Niet dat ik dat goed wil praten, want dat slaat imo nergens op. Echter is er al eerder vreedzaam protest geweest tegen politiegeweld en Trump begon daar een culture war tegen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:23 schreef dellipder het volgende:
De procureur-generaal en Antifa lover Keith Ellison van Minnesota: "MLK said riot is the way the unheard get heard...don’t relegate it to criminality, I think we must pay attention."Hij had net zo goed kunnen zeggen blijf de stad maar vernietigen. Wat een grap zijn die Democrats. Man, man, man, man.twitter:mlahammer twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 17:48:31MN Attorney General Ellison says MLK said “riot is the way the unheard get heard...don’t relegate it to criminality, I think we must pay attention” #tptalmanac @:tpt @:NewsHour https://t.co/Td5lUrtu3p reageer retweet
Riot != protest...quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Niet dat ik dat goed wil praten, want dat slaat imo nergens op. Echter is er al eerder vreedzaam protest geweest tegen politiegeweld en Trump begon daar een culture war tegen.![]()
Weet je dit nog?
[ afbeelding ]
Weet je wat ik weet? Dat ik waarschijnlijk ik "protest" op een andere manier definieer dan jij.quote:
Derek Chauvin, de politieman in kwestie, is pas zojuist gearresteerd dus er kan nog helemaal niets gezegd worden over het motief of de complete toedracht.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:32 schreef theunderdog het volgende:
Is er eigenlijk ook maar enig bewijs dat dit soort situaties racistisch gemotiveerd zijn?
Waarschijnlijk niet. Volgens de chief Republikein op het moment is zelfs vreedzaam protest tegen politiegeweld niet geoorloofd en reden voor een culture war. Dan is het wat hypocriet om zogenaamd verrast en verontwaardigd te zijn als de vlam een keer in de pan slaat.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:36 schreef dellipder het volgende:
[..]
Weet je wat ik weet? Dat ik waarschijnlijk ik "protest" op een andere manier definieer dan jij.
Afrika is een Vogelaarcontinent.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat negers inherent nogal dom en crimineel zijn, toch LXIV?
Daarom zeg ik: 'situaties'. In meervoud.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:39 schreef dellipder het volgende:
[..]
Derek Chauvin, de politieman in kwestie, is pas zojuist gearresteerd dus er kan nog helemaal niets gezegd worden over het motief of de complete toedracht.
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Niet dat ik dat goed wil praten, want dat slaat imo nergens op. Echter is er al eerder vreedzaam protest geweest tegen politiegeweld en Trump begon daar een culture war tegen.![]()
Weet je dit nog?
[ afbeelding ]
Er wordt hier en daar een lont in het kruitvat gestoken, maar dat is imo politiek-ideologisch gemotiveerd. De dood van George Floyd is een handig vehikel.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom zeg ik: 'situaties'. In meervoud.
Want deze gehele rellen zijn er omdat mensen denken dat het allemaal racistisch is.
Ik wil het niet goedpraten echter...quote:
Zelfde als toen in Londen, die rellen in 2011.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:53 schreef dellipder het volgende:
[..]
Er wordt hier en daar een lont in het kruitvat gestoken, maar dat is imo politiek-ideologisch gemotiveerd. De dood van George Floyd is een handig vehikel.
Dit wordt vermengd met een sentiment over politiegeweld en dat in Minneapolis daartegen zwak wordt opgetreden. En dit is een cocktail die sommigen politiek willen uitbuiten. Het gebeurt vaak rondom verkiezingen dat ras issues ineens in de nieuwscyclus terecht komen. Echt puur racisme Is volgens mij een fractie van alle emotie. Tot nu toe gaat het alleen over slopen van andermans bezit, brandstichting en flatscreens.
Inderdaad. Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik wil het niet goedpraten echter...
Welp.
Die heeft op het politiebureau meer bescherming heeft dan thuis.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:39 schreef dellipder het volgende:
Derek Chauvin, de politieman in kwestie, is pas zojuist gearresteerd dus er kan nog helemaal niets gezegd worden over het motief of de complete toedracht.
Dat je het mishandelen en beroven van blanke mensen wel goedpraat.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Inderdaad. Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.
Wat bedoel je met niet geoorloofd? Er is geen Executive Order aan te pas gekomen, maar dat de Amerikaanse president een mening heeft vooral over zaken die in zijn wheelhouse liggen (America First, MAGA) lijkt mij niet vergezocht. Vooral als er een imo eenn krampachtige koppeling wordt gemaakt met politiegeweld, het volkslied en het brengen van politiek binnen de sport.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Volgens de chief Republikein op het moment is zelfs vreedzaam protest tegen politiegeweld niet geoorloofd en reden voor een culture war. Dan is het wat hypocriet om zogenaamd verrast en verontwaardigd te zijn als de vlam een keer in de pan slaat.
En dat zou ook moeten. Mijn beef ermee is dat hij allang opgepakt had moeten worden. WTF drie dagen voorbij laten gaan. Man, man, man, man.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 20:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Die heeft op het politiebureau meer bescherming heeft dan thuis.
Iets met stammenculturen... In elk land waar dat de norm is is het een puinhoop.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Omdat negers inherent nogal dom en crimineel zijn, toch LXIV?
Onterecht opgepakt.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:26 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Tom_Winter twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 19:19:25NEW: Former Minneapolis Police Officer Derek Chauvin, the officer seen with his knee on Greg Floyd's neck, has been arrested.
No word on the specific charges.
The news was announced by Public Safety Commissioner John Harrington and reported by NBC affiliate @:kare11 reageer retweet
Geef daarbij dan jouw redenen waarom je dit vindt, aub!quote:
Niet voldoende bewijs om hem op te pakken maar wel voldoende om hem te ontslaan, raar verhaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 20:05 schreef dellipder het volgende:
[..]
En dat zou ook moeten. Mijn beef ermee is dat hij allang opgepakt had moeten worden. WTF drie dagen voorbij laten gaan. Man, man, man, man.
Minneapolis DA zei gisteren nog dat er niet voldoende bewijs was om aan te klagen. Wat een grap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |