abonnement Unibet Coolblue
pi_193367966
https://www.hln.be/nieuws(...)ant-krijgt~aa16f66b/

“Ik kan niet ademen”: zwarte man sterft nadat hij minutenlang knie van agent in de nek geplant krijgt

Schokkende beelden uit het Amerikaanse Minneapolis: een zwarte man is er gestorven nadat een agent hem minutenlang met zijn knie in de nek tegen de grond geklemd hield. Het slachtoffer stamelde verschillende keren dat hij niet meer kon ademen, maar daar had de politie geen oren naar. Kort nadat hij bewusteloos in een ambulance afgevoerd werd, zou hij sterven.



Het jammerlijke tafereel speelde zich gisteravond op straat af. Twee agenten kregen een oproep rond een verdachte situatie en gingen een kijkje nemen. “We troffen de man, die vermoedelijk onder invloed was, in de wagen aan”, luidt het in een politieverklaring. “Toen hij uitstapte, verzette hij zich. De politiemannen wisten hem in de handboeien te slaan. Omdat hij medisch niet in orde leek, werd een ambulance gebeld.”


Over de kern van de zaak werd echter zedig gezwegen. Op videobeelden die een voorbijganger maakte, is te zien hoe de zwarte man minutenlang tegen de grond geklemd ligt. De agent blijft zijn knie daarbij in de nek van de verdachte planten, tot hij uiteindelijk geen teken van leven meer geeft. In de video hierboven ziet u slechts een fractie van de arrestatie.

“Vermoord me niet”
Nochtans had het slachtoffer verschillende keren aangegeven dat hij in ademnood verkeerde. “Alstublieft, ik kan niet ademen”, kreunde hij meermaals. “Mijn buik doet pijn. Mijn nek doet pijn. Alles doet pijn. Ik heb water nodig, alstublieft. Vermoord me niet.”

Ook voorbijgangers moeiden zich met de situatie. Een vrouw merkte op dat de geboeide verdachte een bloedneus had. Anderen wezen op het feit dat er veel te veel geweld gebruikt werd. “Je houdt hem al in bedwang, hij verzet zich niet eens. Laat hem tenminste toch even ademen. Hij is ook een mens. Je lichaamstaal verraadt dat je hier te fel van geniet”, klinkt het onder meer. Op het eind kreeg de agent ook te horen “dat hij die kerel vermoord had”. De FBI gaat de zaak nu verder onderzoeken.

“Dramatisch gefaald”
Burgemeester Jacob Frey veroordeelt het harde optreden van de agenten. “Zwart zijn in Amerika hoort niet gelijk te staan met de doodstraf. Vijf minuten lang zagen we hoe een witte agent zijn knie drukte in de nek van een zwarte man. Vijf minuten! Deze agent faalde dramatisch op menselijk vlak. Er kan maar één conclusie getrokken worden: deze man had nooit mogen sterven.”
pi_193367984
Zojuist een zwarte journalist van CNN + crew, kennelijk live op TV, gearresteerd terwijl ze netjes orders opvolgden... Ofwel wat hij zegt:

brianklaas twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:41:29 How incredibly stupid do you have to be to arrest a black reporter on live television while he is reporting on racially charged violence...in a city in flames because the white cop who killed an unarmed black man hasn’t been arrested. It boggles the mind. reageer retweet
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:10:32 #3
117098 Hathor
Effe niet
pi_193367999
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zojuist een zwarte journalist van CNN + crew, kennelijk live op TV, gearresteerd terwijl ze netjes orders opvolgden... Ofwel wat hij zegt:

brianklaas twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:41:29 How incredibly stupid do you have to be to arrest a black reporter on live television while he is reporting on racially charged violence...in a city in flames because the white cop who killed an unarmed black man hasn’t been arrested. It boggles the mind. reageer retweet
De agent in kwestie is wel gearresteerd toch?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:10:51 #4
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193368005
CNN twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:59:26 A black reporter from CNN was arrested while legally covering the protests in Minneapolis. A white reporter also on the ground was not. https://t.co/GcfwEvyYQC https://t.co/Mg4ZwKIuKt reageer retweet
Nee de Amerikaanse politie heeft geen racismeprobleem :').
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:11:10 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193368011
solomongeorgio twitterde op donderdag 28-05-2020 om 18:49:30 Black people have every right to burn down a country they built for free reageer retweet
ashhnyc twitterde op donderdag 28-05-2020 om 17:10:58 white people being anti-looting is soooooo laughable to me because historically everything y’all have, y’all stole 🥴 reageer retweet
Dan krijg je dit soort tweets...
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:11:18 #6
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193368013
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

De agent in kwestie is wel gearresteerd toch?
Nee, zit gewoon thuis.
pi_193368023
Cnn reporter geärresteerd live during uitzending die de protesten wilde dekken:


https://www.cnn.com/us/li(...)-05-28-20/index.html
pi_193368027
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

De agent in kwestie is wel gearresteerd toch?
Nee, enkel ontslagen.
pi_193368028
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:10 schreef Slobeend het volgende:
CNN twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:59:26 A black reporter from CNN was arrested while legally covering the protests in Minneapolis. A white reporter also on the ground was not. https://t.co/GcfwEvyYQC https://t.co/Mg4ZwKIuKt reageer retweet
Nee de Amerikaanse politie heeft geen racismeprobleem :').
Omar Jimenez klinkt eerder hispanic.
pi_193368062
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zojuist een zwarte journalist van CNN + crew, kennelijk live op TV, gearresteerd terwijl ze netjes orders opvolgden... Ofwel wat hij zegt:

brianklaas twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:41:29 How incredibly stupid do you have to be to arrest a black reporter on live television while he is reporting on racially charged violence...in a city in flames because the white cop who killed an unarmed black man hasn’t been arrested. It boggles the mind. reageer retweet
Dat is een hispanic man toch?
pi_193368068
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:12 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Omar Jimenez klinkt eerder hispanic.
Je hebt ook zwarte hispanics.
pi_193368074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:14 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dat is een hispanic man toch?
Ik heb geen idee wat zijn etniciteit is, maar donker is hij wel:

pi_193368083
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:12 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Omar Jimenez klinkt eerder hispanic.
Je hebt ook vrij donkere latino's.
pi_193368093
Kan niet zien met zijn mondmasker. Overigens raar dat hij dat draagt tijdens het spreken voor de camera.

En eerst zie ik de blanke cameraploeg met rust gelaten worden maar later staat dat ook zij ingerekend werden?
pi_193368108
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:19:58 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_193368137
Gewoon rechtstreeks de 1st Amendment breken, heb je het over je eigen glazen ingooien, wat een knuppels die Minneapolis politie _O-.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193368146
quote:
Tja met een masker, petje en hoodie op in een rellengebied lopen is niet erg handig.
pi_193368160
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:20 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Tja met een masker, petje en hoodie op in een rellengebied lopen is niet erg handig.
Heel gek ja, met een masker rondlopen in coronatijd.

En volgens mij is dat geen hoodie, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193368166
quote:
Jezus wat slecht _O-
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:23:34 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193368178
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:20 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Tja met een masker, petje en hoodie op in een rellengebied lopen is niet erg handig.
Het masker is voor de corona en dat is een petje, geen hoodie.

Nog even los van het feit dat duidelijk aan alles te zien is dat het een reporter is en hij dat zelf ook nog een paar keer zegt.

Ik zou het filmpje even checken als ik jou was.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193368181
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:20 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Tja met een masker, petje en hoodie op in een rellengebied lopen is niet erg handig.
Ze identificeerden zichzelf als journalisten en er staat nota bene een cameraploeg. Verder is het geen hoodie en is dat masker vanwege corona. :?
pi_193368185
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:20 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Tja met een masker, petje en hoodie op in een rellengebied lopen is niet erg handig.
Welke hoodie? Ik zie wel de pet en het masker. Verder moet hij een beetje opzij gaan staan ipv diplomatiek te blijven zeuren zodra die grote rij mannen aankomt. Want even daarvoor zag je ze een charge uitvoeren en een omstanderen arresteren.

Ze geven hem geen antwoord op zijn vraag waar moet hij staan en dan blijft hij doorgaan met zeuren. Gewoon antwoord geven op je eigen vraag en opzij gaan. Was dat nou moeilijk?
pi_193368189
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:12 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Omar Jimenez klinkt eerder hispanic.
Boeiend, het gaat om zwart en wit, iets anders bestaat niet.
pi_193368193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heel gek ja, met een masker rondlopen in coronatijd.

En volgens mij is dat geen hoodie, maar goed.
Nee, op zich niet maar toch ook niet zo gek dat de politie hem voor een relschopper aan ziet. Nu ik beter kijk is het inderdaad geen hoodie maar een trui met hoge kraag, mijn excuses.
pi_193368197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:20 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Tja met een masker, petje en hoodie op in een rellengebied lopen is niet erg handig.
Op een andere foto zie je duidelijk zijn perskaart aan zijn broek hangen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_193368220
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Boeiend, het gaat om zwart en wit, iets anders bestaat niet.
_O-
pi_193368223
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:24 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Op een andere foto zie je duidelijk zijn perskaart aan zijn broek hangen.
Ik geef toe dat het niet erg handig is maar in een state of emergency willen agenten wel eens dingen over het hoofd zien. Dat is hier ook zo.
pi_193368248
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:24 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Op een andere foto zie je duidelijk zijn perskaart aan zijn broek hangen.
Moeten die perskaarten niet om de nek/borst hangen?
pi_193368250
Politie vorderde die CNN journalisten te verplaatsen, en dan stug blijven staan.
pi_193368260
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

De agent in kwestie is wel gearresteerd toch?
Nope. Ontslagen maar niet gearresteerd.

Verder waren de agent en George Floyd ook nog eens collega's (als uitsmijter). Dus dan komt de vraag of er nog meer tussen hun had afgespeeld.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:30:28 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193368293
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:26 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het niet erg handig is maar in een state of emergency willen agenten wel eens dingen over het hoofd zien. Dat is hier ook zo.
Een reporter, met een perskaart en een microfoon in zijn hand omringd door een cameraman, met camera, een producer en nog een productie assistent, allemaal met perskaarten.

Nog los van het feit dat zij zich meerdere malen duidelijk identificeren...

Hoe zie je dat in vredesnaam over het hoofd?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193368315
En ze zijn weer vrijgelaten, de CNN-verslagevers
pi_193368318
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:28 schreef kipknots het volgende:

[..]

Nope. Ontslagen maar niet gearresteerd.

Verder waren de agent en George Floyd ook nog eens collega's (als uitsmijter). Dus dan komt de vraag of er nog meer tussen hun had afgespeeld.
Ik las deze interessante reactie gisternacht op een Amerikaanse forumsite:

"AnswerSave
4 Answers
Christopher Calvin's avatar
Christopher Calvin
3 hours ago
He was already convicted of man slaughter.

201

...Show all comments
Phil's avatarPhil
Lv 5
1 hour ago
not in a court.

Commenter avatar
Post

Search For Lawyers Online

Partnering with a trusted, reputable lawyer can give you an advantage when seeking for justice. Find now the most successful lawyers in your area

Ad Domain Active

Anonymous
3 hours ago
You know that ain't happening.

Thug Lyfe

001

Commenter avatar
Post
Matt's avatar
Matt
Lv 5
4 hours ago
He should. But whether he will or not remains to be seen. Trump will probably pardon him if he is convicted because Trump is a racist who likes other racists

021

Commenter avatar
Post
W.T. Door's avatar
W.T. Door
Lv 7
4 hours ago
As a retired police supervisor with 20 years as a member of a big city police department I would bet the reason there are no criminal charges is the autopsy showed Floyd died of a heart attack or whatever related to his pre-existing medical problems and NOT from having the officer kneel on him. If yes then what the officer did - in addition to being stupid - was probably only a violation of the Minneapolis PD's rules & regulations and NOT a crime. He will stay fired and there will be successful civil suits, but no prosecution.

The only caveat is both the Governor of MN and the Mayor of Minneapolis are Democrats. That means they do not care about the law, the constitution, or justice and they may have the officer arrested anyway in order to placate the activists who are encouraging their followers to riot, loot, and burn.

Finally, arresting the officer(s) has not in other similar incidents stopped the rioting, looting, or burning. "
pi_193368385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Een reporter, met een perskaart en een microfoon in zijn hand omringd door een cameraman, met camera, een producer en nog een productie assistent, allemaal met perskaarten.

Nog los van het feit dat zij zich meerdere malen duidelijk identificeren...

Hoe zie je dat in vredesnaam over het hoofd?
Het is inderdaad waarschijnlijk beetje machtsvertoon maar ik weet ervaring dat je in zo'n crisissituatie vooral kijkt op verdachte figuren en vaak details als cameras ofzo mist. Na identificeren toch oppakken is natuurlijk dom.
pi_193368413
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:28 schreef Houtenbeen het volgende:
Politie vorderde die CNN journalisten te verplaatsen, en dan stug blijven staan.
Waar haal je dat vandaan?

Vast niet de meest neutrale bron hierin, maar hier staat duidelijk dat ze vragen waar ze naartoe moeten en dat ze daaraan mee willen werken:
quote:
Jimenez told the officers he and his three colleagues were part of the same CNN crew and calmly identified himself with his CNN identification card.

Jimenez was then heard as telling the officers:

"We can move back to where you'd like. We can move back to where you'd like here. We are live on the air at the moment.
This is the four of us. We are one team.
Just put us back where you want us. We're getting out of your way. So, just let us know.
Wherever you'd want us, we will go. We were just getting out of your way when you were advancing through the intersection. Let us know and we've got you."
At 5:11 a.m., two officers in riot gear stepped up to Jimenez and said "you are under arrest."

Jimenez calmly asked why was he under arrest.

"Why am I under arrest, sir?"

He was then handcuffed and led away by the police, as the camera kept rolling.

Shortly after that, CNN photojournalist Leonel Mendez who was with Jimenez said he and the rest of the crew were also being arrested.

The camera then showed Jimenez's producer Bill Kirkos being handcuffed taken into custody.

Shortly after that, the camera, which was still rolling, was taken away from the crew.

https://edition.cnn.com/u(...)97c0dcf2ed4bd184552a
pi_193368432
Toch mooi hoe dat land zichzelf sloopt. Daar hebben ze de Russen helemaal niet voor nodig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193368440
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:34 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Het is inderdaad waarschijnlijk beetje machtsvertoon maar ik weet ervaring dat je in zo'n crisissituatie vooral kijkt op verdachte figuren en vaak details als cameras ofzo mist.
De agenten stonden er al een tijdje naast, de verslaggever zei dat als ze ruimte moesten maken de agenten even aan moesten geven waar ze naartoe moeten gaan en ging rustig door met verslag geven. En dan vanuit het niets: you're under arrest.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:37:53 #38
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368446
Ik vind dit wel amusant eerlijk gezegd. Blijkbaar is het plunderen en in brand steken van anderen hun eigendom gerechtvaardigd omdat een zwarte man om het leven komt bij politieoptreden. Als het witte gast was geweest, was er dan hetzelfde gebeurd? Ik denk het niet.

Ik denk niet dat iemand kan ontkennen dat die man simpelweg vermoord is (of hij nu een crimineel was of niet, dat weet ik niet eens maar dat doet niet eens ter zake imo), maar het feit dat de agent meteen ontslagen werd zou de ''angry mob'' toch een beetje moeten kalmeren. Demonstraties allemaal goed en terecht maar dat rechtvaardigt geen apengedrag.

En dan die cringy tweets over het recht op het in brand steken van wat ze zogenaamd gratis hebben gebouwd. Give me a break, zo'n tweet heeft dan een half miljoen likes _O- 8)7 . Newsflash: slavernij bestaat al lang niet meer en niemand die ooit Minneapolis gratis gebouwd heeft (ik weet niet eens hoe de stad gebouwd is maar laten we even uitgaan dat dat klopt) leeft nog. Zelf een zwarte kleur hebben maakt je niet tot een van die onfortuinlijke zielen. Op die manier kan ik ook wel claimen dat ik een Europese stad in de fik kan steken aangezien mijn voorouders in de tijd van Daens ook praktisch gezien slaven waren.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:38:15 #39
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193368452
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:36 schreef SpecialK het volgende:
Het probleem wat ik met BLM heb is het volgende.

Ik ben het helemaal eens met de leus "Black Lives Matter".
En ik snap helemaal hoe een respons als "All Lives Matter" in feite een manier is om problemen met een bepaalde bevolkingsgroep te minimaliseren... je doet in feite alsof er niks aan de hand is met donkere mensen in het bijzonder. Alsof daar geen maatschappelijke uitdagingen liggen.

Dat gezegd hebbende... ik geloof er geen fuck van dat BLM-mensen zelf echt geloven dat 'black lives matter'.

Want de reactie in volgende situaties is als volgt
- Blanke agent doodt donkere man (outrage, plunderen)
- Blanke man doodt donkere man met wellicht racistische motivaties (outrage, plunderen)
- Donkere agent doodt donkere man (gejank over politieorgaan in het algemeen, verder weinig)
- Donkere man doodt donkere man (niks.. complete stilte)

En het saillante detail is dat het aantal donkere mannen die dood gaan aan de hand van andere donkere mannen iets van 93% is[1] van alle moorden op donkere mannen in de VS.

Het aantal donkere mannen wat vermoord wordt door blanke agenten en door donkere agenten lijkt ongeveer 50/50 te zijn (proportioneel aan representatie van donkere agenten die dienst doen) [2] en is een veel veel lager cijfer.

Dus... dan is de enige conclusie die ik kan trekken dat BLM en veel African Americans eigenlijk alleen maar boos kunnen worden als ze een blank persoon of een "zogenaamd blank" instituut iets zien doen wat hen niet bevalt.. maar hun ogen afwenden als hun eigen gemeenschap vervalt in criminaliteit en dat dat resulteert in moorden op onschuldige donkere mannen.

Dus ik geloof het gewoon niet als een BLM-er roept dat black lives matter... want als dat zo zou zijn zou je focus breder zijn dan dit. Men concentreert zich op <~1% van het probleem en is totaal en lijkt soms wel expres blind te zijn voor 93% van het probleem.
Ik vind het een goed verhaal, maar ik ben het niet helemaal eens over jouw standpunt dat de premisse van de slogan "All Lives Matter" het minimaliseren van de problemen van minderheidsgroepen is. Ik begrijp aan de andere kant wel wat je hiermee stelt.
Het valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat dit minimaliseren voor sommigen een motief is, maar ik vermoed dat er ook in deze context wordt gedacht aan elk individueel leven dat het ertoe doet (en ik ben overtuigd een overgrote meerderheid die hierover zo denkt).

Er is een onderzoek gedaan door Rasmussen waaruit blijkt dat 78% van de kiezers vindt dat de slogan "All Lives Matter" dichter bij de eigen overtuiging ligt dan de slogan "Black Lives Matter" (slechts 11%). Een derde van zwarte kiezers (31%) vindt dat de slogan "Black Lives Matter' dicht bij de eigen politieke opvatting staat. Black Lives Matter als actiegroep is erg controversieel. Niet in de laatste plaats om de redenen die jij noemt, maar uit dit onderzoek maak ik op dat het vooral appelleert aan groepsidentiteit en dit is pontificaal tegengesteld aan de opvatting "All Lives Matter". In die zin vind ik het vooral verdeeldheid zaaiend en een instrument dat (weinig) effectief is om oplossingsgericht te zijn. En er is ook nog een groot verschil hoe Black Lives Matter de politie beschouwt en hoe het algemene publiek de lokale politie in de gemeenschappen beoordeelt. Alle activistische stappen die Black Lives Matter op een exces ondernemen vinden meestal geen brede bijval. Wat er nu aan de hand is, is anarchie en dit heeft niets te maken met demonstreren. De PR van Black Lives Matter is alweer niet goed.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193368454
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?

Vast niet de meest neutrale bron hierin, maar hier staat duidelijk dat ze vragen waar ze naartoe moeten en dat ze daaraan mee willen werken:
[..]

Van verschillende livestreams, politie riep iedereen op om te vertrekken.
pi_193368459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:34 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Het is inderdaad waarschijnlijk beetje machtsvertoon maar ik weet ervaring dat je in zo'n crisissituatie vooral kijkt op verdachte figuren en vaak details als cameras ofzo mist.
De agenten stonden er al een tijdje naast, de verslaggever zei dat als ze ruimte moesten maken de agenten even aan moesten geven waar ze naartoe moeten gaan en ging rustig door met verslag geven. En dan vanuit het niets: you're under arrest.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?

Vast niet de meest neutrale bron hierin, maar hier staat duidelijk dat ze vragen waar ze naartoe moeten en dat ze daaraan mee willen werken:
[..]

Dat in die quote is precies wat er gebeurde, het is ook gewoon gefilmd.
pi_193368468
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:37 schreef kipknots het volgende:

[..]

De agenten stonden er al een tijdje naast, de verslaggever zei dat als ze ruimte moesten maken de agenten even aan moesten geven waar ze naartoe moeten gaan en ging rustig door met verslag geven. En dan vanuit het niets: you're under arrest.
Niet bijster handig dan.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:39:12 #43
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193368470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:38 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Van verschillende livestreams, politie riep iedereen op om te vertrekken.
Lees je zijn post wel?
pi_193368481
Reporter is inmiddels weer vrij.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:39:53 #45
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368483
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?

Vast niet de meest neutrale bron hierin, maar hier staat duidelijk dat ze vragen waar ze naartoe moeten en dat ze daaraan mee willen werken:
[..]

Sorry maar ongeacht wat er precies gebeurd is is CNN natuurlijk geen bruikbare bron in dit verhaal. Wij van WC eend..., je kent het riedeltje.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_193368484
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:39 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Lees je zijn post wel?
Ja, maar dit ging voor dat stukje af.
pi_193368488
In plaats van de agent in kwestie op te pakken, wordt hij/zijn huis beschermd. Duidelijk aan welke kant de politie staat :').
Daarnaast blijkt deze agent al meerdere twijfelachtige doden op zijn naam te hebben staan.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:40:12 #48
117098 Hathor
Effe niet
pi_193368492
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:28 schreef kipknots het volgende:

[..]

Nope. Ontslagen maar niet gearresteerd.

Verder waren de agent en George Floyd ook nog eens collega's (als uitsmijter). Dus dan komt de vraag of er nog meer tussen hun had afgespeeld.
Is dat een bewezen verhaal? Ik heb gelezen dat Floyd helemaal niet niet uit Minneapolis komt, maar ergens uit Texas zo'n 1100km verderop, en dat ie in Minnesota was voor werk. Beetje raar dat twee mensen die zo ver uit elkaar wonen samen als uitsmijter hebben gewerkt voor hetzelfde bedrijf.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193368503
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:40 schreef yosander het volgende:

Daarnaast blijkt deze agent al meerdere twijfelachtige doden op zijn naam te hebben staan.
Bron?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:41:47 #50
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193368519
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:40 schreef yosander het volgende:
In plaats van de agent in kwestie op te pakken, wordt hij/zijn huis beschermd. Duidelijk aan welke kant de politie staat :').
Daarnaast blijkt deze agent al meerdere twijfelachtige doden op zijn naam te hebben staan.
Dat is hetzelfde als dat de politie Dutroux beschermt als ie wordt getransporteerd van de rechtszaal naar de gevangenis en vice versa. Het beschermen van verdachten of criminelen tegen mob mentality (laten we eerlijk zijn, zonder die bescherming wordt ie van kant gemaakt) is een essentieel deel van de rechtstaat, naar mijn bescheiden mening.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')