twitter:ddale8 twitterde op donderdag 28-05-2020 om 22:52:54Trump on George Floyd: "I feel very, very badly. That’s a very shocking sight." He adds, "That was a very, very bad thing that I saw. I saw it last night and I didn't like it...what I saw was not good. Very bad." reageer retweet
twitter:RyanFaircloth twitterde op donderdag 28-05-2020 om 22:08:27Crowd near midway Target in St. Paul is now smashing the windows of nearby Verizon, Noodles and Co. and Vitamin Shoppe https://t.co/mOEnebW8hm reageer retweet
twitter:Sarah_Danik twitterde op donderdag 28-05-2020 om 21:40:24Any squad cars are targets at this point - they are getting decimated https://t.co/c4kUxrg31R reageer retweet
Ik heb medelijden met de eigenaren van die winkels die hier allemaal niks mee te maken hebben maar wel een grote financiële klap krijgen naast de Coronacrisis.twitter:_mattmckinney twitterde op donderdag 28-05-2020 om 21:09:15Man using a boulder to break apart ATM in front of Big Top Liquors on University Avenue. #GeorgeFloyd https://t.co/N3XOPx5nPp reageer retweet
National Guard incomingtwitter:WCCO twitterde op donderdag 28-05-2020 om 23:12:11Gov. Tim Walz has signed an executive order activating the Minnesota National Guard “to help protect Minnesotans’ safety and maintain peace in the wake of George Floyd’s death.” | https://t.co/9LCFgjpZkZ reageer retweet
STEEEEEVEEEEEEEEEEquote:Op donderdag 28 mei 2020 23:18 schreef BeriBeri het volgende:
Zo kennen we ze weer, lekker gaan plunderen
Snel een nieuwe flatscreen scoren en die over een paar weken naar Les Gold zijn pandjeshuis brengen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:18 schreef BeriBeri het volgende:
Zo kennen we ze weer, lekker gaan plunderen
Ik snap je. Maar je kan ook overdrijven. In zulke situaties vallen er altijd onschuldige slachtoffers. Rellen zijn een logisch gevolg en tijdens het rellen vallen er altijd onschuldige slachtoffers, hoe je het ook wend of keert. Het is allemaal bijzaak. Het belangrijkste is de dode jongen die niet meer terugkeert.quote:Op donderdag 28 mei 2020 16:29 schreef OneChicago het volgende: [..] Prima maar ik heb nooit begrip voor daden uit frustratie tegen onschuldigen. Puur om het simpele feit dat het niets oplost. Sterker nog het probleem is nog groter geworden. Failliete ondernemer zit met woede. Zelfde geldt voor diens gezin. Het personeel is werkeloos en zit ook met woede. Zelfde geldt voor hun gezinnen. De olievlek is dus weer gegroeid.
Ik blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die hier begrip voor op kunnen brengen. Zie de twee zaken gewoon los van elkaar in dat kader. Het dodelijke slachtoffer is heel ernstig, en het rellen, plunderen, etc is ook een schande.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:29 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik snap je. Maar je kan ook overdrijven. In zulke situaties vallen er altijd onschuldige slachtoffers. Rellen zijn een logisch gevolg en tijdens het rellen vallen er altijd onschuldige slachtoffers, hoe je het ook wend of keert. Het is allemaal bijzaak. Het belangrijkste is de dode jongen die niet meer terugkeert.
Het is gewoon logisch. Een woedeuitbarsting na het zoveelste “incident”. Dat noem je zwart voor de ogen. Alles slopen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die hier begrip voor op kunnen brengen. Zie de twee zaken gewoon los van elkaar in dat kader. Het dodelijke slachtoffer is heel ernstig, en het rellen, plunderen, etc is ook een schande.
twitter:sppdmn twitterde op donderdag 28-05-2020 om 23:40:51Please stay away from the Midway area, near Target on University Avenue.
We continue to work to disperse the crowds, protect people and protect property. However, our officers continue to be assaulted and the area is not safe. reageer retweet
Ja maar ja maar ja maar..... zo blijven we een tijd lang mee bezig.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:29 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik snap je. Maar je kan ook overdrijven. In zulke situaties vallen er altijd onschuldige slachtoffers. Rellen zijn een logisch gevolg en tijdens het rellen vallen er altijd onschuldige slachtoffers, hoe je het ook wend of keert. Het is allemaal bijzaak. Het belangrijkste is de dode jongen die niet meer terugkeert.
Nee geen ja maar. Gewoon rellen. Rellen zijn van alle tijden. Ja dit heeft alles te maken met de dood van de zwarte man. Geen dode zwarte man, geen rellen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ja maar ja maar ja maar..... zo blijven we een tijd lang mee bezig
Punt is, ze hadden ook vreedzaam kunnen protesteren. Zonder geweld. Dit heeft niks met de dood van de zwarte man te maken maar met criminelen die graag hun graantje mee willen pikken in al de chaos en overbelasting van de politie.
Praat nou niet het gedrag van criminelen goed. Dit zijn van die lui die anderen graag zouden overvallen, bestelen, ontvoeren, en vermoorden als de kans zich voordeed en de pakkans laag was. Ze komen voor in de statistieken en verklaren de hoge misdaadcijfers van grote steden.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee geen ja maar. Gewoon rellen. Rellen zijn van alle tijden. Ja dit heeft alles te maken met de dood van de zwarte man. Geen dode zwarte man, geen rellen.
Je kent die lui geeneens.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:56 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Praat nou niet het gedrag van criminelen goed. Dit zijn van die lui die anderen graag zouden overvallen, bestelen, ontvoeren, en vermoorden als de kans zich voordeed en de pakkans laag was. Ze komen voor in de statistieken en verklaren de hoge misdaadcijfers van grote steden.
Ze geven geen ene reet om George Flynn. Die is maar een excuus. Rellen omdat het leuk is en je lekker in kan breken, vandaliseren, roven, en stelen.
Jij wel dan? Ik beoordeel ze op basis van de beelden. Hoe kwalicifeeer jij winkelruiten inslaan en branden stichten precies? Naastenliefde?quote:
Ik heb niet gezegd dat ik ze kende, jij doet alsof je ze allemaal kent.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:03 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Jij wel dan? Ik beoordeel ze op basis van de beelden. Hoe kwalicifeeer jij winkelruiten inslaan en branden stichten precies? Naastenliefde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:15 schreef Houtenbeen het volgende:
Vrachtwagen gestolenWaarom de stem van Trump eroverheen? Bizar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoorde bij een willekeurig afepeelmoment Trump zijn stem terwijl de beelden van de protesteerders draaiden.
Iets van mensen overal zijn aan het lijden. Mensen uit 186 landen. Lijden allemaal.
Omdat er net een persconferentie was van Trump, die YT-kanalen plakken allemaal wat streams bijelkaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:20 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Waarom de stem van Trump eroverheen? Bizar.
Hoorde bij een willekeurig afepeelmoment Trump zijn stem terwijl de beelden van de protesteerders draaiden.
Iets van mensen overal zijn aan het lijden. Mensen uit 186 landen. Lijden allemaal.
Het is altijd wel gênant hoe Trump zijn brede vocabulaire etaleert.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:03 schreef Kijkertje het volgende:
Zoals altijd heeft Trump natuurlijk weer de 'best words':twitter:ddale8 twitterde op donderdag 28-05-2020 om 22:52:54Trump on George Floyd: "I feel very, very badly. That’s a very shocking sight." He adds, "That was a very, very bad thing that I saw. I saw it last night and I didn't like it...what I saw was not good. Very bad." reageer retweet
Cup foods is kapot. Dezelfde winkelketen die de melding deed aan de politie over George Floyd vanwege nepgeld. Weet niet of dit hetzelfde filial is. Waarschijnlijk niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:25 schreef Houtenbeen het volgende:
En alweer een winkel in brand gestoken (Furniture Barn)
Als het een Europeaan of andere buitenlander was van wie de moedertaal niet Engels is kun je er nog in komen maar wat is deze?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is altijd wel gênant hoe Trump zijn brede vocabulaire etaleert.
ze is Sloveens, maar maakt verder niet uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:33 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Als het een Europeaan of andere buitenlander was van wie de moedertaal niet Engels is kun je er nog in komen maar wat is deze?Krijgt hij Russische les van Melania of zo?
Er vallen elke dag wel doden onder zwarte mannen, het is alleen even wachten tot er een witte agent bij betrokken is, dan kunnen alle remmen weer los. Het is gewoon elke keer hetzelfde met dit soort sneuneuzen. Miljoenen dollars schade aan gebouwen in je stad, wie gaat dat betalen?quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee geen ja maar. Gewoon rellen. Rellen zijn van alle tijden. Ja dit heeft alles te maken met de dood van de zwarte man. Geen dode zwarte man, geen rellen.
Spreken ze niet allemaal Russisch daaro.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
ze is Sloveens, maar maakt verder niet uit.
twitter:lookner twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:03:51St. Paul scanner: NAPA Auto Parts is on fire reageer retweet
Wat een schijtzakken. Excuus voor de taal maar er hoort wat kracht bij.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:04 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:lookner twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:03:51St. Paul scanner: NAPA Auto Parts is on fire reageer retweet
Ik zie een school maar geen brand. Wie zijn al die lui op straat? Lijkt me dat ze thuisblijfbevel moeten uitvaardigen.quote:
Klein brandje in de schoolquote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:23 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik zie een school maar geen brand. Wie zijn al die lui op straat? Lijkt me dat ze thuisblijfbevel moeten uitvaardigen.
twitter:DaveOrrick twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:32:23NAPA Auto Parts on fire. Wait ... https://t.co/GPyGVIjNMv reageer retweet
Lijkt wel alsof ze de situatie geeneens onder controle hebben (gehad). Totaal verkeerd ingeschat? Logistiek gepruts? Personeel en materiaal wegbezuinigd of thuisgestuurd door corona? Wie zal het zeggen?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DaveOrrick twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:32:23NAPA Auto Parts on fire. Wait ... https://t.co/GPyGVIjNMv reageer retweet
Tsja welke witte agent gaat nou weer zo met z’n witte knie in zo’n achterlijke houding op een zwarte luchtpijp zitten. Hij gaf nog net niet zelf het witte startsein voor zwart om te rellen. Ik ben ervoor dat meneer knie dat gaat betalen of tientallen jaren achter tralies verdwijnt.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er vallen elke dag wel doden onder zwarte mannen, het is alleen even wachten tot er een witte agent bij betrokken is, dan kunnen alle remmen weer los. Het is gewoon elke keer hetzelfde met dit soort sneuneuzen. Miljoenen dollars schade aan gebouwen in je stad, wie gaat dat betalen?
twitter:lookner twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:48:43St. Paul scanner: "Fire in Discount Tire" reageer retweet
Waarom is huidskleur zo belangrijk in deze? Volgens de argumenten uit jullie eigen kamp moet dat irrelevant zijn. Draai het om en vervang het woord wit met zwart en het hek was van de dam met aantijgingen van racisme.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:43 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Tsja welke witte agent gaat nou weer zo met z’n witte knie in zo’n achterlijke houding op een zwarte luchtpijp zitten. Hij gaf nog net niet zelf het witte startsein voor zwart om te rellen. Ik ben ervoor dat meneer knie dat gaat betalen of tientallen jaren achter tralies verdwijnt.
Hathor begon over huidskleur niet ik. Wel goed lezen aub.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:52 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Waarom is huidskleur zo belangrijk in deze? Volgens de argumenten uit jullie eigen kamp moet dat irrelevant zijn. Draai het om en vervang het woord wit met zwart en het hek was van de dam met aantijgingen van racisme.
Zo verlaag je je het speelniveau aanzienlijk.
twitter:atrupar twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 03:00:45Here’s Hennepin County Attorney Mike Freeman claiming today there’s “other evidence” beyond the video of #GeorgeFloyd being killed by a Minneapolis cop that doesn’t support criminal charges against that cop (he doesn’t mention what this evidence is) https://t.co/Uh9COIYvqW reageer retweet
Meneer knie zal zijn straf heus niet ontlopen , maar al die rellende en plunderende stukken stront mogen dat net zo min, het word tijd om daar met scherp te gaan schieten.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:43 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Tsja welke witte agent gaat nou weer zo met z’n witte knie in zo’n achterlijke houding op een zwarte luchtpijp zitten. Hij gaf nog net niet zelf het witte startsein voor zwart om te rellen. Ik ben ervoor dat meneer knie dat gaat betalen of tientallen jaren achter tralies verdwijnt.
Ik begon??? Volgens mij ben ik niet degene die de toon heeft gezet in de wit/zwart discussie, ik pas me gewoon aan.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:54 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hathor begon over huidskleur niet ik. Wel goed lezen aub.
Btw zelf ga je wel door met wit en zwart. Ik heb er ook 1 voor je. Reageer met het woordje “wit” op een reactie van een persoon die als eerste huidskleur erbij haalt, en het hek is ook van de dam ( bij jou dus ).
En dan praten we over speelniveau verlagen.
Als ik onzin zie staan reageer ik daarop. Neem het mij kwalijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:54 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hathor begon over huidskleur niet ik. Wel goed lezen aub.
Btw zelf ga je wel door met wit en zwart. Ik heb er ook 1 voor je. Reageer met het woordje “wit” op een reactie van een persoon die als eerste huidskleur erbij haalt, en het hek is ook van de dam ( bij jou dus ).
En dan praten we over speelniveau verlagen.
En een knietje in de nekquote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:06 schreef KI1234 het volgende:
Dit zijn gewoon wilde dieren die in kooien thuis horen. Snel arresteren en opsluiten.
De (criminele) plunderaars bezitten restaurants?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 03:38 schreef KI1234 het volgende:
[..]
'East African Cuisine'
[ afbeelding ]
Zo te zien zijn ze hun eigen restaurants aan het platbranden.
Omdat Afro-Amerikanen een 400 jaar lange geschiedenis van onderdrukking en racisme kennen, in de praktijk voornamelijk uitgevoerd door de politie. Dan is het belangrijk om te kijken of ook dit geval, net zoals vele honderden zo niet duizenden anderen, een achtergrond van racistisch machtsvertoon kent.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:52 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Waarom is huidskleur zo belangrijk in deze? Volgens de argumenten uit jullie eigen kamp moet dat irrelevant zijn. Draai het om en vervang het woord wit met zwart en het hek was van de dam met aantijgingen van racisme.
Zo verlaag je je het speelniveau aanzienlijk.
quote:https://www.nbcnews.com/n(...)cid=eml_nbn_20200528
Minneapolis police officer at center of George Floyd's death had history of complaints
Derek Chauvin had been with the Minneapolis police since 2001. During his career, he was the subject of over a dozen police conduct complaints.
The Minneapolis police officer seen kneeling on the neck of an unarmed black man heard saying "I can't breathe" multiple times before he died was a 19-year department veteran who was the subject of at least a dozen police conduct complaints that resulted in no disciplinary action and one that led to a "letter of reprimand." The officer, who was praised for valor during his career, also once fired his weapon during an encounter with a suspect, records show.
The officer, Derek Chauvin, and three fellow officers were fired Tuesday from the Minneapolis Police Department, one day after the incident involving George Floyd, whose cries of physical pain were recorded on a cellphone video and whose death led to a wave of violent protests Wednesday night in Minnesota's largest city. Minneapolis police identified the other officers as Thomas Lane, Tou Thao and J. Alexander Kueng.
Local and federal authorities spoke at a joint press conference on Thursday, which was delayed for two hours after reports of charges possibly being announced, but no such announcement came. Representatives from the U.S. Department of Justice, FBI, the Minnesota Department of Public Safety, along with Hennepin County Attorney Michael Freeman, offered no significant updates other that to promise a swift and thorough investigation of the officers.
NEWS
Protest over George Floyd death turns violent, deadly in Minneapolis
To be the subject of a dozen complaints over a two-decade career would appear "a little bit higher than normal," said Mylan Masson, a retired Minneapolis Park police officer and longtime police training expert for the state of Minnesota at Hennepin Technical College.
But, she added, anyone can file a complaint against an officer, whether or not it's valid, and officers might be subject to more complaints if they deal with the public often. Either way, an officer's disciplinary record will be up for scrutiny in any legal proceedings, Masson said.
An investigation including state authorities is being led by the FBI. Chauvin, 44, who is white, is being represented by lawyer Tom Kelly, who declined to comment when contacted by NBC News. Efforts to reach the other officers for comment were unsuccessful Wednesday.
Bridgett Floyd, Floyd's sister, said on NBC's "TODAY" show Wednesday morning that she wants all of the officers at the scene to be charged with murder. Officers were responding to a report of a forgery at a grocery store when they encountered Floyd outside.
"They murdered my brother. He was crying for help," Bridgett Floyd said.
The Police Officers Federation of Minneapolis, which represents the department's 800-plus rank-and file officers, asked the public not to rush to judgment before all video can be reviewed and a medical examiner's report is released.
"Officers' actions and training protocol will be carefully examined after the officers have provided their statements," the union said Tuesday. It did not immediately return a request for comment about Chauvin's and the other officers' options if they choose to contest their firings.
Image: Derek ChauvinMinnesota police officer Derek Chauvin kneels on the neck of George Floyd in a still from video.Darnella Frazier / via AFP - Getty Images
National Fraternal Order of Police President Patrick Yoes said Thursday that authorities must ensure justice is served in Floyd's death, "whatever the consequences."
"The fact that he was a suspect in custody is immaterial — police officers should at all times render aid to those who need it," Yoes said. "Police officers need to treat all of our citizens with respect and understanding and should be held to the very highest standards for their conduct."
Chauvin, who joined the Minneapolis Police Academy in October 2001, has had a career that included use-of-force incidents and at least one lawsuit related to an allegation of violations of a prisoner's federal constitutional rights.
In 2006, Chauvin was one of six officers from the Third Precinct who responded to a stabbing at a Minneapolis home. Police said Wayne Reyes stabbed his friend and his girlfriend and then threatened to kill all of them with a shotgun.
Police pursued Reyes, who fled in his truck. He got out of the vehicle with a shotgun, and "several officers fired multiple shots," killing Reyes, police said in a report.
Minneapolis protests turn deadly in wake of George Floyd’s death in police custody
MAY 28, 202004:14
It was unclear during the initial investigation which officers fired their weapons and whether Reyes had made any verbal or physical threats.
All of the officers, including Chauvin, were put on paid leave during an investigation, which is standard protocol. It is unclear what happened with the investigation, and Minneapolis police did not immediately respond to a request for Chauvin's service record.
The same year, Chauvin and seven others were named in an unrelated federal lawsuit filed by an inmate at the Minnesota Correctional Facility at Lino Lakes. Further information was not immediately available; records show that the case was dismissed without prejudice in 2007.
In 2008, Chauvin and a second officer were called to a residence for a domestic disturbance. According to police, Ira Latrell Toles, 21, was holed up in a bathroom and tried to escape when Chauvin got inside. When Toles refused to obey Chauvin's order to get down, police said, a struggle began and Toles grabbed for Chauvin's weapon.
Chauvin fired twice, hitting Toles in the abdomen, the Pioneer Press newspaper of St. Paul reported. Toles was taken to the hospital and survived.
Chauvin and the other officer, who was not named, were placed on paid leave during an investigation, which is standard protocol. Police did not respond to a request for information about the outcome of the investigation.
The newspaper said that earlier in 2008, Chauvin was awarded a department medal of valor for "his response in an incident involving a man armed with a gun." Chauvin was recognized again in 2009 by the police department.
In 2011, Chauvin was again placed on temporary leave after he responded to the scene of a shooting.
Police said that Leroy Martinez, 23, drew his gun near a playground at the Little Earth of United Tribes public housing complex and that an officer shot him after he refused to drop the gun and listen to commands. Chauvin and other officers arrived at the scene, and while none of them fired their weapons, they were all placed on a standard three-day administrative leave as part of the investigation.
Tim Dolan, then the police chief, later said the officers, including Chauvin, "acted appropriately and courageously."
Chauvin has also been the subject of complaints listed in the city's Office of Police Conduct database. Details of those cases were unavailable after they were closed and listed as "non-public." They resulted in no discipline.
In addition, a list compiled by the department's Internal Affairs bureau shows several other "matters" that were closed without discipline and one that did result in a "letter of reprimand."
The substance of those matters and when they occurred are unclear. Minneapolis police did not respond to a request Wednesday for comment or more information about Chauvin's disciplinary record.
Kelly, Chauvin's attorney, has had politicians as clients and also defended Jeronimo Yanez, a police officer in the Minneapolis suburb of St. Anthony. Yanez was charged with manslaughter in the death in 2016 of Philando Castile, a black driver whom Yanez fatally shot during a traffic stop — another case that prompted Black Lives Matter protests and a national conversation about race and gun rights. Yanez was acquitted the following year.
Chauvin's personal life was the subject of a profile two years ago in the Pioneer Press, which interviewed his wife, Kellie Chauvin, a Hmong woman who was born in Laos and was vying to become Mrs. Minnesota America 2018.
She told the newspaper that she married Chauvin eight years previously and that they met when he brought someone he was arresting to the hospital where she was working. He later came back and asked her out.
"Under all that uniform, he's just a softie," Kellie Chauvin said.
Protesters demonstrated Tuesday night and again on Wednesday outside Chauvin's home in Oakdale, a Twin Cities suburb. Oakdale's police chief said the protest was "very peaceful."
Politiebureau staat in de fik.twitter:schrayguy twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 06:09:33The third precinct police station is now on fire in Minneapolis. The AP is reporting that police and firefighters have been instructed to stand down https://t.co/0LyVIiPkN7 reageer retweet
Gelijk heeft ie. Het loopt uit de hand nu. Tijd voor national guard.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:10 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Bij eerdere rellen (waar een dode was gevallen) waren het very fine people. Nu zijn het thugs die doodgeschoten moeten worden. Ik ben benieuwd wat er anders is. 🤔.
Men heeft het uit de hand laten lopen. Dit was eergisteren al voorspelbaar en er werden geen preventieve maatregelen genomen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Gelijk heeft ie. Het loopt uit de hand nu. Tijd voor national guard.
twitter:
Dan zal er wel eens iets eerder tussen die twee zijn voorgevallen. Misschien heeft ie zijn bbc in de vrouw van Chauvin gehangen? Wie weet.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:32 schreef dellipder het volgende:
Derrick Chauvin en George Floyd kenden elkaar, omdat ze 17 jaar samen hebben gewerkt als uitsmijter bij hetzelfde restaurant. Dit is wat een gemeenteraadslid vertelt tegen MSNBC. Filmpje in het bericht.twitter:
Dan wordt het dadelijk wel als moord beschouwd ipv noodlottige dood bij excessief politie geweld.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:35 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dan zal er wel eens iets eerder tussen die twee zijn voorgevallen. Misschien heeft ie zijn bbc in de vrouw van Chauvin gehangen? Wie weet.
Ik zou niet weten waarom aan de hand van deze summiere informatie bepaalde conclusies verbonden moeten worden, maar ik vermoed wel dat er meer in dit verhaal zit dan wat nu bekend is.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:35 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dan zal er wel eens iets eerder tussen die twee zijn voorgevallen. Misschien heeft ie zijn bbc in de vrouw van Chauvin gehangen? Wie weet.
De national guard was er ook al, dus loze opmerking van Trump.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Gelijk heeft ie. Het loopt uit de hand nu. Tijd voor national guard.
Met scherp schieten op plunderend tuigquote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:10 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Bij eerdere rellen (waar een dode was gevallen) waren het very fine people. Nu zijn het thugs die doodgeschoten moeten worden. Ik ben benieuwd wat er anders is. 🤔.
Er is nog weinig aan het gebeuren. De relschoppers kunnen gewoon hun gang gaan. Complete winkels worden aan gort geslagen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:42 schreef speknek het volgende:
[..]
De national guard was er ook al, dus loze opmerking van Trump.
twitter:LouRaguse twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 08:41:58Mayor Frey is telling far from the whole truth regarding the decision to let the 3rd Precinct go. Officers there knew this morning. I don’t know why they ended up defending it as long as they did, but there was just a skeleton crew left in the evening. reageer retweet
twitter:LouRaguse twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 08:41:59Earlier in the afternoon, I saw several officers come out and take photos of the building as if they didn’t expect to ever see it again. Moved much of the stuff out by mid afternoon. When that whole story is told, it will be an interesting one. reageer retweet
Dit is weer een eendimensionale beschouwing. Jacob Frey is gewaarschuwd. Dit is de boodschap.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we patriotten.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is nu al 2 dagen bezig en de hele stad staat in brand. Bovendien verspreid je wederom fake news de very fine people waren niet de personen die aan het rellen waren.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:10 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
De multidimensionale beschouwing had ik eerder al gedaan en heb je bewust genegeerd, schijnbaar is eendimensionaal meer jouw ding.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:50 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit is weer een eendimensionale beschouwing. Jacob Frey is gewaarschuwd. Dit is de boodschap.
De very fine people moesten eerst benoemd worden en nu niet. De nuance is niet nodig als het om overwegend andere mensen gaat.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is nu al 2 dagen bezig en de hele stad staat in brand. Bovendien verspreid je wederom fake news de very fine people waren niet de personen die aan het rellen waren.
Cool beans larpers voor kleuters.quote:
Wat een heldenquote:
Het interesseert me niet wat jij eerder heb gedaan, eigenlijk. Ik wil alleen maar aangeven dat de opmerking van de Amerikaanse president niet loos is. Jacob Frey is gewaarschuwd. Dit is de boodschap met of zonder national guard.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:55 schreef speknek het volgende:
De multidimensionale beschouwing had ik eerder al gedaan en heb je bewust genegeerd, schijnbaar is eendimensionaal meer jouw ding.
Ze werden benoemd samen met de White nationalistists who should be condemned totally.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:55 schreef speknek het volgende:
De very fine people moesten eerst benoemd worden en nu niet. De nuance is niet nodig als het om overwegend andere mensen gaat.
Fact checked.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze werden benoemd samen met de White nationalistists who should be condemned totally.
Ja, want er is inderdaad echt een rare interpretatie van een zinnetje voor nodig om die man voor gek te zetten. Dat doet hij heus niet zelf, dagelijks, op twitter.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze werden benoemd samen met de White nationalistists who should be condemned totally.
Maar goed we weten dondersgoed dat figuren zoals jij zitten wachten op een zinnetje dat anders geïnterpreteerd kan worden om vervolgens de president aan te vallen. Had hij hetzelfde nu gezegd was het hek van de dam en waren er bizarre theorieën dat Trump geweld aanmoedigt in een swingstate zodat mensen voor hem zouden stemmen ofzoiets.
Je interesseert je in wel meer dingen niet, zoals de werkelijkheid. De boodschap is loos, Frey had de national guard al aangevraagd bij de gouverneur, die deze aanvraag ook al had goedgekeurd en bekrachtigd.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:59 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het interesseert me niet wat jij eerder heb gedaan, eigenlijk. Ik wil alleen maar aangeven dat de opmerking van de Amerikaanse president niet loos is. Jacob Frey is gewaarschuwd. Dit is de boodschap met of zonder national guard.
Ah, als er vuur is moet je er inderdaad liters olie bij op gaan gooien.quote:
Ja en als mijn tante mijn oom was. Trump zou dat niet doen, dat is nou juist het punt.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar goed we weten dondersgoed dat figuren zoals jij zitten wachten op een zinnetje dat anders geïnterpreteerd kan worden om vervolgens de president aan te vallen. Had hij hetzelfde nu gezegd was het hek van de dam en waren er bizarre theorieën dat Trump geweld aanmoedigt in een swingstate zodat mensen voor hem zouden stemmen ofzoiets.
De stad staat nog steeds in brand. Of hij moet grow a pair of er wordt federaal ingegrepen (ik vermoed binnen een week). Zo moeilijk is het niet om de betekenis te doorgronden van opmerkingen van de Amerikaanse president.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Je interesseert je in wel meer dingen niet, zoals de werkelijkheid. De boodschap is loos, Frey had de national guard al aangevraagd bij de gouverneur, die deze aanvraag ook al had goedgekeurd en bekrachtigd.
Trump geeft weer eens modder en mensen die te dom om te poepen zijn denken dat het een serieuze boodschap is.
Ik ben het meestal met Trump oneens maar hier moet ik hem gelijk geven, dat schorem kun je beter afschieten. Desnoods met militair. Heb je gezien hoe gewelddadig ze die politieauto sloopte met de stoel? Waardoor symbolish wordt getoond dat ze geen enkel respect voor de rechtstaat hebben? Hoeveel gebouwen er nu in brand staan? Waardoor mensenlevens in gevaar zijn gekoken? En andermans eigendommen stelen en winkels helemaal leegroven en vernietigen waardoor die eigenaren en bedrijven financieel ten onder kunnen gaan?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:10 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Damned if you do damned if you dont. Het feit dat je fake news moest gebruiken zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja en als mijn tante mijn oom was. Trump zou dat niet doen, dat is nou juist het punt.
Bullshit eigenlijk. Alle volkeren in de geschiedenis hebben ergens een geschiedenis van onderdrukking als je ver genoeg in de geschiedenis terugkijkt. Bij sommige is dat zelfs veel langer. Bij de Joden is dat bijv 2000 jaar en hun slachtingen waren nog recentelijker met de 2e wereldoorlog.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat Afro-Amerikanen een 400 jaar lange geschiedenis van onderdrukking en racisme kennen, in de praktijk voornamelijk uitgevoerd door de politie. Dan is het belangrijk om te kijken of ook dit geval, net zoals vele honderden zo niet duizenden anderen, een achtergrond van racistisch machtsvertoon kent.
Dat woord betekent schijnbaar niet wat je denkt dat het betekent.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Damned if you do damned if you dont. Het feit dat je fake news moest gebruiken zegt eigenlijk wel genoeg.
Er blijft toch iets voor te zeggen het vrije wapenbezit.twitter:ezralevant twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 00:17:12Lawful black firearms owners standing guard outside their businesses. https://t.co/UyV5uHw3cW reageer retweet
Eeuhhh die hele Charlottesville samenkomst was juist een PROTEST. 🤣quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is nu al 2 dagen bezig en de hele stad staat in brand. Bovendien verspreid je wederom fake news de very fine people waren niet de personen die aan het rellen waren.
Klopt, en zover ik weet waren er geen gebouwen in brand gestoken etc. Het was binnen een dag afgelopen. We hebben hier te maken met extreem geweld en wie weet hoeveel levens dit gaat kosten om nog maar niet te spreken over de miljarden aan schade tijdens economisch zware tijden.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:14 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Eeuhhh die hele Charlottesville samenkomst was juist een PROTEST. 🤣
Maar bleke medemensen kunnen hier in Europa geen wapens krijgen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:13 schreef Chivaz het volgende:
Er blijft toch iets voor te zeggen het vrije wapenbezit.twitter:ezralevant twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 00:17:12Lawful black firearms owners standing guard outside their businesses. https://t.co/UyV5uHw3cW reageer retweet
Nee, niet echt.quote:
Klopt. Daarom, wanneer er ruiten ingegooid worden bij een Joodse winkel/restaurant in Amsterdam, wordt er ook gekeken of daar een antisemitisch motief achter zit. Ik neem aan dat je dat dus ook complete onzin vindt?quote:Alle volkeren in de geschiedenis hebben ergens een geschiedenis van onderdrukking als je ver genoeg in de geschiedenis terugkijkt. Bij sommige is dat zelfs veel langer. Bij de Joden is dat bijv 2000 jaar en hun slachtingen waren nog recentelijker met de 2e wereldoorlog.
Helemaal mee eens. De dood van deze man is geen legitimering voor plunderingen. Maar dat Afro Amerikaanse mensen zich onderdrukt en onveilig voelen, en daar erg boos over zijn, snap ik heel erg goed.quote:Slachtoffer zijn geweest betekent niet dat je wetteloos mag zijn.
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:11 schreef kipknots het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)cules_a_looter_that/
Wat een baas.
BLM.quote:BLM advocate stops and ridicules a looter that tried to loot. Be more like this man.
Dat ligt in Nederland aan de overheid die de burger niet vertrouwd. Fijn hé om in een land te leven waar de overheid argwanend is tegenover de burger en de burger het volste vertrouwen heeft in de overheid.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar bleke medemensen kunnen hier in Europa geen wapens krijgen.
https://www.foxnews.com/media/nbc-news-george-floyd-coveragequote:"This will guide our reporting in MN. 'While the situation on the ground in Minneapolis is fluid, and there has been violence, it is most accurate at this time to describe what is happening there as 'protests' -- not riots,'" Melvin tweeted Thursday morning.
Dit is wel een hele opzichtige manier om de Amerikaanse equivalent van antifa de hand boven het hoofd te houdenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:35 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
NBC allegedly tells reporters not to use word 'riots' in George Floyd coverage
Craig Melvin, an MSNBC host and co-anchor of "Today," shed some light as to how his network is framing its reporting.
[..]
https://www.foxnews.com/media/nbc-news-george-floyd-coverage
Koekoek.
Als ik de verreikendheid van de schade hoor en de opvallende zwakte en afwezigheid van de politie vraag ik me af of ze niet op 30% kracht of zo opereren of grotendeels wegbezuinigd zijn. Komt dat door coronamaatregelen?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
"Best riot ever", die zin komt veel terug.
Een foto van een jongen die een soort sekspop heeft.
Een jongen die acht goed gevulde winkelwagens achter elkaar aan een touw aan het slepen is.
Jongens die een dierenwinkel hebben geplunderd en voor de winkel allemaal met een katje in hun broekzak lopen.
"goed gedaan allemaal hoor."
Die met de 400 jaar onderdrukking.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:59 schreef DrMabuse het volgende:
Nu niet meteen gaan brullen "Oh..ja maar het is FOX!".
Even kijken en luisteren.
De beelden van de rellen spreken namelijk genoeg voor zich.
Rellen waar o.a. "SHOOT THE WHITE FOLK" werd geroepen en winkels systematisch werden / worden leeggeplunderd.
CNN's zwarte Don Lemon maakt duidelijk welk ras schuldig is, de oorzaak van deze rassenrellen.
En laat het de witte CNN's Chris Cuomo heel duidelijk en hardop zeggen / bekennen.
Gokje wagen welk ras dat is?
In Nederland mag je gewoon een vuurwapen bezitten, beste Chivaz. Je moet dan alleen wel voldoen aan verschillende voorwaarden.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat ligt in Nederland aan de overheid die de burger niet vertrouwd. Fijn hé om in een land te leven waar de overheid argwanend is tegenover de burger en de burger het volste vertrouwen heeft in de overheid.
Het Alinsky playbook. Hier wordt kunstmatig geprobeerd om rassenrellen te veroorzaken met het oog op de verkiezingen. Dit is zo erg misselijkmakend, allemaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:59 schreef DrMabuse het volgende:
Nu niet meteen gaan brullen "Oh..ja maar het is FOX!".
Even kijken en luisteren.
De beelden van de rellen spreken namelijk genoeg voor zich.
Rellen waar o.a. "SHOOT THE WHITE FOLK" werd geroepen en winkels systematisch werden / worden leeggeplunderd.
CNN's zwarte Don Lemon maakt duidelijk welk ras schuldig is, de oorzaak van deze rassenrellen.
En laat het de witte CNN's Chris Cuomo heel duidelijk en hardop zeggen / bekennen.
Gokje wagen welk ras dat is?
Hoe kom je hierbij?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat ligt in Nederland aan de overheid die de burger niet vertrouwd. Fijn hé om in een land te leven waar de overheid argwanend is tegenover de burger en de burger het volste vertrouwen heeft in de overheid.
True.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:06 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit is zo erg misselijkmakend, allemaal.
Er is gelukkig vanuit de zwarte bevolking ook een heel ander geluid steeds vaker hoorbaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:02 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Die met de 400 jaar onderdrukking.![]()
Wie onderdrukt wie eigenlijk?
Kutvolk. En dan vraagt men zich af, wat heb je er tegen ze?
Naja, precies wat ze nu doen dus. Hun gedrag. Blijf maar goedpraten totdat heel het westen ontaard is in een derde wereld vuilnisbelt.
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:35 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
NBC allegedly tells reporters not to use word 'riots' in George Floyd coverage
Craig Melvin, an MSNBC host and co-anchor of "Today," shed some light as to how his network is framing its reporting.
[..]
https://www.foxnews.com/media/nbc-news-george-floyd-coverage
Koekoek.
Volgens Bidden zijn zij toch niet echt zwart?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:09 schreef DrMabuse het volgende:
Dat zij (als zwarten) door andere zwarten en witten die met dat andere geluid niet blij zijn meteen weer als racist, Uncle Tom negers en zelfs White supremacists(!!!) zijn weggezet viel te verwachten.
Als je kritiek geeft op witte personen betekent dat helemaal niet dat je ook kritiek mag geven op zwarten. Je geeft kritiek op degene die fout zit. Of die nou wit of zwart is.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 04:23 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Als ik onzin zie staan reageer ik daarop. Neem het mij kwalijk.
Als je kritiek geeft op de witten mag je kritiek ook op de zwarten geven. Wie de bal kaatst...
Vond het ook behoorlijk hypocriet hoe de kleur van de relschoppers, plunderaars en brandstichters niet genoemd mocht worden maar wel die van George Floyd. Waar slaat dat op? Dat meten met twee maten?
Net alsof er gezegd wil worden dat enkel negers slachtoffers kunnen zijn van racisme en politiebrutaliteit en enkel de blanken daders van rellen en brandstichtingen. Slaat nergens op.
Ik weet het, de burgers van Nederland mogen namelijk niet schieten op mannen met een niet-betrouwbaar aangezicht, waardoor de overheid niet meer zou kunnen regeren.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ook, sinds jouw reactie op mij.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 04:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik begon??? Volgens mij ben ik niet degene die de toon heeft gezet in de wit/zwart discussie, ik pas me gewoon aan.
En welke kant wil het liefst van de dood van deze man een rassenkwestie maken? Hint: het zijn niet de witten hoor.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Als je kritiek geeft op witte personen betekent dat helemaal niet dat je ook kritiek mag geven op zwarten. Je geeft kritiek op degene die fout zit. Of die nou wit of zwart is.
In dit geval werd de bal andersom gekaatst.
Hey zoals ik als zei, je kent die relschoppers niet, nu maak je ook nog een schaamteloze opmerking dat alle relschoppers zwart zijn en dan wil je niet racistisch zijn.
Als je kleur er niet bij wilt betrekken moet je ook niet zo de witte slachtoffer uithangen. Het is tenslotte geen witte persoon die vermoord is.
Wat ben je nou eigenlijk aan het doen man?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:24 schreef KI1234 het volgende:
Dit is ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. Dit maatschappelijke probleem moet eens aangepakt worden:
[ afbeelding ]
Mag je met dat wapen ook jezelf verdedigen?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Nederland mag je gewoon een vuurwapen bezitten, beste Chivaz. Je moet dan alleen wel voldoen aan verschillende voorwaarden.
Vergelijkbare situatie ook als ze met een mes en hamer loopt te dreigen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Alkmaar heeft in November een agent met blanke huidskleur een vrouw met blanke huidskleur neergeschoten. Vandaag is bekend gemaakt dat de agent niet zal worden vervolgd.
Goed, ik ben weg, Ik ga voor de 70 inch flatscreen bij de Mediamarkt.
#Justice for Carla Floriana!
Geeft dat jou het recht om valse informatie te verspreiden over relschoppers? Dat het allemaal zwarten zijn, voor hun plezier stelen, moorden etc etc...quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:27 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En welke kant wil het liefst van de dood van deze man een rassenkwestie maken? Hint: het zijn niet de witten hoor.
Waarom stel je zulke domme vragen die je met een gemakkelijke zoekopdracht op google kan vinden?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mag je met dat wapen ook jezelf verdedigen?
Zijn racistische kijk op de wereld aan het verspreiden totdat hij hier weer tegen een ban aan loopt.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:28 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat ben je nou eigenlijk aan het doen man?
De achtergronden/oorzaken doornemen van het geweld en de rassenspanningen die triest genoeg, op het verkeerde ras worden afgeschoven.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:28 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat ben je nou eigenlijk aan het doen man?
Ik bedoel een zwarte man wordt vermoord door politieagenten, maar blanke mannen/mensen zoals hij zijn eigenlijk link- of rechtsom het echte slachtoffer.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn racistische kijk op de wereld aan het verspreiden totdat hij hier weer tegen een ban aan loopt.
Dat zijn niet de blanken of zwarten, maar degenen die in de politiek en media proberen de zwarten op te stoken tot rellen en blank en zwart tegen elkaar op te zetten. En welke politieke kant zou dat zijn?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:27 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En welke kant wil het liefst van de dood van deze man een rassenkwestie maken? Hint: het zijn niet de witten hoor.
Ik zeg gewoon waar het op staat. Ik ga huidskleur niet negeren/weigeren op te noemen in deze vooral waanneer het precies daarom draait.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:30 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Geeft dat jou het recht om valse informatie te verspreiden over relschoppers? Dat het allemaal zwarten zijn, voor hun plezier stelen, moorden etc etc...
Fox and Friends natuurlijk. Dat ziet iedereen hier live gebeuren.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat zijn niet de blanken of zwarten, maar degenen die in de politiek en media proberen de zwarten op te stoken tot rellen en blank en zwart tegen elkaar op te zetten. En welke politieke kant zou dat zijn?
Het is het enige wat je doet.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:34 schreef KI1234 het volgende:
k ga huidskleur niet negeren/weigeren op te noemen
Ze willen juist een rassenkwestie hiervan maken. Dit zijn gewoon rassenrellen. Naja, gefeliciteerd dan, het is ze gelukt. Want je kan de feiten niet meer negeren.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is het enige wat je doet.
Met je "niet negeren"
In het alt rechste bubbel universum zijn blanke mannen altijd slachtoffer eigen verantwoordelijkheid en oorzaak, gevolgen van eigen handelen zijn onbekend.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik bedoel een zwarte man wordt vermoord door politieagenten, maar blanke mannen/mensen zoals hij zijn eigenlijk link- of rechtsom het echte slachtoffer.
Zeg dat is nog een keer. Ik zie hier iemand met een lichtere huidskleur. Ik zou zegge, benoem het zoals je zo graag wil.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:34 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon waar het op staat. Ik ga huidskleur niet negeren/weigeren op te noemen in deze vooral waanneer het precies daarom draait.
Kerel je springt nog net geen gat in de lucht dat je weer kan zitten jammeren dat alle zwarte mensen kut zijn en dat genetisch is bepaald zoals in je andere topics. Niemand die er zo graag een rassenkwestie van wil maken als jij.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:37 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ze willen juist een rassenkwestie hiervan maken. Dit zijn gewoon rassenrellen. Naja, gefeliciteerd dan, het is ze gelukt. Want je kan de feiten niet meer negeren.
Het gaat alleen om dat ene attribuut. Een enkele eigenschap van een mens. De huidskleur.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vergelijkbare situatie ook als ze met een mes en hamer loopt te dreigen.
Ja een beetje jammerquote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn racistische kijk op de wereld aan het verspreiden totdat hij hier weer tegen een ban aan loopt.
Hoe weet je dat dat dezelfde mensen zijn? Elke normale persoon ziet toch dat wat die agenten doen, niet door de beugel kan. De mensen die shit in de fik steken en winkels leegroven zijn gewoon criminelen die misbruik maken van de situatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het gaat alleen om dat ene attribuut. Een enkele eigenschap van een mens. De huidskleur.
"Laten we voordat het onderzoek naar George Floyd is afgerond in ieder geval maar de hele stad platbranden en alle winkels plunderen. kunnen we later altijd nog kijken wat er precies is gebeurd."
Er is door de politie iemand met een donkere huidskleur gedood. dat is het enige wat nu telt.
"Ik moet deze 70 inch flatscreen stelen anders is er geen gerechtigdheid"
Altijd een hot item in de USA.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het gaat alleen om dat ene attribuut. Een enkele eigenschap van een mens. De huidskleur.
"Laten we voordat het onderzoek naar George Floyd is afgerond in ieder geval maar de hele stad platbranden en alle winkels plunderen. kunnen we later altijd nog kijken wat er precies is gebeurd."
Er is door de politie iemand met een donkere huidskleur gedood. dat is het enige wat nu telt.
Je ken je niet voorstellen wat racisme is.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:33 schreef KI1234 het volgende:
[..]
De achtergronden/oorzaken doornemen van het geweld en de rassenspanningen die triest genoeg, op het verkeerde ras worden afgeschoven.
Ja ze gingen naar het politiebureau om een TV mee nemen. Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Niet op het politiebureau maar wel bij electronicazaken:quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:47 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja ze gingen naar het politiebureau om een TV mee nemen. Natuurlijk niet.
[ afbeelding ]
De eerste wapenwetgeving in Nederland ontstond aan het eind van de 19e eeuw. In 1890 kwam reeds de Wapenwet tot stand die verbodsbepalingen tegen het dragen van wapens bevatte. Na het eindigen van de Eerste Wereldoorlog braken er in diverse landen revoluties uit die het oude staatsbestuur omverwierpen. Omdat de Nederlandse overheid zich zorgen maakte dat het Nederlandse volk zich met behulp van vuurwapens tegen haar kon keren vaardigde zij de Vuurwapenwet 1919 uit.quote:
Er wordt beweerd dat de reden van de rellen is om alleen gratis aan apparatuur te komenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Niet op het politiebureau maar wel bij electronicazaken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mannen zijn oververtegenwoordigd in criminaliteitsstatistieken. Jij bent een man (vermoed ik).quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:24 schreef KI1234 het volgende:
Dit is ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. Dit maatschappelijke probleem moet eens aangepakt worden:
[ afbeelding ]
Wat is dan de reden om een politiebureau te vernielen en in brand te steken?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat de reden van de rellen is om alleen gratis aan apparatuur te komen
Nee dus
[ afbeelding ]
Wat dacht je van woede op de politie? Er is toch een man vermoord door de politie?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat is dan de reden om een politiebureau te vernielen en in brand te steken?
En ja, er zijn heel veel relschoppers die van de gelegenheid gebruik maken om aan gratis apparatuur te komen.
Dit was het bureau waar die agenten werkten. Dit is wel een dingetje. Hiermee geef je als politie toch wel een signaal dat je het niet meer aankunt.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:55 schreef Nikonlover het volgende:
Wat is dan de reden om een politiebureau te vernielen en in brand te steken?
Je ziet letterlijk mensen met gestolen apparatuur lopen, waarom stelen ze dat dan? Omdat ze boos zijn op de politie?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat de reden van de rellen is om alleen gratis aan apparatuur te komen
Nee dus
[ afbeelding ]
Ja, dit kan nou eenmaal gebeuren. Zorg eerst dat er een goed onderzoek komt en dat de rechter hier uitspraak over doet. De rol van de man die nu dood is, is mij nog niet duidelijk. Waarom werd hij gearresteerd, hoe gedroeg hij zich, etc, etc.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:56 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat dacht je van woede op de politie? Er is toch een man vermoord door de politie?
Hoe vaak blijf je die foto posten?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee dus
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/buitenl(...)inneapolis~a2a492f7/quote:Op de drempel van een van de leeggeroofde winkels deed zich nog een schokkend incident voor. Een witte vrouw probeerde met haar rolstoel de toegangsdeur van de winkel te blokkeren, maar werd door relschoppers tegen haar hoofd geslagen en bespoten met een brandblusser.
Waarom lees je niet goed wat ik schrijf?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je ziet letterlijk mensen met gestolen apparatuur lopen, waarom stelen ze dat dan? Omdat ze boos zijn op de politie?
man man man
Ik keek dat fiomphe net voordat het op youtube offline gehaaod werd. De negers daar beweerden dat ze een mes had en op mensen begon in te steken. Dat zie je niet terug. Ze houdt wel iets in haar hand maar de beelden zijn te wazig en de afstand is te groot om het op te maken. Wat je wél kunt zien is hoe ze geslagen en geduwd werd en inderdaad bespoten.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)inneapolis~a2a492f7/
Witte vrouw in rolstoel door zwarte mannen tegen hoofd geslagen en met brandblusser bespoten omdat ze haar winkel wil beschermen tegen plunderingen. Als de kleurtjes andersom waren was het hier een topic.
En mensen praten dit nog goed ookquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:06 schreef FlippingCoin het volgende:
Geen idee of deze zeer heftige beelden al gepost zijn maar jezus christus te paard.
Ja, wanneer je leest dat mensen dit goed praten dan is er toch wel iets goed mis. Vele levens van onschuldige mensen verwoest daar in die beelden.quote:
Is het heel vreemd om een mes te pakken als ze dreigen je winkel te plunderen? Ze draaien zichzelf weer in de slachtofferrol. Ze staan daar om die winkel te plunderen godverdomme en dan gaan ze janken dat de eigenaresse in een rolstoel zichzelf verdedigt met een mes. Beter gaan ze heel snel met scherp schieten daar!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:08 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik keek dat fiomphe net voordat het op youtube offline gehaaod werd. De negers daar beweerden dat ze een mes had en op mensen begon in te steken. Dat zie je niet terug. Ze houdt wel iets in haar hand maar de beelden zijn te wazig en de afstand is te groot om het op te maken. Wat je wél kunt zien is hoe ze geslagen en geduwd werd en inderdaad bespoten.
Een vrouw in een rolstoel die haar winkel wil beschermen tegen de plunderingen ja...quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:08 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik keek dat fiomphe net voordat het op youtube offline gehaaod werd. De negers daar beweerden dat ze een mes had en op mensen begon in te steken. Dat zie je niet terug. Ze houdt wel iets in haar hand maar de beelden zijn te wazig en de afstand is te groot om het op te maken. Wat je wél kunt zien is hoe ze geslagen en geduwd werd en inderdaad bespoten.
Weer de mannen!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)inneapolis~a2a492f7/
Witte vrouw in rolstoel door zwarte mannen tegen hoofd geslagen en met brandblusser bespoten omdat ze haar winkel wil beschermen tegen plunderingen. Als de kleurtjes andersom waren was het hier een topic.
jammer dat ze net de enige Amerikaan zonder pistool aantreffen iddquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:11 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Is het heel vreemd om een mes te pakken als ze dreigen je winkel te plunderen? Ze draaien zichzelf weer in de slachtofferrol. Ze staan daar om die winkel te plunderen godverdomme en dan gaan ze janken dat de eigenaresse in een rolstoel zichzelf verdedigt met een mes. Beter gaan ze heel snel met scherp schieten daar!
lolquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Weer de mannen!
Maar NWS blinkt inderdaad uit in politiek-correct links geneuzel ja.
geen woorden voor. hopen dat ze daar nog iemand voor kunnen pakken, beelden genoeg.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een vrouw in een rolstoel die haar winkel wil beschermen tegen de plunderingen ja...
Ja dat is een andere discussie. Mij ging het erom dat men niet alleen relt om tv’s te stelen. Voordat je van onderwerp verandert mag je ook eerst zeggen “je hebt gelijk Oceanier, als men puur relt voor tv’s zou men geen politiebureau in de fik steken”. Daarna kan je je jouw onderwerp waar je je druk om maakt aan de kaak stellen. Dus, je vind het niet zo bijzonder wat er is gebeurd tussen die agent en dode man?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:02 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja, dit kan nou eenmaal gebeuren. Zorg eerst dat er een goed onderzoek komt en dat de rechter hier uitspraak over doet. De rol van de man die nu dood is, is mij nog niet duidelijk. Waarom werd hij gearresteerd, hoe gedroeg hij zich, etc, etc.
Als een stelletje apen het politiebureau bestormen en in brand steken slaat nergens op.
Oh je foelt je aangevallen op je huidskleur?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hoe vaak blijf je die foto posten?
niet bijzonder genoeg om een omaatje met brandblussers uit dr rolstoel te rammelen eerlijk gezegd ...quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:15 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja dat is een andere discussie. Mij ging het erom dat men niet alleen relt om tv’s te stelen. Voordat je van onderwerp verandert mag je ook eerst zeggen “je hebt gelijk Oceanier, als men puur relt voor tv’s zou men geen politiebureau in de fik steken”. Daarna kan je je jouw onderwerp waar je je druk om maakt aan de kaak stellen. Dus, je vind het niet zo bijzonder wat er is gebeurd tussen die agent en dode man?
Wacht wat?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:16 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oh je foelt je aangevallen op je huidskleur?
Nee dat vind denk ik niemand.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet bijzonder genoeg om een omaatje met brandblussers uit dr rolstoel te rammelen eerlijk gezegd ...
Hele hordes mensen in Minneapolis blijkbaar wel.quote:
Is dat zo?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hele hordes mensen in Minneapolis blijkbaar wel.
Er zijn er genoeg. Lees maar terug in de topics.quote:
Je praat zaken goed die niet goed te praten zijn. Die dode jongen keert inderdaad niet terug maar moeten daarom onschuldige mensen op de rand van de financiele afgrond gebracht worden. Ga maar bij de getroffen winkeliers die de toekomst van hun gezin in een klap in duigen valt uitleggen dat die dode jongen erger is dan wat hun nu treft. Ga maar bij een single mom met twee kids die in een van die winkels achter de kassa zat en door die baan net de eindjes aan elkaar kon knopen vertellen dat de familie van die dode jongen nog iets ergers mee maakt.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:29 schreef Oceanier het volgende:
[..]
quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het is gewoon logisch. Een woedeuitbarsting na het zoveelste “incident”. Dat noem je zwart voor de ogen. Alles slopen.
datzelfde gaat op voor die agent hequote:
Lol what? Het komt gewoon nogal drammerig over 3x achter elkaar die foto posten.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:16 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oh je foelt je aangevallen op je huidskleur?
Heel youtube, twitter, sociale media en Amerikaanse discussiefora zitten er vol mee met dat soort opmerkingen van goedpraters.quote:
Inderdaad. Het zou een mooie boel zijn als bepaalde foute zaken mensen het recht geven om de boel te slopen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die hier begrip voor op kunnen brengen. Zie de twee zaken gewoon los van elkaar in dat kader. Het dodelijke slachtoffer is heel ernstig, en het rellen, plunderen, etc is ook een schande.
een verklaring voor iets hebben is niet hetzelfde als iets goedpratenquote:
Omdat gelegenheidsdieven bestaan. En ja, die mensen zijn simpelweg criminelen. 1) ze jatten. 2) ze misbruiken een legitieme aangelegenheid (protesteren tegen de behandeling die tot de dood van die man leidde) voor eigen gewin.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je ziet letterlijk mensen met gestolen apparatuur lopen, waarom stelen ze dat dan? Omdat ze boos zijn op de politie?
man man man
Zoals ik al zei, je kan je daar nu wel erg druk om maken. Maar ik doe dat pas wanneer de rellen voorbij zijn. Het is nu complete oorlog, overal vallen onschuldige slachtoffers.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:23 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Je praat zaken goed die niet goed te praten zijn. Die dode jongen keert inderdaad niet terug maar moeten daarom onschuldige mensen op de rand van de financiele afgrond gebracht worden. Ga maar bij de getroffen winkeliers die de toekomst van hun gezin in een klap in duigen valt uitleggen dat die dode jongen erger is dan wat hun nu treft. Ga maar bij een single mom met twee kids die in een van die winkels achter de kassa zat en door die baan net de eindjes aan elkaar kon knopen vertellen dat de familie van die dode jongen nog iets ergers mee maakt.
Deze maar eens herhalen.....quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
twitter:ChristianeWCCO twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:23:06The National Guard is on its way to the third precinct.
#wcco https://t.co/Cv1GldcAKY reageer retweet
Nee hoor, dat is jouw stropop.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg. Lees maar terug in de topics.
Het is ook logisch. Als je een grote groep hele boze mensen bij elkaar zet, die zich al erg lang onmachtig en ongehoord voelen, dan hoeft er maar weinig te gebeuren voordat zoiets als dit uitbarst. En mob mentality is helaas ook hier een ding.quote:Het is gewoon logisch. Een woedeuitbarsting na het zoveelste “incident”. Dat noem je zwart voor de ogen. Alles slopen.
Hoe precies mag de nationale garde optreden qua geweld? Gebruiken ze wapenstokken, traangas en rubberenkogels? Of schieten ze met scherp? Ben er niet goed bekend mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ChristianeWCCO twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:23:06The National Guard is on its way to the third precinct.
#wcco https://t.co/Cv1GldcAKY reageer retweet
Ach een gevalletje racisme meer of minder maakt blijkbaar niet uit of zo.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Lol what? Het komt gewoon nogal drammerig over 3x achter elkaar die foto posten.
Wat mijn huidskleur daarmee te maken heeft?
En foelt?
Het logisch vinden = goedpraten/er begrip voor hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is jouw stropop.
Het is gewoon logisch. Een woedeuitbarsting na het zoveelste “incident”. Dat noem je zwart voor de ogen. Alles slopen.
Het is ook logisch. Als je een grote groep hele boze mensen bij elkaar zet, die zich al erg lang onmachtig en ongehoord voelen, dan hoeft er maar weinig te gebeuren voordat zoiets als dit uitbarst. En mob mentality is helaas ook hier een ding.
Dat praat het niet goed, het blijft hartstikke fout. Anderen zitten daar nu in angst voor hun eigen veiligheid en voor dat wat ze opgebouwd hebben. Dat valt niet goed te praten.
Maar het is wel heel logisch dat het gebeurt. Want dat is wat je uiteindelijk krijgt wanneer je mensen systematisch onderdrukt. Het zal ook vaker gebeuren, want er wordt niets of nauwelijks iets gedaan aan de achterliggende oorzaak (discriminatie van minderheden).
Echt hoor. Snap niet dat de VS voor zo veel mensen een voorbeeld is of is geweest...quote:
Deze randfiguren zijn gewoon uit op gratis goed en maken handig misbruik van de situatie. De echte protesters zitten nu over het algemeen thuis met hun ramen en deuren gebarricadeerd. Maar blijf vooral die criminelen verdedigen en ze ophemelen als civil rights actvists!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:28 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je kan je daar nu wel erg druk om maken. Maar ik doe dat pas wanneer de rellen voorbij zijn. Het is nu complete oorlog, overal vallen onschuldige slachtoffers.
Wat is dat nou weer voor een compleet fucking achterlijke redenatie?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het logisch vinden = goedpraten/er begrip voor hebben.
Dan ben je gewoon af, doe je niet meer mee. Vind het niet vreemd dat jij er zo in staat overigens.
Kan zo overkomen, ik postte de foto aan verschillende mensen om 2 verschillende redenen. Dat het niet alleen zwarte relschoppers zijn, en dat ze niet alleen rellen om tv’s te stelen. Dat vind ik niet drammerig. Ik vroeg me af of je het vervelend vond dat toevallig 3x een blanke jongen op die foto stond. Daarom vroeg ik of je je misschien aangevallen voelt om je huidskleur?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Lol what? Het komt gewoon nogal drammerig over 3x achter elkaar die foto posten.
Wat mijn huidskleur daarmee te maken heeft?
En foelt?
Goede vergelijking manquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een compleet fucking achterlijke redenatie?
Als iemand dagelijks met 10 glazen sterke drank in zijn auto stapt en met 120 door een woonwijk rondjes rond de basisschool gaat rijden, dan is het heel logisch dat daar een keer een ongeluk van gaat komen. Dat benoemen maakt niet dat je het goedpraat.
Ditquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het logisch vinden = goedpraten/er begrip voor hebben.
Dan ben je gewoon af, doe je niet meer mee. Vind het niet vreemd dat jij er zo in staat overigens.
Precies dit.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is jouw stropop.
[..]
Het is ook logisch. Als je een grote groep hele boze mensen bij elkaar zet, die zich al erg lang onmachtig en ongehoord voelen, dan hoeft er maar weinig te gebeuren voordat zoiets als dit uitbarst. En mob mentality is helaas ook hier een ding.
Dat praat het niet goed, het blijft hartstikke fout. Anderen zitten daar nu in angst voor hun eigen veiligheid en voor dat wat ze opgebouwd hebben. Dat valt niet goed te praten.
Maar het is wel heel logisch dat het gebeurt. Want dat is wat je uiteindelijk krijgt wanneer je mensen systematisch onderdrukt. Het zal ook vaker gebeuren, want er wordt niets of nauwelijks iets gedaan aan de achterliggende oorzaak (discriminatie van minderheden).
Hij staat er 3x op omdat je hem 3x gepost hebtquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Kan zo overkomen, ik postte de foto aan verschillende mensen om 2 verschillende redenen. Dat het niet alleen zwarte relschoppers zijn, en dat ze niet alleen rellen om tv’s te stelen. Dat vind ik niet drammerig. Ik vroeg me af of je het vervelend vond dat toevallig 3x een blanke jongen op die foto stond. Daarom vroeg ik of je je misschien aangevallen voelt om je huidskleur?
Leuk wel, die fixatie op huidskleur.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Kan zo overkomen, ik postte de foto aan verschillende mensen om 2 verschillende redenen. Dat het niet alleen zwarte relschoppers zijn, en dat ze niet alleen rellen om tv’s te stelen. Dat vind ik niet drammerig. Ik vroeg me af of je het vervelend vond dat toevallig 3x een blanke jongen op die foto stond. Daarom vroeg ik of je je misschien aangevallen voelt om je huidskleur?
Het probleem is dat er vaak bij demonstraties tuig op afkomt dat uit is op rellen. Bij demonstraties in Den Haag kwam het monster van Laak altijd meedoen soms alleen soms met andere leden van Midden-Noord.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Altijd weer rellen. Kost allemaal geld. Kunnen die lui niet eens een keer fatsoenlijk demonstreren of lobbyen oid.
Nee er zitten genoeg echte protestors tussen. Mensen kunnen boos worden en geweld gebruiken. De een doet het geweldloos, de ander kan zich niet beheersen. Maar het draait niet allemaal om gratis goed of misbruik maken van de situatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:34 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Deze randfiguren zijn gewoon uit op gratis goed en maken handig misbruik van de situatie. De echte protesters zitten nu over het algemeen thuis met hun ramen en deuren gebarricadeerd. Maar blijf vooral die criminelen verdedigen en ze ophemelen als civil rights actvists!
Ja nog iets beter lezen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:37 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hij staat er 3x op omdat je hem 3x gepost hebt
Ik vroeg me alleen af of het nodig is dezelfde foto 3x achter elkaar te posten.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Blijf vooral geloven dat vandalisme,roof en brandstichting politieke statements zijn en dat die mensen die gedupeerd zijn maar begrip voor deze daden moeten opbrengen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:42 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee er zitten genoeg echte protestors tussen. Mensen kunnen boos worden en geweld gebruiken. De een doet het geweldloos, de ander kan zich niet beheersen. Maar het draait niet allemaal om gratis goed of misbruik maken van de situatie.
Ik lees goed! Er staan geen 3 blanke jongens op de foto. Er staat een blanke jongen op de foto en je hebt hem 3x gepost.quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Mensenkennis heeft niks met racisme te makenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Leuk wel, die fixatie op huidskleur.
Racist.
Misschien heeft de actie van de agent ook wel met mensenkennis te maken en niet met het kleurtje van die man.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:47 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Mensenkennis heeft niks met racisme te maken
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:47 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Jij bent wel vaker door de man gevallen anders.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:47 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je eerste post in een topic vol geweld, zwarte dode, racisme en rellen en je maakt je druk om een foto dat aan verschillende personen om verschillende situaties gepost wordt. Vergeef me dat ik dat ik daar heel erg raar op reageer.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik vroeg me alleen af of het nodig is dezelfde foto 3x achter elkaar te posten.
Dat jij mijn huidskleur erbij gaat halen zegt meer over jou dan over mij. Een heel erg zwaktebod.
Ik laat me in de regel niet uit over dat soort dingen, ook in deze discussie niet want het was mijn eerste post hier in dit topic.
ja welk deel, de relschoppers?quote:
Dat zeg ik 3x een blanke.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:46 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik lees goed! Er staan geen 3 blanke jongens op de foto. Er staat een blanke jongen op de foto en je hebt hem 3x gepost.
[..]
Wedden dat ze dan weer gaan janken dat ze op onschuldige mensen schietenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:52 schreef BeriBeri het volgende:
Wordt tijd dat ze gaan schieten, hele straten vol met winkels zijn leeggeroofd
Ja, je zegt dat er 3x een blanke op staat, dat klopt niet.quote:
Wat doet het er toe of ze zwart of blank zijn? Al loopt er ook een complete stam Native Americans en een groepje Inuits tussen of waren het allemaal Amish! Het is gewoon een groep geteisem dat loopt te roven.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Blijkbaar worden de zwarten onderdrukt en is het logisch dat ze gaan rellen. Blanken hebben geen goede reden om te rellen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:54 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Wat doet het er toe of ze zwart of blank zijn? Al loopt er ook een complete stam Native Americans en een groepje Inuits tussen of waren het allemaal Amish! Het is gewoon een groep geteisem dat loopt te roven.
Weet je, ik praat niet eens die rellen goed. Maar jij bent nu een debiele actie van die agent aan het goedpraten. Je moet je eigenlijk diep schamen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Misschien heeft de actie van de agent ook wel met mensenkennis te maken en niet met het kleurtje van die man.
waarom zouden blanken geen goede reden kunnen hebben om te rellen?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Blijkbaar worden de zwarten onderdrukt en is het logisch dat ze gaan rellen. Blanken hebben geen goede reden om te rellen.
Daar komt het op neer volgens mij
Je vroeg erom met je racebaiten. Helaas.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:56 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Weet je, ik praat niet eens die rellen goed. Maar jij bent nu een debiele actie van die agent aan het goedpraten. Je moet je eigenlijk diep schamen.
Candace Owensquote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Er is gelukkig vanuit de zwarte bevolking ook een heel ander geluid steeds vaker hoorbaar.
Mensen als Candace Owens en Larry Elder die het al langer weigeren in deze slachtofferrol te kruipen.
Dat zij (als zwarten) door andere zwarten en witten die met dat andere geluid niet blij zijn meteen weer als racist, Uncle Tom negers en zelfs White supremacists(!!!) zijn weggezet viel te verwachten.
niemand praat iets goed en jullie een/tweetje voelt als een fight in de zandbak van de kleuterschoolquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:56 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Weet je, ik praat niet eens die rellen goed. Maar jij bent nu een debiele actie van die agent aan het goedpraten. Je moet je eigenlijk diep schamen.
Hij gebruikt letterlijk dezelfde argumenten als jij en hij moet zich schamen? Hoe dan?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:56 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Lol.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:56 schreef Oceanier het volgende:
[..]
De feds zijn nog niet betrokken. De gouverneur van Minnesota heeft de nationale garde ingeroepen. De National Guard zijn nationale reserves die elke staat en de territoria tot zijn beschikking hebben. bronquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:53 schreef sp3c het volgende:
de president die de man via de pers af gaat lopen zeiken en het leger erop afstuurt?
Daar begint het helaas wel op te lijken. De dood van die jongen en de rellen en plunderingen zijn gewoon allebei criminele daden.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Blijkbaar worden de zwarten onderdrukt en is het logisch dat ze gaan rellen. Blanken hebben geen goede reden om te rellen.
Daar komt het op neer volgens mij
ow dan kan dat stuk wegquote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:01 schreef dellipder het volgende:
[..]
De feds zijn nog niet betrokken. De gouverneur van Minnesota heeft de nationale garde ingeroepen. De National Guard zijn nationale reserves die elke staat en de territoria tot zijn beschikking heeft. bron
En burgemeester Jacob Frey is inderdaad gewoon een slappe fladdrol, want "demonstranten" hebben gezorgd dat politie-eenheden moesten vluchten uit hun bureau waarna deze door de "demonstranten" in brand is gestoken. Frey heeft hierop in zijn veel te late persconferentie gezegd dat "Its just a bricks and mortar. Its just a building."
WTF!!!
Ik bespeur onwil en heulen met de vijand. Nog veel erger.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:01 schreef dellipder het volgende:
[..]
De feds zijn nog niet betrokken. De gouverneur van Minnesota heeft de nationale garde ingeroepen. De National Guard zijn nationale reserves die elke staat en de territoria tot zijn beschikking hebben. bron
En burgemeester Jacob Frey is inderdaad gewoon een slappe fladdrol, want "demonstranten" hebben gezorgd dat politie-eenheden moesten vluchten uit hun bureau waarna deze door de "demonstranten" in brand is gestoken. Frey heeft hierop in zijn veel te late persconferentie gezegd dat "Its just a bricks and mortar. Its just a building."
WTF!!!
Hij neemt de regie niet en heeft overduidelijk de zaak niet meer in de hand. Wat een loser.
"Never let a good crisis go to waste". Alinsky playbook met het oog op de verkiezingen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow dan kan dat stuk weg
maakt het verder niet beter
geen idee wat dat playbook is of wanneer de verkiezingen zijn johquote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:04 schreef dellipder het volgende:
[..]
"Never let a good crisis go to waste". Alinsky playbook met het oog op de verkiezingen.
Ik heb het nog niet bevestigd gezien, maar ik lees hier en daar wat opmerkingen over stand down orders. Het is volkomen belachelijk dat de Minneapolis politie de 3rd Precinct zomaar opgeeft.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:04 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik bespeur onwil en heulen met de vijand. Nog veel erger.
Dat de politiebureau waar de desbetreffende agent werkt in de fik is gestoken, klinkt anders wel logisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:46 schreef OneChicago het volgende:
Nee
[..]
Blijf vooral geloven dat vandalisme,roof en brandstichting politieke statements zijn en dat die mensen die gedupeerd zijn maar begrip voor deze daden moeten opbrengen.
Ik zou niet weten hoequote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jij bent wel vaker door de man gevallen anders.
om vervolgens het leger te bellen omdat de politie het niet meer aan kanquote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet bevestigd gezien, maar ik lees hier en daar wat opmerkingen over stand down orders. Het is volkomen belachelijk dat de Minneapolis politie de 3rd Precinct zomaar opgeeft.
WTF!!!
Jawel 3 foto’s 3 blanke.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:54 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja, je zegt dat er 3x een blanke op staat, dat klopt niet.
Klopt. Dit is slechts mijn opinie.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee wat dat playbook is of wanneer de verkiezingen zijn joh
Sorry hoor voor de lullige vraag maar wat betekent stand down alweer? Hetzelfde als stand your ground?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet bevestigd gezien, maar ik lees hier en daar wat opmerkingen over stand down orders. Het is volkomen belachelijk dat de Minneapolis politie de 3rd Precinct zomaar opgeeft.
WTF!!!
mehquote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:08 schreef dellipder het volgende:
[..]
Klopt. Dit is slechts mijn opinie.
Mocht het je interesseren; Saul Alinsky.
Wat klinkt er precies logisch aan?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat de politiebureau waar de desbetreffende agent werkt in de fik is gestoken, klinkt anders wel logisch.
op de plaats rustquote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:08 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Sorry hoor voor de lullige vraag maar wat betekent stand down alweer? Hetzelfde als stand your ground?
Het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:08 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Sorry hoor voor de lullige vraag maar wat betekent stand down alweer? Hetzelfde als stand your ground?
En de lokale supermarkt was dus collateral damage? Kom op. In jouw beleving zijn de Crips en Bloods een burgerwacht die enkel trespassers weren?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat de politiebureau waar de desbetreffende agent werkt in de fik is gestoken, klinkt anders wel logisch.
Het was een reactie op iemand die beweerde dat alle relschoppers zwart waren. Lees aub eerst de posts van degene waar ik op reageer wil je?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:54 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Wat doet het er toe of ze zwart of blank zijn? Al loopt er ook een complete stam Native Americans en een groepje Inuits tussen of waren het allemaal Amish! Het is gewoon een groep geteisem dat loopt te roven.
Stand down = niet reageren. Stand your ground is je verdedigen tegen een bedreiging.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:08 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Gebruikt ie toch de diensten van een ander bedrijf. Vrije markt en wat alles.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:09 schreef Oostwoud het volgende:
Trump wordt weer gecensureerd door Twitter.
Ik hoop op "fire and fury" tegen de plunderaars.
Je hebt nog steeds niet gereageerd op die blanke jongen die voor het brandende politiebureua staat. Wat bedoel je eigenlijk?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:58 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Je vroeg erom met je racebaiten. Helaas.
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Ze hebben net live op CNN een verslaggever van CNN gearresteerd
Ja je hebt gelijkquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand praat iets goed en jullie een/tweetje voelt als een fight in de zandbak van de kleuterschool
Where did you get that microphone and camera, sir? Do you have a receipt?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Ze hebben net live op CNN een verslaggever van CNN gearresteerd
Nee ik heb enkel gezegd dat niet alle relschoppers rellen om de tv’s. Meer niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:09 schreef OneChicago het volgende:
[..]
En de lokale supermarkt was dus collateral damage? Kom op. In jouw beleving zijn de Crips en Bloods een burgerwacht die enkel trespassers weren?
Woede?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat klinkt er precies logisch aan?
Dat is maar één. Hoeveel negers waren er in verhouding? Het overwegende leeuwendeel bestaat dus uit gekleurd volk en dan gooi je er een blanke hier en daar ertussenin en dan spreek jij van gelijke deelname?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet gereageerd op die blanke jongen die voor het brandende politiebureua staat. Wat bedoel je eigenlijk?
Mijn punt is dat het niets uit maakt. Geteisem komt in alle soorten en maten voor.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:11 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het was een reactie op iemand die beweerde dat alle relschoppers zwart waren. Lees aub eerst de posts van degene waar ik op reageer wil je?
Daarom juistquote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:00 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Lol.
Ik kom met dezelfde argumenten die jij ook gebruikt![]()
En ik alleen dat ik er geen begrip voor heb en het schandalig vind. Cirkel rond.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:15 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee ik heb enkel gezegd dat niet alle relschoppers rellen om de tv’s. Meer niet.
Je zei dat het allemaal zwarten waren. Je zat er dus naast.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:16 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat is maar één. Hoeveel negers waren er in verhouding? Het overwegende leeuwendeel bestaat dus uit gekleurd volk en dan gooi je er een blanke hier en daar ertussenin en dan spreek jij van gelijke deelname?
Wel nee. Niet allemaal. Stemt dat je blij?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:19 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je zei dat het allemaal zwarten waren. Je zat er dus naast.
Dat was dus mijn punt met die foto. Daarom zeg ik, lees de post wat eraan vooraf ging op wie ik reageerde.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:16 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het niets uit maakt. Geteisem komt in alle soorten en maten voor.
En ik zei niet dat ze allemaal zwart waren. Wel het merendeel. Met afstand.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:19 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je zei dat het allemaal zwarten waren. Je zat er dus naast.
Eigenlijk moet je je excuses aanbieden. Dat lijkt me wel zo gewoon.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:20 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Wel nee. Niet allemaal. Stemt dat je blij?
Daar gaat het wel op uitdraaien.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:22 schreef sp3c het volgende:
lekker belangrijk welke kleur die figuren hebben of wat voor redenen ze hebben
tijd om er een paar neer te schieten ...
Precies, slaat nergens op om nog meer levens te verwoesten van onschuldige mensen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:22 schreef sp3c het volgende:
lekker belangrijk welke kleur die figuren hebben of wat voor redenen ze hebben
tijd om er een paar neer te schieten ...
Jij bent begonnen over huidskleur in dit topic. Net als de relschoppers eigenlijk die er een rassenkwestie van willen maken. En dan als men je van weerwoord dient vind je het niet leuk. Want racisme. Toch?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je je excuses aanbieden. Dat lijkt me wel zo gewoon.
Ja haalt die discussie met die foto tussen mij en een ander door elkaar met mijn discussie met jou. Zo kunnen we niet discussieren.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:21 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Dus hij is tuig maar de rest moet ik begrip voor op brengen omdat ze onderdrukt worden?
Dit!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:26 schreef sp3c het volgende:
weet je op het moment dat ze met zijn allen voor het politiebureau staan heb ik er nog wel begrip voor ... dat ze het dan platbranden vind ik wat overdreven maar ok als je boos bent ben je boos maar dat ze de halve stad in de fik steken en de lokale middenstand leegroven gaat er bij mij niet in hoor
dan ben je geen demonstrant meer hoor, dan ben je gewoon een plunderaar
Nee jij bent begonnen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:26 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Jij bent begonnen over huidskleur in dit topic. Net als de relschoppers eigenlijk die er een rassenkwestie van willen maken. En dan als men je van weerwoord dient vind je het niet leuk. Want racisme. Toch?
Is dat ook logisch volgens jou?
Dan verschillen wij daarover sterk van mening maar dat was al duidelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:27 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja haalt die discussie met die foto tussen mij en een ander door elkaar met mijn discussie met jou. Zo kunnen we niet discussieren.
Je hebt het nu over die blanke jongen voor die politiebureau? Nee, ik vind dat niet perse tuig.
Onzin. Ik ben pas rond deel 2 binnengekomen en toen was die discussie al aan de gang.quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:28 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Dan verschillen wij daarover sterk van mening maar dat was al duidelijk.
Ja dat is wel zo’n beetje een korte juiste samenvattingquote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:26 schreef sp3c het volgende:
weet je op het moment dat ze met zijn allen voor het politiebureau staan heb ik er nog wel begrip voor ... dat ze het dan platbranden vind ik wat overdreven maar ok als je boos bent ben je boos maar dat ze de halve stad in de fik steken en de lokale middenstand leegroven gaat er bij mij niet in hoor
dan ben je geen demonstrant meer hoor, dan ben je gewoon een plunderaar
Oh, ik dacht dat je het ermee eens was, begrip voor de meute die voor de politiebureau stond. Of je vind het begrijpelijk maar vind het nog steeds tuig?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:28 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Dan verschillen wij daarover sterk van mening maar dat was al duidelijk.
Waarom verdedig je dat tuig dan steeds?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:33 schreef Oceanier het volgende:
[..]
[..]
Ja dat is wel zo’n beetje een korte juiste samenvatting
De laan uit te sturen en gaat er nog een strafrechtelijk onderzoek komen. Of blijft het bij het ontslaan en het vergrijp toedekken met de mantel van de liefde?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:32 schreef sp3c het volgende:
sowieso heeft de politie vrij vlot gereageerd door die hele troep de laan uit te sturen
waar rellen we dan nog om?
weet ik hetquote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De laan uit te sturen en gaat er nog een strafrechtelijk onderzoek komen. Of blijft het bij het ontslaan en het vergrijp toedekken met de mantel van de liefde?
Protesteren voor dat politiebureau vind ik prima. Platbranden niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:34 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het ermee eens was, begrip voor de meute die voor de politiebureau stond. Of je vind het begrijpelijk maar vind het nog steeds tuig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |