abonnement Unibet Coolblue
pi_193488224
Opnieuw rellen in Minneapolis na dood George Floyd








Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.

Inwoners van Minneapolis werden gisteren gewaarschuwd om niet de deur uit te gaan, om zo de nationale garde de ruimte te geven om op te kunnen treden tegen plundering en brandstichting.

"Als je vanavond op straat bent, dan is het heel duidelijk: dan hoor je niet bij ons. Je deelt onze waarden dan niet en daarom zullen wij optreden om ervoor te zorgen dat dit eindigt", zei Tim Walz, de gouverneur van de staat Minnesota gisteravond.

Verschillende Amerikaanse staten willen nu de nationale garde inzetten tegen de rellen die zijn uitgebroken. De nationale garde zou de lokale politie moeten ondersteunen.

De Amerikaanse nieuwszender CNN meldt dat in zeker acht staten daarvoor toestemming is gegeven of in ieder geval hulp is gevraagd van de reservestrijdkrachten. Het gaat om Minnesota, Ohio, Georgia, Colorado, Wisconsin, Kentucky, Utah en Texas. Ook hoofdstad Washington doet er een beroep op.

De rellen in Minneapolis braken uit na de dood van George Floyd na een hardhandige arrestatie. De agent die zijn knie daarbij op de nek van Floyd zette, is inmiddels aangehouden.

De demonstraties zijn niet alleen in Minneapolis. In meerdere grote steden in Amerika zijn de afgelopen dagen duizenden mensen de straat op gegaan om te protesteren.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)acisme-discriminatie


[modbreak]Topic is bedoeld om de rellen in de VS te bespreken.

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiëren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu. [/modbreak]
Alpha kenny one
pi_193488981
Ach meneer die zogenaamd heel neutraal zich hier voordoet toont weer eens zijn eigen leugens aan :D
pi_193489149
noname twitterde op donderdag 04-06-2020 om 20:15:45 new white followers: please unfollow me if you are not willing to provide resources (financial or otherwise) for the material needs of black people in our continued fight for liberation. this includes the inevitable seizure of your families estate and any other remaining assets reageer retweet
:D
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:14:56 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193489175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat de agenten helemaal niks te verwijten valt.
Mooi.
quote:
Dat heb ik eerder in dit topic ook al aangegeven. Maar de wereld staat nu in brand alsof meneer Floyd vanuit het niets het slachtoffer is geworden van een hate crime. Daar lijkt het in de verste verte echter niet op. Eerder een ongelukkige combinatie van factoren.
Het gaat er niet om of Floyd in dit individuele geval slachtoffer is geworden van een hate crime. Het gaat om het institutioneel racisme binnen het justitieel systeem, en de gigantische onvrede over de groeiende sociaal-economische verschillen en kansenongelijkheid dragen bij aan de hele situatie die nu ontstaan is.

Ik snap niet waarom jij (en anderen) zo blijft hameren op dit individuele geval. Het gaat om de patronen die al jarenlang zichtbaar zijn. De dood van Floyd is slechts de lont in het kruitvat.

quote:
En voor de escalatie van de hele situatie is meneer Floyd 100% zelf verantwoordelijk. Dat is duidelijk te zien op de beelden.
Nee. Als jij sterft door buitensporig politiegeweld terwijl je geboeid op straat ligt dan ben je daar geenszins zelf verantwoordelijk voor.
Huilen dan.
pi_193489185
#GoBaldForBLM

pi_193489524
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mooi.
[..]

Het gaat er niet om of Floyd in dit individuele geval slachtoffer is geworden van een hate crime. Het gaat om het institutioneel racisme binnen het justitieel systeem, en de gigantische onvrede over de groeiende sociaal-economische verschillen en kansenongelijkheid dragen bij aan de hele situatie die nu ontstaan is.

Ik snap niet waarom jij (en anderen) zo blijft hameren op dit individuele geval. Het gaat om de patronen die al jarenlang zichtbaar zijn. De dood van Floyd is slechts de lont in het kruitvat.
[..]

Nee. Als jij sterft door buitensporig politiegeweld terwijl je geboeid op straat ligt dan ben je daar geenszins zelf verantwoordelijk voor.
Dat "institutionele racisme binnen het justitieel systeem" blijkt dus niet uit de cijfers maar is puur een onderbuikgevoel. Wel is het zo dat als je weinig geld hebt je er bekaaid vanaf komt in vergelijking met de elite. Er zijn weinig rijke mensen te vinden op Death Row. Maar dat heeft dus niks met huidskleur te maken. O.J. Simpson heeft ook weinig te klagen over het justitieel systeem om maar een voorbeeld te noemen.

Als je buitensporig politiegeweld wilt zien dan moet je de Rodney King beelden nog eens opzoeken. Hiervan is in het geval George Floyd duidelijk geen sprake. Je kunt slechts vraagtekens plaatsen bij de gebruikte arrestatietechnieken. Dit in combinatie met COVID-19, drugs en eventuele andere medische problemen hebben hem de das omgedaan. De dienstdoende agenten hadden deze medische informatie vanzelfsprekend niet tot hun beschikking maar hadden te maken met een labiele kleerkast van een man, een uitsmijter, onder invloed van drugs, die zich verzette tegen zijn arrestatie. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden, waar meneer Floyd 100% zelf voor verantwoordelijk is.

Wat mijn standpunt de hele tijd geweest is, is dat de wereldwijde reactie die dit teweeg heeft gebracht buiten alle proporties is. Als ik zie dat er op CNN parallellen worden getrokken met 9/11 dan zakt mijn broek van mijn reet af. De man wordt vereerd, terwijl uit alle feiten blijkt dat het een criminele junk was. Mensen slaan helemaal door. Het is wachten op de eerste blanken die zelfmoord plegen uit schuldgevoel. Waarom ga je in Nederland de straat op? Dit is het meest absurde wat ik ooit in mijn leven heb gezien.

Maar ik heb niet echt de indruk dat wij het eens gaan worden of dat we elkaar gaan overtuigen van ons gelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 05-06-2020 14:54:35 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193489553
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
#GoBaldForBLM

[ afbeelding ]
_O-
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:51:27 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193489566
BlakeDontCrack twitterde op donderdag 04-06-2020 om 17:41:10 Black people are getting killed everyday by the pigs. Since George Floyd’s death 29 people have been killed by the police. reageer retweet
man man man , lekker fake news verspreiden zijn ze wel goed in _O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_193489582
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mooi.
[..]

Het gaat er niet om of Floyd in dit individuele geval slachtoffer is geworden van een hate crime. Het gaat om het institutioneel racisme binnen het justitieel systeem, en de gigantische onvrede over de groeiende sociaal-economische verschillen en kansenongelijkheid dragen bij aan de hele situatie die nu ontstaan is.

Ik snap niet waarom jij (en anderen) zo blijft hameren op dit individuele geval. Het gaat om de patronen die al jarenlang zichtbaar zijn. De dood van Floyd is slechts de lont in het kruitvat.
[..]

Nee. Als jij sterft door buitensporig politiegeweld terwijl je geboeid op straat ligt dan ben je daar geenszins zelf verantwoordelijk voor.
Het is wel koddig dat de lont in het kruidvat zo maar eens helemaal niks met racisme te maken kon hebben. De media hebben dit aangegrepen om het kruidvat te voeden.
pi_193489587
quote:
Helaas is het een nieuwe trend op twitter waar veel liberale vrouwen aan mee doen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_193489611
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:52 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Helaas is het een nieuwe trend op twitter waar veel liberale vrouwen aan mee doen
We weten ook uit pure gekkigheid niet meer wat we moeten doen.

Positieve hier aan is dat voorplanten zo wel wordt ontmoedigt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2020 14:54:44 ]
pi_193489637
Wat is Twitter toch neutraal zeg:

pi_193489644
Het is nu wel een mooie periode waarin je op social media het kaf van het koren kunt scheiden en mensen kunt ontvolgen of verwijderen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:57:28 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193489652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dat "institutionele racisme binnen het justitieel systeem" blijkt dus niet uit de cijfers maar is puur een onderbuikgevoel. Wel is het zo dat als je weinig geld hebt je er bekaaid vanaf komt in vergelijking met de elite. Er zijn weinig rijke mensen te vinden op Death Row. Maar dat heeft dus niks met huidskleur te maken. O.J. Simpson heeft ook weinig te klagen over het justitieel systeem om maar een voorbeeld te noemen.
Puur onderbuikgevoel. Blijkt niet uit cijfers. Niks met huidskleur te maken.
quote:
Als je buitensporig politiegeweld wilt zien dan moet je de Rodney King beelden nog eens opzoeken. Hiervan is in het geval George Floyd duidelijk geen sprake. Je kunt slechts vraagtekens plaatsen bij de gebruikte arrestatietechnieken. Dit in combinatie met COVID-19, een drugsverleden en eventuele andere medische problemen hebben hem de das omgedaan. De dienstdoende agenten hadden deze medische informatie vanzelfsprekend niet tot hun beschikking maar hadden te maken met een labiele kleerkast van een man, een uitsmijter, onder invloed van drugs, die zich verzette tegen zijn arrestatie. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden, waar meneer Floyd 100% zelf voor verantwoordelijk is.
Je valt in herhaling.
quote:
Wat mijn standpunt de hele tijd geweest is, is dat de wereldwijde reactie die dit teweeg heeft gebracht buiten alle proporties is. Als ik zie dat er op CNN parallellen worden getrokken met 9/11 dan zakt mijn broek van mijn reet af. De man wordt vereerd, terwijl uit alle feiten blijkt dat het een criminele junk was. Mensen slaan helemaal door. Het is wachten op de eerste blanken die zelfmoord plegen uit schuldgevoel. Waarom ga je in Nederland de straat op? Dit is het meest absurde wat ik ooit in mijn leven heb gezien.

Maar ik heb niet echt de indruk dat wij het eens gaan worden of dat we elkaar gaan overtuigen van ons gelijk.
Die man zelf wordt helemaal niet vereerd maar is een symbool geworden, dat is wat anders.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:57:48 #15
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193489658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als je buitensporig politiegeweld wilt zien dan moet je de Rodney King beelden nog eens opzoeken. Hiervan is in het geval George Floyd duidelijk geen sprake. Je kunt slechts vraagtekens plaatsen bij de gebruikte arrestatietechnieken. Dit in combinatie met COVID-19, drugs en eventuele andere medische problemen hebben hem de das omgedaan. De dienstdoende agenten hadden deze medische informatie vanzelfsprekend niet tot hun beschikking maar hadden te maken met een labiele kleerkast van een man, een uitsmijter, onder invloed van drugs, die zich verzette tegen zijn arrestatie. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden, waar meneer Floyd 100% zelf voor verantwoordelijk is.
Iemand 5 minuten de strot dichtknijpen waardoor diegene komt te overlijden maar omdat drugs is het 100% eigen verantwoordelijkheid. :D

I can't...
pi_193489661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat is Twitter toch neutraal zeg:

[ afbeelding ]
Hou eens op met je gefotoshopte plaatjes joh.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 05-06-2020 15:28:48 (niet nodig) ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193489676
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:58 schreef recursief het volgende:

[..]

Hou eens op met je gefotoshopte plaatjes joh.
:D

Ik maak de screenshot zojuist zelf man.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 05-06-2020 15:28:54 ]
pi_193489693
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

We weten ook uit pure gekkigheid niet meer wat we moeten doen.

Positieve hier aan is dat voorplanten zo wel wordt ontmoedigt.
God of equality houdt ervan om haar/zijn volgelingen te vernederen . En van de vele manieren om solidariteit te tonen aan slachtoffers van onderdrukking

Laatst zag ik nog blanke vrouwen knielen voor een BLM supporter om aan te tonen dat ze bewust zijn van hun blanke privilege , ook politieagenten deden hieraan mee
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:01:34 #19
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193489694
Geen fotoshop inderdaad. Bij het invoeren van 'racist' in het zoekveld en bij selectie personen is Trump daadwerkelijk het eerste resultaat.
pi_193489701
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:D

Ik maak de screenshot zojuist zelf man.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193489704
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Iemand 5 minuten de strot dichtknijpen waardoor diegene komt te overlijden maar omdat drugs is het 100% eigen verantwoordelijkheid. :D

I can't...
Niemand heeft zijn strot dichtgeknepen. Waarom dit eigen verantwoordelijk is, is omdat hij gestolen heeft uit een winkel, weigerde de sigaretten terug te geven aan het personeel, en zich vervolgens verzette tegen zijn arrestatie. Dit alles onder invloed van drugs. Op een of andere manier wordt ons dit als hate crime voorgeschoteld en is de halve wereld van de leg.

Heb je de beelden überhaupt wel gezien?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193489711
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:02 schreef recursief het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, neem even een andere client als voorbeeld om je punt te maken.

Twitter op desktop browser, zoeken op 'racist' en tabje "Personen". Dan zie je gewoon hetzelfde.
pi_193489740
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Niemand heeft zijn strot dichtgeknepen. Waarom dit eigen verantwoordelijk is, is omdat hij gestolen heeft uit een winkel, weigerde de sigaretten terug te geven aan het personeel, en zich vervolgens verzette tegen zijn arrestatie. Dit alles onder invloed van drugs. Op een of andere manier wordt ons dit als hate crime voorgeschoteld en is de halve wereld van de leg.

Heb je de beelden überhaupt wel gezien?
Beetje vermoeiend dit ouwe reus.

Volgnes mij is de hele wereld er wel over eens, op jou na, dat wat die agent deed niet goed was.
pi_193489756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, neem even een andere client als voorbeeld om je punt te maken.

Twitter op desktop browser, zoeken op 'racist' en tabje "Personen". Dan zie je gewoon hetzelfde.
Allright, de eerste is Trump, maar er wordt nog wel meer gevonden. Het is niet alsof Trump als enige zoekresultaat naar boven komt, en zo lijkt het wel als je jouw screenie ziet.



Heeft ongetwijfeld te maken met de indexering van de content, en niet zozeer met politieke motieven van @Jack
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193489761
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Beetje vermoeiend dit ouwe reus.

Volgnes mij is de hele wereld er wel over eens, op jou na, dat wat die agent deed niet goed was.
Ik vertegenwoordig de silent majority.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:07:20 #26
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193489763
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Niemand heeft zijn strot dichtgeknepen.
Jawel. De knie op zijn keel kneep zijn strot dicht.

quote:
Waarom dit eigen verantwoordelijk is, is omdat hij gestolen heeft uit een winkel, weigerde de sigaretten terug te geven aan het personeel, en zich vervolgens verzette tegen zijn arrestatie.
Verzette? De man was geboeid, zat op de grond tegen de muur. Daarna werd hij naar de straat getrokken en ging men 5 minuten met een knietje op zijn keel zitten.
pi_193489765
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ik vertegenwoordig de silent majority.
Nee, je vertegenwoordigt alleen jezelf.
pi_193489766
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het is wel koddig dat de lont in het kruidvat zo maar eens helemaal niks met racisme te maken kon hebben. De media hebben dit aangegrepen om het kruidvat te voeden.
Of geven de media een verslag van wat er gebeurd. Welke media hebben het kruitvat gevoed? De tweets van trump is dat ook het kruitvat voeden of gewoon fake nieuws verspreiden?
pi_193489773
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:06 schreef recursief het volgende:

[..]

Allright, de eerste is Trump, maar er wordt nog wel meer gevonden. Het is niet alsof Trump als enige zoekresultaat naar boven komt, en zo lijkt het wel als je jouw screenie ziet.

Mijn excuses voor het knippen van een screenshot tot het relevante deel.

quote:
[ afbeelding ]

Heeft ongetwijfeld te maken met de indexering van de content, en niet zozeer met politieke motieven van @:Jack
Ongetwijfeld.
pi_193489788
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Of geven de media een verslag van wat er gebeurd. Welke media hebben het kruitvat gevoed? De tweets van trump is dat ook het kruitvat voeden of gewoon fake nieuws verspreiden?
Is er bewijs geleverd dat het om racisme te doen was? Misschien heb ik dat gemist
pi_193489800
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Jawel. De knie op zijn keel kneep zijn strot dicht.
[..]

Verzette? De man was geboeid, zat op de grond tegen de muur. Daarna werd hij naar de straat getrokken en ging men 5 minuten met een knietje op zijn keel zitten.
https://www.nytimes.com/2(...)LeYapvlN2yZh8Nqjd7sQ

Vanaf 3:05 is in dit filmpje duidelijk te zien dat hij zich verzet tegen zijn arrestatie.
Op 3:51 zie je dat hij niet rustig achterin de politie auto zit.

Daarna wordt hij in een choke hold genomen om hem tot bedaren te brengen. In hoeverre deze choke hold aan de regels voldoet zal de rechter moeten beoordelen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193489833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
#GoBaldForBLM

[ afbeelding ]
en nu een weave erboven :')
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:16:17 #33
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193489870
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

https://www.nytimes.com/2(...)LeYapvlN2yZh8Nqjd7sQ

Vanaf 3:05 is in dit filmpje duidelijk te zien dat hij zich verzet tegen zijn arrestatie.
Hij valt en staat op zonder omhoog getrokken te moeten worden. Bij verzet zou dat niet zo makkelijk gaan gezien zijn gewicht en grootte. Hij was bovendien al gearresteerd en in de boeien geslagen. Zijn strot voor meer dan 5 minuten dicht knijpen met zijn volledige gewicht was onnodig en dus excessief geweld. Zeker omdat ook de agenten te horen krijgen dat hij niet kan ademen.

Die techniek toepassen voor minder dan een minuut en zonder er met je volle gewicht op te leunen kan inderdaad prima. Dit was buitenproportioneel en zorgde voor zijn overlijden.
pi_193489889
dailydigger19 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 03:30:53 Whatever "Karen" filmed this, was trying to say to these ladies that it's somehow *RACIST* to wash off BLM graffiti from a federal building.

"Not a great way to use your white privilege, ladies!" https://t.co/Ph6U32scQy reageer retweet
Ik kriig kromme tenen van de video in die tweet..
Alpha kenny one
pi_193489905
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Hij valt en staat op zonder omhoog getrokken te moeten worden. Bij verzet zou dat niet zo makkelijk gaan gezien zijn gewicht en grootte. Hij was bovendien al gearresteerd en in de boeien geslagen. Zijn strot voor meer dan 5 minuten dicht knijpen met zijn volledige gewicht was onnodig en dus excessief geweld. Zeker omdat ook de agenten te horen krijgen dat hij niet kan ademen.

Die techniek toepassen voor minder dan een minuut en zonder er met je volle gewicht op te leunen kan inderdaad prima. Dit was buitenproportioneel en zorgde voor zijn overlijden.
Mensen die maar heel krampachtig Amerikaans politiegeweld goed proberen te praten kan ik sowieso niet serieus nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:22:56 #36
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193489929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
#GoBaldForBLM

[ afbeelding ]
Je kaalscheren uit solidariteit met ... wat? Lijkt me een rare actie van een enkeling.

Het doet een beetje denken aan die verzonnen sekte uit De wereld volgens Garp.
pi_193489941
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je kaalscheren uit solidariteit met ... wat? Lijkt me een rare actie van een enkeling.

Het doet een beetje denken aan die verzonnen sekte uit De wereld volgens Garp.
Oh, lijkt een trol actie te zijn. Laat maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2020 15:24:46 ]
pi_193489948
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Hij valt en staat op zonder omhoog getrokken te moeten worden. Bij verzet zou dat niet zo makkelijk gaan gezien zijn gewicht en grootte. Hij was bovendien al gearresteerd en in de boeien geslagen. Zijn strot voor meer dan 5 minuten dicht knijpen met zijn volledige gewicht was onnodig en dus excessief geweld. Zeker omdat ook de agenten te horen krijgen dat hij niet kan ademen.

Die techniek toepassen voor minder dan een minuut en zonder er met je volle gewicht op te leunen kan inderdaad prima. Dit was buitenproportioneel en zorgde voor zijn overlijden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen die maar heel krampachtig Amerikaans politiegeweld goed proberen te praten kan ik sowieso niet serieus nemen.
Zeg het maar jongens, wat is jullie strekking van wat er gebeurd is? Meneer Floyd had niks gestolen, was kalm, verleende zijn volledige medewerking, en werd vervolgens vanwege zijn huidskleur op klaarlichte dag willens en wetens de dood in gejaagd door vier met bodycams uitgeruste agenten terwijl er omstanders aan het filmen waren? Heb ik het zo goed samengevat? Dit lijkt jullie een plausibel scenario?

De beelden zijn overduidelijk maar toch willen mensen er niet aan. Het is onvoorstelbaar.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:30:27 #39
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193490006
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]


[..]

Zeg het maar jongens, wat is jullie strekking van wat er gebeurd is? Meneer Floyd had niks gestolen, was kalm, verleende zijn volledige medewerking, en werd vervolgens vanwege zijn huidskleur op klaarlichte dag willens en wetens de dood in gejaagd door vier met bodycams uitgeruste agenten terwijl er omstanders aan het filmen waren? Heb ik het zo goed samengevat? Dit lijkt jullie een plausibel scenario?

De beelden zijn overduidelijk maar toch willen mensen er niet aan. Het is onvoorstelbaar.
Of hij iets had gestolen, in het openbaar aan zijn pik had getrokken of 3 nachten had doorgetrokken op een cocktail van amfetamines en heroïne doet er geen fuck toe.

Je snapt kennelijk niet dat het aan de politie is om iemand te arresteren en agenten er niet zijn om iemand te berechten. Bovendien zat hij al in de boeien, dus veel mogelijkheden had meneer al niet meer.

En klopt, de beelden zijn overduidelijk maar toch betrek je er totaal irrelevante factoren bij.
pi_193490094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De man wordt vereerd, terwijl uit alle feiten blijkt dat het een criminele junk was.

Waaruit blijkt dit? Dat geldbriefje van 20$?
pi_193490117
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

[..]

Zeg het maar jongens, wat is jullie strekking van wat er gebeurd is? Meneer Floyd had niks gestolen, was kalm, verleende zijn volledige medewerking, en werd vervolgens vanwege zijn huidskleur op klaarlichte dag willens en wetens de dood in gejaagd door vier met bodycams uitgeruste agenten terwijl er omstanders aan het filmen waren? Heb ik het zo goed samengevat? Dit lijkt jullie een plausibel scenario?

De beelden zijn overduidelijk maar toch willen mensen er niet aan. Het is onvoorstelbaar.
Nee, hij werd verdacht van het betalen met een vervalst briefje van twintig. Volgens mij had hij niets gestolen. Wat we vervolgens zien is dat een man geboeid op de grond ligt terwijl er een agent bijna 10 minuten lang met z'n volle gewicht op z'n nek leunt terwijl de man aangeeft niet te kunnen ademen.
We kunnen juridisch nog twisten over de betekenis van 'willens en wetens', maar de man wordt vervolgd voor 'murder in the second degree' en de overige agenten voor medeplichtigheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193490191
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:30 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Of hij iets had gestolen, in het openbaar aan zijn pik had getrokken of 3 nachten had doorgetrokken op een cocktail van amfetamines en heroïne doet er geen fuck toe.

Je snapt kennelijk niet dat het aan de politie is om iemand te arresteren en agenten er niet zijn om iemand te berechten. Bovendien zat hij al in de boeien, dus veel mogelijkheden had meneer al niet meer.

En klopt, de beelden zijn overduidelijk maar toch betrek je er totaal irrelevante factoren bij.
Ja en dat gaan we nu rustig afwachten, of de gebruikte arrestatietechnieken volgens de procedures zijn uitgevoerd. Waarschijnlijk niet en daar zal dan een bijpassende straf uit rollen.

Waar het nu om gaat is dat de wereld in brand staat door dit incident. Ik hoor veel zwarten op CNN zeggen "we weten niet meer wat we tegen onze kinderen moeten zeggen om te voorkomen dat ze slachtoffer worden van politiegeweld." Alsof George Floyd volledig willekeurig vanwege zijn huidskleur uit het leven geknuppeld is. Daar is dus geen enkele sprake van en dat blijkt uit de beelden.

Om te voorkomen dat je slachtoffer wordt van "politiegeweld" zou je bijvoorbeeld kunnen proberen om niet onder invloed van verdovende middelen te stelen en je te verzetten tegen arrestatie. Daarom is het zo relevant dat hij gestolen heeft. Maar dat hoor je nauwelijks in de media. De beelden waarop hij zich verzet tegen arrestatie heb ik op televisie ook nog niet gezien. Maar dat zal wel toeval zijn waarschijnlijk. De choke hold heb ik wel 100+ keer gezien.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193490245
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, hij werd verdacht van het betalen met een vervalst briefje van twintig. Volgens mij had hij niets gestolen.
lol wat vind je nou zelf van de bovenstaande zin? Je overhandigt de winkelier een waardeloos stukje papier en loopt vervolgens met het product naar buiten. Vervolgens weiger je om de sigaretten terug te geven. Hoe kwalificeer jij dit dan in jou wereld?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:51:07 #44
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193490265
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ja en dat gaan we nu rustig afwachten, of de gebruikte arrestatietechnieken volgens de procedures zijn uitgevoerd. Waarschijnlijk niet en daar zal dan een bijpassende straf uit rollen.
Goh.

quote:
Waar het nu om gaat is dat de wereld in brand staat door dit incident. Ik hoor veel zwarten op CNN zeggen "we weten niet meer wat we tegen onze kinderen moeten zeggen om te voorkomen dat ze slachtoffer worden van politiegeweld." Alsof George Floyd volledig willekeurig vanwege zijn huidskleur uit het leven geknuppeld is. Daar is dus geen enkele sprake van en dat blijkt uit de beelden.
De motieven kun je niet opmaken uit de beelden, maar dat het symbool staat voor een veel groter en systematischer probleem is wel duidelijk. Dit was slechts de spreekwoordelijke druppel.

quote:
Om te voorkomen dat je slachtoffer wordt van "politiegeweld" zou je bijvoorbeeld kunnen proberen om niet onder invloed van verdovende middelen te stelen en je te verzetten tegen arrestatie.
Misschien is je dat nooit opgevallen of überhaupt volledig aan je voorbij gegaan, maar het is juist de taak van de politie om mensen te arresteren met zo min mogelijk geweld. Hij had geen wapen waar hij mee dreigde, geen geweld toegepast, hij zat al in de boeien dus je zou zeggen dat dit verder een relatief makkelijke situatie was voor een beetje capabele agent.

Maar kennelijk ben je het er in ieder geval mee eens dat dit onnodig en buitenproportioneel geweld was en was de dood van Floyd ook prima vermijdbaar.
pi_193490270
Amerikaans geld is redelijk makkelijk te vervalsen, dat hij heeft betaald met een vals briefje betekent nog niet dat hij dat bewust heeft gedaan.
pi_193490309
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

lol wat vind je nou zelf van de bovenstaande zin? Je overhandigt de winkelier een waardeloos stukje papier en loopt vervolgens met het product naar buiten. Vervolgens weiger je om de sigaretten terug te geven. Hoe kwalificeer jij dit dan in jou wereld?
Dat is betalen met vals geld. Diefstal is wat anders in juridische zin. Verder ook volstrekt irrelevant hoor. Maar goed, de hele wereld is gek en ziet hier een misdrijf in, maar een paar 'zieners' op fok zien het voor wat het echt is, een agent die gewoon z'n werk doet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:55:24 #47
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193490321
Rubber Bullet To Forehead(George Floyd Protest/Riot)Hospital / ER

https://www.reddit.com/r/(...)e_floyd_protestriot/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
===========
It's not even supposed to be shot directly at someone's body - supposed to be at the ground around people's feet so it bounces everywhere

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door slashdotter3 op 05-06-2020 16:11:08 ]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:57:13 #48
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193490345
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Rubber Bullet To Forehead(George Floyd Protest/Riot)Hospital / ER

https://www.reddit.com/r/(...)e_floyd_protestriot/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mis haar strafblad om een goede inschatting te kunnen maken over de eventuele legitimiteit van het ingezette geweld.
pi_193490359
Linksom of rechtsom is deze mevrouw klaar. De ziekenhuisrekening alleen al is voldoende om ervoor te zorgen dat ze haar leven lang aan de onderkant van de samenleving zal doorbrengen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:05:14 #50
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193490431
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
#GoBaldForBLM

[ afbeelding ]
Ik zet wel een Amerikaans vlaggetje met een Je Suis George Floyd op m'n Facebook dan heb ik m'n bijdrage aan een betere wereld ook weer geleverd O-)
pi_193490452
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is betalen met vals geld. Diefstal is wat anders in juridische zin. Verder ook volstrekt irrelevant hoor. Maar goed, de hele wereld is gek en ziet hier een misdrijf in, maar een paar 'zieners' op fok zien het voor wat het echt is, een agent die gewoon z'n werk doet.
Het heeft alles weg van een misdrijf maar niet per def.met een racistisch motief.
pi_193490490
man man man.
een plunderaar die op straat van z'n zelf-geplunderde iMac wordt beroofd.

samevans_91 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 09:02:28 Looter steals an iMac just to be jumped and robbed by other looters #streetjustice #LawAndOrder #riots2020 #protests2020 https://t.co/nXbwxtuvqF reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193490525
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het heeft alles weg van een misdrijf maar niet per def.met een racistisch motief.
Nee dat kun je moeilijk uit zo'n filmpje afleiden. Maar dat stelde ik ook nergens. Ik verbaas me er gewoon over hoe krampachtig mensen blijven proberen om te doen alsof die agent gewoon keurig z'n werk uitvoert en verder niets.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:14:12 #54
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193490527
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
man man man.
een plunderaar die op straat van z'n zelf-geplunderde iMac wordt beroofd.

samevans_91 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 09:02:28 Looter steals an iMac just to be jumped and robbed by other looters #streetjustice #LawAndOrder #riots2020 #protests2020 https://t.co/nXbwxtuvqF reageer retweet
_O-
Ik hoop dat ie alsnog wordt vervolgd voor diefstal
pi_193490540
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:14 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

_O-
Ik hoop dat ie alsnog wordt vervolgd voor diefstal
Is dat dat juridisch geen diefstal als je iets steelt wat een ander gestolen heeft? Iemand die het weet?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:19:19 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193490572
decafjedi twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 06:18:46 In case you were wondering if gamers are still the worst, a player in my Overwatch match just announced they're using D.Va's police officer skin and only targeting Lúcio, Doomfist, and Baptiste. reageer retweet


[ Bericht 99% gewijzigd door slashdotter3 op 05-06-2020 16:25:08 ]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:21:44 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193490594
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
man man man.
een plunderaar die op straat van z'n zelf-geplunderde iMac wordt beroofd.

samevans_91 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 09:02:28 Looter steals an iMac just to be jumped and robbed by other looters #streetjustice #LawAndOrder #riots2020 #protests2020 https://t.co/nXbwxtuvqF reageer retweet
"Looters loot from other looters to get more loot" _O- _O- _O-

BasedPoland twitterde op maandag 01-06-2020 om 11:35:51 Looters loot from other looters to get more loot https://t.co/Lo9bS2bau7 reageer retweet
pi_193490672
"Buffalo buffalo Buffalo buffalo buffalo buffalo Buffalo buffalo"
pi_193490697
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Hier nog een:
StephMcFields twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 05:30:30 If you’re white and you want to dismantle #WhiteSupremacy then you have no choice but to #gobaldforblm

Reject the patriarchy and white domination. Reject your ancestors, NOW! #shaveitoff

#BlackLivesMatter #BLM #chicagoprotest #NewWorld #ابها https://t.co/eMYM5eMnp3 reageer retweet
Ja, alleen het vervelende is dat de hashtag gestart is door 4chan onder het mom van 'eens kijken wat we blanke vrouwen kunnen laten doen'. Geen idee wat er nu echt is of niet, geloof best dat er genoeg mensen zijn die daar alsnog intrappen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:33:10 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193490706
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het heeft alles weg van een misdrijf maar niet per def.met een racistisch motief.
Of dat racistisch motief er nou wel of niet is, en of dat nou wel of niet bewezen kan worden, is ook niet bijzonder relevant.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:38:37 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193490768
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Ja, alleen het vervelende is dat de hashtag gestart is door 4chan onder het mom van 'eens kijken wat we blanke vrouwen kunnen laten doen'. Geen idee wat er nu echt is of niet, geloof best dat er genoeg mensen zijn die daar alsnog intrappen.
Khep dat bericht weggehaald want het leek erop dat het een foto uit 2012 voor een andere solidariteits actie was.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:54:29 #62
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193490936
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:Zeg het maar jongens, wat is jullie strekking van wat er gebeurd is? Meneer Floyd had niks gestolen, was kalm, verleende zijn volledige medewerking, en werd vervolgens vanwege zijn huidskleur op klaarlichte dag willens en wetens de dood in gejaagd door vier met bodycams uitgeruste agenten terwijl er omstanders aan het filmen waren? Heb ik het zo goed samengevat? Dit lijkt jullie een plausibel scenario?

De beelden zijn overduidelijk maar toch willen mensen er niet aan. Het is onvoorstelbaar.
Meneer Floyd was dronken en betaalde met een vals briefje van $20. Politie komt, Floyd doet moeilijk (want telt achterin de auto). Agentje trekt hem er weer uit, knietje in de nek (USA genot *O*). Na een minuutje was dat ook al goed geweest, maar ook agent is nog even 7 minuten extra aan het lachen naar de camera. Dit terwijl omstanders roepen dat Floyd aan het doodgaan is. Agentje lacht nog eens en denkt: verrek, hij is echt dood.

Bewuste actie? Nee, een domme mongool die flink nalatig was.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193490963
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:58:17 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193490984
Terwijl je Trump alleen hoort dreigen met vicious dogs en ominous weapons terwijl hij in alle toonaarden zwijgt over de daadwerkelijk onderliggende oorzaken, spreken al zijn (nog levende) voorgangers zich wél uit tegen racisme:

Carter: https://www.cartercenter.org/news/pr/2020/statement-060320.html
Clinton: https://www.clintonfounda(...)n-death-george-floyd
Bush: https://www.bushcenter.or(...)t-george-w-bush.html
Obama: https://twitter.com/BarackObama/status/1266400635429310466

Maar ja, zoiets zou het natuurlijk niet zo goed doen bij je uiterst conservatieve electoraat.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:58:19 #65
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193490986
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Looters loot from other looters to get more loot" _O- _O- _O-

BasedPoland twitterde op maandag 01-06-2020 om 11:35:51 Looters loot from other looters to get more loot https://t.co/Lo9bS2bau7 reageer retweet
Die looters hebben wel opvallend vaak ook een lading melanine geloot.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:58:30 #66
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193490989
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:56 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
"Burtality" ??
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:02:24 #67
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193491050
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:54 schreef matthijst het volgende:

[..]

Meneer Floyd was dronken en betaalde met een vals briefje van $20. Politie komt, Floyd doet moeilijk (want telt achterin de auto). Agentje trekt hem er weer uit, knietje in de nek (USA genot *O*). Na een minuutje was dat ook al goed geweest, maar ook agent is nog even 7 minuten extra aan het lachen naar de camera. Dit terwijl omstanders roepen dat Floyd aan het doodgaan is. Agentje lacht nog eens en denkt: verrek, hij is echt dood.

Bewuste actie? Nee, een domme mongool die flink nalatig was.
Ik weet niet of je het af kunt doen als nalatig als omstanders en de man zelf aangeven dat-ie geen adem kan halen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:07:11 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193491110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:02 schreef Poem_ het volgende:

Ik weet niet of je het af kunt doen als nalatig als omstanders en de man zelf aangeven dat-ie geen adem kan halen.
Hoe doe je dat met dichtgeknepen strottenhoofd?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:07:16 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193491111
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het af kunt doen als nalatig als omstanders en de man zelf aangeven dat-ie geen adem kan halen.
Natuurlijk niet.

Je wasmachine vergeten uit te ruimen, dat kan je nalatig noemen. Eerst een minuut of 8 iemand van adem beroven terwijl hij smeekt om lucht, en dan vervolgens zeggen dat je niks in de gaten had?

Koekoek. Mensen die zulke shit recht proberen te praten zijn echt niet wijs.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:07:50 #70
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193491120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe doe je dat met dichtgeknepen strottenhoofd?
:')
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:08:21 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193491132
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe doe je dat met dichtgeknepen strottenhoofd?
Wat is dit voor achterlijke reactie dan?

Zet je geluid aan bij het filmpje en je hoort dat die man in ademnood is.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:12:55 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193491175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:07 schreef Poem_ het volgende:

:')
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:08 schreef Isdatzo het volgende:

Wat is dit voor achterlijke reactie dan?

Zet je geluid aan bij het filmpje en je hoort dat die man in ademnood is.
Omdat ik een beetje moe word van die aan de lopende band "dichtgeknepen strottenhoofd" opmerking van een bepaald figuur.

Iemands strottenhoofd dichtknijpen is wat anders dan een knie in je nek.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:16:03 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193491208
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Omdat ik een beetje moe word van die aan de lopende band "dichtgeknepen strottenhoofd" opmerking van een bepaald figuur.

Iemands strottenhoofd dichtknijpen is wat anders dan een knie in je nek.
Jij bent de enige die het woord strottenhoofd in de mond neemt in dit en het vorige deel van deze reeks :? .
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:22:04 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193491279
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:16 schreef Isdatzo het volgende:

Jij bent de enige die het woord strottenhoofd in de mond neemt in dit en het vorige deel van deze reeks :? .
Het is de laatste dagen zeer regelmatig voorbij gekomen en ik gok erop dat jij dat ook wel gelezen hebt.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:24:33 #75
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193491305
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is de laatste dagen zeer regelmatig voorbij gekomen en ik gok erop dat jij dat ook wel gelezen hebt.
Doe eens een paar quotes.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:25:46 #76
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_193491312
De linkse lobby doet het goed daar in Amerika ze willen wel heel graag dat Trump niet herkozen wordt.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:29:49 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193491351
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:24 schreef Poem_ het volgende:
Doe eens een paar quotes.
Nou vooruit, je hebt het over "strot" en je bent niet de enige...

quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:07 schreef Poem_ het volgende:
Jawel. De knie op zijn keel kneep zijn strot dicht.
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:57 schreef Poem_ het volgende:
Iemand 5 minuten de strot dichtknijpen waardoor diegene komt te overlijden maar omdat drugs is het 100% eigen verantwoordelijkheid. :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:53 schreef RAVW het volgende:
dan nog hoeft je geen minuten lang iemand zijn strot afte knellen
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:16 schreef Poem_ het volgende:
Zijn strot voor meer dan 5 minuten dicht knijpen met zijn volledige gewicht was onnodig en dus excessief geweld.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:40:47 #78
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193491484
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

Je wasmachine vergeten uit te ruimen, dat kan je nalatig noemen. Eerst een minuut of 8 iemand van adem beroven terwijl hij smeekt om lucht, en dan vervolgens zeggen dat je niks in de gaten had?

Koekoek. Mensen die zulke shit recht proberen te praten zijn echt niet wijs.
Ik probeer het niet recht te praten, maar het lijkt me dat hij niet van plan was om z'n arrestant te vermoorden.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:44:23 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193491515
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou vooruit, je hebt het over "strot" en je bent niet de enige...
[..]

[..]

[..]

[..]

Dat was in elk geval niet in het vorige deel, maar goed. Je snapt toch wel wat de boodschap is en dat niet iedereen de anatomie van de nek bijzonder goed kent?
Huilen dan.
pi_193491517
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:40 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ik probeer het niet recht te praten, maar het lijkt me dat hij niet van plan was om z'n arrestant te vermoorden.
Een groot risico nemen met andermans leven wat uitmondt in die zijn dood is geen moord?

Stel hij had hem in zijn buik geschoten met zijn pistool... hij wilde hem gewoon enorme pijn doen waarvan hij dacht dat hij het wel zou overleven, zou geen moord (zonder voorbedachte rade) zijn in jouw optiek?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:46:40 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193491540
En daarbij: een agent met geweldsmonopolie moet zich van zijn verantwoordelijkheid bewust zijn. Je mag moet daar hogere eisen aan stellen.

Bij een reguliere burger zou je het al geen nalatigheid kunnen noemen, en bij een agent zéker niet.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:47:07 #82
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193491547
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat was in elk geval niet in het vorige deel, maar goed. Je snapt toch wel wat de boodschap is en dat niet iedereen de anatomie van de nek bijzonder goed kent?
Het is natuurlijk veel aantrekkelijker om quasi-verongelijkt te vallen over dergelijke randzaken en niet even kort uit te leggen dat het dan niet de strot maar de luchtwegen zou betreffen, ofzo. Wel een beetje de rode draad in dit topic, maar soit.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:48:14 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193491560
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk veel aantrekkelijker om quasi-verongelijkt te vallen over dergelijke randzaken
[knip]
Wel een beetje de rode draad in dit topic, maar soit.
Exact.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:48:32 #84
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193491562
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:40 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ik probeer het niet recht te praten, maar het lijkt me dat hij niet van plan was om z'n arrestant te vermoorden.
Dat moet nog blijken. Zou niet de eerste keer zijn dat racistische agenten expres extra hard zijn tegen donkere arrestanten. Beetje zo van, noouuu als ie het niet overleefd zou dat niet heel erg zijn, dus express op het randje gaan zitten. Als het niet op film stond was hij er waarschijnlijk nog mee weggekomen ook.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:49:50 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193491575
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken. Zou niet de eerste keer zijn dat racistische agenten expres extra hard zijn tegen donkere arrestanten. Als het niet op film stond was hij er waarschijnlijk nog mee weggekomen ook.
Ja, dat bleek al uit de eerste officiële reactie die erop gegeven werd.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:50:10 #86
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193491579
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, dat bleek al uit de eerste officiële reactie die erop gegeven werd.
Wat was dat?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:50:22 #87
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193491584
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Een groot risico nemen met andermans leven wat uitmondt in die zijn dood is geen moord?

Stel hij had hem in zijn buik geschoten met zijn pistool... hij wilde hem gewoon enorme pijn doen waarvan hij dacht dat hij het wel zou overleven zou geen moord (zonder voorbedachte rade) zijn in jouw optiek?
Dat is het ook niet helemaal, lijkt me. De beelden gaven mij eerder de indruk van een (inderdaad) trigger-happy agent die vond dat die dronken en/of gedrogeerde sukkel onder hem zich maar wat lag aan te stellen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:51:42 #88
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193491602
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:46 schreef Isdatzo het volgende:
En daarbij: een agent met geweldsmonopolie moet zich van zijn verantwoordelijkheid bewust zijn. Je mag moet daar hogere eisen aan stellen.

Bij een reguliere burger zou je het al geen nalatigheid kunnen noemen, en bij een agent zéker niet.
Precies, daar ligt ook de taak voor de overheid; de agent moet voldoende opleiding genieten om zijn taak naar behoren uit te kunnen voeren.

Dat had ook een makkelijk punt kunnen zijn voor Trump om in te zetten op extra training voor agenten om dit soort narigheid in de toekomst te kunnen voorkomen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:53:17 #89
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193491619
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Een groot risico nemen met andermans leven wat uitmondt in die zijn dood is geen moord?

Stel hij had hem in zijn buik geschoten met zijn pistool... hij wilde hem gewoon enorme pijn doen waarvan hij dacht dat hij het wel zou overleven, zou geen moord (zonder voorbedachte rade) zijn in jouw optiek?
Nee, moord sowieso niet. Niet opzettelijk en niet met voorbedachte rade.
Doodslag, daar klagen ze 'm ook voor aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijst op 05-06-2020 17:58:31 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:54:27 #90
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193491635
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Precies, daar ligt ook de taak voor de overheid; de agent moet voldoende opleiding genieten om zijn taak naar behoren uit te kunnen voeren.

Dat had ook een makkelijk punt kunnen zijn voor Trump om in te zetten op extra training voor agenten om dit soort narigheid in de toekomst te kunnen voorkomen.
Gaat Trump daarover of is dat iets wat individuele staten regelen?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:57:59 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193491684
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nee, moord sowieso niet. Niet opzettelijk en niet met voorbedachte rade.
Doodslag, daar klagen ze 'm ook voor aan.
Ja, dat is moord zonder voorbedachte rade of 2nd degree murder. Hoewel opzet wel een twistpunt is dan?
pi_193491758
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Gaat Trump daarover of is dat iets wat individuele staten regelen?
De staten regelen dat voor zover ik weet zelf. Maar dat houdt een president er natuurlijk niet van om aan te kunnen dringen op meer training.

4 tot 6 maanden training is absurd weinig imho. En wel miljarden besteden voor het aankopen van militair materiaal :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 05-06-2020 18:13:45 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:06:08 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193491769
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De staten regelen dat voor zover ik weet zelf. Maar dat houdt een president er natuurlijk niet van om aan te kunnen dringen op meer training.

4 tot 6 maanden training is absurd weinig imho. En wel miljarden besteden voor het aan open van militair materiaal :')
Hij had er een tweet over moeten doen?
pi_193491779
Hoe werkt dat eigenlijk, kun je als (advocaat van de) familie de beelden van de bodycams van de politie opvragen?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:15:18 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193491897
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:44 schreef Isdatzo het volgende:

Dat was in elk geval niet in het vorige deel, maar goed. Je snapt toch wel wat de boodschap is en dat niet iedereen de anatomie van de nek bijzonder goed kent?
Het gaat mij helemaal niet om de nek en de anatomie daarvan. Een knie in de nek zetten is wat anders dan daadwerkelijk iemands strot dichtknijpen wat in de normale Nederlandse taal ook wel wurgen genoemd wordt. Een knie in de nek zetten doe je om iemand in bedwang te houden. Iemand wurgen heeft een andere betekenis. Maar goed, misschien ben ik de enige die zich stoort aan die frame die hier steeds voorbijkomt.
pi_193491900
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:06 schreef the-eye het volgende:

[..]

Hij had er een tweet over moeten doen?
:')

Ik weet dat de lat laag ligt bij Trump, maar dat zou in ieder geval iets zijn.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:16:41 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193491926
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat was dat?
On Monday evening, shortly after 8:00 pm, officers from the Minneapolis Police Department responded to the 3700 block of Chicago Avenue South on a report of a forgery in progress. Officers were advised that the suspect was sitting on top of a blue car and appeared to be under the influence.

Two officers arrived and located the suspect, a male believed to be in his 40s, in his car. He was ordered to step from his car. After he got out, he physically resisted officers. Officers were able to get the suspect into handcuffs and noted he appeared to be suffering medical distress. Officers called for an ambulance. He was transported to Hennepin County Medical Center by ambulance where he died a short time later.

At no time were weapons of any type used by anyone involved in this incident.

The Minnesota Bureau of Criminal Apprehension has been called in to investigate this incident at the request of the Minneapolis Police Department.

No officers were injured in the incident.

Body worn cameras were on and activated during this incident.

The GO number associated with this case is 20-140629.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:18:11 #99
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193491944
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat mij helemaal niet om de nek en de anatomie daarvan. Een knie in de nek zetten is wat anders dan daadwerkelijk iemands strot dichtknijpen wat in de normale Nederlandse taal ook wel wurgen genoemd wordt. Een knie in de nek zetten doe je om iemand in bedwang te houden. Iemand wurgen heeft een andere betekenis. Maar goed, misschien ben ik de enige die zich stoort aan die frame die hier steeds voorbijkomt.
Ja, dat denk ik wel. Daarnaast is die man ook praktisch gewurgd natuurlijk, maar dan met een knie en niet met twee handen of een touw.

Ik stoor me dan weer aan andere frames die ik hier continu voorbij zie komen.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:22:52 #100
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193492002
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat mij helemaal niet om de nek en de anatomie daarvan. Een knie in de nek zetten is wat anders dan daadwerkelijk iemands strot dichtknijpen wat in de normale Nederlandse taal ook wel wurgen genoemd wordt. Een knie in de nek zetten doe je om iemand in bedwang te houden. Iemand wurgen heeft een andere betekenis. Maar goed, misschien ben ik de enige die zich stoort aan die frame die hier steeds voorbijkomt.
Als je je knie in iemands nek zet en daar je volle gewicht in zet i.p.v. - zoals gebruikelijk - je evenwicht meer te verdelen dan komt dat toch vrij dicht in de buurt van iemand wurgen en heeft het weinig meer met 'in bedwang houden' te maken.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:23:06 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193492004
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:18 schreef Isdatzo het volgende:

Ja, dat denk ik wel. Daarnaast is die man ook praktisch gewurgd natuurlijk, maar dan met een knie en niet met twee handen of een touw.
Iemand wurgen/ strot dichtknijpen is in mijn wereld met voorbedachte rade. Iemand met een knie in de nek in bedwang houden is iets compleet anders. Dat is het grote verschil.

quote:
Ik stoor me dan weer aan andere frames die ik hier continu voorbij zie komen.
Dat mag. En je mag daar net als mij ook commentaar op leveren toch?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:24:59 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193492024
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iemand wurgen/ strot dichtknijpen is in mijn wereld met voorbedachte rade. Iemand met een knie in de nek in bedwang houden is iets compleet anders. Dat is het grote verschil.
Tja, in bedwang houden, of dusdanig veel druk op de nek uitoefenen dat de bloed- en ademtoevoer in de knel komt? Dat is toch 't zelfde principe als wurgen.

quote:
[..]

Dat mag. En je mag daar net als mij ook commentaar op leveren toch?
Zeer zeker, en dat doen we dan ook allebei veelvuldig.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:25:30 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193492034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:22 schreef Poem_ het volgende:

Als je je knie in iemands nek zet en daar je volle gewicht in zet i.p.v. - zoals gebruikelijk - je evenwicht meer te verdelen dan komt dat toch vrij dicht in de buurt van iemand wurgen en heeft het weinig meer met 'in bedwang houden' te maken.
Ik kan aan de foto's/ beelden echt niet zien hoe betrokkene zijn gewicht verdeelt. Maar goed, dat zal nader onderzoek wel uitwijzen allemaal.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:32:02 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193492128
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:24 schreef Isdatzo het volgende:

Tja, in bedwang houden, of dusdanig veel druk op de nek uitoefenen dat de bloed- en ademtoevoer in de knel komt? Dat is toch 't zelfde principe als wurgen.
De uitkomst is misschien hetzelfde (als dat de daadwerkelijke doodsoorzaak is) maar de intentie niet.

Ter illustratie, het verschil zoals ik het zie:




Bij de bovenste foto heb ik een compleet ander gevoel en zie ik echt de intentie om iemand om te brengen. In dit geval natuurlijk een voorbeeld foto maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.

quote:
Zeer zeker, en dat doen we dan ook allebei veelvuldig.
Is niet erg toch?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:32:59 #105
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193492142
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik kan aan de foto's/ beelden echt niet zien hoe betrokkene zijn gewicht verdeelt. Maar goed, dat zal nader onderzoek wel uitwijzen allemaal.


Niet een heel duidelijke foto maar de middelste agent heeft zijn gewicht volledig op het lichaam van George Floyd gezet.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:35:08 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193492169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niet een heel duidelijke foto maar de middelste agent heeft zijn gewicht volledig op het lichaam van George Floyd gezet.
Ik ken de foto maar toen hadden ze hem net te pakken he. Dat ze hem met drie man in bedwang moesten houden zal wel niet zonder reden zijn geweest.
pi_193492190
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:
nowthisnews twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 17:33:00 Washington, D.C., officials painted ‘BLACK LIVES MATTER’ in 35-foot-tall letters on the street just blocks from the White House https://t.co/uZihm364aT reageer retweet
George Soros approves.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:44:40 #108
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193492302
PACAF twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 08:39:44 "As the Commander of Pacific Air Forces, a senior leader in our Air Force, and an African-American, many of you may be wondering what I’m thinking about the current events surrounding the tragic death of George Floyd. Here’s what I’m thinking about..." - Gen. CQ Brown, Jr. https://t.co/I2sf1067L6 reageer retweet
pi_193492315
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, alleen het vervelende is dat de hashtag gestart is door 4chan onder het mom van 'eens kijken wat we blanke vrouwen kunnen laten doen'. Geen idee wat er nu echt is of niet, geloof best dat er genoeg mensen zijn die daar alsnog intrappen.
Zie al meerdere beelden voorbij komen van vrouwen die hun haren scheren, die negers liggen dubbel. _O-

  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:46:12 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193492333
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

De uitkomst is misschien hetzelfde (als dat de daadwerkelijke doodsoorzaak is) maar de intentie niet.

Ter illustratie, het verschil zoals ik het zie:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bij de bovenste foto heb ik een compleet ander gevoel en zie ik echt de intentie om iemand om te brengen. In dit geval natuurlijk een voorbeeld foto maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.
Ja, ik snap wat je bedoelt. We kunnen niet in zijn hoofd kijken, maar ik denk dan ook niet dat de agent het doel had om Floyd om te brengen (alhoewel dat resultaat wel iets is om rekening mee te houden bij het zo lang en op deze manier toepassen van de techniek) en zo bezien is wurgen misschien niet de juiste bewoording.

quote:
[..]

Is niet erg toch?
De frames wel, daar een beetje tegenaan schoppen niet.
Huilen dan.
pi_193492362
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, alleen het vervelende is dat de hashtag gestart is door 4chan onder het mom van 'eens kijken wat we blanke vrouwen kunnen laten doen'. Geen idee wat er nu echt is of niet, geloof best dat er genoeg mensen zijn die daar alsnog intrappen.
Heerlijk toch. Niet de eerste keer dat de 4chan vervelios dit flikken. Laat maar weer eens zien dat 95% gewoon meelopers zijn die alles doen om te deugen. En niet zelf onderzoek doen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193492370
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zie al meerdere beelden voorbij komen van vrouwen die hun haren scheren, die negers liggen dubbel. _O-

[ afbeelding ]
Ik als Joodse man voel mij hier ongemakkelijk bij. Is dit een soort verwijzing naar de holocaust ofzo?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:48:30 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193492373
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zie al meerdere beelden voorbij komen van vrouwen die hun haren scheren, die negers liggen dubbel. _O-

[ afbeelding ]
Een foto uit 2014.. 't is wat hoor.

https://de-de.facebook.co(...)176/500540110069537/

Je valt wel heel makkelijk voor wat propaganda.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:48:31 #114
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193492374
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zie al meerdere beelden voorbij komen van vrouwen die hun haren scheren, die negers liggen dubbel. _O-

[ afbeelding ]
Die negers?
pi_193492401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:48 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik als Joodse man voel mij hier ongemakkelijk bij. Is dit een soort verwijzing naar de holocaust ofzo?
Tja ongemakkelijk is het wel. Dit bewijst maar weer eens hoe geestesziek die club is. helemaal de weg kwijt.
pi_193492420
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:48 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik als Joodse man voel mij hier ongemakkelijk bij. Is dit een soort verwijzing naar de holocaust ofzo?
Blijkbaar mochten slaven geen haar hebben en is haar dus white privilage
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:51:59 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193492432
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:51 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Blijkbaar mochten slaven geen haar hebben en is haar dus white privilage
2014 :z :z :z :z :z :z
Huilen dan.
pi_193492434
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een foto uit 2014.. 't is wat hoor.

https://de-de.facebook.co(...)176/500540110069537/

Je valt wel heel makkelijk voor wat propaganda.
Dan is ze toch zelf propaganda aan het verspreiden, de datum en de tags zijn duidelijk.

https://twitter.com/Steph(...)169809010689/photo/1
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:53:37 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193492457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan is ze toch zelf propaganda aan het verspreiden, de datum en de tags zijn duidelijk.

https://twitter.com/Steph(...)169809010689/photo/1
Dat is wel aardig :') dan. Is het waar echt haar eigen account?
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:54:35 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193492469
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:46 schreef Isdatzo het volgende:

Ja, ik snap wat je bedoelt. We kunnen niet in zijn hoofd kijken, maar ik denk dan ook niet dat de agent het doel had om Floyd om te brengen (alhoewel dat resultaat wel iets is om rekening mee te houden bij het zo lang en op deze manier toepassen van de techniek) en zo bezien is wurgen misschien niet de juiste bewoording.
Misschien ben ik een halve autist als ik daar over val maar het is nmm een stuk beeldvorming, net zoals er aan de lopende band "moord" voorbij komt. Stel dat betrokken agent nou net als die bovenste foto op George Floyd zat met zijn handen om zijn nek dan zou ik de laatste zijn om dat te bagatelliseren en had ik wsl voor levenslange opsluiting lopen pleiten. Maar die knie in de nek zie ik persoonlijk toch echt compleet anders.

quote:
De frames wel, daar een beetje tegenaan schoppen niet.
Roger.
pi_193492471
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is wel aardig :') dan.
Maar ik ben geen twitter expert, dus die meid is gewoon fake? Althans zo'n instasnol die wat fake foto's plaatst om te "deugen"? :P
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:55:03 #122
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193492478
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ken de foto maar toen hadden ze hem net te pakken he. Dat ze hem met drie man in bedwang moesten houden zal wel niet zonder reden zijn geweest.
Ik dacht dat dit de laatste momenten waren voor hij werd weggedragen eigenlijk, maar ik kan me vergissen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:56:06 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193492489
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:55 schreef Poem_ het volgende:

Ik dacht dat dit de laatste momenten waren voor hij werd weggedragen eigenlijk, maar ik kan me vergissen.
Ik kan me ook vergissen hoor, ik meende dat ze hem toen net te pakken hadden.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:56:09 #124
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193492490
Hoe kan ik black lives matter het beste vertalen?

#Zwarten doen er toe
#Zwarte levens doen er toe
#Zwarte levens zijn belangrijk

iemand?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:56:09 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193492491
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar ik ben geen twitter expert, dus die meid is gewoon fake? Althans zo'n instasnol die wat fake foto's plaatst om te "deugen"? :P
Lijkt me aannemelijk dat het fake is, wat het motief is durf ik niet te zeggen.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:57:50 #126
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193492516
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik kan me ook vergissen hoor, ik meende dat ze hem toen net te pakken hadden.
Toen hebben ze hem eerst in de handboeien geslagen, werd hij tegen een winkelpui aangezet waar hij is gaan zitten en daarna volgde het hem in de auto willen plaatsen / naast de auto op de grond neerleggen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:58:22 #127
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193492528
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:56 schreef RamboDirk het volgende:
#Zwarte levens doen er ook toe
#Zwarte levens zijn ook belangrijk
Zoiets.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 18:58:56 #128
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193492536
pi_193492561
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Lijkt me aannemelijk dat het fake is, wat het motief is durf ik niet te zeggen.
Gaat dit nu over de vraag of vrouwen nu wel of niet hun hoofd kaal scheren uit solidariteit voor BLM?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193492565
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Lijkt me aannemelijk dat het fake is, wat het motief is durf ik niet te zeggen.
Als ze echt bestaat dan mss interessantdoenerij, aandacht. Kan ook gewoon iemand zijn die heel niet bestaat en verzonnen is door iemand in St Petersburg.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:03:11 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:09:22 #132
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193492702
The silent majority...

Rasmussen_Poll twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 16:54:54 Reader Tip: Coming Later

Our Daily Presidential Tracking poll today shows Black Likely Voter approval of the job @realDonaldTrump is now over 40%. reageer retweet
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:09:58 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193492712
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Als ze echt bestaat dan mss interessantdoenerij, aandacht. Kan ook gewoon iemand zijn die heel niet bestaat en verzonnen is door iemand in St Petersburg.
Haar eerste tweets (mei) zijn interessant. Lijkt inderdaad een troll te zijn.
Huilen dan.
pi_193492753
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Haar eerste tweets (mei) zijn interessant. Lijkt inderdaad een troll te zijn.
Hm, inderdaad. Dat is wel vrij duidelijk.
pi_193492755
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, ik snap wat je bedoelt. We kunnen niet in zijn hoofd kijken, maar ik denk dan ook niet dat de agent het doel had om Floyd om te brengen (alhoewel dat resultaat wel iets is om rekening mee te houden bij het zo lang en op deze manier toepassen van de techniek) en zo bezien is wurgen misschien niet de juiste bewoording.
[..]
Wat loop je dan al de hele dag moeilijk tegen mij te doen? Een ieder die de beelden van begin tot het einde, met de bijbehorende context in het achterhoofd, heeft gezien moet toch tot de conclusie komen dat dit een "arrestatie gone wrong" geweest is zonder de intentie om meneer Floyd te vermoorden. Laat staan dat zijn huidskleur er iets mee te maken heeft. Ik begin haast te denken dat 95% van de mensen alleen het choke hold gedeelte van de arrestatie gezien hebben zonder zich verder in de context verdiept te hebben. Anders kan ik niet verklaren waarom de wereld op zijn kop staat nu. Dat mogen de media zich aanrekenen.

Nu hoorde ik vandaag dat zelfs Angela Merkel zich gemengd heeft in de discussie en er schande van gesproken heeft. De wereld is helemaal op hol geslagen. Wat er gebeurt is had de plaatselijke media niet hoeven te ontstijgen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:21:14 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193492885
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat loop je dan al de hele dag moeilijk tegen mij te doen? Een ieder die de beelden van begin tot het einde, met de bijbehorende context in het achterhoofd, heeft gezien moet toch tot de conclusie komen dat dit een "arrestatie gone wrong" geweest is zonder de intentie om meneer Floyd te vermoorden. Laat staan dat zijn huidskleur er iets mee te maken heeft. Ik begin haast te denken dat 95% van de mensen alleen het choke hold gedeelte van de arrestatie gezien hebben zonder zich verder in de context verdiept te hebben. Anders kan ik niet verklaren waarom de wereld op zijn kop staat nu. Dat mogen de media zich aanrekenen.

Nu hoorde ik vandaag dat zelfs Angela Merkel zich gemengd heeft in de discussie en er schande van gesproken heeft. De wereld is helemaal op hol geslagen. Wat er gebeurt is had de plaatselijke media niet hoeven te ontstijgen.
Als jij niet de moeite neemt om mijn posts te lezen, dan ga ik in het vervolg niet meer de moeite nemen om op jou te reageren. Je laat in elk geval blijken te beschikken over een bijzonder kortzichtige blik.

Ik zal nog even de essentie herhalen voor jou: het gaat om het institutionele racisme in het justitiële systeem, het patroon van excessief politiegeweld in het algemeen en tegen de zwarte bevolking in het bijzonder, systematische achterstelling, groeiende sociaal-economische ongelijkheid, toenemende kansenongelijkheid, afnemende sociale mobiliteit, et. ce. te. ra., en niet enkel om de treurige dood van Floyd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 05-06-2020 21:08:34 ]
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:24:51 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:26:09 #138
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193492935
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat loop je dan al de hele dag moeilijk tegen mij te doen? Een ieder die de beelden van begin tot het einde, met de bijbehorende context in het achterhoofd, heeft gezien moet toch tot de conclusie komen dat dit een "arrestatie gone wrong" geweest is zonder de intentie om meneer Floyd te vermoorden.
Wellicht niet vantevoren het doel, maar negeren dat iemand geen adem meer kan halen en die chokehold meer dan 5 minuten met vol gewicht volhouden is tamelijk absurd.

quote:
Laat staan dat zijn huidskleur er iets mee te maken heeft.
Dat valt lastig hard te maken maar is ook niet ontzettend relevant. Dat de verdenking er ligt is begrijpelijk.

quote:
Nu hoorde ik vandaag dat zelfs Angela Merkel zich gemengd heeft in de discussie en er schande van gesproken heeft. De wereld is helemaal op hol geslagen. Wat er gebeurt is had de plaatselijke media niet hoeven te ontstijgen.
"Man komt om bij arrestatie"? Of nee, "crimineel komt om bij arrestatie", natuurlijk!

Het is het zoveelste geval in het rijtje excessief politiegeweld en geheel toevallig wordt dat excessieve politiegeweld net iets vaker toegepast bij mensen met een andere huidskleur. Dus dat hier nu veel om te doen is is niet heel vreemd.
pi_193492960
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:09 schreef dellipder het volgende:
The silent majority...

Rasmussen_Poll twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 16:54:54 Reader Tip: Coming Later

Our Daily Presidential Tracking poll today shows Black Likely Voter approval of the job @:realDonaldTrump is now over 40%. reageer retweet
Ah Rasmussen heeft weer selectief vijf zwarte kiezers gevonden voor een paneltje?
Gewoon even de approval volgen, het marginale oplevinkje na de aanvang van corona is wel weer voorbij:
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Als je denkt dat Trump 40% approval heeft onder zwarte kiezers had je voor dit hele voorval al een enorme plaat voor je kop, maar nu helemaal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193493017
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:24 schreef AchJa het volgende:
Kennen we deze nog?


Black copper vindt wel iets van BLM, hij had een voorspellend vermogen.
Don Lemon, een misselijkmakende man is het. Een opruier eerste klas en nu blijkt inderdaad dat Sheriff David Clarke zijn gelijk heeft gekregen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:38:01 #141
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193493134
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als jij niet de moeite neemt om mijn posts te lezen, dan ga ik in het vervolg niet meer de moeite nemen om op jou te reageren. Je laat in elk geval blijken te beschikken over een bijzonder kortzichtige blik.

Ik zal nog even de essentie herhalen voor jou: het gaat om het institutionele racisme in het justitiële systeem, het patroon van excessief politiegeweld in het algemeen en tegen de zwarte bevolking in het bijzonder, systemische achterstelling, groeiende sociaal-economische ongelijkheid, toenemende kansenongelijkheid, afnemende sociale mobiliteit, et. ce. te. ra., en niet enkel om de treurige dood van Floyd.
Uit je commentaar krijg ik een beetje de indruk dat er eigenlijk net zo goed iemand in een openstaande rioolput had kunnen lopen om dezelfde wereldwijde protesten te ontketenen. De zaak-Floyd wekte toch júíst zoveel woede omdat het zo'n sprekend voorbeeld zou zijn van racistisch politiegeweld? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?
pi_193493221


:') _O-
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:47:15 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193493295
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Uit je commentaar krijg ik een beetje de indruk dat er eigenlijk net zo goed iemand in een openstaande rioolput had kunnen lopen om dezelfde wereldwijde protesten te ontketenen. De zaak-Floyd wekte toch júíst zoveel woede omdat het zo'n sprekend voorbeeld zou zijn van racistisch politiegeweld? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?
Ja, daar gaat het nu vooral over. Maar het systematisch racisme binnen de politie is maar één uiting van het verrotte systeem, wat in het geheel natuurlijk sterk bijdraagt aan het grote gevoel van onvrede dat er terecht heerst onder een groot deel van de bevolking.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:48:17 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_193493315
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:43 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

:') _O-
8)7 :r
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193493409
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:43 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

:') _O-
Zie hier de gevolgen van een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:59:01 #146
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_193493538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:43 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

:') _O-
Kan toch niet echt zijn.
pi_193493560
Het lijkt wat uit context getrokken. Hij heeft het over gelijke behandeling waar iedereen recht op moet hebben en vervolgt dan met dat het een goede dag is voor Floyd en als hij naar beneden kijkt dat hij dan blij mocht zijn oid en vervolgt daarna met dalende werkloosheid deze week. Echter, zoals met alles wat hij zegt ... waar de neuk heeft hij het over als hij zegt "it's a great, great day".
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:00:56 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193493574
quote:
Nog even terugkomend hierop...

N238765 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:36:05 #goBaldforBLM #blacklifematters My sister has went bald for BLM. Lets show those racists our unity and go bald for George floyd! https://t.co/f1oQbno56Y reageer retweet
Uit 2012: https://www.deviantart.com/senaar/art/Bald-girl-307622764

toast_milque twitterde op donderdag 04-06-2020 om 22:54:47 You'll never be amongst the sheep if you're still wearing your wolf coat. Time to shed your white privilege of one of fashion industry's most lucrative vehicle of black oppression.

#goBaldforBLM https://t.co/SujrWH2sAp reageer retweet
In elk geval van voor 2017: https://www.quora.com/Do-men-find-bald-women-unattractive

Deze mevrouw gaat al jaren zo door het leven: https://cz.pinterest.com/jirka2347/nanna-tuominen/

IllllIlIlllllI twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:05:30 #goBaldforBLM
#blacklivesmatter
Please show your solidarity towards black people please. Contribute, hair can regrow but black lives cant resurrect! https://t.co/xibn03yjlm reageer retweet
In elk geval van voor maart dit jaar: https://nl.pinterest.com/pin/495677502740323103/

SpaghettiEddy4 twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 02:10:59 In solidarity with POC, I SEE YOU BLACK PEOPLE. was inspired by the many amazing Black Womxn rocking their bald heads, so I decided to take the leap and try it for myself. #goBaldForBLM #JusticeForGeorgeFloyd #BLM #BlackLivesMatter #whiteprivelage https://t.co/B2RtFrHHff reageer retweet
24 april: https://www.gofundme.com/f/shaving-my-head-for-raystede

LAINEYBOT20K twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 02:57:54 The only thing I care about today, tomorrow and in the future is #blacklivesmatter. #goBaldforBLM #ChicagoProtests https://t.co/KaVQTppr4d reageer retweet
2018: https://www.glamour.com/g(...)e-to-shave-your-head

call92444042 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:52:06 #BaldForBLM everyone. Get rid of your strait white hair! Hair grows back, lives don’t. https://t.co/xXD3QYRhwq reageer retweet
In 2013 op dumpert: https://www.dumpert.nl/item/6526665_182cba8a

Meer heb ik er niet bekeken, ik zie ze liever met haar namelijk. Maar goed, al met al kunnen we dus concluderen dat er een aardig trollenleger aan het werk is gezet.

Tot zo ver #BaldForBLM.
Huilen dan.
pi_193493609
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:59 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Kan toch niet echt zijn.
Het wordt nog erger.
We hebben hier een paar fans die het ook nog eens gaan goedpraten.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:03:46 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193493633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het lijkt wat uit context getrokken. Hij heeft het over gelijke behandeling waar iedereen recht op moet hebben en vervolgt dan met dat het een goede dag is voor Floyd en als hij naar beneden kijkt dat hij dan blij mocht zijn oid en vervolgt daarna met dalende werkloosheid deze week. Echter, zoals met alles wat hij zegt ... waar de neuk heeft hij het over als hij zegt "it's a great, great day".
Huilen dan.
pi_193493697
quote:
Maar hij koppelt het niet zelf aan het banencijfer. Dat is wat er wat uit context getrokken lijkt. Echter, dat was dan ook wel het enige goede nieuws, dus in die zin kan het het enige zijn waar hij op kan doelen, zonder het letterlijk te zeggen dat dat banencijfer goed nieuws voor Floyd zou zijn.
pi_193493761
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar hij koppelt het niet zelf aan het banencijfer. Dat is wat er wat uit context getrokken lijkt. Echter, dat was dan ook wel het enige goede nieuws, dus in die zin kan het het enige zijn waar hij op kan doelen, zonder het letterlijk te zeggen dat dat banencijfer goed nieuws voor Floyd zou zijn.
Leuke bron..

The paper's readership is generally on the mainstream left of British political opinion, and its reputation as a platform for liberaland left-wing editorial has led to the use of the "Guardian reader" and "Guardianista" as often-pejorative epithets for those of left-leaning or "politically correct" tendencies

Bron Wiki.en
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:11:38 #153
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193493787
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar hij koppelt het niet zelf aan het banencijfer. Dat is wat er wat uit context getrokken lijkt. Echter, dat was dan ook wel het enige goede nieuws, dus in die zin kan het het enige zijn waar hij op kan doelen, zonder het letterlijk te zeggen dat dat banencijfer goed nieuws voor Floyd zou zijn.
Alhoewel, hij zegt: "great, great day in terms of equality". Op basis waarvan hij dat denkt te kunnen stellen is mij nog niet helemaal duidelijk :? .
Huilen dan.
pi_193493844
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Alhoewel, hij zegt: "great, great day in terms of equality". Op basis waarvan hij dat denkt te kunnen stellen is mij nog niet helemaal duidelijk :? .
Ja, geen idee. "Seniele vent lult maar wat," is mijn conclusie.
pi_193493934
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nog even terugkomend hierop...

N238765 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:36:05 #goBaldforBLM #blacklifematters My sister has went bald for BLM. Lets show those racists our unity and go bald for George floyd! https://t.co/f1oQbno56Y reageer retweet
Uit 2012: https://www.deviantart.com/senaar/art/Bald-girl-307622764

toast_milque twitterde op donderdag 04-06-2020 om 22:54:47 You'll never be amongst the sheep if you're still wearing your wolf coat. Time to shed your white privilege of one of fashion industry's most lucrative vehicle of black oppression.

#goBaldforBLM https://t.co/SujrWH2sAp reageer retweet
In elk geval van voor 2017: https://www.quora.com/Do-men-find-bald-women-unattractive

Deze mevrouw gaat al jaren zo door het leven: https://cz.pinterest.com/jirka2347/nanna-tuominen/

IllllIlIlllllI twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:05:30 #goBaldforBLM
#blacklivesmatter
Please show your solidarity towards black people please. Contribute, hair can regrow but black lives cant resurrect! https://t.co/xibn03yjlm reageer retweet
In elk geval van voor maart dit jaar: https://nl.pinterest.com/pin/495677502740323103/

SpaghettiEddy4 twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 02:10:59 In solidarity with POC, I SEE YOU BLACK PEOPLE. was inspired by the many amazing Black Womxn rocking their bald heads, so I decided to take the leap and try it for myself. #goBaldForBLM #JusticeForGeorgeFloyd #BLM #BlackLivesMatter #whiteprivelage https://t.co/B2RtFrHHff reageer retweet
24 april: https://www.gofundme.com/f/shaving-my-head-for-raystede

LAINEYBOT20K twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 02:57:54 The only thing I care about today, tomorrow and in the future is #blacklivesmatter. #goBaldforBLM #ChicagoProtests https://t.co/KaVQTppr4d reageer retweet
2018: https://www.glamour.com/g(...)e-to-shave-your-head

call92444042 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:52:06 #BaldForBLM everyone. Get rid of your strait white hair! Hair grows back, lives don’t. https://t.co/xXD3QYRhwq reageer retweet
In 2013 op dumpert: https://www.dumpert.nl/item/6526665_182cba8a

Meer heb ik er niet bekeken, ik zie ze liever met haar namelijk. Maar goed, al met al kunnen we dus concluderen dat er een aardig trollenleger aan het werk is gezet.

Tot zo ver #BaldForBLM.
Dus de conclusie is eigenlijk dat al die lui die op 4chan rondhangen en denken de wereld te trollen vermoedelijk juist zelf door de Russen getrolled en gebruikt worden?
pi_193494244
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ken de foto maar toen hadden ze hem net te pakken he. Dat ze hem met drie man in bedwang moesten houden zal wel niet zonder reden zijn geweest.
Net te pakken? Nee hoor. Toen was hij al minutenlang geboeid en ook al in de politie auto gezet. Maar hij werd er aan de andere kant weer uitgetrokken.

quote:
https://www.nytimes.com/2(...)bFSVnT20Hpylw8nC0P4g

8 Minutes and 46 Seconds: How George Floyd Was Killed in Police Custody
The Times has reconstructed the death of George Floyd on May 25. Security footage, witness videos and official documents show how a series of actions by officers turned fatal.
Maar deze bron met timeline is nu ook al meerdere keren langs gekomen. Tot nu toe steeds gemist?

[ Bericht 9% gewijzigd door probeer op 05-06-2020 20:51:02 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_193494277
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als jij niet de moeite neemt om mijn posts te lezen, dan ga ik in het vervolg niet meer de moeite nemen om op jou te reageren. Je laat in elk geval blijken te beschikken over een bijzonder kortzichtige blik.

Ik zal nog even de essentie herhalen voor jou: het gaat om het institutionele racisme in het justitiële systeem, het patroon van excessief politiegeweld in het algemeen en tegen de zwarte bevolking in het bijzonder, systemische achterstelling, groeiende sociaal-economische ongelijkheid, toenemende kansenongelijkheid, afnemende sociale mobiliteit, et. ce. te. ra., en niet enkel om de treurige dood van Floyd.
Deze nog maar eens herhalen. Voor de mensen die het verschil tussen aanleiding en oorzaken niet zo goed snappen.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:50:32 #159
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193494332
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Alhoewel, hij zegt: "great, great day in terms of equality". Op basis waarvan hij dat denkt te kunnen stellen is mij nog niet helemaal duidelijk :? .
Lijkt een krampachtige poging tot peptalk in de trant van "het dieptepunt is bereikt, dit is de eerste dag van ons nieuwe leven".
pi_193494525
Dat navelstaren richting CNN en Antifa begint wel een redelijk vermoedelijke act te worden. Splinter balk & pot ketel enzo. Lekker relevant ook voor het topic.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:06:48 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193494553
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat navelstaren richting CNN en Antifa iedereen met een andere mening dan de mijne begint wel een redelijk vermoedelijke act te worden. Splinter balk & pot ketel enzo. Lekker relevant ook voor het topic.
pi_193494564
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

oO<
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:09:40 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193494587
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:43 schreef probeer het volgende:

Net te pakken? Nee hoor. Toen was hij al minutenlang geboeid en ook al in de politie auto gezet. Maar hij werd er aan de andere kant weer uitgetrokken.
Als je ff verder had gelezen had je kunnen lezen dat ik het niet zeker wist maar goed, de oogkleppen weer op een voorwaarts he?

quote:
Maar deze bron met timeline is nu ook al meerdere keren langs gekomen. Tot nu toe steeds gemist?
Nee. Maar die hele timeline is mijn punt helemaal niet he slimpie.

Het gaat om het verschil maar ik dacht dat ik redelijk duidelijk was geweest, aangevuld met zelfs voor jou begrijpelijke plaatjes...
pi_193495403
ChrisJansing twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 21:38:36 All 57 of the members of the Buffalo Police Department's Emergency Response Team resigned Friday in support of the officers suspended for pushing a 75 year old man - a protester who fell and was hospitalized reageer retweet
Heftige stap.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:32:52 #165
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:35:31 #166
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193495697
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dus de conclusie is eigenlijk dat al die lui die op 4chan rondhangen en denken de wereld te trollen vermoedelijk juist zelf door de Russen getrolled en gebruikt worden?
Gaan ze nu 'full-skinhead'? _O- 8)7
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:36:15 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193495706
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
ChrisJansing twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 21:38:36 All 57 of the members of the Buffalo Police Department's Emergency Response Team resigned Friday in support of the officers suspended for pushing a 75 year old man - a protester who fell and was hospitalized reageer retweet
Heftige stap.
Een veelzeggende stap ook.

Een onderdeel van de huidige protesten is juist een roep om agenten voor hun daden verantwoordelijk te (kunnen) houden. Elke agent moet begrijpen dat het inzetten van geweld verdedigbaar en proportioneel dient te zijn en dat dat achteraf getoetst kan moet worden.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:38:14 #168
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193495726
Peaceful protestors...

DanScavino twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 22:12:39 President Trump arrives in Guilford, Maine! #MAGA2020🇺🇸 https://t.co/dTC24vzNgX reageer retweet
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193495730
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een veelzeggende stap ook.

Een onderdeel van de huidige protesten is juist een roep om agenten voor hun daden verantwoordelijk te (kunnen) houden. Elke agent moet begrijpen dat het inzetten van geweld verdedigbaar en proportioneel dient te zijn.
Alsof er in dit geval sprake is van keihard politiegeweld, je ziet duidelijk dat het hier om een combinatie van klein duwtje en verlies van evenwicht gaat. Heel iets anders dan iemand bewust laten stikken bijv.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:38:47 #170
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193495734
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:38 schreef dellipder het volgende:
Peaceful protestors...

DanScavino twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 22:12:39 President Trump arrives in Guilford, Maine! #MAGA2020🇺🇸 https://t.co/dTC24vzNgX reageer retweet
Peaceful president...
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:38:53 #171
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193495736
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
ChrisJansing twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 21:38:36 All 57 of the members of the Buffalo Police Department's Emergency Response Team resigned Friday in support of the officers suspended for pushing a 75 year old man - a protester who fell and was hospitalized reageer retweet
Heftige stap.
Agenten zijn het zat om door zwakke leiders onder de bus te worden gegooid. Laat ze het dan maar zelf uitzoeken moeten ze denken. En terecht. De Democraten krijgen de rellen die ze verdienen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:39:33 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193495749
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:38 schreef havanagila het volgende:

[..]

Alsof er in dit geval sprake is van keihard politiegeweld, je ziet duidelijk dat het hier om een combinatie van klein duwtje en verlies van evenwicht gaat. Heel iets anders dan iemand bewust laten stikken bijv.
Ze zijn geschorst tot het onderzoek ernaar afgerond is. Het is niet alsof ze de doodstraf is opgelegd, is het wel? Dan is een actie met zo'n sterk statement nogal voorbarig.
Huilen dan.
pi_193495766
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ze zijn geschorst tot het onderzoek ernaar afgelopen is. Het is niet alsof ze de doodstraf is opgelegd, is het wel? Dan is zo'n actie nogal voorbarig.
Stel ik ook niet en doet er niet toe.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:41:01 #174
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193495776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:40 schreef havanagila het volgende:

[..]

Stel ik ook niet en doet er niet toe.
Wat is je punt dan?
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:41:37 #175
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193495785
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:38 schreef havanagila het volgende:

[..]

Alsof er in dit geval sprake is van keihard politiegeweld, je ziet duidelijk dat het hier om een combinatie van klein duwtje en verlies van evenwicht gaat. Heel iets anders dan iemand bewust laten stikken bijv.
Niet alleen dat, de beweging die de man maakt kan een agent interpreteren als een greep naar zijn riem/wapen. In een normale situatie zou je er niet veel van denken, maar na dagen van aanslagen en moorden op agenten zijn ze logischerwijs "on edge".

Het was geen harde duw, het was vooral erg ongelukkig.
pi_193495854
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat is je punt dan?
Dat er in het geval van deze agenten geen sprake is van buitenproportioneel geweld dat niet verdedigbaar is.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:46:53 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193495875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:45 schreef havanagila het volgende:

[..]

Dat er in het geval van deze agenten geen sprake is van buitenproportioneel geweld dat niet verdedigbaar is.
Dat wordt dus nu getoetst. Om dan vooruitlopend op de bevindingen zo'n statement te maken, dan ondermijn je die procedure.
Huilen dan.
pi_193495909
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat wordt dus nu getoetst. Om dan vooruitlopend op de bevindingen zo'n statement te maken, dan ondermijn je die procedure.
Wat valt er te twijfelen/toetsen als alles (in full hd) op beeld staat?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:50:08 #179
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193495955
Is het al een beetje tot rust gekomen daar?
De 5-jaarlijkse race war is wel weer over z'n hoogtepunt heen toch.
:')
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:51:47 #180
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193495990
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:38 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Agenten zijn het zat om door zwakke leiders onder de bus te worden gegooid. Laat ze het dan maar zelf uitzoeken moeten ze denken. En terecht. De Democraten krijgen de rellen die ze verdienen.
Ik zie het probleem ook niet zo. Het zijn bijna zonder uitzondering Democrat bestuurde steden die ten prooi vielen van "vreedzame demonstraties". Het zijn leftists die de politie wil afschaffen, 2nd Amendment willen opheffen, criminelen uit de gevangenis willen hebben, de drempel voor een strafbare vergrijp willen verhogen en vóór sanctuary cities en open borders zijn. Bovendien lijkt het wel alsof men een skyline van daklozen in tentjes zoals in San Francisco en Los Angeles ook bijzonder prettig vindt. Ik zou zeggen dat ze vooral door moeten gaan met deze onzin. Daar stemt men voor en dit is blijkbaar wat men wil. Van mij mag het nog wel wat meer Orwelliaans worden.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:52:21 #181
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193496002
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:32 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Goede video
Mwah. Die gast was blijkbaar prospect en kapte er toen maar gewoon mee? We hebben wat beelden van een geheime vergadering en een hiërarchisch systeem dat de meeste AntiFa clubs niet hebben. Ik denk gelijk aan een geval apart. Als hij nou een beetje had doorgezet had je een boeiende inhoudelijke repo, nu wat vage beelden en een oppervlakkig beeld van de groep, wat ze nou precies willen, hoe groot ze zijn en wat ze doen.
:')
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:54:26 #182
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193496033
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:51 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zie het probleem ook niet zo. Het zijn bijna zonder uitzondering Democrat bestuurde steden die ten prooi vielen van "vreedzame demonstraties". Het zijn leftists die de politie wil afschaffen, 2nd Amendment willen opheffen, criminelen uit de gevangenis willen hebben, de drempel voor een strafbare vergrijp willen verhogen en vóór sanctuary cities en open borders zijn. Bovendien lijkt het wel alsof men een skyline van daklozen in tentjes zoals in San Francisco en Los Angeles ook bijzonder prettig vindt. Ik zou zeggen dat ze vooral door moeten gaan met deze onzin. Daar stemt men voor en dit is blijkbaar wat men wil. Van mij mag het nog wel wat meer Orwelliaans worden.
Ik zou er geen problemen mee hebben, als de (Republikeinse) middenklasse er niet onder zou moeten lijden. En het afschaffen van de politie is ook fascinerend. Wat zullen die een basisles in economie krijgen wanneer ze er achter komen dat bescherming/beveiliging een schaars goed is.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:55:40 #183
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193496046
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is het al een beetje tot rust gekomen daar?
De 5-jaarlijkse race war is wel weer over z'n hoogtepunt heen toch.
Oh er zijn nog zat mensen die het zo lang mogelijk willen rekken. Maar het lijkt wel wat stroperiger te gaan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:55:59 #184
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193496050
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:51 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zie het probleem ook niet zo. Het zijn bijna zonder uitzondering Democrat bestuurde steden die ten prooi vielen van "vreedzame demonstraties". Het zijn leftists die de politie wil afschaffen
Hier stopte ik met lezen. Je hebt niet eens je best gedaan om je leugen een klein beetje te verbergen. Dit soort ongefundeerde stemmingmakerij slaat nergens op.
pi_193496054
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:48 schreef havanagila het volgende:

[..]

Wat valt er te twijfelen/toetsen als alles (in full hd) op beeld staat?
Hoe denk je dat zoiets gaat? Dat een filmpje op twitter gezet wordt, men stemt en daarmee is het klaar? Of dat de burgemeester een filmpje kijkt, een oordeel velt en dat is dat dan?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:56:33 #186
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193496061
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Mwah. Die gast was blijkbaar prospect en kapte er toen maar gewoon mee? We hebben wat beelden van een geheime vergadering en een hiërarchisch systeem dat de meeste AntiFa clubs niet hebben. Ik denk gelijk aan een geval apart. Als hij nou een beetje had doorgezet had je een boeiende inhoudelijke repo, nu wat vage beelden en een oppervlakkig beeld van de groep, wat ze nou precies willen, hoe groot ze zijn en wat ze doen.
Dat klinkt als pro-Antifa disinformatie. Maar goed, een simpele vraag: Waarom zouden de leiders met hun status te koop lopen, wanneer het doel van Antifa is om te infiltreren en af te wachten?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:59:46 #187
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193496104
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:38 schreef dellipder het volgende:
Peaceful protestors...

DanScavino twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 22:12:39 President Trump arrives in Guilford, Maine! #MAGA2020🇺🇸 https://t.co/dTC24vzNgX reageer retweet
Wat moet je daar nou?
Het Barger-Compascuum van Maine. Maar dan met meer inteelt. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:01:40 #188
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193496139
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:54 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ik zou er geen problemen mee hebben, als de (Republikeinse) middenklasse er niet onder zou moeten lijden. En het afschaffen van de politie is ook fascinerend. Wat zullen die een basisles in economie krijgen wanneer ze er achter komen dat bescherming/beveiliging een schaars goed is.
Het werkt twee kanten op. Als er geen politie moet zijn voor handhaving en oplossen van misdaad, dan er is ook geen belemmering voor mensen zichzelf te verdedigen of represailles uit te voeren. En Republican bestuurde steden zitten iets anders in het concept rule of law.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:02:22 #189
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193496149
Het valt me op social media op hoe vaak er nog pogingen tot intimidatie plaats vindt van de eigenaren van populaire accounts. Vooral op Instagram is dat een soort tactiek lijkt het: daar vind je bij bekende accounts regelmatig reacties van activisten die op hoge toon uitspreken dat ze kwaad zijn dat zo'n account een aantal dagen niet informatie heeft verspreid over de actie. En dan echt op een toon waarbij ik zoiets hebt van "doe eens even niet zo onbeschoft richting iemand die jou niets verplicht is joh". Het valt me ook wel op dat andere reageerders daar gelukkig steeds vaker korte metten mee maken. Maar het komt echt haast sektarisch over hoe die activisten social media proberen te manipuleren.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:05:07 #190
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193496189
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:01 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het werkt twee kanten op. Als er geen politie moet zijn voor handhaving en oplossen van misdaad, dan er is ook geen belemmering voor mensen zichzelf te verdedigen of represailles uit te voeren. En Republican bestuurde steden zitten iets anders in het concept rule of law.
Ik had het zo begrepen dat de politietaak geprivatiseerd zou zijn, maar de rechtspraak nog steeds een publiek goed. Dat gaat toch nooit werken :')
pi_193496225
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:02 schreef beantherio het volgende:
Het valt me op social media op hoe vaak er nog pogingen tot intimidatie plaats vindt van de eigenaren van populaire accounts. Vooral op Instagram is dat een soort tactiek lijkt het: daar vind je bij bekende accounts regelmatig reacties van activisten die op hoge toon uitspreken dat ze kwaad zijn dat zo'n account een aantal dagen niet informatie heeft verspreid over de actie. En dan echt op een toon waarbij ik zoiets hebt van "doe eens even niet zo onbeschoft richting iemand die jou niets verplicht is joh". Het valt me ook wel op dat andere reageerders daar gelukkig steeds vaker korte metten mee maken. Maar het komt echt haast sektarisch over hoe die activisten social media proberen te manipuleren.
Niet alleen activisten, kijk dat tweetje van Georgina Verbaan over het protest op de Dam bijv.

Mensen doen elkaar na, en als je iedere dag uren op twitter doorbrengt, gaat dat je gedachtegang beïnvloeden. Je ben of hysterisch voor ons, of bij het minste beetje kritiek de grootste misdadiger ever.
pi_193496248
Een weg naar het Witte Huis (nu gaan alle wegen wel naar het Witte Huis natuurlijk):


The painting of the mural was at the direction of D.C. Mayor Muriel Bowser, according to her chief of staff, who said the mayor wanted to make it "abundantly clear" the street belonged to the city.
pi_193496251
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoe denk je dat zoiets gaat? Dat een filmpje op twitter gezet wordt, men stemt en daarmee is het klaar? Of dat de burgemeester een filmpje kijkt, een oordeel velt en dat is dat dan?
Dat men informatie en bewijs gaat vergaren, waaronder dat filmpje, en als alles klip en klaar in beeld is, men inderdaad als basis voor een oordeel gebruikt.


Als dit niet duidelijk genoeg is.......
pi_193496281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:10 schreef havanagila het volgende:

[..]

Dat men informatie en bewijs gaat vergaren, waaronder dat filmpje, en als alles klip en klaar in beeld is, men inderdaad als basis voor een oordeel gebruikt.


Als dit niet duidelijk genoeg is.......
En dat doet doet men klaarblijkelijk dus. Beetje raar om de procedure niet af te wachten, hoewel ik het fijne er natuurlijk ook niet van weet hoe men unaniem hun ontslag indient ... da's wel wat gek. Bijna 60 man in een laagbetaalde functie die allemaal genoeg spaargeld hebben?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:13:14 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193496287
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:10 schreef havanagila het volgende:

[..]

Dat men informatie en bewijs gaat vergaren, waaronder dat filmpje, en als alles klip en klaar in beeld is, men inderdaad als basis voor een oordeel gebruikt.
Daar is men waarschijnlijk nu mee bezig hè. Dus lijkt 't me handig de bevindingen even af te wachten voordat je voorbarig chantagemiddelen in gaat zetten.
Huilen dan.
pi_193496343
quote:
Project Veritas, een conservatief rechtse "disinformation group" met een track record van gemanipuleerde misleisende en soms frauduleuze "reportages" (inclusief veroordelingen) en andere truuks waarbij de werkelijkheid geweld wordt aangedaan. De oprichter is een aantal keren onderuit gegaan, onder andere omdat hij vals bewijs had geconstrueerd waarmee hij iemand ervan had beschuldigd van mensenhandel tbv seksuele uitbuiting van kinderen.

Ze hebben ook geprobeerd de WaPo in diskrediet te brengen door ze te verleiden om een onwaar gefabriceerd verhaal te publiceren over een republikein die een pubermeisje zou hebben bezwangerd. De WaPo kwam er echter na eigen onderzoek achter dat het verhaal niet waar was en het plannetje van Project Veritas om de WaPo te kunnen "ontmaskeren" viel in duigen.

En zo zijn er nog talloze voorbeelden van het met verzonnen verhalen in een kwaad daglicht stellen van met name progressieve mensen en organisaties. Ik zou hun reportages niet zomaar voor waar aannemen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193496363
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

En dat doet doet men klaarblijkelijk dus. Beetje raar om de procedure niet af te wachten, hoewel ik het fijne er natuurlijk ook niet van weet hoe men unaniem hun ontslag indient ... da's wel wat gek. Bijna 60 man in een laagbetaalde functie die allemaal genoeg spaargeld hebben?
Ik zou hetzelfde gedaan hebben als die agenten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193496370
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Daar is men waarschijnlijk nu mee bezig hè. Dus lijkt 't me handig de bevindingen even af te wachten voordat je voorbarig chantagemiddelen in gaat zetten.
Dat filmpje is niet duidelijk genoeg, moet nog verzameld worden (?) en de politieagenten moeten bevindingen afwachten. Ok.

En beschuldig ze meteen even van chanteren ook. Classy.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:19:14 #199
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193496385
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:05 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ik had het zo begrepen dat de politietaak geprivatiseerd zou zijn, maar de rechtspraak nog steeds een publiek goed. Dat gaat toch nooit werken :')
In de uitwerking van deze luchtfietserij zal het waarschijnlijk elite privébewaking zijn. En tegelijkertijd geen wapens voor de deplorables. Het rechtssysteem is voor showprocessen, want criminelen hoeven toch niet naar de gevangenis.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:21:12 #200
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193496422
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:16 schreef recursief het volgende:

[..]

Project Veritas, een conservatief rechtse "disinformation group" met een track record van gemanipuleerde misleisende en soms frauduleuze "reportages" (inclusief veroordelingen) en andere truuks waarbij de werkelijkheid geweld wordt aangedaan. De oprichter is een aantal keren onderuit gegaan, onder andere omdat hij vals bewijs had geconstrueerd waarmee hij iemand ervan had beschuldigd van mensenhandel tbv seksuele uitbuiting van kinderen.

Ze hebben ook geprobeerd de WaPo in diskrediet te brengen door ze te verleiden om een onwaar gefabriceerd verhaal te publiceren over een republikein die een pubermeisje zou hebben bezwangerd. De WaPo kwam er echter na eigen onderzoek achter dat het verhaal niet waar was en het plannetje van Project Veritas om de WaPo te kunnen "ontmaskeren" viel in duigen.

En zo zijn er nog talloze voorbeelden van het met verzonnen verhalen in een kwaad daglicht stellen van met name progressieve mensen en organisaties. Ik zou hun reportages niet zomaar voor waar aannemen.
Of, zoals ik een wijs man heb horen zeggen, ze zijn alleen maar bezig met ophitsen en haatzaaien.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:21:25 #201
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193496423
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:07 schreef havanagila het volgende:

[..]

Niet alleen activisten, kijk dat tweetje van Georgina Verbaan over het protest op de Dam bijv.

Mensen doen elkaar na, en als je iedere dag uren op twitter doorbrengt, gaat dat je gedachtegang beïnvloeden. Je ben of hysterisch voor ons, of bij het minste beetje kritiek de grootste misdadiger ever.
Dat valt me ook wel op ja. Het equivalent van die uitspraak van Bush van "if you are not with us you are against us" kom je te pas en te onpas tegen. Als je ook maar een fractie van de norm af zit ben je al "de vijand". Het doet me veelal denken aan streng religieuze bewegingen.
pi_193496462
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik zou hetzelfde gedaan hebben als die agenten.
Ja? Dus met een creditcardschuld van hier tot Tokyo en een laag inkomen zou jij ontslag nemen omdat er een onderzoek plaatsvindt naar een collega die een bejaarde mogelijk terecht omver duwt? Hoezo dat dan?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:23:39 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193496463
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:18 schreef havanagila het volgende:

[..]

Dat filmpje is niet duidelijk genoeg, moet nog verzameld worden (?) en de politieagenten moeten bevindingen afwachten. Ok.
Jij hebt niet alle informatie tot je beschikking.. Zo weet je bijvoorbeeld niet wat de opdrachten waren die ze meegekregen hebben en in hoeverre daar uiteindelijk naar gehandeld is. Daarnaast is dat filmpje misschien wel duidelijk genoeg, alleen moet dat gewoon nog op de juiste wijze beoordeeld worden volgens het juiste protocol.
quote:
En beschuldig ze meteen even van chanteren ook. Classy.
Massaal je taken neerleggen is een chantagemiddel om een bepaalde uitkomst van de bevindingen te forceren. Hoe je dat anders kan zien is mij een groot raadsel.
Huilen dan.
pi_193496478
Een poll over wat verschillende vragen hierover:
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:25:09 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193496495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja? Dus met een creditcardschuld van hier tot Tokyo en een laag inkomen zou jij ontslag nemen omdat er een onderzoek plaatsvindt naar een collega die een bejaarde mogelijk terecht omver duwt? Hoezo dat dan?
Wat ik ervan begrepen heb is dat ze geen ontslag genomen hebben, maar collectief een aantal taken neergelegd hebben.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:26:48 #206
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193496532
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja? Dus met een creditcardschuld van hier tot Tokyo en een laag inkomen zou jij ontslag nemen omdat er een onderzoek plaatsvindt naar een collega die een bejaarde mogelijk terecht omver duwt? Hoezo dat dan?
Dat zijn me toch een paar flinke aannames die je daar maakt. Lijken me eerder dat het mensen met eer zijn die hun zaken op orde hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 juni 2020 @ 23:27:36 #207
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193496551
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een poll over wat verschillende vragen hierover:
[ afbeelding ]
Die eerste is wel verrassend. Meer blanke Democratisch gezinde mensen zijn dus boos over Floyd's dood dan zwarte Democratisch gezinde mensen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:27:46 #208
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193496557
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een poll over wat verschillende vragen hierover:
[ afbeelding ]
Erg suggestieve data. Waar zijn de Black Republicans?
pi_193496564
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja? Dus met een creditcardschuld van hier tot Tokyo en een laag inkomen zou jij ontslag nemen omdat er een onderzoek plaatsvindt naar een collega die een bejaarde mogelijk terecht omver duwt? Hoezo dat dan?
Hoe kom je daarbij?

Maar idd, ik zou met alle plezier ontslag nemen en lekker ander werk gaan zoeken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193496570
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrepen heb is dat ze geen ontslag genomen hebben, maar collectief een aantal taken neergelegd hebben.
Dat klinkt een stuk plausibeler eigenlijk.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:29:20 #211
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193496594
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:24 schreef AchJa het volgende:
Kennen we deze nog?


Black copper vindt wel iets van BLM, hij had een voorspellend vermogen.
Nee eigenlijk niet maar na dit artikel gelezen te hebben ben ik weer helemaal bij:
https://en.wikipedia.org/(...)ouge_police_officers
pi_193496598
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Maar idd, ik zou met alle plezier ontslag nemen en lekker ander werk gaan zoeken.
Gemiddelde laag opgeleide laag betaalde persoon in de VS. Ik zou niet willen beweren dat zoiets voor al deze mensen geldt natuurlijk, maar de kans dat er een aantal tussen zitten is wel erg groot.
pi_193496614
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:27 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Erg suggestieve data. Waar zijn de Black Republicans?
Je moet wel voldoende individuen kunnen vinden natuurlijk voor een populatie van voldoende omvang.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:32:19 #214
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193496650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je moet wel voldoende individuen kunnen vinden natuurlijk voor een populatie van voldoende omvang.
Er zijn miljoenen.

Een cynisch persoon zou denken dan HuffPo en de pollsters activisme bedrijven en de zwarte Republikein niet als mensen zien. Wat geen onlogische gedachtegang is, want als afvallige tel je niet meer mee bij de Democraten.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:36:02 #215
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193496726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:32 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Er zijn miljoenen.
Ongetwijfeld. Maar ze moeten ook nog even meedoen aan die peiling hè.

quote:
Een cynisch persoon zou denken dan HuffPo en de pollsters activisme bedrijven en de zwarte Republikein niet als mensen zien. Wat geen onlogische gedachtegang is, want als afvallige tel je niet meer mee bij de Democraten.
Jij zou niet zo'n cynisch persoon zijn, toch?
Huilen dan.
pi_193496771
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:32 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Er zijn miljoenen.
Mwoah, pakweg 35 miljoen zwarte Amerikanen, laat er eens hooguit 50% stemmen, waarvan 10% Republikeins, dan kom je op grofweg 1,75M. Dat is niet echt "miljoenen", maar bovendien is het slechts iets van een half procent van de hele bevolking. Als je een willekeurige sampling van een paar honderd of zelfs duizend respondenten pakt dan krijg je niet echt een significante omvang.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:38:25 #217
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193496786
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:36 schreef Isdatzo het volgende:

Ongetwijfeld. Maar ze moeten ook nog even meedoen aan die peiling hè.
Well isn't that convenient...
quote:
Jij zou niet zo'n cynisch persoon zijn, toch?
Ik vertrouw jou meer dan de Huffington Post. Maak daar maar van wat je wil :P
pi_193496848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat valt me ook wel op ja. Het equivalent van die uitspraak van Bush van "if you are not with us you are against us" kom je te pas en te onpas tegen. Als je ook maar een fractie van de norm af zit ben je al "de vijand". Het doet me veelal denken aan streng religieuze bewegingen.
Tja, Twitter is natuurlijk zo massaal dat het net lijkt alsof iedereen in Nederland het gebruikt, al hebben 9/10 mensen niet eens een account. Dan lijkt het ook nog eens of ie-der-een het over racisme heeft, want al die miljoenen tweets over de ICT en make-up kom je niet tegen als je het niet opzoekt/volgt.

Voor je het weet laten mensen zich meeslepen en krijg je dat hatelijke gedoe.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:40:59 #219
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193496852
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, pakweg 35 miljoen zwarte Amerikanen, laat er eens hooguit 50% stemmen, waarvan 10% Republikeins, dan kom je op grofweg 1,75M. Dat is niet echt "miljoenen", maar bovendien is het slechts iets van een half procent van de hele bevolking. Als je een willekeurige sampling van een paar honderd of zelfs duizend respondenten pakt dan krijg je niet echt een significante omvang.
Dat zijn dan wel ineens 1,75 miljoen zwarten die Biden, de Democraat, niet als zwarte zou zien. Dus deze Democraat de zwarte Republikein niet kan erkennen, wat houdt anderen tegen?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:41:24 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193496859
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:38 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Well isn't that convenient...
Zie reactie Monolith hierboven ergens.
quote:
[..]

Ik vertrouw jou meer dan de Huffington Post. Maak daar maar van wat je wil :P
Nou, ik ga naar aanleiding hiervan een biertje opentrekken *O* . Maak daar maar van wat je wil.
Huilen dan.
pi_193496872
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die eerste is wel verrassend. Meer blanke Democratisch gezinde mensen zijn dus boos over Floyd's dood dan zwarte Democratisch gezinde mensen?
Met de margin of error in acht nemend lijkt me dat het overlapt. In die zin altijd wel treurige verslaggeving wat betreft statistieken.
pi_193496875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:40 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat zijn dan wel ineens 1,75 miljoen zwarten die Biden, de Democraat, niet als zwarte zou zien. Dus deze Democraat de zwarte Republikein niet kan erkennen, wat houdt anderen tegen?
Geen idee wat je hiermee wilt zeggen, maar veel relatie met steekproefpopulaties heeft het verder niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:47:44 #223
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193496998
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen idee wat je hiermee wilt zeggen, maar veel relatie met steekproefpopulaties heeft het verder niet.
Prima. Ik vind het bijzonder dat voor alle zwarten die zij voor die zij voor die poll hebben ondervraagd, ze geen Republikeinen hebben kunnen vinden. En dan is die 10% nog een heel laag percentage.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:49:49 #224
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193497039
quote:
Multiple police officers in Brooklyn say they were told by a commander that white and Asian people should be left alone.
https://www.nytimes.com/2(...)acial-profiling.html
pi_193497120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:47 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Prima. Ik vind het bijzonder dat voor alle zwarten die zij voor die zij voor die poll hebben ondervraagd, ze geen Republikeinen hebben kunnen vinden. En dan is die 10% nog een heel laag percentage.
Ik vond het nog vrij genereus. In 2016 haalde Trump 8% van de stemmen onder zwarte kiezers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:53:45 #226
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193497138
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vond het nog vrij genereus. In 2016 haalde Trump 8% van de stemmen onder zwarte kiezers.
Gelukkig is zijn steun nu veel groter :)
pi_193497158
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:53 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Gelukkig is zijn steun nu veel groter :)
Neu. Dat is een riedeltje dat men zichzelf in bepaalde kringen wijs maakt, maar dat is meer wensdenken dan werkelijkheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193497163
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:53 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Gelukkig is zijn steun nu veel groter :)
Waar baseer je dat op?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:02:12 #229
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193497289
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is het al een beetje tot rust gekomen daar?
De 5-jaarlijkse race war is wel weer over z'n hoogtepunt heen toch.
Ja niks aan meer zo, weinig rellen of althans weinig beelden. Jammer :P Hopelijk gaat het dit weekend nog even los voor wat mooie beelden :)
pi_193497306
Na gister deze ad van een stel Republikeinen die Trump als een gevaar zien:

Weer een nieuwe ad na wat zijn voormalig minister van Defensie Mattis te zeggen had over hoe schandalig Trump zich gedroeg:
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:11:34 #231
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193497461
Aan Jim Mattis kleeft Theranos, Amazon en rancune, blijkbaar.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193497486
aparte rubriek op fok over racisme?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:58:39 #233
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193498200
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die eerste is wel verrassend. Meer blanke Democratisch gezinde mensen zijn dus boos over Floyd's dood dan zwarte Democratisch gezinde mensen?
Nou ja, je ziet hier in Nederland bij demonstraties ook dat het grootste gedeelte blank is (dat is ook iets wat veel mensen hier steekt).

En verder heb je in Amerika ook veel blanke celebs die er hard op ingaan (ook vanwege de Trump factor).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193498241
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
aparte rubriek op fok over racisme?
The Children of the lie's zijn weer flink bezig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193498476
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrepen heb is dat ze geen ontslag genomen hebben, maar collectief een aantal taken neergelegd hebben.
Ook niet echt, ze hebben hun taak neergelegd als onderdeel van dat speciale team die die man omver duwde. Zie dit enigszins lange NYTimes artikel:

quote:
[url=https://www.nytimes.com/2020/06/05/us/buffalo-police-shove-protester-unrest.html?smid=tw-share[/url]Buffalo Police Officers Suspended After Shoving 75-Year-Old Protester[/url]

[...]

On Friday, John T. Evans, the president of the Buffalo police union, said all 57 officers on the Emergency Response Team, a special squad formed to respond to riots, had resigned from their posts on the team in support of the suspended officers, according to The Buffalo News. The officers remain members of the department.

[...]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:56:43 #236
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193498701
  zaterdag 6 juni 2020 @ 02:03:09 #237
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193498733
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:56 schreef Jellereppe het volgende:

[ afbeelding ]
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 6 juni 2020 @ 02:04:04 #238
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193498740
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 02:03 schreef Enchanter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ze zetten nu snipers in tegen hun eigen burgers? Wanneer komen de paratroopers in actie?
pi_193498796
Confession: I DO NOT support George Floyd and I refuse to see him as a martyr. But I hope his family receives justice.

https://www.facebook.com/realCandaceOwens/videos/273957870461345/
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 02:28:33 #240
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193498882
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 02:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ze zetten nu snipers in tegen hun eigen burgers? Wanneer komen de paratroopers in actie?
De para's zijn door het Pentagon weer naar huis gestuurd, ik denk dat het Pentagon nu wel doorheeft dat ze alleen maar kunnen verliezen als ze reguliere leger troepen in zetten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 04:20:03 #241
117098 Hathor
Effe niet
pi_193499262
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:56 schreef Jellereppe het volgende:

[ afbeelding ]
Wat is dit?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 04:21:34 #242
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193499269
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:56 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat klinkt als pro-Antifa disinformatie. Maar goed, een simpele vraag: Waarom zouden de leiders met hun status te koop lopen, wanneer het doel van Antifa is om te infiltreren en af te wachten?
Welke leiders lopen met hun positie te koop dan?
:')
  zaterdag 6 juni 2020 @ 04:25:07 #243
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193499275
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 04:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat is dit?
Volgens Reddit en Twitter een sniper van de Secret Service die het Witte Huis en omgeving beveiligen/verdedigen. Fake news? Ik geef het 50%-50%. Deze Amerikanen hebben een militaristische macho-cultuur a la Duitsers in 1900. Enige wat nog ontbreekt zijn die klassieke Pruisische snorren om het allemaal nog een intimiderende karakter te geven. Het werkt prima moet ik zeggen zo'n cultuur. Ze hebben ontiegelijk veel mee bereikt. Ik zou het ook snoeihard voortzetten. Geen twijfel over.

corinne_perkins twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 02:31:50 A U.S. Secret Service counter assault team member carries a sniper rifle through Lafayette Park as U.S. President Donald Trump holds a photo opportunity in front of St. John's Episcopal Church across from the White House. Photo by ⁦@tombrennerphoto⁩ https://t.co/VtWHYbaEtd reageer retweet
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Secret_Service

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 06-06-2020 04:38:49 ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 04:34:48 #244
117098 Hathor
Effe niet
pi_193499301
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 02:14 schreef BeriBeri het volgende:
Confession: I DO NOT support George Floyd and I refuse to see him as a martyr. But I hope his family receives justice.

https://www.facebook.com/realCandaceOwens/videos/273957870461345/
Die heeft een hoop vijanden gemaakt hiermee. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:43:25 #245
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193500882
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 04:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Volgens Reddit en Twitter een sniper van de Secret Service die het Witte Huis en omgeving beveiligen/verdedigen. Fake news? Ik geef het 50%-50%. Deze Amerikanen hebben een militaristische macho-cultuur a la Duitsers in 1900. Enige wat nog ontbreekt zijn die klassieke Pruisische snorren om het allemaal nog een intimiderende karakter te geven. Het werkt prima moet ik zeggen zo'n cultuur. Ze hebben ontiegelijk veel mee bereikt. Ik zou het ook snoeihard voortzetten. Geen twijfel over.

corinne_perkins twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 02:31:50 A U.S. Secret Service counter assault team member carries a sniper rifle through Lafayette Park as U.S. President Donald Trump holds a photo opportunity in front of St. John's Episcopal Church across from the White House. Photo by ⁦@:tombrennerphoto⁩ https://t.co/VtWHYbaEtd reageer retweet
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Secret_Service
Lijkt mij gewoon de waarheid. Die gasten zitten volgens mij überhaupt al 24/7 op het dak van het witte huis en gebouwen eromheen. Maar dan zie je alleen de verrekijker, het geweer ligt uit zicht. Als de president een uitstapje maakt, dan gaan die snipers mee natuurlijk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 6 juni 2020 @ 09:45:54 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193500903
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:43 schreef nixxx het volgende:

[..]

Lijkt mij gewoon de waarheid. Die gasten zitten volgens mij überhaupt al 24/7 op het dak van het witte huis en gebouwen eromheen. Maar dan zie je alleen de verrekijker, het geweer ligt uit zicht. Als de president een uitstapje maakt, dan gaan die snipers mee natuurlijk.
Maar is het niet logischer dat op vrij korte afstand (dus op de grond) vooral mensen mee gaan die ook gelijk actie kunnen ondernemen ipv eerst hun systeem op moeten zetten voor ze überhaupt fatsoenlijk kunnen schieten? :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193500927
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 04:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Volgens Reddit en Twitter
:')
pi_193500989
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 04:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die heeft een hoop vijanden gemaakt hiermee. :')
En een hoop vrienden in de hoek van de conservatieven. Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:57:55 #249
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193501018
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 02:14 schreef BeriBeri het volgende:
Confession: I DO NOT support George Floyd and I refuse to see him as a martyr. But I hope his family receives justice.

https://www.facebook.com/realCandaceOwens/videos/273957870461345/
Eindelijk iemand met een nuchtere kijk op de zaak _O_
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 10:05:44 #250
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193501128


Uit COR topic VS heeft een probleem...
pi_193501159
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Uit COR topic VS heeft een probleem...
Misschien een nieuw topic opstarten: Alaska heeft een probleem. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:13:53 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193501234
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 02:14 schreef BeriBeri het volgende:
Confession: I DO NOT support George Floyd and I refuse to see him as a martyr. But I hope his family receives justice.

https://www.facebook.com/realCandaceOwens/videos/273957870461345/
Wat is dit voor onnozel meisje dan? Ze tuigt precies dezelfde doorzichtige stropoppen op als een aantal figuren in dit topic keer op keer doen.

Edit: aha, dit verklaart een hoop.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Candace_Owens


By 2017, Owens had become known in conservative circles for her pro-Trump commentary, and for criticizing liberal rhetoric regarding structural racism, systemic inequality, and identity politics.[6][7][8] In 2017, she began posting politically themed videos to YouTube.[6] In September 2017, she launched Red Pill Black, a website and YouTube channel that promotes black conservatism in the United States

En:

Owens has appeared on fringe conspiracy websites, such as InfoWars.

En:

In 2017, she began describing herself as a conservative Trump supporter.[2][41][42] Owens has since characterized Trump as the "savior" of Western civilization.[8] She has argued that Trump has neither engaged in rhetoric that is harmful to African Americans, nor proposed policies that would harm African Americans.

En:

In a 2019 hearing on hate crimes, Owens referred to the KKK as a "Democrat terrorist organization".[58] After the 2017 Unite the Right rally in Charlottesville, Virginia, Owens said that concern over rising white nationalism was "stupid".[2] In 2018, Owens dismissed reports of a resurgence in hate crimes, saying "All of the violence this year primarily happened because of people on the left."[50]

En:

During her April 2019 testimony before the House Judiciary Committee on the rise of hate crimes and white supremacists in the United States, Owens made the claim that the Southern Strategy employed by the Republican party to boost its appeal to racist voters was a "myth" that "never happened", which was criticized as being a false statement by many on the Left.[60][61][62] Her claim was disputed by several historians who said that the existence of the Southern Strategy was well documented in contemporaneous sources dating back to the Civil Rights era. Historian Kevin M. Kruse, who writes about modern conservatism, called Owens's statement "utter nonsense".

Etcetera. Een republikeins propagandapoppetje lijkt me nou niet de juiste persoon om ons even van een objectieve kijk op deze kwestie te voorzien.

Ah, we hebben ook deze nog:

“Whenever we say ‘nationalism,’ the first thing people think about, at least in America, is Hitler. You know, he was a national socialist, but if Hitler just wanted to make Germany great and have things run well, OK, fine.”

:') :R

[ Bericht 28% gewijzigd door Isdatzo op 06-06-2020 10:35:19 ]
Huilen dan.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:49:57 #253
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193501714
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 02:14 schreef BeriBeri het volgende:
Confession: I DO NOT support George Floyd and I refuse to see him as a martyr. But I hope his family receives justice.

https://www.facebook.com/realCandaceOwens/videos/273957870461345/
Wow al 63 miljoen keer bekeken. _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_193501718
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 02:14 schreef BeriBeri het volgende:
Confession: I DO NOT support George Floyd and I refuse to see him as a martyr. But I hope his family receives justice.

https://www.facebook.com/realCandaceOwens/videos/273957870461345/
Wat ben ik blij met dit filmpje:

"George Floyd was not an amazing person/ George Floyd was a career criminal/ we shouldn't be buying T-shirts with his name on it/ racially motivated police brutality does not exist (onderbouwd met cijfers) / etc etc."

Mijn vertrouwen in de mensheid is weer enigszins hersteld. Als blanke kun je een dergelijk filmpje onmogelijk maken zonder dat je carrière en sociale leven een gigantische deuk oplopen dus ik ben erg blij dat deze mevrouw uit de zwarte gemeenschap de moeite genomen heeft om wat nuance aan te brengen in het volledig op hol geslagen debat. Hopelijk keren de mensen weer langzaam terug naar aarde en wordt er objectief naar de feiten gekeken van dit incident.

Wel zorgwekkend dat zelfs iemand als Angela Merkel zich mee heeft laten slepen en het hoofd op hol heeft laten brengen door dit lokale incidentje in Minneapolis USA en black lives matter. Dat is dan de 'leider' van Europa. Het mens gedraagt zich als de eerste de beste slecht geïnformeerde SJW huisvrouw. Die is ook weer behoorlijk door de mand gevallen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193501792
Ongekende aanval op Trump. Zie link.


erikmouthaanRTL twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 04:52:35 Anti Trump spotje. ‘Hij is om je voor te schamen. U weet het, iedereen weet het’. https://t.co/FSRhdSKNDD reageer retweet
pi_193501882
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat is dit voor onnozel meisje dan? Ze tuigt precies dezelfde doorzichtige stropoppen op als een aantal figuren in dit topic keer op keer doen.

Edit: aha, dit verklaart een hoop.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Candace_Owens

By 2017, Owens had become known in conservative circles for her pro-Trump commentary, and for criticizing liberal rhetoric regarding structural racism, systemic inequality, and identity politics.[6][7][8] In 2017, she began posting politically themed videos to YouTube.[6] In September 2017, she launched Red Pill Black, a website and YouTube channel that promotes black conservatism in the United States

En:

Owens has appeared on fringe conspiracy websites, such as InfoWars.

En:

In 2017, she began describing herself as a conservative Trump supporter.[2][41][42] Owens has since characterized Trump as the "savior" of Western civilization.[8] She has argued that Trump has neither engaged in rhetoric that is harmful to African Americans, nor proposed policies that would harm African Americans.

En:

In a 2019 hearing on hate crimes, Owens referred to the KKK as a "Democrat terrorist organization".[58] After the 2017 Unite the Right rally in Charlottesville, Virginia, Owens said that concern over rising white nationalism was "stupid".[2] In 2018, Owens dismissed reports of a resurgence in hate crimes, saying "All of the violence this year primarily happened because of people on the left."[50]

En:

During her April 2019 testimony before the House Judiciary Committee on the rise of hate crimes and white supremacists in the United States, Owens made the claim that the Southern Strategy employed by the Republican party to boost its appeal to racist voters was a "myth" that "never happened", which was criticized as being a false statement by many on the Left.[60][61][62] Her claim was disputed by several historians who said that the existence of the Southern Strategy was well documented in contemporaneous sources dating back to the Civil Rights era. Historian Kevin M. Kruse, who writes about modern conservatism, called Owens's statement "utter nonsense".

Etcetera. Een republikeins propagandapoppetje lijkt me nou niet de juiste persoon om ons even van een objectieve kijk op deze kwestie te voorzien.

Ah, we hebben ook deze nog:

“Whenever we say ‘nationalism,’ the first thing people think about, at least in America, is Hitler. You know, he was a national socialist, but if Hitler just wanted to make Germany great and have things run well, OK, fine.”

:') :R
Dus omdat ze niet in jouw politieke straatje past moeten we haar maar negeren?

Tegen racisme zijn maar wel discrimineren, ok...
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 11:01:14 #257
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193501884
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:55 schreef polderturk het volgende:
Ongekende aanval op Trump. Zie link.


erikmouthaanRTL twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 04:52:35 Anti Trump spotje. ‘Hij is om je voor te schamen. U weet het, iedereen weet het’. https://t.co/FSRhdSKNDD reageer retweet
BBCWorld twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 10:36:50 Trump 'approves plan' to withdraw US troops from Germany https://t.co/pAC975mmWQ reageer retweet
Een kat in het nauw maakt ook rare stappen.
pi_193501951
Als de zwarte mensen Floyd als held zien dan zijn ze diep gezonken.
Het was een crimineel, een overvaller, een dief, een drugsdealer en faalde uiteindelijk door te betalen met vals geld.
pi_193501957
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:01 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dus omdat ze niet in jouw politieke straatje past moeten we haar maar negeren?

ok...
Mag er geen achtergrond informatie meer gegeven worden zodat andere users een wat objectievere mening over een filmpje kunnen vormen. :D

Oké...
pi_193502004
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:01 schreef Momo het volgende:

[..]

BBCWorld twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 10:36:50 Trump 'approves plan' to withdraw US troops from Germany https://t.co/pAC975mmWQ reageer retweet
Een kat in het nauw maakt ook rare stappen.
Waarom vind jij dat een rare stap?
pi_193502195
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waarom vind jij dat een rare stap?
Omdat de Amerikanen daar van oudsher meer voor zichzelf zitten dan voor de Duitsers. Wereldmacht enzo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193502203
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat de Amerikanen daar van oudsher meer voor zichzelf zitten dan voor de Duitsers. Wereldmacht enzo.
En ze blijven er ook gewoon zitten.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:24:48 #263
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193502210
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:05 schreef Mr.Ping het volgende:
Als de zwarte mensen Floyd als held zien dan zijn ze diep gezonken.
Het was een crimineel, een overvaller, een dief, een drugsdealer en faalde uiteindelijk door te betalen met vals geld.
En een porno acteur: https://forum.fok.nl/topic/2554915/1/300#p193442659
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193502213
Hoe groot is eigenlijk de kans dat meneer Biden straks president wordt?
pi_193502218
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

En ze blijven er ook gewoon zitten.
Klopt, het is een inkrimping van troepen. Het lijkt er op dat hij voorafgaand met Putin contact had en niet met Merkel, wat ik best vreemd vind. Hoe is dit ontopic trouwens?
pi_193502226
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:05 schreef Mr.Ping het volgende:
Als de zwarte mensen Floyd als held zien dan zijn ze diep gezonken.
Het was een crimineel, een overvaller, een dief, een drugsdealer en faalde uiteindelijk door te betalen met vals geld.
Nog altijd geen reden om hem te wurgen.
pi_193502237
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mag er geen achtergrond informatie meer gegeven worden zodat andere users een wat objectievere mening over een filmpje kunnen vormen. :D

Oké...
Naja het gaat om de boodschap en niet de persoon lijkt me?

Als mensen roepen dat Floyd een crimineel was (wat ik niet boeiend vind in dit geval) is het ook onnozel om achtergrondinformatie te geven zodat we een objectievere mening kunnen vormen... Dat is juist waar je tegen ageert lol.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193502238
Floyd had ook covid-19 zou dat meegespeeld hebben bij 'i cant breathe"
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:27:41 #269
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193502255
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:05 schreef Mr.Ping het volgende:
Als de zwarte mensen Floyd als held zien dan zijn ze diep gezonken.
Het was een crimineel, een overvaller, een dief, een drugsdealer en faalde uiteindelijk door te betalen met vals geld.
Al die filmpjes waar cop brutality uit voortkomt betreft mensen die zelf vrijwel fout zitten to begin with. Mensen die keer op keer in de problemen komen.

Er zijn hele volksstammen die nooit met de politie in aanraking komen omdat ze zich gewoon normaal gedragen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:27:44 #270
117098 Hathor
Effe niet
pi_193502256
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:05 schreef Mr.Ping het volgende:
Als de zwarte mensen Floyd als held zien dan zijn ze diep gezonken.
Het was een crimineel, een overvaller, een dief, een drugsdealer en faalde uiteindelijk door te betalen met vals geld.
Ik had ergens gelezen dat ie ook veroordeeld is geweest voor een gangrape, kan het niet meer terugvinden helaas. Maar goed, hoe meer je te weten komt over de persoon Floyd, hoe meer ik er van overtuigd raak dat er in ieder geval geen modelburger verloren is gegaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193502261
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:26 schreef Belg het volgende:

[..]

Nog altijd geen reden om hem te wurgen.
Hij is dan ook niet gewurgd. Wel een prestatie dat je blijkbaar na al deze tijd nog steeds de beelden niet hebt gezien.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193502270
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hij is dan ook niet gewurgd. Wel een prestatie dat je blijkbaar na al deze tijd nog steeds de beelden niet hebt gezien.
Knie op nek, hoort ook tot wurgen
pi_193502271
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Klopt, het is een inkrimping van troepen. Het lijkt er op dat hij voorafgaand met Putin contact had en niet met Merkel, wat ik best vreemd vind. Hoe is dit ontopic trouwens?
Geen flauw idee. Vraag het Momo, die weer eens iets over Trump wou melden.
pi_193502285
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:05 schreef Mr.Ping het volgende:
Als de zwarte mensen Floyd als held zien dan zijn ze diep gezonken.
Het was een crimineel, een overvaller, een dief, een drugsdealer en faalde uiteindelijk door te betalen met vals geld.
Wat deed hij dan eigenlijk op vrije voeten?

Hoort zo'n type dan niet in de gevangenis?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:30:46 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_193502293






Fox News heeft het door. BLM is eigenlijk een JRPG questline.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193502295
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:26 schreef Belg het volgende:
Floyd had ook covid-19 zou dat meegespeeld hebben bij 'i cant breathe"
Dat zal niet bijgedragen hebben aan een goede afloop. De agenten wisten dit vanzelfsprekend niet, dus dat lijkt me een verzachtende omstandigheid. Tevens was George Floyd een junk.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193502305
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Vraag het Momo, die weer eens iets over Trump wou melden.
Oh ja, het staat er wat onhandig. Die vraag was niet per se aan jou gericht.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:33:30 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193502324
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat ben ik blij met dit filmpje:

"George Floyd was not an amazing person/ George Floyd was a career criminal/ we shouldn't be buying T-shirts with his name on it/ racially motivated police brutality does not exist (onderbouwd met cijfers) / etc etc."
Niemand stelt dat Floyd de perfecte modelburg of ideale schoonzoon was dus ik snap niet zo waarom er tegen dat beeld gestreden moet worden, en waarom dat überhaupt relevant zou zijn. Zijn dood is exemplarisch voor wat er mis is in het politieapparaat in de VS, dat is het punt.

Verder is "racially motivated police brutality does not exist" een eenvoudig weerlegbare stelling, dus ik ben benieuwd over welke cijfers je het hebt. Kan je dat verduidelijken?
quote:
Mijn vertrouwen in de mensheid is weer enigszins hersteld. Als blanke kun je een dergelijk filmpje onmogelijk maken zonder dat je carrière en sociale leven een gigantische deuk oplopen dus ik ben erg blij dat deze mevrouw uit de zwarte gemeenschap de moeite genomen heeft om wat nuance aan te brengen in het volledig op hol geslagen debat. Hopelijk keren de mensen weer langzaam terug naar aarde en wordt er objectief naar de feiten gekeken van dit incident.

Wel zorgwekkend dat zelfs iemand als Angela Merkel zich mee heeft laten slepen en het hoofd op hol heeft laten brengen door dit lokale incidentje in Minneapolis USA en black lives matter. Dat is dan de 'leider' van Europa. Het mens gedraagt zich als de eerste de beste slecht geïnformeerde SJW huisvrouw. Die is ook weer behoorlijk door de mand gevallen.
Lokaal incidentje? Ja, bagatelliseer het systematisch en institutioneel racisme in het justitieel systeem maar.
Huilen dan.
pi_193502325
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:28 schreef Belg het volgende:

[..]

Knie op nek, hoort ook tot wurgen
Knie op iemands nek zetten schijnt een normale arrestatie techniek te zijn maar in hoeverre meneer Chauvin deze volgens de procedures heeft uitgevoerd zal moeten blijken.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193502348
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:26 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Naja het gaat om de boodschap en niet de persoon lijkt me?

Als mensen roepen dat Floyd een crimineel was (wat ik niet boeiend vind in dit geval) is het ook onnozel om achtergrondinformatie te geven zodat we een objectievere mening kunnen vormen... Dat is juist waar je tegen ageert lol.
Het gaat om de boodschap maar dan mogen we niet weten wat de ideologische achtergrond is waar die vandaan komt, dat is in mijn logica een heel andere vergelijking als iemands crimineel verleden erbij halen om disproportioneel politie geweld goed te praten. ;)
pi_193502397
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:30 schreef Belg het volgende:

[..]

Wat deed hij dan eigenlijk op vrije voeten?

Hoort zo'n type dan niet in de gevangenis?
Dat vonden de agenten ook en ze vroegen hem om in de politieauto plaats te nemen. Toen kwam er verzet en moesten ze de man onder controle houden. Natuurlijk zijn ze daarbij veel te ver gegaan en was het fout.
pi_193502441
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Niemand stelt dat Floyd de perfecte modelburg of ideale schoonzoon was dus ik snap niet zo waarom er tegen dat beeld gestreden moet worden, en waarom dat überhaupt relevant zou zijn. Zijn dood is exemplarisch voor wat er mis is in het politieapparaat in de VS, dat is het punt.

Verder is "racially motivated police brutality does not exist" een eenvoudig weerlegbare stelling, dus ik ben benieuwd over welke cijfers je het hebt. Kan je dat verduidelijken?
[..]

Lokaal incidentje? Ja, bagatelliseer het systematisch en institutioneel racisme in het justitieel systeem maar.
Net als gisteren bedien je je van allemaal holle kreten en laat je je leiden door je onderbuikgevoel. Je zegt dat "racially motivated police brutality does not exist" een eenvoudig weerlegbare stelling is. Uhh, doe dat dan?

Maar hier heb ik wat cijfers voor je: https://www.statista.com/(...)y-us-police-by-race/

Blanken zijn in Amerika jaar in jaar uit het grootste slachtoffer van dodelijk politie geweld. Dit is algemeen bekend en makkelijk op te zoeken alleen wil het blijkbaar maar niet tot jou (en vele anderen) doordringen.

Natuurlijk zijn er meer blanken in Amerika dan zwarten maar 50% van alle geweldsmisdrijven in Amerika worden gepleegd door zwarten. Zwarten komen dus veel vaker in aanraking met de politie. Toch overlijden er jaar in jaar uit veel meer blanken dan zwarten aan de gevolgen van politiegeweld.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lokale_Notabele op 06-06-2020 11:58:33 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:44:14 #283
1234 HiZ
Istanbullu
pi_193502454
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:30 schreef Belg het volgende:

[..]

Wat deed hij dan eigenlijk op vrije voeten?

Hoort zo'n type dan niet in de gevangenis?
Trump hoort in de gevangenis.
pi_193502478
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:39 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dat vonden de agenten ook en ze vroegen hem om in de politieauto plaats te nemen. Toen kwam er verzet en moesten ze de man onder controle houden. Natuurlijk zijn ze daarbij veel te ver gegaan en was het fout.
Hij had nooit mogen op straat zijn. Met zo'n strafblad
pi_193502506
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:46 schreef Belg het volgende:

[..]

Hij had nooit mogen op straat zijn. Met zo'n strafblad
Als je je straf hebt uitgezeten dan mag je de straat weer op!
Tot de volgende fout en dan ga je weer naar binnen.

Een draaideurcrimineel noemen wij dat in Nederland.
pi_193502525
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:46 schreef Belg het volgende:

[..]

Hij had nooit mogen op straat zijn. Met zo'n strafblad
:? Hij is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten. Het lijkt er op dat hij daarna jarenlang niet in aanraking is geweest met de politie, op dit incident na?
pi_193502573


[ Bericht 100% gewijzigd door Lokale_Notabele op 06-06-2020 11:54:57 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:56:27 #288
1234 HiZ
Istanbullu
pi_193502609
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:30 schreef Belg het volgende:

[..]

Wat deed hij dan eigenlijk op vrije voeten?

Hoort zo'n type dan niet in de gevangenis?
Trump hoort in de gevangenis.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

:? Hij is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten. Het lijkt er op dat hij daarna jarenlang niet in aanraking is geweest met de politie, op dit incident na?
Ook al was hij een moordenaar geweest. De politie heeft niet de taak om misdaden te bestraffen met de doodstraf.

De reden dat zijn dood protesten veroorzaakt is niet omdat hij zo'n fijn mens was maar omdat we zien dat een witte agent het leven uit iemand perst gedurende negen minuten met minder emotie dan de meeste mensen een tafel schoonmaken.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:03:13 #289
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193502681
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Net als gisteren bedien je je van allemaal holle kreten en laat je je leiden door je onderbuikgevoel.
En wat doe jij precies?
quote:
Je zegt dat "racially motivated police brutality does not exist" een eenvoudig weerlegbare stelling is. Uhh, doe dat dan?
Dat heb ik gedaan, maar jij laat keer op keer blijken mijn posts niet gelezen te hebben.
quote:
Maar hier heb ik wat cijfers voor je: https://www.statista.com/(...)y-us-police-by-race/

Blanken zijn in Amerika jaar in jaar uit het grootste slachtoffer van dodelijk politie geweld. Dit is algemeen bekend en makkelijk op te zoeken alleen wil het blijkbaar maar niet tot jou (en vele anderen) doordringen.
Absolute cijfers zeggen niet heel veel, daar de verhouding blanke tot zwarte Amerikanen ongeveer 7:1 is. Als je nou even de tekst in je eigen linkje leest, dan zie je dat daar het volgende staat:

Additionally, the rate of fatal police shootings among Black Americans was much higher than that for any other ethnicity, standing at 30 fatal shootings per million of the population as of June 2020.

Nu voorzie ik dat jouw weerwoord is dat criminaliteit onder de zwarte bevolking nu veel vaker voorkomt, dus dat het logisch is dat ze meer met de politie in aanraking komen. Welnu, ook als je daar voor corrigeert zijn zwarten onevenredig vaak het slachtoffer van politiegeweld. Er staan meerdere onderzoeken die dat duidelijk laten zien in de post van mij waar ik naar linkte.

[ Bericht 8% gewijzigd door Isdatzo op 06-06-2020 12:11:17 ]
Huilen dan.
pi_193502720
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Trump hoort in de gevangenis.
[..]

Ook al was hij een moordenaar geweest. De politie heeft niet de taak om misdaden te bestraffen met de doodstraf.

De reden dat zijn dood protesten veroorzaakt is niet omdat hij zo'n fijn mens was maar omdat we zien dat een witte agent het leven uit iemand perst gedurende negen minuten met minder emotie dan de meeste mensen een tafel schoonmaken.
Eens, maar we moeten ook niet doen of er een onschuldige hardwerkende man is doodgegaan. Hij had zelf ook weinig oog voor de emoties van zijn slachtoffers zoals de zwangere vrouw of de gevolgen van zijn drugsverkoop.

Hij is door zijn gedrag de verkeerde agent tegen gekomen!
pi_193502785
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Knie op iemands nek zetten schijnt een normale arrestatie techniek te zijn maar in hoeverre meneer Chauvin deze volgens de procedures heeft uitgevoerd zal moeten blijken.
Dit is echt veel te kort door de bocht. Ten eerste verschilt het per staat (en zelfs per stad in sommige gevallen) en en tweede mag het in Minneapolis alleen om een potentieel gevaar uit te schakelen. Iemand die al minutenlang op de grond ligt, is geen gevaar.

Waarom denk je dat de heren zijn ontslagen? Juist, omdat hun werkgever inziet dat ze overduidelijk de regels c.q. richtlijnen hebben geschonden.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:13:20 #292
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193502794
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:07 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Eens, maar we moeten ook niet doen of er een onschuldige hardwerkende man is doodgegaan. Hij had zelf ook weinig oog voor de emoties van zijn slachtoffers zoals de zwangere vrouw of de gevolgen van zijn drugsverkoop.

Hij is door zijn gedrag de verkeerde agent tegen gekomen!
Uhhh nee. Niet door zijn gedrag. Wat een smerig excuus.

Dat "no angel" smoesje mag een snelle dood sterven.

Wat vind je bijvoorbeeld van de verpleegkundige die door een no-knock inval in haar bed werd doodgeschoten?

Of had die 10+ jaar geleden ook een delict begaan waardoor ze het nu 'verdient'?
pi_193502821
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En wat doe jij precies?
[..]

Dat heb ik gedaan, maar jij laat keer op keer blijken mijn posts niet gelezen te hebben.
[..]

Absolute cijfers zeggen niet heel veel, daar de verhouding blanke tot zwarte Amerikanen ongeveer 7:1 is. Als je nou even de tekst in je eigen linkje leest, dan zie je dat daar het volgende staat:

Additionally, the rate of fatal police shootings among Black Americans was much higher than that for any other ethnicity, standing at 30 fatal shootings per million of the population as of June 2020.

Nu voorzie ik dat jouw weerwoord is dat criminaliteit onder de zwarte bevolking nu veel vaker voorkomt, dus dat het logisch is dat ze meer met de politie in aanraking komen. Welnu, ook als je daar voor corrigeert zijn zwarten onevenredig vaak het slachtoffer van politiegeweld. Er staan meerdere onderzoeken die dat duidelijk laten zien in de post van mij waar ik naar linkte.

Maar goed, speciaal voor jou laat ik er hier nog 2 zien:

A 2015 statistical analysis of police shootings from 2011 to 2014 found that the racial disparity in police shootings of black people could not be explained by higher crime rates in majority-black communities.

https://journals.plos.org(...)journal.pone.0141854


A 2015 county-level study of police shootings from 2011 to 2014 found "a significant bias in the killing of unarmed black Americans relative to unarmed white Americans, in that the probability of being black, unarmed, and shot by police is about 3.49 times the probability of being white, unarmed, and shot by police on average." The study also found "no relationship between county-level racial bias in police shootings and crime rates (even race-specific crime rates), meaning that the racial bias observed in police shootings in this data set is not explainable as a response to local-level crime rates."

https://journals.plos.org(...)journal.pone.0141854

Ik heb ook nog wat mooie cijfers voor jou opgezocht:

"According to the US Department of Justice, African Americans accounted for 52.5% of all homicide offenders from 1980 to 2008, with Whites 45.3% and "Other" 2.2%. The offending rate for African Americans was almost eight times higher than Whites."

Dus ondanks het feit dat zwarten verantwoordelijk zijn voor de bulk van de moorden en criminaliteit in Amerika, sterven er jaarlijks nog altijd véél meer blanken dan zwarten door politiegeweld.

We kunnen in principe de hele dag doorgaan met het oprakelen van statistieken maar feit is dat er geen enkele onderbouwing is voor het hele "racially motivated police brutality" verhaal waardoor de wereld nu in brand staat.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:20:06 #294
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193502864
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:03 schreef Isdatzo het volgende:

Additionally, the rate of fatal police shootings among Black Americans was much higher than that for any other ethnicity, standing at 30 fatal shootings per million of the population as of June 2020.
"Noem het dan gewoon politiegeweld. Niet racisme richting zwarten, alsof politiegeweld richting blanken dan ineens minder erg zou zijn ofzo."
&lt;signature here&gt;.
pi_193502868
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:13 schreef Briqq het volgende:

[..]

Uhhh nee. Niet door zijn gedrag. Wat een smerig excuus.

Dat "no angel" smoesje mag een snelle dood sterven.

Wat vind je bijvoorbeeld van de verpleegkundige die door een no-knock inval in haar bed werd doodgeschoten?

Of had die 10+ jaar geleden ook een delict begaan waardoor ze het nu 'verdient'?
Dus zijn gedrag (het betalen met vals geld) is niet de aanleiding geweest tot dit incident?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:26:00 #296
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193502906
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:20 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dus zijn gedrag (het betalen met vals geld) is niet de aanleiding geweest tot dit incident?
Ik zie met de beste wil van wereld niet, waarom dit niet een geval excessief geweld is. Was niet alsof de man een wapen had, hij lag volledig geïmmobiliseerd op de grond, en was 8 minuten later dood.

Dikke politie-faal, elke manier die je het bekijkt.

Los van het al dan niet vermeende raciale component, heb je in dat land een probleem met politiegeweld zo groot als morgen en de hele dag.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:26:20 #297
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193502909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ik heb ook nog wat mooie cijfers voor jou opgezocht:

"According to the US Department of Justice, African Americans accounted for 52.5% of all homicide offenders from 1980 to 2008, with Whites 45.3% and "Other" 2.2%. The offending rate for African Americans was almost eight times higher than Whites."

Dus ondanks het feit dat zwarten verantwoordelijk zijn voor de bulk van de moorden en criminaliteit in Amerika, sterven er jaarlijks nog altijd véél meer blanken dan zwarten door politiegeweld.
Je snapt dat moorden maar een kleine fractie zijn van de vergrijpen waarvoor mensen in aanraking komen met de politie? Je kan niet stellen dat omdat zwarten 8 keer zo vaak worden verdacht van het plegen van een moord, dat de verhouding blanke en zwarte Amerikanen 7:1 is, dat er in absolute zin meer blanke slachtoffers door politiegeweld vallen DUS dat blanken eigenlijk vaker het slachtoffer zijn van politiegeweld.

Nogmaals: ook als je corrigeert voor de hogere criminaliteit zijn zwarte Amerikanen onevenredig vaak het slachtoffer van politiegeweld.

quote:
We kunnen in principe de hele dag doorgaan met het oprakelen van statistieken maar feit is dat er geen enkele onderbouwing is voor het hele "racially motivated police brutality" verhaal waardoor de wereld nu in brand staat.
Dat jij dat niet wil zien betekent niet dat er geen enkele onderbouwing is. Ik gebruik het woord niet graag, maar dit is echt een klassiek gevalletje van 'wegkijken'. Je bent niet onbewust onwetend, maar je bent bewust onwetend.
Huilen dan.
pi_193502933
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:20 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dus zijn gedrag (het betalen met vals geld) is niet de aanleiding geweest tot dit incident?
Wat maakt het in godsnaam uit wat
de aanleiding was? Zou jij willen dat een type als Chauvin 10 minuten op je nek gaat zitten als je met een borrel teveel op aan het wildplassen bent?
Het gaat om de buitenproportionele reactie.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:29:09 #299
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193502934
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

"Noem het dan gewoon politiegeweld. Niet racisme richting zwarten, alsof politiegeweld richting blanken dan ineens minder erg zou zijn ofzo."
Buitensporig politiegeweld is inderdaad een algemeen probleem, alleen zijn zwarten daar dus onevenredig vaak het slachtoffer van. Dat betekent niet dat elk incident racistisch gemotiveerd is, maar dat het politieapparaat institutioneel racistisch is dat is wel vrij duidelijk inmiddels.

Institutioneel racisme != individueel racisme

In theorie kan zou het kunnen dat geen enkel individueel incident racistisch gemotiveerd is, en er toch een institutioneel racismeprobleem heerst.
Huilen dan.
pi_193502945
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

"Noem het dan gewoon politiegeweld. Niet racisme richting zwarten, alsof politiegeweld richting blanken dan ineens minder erg zou zijn ofzo."
Sowieso is het niet heel relevant dat het percentage fatal shootings per miljoen zwarte inwoners "much higher" is dan andere etniciteiten, wanneer zwarten tegelijkertijd een acht keer zo hoge offending rate hebben.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')