Eerst maar eens beginnen met gelijkwaardigheid binnen de "discussie".quote:Op vrijdag 10 juli 2020 17:48 schreef AchJa het volgende:
@:Gia, ik post het hele bericht ff:
Activisten organiseren alternatief voor racismedebat Jort Kelder
Een aantal anti-racismeorganisaties initieert zondagavond in cultuurcentrum De Appel in Amsterdam een eigen bijeenkomst als alternatief voor het NPO-racismedebat van Jort Kelder.
Dertig experts en ervaringsdeskundigen zullen om 20.25 uur praten over de vraag wat racisme precies is, hoe het systeem in de wereld is gekomen en hoe de samenleving er actie tegen kan ondernemen. Onder anderen Quinsy Gario en Glenn Helberg doen mee aan dit gesprek, dat via een livestream te volgen is.
Met deze avond willen de activisten een alternatief bieden voor het racismedebat dat de NPO zondag organiseert. In een speciale aflevering van De Stelling gaat Kelder praten over de vraag of racisme de Nederlandse samenleving polariseert.
De organisatoren van het gesprek in De Appel vinden Kelder vanwege eerdere uitlatingen over mensen van kleur niet de juiste man voor een gesprek over zo’n lastig onderwerp. Bovendien stellen zij dat de insteek van het NPO-debat niet bijdraagt aan een constructief maatschappelijk gesprek over racisme.
Complex onderwerp
“Racisme is een ontzettend complex onderwerp,” stelt kunstenaar Patricia Kaersenhout. “Het is geen onderwerp waar je over moet gaan debatteren. Wij proberen zondag te praten over de vraag hoe je dichter bij elkaar kan komen over gelijkwaardigheid. In dat opzicht kunnen we in Nederland een voorbeeld nemen aan het Verenigd Koninkrijk, waar men in die ontwikkeling al een stuk verder is.” Kaersenhout beklemtoont ‘vooral weg te willen bewegen van Jip en Janneke-vragen wie er racistisch is en waarom wel of niet’.
Avrotros, de omroep die het racismedebat met Kelder organiseert, stelt in reactie op het initiatief: “Hoe meer mensen met elkaar in gesprek gaan, hoe beter.” De omroep wil niet zeggen wie er zondag aan het NPO-debat deelnemen. Eerder stelde de omroep dat zich nog niet veel mensen hadden aangemeld.
Parool
...worden?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 18:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Eerst maar eens beginnen met gelijkwaardigheid binnen de "discussie".
Dit gaat nog eens een nieuw verdienmodel worden voor beroepsgekwetsten.
Ze willen op een makkelijke manier hetzelfde bereiken.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 18:23 schreef ReplaR het volgende:
Deze mensen willen geen gelijke kansen, want die zijn er al, nee deze willen gelijke uitkomsten.
Het zijn al echte Nederlanders geworden. Voor een iedere iets afwijkende opvatting een eigen kerk gaan oprichten.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 17:48 schreef AchJa het volgende:
@:Gia, ik post het hele bericht ff:
Activisten organiseren alternatief voor racismedebat Jort Kelder
Een aantal anti-racismeorganisaties initieert zondagavond in cultuurcentrum De Appel in Amsterdam een eigen bijeenkomst als alternatief voor het NPO-racismedebat van Jort Kelder.
Dertig experts en ervaringsdeskundigen zullen om 20.25 uur praten over de vraag wat racisme precies is, hoe het systeem in de wereld is gekomen en hoe de samenleving er actie tegen kan ondernemen. Onder anderen Quinsy Gario en Glenn Helberg doen mee aan dit gesprek, dat via een livestream te volgen is.
Met deze avond willen de activisten een alternatief bieden voor het racismedebat dat de NPO zondag organiseert. In een speciale aflevering van De Stelling gaat Kelder praten over de vraag of racisme de Nederlandse samenleving polariseert.
De organisatoren van het gesprek in De Appel vinden Kelder vanwege eerdere uitlatingen over mensen van kleur niet de juiste man voor een gesprek over zo’n lastig onderwerp. Bovendien stellen zij dat de insteek van het NPO-debat niet bijdraagt aan een constructief maatschappelijk gesprek over racisme.
Complex onderwerp
“Racisme is een ontzettend complex onderwerp,” stelt kunstenaar Patricia Kaersenhout. “Het is geen onderwerp waar je over moet gaan debatteren. Wij proberen zondag te praten over de vraag hoe je dichter bij elkaar kan komen over gelijkwaardigheid. In dat opzicht kunnen we in Nederland een voorbeeld nemen aan het Verenigd Koninkrijk, waar men in die ontwikkeling al een stuk verder is.” Kaersenhout beklemtoont ‘vooral weg te willen bewegen van Jip en Janneke-vragen wie er racistisch is en waarom wel of niet’.
Avrotros, de omroep die het racismedebat met Kelder organiseert, stelt in reactie op het initiatief: “Hoe meer mensen met elkaar in gesprek gaan, hoe beter.” De omroep wil niet zeggen wie er zondag aan het NPO-debat deelnemen. Eerder stelde de omroep dat zich nog niet veel mensen hadden aangemeld.
Parool
Wat voor mensen?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit moet alleen gelden voor mensen met een sociaal-culturele achtergrond.
Verrassend dat dit van Simons komt, racisme!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
En bijverdienen in de bijstand en het niet hoeven terugbetalen van bijstand.
Dit moet alleen gelden voor mensen met een sociaal-culturele achtergrond.
Mevrouw Simons heeft dit idee geopperd op een bijeenkomst van "Maandblad voor UitkeringsGerechtigden".
De "discussie" is op ouder-kind niveau waar de ene partij de hele tijd praat, en de andere partij de hele tijd zijn bakkes moet houden.quote:
Meer op leekracht-leerling niveau waar geprivilegieerde racistische witte mensen even onderwezen moeten worden over racisme.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De "discussie" is op ouder-kind niveau waar de ene partij de hele tijd praat, en de andere partij de hele tijd zijn bakkes moet houden.
Tja, daar zit ik dus niet op te wachten. En ik ben niet de enige.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Meer op leekracht-leerling niveau waar geprivilegieerde racistische witte mensen even onderwezen moeten worden over racisme.
Ik ook niet en zeker niet door altijd dezelfde figuren met hun belerend toontje die denken dat ze wereldverbeteraars zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, daar zit ik dus niet op te wachten. En ik ben niet de enige.
twitter:Leolucassen twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 16:23:12Zeer vereerd om in dit prachtige gezelschap a.s. zondag deel te kunnen nemen aan Het Grote Racismegesprek in Pakhuis de Zwijger
https://t.co/nQ4LyZDS0V @IISG_Amsterdam @LeidenHum @LeidenGlobal @_knaw @De_Zwijger https://t.co/e5WeOsHDcV reageer retweet
Leo Lukassen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Goed om te zien dat het andere debat gesprek heel divers is:[ afbeelding ]twitter:Leolucassen twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 16:23:12Zeer vereerd om in dit prachtige gezelschap a.s. zondag deel te kunnen nemen aan Het Grote Racismegesprek in Pakhuis de Zwijger
https://t.co/nQ4LyZDS0V
@:IISG_Amsterdam @:LeidenHum @:LeidenGlobal @:_knaw @:De_Zwijger https://t.co/e5WeOsHDcV reageer retweet
Klopt.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Leo Lukassen.
Tja.
Da’s echt een natte wind. Heeft niets met wetenschap te maken.
Nourhousen, Esajas en Lucassen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Goed om te zien dat het andere debat gesprek heel divers is:[ afbeelding ]twitter:Leolucassen twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 16:23:12Zeer vereerd om in dit prachtige gezelschap a.s. zondag deel te kunnen nemen aan Het Grote Racismegesprek in Pakhuis de Zwijger
@:IISG_Amsterdam @:LeidenHum @:LeidenGlobal @:_knaw @:De_Zwijger https://t.co/e5WeOsHDcV reageer retweet
Leo gaat zeggen; “Witte man stout! Immigrant lief!”quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Klopt.
Ik ben wel benieuwd hoe dat nou zondag gaat.
Leo: "Ik ben tegen racisme".
De rest in koor: "Ik ook!".
Einde gesprek.
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Klopt.
Einde gesprek.
Tja was het maar zo'n feest, in feite is een aantal ervan natuurlijk voorstander van racistisch onderscheid en wordt alles/iedereen primair door een raciale bril bezien, zal dat niet doen door hen zelfs geduid worden als een vorm van racisme.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Klopt.
Einde gesprek.
Professioneel beledigd zijn is een nieuw verdienmodel, hartstikke progressief.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat dat betreft vind ik Jort Kelder eigenlijk best dapper.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nourhousen, Esajas en Lucassen.Iets doet me vermoeden dat de overige deelnemers precies in hetzelfde straatje zullen passen.
Het gaat hier toch over een alternatief gesprek georganiseerd door/vanuit enkele organisaties/stichtingen en een faculteit?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 20:07 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik Jort Kelder eigenlijk best dapper.
Lekker ‘preachen to the choir’. Niet te kritisch doen hoor! En zeker geen lastige vragen stellen over de eigen rol van mensen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nourhousen, Esajas en Lucassen.Iets doet me vermoeden dat de overige deelnemers precies in hetzelfde straatje zullen passen.
Ja, sprekers van dat NPO debat zijn niet bekend voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 20:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het gaat hier toch over een alternatief gesprek georganiseerd door/vanuit enkele organisaties/stichtingen en een faculteit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |