Snap helemaal wat je bedoelt! Maar ik vind het juist wel goed klinken met een bekakte r?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 07:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie dat niet? Dat een naam op schrift er fantastisch uit ziet, maar wanneer je 'm uitspreekt is het mwah. Vind dat altijd zo jammer![]()
Ik heb dat bijvoorbeeld met Tibor, maar ik spreek de 'r' naar mijn mening niet rollend genoeg uit om de naam goed tot zijn recht te laten komen.
Team bekakte 'r' hier
Elmar betekent appels in het Turks, zou wel grappig zijn als je in Turkije bent en daar de naam steeds ziet staan bij thee en tabakquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:39 schreef Hilmo het volgende:
Hier is de naam weer gesneuveld. Dit keer door man... Elmar hadden we en dat zou het worden. man is toch niet meer enthousiast. Toen werd het met een letter ervoor, maar nu neigen we naar een naam met de F.
En toen hadden we ook nog een vernoeming even op het oog als tweede naam, om mijn vader of mijn oom/opa te vernoemen, waar ik voorkeur voor de oom/opa naam had, maar dat zou ik dan weer sneu vinden voor mijn vader die dat erg zou waarderen... Dan maar beter helemaal niet vernoemen...
En Esmar?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:39 schreef Hilmo het volgende:
Hier is de naam weer gesneuveld. Dit keer door man... Elmar hadden we en dat zou het worden. man is toch niet meer enthousiast. Toen werd het met een letter ervoor, maar nu neigen we naar een naam met de F.
En toen hadden we ook nog een vernoeming even op het oog als tweede naam, om mijn vader of mijn oom/opa te vernoemen, waar ik voorkeur voor de oom/opa naam had, maar dat zou ik dan weer sneu vinden voor mijn vader die dat erg zou waarderen... Dan maar beter helemaal niet vernoemen...
Dat klinkt voor mij als een meisjesnaam?quote:
Ik had ooit eens klasgenoot die zo heette, een jongen, zodoende.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 18:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klinkt voor mij als een meisjesnaam?
Edit: het komt voor bij mannen en vrouwen, maar is in iedere vorm redelijk uniek:
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Esmar
Nee, elmalar is appels.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 17:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Elmar betekent appels in het Turks, zou wel grappig zijn als je in Turkije bent en daar de naam steeds ziet staan bij thee en tabakWel jammer dat de naam gesneuveld is en je weer op zoek moet...
Wat jammer hee. Maar als jij naar je opa wil vernoemen zou ik dat gewoon doen. Ik bedoel, als je niks doet wordt hij ook niet vernoemd toch? De opa naar wie ik wilde vernoemen klonk niet mooi na de naam Jacob. Maar anders had ik het graag gedaan.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:39 schreef Hilmo het volgende:
^^quote:
Owquote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Nee, elmalar is appels.Elma is appel.
Dat denk ik ook. Een kind dat goed in de groep ligt, komt met van alles weg waar een kind mee gepest had kunnen worden (naam, bril, dik zijn, etc).quote:Op zondag 5 juli 2020 00:21 schreef LeSage het volgende:
Maar kinderen die gepest worden om hun naam worden toch zelden daadwerkelijk gepest om hun naam? Dan zit er volgens mij meestal meer achter.
Hier ook een Y.araquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:41 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Snap helemaal wat je bedoelt! Maar ik vind het juist wel goed klinken met een bekakte r?
Ik heb dat nog steeds een beetje met Ya.ra en dan in het Engels uitgesproken hier. Klinkt toch een beetje gekkig vind ik, Yawra ofzo. Maargoed ik spreek ‘t lekker op zijn Nederlands uit en mijn vriend gaat haar sowieso bij haar tweede naam noemen dus dan hebben alleen andere mensen er last van hahaha.
Het kan ook een naam zijn van iemand die jou juist pestte. Zo zijn hier van beide kanten ook al namen sowieso afgekeurd.quote:Op zondag 5 juli 2020 00:21 schreef LeSage het volgende:
Maar kinderen die gepest worden om hun naam worden toch zelden daadwerkelijk gepest om hun naam? Dan zit er volgens mij meestal meer achter.
Ik heb zelf echt een naam om gruwelijk mee gepest te worden, er rijmt super veel op en het is gewoon een mannennaam, maar ik ben nog nooit in mijn leven daarmee gepest.
In het Hongaars is appel alma, en dat is een naam van de dochter van een podcaster, daar moest ik even aan wennen in het begin
Haha wat schattig.quote:Op zondag 5 juli 2020 12:49 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Hier ook een Y.araZe zegt dan zelf: ik ben “djewra”. Volgens haar praat ze dan Engels
En daarbij zijn jullie het eens over de spelwijze, of..?quote:Op zondag 5 juli 2020 15:21 schreef Peejtur het volgende:
Bij ons wordt het sowiesie geen Noah of Norah meer. Behalve als het toch een jongen zou zijn. 2 gyno's hebben al meisje gezegd dus daar gaan we niet meer van uit.
Maar er is wel een andere naam sterk naar voren gekomen.
Ja want in principe maar 1 mogelijkheidquote:Op zondag 5 juli 2020 15:49 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
En daarbij zijn jullie het eens over de spelwijze, of..?
Challenge accepted }:)quote:Op zondag 5 juli 2020 16:04 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ja want in principe maar 1 mogelijkheid
hier klinkt de naam van opa ook nier mooi achter de eerste naam. En daarnaast heb ik mijn opa nooit gekend en niet een enorme voorkeur. Vannacht tijden over wakker gelegen. De namen passen gewoon niet. We willen liefst een Fries klinkende naam en de beide vernoemingen zijn echt op en top Nederlands. Klinkt voor geen meter. Neig nu gewoon weer naar 1 naam. Bij oudste wou man heel graag vernoemen want traditie en vind het prima en bekt ook erg goed. Maar nu past het gewoon niet en hebben al haast geen opties anders zouden we gewoon twee mooie namen doen maar we hebben al moeite om uit 1 naam te komen. Ellendige bedoeling haha.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:37 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat jammer hee. Maar als jij naar je opa wil vernoemen zou ik dat gewoon doen. Ik bedoel, als je niks doet wordt hij ook niet vernoemd toch? De opa naar wie ik wilde vernoemen klonk niet mooi na de naam Jacob. Maar anders had ik het graag gedaan.
Ik kende trouwens vroeger een heel leuke Jelmar.
Diede is Fries? Vind ik persoonlijk een mooie naamquote:Op zondag 5 juli 2020 16:20 schreef Hilmo het volgende:
[..]
hier klinkt de naam van opa ook nier mooi achter de eerste naam. En daarnaast heb ik mijn opa nooit gekend en niet een enorme voorkeur. Vannacht tijden over wakker gelegen. De namen passen gewoon niet. We willen liefst een Fries klinkende naam en de beide vernoemingen zijn echt op en top Nederlands. Klinkt voor geen meter. Neig nu gewoon weer naar 1 naam. Bij oudste wou man heel graag vernoemen want traditie en vind het prima en bekt ook erg goed. Maar nu past het gewoon niet en hebben al haast geen opties anders zouden we gewoon twee mooie namen doen maar we hebben al moeite om uit 1 naam te komen. Ellendige bedoeling haha.
klopt maar spreek je dus op zijn fries anders uit dan Nederlandsquote:Op zondag 5 juli 2020 16:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Diede is Fries? Vind ik persoonlijk een mooie naam
Kan ook worden gespeld als E.lle! Maar ik vind E.llen mooier en klinkt beter ofzo.quote:Op zondag 5 juli 2020 16:31 schreef Peejtur het volgende:
[..]
E.llen. En nee, Hellen vinden wij niet mooi
Nope lekker zoals we nu in ons hoofd hebben hahaquote:Op zondag 5 juli 2020 16:36 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Kan ook worden gespeld als E.lle! Maar ik vind E.llen mooier en klinkt beter ofzo.
Vinden jullie Ell.a niets?
LLquote:Op zondag 5 juli 2020 16:31 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Helen is dan ook met 1 Lquote:Op zondag 5 juli 2020 16:31 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Oeh goeie aanvulling, dan zou je kunnen uitkomen op Eh'lhèhn.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
![]()
Of! Nog een streepje ergens! Ellèn bijvoorbeeld
Maar spreek je die h's dan zachtjes uit of helemaal niet?quote:Op zondag 5 juli 2020 17:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oeh goeie aanvulling, dan zou je kunnen uitkomen op Eh'lhèhn.
Wel natuurlijk, ‘cuz the h ain’t silent.quote:Op zondag 5 juli 2020 18:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar spreek je die h's dan zachtjes uit of helemaal niet?![]()
En die ‘? Wordt het dan niet Ehuhldashhuhlèhuhn?quote:Op zondag 5 juli 2020 18:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar spreek je die h's dan zachtjes uit of helemaal niet?![]()
niet altijd he...quote:Op zondag 5 juli 2020 17:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helen is dan ook met 1 L
Net als Hélène en Helena.
Overigens stelt Meertens dat het zowel een verkorting van Eleonora als oude vorm van Helen kan zijn.
Nee, niet altijd, maar de cijfers geven wel aan dat dit niet de reguliere spelling is, en eerlijk gezegd valt het me nog mee; zo'n 700 ouders die niet kunnen spellen in 75 jaar.quote:Op zondag 5 juli 2020 21:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
niet altijd he...
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/hellen
Ik klus duidelijk te weinigquote:Op zondag 5 juli 2020 17:49 schreef SQ het volgende:
ik refereerde aan het fantastische gereedschapshuismerk van de LIDL
Ha! ik ook bij beide.quote:Op zondag 5 juli 2020 22:28 schreef Tink89 het volgende:
Bij hella denk ik aan curry, maar dat blijkt hela te zijn. En bij ellen aan degeneres.
Leuk. Ik ken een Vlaamse Cédric die enorm goed gevoel voor humor heeft.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 21:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oeh, ik ben weer een mooie tegen gekomen: CédricIk ga 'm weer voorleggen, zoals ik dat al bij zoveel namen heb gedaan
Ik heb bij Cedric meer deze associatie:quote:Op dinsdag 7 juli 2020 23:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ha! ik ook bij beide.
Al denk ik bij Ellen ook gelijk een beetje aan Ellen en Eddy![]()
Hella vind ik beetje zelfde categorie als Griselda.
Bij Cedric denk ik aan een Antilliaans of Surinaams kindje.
Toevallig heb ik daar ook over nagedacht en ik vind Thibo op zich wel mooi, maar het doet me teveel denken aan het woord T-bonequote:Op woensdag 8 juli 2020 07:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuk. Ik ken een Vlaamse Cédric die enorm goed gevoel voor humor heeft.
Misschien vind je Thibaut/Thibo wat in plaats van Tibor (accent op de O), ook Frans/Vlaams. Of was jij dat niet?
Veel donkere mannen hebben bijv. Afrikaanse roots en in bepaalde gebieden/landen spreken ze daar Frans.quote:Op woensdag 8 juli 2020 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Toevallig heb ik daar ook over nagedacht en ik vind Thibo op zich wel mooi, maar het doet me teveel denken aan het woord T-bone
Ik zie inderdaad aardig wat donkere mensen op Facebook die Cédric heten. Had ik eigenlijk niet verwacht. Voor mij is het echt een Franse naam.
De Cédric die ik ken heeft spierwit haar en is zo licht als het kan.quote:Op woensdag 8 juli 2020 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Toevallig heb ik daar ook over nagedacht en ik vind Thibo op zich wel mooi, maar het doet me teveel denken aan het woord T-bone
Ik zie inderdaad aardig wat donkere mensen op Facebook die Cédric heten. Had ik eigenlijk niet verwacht. Voor mij is het echt een Franse naam.
Dat is is gewoon raarquote:
Ik heb in een ghetto gewoondquote:Op woensdag 8 juli 2020 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb dat altijd met Rodney. Toch is de enige rodney die ik echt ken hartstikke witquote:Op woensdag 8 juli 2020 10:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat is is gewoon raaris dat echt een naam?
[..]
Ik heb in een ghetto gewoonddus misschien vandaar de link.
Is bij wel meer namen waar ik die associatie mee heb, bijvoorbeeld Jeremy en Romano (en elke vorm van de naam).
Maar is niet erg toch?
Welnee, ik vind het nog steeds een mooie naam. Wel grappig dat jij ghetto noemt, ik vind de naam vrij kak eigenlijkquote:Op woensdag 8 juli 2020 10:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
[..]
Ik heb in een ghetto gewoonddus misschien vandaar de link.
Is bij wel meer namen waar ik die associatie mee heb, bijvoorbeeld Jeremy en Romano (en elke vorm van de naam).
Maar is niet erg toch?
Haha ja in Duitsland wel in ieder geval. Ik heb meerdere collega's die zo heten.quote:Op woensdag 8 juli 2020 10:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
[..]
Ik zie het inderdaadquote:Op woensdag 8 juli 2020 11:01 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Haha ja in Duitsland wel in ieder geval. Ik heb meerdere collega's die zo heten.
Nee hoorquote:Op woensdag 8 juli 2020 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaadWaarschijnlijk spreek je het in Duitsland uit als Tiloe oid en hier als Tiloo.
Oh. Nouja enerzijds of anderzijds, Thilo wordt 'm nietquote:Op woensdag 8 juli 2020 11:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee hoorde o wordt gewoon als o uitgesproken.
Ah, dan snap ik waarom mijn man bij de naam Emanuel de associatie van een donker kindje heeft (ik vond het een prachtige naam, maar die werd dus keihard geveto'd door m'n eegaquote:Op woensdag 8 juli 2020 10:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Veel donkere mannen hebben bijv. Afrikaanse roots en in bepaalde gebieden/landen spreken ze daar Frans.
Oh kijk. Best veel nog zelfs.quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ah, dan snap ik waarom mijn man bij de naam Emanuel de associatie van een donker kindje heeft (ik vond het een prachtige naam, maar die werd dus keihard geveto'd door m'n eega).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |