Dat is nieuw. Ik heb wel gehoord dat er meerdere klachten waren ingedient tegen hem maar er nooit sancties zijn geweest.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:40 schreef yosander het volgende:
In plaats van de agent in kwestie op te pakken, wordt hij/zijn huis beschermd. Duidelijk aan welke kant de politie staat .
Daarnaast blijkt deze agent al meerdere twijfelachtige doden op zijn naam te hebben staan.
Las het gister op Reddit.quote:
Hint; het is niet waar.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:44 schreef yosander het volgende:
[..]
Las het gister op Reddit.
Zal het ff opzoeken.
Wow, ik ga direct even op CNN kijken! Wat een nieuws.quote:Flinke rellen trouwens in Minnesota, kijk maar eens op Reddit of Snapchat.
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:44 schreef dellipder het volgende:
Het is ongelofelijk mirakel dat het coronavirus ineens geen invloed heeft op al degenen die oproer maken, plunderen, roven en gebouwen platbranden.
Dit leidt te veel af. Trump is bad.
Het is dan ook een leugen. Hij heeft in 19 jaar tijd een 20 tal klachten tegen hem ingediend gekregen, wat naar verluid licht boven het gemiddelde is voor een normale politieagent. Klachten zijn namelijk niet altijd gegrond (vaak wel uiteraard, maar dat kan je uit dat cijfer niet afleiden). Bron is De Standaard, Belgische krant. Ik zal eens kijken of ik de exacte link kan terugvinden.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:42 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Dat is nieuw. Ik heb wel gehoord dat er meerdere klachten waren ingedient tegen hem maar er nooit sancties zijn geweest.
Social distancing en handen wassen.quote:
Dat snap ik. Maar hij zit (of zat) thuis en zijn huis wordt bewaakt door hordes agenten, terwijl verderop winkels worden geplunderd en en supermarkten en appartementen (in aanbouw) worden afgebrand.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als dat de politie Dutroux beschermt als ie wordt getransporteerd van de rechtszaal naar de gevangenis en vice versa. Het beschermen van verdachten of criminelen tegen mob mentality (laten we eerlijk zijn, zonder die bescherming wordt ie van kant gemaakt) is een essentieel deel van de rechtstaat, naar mijn bescheiden mening.
Uhm....wat?quote:
Oh daar heb je misschien een punt, maar hey, het zijn niet de agenten die plunderen of op roepen tot plunderen. De plunderaars zelf zijn de enigen die te blamen zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:46 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar hij zit (of zat) thuis en zijn huis wordt bewaakt door hordes agenten, terwijl verderop winkels worden geplunderd en en supermarkten en appartementen (in aanbouw) worden afgebrand.
Ik stel met mijn post ook nergens dat hij daarom achter slot en grendel had gemoeten ik reageerde puur op de stelling dat hij voor meerdere doden verantwoordelijk was. Ik weet dat die klachten meestal ingedient worden door boze arrestanten dus met een pak zout genomen moeten worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is dan ook een leugen. Hij heeft in 19 jaar tijd een 20 tal klachten tegen hem ingediend gekregen, wat naar verluid licht boven het gemiddelde is voor een normale politieagent. Klachten zijn namelijk niet altijd gegrond (vaak wel uiteraard, maar dat kan je uit dat cijfer niet afleiden). Bron is De Standaard, Belgische krant. Ik zal eens kijken of ik de exacte link kan terugvinden.
Uit die cijfers valt in ieder geval niet af te leiden dat ie allang achter slot en grendel had moeten zitten, laat staan dat ie 'doden op zijn geweten zou hebben'. Het is in ieder geval geen verklaring voor zijn moorddadige gedrag op Floyd.
Vooral van Koreanen uiteraardquote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:48 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Oh daar heb je misschien een punt, maar hey, het zijn niet de agenten die plunderen of op roepen tot plunderen. De plunderaars zelf zijn de enigen die te blamen zijn.
Daarnaast grijpt de politie misschien ook niet in omdat de plunderaars zwart zijn, uit vrees voor verdere escalatie.
Wat voor winkels en huizen worden trouwens geplunderd en afgebrand? Van blanken of gewoon alles wat ze tegenkomen?
Er zitten volgens mij twee fouten in je verhaal:quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:36 schreef SpecialK het volgende:
Het probleem wat ik met BLM heb is het volgende.
Ik ben het helemaal eens met de leus "Black Lives Matter".
En ik snap helemaal hoe een respons als "All Lives Matter" in feite een manier is om problemen met een bepaalde bevolkingsgroep te minimaliseren... je doet in feite alsof er niks aan de hand is met donkere mensen in het bijzonder. Alsof daar geen maatschappelijke uitdagingen liggen.
Dat gezegd hebbende... ik geloof er geen fuck van dat BLM-mensen zelf echt geloven dat 'black lives matter'.
Want de reactie in volgende situaties is als volgt
- Blanke agent doodt donkere man (outrage, plunderen)
- Blanke man doodt donkere man met wellicht racistische motivaties (outrage, plunderen)
- Donkere agent doodt donkere man (gejank over politieorgaan in het algemeen, verder weinig)
- Donkere man doodt donkere man (niks.. complete stilte)
En het saillante detail is dat het aantal donkere mannen die dood gaan aan de hand van andere donkere mannen iets van 93% is[1] van alle moorden op donkere mannen in de VS.
Het aantal donkere mannen wat vermoord wordt door blanke agenten en door donkere agenten lijkt ongeveer 50/50 te zijn (proportioneel aan representatie van donkere agenten die dienst doen) [2] en is een veel veel lager cijfer.
Dus... dan is de enige conclusie die ik kan trekken dat BLM en veel African Americans eigenlijk alleen maar boos kunnen worden als ze een blank persoon of een "zogenaamd blank" instituut iets zien doen wat hen niet bevalt.. maar hun ogen afwenden als hun eigen gemeenschap vervalt in criminaliteit en dat dat resulteert in moorden op onschuldige donkere mannen.
Dus ik geloof het gewoon niet als een BLM-er roept dat black lives matter... want als dat zo zou zijn zou je focus breder zijn dan dit. Men concentreert zich op <~1% van het probleem en is totaal en lijkt soms wel expres blind te zijn voor 93% van het probleem.
Het is een serieuze vraag hoor. Ben gewoon benieuwd of de relschoppers zelf racistisch zijn of ook hun eigen nest bevuilen zoals dat heet.quote:
Was toch ook zo hier in Den Bosch met die rellen? Kwamen ook relschoppers uit heel het land op af.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:49 schreef dellipder het volgende:
Politiecommandant van Minneapolis bevestigt dat een groot deel van de mensen die oproer maken en plunderen geen herkenbare burgers zijn uit de gemeenschap.
"Never let a good crisis go to waste".
Rellen, Den Bosch? Wanneer was dit?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:51 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Was toch ook zo hier in Den Bosch met die rellen? Kwamen ook relschoppers uit heel het land op af.
Ik denk dat ie Den Haag bedoeld.quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:31 schreef Houtenbeen het volgende:
En ze zijn weer vrijgelaten, de CNN-verslagevers
Het lijkt wel weer alsof vreemde krachten bezig de nieuwscyclus te verstoppen.twitter:esaagar twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 13:42:35 Great to see Omar Jimenez back on the air. He says the officers who arrested him told him they were just following orders. So which idiot is the one who ordered his arrest? reageer retweet
Terecht dat zijn huis wordt beschermd, dat is een politietaak. Maar dat ze daar met een mannetje of 100 stonden had niks met beschermen te maken maar was puur een statement.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:40 schreef yosander het volgende:
In plaats van de agent in kwestie op te pakken, wordt hij/zijn huis beschermd. Duidelijk aan welke kant de politie staat .
Daarnaast blijkt deze agent al meerdere twijfelachtige doden op zijn naam te hebben staan.
Dit weet ik niet precies, maar dit is wel een logische verklaring dat er blijkbaar geen enkele wroeging is dat gemeenschappen in brand worden gestoken.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:51 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Was toch ook zo hier in Den Bosch met die rellen? Kwamen ook relschoppers uit heel het land op af.
Het heeft uiteraard niks te maken met protesteren en alles met gratis een OLED-tv scoren.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:51 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is een serieuze vraag hoor. Ben gewoon benieuwd of de relschoppers zelf racistisch zijn of ook hun eigen nest bevuilen zoals dat heet.
Het versterkt alleen wel weer het politie VS. volk gevoel.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:48 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Oh daar heb je misschien een punt, maar hey, het zijn niet de agenten die plunderen of op roepen tot plunderen. De plunderaars zelf zijn de enigen die te blamen zijn.
Daarnaast grijpt de politie misschien ook niet in omdat de plunderaars zwart zijn, uit vrees voor verdere escalatie.
Wat voor winkels en huizen worden trouwens geplunderd en afgebrand? Van blanken of gewoon alles wat ze tegenkomen?
Dit is fake?quote:
Tsja daar zijn de CNN en co het niet mee eens. Het gedrag wordt zo te zien aangemoedigd.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het heeft uiteraard niks te maken met protesteren en alles met gratis een OLED-tv scoren.
Nee Den Bosch ook wel s'Hertogenbosch.quote:
Die gast mag zijn nagels wel eens wassen/knippen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:56 schreef yosander het volgende:
[..]
Het versterkt alleen wel weer het politie VS. volk gevoel.
https://mobile.twitter.co(...)/1265899290825818112
Ik vrees winkels van blanken. Op Snapchat zag ik dat zwarte winkels briefjes hangen met dat de eigenaar zwart is.
[..]
Dit is fake?
[ afbeelding ]
https://www.reddit.com/r/(...)of_police_brutality/
Dan zijn die plunderaars niet beter dan onze moorddadige agent, met alle respect. Hoe kan je racisme aanklagen door zelf racistisch te zijn? Juist, niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:56 schreef yosander het volgende:
[..]
Ik vrees winkels van blanken. Op Snapchat zag ik dat zwarte winkels briefjes hangen met dat de eigenaar zwart is.
Geen tijd voor tijdens het rellenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:57 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die gast mag zijn nagels wel eens wassen/knippen.
Eens. Bizar om te zien, winkels waren of dichtgetimmerd (de dag erna) of er hing een briefje met "The owners are black/immigrants"quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dan zijn die plunderaars niet beter dan onze moorddadige agent, met alle respect. Hoe kan je racisme aanklagen door zelf racistisch te zijn? Juist, niet.
Vaak trekt het sensatiezoekers aan. Kijk maar ook bij Haren destijds. Was al lang bekend dat het een vergissing was maar toch kwamen er massaal idioten uit heel het land op af om rel te schopen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:54 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit weet ik niet precies, maar dit is wel een logische verklaring dat er blijkbaar geen enkele wroeging is dat gemeenschappen in brand worden gestoken.
Geen flauw idee, ik heb niet zo'n zin om een A4tje van een anonieme Reddit user te gaan factchecken. Ik had gehoopt op een iets betere bron van jouw kant.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:56 schreef yosander het volgende:
[..]
Er was een Target (grote supermarktketen) en fastfood restaurant (Wendy's) afgebrand.
[..]
Dit is fake?
[ afbeelding ]
https://www.reddit.com/r/(...)of_police_brutality/
Ultiem racistisch natuurlijk. Van die agent weet je niet of hij het deed omdat de dader zwart was. Hier is dat veel duidelijke.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:56 schreef yosander het volgende:
[..]
Op Snapchat zag ik dat zwarte winkels briefjes hangen met dat de eigenaar zwart is.
[..]
Gelukkig volgt CNN wel de sociologen en gedragpsychologen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:56 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Tsja daar zijn de CNN en co het niet mee eens. Het gedrag wordt zo te zien aangemoedigd.
Binnen met de ramen en deuren gebarricadeerd.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:05 schreef Confetti het volgende:
Het systeem is verrot. Daardoor gebeuren dit soort dingen. Maar de extremistische zwarten moeten nu wel bestreden worden met de sterke arm der wet, want er zit een deel dat blanken haat en er alles aan doet om het vuurtje op te stoken. Ze roepen nog niet om een lynchpartij. Waar zijn toch de redelijke mensen?
Koekoek.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:02 schreef LXIV het volgende:
Ultiem racistisch natuurlijk. Hier is dat veel duidelijke.
George soros wrijft in zijn kromme handjes.
Het punt dat ik maak, is dat als je geen binding hebt met een omgeving de drempel lager is om vernielingen aan te richten, te stelen en gebouwen in brand steken.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:01 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Vaak trekt het sensatiezoekers aan. Kijk maar ook bij Haren destijds. Was al lang bekend dat het een vergissing was maar toch kwamen er massaal idioten uit heel het land op af om rel te schopen.
De redelijke mensen zijn de rest. Die paar "extremistische zwarten" zijn niet de hele zwarte bevolking.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:05 schreef Confetti het volgende:
Het systeem is verrot. Daardoor gebeuren dit soort dingen. Maar de extremistische zwarten moeten nu wel bestreden worden met de sterke arm der wet, want er zit een deel dat blanken haat en er alles aan doet om het vuurtje op te stoken. Ze roepen nog niet om een lynchpartij. Waar zijn toch de redelijke mensen?
Dat was ook mijn punt niemand uit Haren deed er aan mee. Die zaten binnen of waren het dorp ontvlucht.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:07 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het punt dat ik maak, is dat als je geen binding hebt met een omgeving de drempel lager is om vernielingen aan te richten, te stelen en gebouwen in brand steken.
Aha kijk, overeenstemming. I like the way you think.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:09 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Dat was ook mijn punt niemand uit Haren deed er aan mee. Die zaten binnen of waren het dorp ontvlucht.
Inderdaad. U maakte een goed punt en dat ondersteunde ik met nog een voorbeeld van eigen bodem!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:10 schreef dellipder het volgende:
[..]
Aha kijk, overeenstemming. I like the way you think.
By that logic kunnen het net zo goed de 'pro-politie' mensen zijn die proberen de mensen die terecht protesteren in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:09 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Dat was ook mijn punt niemand uit Haren deed er aan mee. Die zaten binnen of waren het dorp ontvlucht.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |