abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:31:11 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193440259
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 18:36:50 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193440347
farhip twitterde op maandag 01-06-2020 om 23:26:26 Well, this slipped by: @fcc on Friday approved 100 percent foreign ownership of U.S. broadcast properties, overturning long-standing 25 percent limit. Means China, Russia or another foreign entity could theoretically buy U.S. stations (h/t: Jeffrey Yorke): https://t.co/eMYt7veT36 reageer retweet
China of Rusland wil vast wel geld steken in Cumulus.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:43:29 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193440456
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Demonstreren is legaal, als je opgepakt word tijdens een demonstratie dan was je hoogst waarschijnlijk wat meer aan het doen dan vreedzaam demonstreren.
Als je wordt opgepakt door de politie ben je dus sowieso schuldig? Is dat niet zo'n beetje de definitie van een politiestaat?

Daarnaast had je nog geen antwoord op mijn vraag gegeven. Waren de demonstranten die door de politie met traangas zijn verjaagd zodat Trump op de foto kon voor een kerk, waaronder overigens een priester van de betreffende kerk, rellend tuig of vreedzame demonstranten?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 18:49:58 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193440565
Dit bezoek?

AnalyticsPlant twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 12:11:59 visiting a church but with yakity sax https://t.co/kZwHaUa18F reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193440567
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:43 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Als je wordt opgepakt door de politie ben je dus sowieso schuldig? Is dat niet zo'n beetje de definitie van een politiestaat?

Je gaat er dus net als Harris vanuit dat die mensen onschuldig zijn, waarom anders zou je de borgtocht van die mensen betalen?
Ik denk dat je als Senator nooit het idee moet geven dat je crimineel gedrag legitimeert.
Lees overigens mijn posts even terug, ik ben tegen het gebruik van traangas op vreedzame demonstranten. De tweets die ik daarna poste liet een andere kant van het verhaal zien.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:53:45 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193440627
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je gaat er dus net als Harris vanuit dat die mensen onschuldig zijn
Ik ga er niet van uit dat ze allemaal onschuldig zijn. Jij gaat er blijkbaar van uit dat ze allemaal schuldig zijn.

quote:
Lees overigens mijn posts even terug, ik ben tegen het gebruik van traangas op vreedzame demonstranten.
En waren de mensen die voor die photo-op verjaagd zijn vreedzame demonstranten volgens jou?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_193440685
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:53 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik ga er niet van uit dat ze allemaal onschuldig zijn. Jij gaat er blijkbaar van uit dat ze allemaal schuldig zijn.
[..]

En waren de mensen die voor die photo-op verjaagd zijn vreedzame demonstranten volgens jou?
En hoe weet Harris wie schuldig is of niet?
Dat weet ze dus niet maar ze zamelt wel geld in om die mensen vrij te krijgen.
Waanzin.
pi_193440696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:53 schreef De_Hertog het volgende:

[..]


En waren de mensen die voor die photo-op verjaagd zijn vreedzame demonstranten volgens jou?
Dat moet nog blijken, de politie zegt van niet, de demonstranten claimen dat het wel vreedzaam was.
pi_193440722
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee dan heb je duidelijk niet gekeken naar die briefer van Cuomo van net. Hij verbindt heel duidelijk Corona en die problematiek aan de problematiek die nu voor rellen zorgt. Dus verlies van banen en dergelijke aan de onrust die er is. Dat is dus precies wat Biden deed alleen doet Cuomo het overzichtelijker en voor zover ik kan nagaan duidelijker realistischer. Plus dat hij véél meer relvante informatie overbrengt in minder tijd. Het kan dus wel goede speeches bij de democraten.

NYGovCuomo twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 17:31:53 Giving my daily press briefing now. Watch Live: https://t.co/yYmCJKgLJ0 reageer retweet
Nee, die van net heb ik niet gezien. Maar ik snap niet waarom je over "relevante informatie" begint. Een persconferentie is inderdaad bedoeld om te informeren, een speech zoals die van Biden heeft helemaal dat doel niet. Dat is dus wel een erg vreemd criterium voor die speech.

Een speech is geen informatiebron, een persconferentie inderdaad wel. Ik denk gezien die speech ook dat Biden dat ook wel kan, maar hij heeft echt geen functie om zoiets te doen. Dat is voor bestuurders zoals presidenten, gouverneurs en burgemeesters. Die functie heeft hij (nog) niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:02:10 #10
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193440756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je gaat er dus net als Harris vanuit dat die mensen onschuldig zijn, waarom anders zou je de borgtocht van die mensen betalen?
Ik denk dat je als Senator nooit het idee moet geven dat je crimineel gedrag legitimeert.
Lees overigens mijn posts even terug, ik ben tegen het gebruik van traangas op vreedzame demonstranten. De tweets die ik daarna poste liet een andere kant van het verhaal zien.
Jij bent voor symptoombestrijding en symboolpolitiek toch? Lekker schieten op groepen mensen in plaats van zoeken naar oorzaak en gevolg.

Ik begrijp je wel hoor, vroeger toen je zwartjes nog gewoon mocht ophangen of verbranden en verkrachting binnen het huwelijk of de kerk gewoon was toegestaan, dat waren nog eens tijden. Mensen moeten gewoon hun plek weer kennen, dan kan eindelijk trump gaan schitteren! Toch?
pi_193440786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij bent voor symptoombestrijding en symboolpolitiek toch? Lekker schieten op groepen mensen in plaats van zoeken naar oorzaak en gevolg.

Ik begrijp je wel hoor, vroeger toen je zwartjes nog gewoon mocht ophangen of verbranden en verkrachting binnen het huwelijk of de kerk gewoon was toegestaan, dat waren nog eens tijden. Mensen moeten gewoon hun plek weer kennen, dan kan eindelijk trump gaan schitteren! Toch?
Ik heb liever dat je mijn volk geen zwartjes noemt, is nogal denigrerend.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:10:18 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193440880
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken, de politie zegt van niet, de demonstranten claimen dat het wel vreedzaam was.
Helder, dus het onderscheid dat je zelf graag gemaakt zou zien kun je eigenlijk niet maken?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_193440916
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je gaat er dus net als Harris vanuit dat die mensen onschuldig zijn, waarom anders zou je de borgtocht van die mensen betalen?
Ik denk dat je als Senator nooit het idee moet geven dat je crimineel gedrag legitimeert.
Lees overigens mijn posts even terug, ik ben tegen het gebruik van traangas op vreedzame demonstranten. De tweets die ik daarna poste liet een andere kant van het verhaal zien.
Niemand gelooft dat jij oprecht verontwaardigd bent door deze actie van Harris. Goedkope manier om af te leiden van het werkelijke onderwerp en problematiek.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:15:37 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193440979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En hoe weet Harris wie schuldig is of niet?
Dus je komt er van terug dat iedere aangehouden demonstrant schuldig is?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_193440998
Waarom stond Trump gisteren trouwens met een bijbel te zwaaien? Wat was het idee daarachter?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193441026
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom stond Trump gisteren trouwens met een bijbel te zwaaien? Wat was het idee daarachter?
Zijn achterban aanspreken?

Je denkt toch niet dat Trump een ander doel heeft dan herkozen worden?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193441038
Dat zal Jared be edacht hebben of Hope Hicks..
Biden zat met masker op in de kerk te luisteren! naar kerkleiders.
pi_193441047
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb liever dat je mijn volk geen zwartjes noemt, is nogal denigrerend.
Dus jij bent zwart en ziet kleurgenoten als jouw 'volk'? Zo heb ik nooit tegen mijn blanke medemens aangekeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:20:53 #19
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193441060
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom stond Trump gisteren trouwens met een bijbel te zwaaien? Wat was het idee daarachter?
Trump met een bijbel moet je als christen toch ook wel klein beetje binnensmonds van kotsen lijkt mij.
pi_193441071
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zijn achterban aanspreken?

Je denkt toch niet dat Trump een ander doel heeft dan herkozen worden?
Maar waarom op dit specifieke moment met een bijbel zwaaien? Dat begreep ik even niet.

Overigens denk ik dat deze atheïst de bijbel beter kent dan zelfverklaarde christen Trump, maar dat terzijde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193441096
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom op dit specifieke moment met een bijbel zwaaien? Dat begreep ik even niet.

Overigens denk ik dat deze atheïst de bijbel beter kent dan zelfverklaarde christen Trump, maar dat terzijde.
Ik betwijfel ook of de bijbel op Trump's nachtkastje ligt :')
pi_193441098
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom op dit specifieke moment met een bijbel zwaaien? Dat begreep ik even niet.

Overigens denk ik dat deze atheïst de bijbel beter kent dan zelfverklaarde christen Trump, maar dat terzijde.
Omdat dat er uit ziet alsof je gezag hebt, of zoiets? Gezag van God gekregen?

Dat laatste wil ik als christen trouwens best van je aannemen. Als Trump de bijbel kent weet hij dat in elk geval goed te verbergen. Hij hield die bijbel sowieso vreemd vast, ik zou een bijbel nooit zo houden (al is een bijbel geen thora: het boek zelf is niet heilig).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193441184
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omdat dat er uit ziet alsof je gezag hebt, of zoiets? Gezag van God gekregen?
Zou kunnen. Het is mij nog altijd een raadsel.

quote:
Dat laatste wil ik als christen trouwens best van je aannemen. Als Trump de bijbel kent weet hij dat in elk geval goed te verbergen. Hij hield die bijbel sowieso vreemd vast, ik zou een bijbel nooit zo houden (al is een bijbel geen thora: het boek zelf is niet heilig).
Heb christelijk onderwijs genoten en een redelijk brein, dus de bijbelverhalen zijn mij wel bijgebleven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193441310
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Helder, dus het onderscheid dat je zelf graag gemaakt zou zien kun je eigenlijk niet maken?
Ik vertrouw op de autoriteiten in dit geval maar zeker weten doe ik het niet.
pi_193441380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik betwijfel ook of de bijbel op Trump's nachtkastje ligt :')
Aanvulling: hij heeft wel een ander boek naast zijn bed :|W

Donald Trump's ex-wife once said Trump kept a book of Hitler's speeches by his bed
https://www.businessinsid(...)es-by-his-bed-2015-8
pi_193441392
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:15 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dus je komt er van terug dat iedere aangehouden demonstrant schuldig is?
Ik ga uit van de kundigheid van de politie. Blijkbaar heeft Harris totaal geen vertrouwen in de rechtstaat, je zou kunnen zeggen dat ze de relschoppers in bescherming neemt. Of zie je dat toch anders?
pi_193441470
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ga uit van de kundigheid van de politie. Blijkbaar heeft Harris totaal geen vertrouwen in de rechtstaat, je zou kunnen zeggen dat ze de relschoppers in bescherming neemt. Of zie je dat toch anders?
Want de politie in de VS heeft zich kundig bewezen :')
Onee wacht dit is niet het moment om het over zulke dingen te hebben, sorry.
What Would Goku Do
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:41:56 #28
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193441500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Demonstreren is legaal, als je opgepakt word tijdens een demonstratie dan was je hoogst waarschijnlijk wat meer aan het doen dan vreedzaam demonstreren.
Ja, als ze op de nek van die man gaan zitten en hij daardoor dood gaat, zou hij wel wat gedaan hebben...

Zie je het probleem echt niet, of doe je maar alsof?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193441519
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ga uit van de kundigheid van de politie. Blijkbaar heeft Harris totaal geen vertrouwen in de rechtstaat, je zou kunnen zeggen dat ze de relschoppers in bescherming neemt. Of zie je dat toch anders?
Deze hele ellende draait nou juist om het gebrek aan kundigheid van de politie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:44:30 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193441570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ga uit van de kundigheid van de politie. Blijkbaar heeft Harris totaal geen vertrouwen in de rechtstaat, je zou kunnen zeggen dat ze de relschoppers in bescherming neemt. Of zie je dat toch anders?
Ach vent, hoeveel demonstranten zijn er in de geschiedenis opgepakt door politie en die waren natuurlijk allemaal na kundigheid van de politie... Niet dat daar deze hele discussie over gaat natuurlijk...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:47:17 #31
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_193441630
Biden is inmiddels favoriet bij de bookmakers.
sig verwijderd door FA
pi_193441695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja, als ze op de nek van die man gaan zitten en hij daardoor dood gaat, zou hij wel wat gedaan hebben...

Zie je het probleem echt niet, of doe je maar alsof?
Dus foutieve arrestaties zijn de norm ipv de uitzondering?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:50:07 #33
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193441716
quote:
Six Atlanta Police officers are being charged after allegedly using excessive force at protest
https://edition.cnn.com/2(...)d-protest/index.html

Dus het kan wel snel, agenten oppakken.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:51:04 #34
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193441744
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vertrouw op de autoriteiten in dit geval maar zeker weten doe ik het niet.
Dus als je anderen vraagt om onderscheid tussen 'rellend tuig' en 'demonstranten', waarom zouden die dan wel die zekerheid moeten hebben die je zelf niet eens hebt?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_193441870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:51 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dus als je anderen vraagt om onderscheid tussen 'rellend tuig' en 'demonstranten', waarom zouden die dan wel die zekerheid moeten hebben die je zelf niet eens hebt?
We moeten het beiden doen met camerabeelden en getuigenissen van de politie en de demonstranten op de grond.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ga uit van de kundigheid van de politie. Blijkbaar heeft Harris totaal geen vertrouwen in de rechtstaat, je zou kunnen zeggen dat ze de relschoppers in bescherming neemt. Of zie je dat toch anders?
Kun je deze aub nog even beantwoorden?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:57:13 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193441895
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ga uit van de kundigheid van de politie. Blijkbaar heeft Harris totaal geen vertrouwen in de rechtstaat, je zou kunnen zeggen dat ze de relschoppers in bescherming neemt. Of zie je dat toch anders?
Ik denk dat ze vreedzame demonstranten in bescherming neemt ;)

Het is gewoon een heel complexe situatie waar je niet zo zwart-wit over kunt denken als je graag zou willen - en dat heb je net zelf aangetoond door geen eenduidig antwoord te kunnen geven op mijn vragen naar precies die afbakening die je zo graag zou zien.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 20:00:07 #37
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193441958
MeghanMcCain twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 16:45:36 My neighborhood in Manhattan is eviscerated and looks like a war zone. DeBlasio and Cuomo are an utter disgrace. This is not America. Our leaders have abandoned us and continue to let great American cities burn to the ground and be destroyed. I never could have fathomed this reageer retweet
Verschrikkelijk! De horror! Of niet?

kristencheeks twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:01:46 Meghan, we live in the same building, and I just walked outside. It’s fine. https://t.co/ZvwNrjL6P7 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:06:20 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193442081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]

We moeten het beiden doen met camerabeelden en getuigenissen van de politie en de demonstranten op de grond.
Dus nogmaals, als jij op basis van die informatie geen oordeel kunt vellen, waarom verwacht je dat wel van anderen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 juni 2020 @ 20:06:37 #39
426493 crew  PippenScottie
pi_193442087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus foutieve arrestaties zijn de norm ipv de uitzondering?
Mensen hebben geen vertrouwen dat de politie de rotte appels in het korps kan of wil verwijderen.

Voor een significant deel van de Amerikaanse bevolking is de politie geen dienst die je belt als er gevaar dreigt, maar een grote bron van gevaar in zichzelf.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:09:42 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193442129
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:06 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Mensen hebben geen vertrouwen dat de politie de rotte appels in het korps kan of wil verwijderen.

Voor een significant deel van de Amerikaanse bevolking is de politie geen dienst die je belt als er gevaar dreigt, maar een grote bron van gevaar in zichzelf.
^^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193442207
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:57 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vreedzame demonstranten in bescherming neemt ;)

Het is gewoon een heel complexe situatie waar je niet zo zwart-wit over kunt denken als je graag zou willen - en dat heb je net zelf aangetoond door geen eenduidig antwoord te kunnen geven op mijn vragen naar precies die afbakening die je zo graag zou zien.
En hoe weet ze dat die demonstranten vreedzaam of kwaadaardig waren? Ze moet het immers met minder informatie doen dan wij die nog oordelen over mensen aan de hand van camerabeelden.
Vind je nu niet dat ze de politie ondermijnt en actief meewerkt aan de onrust in het land?
pi_193442252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En hoe weet ze dat die demonstranten vreedzaam of kwaadaardig waren? Ze moet het immers met minder informatie doen dan wij die nog oordelen over mensen aan de hand van camerabeelden.
Vind je nu niet dat ze de politie ondermijnt en actief meewerkt aan de onrust in het land?
Ben jij nou zwart of niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:18:00 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193442286
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben jij nou zwart of niet?
Maakt dat uit dan? :?
So we just called him Fred
pi_193442306
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En hoe weet ze dat die demonstranten vreedzaam of kwaadaardig waren? Ze moet het immers met minder informatie doen dan wij die nog oordelen over mensen aan de hand van camerabeelden.
Vind je nu niet dat ze de politie ondermijnt en actief meewerkt aan de onrust in het land?
Waarom zou de massa nu ophouden vreedzaam te demonstreren als er geen toezeggingen gedaan worden dat het hele politie apparaat op de schop gaat.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:19:28 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193442310
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:18 schreef Fred het volgende:

[..]

Maakt dat uit dan? :?
Ja. Als je beweert dat je dat bent dan ben je het beter.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193442314
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:18 schreef Fred het volgende:

[..]

Maakt dat uit dan? :?
Wel als hij er zelf over begint.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:19:58 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193442317
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja. Als je beweert dat je dat bent dan ben je het beter.
Wat probeer je hier te zeggen?
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:20:33 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193442325
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Wat probeer je hier te zeggen?
Wat snap je niet?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193442332
Een beetje rationeel nadenken zou al wel op moeten leveren dat mensen als Harris echt geen relschoppers die winkels hebben geplunderd en in brand hebben gestoken een bailout gaan geven. Die bail geldt alleen voor normale demonstranten die gearresteerd zijn en het moet blijken uit het arrest sheet, getuigenverklaringen en legale bijstand. Daar zijn er al zat van ondertussen.

Dat Chivaz denkt dat men massaal criminelen op borgtocht vrij gaat late is gewoon - zoals gewoonlijk - volkomen absurd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:21:18 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193442336
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat snap je niet?
Die hele zin.
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:21:33 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193442340
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:21 schreef Barbusse het volgende:
Een beetje rationeel nadenken zou al wel op moeten leveren dat mensen als Harris echt geen relschoppers die winkels hebben geplunderd en in brand hebben gestoken geen bailout gaan geven. Die bail geldt alleen voor normale demonstranten die gearresteerd zijn en het moet blijken uit het arrest sheet, getuigenverklaringen en legale bijstand. Daar zijn er al zat van ondertussen.

Dat Chivaz denkt dat men massaal criminelen op borgtocht vrij gaat late is gewoon - zoals gewoonlijk - volkomen absurd.
We know ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:22:09 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193442351
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:21 schreef Fred het volgende:

[..]

Die hele zin.
Hij beweert dat hij het is. Dus is het ineens relevant.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193442355
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Wat probeer je hier te zeggen?
Hij zegt dat hij 'zwart' is. Dan kun je dat ook maar beter zijn, anders zit je om een rare reden over je huidskleur te liegen. En ik kan geen goede reden verzinnen om te zeggen dat je dat bent als je het niet bent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:23:22 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193442370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij 'zwart' is. Dan kun je dat ook maar beter zijn, anders zit je om een rare reden over je huidskleur te liegen. En ik kan geen goede reden verzinnen om te zeggen dat je dat bent als je het niet bent.
En dat ^^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:23:52 #55
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193442378
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij beweert dat hij het is. Dus is het ineens relevant.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij 'zwart' is. Dan kun je dat ook maar beter zijn, anders zit je om een rare reden over je huidskleur te liegen. En ik kan geen goede reden verzinnen om te zeggen dat je dat bent als je het niet bent.
Dus jullie moeten iemands huidskleur weten om een post te kunnen interpreteren?
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:24:41 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193442393
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:23 schreef Fred het volgende:

[..]


[..]

Dus jullie moeten iemands huidskleur weten om een post te kunnen interpreteren?
Dat staat er dus NIET.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:25:37 #57
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193442412
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat staat er dus NIET.
Zeg dan wat je wel vindt... In plaats van die cryptische oneliners te posten.
So we just called him Fred
pi_193442479
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:25 schreef Fred het volgende:

[..]

Zeg dan wat je wel vindt... In plaats van die cryptische oneliners te posten.
Chivaz schrijft verwijtend dat hij niet wil dat een user 'zijn volk' zwartjes noemt. Op zich een legitieme klacht, al vind ik het wat gek om mensen met dezelfde huidskleur te omschrijven als 'mijn volk'.

Dat roept dus de vraag of Chivaz zwart is. Is dat niet het geval, dan is zijn reactie namelijk heel vreemd en ongepast.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:29:55 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193442484
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:25 schreef Fred het volgende:

[..]

Zeg dan wat je wel vindt... In plaats van die cryptische oneliners te posten.
Dat jij het niet snapt is niet mijn probleem.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193442504
Ik snap de relevantie van mijn huidskleur ook niet helemaal.
pi_193442588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:31 schreef Chivaz het volgende:
Ik snap de relevantie van mijn huidskleur ook niet helemaal.
Omdat je er zelf over begint, beste jongen. Jij rept over 'mijn volk'. Ik vraag slechts of ik daaruit moet afleiden dat je zwart bent.

Even goede vrienden als je zwart bent. Ik ben blank, daar doe ik verder ook niet schimmig over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:36:45 #62
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193442621
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat je er zelf over begint, beste jongen. Jij rept over 'mijn volk'. Ik vraag slechts of ik daaruit moet afleiden dat je zwart bent.

Even goede vrienden als je zwart bent. Ik ben blank, daar doe ik verder ook niet schimmig over.
ok, witje.
So we just called him Fred
pi_193442636
Eerder al eens geschreven

Trump flirte met dictators en dit geeft aan dat het hem ook wel past.

Hij gaf al aan dat er een burgeroorlog zou gaan komen als hij niet herkozen zou worden. Daarvoor zei hij rond de inauguratie dat het 'calm before the storm' zou zijn. Dat is geen voorspelling van een expert maar iets waar hij een flinke steen aan heeft bijgedragen in de afbraak en aan zal bijdragen nu.

Die uitspraken waren ver en ver vóór dit hele gebeuren en geeft aan hoe hij zich een kat in het nauw voelt.

Dit is simpelweg omdat het leven voor hem een opwerkladder is en er voor hem geen carriere meer denkbaar is na zn presidentschap / dictatorschap / ingebeeld Jezusschap. Maar net door welke bril je kijkt.

En omdat de kans dat hij wordt herkozen niet hoog is komt dit hem dit bijzonder goed uit. Nog even mooi een theatrale omlijsting erbij met die bijbel en wat andere showtjes waarbij de VS nu het toneel is ipv de WWE.

Dan is natuurlijk de vraag hoe ver het leger gaat, maar het is allang geen hypothese meer.
pi_193442669
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat je er zelf over begint, beste jongen. Jij rept over 'mijn volk'. Ik vraag slechts of ik daaruit moet afleiden dat je zwart bent.

Even goede vrienden als je zwart bent. Ik ben blank, daar doe ik verder ook niet schimmig over.
Laat ik het zo zeggen, ik kan nigga zeggen en er mee wegkomen.
pi_193442687
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef Ulx het volgende:
MeghanMcCain twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 16:45:36 My neighborhood in Manhattan is eviscerated and looks like a war zone. DeBlasio and Cuomo are an utter disgrace. This is not America. Our leaders have abandoned us and continue to let great American cities burn to the ground and be destroyed. I never could have fathomed this reageer retweet
Verschrikkelijk! De horror! Of niet?

kristencheeks twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:01:46 Meghan, we live in the same building, and I just walked outside. It’s fine. https://t.co/ZvwNrjL6P7 reageer retweet
Ha, Meghan de schijnheil.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:40:11 #66
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193442689
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ik kan nigga zeggen en er mee wegkomen.
In jouw echokamer kom je met veel meer wel weg.
Géén kloon van tvlxd!
pi_193442709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:40 schreef Montov het volgende:

[..]

In jouw echokamer kom je met veel meer wel weg.
Vrolijke vriend, het hele topic heb ik tegen mij. Hoe kun je mij nu verwijten in een echokamer te zitten?
pi_193442710
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:23 schreef Fred het volgende:

[..]


[..]

Dus jullie moeten iemands huidskleur weten om een post te kunnen interpreteren?
Lees dit en alles zal je waarschijnlijk duidelijk zijn:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb liever dat je mijn volk geen zwartjes noemt, is nogal denigrerend.
Als je dit zegt terwijl je blank bent, zit je wel heel raar te liegen. Weet jij een goede reden om te doen alsof je niet blank bent op dit forum, terwijl je het wel bent?

Ik kan er geen verzinnen...


Voor de interpretatie van die gequote post is dus zijn huidskleur zeker belangrijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:41:02 #69
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193442712
In brekend nieuws:

Barr personally asked to push back protesters outside White House just before Trump spoke
https://www.washingtonpos(...)otests-live-updates/
Géén kloon van tvlxd!
pi_193442732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lees dit en alles zal je waarschijnlijk duidelijk zijn:
[..]

Als je dit zegt terwijl je blank bent, zit je wel heel raar te liegen. Weet jij een goede reden om te doen alsof je niet blank bent op dit forum, terwijl je het wel bent?

Ik kan er geen verzinnen...
Ik voel hem aankomen, kom zeg het gewoon.
pi_193442741
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat je er zelf over begint, beste jongen. Jij rept over 'mijn volk'. Ik vraag slechts of ik daaruit moet afleiden dat je zwart bent.

Even goede vrienden als je zwart bent. Ik ben blank, daar doe ik verder ook niet schimmig over.
*wit :)
pi_193442759
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik voel hem aankomen, kom zeg het gewoon.
Wat moet ik zeggen? Ik leg alleen uit aan Fred wat er aan de hand is.


Ik geef je trouwens groot gelijk dat je mensen geen zwartjes mag noemen, de tijd van Kuifje in Afrika ligt gelukkig ver achter ons.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:43:52 #73
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193442770
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lees dit en alles zal je waarschijnlijk duidelijk zijn:
[..]

Als je dit zegt terwijl je blank bent, zit je wel heel raar te liegen. Weet jij een goede reden om te doen alsof je niet blank bent op dit forum, terwijl je het wel bent?

Ik kan er geen verzinnen...

Voor de interpretatie van die gequote post is dus zijn huidskleur zeker belangrijk.
Volk en huidskleur staan los van elkaar...
https://www.vandale.nl/gr(...)is/volk#.Xtad0DozZPY
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:44:09 #74
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193442778
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Chivaz schrijft verwijtend dat hij niet wil dat een user 'zijn volk' zwartjes noemt. Op zich een legitieme klacht, al vind ik het wat gek om mensen met dezelfde huidskleur te omschrijven als 'mijn volk'.

Dat roept dus de vraag of Chivaz zwart is. Is dat niet het geval, dan is zijn reactie namelijk heel vreemd en ongepast.
Die post was van mij en vergeleek de situatie t/m de heerlijke jaren vijftig die voor mensen als Chivaz een paradijs moet zijn geweest. Enigszins provocerend verwoord, dat wil ik best toegeven, maar met een grote mate van accuratesse als het gaat over het gedachtegoed van onze vrienden stormtroepers. Het taalgebruik in fvD whatsapp groepen zeg maar.

Of Chivaz wel of niet zwart is interesseert mij niet. Wat mij interesseert is waarom hij zo ongeveer als laatste mohikaan (misschien ook zijn volk?) Trump en trumpiaans gedrag blijft verdedigen. Tot ver voorbij het stompzinnige. Dat vind ik meer dan verbazingwekkend en onbegrijpelijk.

Dat je sommige acties van Trump goed vind. Dat kan. Dat je Trump oneerlijk behandeld vind worden in delen van de pers. Best mogelijk. Maar dat je letterlijk elke stommiteit van die idioot denkt te moeten verdedigen, dat is bizar.
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 20:46:01 #75
236264 crew  capricia
pi_193442815
Mensen. Het is hier toch geen Chivaz topic? :P
Definitely not CIA
pi_193442820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ik kan nigga zeggen en er mee wegkomen.
En jij vindt het wel prima dat 'jouw volk' om de haverklap slachtoffer is van politiegeweld in de VS? Jij vindt het oké dat Trump in twijfel trekt dat Obama een echte Amerikaan is, puur vanwege z'n huidskleur?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193442824
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:43 schreef Fred het volgende:

[..]

Volk en huidskleur staan los van elkaar...
https://www.vandale.nl/gr(...)is/volk#.Xtad0DozZPY
Maar Chivaz gooide het op een hoop.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193442826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Die post was van mij en vergeleek de situatie t/m de heerlijke jaren vijftig die voor mensen als Chivaz een paradijs moet zijn geweest.
Kun je dit ook onderbouwen met een specifieke quote waar ik verlang naar een tijd die ik nog nooit heb meegemaakt?
pi_193442839
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

*wit :)
Blank.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193442881
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En jij vindt het wel prima dat 'jouw volk' om de haverklap slachtoffer is van politiegeweld in de VS? Jij vindt het oké dat Trump in twijfel trekt dat Obama een echte Amerikaan is, puur vanwege z'n huidskleur?
Een beetje vreemd om zijn Amerikaanse staatsburgerschap in twijfel te trekken vanwege zijn huidskleur vind je niet?
Ik heb al eens eerder iets gepost waar die samenzweringstheorie vandaan komt. Waarom denk jij dat ik diezelfde theorie aanhoud?

https://www.snopes.com/fact-check/promotional-booklet/
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:51:38 #81
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193442926
washingtonpost twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 20:18:03 Trump administration wanted to take control of D.C. police force to quell protests https://t.co/ocvldti67g reageer retweet
Dictator Trump
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193442964
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een beetje vreemd om zijn Amerikaanse staatsburgerschap in twijfel te trekken vanwege zijn huidskleur vind je niet?
Ik heb al eens eerder iets gepost waar die samenzweringstheorie vandaan komt. Waarom denk jij dat ik diezelfde theorie aanhoud?

https://www.snopes.com/fact-check/promotional-booklet/
Het was slechts een van de vele voorbeelden waaruit blijkt dat Trump een zekere kijk heeft op mensen met een andere huidskleur.

Boeiend leesvoer:

An Oral History of Trump’s Bigotry
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193443029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een beetje vreemd om zijn Amerikaanse staatsburgerschap in twijfel te trekken vanwege zijn huidskleur vind je niet?
Ik heb al eens eerder iets gepost waar die samenzweringstheorie vandaan komt. Waarom denk jij dat ik diezelfde theorie aanhoud?

https://www.snopes.com/fact-check/promotional-booklet/
Ben het helemaal met je eens dat dat vreemd is. Je weet trouwens dat Trump, de man die jij hier dagelijks verdedigt, claimde bewijs te hebben dat Obama geen echte Amerikaan was. Bewijs dat hij nooit heeft laten zien.

Vind het hoogst opmerkelijk dat je in dit topic verontwaardigd rept over 'mijn volk', maar tegelijkertijd dagelijks in bres springt voor Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:57:38 #84
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193443040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Kun je dit ook onderbouwen met een specifieke quote waar ik verlang naar een tijd die ik nog nooit heb meegemaakt?
Jouw stelselmatig ontkennen van het bestaan van elke vorm van racisme zegt genoeg. Weinig racisten hangen nog uithangborden uit. Zelfs de kkk begreep al dat anonimiteit vaak handig is.
pi_193443107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was slechts een van de vele voorbeelden waaruit blijkt dat Trump een zekere kijk heeft op mensen met een andere huidskleur.

Boeiend leesvoer:

An Oral History of Trump’s Bigotry
Genoeg zwarte mensen die met hem weglopen of het nu in de bokswereld is of in de wereld van hiphop etc. Zodra je uitspraken uit het verleden gaat verheffen dan heeft geen enkele zwarte Amerikaan iemand om voor te stemmen sinds 2016.
pi_193443114
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:57 ischreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jouw stelselmatig ontkennen van het bestaan van elke vorm van racisme zegt genoeg. Weinig racisten hangen nog uithangborden uit. Zelfs de kkk begreep al dat anonimiteit vaak handig is.
Waarom lieg je? Waar heb ik ooit gezegd dat racisme niet bestaat?
pi_193443137
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Genoeg zwarte mensen die met hem weglopen of het nu in de bokswereld is of in de wereld van hiphop etc. Zodra je uitspraken uit het verleden gaat verheffen dan heeft geen enkele zwarte Amerikaan iemand om voor te stemmen sinds 2016.
De huidige Trump geeft er geen blijk van dat hij ook maar enigszins sympathiseert met de zwarte gemeenschap in de VS. Hij kan het zelfs niet veinzen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:06:30 #88
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193443182
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een beetje vreemd om zijn Amerikaanse staatsburgerschap in twijfel te trekken vanwege zijn huidskleur vind je niet?
Ik heb al eens eerder iets gepost waar die samenzweringstheorie vandaan komt. Waarom denk jij dat ik diezelfde theorie aanhoud?

https://www.snopes.com/fact-check/promotional-booklet/
Dus je haalt, om aan te geven waarom je die samenzweringstheorie aanhoudt, een bron aan die diezelfde theorie ontkracht?

https://www.snopes.com/fact-check/birth-certificate/
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_193443196
Hoe hard worden jullie wel niet gebait door troll Chivaz. Allejezus.
pi_193443215
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De huidige Trump geeft er geen blijk van dat hij ook maar enigszins sympathiseert met de zwarte gemeenschap in de VS. Hij kan het zelfs niet veinzen.
Ik zou het ook niet anders willen zien, ik hou niet van het opzichtig flirten met bepaalde bevolkingsgroepen. President ben je voor iedereen een speciale uitzonderingspositie creëren voor anderen zorgt alleen maar voor haat.
Affirmative action bijvoorbeeld, een fundamenteel racistische maatregel dat niemand echt helpt.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:11:28 #91
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193443260
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En hoe weet ze dat die demonstranten vreedzaam of kwaadaardig waren?
Dat is toch exact mijn punt? Jij wilde perse dat wij dat onderscheid gingen maken in dit topic. Mijn punt is dat het allemaal niet zo zwart-wit als jij het graag wilt stellen. Ben je het daarover inmiddels met me eens?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:11:59 #92
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193443264
Misschien is het een idee om niet elke keer in discussie te gaan met Chivaz en hem om bewijzen te gaan vragen. Iedereen weet inmiddels wel dat dat een kansloze missie is.
pi_193443434
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is toch exact mijn punt? Jij wilde perse dat wij dat onderscheid gingen maken in dit topic. Mijn punt is dat het allemaal niet zo zwart-wit als jij het graag wilt stellen. Ben je het daarover inmiddels met me eens?
Vreedzaam protest word je normaliter niet voor opgepakt, ik neem even aan dat je het daar met mij eens bent.
Waar je wel voor word opgepakt zijn dus zaken die niet onder vreedzaam protest vallen.
Kortom Kamala Harris gaat er van uit dat de politie verkeerd heeft gehandeld met het oppakken van deze mensen.
Dat betekent dus dat zij geen vertrouwen heeft in de politie/rechtstaat. Ik vind dat een kwalijke zaak voor een senator.
pi_193443465
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:06 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dus je haalt, om aan te geven waarom je die samenzweringstheorie aanhoudt, een bron aan die diezelfde theorie ontkracht?

https://www.snopes.com/fact-check/birth-certificate/
Ik snap je post niet, claim je nu dat ik geloof dat Obama niet geboren is in de VS?
pi_193443476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet anders willen zien, ik hou niet van het opzichtig flirten met bepaalde bevolkingsgroepen. President ben je voor iedereen een speciale uitzonderingspositie creëren voor anderen zorgt alleen maar voor haat.
Affirmative action bijvoorbeeld, een fundamenteel racistische maatregel dat niemand echt helpt.
Alleen flirt hij wel met andere bevolkingsgroepen. Er wordt zelfs gezegd dat hij zijn verkiezing heeft te danken aan een stem geven aan vergeten Amerikanen.

Kijk, je moet het helemaal zelf weten. Maar Trump profileert zich nadrukkelijk als man van een deel van de bevolking. Hij claimt dat christenen werden vergeten en onderdrukt voordat hij ten tonele verscheen.

Je blik is daarom nogal selectief.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193443522
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vreedzaam protest word je normaliter niet voor opgepakt, ik neem even aan dat je het daar met mij eens bent.
Waar je wel voor word opgepakt zijn dus zaken die niet onder vreedzaam protest vallen.
Kortom Kamala Harris gaat er van uit dat de politie verkeerd heeft gehandeld met het oppakken van deze mensen.
Dat betekent dus dat zij geen vertrouwen heeft in de politie/rechtstaat. Ik vind dat een kwalijke zaak voor een senator.
Dat is juist goed waarom zou men het niet eens met deze vreedzame demonstranten mogen zijn, en dat het disproportioneel politiegeweld waar tegen men demonstreert precies nog eens bewezen wordt, is juist te bizar voor woorden.
pi_193443526
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoe hard worden jullie wel niet gebait door troll Chivaz. Allejezus.
Het zou inderdaad misschien beter zijn om hem te negeren.
pi_193443553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alleen flirt hij wel met andere bevolkingsgroepen. Er wordt zelfs gezegd dat hij zijn verkiezing heeft te danken aan een stem geven aan vergeten Amerikanen.

Kijk, je moet het helemaal zelf weten. Maar Trump profileert zich nadrukkelijk als man van een deel van de bevolking. Hij claimt dat christenen werden vergeten en onderdrukt voordat hij ten tonele verscheen.

Je blik is daarom nogal selectief.
Je zal wel een directe quote van hem hebben waar hij direct een bepaalde etnische bevolkingsgroep aanspreekt.
De VS is zo divers dat je op zo’n manier nooit een verkiezing kan winnen.
pi_193443652
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is juist goed waarom zou men het niet eens met deze vreedzame demonstranten mogen zijn, en dat het disproportioneel politiegeweld waar tegen men demonstreert precies nog eens bewezen wordt, is juist te bizar voor woorden.
Vreedzame demonstranten worden doorgaans niet opgepakt. Tuurlijk zal er wel eens een uitzondering zijn, maar zie dat maar eens te bewijzen. Geld inzamelen voor demonstranten die hoogstwaarschijnlijk over de schreef zijn gegaan werkt averechts. Een beter doel voor het geld zouden die arme ondernemers zijn die door het geweld hun levenswerk vernietigd zien worden.
Daar kweek je veel meer sympathie mee dan kiezen voor raddraaiers.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:39:11 #100
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193443795
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vreedzame demonstranten worden doorgaans niet opgepakt. Tuurlijk zal er wel eens een uitzondering zijn, maar zie dat maar eens te bewijzen. Geld inzamelen voor demonstranten die hoogstwaarschijnlijk over de schreef zijn gegaan werkt averechts. Een beter doel voor het geld zouden die arme ondernemers zijn die door het geweld hun levenswerk vernietigd zien worden.
Daar kweek je veel meer sympathie mee dan kiezen voor raddraaiers.
En zwarte mannen worden doorgaans niet extra gecontroleerd en/of aangehouden? Zwarte mannen zijn niet bovenmatig het slachtoffer van politiegeweld? Floyd George was ook slachtoffer geworden wanneer hij blank was geweest?

Ook allemaal uitzonderingen?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:41:33 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193443839
Negeer....
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193443904
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En zwarte mannen worden doorgaans niet extra gecontroleerd en/of aangehouden? Zwarte mannen zijn niet bovenmatig het slachtoffer van politiegeweld? Floyd George was ook slachtoffer geworden wanneer hij blank was geweest?

Ook allemaal uitzonderingen?
Zwarte mannen zijn doorgaans ook vaker verdacht van criminaliteit. Met als logisch gevolg dat je vaker gecontroleerd en/of aangehouden word. Of Floyd slachtoffer zou zijn geweest als hij blank was is een vraag die niet te beantwoorden valt. We weten immers nog steeds niet of de agent in kwestie een racistisch motief had.
pi_193444032
Veelzeggend...stil...

“Canada's Prime Minister Justin Trudeau was just asked to comment directly on President Trump's handling of the protests and violence in the US.

Trudeau, who is usually quick to answer, paused for a very, very long time.

This was his response.“

https://mobile.twitter.co(...)/1267845513786863617
Filmpje in tweet.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:51:32 #104
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193444058
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zwarte mannen zijn doorgaans ook vaker verdacht van criminaliteit. Met als logisch gevolg dat je vaker gecontroleerd en/of aangehouden word. Of Floyd slachtoffer zou zijn geweest als hij blank was is een vraag die niet te beantwoorden valt. We weten immers nog steeds niet of de agent in kwestie een racistisch motief had.
Zwarte mensen zijn dus volgens jou van nature crimineler? Of spelen daar andere factoren mee? Indien ja op vraag 1, Hoezo ben je geen racist? Indien ja op vraag 2? Waarom weiger jij naar oorzaken te kijken en die aan te pakken? Waarom wil je schieten op menigten en niet de leefomstandigheden van die groepen verbeteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 21:55:44 #105
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193444147
Hoe snel komt de tweetstorm?

funder twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 20:11:49 BREAKING: NC Gov Roy Cooper just rejected GOP plans for a full-fledged convention. Says they must have less people and must all wear masks. reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193444189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:55 schreef Ulx het volgende:
Hoe snel komt de tweetstorm?

funder twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 20:11:49 BREAKING: NC Gov Roy Cooper just rejected GOP plans for a full-fledged convention. Says they must have less people and must all wear masks. reageer retweet
Waren ze van plan om met z'n allen in een zaaltje te gaan zitten? :')
pi_193444234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je zal wel een directe quote van hem hebben waar hij direct een bepaalde etnische bevolkingsgroep aanspreekt.
De VS is zo divers dat je op zo’n manier nooit een verkiezing kan winnen.
Maar je kunt op een moment als dit toch sympathiseren met een bevolkingsgroep die pijn zegt te voelt, zonder dat je daarmee andere groepen uitsluit of negeert?

Als er een aanslag wordt gepleegd op een synagoge, vind jij het dan verkeerd als een president zegt dat hij met de joodse gemeenschap sympathiseert?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193444376
Chivaz is ws een koelie. Die houden niet zo van negers. Hindoestanen zijn zo mogelijk nog racistischer dan blanken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 22:13:40 #109
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193444466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:58 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Waren ze van plan om met z'n allen in een zaaltje te gaan zitten? :')
Nou ja, pers erbij. Catering, de rest. Dat is wel een dag of drie een man of 10.000 op een kluitje volgens mij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193444476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Zwarte mensen zijn dus volgens jou van nature crimineler? Of spelen daar andere factoren mee? Indien ja op vraag 1, Hoezo ben je geen racist? Indien ja op vraag 2? Waarom weiger jij naar oorzaken te kijken en die aan te pakken? Waarom wil je schieten op menigten en niet de leefomstandigheden van die groepen verbeteren?
Die menigten waren niet exclusief zwart, en ik had het over rellend tuig die mensen mishandelen, plunderen, brand stichten etc.
Je succes hangt puur af van jezelf, al heb je niet de gelijke kansen als een rijke jongere in een goede buurt dan betekent het nog niet dat je maar je leven moet vergooien door er met de pet naar te gooien op school, kinderen te krijgen van verschillende mannen zonder ooit te trouwen en bij het minste geringste in de slachtofferrol te duiken.


larryelder twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 09:27:12 Assume there's a vaccine against white racism. Would 70% of black kids STILL be raised in fatherless homes? Would 50% of blacks STILL dropout of many urban high schools? Would 25% of young black urban men STILL have criminal records? Would blacks STILL kill 7K blacks every yr.? reageer retweet
Dit bedoel ik dus, eigen verantwoordelijkheid. Zolang dat er niet is worden de problemen niet opgelost.
pi_193444500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:08 schreef Bernd.von.Galen het volgende:
Chivaz is ws een koelie. Die houden niet zo van negers. Hindoestanen zijn zo mogelijk nog racistischer dan blanken.
Hahahaha nee.
pi_193444571
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou ja, pers erbij. Catering, de rest. Dat is wel een dag of drie een man of 10.000 op een kluitje volgens mij.
Lekker dagenlang corona-aerosols ademen |:)
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 22:19:53 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193444607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:18 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Lekker dagenlang corona-aerosols ademen |:)
En daarom krijgt Trump zijn show niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:23:25 #114
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193444700
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:14 schreef Chivaz het volgende:

[..].
Je succes hangt puur af van jezelf, al heb je niet de gelijke kansen als een rijke jongere in een goede buurt dan betekent het nog niet dat je maar je leven moet vergooien door er met de pet naar te gooien op school, kinderen te krijgen van verschillende mannen zonder ooit te trouwen en bij het minste geringste in de slachtofferrol te duiken..
Zwarten deugen dus van nature niet, dat is wat je schrijft. Je ontkent daarbij wederom het bestaan van racisme en legt de schuld bij de slachtoffers. .
pi_193444712
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar je kunt op een moment als dit toch sympathiseren met een bevolkingsgroep die pijn zegt te voelt, zonder dat je daarmee andere groepen uitsluit of negeert?

Als er een aanslag wordt gepleegd op een synagoge, vind jij het dan verkeerd als een president zegt dat hij met de joodse gemeenschap sympathiseert?
Waar komt die pijn vandaan? Nogmaals er is zover we weten geen racistisch motief vastgesteld. Om deze tragische dood maar meteen te voorzien van het label racisme is ronduit gevaarlijk. Het resultaat zien we nu, rellen door heel het land en miljarden aan schade en de nodige doden onderhand.
Men moet eens wat voorzichtiger zijn met het woord racisme rond te bazuinen.
pi_193444764
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Zwarten deugen dus van nature niet, dat is wat je schrijft. Je ontkent daarbij wederom het bestaan van racisme en legt de schuld bij de slachtoffers. .
Het is dus racisme om problemen aan te kaarten die spelen in de zwarte bevolking, dan weten we dat ook weer.
pi_193444778
Tja, de R’s in conventie...denk alleen al aan de mensen die er werken en rondlopen in een dienstverlenende functie, vnl. niét witte mensen.

Tja, de witte boodschappentas ( van de dochter-in-chief) had een functie, blijkt:
“ At St. John’s on Monday, Ivanka Trump handed her father the Bible to hold as media cameras were escorted from across the street. She brought it from the White House in the white MaxMara handbag she was carrying, officials said.”

https://mobile.twitter.co(...)/1267901278820106242

De tas intrigeerde mij.
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 22:29:27 #118
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193444819
Ja die tas. Een orthodox-joodse vrouw die met het Nieuwe Testament rondloopt. Waarschijnlijk was ze even haar identiteit vergeten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193444822
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waar komt die pijn vandaan? Nogmaals er is zover we weten geen racistisch motief vastgesteld. Om deze tragische dood maar meteen te voorzien van het label racisme is ronduit gevaarlijk. Het resultaat zien we nu, rellen door heel het land en miljarden aan schade en de nodige doden onderhand.
Men moet eens wat voorzichtiger zijn met het woord racisme rond te bazuinen.
Het gaat dan ook niet puur om dit ene geval. Serieus, hoe consumeer jij in godsnaam je nieuws?

Je zou toch verwachten dat je je iets meer zou verdiepen in het waarom achter de pijn die 'jouw volk' zegt te voelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193444889
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is dus racisme om problemen aan te kaarten die spelen in de zwarte bevolking, dan weten we dat ook weer.
Je doet echter alsof die problemen op zichzelf staan en er geen context is. Lees dit stuk bijvoorbeeld eens:

Met de rellen boekt Minneapolis de sombere oogst van de scheiding tussen wit en zwart
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193445032
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet puur om dit ene geval. Serieus, hoe consumeer jij in godsnaam je nieuws?

Je zou toch verwachten dat je je iets meer zou verdiepen in het waarom achter de pijn die 'jouw volk' zegt te voelen.
Er word te snel racisme geroepen dat is mijn punt. De media speelt hier een grote rol in, waarom denken al die mensen dat die psychopatische agent een racistisch motief had?

En stel dat het een racistisch motief had, is het dan niet beter dat de rechter bepaald wat zijn lot zal zijn? En mocht dat niet gebeuren, demonstreer dan op een vreedzame manier en zorg ervoor dat je politieke leiders vervangen worden door mensen die het probleem wel serieus nemen.

Waar ik mij eigen helemaal mateloos aan stoor is dit.

larryelder twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 09:27:12 Assume there's a vaccine against white racism. Would 70% of black kids STILL be raised in fatherless homes? Would 50% of blacks STILL dropout of many urban high schools? Would 25% of young black urban men STILL have criminal records? Would blacks STILL kill 7K blacks every yr.? reageer retweet
Deze statistieken hebben helemaal niets met racisme te maken, werk aan deze problemen en de zwarte gemeenschap zal er veel beter voor staan en wie weet verbeterd de relatie met de politie ook met de tijd.
Zolang dit niet opgelost word komt er geen vooruitgang al heb je Obama voor het leven als president.
pi_193445102
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er word te snel racisme geroepen dat is mijn punt. De media speelt hier een grote rol in, waarom denken al die mensen dat die psychopatische agent een racistisch motief had?

En stel dat het een racistisch motief had, is het dan niet beter dat de rechter bepaald wat zijn lot zal zijn? En mocht dat niet gebeuren, demonstreer dan op een vreedzame manier en zorg ervoor dat je politieke leiders vervangen worden door mensen die het probleem wel serieus nemen.

Waar ik mij eigen helemaal mateloos aan stoor is dit.

larryelder twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 09:27:12 Assume there's a vaccine against white racism. Would 70% of black kids STILL be raised in fatherless homes? Would 50% of blacks STILL dropout of many urban high schools? Would 25% of young black urban men STILL have criminal records? Would blacks STILL kill 7K blacks every yr.? reageer retweet
Denk vooral dat jij onderschat hoe wijdverspreid racisme nog altijd is in de VS. En dat is ook niet gek, aangezien negers amper 50 jaar geleden nog op een andere pot moesten pissen dan hun blanke landgenoten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193445189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk vooral dat jij onderschat hoe wijdverspreid racisme nog altijd is in de VS. En dat is ook niet gek, aangezien negers amper 50 jaar geleden nog op een andere pot moesten pissen dan hun blanke landgenoten.
Nogmaals als al het racisme als sneeuw voor de zon zou verdwijnen. Gaan zwarte mensen dan ineens wel normaal naar school? Gaan zwarte mensen dan ineens wel trouwen en dan pas kinderen krijgen?
Stopt de criminaliteit dan ineens onder de zwarte bevolking? Schieten ze dan elkaar niet meer af? Serieus hoe moet ik dit zien?

Larry Elder een man uit een gebroken gezin uit de achterbuurt die wat van zijn leven heeft gemaakt word blijkbaar totaal niet gehoord. Ik snap het wel racisme roepen is makkelijker maar het lost helemaal niets op.
pi_193445426
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nogmaals als al het racisme als sneeuw voor de zon zou verdwijnen. Gaan zwarte mensen dan ineens wel normaal naar school? Gaan zwarte mensen dan ineens wel trouwen en dan pas kinderen krijgen?
Stopt de criminaliteit dan ineens onder de zwarte bevolking? Schieten ze dan elkaar niet meer af? Serieus hoe moet ik dit zien?

Larry Elder een man uit een gebroken gezin uit de achterbuurt die wat van zijn leven heeft gemaakt word blijkbaar totaal niet gehoord. Ik snap het wel racisme roepen is makkelijker maar het lost helemaal niets op.
Lastig te zeggen. Waar denk jij dat het probleem zit? Is het een inherente eigenschap van zwarte mensen? Is het een cultureel fenomeen? Is het een vicieuze cirkel?

En het blijft natuurlijk heel schattig om één enkel succesverhaal te pakken en te doen alsof anderen dus kennelijk allemaal de mentaliteit missen, maar dat is een beetje als zeggen dat die ene loterijwinnaar laat zien dat de andere deelnemers gewoon prutsers zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193445518
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nogmaals als al het racisme als sneeuw voor de zon zou verdwijnen. Gaan zwarte mensen dan ineens wel normaal naar school? Gaan zwarte mensen dan ineens wel trouwen en dan pas kinderen krijgen?
Stopt de criminaliteit dan ineens onder de zwarte bevolking? Schieten ze dan elkaar niet meer af? Serieus hoe moet ik dit zien?

Larry Elder een man uit een gebroken gezin uit de achterbuurt die wat van zijn leven heeft gemaakt word blijkbaar totaal niet gehoord. Ik snap het wel racisme roepen is makkelijker maar het lost helemaal niets op.
Mijn punt is vooral dat die statistieken nogal zinloos zijn zonder context. Wat zijn de cijfers bijvoorbeeld van zwarte middenklassers?

Als ik statistieken ga maken voor een achterwijk, blijkt vaak dat de problemen daar ook groter zijn dan in een middenstandsbuurt.

Je pakt wat cijfers en roept dat er iets mis is. Dat klopt als een bus, maar je weigert vervolgens naar onderliggende oorzaken te kijken. Of althans, je kijkt niet ver. Je wekt de suggestie dat de zwarte gemeenschap de problemen volledig aan zichzelf heeft te danken. En er zullen genoeg zwarten zijn die er een potje van maken, terwijl ze beter horen te weten. Maar je negeert daarmee 400 jaar geschiedenis van zwarten in de VS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193445559
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lastig te zeggen. Waar denk jij dat het probleem zit? Is het een inherente eigenschap van zwarte mensen? Is het een cultureel fenomeen? Is het een vicieuze cirkel?

En het blijft natuurlijk heel schattig om één enkel succesverhaal te pakken en te doen alsof anderen dus kennelijk allemaal de mentaliteit missen, maar dat is een beetje als zeggen dat die ene loterijwinnaar laat zien dat de andere deelnemers gewoon prutsers zijn.
Genoeg succesvolle zwarte mensen die wat van hun leven gemaakt hebben. Ze zitten in de politiek het bedrijfsleven etc etc. Dus nee het is niet genetisch bepaald.
Het is aan de zwarte bevolking om zelf aan de problemen te werken waar die mensen mee te kampen hebben. Mijn punt is dat racisme hier weinig mee te maken heeft.
pi_193445581
Het is ook typisch dat Chivaz het stuk negeert wat ik hierboven postte. Verklaart dat alle problemen waar de zwarte gemeenschap in de VS mee te maken krijgt? Natuurlijk niet. Maar het laat wel zien dat de situatie vreselijk complex is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193445591
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Genoeg succesvolle zwarte mensen die wat van hun leven gemaakt hebben. Ze zitten in de politiek het bedrijfsleven etc etc. Dus nee het is niet genetisch bepaald.
Het is aan de zwarte bevolking om zelf aan de problemen te werken waar die mensen mee te kampen hebben. Mijn punt is dat racisme hier weinig mee te maken heeft.
"Genoeg" is niet heel kwantitatief. Feit blijft dat de sociale mobiliteit in de VS een stuk beroerder is dan in veel Europese landen. Kun je wel op de bevolking zelf afschuiven, maar je kunt je ook afvragen of dat ook niet een politiek probleem is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193445609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn punt is vooral dat die statistieken nogal zinloos zijn zonder context. Wat zijn de cijfers bijvoorbeeld van zwarte middenklassers?

Als ik statistieken ga maken voor een achterwijk, blijkt vaak dat de problemen daar ook groter zijn dan in een middenstandsbuurt.

Je pakt wat cijfers en roept dat er iets mis is. Dat klopt als een bus, maar je weigert vervolgens naar onderliggende oorzaken te kijken. Of althans, je kijkt niet ver. Je wekt de suggestie dat de zwarte gemeenschap de problemen volledig aan zichzelf heeft te danken. En er zullen genoeg zwarten zijn die er een potje van maken, terwijl ze beter horen te weten. Maar je negeert daarmee 400 jaar geschiedenis van zwarten in de VS.
Ik denk dat ik juist met die statistieken de onderliggende oorzaken belicht waarom de zwarte bevolking het slecht doet. Armoede en racisme zijn nu eenmaal geen excuus om jezelf niet te gedragen laat staan verantwoordelijkheid te dragen voor jezelf, je familie en je gemeenschap.
pi_193445814
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

"Genoeg" is niet heel kwantitatief. Feit blijft dat de sociale mobiliteit in de VS een stuk beroerder is dan in veel Europese landen. Kun je wel op de bevolking zelf afschuiven, maar je kunt je ook afvragen of dat ook niet een politiek probleem is.
Als het een politiek probleem is dan staat het die mensen vrij om voor ander bestuur te kiezen. Bestuur die wel de positie van de zwarte bevolking willen verbeteren. Wat blijkt nu, in de steden waar zwarte mensen een aanzienlijk groot deel van de bevolking uit maken en dus ook politiek gezien heel wat in de melk te brokkelen hebben is het nog steeds slecht gesteld met de zwarte bevolking.
Dus komen we weer terug op eigen verantwoordelijkheid, precies wat Larry Elder dus probeert aan te kaarten met die tweet.
pi_193445862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als het een politiek probleem is dan staat het die mensen vrij om voor ander bestuur te kiezen. Bestuur die wel de positie van de zwarte bevolking willen verbeteren. Wat blijkt nu, in de steden waar zwarte mensen een aanzienlijk groot deel van de bevolking uit maken en dus ook politiek gezien heel wat in de melk te brokkelen hebben is het nog steeds slecht gesteld met de zwarte bevolking.
Dus komen we weer terug op eigen verantwoordelijkheid, precies wat Larry Elder dus probeert aan te kaarten met die tweet.
Natuurlijk niet. Problematiek verander je niet heel makkelijk. De armste zwarte bevolking woont ook in gebieden waar op staatsniveau de Republikeinen domineren omdat de er naast een forse zwarte minderheid ook gewoon een aartsconservatieve blanke meerderheid woont.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193445882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk dat ik juist met die statistieken de onderliggende oorzaken belicht waarom de zwarte bevolking het slecht doet. Armoede en racisme zijn nu eenmaal geen excuus om jezelf niet te gedragen laat staan verantwoordelijkheid te dragen voor jezelf, je familie en je gemeenschap.
Die manier van denken is nou juist de reden dat de VS in veel opzichten bittere ellende is. Jij kunt vinden dat die zaken geen excuus zijn, maar de realiteit is dat armoede, racisme en uitzichtloosheid wel degelijk ontwrichtend werken.

Wil je problemen oplossen dan moet je op zoek naar de onderliggende oorzaken en die proberen te tackelen. Roepen dat de sociaal-economische laag maar netjes in het gelid moet lopen, zal de problemen nooit oplossen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193446066
Het blijft toch vooral heel flauw om telkens maar de verantwoordelijkheid bij een andere bevolkingsgroep te leggen en vooral zelf maar niks aan je eigen ideeën en vooroordelen te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193446085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Problematiek verander je niet heel makkelijk. De armste zwarte bevolking woont ook in gebieden waar op staatsniveau de Republikeinen domineren omdat de er naast een forse zwarte minderheid ook gewoon een aartsconservatieve blanke meerderheid woont.
Klopt, maar die vlieger gaat bijvoorbeeld niet op voor Maryland. Democraten hebben daar alle tijd en ruimte gehad om de positie van zwarten daar te verbeteren. Ik geloof best dat de democratische partij wel iets voor die mensen heeft betekent maar wederom is het slechts symptoombestrijding.
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 23:37:23 #135
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193446125
kasie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:58:55 Sen. Ron Johnson, R-Wis., on the president’s photo op at St. John’s last night: “Didn’t really see it.” reageer retweet
kasie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:00:55 Sen. Kelly Loeffler, R-Ga., does not respond when asked if what the president did last night was appropriate. Her spokesman handed me his card. reageer retweet
kasie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:07:18 Sen. Pat Roberts, R-Kan. “I don’t have any comment on that.” reageer retweet
kasie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:08:12 Sen. Rick Scott, R-Fla., does stop to talk and says “we all could” do better when asked if POTUS could do better. reageer retweet
kasie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:09:07 Sen. Mitt Romney, R-Utah. “I didn’t watch it closely enough to know.” reageer retweet
kasie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:09:39 Sen. Mike Enzi, R-Wyo.: “Sorry, I’m late for lunch.” reageer retweet
kasie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:10:23 Sen. Marsha Blackburn, R-Tenn., walks by without saying anything. reageer retweet
kasie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:14:46 Sen. Lisa Murkowski, R-Alaska: What we saw last night “was not the America that I know.” reageer retweet
kasie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:15:19 Sen. Dan Sullivan, R-Alaska: Walks by with no response. reageer retweet
Wat een een bende laffe slappelingen. Het is hun taak het te weten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193446149
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die manier van denken is nou juist de reden dat de VS in veel opzichten bittere ellende is. Jij kunt vinden dat die zaken geen excuus zijn, maar de realiteit is dat armoede, racisme en uitzichtloosheid wel degelijk ontwrichtend werken.

Wil je problemen oplossen dan moet je op zoek naar de onderliggende oorzaken en die proberen te tackelen. Roepen dat de sociaal-economische laag maar netjes in het gelid moet lopen, zal de problemen nooit oplossen.
Die zaken zijn ook geen excuus, als ik faal hier in Nederland omdat mij iets niet is gegund kan ik heel hard racisme roepen maar uiteindelijk schiet ik daar niets mee op.
Kijk maar eens naar Denk om een Nederlands voorbeeldje te geven, ze geven behoorlijk af op etnisch profileren en racisme etc etc. Prima allemaal maar zorgt dat ervoor dat Marokkanen minder in de foute lijstjes voorbij komen?
Of Simons met Bij1, ze heeft een hoop stemmen opgehaald in de Bijlmer, denk je nu werkelijk dat ze wat kan betekenen voor de mensen in de Bijlmer als in echte vooruitgang voor de minder bedeelden? Vooruitgang en succes moeten vanuit jezelf komen, je kan misschien het een en ander afdwingen met je stem maar uiteindelijk is het slechts gerommel in de marge.
pi_193446196
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn punt is vooral dat die statistieken nogal zinloos zijn zonder context. Wat zijn de cijfers bijvoorbeeld van zwarte middenklassers?

Als ik statistieken ga maken voor een achterwijk, blijkt vaak dat de problemen daar ook groter zijn dan in een middenstandsbuurt.

Je pakt wat cijfers en roept dat er iets mis is. Dat klopt als een bus, maar je weigert vervolgens naar onderliggende oorzaken te kijken. Of althans, je kijkt niet ver. Je wekt de suggestie dat de zwarte gemeenschap de problemen volledig aan zichzelf heeft te danken. En er zullen genoeg zwarten zijn die er een potje van maken, terwijl ze beter horen te weten. Maar je negeert daarmee 400 jaar geschiedenis van zwarten in de VS.
Als je alleen al een [?] vraagteken zet bij hoe Central Park er is gekomen dan beland je al op een twijfelachtig pad in diezelfde geschiedenis.
  Overall beste user 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 00:14:17 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193446455
ArashMarkazi twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 03:57:50 A black family tried to get the attention of the police to protect a neighborhood store in Van Nuys and were immediately handcuffed. https://t.co/5iZRXUvbMP reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 00:27:16 #139
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193446554
dfriedman33 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 23:48:42 Asked who they’re with, these guys say only that they’re with “The Department of Justice.” https://t.co/ciVDtP8ndk reageer retweet
Gasten in uniform maar geen leger of politie. Prive-militie van Prince?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 00:30:37 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193446569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:27 schreef Ulx het volgende:
dfriedman33 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 23:48:42 Asked who they’re with, these guys say only that they’re with “The Department of Justice.” https://t.co/ciVDtP8ndk reageer retweet
Gasten in uniform maar geen leger of politie. Prive-militie van Prince?
Hm, dat ziet er knap illegaal uit, Thugs mischien?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193446604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:27 schreef Ulx het volgende:
dfriedman33 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 23:48:42 Asked who they’re with, these guys say only that they’re with “The Department of Justice.” https://t.co/ciVDtP8ndk reageer retweet
Gasten in uniform maar geen leger of politie. Prive-militie van Prince?
Een dingetje van Barr? Die verdient sowieso een onderzoek naar machtsmisbruik.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 00:36:15 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193446607
Maar goed, hoe meer Trump dreigt, hoe grimmiger de protesten lijken te worden en hoe verder het zich verspreid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193446672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Die zaken zijn ook geen excuus, als ik faal hier in Nederland omdat mij iets niet is gegund kan ik heel hard racisme roepen maar uiteindelijk schiet ik daar niets mee op.
Kijk maar eens naar Denk om een Nederlands voorbeeldje te geven, ze geven behoorlijk af op etnisch profileren en racisme etc etc. Prima allemaal maar zorgt dat ervoor dat Marokkanen minder in de foute lijstjes voorbij komen?
Of Simons met Bij1, ze heeft een hoop stemmen opgehaald in de Bijlmer, denk je nu werkelijk dat ze wat kan betekenen voor de mensen in de Bijlmer als in echte vooruitgang voor de minder bedeelden? Vooruitgang en succes moeten vanuit jezelf komen, je kan misschien het een en ander afdwingen met je stem maar uiteindelijk is het slechts gerommel in de marge.
Net was er een docu op NPO2 die voor jou absoluut het kijken waard was.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 00:45:57 #144
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193446675
DavidMDrucker twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 21:26:15 NEW: @GOP will immediately search for a new site for the August convention that will renominate @realDonaldTrump even as party hopes arrangements can be made w/ @NC_Governor to keep event in Charlotte. https://t.co/OqfnU68LUD @dcexaminer reageer retweet
Succes. SC was de enige plek waar een bid vandaan kwam.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 3 juni 2020 @ 00:47:59 #145
323401 Kijkertje
met filter
pi_193446685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:27 schreef Ulx het volgende:
dfriedman33 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 23:48:42 Asked who they’re with, these guys say only that they’re with “The Department of Justice.” https://t.co/ciVDtP8ndk reageer retweet
Gasten in uniform maar geen leger of politie. Prive-militie van Prince?
Nog zo'n dubieus figuur:

SPJ14228 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 21:52:55 Private Police in Philadelphia. 19th and Arch. Civilian vehicle. I watched him put a small automatic weapon into his trunk before he confronted me. Things are definitely escalating on the police side, please be careful everyone. #phillyprotest #PhillyVotes https://t.co/DDAF76aHoG reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 00:48:29 #146
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193446688
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, dat ziet er knap illegaal uit, Thugs mischien?
Volgens het draadje mochten ze alleen zeggen dat ze voor de staat werken. Maar goed, als ze geen ID kunnen tonen hoef je als burger hun bevelen niet op te volgen. Geen idee of Stand Your Ground dan bruikbaar is tegen die figuren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193446692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:45 schreef Ulx het volgende:
DavidMDrucker twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 21:26:15 NEW: @:GOP will immediately search for a new site for the August convention that will renominate @:realDonaldTrump even as party hopes arrangements can be made w/ @:NC_Governor to keep event in Charlotte. https://t.co/OqfnU68LUD @:dcexaminer reageer retweet
Succes. SC was de enige plek waar een bid vandaan kwam.
Als ze graag dagenlang corona willen verspreiden, dan moeten ze dat lekker doen in een staat die dat wel toelaat.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 00:53:29 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193446708
Verschillende staten hebben geweigerd National Guard eenheden aan Washington DC uit te lenen omdat ze onder bevel van Barr zouden staan ipv de burgemeester van Washington DC

https://edition.cnn.com/2(...)-pentagon/index.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193446741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Volgens het draadje mochten ze alleen zeggen dat ze voor de staat werken. Maar goed, als ze geen ID kunnen tonen hoef je als burger hun bevelen niet op te volgen. Geen idee of Stand Your Ground dan bruikbaar is tegen die figuren.
Het zijn vermoedelijk huurlingen? Ik vraag mij af of de lokale autoriteiten ingestemd hebben, of dat dit gewoon opgelegd is. Hier zit in ieder geval een luchtje aan. Zo'n luchtje als de inname van de Krim.

Trump heeft gedreigd met federaal ingrijpen en hij gaat dat doen. In een staat met een Democratische gouverneur. Ik nomineer hierbij alvast New York, want Cuomo's populariteit doet hem waarschijnlijk pijn. Of Washington, omdat hij bang is.
  woensdag 3 juni 2020 @ 01:39:16 #150
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193446895
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Zwarten deugen dus van nature niet, dat is wat je schrijft. Je ontkent daarbij wederom het bestaan van racisme en legt de schuld bij de slachtoffers. .
Daarnaast geeft hij aan zelf niet te deugen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 01:47:19 #151
323401 Kijkertje
met filter
pi_193446916
ABC twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 04:48:26 This Minnesota National Guard soldier knelt with protesters, telling them his "heart hurts as a human being" after the death of George Floyd.

The soldier announced the guard would remain inside the state Capitol until curfew. https://t.co/zWc385s6pV https://t.co/VhG7vcRpaT reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 01:59:25 #152
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193446936
Ah, dit is dus een voorbeeld van de eckte verhalen die de MSM je niet vertelt maar die je wel van Trump jr. hoort:

quote:
New York (CNN Business)A Twitter account that tweeted a call to violence and claimed to be representing the position of "Antifa" was in fact created by a known white supremacist group, Twitter said Monday. The company removed the account.

Before it emerged the account was run by white supremacists, Donald Trump Jr., President Donald Trump's son, pointed his 2.8 million Instagram followers to the account as an example how dangerous Antifa is.

https://edition.cnn.com/2(...)r-account/index.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193446938
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juni 2020 01:47 schreef Kijkertje het volgende:
ABC twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 04:48:26 This Minnesota National Guard soldier knelt with protesters, telling them his "heart hurts as a human being" after the death of George Floyd.

The soldier announced the guard would remain inside the state Capitol until curfew. https://t.co/zWc385s6pV https://t.co/VhG7vcRpaT reageer retweet
Een kniebuiging maken voor de mensen die je hele stad in de fik hebben gezet en dan zeggen gecondoleerd met het verlies terwijl waarschijnlijk niemand George kende. Tja.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 3 juni 2020 @ 02:12:23 #154
323401 Kijkertje
met filter
pi_193446965
Verklaring Bush
quote:
Laura and I are anguished by the brutal suffocation of George Floyd and disturbed by the injustice and fear that suffocate our country. Yet we have resisted the urge to speak out, because this is not the time for us to lecture. It is time for us to listen. It is time for America to examine our tragic failures – and as we do, we will also see some of our redeeming strengths.

It remains a shocking failure that many African Americans, especially young African American men, are harassed and threatened in their own country. It is a strength when protesters, protected by responsible law enforcement, march for a better future. This tragedy — in a long series of similar tragedies — raises a long overdue question: How do we end systemic racism in our society? The only way to see ourselves in a true light is to listen to the voices of so many who are hurting and grieving. Those who set out to silence those voices do not understand the meaning of America — or how it becomes a better place.

America’s greatest challenge has long been to unite people of very different backgrounds into a single nation of justice and opportunity. The doctrine and habits of racial superiority, which once nearly split our country, still threaten our Union. The answers to American problems are found by living up to American ideals — to the fundamental truth that all human beings are created equal and endowed by God with certain rights. We have often underestimated how radical that quest really is, and how our cherished principles challenge systems of intended or assumed injustice. The heroes of America — from Frederick Douglass, to Harriet Tubman, to Abraham Lincoln, to Martin Luther King, Jr. — are heroes of unity. Their calling has never been for the fainthearted. They often revealed the nation’s disturbing bigotry and exploitation — stains on our character sometimes difficult for the American majority to examine. We can only see the reality of America's need by seeing it through the eyes of the threatened, oppressed, and disenfranchised.

That is exactly where we now stand. Many doubt the justice of our country, and with good reason. Black people see the repeated violation of their rights without an urgent and adequate response from American institutions. We know that lasting justice will only come by peaceful means. Looting is not liberation, and destruction is not progress. But we also know that lasting peace in our communities requires truly equal justice. The rule of law ultimately depends on the fairness and legitimacy of the legal system. And achieving justice for all is the duty of all.

This will require a consistent, courageous, and creative effort. We serve our neighbors best when we try to understand their experience. We love our neighbors as ourselves when we treat them as equals, in both protection and compassion. There is a better way — the way of empathy, and shared commitment, and bold action, and a peace rooted in justice. I am confident that together, Americans will choose the better way.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 02:13:06 #155
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193446967
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 02:00 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Een kniebuiging maken voor de mensen die je hele stad in de fik hebben gezet en dan zeggen gecondoleerd met het verlies terwijl waarschijnlijk niemand George kende. Tja.
Ah, de mensen die daar stonden hebben ook geplunderd? Of welke mensen bedoel je precies?
  woensdag 3 juni 2020 @ 02:14:34 #156
323401 Kijkertje
met filter
pi_193446969
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 02:13 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ah, de mensen die daar stonden hebben ook geplunderd? Of welke mensen bedoel je precies?
Daarom reageer ik er ook niet op. Te dom voor woorden ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 02:52:16 #157
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447024
kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 01:20:02 New York Attorney General Letitia James says the state is prepared to go to court to prevent Trump from deploying U.S. military forces to states.

"The President of the United States is not a dictator, and President Trump does not and will not dominate New York state." reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447030
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 02:52 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 01:20:02 New York Attorney General Letitia James says the state is prepared to go to court to prevent Trump from deploying U.S. military forces to states.

"The President of the United States is not a dictator, and President Trump does not and will not dominate New York state." reageer retweet
Arme New Yorkers. Je zult maar een winkelier zijn daar die voor de zoveelste nacht op een rij geplunderd wordt. Of een boze menigte die je wijk in de fik komt zetten. Ik heb de beelden wel weer gezien afgelopen nacht. Leek net het wilde westen daar. Maar de staat maakt liever ruzie met Trump dan de hulp omarmen zodat de orde snel terug is.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193447031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 02:13 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ah, de mensen die daar stonden hebben ook geplunderd? Of welke mensen bedoel je precies?
Trump supporters in dit topic grijpen naar de laatste strohalmen. Nu dus maar iedereen die protesteert als plunderaar neerzetten :') Of beginnen over hoe het toch de eigen schuld is van de zwarte bevolking dat er problemen zijn met racisme.
Ze weten ook dat het nu klaar is voor hun idool.
pi_193447040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je gaat er dus net als Harris vanuit dat die mensen onschuldig zijn, waarom anders zou je de borgtocht van die mensen betalen?

Wat heeft borg met schuld of onschuld te maken? De bedoeling van borg (in de VS) is dat verdachten opdagen op hun proces, dan krijgen ze de betaalde borg terug. Maar voor velen komt het in de praktijk neer op een geldstraf, want ze kunnen het hele bedrag niet betalen en moeten een bail bondsman inschakelen die 10-15% aanrekent, een bedrag dat ze ook bij vrijspraak niet terugkrijgen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 3 juni 2020 @ 03:07:57 #161
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447045
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:00 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Arme New Yorkers. Je zult maar een winkelier zijn daar die voor de zoveelste nacht op een rij geplunderd wordt. Of een boze menigte die je wijk in de fik komt zetten. Ik heb de beelden wel weer gezien afgelopen nacht. Leek net het wilde westen daar. Maar de staat maakt liever ruzie met Trump dan de hulp omarmen zodat de orde snel terug is.
Iedereen ziet die beelden hoor maar er zijn ook vele andere beelden. Het leger inzetten op dit moment is een heel kortzichtige en domme oplossing. De onvrede en het wantrouwen zal er alleen maar groter door worden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Trump supporters in dit topic grijpen naar de laatste strohalmen. Nu dus maar iedereen die protesteert als plunderaar neerzetten :') Of beginnen over hoe het toch de eigen schuld is van de zwarte bevolking dat er problemen zijn met racisme.
Ze weten ook dat het nu klaar is voor hun idool.
Ik garandeer je dat hij er juist beter dan ooit voor staat. De verkiezingen zijn slechts een formaliteit.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193447055
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Iedereen ziet die beelden hoor maar er zijn ook vele andere beelden. Het leger inzetten op dit moment is een heel kortzichtige en dome oplossing. De onvrede en het wantrouwen zal er alleen maar groter door worden.
Dit langer door laten gaan is ook geen optie. Blijkbaar kan New York het niet alleen af. Ik zou juist eerst de orde herstellen en dan constructief naar oplossingen gaan kijken. Niet andersom.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193447057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:08 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik garandeer je dat hij er juist beter dan ooit voor staat. De verkiezingen zijn slechts een formaliteit.
Ja voor Joe. Maar je hebt sowieso geen enkele kijk erop blijkt uit je posts. Zet anders wat geld in op Trump :Y
pi_193447064
quote:
Ex-Defense official resigns from Defense Science Board, accuses Esper of violating his oath

James N. Miller, who served as the U.S. undersecretary of Defense for policy from 2012 to 2014, resigned his position on the Pentagon’s science board Tuesday, accusing Secretary of Defense Mark Esper of betraying his oath of office by backing President Trump on the forceable removal of peaceful protesters in Washington, D.C., the previous day.

“Anyone who takes the oath of office must decide where he or she will draw the line: What are the things that they will refuse to do? Secretary Esper, you have served honorably for many years, in active and reserve military duty, as Secretary of the Army, and now as Secretary of Defense,” Miller wrote in a letter published in the Washington Post. “You must have thought long and hard about where that line should be drawn. I must now ask: If last night’s blatant violations do not cross the line for you, what will?”

“Unfortunately, it appears there may be few if any lines that President Trump is not willing to cross, so you will probably be faced with this terrible question again in the coming days. You may be asked to take, or to direct the men and women serving in the U.S. military to take, actions that further undermine the Constitution and harm Americans,” he added.

Miller urges Esper to “consider your future actions and your future words,” citing his recent call for governors to “dominate the battlespace” in quelling the unrest, which Miller wrote “sends an extremely dangerous signal.”

“I hope this letter of resignation will encourage you to again contemplate the obligations you undertook in your oath of office, as well as your obligations to the men and women in our military and other Americans whose lives may be at stake,” Miller concluded, saying he was making his letter public in case other senior officials wondered about the reason for his resignation.
https://thehill.com/homen(...)-board-accuses-esper
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193447079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja voor Joe. Maar je hebt sowieso geen enkele kijk erop blijkt uit je posts. Zet anders wat geld in op Trump :Y
De democraten zijn al een tijd aan de verliezende hand met hun smerig spel van mensen tegen elkaar uitspelen via identity politics. Biden is ook zo iemand die alleen maar in huidskleur kan denken. Deze rellen zijn het resultaat van jarenlang mensen tegen elkaar ophitsen. Daarom is de blacks for Trump groep ook snel aan het groeien. Mensen worden wakker. Veel mensen die ik ken zijn inmiddels overgestapt van democraat naar republikein. Zelfs jarenlange trouwe democraat stemmers kunnen Nancy Pelosi niet meer luchten of zien.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 3 juni 2020 @ 03:25:46 #167
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:10 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dit langer door laten gaan is ook geen optie. Blijkbaar kan New York het niet alleen af. Ik zou juist eerst de orde herstellen en dan constructief naar oplossingen gaan kijken. Niet andersom.
Eeeeeh... nee. En als er Staten zijn die dat een goed idee vinden vragen ze wel om steun.

De laatste keer dat ze trouwens om steun vroegen kregen ze dat niet. Dat heeft heel veel mensenlevens gekost. Als Trump nu zijn 'steun' gaat opdringen gebeurt dat weer. :')

Hij gaat dat trouwens niet doen, allemaal borstgetrommel van een incompetente leider.

Met zijn bijbel 8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447110
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]


Met zijn bijbel 8)7
Trump is een echte christian en familieman. God verbindt. Wij zijn allemaal kinderen van god ongeacht huidskleur, afkomst of klasse. Trump weet hoe belangrijk god en religie nu is. Laten we samenkomen en stoppen elkaars schedel in te slaan.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193447120
En de plunderingen in New York zijn weer begonnen!

*O*
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_193447128
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:34 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
En de plunderingen in New York zijn weer begonnen!

*O*
Kijk dat bevestigt wat ik hierboven zei.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 3 juni 2020 @ 03:38:08 #171
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Trump is een echte christian en familieman. God verbindt. Wij zijn allemaal kinderen van god ongeacht huidskleur, afkomst of klasse. Trump weet hoe belangrijk god en religie nu is. Laten we samenkomen en stoppen elkaars schedel in te slaan.
_O- :') :W



[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 03-06-2020 03:55:16 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447226
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

_O- :') :W

[ afbeelding ]
Matige tekening.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 3 juni 2020 @ 04:19:06 #173
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193447243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 04:11 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Matige tekening.
Kun je nog aangeven welke mensen je precies bedoelde?
  woensdag 3 juni 2020 @ 04:21:43 #174
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447253
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 04:11 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Matige tekening.
Over smaak valt niet te twisten. Het is de laatste cartoon van Ann Telnaes (Pulitzer Prize 2017) die me wel toepasselijk leek.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 04:19 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Kun je nog aangeven welke mensen je precies bedoelde?
Relschoppers. Ik maak nu even geen onderscheid wie zogenaamd "vreedzaam" heeft geprotesteerd want die lijn is super dun en valt uberhaupt niet te controleren.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193447264
quote:
3s.gif Op woensdag 3 juni 2020 04:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Over smaak valt niet te twisten. Het is de laatste cartoon van Ann Telnaes (Pulitzer Prize 2017) die me wel toepasselijk leek.
Mijn smaak is het niet. Dit is mooier:



Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 3 juni 2020 @ 04:30:07 #177
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 04:25 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Mijn smaak is het niet. Dit is mooier:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat verbaast me niks. Pure propaganda en kitscheriger kan het niet :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 04:34:21 #178
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193447281
En het gaat weer los in NYC :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 3 juni 2020 @ 04:54:14 #179
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447306
Nog steeds geen bewijs voor de aanwezigheid van Antifa.

kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 03:20:09 The FBI's Washington Field Office "has no intelligence indicating Antifa involvement/presence" in the violence that occurred on May 31 during the DC-area protests over the murder of George Floyd, according to an internal FBI report obtained by The Nation. https://t.co/gziclbv96P reageer retweet
quote:
The FBI’s Washington Field Office “has no intelligence indicating Antifa involvement/presence” in the violence that occurred on May 31 during the D.C.-area protests over the murder of George Floyd, according to an internal FBI situation report obtained exclusively by The Nation. That same day, President Donald Trump announced on Twitter that he would designate “Antifa” a terrorist organization, even though the government has no existing authority to declare a domestic group a terrorist organization, and antifa is not an organized group. Following the president’s tweet, Attorney General William Barr said in a statement, “The violence instigated and carried out by Antifa and other similar groups in connection with the rioting is domestic terrorism and will be treated accordingly.”

The FBI report, however, states that “based on CHS [Confidential Human Source] canvassing, open source/social media partner engagement, and liaison, FBI WFO has no intelligence indicating Antifa involvement/presence.” The statement followed a list of violent acts like throwing bricks at police and the discovery of a backpack containing explosive materials, which were flagged by the FBI under a “Key Updates” section of the report. The FBI has been issuing such reports daily since the weekend, according to a Bureau source, who added that none of these documents contained any evidence of Antifa violence.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 05:00:28 #180
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447315
DC heeft ook helemaal geen behoefte aan een machtsovername:

kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 03:50:15 D.C. Mayor Bowser's chief of staff confirmed that federal officials—including at the White House—inquired about their powers to take control of the city's police department.

He said city officials objected and would mount a legal challenge if attempted. https://t.co/ght9FGUvix reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 05:05:56 #181
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447324
Exit Steve King.

axios twitterde op woensdag 03-06-2020 om 04:58:52 BREAKING: Rep. Steve King has been defeated in Iowa's Republican primary. https://t.co/RVPzF2GCFy reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juni 2020 @ 05:17:20 #182
426493 crew  PippenScottie
pi_193447345
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 05:05 schreef Kijkertje het volgende:
Exit Steve King.

axios twitterde op woensdag 03-06-2020 om 04:58:52 BREAKING: Rep. Steve King has been defeated in Iowa's Republican primary. https://t.co/RVPzF2GCFy reageer retweet
In een primary.
Verwacht niet dat de Republikein die hem verslagen heeft veel beter is. Zijn platform was ‘een betere ally voor Trump zijn’.

Tsjaa...
  woensdag 3 juni 2020 @ 05:21:30 #183
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447352
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 05:17 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

In een primary.
Verwacht niet dat de Republikein die hem verslagen heeft veel beter is. Zijn platform was ‘een betere ally voor Trump zijn’.

Tsjaa...
Alles is beter dan Steve King lijkt me.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447387
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

_O- :') :W

Mooi plaatje, alleen klopt hij niet helemaal. Trump hield zijn bijbel niet ondersteboven, maar achterstevoren (en dus afgekeerd van zijn publiek). Zoals het ND het noemde: een duidelijke boodschap, wat hier gebeurt heeft niks te maken met dit boek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 3 juni 2020 @ 06:03:13 #185
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447421
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 05:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Mooi plaatje, alleen klopt hij niet helemaal. Trump hield zijn bijbel niet ondersteboven, maar achterstevoren (en dus afgekeerd van zijn publiek). Zoals het ND het noemde: een duidelijke boodschap, wat hier gebeurt heeft niks te maken met dit boek.
De berichten waren in het begin iig dat hij hem ondersteboven hield maar dat doet er natuurlijk ook niet zoveel toe. Het is meer symbolisch voor zijn schandelijke uitbuiting van de bijbel als prop.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447422
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 04:54 schreef Kijkertje het volgende:
Nog steeds geen bewijs voor de aanwezigheid van Antifa.

kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 03:20:09 The FBI's Washington Field Office "has no intelligence indicating Antifa involvement/presence" in the violence that occurred on May 31 during the DC-area protests over the murder of George Floyd, according to an internal FBI report obtained by The Nation. https://t.co/gziclbv96P reageer retweet
[..]

Dan zullen al die antifa vlaggetjes wel nep zijn.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 3 juni 2020 @ 06:11:30 #187
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447443
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom stond Trump gisteren trouwens met een bijbel te zwaaien? Wat was het idee daarachter?
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:19 schreef AnneX het volgende:
Dat zal Jared be edacht hebben of Hope Hicks..
Biden zat met masker op in de kerk te luisteren! naar kerkleiders.
Het hele verhaal:

How Trump’s Idea for a Photo Op Led to Havoc in a Park

The clash with protesters that preceded President Trump’s walk across Lafayette Square may be remembered as one of his presidency’s defining moments.
quote:
[..]

Inside the White House nearby, Mr. Trump was coming up with his plan to walk to the church. Several administration officials said it was his own idea; two officials said that during a senior staff meeting on Tuesday, Mr. Meadows credited the president’s daughter. It was crafted during an Oval Office meeting the day before that included Ms. Trump; Mr. Meadows; Jared Kushner, the president’s son-in-law and senior adviser; and Hope Hicks, another top adviser.

At some point, Anthony Ornato, a Secret Service veteran who serves as deputy chief of staff for operations, was brought in to coordinate the logistics of the visit. Ms. Hicks came up with the visuals for how it would look. But officials privately conceded that little thought was given to what Mr. Trump would do once he actually got to the church. There was some discussion of going inside, but it was boarded up.

[..]
De usual suspects idd AnneX. Kan je het artikel lezen? Het is best lang om te copy/pasten maar wil het best doen hoor ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447485
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 05:05 schreef Kijkertje het volgende:
Exit Steve King.

axios twitterde op woensdag 03-06-2020 om 04:58:52 BREAKING: Rep. Steve King has been defeated in Iowa's Republican primary. https://t.co/RVPzF2GCFy reageer retweet
Een replubikein voor een republikein.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_193447499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Trump is een echte christian en familieman. God verbindt. Wij zijn allemaal kinderen van god ongeacht huidskleur, afkomst of klasse. Trump weet hoe belangrijk god en religie nu is. Laten we samenkomen en stoppen elkaars schedel in te slaan.
Ga weg met die hypocriete geloof onzin. Dan had trump het mededogen wat in het christendom verkondigd wordt allang moeten tonen. Alleen echt blinden geloven nog in die onzin propaganda.
  woensdag 3 juni 2020 @ 06:28:32 #190
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447512
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 06:25 schreef superniger het volgende:

[..]

Een replubikein voor een republikein.
Jaha maar Steve King is een racist van het ergste soort. Weg ermee.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447515
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 04:21 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Relschoppers. Ik maak nu even geen onderscheid wie zogenaamd "vreedzaam" heeft geprotesteerd want die lijn is super dun en valt uberhaupt niet te controleren.
Dus alle politieagenten zijn gewelddadig, want die lijn is superdun in Amerika, dat valt door het nepotisme voor het publiek niet te controleren. :D
  woensdag 3 juni 2020 @ 06:35:19 #192
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447544
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 06:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus alle politieagenten zijn gewelddadig, want die lijn is superdun in Amerika, dat valt door het nepotisme voor het publiek niet te controleren. :D
Waarom zou je nuanceren als je alles lekker zwart-wit kan houden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 06:44:27 #193
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447582
Het grote terugkrabbelen is begonnen:

JimLaPorta twitterde op woensdag 03-06-2020 om 06:32:05 (AP) New—Documents reviewed by AP show that if the National Guard can’t secure DC, 82nd will be deployed into DCA to secure WH complex, monuments, etc. Also, an update on #bayonets - soldiers have been told they won’t need them and have packed them away. https://t.co/ArVvwPwUGe reageer retweet
De bajonetten zijn niet nodig :')

AP sources: White House softens on sending troops to states
quote:
A day after threatening states that he would dispatch the military to quell protests, President Donald Trump appeared to be privately backing off his threat to deploy troops, with White House officials saying this week’s response to demonstrations across the country indicated that local governments should be able to restore order themselves.

The shift came as protests in Washington and other cities over police brutality against minorities proceeded Tuesday with relative calm, a striking contrast to the harsh crackdowns outside the White House on Monday night. The president wanted to make the aggressive action in the nation’s capital an example for the rest of the country, a senior White House official said Tuesday.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447656
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 05:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Mooi plaatje, alleen klopt hij niet helemaal. Trump hield zijn bijbel niet ondersteboven, maar achterstevoren (en dus afgekeerd van zijn publiek). Zoals het ND het noemde: een duidelijke boodschap, wat hier gebeurt heeft niks te maken met dit boek.
Ik had gelezen dat het een bijbel was die z'n dochter in haar handtas had. Aan de bladwijzer die eruit hing kon je zien dat de rug van het boek zich aan de linkerzijde bevond. Dus hield hij hem ofwel ondersteboven, ofwel was het een Hebreewse bijbel. Dat laatste lijkt me waarschijnlijk, als hij hem omgekeerd hield zou de bladwijzer er volledig uit hangen en langer geweest zijn.
Het verklaart ook waarom hij de "voorkant" niet liet zien...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door crystal_meth op 03-06-2020 07:22:04 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193447706
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Trump is een echte christian en familieman. God verbindt. Wij zijn allemaal kinderen van god ongeacht huidskleur, afkomst of klasse. Trump weet hoe belangrijk god en religie nu is. Laten we samenkomen en stoppen elkaars schedel in te slaan.
Hardop gelachen. _O-

De man die een pornoster lag aan te duwen terwijl zijn vrouw lag te baren is een familieman. _O- _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193447727
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hardop gelachen. _O-

De man die een pornoster lag aan te duwen terwijl zijn vrouw lag te baren is een familieman. _O- _O- _O-
Onbewezen fake news.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193447748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:09 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Onbewezen fake news.
Bewezen onzinprater. :W
pi_193447757
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hardop gelachen. _O-

De man die een pornoster lag aan te duwen terwijl zijn vrouw lag te baren is een familieman. _O- _O- _O-
Maar wel een échte Christian?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193447769
De anti Trump haat crew is weer verschenen in dit topic zie ik. Dan ben ik weg.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193447785
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:16 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar wel een échte Christian?
Een bijbelquiz met Trump lijkt me wel lachen. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193447798
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:17 schreef Scarface88 het volgende:
De anti Trump haat crew is weer verschenen in dit topic zie ik. Dan ben ik weg.
Wat jammer om te constateren dat je niet met gespiegelde kritiek kan omgaan, je gedraagt je net als trump in deze hele geschiedenis, komt stampvoetend binnen krijgt wat kritiek en vertrekt weer huilend de hele wereld de schuld geven van je eigen onvermogen.
pi_193447831
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een bijbelquiz met Trump lijkt me wel lachen. ;)
Nodig een paar échte true Christians uit dan voor die quiz.
Zullen wel mee lachen denk ik. :{ ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 3 juni 2020 @ 07:29:42 #203
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447871
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij daar niet aan begint:

atrupar twitterde op vrijdag 23-08-2019 om 00:56:18 Trump is a shameless BSer. Listen to him pretend that he’s a big fan of the Bible in this clip when he clearly knows nothing about it. It’s an SNL skit come to life. https://t.co/uGC3Unfgic reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193447895
quote:
DC National Guard asks for investigation into use of helicopter to target protesters

The District of Columbia National Guard has asked for an investigation into the use of a helicopter in the city to disperse crowds protesting the killing of George Floyd, officials told The Hill.

"Maj. Gen. William J. Walker, District of Columbia National Guard Commanding General, has directed an investigation into a June 1 low-flying maneuver conducted by one of our rotary aviation assets," D.C. National Guard spokeswoman Air Force Lt. Col. Brooke Davis told The Hill in a statement.

"Our highest priority is the safety of our Citizen Soldiers and Airmen who support civil authorities as they perform their duties,” the spokeswoman continued. “This is our home, and we are dedicated to the safety and security of our fellow citizens of the District and their right to safely and peacefully protest."

As police enforced a 7 p.m. curfew on Monday night, multiple helicopters were deployed to disperse protesters. Footage on social media showed an unarmed Lakota medevac craft with Red Cross markings using its rotor wash – or the downward rush of air from rotors – to disperse crowds.
https://thehill.com/homen(...)helicopter-to-target
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193447913
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:29 schreef Kijkertje het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij daar niet aan begint:

atrupar twitterde op vrijdag 23-08-2019 om 00:56:18 Trump is a shameless BSer. Listen to him pretend that he’s a big fan of the Bible in this clip when he clearly knows nothing about it. It’s an SNL skit come to life. https://t.co/uGC3Unfgic reageer retweet
Mijn hemel. :X

Complimenten trouwens voor al die filmpjes, links en andere informatie die jij - en anderen trouwens ook! - hier altijd laten zien.

Het is alleen zo veel soms, amper bij te houden voor mij. :{ :%
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 3 juni 2020 @ 07:38:24 #206
323401 Kijkertje
met filter
pi_193447942
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:34 schreef Salina het volgende:

[..]

Mijn hemel. :X

Complimenten trouwens voor al die filmpjes, links en andere informatie die jij - en anderen trouwens ook! - hier altijd laten zien.

Het is alleen zo veel soms, amper bij te houden voor mij. :{ :%
Graag gedaan ;)

Het is soms wat veel idd :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 07:59:35 #207
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193448146
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Graag gedaan ;)

Het is soms wat veel idd :D
En juist de overload van dit soort berichten maakt dat we geïrriteerd raken van figuren die Trump BLIJVEN steunen hier. Zonder ons op een duidelijke manier uit te leggen; waarom is Trump zo'n geweldige president?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:03:25 #208
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193448175
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En juist de overload van dit soort berichten maakt dat we geïrriteerd raken van figuren die Trump BLIJVEN steunen hier. Zonder ons op een duidelijke manier uit te leggen; waarom is Trump zo'n geweldige president?
Because he's owning the libs!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193448193
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En juist de overload van dit soort berichten maakt dat we geïrriteerd raken van figuren die Trump BLIJVEN steunen hier. Zonder ons op een duidelijke manier uit te leggen; waarom is Trump zo'n geweldige president?
Tis ergens wel jammer dat Hillary nu niet de leiding had. Ja toch?
pi_193448230
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Graag gedaan ;)

Het is soms wat veel idd :D
Ik volg soms dit topic, nooit veel interesse gehad in politiek, maar meer vanwege het Coronagedoe (in de VS ook). En dan het hele Corona-forum bijhouden ook nog, ik hou amper tijd over voor relaxte me-time. Geen probleem verder, dat is mijn eigen probleempje uiteraard.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:13:51 #211
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193448247
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Tis ergens wel jammer dat Hillary nu niet de leiding had. Ja toch?
is Trump hierom zo geweldig? daarmee geef je nog geen bevredigend antwoord.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193448252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Tis ergens wel jammer dat Hillary nu niet de leiding had. Ja toch?
Zeker, dan was er nu geen handelsoorlog, zat de VS in de WHO, het parijsakkkoord en een handelsakkoord met de EU. Waren er pakweg 30k minder coronadoden in de VS, waren de rellen beter in toom gehouden, werd de VS niet uitgelachen door de rest van de wereld, was Obamacare intact, waren er regels voor gezond drinkwater en waren er meer capabele rechters aangesteld. Het ironische is dat de democratische partij er veel slechter had voorgestaan waarschijnlijk met een republikeinse meerderheid in senaat en congres...
pi_193448271
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En juist de overload van dit soort berichten maakt dat we geïrriteerd raken van figuren die Trump BLIJVEN steunen hier. Zonder ons op een duidelijke manier uit te leggen; waarom is Trump zo'n geweldige president?
Dat is volgens mijn psychologie uit de dikke duim heel makkelijk omdat trump een bully is tegen alles wat maar de schijn heeft progressief te zijn waarmee deze conservatieve personen zich makkelijk kunnen identificeren. Ze spiegelen daarna hun eigen gedrag aan wat trump doet. :P
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:21:35 #214
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193448300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is volgens mijn psychologie uit de dikke duim heel makkelijk omdat trump een bully is tegen alles wat maar de schijn heeft progressief te zijn waarmee deze conservatieve personen zich makkelijk kunnen identificeren. Ze spiegelen daarna hun eigen gedrag aan wat trump doet. :P
Hier in Nederland kun je dit vertalen naar PVV/FvD adepten, die Trump als een leidraad zien om vergelijkbare politiek in Nederland te introduceren. In Kabinet Rutte 1 zagen we een voorproefje daarvan, en mislukte jammerlijk. Zo simpel is het. Ze zien nu de komende campagne in rook op gaan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juni 2020 @ 08:23:24 #215
426493 crew  PippenScottie
pi_193448315
quote:
12s.gif Op woensdag 3 juni 2020 06:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Jaha maar Steve King is een racist van het ergste soort. Weg ermee.
Soms is het beter als iemand zijn ware aard laat zien dan als iemand het probeert te verbergen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juni 2020 @ 08:25:47 #216
426493 crew  PippenScottie
pi_193448354
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:17 schreef Scarface88 het volgende:
De anti Trump haat crew is weer verschenen in dit topic zie ik. Dan ben ik weg.
Veel plezier in je safe space, broos sneeuwvlokje. *;
pi_193448379
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:25 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Veel plezier in je safe space, broos sneeuwvlokje. *;
Het is ook wel typisch om weer te vertrekken op het moment dat je claims onderuit geschoffeld wordt met wat feiten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193448409
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:17 schreef Scarface88 het volgende:
De anti Trump haat crew is weer verschenen in dit topic zie ik. Dan ben ik weg.
-O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:31:58 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_193448414
Die safe space is op slot gedaan door de NWS mods, omdat het gelijk een circlejerk van kastracistjes werd :').

Anyway, je verwacht het niet:

The FBI Finds ‘No Intel Indicating Antifa Involvement’ in Sunday’s Violence
quote:
The FBI’s Washington Field Office “has no intelligence indicating Antifa involvement/presence” in the violence that occurred on May 31 during the D.C.-area protests over the murder of George Floyd, according to an internal FBI situation report obtained exclusively by The Nation. That same day, President Donald Trump announced on Twitter that he would designate “Antifa” a terrorist organization, even though the government has no existing authority to declare a domestic group a terrorist organization, and antifa is not an organized group.

..

The report did warn that individuals from a far-right social media group had “called for far-right provocateurs to attack federal agents, use automatic weapons against protesters.” (The Nationis withholding the name of the group in order to not disrupt any potential law enforcement investigations.)

https://www.thenation.com/article/activism/antifa-trump-fbi/

We had always been at war with Eurasia Antifa.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193448436
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook wel typisch om weer te vertrekken op het moment dat je claims onderuit geschoffeld wordt met wat feiten.
En wat dan nog vervelender is dat deze types toch later op de dag weer terug komen en wederom de al eerder ontkrachten claims blijven herhalen. Een plaat die blijft hangen en soms even verdwijnt. Totdat het stoom bij deze types weer uit de oren komt vanwege de harde realiteit en dan hopen ze hier hun droomwereld bevestigd te krijgen.
pi_193448448
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:31 schreef speknek het volgende:
Die safe space is op slot gedaan door de NWS mods, omdat het gelijk een circlejerk van kastracistjes werd :').

Zonde, dat was juist zo'n leuk schedelmeterstopic. -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193448467
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 06:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]


[..]

Het hele verhaal:

How Trump’s Idea for a Photo Op Led to Havoc in a Park

The clash with protesters that preceded President Trump’s walk across Lafayette Square may be remembered as one of his presidency’s defining moments.
[..]

De usual suspects idd AnneX. Kan je het artikel lezen? Het is best lang om te copy/pasten maar wil het best doen hoor ;)
Thx en gelezen. Wat een hot feestje was het weer. 8)7
pi_193448565
Weet niet of al geplaatst is, maar ik zag de TT en vond dit wel een bevestiging dat het niet langer een overdreven hyperbool hoeft te zijn:

Black liberal, your time is up
Yes, tell the world that we are fed up. But, Black liberal, know that we are finished with you, too.

Yannick Giovanni Marshall by Yannick Giovanni Marshall
1 Jun 2020


As you ready yourself to attempt to hijack the work of radicals, to go undercover dressed in our clothes and slip into the crowd pretending that you were always there and that you are us, know that we see you. Even now, as you are preparing your watered-down Black Lives Matter syllabi and your "Hope and the Black Spring in the Time of Corona" book manuscripts, which are by now ready for press, filled as they are with the same dimly lit, unimaginative pablum about "improving race relations", feel-good "anti-racism", and "ways to move forward". We see you. We know why you have come.

You are here to translate an uprising. You are here to show your black skin so that you can claim the mantle of authority on anti-Blackness that white liberals have bestowed upon you. You are here to sit at their pundit tables, before their cameras. Your face beaming across the world as it provides the safest possible interpretation of a revolution in order to police its possibilities and pave over the threat of abolition with as mild and ineffective a reform as possible.

Although uprisings are spearheaded by radicals, we are shut out of the public discussion. Neither the Black radical, nor Black radical thought is given air time. Instead, we are forced to endure being talked about and having the revolution we fought for be defused and repackaged to be palatable to a white liberal audience.

We see you gearing up for your mission. You will not be able to blend into the crowd this time.

No interpretation of a revolution is needed. Its commentators should not be the people who yesterday were only too happy to sit at the table with white nationalists and who took smiling pictures with the "good police".

It cannot be narrated by the same people who - alongside their white liberal colleagues - jump Black radicals, beating us down with tired Martin Luther King Jr quotes in an attempt to discipline our anger and fix the boundaries of our action. Not by the same people who spew King at every opportunity, wielding him as a cudgel against those whom they have trained in the belief that King is king and his word is law.

It is a cult of King sustained, on the one hand, by the power of white liberal media, schools and corporate offices that have bled him of what little anti-colonialism he had in order to parade him for their purposes, and on the other hand, by the effective silencing of his contemporaries and his contemporary critics.

We have had to endure the silencing of people like Kwame Ture, who said, "In order for nonviolence to work, your opponent has to have a conscience. The United States has no conscience." We have endured the silencing of people like Assata Shakur, who said, "Nobody in the world, nobody in history, has ever gotten their freedom by appealing to the moral sense of the people who were oppressing them."

You have not only been complicit in the silencing of the radicals, but by hogging the mic and having the prerogative on how Black struggle is spoken of and its history remembered, you have engineered it. Even as our people are permanently incarcerated or are made refugees and hunted, they die a second death in your willful amnesia.

Black radical critics have proven to be right although you would not know it by how little their names are known and how little room you have given them. Get off the mic and give it to the people. Get off the platform and out of the newsroom. Your time is up.

For far too long, Black liberal, you have been allowed to domesticate Black radicalism. Because our oppressors prefer you to us and at any sign of trouble, rush out to find you to speak on behalf of all Black people, you have eagerly taken the chance to hog all of the mics and silence us. You weaken our revolt with your narration.

We know that even now you are preparing to invade us with your linked arms performing that played out "we shall overcome" nonsense in order to reframe destruction in the colony and of the civil order as a quest for policy changes.

You have come to firehose the fire in our uprising while pretending to be angrier and more rebellious than the rebels. As if it were not just yesterday that you were standing shoulder to shoulder with police and politicians begging for calm and agreeing that this is sad.

We know that by the immensity of your power and the relative strength of your megaphones you will have some successes in the coming fraud. But no matter how well you carve and gut this revolution and lay its skin on your face as your mask, we will still see you.

We know that when we say abolish prisons and police you will intercede on behalf of the state and white power with your deliberate mistranslation saying we asked for "less harsh sentences and more trust between the police and Black community."

When we say we want this thing over with, you will say we want "change".

When we say this white supremacist settler-colony has anti-Blackness in its DNA and is incapable of providing any adequate liberation you say, "America is failing Black people".

We say we want to get out of here. You ask "how do we move forward?" As if we do not hear in your tone the hope that all this "unrest" can be quelled and we can move quietly onto the next killing.

You insist on mistranslating us.

Black liberal, your time is up. You have held the mic for too long. Give the mic to any random protester on the street. Any one of them will have something more insightful and analytically sound to say than you do. When you dress up in clothes with our slogans and go on TV all you do is cry. What are you crying about? I cannot remember the last time I have smiled so much.

You have been smiling too long with our oppressors. There is no reason to cry when the resistance comes out. We would have thought you would be ecstatic, all you who have professed to be interested in change.

You who would speak lovingly of the English peasants of 1381 who, torch in hand, emerged from the ruins of the Black Death to burn the property of the ruling classes in the hope of emancipating themselves. But now, when Black people who are forced to witness themselves publicly hunted and tortured to death on a weekly basis rise up, you attempt to coax them away from their cigarette lighters.

When the Target starts burning down, the Black liberal will fight harder to put it out than its owners. But as Malcolm X said: "You had another Negro out in the field. The house Negro was in the minority. The masses - the field Negroes were the masses. They were in the majority. When the master got sick, they prayed that he'd die. If his house caught on fire, they'd pray for a wind to come along and fan the breeze."

They gave you the platform, but there are more of us than there are of you. The greatest trick you ever pulled off was to make it seem that it was you who represented the majority of Black people and it were those radically against colonial policing who were few and far between. Now you see us in our thousands. Stop crying.

X: "That Uncle Tom wore a handkerchief around his head. This Uncle Tom wears a top hat. He's sharp. He dresses just like you do. He speaks the same phraseology, the same language. He tries to speak it better than you do. He speaks with the same accents, same diction. And when you say, 'your army,' he says, 'our army.' He hasn't got anybody to defend him, but anytime you say 'we' he says 'we.' 'Our president,' 'our government,' 'our Senate,' 'our congressmen,' 'our this and our that.' And he hasn't even got a seat in that 'our' even at the end of the line. So this is the twentieth-century Negro."

Black liberal, as we brace for the second wave of repression from your government, remember that we still see you. When your police, your National Guard, your dogs are sicced on us, when your P W Botha/Bull Connor of a president who agitated for a Sharpeville 1960 against the migrants, prepares to commit atrocities, despite our masked shouts, stones and placards, we still see you. We know why you have come. But you are too late.

For the first time in a long while we have also been seen and know that we are not alone. Before we might have stepped out sheepishly, politely asking to consider more radical solutions, thinking that we were moving, vulnerably, naked and alone, into an open field of attack dogs.

But now that we have stridden bravely forth, without shields, into the centres of white supremacy, we have discovered that we are covered by a multitude of good people. Look at the world. We are not alone. As you jump the bandwagon and attempt to wrestle the reins away from us, know that this is a Black radicals' moment. See us.

Black radicals are here to stay. Come up off that mic and get out before you get "looted". And take those Barack and Michelle posters with you. They never belonged to us.

The arc of the moral universe is long but it bends towards Malcolm.

Peace after revolution.

Bron: Opinion Section - Al Jazeera
pi_193448575
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Trump is een echte christian en familieman. God verbindt. Wij zijn allemaal kinderen van god ongeacht huidskleur, afkomst of klasse. Trump weet hoe belangrijk god en religie nu is. Laten we samenkomen en stoppen elkaars schedel in te slaan.
Hahahahaha en hahahahaha. Dat je dit kunt menen. Bizar.
pi_193448662
Ook dit is een uitstekend verwoorde column, die laat zien wat voor "deplorables" de US zelf zijn geworden:

Yet as disappointed as I am with America's dubious modus operandi and deplorable human rights record, I have found Africa's strong and unequivocal condemnation of Floyd's agonising death a truly welcome and positive development. Without a shadow of doubt, Africans are increasingly convinced that the way forward for their countries does not uphold the American system as a model but as a cautionary tale.

De hele column hier
pi_193448927
Het aantal conflicten met de politie lijkt toch fors minder te zijn geworden. Waarschijnlijk hebben oproepen van met name de familie van George Floyd dus toch geholpen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193448929
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lastig te zeggen. Waar denk jij dat het probleem zit? Is het een inherente eigenschap van zwarte mensen? Is het een cultureel fenomeen? Is het een vicieuze cirkel?

En het blijft natuurlijk heel schattig om één enkel succesverhaal te pakken en te doen alsof anderen dus kennelijk allemaal de mentaliteit missen, maar dat is een beetje als zeggen dat die ene loterijwinnaar laat zien dat de andere deelnemers gewoon prutsers zijn.
De situatie van de Afro-Amerikanen is vooral een combinatie van verschillende oorzaken. (historisch) racisme, armoede, drugs, criminaliteit.
pi_193448947
quote:
De meest wanstaltige president in jaren.
pi_193448988
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:14 schreef Hanca het volgende:
Het aantal conflicten met de politie lijkt toch fors minder te zijn geworden. Waarschijnlijk hebben oproepen van met name de familie van George Floyd dus toch geholpen?
Of de politie laat zich minder snel provoceren en slaat er niet meteen meer op bij 1 vliegend waterflesje. Of beiden of....
pi_193449178
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:31 schreef speknek het volgende:
Die safe space is op slot gedaan door de NWS mods, omdat het gelijk een circlejerk van kastracistjes werd :').

Anyway, je verwacht het niet:

The FBI Finds ‘No Intel Indicating Antifa Involvement’ in Sunday’s Violence
[..]

https://www.thenation.com/article/activism/antifa-trump-fbi/

We had always been at war with Eurasia Antifa.
Of moet het specifiek over D.C. gaan?
pi_193449181
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:21 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

De democraten zijn al een tijd aan de verliezende hand met hun smerig spel van mensen tegen elkaar uitspelen via identity politics. Biden is ook zo iemand die alleen maar in huidskleur kan denken. Deze rellen zijn het resultaat van jarenlang mensen tegen elkaar ophitsen. Daarom is de blacks for Trump groep ook snel aan het groeien. Mensen worden wakker. Veel mensen die ik ken zijn inmiddels overgestapt van democraat naar republikein. Zelfs jarenlange trouwe democraat stemmers kunnen Nancy Pelosi niet meer luchten of zien.
Dat hoor je al 4 jaar. Democraten stappen massaal over, steun voor Trump onder de zwarte bevolking groeit, en de herverkiezing is al in de pocket.

Ik denk dat afgelopen midterms een beter beeld geven hoe de verhoudingen zijn.
pi_193449182
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Of de politie laat zich minder snel provoceren en slaat er niet meteen meer op bij 1 vliegend waterflesje. Of beiden of....
Ja, het zal een combinatie van beiden zijn, er zijn natuurlijk ook oproepen aan de politie geweest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193449199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Of moet het specifiek over D.C. gaan?
Hadden ze hun Antifa-lidmaatschapspasjes bij ja?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:38:00 #234
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193449222
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193449225
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hadden ze hun Antifa-lidmaatschapspasjes bij ja?
Ze spoten een anarchisten teken dus daarom moeten het toch wel antifa geweest zijn, dat ten rechterzijde vieze spelletjes gespeeld worden en veel leugens de wereld in geslingerd worden, dat wordt constant heel selectief vergeten door chivaz.
pi_193449235
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:33 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat hoor je al 4 jaar. Democraten stappen massaal over, steun voor Trump onder de zwarte bevolking groeit, en de herverkiezing is al in de pocket.

Ik denk dat afgelopen midterms een beter beeld geven hoe de verhoudingen zijn.
En toch zou het me niks verbazen als Trump een tweede termijn wint... :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193449247
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:33 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat hoor je al 4 jaar. Democraten stappen massaal over, steun voor Trump onder de zwarte bevolking groeit, en de herverkiezing is al in de pocket.

Ik denk dat afgelopen midterms een beter beeld geven hoe de verhoudingen zijn.
Dat is wel een bijzonder fantasie die heel sterk is gaan leven in de alt-right echokamer inderdaad. Wat op zich wel verwonderlijk is, want er leek verder weinig reden om dat aan te nemen. Het riedeltje over Democraten / linksen die minderheden alleen maar als zielig zien en ze pamperen en dat minderheden eigenlijk daarom veel beter rechts kunnen stemmen is al zo oud als de weg naar Rome, maar om de één of andere manier is men er zelf veel harder in gaan geloven de laatste jaren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193449318
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is wel een bijzonder fantasie die heel sterk is gaan leven in de alt-right echokamer inderdaad. Wat op zich wel verwonderlijk is, want er leek verder weinig reden om dat aan te nemen. Het riedeltje over Democraten / linksen die minderheden alleen maar als zielig zien en ze pamperen en dat minderheden eigenlijk daarom veel beter rechts kunnen stemmen is al zo oud als de weg naar Rome, maar om de één of andere manier is men er zelf veel harder in gaan geloven de laatste jaren.
Zie hier de kracht van propaganda door maar vaak genoeg dezelfde onzin te herhalen beginnen mensen steeds meer dat onwaarschijnlijke verhaal toch aannemelijk te gaan vinden. Vooral als ze dan ook nog eens omringd worden door mensen die in dezelfde echokamer zitten dan versterken ze elkaar door maar deze onzin voor elkaar te herhalen.

In de volkskrant staat een uitgebreid stuk over hoe fox ten werk gaat.
https://www.volkskrant.nl/cs-bb9d2920
pi_193449333
pi_193449344
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:14 schreef Hanca het volgende:
Het aantal conflicten met de politie lijkt toch fors minder te zijn geworden. Waarschijnlijk hebben oproepen van met name de familie van George Floyd dus toch geholpen?
1 Prada tas is wel genoeg voor de meeste.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193449363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:50 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Trump voldoet wonderlijk juist aan de kenmerken van de antichrudt. Een charlatan die in de harten wordt gesloten door de christelijke massa.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:55:02 #242
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193449370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:52 schreef RipCity het volgende:

[..]

1 Prada tas is wel genoeg voor de meeste.
Ik denk dat de echte demonstranten ook wat meer dit soort wangedrag in toom houden inmiddels.

Nog even los van het feit dat er meestal toch op dezelfde plekken gedemonstreerd wordt en je maar zo vaak dezelfde locatie kunt plunderen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193449375
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:52 schreef RipCity het volgende:

[..]

1 Prada tas is wel genoeg voor de meesteN.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193449393
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Okay meester.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193449419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is wel een bijzonder fantasie die heel sterk is gaan leven in de alt-right echokamer inderdaad. Wat op zich wel verwonderlijk is, want er leek verder weinig reden om dat aan te nemen. Het riedeltje over Democraten / linksen die minderheden alleen maar als zielig zien en ze pamperen en dat minderheden eigenlijk daarom veel beter rechts kunnen stemmen is al zo oud als de weg naar Rome, maar om de één of andere manier is men er zelf veel harder in gaan geloven de laatste jaren.
Zo veel mensen stemmen tegen hun eigen belang in omdat ze worden overspoeld met misleidende informatie.

Over de hele wereld zie je dat waar rechtspopulisme in opkomst is, dat daar zich grote groepen mensen uit lagere sociaal-economische klassen zich bij aansluiten. In de VS idem dito: arbeiders die vol gaan voor Trump, zakenman die om de haverklap failliet gaat, alles gekregen van pappie en nooit hard gewerkt heeft want fuck de democrats en socialists. En da's nou net de groep die zoveel baat heeft bij een sociaal vangnet wat de democraten graag voorzien.

Hier heb je ook zat mensen die ver onder modaal verdienen en toch VVD stemmen want links is stom. Maar wel elke maand huur- en zorgtoeslag beuren (en dat hard nodig hebben).

Ik vind het echt bijzonder.

De boodschappen van populisten zijn over het algemeen gewoon nieuwe formuleringen van "ik ben tegen" en "het moet anders". En als het verandering is dat je wilt is dat natuurlijk voor sommige mensen wel lekker makkelijk.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193449469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zo veel mensen stemmen tegen hun eigen belang in omdat ze worden overspoeld met misleidende informatie.

Over de hele wereld zie je dat waar rechtspopulisme in opkomst is, dat daar zich grote groepen mensen uit lagere sociaal-economische klassen zich bij aansluiten. In de VS idem dito: arbeiders die vol gaan voor Trump, zakenman die om de haverklap failliet gaat, alles gekregen van pappie en nooit hard gewerkt heeft want fuck de democrats en socialists. En da's nou net de groep die zoveel baat heeft bij een sociaal vangnet wat de democraten graag voorzien.

Hier heb je ook zat mensen die ver onder modaal verdienen en toch VVD stemmen want links is stom. Maar wel elke maand huur- en zorgtoeslag beuren.
Ja da's allemaal heel leuk, maar we hebben het hier over zwarte Amerikanen die eigenlijk al sinds de jaren '60 consistent in dezelfde orde van grootte op de Democraten stemmen. Dat was in 2016 ook niet anders. Dat is in de polls niet anders. Het verhaaltje uit de rechterhoek is ook niet anders.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193449475
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hadden ze hun Antifa-lidmaatschapspasjes bij ja?
Ja dat zie je toch.
pi_193449518
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze spoten een anarchisten teken dus daarom moeten het toch wel antifa geweest zijn, dat ten rechterzijde vieze spelletjes gespeeld worden en veel leugens de wereld in geslingerd worden, dat wordt constant heel selectief vergeten door chivaz.
Ah het zijn de white supremacists die zwarten hebben opgehitst om samen te plunderen, roven en stelen.
pi_193449529
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ja dat zie je toch.
Nee?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193449578
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De huidige Trump geeft er geen blijk van dat hij ook maar enigszins sympathiseert met de zwarte gemeenschap in de VS. Hij kan het zelfs niet veinzen.
Alleen al taaltechnisch vind ik de tegenstelling zwart/blank een vreemde.

Maar wat zijn de argumenten voor het gebruik van blank? Het gaat natuurlijk niet om letterlijk wit (ook niet om letterlijk zwart), het gaat om een categorisering.
pi_193449605
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee?
Dan moet je je zonnebril afzetten dat helpt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:27:32 #252
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193449657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Alleen al taaltechnisch vind ik de tegenstelling zwart/blank een vreemde.

Maar wat zijn de argumenten voor het gebruik van blank? Het gaat natuurlijk niet om letterlijk wit (ook niet om letterlijk zwart), het gaat om een categorisering.
Taaltechnisch gezien hadden we blank al. De vraag is dan eerder, wat is het argument om dit te veranderen naar wit?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:29:35 #253
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193449668
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ah het zijn de white supremacists die zwarten hebben opgehitst om samen te plunderen, roven en stelen.
Zoiets is wel de conclusie van de FBI. Niet helemaal, maar het schetst een duister beeld:

“The report did warn that individuals from a far-right social media group had “called for far-right provocateurs to attack federal agents, use automatic weapons against protesters.” (The Nation is withholding the name of the group in order to not disrupt any potential law enforcement investigations.)”

Dus wat nu?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:36:50 #254
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193449749
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Trump is een echte christian en familieman. God verbindt. Wij zijn allemaal kinderen van god ongeacht huidskleur, afkomst of klasse. Trump weet hoe belangrijk god en religie nu is. Laten we samenkomen en stoppen elkaars schedel in te slaan.
Ja pak de 7 zonden er eens bij. Hoogmoed, hebzucht, onkuisheid, jaloezie, vraatzucht, woede, luiheid. Geen enkele zou je aan Trump toedichten. Deze obese, narcistische miljardair, die vreemdgaat terwijl zijn zoveelste vrouw zwanger is en constant oproept tot geweld terwijl hij liever op de golfbaan staat in de zon.

Echt een familieman die de christelijke waarden uitdraagt. Net zoals jij. Stukje naastenliefde, opkomen voor de minder bedeelden, geld geven aan de zwakkeren in de samenleving enz. Allemaal dingen waar jij je hard voor maakt. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193449816
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]


[..]

Zoiets is wel de conclusie van de FBI. Niet helemaal, maar het schetst een duister beeld:

“The report did warn that individuals from a far-right social media group had “called for far-right provocateurs to attack federal agents, use automatic weapons against protesters.” (The Nation is withholding the name of the group in order to not disrupt any potential law enforcement investigations.)”

Dus wat nu?
En nu niks, ik weet wat ik heb gezien. Talloze video’s van jongeren gekleed in het zwart die winkels plunderen mensen mishandelen etc etc.
In jou ogen is dat natuurlijk een normale vorm van protest waar totaal geen vorm van organisatie achter zit. Ik zie dat toch anders, en gelukkig de president van de VS ook.
pi_193449827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Tis ergens wel jammer dat Hillary nu niet de leiding had. Ja toch?
Dan zou Corona zo maar een nog groter probleem zijn geweest omdat de rode staten natuurlijk helemaal niets aan lockdowns e.d. gedaan hadden om Hillary te trollen, was er niets in de senaat tot een stemming gekomen en had Hillary alles bij EO moeten regelen. Hooguit hadden we Kavanaugh en Gorsuch niet gehad dan.

Een ander voordeeltje was ook wel de staatsschuld geweest die een slordige 1000 miljard minder zou zijn geweest. Oh ja, en geen problemen met Iran en geen trade war met China.

Met wat pech was ze dan natuurlijk impeached om een flutreden in de tijd dat de GOP beide huizen had gehad.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193449830
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Taaltechnisch gezien hadden we blank al. De vraag is dan eerder, wat is het argument om dit te veranderen naar wit?
Die argumenten zijn bekend toch? Blank heeft de connotatie neutraal, rein, etc. En juist in het racisme-debat is het argument dat het altijd al zo is niet al te sterk.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:44:23 #258
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193449831
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En nu niks, ik weet wat ik heb gezien. Talloze video’s van jongeren gekleed in het zwart die winkels plunderen mensen mishandelen etc etc.
In jou ogen is dat natuurlijk een normale vorm van protest waar totaal geen vorm van organisatie achter zit. Ik zie dat toch anders, en gelukkig de president van de VS ook.
Is geen normale vorm van protest. Maar kennelijk zit er maar 1 terroristische organisatie achter en dat is een extreem rechtse club die de boel moedwillig wil laten escaleren. De feiten lijken dus niet te kloppen met jouw beweringen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193449849
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En nu niks, ik weet wat ik heb gezien. Talloze video’s van jongeren gekleed in het zwart die winkels plunderen mensen mishandelen etc etc.
In jou ogen is dat natuurlijk een normale vorm van protest waar totaal geen vorm van organisatie achter zit. Ik zie dat toch anders, en gelukkig de president van de VS ook.
Ik word er oprecht verdrietig van dat figuren zoals jij nog altijd vinden dat Trump goed bezig is. Mijn vertrouwen in en hoop voor de mensheid loopt daardoor een flinke deuk op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193449937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik word er oprecht verdrietig van dat figuren zoals jij nog altijd vinden dat Trump goed bezig is. Mijn vertrouwen in en hoop voor de mensheid loopt daardoor een flinke deuk op.
Het is onbegrijpelijk dat mensen als Chivaz en Scarface oprecht wéigeren om met open blik te kijken naar de geschiedenis, naar de huidige ontwikkelingen, naar de misstanden.
Wat draagt men dan bij aan een betere samenleving, allereerst in eigen land?

Het maakt mij én verdrietig én cynisch.
En tegelijkertijd wil ik geloven dat het beter kan.
pi_193449941
Weet Trump ondertussen al hoe hij een organisatie zonder organisatie wil gaan verbieden? En volgens welke wet denkt hij dat te kunnen doen, of gaat hij proberen denkbeelden te verbieden? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 10:55:24 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193449945
kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 05:10:02 Axios: Rep. Steve King has been defeated in Iowa's Republican primary. https://t.co/JpmK2tyivf reageer retweet
De RNC heeft het systeem gerigged om een status-quo-racist op de lijst te krijgen in plaats van een echte Trumpnazi. Schandalig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193450013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik word er oprecht verdrietig van dat figuren zoals jij nog altijd vinden dat Trump goed bezig is. Mijn vertrouwen in en hoop voor de mensheid loopt daardoor een flinke deuk op.
Ik vind het een goede zaak dat Antifa word gekwalificeerd als een terroristische organisatie. De vernielingen en mishandelingen mogen niet getolereerd worden.
pi_193450016
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:54 schreef AnneX het volgende:

[..]

Het is onbegrijpelijk dat mensen als Chivaz en Scarface oprecht wéigeren om met open blik te kijken naar de geschiedenis, naar de huidige ontwikkelingen, naar de misstanden.
Wat draagt men dan bij aan een betere samenleving, allereerst in eigen land?

Het maakt mij én verdrietig én cynisch.
En tegelijkertijd wil ik geloven dat het beter kan.
Ach het zijn gewoon trolletjes je weet helemaal niet of ze daadwerkelijk zo denken of dat het gewoon trollen om het trollen is. Wat mij sceptisch maakt is dat ze echt aan gigantisch geheugenverlies moeten leiden om de hele tijd met dezelfde shit te blijven komen. Maarja er happen nog steeds heel veel mensen op Chivaz. Ik snap ook niet waarom hij nog hier mag posten/ er nog op bijna elke post van hem mensen reageren.
Zelfde met zo'n scarface. Wat hij echt mooi vindt is van die Nazi propaganda achtige Trump posters? Werkelijk, ik geloof er niks van.

Kijk eens hoe goed Trump mensen verbindt
pi_193450036
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:55 schreef xpompompomx het volgende:
Weet Trump ondertussen al hoe hij een organisatie zonder organisatie wil gaan verbieden? En volgens welke wet denkt hij dat te kunnen doen, of gaat hij proberen denkbeelden te verbieden? :D
Iedere potentiele relschopper naar Guantanamo Bay toch?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Redactie Games woensdag 3 juni 2020 @ 11:03:53 #266
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193450046
Weet niet of hij al gepost was, maar witte mensen grijpen de protesten gewoon als excuus aan om lekker te rellen:
asgrdicns twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 21:20:56 SPREAD THIS SHIT!!!!!!! NOTICE HOW THE NEWS ISNT SHOWING THIS!!!!!! https://t.co/IazuHTpu2A reageer retweet
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_193450047
Wat ik het leukste vindt aan Trump op dit moment is dat hij geen enkele verkiezingsbelofte heeft waargemaakt. Maar vooral dat hij nu in plaats van voor Librul tears toch vooral zorgt dat zijn eigen supporters niet kunnen stoppen met janken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:05:12 #268
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193450057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:27 schreef DustPuppy het volgende:
Taaltechnisch gezien hadden we blank al. De vraag is dan eerder, wat is het argument om dit te veranderen naar wit?
Mensen die het nog steeds over ‘blank’ hebben, :').
Dan wil je het echt niet begrijpen, hoor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193450059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind het een goede zaak dat Antifa word gekwalificeerd als een terroristische organisatie. De vernielingen en mishandelingen mogen niet getolereerd worden.
Hoe zit dat volgens jou juridisch in elkaar dan? Want een kleine zoektocht levert dat Trump wel een boel kan willen, maar dat het niet eens kan.

We zijn ook wel benieuwd hoe je een organisatie die geen organisatie is of heeft wil verbieden? Ga je dan de denkbeelden verbieden? Want dat laatste is volgens het 1e amendement niet eens mogelijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193450081
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat ik het leukste vindt aan Trump op dit moment is dat hij geen enkele verkiezingsbelofte heeft waargemaakt. Maar vooral dat hij nu in plaats van voor Librul tears toch vooral zorgt dat zijn eigen supporters niet kunnen stoppen met janken.
Het slachtofferschap is dan ook één van de belangrijkste pijlers van het populisme.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193450090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind het een goede zaak dat Antifa word gekwalificeerd als een terroristische organisatie. De vernielingen en mishandelingen mogen niet getolereerd worden.
Maar beste vriend, Antifa en die plunderingen zijn maar een zeer beperkt onderdeel van wat er op dit moment gebeurt. Ben je echt niet in staat om dat in te zien?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:13:12 #272
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193450158
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 02:00 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Een kniebuiging maken voor de mensen die je hele stad in de fik hebben gezet en dan zeggen gecondoleerd met het verlies terwijl waarschijnlijk niemand George kende. Tja.
Ja, het is natuurlijk allemaal onzin...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 11:22:21 #273
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193450255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Trump is een echte christian en familieman. God verbindt. Wij zijn allemaal kinderen van god ongeacht huidskleur, afkomst of klasse. Trump weet hoe belangrijk god en religie nu is. Laten we samenkomen en stoppen elkaars schedel in te slaan.
Dat heeft hij wel bewezen met Stormy Daniels of met vrouw #2 die hij op zijn buro neukte terwijl hij getrouwd was met vrouw #1.
Of met zijn fraude met liefdadigheid, dat is echt heel christian, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:22:57 #274
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193450264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En nu niks, ik weet wat ik heb gezien. Talloze video’s van jongeren gekleed in het zwart die winkels plunderen mensen mishandelen etc etc.
In jou ogen is dat natuurlijk een normale vorm van protest waar totaal geen vorm van organisatie achter zit. Ik zie dat toch anders, en gelukkig de president van de VS ook.
Klopt, jij hebt de Amerikaanse variant van een kristallnacht gezien. En je bent er nog ingetuind ook, wat natuurlijk niet verrassend is. Het probleem met Trump en aanhangers als jij is dat het zo langzamerhand wel bijna onmogelijk wordt de parallelen met de jaren dertig te vermijden.

En nee Trump is geen Hitler, dat is een belediging voor Adolf. Trump is een kneus die ruimte schept voor toekomstige Adolfen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:25:17 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193450287
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 03:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Trump is een echte christian en familieman. God verbindt. Wij zijn allemaal kinderen van god ongeacht huidskleur, afkomst of klasse. Trump weet hoe belangrijk god en religie nu is. Laten we samenkomen en stoppen elkaars schedel in te slaan.
Ja hoor, een echte christian en familieman gaat zeker vreemd? Heerlijke Chgristelijke waarden heeft die man. En jij trapt erin. Het zegt ook wat over je intenties trouwens. Kerk en staat gescheiden en zo. Zou je een Moslim-president ook toestaan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193450295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar beste vriend, Antifa en die plunderingen zijn maar een zeer beperkt onderdeel van wat er op dit moment gebeurt. Ben je echt niet in staat om dat in te zien?
Zo klein zijn ze niet, al die beelden van agenten die aangevallen worden, vernielingen, brandstichtingen etc etc is echt niet zo’n klein probleem als jij hier doet voorkomen.
Niemand is tegen vreedzaam protest maar dit soort tuig moet gewoon tegengehouden worden.
Is het niet veelzeggend dat staten de controle compleet kwijt zijn en dat het leger ingezet moet worden om de orde te bewaken?
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:27:09 #277
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193450309
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
Maar beste vriend, Antifa en die plunderingen zijn maar een zeer beperkt onderdeel van wat er op dit moment gebeurt. Ben je echt niet in staat om dat in te zien?
Hij wil het niet zien.
Het is echt verspilde energie om zulke mensen met redelijkheid en argumenten te overtuigen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193450314
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Die argumenten zijn bekend toch? Blank heeft de connotatie neutraal, rein, etc. En juist in het racisme-debat is het argument dat het altijd al zo is niet al te sterk.
Ik vind sowieso het gebruiken van zwart ook niet kunnen. In het geval van Amerika kun je prima verwijzen naar Afro-Amerikanen. In Nederland naar Nederlanders met een niet westerse achtergrond. De term "zwart" gebruiken voor mensen is helemaal niet nodig en doe ik dan ook werkelijk nooit. De term blank gebruik ik wel, maar in Amerika zou je beter kunnen verwijzen naar iets als Euro-Amerikanen. De echte, oorspronkelijke Amerikanen vallen namelijk buiten beide categorieën.

Maar sowieso vind ik de indeling op basis van huidskleur erg vreemd, zelf heb ik die neiging helemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193450364

Het resultaat van dat kleine groepje die het voor de rest verpest. En dit is alleen Minneapolis, andere steden zoals Washington D.C. bijvoorbeeld hebben ook te maken gehad met dit geweld.
Overigens zie ik in dat filmpje wederom dat Antifa logo, zeker gedaan door white supremacists die massaal zwarte kleding hebben aangetrokken en zijn gaan rellen.
pi_193450387
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hoe zit dat volgens jou juridisch in elkaar dan? Want een kleine zoektocht levert dat Trump wel een boel kan willen, maar dat het niet eens kan.

We zijn ook wel benieuwd hoe je een organisatie die geen organisatie is of heeft wil verbieden? Ga je dan de denkbeelden verbieden? Want dat laatste is volgens het 1e amendement niet eens mogelijk.
Trump is toch Hitler, wat is het probleem dan?
pi_193450425
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Trump is toch Hitler, wat is het probleem dan?
:O
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193450438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:31 schreef Chivaz het volgende:

Het resultaat van dat kleine groepje die het voor de rest verpest. En dit is alleen Minneapolis, andere steden zoals Washington D.C. bijvoorbeeld hebben ook te maken gehad met dit geweld.
Overigens zie ik in dat filmpje wederom dat Antifa logo, zeker gedaan door white supremacists die massaal zwarte kleding hebben aangetrokken en zijn gaan rellen.
Helaas voor jou zegt dat echt helemaal niks.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:36:50 #283
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193450440
Hahaha, mijn vrouw zegt net dat Trump juist een uitstekend Amerikaanse Christen is (ze is zelf Amerikaans), maar dat je niet moet denken dat iemand dan vroom is...integendeel. Een familieman isie vast ook, houdt zoveel van zijn familie dat ie vreemd gaat met een pornoster en zich aan zijn dochter zou vergrijpen als het niet zijn dochter was.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193450444
https://www.foxnews.com/us/cuomo-de-blasio-riot

Hier Cuomo die het blijkbaar roerend eens is met Trump dat NYC de totale controle is verloren.
Is Cuomo nu ook een zieke man geworden of zit het nu toch ineens anders nu het van de messias af komt?
pi_193450466
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zo klein zijn ze niet, al die beelden van agenten die aangevallen worden, vernielingen, brandstichtingen etc etc is echt niet zo’n klein probleem als jij hier doet voorkomen.
Niemand is tegen vreedzaam protest maar dit soort tuig moet gewoon tegengehouden worden.
Is het niet veelzeggend dat staten de controle compleet kwijt zijn en dat het leger ingezet moet worden om de orde te bewaken?
Het leger inzetten gaat deze problemen niet oplossen. En nogmaals, het is een gigantische denkfout om de focus enkel en alleen op de plunderingen te leggen. Maar ik snap dat dat verleidelijk is voor Trump en zijn aanhangers, want dan hoef je niet luisteren naar de argumenten van de demonstranten (waarvan de meerderheid zich gewoon netjes gedraagt).

Dat Trump enkel rept over law and order, zonder de problemen te adresseren die mensen ertoe aanzetten de straat op te gaan, is ook zo enorm stupide. Ik snap niet dat je dat niet ziet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193450498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:31 schreef Chivaz het volgende:

Het resultaat van dat kleine groepje die het voor de rest verpest. En dit is alleen Minneapolis, andere steden zoals Washington D.C. bijvoorbeeld hebben ook te maken gehad met dit geweld.
Overigens zie ik in dat filmpje wederom dat Antifa logo, zeker gedaan door white supremacists die massaal zwarte kleding hebben aangetrokken en zijn gaan rellen.
Een A in een cirkel is geen Antifa logo.. :|W
pi_193450504
a, hier is het reltopic.

ik kwam dit net tegen
misschien een oud filmpje, misschien niet, maar zieke shit dit.
-O-

https://www.liveleak.com/view?t=CwYDN_1591155594

dit moet toch gewoon zo snel mogelijk gestopt worden~!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_193450542
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:37 schreef Chivaz het volgende:
https://www.foxnews.com/us/cuomo-de-blasio-riot

Hier Cuomo die het blijkbaar roerend eens is met Trump dat NYC de totale controle is verloren.
Is Cuomo nu ook een zieke man geworden of zit het nu toch ineens anders nu het van de messias af komt?
Cuomo is verre van een messias. Ook van de coronacrisis heeft hij een potje gemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193450590
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zo klein zijn ze niet, al die beelden van agenten die aangevallen worden, vernielingen, brandstichtingen etc etc is echt niet zo’n klein probleem als jij hier doet voorkomen.
Niemand is tegen vreedzaam protest maar dit soort tuig moet gewoon tegengehouden worden.
Is het niet veelzeggend dat staten de controle compleet kwijt zijn en dat het leger ingezet moet worden om de orde te bewaken?
Als er niemand tegen vreedzaam protest is vraag ik me toch echt af waarom de Amerikaanse politie die vreedzame protesten dan met traangas en knuppels te lijf gaat.

Dat agenten die zelf worden aangevallen terugslaan, dat lijkt me logisch.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:37 schreef Chivaz het volgende:
https://www.foxnews.com/us/cuomo-de-blasio-riot

Hier Cuomo die het blijkbaar roerend eens is met Trump dat NYC de totale controle is verloren.
Is Cuomo nu ook een zieke man geworden of zit het nu toch ineens anders nu het van de messias af komt?
Ik kan mij niet heugen dat hier ook maar iemand is geweest die zou hebben gesteld dat NYC het goed heeft aangepakt.

De kritiek van het stadsbestuur op het federale bestuur was wél terecht.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:48:31 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193450612
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Alleen al taaltechnisch vind ik de tegenstelling zwart/blank een vreemde.

Maar wat zijn de argumenten voor het gebruik van blank? Het gaat natuurlijk niet om letterlijk wit (ook niet om letterlijk zwart), het gaat om een categorisering.
Kijk nou uit, want mensen worden witheet als je ze wit noemt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193450627
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het leger inzetten gaat deze problemen niet oplossen. En nogmaals, het is een gigantische denkfout om de focus enkel en alleen op de plunderingen te leggen. Maar ik snap dat dat verleidelijk is voor Trump en zijn aanhangers, want dan hoef je niet luisteren naar de argumenten van de demonstranten (waarvan de meerderheid zich gewoon netjes gedraagt).

Dat Trump enkel rept over law and order, zonder de problemen te adresseren die mensen ertoe aanzetten de straat op te gaan, is ook zo enorm stupide. Ik snap niet dat je dat niet ziet.
Hij opende zijn statement met medeleven voor de nabestaanden en sympathie voor de vreedzame demonstraties, ook veroordeelde hij de moord op Floyd.
Maar de voornaamste taak van de staat/president is het beschermen van de burgers.
Ik vind het niet heel gek dat daar de focus op werd gelegd, we praten hier over de veiligheid van burgers die niets met de dood van Floyd te maken hebben maar wel hun eigendommen vernield zien worden in de naam van Floyd.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:50:40 #292
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193450636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En nu niks, ik weet wat ik heb gezien. Talloze video’s van jongeren gekleed in het zwart die winkels plunderen mensen mishandelen etc etc.
In jou ogen is dat natuurlijk een normale vorm van protest waar totaal geen vorm van organisatie achter zit. Ik zie dat toch anders, en gelukkig de president van de VS ook.
Ja, wat weet die FBI nou eigenlijk. Amateurs!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193450653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:37 schreef Chivaz het volgende:
https://www.foxnews.com/us/cuomo-de-blasio-riot

Hier Cuomo die het blijkbaar roerend eens is met Trump dat NYC de totale controle is verloren.
Is Cuomo nu ook een zieke man geworden of zit het nu toch ineens anders nu het van de messias af komt?
Messias.. :')

Je 1-dimensionale hokjesdenken is echt te simpel voor woorden.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:54:05 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193450682
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind het een goede zaak dat Antifa word gekwalificeerd als een terroristische organisatie. De vernielingen en mishandelingen mogen niet getolereerd worden.
Maar Chivaz, voordat je zulke uitspraken doet moet je wel eerst kunnen bewijzen dat het zo is. Niet zomaar wat roepen. Wil je zeggen dat de FBI hier liegt?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193450751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hij opende zijn statement met medeleven voor de nabestaanden en sympathie voor de vreedzame demonstraties, ook veroordeelde hij de moord op Floyd.
Maar wat doet deze regering om de problemen te adresseren? Er is geen dialoog, geen poging om de onderliggende oorzaken te onderzoeken. Er is niks. Verder doet Trump zijn 'medeleven' teniet met zijn opruiende tweets.

En wat moeten demonstranten met een president die zijn medeleven betuigt en vervolgens dreigt met geweld? Denk je dat ze dan naar huis gaan met het idee dat hun pijn (want zo ervaren ze het) serieus wordt genomen?

Opnieuw doet Trump alles verkeerd. Dat zijn we na 3,5 jaar natuurlijk van hem gewend, maar in tijden van crisis kunnen foute beslissingen grote gevolgen hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:03:21 #296
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193450817
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:36 schreef Vis1980 het volgende:
Hahaha, mijn vrouw zegt net dat Trump juist een uitstekend Amerikaanse Christen is (ze is zelf Amerikaans), maar dat je niet moet denken dat iemand dan vroom is...integendeel. Een familieman isie vast ook, houdt zoveel van zijn familie dat ie vreemd gaat met een pornoster en zich aan zijn dochter zou vergrijpen als het niet zijn dochter was.
Wat vindt ze christelijk aan hem dan?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193450830
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:03 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Wat vindt ze christelijk aan hem dan?
Als het gaat om 'Amerikaans Christelijk', dan associeer ik dat vooral met hypocrisie met een hoofdletter H, dus dat klopt wel. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:05:46 #298
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193450849
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hij opende zijn statement met medeleven voor de nabestaanden en sympathie voor de vreedzame demonstraties, ook veroordeelde hij de moord op Floyd.
Maar de voornaamste taak van de staat/president is het beschermen van de burgers.
Ik vind het niet heel gek dat daar de focus op werd gelegd, we praten hier over de veiligheid van burgers die niets met de dood van Floyd te maken hebben maar wel hun eigendommen vernield zien worden in de naam van Floyd.
Alleen helpt meer politiegeweld niet als men demonstreert (o.a.) tegen politiegeweld. Je ziet juist op plekken waar de politie met de mensen praat en op een normale manier met de situatie omgaat, dat de protesten minder escaleren.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193450893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:55 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 05:10:02 Axios: Rep. Steve King has been defeated in Iowa's Republican primary. https://t.co/JpmK2tyivf reageer retweet
De RNC heeft het systeem gerigged om een status-quo-racist op de lijst te krijgen in plaats van een echte Trumpnazi. Schandalig.
Zit er in Iowa een voormalige Nederlandse enclave? De man die gewonnen heeft heet Feenstra en zijn Democratische tegenstander wordt Scholten. Ik heb trouwens de indruk dat de meerderheid van Amerikanen met een Nederlandse achternaam Republikein zijn |:)
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:09:57 #300
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193450931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:08 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zit er in Iowa een voormalige Nederlandse enclave? De man die gewonnen heeft heet Feenstra en zijn Democratische tegenstander wordt Scholten. Ik heb trouwens de indruk dat de meerderheid van Amerikanen met een Nederlandse achternaam Republikein zijn |:)
Zijn ze wel geboren in de VS dan? Waar is dat geboortecertificaat? :(

Er schijnt zelfs een windmolen te zijn.
pi_193450964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zijn ze wel geboren in de VS dan? Waar is dat geboortecertificaat? :(
Dat vraag je je dan af hé |:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')