Oef... ik ben inderdaad bang dat mijn boekenkast dan leeg isquote:Op woensdag 8 juli 2020 13:03 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Makkelijk. Elke schrijver die blank is. Dekoloniseer je boekenkast.
https://www.npr.org/2020/(...)-part-of-the-problem
Ik ben toch niet verplicht het spul van mensen te kopen?quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een boycot heeft niks te maken met je mening uiten.
Blij dat er tegengas komt naar dit achterlijke gedrag.
Ik heb toch gewoon de vrijheid om anderen aan te sporen iets ook niet meer te kopen? Anderen hebben ook de vrijheid om mij daarin te volgen of niet.quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:53 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Iemands werk persoonlijk boycotten omdat jet het er niet mee eens bent of gewoon kut vindt is één ding, eisen dat het werk dan ook voor de hele wereld onbeschikbaar gemaakt wordt is een heel ander verhaal.
Je hebt inderdaad de vrijheid om je mening niet meer te uiten als je bang bent dat daardoor jouw verkoopaantallen omlaag gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:05 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Gevolg kan wel zijn dat mensen hun mening niet meer durven te uiten.
Als je heel erg veel morele druk gaat uitoefenen werkt dat vernauwend op het publiek debat.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb toch gewoon de vrijheid om anderen aan te sporen iets ook niet meer te kopen? Anderen hebben ook de vrijheid om mij daarin te volgen of niet.
Ik heb die afkeer richting deugen nooit zo gesnapt. Ik heb liever een radio die deugt dan ééntje die uit elkaar valt. Kunnen we daar niet eens een ander woord voor vinden? Want deugen als iets negatiefs zien komt in mijn hoofd nogal paradoxaal over.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:07 schreef Interpretatie het volgende:
De revolutie eet haar eigen kinderen. Zie ook de Franse revolutie van 1792. Degenen die eraan begonnen waren kwamen later zelf onder het mes van de guillotine. Het is nooit genoeg voor dit soort types en als je eraan toegeeft is het toch nooit genoeg. Mooi dat een deugmens als Rowling daar nu achterkomt.
Nope, sorry, wit.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oef... ik ben inderdaad bang dat mijn boekenkast dan leeg is
Ohnee wacht ik heb nog een collectie met comics gemaakt door native americans (met toestemming van hun chiefs) hoe zit het met boeken door mensen die joods zijn daar heb ik er ook wat van.
twitter:realchrisrufo twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 01:29:36In case some people are wondering if they're "really white," they pass out a datasheet called "Assimilation into Whiteness."
Are you of Arab, Jewish, Finnish, German, Italian, Armenian or Irish descent? You're definitely white. No getting out of this. https://t.co/mqsCUB9Ijr reageer retweet
Bang bent voor een hetze tegen jouw persoon, vooral. Dan komt die vrijheid toch wel een beetje in het gedrang.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad de vrijheid om je mening niet meer te uiten als je bang bent dat daardoor jouw verkoopaantallen omlaag gaan.
Dan blijft het bij de native americans geloof ik.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:10 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nop, sorry, wit.twitter:realchrisrufo twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 01:29:36In case some people are wondering if they're "really white," they pass out a datasheet called "Assimilation into Whiteness."
Are you of Arab, Jewish, Finnish, German, Italian, Armenian or Irish descent? You're definitely white. No getting out of this. https://t.co/mqsCUB9Ijr reageer retweet
Probeer eens iets over racisme aan te kaarten in Nederland, over vernauwend gesproken...quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je heel erg veel morele druk gaat uitoefenen werkt dat vernauwend op het publiek debat.
Gisteren heb ik toevallig die hele thread gelezen, ging over een of andere cursus die witte ambtenaren in Seattle moesten volgen?quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:10 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nop, sorry, wit.twitter:realchrisrufo twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 01:29:36In case some people are wondering if they're "really white," they pass out a datasheet called "Assimilation into Whiteness."
Wanneer je bepaalde dingen aan de kaak stelt kun je kritiek verwachten, ja. En dat woorden verdraait kunnen worden ook, maar dat is van alle tijden (en bovendien doet de 'andere' kant dat net zo hard).quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:11 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Bang bent voor een hetze tegen jouw persoon, vooral. Dan komt die vrijheid toch wel een beetje in het gedrang.
Want de rechterkant is altijd zo openstaand voor een genuanceerd gesprek.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:06 schreef -XOR- het volgende:
Chomsky, Atwoord, JK Rowling, wel fijn dat er nu ook eens kritiek op de schreeuwers en een pleidooi voor een open debat komt vanuit linkse kant. Die is me uit het hart gegrepen.
Ja, die heb ik ook met verbazing gelezen. Positief vind ik dat die hele cancel culture en overdreven wokeness nu zijn piek lijkt te hebben bereikt. Zeker nu het het internet en campussen verlaten heeft en de hele belachelijkheid ervan nu ook voor het grote publiek zichtbaar is. Er wordt eindelijk doch voorzichtig teruggeduwd.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:12 schreef herverwijderd het volgende:
Gisteren heb ik toevallig die hele thread gelezen, ging over een of andere cursus die witte ambtenaren in Seattle moesten volgen?
Was echt.... tamelijk idioot, op zijn zachtst gezegd
Kijk hier anders even na. Joe Rogan heeft wekelijks (rechtse) gasten met wie hij lange en genuanceerde gesprekken voert.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want de rechterkant is altijd zo openstaand voor een genuanceerd gesprek.
Klopt, in het verleden vond men het vooral ongemakkelijk en werd er te makkelijk geroepen dat racisme in Nederland niet voorkwam. Dat is echter nog wat anders dan de gegenpress die er nu wordt uitgeoefend op iedereen die er een net iets andere mening op nahoudt dan de grootste jankers.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Probeer eens iets over racisme aan te kaarten in Nederland, over vernauwend gesproken.
Nou ok, laat ik het iets anders verwoorden: Cancel Culture is een non-issue. Hartstikke leuk om een nieuw woordje te verzinnen voor het roepen om boycots, maar er is nooit iemand daadwerkelijk 'gecancelled'.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:12 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Lol! Wat? Onder welke steen leef jij?
Voor mij minder relevant, voor mij heeft progressief links altijd de redelijkheid en het intellect belichaamd en daarom leg ik de linkerkant langs een strengere meetlat. Wat rechtsen doen moeten ze zelf weten.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want de rechterkant is altijd zo openstaand voor een genuanceerd gesprek.
Je weet dat Joe Rogan (soort van) zijn steun betuigd heeft aan Bernie Sanders?quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:17 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Kijk hier anders even na. Joe Rogan heeft wekelijks (rechtse) gasten met wie hij lange en genuanceerde gesprekken voert.
https://www.vox.com/polic(...)orsement-controversyquote:Rogan has described himself as "left on everything" politically, and said on Tuesday that he would likely vote for Sen. Bernie Sanders in the Democratic presidential primary.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |