abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193988026
J.K. Rowling, Salman Rushdie, Margaret Atwood en 147 andere auteurs, wetenschappers en docenten hebben in een open brief hun onvrede geuit over de cancel culture, die als gevolg van onder meer de Black Lives Matter-protesten steeds meer aandacht krijgt.

De term cancel culture wordt gebruikt wanneer bekende personen geboycot worden nadat zij met een onpopulaire mening voor controverse zorgen. Ook afleveringen van series die niet meer worden vertoond, zoals de aflevering van Little Britain waarin een personage met blackface (een zwart geschminkt gezicht) te zien was, vallen onder cancel culture.

"De vrije uitwisseling van informatie en ideeën, die de liberale maatschappij in leven houdt, wordt elke dag verder beperkt", staat in de door Harper's gepubliceerde brief.

De ondertekenaars merken dat er een steeds grotere intolerantie ten aanzien van afwijkende opvattingen bestaat. "Het lijkt wel mode om mensen publiekelijk te kakken te zetten en uit te sluiten. Het wordt steeds normaler om op te roepen tot vergelding wanneer iemand iets zegt of denkt dat niet door de beugel zou kunnen."

Er wordt gevreesd voor de carrièreperspectieven van bijvoorbeeld auteurs en journalisten die vaak controversiële ideeën in hun werk delen. "Als wij niet opkomen voor datgene waarvan ons werk afhankelijk is, mogen we dat ook niet van het publiek en de staat verwachten."

Auteurs kregen zelf te maken met cancel culture
Rowling, Rushdie en Atwood hebben alledrie te maken gehad met cancel culture.

Harry Potter-auteur Rowling kwam onlangs in opspraak door verschillende uitspraken over transgenderpersonen en sekse. Zo deelde ze op Twitter de mening van enkele onderzoekers dat jongeren met mentale problemen tegenwoordig te makkelijk hormonen toegediend krijgen en dat geslachtsveranderende operaties te snel worden aanbevolen. "Terwijl dat misschien niet het juiste is."

Atwood kreeg in 2016 te maken met ophef toen zij zich publiekelijk achter een open brief schaarde. Hierin werd de Canadese universiteit van Brits-Columbia gevraagd om te beargumenteren waarom zij de van seksuele intimidatie beschuldigde schrijver en docent Steven Galloway had ontslagen.

Rushdie kreeg kritiek op zijn boek The Satanic Verses, dat de profeet Mohammed volgens critici verkeerd zou hebben neergezet.

BRON: https://www.nu.nl/cultuur(...)-cancel-culture.html
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:39:40 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193988069
Vroeg me al waar het in het geval van Atwood over ging want ik geloof dat een hoop mensen die voor cancel culture zijn juist erg weglopen met haar.
Now I know.
pi_193988085
Ik vond Rowling altijd een raar mens, maar ik begin haar steeds meer te mogen.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:44:36 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193988146
Je ziet op steeds meer plekken het tij keren. Sneller dan ik dacht.
pi_193988175
Vrijheid van meningsuiting is ook vrijheid om iemand te boycotten, toch?
(en ook de vrijheid om daarover te klagen overigens)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193988201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:36 schreef Jaroon het volgende:
Rushdie kreeg kritiek op zijn boek The Satanic Verses,
Kritiek op zijn boek krijgen is wel wat zacht uitgedrukt. Heel erg zacht zelfs :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193988210
De meeste van die ondertekenaars hebben zelf die hele woke cancel culture gecreëerd, aangemoedigd en/of oogluikend toegestaan. Maar nu ze zelf gecanceld worden moet er opeens wel een dialoog worden aangegaan. _O-

Waar was de brief toen o.a. Tommy Robinson, Count Dankula, Andrew Torba, Enrique Tarrio, Dan Cherry, Stefan Molyneux, Paul Joseph Watson en Alex Jones gecanceld werden?
pi_193988217
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:48 schreef Aurelius het volgende:
De meeste van die ondertekenaars hebben zelf die hele woke cancel culture gecreëerd, aangemoedigd en/of oogluikend toegestaan. Maar nu ze zelf gecanceld worden moet er opeens wel een dialoog worden aangegaan. _O-
Hoe?
pi_193988242
Niet zo vreemd ook, logisch nadenken en redeneren word onmogelijk gemaakt door schreeuwers van links die van mening zijn dat alleen hun mening telt, geen discussie mee mogelijk.

Satire, artistieke vrijheid tot en met de geschiedenis aan toe, alles moet weg zodra ook maar 1 persoon meent dat hij of zij of het of whatever zich gekrenkt voelt.

We staren een generatie in de ogen die 100% overtuigd er van is, dat "nooit beledigd voelen" iets wettelijks vastgelegd moet zijn of worden op zijn minst.

Krankzinnig.
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:50:41 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193988243
Iets van een schrijver of muzikant niet meer kopen is één ding. Mensen zwart maken en anderen opnaaien om ook niets meer te kopen, gaat gewoon te ver.

Da's in essentie weinig anders dan boeken verbranden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193988250
De eerste ondertekenaar heeft intussen alweer sorry gezegd. :')

JennyBoylan twitterde op woensdag 08-07-2020 om 01:32:55 I did not know who else had signed that letter. I thought I was endorsing a well meaning, if vague, message against internet shaming. I did know Chomsky, Steinem, and Atwood were in, and I thought, good company.

The consequences are mine to bear. I am so sorry. reageer retweet
En de eerste huilstruik die vindt dat een van de ondertekenaars gecanceled moet worden heeft zich ook gemeld.

emilyvdw twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 21:12:11 I sent a version of this to the editors of Vox. (I have redacted some bits that are internal to Vox and shouldn’t be aired publicly.) https://t.co/splNNSMivd reageer retweet
pi_193988252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Een boycot heeft niks te maken met je mening uiten.
Blij dat er tegengas komt naar dit achterlijke gedrag.
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:53:09 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193988285
quote:
Iemands werk persoonlijk boycotten omdat jet het er niet mee eens bent of gewoon kut vindt is één ding, eisen dat het werk dan ook voor de hele wereld onbeschikbaar gemaakt wordt is een heel ander verhaal.
pi_193988299
Zebrapaden boycotten
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:54:04 #15
182233 thedeedster
pi_193988303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet zo vreemd ook, logisch nadenken en redeneren word onmogelijk gemaakt door schreeuwers van links die van mening zijn dat alleen hun mening telt, geen discussie mee mogelijk.

Satire, artistieke vrijheid tot en met de geschiedenis aan toe, alles moet weg zodra ook maar 1 persoon meent dat hij of zij of het of whatever zich gekrenkt voelt.

We staren een generatie in de ogen die 100% overtuigd er van is, dat "nooit beledigd voelen" iets wettelijks vastgelegd moet zijn of worden op zijn minst.

Krankzinnig.
Doet me denken aan de "racisme discussie" elders in het Forum.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193988314
Door de internetcultuur gaan we steeds meer op robotten lijken die allemaal hetzelfde moeten vinden. Net zoals komkommers allemaal even groot en dik en lang moeten zijn, anders verkopen ze niet, zo verkoopt een afwijkende mening straks niet meer. Moeilijk om dat tij te keren. Ik denk dat het radicaal anders moet, dat we terugmoeten naar weleer, dieren buiten en een beter leven, alles kleinschaliger zodat we weer mensen in een leefomgeving worden ipv een nummer achter een computer.
In de supermarkt heb je nu 'buitenbeentjes', er is hoop.
pi_193988353
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:36 schreef Jaroon het volgende:
Rushdie kreeg kritiek op zijn boek The Satanic Verses, dat de profeet Mohammed volgens critici verkeerd zou hebben neergezet.
Zo kennen we het buigen voor de Islam van Nu.nl ook alweer trouwens. Een Fatwa (doodvonnis) = kritiek en Ayatollah Khomeini is een critici. Echt werkelijk. :')
pi_193988411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:51 schreef Aurelius het volgende:
De eerste ondertekenaar heeft intussen alweer sorry gezegd. :')

JennyBoylan twitterde op woensdag 08-07-2020 om 01:32:55 I did not know who else had signed that letter. I thought I was endorsing a well meaning, if vague, message against internet shaming. I did know Chomsky, Steinem, and Atwood were in, and I thought, good company.

The consequences are mine to bear. I am so sorry. reageer retweet
En de eerste huilstruik die vindt dat een van de ondertekenaars gecanceled moet worden heeft zich ook gemeld.

emilyvdw twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 21:12:11 I sent a version of this to the editors of Vox. (I have redacted some bits that are internal to Vox and shouldn’t be aired publicly.) https://t.co/splNNSMivd reageer retweet
Waarom lijken dit soort vrouwen altijd eenzelfde uiterlijk (vertoon) te dragen? :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193988434
Wat je nu ziet is dat de meeste normale mensen met een conservatieve mening wel zo slim zijn om die niet online te plaatsen op Twitter of FB. De meute is echter nooit tevreden en altijd op bloed uit. Daar scoor je immers online deugpunten mee. Dus beginnen ze nu zichzelf op te vreten middels puurheidstesten.

'De revolutie eet haar eigen kinderen op’

:')
pi_193988436
- Fernando Pessoa
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 13:01:08 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193988448
Ik kijk wel eens naar mijn boekenkast en denk welke zouden er moeten wijken, sowieso Celine natuurlijk maar Nabokov zal wel moeilijk zijn nu, Rushdie staat er ook tussen maar met een ander boek. Hoe denkt men over houllebeq mag dat nog? Verder is er al eens geprobeerd mensen als Miller, Karouac en Burroughs te cancelen maar die zijn weer ontcancled.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 13:02:36 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193988470
Newton is ook soort van gecancled maar met hele andere redenen ;) Al is dat meer ontkracht of geupdate :P
pi_193988479
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kijk wel eens naar mijn boekenkast en denk welke zouden er moeten wijken, sowieso Celine natuurlijk maar Nabokov zal wel moeilijk zijn nu, Rushdie staat er ook tussen maar met een ander boek. Hoe denkt men over houllebeq mag dat nog? Verder is er al eens geprobeerd mensen als Miller, Karouac en Burroughs te cancelen maar die zijn weer ontcancled.
Makkelijk. Elke schrijver die blank is. Dekoloniseer je boekenkast. ^O^

https://www.npr.org/2020/(...)-part-of-the-problem
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:03:12 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193988482
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Newton is ook soort van gecancled maar met hele andere redenen ;) Al is dat meer ontkracht of geupdate :P
Tesla :(
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:05:43 #25
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193988512
quote:
Gevolg kan wel zijn dat mensen hun mening niet meer durven te uiten.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 13:05:58 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193988516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:03 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Makkelijk. Elke schrijver die blank is. Dekoloniseer je boekenkast. ^O^

https://www.npr.org/2020/(...)-part-of-the-problem
Oef... ik ben inderdaad bang dat mijn boekenkast dan leeg is :@

Ohnee wacht ik heb nog een collectie met comics gemaakt door native americans (met toestemming van hun chiefs) hoe zit het met boeken door mensen die joods zijn daar heb ik er ook wat van.
pi_193988518
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een boycot heeft niks te maken met je mening uiten.
Blij dat er tegengas komt naar dit achterlijke gedrag.
Ik ben toch niet verplicht het spul van mensen te kopen?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:06:07 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193988519
Chomsky, Atwoord, JK Rowling, wel fijn dat er nu ook eens kritiek op de schreeuwers en een pleidooi voor een open debat komt vanuit linkse kant. Die is me uit het hart gegrepen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193988535
quote:
9s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:53 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Iemands werk persoonlijk boycotten omdat jet het er niet mee eens bent of gewoon kut vindt is één ding, eisen dat het werk dan ook voor de hele wereld onbeschikbaar gemaakt wordt is een heel ander verhaal.
Ik heb toch gewoon de vrijheid om anderen aan te sporen iets ook niet meer te kopen? Anderen hebben ook de vrijheid om mij daarin te volgen of niet.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:07:52 #30
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_193988546
De revolutie eet haar eigen kinderen. Zie ook de Franse revolutie van 1792. Degenen die eraan begonnen waren kwamen later zelf onder het mes van de guillotine. Het is nooit genoeg voor dit soort types en als je eraan toegeeft is het toch nooit genoeg. Mooi dat een deugmens als Rowling daar nu achterkomt.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_193988549
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:05 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Gevolg kan wel zijn dat mensen hun mening niet meer durven te uiten.
Je hebt inderdaad de vrijheid om je mening niet meer te uiten als je bang bent dat daardoor jouw verkoopaantallen omlaag gaan.
pi_193988563
Cancel Culture bestaat niet en dit is een waardeloze berichtgeving over deze brief. Enige goede in het nu.nl bericht is dat ze daar tenminste wel linken naar de originele brief. https://harpers.org/a-letter-on-justice-and-open-debate/

Ben het er trouwens wel mee eens dat zelfcensuur van uitgevers en producenten (vaak zonder directe aanleiding) het BLM-debat kaapt. Het lijkt wel of er liever in de marge gekloot wordt dan dat er daadwerkelijke verandering komt.

Trouwens, fuck JK Rowling, geef die TERF toch niet de aandacht waar ze naar snakt.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:09:54 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193988573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb toch gewoon de vrijheid om anderen aan te sporen iets ook niet meer te kopen? Anderen hebben ook de vrijheid om mij daarin te volgen of niet.
Als je heel erg veel morele druk gaat uitoefenen werkt dat vernauwend op het publiek debat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 13:10:24 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193988579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:07 schreef Interpretatie het volgende:
De revolutie eet haar eigen kinderen. Zie ook de Franse revolutie van 1792. Degenen die eraan begonnen waren kwamen later zelf onder het mes van de guillotine. Het is nooit genoeg voor dit soort types en als je eraan toegeeft is het toch nooit genoeg. Mooi dat een deugmens als Rowling daar nu achterkomt.
Ik heb die afkeer richting deugen nooit zo gesnapt. Ik heb liever een radio die deugt dan ééntje die uit elkaar valt. Kunnen we daar niet eens een ander woord voor vinden? Want deugen als iets negatiefs zien komt in mijn hoofd nogal paradoxaal over.
pi_193988583
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oef... ik ben inderdaad bang dat mijn boekenkast dan leeg is :@

Ohnee wacht ik heb nog een collectie met comics gemaakt door native americans (met toestemming van hun chiefs) hoe zit het met boeken door mensen die joods zijn daar heb ik er ook wat van.
Nope, sorry, wit.

realchrisrufo twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 01:29:36 In case some people are wondering if they're "really white," they pass out a datasheet called "Assimilation into Whiteness."

Are you of Arab, Jewish, Finnish, German, Italian, Armenian or Irish descent? You're definitely white. No getting out of this. https://t.co/mqsCUB9Ijr reageer retweet
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:11:17 #36
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193988592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad de vrijheid om je mening niet meer te uiten als je bang bent dat daardoor jouw verkoopaantallen omlaag gaan.
Bang bent voor een hetze tegen jouw persoon, vooral. Dan komt die vrijheid toch wel een beetje in het gedrang.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 13:11:34 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193988594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:10 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nop, sorry, wit.

realchrisrufo twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 01:29:36 In case some people are wondering if they're "really white," they pass out a datasheet called "Assimilation into Whiteness."

Are you of Arab, Jewish, Finnish, German, Italian, Armenian or Irish descent? You're definitely white. No getting out of this. https://t.co/mqsCUB9Ijr reageer retweet
Dan blijft het bij de native americans geloof ik.
pi_193988606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Als je heel erg veel morele druk gaat uitoefenen werkt dat vernauwend op het publiek debat.
Probeer eens iets over racisme aan te kaarten in Nederland, over vernauwend gesproken...

Het is gewoon enorm hypocriet dat de zogenaamde strijders van het vrije woord niet kunnen verkroppen dat anderen nu een tegenovergestelde mening hebben en deze uitdragen. Tja...
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:12:01 #39
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193988607
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:10 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nop, sorry, wit.

Gisteren heb ik toevallig die hele thread gelezen, ging over een of andere cursus die witte ambtenaren in Seattle moesten volgen?
Was echt.... tamelijk idioot, op zijn zachtst gezegd :')
pi_193988612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:09 schreef AlohA het volgende:
Cancel Culture bestaat niet.
Lol! Wat? Onder welke steen leef jij?
pi_193988639
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:11 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Bang bent voor een hetze tegen jouw persoon, vooral. Dan komt die vrijheid toch wel een beetje in het gedrang.
Wanneer je bepaalde dingen aan de kaak stelt kun je kritiek verwachten, ja. En dat woorden verdraait kunnen worden ook, maar dat is van alle tijden (en bovendien doet de 'andere' kant dat net zo hard).
pi_193988651
Wie wil er graag een buitenbeentje zijn?
pi_193988657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:06 schreef -XOR- het volgende:
Chomsky, Atwoord, JK Rowling, wel fijn dat er nu ook eens kritiek op de schreeuwers en een pleidooi voor een open debat komt vanuit linkse kant. Die is me uit het hart gegrepen.
Want de rechterkant is altijd zo openstaand voor een genuanceerd gesprek. :')
pi_193988665
quote:
9s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:12 schreef herverwijderd het volgende:
Gisteren heb ik toevallig die hele thread gelezen, ging over een of andere cursus die witte ambtenaren in Seattle moesten volgen?
Was echt.... tamelijk idioot, op zijn zachtst gezegd :')
Ja, die heb ik ook met verbazing gelezen. Positief vind ik dat die hele cancel culture en overdreven wokeness nu zijn piek lijkt te hebben bereikt. Zeker nu het het internet en campussen verlaten heeft en de hele belachelijkheid ervan nu ook voor het grote publiek zichtbaar is. Er wordt eindelijk doch voorzichtig teruggeduwd. :)
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 13:16:28 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193988677
Tja ik heb ook wel een grens bij boekhandels (zoals bol) gaan saneren, ik ben van mening dat boeken goede manieren zijn om kennis, meningen etc uit te wisselen. Ik vind ook dat het lezen van het boek losstaat van de mening die je er zelf op nahoudt. Je kunt prima een boek lezen met een verachtelijke mening en die mening verachtelijk vinden. Alles op voorhand filteren zorgt voor een idee dat er geen kwaad is in de wereld, maar goedheid bestaat bij de gratie van het kwaad. En daarom moet eventueel kwaad ook belicht worden. Al was het alleen maar om het mee oneens te zijn.
pi_193988697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kijk hier anders even na. Joe Rogan heeft wekelijks (rechtse) gasten met wie hij lange en genuanceerde gesprekken voert.

woensdag 8 juli 2020 @ 13:17:29 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193988698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Probeer eens iets over racisme aan te kaarten in Nederland, over vernauwend gesproken.
Klopt, in het verleden vond men het vooral ongemakkelijk en werd er te makkelijk geroepen dat racisme in Nederland niet voorkwam. Dat is echter nog wat anders dan de gegenpress die er nu wordt uitgeoefend op iedereen die er een net iets andere mening op nahoudt dan de grootste jankers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193988716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:12 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nou ok, laat ik het iets anders verwoorden: Cancel Culture is een non-issue. Hartstikke leuk om een nieuw woordje te verzinnen voor het roepen om boycots, maar er is nooit iemand daadwerkelijk 'gecancelled'.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:18:37 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193988719
quote:

[..]

Voor mij minder relevant, voor mij heeft progressief links altijd de redelijkheid en het intellect belichaamd en daarom leg ik de linkerkant langs een strengere meetlat. Wat rechtsen doen moeten ze zelf weten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193988737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:17 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Kijk hier anders even na. Joe Rogan heeft wekelijks (rechtse) gasten met wie hij lange en genuanceerde gesprekken voert.

Je weet dat Joe Rogan (soort van) zijn steun betuigd heeft aan Bernie Sanders?

quote:
Rogan has described himself as "left on everything" politically, and said on Tuesday that he would likely vote for Sen. Bernie Sanders in the Democratic presidential primary.
https://www.vox.com/polic(...)orsement-controversy
pi_193988757
quote:

[..]

De brief heeft de rechterkant van het spectrum sowieso al afgeschreven.
pi_193988769
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:18 schreef AlohA het volgende:
Nou ok, laat ik het iets anders verwoorden: Cancel Culture is een non-issue. Hartstikke leuk om een nieuw woordje te verzinnen voor het roepen om boycots, maar er is nooit iemand daadwerkelijk 'gecancelled'.
Wut? Zie o.a. Tommy Robinson, Count Dankula, Andrew Torba, Enrique Tarrio, Dan Cherry, Stefan Molyneux, Paul Joseph Watson en Alex Jones. En dan zijn nog bekende mensen. Er zijn daarnaast talloze voorbeelden van mensen die zijn ontslagen na een ongelukkige tweet.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:22:02 #53
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193988773
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:48 schreef Aurelius het volgende:

Waar was de brief toen o.a. Tommy Robinson, Count Dankula, Andrew Torba, Enrique Tarrio, Dan Cherry, Stefan Molyneux, Paul Joseph Watson en Alex Jones gecanceld werden?
Zijn die lui gecanceld? Hartstikke mooi. Stuk voor stuk mensen wiens mening niet wordt gemist. :)
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:22:18 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193988778
'Progressief' links is extreem intolerant jegens meningen die van haar dogma's afwijken. Hier op FOK! ook overigens. Het is bijvoorbeeld nauwelijks nog mogelijk om tegenstander te zijn van het homohuwelijk, dat wordt als een bizar en abject standpunt gezien, terwijl homoseksualiteit an sich tot 1971 gewoon strafbaar was.
The End Times are wild
pi_193988784
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, in het verleden vond men het vooral ongemakkelijk en werd er te makkelijk geroepen dat racisme in Nederland niet voorkwam. Dat is echter nog wat anders dan de gegenpress die er nu wordt uitgeoefend op iedereen die er een net iets andere mening op nahoudt dan de grootste jankers.
Dat ben ik met je eens, maar laten we niet doen alsof dit een issue is alleen ter linker zijde.
pi_193988802
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:22 schreef LXIV het volgende:
'Progressief' links is extreem intolerant jegens meningen die van haar dogma's afwijken. Hier op FOK! ook overigens. Het is bijvoorbeeld nauwelijks nog mogelijk om tegenstander te zijn van het homohuwelijk, dat wordt als een bizar en abject standpunt gezien, terwijl homoseksualiteit an sich tot 1971 gewoon strafbaar was.
Tegen het homohuwelijk zijn is anno 2020 hetzelfde als nog tegen het vrouwenkiesrecht zijn. Dat heeft echt niets met dogma's te maken.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:23:50 #57
182233 thedeedster
pi_193988805
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zijn die lui gecanceld? Hartstikke mooi. Stuk voor stuk mensen wiens mening niet wordt gemist. :)
En dat bepaal jij? Voor anderen?

Lekker bezig.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:23:55 #58
358523 IkStampOpTacos
pi_193988807
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:22 schreef LXIV het volgende:
Wat maakt het uit tot wanneer het strafbaar was? Er is gewoon geen enkel logisch argument waarom je tegen het verklaren van de liefde tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht zou zijn. :')
-
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:24:01 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193988809
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tegen het homohuwelijk zijn is anno 2020 hetzelfde als nog tegen het vrouwenkiesrecht zijn. Dat heeft echt niets met dogma's te maken.
Dit bedoel ik.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:24:39 #60
358523 IkStampOpTacos
pi_193988822
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En dat bepaal jij? Voor anderen?

Lekker bezig.
Nee dat is mijn mening. Maar die luitjes mogen hun mening ook nog gewoon uiten hoor. Alleen faciliteren sommige bedrijven hun giftige gedachtegoed niet meer. Hoort er gewoon bij. :Y
-
pi_193988823
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit bedoel ik.
Er zijn gewoon morele grenzen. Nog even en je gaat betogen dat progressief-links het moet tolereren als iemand voor pedofilie is. 8)7
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:26:27 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193988854
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zijn gewoon morele grenzen. Nog even en je gaat betogen dat progressief-links het moet tolereren als iemand voor pedofilie is. 8)7
Het gaat niet om voor of tegen, het gaat erom dat bepaalde meningen door progressief links als niet-valide worden beschouwd.
The End Times are wild
pi_193988866
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Je weet dat Joe Rogan (soort van) zijn steun betuigd heeft aan Bernie Sanders?
[..]

https://www.vox.com/polic(...)orsement-controversy
Ik zeg niet dat Joe Rogan rechts is. Hij heeft wel vaak meer conservatieve mensen als gast die in de MSM niet de kans krijgen om uitgebreid hun verhaal te doen. Zoals bijvoorbeeld Jordan Peterson. Bernie is zelfs bij hem op bezoek geweest. Al was hij hierna ook fan van Andrew Wang en Tulsi Gabbard. Beiden heeft hij ook in zijn podcast gehad.

SJW haten hem omdat hij op zoek is naar de middenweg en nuance. Daarnaast is hij, als voormalige MMA fighter en commentator, van mening dat transgenders (mannen die zich hebben laten ombouwen tot vrouwen) niet zouden moeten vechten tegen vrouwelijke MMA-fighters.

Joe Rogan is zeg maar een beetje de eindbaas voor de cancel jongens en meisjes.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:27:46 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193988876
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om voor of tegen, het gaat erom dat bepaalde meningen door progressief links als niet-valide worden beschouwd.
--> non-discriminatiebeginsel
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:28:00 #65
358523 IkStampOpTacos
pi_193988887
quote:

[..]

Komt omdat ze liever objectief en feitelijk naar zaken kijken in plaats van emotie. Er zijn alleen irrationele argumenten te bedenken om mensen geen gelijke rechten te gunnen op basis van seksuele voorkeur. :)
-
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:28:15 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193988896
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

--> non-discriminatiebeginsel
Dogma
The End Times are wild
pi_193988910
quote:

[..]

Ik ben niet eens progressief-links. Het homohuwelijk is gewoon een algemeen geaccepteerd instituut in een land als Nederland. Daar vraagtekens bij zetten is gewoon moreel laakbaar, of je nou links of rechts bent. Dat station zijn we echt al decennia gepasseerd...

Maar goed, als jij het ook een dogma vindt als je geen vraagtekens mag zetten bij de bijvoorbeeld de vraag of het anno 2020 nog acceptabel is om een slaaf in huis te hebben...
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:29:07 #68
182233 thedeedster
pi_193988918
quote:

[..]

Iets wordt tot een taboe gemaakt en dan hoef je er gewoon helemaal niet meer inhoudelijk over te praten.

En zo rolt het al jaren; alleen maar discussie over de toon van de muziek en niets meer.
pi_193988923
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wut? Zie o.a. Tommy Robinson, Count Dankula, Andrew Torba, Enrique Tarrio, Dan Cherry, Stefan Molyneux, Paul Joseph Watson en Alex Jones. En dan zijn nog bekende mensen. Er zijn daarnaast talloze voorbeelden van mensen die zijn ontslagen na een ongelukkige tweet.
Uhm hoe zijn deze mensen gecancelled? Omdat ze tegen de TOS van Youtube en Twitter bezig waren?
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:30:28 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193988943
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben niet eens progressief-links. Het homohuwelijk is gewoon een algemeen geaccepteerd instituut in een land als Nederland. Daar vraagtekens bij zetten is gewoon moreel laakbaar, of je nou links of rechts bent. Dat station zijn we echt al decennia gepasseerd...

Jij bent zelf dus ook gewoon van de cancel-culture
The End Times are wild
pi_193988947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:27 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Joe Rogan rechts is. Hij heeft wel vaak meer conservatieve mensen als gast die in de MSM niet de kans krijgen om uitgebreid hun verhaal te doen. Zoals bijvoorbeeld Jordan Peterson. Bernie is zelfs bij hem op bezoek geweest. Al was hij hierna ook fan van Andrew Wang en Tulsi Gabbard. Beiden heeft hij ook in zijn podcast gehad.

SJW haten hem omdat hij op zoek is naar de middenweg en nuance. Daarnaast is hij, als voormalige MMA fighter en commentator, van mening dat transgenders (mannen die zich hebben laten ombouwen tot vrouwen) niet zouden moeten vechten tegen vrouwelijke MMA-fighters.

Joe Rogan is zeg maar een beetje de eindbaas voor de cancel jongens en meisjes.
Wat is nou je punt dan? Dat er ook conservatieven zijn die wel genuanceerd kunnen zijn?
pi_193988962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij bent zelf dus ook gewoon van de cancel-culture
Is goed joh. :')

Zullen we anders een discussie houden over de vraag of seks met baby's toelaatbaar is? Moet kunnen toch? Als je het daar niet mee eens bent, ben je zelf ook onderdeel van de cancel culture.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:32:18 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193988969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dogma
[ afbeelding ]
Uit dat non-discriminatiebeginsel vloeit voort dat de overheid niet op geaardheid mag discrimineren dus zowel hetero's als homo's dient te faciliteren in hun wens met hun geliefde te kunnen trouwen en zo van de voordelen van een huwelijk kunnen genieten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:34:06 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989001
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Uit dat non-discriminatiebeginsel vloeit voort dat de overheid niet op geaardheid mag discrimineren dus zowel heteto's als homo's dient te faciliteren in hun wens met hun geliefde te kunnen trouwen en zo van de voordelen van een huwelijk kunnen genieten.
Het gaat mij niet om de argumenten voor en tegen, het gaat mij om het willen 'cancellen' van valide meningen. Daarom heb ik dit als voorbeeld genomen, omdat ik wist dat het raak zou zijn.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:35:10 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is goed joh. :')

Zullen we anders een discussie houden over de vraag of seks met baby's toelaatbaar is? Moet kunnen toch? Als je het daar niet mee eens bent, ben je zelf ook onderdeel van de cancel culture.
Het gaat er dus niet om of het onderwerp toelaatbaar is, maar of mensen er zelf een mening over mogen hebben. Dat is wezenlijk iets anders!!
The End Times are wild
pi_193989028
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:27 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Joe Rogan rechts is. Hij heeft wel vaak meer conservatieve mensen als gast die in de MSM niet de kans krijgen om uitgebreid hun verhaal te doen. Zoals bijvoorbeeld Jordan Peterson. Bernie is zelfs bij hem op bezoek geweest. Als was hij hierna ook fan van Andrew Wang en Tulsi Gabbard. Beiden heeft hij ook in zijn podcast gehad.

Haha denk je echt dat dit een hekel is waarom mensen een hekel aan Joe Rogan hebben?
Wat een onzin. Mensen hebben een hekel aan zijn podcast omdat ie zich totaal niet kritisch opstelt en bijna geen pushback geeft in zijn 'interviews'. Dat is nogal een probleem als je mensen uit het extreme spectrum uitnodigt. Want dan ben je gewoon extremisme aan het platformen.
pi_193989044
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat is nou je punt dan? Dat er ook conservatieven zijn die wel genuanceerd kunnen zijn?
Eeuuh. Ja. :?

Want ik reageerde in beginsel op deze post van je.

quote:
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:37:21 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989063
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om de argumenten voor en tegen, het gaat mij om het willen 'cancellen' van valide meningen. Daarom heb ik dit als voorbeeld genomen, omdat ik wist dat het raak zou zijn.
Als jij wilt beargumenteren waarom jij tegen het homohuwelijk zou zijn, be my guest. Je zal mij niet aan je zijde vinden maar ik zal je ook niet tegenhouden. Het homohuwelijk willen afschaffen is echter wel dubieus. Eenmaal verworven gelijke rechten van een deelverzameling der natie willen afpakken is doorgaans wel voorbij de grens van het fatsoen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193989066
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat er dus niet om of het onderwerp toelaatbaar is, maar of mensen er zelf een mening over mogen hebben. Dat is wezenlijk iets anders!!
Nou, als jij er een mening op nahoudt die 100 jaar terug in de tijd gaat, prima. Zelf weten. Het betekent niet opeens dat jouw mening net zoveel waard is.

Net zoals het anno 2020 niet bijster sterk is als je nog 'van mening' bent dat het homohuwelijk afgeschaft moet worden. Dat heeft echter niets maar dan ook niet met 'cancel culture' te maken.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:39:38 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou, als jij er een mening op nahoudt die 100 jaar terug in de tijd gaat, prima. Zelf weten. Het betekent niet opeens dat jouw mening net zoveel waard is.

Net zoals het anno 2020 niet bijster sterk is als je nog 'van mening' bent dat het homohuwelijk afgeschaft moet worden.
Het is geen 100 jaar terug in de tijd. Het is voor het eerst ter wereeld in Nederland ingevoerd in 2001 en op de meeste plekken ter wereld nog steeds niet mogelijk.
Jij laat precies zien over wat voor een extreem kortzichtige 'progressievelingen' we het hebben. Niet verder kijken als gisteren in een straal van 5 km rond Amsterdam en iedere andere mening gewoon niet accepteren feitelijk.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:39:58 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989114
Bedankt daarvoor want dat is precies wat ik in mijn eerste post dit topic wilde aantonen.
The End Times are wild
pi_193989121
Goh is die heks toch nog niet totaal verloren.
pi_193989134
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Net zoals het anno 2020 niet bijster sterk is als je nog 'van mening' bent dat het homohuwelijk afgeschaft moet worden. Dat heeft echter niets maar dan ook niet met 'cancel culture' te maken.
Gefeliciteerd, u bent een Cancel Culture fanaat.
pi_193989183
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:39 schreef LXIV het volgende:
Bedankt daarvoor want dat is precies wat ik in mijn eerste post dit topic wilde aantonen.
Je leest erin wat je erin wil lezen. Over kortzichtig gesproken.

Maar kruip vooral in die slachtofferrol alsof je geen mening mag hebben.
pi_193989203
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:35 schreef AlohA het volgende:
Haha denk je echt dat dit een hekel is waarom mensen een hekel aan Joe Rogan hebben?
Wat een onzin. Mensen hebben een hekel aan zijn podcast omdat ie zich totaal niet kritisch opstelt en bijna geen pushback geeft in zijn 'interviews'. Dat is nogal een probleem als je mensen uit het extreme spectrum uitnodigt. Want dan ben je gewoon extremisme aan het platformen.
Precies. Dank je dat je mijn punt bevestigd. Je vindt dus dat mensen met een andere mening dan jij geen platform moeten hebben. Duidelijk.

Joe Rogan nodigt interessante gasten uit en geeft mensen uitgebreid de ruimte om hun verhaal te vertellen of punt te maken. Het is geen interview maar een gesprek. En hij heeft dus niet alleen rechtse mensen als gast. Het gaat niet alleen over politiek maar ook over sport, geschiedenis, etc. In plaats van ze af te kappen als ze iets zeggen wat niet 'woke' genoeg is of continu te vissen naar controversiële soundbites. Wat dat betreft is zijn show echt een verademing t.o.v. van MSM. Geen wonder dat hij miljoenen luisteraars heeft. :)
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 13:45:58 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193989245
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:39 schreef LXIV het volgende:
Is dat voorbehouden aan progressief links? Rechts gaat net zo hard op de achterste poten staan als je het hetero huwelijk zo aan de kaak zou stellen.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:46:19 #87
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193989251
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Als jij wilt beargumenteren waarom jij tegen het homohuwelijk zou zijn, be my guest. Je zal mij niet aan je zijde vinden maar ik zal je ook niet tegenhouden. Het homohuwelijk willen afschaffen is echter wel dubieus. Eenmaal verworven gelijke rechten van een deelverzameling der natie willen afpakken is doorgaans wel voorbij de grens van het fatsoen.
Iemand kan bezwaar hebben tegen het gebruik van de term "huwelijk" voor deze vorm van verbintenis omdat hij het traditionele huwelijk beschouwt als de institutionele uitingsvorm van het natuurrechtelijke principe van de geslachtelijke voortplanting. Dat impliceert niet per se een wens om de juridische regulering van relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht af te schaffen.
pi_193989265
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:43 schreef Aurelius het volgende:
Je vindt dus dat mensen met een andere mening dan jij geen platform moeten hebben. Duidelijk.
Waarom wordt altijd deze kaart getrokken als je kritisch bent op iemand? Er is echt een verschil tussen iemand een onvoorwaardelijk podium bieden en kritisch zijn op iemand. Zeker wanneer iemand extreem gedachtegoed verspreid (links dan wel rechts) is er echt niets op tegen om zo'n persoon kritisch te bevragen.

Overigens: SJW, MSM, je hebt de calimerobingo bijna volgespeeld zo...
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:47:52 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989277
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is dat voorbehouden aan progressief links? Rechts gaat net zo hard op de achterste poten staan als je het gewone huwelijk zo aan de kaak zou stellen.
Ik denk dat dit vooral voorbehouden is aan extremistische fanatiekelingen. De nazi's vonden andere meningen dan de hunne ook abject. Toen ze nog niet aan de macht waren moesten ze die meningen nog tolereren, toen ze de volledige macht kregen gooiden ze hun tegenstanders in kampementen.
Dus nee, niet voorbehouden aan progressief links, alhoewel die op dit moment wel de kroon spannen qua repressie van andersdenkenden.
The End Times are wild
pi_193989295
Incelfrikandel
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:49:00 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom wordt altijd deze kaart getrokken als je kritisch bent op iemand? Er is echt een verschil tussen iemand een onvoorwaardelijk podium bieden en kritisch zijn op iemand. Zeker wanneer iemand extreem gedachtegoed verspreid (links dan wel rechts) is er echt niets op tegen om zo'n persoon kritisch te bevragen.

Overigens: SJW, MSM, je hebt de calimerobingo bijna volgespeeld zo...
Tegen het homohuwelijk zijn is helemaal niet extreem. Het is gewoon ook het standpunt van bijv het CDA
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:49:35 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Iemand kan bezwaar hebben tegen het gebruik van de term "huwelijk" voor deze vorm van verbintenis omdat hij het traditionele huwelijk beschouwt als de institutionele uitingsvorm van het natuurrechtelijke principe van de geslachtelijke voortplanting. Dat impliceert niet per se een wens om de juridische regulering van relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht af te schaffen.
Ik ken het argument, ik ben het er niet mee eens maar ik vind het prima als mensen dit zo uiten. Voor afschaffing van het homohuwelijk pleiten is voor mij echter net zoiets als pleiten om iedereen een chip in te planten waarmee alles wat je doet van de wieg tot het graf geregistreerd wordt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193989326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:43 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Precies. Dank je dat je mijn punt bevestigd. Je vindt dus dat mensen met een andere mening dan jij geen platform moeten hebben. Duidelijk.

Joe Rogan nodigt interessante gasten uit en geeft mensen uitgebreid de ruimte om hun verhaal te vertellen of punt te maken. Het is geen interview maar een gesprek. En hij heeft dus niet alleen rechtse mensen als gast. Het gaat niet alleen over politiek maar ook over sport, geschiedenis, etc. In plaats van ze af te kappen als ze iets zeggen wat niet 'woke' genoeg is of continu te vissen naar controversiële soundbites. Wat dat betreft is zijn show echt een verademing t.o.v. van MSM. Geen wonder dat hij miljoenen luisteraars heeft. :)
Ik vind dat mensen die een extreme mening hebben deze mening mogen verkondigen, maar als jij er voor kiest om ze een platform te geven, en zeker in een interviewsetting, dan vind ik dat het je taak is om kritisch te zijn, vragen te stellen, door te vragen. En niet jaknikkend gewoon gaan zitten luisteren. In dat geval vind ik dat je het signaal geeft dat je instemt met de mening.
pi_193989379
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:49 schreef LXIV het volgende:
Tegen het homohuwelijk zijn is helemaal niet extreem.
Tegen de grondwet ingaan is 'ook maar een mening', toch?
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 13:52:19 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193989387
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat dit vooral voorbehouden is aan extremistische fanatiekelingen. De nazi's vonden andere meningen dan de hunne ook abject. Toen ze nog niet aan de macht waren moesten ze die meningen nog tolereren, toen ze de volledige macht kregen gooiden ze hun tegenstanders in kampementen.
Dus nee, niet voorbehouden aan progressief links, alhoewel die op dit moment wel de kroon spannen qua repressie van andersdenkenden.
Het ligt maar aan welk stukje anders. Zo zal rechts veel eerder moslim geloofsstandpunten afkeuren en links veel eerder anti ingebakken christelijke waarden zijn. Wat ik altijd wel vreemd vind is rechts vaak wel zo pro christelijk is en dat links vaak wel zo pro moslim is. Beide past niet echt in hun ideologiën, maar vooral niet in hun standpunten richting dat andere geloof.

Consequent zijn blijkt erg lastig te zijn, als het op deze onderwerpen aankomt. Het blijft toch een beetje "some animals are more equal than others". Ook in de hele discriminatie en cancel culture debat.
pi_193989427
quote:
Zo'n vermoeiend plaatje dit. Je zou nog een plaatje kunnen toevoegen waar mensen je doxxen of je werkgever bellen nadat je weggepest bent vanwege je mening. Daarnaast, wie bepaald wat de verkeerde mening is die ongewenst is? De grootste groep schreeuwers? De platformhouder? De ToS van Twitter, FB en YouTube zijn net zo vaag en inconsequent als het dagelijks wisselende geaccepteerde jargon van SJW's. :O
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 13:54:01 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193989428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tegen de grondwet ingaan is 'ook maar een mening', toch?
Nee een mening hebben die tegen de grondwet ingaat is "ook maar een mening". Tegen de grondwet ingaan is strafbaar feit.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:56:27 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989483
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik ken het argument, ik ben het er niet mee eens maar ik vind het prima als mensen dit zo uiten. Voor afschaffing van het homohuwelijk pleiten is voor mij echter net zoiets als pleiten om iedereen een chip in te planten waarmee alles wat je doet van de wieg tot het graf geregistreerd wordt.

Ooit was het homohuwelijk ondenkbaar. Nu is (voor jou) afschaffing ervan ondenkbaar. Dat wordt in dit diagram uitstekend weergegeven.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:57:13 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989496
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het ligt maar aan welk stukje anders. Zo zal rechts veel minder moslim geloofsstandpunten afkeuren en links veel eerder anti ingebakken christelijke waarden zijn. Wat ik altijd wel vreemd vind is rechts vaak wel zo pro christelijk is en dat links vaak wel zo pro moslim is. Beide past niet echt in hun ideologiën, maar vooral niet in hun standpunten richting dat andere geloof.

Consequent zijn blijkt erg lastig te zijn, als het op deze onderwerpen aankomt. Het blijft toch een beetje "some animals are more equal than others". Ook in de hele discriminatie en cancel culture debat.
Rechts is pro-christelijk omdat rechts staat voor een conservatieve samenleving, dwz een samenleving die is gebouwd op tradities die zich over tijd bewezen hebben (trial and error).

Links is 'pro-islamitisch' omdat links absolute waarden kent, namelijk de liberaal-democratische waarden die dicteren dat iedereen binnen de kaders van de wet de ruimte heeft om zijn eigen leven naar eigen goeddunken vorm te geven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 13:57:41 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193989504
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:54 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Zo'n vermoeiend plaatje dit. Je zou nog een plaatje kunnen toevoegen waar mensen je doxxen of je werkgever bellen nadat je weggepest bent vanwege je mening. Daarnaast, wie bepaald wat de verkeerde mening is die ongewenst is? De grootste groep schreeuwers? De platformhouder? De ToS van Twitter, FB en YouTube zijn net zo vaag en inconsequent als het dagelijks wisselende geaccepteerde jargon van SJW's. :O
Tja het zit hem er een beetje in hoe het geuit wordt, iemand ontslaan omdat hij de hele tijd zijn piemel wil laten zien is misschien te ver, iemand ontslaan omdat hij de hele tijd zijn piemel laat zien is logisch. Maar wat doe je met iemand die de hele tijd verteld dat hij zijn piemel wil laten zien.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:58:44 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989518
quote:

[..]

Eens. Ik vind het argument dat de eigenaar van het platform iedereen die hij wil mag blokkeren ook niet valide. Dan kun je mensen met abjecte meningen (bijv communisten) ook wel gaan afsluiten van het telefonie-netwerk of ze niet meer toestaan hun mond te openen in horeca-gelegenheden.
Vrijheid van meningsuiting wil ook zeggen dat mensen niet alleen een mening mogen hebben, maar ook niet dwarsgezeten worden als ze die willen uiten. Anders stelt het nog niks voor.
The End Times are wild
pi_193989520
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:12 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Inderdaad, alle mensen die niks meer gingen kopen bij de (voormalige) sponsors van VI.

Oh wacht, dat bedoelde je natuurlijk niet :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:59:22 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989526
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja het zit hem er een beetje in hoe het geuit wordt, iemand ontslaan omdat hij de hele tijd zijn piemel wil laten zien is misschien te ver, iemand ontslaan omdat hij de hele tijd zijn piemel laat zien is logisch. Maar wat doe je met iemand die de hele tijd verteld dat hij zijn piemel wil laten zien.
Functioneringsgesprek houden
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:00:09 #104
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989540
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ooit was het homohuwelijk ondenkbaar. Nu is (voor jou) afschaffing ervan ondenkbaar. Dat wordt in dit diagram uitstekend weergegeven.
Leuk en aardig, maar mijn buurvrouw is lekker en mijn buurman is kleiner dan ik ben. Waarom mag ik hem zijn kop er niet af meppen zodat ik de buurvrouw mijn woning in kan sleuren, of is het principe dat mijn vrijheid ophoudt zodra ik iemand anders in zijn vrijheid op leven belemmer geen dogma maar een zelf-evidentie, een first principle, en wat is het verschil?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:01:07 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193989561
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Rechts is pro-christelijk omdat rechts staat voor een conservatieve samenleving, dwz een samenleving die is gebouwd op tradities die zich over tijd bewezen hebben (trial and error).

Links is 'pro-islamitisch' omdat links absolute waarden kent, namelijk de liberaal-democratische waarden die dicteren dat iedereen binnen de kaders van de wet de ruimte heeft om zijn eigen leven naar eigen goeddunken vorm te geven.
Maar rechts is anti moslim, en links vaak anti christelijk. En daar wordt het dus grappig. Moslim tradities hebben zich ook over een enorm lange tijd bewezen zoveel jonger is het niet dan christendom, en als dat al een argument was dan zouden ze eerder voor het jodendom gaan want dat heeft zich langer bewezen.

Links vind aan de andere kant dat het christelijke vingertje te veel vrijheden afneemt en willen zich daardoor niet laten controleren, maar vinden het islamitische vingertje niet zo erg of vinden soms zelfs dat die aangemoedigd moet worden.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:01:32 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar mijn buurvrouw is lekker en mijn buurman is kleiner dan ik ben. Waarom mag ik hem zijn kop er niet af meppen zodat ik de buurvrouw mijn woning in kan sleuren, of is het principe dat mijn vrijheid ophoudt zodra ik iemand anders in zijn vrijheid op leven belemmer geen dogma maar een zelf-evidentie, een first principle, en wat is het verschil?
Het hoofd eraf meppen wettelijk verboden (moord). Een mening hebben over wel of geen homohuwelijk is wettelijk toegestaan.
The End Times are wild
pi_193989577
quote:

[..]

In die voorbeelden van jou zie ik tenminste 2 racisten en 2 mensen die zelf voornamelijk doxxen. Dat heeft niets met 'cancel culture' te maken. Dat heeft gewoon met fatsoenlijk gedrag te maken.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:02:35 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989586
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar rechts is anti moslim, en links vaak anti christelijk. En daar wordt het dus grappig. Moslim tradities hebben zich ook over een enorm lange tijd bewezen zoveel jonger is het niet dan christendom, en als dat al een argument was dan zouden ze eerder voor het jodendom gaan want dat heeft zich langer bewezen.

Links vind aan de andere kant dat het christelijke vingertje te veel vrijheden afneemt en willen zich daardoor niet laten controleren, maar vinden het islamitische vingertje niet zo erg of vinden soms zelfs dat die aangemoedigd moet worden.
Rechts is niet zozeer anti-moslim als wel anti-immigratie. Dat zijn in Nederland toevallig vaak moslims. In principe komen de waarden van moslims een heel eind overeen met die van conservatief-rechts.
The End Times are wild
pi_193989602
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:49 schreef AlohA het volgende:
Ik vind dat mensen die een extreme mening hebben deze mening mogen verkondigen, maar als jij er voor kiest om ze een platform te geven, en zeker in een interviewsetting, dan vind ik dat het je taak is om kritisch te zijn, vragen te stellen, door te vragen. En niet jaknikkend gewoon gaan zitten luisteren. In dat geval vind ik dat je het signaal geeft dat je instemt met de mening.
Ben je ook van mening dat dit bij de NPO ook zou moeten gelden bij mensen met wie je het toevallig wel eens bent? Zoals toen Fidan Ekiz Wilfred Genee afmaakte? Zoals gezegd, The Joe Rogan Experience is geen interview-setting maar een podcast-gesprek. Hij vraagt eerder door dan dat hij zijn eigen mening opdringt over zaken waar hij geen verstand van heeft. Daardoor zijn sommige gasten (o.a. Alex Jones) trouwens behoorlijk op hun bek gegaan bij hem.

Maar ik lees het al. Jij bent er zo eentje van die vindt dat zwijgen gelijk is aan instemmen. Dit past wel prima binnen de huidige extreem linkse ideologie van silence = violence. Als je de boodschap niet ondersteund dan ben je automatisch een racist.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:04:03 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989608
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het hoofd eraf meppen wettelijk verboden (moord). Een mening hebben over wel of geen homohuwelijk is wettelijk toegestaan.
Klopt, maar mag ik ook van mening zijn dat het recht van de sterktste zou moeten prevaleren en dat daarbij ook moord toegestaan zou moeten zijn?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:05:04 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989621
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, maar mag ik ook van mening zijn dat het recht van de sterktste zou moeten prevaleren en dat daarbij ook moord toegestaan zou moeten zijn?
Ja, zolang je maar niet oproept tot haat en/of geweld. Dus het hangt er een beetje vanaf hoe je het brengt.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:06:21 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193989640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Rechts is niet zozeer anti-moslim als wel anti-immigratie. Dat zijn in Nederland toevallig vaak moslims. In principe komen de waarden van moslims een heel eind overeen met die van conservatief-rechts.
Ja het is soms een beetje een omgekeerde wereld. Je zou als je gewoon puur op de ideologiën afgaat verwachten dat rechts zich allang had samengebald met het moslim geloof om samen tegen de ketterse progressief linkse ideeën in te gaan.

En je zou verwachten dat links de grootste criticasters van het moslim geloof zouden zijn. Nu is het veelal de wat meer rechtsgeorienteerde die de linksen er op moet wijzen dan homohaat een dingetje is binnen het moslim geloof.

En gaat rechts tekeer tegen het homogeweld terwijl het weer heel erg in de lijn van hun eigen christelijke waarden ligt.

De ideologiën zijn verruilt voor een soort andere categorisering die veelal haaks op elkaar staan.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:07:07 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989657
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja het is soms een beetje een omgekeerde wereld. Je zou als je gewoon puur op de ideologiën afgaat verwachten dat rechts zich allang had samengebald met het moslim geloof om samen tegen de ketterse progressief linkse ideeën in te gaan.

En je zou verwachten dat links de grootste criticasters van het moslim geloof zouden zijn. Nu is het veelal de wat meer rechtsgeorienteerde die de linksen er op moet wijzen dan homohaat een dingetje is binnen het moslim geloof.

En gaat rechts tekeer tegen het homogeweld terwijl het weer heel erg in de lijn van hun eigen christelijke waarden ligt.

De ideologiën zijn verruilt voor een soort andere categorisering die veelal haaks op elkaar staan.
Wat dat betreft is links-rechts ook wel erg achterhaald. Links heeft ook nog maar weinig op met de arbeiders natuurlijk.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:07:42 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193989668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:07 schreef LXIV het volgende:
Wat dat betreft is links-rechts ook wel erg achterhaald.
Dat is zeker zo inderdaad.
pi_193989703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:58 schreef LXIV het volgende:
Eens. Ik vind het argument dat de eigenaar van het platform iedereen die hij wil mag blokkeren ook niet valide. Dan kun je mensen met abjecte meningen (bijv communisten) ook wel gaan afsluiten van het telefonie-netwerk of ze niet meer toestaan hun mond te openen in horeca-gelegenheden.
Vrijheid van meningsuiting wil ook zeggen dat mensen niet alleen een mening mogen hebben, maar ook niet dwarsgezeten worden als ze die willen uiten. Anders stelt het nog niks voor.
Je ziet ook vaak dat het mensen die vanwege hun mening van bijvoorbeeld YouTube en Twitter worden afgeschopt, onmogelijk wordt gemaakt om hun eigen platform te maken. Paypal, GoFundme, Mastercard, etc maken het hun dan onmogelijk om financiering te regelen.

Dit vind ik persoonlijk enorm eng. Wat is de volgende stap? Geen gas/water/electriciteit meer?

En wat als het niet langer meer om extremen meningen gaat, maar bijvoorbeeld omdat je gelooft dat er biologische verschillen tussen mannen en vrouwen zijn?
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:11:20 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989718
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, zolang je maar niet oproept tot haat en/of geweld. Dus het hangt er een beetje vanaf hoe je het brengt.
Evenzo vind ik dat je zou mogen zeggen dat het homohuwelijk weer geschrapt zou mogen worden, maar ik ben wel van mening dat je je dan net zo buiten de liberaal-democratische structuren plaatst als degene die moord oke vindt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:13:40 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193989751
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:09 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Je ziet ook vaak dat het mensen die vanwege hun mening van bijvoorbeeld YouTube en Twitter worden afgeschopt, onmogelijk wordt gemaakt om hun eigen platform te maken. Paypal, GoFundme, Mastercard, etc maken het hun dan onmogelijk om financiering te regelen.

Dit vind ik persoonlijk enorm eng. Wat is de volgende stap? Geen gas/water/electriciteit meer?

En wat als het niet langer meer om extremen meningen gaat, maar bijvoorbeeld omdat je gelooft dat er biologische verschillen tussen mannen en vrouwen zijn?
Tja boeken werden ook verboden er zijn altijd wel kanalen waar die dan toch te vinden zijn, zo ook nu. Sterker nog die verboden hebben zonder uitzondering de boeken populairder gemaakt.
pi_193989766
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:07 schreef LXIV het volgende:
Wat dat betreft is links-rechts ook wel erg achterhaald. Links heeft ook nog maar weinig op met de arbeiders natuurlijk.
Klassenverschil is ingeruild voor rassenverschil. Arbeiders worden niet meer onderdrukt door Kapitalisten, maar minderheden door blanken. Marxistische organisaties als BLM (de organisatie dus, niet de boodschap) die geloven dat je bestande structuren moet afbranden en opnieuw moet opbouwen naar Communistisch model liften mee op de goede bedoelingen van mensen. Immers, veruit de meeste mensen willen geen racist zijn.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:15:06 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989773
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:09 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Hoelang duurt het nog voordat het geloven in biologische verschillen tussen mannen en vrouwen als een extreme mening wordt gezien?
Het geloven in verschillen tussen de rassen was 100 jaar geleden nog volledig mainstream, 50 jaar geleden eigenlijk ook nog, en beweren dat negers intellectueel gelijk zouden zijn aan blanken werd als belachelijk beschouwd. Nu is de tegenhanger ervan abject! Daarom is dat overton-window ook zo interessant.
The End Times are wild
pi_193989774
quote:

[..]

Dat is gewoon strafbaar.

Verder heb ik zelf ook niet zoveel met de zogenaamde 'cancel culture', steker nog ik heb zelf boeken en entertainment hier staan van twijfelachtige makers. Echter vind ik wel dat mensen de vrijheid moeten hebben om hun vragen en consequenties te kunnen stellen over zaken die men verwerpelijk vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 08-07-2020 14:26:10 ]
Incelfrikandel
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:15:34 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989780
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:14 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Klassenverschil is ingeruild voor rassenverschil. Arbeiders worden niet meer onderdrukt door Kapitalisten, maar minderheden door blanken. Marxistische organisaties als BLM (de organisatie dus, niet de boodschap) die geloven dat je bestande structuren moet afbranden en opnieuw moet opbouwen naar Communistisch model liften mee op de goede bedoelingen van mensen. Immers, veruit de meeste mensen willen geen racist zijn.
Ja, ja, ja! Dat is het exact. Ik wist dat al maar was me daar nog niet van bewust!!
The End Times are wild
pi_193989803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:02 schreef AlohA het volgende:
In die voorbeelden van jou zie ik tenminste 2 racisten en 2 mensen die zelf voornamelijk doxxen. Dat heeft niets met 'cancel culture' te maken. Dat heeft gewoon met fatsoenlijk gedrag te maken.
Fatsoenlijk gedrag is objectief. Wie bepaalt wat fatsoenlijk is? En wat als hetgeen nu fatsoenlijk is, over 10 jaar onfatsoenlijk is? Gaan we dan mensen op basis van oude tweets cancelen? Want dit is wat er nu gebeurt. Ruimte voor vergeving is er niet meer.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:17:35 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193989810
Eigenlijk zou je moeten zeggen 'Klassenstrijd is ingeruild voor rassenstrijd', maar die rassenstrijd is juist waar progressief dan niks van wil horen! Want juist omdat ras niet bestaat gaan ze het 24/7 er over hebben in alle media.
Dubbeldenk.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:17:59 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989812
quote:

[..]

Die onderdrukking van het zuiden door het noorden is altijd al een links thema geweest, dat is niet nieuw.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193989846
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Die lui die jij opnoemt staan vooral bekend om het verspreiden van leugens en haat. Mensen vinden dat over het algemeen niet heel erg tof, dus dan moet je niet vreemd opkijken als die lui veel kritiek krijgen.

Maar om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat conservatief rechts helemaal niet wil dat de rest van de samenleving gebruik maken van hun vrijheid )van meningsuiting). Waarmee ze dus onderscheiden van ‘gewoon’ rechts die staan voor vrijheid en zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Gewoon rechts zal bijvoorbeeld ook geen moeite hebben met het homohuwelijk, want vrijheid.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193989870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Verder heb ik zelf ook niet zoveel met de zogenaamde 'cancel culture', steker nog ik heb zelf boeken en entertainment hier staan van twijfelachtige makers. Echter vind ik wel dat mensen de vrijheid moeten hebben om hun vragen en consequenties te kunnen stellen over zaken die men verwerpelijk vind.
Men gaat nu al veel verder dan meningen. SJW vinden dat acteurs niet meer als mensen van een andere ras/geaardheid mogen spelen. Voice actors moeten dezelfde kleur hebben als het personage dat ze inspreken. En schrijvers mogen niet meer schrijven over hoofdpersonen met een andere kleur dan de schrijver.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:21:51 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989872
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die lui die jij opnoemt staan vooral bekend om het verspreiden van leugens en haat. Mensen vinden dat over het algemeen niet heel erg tof, dus dan moet je niet vreemd opkijken als die lui veel kritiek krijgen.
Kritiek krijgen impliceert weerwoord, deplatforming van dat soort meningen is natuurlijk wat anders.
quote:
Maar om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat conservatief rechts helemaal niet wil dat de rest van de samenleving gebruik maken van hun vrijheid )van meningsuiting). Waarmee ze dus onderscheiden van ‘gewoon’ rechts die staan voor vrijheid en zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Gewoon rechts zal bijvoorbeeld ook geen moeite hebben met het homohuwelijk, want vrijheid.
Dit soort vrijheden zijn historisch gezien 'links'. Rechts betekent niet zozeer 'zo min mogelijk overheidsbemoeienis' maar is een combinatie van sociaal- en fiscaal-conservatieve opvattingen en laissez-faire economie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193989900
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Men gaat nu al veel verder dan meningen. SJW vinden dat acteurs niet meer als mensen van een andere ras/geaardheid mogen spelen. Voice actors moeten dezelfde kleur hebben als het personage dat ze inspreken. En schrijvers mogen niet meer schrijven over hoofdpersonen met een andere kleur dan de schrijver.
Dat zijn gewoon meningen. En men mag die mening gewoon hebben wat mij betreft.
Incelfrikandel
pi_193989919
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:03 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ben je ook van mening dat dit bij de NPO ook zou moeten gelden bij mensen met wie je het toevallig wel eens bent? Zoals toen Fidan Ekiz Wilfred Genee afmaakte? Zoals gezegd, The Joe Rogan Experience is geen interview-setting maar een podcast-gesprek. Hij vraagt eerder door dan dat hij zijn eigen mening opdringt over zaken waar hij geen verstand van heeft. Daardoor zijn sommige gasten (o.a. Alex Jones) trouwens behoorlijk op hun bek gegaan bij hem.

Maar ik lees het al. Jij bent er zo eentje van die vindt dat zwijgen gelijk is aan instemmen. Dit past wel prima binnen de huidige extreem linkse ideologie van silence = violence. Als je de boodschap niet ondersteund dan ben je automatisch een racist.
Ik heb het in mijn reacties niet over links/rechts gehad.Ik weet niet wie Fidan Ekiz is en heb bijzonder weinig op met dat neprelletje over VI. Gewoon weer een andere manier van de media om de aandacht af te leiden van BLM. Ze vielen in een zwart gat na Femke Halsema.

Wat vinden al die mensen die denken dat Cancel Culture een ding is eigenlijk van hoe er met Femke Halsema omgegaan wordt?
pi_193989930
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:20 schreef Morrigan het volgende:
Mijn ervaring is juist dat de meeste rechtse, conservatieve mensen er totaal geen moeite mee hebben op het debat aan te gaan met linkse mensen. Meestal lullen ze de tegenpartij wel inhoudelijk volledig onder het tapijt met feiten en argumenten. Waarna die weer gaan gillen over de toon, fatsoen en platforms bieden aan foute meningen.
pi_193989953
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat zijn gewoon meningen. En men mag die mening gewoon hebben wat mij betreft.
Eens. Maar het blijft niet bij meningen. Mensen worden net zo lang onder druk gezet tot ze zich onderwerpen. Zie dit meest recente voorbeeld.

https://www.nu.nl/film/60(...)p-sociale-media.html
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:28:12 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989957
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:26 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat de meeste rechtse, conservatieve mensen er totaal geen moeite mee hebben op het debat aan te gaan met linkse mensen. Meestal lullen ze de tegenpartij wel inhoudelijk volledig onder het tapijt met feiten en argumenten. Waarna die weer gaan gillen over de toon, fatsoen en platforms bieden aan foute meningen.
_O- _O-
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193989960
quote:

[..]

Haha alleen in een setting van onvoorbereide studenten tegen mensen met jaren debattraining.
pi_193989990
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:27 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Eens. Maar het blijft niet bij meningen. Mensen worden net zo lang onder druk gezet tot ze zich onderwerpen. Zie dit meest recente voorbeeld.

https://www.nu.nl/film/60(...)p-sociale-media.html
Je linkt doet het niet.
Incelfrikandel
pi_193989999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:25 schreef AlohA het volgende:
Wat vinden al die mensen die denken dat Cancel Culture een ding is eigenlijk van hoe er met Femke Halsema omgegaan wordt?
Ik vind haar een hypocriet en totaal ongeschikt als burgemeester van Amsterdam. Maar van mij mag ze gewoon meedoen aan het publieke debat. Wat is je punt precies?
pi_193990013
quote:
Op woensdag 8 juli 2020 14:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:[/b]

[..]

Je linkt doet het niet.
https://www.nu.nl/film/60(...)n-af-na-kritiek.html
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:34:25 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Dit. En tevens is ras een 'social construct' wat helemaal niet bestaat.

Hoe mensen zo twee totaal tegengestelde standpunten gelijktijdig kunnen aanhangen is voor mij echt een raadsel. Lees je ook terug in 1984 trouwens.
The End Times are wild
pi_193990042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:34 schreef LXIV het volgende:
Hoe mensen zo twee totaal tegengestelde standpunten gelijktijdig kunnen aanhangen is voor mij echt een raadsel. Lees je ook terug in 1984 trouwens.
Dat boek was een waarschuwing, maar sommige mensen lijken het meer als handleiding te gebruiken. :{
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:38:35 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990082
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit. En tevens is ras een 'social construct' wat helemaal niet bestaat.

Ras is inderdaad een sociaal construct, maar als iets sociaal geconstrueerd is wordt het daarmee in sociologische zin werkelijkheid. Desalniettemin is het natuurlijk achterlijk dat donkere cartoonpersonages alleen ingesproken mogen worden door donkere acteurs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193990103
quote:
Als ik het zo lees heeft ze wat kritiek gekregen over hoe ze sprak over haar rol, is ze in dialoog gegaan met de critici en heeft ze vervolgens de conclusie getrokken dat haar rol beter gespeeld kan worden door een transman met meer achtergrondkennis.

Wat is daar mis mee?

Kijk van mij had ze haar rol niet op hoeven geven, maar ik zie niet in waarom anderen niet niet hoeven te vinden en Berry zich niet hoeft te bedenken.
Incelfrikandel
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:40:47 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ras is inderdaad een sociaal construct, maar als iets sociaal geconstrueerd is wordt het daarmee in sociologische zin werkelijkheid. Desalniettemin is het natuurlijk achterlijk dat donkere cartoonpersonages alleen ingesproken mogen worden door donkere acteurs.
Als iets een social contruct is dan is het niet biologisch meetbaar. Het is gewoon mogelijk om van een losse levercel te bepalen tot welk ras de 'eigenaar' behoort. Net zo goed als te bepalen of het een man of een vrouw is.
Echte social constructs, zoals adelijke titels of militaire rangen zijn niet van een enkele cel af te lezen, of ook maar van het hele lichaam.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:42:05 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als iets een social contruct is dan is het niet biologisch meetbaar. Het is gewoon mogelijk om van een losse levercel te bepalen tot welk ras de 'eigenaar' behoort. Net zo goed als te bepalen of het een man of een vrouw is.
Echte social constructs, zoals adelijke titels of militaire rangen zijn niet van een enkele cel af te lezen, of ook maar van het hele lichaam.
Definieer ras.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:43:13 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990184
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Definieer ras.
De zichtbare en onzichtbare gemeenschappelijke erfelijke eigenschappen binnen een groep mensen die samenhangt met onder meer aanpassingen aan het klimaat waar die specifieke groep geevolueerd is.

Of zoiets.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:44:30 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990208
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

De zichtbare en onzichtbare gemeenschappelijke erfelijke eigenschappen binnen een groep mensen die samenhangt met onder meer aanpassingen aan het klimaat waar die specifieke groep geevolueerd is.

Of zoiets.
En hoeveel moet je DNA afwijken van welke standaard om tot een ander ras te behoren?
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:44:40 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990213
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of zoiets.
en hoe baken je dat af? zijn Arabieren een ras? Bantoes? Ainu? Vuurlandindianen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:45:36 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990240
Het begrip soort is al lastig, ras ligt daaronder en is nog ongrijpbaarder.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:46:38 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990260
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Ras impliceert een soort verstening, of in ieder geval doorfokking.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:46:57 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990266
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En hoeveel moet je DNA afwijken van welke standaard om tot een ander ras te behoren?

Dat kun je definieren door bijvoorbeeld een 2- of meerdimensionale positie in zo'n map te bepalen.
Er zullen altijd mengvormen zijn, per definitie bijna.
The End Times are wild
pi_193990280
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Als ik het zo lees heeft ze wat kritiek gekregen over hoe ze sprak over haar rol, is ze in dialoog gegaan met de critici en heeft ze vervolgens de conclusie getrokken dat haar rol beter gespeeld kan worden door een transman met meer achtergrondkennis.

Wat is daar mis mee?

Kijk van mij had ze haar rol niet op hoeven geven, maar ik zie niet in waarom anderen niet niet hoeven te vinden en Berry zich niet hoeft te bedenken.
Ik vind het nogal intimiderend. Een actrice mag dus geen rol meer spelen als deze niet overeenkomt met haar geaardheid of ras. Het is geen dialoog. Het is buigen voor de online meute en knielen om verder gezeik te voorkomen. Zie ook haar excuus bericht. Dat is geen oprechte tweet maar een checklist van de juiste terminologie.

pi_193990317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:31 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik vind haar een hypocriet en totaal ongeschikt als burgemeester van Amsterdam. Maar van mij mag ze gewoon meedoen aan het publieke debat. Wat is je punt precies?
Ik zou zeggen dat intussen een paar jaar aan haatcampagne vanuit bepaalde (social) media met als enige doel haar weg te pesten als burgemeester van Amsterdam, perfect passen in de spelregels van 'Cancel Culture'
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:50:46 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990355
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat kun je definieren door bijvoorbeeld een 2- of meerdimensionale positie in zo'n map te bepalen.
Er zullen altijd mengvormen zijn, per definitie bijna.
Tja en in zo'n pca kun je de gebieden trekken die je wilt. En zo kan dus ras arbitrair afgebakend worden en is het niet meer zo'n heel zinnig begrip.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:51:02 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:48 schreef AlohA het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat intussen een paar jaar aan haatcampagne vanuit bepaalde (social) media met als enige doel haar weg te pesten als burgemeester van Amsterdam, perfect passen in de spelregels van 'Cancel Culture'
Er werd al vanaf het begin op haar ingehakt en vanuit rechts heeft zij nooit een eerlijke kans gehad, maar ik vind haar wel een teleurstellend slechte indruk maken als burgemeester. Wel heb ik grote bewondering voor haar authenticiteit en strijd voor de vrijheid van meningsuiting.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193990379
Overigens loopt dat hele gezeik over ras al meteen spaak als je mensen uit de zwarte gemeenschap hebt die conservatief zijn, of BLM niet steunen. Dan zijn ze, in de woorden van Joe Biden "niet echt zwart". Dit is zo giftig aan deze hele ideologie. Mensen worden niet meer individueel beoordeeld, maar op op basis van hun kleurtje. :r

woensdag 8 juli 2020 @ 14:53:21 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990397
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja en in zo'n pca kun je de gebieden trekken die je wilt. En zo kan dus ras arbitrair afgebakend worden en is het niet meer zo'n heel zinnig begrip.
Je kunt altijd alles relativeren. Voor een kind van 4 is het echter eenvoudig te zien of iemand een man of een vrouw danwel een blanke of Afrikaan is. Dat hele ontkennen van dat soort evidente zaken heb ik altijd vergezocht gevonden.
Maar goed, als iemand per se 'kleurenblind' wil zijn en het verschil tussen rassen niet kan/wil zien, dan moet zo'n persoon niet 5 minuten later gaan eisen dat nota bene een cartoon-karakter (dat inderdaad geen ras heeft!) wordt ingesproken door iemand wiens huidskleur overeenkomt met de verf waarmee dat karakter is ingekleurd. Als ras niet bestaat is dat dus onzin.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:53:59 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990410
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:52 schreef Aurelius het volgende:
Overigens loopt dat hele gezeik over ras al meteen spaak als je mensen uit de zwarte gemeenschap hebt die conservatief zijn, of BLM niet steunen. Dan zijn ze, in de woorden van Joe Biden "niet echt zwart". Dit is zo giftig aan deze hele ideologie. Mensen worden niet meer individueel beoordeeld, maar op op basis van hun kleurtje. :r

Dat vidn ik dan weer racistisch. Dat een neger niet pro-trump mag zijn van een blanke 'Karin' omdat negers nu eenmaal democratisch moeten zijn!
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:54:34 #156
182233 thedeedster
pi_193990420
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:48 schreef AlohA het volgende:

[..]

Mevrouw Halsema is een product? Volstrekt absurde vergelijking. Dit heeft niets met cancel culture te maken.

Daarnaast, wat dat wegpesten betreft; ze geeft zelf alle munitie.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:55:12 #157
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990435
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt altijd alles relativeren. Voor een kind van 4 is het echter eenvoudig te zien of iemand een man of een vrouw danwel een blanke of Afrikaan is. Dat hele ontkennen van dat soort evidente zaken heb ik altijd vergezocht gevonden.
Maar goed, als iemand per se 'kleurenblind' wil zijn en het verschil tussen rassen niet kan/wil zien, dan moet zo'n persoon niet 5 minuten later gaan eisen dat nota bene een cartoon-karakter (dat inderdaad geen ras heeft!) wordt ingesproken door iemand wiens huidskleur overeenkomt met de verf waarmee dat karakter is ingekleurd. Als ras niet bestaat is dat dus onzin.
Apart, er zijn genoeg mensen die mij voor een Afrikaan houden, zelfs volwassenen, terwijl ik genetisch toch stukken dichter tegen Europeanen aanschurk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193990444
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:47 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik vind het nogal intimiderend. Een actrice mag dus geen rol meer spelen als deze niet overeenkomt met haar geaardheid of ras. Het is geen dialoog. Het is buigen voor de online meute en knielen om verder gezeik te voorkomen. Zie ook haar excuus bericht. Dat is geen oprechte tweet maar een checklist van de juiste terminologie.

Als ik het zo lees waren er twee vormen van kritiek:

- Ze deed uitspraken over transgenders die niet passen bij haar rol.
- Een transgenderrol kan beter moet gespeeld worden door iemand die daadwerkelijk transgender is omdat transgenderacteurs niet goed worden vertegenwoordigd.

Het eerste argument ben ik het wel mee eens als ik het zo lees, de tweede niet(maar ik kan me er wel wat bij voorstellen). Bij nader inzien vond Berry van wel.

Tsja Aurelius ik begrijp niet zo goed wat je daar intimiderend aan vindt.
Incelfrikandel
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:55:48 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990445
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Apart, er zijn genoeg mensen die mij voor een Afrikaan houden, zelfs volwassenen, terwijl ik genetisch toch dichter tegen Europeanen aanschurk.
Heb je dat via een DNA-test onderzocht?
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:56:36 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Heb je dat via een DNA-test onderzocht?
Nee, hou het maar op een educated guess
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193990464
quote:
Dat vidn ik dan weer racistisch. Dat een neger niet pro-trump mag zijn van een blanke 'Karin' omdat negers nu eenmaal democratisch moeten zijn!
Het gaat om macht. Zie ook Kanye West. Self-made zwarte miljardair (!) geeft aan mee te willen doen aan de presidentsverkiezingen. Maar dan krijgt hij me toch een bak kritiek over zich heen omdat hij ooit met Trump op de foto is geweest. Echte reden is natuurlijk dat hij zwarte stemmen weggehaald bij de Democraten.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:57:29 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990476
@-XOR- En is deze boot gevuld met Afrikanen of met Zweden? Of kun je dat niet zeggen omdat het niet zichbaar is?
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:58:04 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990493
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Misschien is jouw afkomst dan wel anders dan je zelf denkt.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:58:38 #164
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193990512
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Klopt. Het is een cultureel construct op basis van fenotypische kenmerken gekoppeld aan geografische herkomst. Er zit een belangrijke biologische component in, maar het verschijnsel leent zich blijkbaar slecht voor een zuiver natuurwetenschappelijke benadering.
pi_193990533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die onderdrukking van het zuiden door het noorden is altijd al een links thema geweest, dat is niet nieuw.
Ach, mensen schermen graag met termen als 'marxisme', 'rassenstrijd' etc. zonder enig historisch besef, en vaak ook zonder inhoudelijke kennis van wat bv. het marxisme inhoudt. Voor sommigen is 'links' een synoniem voor 'marxisme'.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:59:29 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990537
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Klopt. Het is een cultureel construct op basis van fenotypische kenmerken gekoppeld aan geografische herkomst. Er zit een belangrijke biologische component in, maar het verschijnsel leent zich blijkbaar slecht voor een zuiver natuurwetenschappelijke benadering.
Ik kan zonder technische hulpmiddelen een systeem bedenken dat ras 95% zuiver classificeert.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:00:23 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990553
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien is jouw afkomst dan wel anders dan je zelf denkt.
Nee, veel blanken snappen niets van afkomsten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 15:01:12 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990577
quote:

[..]

Het gaat erom wat je ermee wilt aantonen. Als je er mee wilt aantonen dat er een kleurscharkering in huiden bestaat prima. Maar waar ras voor gebruikt wordt zowel bij mensen als bij honden fokkers is er allerlei ongefundeerde aannames aan hangen.

Wat je krijgt is een arbitraire categorisering met verregaande gevolgen. Maar zo zitten wij mensen in elkaar wij doen aan patroon herkenning, en we moeten actief werken om deze patroon herkeninning te neutraliseren. Niet omdat patroon herkenning niet nuttig is maar omdat onze patroon herkenning op de meeste vlakken aanwijsbaar onjuist is. We herkennen patronen in random verdelingen (want er zitten patronen in random verdelingen) en hangen daar conclusies aan die niet waar zijn. Of soms zelfs selfforfilling profecies worden.

Om een voorbeeldje te geven mensen hebben apple gevraagd of ze hun random shuffle meer random konden maken, wat apple toen gedaan heeft is de shuffle veel minder random gemaakt. Want het komt random best vaak voor dat je twee keer hetzelfde nummer achter elkaar hoort.

Dus jij vind het raar dat we evidente verschillen niet mogen duiden, maar hou je dan ook rekening mee met "evidente verschillen" die evident lijken maar het na meting niet zijn?

Criminelen hebben ook evident een boeventronie... :P maar schedelmeting wijst anders uit :D
pi_193990580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:38 schreef -XOR- het volgende:
Desalniettemin is het natuurlijk achterlijk dat donkere cartoonpersonages alleen ingesproken mogen worden door donkere acteurs.
Hoewel er verder vrijwel niemand is die dat beweerd. En zo rollen we van stropop naar stropop.
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:02:50 #170
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193990616
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk sowieso gradaties, mengvormen, geleidelijke overgangen, zoals bij bijna alles in de mensenwereld, en daarnaast ook individuen die dicht bij het raciale "ideaaltype" liggen.
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:04:27 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990646
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:57 schreef LXIV het volgende:
@:-XOR- En is deze boot gevuld met Afrikanen of met Zweden? Of kun je dat niet zeggen omdat het niet zichbaar is?
[ afbeelding ]
Ik ken overigens genoeg zweden die op deze mensen lijken en ook afrikanen die er anders uitzien maar laat ik niet over de terminologie vallen. Maar ik neem aan dat deze mensen uit Afrika afkomstig zijn. Of zij uit West- of Oost Afrika komen kan ik dan weer niet met zekerheid zeggen. Ik ken Zowel West- als Oost-Afrikanen die er ongeveer zo uitzien.

edit: ik gok trouwens op meer richting Oost-Afrika.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193990653
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoewel er verder vrijwel niemand is die dat beweerd. En zo rollen we van stropop naar stropop.
En sowieso zijn het voornamelijk mensen aan de rechterkant die gaan stuiteren als James Bond opeens door een zwarte acteur gespeeld wordt, of Captain America een vrouwelijk personage wordt
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:04:50 #173
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193990654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:40 schreef dimmak het volgende:
Ik vond Rowling altijd een raar mens, maar ik begin haar steeds meer te mogen.
Ze deed hard mee totdat ze zelf een keer de klos was. Vordat soort mensen kan ik moeilijk respect opbrengen
pi_193990689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kan zonder technische hulpmiddelen een systeem bedenken dat ras 95% zuiver classificeert.
Lijkt me ook niet zo moeilijk als je je definitie van ras bepaalt a.d.h.v. de meetbare elementen in jouw systeem.

Geslacht is overigens eveneens gewoon een sociaal construct: waarom scheiden we wel mensen met andere genitaliën, maar niet o.b.v. kleur ogen?
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:06:42 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ze deed hard mee totdat ze zelf een keer de klos was. Vordat soort mensen kan ik moeilijk respect opbrengen
JK Rowling is links, maar heeft zij ook meegedaan aan cancel culture?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:07:31 #176
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193990710
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het gaat erom wat je ermee wilt aantonen. Als je er mee wilt aantonen dat er een kleurscharkering in huiden bestaat prima. Maar waar ras voor gebruikt wordt zowel bij mensen als bij honden fokkers is er allerlei ongefundeerde aannames aan hangen.
Bij de klassieke rassenleer gaat het vooral om combinaties van anatomische kenmerken, met name in het gezicht, meen ik. Dus niet alleen huidskleur, maar ook globale lichaamsbouw, vorm van de schedel, stand van de ogen, haartype, breedte van de neusbrug en dat soort zaken. Daarin bestaan inderdaad wel globale verschillen tussen de populaties van Europa, Azië en Afrika bezuiden de Sahara. Niet overal in dezelfde mate en niet bij elk afzonderlijk individu, uiteraard.
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:07:38 #177
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193990712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja..... :')
Zo werkt dat niet hè. Je zal documenten van echtheid moeten kunnen overleggen
pi_193990719
Mooie brief, vooral met zo'n lijst van ondertekenaars. Het is een soort "who's who" van woke opiniemakers die niks anders doen dan hun legers volgelingen op Twitter aansporen tegen alles wat niet deugt.

Goh zo raar dat "right-wing demagogues" met deze zaak aan de haal gaan. Een meer positieve benadering zou niet zijn "right-wing demagogues" maar "mensen die al meer dan 5 jaar met deze shit te maken hebben en zich er consequent tegen uitgesproken hebben terwijl wij het hebben aangemoedigd".

Maar goed er worden hier en daar alweer wat keutels ingetrokken:

woensdag 8 juli 2020 @ 15:08:33 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990720
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja..... :')
Zo werkt dat niet hè. Je zal documenten van echtheid moeten kunnen overleggen
Sure :') Ik ben dravidisch, daar zit doorgaans weinig Afrikaans bloed bij kan ik je zeggen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193990761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

JK Rowling is links, maar heeft zij ook meegedaan aan cancel culture?
Nee volgens mij niet. Ze is altijd erg redelijk geweest, ook in haar houding naar de LHBTQSIJ gemeenschap. Dit zeer tegen het zere been van de extremere kant van links
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:11:56 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990780
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat zit in ons ras, daar kunnen wi ook niks aan doen
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:13:00 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990793
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:08 schreef Vasilevski het volgende:
Mooie brief, vooral met zo'n lijst van ondertekenaars. Het is een soort "who's who" van woke opiniemakers die niks anders doen dan hun legers volgelingen op Twitter aansporen tegen alles wat niet deugt.

Goh zo raar dat "right-wing demagogues" met deze zaak aan de haal gaan. Een meer positieve benadering zou niet zijn "right-wing demagogues" maar "mensen die al meer dan 5 jaar met deze shit te maken hebben en zich er consequent tegen uitgesproken hebben terwijl wij het hebben aangemoedigd".

Maar goed er worden hier en daar alweer wat keutels ingetrokken:

Ja joh? Steven Pinker, Francis Fukuyama en Ignatieff zijn woke opiniemakers?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:13:06 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En sowieso zijn het voornamelijk mensen aan de rechterkant die gaan stuiteren als James Bond opeens door een zwarte acteur gespeeld wordt, of Captain America een vrouwelijk personage wordt
Ja, maar die mensen ontkennen het bestaan van ras dan ook niet.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:14:25 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990809
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Sure :') Ik ben dravidisch, daar zit doorgaans weinig Afrikaans bloed bij kan ik je zeggen.
Alleen als je enkel naar jouw huidskleur kijkt zul je dan als Afrikaan ingedeeld worden. Maar dat is slechts 1 detail.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:14:42 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zit in ons ras, daar kunnen wi ook niks aan doen
In jullie type, maar zelfs dat niet. Veel Nederlanders denken dat alles wat donker is en geen spleeetogen heeft uit Afrika komt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:15:27 #187
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193990823
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik dacht met een nazaat van Dracula van doen te hebben maar het houdt dus heel iets anders in
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:16:38 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990845
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alleen als je enkel naar jouw huidskleur kijkt zul je dan als Afrikaan ingedeeld worden. Maar dat is slechts 1 detail.
Klopt, maar je blijft met allerlei definitie- en afbakeningsproblemen zitten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193990866
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kijk dat mag je vinden natuurlijk, maar ik zou het zelf ook vrij eng vinden als restauranteigenaren, telefonieproviders en platformbeheerders niet meer zouden mogen bepalen hoe er van hun diensten gebruik wordt gemaakt.
Incelfrikandel
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:18:21 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990875
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, maar je blijft met allerlei definitie- en afbakeningsproblemen zitten.
Ja. Toch zal een beetje etnoloog of hoe zoiets tegenwoordig heet, een Dravidier op zicht gewoon in Zuid-India plaatsen. Dat zal hij in 95% van de gevallen juist inschatten.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:18:35 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Kijk dat mag je vinden natuurlijk, maar ik zou het zelf ook vrij eng vinden als restauranteigenaren, telefonieproviders en platformbeheerders niet meer zouden mogen bepalen hoe er van hun diensten gebruik wordt gemaakt.
Mogen ze niet.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:18:58 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990891
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:15 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik dacht met een nazaat van Dracula van doen te hebben maar het houdt dus heel iets anders in
Je ziet me wel slecht aankomen 's nachts totdat ik mijn tanden ontbloot, wat dat betreft was het Dracula beter uitgekomen als hij wat zuiders bloed (pun) zou hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193990924
quote:
"De vrije uitwisseling van informatie en ideeën, die de liberale maatschappij in leven houdt, wordt elke dag verder beperkt"
In een liberale samenleving is het inderdaad van belang dat een vrije uitwisseling van informatie en ideeën mogelijk blijft. Dat geldt voor de mensen die een boek uitbrengen, maar ook voor de mensen die van mening zijn dat een boycot een prima manier is om te laten zien dat je het ergens niet mee eens bent en anderen oproepen hetzelfde te doen. Stemmen met de portemonnee. Is ook erg neo-liberaal.

En tsja, dan lijkt het me toch voornamelijk het probleem van die schrijvers, dat ze in zee zijn gegaan met uitgevers die blijkbaar zwichten voor een bepaalde publieke opinie. Die open brief komt op mij dan ook erg over als 'wij willen graag ongestoord gebruik maken van een sterk platform om onze schrijfsels wereldkundig te maken en geld te verdienen, zonder daarbij enig tegengas te ervaren van mensen die het niet met ons eens zijn'.

Dan publiceren ze hun werken zelf maar.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:21:19 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990932
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Toch zal een beetje etnoloog of hoe zoiets tegenwoordig heet, een Dravidier op zicht gewoon in Zuid-India plaatsen. Dat zal hij in 95% van de gevallen juist inschatten.
Tuurlijk, maar maakt dat een apart ras? Overigens heb ik juist ook zeer veel Noord-Indiase kenmerken dus zo duidelijk is dat allemaal niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 15:21:42 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990939
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zit in ons ras, daar kunnen wij ook niks aan doen
Tja als grap is dit leuk, maar hier ligt wel een kernprobleem. Die hele "daar kun je niets aan doen want: biologie" is veelal onzinnig. Het wordt door veel mensen gebruikt als excuus om de verschrikkelijkste dingen te zeggen en doen die ze nooit jegens het eigen clubje zouden doen. Daarom zouden we eens moeten stoppen met dat indelen in clubjes. Ik weet dat jij daar wel fan van bent, het maakt zaken soms eenvoudig maar wat heb je nou aan eenvoudigheid als je geen rekening houdt met individuele gevallen.

Dat is trouwens ook wat de cancel culture wil zaken vereenvoudigen het wordt makkellijker als je alles kunt indelen in goed en kwaad. Maar de meeste mensen zijn geen van beide of voornamelijk allebij. Ongeacht ras of ideologie alle mensen hebben deugdelijke en ondeugdelijke kanten en die gaan niet weg door ze te negeren of door ze te benoemen. En ze zijn ook nog eens niet statisch over een heel leven. En al helemaal niet homogeen of evenredig verdeeld over een grote groep.
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:31:55 #196
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193991063
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:20 schreef probeer het volgende:

[..]

In een liberale samenleving is het inderdaad van belang dat een vrije uitwisseling van informatie en ideeën mogelijk blijft. Dat geldt voor de mensen die een boek uitbrengen, maar ook voor de mensen die van mening zijn dat een boycot een prima manier is om te laten zien dat je het ergens niet mee eens bent en anderen oproepen hetzelfde te doen. Stemmen met de portemonnee. Is ook erg neo-liberaal.

En tsja, dan lijkt het me toch voornamelijk het probleem van die schrijvers, dat ze in zee zijn gegaan met uitgevers die blijkbaar zwichten voor een bepaalde publieke opinie. Die open brief komt op mij dan ook erg over als 'wij willen graag ongestoord gebruik maken van een sterk platform om onze schrijfsels wereldkundig te maken en geld te verdienen, zonder daarbij enig tegengas te ervaren van mensen die het niet met ons eens zijn'.

Dan publiceren ze hun werken zelf maar.
Dat zwichten van uitgevers leidt er wel toe dat de input voor het publieke debat, zoals @LXIV al aangaf, zich versmalt tot het Overton-venster en het daarom is het wel goed dat linkse opiniemakers zich uitspreken omdat juist de VVM in linkse zin geholpen moet worden zich te ontworstelen aan bepaalde structuren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:36:38 #197
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193991118
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je bedoeld de onderdrukking van Brabant en Limburg voor een paar eeuwen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:41:27 #198
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193991193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar maakt dat een apart ras? Overigens heb ik juist ook zeer veel Noord-Indiase kenmerken dus zo duidelijk is dat allemaal niet.
"Dravidisch" schijnt geen raciale groep te zijn. In het boekje Races of Man (British Museum, 1965) werden niet-Europide sprekers van Dravidische talen in Zuid-India geclassificeerd als "Veddoïde", en zij zouden dan afstammelingen van de oorspronkelijke bevolking van het Indiase subcontinent zijn. Dit dateert uiteraard allemaal van voor het grootschalige DNA-onderzoek van de laatste drie decennia.
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:41:42 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193991197
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je bedoeld de onderdrukking van Brabant en Limburg voor een paar eeuwen?
Die stonden in de belevingswereld toch te ver weg helaas.

Ik doelde meer op het steunen van de Haitiaanse revolutie door Robbispierre en het naar Frankrijk halen van vrije Haitianen, op de brieven van Condorcet tegen de slavernij, op de uit het aan het Neo-Marxisme gelieerde dependencia-theorieen, op Domela Nieuwenhuis, op VDB'ers als Van Deventer en Rhemrev, op de communisten in Rusland en Oost-Duitsland die Afrikanen en Aziaten in Moskou en Berlijn opleidden ter verheffing van de tropische volkeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193991229
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat zwichten van uitgevers leidt er wel toe dat de input voor het publieke debat, zoals @:LXIV al aangaf, zich versmalt tot het Overton-venster
Waarom leidt het zwichten van uitgevers er toe dat de input voor het publieke debat versmalt? Kunnen die schrijvers / opiniemakers nu niet meer publiceren dan? Natuurlijk kunnen ze dat wel, zeker in deze moderne tijden. Hooguit is het wat minder lucratief omdat ze minder gefaciliteerd worden door een grote uitgever met een kek distributienetwerk. En dat zal dan ook wel de voornaamste reden zijn dat die lui nu butthurt doen.

quote:
het daarom is het wel goed dat linkse opiniemakers zich uitspreken omdat juist de VVM in linkse zin geholpen moet worden zich te ontworstelen aan bepaalde structuren.
Dikke prima. Ben het er persoonlijk zelfs nog wel aardig mee eens, die kritiek op bepaalde structuren in de linkerkant van het publieke debat / politieke bestek.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:45:05 #201
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193991237
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:41 schreef Iblardi het volgende:

[..]

"Dravidisch" schijnt geen raciale groep te zijn. In het boekje Races of Man (British Museum, 1965) werden niet-Europide sprekers van Dravidische talen in Zuid-India geclassificeerd als "Veddoïde", en zij zouden dan afstammelingen van de oorspronkelijke bevolking van het Indiase subcontinent zijn. Dit dateert uiteraard allemaal van voor het grootschalige DNA-onderzoek van de laatste drie decennia.
Neuh, het is een mengelmoes van vroeg-Aziatische volkeren (Veddoide), volkeren die zich in het neolithisch tijdsgewricht in zuidelijk Iran en Pakistan ophielden en Steppevolkeren, in variabele samenstelling.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:45:15 #202
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193991238
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet zo moeilijk als je je definitie van ras bepaalt a.d.h.v. de meetbare elementen in jouw systeem.

Geslacht is overigens eveneens gewoon een sociaal construct: waarom scheiden we wel mensen met andere genitaliën, maar niet o.b.v. kleur ogen?
Omdat die ook daadwerkelijk anders zijn. En er aan die andere genetalien ook andere hormoonhuishouding, spieropbouw en denkprocessen vast zitten.

Maakt niet dat je ze als minderwaardig moet zien maar anders zijn wel degelijk.

M.b.t. oogkleur is dat verband er niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:46:46 #203
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193991261
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Neuh, het is een mengelmoes van vroeg-Aziatische volkeren, volkeren die zich in het neolithisch tijdsgewricht in zuidelijk Iran en Pakistan ophielden en Ariers, in variabele samenstelling.
Het één sluit het ander niet uit. "Ariërs" is een taalgroep.
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:50:40 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193991329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het één sluit het ander niet uit. "Ariërs" is een taalgroep.
Ariers vond ik zelf ook wat ongelukkig uitgedrukt inderdaad, maar ik bedoelde natuurlijk Ariers in de originele betekenis: een deel van de Yamnaya dat zich in Iran en Noord-India vestigde. Maar inderdaad, dravidiers hebben hun onderscheidende uiterlijke kenmerken waarschijnlijk vooral meegekregen van de Veddoiden, hoewel het Vedoidde substraat vooral terug te vinden is bij de kastelozen in kleine, afgelegen dorpjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:58:10 #205
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193991489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het steunen van de Haitiaanse revolutie door Robbispierre
Dat was voor krachtpatser Robbie dan ook geen enkel probleem. ;)
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:01:29 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193991544
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarom leidt het zwichten van uitgevers er toe dat de input voor het publieke debat versmalt? Kunnen die schrijvers / opiniemakers nu niet meer publiceren dan? Natuurlijk kunnen ze dat wel, zeker in deze moderne tijden. Hooguit is het wat minder lucratief omdat ze minder gefaciliteerd worden door een grote uitgever met een kek distributienetwerk. En dat zal dan ook wel de voornaamste reden zijn dat die lui nu butthurt doen.
[..]

Dikke prima. Ben het er persoonlijk zelfs nog wel aardig mee eens, die kritiek op bepaalde structuren in de linkerkant van het publieke debat / politieke bestek.
Ze kunnen wel publiceren, maar dat kost ze wel aanmerkelijk meer moeite om zich te kunnen mengen in het publieke debat., zoveel meer moeite dat alles wat afwijkt van het geluid van een klein groepje schreeuwers, wordt weggedrukt. Ik vind deze zin uit het minimanifest wel aardig:
As writers we need a culture that leaves us room for experimentation, risk taking, and even mistakes. We need to preserve the possibility of good-faith disagreement without dire professional consequences.

Om Johnny van Doorn aan te halen moet de geest kunnen waaien en dat is nu niet altijd straffeloos mogelijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:02:40 #207
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193991565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat was voor krachtpatser Robbie dan ook geen enkel probleem. ;)
Het was eigenlijk een soort omgekeerde Leopold. Leo hakte arme zwarte handen, Robbie rijke blanke hoofden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:04:58 #208
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193991600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het was eigenlijk een soort omgekeerde Leopold. Leo hakte arme zwarte handen, Robbie rijke blanke hoofden.
Hij was tenminste zo solidair om ook het zijne op het hakblok te leggen. Gelijkheid.
pi_193992026
Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen.

Voltaire

Oproepen tot geweld moet de grens zijn, zoals het ook altijd was.

Hoe kun je een debat voeren als de genodigden het bij voorbaat met elkaar eens moeten zijn?
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:57:49 #210
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193992503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:29 schreef Mondkapje het volgende:
Voltaire
Evelyn Beatrice Hall :P
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:02:33 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193992585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:57 schreef Iblardi het volgende:
Evelyn Beatrice Hall
Ik dacht altijd George Sand maar je hebt inderdaad gelijk zie ik nu.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193992663
quote:

[..]

Bij met elkaar in gesprek gaan is het de bedoeling dat je naar elkaar luistert en uiteindelijk tot een middenweg komt.
Als het je doel is om die ander volledig onder het tapijt te lullen, kom je uiteindelijk geen stap verder. De persoon zal tenslotte niet van mening veranderen, dus wat wad het doel van het gesprek?
pi_193992864
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:47 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Zoals bij de nieuwe film van de kleine zeemeermin waarbij mensen ook boos werden dat de kleine zeemeermin zou worden gespeeld door een zwarte actrice.
pi_193993269
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar die mensen ontkennen het bestaan van ras dan ook niet.
Er is een verschil tussen het ontkennen van iets en iets beschouwen als (zeer) ambigu en bovendien amper relevant.

Het verschil tussen een witte Engelsman en een donkere Nigeriaan is vaak wel duidelijk, maar wat is het verschil tussen een Spanjaard en een Portugees? Tussen een West- en een Oost-Europeaan? Tussen een Chinees en een Japanner? Die scheidslijn tussen rassen is echt allesbehalve eenduidig zoals jij het voorstelt.
pi_193993309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Omdat die ook daadwerkelijk anders zijn. En er aan die andere genetalien ook andere hormoonhuishouding, spieropbouw en denkprocessen vast zitten.
Talloze voorbeelden te over waarin dat verschil helemaal niet zo duidelijk is als jij nu voorspiegelt.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:45:13 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193993314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen het ontkennen van iets en iets beschouwen als (zeer) ambigu en bovendien amper relevant.

Het verschil tussen een witte Engelsman en een donkere Nigeriaan is vaak wel duidelijk, maar wat is het verschil tussen een Spanjaard en een Portugees? Tussen een West- en een Oost-Europeaan? Tussen een Chinees en een Japanner? Die scheidslijn tussen rassen is echt allesbehalve eenduidig zoals jij het voorstelt.
Ik zeg niet dat die lijn eenduidig is.
Ik zeg dat het inconsequent is om te roepen dat ‘rassen helemaal niet bestaan’ en tegelijkertijd het enkel maar te hebben over ras, racisme, BLM, cultural appriopriation, blanke voice-actors die zwarte cartoonkarakters inspreken etc, kortom volkomen geobsedeerd te zijn door het begrip ras.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:45:47 #217
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193993325
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die worden dan toch ook ondergebracht bij resp. de Europide en Mongoloïde hoofdrassen?
pi_193993334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die lijn eenduidig is.
Ik zeg dat het inconsequent is om te roepen dat ‘rassen helemaal niet bestaan’ en tegelijkertijd het enkel maar te hebben over ras, racisme, BLM, cultural appriopriation, blanke voice-actors die zwarte cartoonkarakters inspreken etc, kortom volkomen geobsedeerd te zijn door het begrip ras.
Volgens mij gooi je gewoon wat begrippen door elkaar, husselt wat uitspraken her en der en maakt er een leuk verhaaltje van dat er gedaan wordt alsof ras helemaal niet bestaat.
pi_193993347
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Die worden dan toch ook ondergebracht bij resp. de Europide en Mongoloïde hoofdrassen?
Wie is 'die'? Als ik in China ga wonen heb ik opeens een ander ras? En wat als ik een kind krijg met een Chinese?
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:49:00 #220
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193993372
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wie is 'die'? Als ik in China ga wonen heb ik opeens een ander ras? En wat als ik een kind krijg met een Chinese?
Als je een kind krijgt met een Chinese kun je toch van "gemengd ras" spreken? Ik zie het probleem niet zo, want niemand beweert dat alle mensen raciaal "puur" zijn en er geen gradaties bestaan. Ik heb het idee dat je een stroman aan het opzetten bent.
pi_193993389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:49 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Als je een kind krijgt met een Chinese kun je toch van "gemengd ras" spreken? Ik zie het probleem niet zo, want niemand beweert dat alle mensen raciaal "puur" zijn en er geen gradaties bestaan. Ik heb het idee dat je een stroman aan het opzetten bent.
En wat als we inmiddels zo ver zijn qua kruisbestuiving dat er nauwelijks nog een zinnig onderscheid te maken valt qua ras?
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:50:26 #222
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193993398
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En wat als we inmiddels zo ver zijn qua kruisbestuiving dat er nauwelijks nog een zinnig onderscheid te maken valt qua ras?
Nou, zo op het oog lijkt dat vooralsnog niet echt het geval te zijn.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:51:31 #223
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193993420
Niet dat het hebben van (overwegend) Europide of (overwegend) Negroïde trekken je verder een beter of slechter mens maakt, trouwens.
pi_193993422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nou, zo op het oog lijkt dat vooralsnog niet echt het geval te zijn.
Is dat het idee van 'ik zie toch gewoon dat het een buitenlander is'?
pi_193993442
En hoe zinvol is een onderscheid tussen rassen als het verder geen enkel doel dient behalve dat de wereld in nog meer (quasi-)arbitraire hokjes opgedeeld wordt?
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:52:56 #226
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193993447
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is dat het idee van 'ik zie toch gewoon dat het een buitenlander is'?
Dat weet ik niet. Ik kan niet zien of iemand een Nederlands paspoort heeft.
pi_193993458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik kan niet zien of iemand een Nederlands paspoort heeft.
Blijkbaar kun jij wel zien welk ras iemand heeft.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:55:28 #228
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193993497
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Blijkbaar kun jij wel zien welk ras iemand heeft.
Ik ben geen specialist, dus nee. Natuurlijk herken je vaak wel bepaalde trekken die je associeert met de klassieke hoofdrassen en kun je op basis van het uiterlijk vaak wel globaal raden uit welke regio de recente voorouders kwamen. En inderdaad, je ziet het ook niet altijd. Is dat allemaal zo vreselijk belangrijk?
pi_193993507
Toch fijn dat sommigen hier het eeuwenoude probleem oplossen van wat een ras precies is en hoe hier invulling aan gegeven kan worden. Waarom hebben al die wetenschappers/filosofen altijd zo moeilijk gedaan als er hier wat FOK!kers zijn die dat vraagstuk in een middagje opgelost hebben. ^O^
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:00:55 #230
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193993614
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Toch fijn dat sommigen hier het eeuwenoude probleem oplossen van wat een ras precies is en hoe hier invulling aan gegeven kan worden. Waarom hebben al die wetenschappers/filosofen altijd zo moeilijk gedaan als er hier wat FOK!kers zijn die dat vraagstuk in een middagje opgelost hebben. ^O^
Niemand heeft vraagstukken opgelost. Zie mijn eerste bijdragen over dit onderwerp. Je gaat alleen zo tekeer dat ik me afvraag waarom het in vredesnaam zo'n probleem voor je is dat geografisch verspreide populaties in hun anatomische kenmerken kunnen verschillen. Zo boeiend is dat toch niet?
pi_193993645
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom trek jij je iets aan van labiele gekkies?
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 19:01:33 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193994557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom trek jij je iets aan van labiele gekkies?
Waarom noem jij mensen "labiele gekkies"?
pi_193994690
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom noem jij mensen "labiele gekkies"?
Jij vindt dat je volwassen en volwaardig in het leven staat als je zaken wil 'cancelen', omdat ze je niet aanstaan?
pi_193994719
Tis een keer klaar hoor om marginale groepjes serieus te nemen. Allemaal leuk die MSM maar misschien is het ook tijd die te gaan negeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 19:11:52 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193994726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij vindt dat je volwassen en volwaardig in het leven staat als je zaken wil 'cancelen', omdat ze je niet aanstaan?
Ik begrijp sommige argumenten wel anderen niet, ben het niet altijd eens, maar zou niet weten waarom ik ze labiel of gek zou moeten noemen.
pi_193994749
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik begrijp sommige argumenten wel anderen niet, ben het niet altijd eens, maar zou niet weten waarom ik ze labiel of gek zou moeten noemen.
Ik heb het vermoeden dat je dan niet genoeg weet van de sjw-cultuur.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 19:12:55 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193994754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:11 schreef ludovico het volgende:
Tis een keer klaar hoor om marginale groepjes serieus te nemen. Allemaal leuk die MSM maar misschien is het ook tijd die te gaan negeren.
Wie bedoel je nu de briefschrijvers of de genen tegen wie de brief gericht is.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 19:16:13 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193994832
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat je dan niet genoeg weet van de sjw-cultuur.
Ik heb het vermoeden dat aan beide uiteinde de grootste onzin verkondigt wordt.
pi_193994875
Steeds meer mensen worden wakker _O_ _O_

De blanke man _O_ _O_ _O_ _O_
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193994960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:00 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je gaat alleen zo tekeer
Waar ga ik tekeer? :?

quote:
dat ik me afvraag waarom het in vredesnaam zo'n probleem voor je is dat geografisch verspreide populaties in hun anatomische kenmerken kunnen verschillen.
Waar heb ik daar een probleem van gemaakt?

Volgens mij moet je mijn berichten nog eens teruglezen.
pi_193995057
quote:

[..]

M.i.z bestaat het klasse verschil juist nog altijd en wordt die alleen maar groter.
Alleen door het over de de scheidslijn van ras te benaderen staan juist de mensen in de laagste klassen lijnrecht tegenover elkaar i.p.v. samen tegen de elite.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 8 juli 2020 @ 19:40:11 #242
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193995303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Talloze voorbeelden te over waarin dat verschil helemaal niet zo duidelijk is als jij nu voorspiegelt.
Ga jij nu echt het verschil tussen mannen en vrouwen ontkennen?
  woensdag 8 juli 2020 @ 19:40:11 #243
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193995304
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja joh? Steven Pinker, Francis Fukuyama en Ignatieff zijn woke opiniemakers?
_O- Fukuyama is een Neo-Con

OT: Goede zaak dit. Ook een goede post op Joop van emeritus hoogleraar Fennema over de gedachtepolitie (mijn woorden) op de UvA. Die man is zelf van GroenLinks.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193995416
Direstraits zou net zo goed een teckel kopen als waakhond als een bouvier, want ja, ras is immers maar een sociaal construct. Die teckel kan net zo goed waken als die bouvier.

Ik begreep dat de politie voortaan ook gaat werken met chihuahua's ipv herders, aangezien je zo een stuk meer honden in de trailer kan krijgen. En ze eten ook nog eens minder. En ze doen hun taak net zo goed uiteraard. Win-win.

De NBA gaat ook een midget quotum instellen. Midgets kunnen immers net zo lang worden als andere rassen en hebben dus evenveel potentie voor de sport, want verschillen bestaan niet.

Er zijn ook veel te weinig mannelijke draagmoeders trouwens. Waarom zou een man dat niet kunnen? Geslacht is slechts een construct. Tijd voor een quotum.

Nou ik heb weer hartelijk kunnen lachen. Dankjewel @DireStraits7 je leven heeft blijkbaar toch nog een beetje nut gehad. Dat is meer dan dat er van je verwacht werd. Vroeger werden dit soort mensen gewoon in het gesticht gestopt.

En als je 't er niet mee eens bent, ben je een foob/ist/ism etc uiteraard :6 Oja, je bent ook Hitler.
  woensdag 8 juli 2020 @ 19:51:47 #245
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193995547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waar ga ik tekeer? :?

Je posts nr. 224, 227 en 229 zijn nogal sarcastisch van toon. Op mij komen zulke reacties wat bozig over. Maar misschien lees ik forumconversaties te veel alsof het om echte gesprekken gaat.
  woensdag 8 juli 2020 @ 19:59:42 #246
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193995707
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Krankzinnig.
Schreeuwers van links? Ik lees anders ook vaak genoeg opmerkingen van rechtse mensen die winkelketens boycotten, bijvoorbeels omdat deze winkelketens in de ogen v/d boycotters de eer van Zwarte Piet aantasten, maar ook om genoeg andere redenen.
Krekker is de bom!
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:03:06 #247
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193995773
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Schreeuwers van links? Ik lees anders ook vaak genoeg opmerkingen van rechtse mensen die winkelketens boycotten, bijvoorbeels omdat deze winkelketens in de ogen v/d boycotters de eer van Zwarte Piet aantasten, maar ook om genoeg andere redenen.
Overigens is het dan wel weer zo dat het bij de rechtse schreeuwers meestal bij wat doelloos geschreeuw blijft. De schreeuwers van links nemen zo'n campagne ook nog eens serieus (en zijn dan vaak succesvol).
pi_193995802
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is een vuilnisbakkenras.

Maar serieus, die wordt door de witten bij de Aziaten gerekend. Afro/wit mixen zoals bv Obama, Gullit, Rijkaard, Halle Berry, Mariah, Lewis Hamilton worden tot de niet witte gerekend. Mariah, niet maar de rest worden neger genoemd wat ook raar is.

[ Bericht 18% gewijzigd door potjecreme op 08-07-2020 20:09:55 ]
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:06:31 #249
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193995831
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Exact. Ik snap daarom ook het punt niet dat de user die jij quote probeert te maken...
Krekker is de bom!
pi_193995878
quote:
9s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:39 schreef herverwijderd het volgende:
Vroeg me al waar het in het geval van Atwood over ging want ik geloof dat een hoop mensen die voor cancel culture zijn juist erg weglopen met haar.
Now I know.
Hetzelfde geld voor rowling
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:34:09 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193996286
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:45 schreef Faxie het volgende:
Direstraits zou net zo goed een teckel kopen als waakhond als een bouvier,
Het hele idee is juist dat mensen geen honden zijn en dus ook niet zijn doorgefokt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193996374
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het hele idee is juist dat mensen geen honden zijn en dus ook niet zijn doorgefokt.
Maar dat zijn ze wel.
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:40:20 #253
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193996401
Jammer dat deze laffe schrijvers pas nu er voor uit durven te komen, maar wel exemplarisch dat ze eerst steun bij elkaar zoeken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:43:28 #254
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193996454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:38 schreef Faxie het volgende:

[..]

Maar dat zijn ze wel.
honden ja, mensen niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193996471
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
Jammer dat deze laffe schrijvers pas nu er voor uit durven te komen, maar wel exemplarisch dat ze eerst steun bij elkaar zoeken.
Ach, als jij je bek open trekt over wat je echt vindt op het schoolplein, word jij gekruisigd en levend verbrand.

[ Bericht 0% gewijzigd door ludovico op 08-07-2020 20:50:23 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193996515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ach, als jij je bek open trekt over wat je echt vindt op het schoolplein, word jij gekruizigt en levend verbrand.
Zo, gekruizigt nog wel O+
- Fernando Pessoa
pi_193996577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:47 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik had hem eerst met een d'tje maar toen ging spellingcheck een melding geven. Maar ik faal gewoon dubbel.

Misschien dat ik er wel bij ben op het schoolpleintje om wat te leren. :7
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:51:52 #258
117098 Hathor
Effe niet
pi_193996592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
Best begrijpelijk in een tijd waarin je voor een scheet word weggezet als nazi en whatnot. Niet bepaald een gunstige tijd om je nek uit te steken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:53:09 #259
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193996614
quote:
9s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik had hem eerst met een d'tje maar toen ging spellingcheck een melding geven. Maar ik faal gewoon dubbel.

Misschien dat ik er wel bij ben op het schoolpleintje om wat te leren. :7
Ik geef je wel bijlesje ;(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193996628
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Eerst bijlesje, daarna afsluiten met BBQ - bar - be - que

Oh weer fout....
quote:
Barbeque / barbecue
Vraag
Wat is de juiste schrijfwijze: barbeque of barbecue?

Antwoord
De juiste schrijfwijze is barbecue.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193996636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]

honden ja, mensen niet.
Welles.
pi_193996645
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:47 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Die T is symbolisch
pi_193996662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:54 schreef Faxie het volgende:

[..]

Die T is symbolisch
Smart
pi_193996670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als dat maar geen hommeles wordt ;(
pi_193996722
Wacht... hommels bestaan niet. Dat zijn gewoon dikke bijen. Of zijn bijen juist weer fatshamende hommels? :?

En waarom zwarte en gele strepen, maar geen witte en rode? Racistische beesten bah. Of nouja, misschien identificeren ze zich niet als beesten maar als iets anders.

Moeilijk dit allemaal. Weet je wat, ik noem gewoon iedereen een racist.
pi_193996743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:58 schreef Faxie het volgende:
Wacht... hommels bestaan niet. Dat zijn gewoon dikke bijen. Of zijn bijen juist weer fatshamende hommels? :?

En waarom zwarte en gele strepen, maar geen witte en rode? Racistische beesten bah. Of nouja, misschien identificeren ze zich niet als beesten maar als iets anders.

Moeilijk dit allemaal. Weet je wat, ik noem gewoon iedereen een racist.
K helemaal goed, maar vind je ons landdieren niet goed genoeg ofzo, met je surfen?
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:59:33 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193996747
quote:

[..]

Dat klassenverschil is er dan ook gewoon nog altijd en wordt ook groter; zelfs in Nederland. Maar dat willen libertariërs niet horen want kapitalisme en vrije markt zijn heilig. Verklaart ook waarom ze steevast moeten komen met spookbeelden van communisme en marxisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:00:46 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193996768
quote:

[..]

Aldus iemand die Paul Joseph Watson en Alex Jones volgt.

Overigens ook twee heren die behoorlijk kunnen gillen wanneer iets ze niet bevalt, van sojamelk tot homofiele kikkers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193996775
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

K helemaal goed, maar vind je ons landdieren niet goed genoeg ofzo, met je surfen?
Waarom zou je water identificeren als land? Is allemaal gewoon hetzelfde. Racist.
pi_193996789
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

Waarom zou je water identificeren als land? Is allemaal gewoon hetzelfde. Racist.
:R
pi_193996811
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

NWS / Zwarte activisten woedend: Jort Kelder mag racismedebat niet leiden

Kijk, dit gedeug dan.
pi_193996845
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat klassenverschil is er dan ook gewoon nog altijd en wordt ook groter dankzij links; zelfs in Nederland. Maar dat willen progressieven niet horen want socialisme en staatscontrole zijn heilig. Verklaart ook waarom ze steevast moeten komen met spookbeelden van rechtsextremisme en kapitalisme.
Even gefixt voor je.
pi_193996848
Racist :6
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:05:42 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193996867
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:04 schreef Faxie het volgende:

[..]

Even gefixt voor je.
Dat je een doorsnee dertien -in-een-dozijn rechtse roeper bent was me al duidelijk met je ge-slalom betreffende honden en mensen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193996897
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat je een doorsnee dertien -in-een-dozijn rechtse roeper bent was me al duidelijk met je ge-slalom betreffende honden en mensen.
Fikkie, af.
Slechte hond!
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:09:16 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193996932
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Fikkie, af.
Slechte hond!
Hilarisch weer, ludo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193996934
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Aldus de standaard deugende moreel superieur wanende linkse huillie, die lekker vanuit z'n ivoren torentje de eloquente jongen uithangt en zijn mening als feiten neerzet ondersteund met gecherrypick van boeken en opdringt aan een ander en zo poogt de ander moreel te chanteren en een schuldgevoel aan te praten.

In een zeker boek was jij het varken.
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:11:39 #278
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193996972
Het eerste lijstje voor de concentratieheropvoedingskampen is dus bekend.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193996993
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hilarisch weer, ludo.
Nee, gedraag je tegenover je superieuren.
Dit gedrag wil ik niet meer van je zien.
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:13:10 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193997005
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:09 schreef Faxie het volgende:

[..]

Aldus de standaard deugende moreel superieur wanende linkse huillie, die lekker vanuit z'n ivoren torentje de eloquente jongen uithangt en zijn mening als feiten neerzet ondersteund met gecherrypick van boeken en opdringt aan een ander en zo poogt de ander moreel te chanteren en een schuldgevoel aan te praten.

Ah, daar gaan we weer...

Luister Faxie, als jij gewoon lekker Gobineau wil naspelen, en dat ook allemaal gelooft, lekker doen. Dat anderen, waaronder ondergetekende, dat niet doen, betekent niet direct dat men zich een hogere moraal toe-eigent; enorm vermoeiend spelletje van labiele discussiepartners als jezelf die nog niet helemaal zeker zijn of ze hun eigen standpunt nu wel of niet ethisch kunnen onderbouwen en als bange konijntjes naar de groep kijken om bevestiging te ontvangen (ludo is bij je, geen zorgen).

Schuldgevoel waarover, trouwens? Als je een beetje opgelet had en niet steeds in je rechtse stuip schiet omtrent islam, buitenlanders, negers en wat dies meer zij, had je al meegekregen dat ik gruw van BLM-Nederland en die hele SJW-heisa die uit Amerika is overgewaaid. Om precies dezelfde reden dat ik jouw geroeptoeter niet serieus neem: emo-gebaseerd feitenvrij gelul om een bepaald waarde-idee te voorzien van een onderbouwing die niet bestaat.

M.a.w: Grow up.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193997013
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:09 schreef Faxie het volgende:
Is dit op feiten gestoeld? Hoe heet dat boek?
pi_193997019
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah, daar gaan we weer...

Luister Faxie, als jij gewoon lekker Gobineau wil naspelen, en dat ook allemaal gelooft, lekker doen. Dat anderen, waaronder ondergetekende, dat niet doen, betekent niet direct dat men zich een hogere moraal toe-eigent; enorm vermoeiend spelletje van labiele discussiepartners die zelf nog niet helemaal zeker zijn of ze hun eigen standpunt nu wel of niet ethisch kunnen onderbouwen.

Schuldgevoel waarover, trouwens? Als je een beetje opgelet had en niet steeds in je rechtse stuip schiet omtrent islam, buitenlanders, negers en wat dies meer zij, had je al meegekregen dat ik gruw van BLM-Nederland en die hele SJW-heisa die uit Amerika is overgewaaid. Om precies dezelfde reden dat ik jouw geroeptoeter niet serieus neem: emo-gebaseerd feitenvrij gelul om een bepaald waarde-idee te voorzien van een onderbouwing die niet bestaat.

M.a.w: Grow up.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.

Racist :D
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:14:27 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193997035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:13 schreef Faxie het volgende:

[..]

Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.

Racist :D
Waarover-schuldgevoel-Faxie...

Probeer eens een argument te formuleren...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193997037
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
ethisch kunnen onderbouwen.
Wat ethisch is is echter subjectief dus als je dat onderbouwing noemt kom je weer terug bij af, datgeen wat Faxie moraliteitchantage lijkt te noemen.

Lijkt Faxie toch de rationaliteit te omarmen en niet jij.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 21:14:46 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193997039
Bij hondenrassen definieren we het ook zelf je kunt best een herder hebben met dwerggroei maar dat wordt geen herder meer genoemd. Het is ook heel lastig te bepalen waar een herder ophoud een herder te zijn als je z'n stamboom niet bijhoudt. En daarom zijn honden en konijnen etc rassen ook een raar voorbeeld omdat die volledig door mensen zijn gedefinieerd.

Er is geen enkele reden om een kruising tussen een mechelse herder en een duitste herder geen duitse of mechelse herder te noemen maar omdat we weten dat het 2 door ons gedefinieerde hokjes als ouder heeft noemen we ze dan asbak. Ik vraag me af of je dat genetisch kunt onderbouwen.

Het voorbeeld van politie honden gaat daarom dus ook niet op omdat deze rassen hier op geselecteerd en zelfs afgekeurd worden. Een kleine herder met een witte vlek wordt geen volledige herder meer genoemd en uit de stamboom gehaald/gelaten.
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:15:08 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193997049
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat ethisch is is echter subjectief dus als je dat onderbouwing noemt kom je weer terug bij af, datgeen wat Faxie moraliteitchantage lijkt te noemen.
Ja, daarom noem ik het dus juist GEEN onderbouwing...

"emo-gebaseerd feitenvrij gelul om een bepaald waarde-idee te voorzien van een onderbouwing die niet bestaat."

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193997057
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ga jij nu echt het verschil tussen mannen en vrouwen ontkennen?
Ga je nou ook echt lezen wat ik schrijf of maak je er maar wat van?

Tip: de verschillen binnen de mannen-/vrouwenpopulatie zijn waarschijnlijk veel groter dan de verschillen tussen de gemiddelde man en de gemiddelde vrouw.

[ Bericht 12% gewijzigd door DireStraits7 op 08-07-2020 21:21:47 ]
pi_193997072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarover-schuldgevoel-Faxie...

Probeer eens een argument te formuleren...
Waarom doe jij dat dan niet?

Het is weer het standaard 'ik weet m'n zinnen mooier te verpakken, dus ik heb gelijk' riedeltje van een of ander zielige kneus die denkt dat als iedereen op de wereld maar hetzelfde denkt als hij, de wereld een groot festijn van vrede en liefde zal worden.

Die gedachten hebben ondertussen al meer dan honderd miljoen doden op hun geweten, en dat is een voorzichtige schatting.
pi_193997075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

"emo-gebaseerd feitenvrij gelul om een bepaald waarde-idee te voorzien van een onderbouwing die niet bestaat."

quote:
als jezelf die nog niet helemaal zeker zijn of ze hun eigen standpunt nu wel of niet ethisch kunnen onderbouwen
Je mag pretenderen dat je deze zin anders hebt bedoelt dan ik hem heb geïnterpreteerd.
Geloven doe ik het niet.
pi_193997081
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat jij dus telkens doet
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:17:28 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193997088
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:16 schreef Faxie het volgende:

[..]

Waarom doe jij dat dan niet?

Het is weer het standaard 'ik weet m'n zinnen mooier te verpakken, dus ik heb gelijk' riedeltje van een of ander zielige kneus die denkt dat als iedereen op de wereld maar hetzelfde denkt als hij, de wereld een groot festijn van vrede en liefde zal worden.

Die gedachten hebben ondertussen al meer dan honderd miljoen doden op hun geweten, en dat is een voorzichtige schatting.
Welk schuldgevoel praat ik je aan, Faxie... Geen gewoon eens antwoord i.p.v. te gillen als een speenvarken (of Alex Jones die enkele parmantig hoppende amfibieën heeft gespot)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193997094
Moet werken :*

Kom er later op terug,. als het er dan nog staat :')
pi_193997099
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welk schuldgevoel praat ik je aan, Faxie... Geen gewoon eens antwoord i.p.v. te gillen als een speenvarken (of Alex Jones die enkele parmantig hoppende amfibieën heeft gespot)
Hoho, jij was het varken :{w
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:18:10 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193997100
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Je mag pretenderen dat je deze zin anders hebt bedoelt dan ik hem heb geïnterpreteerd.
Geloven doe ik het niet.
Uiteraard niet, dan zou je moeten toegeven dat je er faliekant naast zit. Wat die zin bedoelt lijkt me vrij helder door die ándere zin: "emo-gebaseerd feitenvrij gelul om een bepaald waarde-idee te voorzien van een onderbouwing die niet bestaat."
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:18:26 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193997103
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:17 schreef Faxie het volgende:

[..]

Wat jij dus telkens doet
Welk schuldgevoel, Faxie...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:18:47 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193997114
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:18 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hoho, jij was het varken :{w
Welk schuldgevoel, Faxie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:19:34 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193997130
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:17 schreef Faxie het volgende:

[..]

Wat jij dus telkens doet
Voorbeeld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193997147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard niet, dan zou je moeten toegeven dat je er faliekant naast zit. Wat die zin bedoelt lijkt me vrij helder door die ándere zin: "emo-gebaseerd feitenvrij gelul om een bepaald waarde-idee te voorzien van een onderbouwing die niet bestaat."
Kword hier moe van.
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:21:10 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193997157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kword hier moe van.
Uiteraard; teveel leeswerk, dan wordt het weer te moeilijk.

Gewoon dingen blijven roepen, werkt altijd. Vooral als je er nog een pseudo-verontwaardigd sausje overheen giet. Je stamina voor een superieure kweek is wel behoorlijk matig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193997187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard; teveel leeswerk, dan wordt het weer te moeilijk.

Gewoon dingen blijven roepen, werkt altijd. Vooral als je er nog een pseudo-verontwaardigd sausje overheen giet.
Kijk je plaatst 2 alinea's en ik moet dan destilleren dat het laatste zinnetje van de 2e alinea bij het laatste zinnetje van de eerste hoort.

Als jij kamp rationeel bent, behoor jij het dan niet eens te zijn met heer Faxie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')