abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193367966
https://www.hln.be/nieuws(...)ant-krijgt~aa16f66b/

“Ik kan niet ademen”: zwarte man sterft nadat hij minutenlang knie van agent in de nek geplant krijgt

Schokkende beelden uit het Amerikaanse Minneapolis: een zwarte man is er gestorven nadat een agent hem minutenlang met zijn knie in de nek tegen de grond geklemd hield. Het slachtoffer stamelde verschillende keren dat hij niet meer kon ademen, maar daar had de politie geen oren naar. Kort nadat hij bewusteloos in een ambulance afgevoerd werd, zou hij sterven.

Het jammerlijke tafereel speelde zich gisteravond op straat af. Twee agenten kregen een oproep rond een verdachte situatie en gingen een kijkje nemen. “We troffen de man, die vermoedelijk onder invloed was, in de wagen aan”, luidt het in een politieverklaring. “Toen hij uitstapte, verzette hij zich. De politiemannen wisten hem in de handboeien te slaan. Omdat hij medisch niet in orde leek, werd een ambulance gebeld.”

Over de kern van de zaak werd echter zedig gezwegen. Op videobeelden die een voorbijganger maakte, is te zien hoe de zwarte man minutenlang tegen de grond geklemd ligt. De agent blijft zijn knie daarbij in de nek van de verdachte planten, tot hij uiteindelijk geen teken van leven meer geeft. In de video hierboven ziet u slechts een fractie van de arrestatie.

“Vermoord me niet”
Nochtans had het slachtoffer verschillende keren aangegeven dat hij in ademnood verkeerde. “Alstublieft, ik kan niet ademen”, kreunde hij meermaals. “Mijn buik doet pijn. Mijn nek doet pijn. Alles doet pijn. Ik heb water nodig, alstublieft. Vermoord me niet.”

Ook voorbijgangers moeiden zich met de situatie. Een vrouw merkte op dat de geboeide verdachte een bloedneus had. Anderen wezen op het feit dat er veel te veel geweld gebruikt werd. “Je houdt hem al in bedwang, hij verzet zich niet eens. Laat hem tenminste toch even ademen. Hij is ook een mens. Je lichaamstaal verraadt dat je hier te fel van geniet”, klinkt het onder meer. Op het eind kreeg de agent ook te horen “dat hij die kerel vermoord had”. De FBI gaat de zaak nu verder onderzoeken.

“Dramatisch gefaald”
Burgemeester Jacob Frey veroordeelt het harde optreden van de agenten. “Zwart zijn in Amerika hoort niet gelijk te staan met de doodstraf. Vijf minuten lang zagen we hoe een witte agent zijn knie drukte in de nek van een zwarte man. Vijf minuten! Deze agent faalde dramatisch op menselijk vlak. Er kan maar één conclusie getrokken worden: deze man had nooit mogen sterven.”
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_193367984
Zojuist een zwarte journalist van CNN + crew, kennelijk live op TV, gearresteerd terwijl ze netjes orders opvolgden... Ofwel wat hij zegt:

brianklaas twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:41:29 How incredibly stupid do you have to be to arrest a black reporter on live television while he is reporting on racially charged violence...in a city in flames because the white cop who killed an unarmed black man hasn’t been arrested. It boggles the mind. reageer retweet
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:10:32 #3
117098 Hathor
Effe niet
pi_193367999
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zojuist een zwarte journalist van CNN + crew, kennelijk live op TV, gearresteerd terwijl ze netjes orders opvolgden... Ofwel wat hij zegt:

brianklaas twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:41:29 How incredibly stupid do you have to be to arrest a black reporter on live television while he is reporting on racially charged violence...in a city in flames because the white cop who killed an unarmed black man hasn’t been arrested. It boggles the mind. reageer retweet
De agent in kwestie is wel gearresteerd toch?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:10:51 #4
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193368005
CNN twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:59:26 A black reporter from CNN was arrested while legally covering the protests in Minneapolis. A white reporter also on the ground was not. https://t.co/GcfwEvyYQC https://t.co/Mg4ZwKIuKt reageer retweet
Nee de Amerikaanse politie heeft geen racismeprobleem :').
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:11:10 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193368011
solomongeorgio twitterde op donderdag 28-05-2020 om 18:49:30 Black people have every right to burn down a country they built for free reageer retweet
ashhnyc twitterde op donderdag 28-05-2020 om 17:10:58 white people being anti-looting is soooooo laughable to me because historically everything y’all have, y’all stole 🥴 reageer retweet
Dan krijg je dit soort tweets...
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:11:18 #6
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193368013
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, zit gewoon thuis.
pi_193368023
Cnn reporter geärresteerd live during uitzending die de protesten wilde dekken:

https://www.cnn.com/us/li(...)-05-28-20/index.html
pi_193368027
quote:

[..]

Nee, enkel ontslagen.
pi_193368028
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:10 schreef Slobeend het volgende:
CNN twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:59:26 A black reporter from CNN was arrested while legally covering the protests in Minneapolis. A white reporter also on the ground was not. https://t.co/GcfwEvyYQC https://t.co/Mg4ZwKIuKt reageer retweet
Nee de Amerikaanse politie heeft geen racismeprobleem :').
Omar Jimenez klinkt eerder hispanic.
pi_193368062
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

Dat is een hispanic man toch?
pi_193368068
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:12 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Je hebt ook zwarte hispanics.
pi_193368074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:14 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dat is een hispanic man toch?
Ik heb geen idee wat zijn etniciteit is, maar donker is hij wel:

pi_193368083
quote:

[..]

Je hebt ook vrij donkere latino's.
pi_193368093
Kan niet zien met zijn mondmasker. Overigens raar dat hij dat draagt tijdens het spreken voor de camera.

En eerst zie ik de blanke cameraploeg met rust gelaten worden maar later staat dat ook zij ingerekend werden?
pi_193368108
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:19:58 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_193368137
Gewoon rechtstreeks de 1st Amendment breken, heb je het over je eigen glazen ingooien, wat een knuppels die Minneapolis politie _O-.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193368146
quote:
Tja met een masker, petje en hoodie op in een rellengebied lopen is niet erg handig.
pi_193368160
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:20 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Tja met een masker, petje en hoodie op in een rellengebied lopen is niet erg handig.
Heel gek ja, met een masker rondlopen in coronatijd.

En volgens mij is dat geen hoodie, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193368166
quote:
Jezus wat slecht _O-
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:23:34 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193368178
quote:

[..]

Het masker is voor de corona en dat is een petje, geen hoodie.

Nog even los van het feit dat duidelijk aan alles te zien is dat het een reporter is en hij dat zelf ook nog een paar keer zegt.

Ik zou het filmpje even checken als ik jou was.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193368181
quote:

[..]

Ze identificeerden zichzelf als journalisten en er staat nota bene een cameraploeg. Verder is het geen hoodie en is dat masker vanwege corona. :?
pi_193368185
quote:

[..]

Welke hoodie? Ik zie wel de pet en het masker. Verder moet hij een beetje opzij gaan staan ipv diplomatiek te blijven zeuren zodra die grote rij mannen aankomt. Want even daarvoor zag je ze een charge uitvoeren en een omstanderen arresteren.

Ze geven hem geen antwoord op zijn vraag waar moet hij staan en dan blijft hij doorgaan met zeuren. Gewoon antwoord geven op je eigen vraag en opzij gaan. Was dat nou moeilijk?
pi_193368189
quote:

[..]

Boeiend, het gaat om zwart en wit, iets anders bestaat niet.
pi_193368193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heel gek ja, met een masker rondlopen in coronatijd.

En volgens mij is dat geen hoodie, maar goed.
Nee, op zich niet maar toch ook niet zo gek dat de politie hem voor een relschopper aan ziet. Nu ik beter kijk is het inderdaad geen hoodie maar een trui met hoge kraag, mijn excuses.
pi_193368197
quote:

[..]

Op een andere foto zie je duidelijk zijn perskaart aan zijn broek hangen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_193368220
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Boeiend, het gaat om zwart en wit, iets anders bestaat niet.
_O-
pi_193368223
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:24 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het niet erg handig is maar in een state of emergency willen agenten wel eens dingen over het hoofd zien. Dat is hier ook zo.
pi_193368248
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:24 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Moeten die perskaarten niet om de nek/borst hangen?
pi_193368250
Politie vorderde die CNN journalisten te verplaatsen, en dan stug blijven staan.
pi_193368260
quote:

[..]

Nope. Ontslagen maar niet gearresteerd.

Verder waren de agent en George Floyd ook nog eens collega's (als uitsmijter). Dus dan komt de vraag of er nog meer tussen hun had afgespeeld.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:30:28 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193368293
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:26 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het niet erg handig is maar in een state of emergency willen agenten wel eens dingen over het hoofd zien. Dat is hier ook zo.
Een reporter, met een perskaart en een microfoon in zijn hand omringd door een cameraman, met camera, een producer en nog een productie assistent, allemaal met perskaarten.

Nog los van het feit dat zij zich meerdere malen duidelijk identificeren...

Hoe zie je dat in vredesnaam over het hoofd?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193368315
En ze zijn weer vrijgelaten, de CNN-verslagevers
pi_193368318
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:28 schreef kipknots het volgende:

[..]

Verder waren de agent en George Floyd ook nog eens collega's (als uitsmijter). Dus dan komt de vraag of er nog meer tussen hun had afgespeeld.
Ik las deze interessante reactie gisternacht op een Amerikaanse forumsite:

"AnswerSave
4 Answers
Christopher Calvin's avatar
Christopher Calvin
3 hours ago
He was already convicted of man slaughter.

201

...Show all comments
Phil's avatarPhil
Lv 5
1 hour ago
not in a court.

Commenter avatar
Search For Lawyers Online

Partnering with a trusted, reputable lawyer can give you an advantage when seeking for justice. Find now the most successful lawyers in your area

Ad Domain Active

Anonymous
3 hours ago
You know that ain't happening.

Thug Lyfe

001

Commenter avatar
Matt
Lv 5
4 hours ago
He should. But whether he will or not remains to be seen. Trump will probably pardon him if he is convicted because Trump is a racist who likes other racists

021

Commenter avatar
W.T. Door
Lv 7
4 hours ago
As a retired police supervisor with 20 years as a member of a big city police department I would bet the reason there are no criminal charges is the autopsy showed Floyd died of a heart attack or whatever related to his pre-existing medical problems and NOT from having the officer kneel on him. If yes then what the officer did - in addition to being stupid - was probably only a violation of the Minneapolis PD's rules & regulations and NOT a crime. He will stay fired and there will be successful civil suits, but no prosecution.

The only caveat is both the Governor of MN and the Mayor of Minneapolis are Democrats. That means they do not care about the law, the constitution, or justice and they may have the officer arrested anyway in order to placate the activists who are encouraging their followers to riot, loot, and burn.

Finally, arresting the officer(s) has not in other similar incidents stopped the rioting, looting, or burning. "
pi_193368385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Een reporter, met een perskaart en een microfoon in zijn hand omringd door een cameraman, met camera, een producer en nog een productie assistent, allemaal met perskaarten.

Nog los van het feit dat zij zich meerdere malen duidelijk identificeren...

Hoe zie je dat in vredesnaam over het hoofd?
Het is inderdaad waarschijnlijk beetje machtsvertoon maar ik weet ervaring dat je in zo'n crisissituatie vooral kijkt op verdachte figuren en vaak details als cameras ofzo mist. Na identificeren toch oppakken is natuurlijk dom.
pi_193368413
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:28 schreef Houtenbeen het volgende:
Politie vorderde die CNN journalisten te verplaatsen, en dan stug blijven staan.
Waar haal je dat vandaan?

Vast niet de meest neutrale bron hierin, maar hier staat duidelijk dat ze vragen waar ze naartoe moeten en dat ze daaraan mee willen werken:
quote:
Jimenez told the officers he and his three colleagues were part of the same CNN crew and calmly identified himself with his CNN identification card.

Jimenez was then heard as telling the officers:

"We can move back to where you'd like. We can move back to where you'd like here. We are live on the air at the moment.
This is the four of us. We are one team.
Just put us back where you want us. We're getting out of your way. So, just let us know.
Wherever you'd want us, we will go. We were just getting out of your way when you were advancing through the intersection. Let us know and we've got you."
At 5:11 a.m., two officers in riot gear stepped up to Jimenez and said "you are under arrest."

Jimenez calmly asked why was he under arrest.

"Why am I under arrest, sir?"

He was then handcuffed and led away by the police, as the camera kept rolling.

Shortly after that, CNN photojournalist Leonel Mendez who was with Jimenez said he and the rest of the crew were also being arrested.

The camera then showed Jimenez's producer Bill Kirkos being handcuffed taken into custody.

Shortly after that, the camera, which was still rolling, was taken away from the crew.

https://edition.cnn.com/u(...)97c0dcf2ed4bd184552a
pi_193368432
Toch mooi hoe dat land zichzelf sloopt. Daar hebben ze de Russen helemaal niet voor nodig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193368440
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:34 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Het is inderdaad waarschijnlijk beetje machtsvertoon maar ik weet ervaring dat je in zo'n crisissituatie vooral kijkt op verdachte figuren en vaak details als cameras ofzo mist.
De agenten stonden er al een tijdje naast, de verslaggever zei dat als ze ruimte moesten maken de agenten even aan moesten geven waar ze naartoe moeten gaan en ging rustig door met verslag geven. En dan vanuit het niets: you're under arrest.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:37:53 #38
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368446
Ik vind dit wel amusant eerlijk gezegd. Blijkbaar is het plunderen en in brand steken van anderen hun eigendom gerechtvaardigd omdat een zwarte man om het leven komt bij politieoptreden. Als het witte gast was geweest, was er dan hetzelfde gebeurd? Ik denk het niet.

Ik denk niet dat iemand kan ontkennen dat die man simpelweg vermoord is (of hij nu een crimineel was of niet, dat weet ik niet eens maar dat doet niet eens ter zake imo), maar het feit dat de agent meteen ontslagen werd zou de ''angry mob'' toch een beetje moeten kalmeren. Demonstraties allemaal goed en terecht maar dat rechtvaardigt geen apengedrag.

En dan die cringy tweets over het recht op het in brand steken van wat ze zogenaamd gratis hebben gebouwd. Give me a break, zo'n tweet heeft dan een half miljoen likes _O- 8)7 . Newsflash: slavernij bestaat al lang niet meer en niemand die ooit Minneapolis gratis gebouwd heeft (ik weet niet eens hoe de stad gebouwd is maar laten we even uitgaan dat dat klopt) leeft nog. Zelf een zwarte kleur hebben maakt je niet tot een van die onfortuinlijke zielen. Op die manier kan ik ook wel claimen dat ik een Europese stad in de fik kan steken aangezien mijn voorouders in de tijd van Daens ook praktisch gezien slaven waren.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:38:15 #39
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193368452
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:36 schreef SpecialK het volgende:
Het probleem wat ik met BLM heb is het volgende.

Ik ben het helemaal eens met de leus "Black Lives Matter".
En ik snap helemaal hoe een respons als "All Lives Matter" in feite een manier is om problemen met een bepaalde bevolkingsgroep te minimaliseren... je doet in feite alsof er niks aan de hand is met donkere mensen in het bijzonder. Alsof daar geen maatschappelijke uitdagingen liggen.

Dat gezegd hebbende... ik geloof er geen fuck van dat BLM-mensen zelf echt geloven dat 'black lives matter'.

Want de reactie in volgende situaties is als volgt
- Blanke agent doodt donkere man (outrage, plunderen)
- Blanke man doodt donkere man met wellicht racistische motivaties (outrage, plunderen)
- Donkere agent doodt donkere man (gejank over politieorgaan in het algemeen, verder weinig)
- Donkere man doodt donkere man (niks.. complete stilte)

En het saillante detail is dat het aantal donkere mannen die dood gaan aan de hand van andere donkere mannen iets van 93% is[1] van alle moorden op donkere mannen in de VS.

Het aantal donkere mannen wat vermoord wordt door blanke agenten en door donkere agenten lijkt ongeveer 50/50 te zijn (proportioneel aan representatie van donkere agenten die dienst doen) [2] en is een veel veel lager cijfer.

Dus... dan is de enige conclusie die ik kan trekken dat BLM en veel African Americans eigenlijk alleen maar boos kunnen worden als ze een blank persoon of een "zogenaamd blank" instituut iets zien doen wat hen niet bevalt.. maar hun ogen afwenden als hun eigen gemeenschap vervalt in criminaliteit en dat dat resulteert in moorden op onschuldige donkere mannen.

Dus ik geloof het gewoon niet als een BLM-er roept dat black lives matter... want als dat zo zou zijn zou je focus breder zijn dan dit. Men concentreert zich op <~1% van het probleem en is totaal en lijkt soms wel expres blind te zijn voor 93% van het probleem.
Ik vind het een goed verhaal, maar ik ben het niet helemaal eens over jouw standpunt dat de premisse van de slogan "All Lives Matter" het minimaliseren van de problemen van minderheidsgroepen is. Ik begrijp aan de andere kant wel wat je hiermee stelt.
Het valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat dit minimaliseren voor sommigen een motief is, maar ik vermoed dat er ook in deze context wordt gedacht aan elk individueel leven dat het ertoe doet (en ik ben overtuigd een overgrote meerderheid die hierover zo denkt).

Er is een onderzoek gedaan door Rasmussen waaruit blijkt dat 78% van de kiezers vindt dat de slogan "All Lives Matter" dichter bij de eigen overtuiging ligt dan de slogan "Black Lives Matter" (slechts 11%). Een derde van zwarte kiezers (31%) vindt dat de slogan "Black Lives Matter' dicht bij de eigen politieke opvatting staat. Black Lives Matter als actiegroep is erg controversieel. Niet in de laatste plaats om de redenen die jij noemt, maar uit dit onderzoek maak ik op dat het vooral appelleert aan groepsidentiteit en dit is pontificaal tegengesteld aan de opvatting "All Lives Matter". In die zin vind ik het vooral verdeeldheid zaaiend en een instrument dat (weinig) effectief is om oplossingsgericht te zijn. En er is ook nog een groot verschil hoe Black Lives Matter de politie beschouwt en hoe het algemene publiek de lokale politie in de gemeenschappen beoordeelt. Alle activistische stappen die Black Lives Matter op een exces ondernemen vinden meestal geen brede bijval. Wat er nu aan de hand is, is anarchie en dit heeft niets te maken met demonstreren. De PR van Black Lives Matter is alweer niet goed.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193368454
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Vast niet de meest neutrale bron hierin, maar hier staat duidelijk dat ze vragen waar ze naartoe moeten en dat ze daaraan mee willen werken:
[..]

Van verschillende livestreams, politie riep iedereen op om te vertrekken.
pi_193368459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:34 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Het is inderdaad waarschijnlijk beetje machtsvertoon maar ik weet ervaring dat je in zo'n crisissituatie vooral kijkt op verdachte figuren en vaak details als cameras ofzo mist.
De agenten stonden er al een tijdje naast, de verslaggever zei dat als ze ruimte moesten maken de agenten even aan moesten geven waar ze naartoe moeten gaan en ging rustig door met verslag geven. En dan vanuit het niets: you're under arrest.
quote:

[..]

[..]

Dat in die quote is precies wat er gebeurde, het is ook gewoon gefilmd.
pi_193368468
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:37 schreef kipknots het volgende:

[..]

Niet bijster handig dan.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:39:12 #43
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193368470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:38 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Van verschillende livestreams, politie riep iedereen op om te vertrekken.
Lees je zijn post wel?
pi_193368481
Reporter is inmiddels weer vrij.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:39:53 #45
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368483
quote:

[..]

[..]

Sorry maar ongeacht wat er precies gebeurd is is CNN natuurlijk geen bruikbare bron in dit verhaal. Wij van WC eend..., je kent het riedeltje.
- Charlton Heston
pi_193368484
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:39 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Lees je zijn post wel?
Ja, maar dit ging voor dat stukje af.
pi_193368488
In plaats van de agent in kwestie op te pakken, wordt hij/zijn huis beschermd. Duidelijk aan welke kant de politie staat :').
Daarnaast blijkt deze agent al meerdere twijfelachtige doden op zijn naam te hebben staan.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:40:12 #48
117098 Hathor
Effe niet
pi_193368492
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:28 schreef kipknots het volgende:

[..]

Is dat een bewezen verhaal? Ik heb gelezen dat Floyd helemaal niet niet uit Minneapolis komt, maar ergens uit Texas zo'n 1100km verderop, en dat ie in Minnesota was voor werk. Beetje raar dat twee mensen die zo ver uit elkaar wonen samen als uitsmijter hebben gewerkt voor hetzelfde bedrijf.
pi_193368503
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:40 schreef yosander het volgende:

Daarnaast blijkt deze agent al meerdere twijfelachtige doden op zijn naam te hebben staan.
Bron?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:41:47 #50
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368519
quote:
In plaats van de agent in kwestie op te pakken, wordt hij/zijn huis beschermd. Duidelijk aan welke kant de politie staat :').
Dat is hetzelfde als dat de politie Dutroux beschermt als ie wordt getransporteerd van de rechtszaal naar de gevangenis en vice versa. Het beschermen van verdachten of criminelen tegen mob mentality (laten we eerlijk zijn, zonder die bescherming wordt ie van kant gemaakt) is een essentieel deel van de rechtstaat, naar mijn bescheiden mening.
- Charlton Heston
pi_193368522
quote:
Dat is nieuw. Ik heb wel gehoord dat er meerdere klachten waren ingedient tegen hem maar er nooit sancties zijn geweest.
pi_193368547
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Bron?
Las het gister op Reddit.
Zal het ff opzoeken.

Flinke rellen trouwens in Minnesota, kijk maar eens op Reddit of Snapchat.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:44:52 #53
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193368554
Het is ongelofelijk mirakel dat het coronavirus ineens geen invloed heeft op al degenen die oproer maken, plunderen, roven en gebouwen platbranden.

Dit leidt te veel af. Trump is bad.
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_193368555
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:44 schreef yosander het volgende:

[..]

Las het gister op Reddit.
Zal het ff opzoeken.
Hint; het is niet waar.

quote:
Flinke rellen trouwens in Minnesota, kijk maar eens op Reddit of Snapchat.
Wow, ik ga direct even op CNN kijken! Wat een nieuws.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:45:19 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193368558
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:44 schreef dellipder het volgende:
Het is ongelofelijk mirakel dat het coronavirus ineens geen invloed heeft op al degenen die oproer maken, plunderen, roven en gebouwen platbranden.

Dit leidt te veel af. Trump is bad.
Waar heb je het over?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:45:40 #56
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:42 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Dat is nieuw. Ik heb wel gehoord dat er meerdere klachten waren ingedient tegen hem maar er nooit sancties zijn geweest.
Het is dan ook een leugen. Hij heeft in 19 jaar tijd een 20 tal klachten tegen hem ingediend gekregen, wat naar verluid licht boven het gemiddelde is voor een normale politieagent. Klachten zijn namelijk niet altijd gegrond (vaak wel uiteraard, maar dat kan je uit dat cijfer niet afleiden). Bron is De Standaard, Belgische krant. Ik zal eens kijken of ik de exacte link kan terugvinden.

Uit die cijfers valt in ieder geval niet af te leiden dat ie allang achter slot en grendel had moeten zitten, laat staan dat ie 'doden op zijn geweten zou hebben'. Het is in ieder geval geen verklaring voor zijn moorddadige gedrag op Floyd.
- Charlton Heston
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:45:55 #57
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193368565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Social distancing en handen wassen.
Crooked Hillary
pi_193368570
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:41 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als dat de politie Dutroux beschermt als ie wordt getransporteerd van de rechtszaal naar de gevangenis en vice versa. Het beschermen van verdachten of criminelen tegen mob mentality (laten we eerlijk zijn, zonder die bescherming wordt ie van kant gemaakt) is een essentieel deel van de rechtstaat, naar mijn bescheiden mening.
Dat snap ik. Maar hij zit (of zat) thuis en zijn huis wordt bewaakt door hordes agenten, terwijl verderop winkels worden geplunderd en en supermarkten en appartementen (in aanbouw) worden afgebrand.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:46:41 #59
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193368578
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:45 schreef dellipder het volgende:

[..]

Social distancing en handen wassen.
Uhm....wat?
pi_193368599
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Uhm....wat?
_O-
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:48:26 #61
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368603
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:46 schreef yosander het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar hij zit (of zat) thuis en zijn huis wordt bewaakt door hordes agenten, terwijl verderop winkels worden geplunderd en en supermarkten en appartementen (in aanbouw) worden afgebrand.
Oh daar heb je misschien een punt, maar hey, het zijn niet de agenten die plunderen of op roepen tot plunderen. De plunderaars zelf zijn de enigen die te blamen zijn.

Daarnaast grijpt de politie misschien ook niet in omdat de plunderaars zwart zijn, uit vrees voor verdere escalatie.

Wat voor winkels en huizen worden trouwens geplunderd en afgebrand? Van blanken of gewoon alles wat ze tegenkomen?
- Charlton Heston
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:49:39 #62
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193368617
Politiecommandant van Minneapolis bevestigt dat een groot deel van de mensen die oproer maken en plunderen geen herkenbare burgers zijn uit de gemeenschap.

"Never let a good crisis go to waste".
Crooked Hillary
pi_193368618
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:45 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het is dan ook een leugen. Hij heeft in 19 jaar tijd een 20 tal klachten tegen hem ingediend gekregen, wat naar verluid licht boven het gemiddelde is voor een normale politieagent. Klachten zijn namelijk niet altijd gegrond (vaak wel uiteraard, maar dat kan je uit dat cijfer niet afleiden). Bron is De Standaard, Belgische krant. Ik zal eens kijken of ik de exacte link kan terugvinden.

Uit die cijfers valt in ieder geval niet af te leiden dat ie allang achter slot en grendel had moeten zitten, laat staan dat ie 'doden op zijn geweten zou hebben'. Het is in ieder geval geen verklaring voor zijn moorddadige gedrag op Floyd.
Ik stel met mijn post ook nergens dat hij daarom achter slot en grendel had gemoeten ik reageerde puur op de stelling dat hij voor meerdere doden verantwoordelijk was. Ik weet dat die klachten meestal ingedient worden door boze arrestanten dus met een pak zout genomen moeten worden.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:49:59 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193368621
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:48 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oh daar heb je misschien een punt, maar hey, het zijn niet de agenten die plunderen of op roepen tot plunderen. De plunderaars zelf zijn de enigen die te blamen zijn.

Daarnaast grijpt de politie misschien ook niet in omdat de plunderaars zwart zijn, uit vrees voor verdere escalatie.

Wat voor winkels en huizen worden trouwens geplunderd en afgebrand? Van blanken of gewoon alles wat ze tegenkomen?
Vooral van Koreanen uiteraard
The End Times are wild
pi_193368629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:36 schreef SpecialK het volgende:
Het probleem wat ik met BLM heb is het volgende.

Ik ben het helemaal eens met de leus "Black Lives Matter".
En ik snap helemaal hoe een respons als "All Lives Matter" in feite een manier is om problemen met een bepaalde bevolkingsgroep te minimaliseren... je doet in feite alsof er niks aan de hand is met donkere mensen in het bijzonder. Alsof daar geen maatschappelijke uitdagingen liggen.

Dat gezegd hebbende... ik geloof er geen fuck van dat BLM-mensen zelf echt geloven dat 'black lives matter'.

Want de reactie in volgende situaties is als volgt
- Blanke agent doodt donkere man (outrage, plunderen)
- Blanke man doodt donkere man met wellicht racistische motivaties (outrage, plunderen)
- Donkere agent doodt donkere man (gejank over politieorgaan in het algemeen, verder weinig)
- Donkere man doodt donkere man (niks.. complete stilte)

En het saillante detail is dat het aantal donkere mannen die dood gaan aan de hand van andere donkere mannen iets van 93% is[1] van alle moorden op donkere mannen in de VS.

Het aantal donkere mannen wat vermoord wordt door blanke agenten en door donkere agenten lijkt ongeveer 50/50 te zijn (proportioneel aan representatie van donkere agenten die dienst doen) [2] en is een veel veel lager cijfer.

Dus... dan is de enige conclusie die ik kan trekken dat BLM en veel African Americans eigenlijk alleen maar boos kunnen worden als ze een blank persoon of een "zogenaamd blank" instituut iets zien doen wat hen niet bevalt.. maar hun ogen afwenden als hun eigen gemeenschap vervalt in criminaliteit en dat dat resulteert in moorden op onschuldige donkere mannen.

Dus ik geloof het gewoon niet als een BLM-er roept dat black lives matter... want als dat zo zou zijn zou je focus breder zijn dan dit. Men concentreert zich op <~1% van het probleem en is totaal en lijkt soms wel expres blind te zijn voor 93% van het probleem.
Er zitten volgens mij twee fouten in je verhaal:

1) Je gaat er vanuit dat de BLM beweging ook achter de plunderingen zit. Tegelijkertijd heb ik ook nu een in het verleden juist filmpjes gezien van BLM protestanten die plunderaars tegen houden. Het is niet per definitie dezelfde beweging.

2) De aanleiding voor BLM zou de moord op mensen zijn. Het grootste probleem lijkt echter niet dat te zijn, maar meer de overheid die niet tot vervolging overgaat en de pers die slachtoffers zwart maakt.
pi_193368640
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Again.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:51:35 #67
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368643
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is een serieuze vraag hoor. Ben gewoon benieuwd of de relschoppers zelf racistisch zijn of ook hun eigen nest bevuilen zoals dat heet.
- Charlton Heston
pi_193368644
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:49 schreef dellipder het volgende:
Politiecommandant van Minneapolis bevestigt dat een groot deel van de mensen die oproer maken en plunderen geen herkenbare burgers zijn uit de gemeenschap.

"Never let a good crisis go to waste".
Was toch ook zo hier in Den Bosch met die rellen? Kwamen ook relschoppers uit heel het land op af.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:52:36 #69
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193368653
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:51 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Was toch ook zo hier in Den Bosch met die rellen? Kwamen ook relschoppers uit heel het land op af.
Rellen, Den Bosch? Wanneer was dit?
pi_193368656
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:52 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik denk dat ie Den Haag bedoeld.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:53:03 #71
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193368657
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:31 schreef Houtenbeen het volgende:
En ze zijn weer vrijgelaten, de CNN-verslagevers
esaagar twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 13:42:35 Great to see Omar Jimenez back on the air. He says the officers who arrested him told him they were just following orders. So which idiot is the one who ordered his arrest? reageer retweet
Het lijkt wel weer alsof vreemde krachten bezig de nieuwscyclus te verstoppen.
Crooked Hillary
pi_193368662
quote:
Terecht dat zijn huis wordt beschermd, dat is een politietaak. Maar dat ze daar met een mannetje of 100 stonden had niks met beschermen te maken maar was puur een statement.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:54:45 #73
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193368672
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:51 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Dit weet ik niet precies, maar dit is wel een logische verklaring dat er blijkbaar geen enkele wroeging is dat gemeenschappen in brand worden gestoken.
Crooked Hillary
pi_193368683
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:52 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

2000. Was een man door de politie neergeschoten en daarna was het een paar nachten rellen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:55:42 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193368692
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:51 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het is een serieuze vraag hoor. Ben gewoon benieuwd of de relschoppers zelf racistisch zijn of ook hun eigen nest bevuilen zoals dat heet.
Het heeft uiteraard niks te maken met protesteren en alles met gratis een OLED-tv scoren.
The End Times are wild
pi_193368693
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:48 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het versterkt alleen wel weer het politie VS. volk gevoel.
https://mobile.twitter.co(...)/1265899290825818112

Ik vrees winkels van blanken. Op Snapchat zag ik dat zwarte winkels briefjes hangen met dat de eigenaar zwart is.
Er was een Target (grote supermarktketen) en fastfood restaurant (Wendy's) afgebrand.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hint; het is niet waar.
Dit is fake?

https://www.reddit.com/r/(...)of_police_brutality/
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:56:30 #77
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368698
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het heeft uiteraard niks te maken met protesteren en alles met gratis een OLED-tv scoren.
Tsja daar zijn de CNN en co het niet mee eens. Het gedrag wordt zo te zien aangemoedigd.
- Charlton Heston
pi_193368703
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik denk dat ie Den Haag bedoeld.
Nee Den Bosch ook wel s'Hertogenbosch.
pi_193368705
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:56 schreef yosander het volgende:

[..]

Ik vrees winkels van blanken. Op Snapchat zag ik dat zwarte winkels briefjes hangen met dat de eigenaar zwart is.
[..]

Dit is fake?
[ afbeelding ]
Die gast mag zijn nagels wel eens wassen/knippen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:57:27 #80
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193368712
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:57:52 #81
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368715
quote:

[..]

Dan zijn die plunderaars niet beter dan onze moorddadige agent, met alle respect. Hoe kan je racisme aanklagen door zelf racistisch te zijn? Juist, niet.
- Charlton Heston
pi_193368716
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:57 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Die gast mag zijn nagels wel eens wassen/knippen.
Geen tijd voor tijdens het rellen
pi_193368731
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:57 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dan zijn die plunderaars niet beter dan onze moorddadige agent, met alle respect. Hoe kan je racisme aanklagen door zelf racistisch te zijn? Juist, niet.
Eens. Bizar om te zien, winkels waren of dichtgetimmerd (de dag erna) of er hing een briefje met "The owners are black/immigrants"
pi_193368741
-oeps-
pi_193368770
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:54 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit weet ik niet precies, maar dit is wel een logische verklaring dat er blijkbaar geen enkele wroeging is dat gemeenschappen in brand worden gestoken.
Vaak trekt het sensatiezoekers aan. Kijk maar ook bij Haren destijds. Was al lang bekend dat het een vergissing was maar toch kwamen er massaal idioten uit heel het land op af om rel te schopen.
pi_193368775
quote:

[..]

Er was een Target (grote supermarktketen) en fastfood restaurant (Wendy's) afgebrand.
[..]

Dit is fake?
[ afbeelding ]
Geen flauw idee, ik heb niet zo'n zin om een A4tje van een anonieme Reddit user te gaan factchecken. Ik had gehoopt op een iets betere bron van jouw kant.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:02:57 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193368788
quote:

[..]

Op Snapchat zag ik dat zwarte winkels briefjes hangen met dat de eigenaar zwart is.
[..]
Ultiem racistisch natuurlijk. Van die agent weet je niet of hij het deed omdat de dader zwart was. Hier is dat veel duidelijke.
George soros wrijft in zijn kromme handjes.

Als blanken op negerjacht gingen en er briefjes op winkeldeuren hingen “blanke winkel” dan zou de NOS dagenlang racisme loeien.
The End Times are wild
pi_193368806
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:56 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Tsja daar zijn de CNN en co het niet mee eens. Het gedrag wordt zo te zien aangemoedigd.
Gelukkig volgt CNN wel de sociologen en gedragpsychologen.
pi_193368816
Het systeem is verrot. Daardoor gebeuren dit soort dingen. Maar de extremistische zwarten moeten nu wel bestreden worden met de sterke arm der wet, want er zit een deel dat blanken haat en er alles aan doet om het vuurtje op te stoken. Ze roepen nog niet om een lynchpartij. Waar zijn toch de redelijke mensen?
pi_193368835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:05 schreef Confetti het volgende:
Het systeem is verrot. Daardoor gebeuren dit soort dingen. Maar de extremistische zwarten moeten nu wel bestreden worden met de sterke arm der wet, want er zit een deel dat blanken haat en er alles aan doet om het vuurtje op te stoken. Ze roepen nog niet om een lynchpartij. Waar zijn toch de redelijke mensen?
Binnen met de ramen en deuren gebarricadeerd.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:06:45 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_193368836
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:02 schreef LXIV het volgende:

Ultiem racistisch natuurlijk. Hier is dat veel duidelijke.
George soros wrijft in zijn kromme handjes.
Koekoek.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:07:17 #92
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193368843
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:01 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Vaak trekt het sensatiezoekers aan. Kijk maar ook bij Haren destijds. Was al lang bekend dat het een vergissing was maar toch kwamen er massaal idioten uit heel het land op af om rel te schopen.
Het punt dat ik maak, is dat als je geen binding hebt met een omgeving de drempel lager is om vernielingen aan te richten, te stelen en gebouwen in brand steken.
Crooked Hillary
pi_193368854
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:05 schreef Confetti het volgende:
De redelijke mensen zijn de rest. Die paar "extremistische zwarten" zijn niet de hele zwarte bevolking.
pi_193368890
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:07 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het punt dat ik maak, is dat als je geen binding hebt met een omgeving de drempel lager is om vernielingen aan te richten, te stelen en gebouwen in brand steken.
Dat was ook mijn punt niemand uit Haren deed er aan mee. Die zaten binnen of waren het dorp ontvlucht.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:10:50 #95
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193368904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:09 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Dat was ook mijn punt niemand uit Haren deed er aan mee. Die zaten binnen of waren het dorp ontvlucht.
Aha kijk, overeenstemming. I like the way you think.
Crooked Hillary
pi_193368950
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:10 schreef dellipder het volgende:

[..]

Aha kijk, overeenstemming. I like the way you think.
Inderdaad. U maakte een goed punt en dat ondersteunde ik met nog een voorbeeld van eigen bodem!
pi_193368960

vrijdag 29 mei 2020 @ 14:17:03 #98
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193369002
Mooie foto's!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:23:45 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193369076
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:09 schreef OneChicago het volgende:

[..]

By that logic kunnen het net zo goed de 'pro-politie' mensen zijn die proberen de mensen die terecht protesteren in een kwaad daglicht te zetten.
pi_193369129
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Candace Owens :')

Ja, Candace Owens.

En niet te vergeten David Webb.

Heb je huilsmileys al paraat?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:39:47 #101
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193369277
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:50 schreef kipknots het volgende:

[..]

Er zitten volgens mij twee fouten in je verhaal:

1) Je gaat er vanuit dat de BLM beweging ook achter de plunderingen zit. Ik denk dat dit een breder fenomeen van onvrede is.
Tegelijkertijd heb ik ook nu een in het verleden juist filmpjes gezien van BLM protestanten die plunderaars tegen houden. Het is niet per definitie dezelfde beweging.

Eh nee.. nergens ga ik er vanuit dat de BLM beweging ook achter de plunderingen zit
Ik zeg dat een van de reacties van BLM-ers is om te plunderen. Niet alle BLM-ers zullen plunderen, niet alle plunderaars zullen per se BLM-ers zijn.. maar ik denk wel het grootste gedeelte eigenlijk. Ookal zitten er ook figuren tussen die ongetwijfeld vooral voor de TV's, computers en andere snoepjes aanwezig zijn zal hun vergoeilijking zijn dat het een vergoeding is voor alle problemen in hun leven.

quote:
2) De aanleiding voor BLM zou de moord op mensen zijn. Het grootste probleem lijkt echter niet dat te zijn, maar meer de overheid die niet tot vervolging overgaat en de pers die slachtoffers zwart maakt.
Dat lijkt in de VS vooral van de staat af te hangen. Sommige staten zijn echt ontstellend slecht met dit soort dingen en andere staten juist snel en kordaat. Maar dat lijkt voor BLM verder weinig uit te maken. De reactie is altijd ACAB

De media is wat mij betreft gemixt eigenlijk. Er wordt juist veel aandacht geschonken aan dit soort gebeurtenissen terwijl verkrachtingen door donkere mannen van blanke vrouwen juist weer verbazingwekkend weinig aandacht krijgen.

Verder zijn er idd zenders zoals Fox die proberen de geschiedenis of het gedrag van een persoon te gebruiken om de gebeurtenis te verrechtvaardigen. Soms hebben ze wel gelijk, soms totaal niet. Zoals in dit geval is het gewoon moord=moord. Dit was buitenproportioneel.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_193369320
Hebben ze daar trouwens niet iets als de ME? In Frankrijk en Duitsland zijn ook vaak demonstraties die enorm uit de hand zouden kunnen lopen maar dan staat er ook een massa aan ME(achtige) tegenover om het enigszins in te kunnen dammen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:46:32 #103
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193369349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:44 schreef tjoptjop het volgende:
Hebben ze daar trouwens niet iets als de ME? In Frankrijk en Duitsland zijn ook vaak demonstraties die enorm uit de hand zouden kunnen lopen maar dan staat er ook een massa aan ME(achtige) tegenover om het enigszins in te kunnen dammen.
De state guard en straks de national guard vervullen die rol.

Maar ja "Riot control" heb je ook daar
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:51:21 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193369400
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:44 schreef tjoptjop het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de oplossing in dit geval niet is om nog harder politieoptreden in te zetten. Ik denk wel dat de politie hier echt totaal de fout in is gegaan en ze zullen door beleid en terughoudendheid moeten tonen om de gemoederen niet nog meer te doen verhitten.

Dit is niet het moment om de laars om iemands gezicht te zetten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_193369462
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat de oplossing in dit geval niet is om nog harder politieoptreden in te zetten. Ik denk wel dat de politie hier echt totaal de fout in is gegaan en ze zullen door beleid en terughoudendheid moeten tonen om de gemoederen niet nog meer te doen verhitten.

Dit is niet het moment om de laars om iemands gezicht te zetten.
Goed punt, rellen in Duitsland, Frankrijk zijn meer tegen de regering of het 'systeem' niet specifiek tegen de politie.

Maar de politie heeft ook de taak om te beschermen, en dat laten ze nu wel liggen aangezien er vrij geplunderd en vernield wordt
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:00:28 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193369541
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Goed punt, rellen in Duitsland, Frankrijk zijn meer tegen de regering of het 'systeem' niet specifiek tegen de politie.

Maar de politie heeft ook de taak om te beschermen, en dat laten ze nu wel liggen aangezien er vrij geplunderd en vernield wordt
Ik denk dat de schade afgewogen moet worden tegen elkaar.

Als je hard optreed voorkom je bepaalde materiële schade maar verneuk je elke kans om binnen een paar jaar vertrouwen op te bouwen met de gemeenschap.. dat is ook schade.

Ik ben blij dat het tot nu toe vooral van die smerige mega-stores zijn zoals Target die klappen vangen en dat de kleine bedrijfjes genegeerd worden. Het veroorzaakt minder sociale schade dan wanneer het kleine lokale winkels zijn.

Dus vanuit die situatie zou ik kiezen voor pappen en nathouden ipv hatseflats met de gummiknuppel
pi_193369572
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

By that logic kunnen het net zo goed de 'pro-politie' mensen zijn die proberen de mensen die terecht protesteren in een kwaad daglicht te zetten.
We kunnen niets uitsluiten. For the record ik sta 100% achter de gedupeerde ondernemers en hun personeel, niet achter de politieagent die overduidelijk de fout in is gegaan.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:04:02 #108
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193369577
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:05:53 #109
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193369610
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:04 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
:')

Je zou bijna denken dat inteelt daar nog een veel voorkomend verschijnsel daar. Wat een kut land.
pi_193369618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het tot nu toe vooral van die smerige mega-stores zijn zoals Target die klappen vangen en dat de kleine bedrijfjes genegeerd worden. Het veroorzaakt minder sociale schade dan wanneer het kleine lokale winkels zijn.

De directie van Target tref je hier niet mee maar voorhet personeel zal het feit dat ze nu hun baan mogelijk verliezen de financiele klap enorm groot zijn.
pi_193369648
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:46 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

De state guard en straks de national guard vervullen die rol.

Maar ja "Riot control" heb je ook daar
Lijkt me niet dat de national guard als oproerpolitie gaat fungeren. Leger tegen eigen burgers enzo...
pi_193369659
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:04 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dat is nu net het probleem :')
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:10:38 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193369680
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:06 schreef OneChicago het volgende:

[..]

De directie van Target tref je hier niet mee maar voorhet personeel zal het feit dat ze nu hun baan mogelijk verliezen de financiele klap enorm groot zijn.
Ik denk eigenlijk dat de Targets gewoon de schade voor zich nemen of het is voor de verzekering en dat die winkels over een week of 2 weer open gaan zonder ontslagen.

Maargoed... zelfs als... dan moet een persoon dus vervanging zoeken voor die zielige 8 dollar per uur die ze daar kregen.

Even voor de duidelijkheid.. ik ben er niet blind voor.. maar ik zie die schade gewoon als minder groot als je nu keihard gaat neerslaan. Dat komt in geen 10 jaar nog goed.. en hoe ga je een gemeenschap veilig houden die een permanente tyfushekel aan politie/overheid/gezag heeft.
pi_193369687
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:08 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat de national guard als oproerpolitie gaat fungeren. Leger tegen eigen burgers enzo...
Dat is vaker gebeurd hoor. Tijdens de Wattsriots en rondom Hurricane Katrina.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:13:51 #115
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193369721
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat de Targets gewoon de schade voor zich nemen of het is voor de verzekering en dat die winkels over een week of 2 weer open gaan zonder ontslagen.

Maargoed... zelfs als... dan moet een persoon dus vervanging zoeken voor die zielige 8 dollar per uur die ze daar kregen.

Even voor de duidelijkheid.. ik ben er niet blind voor.. maar ik zie die schade gewoon als minder groot als je nu keihard gaat neerslaan. Dat komt in geen 10 jaar nog goed.. en hoe ga je een gemeenschap veilig houden die een permanente tyfushekel aan politie/overheid/gezag heeft.
Die winkels gaan met twee weken niet open... heb je de drone beelden niet gezien? Wat niet in de brand is gestoken is helemaal kort geslagen man.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:14:30 #116
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193369725
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die winkels gaan met twee weken niet open... heb je de drone beeleen niet gezien? Wat niet in de brand is gestoken is helemaal kort geslagen man.
Ok 2 - 4 maanden dan.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:15:42 #117
459912 FlippingCoin
pi_193369737
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:17:04 #118
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193369749
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:18:25 #119
459912 FlippingCoin
pi_193369762
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok 6 maanden dan.
Ja dat verwacht ik ook wel als de storm weer gaat liggen. Die ketens dan, individuele ondernemers zullen niet snel terugkomen verwacht ik.
pi_193369772
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Targets zijn meestal Franchiseondernemingen dacht ik. Dus risico ligt bij de storeowner en de verzekering keert enkel de dagwaarde uit dus zo eenvoudig zal het niet liggen. Voor sommige mensen in Amerika zijn baantjes van 8 dollar per uur alles wat ze kunnen krijgen, helaas. Ik begrijp je punt volledig daarom moet de National Guard nu ook komen en versperringen en afzettingen gaan opwerpen, avondklok instellen etc. Rust moet nu wederkeren.
pi_193369796
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:37 schreef Lothiriel het volgende:
Ik vind dit wel amusant eerlijk gezegd. Blijkbaar is het plunderen en in brand steken van anderen hun eigendom gerechtvaardigd omdat een zwarte man om het leven komt bij politieoptreden. Als het witte gast was geweest, was er dan hetzelfde gebeurd? Ik denk het niet.

Ik denk niet dat iemand kan ontkennen dat die man simpelweg vermoord is (of hij nu een crimineel was of niet, dat weet ik niet eens maar dat doet niet eens ter zake imo), maar het feit dat de agent meteen ontslagen werd zou de ''angry mob'' toch een beetje moeten kalmeren. Demonstraties allemaal goed en terecht maar dat rechtvaardigt geen apengedrag.

En dan die cringy tweets over het recht op het in brand steken van wat ze zogenaamd gratis hebben gebouwd. Give me a break, zo'n tweet heeft dan een half miljoen likes _O- 8)7 . Newsflash: slavernij bestaat al lang niet meer en niemand die ooit Minneapolis gratis gebouwd heeft (ik weet niet eens hoe de stad gebouwd is maar laten we even uitgaan dat dat klopt) leeft nog. Zelf een zwarte kleur hebben maakt je niet tot een van die onfortuinlijke zielen. Op die manier kan ik ook wel claimen dat ik een Europese stad in de fik kan steken aangezien mijn voorouders in de tijd van Daens ook praktisch gezien slaven waren.

Deze man, Tony Timpa, belde zelf de politie en vroeg om hulp omdat hij zijn psychiatrische medicatie gestopt had te gebruiken en zei tegen de centralist dat hij zich mogelijk niet kon beheersen omdat hij een mentale stoornis had. Politie komt aan, hij reageert flink ongerust en weigert hun bevelen om stil te blijven waardoor ze hem op de grond zodanig neerdrukken dat hij niet kan ademen. H8j sterft.

Geen hond kent zijn verhaal, laat staan dat ze erom protesteerden.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:22:58 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193369826
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:18 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Targets zijn meestal Franchiseondernemingen dacht ik. Dus risico ligt bij de storeowner en de verzekering keert enkel de dagwaarde uit dus zo eenvoudig zal het niet liggen.
Ik denk dat dat volledig afhangt van het soort deal wat Target aanbied .. geen idee maar ik gok dat Target er alle baat bij heeft om de franchise owner bij te staan want het zal gewoon een winstgevende winkel zijn geweest.

quote:
Voor sommige mensen in Amerika zijn baantjes van 8 dollar per uur alles wat ze kunnen krijgen, helaas. Ik begrijp je punt volledig daarom moet de National Guard nu ook komen en versperringen en afzettingen gaan opwerpen, avondklok instellen etc. Rust moet nu wederkeren.
Misschien... als de national guard expliciete orders heeft om absoluut geen riot-control uit te oefenen... want je hebt geen zin in Kent State -achtige toestanden eigenlijk.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:27:24 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193369899
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat verwacht ik ook wel als de storm weer gaat liggen. Die ketens dan, individuele ondernemers zullen niet snel terugkomen verwacht ik.
Klopt. Voor local shops is dit gewoon een death blow. Maar ik had begrepen dat men zich vooral richt op de grote landelijke winkels.
pi_193369907
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat dat volledig afhangt van het soort deal wat Target aanbied .. geen idee maar ik gok dat Target er alle baat bij heeft om de franchise owner bij te staan want het zal gewoon een winstgevende winkel zijn geweest.
[..]

Zolang de national guard maar expliciete orders heeft om absoluut geen riot-control uit te oefenen... want je hebt geen zin in Kent State -achtige toestanden eigenlijk.
Nu met Covid19 weet ik niet of hun belang bij 1 store ligt maar dat is koffiedikkijken.

Meestal is de aanwezigheid van de national guard al genoeg. Soldaten met Ar15's in de straten werkt vaak preventief. Ze zullen heus niet de wijk in trekken en op Safari gaan maar wel opdracht krijgen om plunderaars te stoppen als ze aanvallen.
pi_193369920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. Voor local shops is dit gewoon een death blow. Maar ik had begrepen dat men zich vooral richt op de grote landelijke winkels.
welnee, 'men' richt zich op alles wat makkelijk stuk gaat en vlam vat. ook nieuwbouw-huizen die nog niet opgeleverd waren.

hier het lijstje;
https://bringmethenews.co(...)in-minneapolis-riots

het enige wat men absoluut niet zal aanvallen is de KFC, de Kentucky Fried Chicken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:31:12 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193369958
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

welnee, 'men' richt zich op alles wat makkelijk stuk gaat en vlam vat. ook nieuwbouw-huizen die nog niet opgeleverd waren.

hier het lijstje;
https://bringmethenews.co(...)in-minneapolis-riots

het enige wat men absoluut niet zal aanvallen is de KFC, de Kentucky Fried Chicken.
Ik moet bekennen dat ik het een lange lange lijst vind maar dat ik ook niet op 1 oogopslag kan zeggen welke nou franchises zijn en welke local mom-and-pop stores.
pi_193369975
En wb die cnn reporter kon ik niet anders dan even rekening mee houden met de mogelijkheid dat die zwarte man een arrestatiebevel tegen zich had. :')
pi_193370024
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik het een lange lange lijst vind maar dat ik ook niet op 1 oogopslag kan zeggen welke nou franchises zijn en welke local mom-and-pop stores.
ik weet niet of je de beelden hebt gezien van de hoe de straten er daar nu uit zien. dan is het niet zo dat er een gebouwtje tussen staat wat niet afgebrand of gesloopt is.
dit gaat nergens over. mij maak je niet wijs dat ze daar "met beleid" de stad afbranden en slopen.
pi_193370028
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:27 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Nu met Covid19 weet ik niet of hun belang bij 1 store ligt maar dat is koffiedikkijken.

Meestal is de aanwezigheid van de national guard al genoeg. Soldaten met Ar15's in de straten werkt vaak preventief. Ze zullen heus niet de wijk in trekken en op Safari gaan maar wel opdracht krijgen om plunderaars te stoppen als ze aanvallen.
Ik stel de vraag nogmaals. Mag de NG met scherp schieten of enkel niet dodelijke middelen inzetten?
pi_193370064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:36 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik stel de vraag nogmaals. Mag de NG met scherp schieten of enkel niet dodelijke middelen inzetten?
Had je die aan mij gesteld? Excuses overheen gelezen. Ze mogen deadly force gebruiken in een state of emergency.
pi_193370101
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:39 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Had je die aan mij gesteld? Excuses overheen gelezen. Ze mogen deadly force gebruiken in een state of emergency.
Ik herinner mij niet meer maar volgens mij nee, niet specifiek aan jou. Dank voor het antwoord. 👍
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:43:48 #132
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193370137
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:36 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik weet niet of je de beelden hebt gezien van de hoe de straten er daar nu uit zien. dan is het niet zo dat er een gebouwtje tussen staat wat niet afgebrand of gesloopt is.
dit gaat nergens over. mij maak je niet wijs dat ze daar "met beleid" de stad afbranden en slopen.
Dat ben ik je helemaal niet wijs aan het maken, vriend. Ik zeg dat IK HEB BEGREPEN... dat men vooral etc.. etc...

Doe normaal.
pi_193370140
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:32 schreef KI1234 het volgende:
En wb die cnn reporter kon ik niet anders dan even rekening mee houden met de mogelijkheid dat die zwarte man een arrestatiebevel tegen zich had. :')
Ja dat je vooroordelen hebt wisten we allang. _O-
pi_193370160
@SpecialK sorry, ik bedoelde het niet zo.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:45:37 #135
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193370174
quote:
Holy shit, dit is echt niet normaal. Hopelijk komt het leger straks de boel schoonvegen. Wat een tuig.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_193370226
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:41 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik herinner mij niet meer maar volgens mij nee, niet specifiek aan jou. Dank voor het antwoord. 👍
Graag gedaan.
pi_193370287
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die winkels gaan met twee weken niet open... heb je de drone beelden niet gezien? Wat niet in de brand is gestoken is helemaal kort geslagen man.
Weerzinwekkend.
pi_193370323
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:45 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Holy shit, dit is echt niet normaal. Hopelijk komt het leger straks de boel schoonvegen. Wat een tuig.
Leger komt niet maar National Guard. Leger komt pas bij een binnenlandse oorlog.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:59:13 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193370418
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat inteelt daar nog een veel voorkomend verschijnsel daar. Wat een kut land.
Racisme is niet meer geworden Racisme wordt nu gefilmd

slechts een procent van de moorden op zwarten door de politie wordt gestraft
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:04:11 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193370480
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
@:SpecialK sorry, ik bedoelde het niet zo.
ok.. cool... misschien dat ik onterecht een toon las maar ik doe juist mijn best om geen definitieve statements van kennis te maken als ik de kennis niet heb als ik dan alsnog aangepakt word alsof ik dat wel doe dan frustreert me dat een beetje.

ik ben trouwens ook helemaal niet plunderen aan het goedkeuren en ik vind het echt belachelijk dat mensen (vooral kleine) winkeltjes lopen te beschadigen en hoe dan ook is plunderen iets voor beesten.. niet intelligente activisten. Ook de targets en autozones.

Maargoed.. nogmaals.. nu deze mensen neerknallen of keihard neerslaan.. dat voelt misschien voor mensen hier rechtvaardig maar.. de uiteindelijke schade voor die gemeenschap is nagenoeg permanent.

En het is gewoon totaal niet uit te leggen als hieruit weer 2 of 3 dode donkere mensen komen... ik bedoel.. het kan nog zo rechtvaardig zijn.. mensen hebben hun emoties en zijn totaal blind voor nuance geworden.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:07:48 #141
459912 FlippingCoin
pi_193370535
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

ok.. cool... misschien dat ik onterecht een toon las maar ik doe juist mijn best om geen definitieve statements van kennis te maken als ik de kennis niet heb als ik dan alsnog aangepakt word alsof ik dat wel doe dan frustreert me dat een beetje.

ik ben trouwens ook helemaal niet plunderen aan het goedkeuren en ik vind het echt belachelijk dat mensen (vooral kleine) winkeltjes lopen te beschadigen en hoe dan ook is plunderen iets voor beesten.. niet intelligente activisten. Ook de targets en autozones.

Maargoed.. nogmaals.. nu deze mensen neerknallen of keihard neerslaan.. dat voelt misschien voor mensen hier rechtvaardig maar.. de uiteindelijke schade voor die gemeenschap is nagenoeg permanent.

En het is gewoon totaal niet uit te leggen als hieruit weer 2 of 3 dode donkere mensen komen... ik bedoel.. het kan nog zo rechtvaardig zijn.. mensen hebben hun emoties en zijn totaal blind voor nuance geworden.
Ja de schade is voor al die ondernemers en werknemers ook permanent. Totaal geen medelijden met die lui van mij mogen ze er een hoop neerschieten.
pi_193370679
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja de schade is voor al die ondernemers en werknemers ook permanent. Totaal geen medelijden met die lui van mij mogen ze er een hoop neerschieten.
De winkels moeten beschermd worden en de rust wederkeren. De National Guard zal dat doen door spergebieden en roadblocks op te werpen. Avondklok instellen of desnoods een total lockdown van 48 uur. Wie dan alsnog komt rellen loopt dan het risico om doodgeschoten te worden maar ze moeten er geen safari van maken.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:19:31 #143
459912 FlippingCoin
pi_193370706
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:17 schreef OneChicago het volgende:

[..]

De winkels moeten beschermd worden maar ze moeten er nu geen safari van maken. De National Guard zal dat doen door spergebieden en roadblocks op te werpen. Avondklok instellen of desnoods een total lockdown van 48 uur. Wie dan alsnog komt rellen loopt dan het risico om doodgeschoten te worden.
Laat die rednecks er maar wat afknallen dan zal het duidelijk worden dat het niet zo aan de gang kan blijven. En laat ze die agenten die dit veroorzaakt hebben ook maar zwaar straffen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 16:21:47 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193370735
rednecks in Minneapolis?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193370740
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Laat die rednecks er maar wat afknallen dan zal het duidelijk worden dat het niet zo aan de gang kan blijven. En laat ze die agenten die dit veroorzaakt hebben ook maar zwaar straffen.
Rednecks los laten zou het begin van een burgeroorlog worden vrees ik.
pi_193370748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:21 schreef sp3c het volgende:
rednecks in Minneapolis?
Hooguit een stelletje Hoosiers uit Indiana.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:25:22 #147
459912 FlippingCoin
pi_193370771
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:21 schreef sp3c het volgende:
rednecks in Minneapolis?
Ja ik zag dat er rednecks waren om winkels te beschermen.

https://www.google.com/am(...)apolis-protests/amp/
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:25:56 #148
459912 FlippingCoin
pi_193370778
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:22 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Rednecks los laten zou het begin van een burgeroorlog worden vrees ik.
Tja iemand moet die mensen beschermen tegen dat losgeslagen krapuul. En die ondernemers en medewerkers zullen ook niet allemaal blank zijn dus dat zou niet veel woede op moeten roepen bij weldenkende mensen.
pi_193370796
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Tja iemand moet die mensen beschermen tegen dat losgeslagen krapuul.
Mee eens maar daar is de National Guard voor. Uncle Bubba en zijn Hillbilly gang niet.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:29:20 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193370813
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Racisme is niet meer geworden Racisme wordt nu gefilmd

slechts een procent van de moorden op zwarten door de politie wordt gestraft
Moorden?

Anyway, dan zal die overige 99% wel terecht zijn.
pi_193370825
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:20 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Geen hond kent zijn verhaal.
Toch vreemd als zijn verhaal in allerlei media wereldwijd van CNN tot The Guardian en van Vice tot NY Times is verschenen. En overigens ook heel wat verontwaardiging opwekte.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:32:04 #152
459912 FlippingCoin
pi_193370834
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:27 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Mee eens maar daar is de National Guard voor. Uncle Bubba en zijn Hillbilly gang niet.
Ik zou er heel blij mee zijn als ze mij zouden beschermen iig.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:32:45 #153
323876 michaelmoore
pi_193370838
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moorden?

Anyway, dan zal die overige 99% wel terecht zijn.
jii bent tegen zwarten en joden ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 16:35:30 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193370859
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:37:22 #155
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_193370874
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Tja iemand moet die mensen beschermen tegen dat losgeslagen krapuul. En die ondernemers en medewerkers zullen ook niet allemaal blank zijn dus dat zou niet veel woede op moeten roepen bij weldenkende mensen.
Er worden ook briefjes op hun winkelruiten geplakt . White winkelier en de black winkelier .
Zuid Afrikaanse / Duitse taferelen
RED ONS HENNIEGOD
pi_193370880
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik zou er heel blij mee zijn als ze mij zouden beschermen iig.
Grote kans dat de vlam dan volledig in de pan slaat en de Crips en Bloods en wat nog meer voor gewelddadige groepen zich ermee bemoeien.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:42:53 #157
459912 FlippingCoin
pi_193370927
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:37 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Er worden ook briefjes op hun winkelruiten geplakt . White winkelier en de black winkelier .
Zuid Afrikaanse / Duitse taferelen
Echt?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:43:11 #158
459912 FlippingCoin
pi_193370932
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:37 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Grote kans dat de vlam dan volledig in de pan slaat en de Crips en Bloods en wat nog meer voor gewelddadige groepen zich ermee bemoeien.
Nou als ze die ook gelijk opruimen. _O_
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:46:37 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193370987
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou als ze die ook gelijk opruimen. _O_
Dan heeft de politie daarna ook geen reden meer om gekleurden hard aan te pakken dus iedereen wint.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:53:44 #161
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_193371065
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Echt?
NBC reporter maakte daar bericht van . Dat ze zwarte winkeliers met rust lieten en dat ze echt op zoek waren naar blanke bedrijven waar dat soort briefjes op de deur hingen .
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:54:26 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:02:03 #163
459912 FlippingCoin
pi_193371194
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:53 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

NBC reporter maakte daar bericht van . Dat ze zwarte winkeliers met rust lieten en dat ze echt op zoek waren naar blanke bedrijven waar dat soort briefjes op de deur hingen .
Oh wow. :{
pi_193371239
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oh wow. :{
Racisme is alleen voor niet witte.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:07:43 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371287
REDNECK RAMPAGE!!!!!
pi_193371299
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:07 schreef sp3c het volgende:
REDNECK RAMPAGE!!!!!
NEGROCALYPSE NOW!!!!
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:08:13 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371303
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Racisme is alleen voor niet witte.
klets niet joh
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:08:58 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371319
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:08 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

NEGROCALYPSE NOW!!!!
je bent te jong om hem te snappen denk ik -O-
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:09:14 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371327
of geen gamer
pi_193371346
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:09 schreef sp3c het volgende:
of geen gamer
Daar ben ik al jaren terug mee gestopt ja. Tijdverspilling.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:12:23 #172
459912 FlippingCoin
pi_193371387
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

klets niet joh
Nee dat niet maar bij de NOS ga je dit niet terughoren wss.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:12:27 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371388
nooit genoeg tijd om te fok!ken idd ^O^
  Forum Admin vrijdag 29 mei 2020 @ 17:12:48 #174
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193371394
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:07 schreef sp3c het volgende:
REDNECK RAMPAGE!!!!!
Geweldig spel was dat
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:15:58 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371451
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee dat niet maar bij de NOS ga je dit niet terughoren wss.
nee het is ook niet echt een onderwerp waar ze in het Nederlandse nieuws echt voor in de diepte moeten gaan he?
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:17:31 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371469
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Geweldig spel was dat
jij weet tenminste dingen
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:20:32 #177
459912 FlippingCoin
pi_193371515
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee het is ook niet echt een onderwerp waar ze in het Nederlandse nieuws echt voor in de diepte moeten gaan he?
Nee maar voor een vogelaar waarvoor de politie wordt gebeld in de VS wel natuurlijk. :D
pi_193371536
Volgens de Minnesota Attorney General verwacht hij dat er aanklachten zullen komen:

Minnesota Attorney General Keith Ellison told CNN Friday morning that he had "every expectation" that charges would be filed against the officers. Ellison noted that the Hennepin County Attorney's Office is reviewing the case, not his office.

https://www.cnn.com/2020/(...)yd-friday/index.html

Waar hebben we dit eerdee gezien. De v9lgorde van bandelingen is elke keer weer dezelfde. Het lijkt net een script uit een draaiboek.

Witte agent doodt zwarte man (al dan niet rechtmatig)
Mensen gaan eerst vreedzaam protesteren. Snel worden ze gewelddadig. Blm bemorit zich en roept racisme uit.

Er wordt gesloopt, geplunderd, geroofd, en brandgesticht.
Politici, FBI, en autoriteiten laten van zich horen en eisen kalmte maar gaan niet over tot arrestatie. De boel blijft escaleren en uiteindelijk na 7-10 dagen worden er wél aanklachten gelogeerd.

Mensen keren naar huis terug, de rust komt terug, en we wachten het volgende geval van dodelijk politiegeweld af. Dit gebeurt regelmatig en binnen afzienbare tijd sterft weer iemand door politie toedoen maar hij is niet zwart of de agent is niet wit, dus niemand windt zich op en het kan niet racistisch zijn. :')

Je zou heus gaan denken dat ze allemaal het leuk vinden om te doen. :')
pi_193371546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

Anders kunnen ze altijd nog Eelco Rosch van Bosenthal aan laten schuiven bij een praattafel.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:23:37 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371558
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee maar voor een vogelaar waarvoor de politie wordt gebeld in de VS wel natuurlijk. :D
zijn ze daar heel erg in de diepte voor gegaan dan?

volgens mij ging het nauwelijks verder dan 'ophef op twitter mensen, filmpje, dit dat alles!'

maar als jij dat al diepgravende onderzoeksjournalistiek wilt noemen heb je gelijk natuurlijk :D
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:24:11 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Anders kunnen ze altijd nog Eelco Rosch van Bosenthal aan laten schuiven bij een praattafel.
nooit van gehoord
pi_193371661
quote:
Er was een zwarte man daar met machinegeweer. Sterker nog, zo prominent op de voorgrond dat het een van de eerste dingen was dat mij opviel. Dus dat Washington examiner geschreeuw dat het allemaal zwaar bewapende blanke mannen waren is hierbij ontkracht.
pi_193371694
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:29 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Er was een zwarte man daar met machinegeweer. Sterker nog, zo prominent op de voorgrond dat het een van de eerste dingen was dat mij opviel. Dus dat Washington examiner geschreeuw dat het allemaal zwaar bewapende blanke mannen waren is hierbij ontkracht.
Het gaat om meerdere winkels en waarschijnlijk meerdere groepen mensen. Dat dit soort situaties mogelijk zwaarbewapende rednecks of meer officiële groepen als white supremacists, Oath Keepers of allerlij milities aantrekt is niet zo vreemd.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:32:04 #184
459912 FlippingCoin
pi_193371699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

zijn ze daar heel erg in de diepte voor gegaan dan?

volgens mij ging het nauwelijks verder dan 'ophef op twitter mensen, filmpje, dit dat alles!'

maar als jij dat al diepgravende onderzoeksjournalistiek wilt noemen heb je gelijk natuurlijk :D
Überhaupt dat verhaal noemen over een vogelaar maar niet het expliciete racistische geweld waarbij hele meutes zwarten alleen blanke winkeliers plunderen en zelfs winkels aanmerken als white is bijzonder m.i.

Maar goed.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:34:13 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371738
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Überhaupt dat verhaal noemen over een vogelaar maar niet het expliciete racistische geweld waarbij hele meutes zwarten alleen blanke winkeliers plunderen en zelfs winkels aanmerken als white is bijzonder m.i.

Maar goed.
vond je dat ze heel erg de diepte ingingen of niet :D
pi_193371763
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het gaat om meerdere winkels en waarschijnlijk meerdere groepen mensen. Dat dit soort situaties mogelijk zwaarbewapende rednecks of meer officiële groepen als white supremacists en Oath Keepers aantrekt is niet zo vreemd.
Nee er wordt gewoon valselijk beweerd door Waahington dat

A pair of heavily-armed white men were filmed standing outside of a Minneapolis tobacco shop on Wednesday night

Terwijl juist bij die ene tabakswinkel ik dit beeld zag. Binnen de eerste tellen zelfs. Kijk rechts achterin. Wie zie je? Precies.

vrijdag 29 mei 2020 @ 17:35:52 #187
459912 FlippingCoin
pi_193371770
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

vond je dat ze heel erg de diepte ingingen of niet :D
Nee, maar dan nog weet je wel dat het vrij bijzonder is.
pi_193371782
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:35 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Nee er wordt gewoon valselijk beweerd door Waahington dat

A pair of heavily-armed white men were filmed standing outside of a Minneapolis tobacco shop on Wednesday night

Terwijl juist bij die ene tabakswinkel ik dit beeld zag. Binnen de eerste tellen zelfs. Kijk rechts achterin. Wie zie je? Precies.

[ afbeelding ]
Het is niet onmogelijk. Denk je echt dat er één winkeltje is in Minneapolis die bewaakt wordt door zwaarbewapende mensen?
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:39:31 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193371819
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee, maar dan nog weet je wel dat het vrij bijzonder is.
ok bedankt :D
pi_193371864
Dus dit is hoe plunderen op heterdaad van binnenuit ziet:

YFan914 twitterde op donderdag 28-05-2020 om 15:24:06 @winnythe_ @davidjnemeth @nypost Because the people were acting animals looting, arson you name it. https://t.co/sfm1rlLVOt reageer retweet
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:45:13 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193371892
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:29 schreef KI1234 het volgende:

[..]

2 donkere rednecks zelfs :D

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193371916
En de politie doet een peppersprayaanval vanuit rijdende auto.

Ziet net uit als een misdrijf. Doet een burger dat. Is het een mishandeling/aanslag.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:48:40 #193
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193371950
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:47 schreef KI1234 het volgende:
En de politie doet een peppersprayaanval vanuit rijdende auto.

Ziet net uit als een misdrijf. Doet een burger dat. Is het een mishandeling/aanslag.
Waarom zou dit niet mogen? Mensen moeten plaats maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193371954
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:45 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

2 donkere rednecks zelfs :D

[ afbeelding ]
Precies. Er mag weleens gezegd worden dat de media liegt. Ik heb nooit die kutkrant Washington Examiner gelezen maar ze gaan alsnog op mijn zwarte lijst (no racism intended).
pi_193371989
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:48 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom zou dit niet mogen? Mensen moeten plaats maken.
Niet op die manier. Waarschuw ze eerst. Ze kunnen gezondheidsklachten hebben. Bovendien is het een drukke kruising dus er kunnen ook toevallige passanten zijn die niet aan de protesten doen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:55:08 #196
459912 FlippingCoin
pi_193372038
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:42 schreef KI1234 het volgende:
Dus dit is hoe plunderen op heterdaad van binnenuit ziet:

YFan914 twitterde op donderdag 28-05-2020 om 15:24:06 @:winnythe_ @:davidjnemeth @:nypost Because the people were acting animals looting, arson you name it. https://t.co/sfm1rlLVOt reageer retweet
Bizar, wat een tering volk zeg. :N
pi_193372123
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Bizar, wat een tering volk zeg. :N
Wat een verrotte samenleving. Amerika is doodziek.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 18:03:30 #198
459912 FlippingCoin
pi_193372140
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:02 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

Wat een verrotte samenleving. Amerika is doodziek.
Yup. Dat vette wijf. :')
  vrijdag 29 mei 2020 @ 18:08:01 #199
323876 michaelmoore
pi_193372202

Homo Sapiens 100.000 jaar terug , zonder pistool en unifiorm
pi_193372497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:08 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]

Homo Sapiens 100.000 jaar terug , zonder pistool en unifiorm
Dat ziet uit als die 110 jarige zwarte opa die iedere dag rookte en drinkte of zoiets :') :

vrijdag 29 mei 2020 @ 18:35:12 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193372611
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:27 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ja, Candace Owens.

En niet te vergeten David Webb.

Heb je huilsmileys al paraat?
Nee, wel historische kennis. Dat Owens de Southern Strategy van de Republikeinen ontkent en Hitler een globalist noemt blijft hilarisch.

Maar ze zegt precies wat conservatief blank Amerika graag wil horen, nadat datzelfde conservatief blanke Amerika - al dan niet democraat of republikein - eeuwenlang graag had dat negers gewoon hun plaats kenden.

Dat blijft natuurlijk ook prachtig: dat uitgerekend de partij van Ronald "States Rights" Reagan zich thans probeert te profileren als inclusieve Civil Rights partij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193372674
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Southern Strategy
Tekenend dat je in de helft van je posts de Southern Strategy aanhaalt, en daar steeds maar weer op moet wijzen alsof de andere kant totaal niks leert. Dit terwijl het toch een van de belangrijkste redenen is waarom zwarten zo gepolariseerd Democratisch stemmen.

Misschien dat het maar gebracht moet worden dan:

quote:
In American politics, the Southern strategy was a Republican Party electoral strategy to increase political support among white voters in the South by appealing to racism against African Americans.[1][2][3] As the civil rights movement and dismantling of Jim Crow laws in the 1950s and 1960s visibly deepened existing racial tensions in much of the Southern United States, Republican politicians such as presidential candidate Richard Nixon and Senator Barry Goldwater developed strategies that successfully contributed to the political realignment of many white, conservative voters in the South who had traditionally supported the Democratic Party rather than the Republican Party. It also helped to push the Republican Party much more to the right.[4]

The "Southern Strategy" refers primarily to "top down" narratives of the political realignment of the South which suggest that Republican leaders consciously appealed to many white Southerners' racial grievances in order to gain their support.[5] This top-down narrative of the Southern Strategy is generally believed to be the primary force that transformed Southern politics following the civil rights era.[6][7] This view has been questioned by historians such as Matthew Lassiter, Kevin M. Kruse and Joseph Crespino, who have presented an alternative, "bottom up" narrative, which Lassiter has called the "suburban strategy". This narrative recognizes the centrality of racial backlash to the political realignment of the South,[8] but suggests that this backlash took the form of a defense of de facto segregation in the suburbs rather than overt resistance to racial integration and that the story of this backlash is a national rather than a strictly Southern one.[9][10][11][12]

The perception that the Republican Party had served as the "vehicle of white supremacy in the South", particularly during the Goldwater campaign and the presidential elections of 1968 and 1972, made it difficult for the Republican Party to win back the support of black voters in the South in later years.[4] In 2005, Republican National Committee chairman Ken Mehlman formally apologized to the National Association for the Advancement of Colored People (NAACP), a national civil rights organization, for exploiting racial polarization to win elections and ignoring the black vote.[13][14]

[...]

https://en.wikipedia.org/wiki/Southern_strategy
  vrijdag 29 mei 2020 @ 18:42:13 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193372695
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Tekenend dat je in de helft van je posts de Southern Strategy aanhaalt, en daar steeds maar weer op moet wijzen alsof de andere kant totaal niks leert. Dit terwijl het toch een van de belangrijkste redenen is waarom zwarten zo gepolariseerd Democratisch stemmen.

Misschien dat het maar gebracht moet worden dan:
[..]

Wat is precies je punt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193372729
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat is precies je punt?
Dat het maar niet begrepen wordt door DrMabuse en een aantal anderen, dat de partijen daadwerkelijk van platform geswitched zijn en waarom het toch is dat de zwarten zo overwegend Democratisch stemmen. Verder dat ze klaarblijkelijk te lui zijn om het uit te zoeken, terwijl ze er wel graag over meepraten.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 18:45:06 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193372749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat het maar niet begrepen wordt door DrMabuse en een aantal anderen, dat de partijen daadwerkelijk van platform geswitched zijn en waarom het toch is dat de zwarten zo overwegend Democratisch stemmen. Verder dat ze te lui zijn om het uit te zoeken, terwijl ze er wel graag over meepraten.
Oh zeker, maar dat zie je sowieso sinds 'de ruk naar rechts' die in Nederland medio 2002 is ingeslagen; links en progressief is het nieuwe Hitler. Derhalve wordt de geschiedenis ook maar even herschreven zodat conservatief-rechts - de stroming bij uitstek die al dan niet met behulp van religie eeuwenlang de mensheid dom, arm en achterlijk trachtte te houden - er toch nog wat coulant van afkomt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 29 mei 2020 @ 18:45:34 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193372754
quote:
Hun eigen winkels waar een paar van hun zelf werkte. Wat een dom gedrag. Dan snap je ook weer waarom Afrika zo’n kansloos continent is.
The End Times are wild
  vrijdag 29 mei 2020 @ 18:46:19 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193372767
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hun eigen winkels waar een paar van hun zelf werkte. Wat een dom gedrag. Dan snap je ook weer waarom Afrika zo’n kansloos continent is.
Omdat negers inherent nogal dom en crimineel zijn, toch LXIV?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193372920
Per abuis is een filmploeg van CNN gearresteerd, terwijl de verslaggever live verslag deed.

https://edition.cnn.com/u(...)557353ff84731cc81808
  vrijdag 29 mei 2020 @ 18:57:39 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193372962
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat inherent is. Het gedrag dat ze vertonen in ieder geval wel
The End Times are wild
pi_193372965
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh zeker, maar dat zie je sowieso sinds 'de ruk naar rechts' die in Nederland medio 2002 is ingeslagen; links en progressief is het nieuwe Hitler. Derhalve wordt de geschiedenis ook maar even herschreven zodat conservatief-rechts - de stroming bij uitstek die al dan niet met behulp van religie eeuwenlang de mensheid dom, arm en achterlijk trachtte te houden - er toch nog wat coulant van afkomt.
Mwa alle kabinetten met d66 en pvda (en CU) kun je lastig 'ruk naar rechts'noemen. Hooguit was paars een ruk naar links

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2020 18:59:45 ]
  vrijdag 29 mei 2020 @ 18:58:19 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193372974
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Mwa alle kabinetten met d66 en pvda kun je lastig 'ruk naar rechts'noemen. Hooguit was paars een ruk naar links
ik zeg dus ook, 2002...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193373014
quote:

[..]

Naja, ze hebben iig niet de criminaliteitsstatistieken in hun voordeel. Ook niet de 10000en youtube video's waarin ze totaal doordraaien en mensen mishandelen en gewelddadig doen. Zoek maar op.
pi_193373033
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

ik zeg dus ook, 2002...
Oke. Als je alleen het jaar 2002 bedoeld, akkoord. Het lijkt wel alsof je opmerking meerjarig bedoeld is, sinds 2002. In dat geval is het bullcrap
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:03:44 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193373051
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:00 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Naja, ze hebben iig niet de criminaliteitsstatistieken in hun voordeel. Ook niet de 10000en youtube video's waarin ze totaal doordraaien en mensen mishandelen en gewelddadig doen. Zoek maar op.
Nee dank je, ik geloof zo wel dat je Gobineau helemaal geweldig vindt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193373107
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee dank je, ik geloof zo wel dat je Gobineau helemaal geweldig vindt.
Weet niet wie dat is. Jij wel blijkbaar. Zegt dat op zich iets?

Verder legt Youtube een bepaalde gebeurtenis vast. De camera is een neutrale getuige. Het is zelfs als een stuk bewijsmateriaal. Niemand kan de feiten verdraaien die daar zich afspelen. Als er kwantitatief dusdanig ontzettend ENORM veel video's van mishandelingen en geweld door zwarten zijn, die gepaard gaan met de statistieken, kun je er vergif op innemen dat er een groot probleem is met de aanpassing en integratie van deze bevolkingsgroep.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 19:20:37 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193373240
zwarten zijn al net zo lang in Amerika als de rest

dan kun je niet meer over integratie of zelfs aanpassing spreken
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:21:32 #217
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193373253
Alle 4 agenten maken gebruik van hun zwijgrecht.
Oftewel zelfs agenten praten niet tegen agenten als ze zelf in de stoel van de verdachte zitten.

=========================
All 4 officers involved in Floyd death have invoked their Fifth Amendment right
https://www.reddit.com/r/(...)in_floyd_death_have/

=========================
Bij dit nieuws hoort natuurlijk rechten professor Duane's ondertussen legendarische filmpje:

vrijdag 29 mei 2020 @ 19:23:27 #218
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193373280
De procureur-generaal en Antifa lover Keith Ellison van Minnesota: "MLK said riot is the way the unheard get heard...don’t relegate it to criminality, I think we must pay attention."

mlahammer twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 17:48:31 MN Attorney General Ellison says MLK said “riot is the way the unheard get heard...don’t relegate it to criminality, I think we must pay attention” #tptalmanac @tpt @NewsHour https://t.co/Td5lUrtu3p reageer retweet
Hij had net zo goed kunnen zeggen blijf de stad maar vernietigen. Wat een grap zijn die Democrats. Man, man, man, man.
Crooked Hillary
pi_193373314
Tom_Winter twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 19:19:25 NEW: Former Minneapolis Police Officer Derek Chauvin, the officer seen with his knee on Greg Floyd's neck, has been arrested.

No word on the specific charges.

The news was announced by Public Safety Commissioner John Harrington and reported by NBC affiliate @kare11 reageer retweet
pi_193373341
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:23 schreef dellipder het volgende:
De procureur-generaal en Antifa lover Keith Ellison van Minnesota: "MLK said riot is the way the unheard get heard...don’t relegate it to criminality, I think we must pay attention."

mlahammer twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 17:48:31 MN Attorney General Ellison says MLK said “riot is the way the unheard get heard...don’t relegate it to criminality, I think we must pay attention” #tptalmanac @:tpt @:NewsHour https://t.co/Td5lUrtu3p reageer retweet
Hij had net zo goed kunnen zeggen blijf de stad maar vernietigen. Wat een grap zijn die Democrats. Man, man, man, man.
His is ook niet blank, ik vrees dat de verschillende huidskleuren elkaar gaan steunen in deze. Oftewel het wordt toch ook een rassenkwestie en ras is de scheidende lijn.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:29:48 #221
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193373363
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Tom_Winter twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 19:19:25 NEW: Former Minneapolis Police Officer Derek Chauvin, the officer seen with his knee on Greg Floyd's neck, has been arrested.

The news was announced by Public Safety Commissioner John Harrington and reported by NBC affiliate @:kare11 reageer retweet
Former MPD Officer Derek Chauvin Has Been Taken Into Custody In George Floyd’s Death

Veel te lang geduurd, waardoor de situatie verergerde. Het stadsbestuur is in gebreke gebleven. Werkelijk een aanfluiting.
Crooked Hillary
pi_193373365
quote:

The news was announced by Public Safety Commissioner John Harrington and reported by NBC affiliate @:kare11 reageer retweet
Nog nergens anders te vinden. De grote media is er nog niet op ingedoken.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:30:49 #223
459912 FlippingCoin
pi_193373373
quote:

mlahammer twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 17:48:31 MN Attorney General Ellison says MLK said “riot is the way the unheard get heard...don’t relegate it to criminality, I think we must pay attention” #tptalmanac @:tpt @:NewsHour https://t.co/Td5lUrtu3p reageer retweet
quote:
How come an attorney general is an activist promoting riots?
Goede vraag ja.
pi_193373376
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:29 schreef dellipder het volgende:

[..]

Former MPD Officer Derek Chauvin Has Been Taken Into Custody In George Floyd’s Death

Veel te lang geduurd, waardoor de situatie verergerde. Het stadsbestuur is in gebreke gebleven. Werkelijk een aanfluiting.
Zie je wel? Mijn voorspelling komt uit. Nu die duizenden idioten en criminelen op straat dit bericht doorspelen en klaar is Kees.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:32:15 #225
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193373388
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:28 schreef KI1234 het volgende:

[..]

His is ook niet blank, ik vrees dat de verschillende huidskleuren elkaar gaan steunen in deze. Oftewel het wordt toch ook een rassenkwestie en ras is de scheidende lijn.
Dit heeft niets met huidskleur te maken, maar met zijn idiote idolatrie voor Antifa en gare Democrat beleid.

Crooked Hillary
pi_193373392
Is er eigenlijk ook maar enig bewijs dat dit soort situaties racistisch gemotiveerd zijn?
pi_193373412
quote:

Niet dat ik dat goed wil praten, want dat slaat imo nergens op. Echter is er al eerder vreedzaam protest geweest tegen politiegeweld en Trump begon daar een culture war tegen. }:|

Weet je dit nog?

vrijdag 29 mei 2020 @ 19:35:46 #228
459912 FlippingCoin
pi_193373428
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Niet dat ik dat goed wil praten, want dat slaat imo nergens op. Echter is er al eerder vreedzaam protest geweest tegen politiegeweld en Trump begon daar een culture war tegen. }:|

Weet je dit nog?

[ afbeelding ]
Riot != protest...
pi_193373435
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Riot != protest...
Inderdaad.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:36:37 #230
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193373444
quote:

Weet je dit nog?

Weet je wat ik weet? Dat ik waarschijnlijk ik "protest" op een andere manier definieer dan jij.
Crooked Hillary
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:39:34 #231
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193373472
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:32 schreef theunderdog het volgende:
Is er eigenlijk ook maar enig bewijs dat dit soort situaties racistisch gemotiveerd zijn?
Derek Chauvin, de politieman in kwestie, is pas zojuist gearresteerd dus er kan nog helemaal niets gezegd worden over het motief of de complete toedracht.
Crooked Hillary
pi_193373479
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:36 schreef dellipder het volgende:

[..]

Weet je wat ik weet? Dat ik waarschijnlijk ik "protest" op een andere manier definieer dan jij.
Waarschijnlijk niet. Volgens de chief Republikein op het moment is zelfs vreedzaam protest tegen politiegeweld niet geoorloofd en reden voor een culture war. Dan is het wat hypocriet om zogenaamd verrast en verontwaardigd te zijn als de vlam een keer in de pan slaat.
pi_193373500
quote:

[..]

Afrika is een Vogelaarcontinent.
pi_193373513
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:39 schreef dellipder het volgende:

[..]

Derek Chauvin, de politieman in kwestie, is pas zojuist gearresteerd dus er kan nog helemaal niets gezegd worden over het motief of de complete toedracht.
Daarom zeg ik: 'situaties'. In meervoud.

Want deze gehele rellen zijn er omdat mensen denken dat het allemaal racistisch is.
pi_193373514
Wat een achterlijke kop trouwens van de NY Times: National Guard Called as Minneapolis Erupts in Solidarity for George Floyd

Geweld, plunderingen, rellen en het afbranden van een politiebureau zijn de nieuwe solidariteit. Nu is NY Times sowieso een activistisch vodje.
pi_193373604
Die cops hebben aardig wat klachten gehad in het verleden. Die Chinees met dat intelligentie smoelwerk heeft inderdaad al eens eerder excessief geweld gebruikt.

https://www.cnn.com/2020/(...)rge-floyd/index.html
pi_193373619
quote:

[..]

Weet je dit nog?

[ afbeelding ]
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:53:10 #238
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193373620
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daarom zeg ik: 'situaties'. In meervoud.

Want deze gehele rellen zijn er omdat mensen denken dat het allemaal racistisch is.
Er wordt hier en daar een lont in het kruitvat gestoken, maar dat is imo politiek-ideologisch gemotiveerd. De dood van George Floyd is een handig vehikel.
Dit wordt vermengd met een sentiment over politiegeweld en dat in Minneapolis daartegen zwak wordt opgetreden. En dit is een cocktail die sommigen politiek willen uitbuiten. Het gebeurt vaak rondom verkiezingen dat ras issues ineens in de nieuwscyclus terecht komen. Echt puur racisme Is volgens mij een fractie van alle emotie. Tot nu toe gaat het alleen over slopen van andermans bezit, brandstichting en flatscreens.
Crooked Hillary
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:55:24 #239
459912 FlippingCoin
pi_193373659
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik wil het niet goedpraten echter...

Welp.
pi_193373708
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:53 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er wordt hier en daar een lont in het kruitvat gestoken, maar dat is imo politiek-ideologisch gemotiveerd. De dood van George Floyd is een handig vehikel.
Dit wordt vermengd met een sentiment over politiegeweld en dat in Minneapolis daartegen zwak wordt opgetreden. En dit is een cocktail die sommigen politiek willen uitbuiten. Het gebeurt vaak rondom verkiezingen dat ras issues ineens in de nieuwscyclus terecht komen. Echt puur racisme Is volgens mij een fractie van alle emotie. Tot nu toe gaat het alleen over slopen van andermans bezit, brandstichting en flatscreens.
Zelfde als toen in Londen, die rellen in 2011.
pi_193373726
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik wil het niet goedpraten echter...

Welp.
Inderdaad. Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:00:43 #242
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193373767
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:39 schreef dellipder het volgende:

Die heeft op het politiebureau meer bescherming heeft dan thuis.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:00:48 #243
459912 FlippingCoin
pi_193373770
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Inderdaad. Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.
Dat je het mishandelen en beroven van blanke mensen wel goedpraat.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:03:08 #244
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193373805
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Volgens de chief Republikein op het moment is zelfs vreedzaam protest tegen politiegeweld niet geoorloofd en reden voor een culture war. Dan is het wat hypocriet om zogenaamd verrast en verontwaardigd te zijn als de vlam een keer in de pan slaat.
Wat bedoel je met niet geoorloofd? Er is geen Executive Order aan te pas gekomen, maar dat de Amerikaanse president een mening heeft vooral over zaken die in zijn wheelhouse liggen (America First, MAGA) lijkt mij niet vergezocht. Vooral als er een imo eenn krampachtige koppeling wordt gemaakt met politiegeweld, het volkslied en het brengen van politiek binnen de sport.
Crooked Hillary
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:05:04 #245
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193373831
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:00 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Die heeft op het politiebureau meer bescherming heeft dan thuis.
En dat zou ook moeten. Mijn beef ermee is dat hij allang opgepakt had moeten worden. WTF drie dagen voorbij laten gaan. Man, man, man, man.

Minneapolis DA zei gisteren nog dat er niet voldoende bewijs was om aan te klagen. Wat een grap.
Crooked Hillary
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:08:28 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:08:35 #247
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_193373872
quote:

Onterecht opgepakt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:10:30 #248
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193373892
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:08 schreef superniger het volgende:

[..]

Onterecht opgepakt.
Geef daarbij dan jouw redenen waarom je dit vindt, aub!
Crooked Hillary
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:11:47 #249
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_193373903
Een lieverdje was het in ieder geval niet:

"On Monday night, an employee at a Minneapolis grocery store called police after Floyd allegedly tried to pass a counterfeit $20 bill."

"His life later took a different turn and in 2007 Floyd was charged with armed robbery in a home invasion in Houston and in 2009 was sentenced to five years in prison as part of a plea deal, according to court documents."

https://www.theguardian.c(...)he-his-friends-words
pi_193373907
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:05 schreef dellipder het volgende:

[..]

En dat zou ook moeten. Mijn beef ermee is dat hij allang opgepakt had moeten worden. WTF drie dagen voorbij laten gaan. Man, man, man, man.

Minneapolis DA zei gisteren nog dat er niet voldoende bewijs was om aan te klagen. Wat een grap.
Niet voldoende bewijs om hem op te pakken maar wel voldoende om hem te ontslaan, raar verhaal.
pi_193373923
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:11 schreef tfors het volgende:

"His life later took a different turn and in 2007 Floyd was charged with armed robbery in a home invasion in Houston and in 2009 was sentenced to five years in prison as part of a plea deal, according to court documents."

Niet relevant, een knie in de nek op een geboeide man is in geen enkele situatie acceptabel.
pi_193373928
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:05 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ze waren onderzoek aan het doen wtf. Zonder bewijs, geen aanklacht. Blijkbaar weet je niet hoe het rechtssysteem werkt. Er moet bewijs worden verzameld, getuigen geïnterviewd, en papierwerk opgesteld en beoordeeld voordat er aanklachten worden ingediend.
pi_193373941
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Niet relevant, een knie in de nek op een geboeide man is in geen enkele situatie acceptabel.
Zijn hele lichaamsgewicht zelfs.
pi_193373954
quote:

[..]

Niet voldoende bewijs om hem op te pakken maar wel voldoende om hem te ontslaan, raar verhaal.
De horde/drempel voor een strafrechtelijke aanklacht ligt hoger dan voor een ontslag.
pi_193373959
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:14 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Zijn hele lichaamsgewicht zelfs.
En dat minuten lang, was deze agent meteen opgepakt dan waren de rellen misschien uitgebleven.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:16:43 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193373973
quote:

"On Monday night, an employee at a Minneapolis grocery store called police after Floyd allegedly tried to pass a counterfeit $20 bill."

Dat maakt allemaal niet uit... De "waarheid" wordt gewoon gemaakt:

quote:
Dit is fake?

pi_193373974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:15 schreef KI1234 het volgende:

[..]

De horde/drempel voor een strafrechtelijke aanklacht ligt hoger dan voor een ontslag.
Dat begrijp ik, maar moedwillig een knie in de nek leggen van een geboeide man terwijl hij aangeeft niet te kunnen ademen is toch wel bewijs genoeg voor een arrestatie.
pi_193373987
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:28 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Terwijl er nog altijd geen enkel bewijs is dat het een racistisch motief heeft. Of heb ik iets gemist?
pi_193374000
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Terwijl er nog altijd geen enkel bewijs is dat het een racistisch motief heeft. Of heb ik iets gemist?
Daar is geen bewijs voor, het jarenlange racebaiten door politici en vooral de media hebben uiteindelijk dit geweld als resultaat.
pi_193374012
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En dat minuten lang, was deze agent meteen opgepakt dan waren de rellen misschien uitgebleven.
Je kan niet iemand gelijk aanklagen. Daar bestaat een proces voor. En ze moeten de procedures doorlopen. Zeker bij een zware aanklacht. Je wilt niet dat de verdachte uiteindelijk vrijgesproken wordt door een vormfout.

Verder had het volk geen enkel geduld (of vertrouwen) in hun 'justice system'. Of dat nou terecht is of niet laat ik in het midden.

En de autorieten waren zeer onhandig/gebrekkig in hun communicatie naar het volk toe. Maar ik geloof wel dat ze van begin af aan aanklachten zouden hebben laten komen. Maar dat hebben ze niet goed en tijdig aan het volk gecommuniceerd waar dit argwaan kreeg en helemaal ging flippen.
pi_193374047
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:19 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Je kan niet iemand gelijk aanklagen. Daar bestaat een proces voor. En ze moeten de procedures doorlopen. Zeker bij een zware aanklacht. Je wilt niet dat de verdachte uiteindelijk vrijgesproken wordt door een vormfout.

Verder had het volk geen enkel geduld (of vertrouwen) in hun 'justice system'. Of dat nou terecht is of niet laat ik in het midden.

En de autorieten waren zeer onhandig/gebrekkig in hun communicatie naar het volk toe. Maar ik geloof wel dat ze van begin af aan aanklachten zouden hebben laten komen. Maar dat hebben ze niet goed en tijdig aan het volk gecommuniceerd waar dit argwaan kreeg en helemaal ging flippen.
Voorlopige hechtenis was ook geen optie? Of werkt dat anders in de VS? (Ik weet het oprecht niet).
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:23:23 #262
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_193374060
De VS is echt stuk. Greatest country in the world.
pi_193374119
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Voorlopige hechtenis was ook geen optie? Of werkt dat anders in de VS? (Ik weet het oprecht niet).
Dat wel maar ze moeten dan vrijwel gelijk de aanklacht overhandigen aan de rechter (en in sommige gevallen de verdediging). Een aanklacht geschreven met haast kan fatale fouten bevatten. Fataal voor het proces. Geloof mij dat de verdediging op den duur op ieder mogelijk foutje door het OM zal azen om de cliënt vrij te krijgen. Fatsoen is even anders.
pi_193374159
quote:

Elk verhaal heeft twee kanten.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:32:20 #265
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193374168
quote:

[..]

Hij heeft deze verklaring uiteindelijk aangepast, maar niet nadat hierover flinke verontwaardiging was. Ultradomme opmerking dat alleen nog maar meer emotie opwekte. Alsof hij het erom deed.
Crooked Hillary
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:36:23 #266
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193374222
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:13 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ze waren onderzoek aan het doen wtf. Zonder bewijs, geen aanklacht. Blijkbaar weet je niet hoe het rechtssysteem werkt. Er moet bewijs worden verzameld, getuigen geïnterviewd, en papierwerk opgesteld en beoordeeld voordat er aanklachten worden ingediend.
Het gaat erom dat deze opmerking volkomen overbodig was. Of de DA klaagt iemand aan of niet. Op de tussentijdse update zat niemand te wachten en voegde niets toe behalve nog meer emotie in het kruitvat. Echt onverantwoordelijk infantiel gedrag, imo.
Crooked Hillary
pi_193374281
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:36 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het gaat erom dat deze opmerking volkomen overbodig was. Of de DA klaagt iemand aan of niet. Op de tussentijdse update zat niemand te wachten en voegde niets toe behalve nog meer emotie in het kruitvat. Echt onverantwoordelijk infantiel gedrag, imo.
Hennepin county attorney: "This is by far the fastest we've ever charged a police officer"

vrijdag 29 mei 2020 @ 20:42:04 #268
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193374288
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:53 schreef dellipder het volgende:

[..]

Called it.

ewarren twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 17:55:11 Donald Trump is calling for violence against Black Americans. His advocacy of illegal, state-sponsored killing is horrific. Politicians who refuse to condemn it share responsibility for the consequences. reageer retweet
Crooked Hillary
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:47:21 #269
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193374364
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:41 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Hennepin county attorney: "This is by far the fastest we've ever charged a police officer"

En heel veel jaren niets gedaan of te weinig, dus dit triomfantelijke van de county attorney mag wat mij betreft achterwege blijven.
Crooked Hillary
pi_193374366
Hij wordt aangeklaagd voor een soort van dood door schuld dus, third degree murder, (zonder bedoeling om te doden) waarvoor hij maximaal 25 jaar kan krijgen. Geen idee of de protesteerders daar genoegen mee zullen nemen.

Third-degree murder - Wikipedia
Ga naar Minnesota · Minnesota law originally defined third-degree murder solely as depraved-heart murder ("without intent to effect the death of any person, caus[ing] the death of another by perpetrating an ...
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 20:48:56 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193374404
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat maakt allemaal niet uit... De "waarheid" wordt gewoon gemaakt:
[..]

doet er toch ook niet toe?

er zal best een goede reden zijn om hem te arresteren ... hoef je hem nog niet dood te trappen natuurlijk
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:08:39 #272
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193374696
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:47 schreef KI1234 het volgende:
Hij wordt aangeklaagd voor een soort van dood door schuld dus, third degree murder, (zonder bedoeling om te doden) waarvoor hij maximaal 25 jaar kan krijgen. Geen idee of de protesteerders daar genoegen mee zullen nemen.

Ik vraag me wel af wat de expert opinion van een blik psychologen zou zijn als ze naar de video kijken eigenlijk.

Ik denk dat er 3 opties zijn

1. Het is een psychologisch trekje waarbij iemand met een positie van macht in zo'n soort situatie absoluut weigert om ook maar naar 1 advies of pleidooi van omstanders te luisteren "ik ga niet naar jullie luisteren ik blijf gewoon doorgaan want ik ben de baas"

2. Hij wist waar hij mee bezig was en deed het expres voor wat voor reden dan ook

3. Hij dacht oprecht dat dit geen kwaad kon ookal is dit totaal niet een positie die getrained wordt bij de politie daar.

Het lijkt mij dat er in het videomateriaal signalen kunnen zitten in zijn gedrag waaruit je 1 van die opties aannemelijker kan maken dan de andere.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:09:19 #273
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193374706
quote:
So far nog helemaal geen enkel bewijs, maar dat hoeft ook niet voor barbaren die dit gebruiken als smoes om te kunnen rellen.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_193374743
quote:
Dat is praktisch niet te bewijzen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:11:48 #275
323876 michaelmoore
pi_193374750
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:09 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

So far nog helemaal geen enkel bewijs, maar dat hoeft ook niet voor barbaren die dit gebruiken als smoes om te kunnen rellen.
zwarte politie mogen ok gerust een blanke vermoorden

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2020 21:29:14 ]
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:13:50 #276
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193374786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:09 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Dat wordt voor zover ik weet dan ook niet als zodanig geregistreerd, dus dat lijkt me al vrij veelzeggend. Alhoewel het ook lastig te kwalificeren is. Het zou prima kunnen, maar bewijzen kun je dat niet zo makkelijk.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:32:31 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193374999
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:13 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat wordt voor zover ik weet dan ook niet als zodanig geregistreerd, dus dat lijkt me al vrij veelzeggend. Alhoewel het ook lastig te kwalificeren is. Het zou prima kunnen, maar bewijzen kun je dat niet zo makkelijk.
Gissen naar motivatie en wat er in iemands hartje zit is lastig maar er zijn dingen over te zeggen qua wie wie wat aandoet.

vrijdag 29 mei 2020 @ 21:32:49 #278
369021 tfors
pi_193375003
quote:

[..]

Voor mij wel, het maakt toch de kans groter dat deze kerel in enige mate zelf verantwoordelijk is via extra agressief gedrag of wat dan ook voor de overdreven behandeling.
pi_193375145
Straks weer nieuwe rellen? #dtv
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:47:27 #280
323876 michaelmoore
pi_193375289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:32 schreef tfors het volgende:

[..]

Voor mij wel, het maakt toch de kans groter dat deze kerel in enige mate zelf verantwoordelijk is via extra agressief gedrag of wat dan ook voor de overdreven behandeling.
je bedoelt de politieman ?

J a het is gewoon moord, men had hem ook de handboeien om kunnen doen
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:50:31 #281
117098 Hathor
Effe niet
pi_193375335
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is het hele punt, hij had zijn handen al geboeid op zijn rug, dat hele gedoe met die knie was niet eens nodig.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:51:12 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193375353
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:48 schreef sp3c het volgende:

doet er toch ook niet toe?

er zal best een goede reden zijn om hem te arresteren ... hoef je hem nog niet dood te trappen natuurlijk
Knie in de nek =/= doodtrappen...

Maar goed, we gaan wel zien wat de uiteindelijke doodsoorzaak is.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 21:52:51 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193375384
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

das het punt niet he
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:53:06 #284
323876 michaelmoore
pi_193375391
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja verstikking he, maar dat doet er niet zoveel toe hij is vermoord

j e ziet hem sterven
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:58:00 #285
369021 tfors
pi_193375472
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee. In een ideale wereld is een politieagent een alwetende robot. In de praktijk neem je hogere veiligheidsmarges als agent als de arrestant gevaarlijk lijkt, ja ook al zou hij handboeien omhebben wil je nog graag geen trap in je ballen krijgen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:59:42 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193375492
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja verstikking he, maar dat doet er niet zoveel toe hij is vermoord

j e ziet hem sterven
quote:
In the footage, George Floyd can be heard repeatedly telling the officers that he can't breathe
'Please, please let me stand,' Floyd begs while the three officers kneel on top of him
Als ik iemands strot afknijp komt er bijzonder weinig geluid uit.

Dus nogmaals, ik wacht eerst wel even af waar hij echt aan dood gegaan is.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:03:14 #287
323876 michaelmoore
pi_193375532
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:58 schreef tfors het volgende:

[..]

Nee. In een ideale wereld is een politieagent een alwetende robot. In de praktijk neem je hogere veiligheidsmarges als agent als de arrestant gevaarlijk lijkt, ja ook al zou hij handboeien omhebben wil je nog graag geen trap in je ballen krijgen.
Dan had ie hem moeten laten opstaan en niet op zijn nek blijven staan, een trap van iemand met handboeien om met vier posities, dat mag geen probleem zijn om te ontwijken , dan hoeft ie niet voor dood gemaakt

Normaal gesproken laat je iemand die handboeien om heeft gekregen daarna opstaan , en blijf je biet zijn nek te breken

Je ziet hem sterven
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:09:33 #288
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_193375763
quote:

Tot zover de laatste illusie dat deze agenten een eerlijk proces gaan krijgen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:09:47 #289
369021 tfors
pi_193375770
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan had ie hem moeten laten opstaan en niet op zijn nek blijven staan, een trap van iemand met handboeien om met vier posities, dat mag geen probleem zijn om te ontwijken , dan hoeft ie niet voor dood gemaakt

Normaal gesproken laat je iemand die handboeien om heeft gekregen daarna opstaan , en blijf je biet zijn nek te breken

Je ziet hem sterven
Ik weet het niet, maar misschien is dit de normale situatie dat als iemand zich gevaarlijk gedraagt dat je hem dan op die manier in bedwang houd totdat hij kalmeert. 1000 keer gaat het goed, deze keer niet. Mijn punt is dat hier de arrestant puur als slachtoffer wordt gezien, terwijl ik denk, maar goed, we moeten onderzoek afwachten, dat voor een groot deel hij zelf verantwoordelijk was, als je speelt met vuur..
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:11:06 #290
323876 michaelmoore
pi_193375818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:09 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar misschien is dit de normale situatie dat als iemand zich gevaarlijk gedraagt dat je hem dan op die manier in bedwang houd totdat hij kalmeert. 1000 keer gaat het goed, deze keer niet. Mijn punt is dat hier de arrestant puur als slachtoffer wordt gezien, terwijl ik denk, maar goed, we moeten onderzoek afwachten, dat voor een groot deel hij zelf verantwoordelijk was, als je speelt met vuur..
misschien 1000 keer gaat het goed , misschien 1000 keer gaat ie dood

quote:
terwijl ik denk, maar goed, we moeten onderzoek afwachten, dat voor een groot deel hij zelf verantwoordelijk was, als je speelt met vuur..
Terwijl ik denk, maar goed 8)7 -O-

quote:
Mijn punt is dat hier de arrestant puur als slachtoffer wordt gezien
Hij is dood he
pi_193375916
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:40 schreef Zipportal het volgende:
Straks weer nieuwe rellen? #dtv
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:13:37 #292
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193375929
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Als ik iemands strot afknijp komt er bijzonder weinig geluid uit.

Dus nogmaals, ik wacht eerst wel even af waar hij echt aan dood gegaan is.
Volgende mij is luchttekort naar de longen bij wurging niet eens echt de doodsoorzaak maar gaat het vooral om het afknijpen van slagaders naar je hersenen.

Dus dat hij nog geluiden kon voortbrengen zegt vrij weinig.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:15:28 #293
323876 michaelmoore
pi_193375989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Volgende mij is luchttekort naar de longen bij wurging niet eens echt de doodsoorzaak maar gaat het vooral om het afknijpen van slagaders naar je hersenen.
Dat of een gebroken nek
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 22:17:13 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193376031
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:09 schreef tfors het volgende:

[..]

als je iemand arresteert hoort hij niet dood te gaan

maakt me niet uit wat hij op zijn palmares heeft
pi_193376046
Moeilijk verhaal hoor, enerzijds het racisme verhaal, maar wij kunnen het zwartenprobleem daar ook niet goed inschatten.
Vakman pur sang
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:18:08 #296
323876 michaelmoore
pi_193376060
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:18:40 #297
323876 michaelmoore
pi_193376070
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Moeilijk verhaal hoor, enerzijds het racisme verhaal, maar wij kunnen het zwartenprobleem die Judenfrage daar ook niet goed inschatten.
edit
pi_193376085
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

edit
Hoe bedoel je?
Vakman pur sang
pi_193376089
Waar ik een beetje voor vrees is dat er Trump-gek een machinegeweer leeg gaat schieten op de demonstranten. En dat is niet eens een idiote gedachte, hoe pijnlijk ook.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 22:19:15 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193376090
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Moeilijk verhaal hoor, enerzijds het racisme verhaal, maar wij kunnen het zwartenprobleem daar ook niet goed inschatten.
op deze manier los je het iig niet op tenzij je bij al die gasten op hun kop gaat zitten
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:19:15 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193376091
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:17 schreef sp3c het volgende:
als je iemand arresteert hoort hij niet dood te gaan

maakt me niet uit wat hij op zijn palmares heeft
Nee, het hoort niet maar het gebeurt sporadisch wel wegens allerlei onvoorziene omstandigheden/ onderliggende kwalen die de persoon eventueel heeft.

Gewoon geen reden tot arresteren geven dan heb je verder ook geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')