Oke ik zou een knappe transgender nog wel kunnen begrijpen onder het mom van "progressief". Maar dit is toch geen model? Overgewicht en een ongezonde levensstijl moeten we ook allemaal maar normaal gaan vinden tegenwoordig. Positive body image enzo. Het wordt steeds gekker. De diversiteits bingokaart is vol. Calvin Klein deugt.quote:Black trans model Jari Jones fronts Calvin Klein's Pride campaign
In front of a massive Calvin Klein billboard in Manhattan, Black transgender model, actress and activist Jari Jones popped a bottle of champagne while her own likeness looked down over the city streets. The image of herself she was celebrating is part of Calvin Klein's 2020 Pride campaign #PROUDINMYCALVINS, which features a cast of nine LGBTQ models including Jones, who identifies as a transqueer lesbian.
"It has been such an honor and pleasure to sit in my most authentic self and present imagery of a body that far to often has been demonized, harassed, made to feel ugly and unworthy and even killed," she wrote on Instagram on June 23.twitter:IAmJariJones twitterde op donderdag 25-06-2020 om 15:54:47I’m dedicating this Black Trans Joy this morning to Zaya Wade and all the beautiful young trans babies! Anything is possible! You are worthy of celebration and love! @itsgabrielleu @DwyaneWade @CalvinKlein #BlackTransLivesMatter #zayawade #BlackLivesMatter #TransIsBeautiful https://t.co/UUWOWC6fZn reageer retweet
Dit was in 2009... Over 10 jaar een persoon van 300kg in een rolstoel als model?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:24 schreef Marsenal het volgende:
Wat een lelijk wijf (?) zeg, daar ga ik geen extra calvin klein producten van kopen
Vergeet ook niet de rastaharenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:20 schreef maily het volgende:
Rode lippen en grote gouden oorbellen mogen weer?!
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:20 schreef maily het volgende:
Alles voor de aandacht, en omdat iedereen elkaar constant ophist gaat het steeds verder.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:31 schreef StephanL het volgende:
Bedrijven slaan echt door. Als ze een niet standaard iemand zochten is dat in ieder geval gelukt.
Waarom zouden ze hierdoor failliet gaan?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:32 schreef F.Sinatra het volgende:
Gaan ze dalijk weer zeuren dat een faillissement door de huidskleur komt.
Dit ziet er ook niet echt gezond uitquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dit was in 2009... Over 10 jaar een persoon van 300kg in een rolstoel als model?
[ afbeelding ]
Het is een wereld die gedomineerd wordt door mannen die vrouwen niet aantrekkelijk vinden, dus tja....quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:33 schreef MichaelScott het volgende:
Zijn goede vrouwelijke modellen zo schaars dat ze het nodig hebben om kleding te verkopen aan vrouwen?
Natuurlijk zochten ze dat. De overgrote meerderheid van de mensen kan het geen fuck schelen wie er op zo'n ding staat, een deel vindt het specifiek nu leuk en een klein deel schiet uit hun stringetje want dit zijn ze niet gewend en is toch heel gek enzo. Kortom: bakken aandachtquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:31 schreef StephanL het volgende:
Bedrijven slaan echt door. Als ze een niet standaard iemand zochten is dat in ieder geval gelukt.
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:31 schreef Jantje2k het volgende:
Nou wat een nieuws
Leer belangrijk zeg. Als een bedrijf denkt hierdoor meer te gaan verkopen moeten ze dat gewoon doen. En als het niet werkt stoppen ze vanzelf
Ja, want graatmagere hero-modellen zijn wel het toonbeeld van gezondheid.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:53 schreef TigerXtrm het volgende:
Lekker viesdik zijn positief in het daglicht zetten. Viesdik zijn is zogenaamd niet ongezond namelijk
Er zit gewoon een breed gebied tussen die twee extremen hoor, dat heet gewoon in vorm zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:55 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ja, want graatmagere hero-modellen zijn wel het toonbeeld van gezondheid.
Haha ja, al die internetkrijgertjes moeten daar weer iets van vindenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:31 schreef Jantje2k het volgende:
Nou wat een nieuws
Leer belangrijk zeg. Als een bedrijf denkt hierdoor meer te gaan verkopen moeten ze dat gewoon doen. En als het niet werkt stoppen ze vanzelf
Dat is nooit modieus geweest.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:58 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Er zit gewoon een breed gebied tussen die twee extremen hoor, dat heet gewoon in vorm zijn.
Fokkers kopen hun ondergoed in de action.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 17:04 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Cakvin Klein bedankt je voor de gratis publiciteit , ts
Precies wat ik dachtquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:20 schreef maily het volgende:
Ik snap hem idd ook niet helemaal...quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Transqueer lesbian? Is dat een man die doet alsof ie een vrouw is om aan zijn gerief te komen?
Duitsland had onlangs de eerste transgender soldaat.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 17:10 schreef RickoKun het volgende:
Man man man, China en Rusland lachen in hun knuistjes. Straks al die watjes van generatie millenials en later met hun nichterige gedrag als ze met hun legers bij het Westen aankomen
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 17:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap hem idd ook niet helemaal...![]()
Dus je bent een kerel, je verkleedt je als vrouw maar ondertussen wil je wel met vrouwen naar bed... Maar wat moet je dan oppikken? Een andere pot? Die komt weer van een koude kermis thuis als de kleren uitgaan...
Net als je denkt alles gezien te hebben...
Die hebben wij al lang... En ja ik ken hem/haar...quote:Op zaterdag 27 juni 2020 17:17 schreef Scarface88 het volgende:
Duitsland had onlangs de eerste transgender soldaat.
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 17:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die hebben wij al lang... En ja ik ken hem/haar...
Toen ik haar weer een keer sprak moest ik plotseling Mees ipv Bart zeggen...
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:20 schreef maily het volgende:
Je gaat Doutzen niet overtreffen dus dan maar deugen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dit was in 2009... Over 10 jaar een persoon van 300kg in een rolstoel als model?
[ afbeelding ]
Mooie scheidingquote:Op zaterdag 27 juni 2020 17:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch wel andere koek dan 80 jaar geleden.
https://www.calvinklein.nl/pride?cmpid=ch:cpc|so:google|ca:%2Bpride%20%2Bcalvin%20%2Bklein|cr:343166334200|lb:1776114465|ag:68755953243|pi:kwd-652144400078&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjw3Nv3BRC8ARIsAPh8hgJ_zei2IUL34fWtj6hyip9zLpY8YgLYqYtj6M244cofydlze5d5ou0aAgT2EALw_wcBquote:"VANDAAG KAN IK ZIJN WIE IK MAAR WIL ZIJN"
- PABLLO VITTAR
Ontdek muzikanten, artiesten en smaakmakers van de LGBTQ+ community in de Pride 2020 collectie.
Maar moet dat dan een dik persoon zijn? Een ongezonde levensstijl promoten ik zie het steeds vaker. Ook tv commercials met dikke vrouwen in bikini en lingerie. Positive body image enzo. In het westen waren we op de goede weg met steeds meer junkfood vervangen voor gezond alternatief enzo. Maar nu mag het allemaal weer. Lekker allemaal dik worden en inclusief. Jezelf zijn. En dan vervolgens rond de 40 diabetis en hart en vaatziekte hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:09 schreef sp3c het volgende:
ik vind het ook niet heerlijk hoor maar als je gaat zitten klagen over een dikke transgender in de pride collectie van zo'n modemerk dan ben je echt wel een zure drol hoor
maar dat deel is dan ook bewust uit de titel gelaten, dat dan weer wel
[..]
https://www.calvinklein.nl/pride?cmpid=ch:cpc|so:google|ca:%2Bpride%20%2Bcalvin%20%2Bklein|cr:343166334200|lb:1776114465|ag:68755953243|pi:kwd-652144400078&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjw3Nv3BRC8ARIsAPh8hgJ_zei2IUL34fWtj6hyip9zLpY8YgLYqYtj6M244cofydlze5d5ou0aAgT2EALw_wcB
vreselijk he hey?
arme onderdrukte heteromannen![]()
Wat dikker zijn abnormaal vinden maar je lul eraf laten snijden en als vrouw door het leven gaan dan wel accepterenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Maar moet dat dan een dik persoon zijn? Een ongezonde levensstijl promoten ik zie het steeds vaker. Ook tv commercials met dikke vrouwen in bikini en lingerie. Positive body image enzo. In het westen waren we op de goede weg met steeds meer junkfood vervangen voor gezond alternatief enzo. Maar nu mag het allemaal weer. Lekker allemaal dik worden en inclusief. Jezelf zijn. En dan vervolgens rond de 40 diabetis en hart en vaatziekte hebben.
Ook niet echt mn ding eigenlijk maar daar kijk ik al niet meer van op tegenwoordig als dat op een reclamebord staatquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat dikker zijn abnormaal vinden maar je lul eraf laten snijden en als vrouw door het leven gaan dan wel accepteren
Fat acceptance (met uitzondering van patienten waarbij het overgewicht gevolg is van een medisch probleem of medicijngebruik) zeker in een land als Amerika ís een bedreiging voor de volksgezondheid, je daardoor persoonlijk bedreigd voelen is misschien een uiterste maar een stuk rationeler dan om maar een voorbeeld te noemen hier in Nederland met z'n duizenden op een pleintje staan chanten naar aanleiding van excessief politiegeweld ergens in de Verenigde Staten.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:56 schreef Momo het volgende:
Kijk al die reacties dan hier, voelen jullie je bedreigd door dat in Amerika iemand op een poster staat ?
Het is voor hun pride collectie, raar dat er dan mensen uit de LGBTQ community model staan. Dat is ook de doelgroep.
Op bijna alle andere promoties van modebedrijven staan gewoon de standaard modellen.
Zijn jullie ook de mensen die dit zeggen:
"Ik ben niet homofoob en racistisch, maar...."
Erover klagen dat zaken genormaliseerd worden en dan dit noemen (alweer, voor de zoveelste keer).quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:36 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ook niet echt mn ding eigenlijk maar daar kijk ik al niet meer van op tegenwoordig als dat op een reclamebord staatHet gaat wel steeds verder met het normaliseren en inclusief zijn. Dan heb ik het nog niet eens gehad over ouders die hun kinderen mee nemen naar een pride feest en ze verplicht naar naakte zoenende mannen laten kijken die alleen een sok om hun penis hebben. Vreemde wereld leven we in. Drag queen voorlees uurtje op scholen enzo.
Verheerlijken van transgenderisme, het normaliseren van transgenders? Er is een gewoon een deel van de bevolking transgender. Waarschijnlijk zijn er veel meer mensen die transgender zijn maar daar niet vooruit durven te komen. Het lijkt mij heel kut als ik dat zou zijn en dat hele proces door moeten gaan. Hormonen slikken en operaties ondergaan om je zelf weer goed te voelen. De reacties van mensen (zoals hier in het topic). Ik vind dat wel stoer hoor dat die mensen dat gedaan hebben ondanks al die hobbels waar ze overheen moeten. En al vind je dat niet? Je vind dat we het niet moeten "normaliseren"? Deal er maar mee dat transgenders er zijn in de wereld, een deel van de bevolking is gewoon gay, bi of transgender.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Fat acceptance (met uitzondering van patienten waarbij het overgewicht gevolg is van een medisch probleem of medicijngebruik) zeker in een land als Amerika ís een bedreiging voor de volksgezondheid, je daardoor persoonlijk bedreigd voelen is misschien een uiterste maar een stuk rationeler dan om maar een voorbeeld te noemen hier in Nederland met z'n duizenden op een pleintje staan chanten naar aanleiding van excessief politiegeweld ergens in de Verenigde Staten.![]()
Zwaarlijvigheid is immers universeel gevaarlijk, die plaatselijke Amerikaanse politiemacht (laat staan individuele agenten die over de schreef gaan) niet.![]()
Ook kun je rationeel grote vraagtekens plaatsen bij het verheerlijken van transgenderisme; als een daadwerkelijke geslachtsverandering mogelijk zou zijn: prima geen enkel bezwaar maar op het moment komt het niet veel verder dan noodgrepen en (uiterlijkheden) zo dicht mogelijk benaderen. Goed dat het er is voor mensen die echt niet anders kunnen maar niet iets om te normaliseren of te verheffen tot een één of andere heldendaad/status.![]()
(Graatmagere modellen als schoonheidsideaal zijn dan weer een ander uiterste.)
Iemand met overgewicht op een poster zetten is meteen het promoten van overgewicht?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:17 schreef Brybry het volgende:
Niks tegen dikkerds hoor maar overgewicht en/of ondergewicht promoten vind ik echt waanzin.
Dat een Caitlyn Jenner universeel "stunning and brave" genoemd wordt en uitgeroepen wordt tot vrouw van het jaar door een groot vrouwenblad dat zou ik wel willen duiden als verheerlijken en normaliseren, maar veel kwalijker nog: dat er onder jonge kinderen al gezocht wordt naar 'tekenen van' om eventueel een behandeltraject te starten. Als een kind zelf zo enorm ongelukkig wordt van het eigen geslacht dan valt daar misschien nog iets voor te zeggen, maar zo lang een daadwerkelijke geslachtsverandering niet mogelijk is vind ik het moreel verwerpelijk om een fysiek gezond kind richting riskante medische procedures met onzekere uitkomst (de enige zekerheid is vooralsnog dat je niet écht van het andere geslacht kan worden) en levenslang medicijngebruik te bewegen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:30 schreef Momo het volgende:
Verheerlijken van transgenderisme, het normaliseren van transgenders? Er is een gewoon een deel van de bevolking transgender. Waarschijnlijk zijn er veel meer mensen die transgender zijn maar daar niet vooruit durven te komen. Het lijkt mij heel kut als ik dat zou zijn en dat hele proces door moeten gaan. Hormonen slikken en operaties ondergaan om je zelf weer goed te voelen. De reacties van mensen (zoals hier in het topic). Ik vind dat wel stoer hoor dat die mensen dat gedaan hebben ondanks al die hobbels waar ze overheen moeten. En al vind je dat niet? Je vind dat we het niet moeten "normaliseren"? Deal er maar mee dat transgenders er zijn in de wereld, een deel van de bevolking is gewoon gay, bi of transgender.
nee natuurlijk moet dat niet, niemand zegt dat het verplicht is tochquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Maar moet dat dan een dik persoon zijn?
dat betuttelende en belerende gedoe heb ik sowieso een broertje dood aan manquote:Een ongezonde levensstijl promoten ik zie het steeds vaker. Ook tv commercials met dikke vrouwen in bikini en lingerie. Positive body image enzo. In het westen waren we op de goede weg met steeds meer junkfood vervangen voor gezond alternatief enzo. Maar nu mag het allemaal weer. Lekker allemaal dik worden en inclusief. Jezelf zijn. En dan vervolgens rond de 40 diabetis en hart en vaatziekte hebben.
Diawattes?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Maar moet dat dan een dik persoon zijn? Een ongezonde levensstijl promoten ik zie het steeds vaker. Ook tv commercials met dikke vrouwen in bikini en lingerie. Positive body image enzo. In het westen waren we op de goede weg met steeds meer junkfood vervangen voor gezond alternatief enzo. Maar nu mag het allemaal weer. Lekker allemaal dik worden en inclusief. Jezelf zijn. En dan vervolgens rond de 40 diabetis en hart en vaatziekte hebben.
Het zou wel eerlijker zijn om reclames voor burgers te maken met gezette types ipv graatmagere modellen die volgens stricte schema's eten en de voor de camera genomen hap misschien na de zoveelste take wel weer uitspugen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:46 schreef sp3c het volgende:
[...]
dat betuttelende en belerende gedoe heb ik sowieso een broertje dood aan man
als jij iedere dag een burgertje naar binnen wil schuiven heb je mijn zegen en zo niet dan niet, boeit me echt niet
Dat krijg je als je het als halve Amerikaan met diabetic door de war haaltquote:
Inderdaad zijn er genoeg mooie transgenders. Deze valt daar niet onder.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:19 schreef Scarface88 het volgende:
https://www.cnn.com/style(...)nes-trend/index.html
[..]
Oke ik zou een knappe transgender nog wel kunnen begrijpen onder het mom van "progressief". Maar dit is toch geen model? Overgewicht en een ongezonde levensstijl moeten we ook allemaal maar normaal gaan vinden tegenwoordig. Positive body image enzo. Het wordt steeds gekker. De diversiteits bingokaart is vol. Calvin Klein deugt.
Ditquote:Op zaterdag 27 juni 2020 17:01 schreef asco het volgende:
Bij 90% van al het nieuws denk ik steeds maar één ding:
Wat ben ik ENORM blij dat ik nu niet jong ben.
Buiten het feit dat het een smerige (geen mooi exemplaar van het mannelijk en of vrouwelijk geslacht) verklede vent is.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 20:26 schreef Brybry het volgende:
@:Momo ik vind het nogal een verschil, model staan voor kleding of 'Kijk mij eens morbide obesitas hebben en er trots op zijn'
En dat.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 20:28 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Buiten het feit dat het een smerige (geen mooi exemplaar van het mannelijk en of vrouwelijk geslacht) verklede vent is.
Alsof 'ie met photoshop een in elkaar gedrukt gezicht heeft gekregen; een digitale oplawaaiquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:24 schreef Marsenal het volgende:
Wat een lelijk wijf (?) zeg, daar ga ik geen extra calvin klein producten van kopen
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 20:01 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me meer type zangeres voor een 3e rangs houseact
TS maakt er een big deal vanquote:Op zaterdag 27 juni 2020 20:43 schreef BlackEyedAngel het volgende:
"we willen hetzelfde behandeld en gezien worden als iedereen"
*elke keer big deal maken als er iets is dat met trans mensen te maken heeft*
Joh, alsof #blm- aanhangers in CK lopen...quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:31 schreef Jantje2k het volgende:
Nou wat een nieuws
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit ziet er ook niet echt gezond uit
Blijft een kickend nummer en clipquote:
Omdat we tegenwoordig gewend zijn aan een BMI van 30?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit ziet er ook niet echt gezond uit
Omdat er ook iets bestaat als een gezonde middenweg. Maar goed, als iemand met zo'n lager of hoger dan gemiddeld BMI er vrolijk van wordt, lekker doen natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 21:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Omdat we tegenwoordig gewend zijn aan een BMI van 30?
Maar dit gaat om één specifieke actie, wat hier juist van in het teken staat. Dan is het toch niet meer dan logisch om een passend boegbeeld te zoeken?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 22:02 schreef Eightyone het volgende:
Het zoeken naar 'iets anders' ligt er zó dik bovenop dat het zowat een troll-actie lijkt. Én donker, én vol, én transgender.
Maar op zich prima dat ze niet in het standaard-malletje past.
Dat iets bestaat betekent niet dat het normaal is.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 21:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Transgenders geestesziek? Dat is gelukkig al heel normaal anno 2020.
Overigens mogen ze het bij CK lekker zelf weten. Het is me toch al een raadsel waarom je met die overpriced mainstream modemeuk zou willen rondlopen.quote:normaal bijv.naamw.
Uitspraak: [nɔrˈmal]
zoals het vaakst voorkomt, zoals de meeste mensen doen
foto is technisch gezien prima. de vraag is vooral... hoe oprecht is deze hele "iedereen is mooi" trend van de afgelopen jaren.quote:
de meest voorkomende vogel in Nederland is de Merel (iirc)quote:Op zaterdag 27 juni 2020 22:09 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat iets bestaat betekent niet dat het normaal is.
Hetero mensen die zich identificeren als het geslacht dat ze geboren zijn zijn de norm.
Als jij aan dat simpele feit dan waardeoordelen hangt zegt dat vooral iets over jezelf trouwens.
Open deurquote:Op zondag 28 juni 2020 00:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Het interesseert me geen hol of dit een man, vrouw of wat dan ook is maar allejezus hadden ze niet iemand anders kunnen kiezen? Lekker representatief voor transgenders ook.
Nog altijd beter dan de "conservatief" islamitische.quote:
Vast. Ik snap de insteek van CK wel. Het is zelfs een aparte lijn, maar allemachtig manquote:
In en uit, I don't give a fuckquote:Op zondag 28 juni 2020 00:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vast. Ik snap de insteek van CK wel. Het is zelfs een aparte lijn, maar allemachtig man
als je heel die matige campagne niet snapt dan moet je ook niet voor ze gaan kiezen hoorquote:Op zondag 28 juni 2020 00:24 schreef Scarface88 het volgende:
Kies dan iets als dit. Een best wel goed gelukte transgender:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij een paar % van de wereldbevolking misschienquote:Op zaterdag 27 juni 2020 21:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat is goed gelukt?quote:Op zondag 28 juni 2020 00:24 schreef Scarface88 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede campagne. Ze verkopen ijs dus gaan niet zeggen dat zulke mensen hun product moeten laten staan...quote:
Wie kijkt er nog reclames?quote:
En waarom in godsnaam?quote:
Ik vind niet dat we obesitas moeten gaan promoten. Het is een van de nummer een doodsoorzaken in het westen. Ben zelf ook dik geweest maar train elke dag en voel me stuk fitter. Ook verantwoording naar mijn kind toe dat ik gezond moet blijven en me niet moet volproppen met troep elke dag en dan op mijn 50e dood neerval.quote:
Nou, ik weet niet of je ooit het Oost-Duitse Olympisch team hebt gezien....quote:Op zaterdag 27 juni 2020 17:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch wel andere koek dan 80 jaar geleden.
Dan vind je een homofiele omgebouwde merel ook normaal zeker?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 23:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
de meest voorkomende vogel in Nederland is de Merel (iirc)
dat maakt de aanwezigheid van een zeemeeuw niet ineens abnormaal toch?
kans dat je er 1 tegenkomt is kleiner maar het blijft de normaalste zaak van de wereld
Gelukkig heel normaal? Net zoals het gelukkig heel normaal is dat er mensen zijn die kanker hebben of dementie? Het is heel erg zuur en verdrietig dat die mensen blijkbaar niet gelukkig kunnen zijn met hun geboortegeslacht/natuurlijke lichaam en daarop volgend nog zuurder/verdrietiger voor deze mensen dat het daadwerkelijk veranderen naar een ander geslacht op dit moment anders dan juridisch/op papier niet mogelijk is.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 21:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jemig, zoveel moeite doen voor een kledingstuk. Was zeker ook nog reteduur ook?quote:Op zondag 28 juni 2020 01:53 schreef Shaquita het volgende:
Nou ik had een keer zo 'n sporttopje van Calvin klein besteld bij zalando en d'r stond bij: let op, valt klein. Wat ik heb kan je amper tieten noemen en heb kledingmaat 34 ofzo dus ik voor de zekerheid maar een maat 38 besteld, pas ik dr nog steeds bijna niet in. Heb dat topje aan een deurklink gehangen en ben d'r toen zelf aan gaan hangen tot ik 't zo beetje hoorde scheuren en uitrekken, past die troep nog steeds niet. Dus voor mij sowieso geen Calvin Teklein meer. Vraag me af wat voor maatvoering dat topje van deze lqtbgqwerty is.
Jij verwijst die mensen liever naar een samenleving waarin dat niet of veel minder geaccepteerd is?quote:Op zondag 28 juni 2020 02:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gelukkig heel normaal? Net zoals het gelukkig heel normaal is dat er mensen zijn die kanker hebben of dementie? Het is heel erg zuur en verdrietig dat die mensen blijkbaar niet gelukkig kunnen zijn met hun geboortegeslacht/natuurlijke lichaam en daarop volgend nog zuurder/verdrietiger voor deze mensen dat het daadwerkelijk veranderen naar een ander geslacht op dit moment anders dan juridisch/op papier niet mogelijk is.![]()
Van geluk spreken dat zoveel mensen dit soort zeer ernstige problematiek ervaren dat het anno 2020 "heel normaal" zou zijn.
Ik heb Hulu dat is een streamingsdienst net als Netflix maar zit wel reclame tussendoor. Dus dan krijg je al die onzin automatisch mee. Gooien je ook dood met black lives matter, stay home save lives, juneteeth, pride en ik weet het wat nog meer van dat soort commercials. Hulu deugt enorm. Heeft wel leuke films en series.quote:
Neem nieuwsgroepenquote:Op zondag 28 juni 2020 04:49 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik heb Hulu dat is een streamingsdienst net als Netflix maar zit wel reclame tussendoor. Dus dan krijg je al die onzin automatisch mee. Gooien je ook dood met black lives matter, stay home save lives, juneteeth, pride en ik weet het wat nog meer van dat soort commercials. Hulu deugt enorm. Heeft wel leuke films en series.
Het is echt niet aan jou om te bepalen of een transgender 'goed gelukt' is. Doe eens normaal man. Tis ook gewoon een mens waar je 't over hebt.quote:Op zondag 28 juni 2020 00:24 schreef Scarface88 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet toch ook wel de ironie in kunnen zien dat veel mensen de dikke rode lippen en gouden oorringen van zwarte piet als uiterst racistisch stereotypische kenmerken zien.. en dan deze foto..quote:Op zondag 28 juni 2020 06:08 schreef Nielsch het volgende:
Al die Zwarte Piet opmerkingen. Godskolere hoe triest ben je dan zeg? Racisme alive and kicking hier.
Mensen kijken nu eenmaal graag naar iets waar je niet van gaat kokhalzen. En dat heeft weinig met huidskleur of sekse te maken.quote:Op zondag 28 juni 2020 06:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is echt niet aan jou om te bepalen of een transgender 'goed gelukt' is. Doe eens normaal man. Tis ook gewoon een mens waar je 't over hebt.
Het is gewoon fucking triest dat een donkere vrouw niet eens gouden oorbellen en rode lippenstift kan dragen zonder tig keer voor Zwarte Piet uitgescholden te worden. Daar is niks ironisch aan. Het is kinderachtig en triest.quote:Op zondag 28 juni 2020 06:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je moet toch ook wel de ironie in kunnen zien dat veel mensen de dikke rode lippen en gouden oorringen van zwarte piet als uiterst racistisch stereotypische kenmerken zien.. en dan deze foto..
Ik vind het aanstootgevend dat ze dit draagt. Dit is gewoon verheerlijking van de slavernij.quote:Op zondag 28 juni 2020 06:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is gewoon fucking triest dat een donkere vrouw niet eens gouden oorbellen en rode lippenstift kan dragen zonder tig keer voor Zwarte Piet uitgescholden te worden. Daar is niks ironisch aan. Het is kinderachtig en triest.
Ik wel, gewoonquote:Op zaterdag 27 juni 2020 22:09 schreef Jellereppe het volgende:
Tja. Ik weet even niet wat ik hier van moet vinden.
Ben het met je eens dat ze er niet om uitgescholden zou moeten worden. Maar vind ook dat men op een beschaafde manier best wel de overeenkomst op zou mogen merken.quote:Op zondag 28 juni 2020 06:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is gewoon fucking triest dat een donkere vrouw niet eens gouden oorbellen en rode lippenstift kan dragen zonder tig keer voor Zwarte Piet uitgescholden te worden. Daar is niks ironisch aan. Het is kinderachtig en triest.
Maakt het uit joh. Er hangt genoeg reclame in de openbare ruimte die ik stom vind, maar ik accepteer maar dat bedrijven geld moeten verdienen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:19 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Oke ik zou een knappe transgender nog wel kunnen begrijpen onder het mom van "progressief". Maar dit is toch geen model? Overgewicht en een ongezonde levensstijl moeten we ook allemaal maar normaal gaan vinden tegenwoordig. Positive body image enzo. Het wordt steeds gekker. De diversiteits bingokaart is vol. Calvin Klein deugt.
Toch gaat je analyse over het streven naar winstmarges behalen, niet altijd een op een met de realiteit.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 23:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
foto is technisch gezien prima. de vraag is vooral... hoe oprecht is deze hele "iedereen is mooi" trend van de afgelopen jaren.
het gaat bedrijven er vooral over om positieve aandacht te genereren voor de winstmarge. het gaat de twitterati en de tumbr maffia vooral over clout en publieke karmapunten. kijk eens wat een deugend mens ik ben omdat ik doe alsof mensen die overduidelijk buiten de schoonheidsstandaard behandel alsof ze beauties zijn.
er zullen mensen tussen zitten die het oprecht menen.. maar 90% doet het voor iets baatzuchtigs.
Ze kiezen gewoon de modellen uit waar zo op dat moment het meest mee kunnen verdienen.quote:Op zondag 28 juni 2020 08:04 schreef theunderdog het volgende:
Ik zie hier het probleem niet van in. Modellen zijn zelden 'knap'. Ze worden voornamelijk uitgekozen om hun 'typische' uiterlijk.
Waarheid als een koe. Daar wil ik wel nog aan toevoegen dat de diversiteitscampagne ook veel voordelen voor de klant zelf oplevert. Bij winkels zoals Zalando, Asos en Only wordt er rekening gehouden met de verschillende lichaamstypes. Zo is er kleding voor bovengemiddeld lange vrouwen, zwangere vrouwen, benedengemiddeld kleine vrouwen en vrouwen met overgewicht. Ik vind dat een positieve ontwikkeling. Ook merk ik de laatste tijd dat kleding meer wordt gemaakt met het oog wat de vrouw prettig vindt om te dragen en kun je makkelijker beoordelen of een kledingstuk bij je huidtype past door de diversiteit aan modellen. Bij donkere modellen bijvoorbeeld staan bepaalde felle kleuren prachtig, terwijl ik er nog bleker in zou uitzien. Al met al een positieve ontwikkeling.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ach, meeliften op deze hype maar of het nu een mannetje, vrouwtje, transgender, blanke, zwarte of wat dan ook is; zo'n modemerk kiest altijd wel de wat meer fotogenieke/interessante mensen uit. Al dat geleuter over "iedereen is mooi", "je bent het waard" en dat soort holle feelgood-teksten zijn dan ook tamelijk betekenisloos en hypocriet, want zo'n merk zelf accepteert echt niet zomaar iedereen als model. Een vrouw met kortpittig kapsel en ziekenfondsbrilletje ga je op zo'n billboard niet zien, Henk van 56 met veel buik en weinig haar niet, en in dit geval de stereotype oudere vent in een jurk ook niet.
De doelgroep is anders, maar een zekere norm ten aanzien van de modellen blijft.
Top!quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:20 schreef maily het volgende:
Dus Zwarte Piet kan weer.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:20 schreef maily het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ga je nu ook meer CK-producten kopen?quote:Op zondag 28 juni 2020 11:16 schreef Jan_Lul het volgende:
ze hebben gewoon een model gevonden dat echt alle checkboxes afvinkt:
-gay
-vrouw
-trans
-gekleurd
-down syndroom
-dik
ja ok, je hebt zelf een probleem met je gewicht en daardoor heb je een probleem met een actie waarvan je uberhaupt de doelgroep niet bent?quote:Op zondag 28 juni 2020 01:39 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we obesitas moeten gaan promoten. Het is een van de nummer een doodsoorzaken in het westen. Ben zelf ook dik geweest maar train elke dag en voel me stuk fitter. Ook verantwoording naar mijn kind toe dat ik gezond moet blijven en me niet moet volproppen met troep elke dag en dan op mijn 50e dood neerval.
Wel grote tieten trouwens in die reclame. En prima ijs koop het regelmatig als het in de aanbieding is.
Technischhhhhh gezienquote:Op zondag 28 juni 2020 11:16 schreef Jan_Lul het volgende:
ze hebben gewoon een model gevonden dat echt alle checkboxes afvinkt:
-gay
-vrouw
-trans
-gekleurd
-down syndroom
-dik
Wat?quote:Op zondag 28 juni 2020 12:10 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Sja, de 1% mag tegenwoordig blijkbaar bepalen.
quote:Op zondag 28 juni 2020 09:15 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Waarheid als een koe. Daar wil ik wel nog aan toevoegen dat de diversiteitscampagne ook veel voordelen voor de klant zelf oplevert. Bij winkels zoals Zalando, Asos en Only wordt er rekening gehouden met de verschillende lichaamstypes. Zo is er kleding voor bovengemiddeld lange vrouwen, zwangere vrouwen, benedengemiddeld kleine vrouwen en vrouwen met overgewicht. Ik vind dat een positieve ontwikkeling. Ook merk ik de laatste tijd dat kleding meer wordt gemaakt met het oog wat de vrouw prettig vindt om te dragen en kun je makkelijker beoordelen of een kledingstuk bij je huidtype past door de diversiteit aan modellen. Bij donkere modellen bijvoorbeeld staan bepaalde felle kleuren prachtig, terwijl ik er nog bleker in zou uitzien. Al met al een positieve ontwikkeling.
'''Calvin Klein deugt'''quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:19 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Hypocriet ook, omdat hun grootste maat waarschijnlijk te klein is voor haar.quote:Op zondag 28 juni 2020 16:16 schreef rubensanti het volgende:
Leuk voor hem/haar/het. Maar dit is wel weer typisch kijk mij eens progressief zijn van ck.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |