abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_194016511
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:31 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Simone Weimans vs Baudet/Kelder

Je moet niet volwassenheid associëren met superioriteit, zo breng je me zomaar onterecht in diskrediet. Geen twijfel over mogelijk dat Simone van de 3 het meest normaal en volwassen is.
Nee goh, wanneer je haar tegenover twee excentrieke dandy's stelt. :') Neutraal is ze in dat gesprek met Baudet allerminst, ze brengt zelf een stelling/haar zienswijze in welke ze door hem bevestigd wil zien en schetst een wel heel eenzijdig beeld van 'black lives matter'. Zij zat daar niet als geinteresseerd interviewer maar als opponent van baudet en diens beweging en heel duidelijk als voorstander van 'Black Lives Matter'.

Jij begint zelf over het "nog niet mogen kussen van Weimans grote teen". Ik vind dat zeker binnen de context van de huidige BLM-hysterie héél gek.

donderdag 9 juli 2020 @ 23:53:41 #27
8369 speknek
..for me it was Tuesday
pi_194016531
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee, hij stelt blank zijn gelijk aan gepriviligeerd/bevoorrecht zijn en niet blank zijn daarmee gelijk aan achtergesteld/slachtoffer zijn. Ik vind dat een zeer racistische zienswijze en hem daarmee inderdaad een racist. Dat is echter niet "gelijk", dat is in reactie op het totaal van zijn misselijke racistische posts in dit topic waarvan hij de inhoud fanatiek blijft verdedigen.

Hij is overigens ook voor discriminatie, vindt dat je mensen/individuen (beleidsmatig) moet kunnen bevoordelen of uitsluiten/achterstellen op grond van karakteristieken als huidskleur, afkomst en geslacht. Heeft ie ook allerlei hele gekke rechtvaardigingen voor bedacht, waarom dat dan zogenaamd niet zou tellen of goed in plaats van slecht zou zijn. :')
Die gekke rechtvaardigingen die wetenschappelijk gestaafd en juridisch verankerd zijn in meerdere internationale verdragen en goedgekeurd door het college van de rechten van de mens zijn. Wat een racistische mafklapper, helemaal niet iemand die beter geïnformeerd is dan ik, dat kan natuurlijk niet.
For you the day speknek replied to your post was the most important day of your life..
pi_194016541
Jort Kelder is een goede debater en heeft heel vaak soortgelijke programma's gepresenteerd. De enige die dit zou kunnen evenaren is Prem, maar dat zal niet iedereen waarderen, omdat de man van Hindostaanse afkomst komt.
pi_194016561
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Die gekke rechtvaardigingen die juridisch verankerd zijn in meerdere internationale verdragen en goedgekeurd door het college van de rechten van de mens zijn. Wat een racistische mafklapper, helemaal niet iemand die beter geïnformeerd is dan ik, dat kan natuurlijk niet.
Dat maakt iemand effectief uitsluiten/achterstellen op grond van dergelijke karakteristieken niet ineens wél rechtvaardig of niet discriminatoir, slechts wettig. :') :W

[ Bericht 1% gewijzigd door van_Lamehuizen op 10-07-2020 00:02:59 ]
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:58:02 #30
8369 speknek
..for me it was Tuesday
pi_194016577
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat maakt iemand effectief uitsluiten/achterstellen op grond van dergelijke karaktiristieken niet ineens wél rechtvaardig, slechts wettig. :') :W

quote:
Dergelijke positieve ‘discriminatie’ is de enige vorm van discriminatie die het internationaal recht goedkeurt. Zo staat in het VN-Vrouwenverdrag dat ‘tijdelijke bijzondere maatregelen gericht op versnelling van feitelijke gelijkstelling van mannen en vrouwen niet worden beschouwd als discriminatie’.
https://www.amnesty.nl/en(...)tie-en-mensenrechten

De VN zijn racisten! Amnesty international zijn racisten! Ik ben erg slim! Ze komen me ophalen hihihahahoho!
For you the day speknek replied to your post was the most important day of your life..
pi_194016593
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:58 schreef speknek het volgende:
Dergelijke positieve ‘discriminatie’ is de enige vorm van discriminatie die het internationaal recht goedkeurt. Zo staat in het VN-Vrouwenverdrag dat ‘tijdelijke bijzondere maatregelen gericht op versnelling van feitelijke gelijkstelling van mannen en vrouwen niet worden beschouwd als discriminatie’.
Kennelijk gaat de evidente tegenstrijdigheid onze universiteitsbolleboos boven de pet. :') 8)7
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:11:09 #32
8369 speknek
..for me it was Tuesday
pi_194016696
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kennelijk gaat de evidente tegenstrijdigheid onze universiteitsbolleboos boven de pet. :') 8)7
Nee ik had ook vorige keer al gezegd dat discriminatie twee betekenissen heeft. Zoals ezel bijvoorbeeld.
pi_194016704
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee goh, wanneer je haar tegenover twee excentrieke dandy's stelt. :') Neutraal is ze in dat gesprek met Baudet allerminst, ze brengt zelf een stelling/haar zienswijze in welke ze door hem bevestigd wil zien en schetst een wel heel eenzijdig beeld van 'black lives matter'. Zij zat daar niet als geinteresseerd interviewer maar als opponent van baudet en diens beweging en heel duidelijk als voorstander van 'Black Lives Matter'.

Jij begint zelf over het "nog niet mogen kussen van Weimans grote teen". Ik vind dat zeker binnen de context van de huidige BLM-hysterie héél gek.

[ afbeelding ]
Die excentrieke dandy’s zijn nog steeds twee kleine kinderen vergeleken met Simone. In dat gesprek met Baudet was ze heel neutraal. Baudet kon op een gegeven moment geeneens antwoord geven op een simpele vraag. Vervolgens peert ie em met z’n staart tussen de benen omdat hij zich niet meer kon verweren.

Misschien moet je niet zo geobsedeerd zijn door BLM. Dan is “het nog niet mogen kussen van haar teen” zo gek nog niet gezegd.
West-Melanesia
pi_194016819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee ik had ook vorige keer al gezegd dat discriminatie twee betekenissen heeft. Zoals ezel bijvoorbeeld.
Goh, hoe heetten die principes ook alweer.. doublethink en newspeak toch? _O- :W

Maar goed, samenvattend, je bent dus tegen discriminatie maar dan alleen wanneer je dat op een nieuwe, nauwere manier definieert waarvan bepaalde expliciete/beleidsmatige vormen van discriminatie die jij juist uitgesproken voorstaat, uitgesloten zijn? _O-
pi_194016839
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Goh, hoe heetten die principes ook alweer.. doublethink en newspeak toch? _O- :W

Maar goed, samenvattend, je bent dus tegen discriminatie maar dan alleen wanneer je dat op een nieuwe, nauwere manier definieert waarvan bepaalde expliciete/beleidsmatige vormen van discriminatie die jij juist uitgesproken voorstaat, uitgesloten zijn? _O-
Is discriminatie altijd slecht?
West-Melanesia
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:39:51 #36
8369 speknek
..for me it was Tuesday
pi_194016890
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

God, als je gewoon een keer luistert dan hoeven we niet voortdurend zetten te herhalen. Discrimineren sec betekent alleen onderscheid maken. Er is niks mis met onderscheid maken tussen op een stoeptegel met of zonder hondenpoep te staan. Er is pas wat mis als je onderscheid bijdraagt aan de systematische onderdrukking van kwetsbare groepen. Dat is wat men onder discriminatie in de sociologische of legalese term verstaat, het is dus een utilitaristische term. Met double/newspeak heeft het helemaal niks te maken.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:43:34 #37
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_194016924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:54 schreef 01100101 het volgende:
Jort Kelder is een goede debater en heeft heel vaak soortgelijke programma's gepresenteerd. De enige die dit zou kunnen evenaren is Prem, maar dat zal niet iedereen waarderen, omdat de man van Hindostaanse afkomst komt.
Doe maar even niet.

pi_194016935
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:39 schreef speknek het volgende:

[..]

God, als je gewoon een keer luistert dan hoeven we niet voortdurend zetten te herhalen. Discrimineren sec betekent alleen onderscheid maken. Er is niks mis met onderscheid maken tussen op een stoeptegel met of zonder hondenpoep te staan. Er is pas wat mis als je onderscheid bijdraagt aan de systematische onderdrukking van kwetsbare groepen. Dat is wat men onder discriminatie in de sociologische of legalese term verstaat, het is dus een utilitaristische term. Met double/newspeak heeft het helemaal niks te maken.
Kijk, daar komt de geindoctrineerde aap uit de mouw. Dit is puur ideologie. :') Met de werkelijkheid waarin discriminatie een ongeoorloofd onderscheid maken op 'arbitraire'/irrelevante karakteristieken is waarmee het individu onrecht wordt aangedaan, iets waar ieder redelijk mens op tegen is, heeft dit niets meer te maken. :N
pi_194017034
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kijk, daar komt de geindoctrineerde aap uit de mouw. Dit is puur ideologie. :') Met de werkelijkheid waarin discriminatie een ongeoorloofd onderscheid maken op 'arbitraire'/irrelevante karakteristieken is waarmee het individu onrecht wordt aangedaan, iets waar ieder redelijk mens op tegen is, heeft dit niets meer te maken. :N
Nee is geen ideologie, is een feit. Als ik als tiener niet in een bejaardentehuis mag wonen vind ik niet dat mij onrecht wordt aangedaan vanwege discriminatie op basis van leeftijd.
West-Melanesia
pi_194017038
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:10 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Vraag je nu serieus of Baudet wel eens racistische uitspraken heeft gedaan?
Ja,
serieus.
Eens kijken
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:06:33 #41
478286 Stray_cat
Run, you fools!
pi_194017073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:00 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ja,
serieus.
:O
I can avoid being seen if I wish, but to disappear entirely, that is a rare gift.
pi_194017085
Prem _O- "Mensen die FvD stemmen haten zwarte mensen" _O-
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:11:21 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194017106
Liever een fatsoenlijke zwarte als blanke tokkies.
pi_194017121
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee is geen ideologie, is een feit. Als ik als tiener niet in een bejaardentehuis mag wonen vind ik niet dat mij onrecht wordt aangedaan vanwege discriminatie op basis van leeftijd.
Zou leeftijd wanneer je het hebt over bejaarden/verzorginstehuizen misschien niet vallen onder de noemer "irrelevante karakteristieken"? Sterker nog, volgens mij gelden daar tegenwoordig nog wel meer criteria voor dan slechts leeftijd. :') :W
pi_194017125
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:11 schreef leolinedance het volgende:
Liever een fatsoenlijke zwarte als blanke tokkies.
want je huidskleur is heel belangrijk tegenwoordig.
pi_194017137
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:15 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Nou voor veel mensen kennelijk dus wel, die zien iemand, kijken welke kleur diegene heeft en bepalen aan hand daarvan of iemand zielig of juist bevoorrecht is en wat voor behandeling zo iemand dan ten deel moet vallen.

En op één of andere manier is dat in hun verwrongen kopjes dan niet racistisch/discriminatoir. :') 8)7
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:17:49 #47
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194017138
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:15 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Het interreseert mij geen reet.
pi_194017149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het interreseert mij geen reet.
Toch haal je in 1 zin er 2 huidskleuren bij.
pi_194017161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:20 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Toch haal je in 1 zin er 2 huidskleuren bij.
Simone is toch een fatsoenlijke vergeleken met Baudet en Kelder
West-Melanesia
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:23:23 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194017163
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou voor veel mensen kennelijk dus wel, die zien iemand, kijken welke kleur diegene heeft en bepalen aan hand daarvan of iemand zielig of juist bevoorrecht is en wat voor behandeling zo iemand dan ten deel moet vallen.

En op één of andere manier is dat in hun verwrongen kopjes dan niet racistisch/discriminatoir. :') 8)7
Onder de tokkies misschien. Maar die ga je niet veranderen met BLM.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')