Lijkt wel een walvisquote:
99.99999% succes.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 02:39 schreef northernlight81 het volgende:
Dit was echt een vette lancering. Met die flap die in de fik stond enzo.
Je kunt gewoon op youtube kijken toch?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 02:43 schreef Puzzie het volgende:
Ik hoop dat iemand morgen de replays wil posten , ik ben een paar dagen weg
Omdat er bij de terugkeer van de booster een aantal experimenten zijn uitgevoerd om te limieten te onderzoeken, o.a. het expres uitschakelen van een motor. Dan is de kans dat er iets mis gaat te groot om daar de lanceerinstallatie voor in gevaar te brengen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:00 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik heb vannacht niet gekeken, kan iemand vertellen waarom de booster in zee is geland en niet met een catch? Verder gaaf dat zo'n beetje alles is goedgegaan
quote:The booster on this flight test is attempting several flight experiments to gather real-world performance data on future flight profiles and off-nominal scenarios. The Super Heavy booster will attempt these experiments while on a trajectory to an offshore landing point in the Gulf of America and will not return to the launch site for catch.
Following stage separation, the booster will flip in a controlled direction before initiating its boostback burn. This maneuver was demonstrated for the first time on Flight 9 and requires less propellant to be held in reserve, enabling the use of more propellant during ascent to enable additional payload mass to orbit.
The primary test objectives for the booster will be focused on its landing burn and will use unique engine configurations. One of the three center engines used for the final phase of landing will be intentionally disabled to gather data on the ability for a backup engine from the middle ring to complete a landing burn. The booster will then transition to only two center engines for the end of the landing burn, entering a full hover while still above the ocean surface, followed by shutdown and drop into the Gulf of America.
De booster of de ship? Voor de booster, zie hierboven.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom lieten ze hem niet op land landen om de test volledig te maken?
Laat ze eerst een alle kinderziektes eruit halenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, lesje geleerd: niet opstijgen als de raket nat is.
Wanneer gaan ze naar een omloopbaan? En daar tanken, zodat ze ook voorbij LEO kunnen komen? Of is het toch vooral om de steeds zwaardere Starlink satellieten te kunnen lanceren?
Dus nog een stuk of 10 lanceringen? Wanneer beginnen ze met type 3 en Raptor 3?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:28 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Laat ze eerst een alle kinderziektes eruit halen
Er staat nog één 'oude generatie' block 2 Starship klaar (S38), ik verwacht dat die nog een keer ongeveer dezelfde testvlucht zal doen. Wellicht kunnen ze nu wel een volledige orbit proberen nu het opnieuw ontsteken van een raptor twee keer succesvol uitgevoerd is, maar ik weet niet of de huidige lanceer-licentie dat toestaat.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 06:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus nog een stuk of 10 lanceringen? Wanneer beginnen ze met type 3 en Raptor 3?
Opnieuw een recordquote:Past customer missions: CRS-22, Crew-3, Turksat 5B, Crew-4, CRS-25, Hotbird 13G, O3b mPOWER A, Satria, Mera Putih 2, Galileo L13, Koreasat 6A.
Past Starlink missions: 4-34, 5-2, 5-5, 5-9, 6-10, 6-22, 6-29, 6-35, 6-45, 6-55, 8-5, 8-3, 6-70, 12-12, 12-8, 6-73, 6-83, 10-25.
Satellites launched: 572, will be 600 after this launch
Maar ondanks dat en de schade, maakte starship toch een op het oog vrij gecontroleerde en zachte landing in de zee.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 02:45 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
99.99999% succes.
Alleen die kleine explosie
Die is verouderd. Dat is alleen voor de show.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:10 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Maar ondanks dat en de schade, maakte starship toch een op het oog vrij gecontroleerde en zachte landing in de zee.
Dat droppen van die (nep) satalieten werkte ook mooi.
Ik begrijp alleen niet waarom ze de Super Heavy Booster niet geprobeerd hebben op te vangen?
Waarom het risico nemen dat het lanceerplatform ernstig kan beschadigen met een verouderd type booster. Ze zullen hebben geprobeerd de booster op te vangen, maar dan virtueel zodat ze kunnen checken of een evt landing succesvol zou zijn geweest.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:10 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet waarom ze de Super Heavy Booster niet geprobeerd hebben op te vangen?
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die is verouderd. Dat is alleen voor de show.
Omdat de oceaan minder te vervuilen. Voor milieuorganisaties ziet het er een stuk beter uit als ze zo'n enorm ding in 1 stuk aan land krijgenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Waarom het risico nemen dat het lanceerplatform ernstig kan beschadigen met een verouderd type booster. Ze zullen hebben geprobeerd de booster op te vangen, maar dan virtueel zodat ze kunnen checken of een evt landing succesvol zou zijn geweest.
Als het er 10 moeten zijn. Dan zullen ze 10 doen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 06:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus nog een stuk of 10 lanceringen? Wanneer beginnen ze met type 3 en Raptor 3?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |