Ooh Aydin schijnt dus wel Turks te zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ayden en Zayn zijn geen vreemde namen.
Zijn geen Turkse namen, maar worden gegeven omdat ze makkelijk uitspreekbaar zijn in de twee talen. Vooral Zayn heeft de laatste tijd een flinke opmars gemaakt. Ook bij mensen van Arabische afkomst.
Je kunt namen ook gewoon niet mooi vindenquote:
Zayn wordt hier gewoon uitgesproken als Zeenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kunt namen ook gewoon niet mooi vindenEen van de zangers van One Direction heet Zayn maar ik vind het, zeker in Nederland, geen mooie naam. Hetzelfde geldt voor Ayden, een normale Engelse naam maar ik vind het hier niet mooi
De zoon van een oud-collega heet zo, een docent op de uni tien jaar geleden ook...ik vind het niet raarquote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:10 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind Zayn wel een leuke klank.
Over Z namen gesproken.
Ik vind Zeger ook nog steeds super mooi.
Mijn vriend vond het maar een rare naamhij is zelf raar.
Ik snap echt niks van did laatste zinquote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Daar staan idd best veel gangbare namen in. Wij hebben nu wel een speciale maar wel tof speciaal uiteraard.
Weetjewatpasrukwas? Dat Bomy en bami roomsma een Juniper hebben nu. Hopen dat het niet opeens ‘hip’ wordt
Ze bedoelt arie en romy boomsma: https://www.ad.nl/show/ar(...)er-juniper~a679f699/quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap echt niks van did laatste zinZijn dat mensen de zo heten ofzo?
Weet je nog die jezus die de adverteerders van VI ging bellen?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap echt niks van did laatste zinZijn dat mensen de zo heten ofzo?
Ik had al zo’n vermoeden dat het een grappige verwijzing was maar kwam er niet uitquote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ze bedoelt arie en romy boomsma: https://www.ad.nl/show/ar(...)er-juniper~a679f699/
Kloptquote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had al zo’n vermoeden dat het een grappige verwijzing was maar kwam er niet uitHeeft KD dan een dochter die Juniper heet? Anders snap ik het probleem nog steeds niet
Dan ben ik weer up to datequote:
Ik vind eigenlijk heel veel Engelse namen in Nederland niet mooi ofzo. Of ik zou mijn kind niet snel een Engelse naam geven in Nederland, laat ik het zo zeggen. Maar dat komt ook omdat ik Nederlandse namen gewoon mooi vind dus genoeg keuzequote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kunt namen ook gewoon niet mooi vindenEen van de zangers van One Direction heet Zayn maar ik vind het, zeker in Nederland, geen mooie naam. Hetzelfde geldt voor Ayden, een normale Engelse naam maar ik vind het hier niet mooi
Hadden ze kunnen vragen, toch? Zo moeilijk is het niet om de fonetische uitspraak te noteren. Na 3 keer ken je het wel.quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:04 schreef MorganLeFay het volgende:
Vroeger op school hadden we een aantal kinderen met Marokkaanse/Turkse roots in de klas waarvan de namen in het begin steeds verkeerd uitgesproken werden door de docenten. Die kinderen zaten dan te proesten, want 'omg zo dom'. Maar hoe hadden die docenten van meet af aan kunnen weten hoe die namen uitgesproken moesten worden?
Er bestaat meer op de wereld dan alleen Nederlands en Nederlandstalige namen.quote:Ik begrijp dan ook niet wat er leuk is aan je kind een (niet gangbare) naam te geven die fonetisch heel anders is dan hoe je het schrijft.
Heb je gelijk in hoor! Bedoel meer dat ik niet begrijp (n.a.v. die opmerkelijke namenlijstjes op de vorige pagina) waarom mensen met een extreem creatieve naam komen die compleet anders uitgesproken moet worden. De meeste van die ouders hebben (denk ik) ook op school gezetenquote:Op woensdag 15 juli 2020 08:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hadden ze kunnen vragen, toch? Zo moeilijk is het niet om de fonetische uitspraak te noteren. Na 3 keer ken je het wel.
[..]
Er bestaat meer op de wereld dan alleen Nederlands en Nederlandstalige namen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |