En hoe komt dat?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:56 schreef Fazz het volgende:
Vroeger had man veel contact met z’n neef maar tegenwoordig nog maar sporadisch.
onze zoon heet net zo als een van onze goeie vrienden . Vriend in kwestie vond (en vind) dat supertofquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:44 schreef Burdie het volgende:
Ik zou het een eer vinden als een vriendin haar dochter naar mij zou vernoemen. (Vanuit jouw dochter gezien, @:Books1 ) en daaruit voortvloeiend, zou ik dat heel leuk vinden voor mijn dochter.
Ik zou het ook super leuk vinden als de dochter van een van mijn vrienden of vriendinnen hetzelfde zou heten als ik, maar ik zie het niet gebeuren haha.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:18 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
onze zoon heet net zo als een van onze goeie vrienden . Vriend in kwestie vond (en vind) dat supertof![]()
Vroeger was dat gewoon heel normaal ja. Dan had Jan 7 zoons, waarvan de oudste Jan heette, en alle oudste zoons van die 7 zoons heetten ook Janquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:55 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb iets van 5 neven die Henk heten
in het gezin van mijn oma was een adri (v) een een adrie (m)quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Vroeger was dat gewoon heel normaal ja. Dan had Jan 7 zoons, waarvan de oudste Jan heette, en alle oudste zoons van die 7 zoons heetten ook Jan
Toen was uniek zijn nog niet zo belangrijk
Jep. Zowel mijn beppe als haar dochter (mijn tante) hebben dat gedaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:36 schreef SQ het volgende:
Sterker nog, als er een kindje dood ging en er werd daarna een nieuw kindje geboren, dan kreeg die gewoon dezelfde naam als het overleden kind. Never waste a good name.
Ik vind beiden niks, heb echt niks met vernoemen naar een familielid. En al helemaal niet als ze nog leven.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:38 schreef SQ het volgende:
maar eigenlijk wel interessant dat we het zien als een bijzonder eerbetoon als een kind dezelfde naam krijgt als een ouder/ grootouder/oom of tante, maar als ordinaire diefstal als het dezelfde naam krijgt als een neef of nicht
Ik persoonlijk ook niet, maar over het algemeen is dat wel de tendensquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik vind beiden niks, heb echt niks met vernoemen naar een familielid. En al helemaal niet als ze nog leven.
Had jij niet een familielid dat daarop hintte?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik vind beiden niks, heb echt niks met vernoemen naar een familielid. En al helemaal niet als ze nog leven.
Ja dat houd je natuurlijk altijd met populaire namen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:25 schreef LeSage het volgende:
Nieuwe klas van S. levert ook wel wat interessants op: 2x V.ik, 2x E.va en 3(!)x J.ulia
En dat is dan Henk van Kees, Henk van Jaap, Henk van Arie, Henk van Willem en Henk van Hendrik.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:55 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb iets van 5 neven die Henk heten
Jullie henk, gullie henk, onzen henk en diejen henk toch.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is dan Henk van Kees, Henk van Jaap, Henk van Arie, Henk van Willem en Henk van Hendrik.
Maakt niks uit, allemaal naar dezelfde opa genoemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |