SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
[ Bericht 6% gewijzigd door Burdie op 02-07-2020 16:04:47 ]
Die iddquote:Op donderdag 2 juli 2020 14:38 schreef mootie het volgende:
[..]
Tuur met zijn tweelingzusje! Ik frommelde die namen altijd door elkaar.
Jup. Komt nooit meer goedquote:Op donderdag 2 juli 2020 16:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Timme wordt TIMMEHHHHHH!!!!!! In mijn hoofd
quote:Op donderdag 2 juli 2020 17:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Raven is dan toch gewoon “reven”
Vergeet Rickon niet! Het is trouwens Tommen zie ik net, maar Timmen past daar ook wel bijquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:24 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Hahaha ja inderdaad. Joffrey en Podrick erbij
Daar ging mijn theequote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:34 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, een Rickon kennen wijen ze hebben een hele grote hond die Shaggydog heet
Sorryquote:
Het ging meer om de naam Shaggydogquote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:37 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Sorryhele leuke mensen hoor. Ik ben zelf ook wel fan van GoT, maar dan zou ik een iets minder opvallende naam kiezen. Jaime of Arya kan nog wel, maar Daenerys gaat wel te ver.
Ik vond GoT ook tof! Maar dan zou ik als ik ging vernoemen de best passende naam voor mijn kind toch wel Terrible-ending vinden.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:37 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Sorryhele leuke mensen hoor. Ik ben zelf ook wel fan van GoT, maar dan zou ik een iets minder opvallende naam kiezen. Jaime of Arya kan nog wel, maar Daenerys gaat wel te ver.
Omdat?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:57 schreef Leandra het volgende:
Wat ben ik blij dat mijn kind tussen de Thijmens, Charlotte's, Rovers en Norah's zit en niet met allerlei onspelbare ghettonamen.
Ah, ja. Dan begrijp ik de opmerking.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:05 schreef Vanyel het volgende:
Die namen kan Leandra tenminste spellen. Weet je wel hoe moeilijk het is om iets nieuws te leren op haar leeftijd?
Hier is laatst een Berk geboren.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:26 schreef SQ het volgende:
vrije scholen en scholen in achterstandswijken scoren altijd goed op de schaal van opmerkelijke namen![]()
helaas woon ik in een saai dorp met saaie namen. Dingen als Jaxx zijn het meest opmerkelijke wat je hier tegenkomt
Waarom zetten jullie puntjes tussen de namen?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:55 schreef SaskiaR het volgende:
Een Berk zit er hier ook op de vrije school ja!
Verder bij mijn dochter in de klas op de vrije school vrij veel normale namen (K.oen, A.nnelies, Tho.mas, Ti.mo, R.oos, L.ucien, M.ia, Mi.la, K.laas-Jan), nogal wat hippere namen (W.ende, P.elle, Le.vijn, Ja.ira, Bo.dhi), en maar een paar 'vreemde' (H.elan).
Helaas niet erg divers qua cultuur, dat is wel jammer eigenlijk.
Anders komt de naam naar voren op Google.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom zetten jullie puntjes tussen de namen?
Nou en?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:59 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Anders komt de naam naar voren op Google.
Anders lees je de OP even.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom zetten jullie puntjes tussen de namen?
Van de week was in het Jeugdjournaal een item bij een school in Rotterdam. Mijn oudste: "Waarom hebben die namen allemaal rare tekentjes?"quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:26 schreef SQ het volgende:
vrije scholen en scholen in achterstandswijken scoren altijd goed op de schaal van opmerkelijke namen![]()
helaas woon ik in een saai dorp met saaie namen. Dingen als Jaxx zijn het meest opmerkelijke wat je hier tegenkomt
Ik heb maling aan wat anderen daarvan vinden. Jammer dan dat sommige ouders het niet leuk vinden dat ik hun gekozen naam lelijk vindt. Dat zal andersom ook ongetwijfeld voorkomen. Als je dat al niet kan hebben als ouder, dan is dat best wel sneu.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:00 schreef SaskiaR het volgende:
Ik weet niet of de ouders van de kinderen het leuk vinden als wij hier over hun namen roddelen...
Joh, dat gaat hier al jaren zo. Lekker boeiend wat jij er van vindt. En als jij de naam hier gewoon voluit wil posten dan doe je dat toch. Het is geen wet verder, ofzo.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb maling aan wat anderen daarvan vinden. Jammer dan dat sommige ouders het niet leuk vinden dat ik hun gekozen naam lelijk vindt. Dat zal andersom ook ongetwijfeld voorkomen. Als je dat al niet kan hebben als ouder, dan is dat best wel sneu.
Ik weet ook dat een goede vriend van me de naam van mijn dochter niks vindt. Wat boeit dat nou? Beter dat ie dat gewoon durft te zeggen tegen me ipv het op een internetforum af gaan kraken. Sneaky met puntjes.
Oh, het gaat al jaren zo dus dan is het normaal. En waarom zou het niet boeiend zijn wat ik ervan vind? Is dit een heilig onderwerp wat we niet mogen bespreken?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Joh, dat gaat hier al jaren zo. Lekker boeiend wat jij er van vindt. En als jij de naam hier gewoon voluit wil posten dan doe je dat toch. Het is geen wet verder, ofzo.
Weet je, je bent niet de eerste persoon die verder nooit in dit subforum komt die hier even komt vertellen hoe stom dat allemaal is. Geloof me, er zijn je al tientallen voorgegaan. Dus die discussie begint een beetje vermoeiend te worden.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, het gaat al jaren zo dus dan is het normaal. En waarom zou het niet boeiend zijn wat ik ervan vind? Is dit een heilig onderwerp wat we niet mogen bespreken?
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Weet je, je bent niet de eerste persoon die verder nooit in dit subforum komt die hier even komt vertellen hoe stom dat allemaal is. Geloof me, er zijn je al tientallen voorgegaan. Dus die discussie begint een beetje vermoeiend te worden.
Doe lekker wat je zelf wil, maar hou je gegal over hoe anderen het doen gewoon voor je. Daar is dit topic namelijk niet voor.
Nee hoor, ik doe dat ook nooit. Omdat ik niet denk dat Google zo werkt, maar ook omdat ik vind dat je iets niet op internet moet zetten als het niet gevonden mag wordenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, het gaat al jaren zo dus dan is het normaal. En waarom zou het niet boeiend zijn wat ik ervan vind? Is dit een heilig onderwerp wat we niet mogen bespreken?
Je bent iig geen frequent bezoeker, anders zou je deze vraag niet gesteld hebbenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik post al meer dan een jaar in dit subforum. Niet dat het heel relevant is vind ik, maar wel een vreemd verwijt.
Niet in dit topic, dat klopt. Hij stond nog wel bij mijn actieve topics dus zal vroeger wel ooit meegelezen hebben. Ik zit alleen in de voor mij relevante topics (babytopics dus).quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Je bent iig geen frequent bezoeker, anders zou je deze vraag niet gesteld hebben
Eens, vroeg het me alleen af. Ik was niet per se op zoek naar de confrontatie, maar teruglezend blijkt dat niet echt uit mijn posts.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee hoor, ik doe dat ook nooit. Omdat ik niet denk dat Google zo werkt, maar ook omdat ik vind dat je iets niet op internet moet zetten als het niet gevonden mag worden. Maar ieder zijn eigen keuze daarin, toch?
quote:
Je mag best mee komen modden hoorquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:16 schreef Burdie het volgende:
Komt er eens een man in OUD, jaagt SQ 'm bijna weg.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:41 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb serieus 5/6 jaar geleden ofzo een dreig dm gekregen hiervoor
Berk is dan weer een populaire Turkse jongensnaam.quote:
Echt? Wat grappig! Wat betekent het dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Berk is dan weer een populaire Turkse jongensnaam.
Inb4 de vorige discussie: Tuur en Lev zijn dat niet.
Iets in de trant van stevig, sterk.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Echt? Wat grappig! Wat betekent het dan?
Ik vind het ook altijd leuk dat namen in meerdere culturen voorkomen, zoals Dries. Heel ouderwets Nederlands, maar ook een Arabische naam. Maar er zal wel geen taalkundig verband zijn.
Ja, ik ken iemand die zo heet. Maar zij zegt gewoon Jitte.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik zag dat er een Jytte geboren was hier. Ik heb een tijd zitten dubben over hoe je dat zou uitspreken: Jiette, Jitte, Jutte, Juutte?
Gegoogeld en het blijkt een Deense naam. Denen spreken de y uit als een uu.
Ingewikkeld
Apart wel dat mensen hun kind van alles noemen, maar dat een meisje dan wel een meisjesvariant krijgtquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:51 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh wist ik niet, zijn wel Nederlandse mensen volgens mij.
Op de school waar ik wel eens kom zit een Berke, een meisje.
Misschien omdat hij zijn naam al heeft leren zeggen toen hij de G nog niet kon uitspreken?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:47 schreef SQ het volgende:
weet je wat trouwens wel hilarisch is, bij mijn zoon op het kdv zit een jongetje dat Gijs heet. Hij wijst m ook wel eens aan op een foto. "Is Gijs!"
Maar zijn eigen naam, Guus, krijgt ie niet uit zijn strotdat klinkt nog steeds als "Huuuus"
Hier kon ze de f niet zo goed en aten we grietjes..(waarop wij ons afvroegen of hansjes ook lekker zouden zijnquote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Misschien omdat hij zijn al naam heeft leren zeggen toen hij de G nog niet kon uitspreken?
Hadden we het laatst over in het peutertopic, sommige woorden blijft ZZ uitspreken zoals ze het geleerd heeft, tenzij we er actief werk van maken. (Ik noemde toen het voorbeeld Hans & Frietje.)
Ik zocht net Frietje op in de voornamenbank en:
"Frietje komt als naam voor bij vrouwen die in Nederland zijn geboren"![]()
Frieda, of Godfrieda, ja dat wordt soms frietjequote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Misschien omdat hij zijn al naam heeft leren zeggen toen hij de G nog niet kon uitspreken?
Hadden we het laatst over in het peutertopic, sommige woorden blijft ZZ uitspreken zoals ze het geleerd heeft, tenzij we er actief werk van maken. (Ik noemde toen het voorbeeld Hans & Frietje.)
Ik zocht net Frietje op in de voornamenbank en:
"Frietje komt als naam voor bij vrouwen die in Nederland zijn geboren"![]()
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Frieda, of Godfrieda, ja dat wordt soms frietje
Ik ken overigens maar 1 Friedje en das een Duitser. Hij heet eigenlijk Friedhelm maar stelt zich hier vaker voor als "patatmuts"
Ik vind het een warrig bericht, maar waar vind je nou precies iets van?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:30 schreef Books1 het volgende:
Nou over kindernamen gesproken. De bijna 12jarige hier heeft een naam en nu heeft mijn nichtje een dochter en ja we zien ze vaak en onze kinderen komen daar ook en wederzijds en heeft zij haar dochter met 1 letter E.v.a.l... (onze dochter) op zijn Engels want internationale familie tegen E.v.elynn op zijn Engels (Niet omdat het internationaal is maar omdat het mooi is).
Sorry voor de inbreek maar ik vind er eigenlijk wel iets van.
Ik kan me best voorstellen dat je dat een beetje gek vindt. Maar aan de andere kant: een naam is geen bezit het. Het mag. Je kan het ook zien als compliment. Wat vindt je dochter er zelf van?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:30 schreef Books1 het volgende:
Nou over kindernamen gesproken.
De bijna 12jarige hier heeft een naam, en nu heeft mijn nichtje een dochter gekregen (en ja we zien ze vaak, en onze kinderen komen daar ook en wederzijds) en heeft zij haar dochter een naam gegeven met 1 letter verschil met de onze, dus E.v.a.l... (onze dochter) op zijn Engels (want internationale familie) tegen E.v.elynn (hun dochter) op zijn Engels (Niet omdat het internationaal is maar omdat het mooi is).
En heel ontopic wilde ik even zeggen dat ik dat best wel stom/jammer/flauw vind.
En hoe komt dat?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:56 schreef Fazz het volgende:
Vroeger had man veel contact met z’n neef maar tegenwoordig nog maar sporadisch.
onze zoon heet net zo als een van onze goeie vrienden . Vriend in kwestie vond (en vind) dat supertofquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:44 schreef Burdie het volgende:
Ik zou het een eer vinden als een vriendin haar dochter naar mij zou vernoemen. (Vanuit jouw dochter gezien, @:Books1 ) en daaruit voortvloeiend, zou ik dat heel leuk vinden voor mijn dochter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |