abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193361156
https://www.hln.be/nieuws(...)ant-krijgt~aa16f66b/

“Ik kan niet ademen”: zwarte man sterft nadat hij minutenlang knie van agent in de nek geplant krijgt

Schokkende beelden uit het Amerikaanse Minneapolis: een zwarte man is er gestorven nadat een agent hem minutenlang met zijn knie in de nek tegen de grond geklemd hield. Het slachtoffer stamelde verschillende keren dat hij niet meer kon ademen, maar daar had de politie geen oren naar. Kort nadat hij bewusteloos in een ambulance afgevoerd werd, zou hij sterven.

Het jammerlijke tafereel speelde zich gisteravond op straat af. Twee agenten kregen een oproep rond een verdachte situatie en gingen een kijkje nemen. “We troffen de man, die vermoedelijk onder invloed was, in de wagen aan”, luidt het in een politieverklaring. “Toen hij uitstapte, verzette hij zich. De politiemannen wisten hem in de handboeien te slaan. Omdat hij medisch niet in orde leek, werd een ambulance gebeld.”

Over de kern van de zaak werd echter zedig gezwegen. Op videobeelden die een voorbijganger maakte, is te zien hoe de zwarte man minutenlang tegen de grond geklemd ligt. De agent blijft zijn knie daarbij in de nek van de verdachte planten, tot hij uiteindelijk geen teken van leven meer geeft. In de video hierboven ziet u slechts een fractie van de arrestatie.

“Vermoord me niet”
Nochtans had het slachtoffer verschillende keren aangegeven dat hij in ademnood verkeerde. “Alstublieft, ik kan niet ademen”, kreunde hij meermaals. “Mijn buik doet pijn. Mijn nek doet pijn. Alles doet pijn. Ik heb water nodig, alstublieft. Vermoord me niet.”

Ook voorbijgangers moeiden zich met de situatie. Een vrouw merkte op dat de geboeide verdachte een bloedneus had. Anderen wezen op het feit dat er veel te veel geweld gebruikt werd. “Je houdt hem al in bedwang, hij verzet zich niet eens. Laat hem tenminste toch even ademen. Hij is ook een mens. Je lichaamstaal verraadt dat je hier te fel van geniet”, klinkt het onder meer. Op het eind kreeg de agent ook te horen “dat hij die kerel vermoord had”. De FBI gaat de zaak nu verder onderzoeken.

“Dramatisch gefaald”
Burgemeester Jacob Frey veroordeelt het harde optreden van de agenten. “Zwart zijn in Amerika hoort niet gelijk te staan met de doodstraf. Vijf minuten lang zagen we hoe een witte agent zijn knie drukte in de nek van een zwarte man. Vijf minuten! Deze agent faalde dramatisch op menselijk vlak. Er kan maar één conclusie getrokken worden: deze man had nooit mogen sterven.”
pi_193361163
George Floyd is ongewild een Wikipedia pagina worden.
pi_193361336
Zoals altijd heeft Trump natuurlijk weer de 'best words':

ddale8 twitterde op donderdag 28-05-2020 om 22:52:54 Trump on George Floyd: "I feel very, very badly. That’s a very shocking sight." He adds, "That was a very, very bad thing that I saw. I saw it last night and I didn't like it...what I saw was not good. Very bad." reageer retweet
:')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 28 mei 2020 @ 23:12:46 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193361503
RyanFaircloth twitterde op donderdag 28-05-2020 om 22:08:27 Crowd near midway Target in St. Paul is now smashing the windows of nearby Verizon, Noodles and Co. and Vitamin Shoppe https://t.co/mOEnebW8hm reageer retweet
Sarah_Danik twitterde op donderdag 28-05-2020 om 21:40:24 Any squad cars are targets at this point - they are getting decimated https://t.co/c4kUxrg31R reageer retweet
_mattmckinney twitterde op donderdag 28-05-2020 om 21:09:15 Man using a boulder to break apart ATM in front of Big Top Liquors on University Avenue. #GeorgeFloyd https://t.co/N3XOPx5nPp reageer retweet
Ik heb medelijden met de eigenaren van die winkels die hier allemaal niks mee te maken hebben maar wel een grote financiële klap krijgen naast de Coronacrisis.
pi_193361522
WCCO twitterde op donderdag 28-05-2020 om 23:12:11 Gov. Tim Walz has signed an executive order activating the Minnesota National Guard “to help protect Minnesotans’ safety and maintain peace in the wake of George Floyd’s death.” | https://t.co/9LCFgjpZkZ reageer retweet
National Guard incoming
pi_193361532
Genot.
pi_193361564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:14 schreef Zipportal het volgende:
Genot.
Hebben ze daar ook de DSIgoden?
pi_193361620
Zo kennen we ze weer, lekker gaan plunderen
pi_193361623
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:15 schreef Nober het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook de DSIgoden?
SWAT. Maar die gasten gebruiken altijd een parodie op een bivakmuts.
pi_193361663
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:18 schreef BeriBeri het volgende:
STEEEEEVEEEEEEEEEE _O_
  donderdag 28 mei 2020 @ 23:29:17 #12
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_193361834
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:18 schreef BeriBeri het volgende:
Snel een nieuwe flatscreen scoren en die over een paar weken naar Les Gold zijn pandjeshuis brengen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_193361835
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:29 schreef OneChicago het volgende: [..] Prima maar ik heb nooit begrip voor daden uit frustratie tegen onschuldigen. Puur om het simpele feit dat het niets oplost. Sterker nog het probleem is nog groter geworden. Failliete ondernemer zit met woede. Zelfde geldt voor diens gezin. Het personeel is werkeloos en zit ook met woede. Zelfde geldt voor hun gezinnen. De olievlek is dus weer gegroeid.
Ik snap je. Maar je kan ook overdrijven. In zulke situaties vallen er altijd onschuldige slachtoffers. Rellen zijn een logisch gevolg en tijdens het rellen vallen er altijd onschuldige slachtoffers, hoe je het ook wend of keert. Het is allemaal bijzaak. Het belangrijkste is de dode jongen die niet meer terugkeert.
West-Melanesia
pi_193361882
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik snap je. Maar je kan ook overdrijven. In zulke situaties vallen er altijd onschuldige slachtoffers. Rellen zijn een logisch gevolg en tijdens het rellen vallen er altijd onschuldige slachtoffers, hoe je het ook wend of keert. Het is allemaal bijzaak. Het belangrijkste is de dode jongen die niet meer terugkeert.
Ik blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die hier begrip voor op kunnen brengen. Zie de twee zaken gewoon los van elkaar in dat kader. Het dodelijke slachtoffer is heel ernstig, en het rellen, plunderen, etc is ook een schande.
pi_193361912
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die hier begrip voor op kunnen brengen. Zie de twee zaken gewoon los van elkaar in dat kader. Het dodelijke slachtoffer is heel ernstig, en het rellen, plunderen, etc is ook een schande.
Het is gewoon logisch. Een woedeuitbarsting na het zoveelste “incident”. Dat noem je zwart voor de ogen. Alles slopen.
West-Melanesia
pi_193361915
Eerste winkels al weer in brand gestoken :')
pi_193361938
Goeiste branden weer.
pi_193362025
sppdmn twitterde op donderdag 28-05-2020 om 23:40:51 Please stay away from the Midway area, near Target on University Avenue.

We continue to work to disperse the crowds, protect people and protect property. However, our officers continue to be assaulted and the area is not safe. reageer retweet
pi_193362048
quote:

[..]

Ja maar ja maar ja maar..... zo blijven we een tijd lang mee bezig.
Punt is, ze hadden ook vreedzaam kunnen protesteren. Zonder geweld. Dit heeft niks met de dood van de zwarte man te maken maar met criminelen die graag hun graantje mee willen pikken in al de chaos en overbelasting van de politie.

Die anders straatarm zullen blijven omdat ze waarschijnlijk niet werken of voor maar een hongerloontje. Dat is wel een ander maatschappelijk probleem.
pi_193362076
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:49 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ja maar ja maar ja maar..... zo blijven we een tijd lang mee bezig
Punt is, ze hadden ook vreedzaam kunnen protesteren. Zonder geweld. Dit heeft niks met de dood van de zwarte man te maken maar met criminelen die graag hun graantje mee willen pikken in al de chaos en overbelasting van de politie.
Nee geen ja maar. Gewoon rellen. Rellen zijn van alle tijden. Ja dit heeft alles te maken met de dood van de zwarte man. Geen dode zwarte man, geen rellen.
West-Melanesia
pi_193362125
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee geen ja maar. Gewoon rellen. Rellen zijn van alle tijden. Ja dit heeft alles te maken met de dood van de zwarte man. Geen dode zwarte man, geen rellen.
Praat nou niet het gedrag van criminelen goed. Dit zijn van die lui die anderen graag zouden overvallen, bestelen, ontvoeren, en vermoorden als de kans zich voordeed en de pakkans laag was. Ze komen voor in de statistieken en verklaren de hoge misdaadcijfers van grote steden.

Ze geven geen ene reet om George Flynn. Die is maar een excuus. Rellen omdat het leuk is en je lekker in kan breken, vandaliseren, roven, en stelen.
pi_193362188
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:56 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Praat nou niet het gedrag van criminelen goed. Dit zijn van die lui die anderen graag zouden overvallen, bestelen, ontvoeren, en vermoorden als de kans zich voordeed en de pakkans laag was. Ze komen voor in de statistieken en verklaren de hoge misdaadcijfers van grote steden.

Ze geven geen ene reet om George Flynn. Die is maar een excuus. Rellen omdat het leuk is en je lekker in kan breken, vandaliseren, roven, en stelen.
Je kent die lui geeneens.
West-Melanesia
pi_193362219
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je kent die lui geeneens.
Jij wel dan? Ik beoordeel ze op basis van de beelden. Hoe kwalicifeeer jij winkelruiten inslaan en branden stichten precies? Naastenliefde? :')
pi_193362254
Dit zijn gewoon wilde dieren die in kooien thuis horen. Snel arresteren en opsluiten.
pi_193362329
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:03 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Jij wel dan? Ik beoordeel ze op basis van de beelden. Hoe kwalicifeeer jij winkelruiten inslaan en branden stichten precies? Naastenliefde? :')
Ik heb niet gezegd dat ik ze kende, jij doet alsof je ze allemaal kent.
West-Melanesia
pi_193362365
Vrachtwagen gestolen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193362417
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:15 schreef Houtenbeen het volgende:
Vrachtwagen gestolen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom de stem van Trump eroverheen? Bizar.

Hoorde bij een willekeurig afepeelmoment Trump zijn stem terwijl de beelden van de protesteerders draaiden.

Iets van mensen overal zijn aan het lijden. Mensen uit 186 landen. Lijden allemaal.
pi_193362436
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:20 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Waarom de stem van Trump eroverheen? Bizar.

Hoorde bij een willekeurig afepeelmoment Trump zijn stem terwijl de beelden van de protesteerders draaiden.

Iets van mensen overal zijn aan het lijden. Mensen uit 186 landen. Lijden allemaal.
Omdat er net een persconferentie was van Trump, die YT-kanalen plakken allemaal wat streams bijelkaar.
pi_193362479
En alweer een winkel in brand gestoken (Furniture Barn)
  vrijdag 29 mei 2020 @ 00:30:07 #30
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193362516
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:03 schreef Kijkertje het volgende:
Zoals altijd heeft Trump natuurlijk weer de 'best words':

ddale8 twitterde op donderdag 28-05-2020 om 22:52:54 Trump on George Floyd: "I feel very, very badly. That’s a very shocking sight." He adds, "That was a very, very bad thing that I saw. I saw it last night and I didn't like it...what I saw was not good. Very bad." reageer retweet
Het is altijd wel gênant hoe Trump zijn brede vocabulaire etaleert.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193362526
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:25 schreef Houtenbeen het volgende:
En alweer een winkel in brand gestoken (Furniture Barn)
Cup foods is kapot. Dezelfde winkelketen die de melding deed aan de politie over George Floyd vanwege nepgeld. Weet niet of dit hetzelfde filial is. Waarschijnlijk niet.

pi_193362537
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is altijd wel gênant hoe Trump zijn brede vocabulaire etaleert.
Als het een Europeaan of andere buitenlander was van wie de moedertaal niet Engels is kun je er nog in komen maar wat is deze? :') Krijgt hij Russische les van Melania of zo?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 00:53:18 #33
117098 Hathor
Effe niet
pi_193362653
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:33 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Als het een Europeaan of andere buitenlander was van wie de moedertaal niet Engels is kun je er nog in komen maar wat is deze? :') Krijgt hij Russische les van Melania of zo?
ze is Sloveens, maar maakt verder niet uit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 00:58:14 #34
117098 Hathor
Effe niet
pi_193362684
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Er vallen elke dag wel doden onder zwarte mannen, het is alleen even wachten tot er een witte agent bij betrokken is, dan kunnen alle remmen weer los. Het is gewoon elke keer hetzelfde met dit soort sneuneuzen. Miljoenen dollars schade aan gebouwen in je stad, wie gaat dat betalen?
pi_193362712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

ze is Sloveens, maar maakt verder niet uit.
Spreken ze niet allemaal Russisch daaro.
pi_193362718
lookner twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:03:51 St. Paul scanner: NAPA Auto Parts is on fire reageer retweet
pi_193362736
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:04 schreef Houtenbeen het volgende:
lookner twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:03:51 St. Paul scanner: NAPA Auto Parts is on fire reageer retweet
Wat een schijtzakken. Excuus voor de taal maar er hoort wat kracht bij.

Totaal onschuldigen afstraffen en de economie nog meer om zeep helpen. Iedereen wordt er slechter van.
pi_193362752
En daar gaat een school in brand.

[ Bericht 1% gewijzigd door Houtenbeen op 29-05-2020 01:18:31 ]
pi_193362815
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:10 schreef Houtenbeen het volgende:
En daar gaat een school in brand.
Ik zie een school maar geen brand. Wie zijn al die lui op straat? Lijkt me dat ze thuisblijfbevel moeten uitvaardigen.
pi_193362833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:23 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik zie een school maar geen brand. Wie zijn al die lui op straat? Lijkt me dat ze thuisblijfbevel moeten uitvaardigen.
Klein brandje in de school
pi_193362857
DaveOrrick twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:32:23 NAPA Auto Parts on fire. Wait ... https://t.co/GPyGVIjNMv reageer retweet
pi_193362871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:34 schreef Houtenbeen het volgende:
DaveOrrick twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:32:23 NAPA Auto Parts on fire. Wait ... https://t.co/GPyGVIjNMv reageer retweet
[ afbeelding ]
Lijkt wel alsof ze de situatie geeneens onder controle hebben (gehad). Totaal verkeerd ingeschat? Logistiek gepruts? Personeel en materiaal wegbezuinigd of thuisgestuurd door corona? Wie zal het zeggen?
pi_193362904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er vallen elke dag wel doden onder zwarte mannen, het is alleen even wachten tot er een witte agent bij betrokken is, dan kunnen alle remmen weer los. Het is gewoon elke keer hetzelfde met dit soort sneuneuzen. Miljoenen dollars schade aan gebouwen in je stad, wie gaat dat betalen?
Tsja welke witte agent gaat nou weer zo met z’n witte knie in zo’n achterlijke houding op een zwarte luchtpijp zitten. Hij gaf nog net niet zelf het witte startsein voor zwart om te rellen. Ik ben ervoor dat meneer knie dat gaat betalen of tientallen jaren achter tralies verdwijnt.
West-Melanesia
pi_193362920
lookner twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:48:43 St. Paul scanner: "Fire in Discount Tire" reageer retweet
pi_193362936
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:43 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Tsja welke witte agent gaat nou weer zo met z’n witte knie in zo’n achterlijke houding op een zwarte luchtpijp zitten. Hij gaf nog net niet zelf het witte startsein voor zwart om te rellen. Ik ben ervoor dat meneer knie dat gaat betalen of tientallen jaren achter tralies verdwijnt.
Waarom is huidskleur zo belangrijk in deze? Volgens de argumenten uit jullie eigen kamp moet dat irrelevant zijn. Draai het om en vervang het woord wit met zwart en het hek was van de dam met aantijgingen van racisme.

Zo verlaag je je het speelniveau aanzienlijk.
pi_193362940
Of het word stil daar of het gaat helemaal los denk ik. Hopelijk het eerste.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193362944
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:52 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Waarom is huidskleur zo belangrijk in deze? Volgens de argumenten uit jullie eigen kamp moet dat irrelevant zijn. Draai het om en vervang het woord wit met zwart en het hek was van de dam met aantijgingen van racisme.

Hathor begon over huidskleur niet ik. Wel goed lezen aub.

Btw zelf ga je wel door met wit en zwart. Ik heb er ook 1 voor je. Reageer met het woordje “wit” op een reactie van een persoon die als eerste huidskleur erbij haalt, en het hek is ook van de dam ( bij jou dus ).

En dan praten we over speelniveau verlagen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oceanier op 29-05-2020 02:00:47 ]
West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 03:22:08 #50
323401 Kijkertje
met filter
pi_193363147
Filmpje in tweet:

atrupar twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 03:00:45 Here’s Hennepin County Attorney Mike Freeman claiming today there’s “other evidence” beyond the video of #GeorgeFloyd being killed by a Minneapolis cop that doesn’t support criminal charges against that cop (he doesn’t mention what this evidence is) https://t.co/Uh9COIYvqW reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193363207
quote:
'East African Cuisine' :')

Zo te zien zijn ze hun eigen restaurants aan het platbranden.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 03:58:34 #52
117098 Hathor
Effe niet
pi_193363221
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:43 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Meneer knie zal zijn straf heus niet ontlopen , maar al die rellende en plunderende stukken stront mogen dat net zo min, het word tijd om daar met scherp te gaan schieten.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 04:01:12 #53
117098 Hathor
Effe niet
pi_193363229
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Btw zelf ga je wel door met wit en zwart. Ik heb er ook 1 voor je. Reageer met het woordje “wit” op een reactie van een persoon die als eerste huidskleur erbij haalt, en het hek is ook van de dam ( bij jou dus ).

Ik begon??? Volgens mij ben ik niet degene die de toon heeft gezet in de wit/zwart discussie, ik pas me gewoon aan.
pi_193363282
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Als ik onzin zie staan reageer ik daarop. Neem het mij kwalijk.

Als je kritiek geeft op de witten mag je kritiek ook op de zwarten geven. Wie de bal kaatst...

Vond het ook behoorlijk hypocriet hoe de kleur van de relschoppers, plunderaars en brandstichters niet genoemd mocht worden maar wel die van George Floyd. Waar slaat dat op? Dat meten met twee maten?

Net alsof er gezegd wil worden dat enkel negers slachtoffers kunnen zijn van racisme en politiebrutaliteit en enkel de blanken daders van rellen en brandstichtingen. Slaat nergens op.
pi_193363396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:06 schreef KI1234 het volgende:
Dit zijn gewoon wilde dieren die in kooien thuis horen. Snel arresteren en opsluiten.
En een knietje in de nek
pi_193363457
Maar wat heb je nou precies tegen negers, KI1234? Nooit een antwoord op gehad toen je nog in POL kwam.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 29 mei 2020 @ 07:36:45 #57
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193363983
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 03:38 schreef KI1234 het volgende:

[..]

'East African Cuisine' :')

[ afbeelding ]

Zo te zien zijn ze hun eigen restaurants aan het platbranden.
De (criminele) plunderaars bezitten restaurants? :?
Krekker is de bom!
pi_193364212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:52 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Omdat Afro-Amerikanen een 400 jaar lange geschiedenis van onderdrukking en racisme kennen, in de praktijk voornamelijk uitgevoerd door de politie. Dan is het belangrijk om te kijken of ook dit geval, net zoals vele honderden zo niet duizenden anderen, een achtergrond van racistisch machtsvertoon kent.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193364216
quote:
https://www.nbcnews.com/n(...)cid=eml_nbn_20200528

Minneapolis police officer at center of George Floyd's death had history of complaints

Derek Chauvin had been with the Minneapolis police since 2001. During his career, he was the subject of over a dozen police conduct complaints.

The Minneapolis police officer seen kneeling on the neck of an unarmed black man heard saying "I can't breathe" multiple times before he died was a 19-year department veteran who was the subject of at least a dozen police conduct complaints that resulted in no disciplinary action and one that led to a "letter of reprimand." The officer, who was praised for valor during his career, also once fired his weapon during an encounter with a suspect, records show.

The officer, Derek Chauvin, and three fellow officers were fired Tuesday from the Minneapolis Police Department, one day after the incident involving George Floyd, whose cries of physical pain were recorded on a cellphone video and whose death led to a wave of violent protests Wednesday night in Minnesota's largest city. Minneapolis police identified the other officers as Thomas Lane, Tou Thao and J. Alexander Kueng.

Local and federal authorities spoke at a joint press conference on Thursday, which was delayed for two hours after reports of charges possibly being announced, but no such announcement came. Representatives from the U.S. Department of Justice, FBI, the Minnesota Department of Public Safety, along with Hennepin County Attorney Michael Freeman, offered no significant updates other that to promise a swift and thorough investigation of the officers.

NEWS
Protest over George Floyd death turns violent, deadly in Minneapolis
To be the subject of a dozen complaints over a two-decade career would appear "a little bit higher than normal," said Mylan Masson, a retired Minneapolis Park police officer and longtime police training expert for the state of Minnesota at Hennepin Technical College.

But, she added, anyone can file a complaint against an officer, whether or not it's valid, and officers might be subject to more complaints if they deal with the public often. Either way, an officer's disciplinary record will be up for scrutiny in any legal proceedings, Masson said.

An investigation including state authorities is being led by the FBI. Chauvin, 44, who is white, is being represented by lawyer Tom Kelly, who declined to comment when contacted by NBC News. Efforts to reach the other officers for comment were unsuccessful Wednesday.

Bridgett Floyd, Floyd's sister, said on NBC's "TODAY" show Wednesday morning that she wants all of the officers at the scene to be charged with murder. Officers were responding to a report of a forgery at a grocery store when they encountered Floyd outside.

"They murdered my brother. He was crying for help," Bridgett Floyd said.

The Police Officers Federation of Minneapolis, which represents the department's 800-plus rank-and file officers, asked the public not to rush to judgment before all video can be reviewed and a medical examiner's report is released.

"Officers' actions and training protocol will be carefully examined after the officers have provided their statements," the union said Tuesday. It did not immediately return a request for comment about Chauvin's and the other officers' options if they choose to contest their firings.

Image: Derek ChauvinMinnesota police officer Derek Chauvin kneels on the neck of George Floyd in a still from video.Darnella Frazier / via AFP - Getty Images
National Fraternal Order of Police President Patrick Yoes said Thursday that authorities must ensure justice is served in Floyd's death, "whatever the consequences."

"The fact that he was a suspect in custody is immaterial — police officers should at all times render aid to those who need it," Yoes said. "Police officers need to treat all of our citizens with respect and understanding and should be held to the very highest standards for their conduct."

Chauvin, who joined the Minneapolis Police Academy in October 2001, has had a career that included use-of-force incidents and at least one lawsuit related to an allegation of violations of a prisoner's federal constitutional rights.

In 2006, Chauvin was one of six officers from the Third Precinct who responded to a stabbing at a Minneapolis home. Police said Wayne Reyes stabbed his friend and his girlfriend and then threatened to kill all of them with a shotgun.

Police pursued Reyes, who fled in his truck. He got out of the vehicle with a shotgun, and "several officers fired multiple shots," killing Reyes, police said in a report.

Minneapolis protests turn deadly in wake of George Floyd’s death in police custody
MAY 28, 202004:14
It was unclear during the initial investigation which officers fired their weapons and whether Reyes had made any verbal or physical threats.

All of the officers, including Chauvin, were put on paid leave during an investigation, which is standard protocol. It is unclear what happened with the investigation, and Minneapolis police did not immediately respond to a request for Chauvin's service record.

The same year, Chauvin and seven others were named in an unrelated federal lawsuit filed by an inmate at the Minnesota Correctional Facility at Lino Lakes. Further information was not immediately available; records show that the case was dismissed without prejudice in 2007.

In 2008, Chauvin and a second officer were called to a residence for a domestic disturbance. According to police, Ira Latrell Toles, 21, was holed up in a bathroom and tried to escape when Chauvin got inside. When Toles refused to obey Chauvin's order to get down, police said, a struggle began and Toles grabbed for Chauvin's weapon.

Chauvin fired twice, hitting Toles in the abdomen, the Pioneer Press newspaper of St. Paul reported. Toles was taken to the hospital and survived.

Chauvin and the other officer, who was not named, were placed on paid leave during an investigation, which is standard protocol. Police did not respond to a request for information about the outcome of the investigation.

The newspaper said that earlier in 2008, Chauvin was awarded a department medal of valor for "his response in an incident involving a man armed with a gun." Chauvin was recognized again in 2009 by the police department.

In 2011, Chauvin was again placed on temporary leave after he responded to the scene of a shooting.

Police said that Leroy Martinez, 23, drew his gun near a playground at the Little Earth of United Tribes public housing complex and that an officer shot him after he refused to drop the gun and listen to commands. Chauvin and other officers arrived at the scene, and while none of them fired their weapons, they were all placed on a standard three-day administrative leave as part of the investigation.

Tim Dolan, then the police chief, later said the officers, including Chauvin, "acted appropriately and courageously."

Chauvin has also been the subject of complaints listed in the city's Office of Police Conduct database. Details of those cases were unavailable after they were closed and listed as "non-public." They resulted in no discipline.

In addition, a list compiled by the department's Internal Affairs bureau shows several other "matters" that were closed without discipline and one that did result in a "letter of reprimand."

The substance of those matters and when they occurred are unclear. Minneapolis police did not respond to a request Wednesday for comment or more information about Chauvin's disciplinary record.

Kelly, Chauvin's attorney, has had politicians as clients and also defended Jeronimo Yanez, a police officer in the Minneapolis suburb of St. Anthony. Yanez was charged with manslaughter in the death in 2016 of Philando Castile, a black driver whom Yanez fatally shot during a traffic stop — another case that prompted Black Lives Matter protests and a national conversation about race and gun rights. Yanez was acquitted the following year.

Chauvin's personal life was the subject of a profile two years ago in the Pioneer Press, which interviewed his wife, Kellie Chauvin, a Hmong woman who was born in Laos and was vying to become Mrs. Minnesota America 2018.

She told the newspaper that she married Chauvin eight years previously and that they met when he brought someone he was arresting to the hospital where she was working. He later came back and asked her out.

"Under all that uniform, he's just a softie," Kellie Chauvin said.

Protesters demonstrated Tuesday night and again on Wednesday outside Chauvin's home in Oakdale, a Twin Cities suburb. Oakdale's police chief said the protest was "very peaceful."
pi_193364226
schrayguy twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 06:09:33 The third precinct police station is now on fire in Minneapolis. The AP is reporting that police and firefighters have been instructed to stand down https://t.co/0LyVIiPkN7 reageer retweet
Politiebureau staat in de fik. :7
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:10:35 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_193364237

Bij eerdere rellen (waar een dode was gevallen) waren het very fine people. Nu zijn het thugs die doodgeschoten moeten worden. Ik ben benieuwd wat er anders is. 🤔.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:14:35 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193364276
Dit heeft weinig meer met George te maken waarschijnlijk gewoon tuig dat wil rellen en plunderen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 08:14:52 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193364282
apart dat een president zijn eigen burgemeester radicaal noemt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193364306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:10 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Bij eerdere rellen (waar een dode was gevallen) waren het very fine people. Nu zijn het thugs die doodgeschoten moeten worden. Ik ben benieuwd wat er anders is. 🤔.
Gelijk heeft ie. Het loopt uit de hand nu. Tijd voor national guard.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:22:36 #65
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193364348
Jacob Frey is nietsnut die de boel uit de hand laat lopen door olie op het vuur te gooien. Volgens mij binnen 10 minuten een persconferentie die veel te lang op zich heeft laten wachten.

En de procureur-generaal van Minnesota flirt wel met radicalen.

Dit gaat allang niet meer over George Floyd. Dit is het playbook van Alinsky in een Democrat run state.
Tuig dat een politiebureau in brand steekt zijn geen demonstranten.

[ Bericht 3% gewijzigd door dellipder op 29-05-2020 08:27:39 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193364398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:17 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Men heeft het uit de hand laten lopen. Dit was eergisteren al voorspelbaar en er werden geen preventieve maatregelen genomen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:32:41 #67
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193364423
Derrick Chauvin en George Floyd kenden elkaar, omdat ze 17 jaar samen hebben gewerkt als uitsmijter bij hetzelfde restaurant. Dit is wat een gemeenteraadslid vertelt tegen MSNBC. Filmpje in het bericht.

Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_193364448
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:32 schreef dellipder het volgende:
Derrick Chauvin en George Floyd kenden elkaar, omdat ze 17 jaar samen hebben gewerkt als uitsmijter bij hetzelfde restaurant. Dit is wat een gemeenteraadslid vertelt tegen MSNBC. Filmpje in het bericht.

Dan zal er wel eens iets eerder tussen die twee zijn voorgevallen. Misschien heeft ie zijn bbc in de vrouw van Chauvin gehangen? Wie weet.
pi_193364471
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:35 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dan zal er wel eens iets eerder tussen die twee zijn voorgevallen. Misschien heeft ie zijn bbc in de vrouw van Chauvin gehangen? Wie weet.
Dan wordt het dadelijk wel als moord beschouwd ipv noodlottige dood bij excessief politie geweld. ^O^
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:37:45 #70
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193364475
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:35 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom aan de hand van deze summiere informatie bepaalde conclusies verbonden moeten worden, maar ik vermoed wel dat er meer in dit verhaal zit dan wat nu bekend is.
Crooked Hillary
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:42:39 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_193364517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:17 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

De national guard was er ook al, dus loze opmerking van Trump.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:46:44 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193364549
quote:
[ afbeelding ]

Met scherp schieten op plunderend tuig _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193364567
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Er is nog weinig aan het gebeuren. De relschoppers kunnen gewoon hun gang gaan. Complete winkels worden aan gort geslagen.
pi_193364582
LouRaguse twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 08:41:58 Mayor Frey is telling far from the whole truth regarding the decision to let the 3rd Precinct go. Officers there knew this morning. I don’t know why they ended up defending it as long as they did, but there was just a skeleton crew left in the evening. reageer retweet
LouRaguse twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 08:41:59 Earlier in the afternoon, I saw several officers come out and take photos of the building as if they didn’t expect to ever see it again. Moved much of the stuff out by mid afternoon. When that whole story is told, it will be an interesting one. reageer retweet
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:50:49 #75
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193364594
quote:

[..]

Dit is weer een eendimensionale beschouwing. Jacob Frey is gewaarschuwd. Dit is de boodschap.
Crooked Hillary
pi_193364603
quote:

[..]

Gelukkig hebben we patriotten.

pi_193364605
quote:
[ afbeelding ]

Het is nu al 2 dagen bezig en de hele stad staat in brand. Bovendien verspreid je wederom fake news de very fine people waren niet de personen die aan het rellen waren.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:55:37 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_193364651
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:50 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit is weer een eendimensionale beschouwing. Jacob Frey is gewaarschuwd. Dit is de boodschap.
De multidimensionale beschouwing had ik eerder al gedaan en heb je bewust genegeerd, schijnbaar is eendimensionaal meer jouw ding.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is nu al 2 dagen bezig en de hele stad staat in brand. Bovendien verspreid je wederom fake news de very fine people waren niet de personen die aan het rellen waren.
De very fine people moesten eerst benoemd worden en nu niet. De nuance is niet nodig als het om overwegend andere mensen gaat.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:56:24 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_193364659
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:51 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Cool beans larpers voor kleuters.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:57:54 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193364676
quote:

[..]

Wat een helden _O_
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:59:37 #82
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193364693
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:55 schreef speknek het volgende:

De multidimensionale beschouwing had ik eerder al gedaan en heb je bewust genegeerd, schijnbaar is eendimensionaal meer jouw ding.

Het interesseert me niet wat jij eerder heb gedaan, eigenlijk. Ik wil alleen maar aangeven dat de opmerking van de Amerikaanse president niet loos is. Jacob Frey is gewaarschuwd. Dit is de boodschap met of zonder national guard.
Crooked Hillary
pi_193364699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:55 schreef speknek het volgende:

De very fine people moesten eerst benoemd worden en nu niet. De nuance is niet nodig als het om overwegend andere mensen gaat.
Ze werden benoemd samen met de White nationalistists who should be condemned totally.
Maar goed we weten dondersgoed dat figuren zoals jij zitten wachten op een zinnetje dat anders geïnterpreteerd kan worden om vervolgens de president aan te vallen. Had hij hetzelfde nu gezegd was het hek van de dam en waren er bizarre theorieën dat Trump geweld aanmoedigt in een swingstate zodat mensen voor hem zouden stemmen ofzoiets.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:01:49 #84
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193364710
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ze werden benoemd samen met de White nationalistists who should be condemned totally.

Fact checked.
Crooked Hillary
pi_193364715
quote:

[..]

Maar goed we weten dondersgoed dat figuren zoals jij zitten wachten op een zinnetje dat anders geïnterpreteerd kan worden om vervolgens de president aan te vallen. Had hij hetzelfde nu gezegd was het hek van de dam en waren er bizarre theorieën dat Trump geweld aanmoedigt in een swingstate zodat mensen voor hem zouden stemmen ofzoiets.
Ja, want er is inderdaad echt een rare interpretatie van een zinnetje voor nodig om die man voor gek te zetten. Dat doet hij heus niet zelf, dagelijks, op twitter.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:03:54 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_193364724
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:59 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het interesseert me niet wat jij eerder heb gedaan, eigenlijk. Ik wil alleen maar aangeven dat de opmerking van de Amerikaanse president niet loos is. Jacob Frey is gewaarschuwd. Dit is de boodschap met of zonder national guard.
Je interesseert je in wel meer dingen niet, zoals de werkelijkheid. De boodschap is loos, Frey had de national guard al aangevraagd bij de gouverneur, die deze aanvraag ook al had goedgekeurd en bekrachtigd.

Trump geeft weer eens modder en mensen die te dom om te poepen zijn denken dat het een serieuze boodschap is.

De enige serieuze boodschap is zijn oproep tot geweld die tegen de TOS van Twitter is.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 mei 2020 @ 09:04:13 #87
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193364728
quote:

[..]

Ah, als er vuur is moet je er inderdaad liters olie bij op gaan gooien. O+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:06:49 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_193364753
quote:

[..]

Ja en als mijn tante mijn oom was. Trump zou dat niet doen, dat is nou juist het punt.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:06:51 #89
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193364754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Je interesseert je in wel meer dingen niet, zoals de werkelijkheid. De boodschap is loos, Frey had de national guard al aangevraagd bij de gouverneur, die deze aanvraag ook al had goedgekeurd en bekrachtigd.

Trump geeft weer eens modder en mensen die te dom om te poepen zijn denken dat het een serieuze boodschap is.
De stad staat nog steeds in brand. Of hij moet grow a pair of er wordt federaal ingegrepen (ik vermoed binnen een week). Zo moeilijk is het niet om de betekenis te doorgronden van opmerkingen van de Amerikaanse president.
Tenminste met wat minder emotie.
Crooked Hillary
pi_193364761
quote:
[ afbeelding ]

Ik ben het meestal met Trump oneens maar hier moet ik hem gelijk geven, dat schorem kun je beter afschieten. Desnoods met militair. Heb je gezien hoe gewelddadig ze die politieauto sloopte met de stoel? Waardoor symbolish wordt getoond dat ze geen enkel respect voor de rechtstaat hebben? Hoeveel gebouwen er nu in brand staan? Waardoor mensenlevens in gevaar zijn gekoken? En andermans eigendommen stelen en winkels helemaal leegroven en vernietigen waardoor die eigenaren en bedrijven financieel ten onder kunnen gaan?

Dit alles rechtvaardigt het tweede amendement.
pi_193364764
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja en als mijn tante mijn oom was. Trump zou dat niet doen, dat is nou juist het punt.
Damned if you do damned if you dont. Het feit dat je fake news moest gebruiken zegt eigenlijk wel genoeg.
pi_193364781
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat Afro-Amerikanen een 400 jaar lange geschiedenis van onderdrukking en racisme kennen, in de praktijk voornamelijk uitgevoerd door de politie. Dan is het belangrijk om te kijken of ook dit geval, net zoals vele honderden zo niet duizenden anderen, een achtergrond van racistisch machtsvertoon kent.
Bullshit eigenlijk. Alle volkeren in de geschiedenis hebben ergens een geschiedenis van onderdrukking als je ver genoeg in de geschiedenis terugkijkt. Bij sommige is dat zelfs veel langer. Bij de Joden is dat bijv 2000 jaar en hun slachtingen waren nog recentelijker met de 2e wereldoorlog.

Slachtoffer zijn geweest betekent niet dat je wetteloos mag zijn.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:12:48 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_193364809
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Damned if you do damned if you dont. Het feit dat je fake news moest gebruiken zegt eigenlijk wel genoeg.
Dat woord betekent schijnbaar niet wat je denkt dat het betekent.
pi_193364813
ezralevant twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 00:17:12 Lawful black firearms owners standing guard outside their businesses. https://t.co/UyV5uHw3cW reageer retweet
Er blijft toch iets voor te zeggen het vrije wapenbezit.
pi_193364826
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Eeuhhh die hele Charlottesville samenkomst was juist een PROTEST. 🤣
pi_193364857
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:14 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Eeuhhh die hele Charlottesville samenkomst was juist een PROTEST. 🤣
Klopt, en zover ik weet waren er geen gebouwen in brand gestoken etc. Het was binnen een dag afgelopen. We hebben hier te maken met extreem geweld en wie weet hoeveel levens dit gaat kosten om nog maar niet te spreken over de miljarden aan schade tijdens economisch zware tijden.
pi_193364906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:13 schreef Chivaz het volgende:
ezralevant twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 00:17:12 Lawful black firearms owners standing guard outside their businesses. https://t.co/UyV5uHw3cW reageer retweet
Er blijft toch iets voor te zeggen het vrije wapenbezit.
Maar bleke medemensen kunnen hier in Europa geen wapens krijgen.
pi_193364924
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:10 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Bullshit eigenlijk.
Nee, niet echt.

quote:
Alle volkeren in de geschiedenis hebben ergens een geschiedenis van onderdrukking als je ver genoeg in de geschiedenis terugkijkt. Bij sommige is dat zelfs veel langer. Bij de Joden is dat bijv 2000 jaar en hun slachtingen waren nog recentelijker met de 2e wereldoorlog.
Klopt. Daarom, wanneer er ruiten ingegooid worden bij een Joodse winkel/restaurant in Amsterdam, wordt er ook gekeken of daar een antisemitisch motief achter zit. Ik neem aan dat je dat dus ook complete onzin vindt?

quote:
Slachtoffer zijn geweest betekent niet dat je wetteloos mag zijn.
Helemaal mee eens. De dood van deze man is geen legitimering voor plunderingen. Maar dat Afro Amerikaanse mensen zich onderdrukt en onveilig voelen, en daar erg boos over zijn, snap ik heel erg goed.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:26:09 #100
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193364927
Pandemic, social distancing, face masks en lockdowns allemaal uit het nieuwscyclus.
En er is waarneembaar verschil tussen de kritische benadering van de lockdowns demonstraties van een paar weken geleden en het plunderen, rellen en brandstichten door "demonstanten". Het laatste is schijnbaar meer begrijpelijk.
Crooked Hillary
pi_193364946
quote:
quote:
BLM advocate stops and ridicules a looter that tried to loot. Be more like this man.
BLM.

De meest intens racistische zwarte club die al jaren constant en gretig olie op het vuur gooit in deze zelfverklaarde en zelfgecreëerde "race war" en "war on pigs".

De tering.
pi_193364952
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:24 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar bleke medemensen kunnen hier in Europa geen wapens krijgen.
Dat ligt in Nederland aan de overheid die de burger niet vertrouwd. Fijn hé om in een land te leven waar de overheid argwanend is tegenover de burger en de burger het volste vertrouwen heeft in de overheid.
pi_193364968
Eerlijk gezegd het viel mij ook op gisteren toen ik deze video bekeek van de burgemeester Frey dat hij nogal onverschillig was over de schade en sympathetisch was voor de rellers tijdens de toespraak alsof hij ze juist stiekem wilde aanmoedigen.

Deze man is een gevaar voor zijn volk. Hij stookt de geweldenaars op. Omdat hij nog niet zijn zin krijgt wb de aanklachten tegen de agenten.

Snel uit het ambt pleuren.
pi_193365022

NBC allegedly tells reporters not to use word 'riots' in George Floyd coverage

Craig Melvin, an MSNBC host and co-anchor of "Today," shed some light as to how his network is framing its reporting.

quote:
"This will guide our reporting in MN. 'While the situation on the ground in Minneapolis is fluid, and there has been violence, it is most accurate at this time to describe what is happening there as 'protests' -- not riots,'" Melvin tweeted Thursday morning.
https://www.foxnews.com/media/nbc-news-george-floyd-coverage

Koekoek.
pi_193365044
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:35 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

Craig Melvin, an MSNBC host and co-anchor of "Today," shed some light as to how his network is framing its reporting.
[..]

Koekoek.
Dit is wel een hele opzichtige manier om de Amerikaanse equivalent van antifa de hand boven het hoofd te houden
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:43:43 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193365079
pi_193365181
"Best riot ever", die zin komt veel terug.
Een foto van een jongen die een soort sekspop heeft.
Een jongen die acht goed gevulde winkelwagens achter elkaar aan een touw aan het slepen is.
Jongens die een dierenwinkel hebben geplunderd en voor de winkel allemaal met een katje in hun broekzak lopen.

"goed gedaan allemaal hoor."
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193365218
https://www.nu.nl/buitenl(...)l#coral_talk_wrapper

Niet 1 keer het woord plunderingen gebruiken, het louter hebben over protesten en demonstranten. Nu.nl goden _O_
pi_193365229
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
"Best riot ever", die zin komt veel terug.
Een foto van een jongen die een soort sekspop heeft.
Een jongen die acht goed gevulde winkelwagens achter elkaar aan een touw aan het slepen is.
Jongens die een dierenwinkel hebben geplunderd en voor de winkel allemaal met een katje in hun broekzak lopen.

"goed gedaan allemaal hoor."
Als ik de verreikendheid van de schade hoor en de opvallende zwakte en afwezigheid van de politie vraag ik me af of ze niet op 30% kracht of zo opereren of grotendeels wegbezuinigd zijn. Komt dat door coronamaatregelen?

Dit soort schade en verlies zag je toch niet bij die andere eerdere protesten in Baltimore, Ferguson etc. Hier is het allemaal in een etmaal gebeurd terwijl de schade bij elkaar opgeteld over 8 dagen in Ferguson pas in de buurt zou komen.
pi_193365250

Nu niet meteen gaan brullen "Oh..ja maar het is FOX!".

Even kijken en luisteren.

De beelden van de rellen spreken namelijk genoeg voor zich.

Rellen waar o.a. "SHOOT THE WHITE FOLK" werd geroepen en winkels systematisch werden / worden leeggeplunderd.

CNN's zwarte Don Lemon maakt duidelijk welk ras schuldig is, de oorzaak van deze rassenrellen.

En laat het de witte CNN's Chris Cuomo heel duidelijk en hardop zeggen / bekennen.

Gokje wagen welk ras dat is?
pi_193365301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:59 schreef DrMabuse het volgende:

Rellen waar o.a. "SHOOT THE WHITE FOLK" werd geroepen en winkels systematisch werden / worden leeggeplunderd.

CNN's zwarte Don Lemon maakt duidelijk welk ras schuldig is, de oorzaak van deze rassenrellen.

En laat het de witte CNN's Chris Cuomo heel duidelijk en hardop zeggen / bekennen.

Die met de 400 jaar onderdrukking. _O-

Wie onderdrukt wie eigenlijk?

Kutvolk. En dan vraagt men zich af, wat heb je er tegen ze? :')

Naja, precies wat ze nu doen dus. Hun gedrag. Blijf maar goedpraten totdat heel het westen ontaard is in een derde wereld vuilnisbelt.
pi_193365340
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat ligt in Nederland aan de overheid die de burger niet vertrouwd. Fijn hé om in een land te leven waar de overheid argwanend is tegenover de burger en de burger het volste vertrouwen heeft in de overheid.
In Nederland mag je gewoon een vuurwapen bezitten, beste Chivaz. Je moet dan alleen wel voldoen aan verschillende voorwaarden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:06:13 #114
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193365357
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:59 schreef DrMabuse het volgende:

Het Alinsky playbook. Hier wordt kunstmatig geprobeerd om rassenrellen te veroorzaken met het oog op de verkiezingen. Dit is zo erg misselijkmakend, allemaal.
Crooked Hillary
pi_193365383
quote:

[..]

Hoe kom je hierbij?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193365387
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:06 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit is zo erg misselijkmakend, allemaal.
True.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193365416
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:02 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Die met de 400 jaar onderdrukking. _O-

Wie onderdrukt wie eigenlijk?

Kutvolk. En dan vraagt men zich af, wat heb je er tegen ze? :')

Naja, precies wat ze nu doen dus. Hun gedrag. Blijf maar goedpraten totdat heel het westen ontaard is in een derde wereld vuilnisbelt.
Er is gelukkig vanuit de zwarte bevolking ook een heel ander geluid steeds vaker hoorbaar.

Mensen als Candace Owens en Larry Elder die het al langer weigeren in deze slachtofferrol te kruipen.

Dat zij (als zwarten) door andere zwarten en witten die met dat andere geluid niet blij zijn meteen weer als racist, Uncle Tom negers en zelfs White supremacists(!!!) zijn weggezet viel te verwachten.
  PR/Manusje van alles vrijdag 29 mei 2020 @ 10:12:58 #118
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193365451
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:35 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Koekoek.
_O-

De moord van die jonge zwarte man moeten we dan ook maar omschrijven als een 'ongelukkige situatie'. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_193365483
In Alkmaar heeft in November een agent met blanke huidskleur een vrouw met blanke huidskleur neergeschoten. Vandaag is bekend gemaakt dat de agent niet zal worden vervolgd.
Goed, ik ben weg, Ik ga voor de 70 inch flatscreen bij de Mediamarkt.
#Justice for Carla Floriana!
pi_193365553
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:09 schreef DrMabuse het volgende:
Dat zij (als zwarten) door andere zwarten en witten die met dat andere geluid niet blij zijn meteen weer als racist, Uncle Tom negers en zelfs White supremacists(!!!) zijn weggezet viel te verwachten.
Volgens Bidden zijn zij toch niet echt zwart? :?
pi_193365607
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 04:23 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Als ik onzin zie staan reageer ik daarop. Neem het mij kwalijk.

Als je kritiek geeft op de witten mag je kritiek ook op de zwarten geven. Wie de bal kaatst...

Vond het ook behoorlijk hypocriet hoe de kleur van de relschoppers, plunderaars en brandstichters niet genoemd mocht worden maar wel die van George Floyd. Waar slaat dat op? Dat meten met twee maten?

Net alsof er gezegd wil worden dat enkel negers slachtoffers kunnen zijn van racisme en politiebrutaliteit en enkel de blanken daders van rellen en brandstichtingen. Slaat nergens op.
Als je kritiek geeft op witte personen betekent dat helemaal niet dat je ook kritiek mag geven op zwarten. Je geeft kritiek op degene die fout zit. Of die nou wit of zwart is.

In dit geval werd de bal andersom gekaatst.

Hey zoals ik als zei, je kent die relschoppers niet, nu maak je ook nog een schaamteloze opmerking dat alle relschoppers zwart zijn en dan wil je niet racistisch zijn.

Als je kleur er niet bij wilt betrekken moet je ook niet zo de witte slachtoffer uithangen. Het is tenslotte geen witte persoon die vermoord is.
West-Melanesia
pi_193365619
quote:

[..]

Ik weet het, de burgers van Nederland mogen namelijk niet schieten op mannen met een niet-betrouwbaar aangezicht, waardoor de overheid niet meer zou kunnen regeren.
pi_193365627
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 04:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik begon??? Volgens mij ben ik niet degene die de toon heeft gezet in de wit/zwart discussie, ik pas me gewoon aan.
Ik ook, sinds jouw reactie op mij.
West-Melanesia
pi_193365653
Dit is ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. Dit maatschappelijke probleem moet eens aangepakt worden:

pi_193365705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Als je kritiek geeft op witte personen betekent dat helemaal niet dat je ook kritiek mag geven op zwarten. Je geeft kritiek op degene die fout zit. Of die nou wit of zwart is.

In dit geval werd de bal andersom gekaatst.

Hey zoals ik als zei, je kent die relschoppers niet, nu maak je ook nog een schaamteloze opmerking dat alle relschoppers zwart zijn en dan wil je niet racistisch zijn.

Als je kleur er niet bij wilt betrekken moet je ook niet zo de witte slachtoffer uithangen. Het is tenslotte geen witte persoon die vermoord is.
En welke kant wil het liefst van de dood van deze man een rassenkwestie maken? Hint: het zijn niet de witten hoor.
pi_193365722
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:24 schreef KI1234 het volgende:
Dit is ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. Dit maatschappelijke probleem moet eens aangepakt worden:

[ afbeelding ]
Wat ben je nou eigenlijk aan het doen man?
West-Melanesia
pi_193365739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Nederland mag je gewoon een vuurwapen bezitten, beste Chivaz. Je moet dan alleen wel voldoen aan verschillende voorwaarden.
Mag je met dat wapen ook jezelf verdedigen?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:30:16 #128
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193365744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Alkmaar heeft in November een agent met blanke huidskleur een vrouw met blanke huidskleur neergeschoten. Vandaag is bekend gemaakt dat de agent niet zal worden vervolgd.
Goed, ik ben weg, Ik ga voor de 70 inch flatscreen bij de Mediamarkt.
#Justice for Carla Floriana!
Vergelijkbare situatie ook als ze met een mes en hamer loopt te dreigen. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193365749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:27 schreef KI1234 het volgende:

[..]

En welke kant wil het liefst van de dood van deze man een rassenkwestie maken? Hint: het zijn niet de witten hoor.
Geeft dat jou het recht om valse informatie te verspreiden over relschoppers? Dat het allemaal zwarten zijn, voor hun plezier stelen, moorden etc etc...
West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:31:00 #130
358523 IkStampOpTacos
pi_193365754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mag je met dat wapen ook jezelf verdedigen?
Waarom stel je zulke domme vragen die je met een gemakkelijke zoekopdracht op google kan vinden? :') Moet Sean Hannity het eerst voorkauwen?
-
pi_193365770
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zijn racistische kijk op de wereld aan het verspreiden totdat hij hier weer tegen een ban aan loopt. :')
pi_193365784
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De achtergronden/oorzaken doornemen van het geweld en de rassenspanningen die triest genoeg, op het verkeerde ras worden afgeschoven.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:34:30 #133
358523 IkStampOpTacos
pi_193365793
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn racistische kijk op de wereld aan het verspreiden totdat hij hier weer tegen een ban aan loopt. :')
Ik bedoel een zwarte man wordt vermoord door politieagenten, maar blanke mannen/mensen zoals hij zijn eigenlijk link- of rechtsom het echte slachtoffer.
-
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:34:34 #134
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193365794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:27 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dat zijn niet de blanken of zwarten, maar degenen die in de politiek en media proberen de zwarten op te stoken tot rellen en blank en zwart tegen elkaar op te zetten. En welke politieke kant zou dat zijn?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193365801
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Geeft dat jou het recht om valse informatie te verspreiden over relschoppers? Dat het allemaal zwarten zijn, voor hun plezier stelen, moorden etc etc...
Ik zeg gewoon waar het op staat. Ik ga huidskleur niet negeren/weigeren op te noemen in deze vooral waanneer het precies daarom draait.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:35:09 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193365803

Die foto's :o Kunnen zo in een boek allemaal
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:35:17 #137
358523 IkStampOpTacos
pi_193365807
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat zijn niet de blanken of zwarten, maar degenen die in de politiek en media proberen de zwarten op te stoken tot rellen en blank en zwart tegen elkaar op te zetten. En welke politieke kant zou dat zijn?
Fox and Friends natuurlijk. Dat ziet iedereen hier live gebeuren.
-
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:36:03 #138
358523 IkStampOpTacos
pi_193365818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:34 schreef KI1234 het volgende:
k ga huidskleur niet negeren/weigeren op te noemen
Het is het enige wat je doet.

Met je "niet negeren" _O-
-
pi_193365843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het is het enige wat je doet.

Met je "niet negeren" _O-
Ze willen juist een rassenkwestie hiervan maken. Dit zijn gewoon rassenrellen. Naja, gefeliciteerd dan, het is ze gelukt. Want je kan de feiten niet meer negeren.
pi_193365863
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik bedoel een zwarte man wordt vermoord door politieagenten, maar blanke mannen/mensen zoals hij zijn eigenlijk link- of rechtsom het echte slachtoffer.
In het alt rechste bubbel universum zijn blanke mannen altijd slachtoffer eigen verantwoordelijkheid en oorzaak, gevolgen van eigen handelen zijn onbekend. :D
pi_193365867
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:34 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon waar het op staat. Ik ga huidskleur niet negeren/weigeren op te noemen in deze vooral waanneer het precies daarom draait.
Zeg dat is nog een keer. Ik zie hier iemand met een lichtere huidskleur. Ik zou zegge, benoem het zoals je zo graag wil.

West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:40:39 #142
358523 IkStampOpTacos
pi_193365870
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:37 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ze willen juist een rassenkwestie hiervan maken. Dit zijn gewoon rassenrellen. Naja, gefeliciteerd dan, het is ze gelukt. Want je kan de feiten niet meer negeren.
Kerel je springt nog net geen gat in de lucht dat je weer kan zitten jammeren dat alle zwarte mensen kut zijn en dat genetisch is bepaald zoals in je andere topics. Niemand die er zo graag een rassenkwestie van wil maken als jij. _O-
-
pi_193365873
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Vergelijkbare situatie ook als ze met een mes en hamer loopt te dreigen. :')
Het gaat alleen om dat ene attribuut. Een enkele eigenschap van een mens. De huidskleur.

"Laten we voordat het onderzoek naar George Floyd is afgerond in ieder geval maar de hele stad platbranden en alle winkels plunderen. kunnen we later altijd nog kijken wat er precies is gebeurd."

Er is door de politie iemand met een donkere huidskleur gedood. dat is het enige wat nu telt.

"Ik moet deze 70 inch flatscreen stelen anders is er geen gerechtigdheid"
pi_193365900
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja een beetje jammer
West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:43:07 #145
358523 IkStampOpTacos
pi_193365906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:40 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Het gaat alleen om dat ene attribuut. Een enkele eigenschap van een mens. De huidskleur.

"Laten we voordat het onderzoek naar George Floyd is afgerond in ieder geval maar de hele stad platbranden en alle winkels plunderen. kunnen we later altijd nog kijken wat er precies is gebeurd."

Er is door de politie iemand met een donkere huidskleur gedood. dat is het enige wat nu telt.

Hoe weet je dat dat dezelfde mensen zijn? Elke normale persoon ziet toch dat wat die agenten doen, niet door de beugel kan. De mensen die shit in de fik steken en winkels leegroven zijn gewoon criminelen die misbruik maken van de situatie. :')
-
pi_193365908
quote:

[..]

Altijd een hot item in de USA.
pi_193365943
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:33 schreef KI1234 het volgende:

[..]

De achtergronden/oorzaken doornemen van het geweld en de rassenspanningen die triest genoeg, op het verkeerde ras worden afgeschoven.
Je ken je niet voorstellen wat racisme is.
West-Melanesia
pi_193365955
quote:

[..]

Ja ze gingen naar het politiebureau om een TV mee nemen. Natuurlijk niet.

West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:49:43 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193365982
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:47 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja ze gingen naar het politiebureau om een TV mee nemen. Natuurlijk niet.

[ afbeelding ]
Niet op het politiebureau maar wel bij electronicazaken:

pi_193365992
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?
De eerste wapenwetgeving in Nederland ontstond aan het eind van de 19e eeuw. In 1890 kwam reeds de Wapenwet tot stand die verbodsbepalingen tegen het dragen van wapens bevatte. Na het eindigen van de Eerste Wereldoorlog braken er in diverse landen revoluties uit die het oude staatsbestuur omverwierpen. Omdat de Nederlandse overheid zich zorgen maakte dat het Nederlandse volk zich met behulp van vuurwapens tegen haar kon keren vaardigde zij de Vuurwapenwet 1919 uit.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_wapens_en_munitie

Men wantrouwt de Nederlandse burger en dat is in de loop der jaren helaas niet verandert. Kijk maar eens naar het terugdraaien van het referendum om maar een voorbeeldje te noemen.
pi_193366011
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Niet op het politiebureau maar wel bij electronicazaken:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Er wordt beweerd dat de reden van de rellen is om alleen gratis aan apparatuur te komen

Nee dus
West-Melanesia
pi_193366032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:24 schreef KI1234 het volgende:

[ afbeelding ]
Mannen zijn oververtegenwoordigd in criminaliteitsstatistieken. Jij bent een man (vermoed ik).

En nu?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:55:23 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366041
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Er wordt beweerd dat de reden van de rellen is om alleen gratis aan apparatuur te komen

Nee dus
[ afbeelding ]
Wat is dan de reden om een politiebureau te vernielen en in brand te steken?

En ja, er zijn heel veel relschoppers die van de gelegenheid gebruik maken om aan gratis apparatuur te komen.
pi_193366055
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En ja, er zijn heel veel relschoppers die van de gelegenheid gebruik maken om aan gratis apparatuur te komen.
Wat dacht je van woede op de politie? Er is toch een man vermoord door de politie?
West-Melanesia
pi_193366067
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:55 schreef Nikonlover het volgende:
Dit was het bureau waar die agenten werkten. Dit is wel een dingetje. Hiermee geef je als politie toch wel een signaal dat je het niet meer aankunt. :{
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:01:26 #156
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193366107
quote:

[..]

Nee dus
[ afbeelding ]
Je ziet letterlijk mensen met gestolen apparatuur lopen, waarom stelen ze dat dan? Omdat ze boos zijn op de politie?

man man man
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:02:01 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366112
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wat dacht je van woede op de politie? Er is toch een man vermoord door de politie?
Ja, dit kan nou eenmaal gebeuren. Zorg eerst dat er een goed onderzoek komt en dat de rechter hier uitspraak over doet. De rol van de man die nu dood is, is mij nog niet duidelijk. Waarom werd hij gearresteerd, hoe gedroeg hij zich, etc, etc.

Als een stelletje apen het politiebureau bestormen en in brand steken slaat nergens op.
pi_193366142
quote:

[..]

Nee dus
[ afbeelding ]
Hoe vaak blijf je die foto posten?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:04:11 #159
459912 FlippingCoin
pi_193366143
quote:
Op de drempel van een van de leeggeroofde winkels deed zich nog een schokkend incident voor. Een witte vrouw probeerde met haar rolstoel de toegangsdeur van de winkel te blokkeren, maar werd door relschoppers tegen haar hoofd geslagen en bespoten met een brandblusser.
https://www.ad.nl/buitenl(...)inneapolis~a2a492f7/

Witte vrouw in rolstoel door zwarte mannen tegen hoofd geslagen en met brandblusser bespoten omdat ze haar winkel wil beschermen tegen plunderingen. Als de kleurtjes andersom waren was het hier een topic.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:06:59 #160
459912 FlippingCoin
pi_193366172

Geen idee of deze zeer heftige beelden al gepost zijn maar jezus christus te paard. :{
pi_193366179
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je ziet letterlijk mensen met gestolen apparatuur lopen, waarom stelen ze dat dan? Omdat ze boos zijn op de politie?

man man man
Waarom lees je niet goed wat ik schrijf?

Er wordt beweerd dat de reden van de rellen is om “ alleen” gratis aan apparatuur te komen. Nee, dat is niet de enige reden. Niet elke relschopper relt om een tv te jatten. Dat zie je toch. Er wordt een politebureau in de fik gestoken. Nee ze zijn niet boos op de politie ze willen graag samen thee drinken?
West-Melanesia
pi_193366182
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Witte vrouw in rolstoel door zwarte mannen tegen hoofd geslagen en met brandblusser bespoten omdat ze haar winkel wil beschermen tegen plunderingen. Als de kleurtjes andersom waren was het hier een topic.
Ik keek dat fiomphe net voordat het op youtube offline gehaaod werd. De negers daar beweerden dat ze een mes had en op mensen begon in te steken. Dat zie je niet terug. Ze houdt wel iets in haar hand maar de beelden zijn te wazig en de afstand is te groot om het op te maken. Wat je wél kunt zien is hoe ze geslagen en geduwd werd en inderdaad bespoten.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:09:21 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366192
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:06 schreef FlippingCoin het volgende:

Geen idee of deze zeer heftige beelden al gepost zijn maar jezus christus te paard. :{
En mensen praten dit nog goed ook :')
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:10:35 #164
459912 FlippingCoin
pi_193366201
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, wanneer je leest dat mensen dit goed praten dan is er toch wel iets goed mis. Vele levens van onschuldige mensen verwoest daar in die beelden.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:11:08 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366210
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:08 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik keek dat fiomphe net voordat het op youtube offline gehaaod werd. De negers daar beweerden dat ze een mes had en op mensen begon in te steken. Dat zie je niet terug. Ze houdt wel iets in haar hand maar de beelden zijn te wazig en de afstand is te groot om het op te maken. Wat je wél kunt zien is hoe ze geslagen en geduwd werd en inderdaad bespoten.
Is het heel vreemd om een mes te pakken als ze dreigen je winkel te plunderen? Ze draaien zichzelf weer in de slachtofferrol. Ze staan daar om die winkel te plunderen godverdomme en dan gaan ze janken dat de eigenaresse in een rolstoel zichzelf verdedigt met een mes. Beter gaan ze heel snel met scherp schieten daar!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:12:55 #166
459912 FlippingCoin
pi_193366238
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:08 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Een vrouw in een rolstoel die haar winkel wil beschermen tegen de plunderingen ja...
pi_193366246
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Weer de mannen!

Maar NWS blinkt inderdaad uit in politiek-correct links geneuzel ja.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 11:13:53 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193366252
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:11 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Is het heel vreemd om een mes te pakken als ze dreigen je winkel te plunderen? Ze draaien zichzelf weer in de slachtofferrol. Ze staan daar om die winkel te plunderen godverdomme en dan gaan ze janken dat de eigenaresse in een rolstoel zichzelf verdedigt met een mes. Beter gaan ze heel snel met scherp schieten daar!
jammer dat ze net de enige Amerikaan zonder pistool aantreffen idd
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 11:14:19 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193366259
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Weer de mannen!

Maar NWS blinkt inderdaad uit in politiek-correct links geneuzel ja.
lol _O-
pi_193366272
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een vrouw in een rolstoel die haar winkel wil beschermen tegen de plunderingen ja...
geen woorden voor. hopen dat ze daar nog iemand voor kunnen pakken, beelden genoeg.

o en woensdag heeft een andere winkeleigenaar een plunderaar doodgeschoten. zo kan het ook.
pi_193366273
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:02 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, dit kan nou eenmaal gebeuren. Zorg eerst dat er een goed onderzoek komt en dat de rechter hier uitspraak over doet. De rol van de man die nu dood is, is mij nog niet duidelijk. Waarom werd hij gearresteerd, hoe gedroeg hij zich, etc, etc.

Als een stelletje apen het politiebureau bestormen en in brand steken slaat nergens op.
Ja dat is een andere discussie. Mij ging het erom dat men niet alleen relt om tv’s te stelen. Voordat je van onderwerp verandert mag je ook eerst zeggen “je hebt gelijk Oceanier, als men puur relt voor tv’s zou men geen politiebureau in de fik steken”. Daarna kan je je jouw onderwerp waar je je druk om maakt aan de kaak stellen. Dus, je vind het niet zo bijzonder wat er is gebeurd tussen die agent en dode man?
West-Melanesia
pi_193366289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:04 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Hoe vaak blijf je die foto posten?
Oh je foelt je aangevallen op je huidskleur?
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 11:16:36 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193366292
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:15 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja dat is een andere discussie. Mij ging het erom dat men niet alleen relt om tv’s te stelen. Voordat je van onderwerp verandert mag je ook eerst zeggen “je hebt gelijk Oceanier, als men puur relt voor tv’s zou men geen politiebureau in de fik steken”. Daarna kan je je jouw onderwerp waar je je druk om maakt aan de kaak stellen. Dus, je vind het niet zo bijzonder wat er is gebeurd tussen die agent en dode man?
niet bijzonder genoeg om een omaatje met brandblussers uit dr rolstoel te rammelen eerlijk gezegd ...
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:17:13 #174
459912 FlippingCoin
pi_193366300
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wacht wat?
pi_193366322
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet bijzonder genoeg om een omaatje met brandblussers uit dr rolstoel te rammelen eerlijk gezegd ...
Nee dat vind denk ik niemand.
West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:19:14 #176
459912 FlippingCoin
pi_193366336
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hele hordes mensen in Minneapolis blijkbaar wel.
pi_193366347
quote:

[..]

Wie?
pi_193366351
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wacht wat?
Wat is er?
West-Melanesia
pi_193366361
quote:

[..]

Ja want klachten van racisme rechtvaardigen totale wetteloosheid. De ironie.
pi_193366363
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hele hordes mensen in Minneapolis blijkbaar wel.
Is dat zo?
West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:23:01 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366403
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wie?
Er zijn er genoeg. Lees maar terug in de topics.
pi_193366407
quote:

[..]

Wie dan?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193366420
quote:

[..]

Je praat zaken goed die niet goed te praten zijn. Die dode jongen keert inderdaad niet terug maar moeten daarom onschuldige mensen op de rand van de financiele afgrond gebracht worden. Ga maar bij de getroffen winkeliers die de toekomst van hun gezin in een klap in duigen valt uitleggen dat die dode jongen erger is dan wat hun nu treft. Ga maar bij een single mom met twee kids die in een van die winkels achter de kassa zat en door die baan net de eindjes aan elkaar kon knopen vertellen dat de familie van die dode jongen nog iets ergers mee maakt.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:24:15 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:23 schreef recursief het volgende:

[..]

Wie dan?
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:35 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het is gewoon logisch. Een woedeuitbarsting na het zoveelste “incident”. Dat noem je zwart voor de ogen. Alles slopen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 11:24:44 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193366440
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

datzelfde gaat op voor die agent he
pi_193366443
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Lol what? Het komt gewoon nogal drammerig over 3x achter elkaar die foto posten.

Wat mijn huidskleur daarmee te maken heeft?

En foelt?
pi_193366444
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:20 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Is dat zo?
Heel youtube, twitter, sociale media en Amerikaanse discussiefora zitten er vol mee met dat soort opmerkingen van goedpraters.
pi_193366481
quote:

[..]

Inderdaad. Het zou een mooie boel zijn als bepaalde foute zaken mensen het recht geven om de boel te slopen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 11:27:05 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193366486
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:24 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

een verklaring voor iets hebben is niet hetzelfde als iets goedpraten

als je ergens te laat bent dan snap ik dat je te hard gaat rijden ... ik keur het niet goed maar ik snap het wel
pi_193366504
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

man man man
Omdat gelegenheidsdieven bestaan. En ja, die mensen zijn simpelweg criminelen. 1) ze jatten. 2) ze misbruiken een legitieme aangelegenheid (protesteren tegen de behandeling die tot de dood van die man leidde) voor eigen gewin.
pi_193366512
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:23 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Je praat zaken goed die niet goed te praten zijn. Die dode jongen keert inderdaad niet terug maar moeten daarom onschuldige mensen op de rand van de financiele afgrond gebracht worden. Ga maar bij de getroffen winkeliers die de toekomst van hun gezin in een klap in duigen valt uitleggen dat die dode jongen erger is dan wat hun nu treft. Ga maar bij een single mom met twee kids die in een van die winkels achter de kassa zat en door die baan net de eindjes aan elkaar kon knopen vertellen dat de familie van die dode jongen nog iets ergers mee maakt.
Zoals ik al zei, je kan je daar nu wel erg druk om maken. Maar ik doe dat pas wanneer de rellen voorbij zijn. Het is nu complete oorlog, overal vallen onschuldige slachtoffers.
West-Melanesia
pi_193366533
quote:

[..]

Deze maar eens herhalen.....
pi_193366556
ChristianeWCCO twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:23:06 The National Guard is on its way to the third precinct.
#wcco https://t.co/Cv1GldcAKY reageer retweet
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 11:32:06 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193366599
wat een land ...
pi_193366603
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg. Lees maar terug in de topics.
Nee hoor, dat is jouw stropop.

quote:
Het is ook logisch. Als je een grote groep hele boze mensen bij elkaar zet, die zich al erg lang onmachtig en ongehoord voelen, dan hoeft er maar weinig te gebeuren voordat zoiets als dit uitbarst. En mob mentality is helaas ook hier een ding.

Dat praat het niet goed, het blijft hartstikke fout. Anderen zitten daar nu in angst voor hun eigen veiligheid en voor dat wat ze opgebouwd hebben. Dat valt niet goed te praten.

Maar het is wel heel logisch dat het gebeurt. Want dat is wat je uiteindelijk krijgt wanneer je mensen systematisch onderdrukt. Het zal ook vaker gebeuren, want er wordt niets of nauwelijks iets gedaan aan de achterliggende oorzaak (discriminatie van minderheden).
pi_193366615
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:32 schreef sp3c het volgende:
wat een land ...
wat een deel van de bevolking ...
pi_193366620
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:30 schreef Houtenbeen het volgende:
ChristianeWCCO twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:23:06 The National Guard is on its way to the third precinct.
#wcco https://t.co/Cv1GldcAKY reageer retweet
[ afbeelding ]
Hoe precies mag de nationale garde optreden qua geweld? Gebruiken ze wapenstokken, traangas en rubberenkogels? Of schieten ze met scherp? Ben er niet goed bekend mee.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:33:00 #198
459912 FlippingCoin
pi_193366622
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Lol what? Het komt gewoon nogal drammerig over 3x achter elkaar die foto posten.

En foelt?
Ach een gevalletje racisme meer of minder maakt blijkbaar niet uit of zo. :')

Tering. :')
pi_193366631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Het is ook logisch. Als je een grote groep hele boze mensen bij elkaar zet, die zich al erg lang onmachtig en ongehoord voelen, dan hoeft er maar weinig te gebeuren voordat zoiets als dit uitbarst. En mob mentality is helaas ook hier een ding.

Dat praat het niet goed, het blijft hartstikke fout. Anderen zitten daar nu in angst voor hun eigen veiligheid en voor dat wat ze opgebouwd hebben. Dat valt niet goed te praten.

Maar het is wel heel logisch dat het gebeurt. Want dat is wat je uiteindelijk krijgt wanneer je mensen systematisch onderdrukt. Het zal ook vaker gebeuren, want er wordt niets of nauwelijks iets gedaan aan de achterliggende oorzaak (discriminatie van minderheden).
Het logisch vinden = goedpraten/er begrip voor hebben.

Dan ben je gewoon af, doe je niet meer mee. Vind het niet vreemd dat jij er zo in staat overigens.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:33:46 #200
459912 FlippingCoin
pi_193366635
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:32 schreef sp3c het volgende:
wat een land ...
Echt hoor. Snap niet dat de VS voor zo veel mensen een voorbeeld is of is geweest...
pi_193366648
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, je kan je daar nu wel erg druk om maken. Maar ik doe dat pas wanneer de rellen voorbij zijn. Het is nu complete oorlog, overal vallen onschuldige slachtoffers.
Deze randfiguren zijn gewoon uit op gratis goed en maken handig misbruik van de situatie. De echte protesters zitten nu over het algemeen thuis met hun ramen en deuren gebarricadeerd. Maar blijf vooral die criminelen verdedigen en ze ophemelen als civil rights actvists!
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2020 @ 11:35:00 #202
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193366658
Altijd weer rellen. Kost allemaal geld. Kunnen die lui niet eens een keer fatsoenlijk demonstreren of lobbyen oid.
pi_193366678
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon af, doe je niet meer mee. Vind het niet vreemd dat jij er zo in staat overigens.
Wat is dat nou weer voor een compleet fucking achterlijke redenatie?

Als iemand dagelijks met 10 glazen sterke drank in zijn auto stapt en met 120 door een woonwijk rondjes rond de basisschool gaat rijden, dan is het heel logisch om te zeggen 'dat daar een keer een ongeluk van gaat komen'. Dat benoemen maakt niet dat je het goedpraat.
pi_193366680
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

En foelt?
Kan zo overkomen, ik postte de foto aan verschillende mensen om 2 verschillende redenen. Dat het niet alleen zwarte relschoppers zijn, en dat ze niet alleen rellen om tv’s te stelen. Dat vind ik niet drammerig. Ik vroeg me af of je het vervelend vond dat toevallig 3x een blanke jongen op die foto stond. Daarom vroeg ik of je je misschien aangevallen voelt om je huidskleur?
West-Melanesia
pi_193366698
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een compleet fucking achterlijke redenatie?

Als iemand dagelijks met 10 glazen sterke drank in zijn auto stapt en met 120 door een woonwijk rondjes rond de basisschool gaat rijden, dan is het heel logisch dat daar een keer een ongeluk van gaat komen. Dat benoemen maakt niet dat je het goedpraat.
Goede vergelijking man :D
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:37:17 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366703
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dit
pi_193366706
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:32 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Precies dit.
West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:37:57 #208
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366714
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kan zo overkomen, ik postte de foto aan verschillende mensen om 2 verschillende redenen. Dat het niet alleen zwarte relschoppers zijn, en dat ze niet alleen rellen om tv’s te stelen. Dat vind ik niet drammerig. Ik vroeg me af of je het vervelend vond dat toevallig 3x een blanke jongen op die foto stond. Daarom vroeg ik of je je misschien aangevallen voelt om je huidskleur?
Hij staat er 3x op omdat je hem 3x gepost hebt
pi_193366722
quote:

[..]

Leuk wel, die fixatie op huidskleur.

Racist.
pi_193366728
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Altijd weer rellen. Kost allemaal geld. Kunnen die lui niet eens een keer fatsoenlijk demonstreren of lobbyen oid.
Het probleem is dat er vaak bij demonstraties tuig op afkomt dat uit is op rellen. Bij demonstraties in Den Haag kwam het monster van Laak altijd meedoen soms alleen soms met andere leden van Midden-Noord.
pi_193366733
Relschoppers zijn slecht.
Oceanier: JA MAAR HIER IS OOK EEN BLANKE RELSCHOPPER!!!!!11!!!11

:?
pi_193366775
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:34 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Deze randfiguren zijn gewoon uit op gratis goed en maken handig misbruik van de situatie. De echte protesters zitten nu over het algemeen thuis met hun ramen en deuren gebarricadeerd. Maar blijf vooral die criminelen verdedigen en ze ophemelen als civil rights actvists!
Nee er zitten genoeg echte protestors tussen. Mensen kunnen boos worden en geweld gebruiken. De een doet het geweldloos, de ander kan zich niet beheersen. Maar het draait niet allemaal om gratis goed of misbruik maken van de situatie.
West-Melanesia
pi_193366793
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:37 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hij staat er 3x op omdat je hem 3x gepost hebt
Ja nog iets beter lezen.
West-Melanesia
pi_193366828
quote:

[..]

Ik vroeg me alleen af of het nodig is dezelfde foto 3x achter elkaar te posten.

Dat jij mijn huidskleur erbij gaat halen zegt meer over jou dan over mij. Een heel erg zwaktebod.

Ik laat me in de regel niet uit over dat soort dingen, ook in deze discussie niet want het was mijn eerste post hier in dit topic.
pi_193366832
Nee
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee er zitten genoeg echte protestors tussen. Mensen kunnen boos worden en geweld gebruiken. De een doet het geweldloos, de ander kan zich niet beheersen. Maar het draait niet allemaal om gratis goed of misbruik maken van de situatie.
Blijf vooral geloven dat vandalisme,roof en brandstichting politieke statements zijn en dat die mensen die gedupeerd zijn maar begrip voor deze daden moeten opbrengen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:46:54 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366838
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:43 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja nog iets beter lezen.
Ik lees goed! Er staan geen 3 blanke jongens op de foto. Er staat een blanke jongen op de foto en je hebt hem 3x gepost.

quote:

[..]

pi_193366854
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Leuk wel, die fixatie op huidskleur.

Racist.
Mensenkennis heeft niks met racisme te maken
West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:49:39 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366887
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:47 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Misschien heeft de actie van de agent ook wel met mensenkennis te maken en niet met het kleurtje van die man.
pi_193366889
quote:

[..]

vrijdag 29 mei 2020 @ 11:49:58 #220
459912 FlippingCoin
pi_193366893
quote:

[..]

Jij bent wel vaker door de man gevallen anders.
pi_193366904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:46 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik vroeg me alleen af of het nodig is dezelfde foto 3x achter elkaar te posten.

Dat jij mijn huidskleur erbij gaat halen zegt meer over jou dan over mij. Een heel erg zwaktebod.

Ik laat me in de regel niet uit over dat soort dingen, ook in deze discussie niet want het was mijn eerste post hier in dit topic.
Je eerste post in een topic vol geweld, zwarte dode, racisme en rellen en je maakt je druk om een foto dat aan verschillende personen om verschillende situaties gepost wordt. Vergeef me dat ik dat ik daar heel erg raar op reageer.
West-Melanesia
pi_193366923
Wordt tijd dat ze gaan schieten, hele straten vol met winkels zijn leeggeroofd
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 11:53:08 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193366932
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

wat een deel van de bevolking ...
ja welk deel, de relschoppers?
de agenten in kwestie?
de burgemeester die het lekker laat lopen?
de president die de man via de pers af gaat lopen zeiken en het leger erop afstuurt?

wat

een

land

pi_193366934
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:46 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik lees goed! Er staan geen 3 blanke jongens op de foto. Er staat een blanke jongen op de foto en je hebt hem 3x gepost.
[..]

Dat zeg ik 3x een blanke.
West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:53:20 #225
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366937
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:52 schreef BeriBeri het volgende:
Wordt tijd dat ze gaan schieten, hele straten vol met winkels zijn leeggeroofd
Wedden dat ze dan weer gaan janken dat ze op onschuldige mensen schieten :')
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:54:01 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366949
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat zeg ik 3x een blanke.
Ja, je zegt dat er 3x een blanke op staat, dat klopt niet.
pi_193366950
quote:

[..]

Wat doet het er toe of ze zwart of blank zijn? Al loopt er ook een complete stam Native Americans en een groepje Inuits tussen of waren het allemaal Amish! Het is gewoon een groep geteisem dat loopt te roven.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:55:57 #228
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193366978
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:54 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Wat doet het er toe of ze zwart of blank zijn? Al loopt er ook een complete stam Native Americans en een groepje Inuits tussen of waren het allemaal Amish! Het is gewoon een groep geteisem dat loopt te roven.
Blijkbaar worden de zwarten onderdrukt en is het logisch dat ze gaan rellen. Blanken hebben geen goede reden om te rellen.

Daar komt het op neer volgens mij :')
pi_193366982
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Misschien heeft de actie van de agent ook wel met mensenkennis te maken en niet met het kleurtje van die man.
Weet je, ik praat niet eens die rellen goed. Maar jij bent nu een debiele actie van die agent aan het goedpraten. Je moet je eigenlijk diep schamen.
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 11:58:50 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367014
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Blijkbaar worden de zwarten onderdrukt en is het logisch dat ze gaan rellen. Blanken hebben geen goede reden om te rellen.

waarom zouden blanken geen goede reden kunnen hebben om te rellen?
pi_193367016
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Weet je, ik praat niet eens die rellen goed. Maar jij bent nu een debiele actie van die agent aan het goedpraten. Je moet je eigenlijk diep schamen.
Je vroeg erom met je racebaiten. Helaas.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:59:06 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193367018
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:09 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Er is gelukkig vanuit de zwarte bevolking ook een heel ander geluid steeds vaker hoorbaar.

Mensen als Candace Owens en Larry Elder die het al langer weigeren in deze slachtofferrol te kruipen.

Candace Owens :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 11:59:41 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367023
quote:

[..]

niemand praat iets goed en jullie een/tweetje voelt als een fight in de zandbak van de kleuterschool
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:00:24 #234
459912 FlippingCoin
pi_193367038
quote:

[..]

Hij gebruikt letterlijk dezelfde argumenten als jij en hij moet zich schamen? Hoe dan?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:00:46 #235
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193367042
quote:

[..]

Lol.
Ik kom met dezelfde argumenten die jij ook gebruikt _O-
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:01:26 #236
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193367049
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:53 schreef sp3c het volgende:

de president die de man via de pers af gaat lopen zeiken en het leger erop afstuurt?

De feds zijn nog niet betrokken. De gouverneur van Minnesota heeft de nationale garde ingeroepen. De National Guard zijn nationale reserves die elke staat en de territoria tot zijn beschikking hebben. bron
En burgemeester Jacob Frey is inderdaad gewoon een slappe fladdrol, want "demonstranten" hebben gezorgd dat politie-eenheden moesten vluchten uit hun bureau waarna deze door de "demonstranten" in brand is gestoken. Frey heeft hierop in zijn veel te late persconferentie gezegd dat "Its just a bricks and mortar. Its just a building."
WTF!!!
Hij neemt de regie niet en heeft overduidelijk de zaak niet meer in de hand. Wat een loser.
Crooked Hillary
pi_193367058
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Daar begint het helaas wel op te lijken. De dood van die jongen en de rellen en plunderingen zijn gewoon allebei criminele daden.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:02:33 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367068
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:01 schreef dellipder het volgende:

[..]

De feds zijn nog niet betrokken. De gouverneur van Minnesota heeft de nationale garde ingeroepen. De National Guard zijn nationale reserves die elke staat en de territoria tot zijn beschikking heeft. bron
En burgemeester Jacob Frey is inderdaad gewoon een slappe fladdrol, want "demonstranten" hebben gezorgd dat politie-eenheden moesten vluchten uit hun bureau waarna deze door de "demonstranten" in brand is gestoken. Frey heeft hierop in zijn veel te late persconferentie gezegd dat "Its just a bricks and mortar. Its just a building."
WTF!!!
ow dan kan dat stuk weg

maakt het verder niet beter, is gewoon het leger
pi_193367082
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:01 schreef dellipder het volgende:

[..]

De feds zijn nog niet betrokken. De gouverneur van Minnesota heeft de nationale garde ingeroepen. De National Guard zijn nationale reserves die elke staat en de territoria tot zijn beschikking hebben. bron
WTF!!!
Hij neemt de regie niet en heeft overduidelijk de zaak niet meer in de hand. Wat een loser.
Ik bespeur onwil en heulen met de vijand. Nog veel erger.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:04:51 #240
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193367087
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow dan kan dat stuk weg

maakt het verder niet beter
"Never let a good crisis go to waste". Alinsky playbook met het oog op de verkiezingen.
Crooked Hillary
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:06:19 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367103
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

"Never let a good crisis go to waste". Alinsky playbook met het oog op de verkiezingen.
geen idee wat dat playbook is of wanneer de verkiezingen zijn joh

is gewoon een waardeloze clusterfuck vanaf het moment dat die agent op iemand zijn kop blijft zitten tot hij dood is tot nu
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:06:28 #242
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193367107
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:04 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik bespeur onwil en heulen met de vijand. Nog veel erger.
Ik heb het nog niet bevestigd gezien, maar ik lees hier en daar wat opmerkingen over stand down orders. Het is volkomen belachelijk dat de Minneapolis politie de 3rd Precinct zomaar opgeeft.
WTF!!!
Crooked Hillary
pi_193367114
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:46 schreef OneChicago het volgende:
Nee
[..]

Blijf vooral geloven dat vandalisme,roof en brandstichting politieke statements zijn en dat die mensen die gedupeerd zijn maar begrip voor deze daden moeten opbrengen.
Dat de politiebureau waar de desbetreffende agent werkt in de fik is gestoken, klinkt anders wel logisch.
West-Melanesia
pi_193367121
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jij bent wel vaker door de man gevallen anders.
Ik zou niet weten hoe
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:07:39 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367126
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet bevestigd gezien, maar ik lees hier en daar wat opmerkingen over stand down orders. Het is volkomen belachelijk dat de Minneapolis politie de 3rd Precinct zomaar opgeeft.
WTF!!!
om vervolgens het leger te bellen omdat de politie het niet meer aan kan

dat kan toch niet _O-
pi_193367137
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:54 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, je zegt dat er 3x een blanke op staat, dat klopt niet.
Jawel 3 foto’s 3 blanke.
West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:08:09 #247
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193367138
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee wat dat playbook is of wanneer de verkiezingen zijn joh

Klopt. Dit is slechts mijn opinie.

Mocht het je interesseren; Saul Alinsky.

Complete versie online, bovendien.
Crooked Hillary
pi_193367143
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef dellipder het volgende:

[..]

WTF!!!
Sorry hoor voor de lullige vraag maar wat betekent stand down alweer? Hetzelfde als stand your ground?
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:08:33 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367144
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:08 schreef dellipder het volgende:

[..]

Klopt. Dit is slechts mijn opinie.

Mocht het je interesseren; Saul Alinsky.
meh
pi_193367151
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat de politiebureau waar de desbetreffende agent werkt in de fik is gestoken, klinkt anders wel logisch.
Wat klinkt er precies logisch aan?
pi_193367155
Trump wordt weer gecensureerd door Twitter.

Ik hoop op "fire and fury" tegen de plunderaars. :Y
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:09:27 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367160
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:08 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Sorry hoor voor de lullige vraag maar wat betekent stand down alweer? Hetzelfde als stand your ground?
op de plaats rust
pi_193367163
quote:

[..]

Het tegenovergestelde.
pi_193367165
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef Oceanier het volgende:

[..]

En de lokale supermarkt was dus collateral damage? Kom op. In jouw beleving zijn de Crips en Bloods een burgerwacht die enkel trespassers weren?
pi_193367189
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:54 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Het was een reactie op iemand die beweerde dat alle relschoppers zwart waren. Lees aub eerst de posts van degene waar ik op reageer wil je?
West-Melanesia
pi_193367191
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het tegenovergestelde.
Ah oke bedankt. Mijn Engels is niet so grondig. :@
pi_193367198
quote:

[..]

Stand down = niet reageren. Stand your ground is je verdedigen tegen een bedreiging.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:12:14 #258
358523 IkStampOpTacos
pi_193367213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:09 schreef Oostwoud het volgende:
Trump wordt weer gecensureerd door Twitter.

Ik hoop op "fire and fury" tegen de plunderaars. :Y
Gebruikt ie toch de diensten van een ander bedrijf. Vrije markt en wat alles.
-
pi_193367226
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:58 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Je vroeg erom met je racebaiten. Helaas.
Je hebt nog steeds niet gereageerd op die blanke jongen die voor het brandende politiebureua staat. Wat bedoel je eigenlijk?
West-Melanesia
pi_193367231
Ze hebben net live op CNN een verslaggever van CNN gearresteerd :P
pi_193367238
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:13 schreef Houtenbeen het volgende:
_O-
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193367248
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

niemand praat iets goed en jullie een/tweetje voelt als een fight in de zandbak van de kleuterschool
Ja je hebt gelijk
West-Melanesia
pi_193367263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Where did you get that microphone and camera, sir? Do you have a receipt?
pi_193367276
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:09 schreef OneChicago het volgende:

[..]

En de lokale supermarkt was dus collateral damage? Kom op. In jouw beleving zijn de Crips en Bloods een burgerwacht die enkel trespassers weren?
Nee ik heb enkel gezegd dat niet alle relschoppers rellen om de tv’s. Meer niet.
West-Melanesia
pi_193367285
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat klinkt er precies logisch aan?
Woede?
West-Melanesia
pi_193367286
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:13 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niet gereageerd op die blanke jongen die voor het brandende politiebureua staat. Wat bedoel je eigenlijk?
Dat is maar één. Hoeveel negers waren er in verhouding? Het overwegende leeuwendeel bestaat dus uit gekleurd volk en dan gooi je er een blanke hier en daar ertussenin en dan spreek jij van gelijke deelname? 8)7
pi_193367296
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:11 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het was een reactie op iemand die beweerde dat alle relschoppers zwart waren. Lees aub eerst de posts van degene waar ik op reageer wil je?
Mijn punt is dat het niets uit maakt. Geteisem komt in alle soorten en maten voor.
pi_193367300
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:00 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Lol.
Ik kom met dezelfde argumenten die jij ook gebruikt _O-
Daarom juist
West-Melanesia
pi_193367305
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Woede?
Moment, ik ben een beetje boos, even het huis van Oceanier slopen.
pi_193367322
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:15 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee ik heb enkel gezegd dat niet alle relschoppers rellen om de tv’s. Meer niet.
En ik alleen dat ik er geen begrip voor heb en het schandalig vind. Cirkel rond.
pi_193367329
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:16 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dat is maar één. Hoeveel negers waren er in verhouding? Het overwegende leeuwendeel bestaat dus uit gekleurd volk en dan gooi je er een blanke hier en daar ertussenin en dan spreek jij van gelijke deelname? 8)7
Je zei dat het allemaal zwarten waren. Je zat er dus naast.
West-Melanesia
pi_193367345
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wel nee. Niet allemaal. Stemt dat je blij?
pi_193367348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:16 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Mijn punt is dat het niets uit maakt. Geteisem komt in alle soorten en maten voor.
Dat was dus mijn punt met die foto. Daarom zeg ik, lees de post wat eraan vooraf ging op wie ik reageerde.
West-Melanesia
pi_193367353
De media hebben de boel weer lekker op lopen ruien, zie hier het resultaat.
Als het bij een blanke man was gebeurd had er misschien net een klein stukje ergens achter in een onbeduidend krantje gestaan en had niemand het er verder over gehad.
Ik word ook misselijk van die beelden met die agent, die hopelijk zwaar gestraft gaat worden.
Dat hoop ik ook voor de mensen die nu oorlog aan het maken zijn, de president heeft gelijk als hij zwaar geschut inzet om de orde te herstellen anders gaan we dit nog vaker mee maken.
pi_193367356
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

En ik zei niet dat ze allemaal zwart waren. Wel het merendeel. Met afstand.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:21:01 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367359
ze gaan eruit komen met zijn tweetjes jongens!!
pi_193367369
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:20 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat was dus mijn punt met die foto.
Dus hij is tuig maar de rest moet ik begrip voor op brengen omdat ze onderdrukt worden?
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:22:29 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367380
lekker belangrijk welke kleur die figuren hebben of wat voor redenen ze hebben

tijd om er een paar neer te schieten ...
pi_193367384
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:20 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Wel nee. Niet allemaal. Stemt dat je blij?
Eigenlijk moet je je excuses aanbieden. Dat lijkt me wel zo gewoon.
West-Melanesia
pi_193367453
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:22 schreef sp3c het volgende:

Daar gaat het wel op uitdraaien.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:26:36 #281
459912 FlippingCoin
pi_193367463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:22 schreef sp3c het volgende:

Precies, slaat nergens op om nog meer levens te verwoesten van onschuldige mensen.
pi_193367464
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je je excuses aanbieden. Dat lijkt me wel zo gewoon.
Jij bent begonnen over huidskleur in dit topic. Net als de relschoppers eigenlijk die er een rassenkwestie van willen maken. En dan als men je van weerwoord dient vind je het niet leuk. Want racisme. Toch?

Is dat ook logisch volgens jou?
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:26:57 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367471
weet je op het moment dat ze met zijn allen voor het politiebureau staan heb ik er nog wel begrip voor ... dat ze het dan platbranden vind ik wat overdreven maar ok als je boos bent ben je boos maar dat ze de halve stad in de fik steken en de lokale middenstand leegroven gaat er bij mij niet in hoor

dan ben je geen demonstrant meer hoor, dan ben je gewoon een plunderaar
pi_193367481
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:21 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Dus hij is tuig maar de rest moet ik begrip voor op brengen omdat ze onderdrukt worden?
Ja haalt die discussie met die foto tussen mij en een ander door elkaar met mijn discussie met jou. Zo kunnen we niet discussieren.

Je hebt het nu over die blanke jongen voor die politiebureau? Nee, ik vind dat niet perse tuig.
West-Melanesia
pi_193367490
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:26 schreef sp3c het volgende:
weet je op het moment dat ze met zijn allen voor het politiebureau staan heb ik er nog wel begrip voor ... dat ze het dan platbranden vind ik wat overdreven maar ok als je boos bent ben je boos maar dat ze de halve stad in de fik steken en de lokale middenstand leegroven gaat er bij mij niet in hoor

Dit!
pi_193367496
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:26 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Jij bent begonnen over huidskleur in dit topic. Net als de relschoppers eigenlijk die er een rassenkwestie van willen maken. En dan als men je van weerwoord dient vind je het niet leuk. Want racisme. Toch?

Is dat ook logisch volgens jou?
Nee jij bent begonnen.
West-Melanesia
pi_193367503
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja haalt die discussie met die foto tussen mij en een ander door elkaar met mijn discussie met jou. Zo kunnen we niet discussieren.

Je hebt het nu over die blanke jongen voor die politiebureau? Nee, ik vind dat niet perse tuig.
Dan verschillen wij daarover sterk van mening maar dat was al duidelijk.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:32:03 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367566
sowieso heeft de politie vrij vlot gereageerd door die hele troep de laan uit te sturen

waar rellen we dan nog om?
pi_193367592
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee jij bent begonnen.
Onzin. Ik ben pas rond deel 2 binnengekomen en toen was die discussie al aan de gang.

Verder kun je niet ontkennen dat deze rellen inmiddels juist over ras en huidskleur gaan. Vooral daar waar de demonstranten het herhaaldelijk over George zijn huidskleur hebben. En blm meedoet.

Hoe zie he dat anders voor he?

Zíj mogen het wel over die onschuldige zwarte hebben en de grote boze vooral witte agent en dan mogen wíj de kleur niet opnoemen van de demonstranten, plunderaars, rovers, en brandstichters? Wat een onzin.
pi_193367594
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:28 schreef OneChicago het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:26 schreef sp3c het volgende:

Ja dat is wel zo’n beetje een korte juiste samenvatting
West-Melanesia
pi_193367611
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:28 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je het ermee eens was, begrip voor de meute die voor de politiebureau stond. Of je vind het begrijpelijk maar vind het nog steeds tuig?
West-Melanesia
pi_193367614
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

[..]

Ja dat is wel zo’n beetje een korte juiste samenvatting
Waarom verdedig je dat tuig dan steeds?
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:36:37 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367640
de witte agenten in kwestie zijn eikels en de zwarte plunderaars in kwestie zijn ook eikels

begin er tegen op te treden

goed hard
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:36:38 #294
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193367641
Het probleem wat ik met BLM heb is het volgende.

Ik ben het helemaal eens met de leus "Black Lives Matter".
En ik snap helemaal hoe een respons als "All Lives Matter" in feite een manier is om problemen met een bepaalde bevolkingsgroep te minimaliseren... je doet in feite alsof er niks aan de hand is met donkere mensen in het bijzonder. Alsof daar geen maatschappelijke uitdagingen liggen.

Dat gezegd hebbende... ik geloof er geen fuck van dat BLM-mensen zelf echt geloven dat 'black lives matter'.

Want de reactie in volgende situaties is als volgt
- Blanke agent doodt donkere man (outrage, plunderen)
- Blanke man doodt donkere man met wellicht racistische motivaties (outrage, plunderen)
- Donkere agent doodt donkere man (gejank over politieorgaan in het algemeen, verder weinig)
- Donkere man doodt donkere man (niks.. complete stilte)

En het saillante detail is dat het aantal donkere mannen die dood gaan aan de hand van andere donkere mannen iets van 93% is[1] van alle moorden op donkere mannen in de VS.

Het aantal donkere mannen wat vermoord wordt door blanke agenten en door donkere agenten lijkt ongeveer 50/50 te zijn (proportioneel aan representatie van donkere agenten die dienst doen) [2] en is een veel veel lager cijfer.

Dus... dan is de enige conclusie die ik kan trekken dat BLM en veel African Americans eigenlijk alleen maar boos kunnen worden als ze een blank persoon of een "zogenaamd blank" instituut iets zien doen wat hen niet bevalt.. maar hun ogen afwenden als hun eigen gemeenschap vervalt in criminaliteit en dat dat resulteert in moorden op onschuldige donkere mannen.

Dus ik geloof het gewoon niet als een BLM-er roept dat black lives matter... want als dat zo zou zijn zou je focus breder zijn dan dit. Men concentreert zich op <~1% van het probleem en is totaal en lijkt soms wel expres blind te zijn voor 93% van het probleem.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_193367645
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:32 schreef sp3c het volgende:
sowieso heeft de politie vrij vlot gereageerd door die hele troep de laan uit te sturen

waar rellen we dan nog om?
De laan uit te sturen en gaat er nog een strafrechtelijk onderzoek komen. Of blijft het bij het ontslaan en het vergrijp toedekken met de mantel van de liefde?
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:37:29 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193367652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De laan uit te sturen en gaat er nog een strafrechtelijk onderzoek komen. Of blijft het bij het ontslaan en het vergrijp toedekken met de mantel van de liefde?
weet ik het

in een normaal land wel maar dit is Amerika dus ... weet ik het

zou het iig ff afwachten voor ik de buurman zijn super kort en klein ging slaan denk ik
pi_193367678
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:34 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je het ermee eens was, begrip voor de meute die voor de politiebureau stond. Of je vind het begrijpelijk maar vind het nog steeds tuig?
Protesteren voor dat politiebureau vind ik prima. Platbranden niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')