Maar spreek je die h's dan zachtjes uit of helemaal niet?quote:Op zondag 5 juli 2020 17:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oeh goeie aanvulling, dan zou je kunnen uitkomen op Eh'lhèhn.
Wel natuurlijk, ‘cuz the h ain’t silent.quote:Op zondag 5 juli 2020 18:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar spreek je die h's dan zachtjes uit of helemaal niet?![]()
En die ‘? Wordt het dan niet Ehuhldashhuhlèhuhn?quote:Op zondag 5 juli 2020 18:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar spreek je die h's dan zachtjes uit of helemaal niet?![]()
niet altijd he...quote:Op zondag 5 juli 2020 17:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helen is dan ook met 1 L
Net als Hélène en Helena.
Overigens stelt Meertens dat het zowel een verkorting van Eleonora als oude vorm van Helen kan zijn.
Nee, niet altijd, maar de cijfers geven wel aan dat dit niet de reguliere spelling is, en eerlijk gezegd valt het me nog mee; zo'n 700 ouders die niet kunnen spellen in 75 jaar.quote:Op zondag 5 juli 2020 21:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
niet altijd he...
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/hellen
Ik klus duidelijk te weinigquote:Op zondag 5 juli 2020 17:49 schreef SQ het volgende:
ik refereerde aan het fantastische gereedschapshuismerk van de LIDL
Ha! ik ook bij beide.quote:Op zondag 5 juli 2020 22:28 schreef Tink89 het volgende:
Bij hella denk ik aan curry, maar dat blijkt hela te zijn. En bij ellen aan degeneres.
Leuk. Ik ken een Vlaamse Cédric die enorm goed gevoel voor humor heeft.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 21:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oeh, ik ben weer een mooie tegen gekomen: CédricIk ga 'm weer voorleggen, zoals ik dat al bij zoveel namen heb gedaan
Ik heb bij Cedric meer deze associatie:quote:Op dinsdag 7 juli 2020 23:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ha! ik ook bij beide.
Al denk ik bij Ellen ook gelijk een beetje aan Ellen en Eddy![]()
Hella vind ik beetje zelfde categorie als Griselda.
Bij Cedric denk ik aan een Antilliaans of Surinaams kindje.
Toevallig heb ik daar ook over nagedacht en ik vind Thibo op zich wel mooi, maar het doet me teveel denken aan het woord T-bonequote:Op woensdag 8 juli 2020 07:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuk. Ik ken een Vlaamse Cédric die enorm goed gevoel voor humor heeft.
Misschien vind je Thibaut/Thibo wat in plaats van Tibor (accent op de O), ook Frans/Vlaams. Of was jij dat niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |