Oh brr dat zou ik zelf echt veto'enquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Had jij niet een familielid dat daarop hintte?
Mijn vriend wil dus heel graag een junior als er ooit nog een jongetje komt, ik vind dat dus eigenlijk ook niets. Ik vind het nogal narcistisch overkomen ofzo. Vooral omdat het in zijn familie geen traditie is, anders snap ik het nog wel. Gelukkig heeft ie geen lelijke naam en zijn er veel varianten op mogelijk, dus wie weet, ooit..
Noah is een jongensnaam, Noa is de meisjesvariant. Noa vind ik zelf mooier dan Norahquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:40 schreef Peejtur het volgende:
Vinden jullie voor een meisje Noah of Norah leuker?
We hebben weer een Lize en Lise-discussie. Ik had die gewonnen. Ga nu weer voor winst
Nee vind ze beide mooi hoor maar heb wel een voorkeur.
Noa of Nora.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:40 schreef Peejtur het volgende:
Vinden jullie voor een meisje Noah of Norah leuker?
We hebben weer een Lize en Lise-discussie. Ik had die gewonnen. Ga nu weer voor winst
Nee vind ze beide mooi hoor maar heb wel een voorkeur.
Als je een naam leest dan vorm je je daar ook een beeld bij. Bovendien moet je het altijd blijven spellen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Noah hoor je meestal bij jongens ja. Maar of je Noah of Noa schrijft of Norah of Nora, uitspraak blijft toch hetzelfde? Het is puur wat je mooier vindt op schrift.
Bij Noah en Noa is dat misschien wel het geval jaquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je een naam leest dan vorm je je daar ook een beeld bij. Bovendien moet je het altijd blijven spellen.
Ik ken een stel dat hun zoon Noa heeft genoemd en ik vind het er persoonlijk echt raar uitzien als ik de naam lees.
Ik zou nav de spelling een nuanceverschil verwachten qua uitspraak, ook als die er niet per sé is.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij Noah en Noa is dat misschien wel het geval jaMaar bij Norah en Nora toch niet?
Dan zou je dat toch ook bij Sarah verwachten?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou nav de spelling een nuanceverschil verwachten qua uitspraak, ook als die er niet per sé is.
Norah zou ik meer verwachten als Torah met een N, en dan soort van verbaasd zijn dat het toch niet zo klinkt. Nora is meteen duidelijk, Noor-a.
Ja eigenlijk wel, misschien is het dat die naam met een h wat meer ingeburgerd is.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dan zou je dat toch ook bij Sarah verwachten?
Alleen bij Noa(h) inderdaadquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij Noah en Noa is dat misschien wel het geval jaMaar bij Norah en Nora toch niet?
Hoe dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik spreek Sara en Sarah toch echt wel iets anders uit.Idem voor Nora en Norah.
quote:
Wie weet komt er ook helemaal geen jongen, dus dat is nog een ver van mijn bed showquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:34 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Oh brr dat zou ik zelf echt veto'en
En precies dit. Ik vind Norah met een h ook gewoon niet zo mooi, voegt niets toe voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:
Noah voor een jongen, Noa of Nora voor een meisje.
Tevens Lize, niet Lise.
Ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe dit klinkt. Ik probeer het allebei hardop te zeggen maar een h op het einde hoor je toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]![]()
Ik spreek de H op het eind wel heel subtiel uit bij Sarah en Norah.
Overigens staat Saranog steeds op nr. 1 op m’n lijstje, maar gaat deze naam het helaas niet worden.
Miss op zn engels, die met een h?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe dit klinkt. Ik probeer het allebei hardop te zeggen maar een h op het einde hoor je toch helemaal niet?
Dat Sara gewoon Sara is maar Sarah Serrah zeg maar? Ja dat zou kunnen maar alsnog hoor ik dan geen h.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Miss op zn engels, die met een h?
Nee. Gewoon Sara met een H.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:18 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat Sara gewoon Sara is maar Sarah Serrah zeg maar? Ja dat zou kunnen maar alsnog hoor ik dan geen h.
Dus, 'Sara met een H, kom eens hier? 'quote:
Met iets meer lucht? Dan is het toch niet iets wat ik me indenk te doen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]![]()
Ik spreek de H op het eind wel heel subtiel uit bij Sarah en Norah.
Ja, denk dat dat een goede omschrijving is, haha. Het is in ieder geval niet 100% dezelfde uitspraak.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Met iets meer lucht? Dan is het toch niet iets wat ik me indenk te doen.
Oke ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Dus Sara is meer Saraaaa en Sarah klinkt meer als eindigend met een korte a?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Nee. Gewoon Sara met een H.
a en ah spreken jullie toch ook niet hetzelfde uit?
Ik ken een gezin idd met opa Jan, vader Jan en die kinderen heetten Jan, Janie en Jans. Toen die Jan kinderen kreeg, was de oudste Jannes geloof ik. Daarna ben ik het kwijtgeraakt. We verhuisden, dus geen updates meer ontvangen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
in het gezin van mijn oma was een adri (v) een een adrie (m)
Ja we hebben al een dochter die Lize heet. Mijn winstquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:
Noah voor een jongen, Noa of Nora voor een meisje.
Tevens Lize, niet Lise.
Ik vind Lise weer mooier.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:21 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ja we hebben al een dochter die Lize heet. Mijn winst
Ben bang dat ik nu ga verliezen
Haha, oei, kwam jullie naam hier langs?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:29 schreef Peejtur het volgende:
Door deze discussie hebben wij nu ook discussie of we niet een hele andere naam moeten kiezen.
We dachten dat we hem al bijna hadden![]()
Nee discussie ging echt om Noah en Norah. Mijn naam zou liever Noa zijn maar die met of zonder h had ik al verlorenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:36 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik vind Lise weer mooier.Maar ja, persoonlijke smaak hé!
[..]
Haha, oei, kwam jullie naam hier langs?
Je bent Turks of Marokkaans toch? Misschien spreek je dan letters weleens preciezer uit?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ja, denk dat dat een goede omschrijving is, haha. Het is in ieder geval niet 100% dezelfde uitspraak.
Ik spreek gewoon ABN.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je bent Turks of Marokkaans toch? Misschien spreek je dan letters weleens preciezer uit?Geen idee hoor.
Ging ik vanuit, je schrijft ook gewoon zo. Maar als je tweetalig bent, is het niet zo vreemd dat je daardoor andere klanken gebruikt.quote:
En de Turkse versie is Sare (Sarè).quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:50 schreef Takkie88 het volgende:
In de meeste bijbels wordt Sara zonder h geschreven. En is met h de Engelse/Amerikaanse versie.
Mijn vader had inderdaad een dag lang een zusje Hennie en later een broer Hennie. Zo vreemd, maar dat waren vernoemingen en dat kon je dan echt niet maken tegenover degene met de ‘originele’ naam.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:36 schreef SQ het volgende:
Sterker nog, als er een kindje dood ging en er werd daarna een nieuw kindje geboren, dan kreeg die gewoon dezelfde naam als het overleden kind. Never waste a good name.
Echt waarquote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:50 schreef Takkie88 het volgende:
In de meeste bijbels wordt Sara zonder h geschreven. En is met h de Engelse/Amerikaanse versie.
Ik spreek de H ook uit bij Sarah. En niet mee eens gr gr Isabeauquote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:30 schreef Smart_ass het volgende:
Dat van Beau en Bo vind ik ook ja. Heb weleens een vrouwelijke Beau voorbij zien komen maar ik vind dat echt niet kloppen. Is in het Frans natuurlijk ook gewoon de mannelijke variant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |