abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193361156
https://www.hln.be/nieuws(...)ant-krijgt~aa16f66b/

“Ik kan niet ademen”: zwarte man sterft nadat hij minutenlang knie van agent in de nek geplant krijgt

Schokkende beelden uit het Amerikaanse Minneapolis: een zwarte man is er gestorven nadat een agent hem minutenlang met zijn knie in de nek tegen de grond geklemd hield. Het slachtoffer stamelde verschillende keren dat hij niet meer kon ademen, maar daar had de politie geen oren naar. Kort nadat hij bewusteloos in een ambulance afgevoerd werd, zou hij sterven.



Het jammerlijke tafereel speelde zich gisteravond op straat af. Twee agenten kregen een oproep rond een verdachte situatie en gingen een kijkje nemen. “We troffen de man, die vermoedelijk onder invloed was, in de wagen aan”, luidt het in een politieverklaring. “Toen hij uitstapte, verzette hij zich. De politiemannen wisten hem in de handboeien te slaan. Omdat hij medisch niet in orde leek, werd een ambulance gebeld.”


Over de kern van de zaak werd echter zedig gezwegen. Op videobeelden die een voorbijganger maakte, is te zien hoe de zwarte man minutenlang tegen de grond geklemd ligt. De agent blijft zijn knie daarbij in de nek van de verdachte planten, tot hij uiteindelijk geen teken van leven meer geeft. In de video hierboven ziet u slechts een fractie van de arrestatie.

“Vermoord me niet”
Nochtans had het slachtoffer verschillende keren aangegeven dat hij in ademnood verkeerde. “Alstublieft, ik kan niet ademen”, kreunde hij meermaals. “Mijn buik doet pijn. Mijn nek doet pijn. Alles doet pijn. Ik heb water nodig, alstublieft. Vermoord me niet.”

Ook voorbijgangers moeiden zich met de situatie. Een vrouw merkte op dat de geboeide verdachte een bloedneus had. Anderen wezen op het feit dat er veel te veel geweld gebruikt werd. “Je houdt hem al in bedwang, hij verzet zich niet eens. Laat hem tenminste toch even ademen. Hij is ook een mens. Je lichaamstaal verraadt dat je hier te fel van geniet”, klinkt het onder meer. Op het eind kreeg de agent ook te horen “dat hij die kerel vermoord had”. De FBI gaat de zaak nu verder onderzoeken.

“Dramatisch gefaald”
Burgemeester Jacob Frey veroordeelt het harde optreden van de agenten. “Zwart zijn in Amerika hoort niet gelijk te staan met de doodstraf. Vijf minuten lang zagen we hoe een witte agent zijn knie drukte in de nek van een zwarte man. Vijf minuten! Deze agent faalde dramatisch op menselijk vlak. Er kan maar één conclusie getrokken worden: deze man had nooit mogen sterven.”
pi_193361163
George Floyd is ongewild een Wikipedia pagina worden.
pi_193361336
Zoals altijd heeft Trump natuurlijk weer de 'best words':

ddale8 twitterde op donderdag 28-05-2020 om 22:52:54 Trump on George Floyd: "I feel very, very badly. That’s a very shocking sight." He adds, "That was a very, very bad thing that I saw. I saw it last night and I didn't like it...what I saw was not good. Very bad." reageer retweet
:')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 23:12:46 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193361503
RyanFaircloth twitterde op donderdag 28-05-2020 om 22:08:27 Crowd near midway Target in St. Paul is now smashing the windows of nearby Verizon, Noodles and Co. and Vitamin Shoppe https://t.co/mOEnebW8hm reageer retweet
Sarah_Danik twitterde op donderdag 28-05-2020 om 21:40:24 Any squad cars are targets at this point - they are getting decimated https://t.co/c4kUxrg31R reageer retweet
_mattmckinney twitterde op donderdag 28-05-2020 om 21:09:15 Man using a boulder to break apart ATM in front of Big Top Liquors on University Avenue. #GeorgeFloyd https://t.co/N3XOPx5nPp reageer retweet
Ik heb medelijden met de eigenaren van die winkels die hier allemaal niks mee te maken hebben maar wel een grote financiële klap krijgen naast de Coronacrisis.
pi_193361522
WCCO twitterde op donderdag 28-05-2020 om 23:12:11 Gov. Tim Walz has signed an executive order activating the Minnesota National Guard “to help protect Minnesotans’ safety and maintain peace in the wake of George Floyd’s death.” | https://t.co/9LCFgjpZkZ reageer retweet
National Guard incoming
pi_193361532
Genot.
pi_193361564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:14 schreef Zipportal het volgende:
Genot.
Hebben ze daar ook de DSIgoden?
pi_193361620
Zo kennen we ze weer, lekker gaan plunderen
pi_193361623
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:15 schreef Nober het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook de DSIgoden?
SWAT. Maar die gasten gebruiken altijd een parodie op een bivakmuts.
pi_193361663
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:18 schreef BeriBeri het volgende:
Zo kennen we ze weer, lekker gaan plunderen
STEEEEEVEEEEEEEEEE _O_
  donderdag 28 mei 2020 @ 23:29:17 #12
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_193361834
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:18 schreef BeriBeri het volgende:
Zo kennen we ze weer, lekker gaan plunderen
Snel een nieuwe flatscreen scoren en die over een paar weken naar Les Gold zijn pandjeshuis brengen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_193361835
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:29 schreef OneChicago het volgende: [..] Prima maar ik heb nooit begrip voor daden uit frustratie tegen onschuldigen. Puur om het simpele feit dat het niets oplost. Sterker nog het probleem is nog groter geworden. Failliete ondernemer zit met woede. Zelfde geldt voor diens gezin. Het personeel is werkeloos en zit ook met woede. Zelfde geldt voor hun gezinnen. De olievlek is dus weer gegroeid.
Ik snap je. Maar je kan ook overdrijven. In zulke situaties vallen er altijd onschuldige slachtoffers. Rellen zijn een logisch gevolg en tijdens het rellen vallen er altijd onschuldige slachtoffers, hoe je het ook wend of keert. Het is allemaal bijzaak. Het belangrijkste is de dode jongen die niet meer terugkeert.
West-Melanesia
pi_193361882
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik snap je. Maar je kan ook overdrijven. In zulke situaties vallen er altijd onschuldige slachtoffers. Rellen zijn een logisch gevolg en tijdens het rellen vallen er altijd onschuldige slachtoffers, hoe je het ook wend of keert. Het is allemaal bijzaak. Het belangrijkste is de dode jongen die niet meer terugkeert.
Ik blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die hier begrip voor op kunnen brengen. Zie de twee zaken gewoon los van elkaar in dat kader. Het dodelijke slachtoffer is heel ernstig, en het rellen, plunderen, etc is ook een schande.
pi_193361912
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die hier begrip voor op kunnen brengen. Zie de twee zaken gewoon los van elkaar in dat kader. Het dodelijke slachtoffer is heel ernstig, en het rellen, plunderen, etc is ook een schande.
Het is gewoon logisch. Een woedeuitbarsting na het zoveelste “incident”. Dat noem je zwart voor de ogen. Alles slopen.
West-Melanesia
pi_193361915
Eerste winkels al weer in brand gestoken :')
pi_193361938
Goeiste branden weer.
pi_193362025
sppdmn twitterde op donderdag 28-05-2020 om 23:40:51 Please stay away from the Midway area, near Target on University Avenue.

We continue to work to disperse the crowds, protect people and protect property. However, our officers continue to be assaulted and the area is not safe. reageer retweet
pi_193362048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik snap je. Maar je kan ook overdrijven. In zulke situaties vallen er altijd onschuldige slachtoffers. Rellen zijn een logisch gevolg en tijdens het rellen vallen er altijd onschuldige slachtoffers, hoe je het ook wend of keert. Het is allemaal bijzaak. Het belangrijkste is de dode jongen die niet meer terugkeert.
Ja maar ja maar ja maar..... zo blijven we een tijd lang mee bezig.
Punt is, ze hadden ook vreedzaam kunnen protesteren. Zonder geweld. Dit heeft niks met de dood van de zwarte man te maken maar met criminelen die graag hun graantje mee willen pikken in al de chaos en overbelasting van de politie.

Die anders straatarm zullen blijven omdat ze waarschijnlijk niet werken of voor maar een hongerloontje. Dat is wel een ander maatschappelijk probleem.
pi_193362076
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:49 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ja maar ja maar ja maar..... zo blijven we een tijd lang mee bezig
Punt is, ze hadden ook vreedzaam kunnen protesteren. Zonder geweld. Dit heeft niks met de dood van de zwarte man te maken maar met criminelen die graag hun graantje mee willen pikken in al de chaos en overbelasting van de politie.
Nee geen ja maar. Gewoon rellen. Rellen zijn van alle tijden. Ja dit heeft alles te maken met de dood van de zwarte man. Geen dode zwarte man, geen rellen.
West-Melanesia
pi_193362125
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee geen ja maar. Gewoon rellen. Rellen zijn van alle tijden. Ja dit heeft alles te maken met de dood van de zwarte man. Geen dode zwarte man, geen rellen.
Praat nou niet het gedrag van criminelen goed. Dit zijn van die lui die anderen graag zouden overvallen, bestelen, ontvoeren, en vermoorden als de kans zich voordeed en de pakkans laag was. Ze komen voor in de statistieken en verklaren de hoge misdaadcijfers van grote steden.

Ze geven geen ene reet om George Flynn. Die is maar een excuus. Rellen omdat het leuk is en je lekker in kan breken, vandaliseren, roven, en stelen.
pi_193362188
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:56 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Praat nou niet het gedrag van criminelen goed. Dit zijn van die lui die anderen graag zouden overvallen, bestelen, ontvoeren, en vermoorden als de kans zich voordeed en de pakkans laag was. Ze komen voor in de statistieken en verklaren de hoge misdaadcijfers van grote steden.

Ze geven geen ene reet om George Flynn. Die is maar een excuus. Rellen omdat het leuk is en je lekker in kan breken, vandaliseren, roven, en stelen.
Je kent die lui geeneens.
West-Melanesia
pi_193362219
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je kent die lui geeneens.
Jij wel dan? Ik beoordeel ze op basis van de beelden. Hoe kwalicifeeer jij winkelruiten inslaan en branden stichten precies? Naastenliefde? :')
pi_193362254
Dit zijn gewoon wilde dieren die in kooien thuis horen. Snel arresteren en opsluiten.
pi_193362329
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:03 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Jij wel dan? Ik beoordeel ze op basis van de beelden. Hoe kwalicifeeer jij winkelruiten inslaan en branden stichten precies? Naastenliefde? :')
Ik heb niet gezegd dat ik ze kende, jij doet alsof je ze allemaal kent.
West-Melanesia
pi_193362365
Vrachtwagen gestolen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193362417
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:15 schreef Houtenbeen het volgende:
Vrachtwagen gestolen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom de stem van Trump eroverheen? Bizar.

Hoorde bij een willekeurig afepeelmoment Trump zijn stem terwijl de beelden van de protesteerders draaiden.

Iets van mensen overal zijn aan het lijden. Mensen uit 186 landen. Lijden allemaal.
pi_193362436
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:20 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Waarom de stem van Trump eroverheen? Bizar.

Hoorde bij een willekeurig afepeelmoment Trump zijn stem terwijl de beelden van de protesteerders draaiden.

Iets van mensen overal zijn aan het lijden. Mensen uit 186 landen. Lijden allemaal.
Omdat er net een persconferentie was van Trump, die YT-kanalen plakken allemaal wat streams bijelkaar.
pi_193362479
En alweer een winkel in brand gestoken (Furniture Barn)
  vrijdag 29 mei 2020 @ 00:30:07 #30
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193362516
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:03 schreef Kijkertje het volgende:
Zoals altijd heeft Trump natuurlijk weer de 'best words':

ddale8 twitterde op donderdag 28-05-2020 om 22:52:54 Trump on George Floyd: "I feel very, very badly. That’s a very shocking sight." He adds, "That was a very, very bad thing that I saw. I saw it last night and I didn't like it...what I saw was not good. Very bad." reageer retweet
:')
Het is altijd wel gênant hoe Trump zijn brede vocabulaire etaleert.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193362526
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:25 schreef Houtenbeen het volgende:
En alweer een winkel in brand gestoken (Furniture Barn)
Cup foods is kapot. Dezelfde winkelketen die de melding deed aan de politie over George Floyd vanwege nepgeld. Weet niet of dit hetzelfde filial is. Waarschijnlijk niet.

pi_193362537
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is altijd wel gênant hoe Trump zijn brede vocabulaire etaleert.
Als het een Europeaan of andere buitenlander was van wie de moedertaal niet Engels is kun je er nog in komen maar wat is deze? :') Krijgt hij Russische les van Melania of zo?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 00:53:18 #33
117098 Hathor
Effe niet
pi_193362653
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:33 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Als het een Europeaan of andere buitenlander was van wie de moedertaal niet Engels is kun je er nog in komen maar wat is deze? :') Krijgt hij Russische les van Melania of zo?
ze is Sloveens, maar maakt verder niet uit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 00:58:14 #34
117098 Hathor
Effe niet
pi_193362684
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee geen ja maar. Gewoon rellen. Rellen zijn van alle tijden. Ja dit heeft alles te maken met de dood van de zwarte man. Geen dode zwarte man, geen rellen.
Er vallen elke dag wel doden onder zwarte mannen, het is alleen even wachten tot er een witte agent bij betrokken is, dan kunnen alle remmen weer los. Het is gewoon elke keer hetzelfde met dit soort sneuneuzen. Miljoenen dollars schade aan gebouwen in je stad, wie gaat dat betalen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193362712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

ze is Sloveens, maar maakt verder niet uit.
Spreken ze niet allemaal Russisch daaro.
pi_193362718
lookner twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:03:51 St. Paul scanner: NAPA Auto Parts is on fire reageer retweet
pi_193362736
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:04 schreef Houtenbeen het volgende:
lookner twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:03:51 St. Paul scanner: NAPA Auto Parts is on fire reageer retweet
Wat een schijtzakken. Excuus voor de taal maar er hoort wat kracht bij.

Totaal onschuldigen afstraffen en de economie nog meer om zeep helpen. Iedereen wordt er slechter van.
pi_193362752
En daar gaat een school in brand.

[ Bericht 1% gewijzigd door Houtenbeen op 29-05-2020 01:18:31 ]
pi_193362815
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:10 schreef Houtenbeen het volgende:
En daar gaat een school in brand.
Ik zie een school maar geen brand. Wie zijn al die lui op straat? Lijkt me dat ze thuisblijfbevel moeten uitvaardigen.
pi_193362833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:23 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik zie een school maar geen brand. Wie zijn al die lui op straat? Lijkt me dat ze thuisblijfbevel moeten uitvaardigen.
Klein brandje in de school
pi_193362857
DaveOrrick twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:32:23 NAPA Auto Parts on fire. Wait ... https://t.co/GPyGVIjNMv reageer retweet
pi_193362871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:34 schreef Houtenbeen het volgende:
DaveOrrick twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:32:23 NAPA Auto Parts on fire. Wait ... https://t.co/GPyGVIjNMv reageer retweet
[ afbeelding ]
Lijkt wel alsof ze de situatie geeneens onder controle hebben (gehad). Totaal verkeerd ingeschat? Logistiek gepruts? Personeel en materiaal wegbezuinigd of thuisgestuurd door corona? Wie zal het zeggen?
pi_193362904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er vallen elke dag wel doden onder zwarte mannen, het is alleen even wachten tot er een witte agent bij betrokken is, dan kunnen alle remmen weer los. Het is gewoon elke keer hetzelfde met dit soort sneuneuzen. Miljoenen dollars schade aan gebouwen in je stad, wie gaat dat betalen?
Tsja welke witte agent gaat nou weer zo met z’n witte knie in zo’n achterlijke houding op een zwarte luchtpijp zitten. Hij gaf nog net niet zelf het witte startsein voor zwart om te rellen. Ik ben ervoor dat meneer knie dat gaat betalen of tientallen jaren achter tralies verdwijnt.
West-Melanesia
pi_193362920
lookner twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 01:48:43 St. Paul scanner: "Fire in Discount Tire" reageer retweet
pi_193362936
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:43 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Tsja welke witte agent gaat nou weer zo met z’n witte knie in zo’n achterlijke houding op een zwarte luchtpijp zitten. Hij gaf nog net niet zelf het witte startsein voor zwart om te rellen. Ik ben ervoor dat meneer knie dat gaat betalen of tientallen jaren achter tralies verdwijnt.
Waarom is huidskleur zo belangrijk in deze? Volgens de argumenten uit jullie eigen kamp moet dat irrelevant zijn. Draai het om en vervang het woord wit met zwart en het hek was van de dam met aantijgingen van racisme.

Zo verlaag je je het speelniveau aanzienlijk.
pi_193362940
Of het word stil daar of het gaat helemaal los denk ik. Hopelijk het eerste.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193362944
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:52 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Waarom is huidskleur zo belangrijk in deze? Volgens de argumenten uit jullie eigen kamp moet dat irrelevant zijn. Draai het om en vervang het woord wit met zwart en het hek was van de dam met aantijgingen van racisme.

Zo verlaag je je het speelniveau aanzienlijk.
Hathor begon over huidskleur niet ik. Wel goed lezen aub.

Btw zelf ga je wel door met wit en zwart. Ik heb er ook 1 voor je. Reageer met het woordje “wit” op een reactie van een persoon die als eerste huidskleur erbij haalt, en het hek is ook van de dam ( bij jou dus ).

En dan praten we over speelniveau verlagen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oceanier op 29-05-2020 02:00:47 ]
West-Melanesia
  vrijdag 29 mei 2020 @ 03:22:08 #50
323401 Kijkertje
met filter
pi_193363147
Filmpje in tweet:

atrupar twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 03:00:45 Here’s Hennepin County Attorney Mike Freeman claiming today there’s “other evidence” beyond the video of #GeorgeFloyd being killed by a Minneapolis cop that doesn’t support criminal charges against that cop (he doesn’t mention what this evidence is) https://t.co/Uh9COIYvqW reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')