ook helemaal niet mogelijk is. Je kunt hoogstens wat mensen bij elkaar zetten om wat standpunten uit te wisselen, maar de vraag is wat dat op gaat leveren.
pi_194018380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:35 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Eens.

ik denk dat dat ook helemaal niet mogelijk is. Je kunt hoogstens wat mensen bij elkaar zetten om wat standpunten uit te wisselen, maar de vraag is wat dat op gaat leveren.
Ik denk veel boosheid en geschreeuw.
pi_194018392
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:06 schreef Jaroon het volgende:
Misschien is Prem een goede debatleider......
Ik zag toevallig een stukje van Prem toen hem gevraagd werd naar VI en de uitspraken van Johan Derksen en vond hem toen wel genuanceerd en inhoudelijk. Als debater vind ik hem niks (omdat hij dus meestal in een bepaalde soort rol vervalt), maar ik denk dat hij hierin wel een goede debatleider zou kunnen zijn.

Alleen ik vrees dat het debat gewoon in dezelfde clichés gaat verlopen. Dus over gekwetstheid, de toon, blablabla. Afhankelijk van de deelnemers hangt het dan een beetje af van welke clichés gaan overheersen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:35 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Eens.

ik denk dat dat ook helemaal niet mogelijk is. Je kunt hoogstens wat mensen bij elkaar zetten om wat standpunten uit te wisselen, maar de vraag is wat dat op gaat leveren.
Dat gebeurt al voortdurend, dus het zou wonderlijk zijn als dat nu ineens wel iets oplevert. In theorie kan het vast wel met een hele scherpe gespreksleider die kijkt naar wat in het belang van het debat is en niet bang is voor een beetje fophef.
pi_194019097
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:43 schreef Nober het volgende:

[..]

Doe maar even niet.

[ afbeelding ]
Los van wat Tweets van individuen, liggen de onderliggende relatie tussen Afro en Hindoestaanse Surinamers nogal gevoelig vanwege het verleden. Iemand zoals Prem zou dan verkeerd kunnen uitpakken. De keuze van Jort is mijn inziens gewoon verdedigbaar, want hij kan een discussie in goede banen leiden en reageert inhoudelijk goed op tegenargumenten.
pi_194019119
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:41 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik zag toevallig een stukje van Prem toen hem gevraagd werd naar VI en de uitspraken van Johan Derksen en vond hem toen wel genuanceerd en inhoudelijk. Als debater vind ik hem niks (omdat hij dus meestal in een bepaalde soort rol vervalt), maar ik denk dat hij hierin wel een goede debatleider zou kunnen zijn.

Alleen ik vrees dat het debat gewoon in dezelfde clichés gaat verlopen. Dus over gekwetstheid, de toon, blablabla. Afhankelijk van de deelnemers hangt het dan een beetje af van welke clichés gaan overheersen.
[..]

Dat gebeurt al voortdurend, dus het zou wonderlijk zijn als dat nu ineens wel iets oplevert. In theorie kan het vast wel met een hele scherpe gespreksleider die kijkt naar wat in het belang van het debat is en niet bang is voor een beetje fophef.
Prem was meer een grap.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:18:29 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194019494
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar je tegenwoord is niet terecht, dus dat is een beetje een hypothetische vraag hier.
En je was geen blanke toch, of verwar ik je met iemand anders?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je bent helemaal in de ban van BLM en standbeelden maar ondertussen weet je niet eens wat racisme is.
Dat soort termen zijn per definitie racisme. Alsof je bij voorbaat privileges hebt omdat je blank bent. Alsof je bij voorbaat een gelukkig succesvol leven gaat hebben omdat je blank bent.
Alsof bij voorbaat iedere blanke superieur is omdat die blank geboren is. Alsof iedere blanke zich schuldig moet voelen naar de niet blanken omdat ze blank zijn.

Alleen maar de aandacht op huidskleur om een bepaald ras een schuldgevoel aan proberen te praten omdat ze een bepaalde huidskleur hebben.

Dat is racisme bij definitie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194019551
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]


[..]

Dat soort termen zijn per definitie racisme. Alsof je bij voorbaat privileges hebt omdat je blank bent. Alsof je bij voorbaat een gelukkig succesvol leven gaat hebben omdat je blank bent.
Alsof bij voorbaat iedere blanke superieur is omdat die blank geboren is. Alsof iedere blanke zich schuldig moet voelen naar de niet blanken omdat ze blank zijn.

Alleen maar de aandacht op huidskleur om een bepaald ras een schuldgevoel aan proberen te praten omdat ze een bepaalde huidskleur hebben.

Dat is racisme bij definitie.
Nee speknek heeft het al heel duidelijk uitgelegd. Misschien even zijn posts lezen.
West-Melanesia
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:23:37 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194019555
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou voor veel mensen kennelijk dus wel, die zien iemand, kijken welke kleur diegene heeft en bepalen aan hand daarvan of iemand zielig of juist bevoorrecht is en wat voor behandeling zo iemand dan ten deel moet vallen.

En op één of andere manier is dat in hun verwrongen kopjes dan niet racistisch/discriminatoir. :') 8)7
Heel raar inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194019557
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:23 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee speknek heeft het al heel duidelijk uitgelegd. Misschien even zijn posts lezen.
:D
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:24:17 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194019559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:23 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee speknek heeft het al heel duidelijk uitgelegd. Misschien even zijn posts lezen.
_O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:26:32 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_194019584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:18 schreef Red_85 het volgende:
Alsof je bij voorbaat privileges hebt omdat je blank bent.
In Nederland heb je bij voorbaat een privilege.
quote:
Alsof je bij voorbaat een gelukkig succesvol leven gaat hebben omdat je blank bent.
Dat is niet wat dat betekent.
quote:
Alsof bij voorbaat iedere blanke superieur is omdat die blank geboren is.
Dat is niet wat dat betekent.
quote:
Alsof iedere blanke zich schuldig moet voelen naar de niet blanken omdat ze blank zijn.
Dat is niet wat dat betekent.
quote:
Dat is racisme bij definitie.
Dat is niet wat dat betekent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194019614
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Is dat zo? Zeg ik dat?
[..]


[..]


[..]

:?
Uiteindelijk is een bejaardentehuis bedoelt voor ouderen. Maar je bent een beetje onduidelijk want je draait een beetje in cirkels. Ik begin nu te twijfelen aan de juiste invulling van het woordje niet

quote:
17s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Hij is overigens ook voor discriminatie, vindt dat je mensen/individuen (beleidsmatig) moet kunnen bevoordelen of uitsluiten/achterstellen op grond van karakteristieken als huidskleur, afkomst en geslacht. Heeft ie ook allerlei hele gekke rechtvaardigingen voor bedacht, waarom dat dan zogenaamd niet zou tellen of goed in plaats van slecht zou zijn. :')
Je zegt eigenlijk een beetje tegenstrijdige dingen. Eerst lijkt het erop of je alle vormen van discriminatie afwijst, en doe je legitieme kwalificaties van positieve discriminatie af als “ideologie” of “gekke rechtvaardigingen”. Vervolgens kom je zelf met wat je voorheen “ideologie” noemde en kwalificaties die je voorheen “gekke rechtvaardigingen” noemde.
West-Melanesia
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:32:01 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194019652
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:26 schreef speknek het volgende:

[..]

In Nederland heb je bij voorbaat een privilege.
[..]

Dat is niet wat dat betekent.
[..]

Dat is niet wat dat betekent.
[..]

Dat is niet wat dat betekent.
[..]

Dat is niet wat dat betekent.
Nou. Leg het eens uit dan. Ik ben een en al oog en oor.
Enlighten me.

Eens kijken hoe je de racistische term 'white privilege' goed gaat proberen te praten. Want blijkbaar is het allemaal niet racistisch en zet het blanken niet weg als 'makkelijker succesvol in de maatschappij' omdat ze blank zijn.

Ik ben echt heel benieuwd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194019657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O-
Het is ook niet altijd even makkelijk om het te snappen.
West-Melanesia
pi_194019673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou. Leg het eens uit dan. Ik ben een en al oog en oor.
Enlighten me.

Eens kijken hoe je de racistische term 'white privilege' goed gaat proberen te praten. Want blijkbaar is het allemaal niet racistisch en zet het blanken niet weg als 'makkelijker succesvol in de maatschappij' omdat ze blank zijn.

Ik ben echt heel benieuwd.
Heeft ie al gedaan in een discussie met van_lamehuizen. Zo wordt het zoals al eerder werd beweerd, het een herhaling van zetten.
West-Melanesia
pi_194019797
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Pot verwijt ketel. Niet zo’n slimme opmerking
Net zoals je niet weet wat racisme is, zie jij ook niet het verschil tussen wat ik deed en wat jij deed. Maar prima verder, laten we dit topic niet verpesten met onzinnige 'discussies' als dit.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2020 10:43:06 ]
pi_194019847
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Net zoals je niet weet wat racisme is, zie jij ook niet het verschil tussen wat ik deed en wat jij deed. Maar prima verder, laten we dit topic niet verpesten met onzinnige 'discussies' als dit.
Er is geen verschil. Ik weet overigens prima wat racisme is.
West-Melanesia
pi_194019986
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Welk een verschrikking! Een handjevol aanstellers gaan niet naar een tv programma kijken! Stop de persen!
Ik zou zeggen, lekker doorgaan en laat ze het maar boycotten. laat ze zichzelf maar buitenspel zetten. Wellicht dat er verstandiger mensen wél in debat willen gaan.

Eigenlijk prima dat de extremisten niet willen komen. Opzouten met extremisten.
Whatever...
pi_194020015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, lekker doorgaan en laat ze het maar boycotten. laat ze zichzelf maar buitenspel zetten. Wellicht dat er verstandiger mensen wél in debat willen gaan.

Eigenlijk prima dat de extremisten niet willen komen. Opzouten met extremisten.
Precies. Dan komt er misschien toch nog een soort van debat met redelijker mensen.
pi_194020082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Precies. Dan komt er misschien toch nog een soort van debat met redelijker mensen.
inderdaad. Sowieso niet onderhandelen met mensen die guerilla en terroristische tactieken hanteren. DWZ: door het zaaien van angst hun wil doordrukken. In dit geval wel een soort van vreedzaam, maar toch vind ik het nogal gewelddadig van aard. Er wordt gedreigd en er zijn ook echt gevolgen anders dan een discussie of het uitwisselen van meningen.

Met advertentieboycots uitlokken etc maken ze elk debat monddood. Ik vind het verachtelijk.
Whatever...
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:28:42 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194020302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het is ook niet altijd even makkelijk om het te snappen.
Het is niet altijd even makkelijk om door te hebben bij jezelf dat je een enorme hypocriet bent bedoel je.
Niet zo erg hoor, zelfreflectie is een lastig dingetje. Vooral bij de antiblankers van tegenwoordig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:29:19 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194020307
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Heeft ie al gedaan in een discussie met van_lamehuizen. Zo wordt het zoals al eerder werd beweerd, het een herhaling van zetten.
Ben er benieuwd naar. Naar zijn woorden. Niet die van jou.
Of heb jij ook het account van spek?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:38:35 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_194020458
Kom er later vandaag op terug, nu aan het werk. Alhoewel het meeste inderdaad wel gezegd is in de discussie met Van_Lamehuizen
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194020474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:31 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Is discriminatie altijd slecht?
Voor Sokrates en Plato kan het goede niet tegelijkertijd slecht zijn: iets wat goed is voor de één moet ook goed zijn voor de ander, want anders is het niet echt goed. Alleen als iemand doet wat in alle opzichten, onder alle omstandigheden en voor iedereen goed is, handelt hij goed.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:48:13 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194020585
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:26 schreef speknek het volgende:
In Nederland heb je bij voorbaat een privilege.
Tov van wie of wat? Er is altijd wel iemand op de wereld die het slechter heeft.

quote:
Dat is niet wat dat betekent.

Dat is niet wat dat betekent.

Dat is niet wat dat betekent.

Dat is niet wat dat betekent.
Wat versta jij dan onder privilege?
pi_194020901
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Het concept discriminatie en dat dit fout is, is ideologie. No shit sherlock. Het is jammer dat je schijnbaar alleen kunt leren door projectie en schelden, maar goed. Ik val in herhaling, maar het is de "ideologie" van de wetenschap, Verenigde Naties en college van de Rechten van de Mens. Als dat indoctrinatie is, moet je jezelf afvragen waar jouw mening vandaan komt.
En het schelden/beledigen begint weer. :') Nee, doublethink maakt je niet "wetenschappelijk". :') :W En dat de Verenigde Naties vormen van discriminatie geoorloofd acht zoals je NB zelf al letterlijk citeerde maakt niet ineens dat deze vormen van discriminatie geen vormen van discriminatie meer zijn zoals jij lijkt te denken. :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:39 schreef speknek het volgende:

[..]

God, als je gewoon een keer luistert dan hoeven we niet voortdurend zetten te herhalen. Discrimineren sec betekent alleen onderscheid maken. Er is niks mis met onderscheid maken tussen op een stoeptegel met of zonder hondenpoep te staan. Er is pas wat mis als je onderscheid bijdraagt aan de systematische onderdrukking van kwetsbare groepen. Dat is wat men onder discriminatie in de sociologische of legalese term verstaat, het is dus een utilitaristische term. Met double/newspeak heeft het helemaal niks te maken.
Het is in jouw optiek niet fout om een "witte" uit te sluiten omdat hij/zij wit is maar wel om iemand met een donkere huidskleur uit te sluiten omdat hij/zij donker is en op één of andere manier is dit in jouw hoofd dan niet racistisch/discriminatoir noch fout maar wél wetenschappelijk. _O- _O- _O- _O-
pi_194021032
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is niet altijd even makkelijk om door te hebben bij jezelf dat je een enorme hypocriet bent bedoel je.
Niet zo erg hoor, zelfreflectie is een lastig dingetje. Vooral bij de antiblankers van tegenwoordig.
Hoe ben ik hypocriet? Je bent nog steeds boos. Veel verwijten weinig argumenten.
West-Melanesia
pi_194021074
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Uiteindelijk is een bejaardentehuis bedoelt voor ouderen. Maar je bent een beetje onduidelijk want je draait een beetje in cirkels. Ik begin nu te twijfelen aan de juiste invulling van het woordje niet
[..]

Je zegt eigenlijk een beetje tegenstrijdige dingen. Eerst lijkt het erop of je alle vormen van discriminatie afwijst, en doe je legitieme kwalificaties van positieve discriminatie af als “ideologie” of “gekke rechtvaardigingen”. Vervolgens kom je zelf met wat je voorheen “ideologie” noemde en kwalificaties die je voorheen “gekke rechtvaardigingen” noemde.
Nou nee, het is een speciale voorziening voor hulpbehoevende ouderen zoals er voor andere categorieen hulpbehoevenden ook speciale voorzieningen zijn. :W De toelatingseisen daarvoor zijn niet willekeurig/arbitrair maar relevant voor de daar verleende zorg.

Discriminatie zou het worden wanneer ze aan de poort/bij het toewijzen van woonruimte daar zouden selecteren op bijv. huidskleur, etniciteit of geslacht.
pi_194021086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 11:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ben er benieuwd naar. Naar zijn woorden. Niet die van jou.
Of heb jij ook het account van spek?
Blijft het bij benieuwd zijn of ga je daadwerkelijk z’n posts waarin hij in feite al uitleg gaf over wat precies onduidelijk is voor je?
West-Melanesia
pi_194021100
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:14 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Blijft het bij benieuwd zijn of ga je daadwerkelijk z’n posts waarin hij in feite al uitleg gaf over wat precies onduidelijk is voor je?
Ja man, onderwijs jezelf met de 'wetenschappelijke' posts van professor Speknek! _O-
  vrijdag 10 juli 2020 @ 12:21:46 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_194021181
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
En het schelden/beledigen begint weer. :') Nee, doublethink maakt je niet "wetenschappelijk". :') :W En dat de Verenigde Naties vormen van discriminatie geoorloofd acht zoals je NB zelf al letterlijk citeerde maakt niet ineens dat deze vormen van discriminatie geen vormen van discriminatie meer zijn zoals jij lijkt te denken. :')
Hier kan ik natuurlijk wel even op reageren, want dit is wel heel simpel, en toont andermaal dat je over dit onderwerp schijnbaar niet in staat bent objectief te zijn. Het staat letterlijk in het citaat dat ik citeerde:

quote:
Zo staat in het VN-Vrouwenverdrag dat ‘tijdelijke bijzondere maatregelen gericht op versnelling van feitelijke gelijkstelling van mannen en vrouwen niet worden beschouwd als discriminatie’.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194021327
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee, het is een speciale voorziening voor hulpbehoevende ouderen zoals er voor andere categorieen hulpbehoevenden ook speciale voorzieningen zijn. :W De toelatingseisen daarvoor zijn niet willekeurig/arbitrair maar relevant voor de daar verleende zorg.

Discriminatie zou het worden wanneer ze aan de poort/bij het toewijzen van woonruimte daar zouden selecteren op bijv. huidskleur, etniciteit of geslacht.
Dus zolang er andere criteria een rol of leidende rol spelen kan dus onderscheid worden gemaakt op basis van leeftijd. Is dat dan positieve discriminatie of geen discriminatie?
West-Melanesia
pi_194021328
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Hier kan ik natuurlijk wel even op reageren, want dit is wel heel simpel, en toont andermaal dat je over dit onderwerp schijnbaar niet in staat bent objectief te zijn. Het staat letterlijk in het citaat dat ik citeerde:
[..]

Het staat in "het citaat dat je citeerde", waarvan je gemakshalve het tegenstrijdige maar even weglaat om "wetenschappelijk" voor de dag te komen zeker. :')

quote:
Dergelijke positieve ‘discriminatie’ is de enige vorm van discriminatie die het internationaal recht goedkeurt. Zo staat in het VN-Vrouwenverdrag dat ‘tijdelijke bijzondere maatregelen gericht op versnelling van feitelijke gelijkstelling van mannen en vrouwen niet worden beschouwd als discriminatie’.
Had dat nou in eerste instantie gedaan man, dan kwam dit niet zo bespottelijk over. _O-
quote:
Nee, deze vorm van discrminatie is geen discriminatie want de meneren en mevrouwen van het VN-vrouwenverdrag vinden dat zo en dat is wetenschap! En amnesty! En het college van de rechten van de mens!
_O- _O-
pi_194021350
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Hier kan ik natuurlijk wel even op reageren, want dit is wel heel simpel, en toont andermaal dat je over dit onderwerp schijnbaar niet in staat bent objectief te zijn. Het staat letterlijk in het citaat dat ik citeerde:
[..]

De VN _O-
  vrijdag 10 juli 2020 @ 12:30:15 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194021362
Is al vermeld dat de NPO een anti-racisme themadag organiseerde met de gewone programmering en dat daardoor Jort als leider van een racismedebat ingeprogrammeerd is?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194021383
dit gaat de verkeerde kant op. Niemand heeft andere privileges. iedereen is gelijk.

Sultana Simpsons, dat achterlijke mens met haar "check je privilege"-rant is bezig om mensen met een uitkering meer bijverdiensten te mogen laten houden.
dat de doelgroep van Bij1 veelal in de bijstand zit mag een positief punt zijn in de zin dat de 80k dan niet opgehaald zal worden om die dwazen in de tweede kamer te krijgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 10 juli 2020 @ 12:33:38 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_194021429
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het staat in "het citaat dat je citeerde", waarvan je gemakshalve het tegenstrijdige maar even weglaat om "wetenschappelijk" voor de dag te komen zeker. :')
[..]

Had dat nou in eerste instantie gedaan man, dan kwam dit niet zo bespottelijk over. _O-
[..]

_O- _O-
Het wetenschappelijke zit hem erin dat het een concept uit de sociologie is, daar wordt dat veel onderzocht (en in bedrijfswetenschappen, politicologie, intersectionalisme, etc).

Ik heb het eerste weggelaten want het is spreektaal van Amnesty, er is ook een reden waarom ze hier discriminatie tussen aanhalingstekens zetten--omdat het feitelijk geen discriminatie is. Het gedeelte tussen aanhalingstekens erna is het letterlijke citaat van het VN-vrouwenverdrag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194021510
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dus zolang er andere criteria een rol of leidende rol spelen kan dus onderscheid worden gemaakt op basis van leeftijd. Is dat dan positieve discriminatie of geen discriminatie?
Geen van beide wanneer je discrminatie definiteert zoals vanouds/voordat intersectionele feministen en identiteitspolitiekers met het begrip aan de haal gingen:

quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kijk, daar komt de geindoctrineerde aap uit de mouw. Dit is puur ideologie. :') Met de werkelijkheid waarin discriminatie een ongeoorloofd onderscheid maken op 'arbitraire'/irrelevante karakteristieken is waarmee het individu onrecht wordt aangedaan, iets waar ieder redelijk mens op tegen is, heeft dit niets meer te maken. :N
pi_194021555
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Het wetenschappelijke zit hem erin dat het een concept uit de sociologie is, daar wordt dat veel onderzocht (en in bedrijfswetenschappen, politicologie, intersectionalisme, etc).

Ik heb het eerste weggelaten want het is spreektaal van Amnesty, er is ook een reden waarom ze hier discriminatie tussen aanhalingstekens zetten--omdat het feitelijk geen discriminatie is. Het gedeelte tussen aanhalingstekens erna is het letterlijke citaat van het VN-vrouwenverdrag.
_O-

Goh, dat spreektaal nog eens ver boven (pseudo-)wetenschappelijk onzin jargon verheven zou blijken. _O-
  vrijdag 10 juli 2020 @ 12:41:53 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_194021586
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

_O-

Goh, dat spreektaal nog eens ver boven (pseudo-)wetenschappelijk onzin jargon verheven zou blijken,. _O-
Ja dat moet je dan inderdaad beargumenteren.

Jij denkt zeker ook dat zwaartekracht een aantrekkingskracht van de aarde is, want zo staat het in de van Dale?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194021619
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Geen van beide wanneer je discrminatie definiteert zoals vanouds/voordat intersectionele feministen en identiteitspolitiekers met het begrip aan de haal gingen:
[..]

Je zegt nu dat het geen positieve discriminatie is, ook geen niet-discriminatie. Dan blijft 1 ding over, dat bejaardentehuizen voor jou wel discriminatie is?
West-Melanesia
pi_194021660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat moet je dan inderdaad beargumenteren.

Jij denkt zeker ook dat zwaartekracht een aantrekkingskracht van de aarde is, want zo staat het in de van Dale?

Voor mensen die niet direct begrijpen waarom dit zo hilarisch is: podcast van twee uur met twee wetenschappers die allerhande belachelijke nepstudies hebben laten publiceren in het jargon en binnen de soft 'sciences' waarmee ook speknek zo dweept. _O-

Maar goed Spekkie, samenvattend kun je dus stellen dat volgens jou witte mensen niet gediscrimineerd kunnen worden en dat, dat wetenschappelijk is? *O* ^O^
  vrijdag 10 juli 2020 @ 12:54:36 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_194021819
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]


Voor mensen die niet direct begrijpen waarom dit zo hilarisch is: podcast van twee uur met twee wetenschappers die allerhande belachelijke nepstudies hebben laten publiceren in het jargon en binnen de soft 'sciences' waarmee ook speknek zo dweept. _O-
Ik ben een beta, maar dat terzijde.
Dit is niet nieuw (en de meeste van hun pogingen werden ook gereject trouwens, zeker bij de betere journals), ze deden hier de Sokal affaire dunnetjes over, daar is ook een uitstekende postmodern generator gekomen: http://www.elsewhere.org/pomo/
De grap is natuurlijk dat ook respectabele journals van theoretische natuurkunde opgelicht zijn door nepartikelen https://en.wikipedia.org/wiki/Bogdanov_affair
Dit is allemaal niet direct een bewijs van het niet kloppen van het wetenschappelijke veld of de wetenschappelijke methode, het toont alleen aan dat peer review als principe niet altijd sterk genoeg is om bad faith actors eruit te halen.

In ieder geval doet het niks af aan mijn punt. Je hebt een lekeninterpretatie zoals dat de zwaartekracht een aantrekkingskracht van de aarde is, en je hebt een wetenschappelijke interpretatie zoals dat de zwaartekracht een kromming in de ruimtetijd is waar objecten geodetisch door bewegen. De lekeninterpretatie werkt in alledaagse spreektaal, maar het is niet erg slim om deze als gospel aan te nemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194021826
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]


Voor mensen die niet direct begrijpen waarom dit zo hilarisch is: podcast van twee uur met twee wetenschappers die allerhande belachelijke nepstudies hebben laten publiceren in het jargon en binnen de soft 'sciences' waarmee ook speknek zo dweept. _O-

Maar goed Spekkie, samenvattend kun je dus stellen dat volgens jou witte mensen niet gediscrimineerd kunnen worden en dat, dat wetenschappelijk is? *O* ^O^
Je snapt het nog steeds niet. Jammer dat je woorden in zijn mond legt die niet kloppen.
West-Melanesia
  vrijdag 10 juli 2020 @ 12:57:43 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194021854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:33 schreef speknek het volgende:
Het wetenschappelijke zit hem erin dat het een concept uit de sociologie is, daar wordt dat veel onderzocht (en in bedrijfswetenschappen, politicologie, intersectionalisme, etc).

Ik heb het eerste weggelaten want het is spreektaal van Amnesty, er is ook een reden waarom ze hier discriminatie tussen aanhalingstekens zetten--omdat het feitelijk geen discriminatie is. Het gedeelte tussen aanhalingstekens erna is het letterlijke citaat van het VN-vrouwenverdrag.
Nee, een paar figuren vonden de term (welke dus wel degelijk bestaat) ongeschikt, daarom hebben ze daar een andere tem voor verzonnen. Het is niet dat het feitelijk geen discriminatie is, het is gewoon een eufemisme voor positieve discriminatie, niks meer niks minder.



VN Vrouwenverdrag
pi_194021858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je snapt het nog steeds niet. Jammer dat je woorden in zijn mond legt die niet kloppen.
Oke, speciaal voor zijn trouwe student en de volledigheid zal ik het dan bijschaven:
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Maar goed Spekkie, samenvattend kun je dus stellen dat volgens jou witte mensen niet gediscrimineerd kunnen worden zolang hun witte privilege niet tot de grond toe afgebroken is en dat, dat wetenschappelijk is? *O* ^O^
Zo beter? O+
pi_194021893
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Het wetenschappelijke zit hem erin dat het een concept uit de sociologie is, daar wordt dat veel onderzocht (en in bedrijfswetenschappen, politicologie, intersectionalisme, etc).

Ik heb het eerste weggelaten want het is spreektaal van Amnesty, er is ook een reden waarom ze hier discriminatie tussen aanhalingstekens zetten--omdat het feitelijk geen discriminatie is. Het gedeelte tussen aanhalingstekens erna is het letterlijke citaat van het VN-vrouwenverdrag.
Waarom denk je dit? Dat het in de sociologie wordt gebruikt (met verschillende definities) maakt het nog geen 'sociologisch concept'. Door het op deze manier te claimen, alsof er één wetenschappelijke definitie van discriminatie zou bestaan, laat je vooral zien dat je niet weet (of bewust weglaat) hoe wetenschap werkt.
pi_194021910
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, een paar figuren vonden de term (welke dus wel degelijk bestaat) ongeschikt, daarom hebben ze daar een andere tem voor verzonnen. Het is niet dat het feitelijk geen discriminatie is, het is gewoon een eufemisme voor positieve discriminatie, niks meer niks minder.

[ afbeelding ]

VN Vrouwenverdrag
"omgekeerde discriminatie" zelfs _O-

Ja we hebben hier echt met wetenschappers van doen.
pi_194021954
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oke, speciaal voor zijn trouwe student en de volledigheid zal ik het dan bijschaven:
[..]

Zo beter? O+
Je snapt het nog steeds niet
West-Melanesia
pi_194021975
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je snapt het nog steeds niet
Dat zal mijn privilege wel zijn. ;( Zou u mij misschien dan willen onderwijzen in uw achtergesteldheid? :'(
pi_194022019
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat zal mijn privilege wel zijn. ;( Zou u mij misschien dan willen onderwijzen in uw achtergesteldheid? :'(
Maar dat wordt weer een herhaling van zetten. Een paar keer herhalen tot daar aan toe. Maar op een gegeven moment is daarmee de kous af.
West-Melanesia
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:08:34 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_194022035
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:59 schreef Degodvader het volgende:
Waarom denk je dit? Dat het in de sociologie wordt gebruikt (met verschillende definities) maakt het nog geen 'sociologisch concept'. Door het op deze manier te claimen, alsof er één wetenschappelijke definitie van discriminatie zou bestaan, laat je vooral zien dat je niet weet (of bewust weglaat) hoe wetenschap werkt.
Het is wel een sociologisch concept (construct), als ik liet blijken alsof er maar een definitie was, dan was dat niet de bedoeling. (Het is wel, voor zover ik kan bezien, de gangbare)

Edit: je bedoelt wellicht dat de keuze wat goed te keuren zelf meer een ethisch filosofische kwestie is, dat kan ik wel billijken, de sociologie heeft een utilitaristische grondslag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:09:28 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194022102
Ik herhaal maar even dit stukje uit de open brief in de OP:

quote:
De Britse wetenschapper Kehinde Andrews zegt het volgende over witheid:

‘Witheid is een proces dat is geworteld in de sociale structuur, een proces dat een vorm van psychose veroorzaakt die wordt ingekaderd door zijn irrationaliteit, die elke rationele betrokkenheid te boven gaat.’
Volstrekte wartaal. Het lijkt me zinloos om in gesprek te gaan met mensen die denken dat dit jargon een vorm van communicatie is.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:18:52 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194022177
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:13 schreef OllieA het volgende:
Ik herhaal maar even dit stukje uit de open brief in de OP:

Volstrekte wartaal. Het lijkt me zinloos om in gesprek te gaan met mensen die denken dat dit jargon een vorm van communicatie is.
Idd heel bijzonder.
pi_194022438
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is wel een sociologisch concept (construct), als ik liet blijken alsof er maar een definitie was, dan was dat niet de bedoeling. (Het is wel, voor zover ik kan bezien, de gangbare)

Edit: je bedoelt wellicht dat de keuze wat goed te keuren zelf meer een ethisch filosofische kwestie is, dat kan ik wel billijken, de sociologie heeft een utilitaristische grondslag.
Je lijkt het nog steeds wel redelijk beperkt (sociologisch) in te vullen. Discriminatie is niet in de sociologie gegrondvest. Dat het concept in sociologische wetenschap wordt gebruikt, dat geloof ik direct. Hetzelfde geldt echter (bijvoorbeeld) voor de juridische of economische wetenschap (waar weer andere definities van discriminatie worden gebruikt).

Daarom is het een beetje onzinnig om het te hebben over 'de meest gangbare' definitie van discriminatie in algemene maatschappelijke zin (en daar een autoriteitsargument aan te ontlenen) , omdat die definitie niet alleen van vakgebied tot vakgebied, maar ook van onderzoek tot onderzoek kan (en zal) verschillen - wat ook logisch is gezien de aard van wetenschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door Degodvader op 10-07-2020 13:46:34 ]
pi_194022518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Het wetenschappelijke zit hem erin dat het een concept uit de sociologie is, daar wordt dat veel onderzocht (en in bedrijfswetenschappen, politicologie, intersectionalisme, etc).
Tja, de sociologie. Heb je enig idee in welke mate het begrip intersectionaliteit is onderbouwd?

quote:
Ik heb het eerste weggelaten want het is spreektaal van Amnesty, er is ook een reden waarom ze hier discriminatie tussen aanhalingstekens zetten--omdat het feitelijk geen discriminatie is. Het gedeelte tussen aanhalingstekens erna is het letterlijke citaat van het VN-vrouwenverdrag.
Amnesty en de VN zijn op geen enkele manier een autoriteit

quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:13 schreef OllieA het volgende:
Ik herhaal maar even dit stukje uit de open brief in de OP:
[..]

Volstrekte wartaal. Het lijkt me zinloos om in gesprek te gaan met mensen die denken dat dit jargon een vorm van communicatie is.
Makkelijk beinvloedbare laaggeletterde immigrantenkinderen die de term 'wetenschapper' met zoveel ontzag presenteren, alsof iemand daar in deze tijd van pseudo-wetenschap nog van onder de indruk is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194022535
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194022542
Kan de laatste 24 uur van deze discussie ook even in een Jip en Janneke taal kort samengevat worden? :P
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194022570
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:39 schreef speknek het volgende:

[..]

God, als je gewoon een keer luistert dan hoeven we niet voortdurend zetten te herhalen. Discrimineren sec betekent alleen onderscheid maken. Er is niks mis met onderscheid maken tussen op een stoeptegel met of zonder hondenpoep te staan. Er is pas wat mis als je onderscheid bijdraagt aan de systematische onderdrukking van kwetsbare groepen. Dat is wat men onder discriminatie in de sociologische of legalese term verstaat, het is dus een utilitaristische term. Met double/newspeak heeft het helemaal niks te maken.
Er is wat mis als je de kwetsbaarheid van groepen baseert op hun huidskleur ipv daadwerkelijk naar de sociaal-economische positie te kijken.

Dat sociologen vinden dat hun nieuwe definities (van bv termen als institutioneel) aan de maatschappij kunnen worden opgelegd is zuivere newspeak.

De maatschappij indelen in blanken en niet-blanken, is manipulatief activisme wat overduidelijk wordt gemaakt door het gebruik van de term mensen van kleur.
Van zwart-wit denken doorslaan naar wit-zwart denken, gaat niets aan bestaand racisme oplossen, sterker nog de polarisatie waar het mee gepaard gaat verergert het probleem.

Wat voor nieuwe betekenis hebben de sociologen voor utilitarisme bedacht?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_194022606
EchoDuider twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 12:50:52 Vandaag bij de Albert Heijn geprobeerd korting te bedingen op prosecco en rosé omdat ik als homoseksuele minderheid en grootverbruiker daar recht op zou moeten hebben.
Helaas, er is denk ik een NPO thema-avond nodig om mijn zin te krijgen. reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194022614
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:58 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

https://www.amnesty.nl/en(...)tie-en-mensenrechten

De VN zijn racisten! Amnesty international zijn racisten! Ik ben erg slim! Ze komen me ophalen hihihahahoho!
Redelijk typerend, dat de term positieve discriminatie weer vervangen moet worden door positieve actie.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:50:33 #138
3542 Gia
User under construction
pi_194022616
Bottomline is dat je niemand mag onderdrukken of uitsluiten op basis van verschillen.

Het stellen van regels m.b.t. toelaten tot bepaalde instanties, valt niet onder onderdrukken of uitsluiten.

Voorbeeldje: een verzorgingstehuis stelt als regel dat een toekomstige bewoner een bepaalde leeftijd heeft bereikt óf zoveel zorg nodig heeft dat het verzorgingstehuis noodzakelijk is.

Dat zijn billijke regels en heeft niks met discriminatie te maken.

Als een universiteit stelt dat toekomstige studenten een 8 of hoger moeten hebben voor Engels en Nederlands, geen idee of er dergelijke eisen zijn maar zou w.m.b. mogen, dan is dat geen discriminatie. Ook niet als dit voor mensen met een andere afkomst lastiger is.

Als een instantie zegt dat blanke mensen in een bepaalde wijk mogen wonen en zwarten, die dat ook kunnen en willen mogen dat niet, dan is dat discriminatie.

Maar even zo goed is het discriminatie als een bedrijf een zwarte sollicitant de voorkeur geeft, terwijl er een blanke sollicitant was die beter geschikt was.

Oftewel, er mag onderscheid gemaakt worden op redelijke gronden, leeftijd, opleiding e.d. maar niet op onredelijke gronden, zoals huidskleur, afkomst, welvaart.

Niet in positieve en niet in negatieve zin.
pi_194022630
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:41 schreef Montagui het volgende:
Kan de laatste 24 uur van deze discussie ook even in een Jip en Janneke taal kort samengevat worden? :P
Ben maar blij dat het niet verworden is tot een nazi versus gutmensch topic. ;) Beetje niveau in nws is een welkome verandering.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:58:37 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_194022705
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee ik had ook vorige keer al gezegd dat discriminatie twee betekenissen heeft. Zoals ezel bijvoorbeeld.
Ezel (dier) en ezel (schildershulpmiddel) zijn 2 woorden waarin vaak makkelijk uit de context te halen valt welke bedoeld wordt in een zin. Omdat het labels zijn voor totaal verschillende concepten.

Die hele discussie om racisme en discriminatie zogenaamd een 2e betekenis te geven is er eentje om de betekenis van het originele woord vooral te verschuiven. Voor politiek gewin.

Als mensen straks bij elk onacceptabel racistisch gedrag van niet-blanken richting blanken geen woord meer hebben waarin niet deinitioneel gerefereerd wordt naar een zogenaamd privilege van de blanke persoon in die situatie... dan heb je de discussie makkelijker gewonnen steeds.

Het is een smerig politiek taalspelletje en jij bent (wederom) de useful idiot die zich voor het karretje laat spannen met het aanlokkelijke concept van "special knowledge".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_194023498
Als gewezen wordt op statistieken dat minderheden meer crimineel gedrag vertonen, dan moeten we niet kijken naar afkomst maar naar bijvoorbeeld sociaal-economische omstandigheden. Fair enough.

Als gewezen wordt op ‘witheid’ dan geldt datzelfde argument opeens niet meer want dan heeft iedere blanke opeens privilege en doen andere variabelen er niet meer toe.

Heel bijzonder.
pi_194023619
jk_14 twitterde op woensdag 08-07-2020 om 21:34:14 Als geboren Surinamer mijn donatie gedaan #NL4SU. De Surinaamse bevolking vormt een etnisch zeer diverse en multiculturele gemeenschap. Kijk ik naar TV dan zie ik alleen Surinamers van Creoolse afkomst in beeld. Het lijkt wel een #BLM afvaardiging. Schande #NPO en organisatie. reageer retweet
pi_194024450
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Precies, net zoals die mensen die midden in de nacht bij Dennis Schouten (hoe misselijk diens werkwijze vaak ook is) voor de deur stonden gewoon keurig met hem in conclaaf gingen en hij naar aanleiding daarvan zijn mening zou hebben bijgesteld volgens jou. :')

Het meest trieste hieraan is nog wel dat je niet eens trollt maar al deze onzin daadwerkelijk lijkt te menen. :')
Ik vind de mensen die Kelder serieus nemen nog triester :')
West-Melanesia
pi_194024521
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik vind de mensen die Kelder serieus nemen nog triester :')
Ik heb nooit gezegd Jort Kelder serieus te nemen maar serieuzer dan die geciteerde meneer:

quote:
De Britse wetenschapper Kehinde Andrews zegt het volgende over witheid:

‘Witheid is een proces dat is geworteld in de sociale structuur, een proces dat een vorm van psychose veroorzaakt die wordt ingekaderd door zijn irrationaliteit, die elke rationele betrokkenheid te boven gaat.’
neem ik 'm sowieso, en daar heeft zijn huidskleur helemaal niets mee te maken! :B :W
pi_194024549
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd Jort Kelder serieus te nemen maar serieuzer dan die geciteerde meneer:
[..]

neem ik 'm sowieso, en daar heeft zijn huidskleur helemaal niets mee te maken! :B :W
Ik heb het niet specifiek over jou
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 17:00:51 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194025161
bedankt voor alle ontopic posts weer jongens ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 17:15:44 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194025283
en weer schoon }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:37:38 #148
3542 Gia
User under construction
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:44:07 #149
3542 Gia
User under construction
pi_194025576
Dus, zondag een bijeenkomst waar zwarten zaniken over hoeveel racisme er is en dat dit moet veranderen.
En aan de andere kant Jort met de NPO over hoe polariserend deze hele ophef is.

Hopelijk mooi weer, kan ik buiten gaan zitten. Hoef dit niet te zien.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:46:23 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194025609
quote:
De verwijzing naar die site:

quote:
"The master’s tools will never dismantle the master’s house."

Zondagavond 12 juli om 20.25u in de Appel in Amsterdam zal het Black Renaissance Collectief een gesprek organiseren over de obstakels voor het afschaffen van racisme in al zijn facetten in Nederland.

We zullen het niet hebben over de vraag of “het huidige racisme debat Nederland uit elkaar drijft”. Dat is een stelling die de aandacht afleidt van waar het werkelijk over moet gaan; over racisme zelf.

Het debat rondom racisme veroorzaakt geen polarisatie, het maakt slechts het bestaande racisme zichtbaar. “Zoals een black light laat zien hoe smerig een ogenschijnlijk schone hotelkamer echt is. Kun je boos worden op het black light, maar je kunt ook die kamer eens schoonmaken.”**

Racisme is volgens artikel 1 van de grondwet verboden. En toch is het er. Waarom? En hoe kunnen we daarover spreken? Ons doel is niet om tot een oplossing te komen omdat we van mening zijn dat een systeem dat al meer dan 500 jaar is ingebed in ons bewustzijn niet in één avond veranderd kan worden.

Wij organiseren daarom een serie gesprekken waar we als uitgangspunt nemen dat we van elkaar kunnen leren. Het uitgangspunt is om met waardigheid over dit pijnlijke onderwerp te praten. En om samen de diepte in te duiken.

Tijdens deze avond gaan we proberen om de ruis rondom de term racisme weg te nemen en juist te kijken naar de structuren en houdingen die het afschaffen ervan bemoeilijken op institutioneel, systemisch en (inter)persoonlijk niveau. Hiervoor nodigen we een aantal gasten uit om samen en met het genodigde publiek in gesprek te gaan.

Het event zal live gestreamd worden op de website van de Appel.

*Audre Lorde
**Floor Bakhuys
De Appel

Gvd... :') _O-
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:48:06 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194025624
@Gia, ik post het hele bericht ff:

Activisten organiseren alternatief voor racismedebat Jort Kelder

Een aantal anti-racismeorganisaties initieert zondagavond in cultuurcentrum De Appel in Amsterdam een eigen bijeenkomst als alternatief voor het NPO-racismedebat van Jort Kelder.

Dertig experts en ervaringsdeskundigen zullen om 20.25 uur praten over de vraag wat racisme precies is, hoe het systeem in de wereld is gekomen en hoe de samenleving er actie tegen kan ondernemen. Onder anderen Quinsy Gario en Glenn Helberg doen mee aan dit gesprek, dat via een livestream te volgen is.

Met deze avond willen de activisten een alternatief bieden voor het racismedebat dat de NPO zondag organiseert. In een speciale aflevering van De Stelling gaat Kelder praten over de vraag of racisme de Nederlandse samenleving polariseert.

De organisatoren van het gesprek in De Appel vinden Kelder vanwege eerdere uitlatingen over mensen van kleur niet de juiste man voor een gesprek over zo’n lastig onderwerp. Bovendien stellen zij dat de insteek van het NPO-debat niet bijdraagt aan een constructief maatschappelijk gesprek over racisme.

Complex onderwerp

“Racisme is een ontzettend complex onderwerp,” stelt kunstenaar Patricia Kaersenhout. “Het is geen onderwerp waar je over moet gaan debatteren. Wij proberen zondag te praten over de vraag hoe je dichter bij elkaar kan komen over gelijkwaardigheid. In dat opzicht kunnen we in Nederland een voorbeeld nemen aan het Verenigd Koninkrijk, waar men in die ontwikkeling al een stuk verder is.” Kaersenhout beklemtoont ‘vooral weg te willen bewegen van Jip en Janneke-vragen wie er racistisch is en waarom wel of niet’.

Avrotros, de omroep die het racismedebat met Kelder organiseert, stelt in reactie op het initiatief: “Hoe meer mensen met elkaar in gesprek gaan, hoe beter.” De omroep wil niet zeggen wie er zondag aan het NPO-debat deelnemen. Eerder stelde de omroep dat zich nog niet veel mensen hadden aangemeld.

Parool
pi_194025661
:')
pi_194025664
Nog meer kunstenaars. Woordenkunstenaars, kunsternaars, blijkbaar weten die veel van racisme.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194025670
Laat ze lekker de pleuris krijgen.
pi_194025740
Mooi, hoop dat de politie er naartoe gaat en ze allemaal oppakt wegens discriminatie en polarisering.
Neem gelijk van iedereen die daar is hun subsidiegelden af.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:10:37 #156
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194025904
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:48 schreef AchJa het volgende:
@:Gia, ik post het hele bericht ff:

Activisten organiseren alternatief voor racismedebat Jort Kelder

Een aantal anti-racismeorganisaties initieert zondagavond in cultuurcentrum De Appel in Amsterdam een eigen bijeenkomst als alternatief voor het NPO-racismedebat van Jort Kelder.

Dertig experts en ervaringsdeskundigen zullen om 20.25 uur praten over de vraag wat racisme precies is, hoe het systeem in de wereld is gekomen en hoe de samenleving er actie tegen kan ondernemen. Onder anderen Quinsy Gario en Glenn Helberg doen mee aan dit gesprek, dat via een livestream te volgen is.

Met deze avond willen de activisten een alternatief bieden voor het racismedebat dat de NPO zondag organiseert. In een speciale aflevering van De Stelling gaat Kelder praten over de vraag of racisme de Nederlandse samenleving polariseert.

De organisatoren van het gesprek in De Appel vinden Kelder vanwege eerdere uitlatingen over mensen van kleur niet de juiste man voor een gesprek over zo’n lastig onderwerp. Bovendien stellen zij dat de insteek van het NPO-debat niet bijdraagt aan een constructief maatschappelijk gesprek over racisme.

Complex onderwerp

“Racisme is een ontzettend complex onderwerp,” stelt kunstenaar Patricia Kaersenhout. “Het is geen onderwerp waar je over moet gaan debatteren. Wij proberen zondag te praten over de vraag hoe je dichter bij elkaar kan komen over gelijkwaardigheid. In dat opzicht kunnen we in Nederland een voorbeeld nemen aan het Verenigd Koninkrijk, waar men in die ontwikkeling al een stuk verder is.” Kaersenhout beklemtoont ‘vooral weg te willen bewegen van Jip en Janneke-vragen wie er racistisch is en waarom wel of niet’.

Avrotros, de omroep die het racismedebat met Kelder organiseert, stelt in reactie op het initiatief: “Hoe meer mensen met elkaar in gesprek gaan, hoe beter.” De omroep wil niet zeggen wie er zondag aan het NPO-debat deelnemen. Eerder stelde de omroep dat zich nog niet veel mensen hadden aangemeld.

Parool
Eerst maar eens beginnen met gelijkwaardigheid binnen de "discussie".

Dit gaat nog eens een nieuw verdienmodel worden voor beroepsgekwetsten. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:14:41 #157
3542 Gia
User under construction
pi_194025953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Eerst maar eens beginnen met gelijkwaardigheid binnen de "discussie".

Dit gaat nog eens een nieuw verdienmodel worden voor beroepsgekwetsten. :Y
...worden?
Dat is het al!
pi_194026059
Deze mensen willen geen gelijke kansen, want die zijn er al, nee deze willen gelijke uitkomsten.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:33:10 #159
3542 Gia
User under construction
pi_194026197
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:23 schreef ReplaR het volgende:
Deze mensen willen geen gelijke kansen, want die zijn er al, nee deze willen gelijke uitkomsten.
Ze willen op een makkelijke manier hetzelfde bereiken.

Soepelere normering op scholen voor zwarten, want ze moeten beginnen vanuit een achterstandspositie. Ze hebben het al zo moeilijk!

Voorrang voor woningen, dat is toch niet teveel gevraagd?

En herstelbetalingen, uiteraard. Liefst in de vorm van een levenslange uitkering zonder werkverplichting.
Want je kunt van een zwarte niet verwachten dat hij voor een blanke baas gaat werken! Dat zou op slavernij lijken en te kwetsend zijn.
pi_194026318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:48 schreef AchJa het volgende:
@:Gia, ik post het hele bericht ff:

Activisten organiseren alternatief voor racismedebat Jort Kelder

Een aantal anti-racismeorganisaties initieert zondagavond in cultuurcentrum De Appel in Amsterdam een eigen bijeenkomst als alternatief voor het NPO-racismedebat van Jort Kelder.

Dertig experts en ervaringsdeskundigen zullen om 20.25 uur praten over de vraag wat racisme precies is, hoe het systeem in de wereld is gekomen en hoe de samenleving er actie tegen kan ondernemen. Onder anderen Quinsy Gario en Glenn Helberg doen mee aan dit gesprek, dat via een livestream te volgen is.

Met deze avond willen de activisten een alternatief bieden voor het racismedebat dat de NPO zondag organiseert. In een speciale aflevering van De Stelling gaat Kelder praten over de vraag of racisme de Nederlandse samenleving polariseert.

De organisatoren van het gesprek in De Appel vinden Kelder vanwege eerdere uitlatingen over mensen van kleur niet de juiste man voor een gesprek over zo’n lastig onderwerp. Bovendien stellen zij dat de insteek van het NPO-debat niet bijdraagt aan een constructief maatschappelijk gesprek over racisme.

Complex onderwerp

“Racisme is een ontzettend complex onderwerp,” stelt kunstenaar Patricia Kaersenhout. “Het is geen onderwerp waar je over moet gaan debatteren. Wij proberen zondag te praten over de vraag hoe je dichter bij elkaar kan komen over gelijkwaardigheid. In dat opzicht kunnen we in Nederland een voorbeeld nemen aan het Verenigd Koninkrijk, waar men in die ontwikkeling al een stuk verder is.” Kaersenhout beklemtoont ‘vooral weg te willen bewegen van Jip en Janneke-vragen wie er racistisch is en waarom wel of niet’.

Avrotros, de omroep die het racismedebat met Kelder organiseert, stelt in reactie op het initiatief: “Hoe meer mensen met elkaar in gesprek gaan, hoe beter.” De omroep wil niet zeggen wie er zondag aan het NPO-debat deelnemen. Eerder stelde de omroep dat zich nog niet veel mensen hadden aangemeld.

Parool
Het zijn al echte Nederlanders geworden. Voor een iedere iets afwijkende opvatting een eigen kerk gaan oprichten.
pi_194026338
En bijverdienen in de bijstand en het niet hoeven terugbetalen van bijstand.
Dit moet alleen gelden voor mensen met een sociaal-culturele achtergrond.
Mevrouw Simons heeft dit idee geopperd op een bijeenkomst van "Maandblad voor UitkeringsGerechtigden".
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194026345
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit moet alleen gelden voor mensen met een sociaal-culturele achtergrond.

Wat voor mensen?
pi_194026394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
En bijverdienen in de bijstand en het niet hoeven terugbetalen van bijstand.
Dit moet alleen gelden voor mensen met een sociaal-culturele achtergrond.
Mevrouw Simons heeft dit idee geopperd op een bijeenkomst van "Maandblad voor UitkeringsGerechtigden".
Verrassend dat dit van Simons komt, racisme!
  vrijdag 10 juli 2020 @ 19:02:56 #164
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194026557
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]

...worden?
Dat is het al!
De "discussie" is op ouder-kind niveau waar de ene partij de hele tijd praat, en de andere partij de hele tijd zijn bakkes moet houden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194026759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De "discussie" is op ouder-kind niveau waar de ene partij de hele tijd praat, en de andere partij de hele tijd zijn bakkes moet houden.
Meer op leekracht-leerling niveau waar geprivilegieerde racistische witte mensen even onderwezen moeten worden over racisme. :')
  vrijdag 10 juli 2020 @ 19:22:06 #166
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194026827
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Meer op leekracht-leerling niveau waar geprivilegieerde racistische witte mensen even onderwezen moeten worden over racisme. :')
Tja, daar zit ik dus niet op te wachten. En ik ben niet de enige.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194026898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tja, daar zit ik dus niet op te wachten. En ik ben niet de enige.
Ik ook niet en zeker niet door altijd dezelfde figuren met hun belerend toontje die denken dat ze wereldverbeteraars zijn
pi_194027108
Goed om te zien dat het andere debat gesprek heel divers is:

Leolucassen twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 16:23:12 Zeer vereerd om in dit prachtige gezelschap a.s. zondag deel te kunnen nemen aan Het Grote Racismegesprek in Pakhuis de Zwijger

https://t.co/nQ4LyZDS0V @IISG_Amsterdam @LeidenHum @LeidenGlobal @_knaw @De_Zwijger https://t.co/e5WeOsHDcV reageer retweet


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2020 19:53:05 ]
  vrijdag 10 juli 2020 @ 19:56:06 #169
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194027220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Goed om te zien dat het andere debat gesprek heel divers is:

Leolucassen twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 16:23:12 Zeer vereerd om in dit prachtige gezelschap a.s. zondag deel te kunnen nemen aan Het Grote Racismegesprek in Pakhuis de Zwijger

https://t.co/nQ4LyZDS0V
@:IISG_Amsterdam @:LeidenHum @:LeidenGlobal @:_knaw @:De_Zwijger https://t.co/e5WeOsHDcV reageer retweet
[ afbeelding ]
Leo Lukassen.

Tja.

Da’s echt een natte wind. Heeft niets met wetenschap te maken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194027234
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Leo Lukassen.

Tja.

Da’s echt een natte wind. Heeft niets met wetenschap te maken.
Klopt.

Ik ben wel benieuwd hoe dat nou zondag gaat.

Leo: "Ik ben tegen racisme".
De rest in koor: "Ik ook!".

Einde gesprek.
pi_194027255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Goed om te zien dat het andere debat gesprek heel divers is:

Leolucassen twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 16:23:12 Zeer vereerd om in dit prachtige gezelschap a.s. zondag deel te kunnen nemen aan Het Grote Racismegesprek in Pakhuis de Zwijger

https://t.co/nQ4LyZDS0V
@:IISG_Amsterdam @:LeidenHum @:LeidenGlobal @:_knaw @:De_Zwijger https://t.co/e5WeOsHDcV reageer retweet
[ afbeelding ]
Nourhousen, Esajas en Lucassen. :') Iets doet me vermoeden dat de overige deelnemers precies in hetzelfde straatje zullen passen. _O-
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:00:11 #172
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194027273
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Klopt.

Ik ben wel benieuwd hoe dat nou zondag gaat.

Leo: "Ik ben tegen racisme".
De rest in koor: "Ik ook!".

Einde gesprek.
Leo gaat zeggen; “Witte man stout! Immigrant lief!”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194027279
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Klopt.

Ik ben wel benieuwd hoe dat nou zondag gaat.

Leo: "Ik ben tegen racisme".
De rest in koor: "Ik ook!".

Einde gesprek.
_O-
pi_194027283
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Klopt.

Ik ben wel benieuwd hoe dat nou zondag gaat.

Leo: "Ik ben tegen racisme".
De rest in koor: "Ik ook!".

Einde gesprek.
Tja was het maar zo'n feest, in feite is een aantal ervan natuurlijk voorstander van racistisch onderscheid en wordt alles/iedereen primair door een raciale bril bezien, zal dat niet doen door hen zelfs geduid worden als een vorm van racisme.

Welkom in de omgekeerde wereld. :')
pi_194027312
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Goed om te zien dat het andere debat gesprek heel divers is:

Leolucassen twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 16:23:12 Zeer vereerd om in dit prachtige gezelschap a.s. zondag deel te kunnen nemen aan Het Grote Racismegesprek in Pakhuis de Zwijger

https://t.co/nQ4LyZDS0V
@:IISG_Amsterdam @:LeidenHum @:LeidenGlobal @:_knaw @:De_Zwijger https://t.co/e5WeOsHDcV reageer retweet
[ afbeelding ]
Professioneel beledigd zijn is een nieuw verdienmodel, hartstikke progressief.
Contraproductief voor het algemeen belang, maar individueel wel nuttig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_194027342
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nourhousen, Esajas en Lucassen. :') Iets doet me vermoeden dat de overige deelnemers precies in hetzelfde straatje zullen passen. _O-
Wat dat betreft vind ik Jort Kelder eigenlijk best dapper.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_194027374
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:07 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wat dat betreft vind ik Jort Kelder eigenlijk best dapper.
Het gaat hier toch over een alternatief gesprek georganiseerd door/vanuit enkele organisaties/stichtingen en een faculteit?
pi_194027407
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nourhousen, Esajas en Lucassen. :') Iets doet me vermoeden dat de overige deelnemers precies in hetzelfde straatje zullen passen. _O-
Lekker ‘preachen to the choir’. Niet te kritisch doen hoor! En zeker geen lastige vragen stellen over de eigen rol van mensen.
Whatever...
pi_194027409
Maar het komt er op neer dat ze bang zijn dat het NPO debat niet circlejerk genoeg is, dus gaan ze er op eigen initiatief maar een schepje bovenop doen :')
pi_194027411
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het gaat hier toch over een alternatief gesprek georganiseerd door/vanuit enkele organisaties/stichtingen en een faculteit?
Ja, sprekers van dat NPO debat zijn niet bekend voor zover ik weet.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:21:15 #181
3542 Gia
User under construction
pi_194027510
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De "discussie" is op ouder-kind niveau waar de ene partij de hele tijd praat, en de andere partij de hele tijd zijn bakkes moet houden.
Nee, knielen moeten ze!
pi_194027554
Lekker in hun eigen clubhuis, in hun eigen racistische bubbeltje, elkaar nog verder opjutten.

Enge mensen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:26:25 #183
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194027565
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:25 schreef Montagui het volgende:
Lekker in hun eigen clubhuis, in hun eigen racistische bubbeltje, elkaar nog verder opjutten.

Enge mensen.
Ze zijn nou eenmaal gewend om hun zin te krijgen. Dit hebben we jarenlang zelf gevoed door als kansloze pussies iedere keer "ja" en "amen" te zeggen tegen iedere gril.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194027594
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, knielen moeten ze!
En voeten wassen. Maar pas op dat je geen bleekmiddel in dat water doet :X
pi_194027677
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het gaat hier toch over een alternatief gesprek georganiseerd door/vanuit enkele organisaties/stichtingen en een faculteit?
Ik durf het zo vooraf niet te zeggen.
Misschien ga ik zelfs wel kijken.
-
Voortzetting van domheid, ik doel ook hier op het NPO debat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 11-07-2020 12:03:52 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:38:47 #186
117098 Hathor
Effe niet
pi_194027714
Er zit gewoon een Kunta tussen. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:48:18 #187
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_194027834
I will do what i must !!
pi_194027849
quote:
Whiteface :r REEEEEEEEEE!!
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:15:18 #189
3542 Gia
User under construction
pi_194028145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:29 schreef Faxie het volgende:

[..]

En voeten wassen. Maar pas op dat je geen bleekmiddel in dat water doet :X
Zoutzuur.
pi_194028150
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Zoutzuur.
Alleen zout dan. Zuur zijn ze al.
pi_194028307
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:15 schreef Faxie het volgende:

[..]

Alleen zout dan. Zuur zijn ze al.
RACISME! WAT IS DE KLEUR VAN ZOUT?! :(
pi_194028319
quote:
8s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

RACISME! WAT IS DE KLEUR VAN ZOUT?! :(
Oei, betrapt :o
pi_194028406
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:29 schreef Faxie het volgende:

[..]

Oei, betrapt :o
Zwarte peper _O_
pi_194032908
Samira_Tarrass twitterde op zaterdag 11-07-2020 om 08:04:20 Draadje over het contact met de studio die mensen uitnodig voor het racismedebat:

Vrijdag, 10 juli, word ik gebeld en gevraagd of ik Samira ben, waarop ik instemmend antwoord.
De dame aan de andere kant van de lijn deelt mee dat ik inhoudelijk niets had meegedeeld in << reageer retweet
lol

Wat gaat dat genieten worden morgen zeg _O_
pi_194033043
Ik zou een joodse Aziaat inzetten om een debat te leiden.

Kijken hoe ze daar op reageren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 09:07:18 #196
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_194033045
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:25 schreef Montagui het volgende:
Lekker in hun eigen clubhuis, in hun eigen racistische bubbeltje, elkaar nog verder opjutten.

Enge mensen.
Circlejerken to the max

En links zag dat het goed was
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 09:11:21 #197
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194033062
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Circlejerken to the max

En links zag dat het goed was
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194033583
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:48 schreef AchJa het volgende:
@:Gia, ik post het hele bericht ff:

Activisten organiseren alternatief voor racismedebat Jort Kelder

Een aantal anti-racismeorganisaties initieert zondagavond in cultuurcentrum De Appel in Amsterdam een eigen bijeenkomst als alternatief voor het NPO-racismedebat van Jort Kelder.

Dertig experts en ervaringsdeskundigen zullen om 20.25 uur praten over de vraag wat racisme precies is, hoe het systeem in de wereld is gekomen en hoe de samenleving er actie tegen kan ondernemen. Onder anderen Quinsy Gario en Glenn Helberg doen mee aan dit gesprek, dat via een livestream te volgen is.

Met deze avond willen de activisten een alternatief bieden voor het racismedebat dat de NPO zondag organiseert. In een speciale aflevering van De Stelling gaat Kelder praten over de vraag of racisme de Nederlandse samenleving polariseert.

De organisatoren van het gesprek in De Appel vinden Kelder vanwege eerdere uitlatingen over mensen van kleur niet de juiste man voor een gesprek over zo’n lastig onderwerp. Bovendien stellen zij dat de insteek van het NPO-debat niet bijdraagt aan een constructief maatschappelijk gesprek over racisme.

Complex onderwerp

“Racisme is een ontzettend complex onderwerp,” stelt kunstenaar Patricia Kaersenhout. “Het is geen onderwerp waar je over moet gaan debatteren. Wij proberen zondag te praten over de vraag hoe je dichter bij elkaar kan komen over gelijkwaardigheid. In dat opzicht kunnen we in Nederland een voorbeeld nemen aan het Verenigd Koninkrijk, waar men in die ontwikkeling al een stuk verder is.” Kaersenhout beklemtoont ‘vooral weg te willen bewegen van Jip en Janneke-vragen wie er racistisch is en waarom wel of niet’.

Avrotros, de omroep die het racismedebat met Kelder organiseert, stelt in reactie op het initiatief: “Hoe meer mensen met elkaar in gesprek gaan, hoe beter.” De omroep wil niet zeggen wie er zondag aan het NPO-debat deelnemen. Eerder stelde de omroep dat zich nog niet veel mensen hadden aangemeld.

Parool
In het VK een stuk verder als het gaat om racisme en discriminatie. Dat moet je maar met droge ogen willen beweren.

Maar goed, leuk voor ze dat ze een veilige zone hebben weten te maken voor zichzelf, waarin iedereen het roerend met elkaar eens is.

Dat zijn de beste debatten.
pi_194033606
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
En bijverdienen in de bijstand en het niet hoeven terugbetalen van bijstand.
Dit moet alleen gelden voor mensen met een sociaal-culturele achtergrond.
Mevrouw Simons heeft dit idee geopperd op een bijeenkomst van "Maandblad voor UitkeringsGerechtigden".
Heb je daar een bron van? Ik bedoel, zo volslagen gek zal ze toch nog niet zijn?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:21:24 #200
22565 asco
Los in deze tent
pi_194033647
Knap dat er nog steeds mensen zijn die er de energie voor over hebben om dit te volgen.

Chapeau! ^O^

Het is in elk geval heerlijk om afgehaakt te zijn. _O_

Succes verder maar weet dat tegenstanders het toch NOOIT eens gaan worden op dit vlak. *O* :s)
pi_194033750
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Ik bedoel, zo volslagen gek zal ze toch nog niet zijn?
in een artikel in het gratis maandblad van Maandblad van Uitkeringsgerechtigden staat het. in deze tweet staat een aanzet daartoe.

AmsterdamBIJ1 twitterde op woensdag 08-07-2020 om 20:21:58 "Ook te spreken is @SylvanaBIJ1 over het beleid van het college over bijverdienen in de #bijstand en het niet hoeven terug betalen van bijstand bij fouten van de gemeente." Lees verder in @MUG_Magazine. reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194034027
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In het VK een stuk verder als het gaat om racisme en discriminatie. Dat moet je maar met droge ogen willen beweren.
Verder richting de VS ja, in het VK had je in de jaren 80 nog discussie over een zwarte speler voor het nationale voetbalelftal, minstrelshows werden in de jaren 90 nog op de BBC herhaald, de regeringen Thatcher steunden het apartheidsbewind in Zuid-Afrika en de eerste keer dat zwarte presentator en pundit in een voetbalprogramma mochten verschijnen was ruim na het jaar 2000, en in de nacht voor de Afrika cup welteverstaan. Maar dat was dan ook helemaal zwart, laat de zwartjes de zwartjes maar doen.

Het is ook zo volkomen aan de pot gerukt om een voorbeeld te nemen aan de VS. Gaan we ons onderwijsbeleid modelleren naar Papoea Nieuw Guinea? Misschien Somalie uitnodigen om de politie te hervormen? En wat kan Bangladesh ons leren over bescherming tegen overstromingen?

quote:
Maar goed, leuk voor ze dat ze een veilige zone hebben weten te maken voor zichzelf, waarin iedereen het roerend met elkaar eens is.

Dat zijn de beste debatten.
Die Fahne hoch die Reien fest geschlossen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:58:05 #203
3542 Gia
User under construction
pi_194034041
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Ik bedoel, zo volslagen gek zal ze toch nog niet zijn?
https://www.google.com/am(...)ana-simons-bij1/amp/
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:01:10 #204
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194034084
quote:
Maar waaruit valt dan op te maken dat dat alleen over etnische minderheden gaat?
pi_194034218
quote:
Dat is toch wel een stuk genuanceerder er niet alleen geldend voor een specifieke groep.

Op deze manier klinkt het alweer een stuk normaler. Met name het niet terugbetalen bij fouten van de ambtenaren.
pi_194034531
Ik hoop gewoon dat de kijkcijfers heel laag zijn
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194034673
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:41 schreef maryen65 het volgende:
Ik hoop gewoon dat de kijkcijfers heel laag zijn
Dat lijkt mij wel. Zeker zo'n hele dag over 1 onderwerp lijkt mij teveel gevraagd van een kijker. Racisme komt mij nu al de keel uit.
pi_194034776
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het gaat hier toch over een alternatief gesprek georganiseerd door/vanuit enkele organisaties/stichtingen en een faculteit?
Oeps, idd dom van me, ik doel uiteraard op het NPO debat.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:03:57 #209
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194034785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:41 schreef maryen65 het volgende:
Ik hoop gewoon dat de kijkcijfers heel laag zijn
All Kijkcijfers Matter. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194034989
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel. Zeker zo'n hele dag over 1 onderwerp lijkt mij teveel gevraagd van een kijker. Racisme komt mij nu al de keel uit.
Echt wel :r
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194034993
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]

All Kijkcijfers Matter. :Y
Racist ;)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:18:01 #212
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194035003
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:17 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Racist ;)
:P
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194035021
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]

:P
Is het al een geuzennaam? :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:20:54 #214
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194035031
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:20 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Is het al een geuzennaam? :)
Racist? Vast wel.
Edit; het meest gedevalueerde woord sinds "respect". :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194035089
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Racist? Vast wel.
Edit; het meest gedevalueerde woord sinds "respect". :Y
Wormen en maden ook, oeps normen en waarden :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194035154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Racist? Vast wel.
Edit; het meest gedevalueerde woord sinds "respect". :Y
Respect moet je eisen.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:36:57 #217
117098 Hathor
Effe niet
pi_194035188
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Respect moet je eisen.
Wat is er met verdienen gebeurt?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194035232
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat is er met verdienen gebeurt?
Dat heb ik als onderschrift bij Marokko.nl. Daar deed men heel moeilijk over. Bijv. straatjongeren moet je zomaar respect geven/gunnen.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:44:43 #219
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:50:32 #220
3542 Gia
User under construction
pi_194035429
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar waaruit valt dan op te maken dat dat alleen over etnische minderheden gaat?
Tel dat op bij de oproep, tijdens de protesten, dat 'zwarten niet voor een witte baas moeten willen werken'....

En daar heb je de grootste groep voor wie dit geldt.

Akkoord, er profiteren ook blanke bijstandsgerechtigden van. Want anders zou het racisme zijn.

In april 2020 waren 165.000 bijstandsgerechtigden van Nederlandse afkomst, 40.000 met een westerse migratie-achtergrond en 214.000 met een niet-westerse achtergrond.

En dan is het nog de vraag waar 3de generatie hier geboren Surinamers, bijvoorbeeld, onder vallen.

Zet dat eens af in percentages tegen de totale bevolkingsaantallen van die groepen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Gia op 11-07-2020 12:58:19 ]
pi_194035512
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat heb ik als onderschrift bij Marokko.nl. Daar deed men heel moeilijk over. Bijv. straatjongeren moet je zomaar respect geven/gunnen.
In Nederland en andere Westerse culturen moet je respect verdienen inderdaad, in de meeste Aziatische en Afrikaanse culturen is het ook iets wat je standaard hebt voor vreemden. Persoonlijk vind ik de Westerse insteek erg egocentrisch, maar om nou respect te hebben voor een 85-jarige pedofiel, alleen maar omdat het een oude man is, daar gaan de Aziaten weer uit de bocht.
-nee-
pi_194035540
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:56 schreef Marsenal het volgende:

[..]

In Nederland en andere Westerse culturen moet je respect verdienen inderdaad, in de meeste Aziatische en Afrikaanse culturen is het ook iets wat je standaard hebt voor vreemden. Persoonlijk vind ik de Westerse insteek erg egocentrisch, maar om nou respect te hebben voor een 85-jarige pedofiel, alleen maar omdat het een oude man is, daar gaan de Aziaten weer uit de bocht.
Je kan wel respect hebben voor bijv. de groep ouderen. Maar individueel gezien lijkt mij het iets waar je eerst iets voor moet doen.
pi_194035688
quote:
_O- heel grappig, nooit gezien die koot en de bie. We keken thuis nooit vpro
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:15:58 #224
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194035742
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan wel respect hebben voor bijv. de groep ouderen. Maar individueel gezien lijkt mij het iets waar je eerst iets voor moet doen.
Rekening houden met iemands hoge leeftijd valt voor mij niet zozeer onder "respect" maar meer onder "consideratie".
pi_194035778
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:15 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Rekening houden met iemands hoge leeftijd valt voor mij niet zozeer onder "respect" maar meer onder "consideratie".
Kan ook.
pi_194036391
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:30 schreef Chia het volgende:

[..]

Er is sowieso geen debat over racisme, want de stelling is: 'Het huidige racismedebat drijft Nederland uit elkaar.' Ja nogal wiedes als de enige keer dat er publiekelijk een echt debat over wordt gevoerd het niet eens over racisme gaat. :')
Een debat over de gevolgen van een debat dat überhaupt niet gevoerd wordt. Kansloze stelling.
pi_194036850
Hoe laat begint het eigenlijk?
pi_194046079
Tegen racisme zijn is net zo naïef als als tegen criminaliteit zijn.
Accepteer gewoon dat er altijd mensen zullen zijn die schijt hebben aan anderen met hun zielige gevoelens. Daar gaat het zoveelste debatje echt geen verandering in brengen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 14:51:26 #229
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194052179
Samira_Tarrass twitterde op zondag 12-07-2020 om 14:11:48 Echt de allerlaatste tweet puur uit liefde voor de medemens:

Dit is 1 van leading leaders van het 'racismedebat' van vandaag.

😂😂😂

#Racismedebat https://t.co/uOVDiMVtsI reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194052229
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:01 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe laat begint het eigenlijk?
Geen idee, hangt ervan af of iedereen op tijd komt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 12 juli 2020 @ 14:55:12 #231
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194052256
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:51 schreef Nikonlover het volgende:
Samira_Tarrass twitterde op zondag 12-07-2020 om 14:11:48 Echt de allerlaatste tweet puur uit liefde voor de medemens:

Dit is 1 van leading leaders van het 'racismedebat' van vandaag.

😂😂😂

#Racismedebat https://t.co/uOVDiMVtsI reageer retweet
[ afbeelding ]
Als het gericht is tegen blanken, dan mag het uiteraard.
Wel een beetje opletten he?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 14:55:13 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194052257
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Geen idee, hangt ervan af of iedereen op tijd komt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194052335
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:51 schreef Nikonlover het volgende:
Samira_Tarrass twitterde op zondag 12-07-2020 om 14:11:48 Echt de allerlaatste tweet puur uit liefde voor de medemens:

Dit is 1 van leading leaders van het 'racismedebat' van vandaag.

😂😂😂

#Racismedebat https://t.co/uOVDiMVtsI reageer retweet
[ afbeelding ]
"Leading leaders"? :?

Die Clareesi is ook lekker aan het radicaliseren zo te zien. In welke grote krant had die ook alweer een column? :')
  zondag 12 juli 2020 @ 15:21:38 #234
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194052876
Volgende project van KOZP: KOAW
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 12 juli 2020 @ 15:32:56 #235
3542 Gia
User under construction
pi_194053133
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:21 schreef NoPicNic het volgende:
Volgende project van KOZP: KOAW
??
  zondag 12 juli 2020 @ 15:33:07 #236
117098 Hathor
Effe niet
pi_194053137
Hebben ze echt die Clarice Cargard uitgenodigd voor dat debat? _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:33:34 #237
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194053142
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

??
All Whites?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:33:54 #238
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194053151
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:33 schreef Hathor het volgende:
Hebben ze echt die Clarice Cargard uitgenodigd voor dat debat? _O-
Een JOOP radicaal.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:34:59 #239
117098 Hathor
Effe niet
pi_194053177
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Een JOOP radicaal.
Ik heb sterk het idee dat dat wijf de reincarnatie van Adolf Eichmann is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194053184
quote:
15s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

"Leading leaders"? :?

Die Clareesi is ook lekker aan het radicaliseren zo te zien. In welke grote krant had die ook alweer een column? :')
NRC?
Volkskrant?
Joop?
AD?
Trouw?
  zondag 12 juli 2020 @ 15:37:50 #241
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_194053238
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb sterk het idee dat dat wijf de reincarnatie van Adolf Eichmann is.
Het is eerder een Wannseeconferentie dan een debat ;(
RED ONS HENNIEGOD
  zondag 12 juli 2020 @ 15:40:12 #242
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194053286
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

All Whites?
:Y
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 12 juli 2020 @ 15:55:51 #243
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194053592
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Respect moet je eisen.
Respect kan je alleen geven of krijgen, niet nemen.

Dat is gewoon logica. Iedere andere mening draait om ideologie of belangen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Papierversnipperaar op 12-07-2020 16:01:55 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_194053991
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:33 schreef Hathor het volgende:
Hebben ze echt die Clarice Cargard uitgenodigd voor dat debat? _O-
Is toch niet raar? Ook bij de NRC mag ze rustig haar geschiedvervalsingen blijven schrijven, zoals dat Nederlanders massaal de apartheid in Zuid-Afrika steunden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 12 juli 2020 @ 16:51:04 #245
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194054864
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:

Die Fahne hoch die Reien fest geschlossen.
Cultural appropriation!!!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 17:51:14 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194055930
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 17:57:30 #247
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194056010
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:51 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou het heel raar vinden als Akwasi “Aangeboden door Nikonlover” zegt
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 12 juli 2020 @ 17:58:26 #248
3542 Gia
User under construction
pi_194056023
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:51 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]
🤣🤣🤣
  zondag 12 juli 2020 @ 17:59:48 #249
3542 Gia
User under construction
pi_194056048
Die krijg je nooit vol.
Middelste vakje niet.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 18:00:23 #250
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194056065
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zou het heel raar vinden als Akwasi “Aangeboden door Nikonlover” zegt
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:59 schreef Gia het volgende:
Die krijg je nooit vol.
Middelste vakje niet.
Middelste vakje telt niet mee, slimpies :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194056277
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:51 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]
Goed bezig! :D
  zondag 12 juli 2020 @ 18:15:23 #252
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 12 juli 2020 @ 18:18:44 #253
3542 Gia
User under construction
pi_194056342
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:00 schreef Nikonlover het volgende:

[..]


[..]

Middelste vakje telt niet mee, slimpies :')
Oh! 😂
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 18:42:00 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194056718
quote:
15s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

"Leading leaders"? :?

Die Clareesi is ook lekker aan het radicaliseren zo te zien. In welke grote krant had die ook alweer een column? :')
En vergeet niet dat haar vader de rechterhand was van Charles Taylor die voor dit 50 jaar in de gevangenis zit:

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194056857
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:51 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]
Airfryer _O-
No amount of money ever bought a second of time.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 20:29:34 #256
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194058413
Jort doet het goed _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 20:32:21 #257
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194058464
Akwasi is afgestreept van de bingokaart :)

Institutioneel racisme ook _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 20:36:08 #258
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194058554
Een zwarte die zegt dat het all lives matter moet zijn _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194058789
Ik kijk niet, maar is het 'terugkijkwaardig'..?
  zondag 12 juli 2020 @ 21:25:18 #260
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194060090
quote:
5s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:44 schreef SuperKaas het volgende:
Ik kijk niet, maar is het 'terugkijkwaardig'..?
Niet echt. Veel te kort voor een echte discussie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 12 juli 2020 @ 22:19:36 #261
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194061210
Leuke discussie, geen extreem linkse gekkies en enge rechtse figuren aan het woord. Gewone normale mensen, wit, zwart, geel, die op beschaafde wijze hun woordje deden. Jort deed het prima.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 12 juli 2020 @ 22:38:45 #262
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194061625
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:06 schreef HSG het volgende:
Ik zou een joodse Aziaat inzetten om een debat te leiden.

Kijken hoe ze daar op reageren.
Leg uit? :?
Krekker is de bom!
pi_194061742
Wanneer komt er een debat over de winingnood..over de EU..over de economie..dat is toch allemaal veel belangrijker dan dat gezeik over racisme.
  zondag 12 juli 2020 @ 22:54:08 #264
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194061985
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:42 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En vergeet niet dat haar vader de rechterhand was van Charles Taylor die voor dit 50 jaar in de gevangenis zit:

[ afbeelding ]
Doen we nu wel of niet aan erfzonde? :?
Krekker is de bom!
  zondag 12 juli 2020 @ 22:55:51 #265
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194062025
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Wanneer komt er een debat over de winingnood..over de EU..over de economie..dat is toch allemaal veel belangrijker dan dat gezeik over racisme.
Je bedoelt dat mensen nog meer alchol (wijn) drinken (wining), of bedoel je dat mensen nog meer moeten janken om alles (whining)?
Krekker is de bom!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 22:57:36 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194062059
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Doen we nu wel of niet aan erfzonde? :?
Blijkbaar wel want wij blanke mensen zijn namelijk schuldi aan de slavernij en moeten ons hier ook over verantwoorden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 23:00:43 #267
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194062114
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:57 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Blijkbaar wel want wij blanke mensen zijn namelijk schuldi aan de slavernij en moeten ons hier ook over verantwoorden.
Wie beweert dit?
Krekker is de bom!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 23:06:28 #268
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194062215
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wie beweert dit?
Die enge clubjes die willen dat we excuses aanbieden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 23:15:41 #269
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194062432
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:06 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Die enge clubjes die willen dat we excuses aanbieden.
Ah ja oke. Dus wanneer deze enge clubjes beweren dat de aarde plat is, dan is de aarde dus plat volgens jou? :?
Krekker is de bom!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 23:20:03 #270
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194062516
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ah ja oke. Dus wanneer deze enge clubjes beweren dat de aarde plat is, dan is de aarde dus plat volgens jou? :?
Als iemand roept dat wij onze excuses moeten aanbieden voor iets waar ik niets mee te maken heb, dan mag ik iemand best verwijzen naar daden van haar vader. Ze heeft er niets mee te maken, maarja, ik heb dan ook niets met de slavernij te maken.

Ik vind het nogal hypocriet ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 12-07-2020 23:44:15 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 23:40:56 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194062883
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ah ja oke. Dus wanneer deze enge clubjes beweren dat de aarde plat is, dan is de aarde dus plat volgens jou? :?
Die enge clubjes zijn in de stellige overtuiging dat de blanke de schuldige is van hun ongeluk.
Dat doen ze de media geloven die dat lekker oppikt waardoor een zekere krekker voor de gek wordt gehouden en het geloofd.

Dus jij springt hier inweze in die sloot.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194063568
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:42 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En vergeet niet dat haar vader de rechterhand was van Charles Taylor die voor dit 50 jaar in de gevangenis zit:

[ afbeelding ]
Het is nog waar ook. :')

quote:
Op 24 maart 2019 vertoonde BNNVARA de film De waarheid over mijn vader, die Gargard maakte samen met regisseur Shamira Raphaëla. Hierin doet zij verslag van haar bezoek aan haar 84-jarige vader, en van vraaggesprekken over hem met oud-partijgenoten, afgewisseld met gesproken getuigenissen van slachtoffers van Charles Taylor.[2] De film won een Gouden Kalf voor beste korte documentaire.

In 2019 verscheen bij De Arbeiderspers haar boek Drakendochter - Op zoek naar mijn vader, rechterhand van Liberiaanse dictator Charles Taylor.[14]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Clarice_Gargard
Zou zij nou net zoals Akwasi "komen van excellentie", "komen van koningen en koninginnen", of was haar vader de telecomdirecteur/"rechter hand" van Charles Taylor daar net een standje onder? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opmerkelijk wel dat uitgerekend zo iemand anderen de maat meent te moeten nemen over privilege en doet in erfzonde. Hilarisch eigenlijk dat je een boek kunt schrijven over de gruwelijkste oorlogsmisdaden/misdaden tegen de menselijkheid en je dat dan gewoon binnen de familie kunt houden, één generatie boven je. :')

"Drakendochter" _O- Vertel dat de seksslaven en de kindsoldaten maar. :N
  maandag 13 juli 2020 @ 07:12:22 #273
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194064323
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Wanneer komt er een debat over de winingnood..over de EU..over de economie..dat is toch allemaal veel belangrijker dan dat gezeik over racisme.
Jij bent niet zwart dus jij weet niet waar je het over hebt.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_194064357
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 07:12 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Jij bent niet zwart dus jij weet niet waar je het over hebt.
Onder de gordel ben ik een neger
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  maandag 13 juli 2020 @ 07:40:43 #275
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194064410
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Wanneer komt er een debat over de winingnood..over de EU..over de economie..dat is toch allemaal veel belangrijker dan dat gezeik over racisme.
Ja, maar dit levert blijkbaar aantrekkelijkere tv content op. Het was ook vermakelijker dan ik ooit van de andere onderwerpen die je noemt zou verwachten.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 13 juli 2020 @ 07:42:57 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194064427
Wat een verschrikkelijke rondom 10 achtige kakelpartij zonder enige diepgang was dat.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194064502
Ik heb het net bekeken maar ik vond het vrij slap. Veel te weinig tijd. Kelder deed het wel goed.
  maandag 13 juli 2020 @ 08:15:39 #278
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194064591
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die enge clubjes zijn in de stellige overtuiging dat de blanke de schuldige is van hun ongeluk.
Dat doen ze de media geloven die dat lekker oppikt waardoor een zekere krekker voor de gek wordt gehouden en het geloofd.

Dus jij springt hier inweze in die sloot.
Waar haal jij nou weer vandaan dat ik geloof in de "schuldige blanke man"? Je dikke duim? 8)7
Krekker is de bom!
  maandag 13 juli 2020 @ 08:22:36 #279
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194064621
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:20 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als iemand roept dat wij onze excuses moeten aanbieden voor iets waar ik niets mee te maken heb, dan mag ik iemand best verwijzen naar daden van haar vader. Ze heeft er niets mee te maken, maarja, ik heb dan ook niets met de slavernij te maken.

Ik vind het nogal hypocriet ;)
Wanneer je die persoon dan afrekent op de daden van haar vader ga je dus mee in haar manier van redeneren en stel je dus dat erfzonde WEL bestaat.

Logischer zou zijn dat je stelt dat nazaten van slaveneigenaren (hoeven natuurlijk niet perse blanken te zijn, en ook niet elke blanke is een nazaat), niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de daden van hun voorouders, net als dat deze dame niet verantwoordelijk wordt gehouden voor de daden van haar vader.
Krekker is de bom!
  maandag 13 juli 2020 @ 08:49:33 #280
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194064773
Zo’n 650 duizend kijkers.
quote:
651.000 mensen hebben zondagavond gekeken naar het debat over racisme in De Stelling van Nederland. Jort Kelder leidde het debat met als stelling 'Het huidige racismedebat drijft Nederland uit elkaar'.

Het debat was zondag veruit het best bekeken programma van de speciale programmering van NPO1. De hele dag werden er programma's op radio en televisie over racisme gemaakt en uitgezonden en werd het gesprek aangegaan. Hoewel De Stelling van Nederland het best bekeken werd, leverde het toch fors in vergeleken met het programma even daarvoor; naar het NOS Journaal van 20.00 uur keken namelijk nog 1,52 miljoen mensen.
https://www.nu.nl/media/6(...)edebat-bij-npo1.html

De meeste mensen zaten hier dus inderdaad niet op te wachten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  User die overal opduikt 2022 maandag 13 juli 2020 @ 09:10:35 #281
186611 Haags
pi_194064917
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:49 schreef thedeedster het volgende:
Zo’n 650 duizend kijkers.
[..]

https://www.nu.nl/media/6(...)edebat-bij-npo1.html

De meeste mensen zaten hier dus inderdaad niet op te wachten.
En terecht.
Zonder wrijving geen glans
pi_194064920
Ik had er van tevoren zin in maar heb hem na 1 minuut kijken uitgezet toen ik die van Denk zag en dacht daar heb ik toch geen zin in eigenlijk.
pi_194064923
Zo'n discussie programma heeft ook vrijwel geen zin, te kort met teveel mensen waardoor iedereen alleen even zijn meninkje komt zeggen en er helemaal geen gesprek op gang komt.
pi_194064932
Hadden geen politici bij moeten zitten.
pi_194064958
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:12 schreef Mondkapje het volgende:
Hadden geen politici bij moeten zitten.
Dat maakte niets uit.
pi_194064983
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:49 schreef thedeedster het volgende:
Zo’n 650 duizend kijkers.
[..]

https://www.nu.nl/media/6(...)edebat-bij-npo1.html

De meeste mensen zaten hier dus inderdaad niet op te wachten.
Hier zullen ze van balen bij de NPO :s).
pi_194064993
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Leg uit? :?
Meer diversiteit. All lives matter.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 13 juli 2020 @ 09:20:12 #288
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194065017
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Hier zullen ze van balen bij de NPO :s).
Nog minder dan het aantal inwoners van Amsterdam.
Ik zal - als niet-kijkende Amsterdammer - maar een tijdje onderduiken. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 13 juli 2020 @ 09:23:54 #289
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194065037
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:18 schreef HSG het volgende:

[..]

Meer diversiteit. All lives matter.
Ja maar waarom zou men er problemen mee hebben als men een Joodse Aziaat daar zou zetten? Dat is het stukje dat ik niet helemaal begrijp.
Krekker is de bom!
pi_194065040
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat maakte niets uit.
Jawel, want dan krijg je dat mensen afhaken. De riedel van politici kennen we ondertussen wel.
pi_194065048
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:24 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Jawel, want dan krijg je dat mensen afhaken.
Waarom afhaken? Hier kregen de politici trouwens net zoveel (weinig) tijd om ook maar iets uitgebreid te zeggen.
pi_194065063
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom afhaken? Hier kregen de politici trouwens net zoveel (weinig) tijd om ook maar iets uitgebreid te zeggen.
Iedereen heeft het gescheld van de Tweede Kamer nog vers in het geheugen, zie je die gast meteen bij het begin. Hou op.
pi_194065075
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:27 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Iedereen heeft het gescheld van de Tweede Kamer nog vers in het geheugen, zie je die gast meteen bij het begin. Hou op.
Het ging toch rustig zonder schelden. Ik verbaasde mij dat iemand van Denk er zat. Dat wel.
pi_194065092
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:11 schreef Alfje het volgende:
Zo'n discussie programma heeft ook vrijwel geen zin, te kort met teveel mensen waardoor iedereen alleen even zijn meninkje komt zeggen en er helemaal geen gesprek op gang komt.
Dit was gewoon bij wijze van spreken een korte oplepeling van ieder zijn/haar eigen briefje
pi_194065204
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het ging toch rustig zonder schelden. Ik verbaasde mij dat iemand van Denk er zat. Dat wel.
DENK is overal aanwezig als het gaat om racisme. Het is hun stokpaardje. De 25 jarige viering van Serbenica wordt ook uitvoerig belicht in hun social media kanalen. Over de Armeense genocide geen woord uiteraard. Het enorme racisme probleem in hun achterban, tegen joden en zwarte mensen, ook geen woord. Mag een Marokkaans of Turks meisje met een zwarte man thuiskomen?
pi_194065217
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:43 schreef Homey het volgende:

[..]

DENK is overal aanwezig als het gaat om racisme. Het is hun stokpaardje. De 25 jarige viering van Serbenica wordt ook uitvoerig belicht in hun social media kanalen. Over de Armeense genocide geen woord uiteraard. Het enorme racisme probleem in hun achterban, tegen joden en zwarte mensen, ook geen woord. Mag een Marokkaans of Turks meisje met een zwarte man thuiskomen?
Hier ging het ergens anders over. Maar ik ben het met je eens dat sommige mensen ook best naar eigen groep mogen kijken als het gaat over racisme en discriminatie.
pi_194065240
651.000 kijkers, goed begin van mijn dag *O*
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194065267
Hoeveel mensen keken naar het alternatieve debat. Of zijn streams niet te meten?
  maandag 13 juli 2020 @ 09:58:30 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194065330
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:51 schreef Jaroon het volgende:
Hoeveel mensen keken naar het alternatieve debat. Of zijn streams niet te meten?
Geen 651.000, geloof me maar.
pi_194065339
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geen 651.000, geloof me maar.
Blijkbaar is iedereen wat moe van dit debat dat geen debat mag heten.
pi_194065349
Ik kijk nu terug - met het voordeel dat je mensen kunt skippen, sorry niet discriminerend bedoeld - en het is inderdaad wel de moeite waard. Maar ik blijf erbij dat je politici en advocaten (Roethof) er niet bij moet hebben om dat die gespecialiseerd zijn in huichelen en al continu in praatprogramma's zitten dus why oh why moeten die er in godsnaam bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')