abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 mei 2020 @ 20:01:21 #1
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_193406499



https://everydayastronaut(...)irst-crewed-mission/

quote:
Historische lancering succesvol verlopen: Crew Dragon raast richting ISS

NASA-astronauten Bob Behnken en Doug Hurley zijn zojuist vertrokken vanaf Cape Canaveral in Florida met de Crew Dragon van SpaceX. De historische lancering verliep zonder problemen en het duo raast nu met 27.000 kilometer per uur richting ruimtestation ISS. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een commercieel bedrijf mensen naar de ruimte brengt.

Iets voor half tien vanavond (Nederlandse tijd) is de Crew Dragon gelanceerd vanaf het legendarische platform 39A op lanceerbasis Cape Canaveral in Florida. Met behulp van een Falcon 9 raket werden astronauten Bob Behnken en Doug Hurley richting het International Space Station (ISS) geschoten. Lange tijd was het onzeker of de lancering door zou gaan vanwege de slechte weersomstandigheden. Uiteindelijk bleken deze goed genoeg om de historische vlucht door te laten gaan.



De lancering verliep vlekkeloos. De eerste trap van de raket, die ervoor zorgde dat de capsule loskwam van de grond, landde ongeveer 10 minuten na de lancering veilig en gecontroleerd op een speciaal schip op de Atlantische Oceaan. Het schip, Ofcourse I Still Love You genaamd, brengt de draagraket naar de wal voor hergebruik.

Het is voor het eerst sinds 2011 dat er mensen de ruimte in worden geschoten vanaf Amerikaanse bodem. Crew Dragon heeft het ISS ruimtestation als bestemming, een vlucht van 19 uur. De ruimtereis heeft nog een primeur. Het is voor het eerst dat mensen door een commercieel bedrijf, SpaceX is van Tesla-baas Elon Musk, in de ruimte worden gebracht.



President Donald Trump en vice-president Mike Pence waren bij de lancering aanwezig. Daarmee is Trump pas de derde zittende president die een lancering bijwoont. Ook zijn er ondanks corona duizenden mensen in de buurt om te kijken. Vanuit Nederland is er niets te zien; het is even rond half tien, als de Crew Dragon over Europa schiet, nog niet donker genoeg.

https://www.ad.nl/buitenl(...)chting-iss~a93f2d19/

Bemanning:


quote:
Robert Louis Behnken

Robert (Bob) Louis Behnken (Creve Coeur, 28 juli 1970) is een Amerikaans ruimtevaarder. Behnkens eerste ruimtevlucht was STS-123 met de spaceshuttle Endeavour en vond plaats op 11 maart 2008. Tijdens de missie werd het eerste deel van de Japanse Experimentmodule naar het Internationaal ruimtestation ISS gebracht.

In totaal heeft Behnken twee ruimtevluchten op zijn naam staan. Tijdens zijn missies maakte hij zes ruimtewandelingen. Hij is getrouwd met astronaute Megan McArthur. Behnken is een van de vier astronauten die trainen en feedback geven aan ruimtevaartuig-ontwikkelaars Boeing en SpaceX om deel te nemen aan het Commercial Crew programma van NASA. Op 3 augustus 2018 werd de selectie van Behnken als astronaut voor SpaceX testvlucht SpX-DM2 bekendgemaakt. Dit is de eerste bemande vlucht met een ruimtevaartuig van het type Dragon 2 (ook wel Crew Dragon).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Behnken

quote:
Douglas Gerald Hurley


Douglas Gerald Hurley (Endicott (New York), 21 oktober 1966) is een Amerikaans ruimtevaarder. Hurley zijn eerste ruimtevlucht was STS-127 met de spaceshuttle Endeavour en vond plaats op 15 juli 2009. Tijdens de missie werd het laatste onderdeel van de Japanse Experimentmodule Kibo naar het Internationaal ruimtestation ISS gebracht.

In totaal heeft Hurley twee ruimtevluchten op zijn naam staan. Hij is een van de vier astronauten die trainen en feedback geven aan ruimtevaartuig-ontwikkelaars Boeing en SpaceX om deel te nemen aan het Commercial Crew programma van NASA. Op 3 augustus 2018 werd de selectie van Hurley als astronaut voor SpaceX testvlucht SpX-DM2 bekendgemaakt. Dit is de eerste bemande vlucht met een ruimtevaartuig van het type Dragon 2 (ook wel Crew Dragon). Hij is getrouwd met astronaute Karen Nyberg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Douglas_Hurley

Livestreams:
NASATV:

SpaceX:

SpaceX Mission Control:

NASASpaceflight:

Everyday Astronaut:


Everyday Astronaut op bezoek bij SpaceX en Crew Dragon:

Crew Dragon Pad Abort test 06-05-2015:

Crew Dragon Demo-1 02-03-2019:


Crew Dragon In-Flight abort 19-01-2020:

OP vul ik nog aan ;)
pi_193406506
Edit.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2020 20:03:09 ]
  zondag 31 mei 2020 @ 20:02:23 #3
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_193406512
Foutje in topic nummer. Sorry jongens, iets te enthusiast.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:58 schreef RAVW het volgende:

[..]

de raket zal geen probleem wezen maar de reis zelf ... dat duurt gemiddeld 8 maanden
als ze dat kunnen terug brengen zal het gaan lukken , want dan kunnen genoeg eten en drinken mee nemen en de ook zijn d e astronauten minder lang aan straling bloot gesteld
maar het gata voor al omde kosten die een ship kost met 8 maanden voetsel en andere dingen mee te nemen ... en dan ook weer terug dat word een veel te zware belasting en gewicht
meer info
https://www.scientias.nl/(...)-naar-mars-halveren/
Ze willen meerdere raketten sturen dacht ik. Dus genoeg payload.
pi_193406517
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:58 schreef RAVW het volgende:

[..]

de raket zal geen probleem wezen maar de reis zelf ... dat duurt gemiddeld 8 maanden
als ze dat kunnen terug brengen zal het gaan lukken , want dan kunnen genoeg eten en drinken mee nemen en de ook zijn d e astronauten minder lang aan straling bloot gesteld
maar het gata voor al omde kosten die een ship kost met 8 maanden voetsel en andere dingen mee te nemen ... en dan ook weer terug dat word een veel te zware belasting en gewicht
meer info
https://www.scientias.nl/(...)-naar-mars-halveren/
Maar wat zeg je hier nu eigenlijk mee? Niet dat het niet kan toch? In theorie kan Musk gewoon besluiten om wél voor die 8 maanden te gaan en de gok te wagen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 31 mei 2020 @ 20:03:12 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193406524
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:02 schreef Wruijff het volgende:
Foutje in topic nummer. Sorry jongens, iets te enthusiast.
[..]

@sp3c :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193406525
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:54 schreef Wruijff het volgende:

[..]

Ze hebben binnen 6 jaar wel een rakket die naar Mars kan. Ontwikkeling met Starship gaan snel. SN5 staat klaar en SN6 en SN7 zijn ze deze maand mee begonnen met bouwen en kunnen binnen 2-3 maand gebruikt worden. Ze gaan snel.
Dit vind ik interessante info. Hoe kom je bij die geschatte 6 jaar?
  zondag 31 mei 2020 @ 20:03:48 #7
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_193406533
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:01 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit vind ik interessante info. Hoe kom je bij die geschatte 6 jaar?
Gut feeling. Ze gaan echt snel en ze hebben al veel expertise die ze voor Starship slechts op grotere schaal hoeven toe te passen (zoals het landen). En Elon heeft het zelf gehad over de eerste vluchten in 2022/2024. Tel daar nog 2 jaar bij op voor Elon's beruchte enthousiasme in planning en 6 jaar gaat ze vast lukken. Bemand zal wellicht pas eind jaren 20 zijn als het niet in de jaren 30 is.
pi_193406583
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:03 schreef Wruijff het volgende:

[..]

Gut feeling. Ze gaan echt snel. En Elon heeft het zelf gehad over de eerste vluchten in 2022/2024. Tel daar nog 2 jaar bij op voor Elon's beruchte enthousiasme in planning en 6 jaar gaat ze vast lukken.
Kan allemaal prima maar ik mis een beetje concreetheid. Even stapsgewijs:

1. Binnen 3 jaar naar de maan. Gaan we dit doen met dezelfde raket als de raket die naar Mars gaat?
2. Daarna: Mars. Hoe gaan we dit doen, is al duidelijk hoe de raket buiten de dampkring kan worden voorzien van brandstof? Ja of nee?
3. Hoe gaan we landen op Mars? Is het al duidelijk of de eerste lichting op Mars moet blijven of terug kan?
pi_193406625
Mars is niet hetzelfde als naar de maan, de moeilijkheid om daar op te landen is nog wel een paar factoren hoger.. of je crasht op Mars, of je mist en vliegt er voorbij.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_193406647
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:08 schreef Ener-G het volgende:
Mars is niet hetzelfde als naar de maan, de moeilijkheid om daar op te landen is nog wel een paar factoren hoger.. of je crasht op Mars, of je mist en vliegt er voorbij.
Precies, dus dat lijkt me op dit moment de grootste horde om te nemen. Maar ik ben benieuwd hoe concreet die plannen al zijn, dat mis ik een beetje in het verhaal.

We kunnen natuurlijk al wel vliegen naar Mars, die technologie is er. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2020 20:10:23 ]
  zondag 31 mei 2020 @ 20:11:36 #11
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193406667
even ver voor uit kijken waarom maken ze niet van die grote space ships zo als in starwars of star trek .. zo dat we gewoon een halve stad aan mensen mee kunnen nemen en voetsel en drinken daarop kunnen verbouwen en maken ... en genoeg andere dingen , en vanuit daar dan als ze vlakbij mars zijn kleinere schepen er op afsturen voor verkenning en landen ...
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zondag 31 mei 2020 @ 20:11:44 #12
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_193406669
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:06 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Kan allemaal prima maar ik mis een beetje concreetheid. Even stapsgewijs:

1. Binnen 3 jaar naar de maan. Gaan we dit doen met dezelfde raket als de raket die naar Mars gaat?
2. Daarna: Mars. Hoe gaan we dit doen, is al duidelijk hoe de raket buiten de dampkring kan worden voorzien van brandstof? Ja of nee?
3. Hoe gaan we landen op Mars? Is het al duidelijk of de eerste lichting op Mars moet blijven of terug kan?
1. Ik heb Elon nog niet concreet over de maan gehoord. Elon is meer gefocussed op Mars. Een Falcon Heavy is vast krachtig genoeg om een voertuig naar de maan te sturen.
2. Dat is voor SpaceX al duidelijk inderdaad. Ze gebruiken een brandstofmengsel dat op Mars te genereren valt. De details zou ik voor je op moeten zoeken maar dit is al uitgedokterd.
3. Hoe bedoel je dit? De volgende concept art is visie van SpaceX voor hoe het eruit zou moeten zien (al zullen ze over 1-2 jaar vast een veranderde visie hebben wanneer ze het een en ander verder uitwerken).

pi_193406726
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:11 schreef Wruijff het volgende:

[..]

1. Ik heb Elon nog niet concreet over de maan gehoord. Elon is meer gefocussed op Mars. Een Falcon Heavy is vast krachtig genoeg om een voertuig naar de maan te sturen.
2. Dat is voor SpaceX al duidelijk inderdaad. Ze gebruiken een brandstofmengsel dat op Mars te genereren valt. De details zou ik voor je op moeten zoeken maar dit is al uitgedokterd.
3. Hoe bedoel je dit? De volgende concept art is visie van SpaceX voor hoe het eruit zou moeten zien (al zullen ze over 1-2 jaar vast een veranderde visie hebben wanneer ze het een en ander verder uitwerken).

[ afbeelding ]
1. Elon wil ook naar de maan, al is het slechts een bijtoneel.
2. Zou je me deze info inderdaad kunnen opsturen?
3. Ten eerste de vraag hoe we gaan landen, en ten tweede de vraag of de eerste lichting op Mars moet blijven of wel weer terug kan.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 31 mei 2020 @ 20:15:20 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193406730
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:06 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Kan allemaal prima maar ik mis een beetje concreetheid. Even stapsgewijs:

1. Binnen 3 jaar naar de maan. Gaan we dit doen met dezelfde raket als de raket die naar Mars gaat?
2. Daarna: Mars. Hoe gaan we dit doen, is al duidelijk hoe de raket buiten de dampkring kan worden voorzien van brandstof? Ja of nee?
3. Hoe gaan we landen op Mars? Is het al duidelijk of de eerste lichting op Mars moet blijven of terug kan?
1. Een aangepaste versie van Starship: Starship Moon. Details zijn nog niet duidelijk.
2. ISRU
3. Hoe gaan we landen op Mars? Wat bedoel je? En wat de plannen zijn wat betreft het verblijf, dat moet je Elon vragen :T

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sabatier_reaction
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 20:17:10 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193406771
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:03 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

@:Sp3c :T
#24?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 31 mei 2020 @ 20:17:47 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193406780
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

#24?
:Y :Y ^O^ ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 31 mei 2020 @ 20:18:01 #17
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_193406785
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:15 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

1. Elon wil ook naar de maan, al is het slechts een bijtoneel.
2. Zou je me deze info inderdaad kunnen opsturen?
3. Ten eerste de vraag hoe we gaan landen, en ten tweede de vraag of de eerste lichting op Mars moet blijven of wel weer terug kan.
Tweede vraag punt 3, heb ik nog niets over gehoord. Misschien kun je eens aan een SpaceX Q&A meedoen en het vragen. Wellicht heeft Elon hier al over nagedacht. Al is dit wel ver weg. Ze gaan eerst een onbemande vlucht doen naar Mars (dat lijkt me logisch).

1ste vraag punt 3, zie deze animatie film van SpaceX eens.

pi_193406799
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

1. Een aangepaste versie van Starship: Starship Moon. Details zijn nog niet duidelijk.
2. ISRU
3. Hoe gaan we landen op Mars? Wat bedoel je? En wat de plannen zijn wat betreft het verblijf, dat moet je Elon vragen :T
Ok, zo komen we ergens.

1. Thanks, duidelijk.
2. Interessant, maar tot nu toe allesbehalve concreet dus? Kan dan toch nog jaren duren voordat je die brandstof op Mars kunt genereren?
3. Hoe ga je met zo'n dikke raket landen op Mars en hoe ga je de astronauten ooit terugsturen naar de aarde?
pi_193406816
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:18 schreef Wruijff het volgende:

Ze gaan eerst een onbemande vlucht doen naar Mars (dat lijkt me logisch).

En hoe realistisch is het dat dit binnen een paar met de Falcon gaat lukken?
  zondag 31 mei 2020 @ 20:20:20 #20
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_193406824
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:11 schreef Wruijff het volgende:

[..]

1. Ik heb Elon nog niet concreet over de maan gehoord. Elon is meer gefocussed op Mars. Een Falcon Heavy is vast krachtig genoeg om een voertuig naar de maan te sturen.
2. Dat is voor SpaceX al duidelijk inderdaad. Ze gebruiken een brandstofmengsel dat op Mars te genereren valt. De details zou ik voor je op moeten zoeken maar dit is al uitgedokterd.
3. Hoe bedoel je dit? De volgende concept art is visie van SpaceX voor hoe het eruit zou moeten zien (al zullen ze over 1-2 jaar vast een veranderde visie hebben wanneer ze het een en ander verder uitwerken).

[ afbeelding ]
Het is geen Online BS-game



Er is daar buiten in "Space" nix, geen zak te doen… levenloze zuurstofloze onherbergzame kale rotzooi planeten waar tientlallen jaren peperdure supply rakketten heen moeten met nul/zero verdienmodel om die "nederzettingen in leven te houden…

Wakker worden…
  zondag 31 mei 2020 @ 20:21:17 #21
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_193406851
Zie dat filmpje maar eens. En Falcon gaat niet naar Mars.
pi_193406885
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:18 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ok, zo komen we ergens.

1. Thanks, duidelijk.
2. Interessant, maar tot nu toe allesbehalve concreet dus? Kan dan toch nog jaren duren voordat je die brandstof op Mars kunt genereren?
3. Hoe ga je met zo'n dikke raket landen op Mars en hoe ga je de astronauten ooit terugsturen naar de aarde?
Vraag het anders eens aan:
Mars-Travel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193406898
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:20 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Het is geen Online BS-game

[ afbeelding ]

Wakker worden…
Ga jij dan slapen? Fijn :)
  zondag 31 mei 2020 @ 20:26:20 #24
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_193406943
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:23 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ga jij dan slapen? Fijn :)
Lijkt me een goed plan...
  zondag 31 mei 2020 @ 20:28:06 #25
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_193406967
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:20 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Het is geen Online BS-game

[ afbeelding ]

Er is daar buiten in "Space" nix, geen zak te doen… levenloze zuurstofloze onherbergzame kale rotzooi planeten waar tientlallen jaren peperdure supply rakketten heen moeten met nul/zero verdienmodel om die "nederzettingen in leven te houden…

Wakker worden…
je hebt gelijk dat het een grote uitdaging is om die settlements self-sustaining te laten worden. Maar dé reden waarom SpaceX dit doet is om de mensheid een uitstervings-scenario als met de dinosauriers te laten overleven. Dat gaat een 'verdienmodel' voorbij.

  zondag 31 mei 2020 @ 20:29:36 #26
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_193406993
En je kunt twijfelen aan Elon Musk wat je wil, maar tot nu toe bewijst hij constant de twijfelaars verkeerd. Of dat nu met Tesla of met SpaceX is :)
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 31 mei 2020 @ 20:30:25 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193407016
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:18 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ok, zo komen we ergens.

1. Thanks, duidelijk.
2. Interessant, maar tot nu toe allesbehalve concreet dus? Kan dan toch nog jaren duren voordat je die brandstof op Mars kunt genereren?
3. Hoe ga je met zo'n dikke raket landen op Mars en hoe ga je de astronauten ooit terugsturen naar de aarde?
2. De eerste missies zijn daarom ook onbemand ;) Het eerste wat ze daar neer moeten zetten is een installatie om brandstof te kunnen maken.
Robert Zubrin zei onlangs nog tegen Musk dat er ontzettend veel zonnepanelen voor nodig zijn. Reactie van Musk: "So be it" :T

3. Starship krijgt een landingsgestel en zal net als de Falcons verticaal landen. Zie voor re-entry 16:15 dit filmpje:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193407060
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:30 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

2. De eerste missies zijn daarom ook onbemand ;) Het eerste wat ze daar neer moeten zetten is een installatie om brandstof te kunnen maken.
Robert Zubrin zei onlangs nog tegen Musk dat er ontzettend veel zonnepanelen voor nodig zijn. Reactie van Musk: "So be it" :T

3. Starship krijgt een landingsgestel en zal net als de Falcons verticaal landen. Zie voor re-entry 16:15 dit filmpje:
Dankjewel. Dit zijn dus de grootste 2 hobbels op weg naar Mars?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 31 mei 2020 @ 20:44:42 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193407266
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:33 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dankjewel. Dit zijn dus de grootste 2 hobbels op weg naar Mars?
Een van de vele hobbels :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193407348
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:29 schreef Wruijff het volgende:
En je kunt twijfelen aan Elon Musk wat je wil, maar tot nu toe bewijst hij constant de twijfelaars verkeerd. Of dat nu met Tesla of met SpaceX is :)
Vind zijn uitspraken over Corona een beetje kortzichtig en dom, maar voor de rest:

Elon God _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_193407386
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:44 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Een van de vele hobbels :)
Ik zie net ook dat je maar 1 keer in de 26 maanden kunt vertrekken. Dat is ook vrij zuur.
  zondag 31 mei 2020 @ 21:00:02 #32
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_193407512
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:50 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Vind zijn uitspraken over Corona een beetje kortzichtig en dom, maar voor de rest:

Elon God _O_
Ja klopt, dat en met de uitspraken over fascisme was 1 van de weinige keren dat ik Elon uit de echt uit de bocht vond gaan. Dat gedoe met die duiker en het pot-smoking zijn een paar andere momenten. Maar goed. Gisteravond vond ik hem wel de goede dingen zeggen. Zag er weer hinged uit. Niet zoals tijdens die Tesla 'production hell' stress van vorig jaar.
pi_193407931
Misschien even kijken, verveel me toch
Moeten zij weten
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 31 mei 2020 @ 21:23:10 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193407933
quote:
Deze sla ik even over :P Sinds gistermiddag zit ik al te kijken, nu even ontspanning :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193408492
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Deze sla ik even over :P Sinds gistermiddag zit ik al te kijken, nu even ontspanning :D
tssk, nep-fan! ;)

Voor degenen met vrij uitzicht op de horizon, straks om 22:25 is het ISS weer te zien:
https://james.darpinian.com/satellites/
pi_193409599
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

tssk, nep-fan! ;)

Voor degenen met vrij uitzicht op de horizon, straks om 22:25 is het ISS weer te zien:
https://james.darpinian.com/satellites/
Gezien 8-)

Ook bewegend te zien: Video
pi_193409851
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:43 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Gezien 8-)
[ afbeelding ]
Ook bewegend te zien: Video
Nice, bij mij stonden er een paar bomen in de weg en iets te veel sluierbewolking.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 31 mei 2020 @ 22:57:24 #39
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193409882
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:43 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Gezien 8-)
[ afbeelding ]
Ook bewegend te zien: Video
Nice!!!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193410174
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

tssk, nep-fan! ;)

Voor degenen met vrij uitzicht op de horizon, straks om 22:25 is het ISS weer te zien:
https://james.darpinian.com/satellites/
Hoorde gister hier iemand zeggen dat het weer enkele dagen zou duren
Moeten zij weten
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 31 mei 2020 @ 23:25:09 #41
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193410543
Ondertussen in Boca Chica
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193410627
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:10 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Hoorde gister hier iemand zeggen dat het weer enkele dagen zou duren
:@ :P

Blijkbaar is https://james.darpinian.com/satellites/ niet helemaal volledig in de toekomstige mogelijkheden.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 31 mei 2020 @ 23:30:31 #43
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193410691
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:27 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

:@ :P

Blijkbaar is https://james.darpinian.com/satellites/ niet helemaal volledig in de toekomstige mogelijkheden.
Hey dat is ook een toffe site!! :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Puzzie op 01-06-2020 12:09:51 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 31 mei 2020 @ 23:35:48 #44
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193410827
Wow!! :o
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193411486
En hoe verklaren we deze muis in space ??????????

https://twitter.com/BeachMilk/status/1267018581633495040?s=20
  maandag 1 juni 2020 @ 00:10:54 #46
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193411536
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
En hoe verklaren we deze muis in space ??????????

https://twitter.com/BeachMilk/status/1267018581633495040?s=20
Ik vermoed dat het een stuk ijs is. Dit is niet de eerste keer dat er in beelden van een lancering raar gevormde stukken ijs voorbij komen.
pi_193411580
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het een stuk ijs is. Dit is niet de eerste keer dat er in beelden van een lancering raar gevormde stukken ijs voorbij komen.
Dat moet haast wel.... maar het lijkt toch verdacht veel op een muis... of rat qua beweging :D

hier @ 1:04:30

  maandag 1 juni 2020 @ 00:15:17 #48
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193411626
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Dat moet haast wel.... maar het lijkt toch verdacht veel op een muis... of rat qua beweging :D

hier @ 1:04:30

Deze mensen hebben het al helemaal uitgevogeld: https://www.metabunk.org/(...)frozen-oxygen.11050/

Ze zeggen dat het een brok bevroren zuurstof is. Het artikel laat ook een hele serie video's zien van gevallen waarbij dat soort materiaal eerder te zien was tijdens een lancering.
pi_193411663
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Deze mensen hebben het al helemaal uitgevogeld: https://www.metabunk.org/(...)frozen-oxygen.11050/

Ze zeggen dat het een brok bevroren zuurstof is. Het artikel laat ook een hele serie video's zien van gevallen waarbij dat soort materiaal eerder te zien was tijdens een lancering.
Ah, ja..ik zat ook al te lezen, sommigen zeggen zelfs dat het beeld een kopie is van december 5, 2019. :D

Ik ken wel een verhaal over de mug die het overleeft had aan de buitenkant.

Hier wat duidelijker...


Ijs.. hmm op een gloeiend hete motor heen en weer rennend.
  maandag 1 juni 2020 @ 00:30:07 #50
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193411904
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ah, ja..ik zat ook al te lezen, sommigen zeggen zelfs dat het beeld een kopie is van december 5, 2019. :D

Ik ken wel een verhaal over de mug die het overleeft had aan de buitenkant.

Hier wat duidelijker...


Ijs.. hmm op een gloeiend hete motor heen en weer rennend.

De straalpijp is gloeiend heet maar het deel erboven niet. Je ziet daar de dikke buizen lopen van de turbopump (waar de "muis" over zou lopen) die juist ijskoude brandstof bevat.
pi_193411952
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

De straalpijp is gloeiend heet maar het deel erboven niet. Je ziet daar de dikke buizen lopen van de turbopump (waar de "muis" over zou lopen) die juist ijskoude brandstof bevat.
Aha, dat maakt het een stuk aannemelijker! ^O^

Desalnietemin interresant phenomeen.

Aangezien er daar geen "lucht" is.. is er eigenlijk ook geen reden voor dat ijs om te bewegen.
Behalve dan eventuele mechanische vibratie.
pi_193412843
Wat ik me van Everyday Astronaut meen te herinneren is dat dat ijs bevroren brokken zuurstof (liquid oxygen?) zijn. Hoe wat waar precies weet ik niet meer helemaal.
pi_193412865
Om te weten wanneer het ISS weer overkomt (en andere satellieten), gebruik ik de app "ISS Detector". Die kan ook meldingen geven, vlak voordat 'ie overkomt. Volgens de app is de volgende mogelijkheid pas weer op 1 juli ;(
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 1 juni 2020 @ 12:01:14 #54
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193416934
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
En hoe verklaren we deze muis in space ??????????

https://twitter.com/BeachMilk/status/1267018581633495040?s=20
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 1 juni 2020 @ 12:18:22 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193417163
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:01 schreef puzziepie het volgende:

[..]

:D
Bizarre tweets en video's op die tijdlijn. Ik hoop toch dat een deel professioneel getrol is :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 1 juni 2020 @ 12:19:25 #56
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193417175
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bizarre tweets en video's op die tijdlijn. Ik hoop toch dat een deel professioneel getrol is :P
Ja! :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 1 juni 2020 @ 12:29:45 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193417315
Dit wordt toch geen verdedig de werkelijkheid topic
pi_193417529
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:29 schreef xzaz het volgende:
Dit wordt toch geen verdedig de werkelijkheid topic
Lijkt me niet de bedoeling nee, daar is dit topic voor: BNW / Fakery in Space #12 - Dragon Crew

Al vond ik die zogenaamde muis wel geinig gevonden. _O-
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 1 juni 2020 @ 12:51:56 #59
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193417604
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:45 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Lijkt me niet de bedoeling nee, daar is dit topic voor: BNW / Fakery in Space #12 - Dragon Crew

Al vond ik die zogenaamde muis wel geinig gevonden. _O-
Fakery in space!! WTF :D _O-
Dat topic had ik nog niet gezien :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 1 juni 2020 @ 13:17:02 #60
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193417976
ook wel een mooi filmpje van hoede raketen over de jaren steeds groter worden .. en ook mooier
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_193418441
Detailfoto van de puinhopen van SN4 (inmiddels al opgeruimd!)




Ze hebben de standaard waar SN4 op stond inmiddels gesloopt, te veel beschadigd. Gelukkig waren ze al bezig met een 2e standaard te bouwen.


Mooie detailfoto van een deel van SN6 (incl. Tesla-batterij bovenop):


(Meer foto's op: https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=48895.3300)
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 1 juni 2020 @ 14:13:11 #62
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193418538
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:03 schreef Tourniquet het volgende:
Detailfoto van de puinhopen van SN4 (inmiddels al opgeruimd!)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze hebben de standaard waar SN4 op stond inmiddels gesloopt, te veel beschadigd. Gelukkig waren ze al bezig met een 2e standaard te bouwen.
[ afbeelding ]

Mooie detailfoto van een deel van SN6 (incl. Tesla-batterij bovenop):
[ afbeelding ]

(Meer foto's op: https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=48895.3300)
Wauw!! ^O^
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193418544
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:17 schreef RAVW het volgende:
ook wel een mooi filmpje van hoede raketen over de jaren steeds groter worden .. en ook mooier
Die raketten staan niet op chronologische volgorde. Saturn 5 uit de jaren 60 wordt pas met Starship overtroffen.
pi_193419117
De volgende SpaceX-lancering (Starlink V1 L7) staat nu gepland voor 4 juni om 03:25 NL-tijd (nacht van woensdag op donderdag). De booster die wordt gebruikt (B1049) heeft al 4 eerdere vluchten gemaakt.

Inmiddels is droneship "Just Read the Instructions" onderweg naar de landingszone, terwijl "Of Course I Still Love You" op de terugweg is met de Crew Demo-2 booster.

SpaceXFleet twitterde op maandag 01-06-2020 om 00:22:22 Of Course I Still Love You is returning from the Demo-2 mission with Falcon 9.

Just Read the Instructions is en-route to the landing zone for the Starlink mission.

This is the first time that SpaceX has operated two droneships in the same ocean simultaneously for real missions. reageer retweet
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 1 juni 2020 @ 15:47:14 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193419442
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:03 schreef Tourniquet het volgende:
Detailfoto van de puinhopen van SN4 (inmiddels al opgeruimd!)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze hebben de standaard waar SN4 op stond inmiddels gesloopt, te veel beschadigd. Gelukkig waren ze al bezig met een 2e standaard te bouwen.
[ afbeelding ]

Mooie detailfoto van een deel van SN6 (incl. Tesla-batterij bovenop):
[ afbeelding ]

(Meer foto's op: https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=48895.3300)
Geweldige foto's! Vooral de balk van de standaard die zich in het dak van het gebouw geboord heeft :o Wel jammer dat de standaard beschadigd is, ik had graag 2 Starships tegelijkertijd op de standaards zien staan :T Naja, even een nieuwe lassen en gaan :+

Ik ben wel benieuwd wanneer we SN5 compleet gaan zien. Ik gok over een weekje of 3 :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193420007
Over een half uurtje (17:15) een live event vanuit het ISS:


quote:
Starting at 11:15 a.m. EDT, you can hear from NASA astronauts currently living and working 250 miles above Earth aboard our orbiting laboratory. Tune in to hear International Space Station Commander Chris Cassidy and Flight Engineers Bob Behnken and Doug Hurley report live on our historic #LaunchAmerica mission
Heb eigenlijk niet zo'n zin in weer zo'n patriottisch gebeuren, maar misschien toch even interessant.
pi_193420148
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bizarre tweets en video's op die tijdlijn. Ik hoop toch dat een deel professioneel getrol is :P
Ik bedoel iig geen trolling... gewoon gezond verstand.

Laten we de muis ff vergeten, dan is het nog vreemd dat een stuk ijs zo beweegt.

Aangezien er geen zwaartekracht is, zou een stuk ijs na het "afbreken" gewoon op dezelfde koers moeten mee vliegen... niet een dansje op de moter gaan maken.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het komt door mechanische vibratie en inertia, maar dan nog blijft het een intrigerend stukje beeld.
  maandag 1 juni 2020 @ 19:08:35 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193422434
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 16:53 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik bedoel iig geen trolling... gewoon gezond verstand.

Laten we de muis ff vergeten, dan is het nog vreemd dat een stuk ijs zo beweegt.

Aangezien er geen zwaartekracht is, zou een stuk ijs na het "afbreken" gewoon op dezelfde koers moeten mee vliegen... niet een dansje op de moter gaan maken.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het komt door mechanische vibratie en inertia, maar dan nog blijft het een intrigerend stukje beeld.
Zwaartekracht is nog steeds 99% natuurlijk, op die hoogte (in het ISS ook).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193423361
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zwaartekracht is nog steeds 99% natuurlijk, op die hoogte (in het ISS ook).
99% van de aardse zwaartekracht in het ISS? Dat gaat boven mijn pet.
Maar prima, ik laat het erbij, anders ben ik weer de trol ;)

Edit: Of bedoel je 1%?

Laat ook maar, geen zin in. Toch bedankt voor het antwoorden ^O^
pi_193423459
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zwaartekracht is nog steeds 99% natuurlijk, op die hoogte (in het ISS ook).
Gewichtsloosheid in het ISS is toch omdat ze constant in een vrije val zitten?
pi_193423548
quote:
This is analogous to the circumstance we find in the space station. The ISS isn't simply floating in space, at rest with respect to Earth—it is orbiting the planet at more than 17,500 mph, or 4.5 miles per second.

Traveling in such a circular orbit requires a force toward the center. For a simple analogy, think of the force you feel from a car door when rounding a curve. Here we have the same need but the walls of the ISS can't provide such a force, after all the ISS is hurtling through space and can't push off something rigid like the road.

So where does the force come from? It comes from the gravitational pull of the Earth. In fact, when orbiting the Earth, the ISS (or any other satellite) experiences a perfect balance between the inward pull of gravity, and the centripetal acceleration it requires to keep moving in a circle.

As such, objects inside in ISS experience a constant free fall toward Earth, giving the sensation and appearance of weightlessness. But counter to what we might expect, this is due precisely to the pull of gravity, not its absence!

The same phenomenon is seen in a freely falling elevator. Suppose a person is standing in an elevator in freefall, when they hold out their phone and release it. In the frame of the Earth, the person and the phone fall freely under gravity. However, from the perspective of the person in the elevator, the phone stays at the same height, appearing to float
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_193423577
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:01 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dan zou dat ook voor dat blokje ijs moeten gelden.
pi_193423606
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:03 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dan zou dat ook voor dat blokje ijs moeten gelden.
Die is nog niet in een perfecte baan om de aarde, dus daar zou de zwaartekracht het van moeten winnen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_193423666
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:04 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Die is nog niet in een perfecte baan om de aarde, dus daar zou de zwaartekracht het van moeten winnen.
Edit: Word al duidelijker.. de raket versneld nog... en idd, de ideale baan is nog niet bereikt ^O^
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 1 juni 2020 @ 20:37:35 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193424395
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Gewichtsloosheid in het ISS is toch omdat ze constant in een vrije val zitten?
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 1 juni 2020 @ 21:03:34 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193425008
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

99% van de aardse zwaartekracht in het ISS? Dat gaat boven mijn pet.
Maar prima, ik laat het erbij, anders ben ik weer de trol ;)

Edit: Of bedoel je 1%?

Laat ook maar, geen zin in. Toch bedankt voor het antwoorden ^O^
Nee, ze zitten in een constante vrije val om de aarde heen, maar de zwaartekracht is er nog steeds.

Zat er trouwens wel 9% naast, het is 90% ipv 99%

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193425764
Weer wat wijzer en een nieuw woord geleerd: Lagrangepunt

In celestial mechanics, the Lagrangian points (/ləˈɡrɑːndʒiən/ also Lagrange points,[1] L-points, or libration points) are the points near two large bodies in orbit where a smaller object will maintain its position relative to the large orbiting bodies. At other locations, a small object would go into its own orbit around one of the large bodies, but at the Lagrangian points the gravitational forces of the two large bodies, the centripetal force of orbital motion, and (for certain points) the Coriolis acceleration all match up in a way that cause the small object to maintain a stable or nearly stable position relative to the large bodies.

There are five such points, labeled L1 to L5, all in the orbital plane of the two large bodies, for each given combination of two orbital bodies. For instance, there are five Lagrangian points L1 to L5 for the Sun–Earth system, and in a similar way there are five different Lagrangian points for the Earth–Moon system. L1, L2, and L3 are on the line through the centers of the two large bodies, while L4 and L5 each act as the third vertex of an equilateral triangle formed with the centers of the two large bodies. L4 and L5 are stable, which implies that objects can orbit around them in a rotating coordinate system tied to the two large bodies.

Several planets have trojan satellites near their L4 and L5 points with respect to the Sun. Jupiter has more than a million of these trojans. Artificial satellites have been placed at L1 and L2 with respect to the Sun and Earth, and with respect to the Earth and the Moon.[2] The Lagrangian points have been proposed for uses in space exploration.

pi_193428706
SN5 staat links, SN6 is rechts!


LokkenJorn twitterde op maandag 01-06-2020 om 20:45:10 @NASASpaceflight @BocaChicaGal Starting to suspect they blew up SN4 just to make room.... ??? reageer retweet
:+
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 1 juni 2020 @ 23:43:48 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193428814
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 23:36 schreef Jonmen het volgende:
SN5 staat links, SN6 is rechts!
[ afbeelding ]

LokkenJorn twitterde op maandag 01-06-2020 om 20:45:10 @:NASASpaceflight @:BocaChicaGal Starting to suspect they blew up SN4 just to make room.... ??? reageer retweet
:+
Nu SN5 de 150m hop overneemt van SN4 ben ik wel benieuwd of hij een neuskegel en vleugels krijgt. We gaan het snel zien :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 09:36:12 #80
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193431862
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 23:36 schreef Jonmen het volgende:
SN5 staat links, SN6 is rechts!
[ afbeelding ]

LokkenJorn twitterde op maandag 01-06-2020 om 20:45:10 @:NASASpaceflight @:BocaChicaGal Starting to suspect they blew up SN4 just to make room.... ??? reageer retweet
:+
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 12:23:18 #81
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:35:51 #82
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193435515
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2020 21:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nee, ze zitten in een constante vrije val om de aarde heen, maar de zwaartekracht is er nog steeds.

Zat er trouwens wel 9% naast, het is 90% ipv 99%
100 / (6378+368)2
gedeeld door
100 / (6378)2

en je hebt het ;)
Wie dit leest is gek
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:37:43 #83
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193435549
quote:
Dit type rocket science zou beter in de corn belt passen dan in Texas. :P
Wie dit leest is gek
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 13:39:21 #84
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193435571
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:37 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dit type rocket science zou beter in de corn belt passen dan in Texas. :P
:D :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193435700
Wanneer komt Dragon weer terug op verwoestte Amerikaanse bodem..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_193435760
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wanneer komt Dragon weer terug op verwoestte Amerikaanse bodem..
Over één of vier maanden. Ze zijn er nog niet helemaal over uit.
pi_193437952
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wanneer komt Dragon weer terug
quote:
https://www.space.com/spa(...)on-mission-nasa.html
The minimum Demo-2 length is about a month and the maximum is around 119 days, Stich added. That upper limit is imposed by solar-array degradation, which is caused by atomic oxygen in low Earth orbit, he said. (The operational version of Crew Dragon, such as the capsule that will fly Crew-1, is designed to last 210 days in space, SpaceX representatives have said.)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_193438115
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:37 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dit type rocket science zou beter in de corn belt passen dan in Texas. :P
SpaceX logo er op en gaan!

pi_193439263
SN4 is trouwens ontploft omdat er nog een extra test hebben gedaan net na de static fire.

Een quick disconnect test, wat ervoor zorgde dat er een enorme wolk brandstof, methaan?, vrij kwam.
Dat in combinatie met nog een vonkje van dichtbij, zorgde voor de ontploffing.

Dus in se zat het deze keer waarschijnlijk wel goed met het productieproces. Maar wel jammer dat ze terug van af zijn van de 4tal?testen die ze hebben uitgevoerd. Stel je voor dat SN5 weer opnieuw faalt bij de druktest :X
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:36:03 #90
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:37:53 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193440364
Videomoment dat ze aan boord van de ISS komen.

NASA twitterde op zondag 31-05-2020 om 19:24:06 This is the first time in human history @NASA_Astronauts have entered the @Space_Station from a commercially-made spacecraft. @AstroBehnken and @Astro_Doug have finally arrived to the orbiting laboratory in @SpaceX's Dragon Endeavour spacecraft. https://t.co/3t9Ogtpik4 reageer retweet
pi_193441293
quote:
SpaceX targets Wednesday night for next Starlink launch
A Falcon 9 rocket is scheduled for takeoff Wednesday, likely around 9:25 p.m. EDT (0125 GMT Thursday), from Cape Canaveral’s Complex 40 launch pad. A weather forecast issued by the U.S. Space Force’s 45th Weather Squadron on Monday indicates there is a 70 percent probability of favorable conditions for launch Wednesday night.

The weather forecast lists a 61-minute launch window for the Starlink mission opening at 8:55 p.m. EDT (0055 GMT), but SpaceX typically targets liftoff in the middle of the window for Starlink flights.

SpaceX has launched 420 Starlink satellites on seven dedicated Falcon 9 launches since May 2019, with each rocket carrying 60 Starlink spacecraft. This week’s launch is expected to loft around 60 additional Starlink satellites, which each weigh about a quarter-ton
00:55 GMT, donderdagochtend 02:55 Amsterdam time is de start van de lanceerperiode van circa een uur.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 19:34:37 #93
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193441323
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:45 schreef Jonmen het volgende:
SN4 is trouwens ontploft omdat er nog een extra test hebben gedaan net na de static fire.

Een quick disconnect test, wat ervoor zorgde dat er een enorme wolk brandstof, methaan?, vrij kwam.
Dat in combinatie met nog een vonkje van dichtbij, zorgde voor de ontploffing.

Dus in se zat het deze keer waarschijnlijk wel goed met het productieproces. Maar wel jammer dat ze terug van af zijn van de 4tal?testen die ze hebben uitgevoerd. Stel je voor dat SN5 weer opnieuw faalt bij de druktest :X
Gezien de enorme explosie van de wolk zal het methaan geweest zijn.

Gelukkig geen falen van SN4 inderdaad. Ik las op Twitter dat ze een zelfde quick disconnect systeem hebben gebruikt als Starhopper. Nu ze toch die hele standaard moeten vervangen is het gelijk een mooie kans om het gehele GSE te vernieuwen :) Wel zuur dat het vlak voor de hop is fout gegaan.

Ondertussen de aankomst van OCISLY met B1058-1 :)

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193441395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]

00:55 GMT, donderdagochtend 02:55 Amsterdam time is de start van de lanceerperiode van circa een uur.
Boven Nederland te zien?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 19:42:24 #95
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193441511
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Boven Nederland te zien?
+/-20 min na lancering komt hij over Nederland:

Bron: https://flightclub.io/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193442350
Welkom terug *O*

  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 21:17:49 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193443339
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef Tourniquet het volgende:
Welkom terug *O*

[ afbeelding ]
Dit is iets wat ik ook heel graag wil live zien, de terugkeer van een booster in de haven :D Wat lijkt mij dat machtig mooi om te zien! En natuurlijk onwijs vet om op een afstand van maar enkele tientallen meters van iets te staan wat enkele dag terug eventjes in de ruimte is geweest.

Ik zou er wel even aan willen ruiken :T Of gaat dit te ver? _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193443342
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:42 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

+/-20 min na lancering komt hij over Nederland:
[ afbeelding ]
Bron: https://flightclub.io/
Tof, eigenlijk een beetje te laat wel ;(
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 21:28:19 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193443546
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Tof, eigenlijk een beetje te laat wel ;(
Yep, dat wel :P Mja, ik ga wel mn wekker zetten. Ik wil graag JRTI weer in actie zien *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193443568
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Yep, dat wel :P Mja, ik ga wel mn wekker zetten. Ik wil graag JRTI weer in actie zien *O*
Misschien doe ik dat ook wel, mits helder. Is ook maar een half uurtje natuurlijk. Lancering en landing kijken om vervolgens naar buiten te gaan.
pi_193444452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef Tourniquet het volgende:
Welkom terug *O*

[ afbeelding ]
Interessant. Verschepen ze dat ding weer terug naar de USA, of hoe gaat zon proces?
En heeft die booster al die tijd op zee gestaan :?
Love is in the air!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:34:50 #102
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_193444955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:13 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Interessant. Verschepen ze dat ding weer terug naar de USA, of hoe gaat zon proces?
En heeft die booster al die tijd op zee gestaan :?
Antwoord is tweemaal: ja.
pi_193445106
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:34 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Antwoord is tweemaal: ja.
Zwaar genoeg om niet om te vallen? Door wind, golven op zee :?
Love is in the air!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 22:47:58 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193445274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:41 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Zwaar genoeg om niet om te vallen? Door wind, golven op zee :?
Met ruige zee kan dat gebeuren ja, zie:

Maar dat hebben ze opgelost met een robot, de Octagrabber :) Voordat ze deze robot hadden werd de booster handmatig gezekerd. Met ruige zee was het te gevaarlijk voor het personeel om op het ASDS rond te lopen. En dat terwijl je juist in zulke omstandigheden de booster gezekerd wil hebben.





Animatie:


[ Bericht 4% gewijzigd door Starhopper op 02-06-2020 22:57:36 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 23:03:21 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193445587
13ericralph31 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 20:31:39 Hans Koenigsmann, SpaceX's VP of Build and Flight Reliability, expects the first of several Starship hop tests to happen "in the coming weeks" and says that "if everything works out," Starship's first orbital launch could happen by "the end of the year."
https://t.co/AkGX3cT54t reageer retweet
First orbital launch could happen by the end of the year.... Tja, dan mogen ze wel opschieten met de booster voor Starship :+
Theoretisch kan Starship op eigen kracht in een baan rond de aarde komen maar dan heb je wel alle brandstof opgebruikt. Ik neem aan dat ze ook re-entry en landing willen testen dus hoe ze dat gaan oplossen zonder booster?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 3 juni 2020 @ 00:17:47 #106
104963 ETA
European Travel Author
pi_193446478
Leuk statje van Reddit. Laat goed de impact zien van de throttle down voor MaxQ.

Ook opvallend is de relatief rustige lancering van Demo 2, uiteraard begrijpelijk.

Verder Demo 1, daar lijkt toch wat Delta-V verlies te zitten, ze schieten door naar 220km, terwijl ze settlen op 190km. Lijkt wel of ze iets te steil omhoog hebben gelanceerd, maar daar zal vast wel een goede reden voor zijn. Iemand die het weet?

Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 00:31:12 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193446572
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:17 schreef ETA het volgende:
Leuk statje van Reddit. Laat goed de impact zien van de throttle down voor MaxQ.

Ook opvallend is de relatief rustige lancering van Demo 2, uiteraard begrijpelijk.

Verder Demo 1, daar lijkt toch wat Delta-V verlies te zitten, ze schieten door naar 220km, terwijl ze settlen op 190km. Lijkt wel of ze iets te steil omhoog hebben gelanceerd, maar daar zal vast wel een goede reden voor zijn. Iemand die het weet?

[ afbeelding ]
Dat is normaal. Het is een mooi voorbeeld van een eliptische baan rond de aarde :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2020 @ 07:16:16 #108
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193447758
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:03 schreef Nikonlover het volgende:
13ericralph31 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 20:31:39 Hans Koenigsmann, SpaceX's VP of Build and Flight Reliability, expects the first of several Starship hop tests to happen "in the coming weeks" and says that "if everything works out," Starship's first orbital launch could happen by "the end of the year."
https://t.co/AkGX3cT54t reageer retweet
First orbital launch could happen by the end of the year.... Tja, dan mogen ze wel opschieten met de booster voor Starship :+
Theoretisch kan Starship op eigen kracht in een baan rond de aarde komen maar dan heb je wel alle brandstof opgebruikt. Ik neem aan dat ze ook re-entry en landing willen testen dus hoe ze dat gaan oplossen zonder booster?
Of ze laten dat ding gewoon klappen in orbit, wel weer genoeg explosies gehad op de grond nu, tijd voor iets nieuws :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193448371
Wegafsluiting gepland in BC vandaag, misschien gaan ze SN5 verplaatsen richting lanceerplatform.
Er is ondertussen toestemming van de FAA voor SpaceX in BC gedurende 2 jaar suborbitale proeflanceringen uit te voeren. Ze hoeven dus niet meer voor elke "hop" opnieuw een vergunning aan te vragen zoals in het verleden met Starhopper.

quote:
https://www.cameroncounty.us/space-x/
Primary Date June 3, 2020 12:00 p.m. – 1:00 p.m. Closure Scheduled
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 10:32:46 #110
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193449704
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Met ruige zee kan dat gebeuren ja, zie:

Maar dat hebben ze opgelost met een robot, de Octagrabber :) Voordat ze deze robot hadden werd de booster handmatig gezekerd. Met ruige zee was het te gevaarlijk voor het personeel om op het ASDS rond te lopen. En dat terwijl je juist in zulke omstandigheden de booster gezekerd wil hebben.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Animatie:
Hier ging iets mis :+

Maar ik moest lachen om dat muziekje eronder :D :X
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193451718
In deze tweet nog een aantal toffe foto's van de Demo-2 booster, o.a. tijdens de landing. Ook is in de luchtfoto goed de octograbber te zien.

SpaceX twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 22:55:54 After launching @AstroBehnken and @Astro_Doug to orbit on Crew Dragon, Falcon 9 landed on the Of Course I Still Love You droneship and returned to Port Canaveral https://t.co/ACov1BhgXY reageer retweet



  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 13:47:28 #112
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193452472
Is vast al eerder hier gepost :@

https://spacecoastlaunches.com/launch-list/
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:58:12 #113
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193452637
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:47 schreef puzziepie het volgende:
Is vast al eerder hier gepost :@

https://spacecoastlaunches.com/launch-list/
Nee. In de al door eerder door mij aangeprezen SpaceXNow app (met notificaties bij ieder event rondom SpaceX) zit trouwens eenzelfde lijst.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 14:00:37 #114
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193452681
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:58 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee. In de al door eerder door mij aangeprezen SpaceXNow app (met notificaties bij ieder event rondom SpaceX) zit trouwens eenzelfde lijst.
Ah!! ^O^
Straks es ff die app bekijken :o :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193452841
Hoe zit die octograbber dan weer aan het dek verzekerd vraag ik me dan weer af. Magnetisch ofzo?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_193452973
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:07 schreef Asschen_sukar het volgende:
Hoe zit die octograbber dan weer aan het dek verzekerd vraag ik me dan weer af. Magnetisch ofzo?
Groot contactoppervlakte en gewicht vermoed ik.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:19:36 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193455599
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:07 schreef Asschen_sukar het volgende:
Hoe zit die octograbber dan weer aan het dek verzekerd vraag ik me dan weer af. Magnetisch ofzo?
Daar zorgt de tentacle grabber voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:09:44 #119
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:11:03 #120
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193460088

10:24, na terugkeer op aarde moeten de astronauten gedragen worden, ze kunnen niet direct zelfstandig lopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 03-06-2020 21:24:44 ]
pi_193460419
Voor de ekte diehards, vannacht om 3:25: 8-)

  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 21:31:43 #122
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193460483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:28 schreef Tourniquet het volgende:
Voor de ekte diehards, vannacht om 3:25: 8-)

Dat ben ik geloof ik niet :P maar ik ga wel kijken :7
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193460507
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:31 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Dat ben ik geloof ik niet :P maar ik ga wel kijken :7
Niet uit dit topic weg te slaan en vannacht kijken... dan ben je er gewoon een hoor. :Y ;)
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 21:41:38 #124
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193460660
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:33 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Niet uit dit topic weg te slaan en vannacht kijken... dan ben je er gewoon een hoor. :Y ;)
:P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2020 @ 21:43:06 #125
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193460689
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:31 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Dat ben ik geloof ik niet :P maar ik ga wel kijken :7
Ik ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 21:45:35 #126
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193460738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:49:32 #127
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193460801
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:28 schreef Tourniquet het volgende:
Voor de ekte diehards, vannacht om 3:25: 8-)

Deze satellite launches zijn niet afhankelijk van slecht weer toch? zo te lezen wel: https://www.space.com/spa(...)ay-2020-webcast.html

En aangezien ze 40k Starlink satellites in de lucht willen brengen hebben we nog bijna 1000 launches te gaan de komende jaren?
pi_193460932
Hier bewolkt ;(

Ik ga lekker slapen
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:17:24 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193461347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:56 schreef tjoptjop het volgende:
Hier bewolkt ;(

Ik ga lekker slapen
Ideale moment om eens vroeg te beginnen met thuiswerk ;)
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 22:39:32 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193461662
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:28 schreef Tourniquet het volgende:
Voor de ekte diehards, vannacht om 3:25: 8-)

Ik durf mezelf wel een diehard te noemen maar deze sla ik toch over. De wekker gaat namelijk om 6 uur en nu ik eindelijk even iets kan doen in coronatijd wil ik dit niet een paar uur opschuiven vanwege een routine lancering. Heel erg jammer van de eerste JRTI landing in lange tijd.... maarja. Uit ervaring weet ik dat het geen zin heeft om na afloop van de missie weer te gaan slapen. Dat werkt niet voor mij. Vanwege mn enthousiasme lukt het gewoon niet om weer in slaap te komen. Ik wil uitgerust aan de slag morgen :)

Dit gaat overigens de eerste keer worden dat ik er voor kies een missie niet te volgen. Ik heb wel missies gemist omdat ik na de wekker weer in slaap ben gevallen maar heb er nooit met opzet eentje geskipt :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 22:45:52 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193461773
Om nog even op octagrabber terug te komen, ze hebben vandaag het landingsgestel ingeklapt zonder kraan te gebruiken!!!!! Falcon 9 werd rechtop gehouden door alleen octagrabber :o Weer een primeurtje vandaag :D

Kyle_M_Photo twitterde op woensdag 03-06-2020 om 16:24:38 The cap is on the booster, but not attached to the crane and cables are running from the cap to the legs. #SpaceXFleet #SpaceX https://t.co/mfW26PQkXO reageer retweet


Kyle_M_Photo twitterde op woensdag 03-06-2020 om 17:34:34 They have finished raising the left leg, so far it hasn't fallen over. #SpaceXFleet #SpaceX https://t.co/h8LlqjafPK reageer retweet


Kyle_M_Photo twitterde op woensdag 03-06-2020 om 18:47:35 And there it is, a falcon 9 booster supported only by Octagrabber, all legs up and the crane detached. B1058.1 is pulling off more firsts than just launching crew. #LaunchAmerica #Demo2 #DM2 #SpaceX #SpaceXFleet https://t.co/EOTQzbWs7f reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 07:09:35 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193465100
Ff teruggekeken :D Was weer een succesvolle missie! 5e landing van een booster *O* Videoverbinding viel niet weg tijdens de landing dus dat hebben ze tijdens de verbouwing ook gefixt :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 13:49:45 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193469843
Wow!!!! Heel groot nieuws!

nextspaceflight twitterde op donderdag 04-06-2020 om 01:00:44 SpaceX has been given NASA approval to fly flight-proven Falcon 9 and Crew Dragon vehicles during Commercial Crew flights starting with Post-Certification Mission 2, per a modification to SpaceX's contract with NASA.

https://t.co/BxHlFqt9sK https://t.co/lRsthoBw8T reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193469986
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:49 schreef Nikonlover het volgende:
Wow!!!! Heel groot nieuws!

nextspaceflight twitterde op donderdag 04-06-2020 om 01:00:44 SpaceX has been given NASA approval to fly flight-proven Falcon 9 and Crew Dragon vehicles during Commercial Crew flights starting with Post-Certification Mission 2, per a modification to SpaceX's contract with NASA.

https://t.co/BxHlFqt9sK https://t.co/lRsthoBw8T reageer retweet
[ afbeelding ]
Mooi nieuws en niet verwonderend, volgens mij hebben ze een 100% succes rate met hergebruikte boosters
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 14:44:55 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193470657
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:59 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Mooi nieuws en niet verwonderend, volgens mij hebben ze een 100% succes rate met hergebruikte boosters
Ja, was wel te verwachten inderdaad :) :)
Niet 100% succes helaas. 3 maanden geleden is bij nog een van de motoren van een hergebruikte Falcon 9 uitgevallen. Al is zoiets geen ramp, de andere motoren kunnen dit prima opvangen, daar is de raket namelijk op ontworpen.

Het hergebruik van Crew Dragon voor bemande vluchten vind ik wel heel opvallend, volgens de eerste plannen was het de bedoeling dat alleen hergebruikt zouden worden voor cargo missies. Dit gaat een flinke kostenbesparing opleveren :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193470773
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, was wel te verwachten inderdaad :) :)
Niet 100% succes helaas. 3 maanden geleden is bij nog een van de motoren van een hergebruikte Falcon 9 uitgevallen. Al is zoiets geen ramp, de andere motoren kunnen dit prima opvangen, daar is de raket namelijk op ontworpen.

Het hergebruik van Crew Dragon voor bemande vluchten vind ik wel heel opvallend, volgens de eerste plannen was het de bedoeling dat alleen hergebruikt zouden worden voor cargo missies. Dit gaat een flinke kostenbesparing opleveren :)
Welke was dat dan?

En dat laatste, was die niet ook gewoon wat extra staatssteun aan SpaceX? Voor de volle mep betalen zodat SpaceX 'gratis'' een booster heeft voor hergebruik bij eigen of commerciële lanceringen?
pi_193470923
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:

Het hergebruik van Crew Dragon voor bemande vluchten vind ik wel heel opvallend, volgens de eerste plannen was het de bedoeling dat alleen hergebruikt zouden worden voor cargo missies. Dit gaat een flinke kostenbesparing opleveren :)
Ik kan het zo snel niet terugvinden, maar ik meen me te herinneren dat Musk gezegd heeft dat er niet veel verschil zit tussen hergebruik en nieuw te bouwen crew dragons.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 15:21:27 #139
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193471170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Welke was dat dan?

En dat laatste, was die niet ook gewoon wat extra staatssteun aan SpaceX? Voor de volle mep betalen zodat SpaceX 'gratis'' een booster heeft voor hergebruik bij eigen of commerciële lanceringen?
Starlink 5, zie video's hieronder:
Eerste lanceerpoging, een abort op T- 00:00:

Uitval motor op 17:15:

Wat de booster betreft kan ik mij voorstellen dat je voor een eerste bemande vlucht een nieuwe booster wil gebruiken. Gewoon voor de zekerheid. En bij een eerste lancering zijn alle ogen op je gericht dus dan is het niet verkeerd dat er een schone raket staat, het oog wil ook wat :)

Volgens het contract moeten ze voor het lanceren van militaire satellieten ook nog steeds nieuwe boosters gebruiken. Al gaat dit waarschijnlijk aangepast worden als ze een nieuw contract krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:04 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ik kan het zo snel niet terugvinden, maar ik meen me te herinneren dat Musk gezegd heeft dat er niet veel verschil zit tussen hergebruik en nieuw te bouwen crew dragons.
Alles wat Musk zegt is lastig terug te vinden :T

Tja, dat verbaasd mij eigenlijk niet, dat is het nadeel van landen in zee....

[ Bericht 3% gewijzigd door Starhopper op 04-06-2020 16:04:23 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 15:30:49 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193471341
Ooh, hier nog meer beelden van het uitvallen van een van de motoren :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:03:09 #141
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193471950

Dus SpaceX wilt 2024 al met mensen op Mars zijn, NASA pas 2033 en de Russen pas 2040.

quote:
Human mission to Mars
https://en.wikipedia.org/(...)tion_infrastructure_(2016-)

There are two phases for the first human mission to Mars via Starship

In 2022, at least 2 Starship cargo vehicles will land on Mars.
They will confirm water resources and identify hazards.
They will place power, mining and life support infrastructure for future missions.
In 2024, 2 Starship crew vehicles will take the first people to Mars.
2 Starship cargo vehicles will bring more equipment and supplies.
They will place a propellant production plant.
They will build up a base to prepare for expansion.
Mars Base Camp (2016)
quote:
A number of nations and organizations have long-term intentions to send humans to Mars.

The United States has several robotic missions currently exploring Mars, with a sample-return planned for the future. The Orion Multi-Purpose Crew Vehicle (MPCV) is intended to serve as the launch/splashdown crew delivery vehicle, with a Deep Space Habitat module providing additional living-space for the 16-month-long journey. The first crewed Mars Mission, which would include sending astronauts to Mars, orbiting Mars, and a return to Earth, is proposed for the 2030s. Technology development for US government missions to Mars is underway, but there is no well-funded approach to bring the conceptual project to completion with human landings on Mars by the mid-2030s, the stated objective. NASA is under presidential orders to land humans on Mars by 2033, and NASA-funded engineers are studying a way to build potential human habitats there by producing bricks from pressurized Martian soil.
The European Space Agency has a long-term goal to send humans but has not yet built a crewed spacecraft. It has sent robotic probes like ExoMars in 2016 and plans to send the next probe in 2020.
Indian Space Research Organisation successfully placed an uncrewed Mars Orbiter Mission (also called Mangalyaan) satellite in Mars orbit in 2014.ISRO plans a larger follow-up mission called Mangalyaan 2 between 2024 and 2026. This mission will likely consist of a lander and a Mars rover. No plans for an Indian human mission to Mars have been made public.
Japan has sent one robotic mission to Mars in 1998, the Nozomi, but it failed to achieve Mars orbit. JAXA has proposed a rover mission called MELOS for an engineering demonstration of precision landing, and to look for possible biosignatures on Mars in 2020 or 2022. No plans for a Japanese human mission to Mars have been made public.
China's first attempted mission to Mars, the Yinghuo-1 space probe, was lost with Russia's sample return mission to Phobos, Fobos-Grunt in 2011–2012. China plans to develop and launch an orbiter, lander and rover to Mars in July or August 2020 with a Long March 5 heavy lift rocket.
Russia plans to send humans in the 2040–2045 timeframe.


[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 04-06-2020 16:23:49 ]
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:13:36 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:36:56 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193472468
De astronauten die naar Mars gaan in 2024, die gaan dus eigenlijk voor een enkele reis? Want zij zullen de rest van hun leven daar verder werken aan het uitbouwen van de Mars colony die er hopelijk in 2050~2100 uit ziet als bovenstaand plaatje?

Gaan de Starships nog een 2e functie hebben? Bijvoorbeeld dat er een kernreactor aan boord zit om de basis van electriciteit te voorzien? Of machines om waterstof en bakstenen te maken? Of dat de hele buitenkant van zonnepanelen is voorzien

[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 04-06-2020 17:30:39 ]
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:22:41 #144
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193473099
Leuk maar not gonna happen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:26:45 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:42:23 #146
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193473355
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:36 schreef slashdotter3 het volgende:
De astronauten die naar Mars gaan in 2024, die gaan dus eigenlijk voor een enkele reis? Want zij zullen de rest van hun leven daar verder werken aan het uitbouwen van de Mars colony die er hopelijk in 2050~2100 uit ziet als bovenstaand plaatje?

Gaan de Starships nog een 2e functie hebben? Bijvoorbeeld dat er een kernreactor aan boord zit om de basis van electriciteit te voorzien? Of machines om waterstof en bakstenen te maken? Of dat de hele buitenkant van zonnepanelen is voorzien
Geweldig plan allemaal maar 2024 wordt het natuurlijk nooit.

Austronauten zijn 8 maanden onderweg, en we hebben nog steeds niks serieus gezien over de implementatie van dingen als eten, afval, de (mentale) gezondheid, definitieve lokaties op mars voor een basis. Hoe deze basis energie krijgt, etc. Er zijn allemaal ideeen en plannen maar niks concreets. Ik bedoel dan echt werkende machines en systemen. En in 4 jaar gaat dat echt niet lukken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 17:49:48 #147
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193473501
quote:
Wauw!! Ziet er idd vet uit!!

Ik kan me er alleen nog helemaal niets bij voorstellen :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:50:21 #148
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193473513
https://en.wikipedia.org/wiki/Colonization_of_Europa

Europa, een vd manen van Jupiter heeft water en zou een kandidaat kunnen zijn voor kolonisatie.

Behalve dan dat de straling daar 1800x zo sterk is als op aarde en je binnen een maand dood bent. Dus kolonisten zijn gedwongen om ondergronds te wonen.

En dat het 6 jaar kost om daar te komen.

Dan is Mars toch wat haalbaarder
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:54:14 #149
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193473572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:50 schreef slashdotter3 het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Colonization_of_Europa

Europa, een vd manen van Jupiter heeft water en zou een kandidaat kunnen zijn voor kolonisatie.

Behalve dan dat de straling daar 1800x zo sterk is als op aarde en je binnen een maand dood bent. Dus kolonisten zijn gedwongen om ondergronds te wonen.

En dat het 6 jaar kost om daar te komen.

Dan is Mars toch wat haalbaarder
6 jaar is idd veel te lang. Naar Mars gaat al een hele uitdaging worden. Ik bedoel, de maan en het ISS zijn in feite zo dichtbij dat je nog hulp(middelen) kan sturen als dat nodig is. En het ISS wordt ook regelmatig bevoorraad natuurlijk. Onderweg naar Mars is er geen tussenstop mogelijk...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:55:18 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193473586
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Geweldig plan allemaal maar 2024 wordt het natuurlijk nooit.

Austronauten zijn 8 maanden onderweg, en we hebben nog steeds niks serieus gezien over de implementatie van dingen als eten, afval, de (mentale) gezondheid, definitieve lokaties op mars voor een basis. Hoe deze basis energie krijgt, etc. Er zijn allemaal ideeen en plannen maar niks concreets. Ik bedoel dan echt werkende machines en systemen. En in 4 jaar gaat dat echt niet lukken.
https://spacenews.com/ind(...)ion-is-not-feasible/
Schijnt dat 2033 voor NASA ook niet haalbaar is en 2037~40 realistischer is.

Maar zelfs als SpaceX 12 jaar vertraging heeft en het 2036 wordt zullen ze eerder zijn dan de rest (NASA, Rusland).
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:57:35 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193473626
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:55 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

https://spacenews.com/ind(...)ion-is-not-feasible/
Schijnt dat 2033 voor NASA ook niet haalbaar is en 2037~40 realistischer is.

Maar zelfs als SpaceX 12 jaar vertraging heeft en het 2036 wordt zullen ze eerder zijn dan de rest (NASA, Rusland).
Lijkt me idd een logische conclusie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:04:34 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193473753
https://phys.org/news/2019-04-moon-nasa-mars.html

NASA wilt weer naar de maan, maar wat willen ze daar doen? Het is totaal niet levensvatbaar (geen water, grondstof, atmosfeer, extreme temperaturen, maanstof (regolith) wat schadelijk is voor mens en machines: https://en.wikipedia.org/(...)ffects_of_lunar_dust

Is het een prestige project om weer eens een vlag te planten of heeft het nog ander nut?
Of wordt de maan een lanceerbasis voor de toekomstige kolonisatie van Mars?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 18:04:58 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193473762
Elon vanaf 44:15


Als het al een hele opgave gaat worden Starship op de maan te landen in 2022, dan gaat eerste vlucht naar Mars in 2022 dus zeker niet lukken ;) In september weten we waarschijnlijk meer, dan krijgen we namelijk weer een Starship update :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:06:56 #154
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193473802
Kan ook nog zijn dat de mars hype weer weg is over 10 jaar, en we ipv daarvan weer op iets anders focussen. Bv een veel groter en luxer ruimtestation (ik noem maar wat)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 18:09:13 #155
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193473831
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan ook nog zijn dat de mars hype weer weg is over 10 jaar, en we ipv daarvan weer op iets anders focussen. Bv een veel groter en luxer ruimtestation (ik noem maar wat)
Dat kan ik mij niet voorstellen. Mars is de reden geweest dat Musk SpaceX heeft opgericht. Hij gaat echt niet zijn hoofddoel weggooien.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193473834
Ach, we weten allemaal dat Musk altijd het aller-optimistische tijdspad communiceert. Of dat al dan niet bewust is om zichzelf en zijn team uit te dagen weet ik niet, maar pas maakte hij in een interview (na de Demo-2 lancering geloof ik) zelf ook al een grapje dat 2 jaar erbij waarschijnlijk realistischer is. En dat zou alsnog bloedsnel zijn.

Je kunt beter op iets kortere termijn kijken. Eerst maar eens die 150 meter hop met SNx, dan 20 kilometer en dan hopelijk dit jaar nog orbit (al wordt dat ook een lastig verhaal zonder nog enige tekenen van de Superheavy Booster). En dan eerst de Maan maar eens.

edit: interview hierboven dus, ging over de maan. :)
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:12:08 #157
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193473895
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan ook nog zijn dat de mars hype weer weg is over 10 jaar, en we ipv daarvan weer op iets anders focussen. Bv een veel groter en luxer ruimtestation (ik noem maar wat)
Denk het ook, volgens mij zouden ruimtevluchten naar het IIS redelijk normaal (als in elke 2 weken/maand) moeten zijn voordat Mars in het vizier komt. Er is idd nog zoveel dat uitgezocht/geperfectioneerd moet worden (volautomatische robots die een mars basis in elkaar kunnen zetten, ondergrondse tunnels graven, rocketfuel maken, zuurstof maken, voedsel). Dan zijn we automatisch al minstens 20 jaar verder (wat de Russen ook hebben geraamd wanneer zij klaar voor Mars zijn).
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:15:15 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193473949
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat kan ik mij niet voorstellen. Mars is de reden geweest dat Musk SpaceX heeft opgericht. Hij gaat echt niet zijn hoofddoel weggooien.
Naarmate Musk ouder wordt zal hij toch ook wel doelstellingen willen hebben die hij nog in zijn leven kan halen. Tegen de tijd dat we richting mars kunnen is hij toch wel al 65-70 denk ik. Voordat hij zelf kan gaan wordt het toch wel een beetje krap vrees ik. (volgens mij kan je uberhaupt op die leeftijd niet meer in een raket zitten)

Ik hoop het wel allemaal natuurlijk. Laten we idd eerst maar weer naar de maan gaan. Als een star ship daar zonder problemen land dan kunnen we gaan aftellen naar een marsmissie. Nu is het allemaal giswerk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:17:45 #159
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 18:18:00 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193474006
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Naarmate Musk ouder wordt zal hij toch ook wel doelstellingen willen hebben die hij nog in zijn leven kan halen. Tegen de tijd dat we richting mars kunnen is hij toch wel al 65-70 denk ik. Voordat hij zelf kan gaan wordt het toch wel een beetje krap vrees ik. (volgens mij kan je uberhaupt op die leeftijd niet meer in een raket zitten)

Ik hoop het wel allemaal natuurlijk.
Dat hij zelf naar Mars gaat, daar is nooit sprake van geweest volgens mij. Op 65-70 jarige leeftijd kan hij nog prima SpaceX runnen gok ik zo.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:18:41 #161
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193474020
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat hij zelf naar Mars gaat, daar is nooit sprake van geweest volgens mij. Op 65-70 jarige leeftijd kan hij nog prima SpaceX runnen gok ik zo.
Jawel toch? Hij wil toch met zijn pensioen op Mars zitten? Dacht dat dat zijn idee was :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 18:20:15 #162
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193474048
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:09 schreef Tourniquet het volgende:
Ach, we weten allemaal dat Musk altijd het aller-optimistische tijdspad communiceert. Of dat al dan niet bewust is om zichzelf en zijn team uit te dagen weet ik niet, maar pas maakte hij in een interview (na de Demo-2 lancering geloof ik) zelf ook al een grapje dat 2 jaar erbij waarschijnlijk realistischer is. En dat zou alsnog bloedsnel zijn.

Je kunt beter op iets kortere termijn kijken. Eerst maar eens die 150 meter hop met SNx, dan 20 kilometer en dan hopelijk dit jaar nog orbit (al wordt dat ook een lastig verhaal zonder nog enige tekenen van de Superheavy Booster). En dan eerst de Maan maar eens.

edit: interview hierboven dus, ging over de maan. :)
Elon Time :)
Dat hij onhaalbare deadlines stelt, dat lijkt mij inderdaad om vooral zichzelf maar ook zijn teams te motiveren :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:22:04 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193474080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:17 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.extremetech.c(...)could-happen-by-2028

In dit artikel uit 2018 mikt hij op 2028 voor een Mars base
for a base to be build zegt zijn tweet. Als hij daaronder de eerste materialen op mars laten aankomen bedoelt zou het wellicht kunnen :) De eerste cargo missies kunnen hopelijk een stuk sneller gelanceerd worden dan een bemande missie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 18:24:26 #164
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193474116
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Jawel toch? Hij wil toch met zijn pensioen op Mars zitten? Dacht dat dat zijn idee was :P
Ik dacht juist dat hij de mens interplanetair wilde maken. Niet zelf naar Mars reizen. Maar kan het mis hebben :P Ik moet nog steeds zijn biografie lezen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193474125

Helmaal geflipt daar. :P

Rotzooi van SN4 is volgens mij vrijwel allemaal opgeruimd (die mass simulator is prima te hergebruiken :P ) en het frame van de nieuwe test-stand is geplaatst.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 18:26:31 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193474146
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:24 schreef Tourniquet het volgende:

Helmaal geflipt daar. :P

Rotzooi van SN4 is volgens mij vrijwel allemaal opgeruimd (die mass simulator is prima te hergebruiken :P ) en het frame van de nieuwe test-stand is geplaatst.
Nou, dan gaan we al heel snel de eerste tests van SN5 zien denk ik :P max 2 weken gok ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193476477
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://phys.org/news/2019-04-moon-nasa-mars.html

NASA wilt weer naar de maan, maar wat willen ze daar doen? Het is totaal niet levensvatbaar (geen water,
Er is wel degelijk water op de maan.
quote:
Water Ice Confirmed on the Surface of the Moon for the 1st Time!
It's official: There's water ice on the surface of the moon.

Researchers have confirmed the presence of the frozen stuff on the ground around the lunar north and south poles, a new study reports. That's good news for anyone eager to see humanity return to the moon for more than just a flag-planting mission.

"With enough ice sitting at the surface — within the top few millimeters — water would possibly be accessible as a resource for future expeditions to explore and even stay on the moon, and potentially easier to access than the water detected beneath the moon's surface," NASA officials wrote in a statement Monday (Aug. 20).
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 4 juni 2020 @ 21:50:07 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:10:01 #169
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193479211
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:13:44 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193479311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Er is wel degelijk water op de maan.
[..]

ook kraanwater ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:47:04 #171
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 23:11:11 #172
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193480483
Nu we toch bezig zijn. Zoek eens op Robert Zubrin of ga naar het kanaal van The Mars Society op Youtube. Genoeg interessants te vinden :)

Video over Mars Direct:


[ Bericht 1% gewijzigd door Starhopper op 04-06-2020 23:28:32 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 5 juni 2020 @ 00:35:28 #173
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193481579
Wow, er is een flinke sectie op Wikipedia over ruimte kolonisatie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Exploration_of_Mars#See_also

Colonization of Mars
Human mission to Mars
Life on Mars
List of artificial objects on Mars
List of missions to Mars
Mars landing
Mars race
Mars rover
Mars Scout Program
Mars Society
General
Observations and explorations of Venus
Space colonization
Space exploration
Space weather
  vrijdag 5 juni 2020 @ 01:01:24 #174
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 01:13:44 #175
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193481838
https://www.space.com/284(...)one-ships-names.html

Elon Musk Names SpaceX Drone Ships in Honor of Sci-Fi Legend

The robotic ships that serve as landing platforms for SpaceX rockets now have names that honor legendary sci-fi author Iain M. Banks.

Late last month, SpaceX's billionaire founder and CEO Elon Musk announced that he had named the company's first spaceport drone ship "Just Read the Instructions." The second autonomous boat, which is under construction, will be called "Of Course I Still Love You," Musk added.

"'Just Read the Instructions' and 'Of Course I Still Love You' are two of the sentient, planet-sized Culture starships which first appear in Banks' 'The Player of Game

Musk has drawn inspiration for names from sci-fi before. For example, he named the company's rockets after the Millennium Falcon, Han Solo's spaceship in the "Star Wars" films. Dragon, meanwhile, got its moniker from "Puff the Magic Dragon," the 1963 hit song by the folk group Peter, Paul and Mary.

[ Bericht 43% gewijzigd door slashdotter3 op 05-06-2020 01:22:30 ]
pi_193484642
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:30 schreef Nikonlover het volgende:
Ooh, hier nog meer beelden van het uitvallen van een van de motoren :)
Die lancering heb ik nog live bekeken, en later naar buiten om het boven Nederland te zien vliegen.

Die motorstoring heb ik helemaal gemist :D

Maar thanks, iig dus wel succesvol qua missie maar idd niet 100% te noemen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:02:19 #177
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193491743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:09 schreef Tourniquet het volgende:

Je kunt beter op iets kortere termijn kijken. Eerst maar eens die 150 meter hop met SNx, dan 20 kilometer en dan hopelijk dit jaar nog orbit (al wordt dat ook een lastig verhaal zonder nog enige tekenen van de Superheavy Booster). En dan eerst de Maan maar eens.
Als het inderdaad beter is om op korte termijn te kijken, dan had Elon nooit SpaceX of Tesla opgericht.
Dan had SpaceX nooit zelf een raketmotor ontworpen, en dan had de raket nooit opnieuw gebruikt kunnen worden.

Om nog te zwijgen over alle investeringen die Tesla doet.
De enige reden waarom Tesla zo enorm belachelijk hoog staat met het aandeel, is omdat het als een van de weinige bedrijven in de wereld zich puur focust op lange termijn.

Lange termijn is altijd beter, behalve als je enige doel is om snel geld binnen te hengelen.
pi_193491798
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:03 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Als het inderdaad beter is om op korte termijn te kijken, dan had Elon nooit SpaceX of Tesla opgericht.
Dan had SpaceX nooit zelf een raketmotor ontworpen, en dan had de raket nooit opnieuw gebruikt kunnen worden.

Om nog te zwijgen over alle investeringen die Tesla doet.
De enige reden waarom Tesla zo enorm belachelijk hoog staat met het aandeel, is omdat het als een van de weinige bedrijven in de wereld zich puur focust op lange termijn.

Lange termijn is altijd beter, behalve als je enige doel is om snel geld binnen te hengelen.
Ik bedoelde dat niet vanuit SpaceX/Elon perspectief, maar voor ons als volgers. :P

Natuurlijk is het leuk om te speculeren wanneer er een Starship op Mars zal landen, maar daar kunnen wij als buitenstaander niet echt een zinnige voorspelling over doen. Daarom kijk ik liever naar de doelen op kortere termijn en hoe ze daarmee bezig zijn. Of die Marslanding nou in 2024, 2028, 2032 of 2036 zal zijn maakt mij eigenlijk ook niet veel uit.
pi_193491856
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:08 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat niet vanuit SpaceX/Elon perspectief, maar voor ons als volgers. :P

Natuurlijk is het leuk om te speculeren wanneer er een Starship op Mars zal landen, maar daar kunnen wij als buitenstaander niet echt een zinnige voorspelling over doen. Daarom kijk ik liever naar de doelen op kortere termijn en hoe ze daarmee bezig zijn. Of die Marslanding nou in 2024, 2028, 2032 of 2036 zal zijn maakt mij eigenlijk ook niet veel uit.
Je kan beter zeggen, als je de doelen niet haalbaar ziet als volger, waarom doe je er dan niets aan en probeer je ervoor te zorgen dat het misschien wel zou lukken? ;)
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 18:24:14 #181
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193492018
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nou, dan gaan we al heel snel de eerste tests van SN5 zien denk ik :P max 2 weken gok ik.
Ze gaan lekker snel daar :Y
Ik mis de static fire tests :@ _O_ _O_
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193492144
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:12 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Je kan beter zeggen, als je de doelen niet haalbaar ziet als volger, waarom doe je er dan niets aan en probeer je ervoor te zorgen dat het misschien wel zou lukken? ;)
:D

* Tourniquet surft naar https://www.spacex.com/careers/
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 22:28:48 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193495585
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:33 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

:D

* Tourniquet surft naar https://www.spacex.com/careers/
Er is een vacature voor kok in Boca Chica :P Lekker koken in die mooie SpaceX truck _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193495682
quote:
ITAR REQUIREMENTS:

To conform to U.S. Government space technology export regulations, applicant must be a U.S. citizen, lawful permanent resident of the U.S., protected individual as defined by 8 U.S.C. 1324b(a)(3), or eligible to obtain the required authorizations from the U.S. Department of State. Learn more about ITAR here.
-O-
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 22:48:30 #185
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193495917
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:34 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

-O-
Toch maar trouwen met een leuke Amerikaanse dame dan :P

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193498055
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:34 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

-O-
Tja, ballistische raketten.....
pi_193498692
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nou, dan gaan we al heel snel de eerste tests van SN5 zien denk ik :P max 2 weken gok ik.
Wellicht woensdag al:
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 06:55:01 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193499589
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:55 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wellicht woensdag al:
[ afbeelding ]
Wow! Dat is wel heel snel _O- Nou, dan moet ik maar alvast popcorn kopen :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 07:05:48 #189
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193499620

aangepast :+

[ Bericht 33% gewijzigd door Puzzie op 06-06-2020 07:18:22 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:03:30 #190
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193504052
Hoe lang het duurt om op lichtsnelheid (en radiosignaal) Mars te bereiken.


Weet je ook hoe lang het duurt om een robot op Mars een instructie te geven en feedback (beeld) terug te krijgen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 14:09:26 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193504136
quote:
Zie ik nu dat ze ook een methaan tank vervangen? :o Dat betekend dat die dus ook beschadigd is geraakt.... Dan zijn ze echt door t oog van de naald gekropen daar.... :{ :{ :{
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193504460
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zie ik nu dat ze ook een methaan tank vervangen? :o Dat betekend dat die dus ook beschadigd is geraakt.... Dan zijn ze echt door t oog van de naald gekropen daar.... :{ :{ :{
Ik heb niet gezien dat er een vervangen is, het lijkt me een extra tank.

Dit veroorzaakte trouwens de lek in de watertank:
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:37:02 #193
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_193504537
Krijgt SN5 nu al een neus en wings?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 14:44:26 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193504632
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:32 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik heb niet gezien dat er een vervangen is, het lijkt me een extra tank.

Dit veroorzaakte trouwens de lek in de watertank:
[ afbeelding ]
Hmmm, ja, dat zou ook kunnen ja :) Misschien ietwat te voorbarig om direct te denken dat het een vervangende tank is.

Gaaf dat we nu een detailfoto hebben van het gat en de veroorzaker :) Dit lijkt mij wel te repareren
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 14:47:32 #195
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193504676
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:37 schreef Coelho het volgende:
Krijgt SN5 nu al een neus en wings?
Goede vraag. Het was wel de bedoeling dat hij het zou krijgen maar nu SN5 de 150m hop overneemt...... Ze hebben in ieder geval geen vleugels en neus nodig voor de 150m hop. Ik denk dat de kans klein is dat ze de vleugels en neus monteren. We gaan het zien :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 18:14:22 #196
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193507032
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zie ik nu dat ze ook een methaan tank vervangen? :o Dat betekend dat die dus ook beschadigd is geraakt.... Dan zijn ze echt door t oog van de naald gekropen daar.... :{ :{ :{
Ik zag ze vannacht of vanmorgen wel bezig met die tanks , geen idee wat ze precies deden :@ :P Het terrein ziet er alweer stukken beter uit nu . Zeker na die ravage van de explosie vorige week :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 6 juni 2020 @ 23:20:51 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 7 juni 2020 @ 00:51:20 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 7 juni 2020 @ 10:50:20 #199
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193519226
Heel toevallig zat ik van de week te kijken op Discovery World naar het programma 'Extreme engineering' wat over Nasa ging , en dat was erg interessant :P
Redelijk 'simpel'uitgelegd voor mensen zoals ik :D :@ *O*

https://dai.ly/x5wnahy
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 7 juni 2020 @ 11:13:35 #200
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193519510
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 juni 2020 @ 11:14:16 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193519516
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:50 schreef puzziepie het volgende:
Heel toevallig zat ik van de week te kijken op Discovery World naar het programma 'Extreme engineering' wat over Nasa ging , en dat was erg interessant :P
Redelijk 'simpel'uitgelegd voor mensen zoals ik :D :@ *O*

https://dai.ly/x5wnahy
Er komt dacht ik ook een docu over Launch America volgend week. Zag het ergens langskomen op facebook maar heb het niet gelezen omdat ik geen TV heb :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 7 juni 2020 @ 11:17:36 #202
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193519555
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:14 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Er komt dacht ik ook een docu over Launch America volgend week. Zag het ergens langskomen op facebook maar heb het niet gelezen omdat ik geen TV heb :')
En ik heb sinds een paar weken geen facebook meer :D _O-
Hopelijk komt er ook zoiets wat je op youtube kan zien :P

My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193520794
Nieuwe assemblagehal die wordt gebouwd in Boca Chica wordt 81 meter hoog en is voor Super Heavy!

NASASpaceflight twitterde op zondag 07-06-2020 om 01:43:40 @elonmusk Amazing how much the place has grown. Any more additions we can look forward to? Like another High Bay, some more big tents, etc? reageer retweet
elonmusk twitterde op zondag 07-06-2020 om 01:57:35 @NASASpaceflight Giant high bay coming soon reageer retweet
NASASpaceflight twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:00:59 @elonmusk Oh my! And we thought the High Bay currently being used to stack Starship was impressive. Something for Super Heavy stacking I assume? KSC VAB scale? 😲 reageer retweet
elonmusk twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:02:25 @NASASpaceflight Yeah, for Super Heavy stacking reageer retweet
Erdayastronaut twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:47:58 @elonmusk @NASASpaceflight Holy moly!!! How tall will the building be? 80m tall-ish? 🤔 reageer retweet
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 juni 2020 @ 13:01:30 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193520812
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:00 schreef Tourniquet het volgende:
Nieuwe assemblagehal die wordt gebouwd in Boca Chica wordt 81 meter hoog en is voor Super Heavy!

NASASpaceflight twitterde op zondag 07-06-2020 om 01:43:40 @:elonmusk Amazing how much the place has grown. Any more additions we can look forward to? Like another High Bay, some more big tents, etc? reageer retweet
elonmusk twitterde op zondag 07-06-2020 om 01:57:35 @:NASASpaceflight Giant high bay coming soon reageer retweet
NASASpaceflight twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:00:59 @:elonmusk Oh my! And we thought the High Bay currently being used to stack Starship was impressive. Something for Super Heavy stacking I assume? KSC VAB scale? 😲 reageer retweet
elonmusk twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:02:25 @:NASASpaceflight Yeah, for Super Heavy stacking reageer retweet
Erdayastronaut twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:47:58 @:elonmusk @:NASASpaceflight Holy moly!!! How tall will the building be? 80m tall-ish? 🤔 reageer retweet
elonmusk twitterde op zondag 07-06-2020 om 03:59:55 @:Erdayastronaut @:NASASpaceflight 81m reageer retweet
Gaaaf!!!! _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 juni 2020 @ 13:32:11 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 7 juni 2020 @ 13:35:22 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193521273
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat dit over die ene joint die hij gerookt heeft? :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_193521534
Wow, prachtig beeld nu op de Lapadre stream van de zonsopkomst



"Under a blood red sky"
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 7 juni 2020 @ 15:05:05 #208
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193522325
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:00 schreef Tourniquet het volgende:
Wow, prachtig beeld nu op de Lapadre stream van de zonsopkomst


[ afbeelding ]
"Under a blood red sky"
Ik heb die streams sowieso vaak op staan :@ :D
Prachtige beelden van de zonsopgang :Y O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 09:07:50 #209
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193533065
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 09:16:22 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193533134
quote:
Vandaag is het zover *O* *O* Tussen 14:30 en 15:30 (onze tijd) Is de weg afgesloten en gaat SN5 naar de teststand *O* Tenminste, dat is de planning, kan altijd gewijzigd worden :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 09:17:33 #211
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193533148
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Vandaag is het zover *O* *O* Tussen 14:30 en 15:30 (onze tijd) Is de weg afgesloten en gaat SN5 naar de teststand *O*
Whut?? :o
*O* *O*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 09:30:20 #212
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193533239
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 09:41:59 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193533348
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:17 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Whut?? :o
*O* *O*
Planning kan nog wijzigen natuurlijk :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 09:42:45 #214
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193533359
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:41 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Planning kan nog wijzigen natuurlijk :P
Uiteraard :D Maar ik heb er wel vertrouwen in :@ :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 09:43:47 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193533374
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:42 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Uiteraard :D Maar ik heb er wel vertrouwen in :@ :P
Me2 :P
Dan hebben ze weer ruimte om SN7 in elkaar te zetten :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 09:44:42 #216
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193533384
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Me2 :P
Dan hebben ze weer ruimte om SN7 in elkaar te zetten :T
Haha ja!! :D
Wat zijn die lui snel!! :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 12:33:15 #217
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193535759
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 8 juni 2020 @ 12:55:51 #218
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193536117
quote:
Vandaag alweer een test begrijp ik uit dit lijstje?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 12:57:37 #219
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193536149
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:55 schreef beantherio het volgende:

[..]

Vandaag alweer een test begrijp ik uit dit lijstje?
Geen idee wat ze precies gaan doen , Nikon poste vanmorgen dat de weg vanmiddag afgesloten zal zijn , ik zag net pas dat er meer dagen zijn :P
Ik ben wel benieuwd :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193536152
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:44 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Haha ja!! :D
Wat zijn die lui snel!! :P
Maar nog niet snel genoeg naar mening van Elon. :D
Dus heeft hij een mail gestuurd naar alle werknemers van SpaceX:

https://www.cnbc.com/2020(...)he-top-priority.html

quote:
SpaceX launched astronauts for the first time barely a week ago but CEO Elon Musk does not want the company resting on its laurels.

Instead, Musk urged SpaceX employees to accelerate progress on its next-generation Starship rocket “dramatically and immediately,” writing Saturday in a company-wide email seen by CNBC.

Please consider the top SpaceX priority (apart from anything that could reduce Dragon return risk) to be Starship,” Musk wrote in the email.

SpaceX did not immediately respond to CNBC’s request for comment on Musk’s email.

His space company launched a pair of NASA astronauts on May 30, marking a historic first for SpaceX and a crucial step forward for the U.S. space program. A SpaceX Falcon 9 rocket and Crew Dragon capsule carried the astronauts to orbit and on to the International Space Station. That mission is ongoing, as Musk noted, with the spacecraft set to return the astronauts to Earth in the next couple months.

The Falcon 9 rocket that launched the astronauts is the mainstay of SpaceX’s business, with 85 missions over the past decade. But Starship represents the company’s aim to make obsolete even the cost-saving advances of its Falcon 9 fleet. Its Falcon 9 rockets are partially reusable, as the company often lands the large “booster” stage of the rocket and recovers the rocket’s nosecone. But Musk’s goal is to make Starship fully reusable — envisioning a rocket that is more akin to a commercial airplane, with short turnaround times between flights.

Musk last year unveiled the Starship prototype, built of stainless steel and dwarfing the company’s existing spacecraft. SpaceX is developing Starship with the goal of launching as many as 100 people at a time on missions to the moon and Mars.

So far, the company’s Starship development program in Boca Chica, Texas has suffered four dramatic setbacks. While SpaceX has made progress on each iteration, the most recent prototype exploded shortly after an engine test on May 29.

We need to accelerate Starship progress,” Musk said in Saturday’s email.

Musk’s emphasis on Starship comes nine months after a controversial comment by NASA Administrator Jim Bridenstine, just before SpaceX unveiled the latest prototype. The NASA chief declared his agency wanted “to see the same level of enthusiasm” for SpaceX launching NASA astronauts as there was for the Starship program, saying it was “time to deliver.”

At the time, Musk said that SpaceX “resources are overwhelmingly” focused on finishing development of the Crew Dragon spacecraft. Now, with SpaceX having delivered on the first part of its commitment to fly NASA astronauts, Musk is turning the company’s attention to Starship.

SpaceX has raised nearly $1.7 billion since the beginning of 2019, with its valuation rising to around $36 billion according to CNBC sources. The company has steadily raised funding as its developed three ambitious programs: the Crew Dragon spacecraft, its Starlink internet satellites and the massive Starship rocket.

The Starship program has seen prototypes pass several critical milestones but SpaceX has yet to begin flight testing its most recent design. A previous iteration, known as Starhopper, completed a short launch and landing flight test in August.

Airlift to Texas

SpaceX continues to build up its facility in Boca Chica, an area along the Gulf of Mexico at the most southern part of the U.S. and Mexico border in Texas. Musk noted that he’s often been on site at Boca Chica recently and continues to do so. On Saturday he tweeted an aerial view of the complex, showing its growing array of production tents and rocket manufacturing bays.

In his email, Musk asked SpaceX employees to “consider spending significant time” in Boca Chica to help further accelerate Starship development. SpaceX has about 8,000 employees, most of whom are at the company’s Los Angeles area headquarters or its facilities at Cape Canaveral, Florida or near Austin, Texas. Although SpaceX has some land under lease in the Port of Los Angeles for Starship development, Musk’s email implied that the company is seeking to incentivize employees to move to Texas from California and Florida.

“For those considering moving, we will always offer a dedicated SpaceX aircraft to shuttle people,” Musk wrote.

SpaceX owns and operates at least one private jet, as the company has charged Tesla for use of the aircraft as recently as the first quarter of 2020. But the extraordinary relocation offer underlines how crucial Musk sees the Starship project. The company’s Boca Chica team is already working nearly around the clock but Musk wants more, urging SpaceX employees to help Starship development progress even more quickly.


[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 08-06-2020 13:06:20 ]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 12:58:53 #221
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193536174
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:57 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Maar nog niet snel genoeg naar mening van Elon. :D
Dus heeft hij een mail gestuurd naar alle werknemers van SpaceX:

https://www.cnbc.com/2020(...)he-top-priority.html
[..]

:o _O-

Elon houdt van actie :P

Ik ook *O* *O*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 8 juni 2020 @ 13:00:21 #222
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193536198
Anderhalve week geleden was de plek nog een vuurbal en inmiddels is het dus waarschijnlijk weer gereed om in gebruik te nemen. Die lui zijn snel. _O_
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:00:57 #223
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193536207
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:00 schreef beantherio het volgende:
Anderhalve week geleden was de plek nog een vuurbal en inmiddels is het dus waarschijnlijk weer gereed om in gebruik te nemen. Die lui zijn snel. _O_
Ik heb iig weer iets om me op te verheugen :9 _O_
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193536236
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:57 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Geen idee wat ze precies gaan doen , Nikon poste vanmorgen dat de weg vanmiddag afgesloten zal zijn , ik zag net pas dat er meer dagen zijn :P
Ik ben wel benieuwd :D
Vandaag is de weg een uur afgesloten (14:30-15:30 onze tijd), waarschijnlijk voor het transport van SN5 van de bouwplaats naar de testplaatst.

Woensdag t/m vrijdag zijn de weg én het strand afgesloten en de omschrijving voor die dagen luidt: pneumatic proof, cryo proof, static fire. Ze gaan dan dus waarschijnlijk de tank onder druk zetten met (waarschijnlijk) vloeibare stikstof en later weer static fire.

Maar in het verleden hebben we gezien dat dat schema zomaar kan opschuiven.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:55 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wellicht woensdag al:

  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:05:12 #225
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193536267
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:02 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vandaag is de weg een uur afgesloten (14:30-15:30 onze tijd), waarschijnlijk voor het transport van SN5 van de bouwplaats naar de testplaatst.

Woensdag t/m vrijdag zijn de weg én het strand afgesloten en de omschrijving voor die dagen luidt: pneumatic proof, cryo proof, static fire. Ze gaan dan dus waarschijnlijk de tank onder druk zetten, daarna vullen met (waarschijnlijk) vloeibare stikstof en later weer static fire.

Maar in het verleden hebben we gezien dat dat schema zomaar kan opschuiven.
[..]

:Y Over dat schema wat opgeschoven kan worden : daar kan ik me wel iets bij voorstellen , maar tering wat zijn die lui snel !! :D
Ik verheug me op de nieuwe testen met SN5 :9~
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193536281
De lasnaden op de teststand zijn nog niet afgekoeld of ze gaan al tests uitvoeren _O-
Lekker tempo zo. Komen weer mooie tijden aan O+
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:06:52 #227
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193536289
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:06 schreef Asschen_sukar het volgende:
De lasnaden op de teststand zijn nog niet afgekoeld of ze gaan al tests uitvoeren _O-
Lekker tempo zo. Komen weer mooie tijden aan O+
Yesss!! *O*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193536308
Over een half uurtje zonsopgang in Boca Chica, volgens mij hebben ze de hele nacht doorgewerkt aan het testplatform en de GSE (Ground Service Equipment).
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:09:52 #229
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193536316
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:57 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Maar nog niet snel genoeg naar mening van Elon. :D
Dus heeft hij een mail gestuurd naar alle werknemers van SpaceX:

https://www.cnbc.com/2020(...)he-top-priority.html
[..]

Nu kan hij het eindelijk zeggen zonder dat hij op z'n sodemieter krijgt van Bridenstine :T Hopelijk vergeet hij niet dat ze weer een nieuwe voorraad F9 boosters moeten maken :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:14:16 #230
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193536382
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:09 schreef Tourniquet het volgende:
Over een half uurtje zonsopgang in Boca Chica, volgens mij hebben ze de hele nacht doorgewerkt aan het testplatform en de GSE (Ground Service Equipment).
Yep, ik heb er de hele nacht mensen gezien. Nu zie ik ze niet meer. Ze zijn klaar of ze hebben pauze :)
Rond middernacht (Boca Chica tijd) hebben ze een telekraan neergezet, ik vermoed om straks SN5 op de vrachtwagen te takelen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:14:33 #231
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193536385
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nu kan hij het eindelijk zeggen zonder dat hij op z'n sodemieter krijgt van Bridenstine :T Hopelijk vergeet hij niet dat ze weer een nieuwe voorraad F9 boosters moeten maken :T
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193536405
Dit is ook wel geinig, een Youtubekanaal waarin iemand in 3D de gebouwen etc. in Boca Chica bijhoudt:


quote:
This short video shows a virtual flight over the Starship Facility in Boca Chica, TX on June 6th, 2020. It is kept as simple as possible with major focus on BUILDINGS, JIGS and STARSHIP-Parts.


[ Bericht 22% gewijzigd door Tourniquet op 08-06-2020 13:23:07 ]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:21:08 #233
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193536473
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:16 schreef Tourniquet het volgende:
Dit is ook wel geinig, een Youtubekanaal waarin iemand in 3D de gebouwen etc. in Boca Chica bijhoudt:
[..]

Wow nice!!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:22:36 #234
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193536492
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:02 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vandaag is de weg een uur afgesloten (14:30-15:30 onze tijd), waarschijnlijk voor het transport van SN5 van de bouwplaats naar de testplaatst.

Woensdag t/m vrijdag zijn de weg én het strand afgesloten en de omschrijving voor die dagen luidt: pneumatic proof, cryo proof, static fire. Ze gaan dan dus waarschijnlijk de tank onder druk zetten met (waarschijnlijk) vloeibare stikstof en later weer static fire.

Maar in het verleden hebben we gezien dat dat schema zomaar kan opschuiven.
[..]

Nog geen NOTAM dus ik gok dat ze komende dagen alleen cryo tests gaan doen en pas volgende week de raptor installeren en een SF uitvoeren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:24:55 #235
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193536522
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:16 schreef Tourniquet het volgende:
Dit is ook wel geinig, een Youtubekanaal waarin iemand in 3D de gebouwen etc. in Boca Chica bijhoudt:
[..]

Wow! Heel gaaf gedaan :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:32:38 #236
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193536637
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nog geen NOTAM dus ik gok dat ze komende dagen alleen cryo tests gaan doen en pas volgende week de raptor installeren en een SF uitvoeren.
Wat zijn cryo tests? :P :@ -O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193536640
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nog geen NOTAM dus ik gok dat ze komende dagen alleen cryo tests gaan doen en pas volgende week de raptor installeren en een SF uitvoeren.
Ben benieuwd welke raptor eronder gaat. Of er al een nieuwe is of dat het een oude wordt.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_193536668
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:32 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Wat zijn cryo tests? :P :@ -O-
Ze testen dan of de tank intact blijft onder druk en ijskoud. De brandstof die ze gebruiken wordt namelijk koud in de raket getankt vlak voor de lancering/test.
Dus dan is het wel handig om te weten of het kan.

Volgens mij doen ze de test met stikstof.

https://www.nasaspaceflig(...)ails-cryogenic-test/
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:35:26 #239
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193536684
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:34 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ze testen dan of de tank intact blijft onder druk en ijskoud. De brandstof die ze gebruiken wordt namelijk koud in de raket getankt vlak voor de lancering/test.
Dus dan is het wel handig om te weten of het kan.

Volgens mij doen ze de test met stikstof.
Oh zo!! Ik heb de afgelopen dagen veel filmpjes zitten te bekijken , maar al die termen vergeet ik nog wel eens .. :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:36:36 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193536707
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:34 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ze testen dan of de tank intact blijft onder druk en ijskoud. De brandstof die ze gebruiken wordt namelijk koud in de raket getankt vlak voor de lancering/test.
Dus dan is het wel handig om te weten of het kan.

Volgens mij doen ze de test met stikstof.
Vloeibare stikstof idd :) En als alles in orde is doen ze het nog nog een keer, maar dan met brandstof (methaan en LOX) :)

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:32 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke raptor eronder gaat. Of er al een nieuwe is of dat het een oude wordt.
Raptor SN20 iig niet gok ik :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193536711
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:32 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Wat zijn cryo tests? :P :@ -O-
cryo = cryogenic (= koud)

Ze vullen de tanks met een zeer koude vloeistof (bijv. vloeibare stikstof) om te testen of de tanks niet lekken en de druk aankunnen. Het is handig dit eerst te doen met een onbrandbare vloeistof (stikstof) zodat er bij een explosie niet zo'n vuurbal ontstaat zoals bij de SN4. :P
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:37:54 #242
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193536727
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

cryo = cryogenic

Ze vullen de tank met een zeer koude vloeistof (bijv. vloeibare stikstof) om te testen of de tanks niet lekken en de druk aankunnen. Het is handig dit eerst te doen met een onbrandbare vloeistof (stikstof) zodat er bij een explosie niet zo'n vuurbal ontstaat zoals bij de SN4. :P
Ah!! Dat maakt het nog duidelijker voor mij :D _O-

Die laatste test heeft toch wel indruk gemaakt toen :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193537199
Er is nu wel een NOTAM, geldig van 10-24 juni.

https://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_7250.html

quote:
FDC 0/7250 ZHU TX..AIRSPACE BROWNSVILLE, TX..TEMPORARY FLIGHT RESTRICTIONS WI AN AREA DEFINED AS 260124N/0970742W TO 255818N/0970742W TO 255818N/0971108W TO 260124N/0971108W TO 260124N/0970742W SFC-1500FT TO PROVIDE A SAFE ENVIROMENT FOR SPACE OPERATIONS PURSUANT TO 14 CFR SECTION 91.143. SPACEX ARE AUTH IN THE AIRSPACE. SPACEX TELEPHONE 321-361-7062 IS IN CHARGE OF THE OPERATION. HOUSTON /ZHU/ ARTCC TELEPHONE 281-230-5560 IS THE FAA CDN FACILITY. 2006100001-2006240001
NOTAM is van oppervlakte tot 1500 feet hoogte, dus waarschijnlijk voldoende voor pressure- en cryo tests. Bij de vorige static fires was de hoogte aangegeven tot 24.000 feet.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:21:45 #244
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193537254
Hier snap ik niet veel van :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193537301
quote:
9s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:21 schreef puzziepie het volgende:
Hier snap ik niet veel van :@
NOTAM = Notice to Airmen.

Betekent dat het luchtruim is afgesloten rond de lanceerplaats tot op een hoogte van ongeveer 450 meter. Je mag daar dan niet vliegen in je (sport)vliegtuigje om te voorkomen dat je uit de lucht wordt "geschoten" door een rondvliegend raketonderdeel. :)
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:28:00 #246
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193537326
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

NOTAM = Notice to Airmen.

Betekent dat het luchtruim is afgesloten rond de lanceerplaats tot op een hoogte van ongeveer 450 meter. Je mag daar dan niet vliegen in je (sport)vliegtuigje om te voorkomen dat je uit de lucht wordt "geschoten" door een rondvliegend raketonderdeel. :)
Die NOTAM begrijp ik :@
Daar heb ik wat over gelezen , maar die tests (die je noemde) en de static fire test : wat heeft dat met die hoogte te maken -O-
Dat is iets wat ik nu pas lees en wat nog niet helemaal duidelijk is voor mij :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:29:13 #247
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193537337
Oh wacht!! Ik snap !! :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:31:04 #248
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193537359
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:17 schreef Tourniquet het volgende:
Er is nu wel een NOTAM, geldig van 10-24 juni.

https://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_7250.html
[..]

NOTAM is van oppervlakte tot 1500 feet hoogte, dus waarschijnlijk voldoende voor pressure- en cryo tests. Bij de vorige static fires was de hoogte aangegeven tot 24.000 feet.
Issue Date: June 08, 2020 at 1147 UTC.... 25 minuten na mijn post :') Volgens mij leest de FAA mee hier :T
Nou, verplaatsen dat ding en testen maar :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:35:41 #249
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193537405
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Issue Date: June 08, 2020 at 1147 UTC.... 25 minuten na mijn post :') Volgens mij leest de FAA mee hier :T
Nou, verplaatsen dat ding en testen maar :T
:D Ik ben voorrr :7
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193537459
Op de stream zag je net iemand over de weg hardlopen. Reactie in de Lapadre-chat:
quote:
Whoops, false alarm. Road closure was for Elon’s jog.
:D
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:42:26 #251
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193537472
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:41 schreef Tourniquet het volgende:
Op de stream zag je net iemand over de weg hardlopen. Reactie in de Lapadre-chat:
[..]

:D
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:43:26 #252
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193537480
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:41 schreef Tourniquet het volgende:
Op de stream zag je net iemand over de weg hardlopen. Reactie in de Lapadre-chat:
[..]

:D
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:44:31 #253
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:49:14 #254
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193537553
Nou kom maar op met die SN5 *O*

Of kunnen wij dat niet zien ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193537587
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:49 schreef puzziepie het volgende:
Nou kom maar op met die SN5 *O*

Of kunnen wij dat niet zien ;(
Hij staat momenteel nog in de High Bay (het hoge gebouw aan de linkerkant op onderstaande stream), als hij naar buiten komt rollen zou je dat moeten kunnen zien.


Maar tot nu toe nog geen actie.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:52:15 #256
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193537599
quote:
De Cybertruck in de tweet is een 3D model gemaakt door een fan :P Hoe de Cybertruck die naar Mars gaat eruit komt te zien, dat weet alleen Elon :P

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:49 schreef puzziepie het volgende:
Nou kom maar op met die SN5 *O*

Of kunnen wij dat niet zien ;(
We kunnen het zeker zien! :) Alleen is het de vraag wanneer het gaat gebeuren, hopelijk duurt het niet lang meer.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:56:30 #257
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193537657
Ze reden net een heftruck naar binnen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193537667
Blauwe kraan beweegt! :P
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:57:43 #259
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193537672
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hij staat momenteel nog in de High Bay (het hoge gebouw aan de linkerkant op onderstaande stream), als hij naar buiten komt rollen zou je dat moeten kunnen zien.


Maar tot nu toe nog geen actie.
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:52 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De Cybertruck in de tweet is een 3D model gemaakt door een fan :P Hoe de Cybertruck die naar Mars gaat eruit komt te zien, dat weet alleen Elon :P
[..]

We kunnen het zeker zien! :) Alleen is het de vraag wanneer het gaat gebeuren, hopelijk duurt het niet lang meer.
Ah ^O^
Ik ben benieuwd !! :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:58:44 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193537687
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:57 schreef Tourniquet het volgende:
Blauwe kraan beweegt! :P
En hij draait weer terug :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 14:59:13 #261
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193537695
Spannond :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193537716
https://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_7267.html

Zojuist online gekomen en misschien voor de volgende Starlink-lancering (v1.0 L8), die zou dan a.s. vrijdag 12-6 zijn ongeveer tussen 10:30 en 13:00 NL-tijd.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 15:05:09 #263
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193537771
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:00 schreef Tourniquet het volgende:
https://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_7267.html

Zojuist online gekomen en misschien voor de volgende Starlink-lancering (v1.0 L8), die zou dan a.s. vrijdag 12-6 zijn ongeveer tussen 10:30 en 13:00 NL-tijd.
Hmmm.... Dat zou dus betekenen dat hij een dag vervroegd is. Er staat nu ook een NOTAM voor de 13e op, dat zou dan wel de backup datum zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 15:26:10 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193538026
Ze zijn bezig met de roll-lift! Goed teken *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 15:28:32 #265
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193538048
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:26 schreef Nikonlover het volgende:
Ze zijn bezig met de roll-lift! Goed teken *O*
Waar? :D *O*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 15:29:09 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193538058
quote:
11s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:28 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Waar? :D *O*
NSF Discord :P Update van Mary :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193538069
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:26 schreef Nikonlover het volgende:
Ze zijn bezig met de roll-lift! Goed teken *O*
Wegsluiting van vandaag is gecanceld (maarja, tijd was toch al verstreken...):
https://www.cameroncounty.us/space-x/

Schijnt dat ze niet heel strict zijn dus misschien nog later vandaag?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 juni 2020 @ 15:30:18 #268
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193538073
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:29 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

NSF Discord :P Update van Mary :)
Oh -O-
Wel tof dat zij de updates geeft :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 15:33:07 #269
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193538101
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:29 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wegsluiting van vandaag is gecanceld (maarja, tijd was toch al verstreken...):
https://www.cameroncounty.us/space-x/

Schijnt dat ze niet heel strict zijn dus misschien nog later vandaag?
Ik kan mij niet voorstellen dat ze hier moeilijk over gaan doen idd. Wat zal het zijn, een ritje van 30 minuten? Even een half uurtje de weg dichtgooien moet wel kunnen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193538593
quote:
https://tweakers.net/nieu(...)gang-versnellen.html

SpaceX-topman Elon Musk schrijft naar verluidt in een e-mail aan zijn werknemers dat het bedrijf de focus zoveel mogelijk op het Starship-project moet leggen. Musk wil de voortgang van het project 'drastisch en onmiddellijk' versnellen.
Nice.
pi_193539266
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:29 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wegsluiting van vandaag is gecanceld (maarja, tijd was toch al verstreken...):
https://www.cameroncounty.us/space-x/

Schijnt dat ze niet heel strict zijn dus misschien nog later vandaag?
Is ook wel een makkelijke weg om te sluiten. Doodlopend, geen bebouwing en aan het einde is hooguit een parkeerplaatsje voor het strand
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 21:40:39 #272
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193543688
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:29 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wegsluiting van vandaag is gecanceld (maarja, tijd was toch al verstreken...):
https://www.cameroncounty.us/space-x/

Schijnt dat ze niet heel strict zijn dus misschien nog later vandaag?
De 10e is nu ook gecanceld.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 22:01:45 #273
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193543951
Gaat het SpaceX worden? :D

quote:
NASA to Announce Selection of Company to Fly VIPER Rover to Moon



NASA will announce the commercial provider selected to deliver NASA’s new water-hunting mobile robot, the Volatiles Investigating Polar Exploration Rover (VIPER), to the South Pole of the Moon during a media teleconference at 2:30 p.m. EDT Wednesday, June 10.

As the first resource-mapping mission on the surface of another world, VIPER will help pave the way for a new era of human missions to the lunar surface and will bring NASA a step closer to developing a sustainable, long-term robotic and human presence on the Moon as part of the Artemis program.

Members of the media may request to join the teleconference by emailing their name, affiliation, and phone number to Alison Hawkes at alison.hawkes@nasa.gov or Rachel Kraft at rachel.h.kraft@nasa.gov by 12:30 p.m. June 10.

The teleconference audio will stream live at:

https://www.nasa.gov/live

Supporting materials also will be available at nasa.gov/live.

VIPER’s delivery to the Moon is part of NASA’s Commercial Lunar Payload Services initiative, an innovative, service-based, competitive acquisition approach that enables rapid, affordable, and frequent access to the lunar surface via a growing market of American commercial providers. The selected company will be responsible for end-to-end services for delivery of VIPER, including integration with its lander, launch from Earth, and landing in a polar region on the Moon in late 2023VIPER’s delivery to the Moon is part of NASA’s Commercial Lunar Payload Services initiative, which will leverage the capabilities of commercial industry to send scientific instruments and technology demonstrations to the Moon quickly. The selected company will be responsible for end-to-end services for delivery of VIPER, including integration with its lander, launch from Earth, and landing in a polar region on the Moon in late 2023.

For more information about NASA’s VIPER mission, visit:

https://nasa.gov/viper

-end-

https://www.nasa.gov/pres(...)-viper-rover-to-moon
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 08:33:03 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193547355
Verbaasd mij niets sinds dat gezeik met California

smasunaga twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 00:54:47 New from me: SpaceX backs out of its lease at the Port of L.A., where it was planning to build aerospace parts: https://t.co/SIMMZyqYnq reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 10:12:50 #275
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193548532
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:33 schreef Nikonlover het volgende:
Verbaasd mij niets sinds dat gezeik met California

smasunaga twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 00:54:47 New from me: SpaceX backs out of its lease at the Port of L.A., where it was planning to build aerospace parts: https://t.co/SIMMZyqYnq reageer retweet
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 10:57:53 #276
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193549078
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:58:42 #277
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193553671
quote:
Interessant kanaal
Moeten zij weten
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:00:39 #279
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193553838
Vraagje: hoe is het contact met een Mars verkenner als de zon ertussen zit? Wordt het radiosignaal gestoord? Of zijn er extra sattelieten die ook in een baan om de zon vliegen die het signaal doorgeven?
pi_193554087
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Vraagje: hoe is het contact met een Mars verkenner als de zon ertussen zit? Wordt het radiosignaal gestoord? Of zijn er extra sattelieten die ook in een baan om de zon vliegen die het signaal doorgeven?
Dat (conjunctie) gebeurt inderdaad ongeveer elke 26 maanden en duurt een week of 6. Dit is op te lossen met extra relay satellieten, maar volgens mij zijn die er momenteel nog niet.

Dit is hoe ze dat momenteel doen met bijv. Curiosity:
https://mars.nasa.gov/res(...)n-blocks-our-signal/

[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 09-06-2020 17:26:50 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 17:21:32 #281
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193554175
Je bent mij weer net voor :P En ja, ik had ook hetzelfde filmpje gevonden :P

De paar weekjes dat we even geen verbinding met de rovers hebben weegt niet op tegen de enorme kosten van de satellieten. Tegen de tijd dat we een basis op Mars hebben komen er wel satellieten gok ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:39:47 #282
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193555181
quote:
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:47 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Interessant kanaal
Let op dat je de informatie op dit kanaal, Insane Curiosity, hoewel zeker zeer interessant ook met een korreltje zout moet nemen. Ze breien een verhaal aan elkaar waarin ze regelmatig verouderde info gebruiken, verkeerde conclusies trekken, of gewoon slordig zijn. Ook hebben ze er een handje van om allerlei willekeurige beelden en artist impressions te gebruiken als ondersteuning van het verhaal die niets van doen hebben met het onderwerp of gewoon totaal niet realistisch zijn.

Bijvoorbeeld: "BRF ships", really?

Zie ook de commentaren onder de video's.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 22:35:37 #284
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193559888
Nu op Discovery De spaceX docu @Nikonlover :D
Je had gelijk :T
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 22:44:34 #285
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193560090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:35 schreef puzziepie het volgende:
Nu op Discovery De spaceX docu @:Nikonlover :D
Je had gelijk :T
Yeah!!! :D Is het leuk, interessant en informatief? :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 22:46:00 #286
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193560125
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:44 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Yeah!!! :D Is het leuk, interessant en informatief? :D
Het is gelikt :@ :P
Ik vond de live beelden veel interessanter :D
Maar goed , ik kijk wel :7
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 22:49:00 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193560180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:46 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Het is gelikt :@ :P
Ik vond de live beelden veel interessanter :D
Maar goed , ik kijk wel :7
Laten ze vooral beelden van de streams zien of ook achter de schermen? Hopelijk komt er een herhaling ofzo :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 22:53:46 #288
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193560291
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Laten ze vooral beelden van de streams zien of ook achter de schermen? Hopelijk komt er een herhaling ofzo :D
Ik zat al te zoeken naar iets van een herhaling ergens , of iets waar je het op youtube oid kan zien . Tot nu toe nog niet gevonden .
Wat wel heel erg tof is , dat je nu wat meer achtergrond info krijgt over hoe het werkt , dus dat is wel interessant :D
Mocht ik iets vinden waar je de docu kan zien dan plaats ik een link.
Of als anderen daar iets over weten dan hoop ik dat zij hem plaatsen.
Het blijft hoe dan ook wel erg interessant :)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 23:00:06 #289
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193560419
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193560602
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Laten ze vooral beelden van de streams zien of ook achter de schermen? Hopelijk komt er een herhaling ofzo :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:53 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ik zat al te zoeken naar iets van een herhaling ergens , of iets waar je het op youtube oid kan zien . Tot nu toe nog niet gevonden .
Wat wel heel erg tof is , dat je nu wat meer achtergrond info krijgt over hoe het werkt , dus dat is wel interessant :D
Mocht ik iets vinden waar je de docu kan zien dan plaats ik een link.
Of als anderen daar iets over weten dan hoop ik dat zij hem plaatsen.
Het blijft hoe dan ook wel erg interessant :)
Je kunt 'm gratis kijken op https://www.dplay.nl

Wel even een gratis account aanmaken.

Oh, en vannacht om 2:15 is de herhaling op tv zie ik.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 23:23:11 #291
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193560813
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[..]

Je kunt 'm gratis kijken op https://www.dplay.nl

Wel even een gratis account aanmaken.

Oh, en vannacht om 2:15 is de herhaling op tv zie ik.
:Y
Thnx!! O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193561177
Zat een docu te kijken over de Tesla accu's in Australië.

Bijzonder hoe betrokken Musk is, dat is geen fake emotie op 12:00 ...

  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 23:58:18 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193561430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[..]

Je kunt 'm gratis kijken op https://www.dplay.nl

Wel even een gratis account aanmaken.

Oh, en vannacht om 2:15 is de herhaling op tv zie ik.
Nice! Vandeweek maar ff kijken :) Thnx!! :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 00:02:58 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193561465
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zat een docu te kijken over de Tesla accu's in Australië.

Bijzonder hoe betrokken Musk is, dat is geen fake emotie op 12:00 ...

Wow! Deze had ik nog niet gezien :o De 2e keer dat ik hem bijna zie huilen in een interview.

Hier ook. Vanaf 12:05. Op 12:40 krijgt hij het heel moeilijk

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 08:20:18 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193563081
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 09:01:00 #296
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193563532
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193569684
De theorie op Nasaspaceflight is nu dat SN7 niet zal vliegen, maar een testtank ("bopper") is voor druktesten. Waarschijnlijk is er een ander soort staal (type 304L i.p.v. 301) en/of lastechniek gebruikt waardoor ze opnieuw willen testen hoe drukbestending het is.
pi_193572194
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:40 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De 10e is nu ook gecanceld.
11-6 nu ook:
http://www.cameroncounty.us/space-x/
  woensdag 10 juni 2020 @ 19:25:13 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193572417

Op 9:53 zie je de emoties en tranen in z'n ogen als wanneer ze het hebben over dat de 4e lancering van Falcon 9 het bedrijf gered heeft. Daarna zou het echt afgelopen zijn.
pi_193576077
Yep, SN7 is een bopper! Misschien willen ze deze eerst testen zodat ze met dit type staal en lastechniek alvast verder kunnen met SN8 terwijl SN5 op de test stand staat.

BocaChicaGal twitterde op woensdag 10-06-2020 om 21:24:45 SN7 test tank sections have been stacked at SpaceX Boca Chica. Pics and video will be posted later. 🤩🚀 @NASASpaceflight

https://t.co/4BHmjqUwkW https://t.co/sEQjaSwMAR reageer retweet
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 23:08:44 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193576237
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 23:00 schreef Tourniquet het volgende:
Yep, SN7 is een bopper! Misschien willen ze deze eerst testen zodat ze met dit type staal en lastechniek alvast verder kunnen met SN8 terwijl SN5 op de test stand staat.

BocaChicaGal twitterde op woensdag 10-06-2020 om 21:24:45 SN7 test tank sections have been stacked at SpaceX Boca Chica. Pics and video will be posted later. 🤩🚀
@:NASASpaceflight

https://t.co/4BHmjqUwkW https://t.co/sEQjaSwMAR reageer retweet
[ afbeelding ]
Ik ben wel benieuwd wat ze nog meer gaan aanpassen aan SN8 :) Ik hoop wel dat we na de tests van Starbopper 2.0 mooi vuurwerk gaan zien :T Onder druk zetten tot hij het begeeft oid :+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')