SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Als echte levensgenieter laat je je volgens mij niet uit het veld slaan door wat slecht weerquote:Op donderdag 9 juli 2020 18:47 schreef Stefanovich het volgende:
Als echte levensgenieter lijd je hieronder.
Rayonhoofden binnenkort bijeen.quote:
twitter:Kachelmannwettr twitterde op donderdag 09-07-2020 om 20:50:30Das ECMWF rechnet in einer Woche wieder ein kräftiges Skandinavientief mit Atlantikluft. So wird das im Norden nix. ;-) /FR
https://t.co/UAgGWCBiYX reageer retweet
Gaat niet meer goedkomen vrees ik...quote:Op donderdag 9 juli 2020 20:55 schreef INViCTuS het volgende:
Optiefen, gauwtwitter:Kachelmannwettr twitterde op donderdag 09-07-2020 om 20:50:30Das ECMWF rechnet in einer Woche wieder ein kräftiges Skandinavientief mit Atlantikluft. So wird das im Norden nix. ;-) /FR
quote:Op donderdag 9 juli 2020 20:55 schreef INViCTuS het volgende:
Optiefen, gauwtwitter:Kachelmannwettr twitterde op donderdag 09-07-2020 om 20:50:30Das ECMWF rechnet in einer Woche wieder ein kräftiges Skandinavientief mit Atlantikluft. So wird das im Norden nix. ;-) /FR
Hopen op nog een zonnig weekje ergens verderop in Augustus dan maarquote:Op donderdag 9 juli 2020 21:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gaat niet meer goedkomen vrees ik...
1 dag pas? Hier volgend mij al 3 of 4.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Het regent hier nu al een dag aan 1 stuk door.
Nah, ff afwachten. Komende periode is vrij droog en 22-24 hier in het Oosten is acceptabel.quote:Op donderdag 9 juli 2020 21:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gaat niet meer goedkomen vrees ik...
Het valt allemaal ook best mee qua vooruitdzichten maar..quote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
1 dag pas? Hier volgend mij al 3 of 4.
[..]
Nah, ff afwachten. Komende periode is vrij droog en 22-24 hier in het Oosten is acceptabel.
Dit al roepen na pak 'm beet twee weken wat minder weer.. goddomme zeg wat zijn mensen toch vergeetachtig.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
Wordt het nog een keertje zomer, of iets dat er op lijkt? Ben die grijze shit aardig beu eigenlijk.
Ok, ja dat klinkt vrij redelijk. Voor Utrecht e.o. zag ik twee dagen (zo/ma) met wat zon en een graad of 22 en daarna zou het snel veelal weer zwaar bewolkt rond 19 graden worden. Maar misschien valt het mee, laten we het hopen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
1 dag pas? Hier volgend mij al 3 of 4.
[..]
Nah, ff afwachten. Komende periode is vrij droog en 22-24 hier in het Oosten is acceptabel.
Vandaag komt er een weersverbetering!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
Wordt het nog een keertje zomer, of iets dat er op lijkt? Ben die grijze shit aardig beu eigenlijk.
Nou ja. Twee weken is lang genoeg eind juni/begin juli. Tijd voor weer lekker weer.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit al roepen na pak 'm beet twee weken wat minder weer.. goddomme zeg wat zijn mensen toch vergeetachtig.
Het was bijna een hittegolf in juni iddquote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit al roepen na pak 'm beet twee weken wat minder weer.. goddomme zeg wat zijn mensen toch vergeetachtig.
Ik word hier vrolijk vanquote:Op vrijdag 10 juli 2020 12:50 schreef dick_laurent het volgende:
Er is weer wat hoop
[ afbeelding ]
Alhoewel, ook ik hoef niet perse 30 graden eigenlijk haha. Graad of 23 en een zonnetje vind ik meest ideaal. Maar als ik moet kiezen tussen motregen en 17 graden in de zomer, of 30 graden, dan ga ik toch voor die laatste
Valt best mee hopelijk: https://www.buienradar.nl/weer/de%20bilt/nl/2757783/14daagsequote:Op vrijdag 10 juli 2020 14:03 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie voor de komende 14 dagen krap 20 graden met altijd wolken en om de dag regen.
Fraai hoor!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto van een cumulonimbus met onweer.
Wow. Echt wow.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Alsjeblieft niet! Ik vind het weer van de afgelopen dagen perfect.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 12:50 schreef dick_laurent het volgende:
Er is weer wat hoop
[ afbeelding ]
Alhoewel, ook ik hoef niet perse 30 graden eigenlijk haha. Graad of 23 en een zonnetje vind ik meest ideaal. Maar als ik moet kiezen tussen motregen en 17 graden in de zomer, of 30 graden, dan ga ik toch voor die laatste
Prachfoto!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Feestje!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 20:30 schreef INViCTuS het volgende:
Donders! Ein-de-lijk droog, zon en blauwe lucht
In april en mei wordt de herfst onderbroken door de lente.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En dan gaat de herfst over in herfst.
Je hebt an sich gelijk hoor. Maar je kijkt nu even niet naar het feit dat in september het merendeel vd mensen weer gewoon aan het werk is en er dus minder van zal kunnen genieten. Plus dat de beleving van zomerweer midden september al héél anders is, met significant kortere dagen / lagere zon, bladeren die beginnen te verkleuren etc.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:54 schreef Elan het volgende:
Mensen die de zomer nu al afschrijven
Zijn jullie 2016 alweer vergeten?
Pluim van 8 september....
[ afbeelding ]
Kan nog makkelijk 2 maanden zomers worden, te beginnen volgende week.
Kun je ook nog ergens de pluim van 26 september 2011 vinden?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:54 schreef Elan het volgende:
Mensen die de zomer nu al afschrijven
Zijn jullie 2016 alweer vergeten?
Pluim van 8 september....
[ afbeelding ]
Kan nog makkelijk 2 maanden zomers worden, te beginnen volgende week.
Dit alles ja.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je hebt an sich gelijk hoor. Maar je kijkt nu even niet naar het feit dat in september het merendeel vd mensen weer gewoon aan het werk is en er dus minder van zal kunnen genieten. Plus dat de beleving van zomerweer midden september al héél anders is, met significant kortere dagen / lagere zon, bladeren die beginnen te verkleuren etc.
Tof als het dan nog lukt, daar niet van, maar het moet voor veel mensen echt vooral in juli/augustus gebeuren denk ik.
Warme herfstdagen met nauwelijks wind zijn echt heerlijk, zelfs als het dan rond de 25°C wordt. Je hebt niet meer die brandende hitte van de zon, maar wel die boterzachte warmte van de lucht.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je hebt an sich gelijk hoor. Maar je kijkt nu even niet naar het feit dat in september het merendeel vd mensen weer gewoon aan het werk is en er dus minder van zal kunnen genieten. Plus dat de beleving van zomerweer midden september al héél anders is, met significant kortere dagen / lagere zon, bladeren die beginnen te verkleuren etc.
Tof als het dan nog lukt, daar niet van, maar het moet voor veel mensen echt vooral in juli/augustus gebeuren denk ik.
quote:Op zaterdag 11 juli 2020 08:50 schreef INViCTuS het volgende:
Samenvatting: de herfst is half juni begonnen.
Regen, wind en grijs ja?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:28 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet! Ik vind het weer van de afgelopen dagen perfect.
Yep, ik vind dat heerlijk. En het is goed voor de natuur. Als je ooit lang op de Antillen hebt gewoond ga je iedere drup regen waarderen. Ik kijk echt uit naar elke regendag. Ik snap ook niet dat mensen zonnen. Na de 30 krijg je er een enorme rimpelkop van.quote:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het de afgelopen dagen ook lekker vond.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 09:09 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Yep, ik vind dat heerlijk. En het is goed voor de natuur. Als je ooit lang op de Antillen hebt gewoond ga je iedere drup regen waarderen. Ik kijk echt uit naar elke regendag. Ik snap ook niet dat mensen zonnen. Na de 30 krijg je er een enorme rimpelkop van.
Ja daar heb je gelijk in. Al is een fijne bijkomstigheid dat een hete dag in september zelden resulteert in een plaknacht. Elk nadeel heeft z'n voordeel.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind regen op de Cariben ook nooit erg. Want dan blijft het gewoon 25-30 graden. Niet vergelijkbaar met hier...quote:Op zaterdag 11 juli 2020 09:10 schreef Scheepskok het volgende:
De regentijd was een zegen op de Antillen. Bij regen ging ik altijd buiten staan. Behalve bij onweer (werlik heet het daar) natuurlijk.
Ik heb ook hooikoorts en astma. Regen maakt de lucht schoon en dan voel ik me superfit.
Hopelijk nog een slagje warmer dan gewoon perfect hoor. Buitje in de avond en voor de rest 21 22 gradenquote:
Noordwesten toch?quote:Op zaterdag 11 juli 2020 09:58 schreef aloa het volgende:
Vanavond even kijken of ik die komeet kan zien. Lijkt onbewolkt te blijven.
Als het dan kan zonder die eeuwige wolken, dan is dat idd prima.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 10:45 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hopelijk nog een slagje warmer dan gewoon perfect hoor. Buitje in de avond en voor de rest 21 22 graden
Dat is een beetje Nederlands zomerweer hèquote:Op zaterdag 11 juli 2020 10:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als het dan kan zonder die eeuwige wolken, dan is dat idd prima.
Zon, wolken, wolken, zon, wolken, wolken. Even een half uurtje in de zon kun je wel vergeten
Mag van mij tropisch wordenquote:Op zaterdag 11 juli 2020 11:05 schreef asco het volgende:
Zou prachtig zijn als we nu gewoon 5 normale Hollandse zomers achter elkaar krijgen.![]()
Elke dag een temperatuur van meer dan 25 graden is er een te veel.
Waarschijnlijk alleen in Assen.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 10:45 schreef Djeez het volgende:
Weet iemand of een natte en koude zomer onherroepelijk resulteert in een strenge winter? Gezien de zee amper opwarmt...
Klopt haha, bizar hequote:Op zaterdag 11 juli 2020 12:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hier van strakblauw naar helemaal bewolkt gegaan.
Kutzomer
Slechte temperaturen, ja.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 11:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is een beetje Nederlands zomerweer hè
Echt welquote:Op zaterdag 11 juli 2020 13:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Slechte temperaturen, ja.
Non-stop zon, wolken, zon, wolken, nee.
Niet de hele zomer. Normaliter heb je genoeg dagen om de hele dag buiten te zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 14:53 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Echt wel
Zon, wolken, buitje, zon, wolken, buitje
En de neerslagtekort!! gekkenquote:Op zaterdag 11 juli 2020 16:25 schreef Bocaj het volgende:
Gelukkig zijn de klimaatdrammers stil bij dit lekkere koele oer-Hollandse zomerweer!
Ah, leuk dat je ook hier eens komt trollen.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 16:25 schreef Bocaj het volgende:
Gelukkig zijn de klimaatdrammers stil bij dit lekkere koele oer-Hollandse zomerweer!
Ja, die gaan pas weg als het neerslagtekort is ingelopen en alles weer op niveau is...quote:
Nee, als we bijna verdronken zijn. Er hoort in deze tijd een tekort te zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 18:56 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, die gaan pas weg als het neerslagtekort is ingelopen en alles weer op niveau is...
En als er teveel valt janken ze (boeren) ookquote:Op zaterdag 11 juli 2020 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, als we bijna verdronken zijn. Er hoort in deze tijd een tekort te zijn.
Ja, want dan zwemmen die piepers op het land!quote:Op zaterdag 11 juli 2020 19:08 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
En als er teveel valt janken ze (boeren) ook
Is ook hooggebergte neem ik aan.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 20:55 schreef heywoodu het volgende:
Tamelijk bizarre verschillen in het kleine Slowakije.
[ afbeelding ]
Er zitten wel bergen in ja, maar zelfs voor Slowakije is het redelijk bizar om meer dan 20 graden verschil tussen zulke grote delen van het land te hebben. Aldus een Slowaak die het weer er uiteraard vaak volgtquote:
Verschil is wel groot idd.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er zitten wel bergen in ja, maar zelfs voor Slowakije is het redelijk bizar om meer dan 20 graden verschil tussen zulke grote delen van het land te hebben. Aldus een Slowaak die het weer er uiteraard vaak volgt
En gezien?quote:Op zaterdag 11 juli 2020 23:57 schreef TLC het volgende:
Dadelijk nog maar ff kijken of ik die komeet nog ergens kan zien, 7000 jaar moeten wachten tot de volgende keer ga ik -denk ik- niet redden
Vanavond nieuwe kansen en anders volgend jaar een andere komeetquote:Op zaterdag 11 juli 2020 23:57 schreef TLC het volgende:
Dadelijk nog maar ff kijken of ik die komeet nog ergens kan zien, 7000 jaar moeten wachten tot de volgende keer ga ik -denk ik- niet redden
Nee niks gezien, ik was nochtans tussen 3 en 4 uur snachts buiten maar helaasquote:Op zondag 12 juli 2020 08:39 schreef Irrem het volgende:
[..]
En gezien?
Wij zaten toevallig in de polder en hebben hem gezien. Niet zo mooi als op de foto's, maar zeker bijzonder.
Dit is gewoon ronduit triest voor juli. Het was dan ook de somberste in jaren betreft eerste decade.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:32 schreef dick_laurent het volgende:
Gister ook eindelijk de eerste echt zonnige julidag, echt fijn!
[ afbeelding ]
Want met slechts 29% zon tot nu toe mogen we concluderen dat juli tot nu toe erg somber is geweest.
Hopen dat er nog flink wat zonuurtjes bij mogen komen.
twitter:Gosserd twitterde op zondag 12-07-2020 om 11:07:43Afgelopen nacht ging ik op kometenjacht bij de Zaanse Schans en ik werd niet teleurgesteld. Wat een adembenemende show 🤩☄️ #neowise https://t.co/wfUaXZiHcQ reageer retweet
Ziek mooie foto's. Ik heb gisternacht ook nog zitten kijken vanaf mn balkonnetje, maar omdat ik een flink flatgebouw tegenover me heb is mijn zicht helaas voor een groot deel versperd en zodoende heb ik m dus niet kunnen spotten.quote:Op zondag 12 juli 2020 12:46 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Gosserd twitterde op zondag 12-07-2020 om 11:07:43Afgelopen nacht ging ik op kometenjacht bij de Zaanse Schans en ik werd niet teleurgesteld. Wat een adembenemende show 🤩☄️ #neowise https://t.co/wfUaXZiHcQ reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo hé!
twitter:severeweatherEU twitterde op zondag 12-07-2020 om 13:00:22An impressive roll cloud formation, ahead of the thunderstorms on the coast of Povoa Varzim, Portugal yesterday.
Photo by Carlos Dias de Castro. Posted with permission. https://t.co/fwHx9h1jhJ reageer retweet
We hadden weer precies 30 minuten zon.quote:Op zondag 12 juli 2020 09:27 schreef Pisces29 het volgende:
Kijk dit een prachtige zondagochtend zijn
Als de zon vandaag de hele dag schijnt, kan ik een week grijs wel weer handelen![]()
20~25°C, weinig wind en zonnig is inderdaad ideaal zomerweer.quote:Op zondag 12 juli 2020 15:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Heerlijk dit. 20 graden en zon. Door die zon voelt het gelijk een stuk warmer. Snap daarom op internet dat gegeil op die 30ers (de temperaturen, niet de mensen 😂) niet.
Prima weer zo. Aan de pluimen te zien nog geen flinke hitte komende 10 dagen 👌
Lichtende nachtwolken én een komeet, ik vraag me af hoe vaak dat voor komt.quote:Op zondag 12 juli 2020 12:46 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Gosserd twitterde op zondag 12-07-2020 om 11:07:43Afgelopen nacht ging ik op kometenjacht bij de Zaanse Schans en ik werd niet teleurgesteld. Wat een adembenemende show 🤩☄️ #neowise https://t.co/wfUaXZiHcQ reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo hé!
twitter:ztresearch twitterde op zaterdag 11-07-2020 om 18:21:42A very angry storm viewed from the #SouthDakota #Badlands yesterday. View from Pinnacles looking west after storm passed over #RapidCity dropping baseball #hail #sdwx #stormhour #lightning @BadlandsNPS https://t.co/WA1OtAS4cs reageer retweet
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 12 juli 2020 12:46 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo hé!
Wat een mooie foto'squote:Op zondag 12 juli 2020 20:11 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ztresearch twitterde op zaterdag 11-07-2020 om 18:21:42A very angry storm viewed from the #SouthDakota #Badlands yesterday. View from Pinnacles looking west after storm passed over #RapidCity dropping baseball #hail #sdwx #stormhour #lightning @:BadlandsNPS https://t.co/WA1OtAS4cs reageer retweet
De tering, alleen maar mooie plaatjes vandaag!
Niets mis mee.quote:Op zondag 12 juli 2020 23:05 schreef Elan het volgende:
Lekker pluimpje hoor vanaf het weekend weer vol zomer
Geen idee wat de kenners hier vindenquote:Op zondag 12 juli 2020 20:46 schreef Stefanovich het volgende:
Wat zijn er toch een mooie/bijzondere wolken en luchten de laatste tijd. Haast schilderachtig.
Zelf ook een paar plaatjes geschoten met m'n basic digitale cameraatje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet zulke geweldige foto's als hierboven, maar ik kan hier wel van genieten....Vraag me af of ik er gewoon meer ben op gaan letten (door Corona wellicht, meer tijd en rust gevonden in de kleine dingen) of zijn dit ook bijzondere plaatjes?
quote:Op zondag 12 juli 2020 23:05 schreef Elan het volgende:
Lekker pluimpje hoor vanaf het weekend weer vol zomer
Precies. Die maat van 40 graden staat er niet voor niets.quote:
Hey, ook je oude naam terugquote:Op maandag 13 juli 2020 08:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies. Die maat van 40 graden staat er niet voor niets.
Tot de volgende actiequote:
Lekker hoor nu.quote:Op maandag 13 juli 2020 09:42 schreef INViCTuS het volgende:
Zo, nog 3 dagen herfstachtig vanaf morgen en dan eindelijk weer zomer. Vandaag is het ook zoals het hoort te zijn
Plus waarschijnlijk enkel morgen een verregende dag.. vanaf woensdag al stukken beter.quote:Op maandag 13 juli 2020 09:49 schreef lily het volgende:
Herfstachtig weer?
Het is hier nu 22 graden en volop zon. Straks 24
Oh, ik zie dat je komende dagen schrijft.
Ja, die zijn wat minder maar nog 21 graden. Is toch zacht..
Ik bedoel ook morgen t/m donderdag. Vooral morgen en woensdag vrij bewolkt, regenachtig en onder de 20 graden. Bij mij is dat absoluut geen zomer.quote:Op maandag 13 juli 2020 09:49 schreef lily het volgende:
Herfstachtig weer?
Het is hier nu 22 graden en volop zon. Straks 24
Oh, ik zie dat je komende dagen schrijft.
Ja, die zijn wat minder maar nog 21 graden. Is toch zacht..
Inb4: vanavond pleurt die hele pluim weer in elkaarquote:Op maandag 13 juli 2020 11:44 schreef Elan het volgende:
35 hoeft van mij ook echt niet. Weet iemand welk lijntje nou het meest representatief is de Oper of de controle lijn?
Oper is de hoofdberekening met de hoogste resolutie (grid van 16km). Vervolgens worden er 51 andere berekeningen op losgelaten, met een lagere resolutie (grid van 32km).quote:Op maandag 13 juli 2020 11:44 schreef Elan het volgende:
35 hoeft van mij ook echt niet. Weet iemand welk lijntje nou het meest representatief is de Oper of de controle lijn?
Dus eigenlijk kun je pas wat zinnigs zeggen qua voorspelling als de blauwe en de rode lijntjes heel dicht bij elkaar komen te liggen?quote:Op maandag 13 juli 2020 13:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Oper is de hoofdberekening met de hoogste resolutie (grid van 16km). Vervolgens worden er 51 andere berekeningen op losgelaten, met een lagere resolutie (grid van 32km).
Van die 51 hebben er 50 een verstoorde beginwaarde meegekregen. Denk bijvoorbeeld aan iets andere maximumtemperaturen, minimumtemperaturen, andere ligging van een hogedrukgebied en al dat soort zaken. Eentje heeft exact dezelfde waardes als de oper, en dat is de control.
Normaliter zou de oper omdat deze met een hogere resolutie werkt de beste verwachtingen moeten creëren maar in de realiteit is dit natuurlijk niet altijd het geval omdat de hogere resolutie in bepaalde gevallen zelf de grootste verstoring blijkt te zijn.
Goed voorbeeld daarvan is het ensemble van GFS, dat op soortgelijke manier werkt maar op iets andere resolutie en met minder members in totaal. In de run van gistermiddag gaf die voor vandaag rond 15:00 een verwachting van een graad of 16. Momenteel is het daarentegen 22 graden, dus de andere members zaten er een stuk beter bij dan de oper.
[ afbeelding ]
Ben je me nu aan het dollenquote:Op maandag 13 juli 2020 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kun je pas wat zinnigs zeggen qua voorspelling als de blauwe en de rode lijntjes heel dicht bij elkaar komen te liggen?
Nouja, hoe dichter alle lijntjes bij elkaar liggen hoe zekerder de voorspelling is. Als rood en blauw bij elkaar liggen maar alle andere leden liggen ergens volledig anders dicht bij elkaar dan is de kans toch nog tamelijk groot dat zowel oper als control ernaast zitten.quote:
Bij mij in de tuin vlogen ze gister ook uit, die mieren. Wat een drukte.quote:Op maandag 13 juli 2020 13:51 schreef zoem het volgende:
Lekker weer vandaagHelaas wel veel vliegende mieren en onweersbeestjes...
Bruidsvlucht heet dat. Paarseizoen van de mieren dus alle nesten produceren enkel op dat moment maar mieren die vruchtbaar zijn. Vliegen met miljoenen tegelijk uit met tijdelijke vleugels want blijkbaar neuken mieren het liefst in de lucht. Na de bevruchting vallen de mannetjes direct dood neer en gaan de vrouwen op pad om een nieuwe kolonie te starten.quote:Op maandag 13 juli 2020 17:20 schreef Revanches het volgende:
Irritant die vliegende mieren.. lijkt wel een invasie.
En al die zeemeeuwen. lijken wel kamikaze piloten.quote:Op maandag 13 juli 2020 17:20 schreef Revanches het volgende:
Irritant die vliegende mieren.. lijkt wel een invasie.
Volgens mij was het weer daar en hier redelijk gelijkaardig. Kan me wel in die mening vinden, alhoewel er dan natuurlijk wel wat afwisseling met zo'n en regen mag zijnquote:Op maandag 13 juli 2020 18:11 schreef cherrycoke het volgende:
35ers hoeft van mij ook niet, zoals vandaag mag van mij de gehele zomer
Nee, te fris met die wind. Mag nog wel 5 graden bij.quote:Op maandag 13 juli 2020 18:11 schreef cherrycoke het volgende:
35ers hoeft van mij ook niet, zoals vandaag mag van mij de gehele zomer
Maar je hebt nog steeds bier.quote:Op maandag 13 juli 2020 18:46 schreef Dagoduck het volgende:
Schenk ik net lekker een biertje in, verdwijnt de zon achter de wolken
Neee, het was hier 26 in de namiddagquote:Op maandag 13 juli 2020 18:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, te fris met die wind. Mag nog wel 5 graden bij.
Hier 20,8. Dus met een graad of vijf erbij kom je dan op die 26.quote:
Ik ben blij dat ik vandaag niet hoefde te werken. Toch nog een zonnetje kunnen meepakken op het terras. Morgen weer fris aan de bakquote:Op maandag 13 juli 2020 20:12 schreef Pisces29 het volgende:
Jongens, ik ben weer helemaal opgeladen. Wat een topdag.
Ja, helaas is dat nooit stabiel in Nederlandquote:Op maandag 13 juli 2020 23:13 schreef tompsv18 het volgende:
Vandaag echt perfect zomerweer. Beter kan gewoon niet.
Wel mee eens.quote:Op maandag 13 juli 2020 23:13 schreef tompsv18 het volgende:
Vandaag echt perfect zomerweer. Beter kan gewoon niet.
Gaat ook lastig worden om veel landen te noemen waar dat wel het geval is.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 00:35 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja, helaas is dat nooit stabiel in Nederland
Mwa, denk gewoon 20-25 graden aanhoudend.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 04:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wel mee eens.
Volgende week gaan we schroeien.
En in de maanden daarvoor hadden we 99% zon en 1% regen..quote:Op dinsdag 14 juli 2020 08:03 schreef INViCTuS het volgende:
Als dat weer van gister nou eens een aantal weken aanblijft. Laatste weken is het 80/20% waarvan de dagen zoals gister duidelijk in de minderheid zijn. Zo hoort het niet in de zomer
quote:Nu veel mensen op vakantie gaan in eigen land is het natuurlijk de vraag of we ook echt zomerweer krijgen. Voorlopig niet standvastig is het antwoord.
Het hogedrukgebied bij de Azoren, ook het het Azorenhoog genoemd, is de komende weken de belangrijke schakel in het zomerweer in ons land. De precieze ligging van dit hogedrukgebied is allesbepalend en kan zowel sterk in ons voor- als nadeel werken.
De komende weken lijkt het er sterk op dat het Azorenhoog meestal is waar het hoort: rond de Azoren. Af en toe maakt het hogedrukgebied een uitstapje naar onze omgeving of Centraal-Europa, maar over het algemeen hebben lagedrukgebieden de komende weken vrij spel in delen van (Noord)west-Europa, ook in onze omgeving.
Geen stabiel zomerweer
We zien het deze week eigenlijk al. Opnieuw ligt ons land op de grens tussen enerzijds koel zomerweer in het noorden en anderzijds warm zomerweer verder naar het zuiden. Omdat we op de grens liggen, hebben we regelmatig met bewolking en regen te maken, maar soms weet warme lucht ons land ook te bereiken.
Al met al resulteert dat deze week in gemiddelde temperaturen rond of iets onder normaal. Volgende week en de laatste week van juli laat de meest recente 30-daagse eenzelfde beeld zien met ook dan nog altijd de grens tussen koel en warm in de buurt van ons land.
Eerst iets te droog, later voorkeur voor natter weer
De eerste twee weken van de 30-daagse laten een voorkeur zien voor minder neerslag dan normaal in deze periode van het jaar. Dat betekent niet dat het droog blijft, maar dat neerslaghoeveelheden beperkt zijn. Dat komt in onze omgeving toch door invloeden van het Azorenhoog, waardoor echt actieve storingen ons land (net) niet weten te bereiken.
Op langere termijn, grofweg in de eerste twee weken van augustus, zien we duidelijk de voorkeur voor grotere neerslaghoeveelheden toenemen. Of dit komt door zware buien of langdurige neerslag is momenteel niet te zeggen. Gezien het grootschalig patroon heeft het scenario met grote neerslaggebieden een grotere kans dan zware kortdurende buien, omdat lagedrukgebieden vrij gemakkelijk over (Noord)west-Europa oostwaarts weten te trekken.
Het is behelpen ja. Leeuwendeel van Europa komende tijd overigens met relatief koel weer.quote:
quote:Op maandag 18 mei 2020 16:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ach en straks is het zomervakantie en gaat het merendeel van de Nederlanders noodgedwongen in eigen land op vakantie en dan komt er een dikke WC op stoom en zeikt het elke dag van de regen![]()
quote:Op dinsdag 14 juli 2020 20:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ik wil niet zeggen I told y'all so.... Maar:
[..]
Je bent de nieuwe Jomandaquote:Op dinsdag 14 juli 2020 20:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ik wil niet zeggen I told y'all so.... Maar:
[..]
Die kans zit er dik in. Daarom ben ik ook zo tegen alle milieumaatregelen. De aarde moet juist warmer worden, dus gas op die lollie!quote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:10 schreef Elan het volgende:
Vraag me af of er nog een causaal verband is tussen het feit dat er door Corona dit jaar wereldwijd waarschijnlijk aanzienlijk minder is uitgegoten qua CO2 broeigas en wat al niet meer en de relatief koele zomer tot nu toe.
Van de crisisjaren kan ik me ook herinneren dat de zomers vaak intens kut waren met 2011 als dieptepunt.
Bijzonder eigenlijk. De opwarming van de aarde is gelul, heeft nooit bestaan ookquote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:33 schreef Sunri5e het volgende:
Vreemd dat je niets meer over die klimaatgekkies en de opwarming van de aarde hoort.
Het kan daarom nog altijd drukkend zijn.quote:
Dat lijkt me onzin, dit soort weer heb je 's zomers zo vaak in Nederland. Of was je dat vergeten door de afgelopen twee jaar? Want dat waren echt wel uitschieters. Daarnaast is het weer zó complex dat een beetje minder mondiale CO2-uitstoot niet datzelfde jaar al allerlei effecten kan hebben. Anders had je nu geen hitterecords in Siberië gehad.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:10 schreef Elan het volgende:
Vraag me af of er nog een causaal verband is tussen het feit dat er door Corona dit jaar wereldwijd waarschijnlijk aanzienlijk minder is uitgegoten qua CO2 broeigas en wat al niet meer en de relatief koele zomer tot nu toe.
Van de crisisjaren kan ik me ook herinneren dat de zomers vaak intens kut waren met 2011 als dieptepunt.
Je weet dat temperatuur geen donder te maken heeft met benauwdheid?quote:
Zo dat sowieso ja. Zeker in die begin periode .Lekker hele dagen buiten in de tuin want je moest toch thuis blijven. Toen was het echt meer dan prima om thuis te zitten.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 23:09 schreef Pisces29 het volgende:
Ik was echt dankbaar voor die mooie dagen in de plotselinge coronatijd. Het thuis zitten werd zoveel aangenamer.
Maar ik was toen al bang dat er geen zomer zou komen.![]()
Ik heb het niet alleen over Nederlandquote:Op dinsdag 14 juli 2020 23:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin, dit soort weer heb je 's zomers zo vaak in Nederland. Of was je dat vergeten door de afgelopen twee jaar? Want dat waren echt wel uitschieters. Daarnaast is het weer zó complex dat een beetje minder mondiale CO2-uitstoot niet datzelfde jaar al allerlei effecten kan hebben. Anders had je nu geen hitterecords in Siberië gehad.
Bovendien, wij zijn zoals altijd maar een speelbal van de wind, en van waar de hoge- en lagedrukgebieden toevallig liggen t.o.v. elkaar. Als het even de verkeerde (of goede, afhankelijk van je perspectief) kant op valt krijg je weer een partij lucht uit Noord-Afrika ofzo hierheen gedrukt en is het 34 graden.
Dus Nederland is sowieso geen goede graadmeter hiervoor, dan eerder een groot land met een landklimaat.
Parijs is nog verquote:Op dinsdag 14 juli 2020 23:09 schreef Pisces29 het volgende:
Ik was echt dankbaar voor die mooie dagen in de plotselinge coronatijd. Het thuis zitten werd zoveel aangenamer.
Maar ik was toen al bang dat er geen zomer zou komen.![]()
Koekoek, weg hittegolfquote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:45 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Lijkt idd dat de dertigers voorlopig even niet meer gaan gebeuren.
[ afbeelding ]
Ik snap die adoratie van 30 plussers niet zo. In Turkije prima, maar hier voldoet 22-26 graden meer dan primaquote:
Iedereen zijn ding. Ben er zelf ook niet weg van.quote:Op woensdag 15 juli 2020 06:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik snap die adoratie van 30 plussers niet zo. In Turkije prima, maar hier voldoet 22-26 graden meer dan prima
In Turkije lijkt het me ook niks :p. 24-26 is prima te doen hier. Maar dan niet om de dag van dat k*t weer zoals gister en morgen. Komt te vaak voor laatste tijd.quote:Op woensdag 15 juli 2020 06:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik snap die adoratie van 30 plussers niet zo. In Turkije prima, maar hier voldoet 22-26 graden meer dan prima
Ieder zijn ding. Ik snap de liefde voor een zielige 22 graden (en dan weer 9 maanden fris, nat en wind, regen, herfst en winter) ook niet.quote:Op woensdag 15 juli 2020 06:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Eens. Grijs koel en regenachtig weer heb je gegarandeerd al minimaal 6 maanden per jaar in dit land. Dan heb je twee a drie overgangsmaanden waar je mazzel of pech kan hebben kwa mooi/grijs weer (afgelopen lente was absoluut een mega uitschieter naar de mooie kant) en dan heb je slechts een paar maandjes waarin het enigszins warm en zonnig buiten kan zijn, voordat de lange herfst zich weer aandient en we weer eindeloos binnen mogen zitten met zn allen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ieder zijn ding. Ik snap de liefde voor een zielige 22 graden (en dan weer 9 maanden fris, nat en wind, regen, herfst en winter) ook niet.
Ik vind 30 heerlijk.
28quote:Op woensdag 15 juli 2020 09:33 schreef Tjacka het volgende:
Ik vind naar het strand gaan echt chill en dat kan pas vanaf 22 graden.
Wat een trieste bedoeling, voor zondag stond gisteren nog 27 graden nu 20-22 en regen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:19 schreef Dven het volgende:
Verse pluim. weinig reden tot klagen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijke zomer zoquote:Op woensdag 15 juli 2020 10:19 schreef Dven het volgende:
Verse pluim. weinig reden tot klagen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja. Geef mij wat mooie weken in juli en augustus. Dan kan het daarna idd die verlengde herfst worden, tot minstens maart. 3/4e jaar met jas en lange broek is toch genoeg?quote:Op woensdag 15 juli 2020 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens. Grijs koel en regenachtig weer heb je gegarandeerd al minimaal 6 maanden per jaar in dit land. Dan heb je twee a drie overgangsmaanden waar je mazzel of pech kan hebben kwa mooi/grijs weer (afgelopen lente was absoluut een mega uitschieter naar de mooie kant) en dan heb je slechts een paar maandjes waarin het enigszins warm en zonnig buiten kan zijn, voordat de lange herfst zich weer aandient en we weer eindeloos binnen mogen zitten met zn allen.
Maar goed dit zou FOK! niet zijn als er niet genoeg lui zouden zijn die niets liever willen dan binnen zitten op de zolderkamer. Voor hen lijkt dit dus de ideale zomer te gaan worden
Katmans weet.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:39 schreef Nattekat het volgende:
Dagen dat je een raam dicht moet doen omdat het te fris wordt binnen zijn zomer onwaardig.
quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een trieste bedoeling, voor zondag stond gisteren nog 27 graden nu 20-22 en regen.
quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jij begrijpt een pluim blijkbaar niet. Hahahaha.
@:ggmm @:caland @:zipportal check deze man
22 graden en regen.
Morgen eerder.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik dacht dat vandaag een regendag zou worden..
Wat geeft de pluim volgens jou aan dan?quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Google weer.
De pluim geeft dit niet aan.
2 millimeter regen, rest wolken en zon.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat geeft de pluim volgens jou aan dan?
Dus regen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
2 millimeter regen, rest wolken en zon.
Goed om te weten dat je van suiker bent!quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus regen.
Fijn dat we het eens zijn Tjacka!
Spannendquote:Op woensdag 15 juli 2020 12:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Deal, met 26 gaan wij naar het strand!
2 mm kan in 2 minuten vallen maar met miezerige motregen kan dat ook een halve dag duren. Verder dus zon en bewolking.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
2 millimeter regen, rest wolken en zon.
Ik heb Europa als geheel niet zo in de gaten gehouden eigenlijk.quote:Op woensdag 15 juli 2020 00:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over Nederland. Heel Europa kampt momenteel met aanzienlijk koeler weer. 2018 en 2019 waren extreem, al claim ik verder nergens dat er een direct verband zou bestaan vraag het me alleen af.
Veel van de opwarming zou volgens de experts te wijten zijn aan het gedrag van mensen en dan met name uitstoot van allerlei rotzooi, als dat (al dan niet gedwongen door Corona) maandenlang gereduceerd is met 20 tot 30% en je krijgt ineens een koeler zomer had dat gekund toch?
Enkel boven Assen pakken zich donkere wolken samen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Hey @:Djeez ik ben in Drenthe momenteel en het is zonnig en praktisch windstil.
Je bent bij dezen ge-debunked
Okequote:Op woensdag 15 juli 2020 14:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
2 mm kan in 2 minuten vallen maar met miezerige motregen kan dat ook een halve dag duren. Verder dus zon en bewolking.
Temperatuur van de pluim klopt ook gewoon wat Elan zegt hoor.
De effecten op de korte termijn zijn lastig te onderzoeken, zeker op globaal niveau omdat de situatie zich simpelweg nog nooit eerder voorgedaan heeft.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik heb Europa als geheel niet zo in de gaten gehouden eigenlijk.
Grappenmaker! Ik kan het nu niet verifiëren. Waar ben je op vakantie in de mooiste provincie van Nederland?quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Hey @:Djeez ik ben in Drenthe momenteel en het is zonnig en praktisch windstil.
Je bent bij dezen ge-debunked
twitter:ThierryLegault twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 19:32:53Neowise Sunday evening over the Mont-Saint-Michel, Normandy https://t.co/Tbt9I3OP6n reageer retweet
En dat is prima.quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:32 schreef bobbie123 het volgende:
Weinig verandering vooralsnog.
Echt zonnig weer zit er niet in helaas.
Wel godnondeju!quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:32 schreef bobbie123 het volgende:
Weinig verandering vooralsnog.
Echt zonnig weer zit er niet in helaas.
Dit is schitterend!quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:32 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ThierryLegault twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 19:32:53Neowise Sunday evening over the Mont-Saint-Michel, Normandy https://t.co/Tbt9I3OP6n reageer retweet
Hou op hoor, zomer is net begonnen. Nazomer kan ook nog schitterend worden. Nee, deze conclusie is echt nog te vroeg.quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:55 schreef Perrin het volgende:
wel markant dat de lente het meest zomerse stuk van dit jaar blijkt
twitter:StormchaserNL twitterde op woensdag 15-07-2020 om 12:11:46Wow! Eén van de mooiste "close-ups" van komeet #Neowise tot nu toe gezien! Deze foto werd eergisteren gemaakt in het noordwesten van Duitsland.. ☄️
Credits: Maciej Libert (https://t.co/d0XBvQZrqZ) https://t.co/GZf2NVQh9W reageer retweet
Ik leef NU. Een eventuele nazomer heb ik nu geen donder aan. Tot nu toe zijn er veel te veel dagen met k*t weer. Gister en morgen als voorbeeld. Juli is aan de koele kant, weinig zon en vaak regen. Niet bepaald zomers. Edoch, die conclusie is wel te vroegquote:Op woensdag 15 juli 2020 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hou op hoor, zomer is net begonnen. Nazomer kan ook nog schitterend worden. Nee, deze conclusie is echt nog te vroeg.
Niet alleen de nazomer, we kunnen met wat pech de hittegolf van 1975 nog evenaren of overtreffen. Die begon pas op 29 juli (in een verder verre van warm jaar) en liep door tot half augustus..quote:Op woensdag 15 juli 2020 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hou op hoor, zomer is net begonnen. Nazomer kan ook nog schitterend worden. Nee, deze conclusie is echt nog te vroeg.
Er is gezeik vandaag? Het was heerlijk weerquote:Op woensdag 15 juli 2020 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Prima weertje vandaag, snap weinig van het gezeik hier in het topic.
Tja, jij hebt zeker de hele dag zon gehad.quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Prima weertje vandaag, snap weinig van het gezeik hier in het topic.
Nicequote:Op donderdag 16 juli 2020 06:53 schreef DonDruiper het volgende:
Zaterdag en zondag wel aardig. Daarna weer kut.
Verdere voorspellingen van KNMI
donderdag 23 juli tot en met donderdag 30 juli
Eerst grote kans op een overgang naar een wisselvallig weertype, toenemende kans (naar 50%) op regen of een bui. Temperaturen rond of iets onder de normale waarden.
Wat een tyfuszomer
In ieder geval droog, soms zon en aangenaam temperatuurtjequote:Op woensdag 15 juli 2020 22:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Tja, jij hebt zeker de hele dag zon gehad.
'Temperaturen rond of iets onder normale waarden', genieten dusquote:Op donderdag 16 juli 2020 06:53 schreef DonDruiper het volgende:
Eerst grote kans op een overgang naar een wisselvallig weertype, toenemende kans (naar 50%) op regen of een bui. Temperaturen rond of iets onder de normale waarden.
Wat een tyfuszomer
Mee eensmquote:Op donderdag 16 juli 2020 07:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Temperaturen rond of iets onder normale waarden', genieten dus
Precies, geen zweet in je bilnaadquote:Op donderdag 16 juli 2020 07:40 schreef asco het volgende:
Meest heerlijke zomer in tijden.![]()
Ik slaap zelfs zonder airco, in juli!
Doe dit maar tot septemberquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:00 schreef heywoodu het volgende:
Ja ik weet het, het is niet model X of supercomputerberekening Y of weet ik het, maar toch, perfect dit als het ongeveer uit zou komen. Even flink gas erop in het weekeinde en dan gedurende de meer actieve dagen (want werk enzo) gewoon heerlijke temperaturen
[ afbeelding ]
Het beste weer wat ik me kan wensenquote:Op donderdag 16 juli 2020 06:53 schreef DonDruiper het volgende:
Wat een tyfuszomer
En niet zo'n plensbui waardoor het inregent, dus je kunt gewoon lekker de ramen open gooien, kan het heerlijk luchtenquote:
En een weekje droog zo te zienquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:00 schreef heywoodu het volgende:
Ja ik weet het, het is niet model X of supercomputerberekening Y of weet ik het, maar toch, perfect dit als het ongeveer uit zou komen. Even flink gas erop in het weekeinde en dan gedurende de meer actieve dagen (want werk enzo) gewoon heerlijke temperaturen
[ afbeelding ]
Kiepstand genotquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En niet zo'n plensbui waardoor het inregent, dus je kunt gewoon lekker de ramen open gooien, kan het heerlijk luchten
Niet uit je bed drijven 's nachts genotquote:
Ook die nachten vallen dit jaar tot nu toe heel erg mee ja. Denk hooguit 1 a 2 of zo.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet uit je bed drijven 's nachts genot
quote:Op donderdag 16 juli 2020 06:53 schreef DonDruiper het volgende:
Wat een tyfuszomer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:
"Een enkele mooie dag" en mensen die nu in truien rond gaan lopen..Hmm... ik zat wel in korte broek op de fiets ondanks geen zon... maar een trui zag ik nog niet, wel een jas en een sjaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Verschilt toch gewoon waar je woont? Of wonen jullie op dezelfde plekquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:38 schreef dick_laurent het volgende:
Blijft me wel verbazen hoe jij het steeds zo benauwd kan vinden kat....
Het is gewoon ronduit fris buiten, niks benauwends aan voor mijn gevoel op t moment.
Maar goed iedereen ervaart het weer op zijn eigen manier
Hoge luchtvochtigheid veel vocht in de grond dus als de zon er even door komt is het snel klam.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:38 schreef dick_laurent het volgende:
Het is gewoon ronduit fris buiten, niks benauwends aan voor mijn gevoel op t moment.
Voor de honderdste keer: benauwdheid heeft geen donder met temperatuur te makenquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:38 schreef dick_laurent het volgende:
Luiquote:Op donderdag 16 juli 2020 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
Ohh fietsen....
Ja nee daar doe ik niet aan
Natteboltemperatuurquote:Op donderdag 16 juli 2020 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de honderdste keer: benauwdheid heeft geen donder met temperatuur te maken
Zodra je met 17 graden en een luchtvochtigheid van 95% een stukje fietst, dan snap je wel wat ik bedoel.
Onweergenot.quote:
Zeker niet in Assen?quote:Op donderdag 16 juli 2020 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Hier in vakantiehuis Drenthe vandaag wederom droog, zon die er tussendoor prikt, praktisch windstil en gewoon warm!
@:Djeez ....wtf kerel??![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |