SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
[ Bericht 6% gewijzigd door Burdie op 02-07-2020 16:04:47 ]
Die iddquote:Op donderdag 2 juli 2020 14:38 schreef mootie het volgende:
[..]
Tuur met zijn tweelingzusje! Ik frommelde die namen altijd door elkaar.
Jup. Komt nooit meer goedquote:Op donderdag 2 juli 2020 16:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Timme wordt TIMMEHHHHHH!!!!!! In mijn hoofd
quote:Op donderdag 2 juli 2020 17:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Raven is dan toch gewoon “reven”
Vergeet Rickon niet! Het is trouwens Tommen zie ik net, maar Timmen past daar ook wel bijquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:24 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Hahaha ja inderdaad. Joffrey en Podrick erbij
Daar ging mijn theequote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:34 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, een Rickon kennen wijen ze hebben een hele grote hond die Shaggydog heet
Sorryquote:
Het ging meer om de naam Shaggydogquote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:37 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Sorryhele leuke mensen hoor. Ik ben zelf ook wel fan van GoT, maar dan zou ik een iets minder opvallende naam kiezen. Jaime of Arya kan nog wel, maar Daenerys gaat wel te ver.
Ik vond GoT ook tof! Maar dan zou ik als ik ging vernoemen de best passende naam voor mijn kind toch wel Terrible-ending vinden.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:37 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Sorryhele leuke mensen hoor. Ik ben zelf ook wel fan van GoT, maar dan zou ik een iets minder opvallende naam kiezen. Jaime of Arya kan nog wel, maar Daenerys gaat wel te ver.
Omdat?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:57 schreef Leandra het volgende:
Wat ben ik blij dat mijn kind tussen de Thijmens, Charlotte's, Rovers en Norah's zit en niet met allerlei onspelbare ghettonamen.
Ah, ja. Dan begrijp ik de opmerking.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:05 schreef Vanyel het volgende:
Die namen kan Leandra tenminste spellen. Weet je wel hoe moeilijk het is om iets nieuws te leren op haar leeftijd?
Hier is laatst een Berk geboren.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:26 schreef SQ het volgende:
vrije scholen en scholen in achterstandswijken scoren altijd goed op de schaal van opmerkelijke namen![]()
helaas woon ik in een saai dorp met saaie namen. Dingen als Jaxx zijn het meest opmerkelijke wat je hier tegenkomt
Waarom zetten jullie puntjes tussen de namen?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:55 schreef SaskiaR het volgende:
Een Berk zit er hier ook op de vrije school ja!
Verder bij mijn dochter in de klas op de vrije school vrij veel normale namen (K.oen, A.nnelies, Tho.mas, Ti.mo, R.oos, L.ucien, M.ia, Mi.la, K.laas-Jan), nogal wat hippere namen (W.ende, P.elle, Le.vijn, Ja.ira, Bo.dhi), en maar een paar 'vreemde' (H.elan).
Helaas niet erg divers qua cultuur, dat is wel jammer eigenlijk.
Anders komt de naam naar voren op Google.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom zetten jullie puntjes tussen de namen?
Nou en?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:59 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Anders komt de naam naar voren op Google.
Anders lees je de OP even.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom zetten jullie puntjes tussen de namen?
Van de week was in het Jeugdjournaal een item bij een school in Rotterdam. Mijn oudste: "Waarom hebben die namen allemaal rare tekentjes?"quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:26 schreef SQ het volgende:
vrije scholen en scholen in achterstandswijken scoren altijd goed op de schaal van opmerkelijke namen![]()
helaas woon ik in een saai dorp met saaie namen. Dingen als Jaxx zijn het meest opmerkelijke wat je hier tegenkomt
Ik heb maling aan wat anderen daarvan vinden. Jammer dan dat sommige ouders het niet leuk vinden dat ik hun gekozen naam lelijk vindt. Dat zal andersom ook ongetwijfeld voorkomen. Als je dat al niet kan hebben als ouder, dan is dat best wel sneu.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:00 schreef SaskiaR het volgende:
Ik weet niet of de ouders van de kinderen het leuk vinden als wij hier over hun namen roddelen...
Joh, dat gaat hier al jaren zo. Lekker boeiend wat jij er van vindt. En als jij de naam hier gewoon voluit wil posten dan doe je dat toch. Het is geen wet verder, ofzo.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb maling aan wat anderen daarvan vinden. Jammer dan dat sommige ouders het niet leuk vinden dat ik hun gekozen naam lelijk vindt. Dat zal andersom ook ongetwijfeld voorkomen. Als je dat al niet kan hebben als ouder, dan is dat best wel sneu.
Ik weet ook dat een goede vriend van me de naam van mijn dochter niks vindt. Wat boeit dat nou? Beter dat ie dat gewoon durft te zeggen tegen me ipv het op een internetforum af gaan kraken. Sneaky met puntjes.
Oh, het gaat al jaren zo dus dan is het normaal. En waarom zou het niet boeiend zijn wat ik ervan vind? Is dit een heilig onderwerp wat we niet mogen bespreken?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Joh, dat gaat hier al jaren zo. Lekker boeiend wat jij er van vindt. En als jij de naam hier gewoon voluit wil posten dan doe je dat toch. Het is geen wet verder, ofzo.
Weet je, je bent niet de eerste persoon die verder nooit in dit subforum komt die hier even komt vertellen hoe stom dat allemaal is. Geloof me, er zijn je al tientallen voorgegaan. Dus die discussie begint een beetje vermoeiend te worden.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, het gaat al jaren zo dus dan is het normaal. En waarom zou het niet boeiend zijn wat ik ervan vind? Is dit een heilig onderwerp wat we niet mogen bespreken?
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Weet je, je bent niet de eerste persoon die verder nooit in dit subforum komt die hier even komt vertellen hoe stom dat allemaal is. Geloof me, er zijn je al tientallen voorgegaan. Dus die discussie begint een beetje vermoeiend te worden.
Doe lekker wat je zelf wil, maar hou je gegal over hoe anderen het doen gewoon voor je. Daar is dit topic namelijk niet voor.
Nee hoor, ik doe dat ook nooit. Omdat ik niet denk dat Google zo werkt, maar ook omdat ik vind dat je iets niet op internet moet zetten als het niet gevonden mag wordenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, het gaat al jaren zo dus dan is het normaal. En waarom zou het niet boeiend zijn wat ik ervan vind? Is dit een heilig onderwerp wat we niet mogen bespreken?
Je bent iig geen frequent bezoeker, anders zou je deze vraag niet gesteld hebbenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik post al meer dan een jaar in dit subforum. Niet dat het heel relevant is vind ik, maar wel een vreemd verwijt.
Niet in dit topic, dat klopt. Hij stond nog wel bij mijn actieve topics dus zal vroeger wel ooit meegelezen hebben. Ik zit alleen in de voor mij relevante topics (babytopics dus).quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Je bent iig geen frequent bezoeker, anders zou je deze vraag niet gesteld hebben
Eens, vroeg het me alleen af. Ik was niet per se op zoek naar de confrontatie, maar teruglezend blijkt dat niet echt uit mijn posts.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee hoor, ik doe dat ook nooit. Omdat ik niet denk dat Google zo werkt, maar ook omdat ik vind dat je iets niet op internet moet zetten als het niet gevonden mag worden. Maar ieder zijn eigen keuze daarin, toch?
quote:
Je mag best mee komen modden hoorquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:16 schreef Burdie het volgende:
Komt er eens een man in OUD, jaagt SQ 'm bijna weg.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:41 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb serieus 5/6 jaar geleden ofzo een dreig dm gekregen hiervoor
Berk is dan weer een populaire Turkse jongensnaam.quote:
Echt? Wat grappig! Wat betekent het dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Berk is dan weer een populaire Turkse jongensnaam.
Inb4 de vorige discussie: Tuur en Lev zijn dat niet.
Iets in de trant van stevig, sterk.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Echt? Wat grappig! Wat betekent het dan?
Ik vind het ook altijd leuk dat namen in meerdere culturen voorkomen, zoals Dries. Heel ouderwets Nederlands, maar ook een Arabische naam. Maar er zal wel geen taalkundig verband zijn.
Ja, ik ken iemand die zo heet. Maar zij zegt gewoon Jitte.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik zag dat er een Jytte geboren was hier. Ik heb een tijd zitten dubben over hoe je dat zou uitspreken: Jiette, Jitte, Jutte, Juutte?
Gegoogeld en het blijkt een Deense naam. Denen spreken de y uit als een uu.
Ingewikkeld
Apart wel dat mensen hun kind van alles noemen, maar dat een meisje dan wel een meisjesvariant krijgtquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:51 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh wist ik niet, zijn wel Nederlandse mensen volgens mij.
Op de school waar ik wel eens kom zit een Berke, een meisje.
Misschien omdat hij zijn naam al heeft leren zeggen toen hij de G nog niet kon uitspreken?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:47 schreef SQ het volgende:
weet je wat trouwens wel hilarisch is, bij mijn zoon op het kdv zit een jongetje dat Gijs heet. Hij wijst m ook wel eens aan op een foto. "Is Gijs!"
Maar zijn eigen naam, Guus, krijgt ie niet uit zijn strotdat klinkt nog steeds als "Huuuus"
Hier kon ze de f niet zo goed en aten we grietjes..(waarop wij ons afvroegen of hansjes ook lekker zouden zijnquote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Misschien omdat hij zijn al naam heeft leren zeggen toen hij de G nog niet kon uitspreken?
Hadden we het laatst over in het peutertopic, sommige woorden blijft ZZ uitspreken zoals ze het geleerd heeft, tenzij we er actief werk van maken. (Ik noemde toen het voorbeeld Hans & Frietje.)
Ik zocht net Frietje op in de voornamenbank en:
"Frietje komt als naam voor bij vrouwen die in Nederland zijn geboren"![]()
Frieda, of Godfrieda, ja dat wordt soms frietjequote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Misschien omdat hij zijn al naam heeft leren zeggen toen hij de G nog niet kon uitspreken?
Hadden we het laatst over in het peutertopic, sommige woorden blijft ZZ uitspreken zoals ze het geleerd heeft, tenzij we er actief werk van maken. (Ik noemde toen het voorbeeld Hans & Frietje.)
Ik zocht net Frietje op in de voornamenbank en:
"Frietje komt als naam voor bij vrouwen die in Nederland zijn geboren"![]()
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Frieda, of Godfrieda, ja dat wordt soms frietje
Ik ken overigens maar 1 Friedje en das een Duitser. Hij heet eigenlijk Friedhelm maar stelt zich hier vaker voor als "patatmuts"
Ik vind het een warrig bericht, maar waar vind je nou precies iets van?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:30 schreef Books1 het volgende:
Nou over kindernamen gesproken. De bijna 12jarige hier heeft een naam en nu heeft mijn nichtje een dochter en ja we zien ze vaak en onze kinderen komen daar ook en wederzijds en heeft zij haar dochter met 1 letter E.v.a.l... (onze dochter) op zijn Engels want internationale familie tegen E.v.elynn op zijn Engels (Niet omdat het internationaal is maar omdat het mooi is).
Sorry voor de inbreek maar ik vind er eigenlijk wel iets van.
Ik kan me best voorstellen dat je dat een beetje gek vindt. Maar aan de andere kant: een naam is geen bezit het. Het mag. Je kan het ook zien als compliment. Wat vindt je dochter er zelf van?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:30 schreef Books1 het volgende:
Nou over kindernamen gesproken.
De bijna 12jarige hier heeft een naam, en nu heeft mijn nichtje een dochter gekregen (en ja we zien ze vaak, en onze kinderen komen daar ook en wederzijds) en heeft zij haar dochter een naam gegeven met 1 letter verschil met de onze, dus E.v.a.l... (onze dochter) op zijn Engels (want internationale familie) tegen E.v.elynn (hun dochter) op zijn Engels (Niet omdat het internationaal is maar omdat het mooi is).
En heel ontopic wilde ik even zeggen dat ik dat best wel stom/jammer/flauw vind.
En hoe komt dat?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:56 schreef Fazz het volgende:
Vroeger had man veel contact met z’n neef maar tegenwoordig nog maar sporadisch.
onze zoon heet net zo als een van onze goeie vrienden . Vriend in kwestie vond (en vind) dat supertofquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:44 schreef Burdie het volgende:
Ik zou het een eer vinden als een vriendin haar dochter naar mij zou vernoemen. (Vanuit jouw dochter gezien, @:Books1 ) en daaruit voortvloeiend, zou ik dat heel leuk vinden voor mijn dochter.
Ik zou het ook super leuk vinden als de dochter van een van mijn vrienden of vriendinnen hetzelfde zou heten als ik, maar ik zie het niet gebeuren haha.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:18 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
onze zoon heet net zo als een van onze goeie vrienden . Vriend in kwestie vond (en vind) dat supertof![]()
Vroeger was dat gewoon heel normaal ja. Dan had Jan 7 zoons, waarvan de oudste Jan heette, en alle oudste zoons van die 7 zoons heetten ook Janquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:55 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb iets van 5 neven die Henk heten
in het gezin van mijn oma was een adri (v) een een adrie (m)quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Vroeger was dat gewoon heel normaal ja. Dan had Jan 7 zoons, waarvan de oudste Jan heette, en alle oudste zoons van die 7 zoons heetten ook Jan
Toen was uniek zijn nog niet zo belangrijk
Jep. Zowel mijn beppe als haar dochter (mijn tante) hebben dat gedaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:36 schreef SQ het volgende:
Sterker nog, als er een kindje dood ging en er werd daarna een nieuw kindje geboren, dan kreeg die gewoon dezelfde naam als het overleden kind. Never waste a good name.
Ik vind beiden niks, heb echt niks met vernoemen naar een familielid. En al helemaal niet als ze nog leven.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:38 schreef SQ het volgende:
maar eigenlijk wel interessant dat we het zien als een bijzonder eerbetoon als een kind dezelfde naam krijgt als een ouder/ grootouder/oom of tante, maar als ordinaire diefstal als het dezelfde naam krijgt als een neef of nicht
Ik persoonlijk ook niet, maar over het algemeen is dat wel de tendensquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik vind beiden niks, heb echt niks met vernoemen naar een familielid. En al helemaal niet als ze nog leven.
Had jij niet een familielid dat daarop hintte?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik vind beiden niks, heb echt niks met vernoemen naar een familielid. En al helemaal niet als ze nog leven.
Ja dat houd je natuurlijk altijd met populaire namen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:25 schreef LeSage het volgende:
Nieuwe klas van S. levert ook wel wat interessants op: 2x V.ik, 2x E.va en 3(!)x J.ulia
En dat is dan Henk van Kees, Henk van Jaap, Henk van Arie, Henk van Willem en Henk van Hendrik.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:55 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb iets van 5 neven die Henk heten
Jullie henk, gullie henk, onzen henk en diejen henk toch.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is dan Henk van Kees, Henk van Jaap, Henk van Arie, Henk van Willem en Henk van Hendrik.
Maakt niks uit, allemaal naar dezelfde opa genoemd.
Oh brr dat zou ik zelf echt veto'enquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Had jij niet een familielid dat daarop hintte?
Mijn vriend wil dus heel graag een junior als er ooit nog een jongetje komt, ik vind dat dus eigenlijk ook niets. Ik vind het nogal narcistisch overkomen ofzo. Vooral omdat het in zijn familie geen traditie is, anders snap ik het nog wel. Gelukkig heeft ie geen lelijke naam en zijn er veel varianten op mogelijk, dus wie weet, ooit..
Noah is een jongensnaam, Noa is de meisjesvariant. Noa vind ik zelf mooier dan Norahquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:40 schreef Peejtur het volgende:
Vinden jullie voor een meisje Noah of Norah leuker?
We hebben weer een Lize en Lise-discussie. Ik had die gewonnen. Ga nu weer voor winst
Nee vind ze beide mooi hoor maar heb wel een voorkeur.
Noa of Nora.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:40 schreef Peejtur het volgende:
Vinden jullie voor een meisje Noah of Norah leuker?
We hebben weer een Lize en Lise-discussie. Ik had die gewonnen. Ga nu weer voor winst
Nee vind ze beide mooi hoor maar heb wel een voorkeur.
Als je een naam leest dan vorm je je daar ook een beeld bij. Bovendien moet je het altijd blijven spellen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Noah hoor je meestal bij jongens ja. Maar of je Noah of Noa schrijft of Norah of Nora, uitspraak blijft toch hetzelfde? Het is puur wat je mooier vindt op schrift.
Bij Noah en Noa is dat misschien wel het geval jaquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je een naam leest dan vorm je je daar ook een beeld bij. Bovendien moet je het altijd blijven spellen.
Ik ken een stel dat hun zoon Noa heeft genoemd en ik vind het er persoonlijk echt raar uitzien als ik de naam lees.
Ik zou nav de spelling een nuanceverschil verwachten qua uitspraak, ook als die er niet per sé is.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij Noah en Noa is dat misschien wel het geval jaMaar bij Norah en Nora toch niet?
Dan zou je dat toch ook bij Sarah verwachten?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou nav de spelling een nuanceverschil verwachten qua uitspraak, ook als die er niet per sé is.
Norah zou ik meer verwachten als Torah met een N, en dan soort van verbaasd zijn dat het toch niet zo klinkt. Nora is meteen duidelijk, Noor-a.
Ja eigenlijk wel, misschien is het dat die naam met een h wat meer ingeburgerd is.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dan zou je dat toch ook bij Sarah verwachten?
Alleen bij Noa(h) inderdaadquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij Noah en Noa is dat misschien wel het geval jaMaar bij Norah en Nora toch niet?
Hoe dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik spreek Sara en Sarah toch echt wel iets anders uit.Idem voor Nora en Norah.
quote:
Wie weet komt er ook helemaal geen jongen, dus dat is nog een ver van mijn bed showquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:34 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Oh brr dat zou ik zelf echt veto'en
En precies dit. Ik vind Norah met een h ook gewoon niet zo mooi, voegt niets toe voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:
Noah voor een jongen, Noa of Nora voor een meisje.
Tevens Lize, niet Lise.
Ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe dit klinkt. Ik probeer het allebei hardop te zeggen maar een h op het einde hoor je toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]![]()
Ik spreek de H op het eind wel heel subtiel uit bij Sarah en Norah.
Overigens staat Saranog steeds op nr. 1 op m’n lijstje, maar gaat deze naam het helaas niet worden.
Miss op zn engels, die met een h?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe dit klinkt. Ik probeer het allebei hardop te zeggen maar een h op het einde hoor je toch helemaal niet?
Dat Sara gewoon Sara is maar Sarah Serrah zeg maar? Ja dat zou kunnen maar alsnog hoor ik dan geen h.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Miss op zn engels, die met een h?
Nee. Gewoon Sara met een H.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:18 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat Sara gewoon Sara is maar Sarah Serrah zeg maar? Ja dat zou kunnen maar alsnog hoor ik dan geen h.
Dus, 'Sara met een H, kom eens hier? 'quote:
Met iets meer lucht? Dan is het toch niet iets wat ik me indenk te doen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]![]()
Ik spreek de H op het eind wel heel subtiel uit bij Sarah en Norah.
Ja, denk dat dat een goede omschrijving is, haha. Het is in ieder geval niet 100% dezelfde uitspraak.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Met iets meer lucht? Dan is het toch niet iets wat ik me indenk te doen.
Oke ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Dus Sara is meer Saraaaa en Sarah klinkt meer als eindigend met een korte a?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Nee. Gewoon Sara met een H.
a en ah spreken jullie toch ook niet hetzelfde uit?
Ik ken een gezin idd met opa Jan, vader Jan en die kinderen heetten Jan, Janie en Jans. Toen die Jan kinderen kreeg, was de oudste Jannes geloof ik. Daarna ben ik het kwijtgeraakt. We verhuisden, dus geen updates meer ontvangen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
in het gezin van mijn oma was een adri (v) een een adrie (m)
Ja we hebben al een dochter die Lize heet. Mijn winstquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:
Noah voor een jongen, Noa of Nora voor een meisje.
Tevens Lize, niet Lise.
Ik vind Lise weer mooier.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:21 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ja we hebben al een dochter die Lize heet. Mijn winst
Ben bang dat ik nu ga verliezen
Haha, oei, kwam jullie naam hier langs?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:29 schreef Peejtur het volgende:
Door deze discussie hebben wij nu ook discussie of we niet een hele andere naam moeten kiezen.
We dachten dat we hem al bijna hadden![]()
Nee discussie ging echt om Noah en Norah. Mijn naam zou liever Noa zijn maar die met of zonder h had ik al verlorenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:36 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik vind Lise weer mooier.Maar ja, persoonlijke smaak hé!
[..]
Haha, oei, kwam jullie naam hier langs?
Je bent Turks of Marokkaans toch? Misschien spreek je dan letters weleens preciezer uit?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ja, denk dat dat een goede omschrijving is, haha. Het is in ieder geval niet 100% dezelfde uitspraak.
Ik spreek gewoon ABN.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je bent Turks of Marokkaans toch? Misschien spreek je dan letters weleens preciezer uit?Geen idee hoor.
Ging ik vanuit, je schrijft ook gewoon zo. Maar als je tweetalig bent, is het niet zo vreemd dat je daardoor andere klanken gebruikt.quote:
En de Turkse versie is Sare (Sarè).quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:50 schreef Takkie88 het volgende:
In de meeste bijbels wordt Sara zonder h geschreven. En is met h de Engelse/Amerikaanse versie.
Mijn vader had inderdaad een dag lang een zusje Hennie en later een broer Hennie. Zo vreemd, maar dat waren vernoemingen en dat kon je dan echt niet maken tegenover degene met de ‘originele’ naam.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:36 schreef SQ het volgende:
Sterker nog, als er een kindje dood ging en er werd daarna een nieuw kindje geboren, dan kreeg die gewoon dezelfde naam als het overleden kind. Never waste a good name.
Echt waarquote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:50 schreef Takkie88 het volgende:
In de meeste bijbels wordt Sara zonder h geschreven. En is met h de Engelse/Amerikaanse versie.
Ik spreek de H ook uit bij Sarah. En niet mee eens gr gr Isabeauquote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:30 schreef Smart_ass het volgende:
Dat van Beau en Bo vind ik ook ja. Heb weleens een vrouwelijke Beau voorbij zien komen maar ik vind dat echt niet kloppen. Is in het Frans natuurlijk ook gewoon de mannelijke variant.
Bij Twix in de klas zit een S.ahr, maar gewoon uitgesproken als Sara. S.ahr heeft Turkse roots maar dat is dus niet de gebruikelijke spelling?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
En de Turkse versie is Sare (Sarè).
We hebben er niet aan gedacht toen we een naam kozen. We zitten niet in bekakte r gebied. Ik weet niet of we dan iets anders zouden kiezen. Nu dus wel een eind r.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 07:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie dat niet? Dat een naam op schrift er fantastisch uit ziet, maar wanneer je 'm uitspreekt is het mwah. Vind dat altijd zo jammer![]()
Ik heb dat bijvoorbeeld met Tibor, maar ik spreek de 'r' naar mijn mening niet rollend genoeg uit om de naam goed tot zijn recht te laten komen.
Team bekakte 'r' hier
Zeker dat ze Turkse roots heeft? Sahr is geen Turkse naam namelijk.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:28 schreef Malteser het volgende:
[..]
Bij Twix in de klas zit een S.ahr, maar gewoon uitgesproken als Sara. S.ahr heeft Turkse roots maar dat is dus niet de gebruikelijke spelling?
Misschien zijn zij de Turkse ouder-variant van de ouders van May-zehnquote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zeker dat ze Turkse roots heeft? Sahr is geen Turkse naam namelijk.Sahra kan wel, zoals @:cavabien zei. Maar dat spreek je uit als Sah-ra, niet Sara.
De oudste zus van mijn moeder emigreerde naar Canada en de jongste (25 jaar verschil) kreeg gewoon dezelfde naam.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
in het gezin van mijn oma was een adri (v) een een adrie (m)
quote:Op zaterdag 4 juli 2020 12:59 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De oudste zus van mijn moeder emigreerde naar Canada en de jongste (25 jaar verschil) kreeg gewoon dezelfde naam.
Jep. Haar oudere broers en zus brengen haar altijd naar school, zij spreken Nederlands. En Twix heeft een keer met haar afgesproken bij ons thuis, toen kwam haar broer haar ook ophalen en heb ik met hem gekletst. Ze wonen nu 12 jaar in Nederland, alleen de oudste zoon is nog in Turkije geboren, de andere kinderen in Nederland.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zeker dat ze Turkse roots heeft? Sahr is geen Turkse naam namelijk.Sahra kan wel, zoals @:cavabien zei. Maar dat spreek je uit als Sah-ra, niet Sara.
Snap helemaal wat je bedoelt! Maar ik vind het juist wel goed klinken met een bekakte r?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 07:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie dat niet? Dat een naam op schrift er fantastisch uit ziet, maar wanneer je 'm uitspreekt is het mwah. Vind dat altijd zo jammer![]()
Ik heb dat bijvoorbeeld met Tibor, maar ik spreek de 'r' naar mijn mening niet rollend genoeg uit om de naam goed tot zijn recht te laten komen.
Team bekakte 'r' hier
Elmar betekent appels in het Turks, zou wel grappig zijn als je in Turkije bent en daar de naam steeds ziet staan bij thee en tabakquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:39 schreef Hilmo het volgende:
Hier is de naam weer gesneuveld. Dit keer door man... Elmar hadden we en dat zou het worden. man is toch niet meer enthousiast. Toen werd het met een letter ervoor, maar nu neigen we naar een naam met de F.
En toen hadden we ook nog een vernoeming even op het oog als tweede naam, om mijn vader of mijn oom/opa te vernoemen, waar ik voorkeur voor de oom/opa naam had, maar dat zou ik dan weer sneu vinden voor mijn vader die dat erg zou waarderen... Dan maar beter helemaal niet vernoemen...
En Esmar?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:39 schreef Hilmo het volgende:
Hier is de naam weer gesneuveld. Dit keer door man... Elmar hadden we en dat zou het worden. man is toch niet meer enthousiast. Toen werd het met een letter ervoor, maar nu neigen we naar een naam met de F.
En toen hadden we ook nog een vernoeming even op het oog als tweede naam, om mijn vader of mijn oom/opa te vernoemen, waar ik voorkeur voor de oom/opa naam had, maar dat zou ik dan weer sneu vinden voor mijn vader die dat erg zou waarderen... Dan maar beter helemaal niet vernoemen...
Dat klinkt voor mij als een meisjesnaam?quote:
Ik had ooit eens klasgenoot die zo heette, een jongen, zodoende.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 18:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klinkt voor mij als een meisjesnaam?
Edit: het komt voor bij mannen en vrouwen, maar is in iedere vorm redelijk uniek:
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Esmar
Nee, elmalar is appels.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 17:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Elmar betekent appels in het Turks, zou wel grappig zijn als je in Turkije bent en daar de naam steeds ziet staan bij thee en tabakWel jammer dat de naam gesneuveld is en je weer op zoek moet...
Wat jammer hee. Maar als jij naar je opa wil vernoemen zou ik dat gewoon doen. Ik bedoel, als je niks doet wordt hij ook niet vernoemd toch? De opa naar wie ik wilde vernoemen klonk niet mooi na de naam Jacob. Maar anders had ik het graag gedaan.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:39 schreef Hilmo het volgende:
^^quote:
Owquote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Nee, elmalar is appels.Elma is appel.
Dat denk ik ook. Een kind dat goed in de groep ligt, komt met van alles weg waar een kind mee gepest had kunnen worden (naam, bril, dik zijn, etc).quote:Op zondag 5 juli 2020 00:21 schreef LeSage het volgende:
Maar kinderen die gepest worden om hun naam worden toch zelden daadwerkelijk gepest om hun naam? Dan zit er volgens mij meestal meer achter.
Hier ook een Y.araquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:41 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Snap helemaal wat je bedoelt! Maar ik vind het juist wel goed klinken met een bekakte r?
Ik heb dat nog steeds een beetje met Ya.ra en dan in het Engels uitgesproken hier. Klinkt toch een beetje gekkig vind ik, Yawra ofzo. Maargoed ik spreek ‘t lekker op zijn Nederlands uit en mijn vriend gaat haar sowieso bij haar tweede naam noemen dus dan hebben alleen andere mensen er last van hahaha.
Het kan ook een naam zijn van iemand die jou juist pestte. Zo zijn hier van beide kanten ook al namen sowieso afgekeurd.quote:Op zondag 5 juli 2020 00:21 schreef LeSage het volgende:
Maar kinderen die gepest worden om hun naam worden toch zelden daadwerkelijk gepest om hun naam? Dan zit er volgens mij meestal meer achter.
Ik heb zelf echt een naam om gruwelijk mee gepest te worden, er rijmt super veel op en het is gewoon een mannennaam, maar ik ben nog nooit in mijn leven daarmee gepest.
In het Hongaars is appel alma, en dat is een naam van de dochter van een podcaster, daar moest ik even aan wennen in het begin
Haha wat schattig.quote:Op zondag 5 juli 2020 12:49 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Hier ook een Y.araZe zegt dan zelf: ik ben “djewra”. Volgens haar praat ze dan Engels
En daarbij zijn jullie het eens over de spelwijze, of..?quote:Op zondag 5 juli 2020 15:21 schreef Peejtur het volgende:
Bij ons wordt het sowiesie geen Noah of Norah meer. Behalve als het toch een jongen zou zijn. 2 gyno's hebben al meisje gezegd dus daar gaan we niet meer van uit.
Maar er is wel een andere naam sterk naar voren gekomen.
Ja want in principe maar 1 mogelijkheidquote:Op zondag 5 juli 2020 15:49 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
En daarbij zijn jullie het eens over de spelwijze, of..?
Challenge accepted }:)quote:Op zondag 5 juli 2020 16:04 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ja want in principe maar 1 mogelijkheid
hier klinkt de naam van opa ook nier mooi achter de eerste naam. En daarnaast heb ik mijn opa nooit gekend en niet een enorme voorkeur. Vannacht tijden over wakker gelegen. De namen passen gewoon niet. We willen liefst een Fries klinkende naam en de beide vernoemingen zijn echt op en top Nederlands. Klinkt voor geen meter. Neig nu gewoon weer naar 1 naam. Bij oudste wou man heel graag vernoemen want traditie en vind het prima en bekt ook erg goed. Maar nu past het gewoon niet en hebben al haast geen opties anders zouden we gewoon twee mooie namen doen maar we hebben al moeite om uit 1 naam te komen. Ellendige bedoeling haha.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:37 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat jammer hee. Maar als jij naar je opa wil vernoemen zou ik dat gewoon doen. Ik bedoel, als je niks doet wordt hij ook niet vernoemd toch? De opa naar wie ik wilde vernoemen klonk niet mooi na de naam Jacob. Maar anders had ik het graag gedaan.
Ik kende trouwens vroeger een heel leuke Jelmar.
Diede is Fries? Vind ik persoonlijk een mooie naamquote:Op zondag 5 juli 2020 16:20 schreef Hilmo het volgende:
[..]
hier klinkt de naam van opa ook nier mooi achter de eerste naam. En daarnaast heb ik mijn opa nooit gekend en niet een enorme voorkeur. Vannacht tijden over wakker gelegen. De namen passen gewoon niet. We willen liefst een Fries klinkende naam en de beide vernoemingen zijn echt op en top Nederlands. Klinkt voor geen meter. Neig nu gewoon weer naar 1 naam. Bij oudste wou man heel graag vernoemen want traditie en vind het prima en bekt ook erg goed. Maar nu past het gewoon niet en hebben al haast geen opties anders zouden we gewoon twee mooie namen doen maar we hebben al moeite om uit 1 naam te komen. Ellendige bedoeling haha.
klopt maar spreek je dus op zijn fries anders uit dan Nederlandsquote:Op zondag 5 juli 2020 16:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Diede is Fries? Vind ik persoonlijk een mooie naam
Kan ook worden gespeld als E.lle! Maar ik vind E.llen mooier en klinkt beter ofzo.quote:Op zondag 5 juli 2020 16:31 schreef Peejtur het volgende:
[..]
E.llen. En nee, Hellen vinden wij niet mooi
Nope lekker zoals we nu in ons hoofd hebben hahaquote:Op zondag 5 juli 2020 16:36 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Kan ook worden gespeld als E.lle! Maar ik vind E.llen mooier en klinkt beter ofzo.
Vinden jullie Ell.a niets?
LLquote:Op zondag 5 juli 2020 16:31 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Helen is dan ook met 1 Lquote:Op zondag 5 juli 2020 16:31 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Oeh goeie aanvulling, dan zou je kunnen uitkomen op Eh'lhèhn.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
![]()
Of! Nog een streepje ergens! Ellèn bijvoorbeeld
Maar spreek je die h's dan zachtjes uit of helemaal niet?quote:Op zondag 5 juli 2020 17:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oeh goeie aanvulling, dan zou je kunnen uitkomen op Eh'lhèhn.
Wel natuurlijk, ‘cuz the h ain’t silent.quote:Op zondag 5 juli 2020 18:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar spreek je die h's dan zachtjes uit of helemaal niet?![]()
En die ‘? Wordt het dan niet Ehuhldashhuhlèhuhn?quote:Op zondag 5 juli 2020 18:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar spreek je die h's dan zachtjes uit of helemaal niet?![]()
niet altijd he...quote:Op zondag 5 juli 2020 17:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helen is dan ook met 1 L
Net als Hélène en Helena.
Overigens stelt Meertens dat het zowel een verkorting van Eleonora als oude vorm van Helen kan zijn.
Nee, niet altijd, maar de cijfers geven wel aan dat dit niet de reguliere spelling is, en eerlijk gezegd valt het me nog mee; zo'n 700 ouders die niet kunnen spellen in 75 jaar.quote:Op zondag 5 juli 2020 21:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
niet altijd he...
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/hellen
Ik klus duidelijk te weinigquote:Op zondag 5 juli 2020 17:49 schreef SQ het volgende:
ik refereerde aan het fantastische gereedschapshuismerk van de LIDL
Ha! ik ook bij beide.quote:Op zondag 5 juli 2020 22:28 schreef Tink89 het volgende:
Bij hella denk ik aan curry, maar dat blijkt hela te zijn. En bij ellen aan degeneres.
Leuk. Ik ken een Vlaamse Cédric die enorm goed gevoel voor humor heeft.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 21:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oeh, ik ben weer een mooie tegen gekomen: CédricIk ga 'm weer voorleggen, zoals ik dat al bij zoveel namen heb gedaan
Ik heb bij Cedric meer deze associatie:quote:Op dinsdag 7 juli 2020 23:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ha! ik ook bij beide.
Al denk ik bij Ellen ook gelijk een beetje aan Ellen en Eddy![]()
Hella vind ik beetje zelfde categorie als Griselda.
Bij Cedric denk ik aan een Antilliaans of Surinaams kindje.
Toevallig heb ik daar ook over nagedacht en ik vind Thibo op zich wel mooi, maar het doet me teveel denken aan het woord T-bonequote:Op woensdag 8 juli 2020 07:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuk. Ik ken een Vlaamse Cédric die enorm goed gevoel voor humor heeft.
Misschien vind je Thibaut/Thibo wat in plaats van Tibor (accent op de O), ook Frans/Vlaams. Of was jij dat niet?
Veel donkere mannen hebben bijv. Afrikaanse roots en in bepaalde gebieden/landen spreken ze daar Frans.quote:Op woensdag 8 juli 2020 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Toevallig heb ik daar ook over nagedacht en ik vind Thibo op zich wel mooi, maar het doet me teveel denken aan het woord T-bone
Ik zie inderdaad aardig wat donkere mensen op Facebook die Cédric heten. Had ik eigenlijk niet verwacht. Voor mij is het echt een Franse naam.
De Cédric die ik ken heeft spierwit haar en is zo licht als het kan.quote:Op woensdag 8 juli 2020 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Toevallig heb ik daar ook over nagedacht en ik vind Thibo op zich wel mooi, maar het doet me teveel denken aan het woord T-bone
Ik zie inderdaad aardig wat donkere mensen op Facebook die Cédric heten. Had ik eigenlijk niet verwacht. Voor mij is het echt een Franse naam.
Dat is is gewoon raarquote:
Ik heb in een ghetto gewoondquote:Op woensdag 8 juli 2020 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb dat altijd met Rodney. Toch is de enige rodney die ik echt ken hartstikke witquote:Op woensdag 8 juli 2020 10:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat is is gewoon raaris dat echt een naam?
[..]
Ik heb in een ghetto gewoonddus misschien vandaar de link.
Is bij wel meer namen waar ik die associatie mee heb, bijvoorbeeld Jeremy en Romano (en elke vorm van de naam).
Maar is niet erg toch?
Welnee, ik vind het nog steeds een mooie naam. Wel grappig dat jij ghetto noemt, ik vind de naam vrij kak eigenlijkquote:Op woensdag 8 juli 2020 10:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
[..]
Ik heb in een ghetto gewoonddus misschien vandaar de link.
Is bij wel meer namen waar ik die associatie mee heb, bijvoorbeeld Jeremy en Romano (en elke vorm van de naam).
Maar is niet erg toch?
Haha ja in Duitsland wel in ieder geval. Ik heb meerdere collega's die zo heten.quote:Op woensdag 8 juli 2020 10:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
[..]
Ik zie het inderdaadquote:Op woensdag 8 juli 2020 11:01 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Haha ja in Duitsland wel in ieder geval. Ik heb meerdere collega's die zo heten.
Nee hoorquote:Op woensdag 8 juli 2020 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaadWaarschijnlijk spreek je het in Duitsland uit als Tiloe oid en hier als Tiloo.
Oh. Nouja enerzijds of anderzijds, Thilo wordt 'm nietquote:Op woensdag 8 juli 2020 11:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee hoorde o wordt gewoon als o uitgesproken.
Ah, dan snap ik waarom mijn man bij de naam Emanuel de associatie van een donker kindje heeft (ik vond het een prachtige naam, maar die werd dus keihard geveto'd door m'n eegaquote:Op woensdag 8 juli 2020 10:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Veel donkere mannen hebben bijv. Afrikaanse roots en in bepaalde gebieden/landen spreken ze daar Frans.
Oh kijk. Best veel nog zelfs.quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ah, dan snap ik waarom mijn man bij de naam Emanuel de associatie van een donker kindje heeft (ik vond het een prachtige naam, maar die werd dus keihard geveto'd door m'n eega).
Hier ook. Super blond haarquote:Op woensdag 8 juli 2020 10:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
De Cédric die ik ken heeft spierwit haar en is zo licht als het kan.
Roepnaam Cas kan wel.quote:Op woensdag 8 juli 2020 17:33 schreef Smart_ass het volgende:
De uitspraak wordt dus nog wel een dingetje. Ik ken zelf eigenlijk geen Cedrics, hoewel de overgrote meerderheid die hier in de VS zo heet inderdaad ook donker is.
Ik vind zelf Cassius dus heel leuk (Clay ja, haha), hoewel ik mijn eventuele zoon niet zo snel zo zou noemen. Is te onnederlands voor mij.
Zie je wel: een strip.quote:
Waarom niet?quote:Op maandag 13 juli 2020 10:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kwam net tegen: M.aan R.osalyn M.aandag.
Ik ben benieuwd wat haar roepnaam wordt. Toch geen M.aan hoop ik.
Noem het kind dan tenminste Zon.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mwah... Maan Maandag, kweetniet. Ik vind het niet zo klinken.
Haha die ging bij m'n vriendinnen ook al door de app groep.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kwam net tegen: M.aan R.osalyn M.aandag.
Ik ben benieuwd wat haar roepnaam wordt. Toch geen M.aan hoop ik.
Ik heb de betreffende post net gevonden op de prenatal Facebook, maar het oudere zusje heet al Soleilquote:
Het is iig een achternaam die in NL voorkomt, dus dat zou kunnen.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Lijkt alsof Maandag de achternaam is?![]()
Maan Maandag.
De helft van NL kan dat sowieso al niet fatsoenlijk uitrpreken.quote:Op maandag 13 juli 2020 13:25 schreef Tink89 het volgende:
De combi met de achternaam is niet echt handig nee, maar de voornaam op zich vind ik wel leuk.
Soleil vind ik veel erger iig.
Ik zeg gewoon Sooleiquote:Op maandag 13 juli 2020 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
De helft van NL kan dat sowieso al niet fatsoenlijk uitrpreken.
ja man! Louisiana!quote:Op woensdag 8 juli 2020 10:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Veel donkere mannen hebben bijv. Afrikaanse roots en in bepaalde gebieden/landen spreken ze daar Frans.
Eens! Ik ben serieus opgelucht dat we er nu eentje hebbenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:27 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ja man! Louisiana!
wij hebben eindelijk de naam
dat was de zwaarste bevalling denk ik
meisjesnamen zijn echt zoveel makkelijker
Ik had hem nog nooit gehoord..quote:
Ooh Aydin schijnt dus wel Turks te zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ayden en Zayn zijn geen vreemde namen.
Zijn geen Turkse namen, maar worden gegeven omdat ze makkelijk uitspreekbaar zijn in de twee talen. Vooral Zayn heeft de laatste tijd een flinke opmars gemaakt. Ook bij mensen van Arabische afkomst.
Je kunt namen ook gewoon niet mooi vindenquote:
Zayn wordt hier gewoon uitgesproken als Zeenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kunt namen ook gewoon niet mooi vindenEen van de zangers van One Direction heet Zayn maar ik vind het, zeker in Nederland, geen mooie naam. Hetzelfde geldt voor Ayden, een normale Engelse naam maar ik vind het hier niet mooi
De zoon van een oud-collega heet zo, een docent op de uni tien jaar geleden ook...ik vind het niet raarquote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:10 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind Zayn wel een leuke klank.
Over Z namen gesproken.
Ik vind Zeger ook nog steeds super mooi.
Mijn vriend vond het maar een rare naamhij is zelf raar.
Ik snap echt niks van did laatste zinquote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Daar staan idd best veel gangbare namen in. Wij hebben nu wel een speciale maar wel tof speciaal uiteraard.
Weetjewatpasrukwas? Dat Bomy en bami roomsma een Juniper hebben nu. Hopen dat het niet opeens ‘hip’ wordt
Ze bedoelt arie en romy boomsma: https://www.ad.nl/show/ar(...)er-juniper~a679f699/quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap echt niks van did laatste zinZijn dat mensen de zo heten ofzo?
Weet je nog die jezus die de adverteerders van VI ging bellen?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap echt niks van did laatste zinZijn dat mensen de zo heten ofzo?
Ik had al zo’n vermoeden dat het een grappige verwijzing was maar kwam er niet uitquote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ze bedoelt arie en romy boomsma: https://www.ad.nl/show/ar(...)er-juniper~a679f699/
Kloptquote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had al zo’n vermoeden dat het een grappige verwijzing was maar kwam er niet uitHeeft KD dan een dochter die Juniper heet? Anders snap ik het probleem nog steeds niet
Dan ben ik weer up to datequote:
Ik vind eigenlijk heel veel Engelse namen in Nederland niet mooi ofzo. Of ik zou mijn kind niet snel een Engelse naam geven in Nederland, laat ik het zo zeggen. Maar dat komt ook omdat ik Nederlandse namen gewoon mooi vind dus genoeg keuzequote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kunt namen ook gewoon niet mooi vindenEen van de zangers van One Direction heet Zayn maar ik vind het, zeker in Nederland, geen mooie naam. Hetzelfde geldt voor Ayden, een normale Engelse naam maar ik vind het hier niet mooi
Hadden ze kunnen vragen, toch? Zo moeilijk is het niet om de fonetische uitspraak te noteren. Na 3 keer ken je het wel.quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:04 schreef MorganLeFay het volgende:
Vroeger op school hadden we een aantal kinderen met Marokkaanse/Turkse roots in de klas waarvan de namen in het begin steeds verkeerd uitgesproken werden door de docenten. Die kinderen zaten dan te proesten, want 'omg zo dom'. Maar hoe hadden die docenten van meet af aan kunnen weten hoe die namen uitgesproken moesten worden?
Er bestaat meer op de wereld dan alleen Nederlands en Nederlandstalige namen.quote:Ik begrijp dan ook niet wat er leuk is aan je kind een (niet gangbare) naam te geven die fonetisch heel anders is dan hoe je het schrijft.
Heb je gelijk in hoor! Bedoel meer dat ik niet begrijp (n.a.v. die opmerkelijke namenlijstjes op de vorige pagina) waarom mensen met een extreem creatieve naam komen die compleet anders uitgesproken moet worden. De meeste van die ouders hebben (denk ik) ook op school gezetenquote:Op woensdag 15 juli 2020 08:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hadden ze kunnen vragen, toch? Zo moeilijk is het niet om de fonetische uitspraak te noteren. Na 3 keer ken je het wel.
[..]
Er bestaat meer op de wereld dan alleen Nederlands en Nederlandstalige namen.
Dat kan nog best eens tegenvallen hoor. Ik kan mijn klasgenootjes met buitenlandse roots op 1 hand tellen. En dat is over mijn hele opleiding, van basisschool tot universiteit.quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:14 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
De meeste van die ouders hebben (denk ik) ook op school gezetenen hebben dus ook meegemaakt dat het bij buitenlandse namen best lastig is om te bedenken hoe je dat moet uitspreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |