Oh brr dat zou ik zelf echt veto'enquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Had jij niet een familielid dat daarop hintte?
Mijn vriend wil dus heel graag een junior als er ooit nog een jongetje komt, ik vind dat dus eigenlijk ook niets. Ik vind het nogal narcistisch overkomen ofzo. Vooral omdat het in zijn familie geen traditie is, anders snap ik het nog wel. Gelukkig heeft ie geen lelijke naam en zijn er veel varianten op mogelijk, dus wie weet, ooit..
Noah is een jongensnaam, Noa is de meisjesvariant. Noa vind ik zelf mooier dan Norahquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:40 schreef Peejtur het volgende:
Vinden jullie voor een meisje Noah of Norah leuker?
We hebben weer een Lize en Lise-discussie. Ik had die gewonnen. Ga nu weer voor winst
Nee vind ze beide mooi hoor maar heb wel een voorkeur.
Noa of Nora.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:40 schreef Peejtur het volgende:
Vinden jullie voor een meisje Noah of Norah leuker?
We hebben weer een Lize en Lise-discussie. Ik had die gewonnen. Ga nu weer voor winst
Nee vind ze beide mooi hoor maar heb wel een voorkeur.
Als je een naam leest dan vorm je je daar ook een beeld bij. Bovendien moet je het altijd blijven spellen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Noah hoor je meestal bij jongens ja. Maar of je Noah of Noa schrijft of Norah of Nora, uitspraak blijft toch hetzelfde? Het is puur wat je mooier vindt op schrift.
Bij Noah en Noa is dat misschien wel het geval jaquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je een naam leest dan vorm je je daar ook een beeld bij. Bovendien moet je het altijd blijven spellen.
Ik ken een stel dat hun zoon Noa heeft genoemd en ik vind het er persoonlijk echt raar uitzien als ik de naam lees.
Ik zou nav de spelling een nuanceverschil verwachten qua uitspraak, ook als die er niet per sé is.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij Noah en Noa is dat misschien wel het geval jaMaar bij Norah en Nora toch niet?
Dan zou je dat toch ook bij Sarah verwachten?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou nav de spelling een nuanceverschil verwachten qua uitspraak, ook als die er niet per sé is.
Norah zou ik meer verwachten als Torah met een N, en dan soort van verbaasd zijn dat het toch niet zo klinkt. Nora is meteen duidelijk, Noor-a.
Ja eigenlijk wel, misschien is het dat die naam met een h wat meer ingeburgerd is.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dan zou je dat toch ook bij Sarah verwachten?
Alleen bij Noa(h) inderdaadquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij Noah en Noa is dat misschien wel het geval jaMaar bij Norah en Nora toch niet?
Hoe dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik spreek Sara en Sarah toch echt wel iets anders uit.Idem voor Nora en Norah.
quote:
Wie weet komt er ook helemaal geen jongen, dus dat is nog een ver van mijn bed showquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:34 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Oh brr dat zou ik zelf echt veto'en
En precies dit. Ik vind Norah met een h ook gewoon niet zo mooi, voegt niets toe voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:
Noah voor een jongen, Noa of Nora voor een meisje.
Tevens Lize, niet Lise.
Ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe dit klinkt. Ik probeer het allebei hardop te zeggen maar een h op het einde hoor je toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]![]()
Ik spreek de H op het eind wel heel subtiel uit bij Sarah en Norah.
Overigens staat Saranog steeds op nr. 1 op m’n lijstje, maar gaat deze naam het helaas niet worden.
Miss op zn engels, die met een h?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe dit klinkt. Ik probeer het allebei hardop te zeggen maar een h op het einde hoor je toch helemaal niet?
Dat Sara gewoon Sara is maar Sarah Serrah zeg maar? Ja dat zou kunnen maar alsnog hoor ik dan geen h.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Miss op zn engels, die met een h?
Nee. Gewoon Sara met een H.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:18 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat Sara gewoon Sara is maar Sarah Serrah zeg maar? Ja dat zou kunnen maar alsnog hoor ik dan geen h.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |