abonnement Unibet Coolblue
pi_193353166


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193353177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik wilde het net zeggen. De correlatie tussen slecht geventileerde ruimtes en verspreiding van verkoudheid en influenza is al heel lang bekend.

Dat is natuurlijk allemaal geen keihard wetenschappelijk bewijs dat het ook bij dit virus het geval is maar het is wel heel aannemelijk.
Maurice de Hond heb ik het voor het eerst horen zeggen half april. Gisteren pas de eerste viroloog bij Op1 die daadwerklijk bevestigde dat het zeker een rol speelt.
pi_193353183
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:50 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat is nou juist net het hele punt, hij geeft zijn visie op corona op basis van de huidige en geschiedkundige wetenschap en filtert eruit wat (mogelijk) van toepassing is op corona. Schijnbaar is dat iets wat veel virologen niet kunnen.
:')

Ik denk inderdaad dat een sociaal geograaf beter in staat is om infectieziekten te duiden dan iemand die er jarenlang voor gestudeerd heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 13:53:26 #4
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193353187
Actuele cijfers COVID-19: 28 mei 2020

Positief geteste personen 45.950* (+182)

Ziekenhuisopnames 11.713 (+16)

Overleden personen 5.903** (+32)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:53:41 #5
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193353191
Actuele cijfers COVID-19: 28 mei 2020
Positief geteste personen

45.950* (+182)
Ziekenhuisopnames
11.713 (+16)

Overleden personen

5.903** (+32)
pi_193353202
Vind persoonlijk de cijfers niet denderend vandaag -O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193353213
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maurice de Hond heb ik het voor het eerst horen zeggen half april. Gisteren pas de eerste viroloog bij Op1 die daadwerklijk bevestigde dat het zeker een rol speelt.
"(nog) niet bewezen" is niet hetzelfde als "gebeurt niet", hè.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193353230
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind persoonlijk de cijfers niet denderend vandaag -O-
Persoonlijk kan je beter aan de huidige cijfers wennen denk ik. Verdwijnen gaat het niet, dus het zal soms wat meer zijn, dan weer wat minder. Tot er een nieuwe echte uitbraak is, dan schiet het weer omhoog natuurlijk.
pi_193353231
Veel achterstallig onderhoud in de cijfers van vandaag?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193353239
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind persoonlijk de cijfers niet denderend vandaag -O-
Die zijn ook gewoon flauwekul.
pi_193353250
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:56 schreef Za het volgende:

[..]

Die zijn ook gewoon flauwekul.
Kap gewoon met dit soort domme reacties man.
pi_193353257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:56 schreef Discombobulate het volgende:
Veel achterstallig onderhoud in de cijfers van vandaag?
Beetje kijkend naar die grafieken niet echt - veel overlijdens de afgelopen 3 dagen..

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193353271
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:')

Ik denk inderdaad dat een sociaal geograaf beter in staat is om infectieziekten te duiden dan iemand die er jarenlang voor gestudeerd heeft.
Dat is te kort door de bocht. Het gaaf om het onderzoeken van cijfers die op basis van gedrag tot stand komen in combinatie met hoe het virus zich gedraagd. Van dat laatste weten we steeds meer maar niet genoeg dus dan lijkt het me helemaal niet verkeerd om te kijken waar het in ons gedrag verkeerd gaat ten opzichte van het virus,

Wetenschap is verre van zwart-wit.
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 14:00:07 #14
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193353300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij doet wel alsof de beleidsmakers (kabinet, RIVM, OMT etc.) dat niet doen. Chronische zelfoverschatting.
Van een afstandje lijkt er toch sprake van tunnelvisie bij het OMT. Daar ontkomt niemand aan, ook experts niet. Ik heb zelf ervaring met uitstekende artsen die door tunnelvisie een verkeerd pad op gingen nadat ik flinke klachten ontwikkeld had.

quote:
Ook daarvoor was allang bekend dat het binnen kan blijven hangen. Dat was echt al in een heel vroeg stadium uitgebreid behandeld. Het was zelfs zo overduidelijk dat het nauwelijks nog nieuws was.

De vraag is nu of het echt lang (en hoe lang) blijft hangen. Daar is vooralsnog nog steeds geen antwoord op. Ook niet van het UvA-onderzoek...

Wat wel nogal prematuur is om te roepen dat men in verzorgingstehuizen besmet is geraakt via de luchtkanalen. Daar is vooralsnog geen enkel hard bewijs voor. Hooguit wat hypotheses, maar het is voor De Hond wat makkelijker om dergelijke hypotheses de wereld in te slingeren dan een gezaghebbend orgaan als het RIVM.
Uiteraard prima dat je overal onderzoek naar wil doen, maar soms is 1+1 ook gewoon 2. Als je weet dat de ziekte in de lucht hangt en deze lucht wordt continu verplaatst door diverse kamers, dan kun je beter eerst maatregelen nemen en niet een of ander langlopend onderzoek afwachten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193353319
Het aantal overlijdens kan een keer wat hoger zijn natuurlijk, dat is niet zo gek. Kunt beter naar die 16 ziekenhuisopnames kijken, dat blijft gewoon stabiel laag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:02:16 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193353329
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Het aantal overlijdens kan een keer wat hoger zijn natuurlijk, dat is niet zo gek. Kunt beter naar die 16 ziekenhuisopnames kijken, dat blijft gewoon stabiel laag.
Dit dus. En zelfs nog wat verrekening met afgelopen dagen ook.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193353331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Beetje kijkend naar die grafieken niet echt - veel overlijdens de afgelopen 3 dagen..

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Die liggen al langer op een IC of in een ziekenhuis. Ziekenhuisopnames zijn veel belangrijker om naar te kijken. Ik vind dit best wel hypocriet trouwens eerlijk gezegd. Lag je ook wakker om de griepdoden een paar jaar terug, of om de 400 doden die per dag vallen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193353356
Ziekenhuisopnames zijn sowieso vanaf het begin het belangrijkst geweest, dus hoe lullig het ook is, het aantal doden is niet zo relevant momenteel.
pi_193353373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maurice de Hond heb ik het voor het eerst horen zeggen half april. Gisteren pas de eerste viroloog bij Op1 die daadwerklijk bevestigde dat het zeker een rol speelt.
Dit betekend alleen maar dat jij selectief nieuws gevolgd heb, aangezien dit echt al tijden bekend is.
pi_193353378
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:00 schreef Mike het volgende:
Uiteraard prima dat je overal onderzoek naar wil doen, maar soms is 1+1 ook gewoon 2. Als je weet dat de ziekte in de lucht hangt en deze lucht wordt continu verplaatst door diverse kamers, dan kun je beter eerst maatregelen nemen en niet een of ander langlopend onderzoek afwachten.
Hoe verklaar je dan grote verschillen tussen verpleeghuizen? Het kan ook gewoon een medewerker geweest zijn die de maatregelen niet goed opgevolgd heeft.

Het heeft geen enkele zin te speculeren. Vooralsnog is er geen enkel bewijs om aan te nemen dat het virus zich over geruime afstand kan verspreiden door een luchtkanaal. Het kan wel blijven hangen, maar dat is pertinent iets anders.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193353382
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat is te kort door de bocht. Het gaaf om het onderzoeken van cijfers die op basis van gedrag tot stand komen in combinatie met hoe het virus zich gedraagd. Van dat laatste weten we steeds meer maar niet genoeg dus dan lijkt het me helemaal niet verkeerd om te kijken waar het in ons gedrag verkeerd gaat ten opzichte van het virus,

Wetenschap is verre van zwart-wit.
Waarom denk je dat het coronateam van het RIVM heel veel gedragswetenschappers omhelst?

Die laatste zin is natuurlijk waar. Wel opvallend dat je dan juist achter iemand aanloopt die alleen maar in stelligheden kan denken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:06:47 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193353390
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die liggen al langer op een IC of in een ziekenhuis. Ziekenhuisopnames zijn veel belangrijker om naar te kijken. Ik vind dit best wel hypocriet trouwens eerlijk gezegd. Lag je ook wakker om de griepdoden een paar jaar terug, of om de 400 doden die per dag vallen.
Hij zegt alleen maar dat hij de nummers niet denderend vind; dat is een mening (waar je wat van kan vinden), maar het is wat flauw om te zeggen dat hij hypocriet is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193353421
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:56 schreef Discombobulate het volgende:
Veel achterstallig onderhoud in de cijfers van vandaag?
Vandaag zijn er bv. 8 patiënten gemeld van afgelopen maandag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:08:47 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193353423
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:46 schreef Simmertje het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat er nog steeds geen echt zicht is op waar nieuwe besmettingen vooral worden opgelopen. België bijvoorbeeld vandaag weer 257 besmettingen, waar lopen mensen deze op.
Zijn dit echt nieuwe besmettingen of mensen waar ze geconstateerd hebben dat ze het virus in zich hebben / het virus hebben gehad?
pi_193353428
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:42 schreef Mike het volgende:

[..]

Het is alleen wel apart dat De Hond het al wekenlang roept en alle media (inclusief virologen die overal optreden) het pas deze week lijken op te pikken.
Het probleem met virologen (en ontzettend veel andere experts op allerlei gebieden) is dat het wetenschappers zijn, die wetenschappelijk denken. :T

Wat ik daarmee bedoel is: die willen gedetailleerde grondige studies zien die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het klopt. Die voelen zich vaak niet senang bij het verkondigen van dingen die niet onomstotelijk bewezen zijn.

En de pers en het gewone klootjesvolk zijn vaak niet in staat (of ze willen het niet) om dingen die wetenschappers zeggen correct te interpreteren.

Een viroloog die iets zou zeggen in de trant van:"We weten dat het risico om geïnfecteerd te worden bij respiratoire virussen toeneemt als mensen zich dicht op elkaar in kleine ruimtes bevinden en dat goede ventilatie naar alle waarschijnlijkheid kan helpen om dit risico te verkleinen." vindt de volgende dag die uitspraken zo terug in de media:""Raam open tegen corona!", claimt hoogleraar V. Irus".

Wat Pieter Paardenlul, die het artikel nog niet half gelezen heeft weer interpreteert als:"Tof! Ik zet gewoon de ventilatiesleuf in het kozijn open en ga met 20 maten in mijn man cave een feestje bouwen! Kan je niks gebeuren!".

Dus ja, je moet ook wel een beetje uitkijken wat je zegt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193353444
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
hoogleraar V. Irus"
:D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193353471
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die liggen al langer op een IC of in een ziekenhuis. Ziekenhuisopnames zijn veel belangrijker om naar te kijken. Ik vind dit best wel hypocriet trouwens eerlijk gezegd. Lag je ook wakker om de griepdoden een paar jaar terug, of om de 400 doden die per dag vallen.
:') ik verlies er gelukkig geen slaap door omdat het me persoonlijk (tot nu toe) nog niet getroffen heeft in mijn directe omgeving. Verder is die vergelijking met de griep en/of normaal sterftecijfer per dag totaal niet relevant in deze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 28-05-2020 14:19:00 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193353478
http://www.telegraaf.nl/n(...)trijding-coronavirus

Eerst al die berichten dat je in de buitenlucht amper besmet raakt en nu dit.
Ventilatie/aanvoer van frisse lucht lijkt steeds meer de sleutel in de strijd tegen Corona.

Lijkt me voor veel (horeca)gelegenheden werk aan de winkel. Investeer nu in apparatuur die je zaak constant van frisse lucht voorziet en wie weet mag je straks open.
blablablabla
pi_193353481
Het is tot nu toe in alle landen waarbij het aantal besmettingen daalde, en de 200 aantikte, zo geweest dat men binnen de 5 dagen op nog slechts enkele tientallen zat.

In Nederland echter zitten we al ruim 2 weken rond de 200, komend van 1200 per dag, dit houdt in dat aanzienlijk minder mensen elkaar (kunnen) besmetten, en je niet op 200 kan blijven hangen, dit tart alle logica.

Waarom valt niemand hierover, evenmin dat IC opnames van maart/april meegenomen worden in mei, bespottelijk!
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:15:52 #30
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193353508
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:13 schreef Za het volgende:
Het is tot nu toe in alle landen waarbij het aantal besmettingen daalde, en de 200 aantikte, zo geweest dat men binnen de 5 dagen op nog slechts enkele tientallen zat.

In Nederland echter zitten we al ruim 2 weken rond de 200, komend van 1200 per dag, dit houdt in dat aanzienlijk minder mensen elkaar (kunnen) besmetten, en je niet op 200 kan blijven hangen, dit tart alle logica.

Waarom valt niemand hierover, evenmin dat IC opnames van maart/april meegenomen worden in mei, bespottelijk!
Omdat de paniek meer de overhand heeft dan rationeel denken
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193353511
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:13 schreef Za het volgende:
Het is tot nu toe in alle landen waarbij het aantal besmettingen daalde, en de 200 aantikte, zo geweest dat men binnen de 5 dagen op nog slechts enkele tientallen zat.

In Nederland echter zitten we al ruim 2 weken rond de 200, komend van 1200 per dag, dit houdt in dat aanzienlijk minder mensen elkaar (kunnen) besmetten, en je niet op 200 kan blijven hangen, dit tart alle logica.

Waarom valt niemand hierover, evenmin dat IC opnames van maart/april meegenomen worden in mei, bespottelijk!
Test Nederland niet steeds meer?

Volgende week ga je een besmettingspiek krijgen, omdat dan iedereen getest kan worden.
pi_193353520
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:13 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)trijding-coronavirus

Eerst al die berichten dat je in de buitenlucht amper besmet raakt en nu dit.
Ventilatie/aanvoer van frisse lucht lijkt steeds meer de sleutel in de strijd tegen Corona.

Lijkt me voor veel (horeca)gelegenheden werk aan de winkel. Investeer nu in apparatuur die je zaak constant van frisse lucht voorziet en wie weet mag je straks open.
Bijzonder veel werk aan de winkel voor de meeste kroegen vrees ik :D

Dat zijn echt vaak gewoon half afgesloten bunkers met alleen aan de voorkant een deur die open kan en misschien een raampje in de keuken :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 14:16:48 #33
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193353522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

-knip-
Ik ben het met je eens. Wat me dan wel weer stoort is dat die 1.5 meter zowat als heilig wordt gezien terwijl er in de buitenlucht ook weinig bewijs voor is dat het tot besmettingen zou leiden op een terras als je wat dichter bij elkaar zit.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193353527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:13 schreef Za het volgende:
Het is tot nu toe in alle landen waarbij het aantal besmettingen daalde, en de 200 aantikte, zo geweest dat men binnen de 5 dagen op nog slechts enkele tientallen zat.

In Nederland echter zitten we al ruim 2 weken rond de 200, komend van 1200 per dag, dit houdt in dat aanzienlijk minder mensen elkaar (kunnen) besmetten, en je niet op 200 kan blijven hangen, dit tart alle logica.

Waarom valt niemand hierover, evenmin dat IC opnames van maart/april meegenomen worden in mei, bespottelijk!
Je denkt serieus dat dit getal verzonnen wordt om de angst er in te houden onder de bevolking? :') misschien beter om naar BNW te verhuizen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193353528
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:13 schreef Za het volgende:
Het is tot nu toe in alle landen waarbij het aantal besmettingen daalde, en de 200 aantikte, zo geweest dat men binnen de 5 dagen op nog slechts enkele tientallen zat.

In Nederland echter zitten we al ruim 2 weken rond de 200, komend van 1200 per dag, dit houdt in dat aanzienlijk minder mensen elkaar (kunnen) besmetten, en je niet op 200 kan blijven hangen, dit tart alle logica.

Waarom valt niemand hierover, evenmin dat IC opnames van maart/april meegenomen worden in mei, bespottelijk!
Welk punt probeer je te maken?
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:19:03 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193353549
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:56 schreef Discombobulate het volgende:
Veel achterstallig onderhoud in de cijfers van vandaag?
Valt toch geen peil meer op te trekken, soms zitten er nog cijfers van een maand terug in de dagelijkse statistiek.
pi_193353581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:16 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Test Nederland niet steeds meer?

Volgende week ga je een besmettingspiek krijgen, omdat dan iedereen getest kan worden.
Klopt en dan gaat iedereen weer lekker paniekzaaien :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193353586
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat zijn echt vaak gewoon half afgesloten bunkers met alleen aan de voorkant een deur die open kan en misschien een raampje in de keuken .
Met zijn allen in de rookruimte, daar heb je goede ventilatie!
pi_193353588
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:

Je denkt serieus dat dit getal verzonnen wordt om de angst er in te houden onder de bevolking? :') misschien beter om naar BNW te verhuizen?
Kijk naar de aantallen van 18 mei van het RIVM, en vergelijk die met wat er die dag is doorgegeven door het RIVM:

pi_193353593
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:23 schreef Za het volgende:

[..]

Kijk naar de aantallen van 18 mei van het RIVM, en vergelijk die met wat er die dag is doorgegeven door het RIVM:

[ afbeelding ]
Dus?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193353598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Valt toch geen peil meer op te trekken, soms zitten er nog cijfers van een maand terug in de dagelijkse statistiek.
Dat is de laatste dagen wel een stuk minder.

Wat je vandaag ziet is dat er relatief veel opnamen zijn geweest op maandag. Dat zou nog te maken kunnen hebben met hemelvaart en het daaropvolgende weekend. Mensen hebben mogelijk hun ziekenhuisgang indien mogelijk enigszins uitgesteld. De cijfers van de dagen daarvoor waren ook opvallend laag met 1 - 4 gevallen per dag.

Het percentage getesten wat besmet blijkt te zijn lag gisteren overigens op 3.3. Dat is positief want dat betekent dat zelfs van de mensen met klachten slechts een klein deel daadwerkelijk corona heeft.

Andere aandoeningen zoals verkoudheidsvirussen en griepvirussen spelen blijkbaar een grotere rol nu.
pi_193353604
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:23 schreef zoost het volgende:

[..]

Met zijn allen in de rookruimte, daar heb je goede ventilatie!
Zonde dat ze net opgeruimd zijn allemaal. :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193353619
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:24 schreef -0- het volgende:

[..]

Dat is de laatste dagen wel een stuk minder.

Wat je vandaag ziet is dat er relatief veel opnamen zijn geweest op maandag. Dat zou nog te maken kunnen hebben met hemelvaart en het daaropvolgende weekend. Mensen hebben mogelijk hun ziekenhuisgang indien mogelijk enigszins uitgesteld. De cijfers van de dagen daarvoor waren ook opvallend laag met 1 - 4 gevallen per dag.

Het percentage getesten wat besmet blijkt te zijn lag gisteren overigens op 3.3. Dat is positief want dat betekent dat zelfs van de mensen met klachten slechts een klein deel daadwerkelijk corona heeft.

Andere aandoeningen zoals verkoudheidsvirussen en griepvirussen spelen blijkbaar een grotere rol nu.
Er worden gewoon steeds meer mensen eerder getest. Dat percentage zegt heel weinig.
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:27:19 #44
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193353629
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zonde dat ze net opgeruimd zijn allemaal. :+
het zal maar gebeuren met de bedrijven die het net hebben moeten veranderen dat het nu weer verplicht gaat worden om dit in de hele ruimte te doen ... heb je net voor een puur duizen euro aan blowers de deur uit gegooid , mag je ze weer voor het dubble geld terug kopen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_193353630
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dus?
Heb je uberhaupt gekeken wat de cijfers waren op 18 mei?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193353634
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

Dus?
Hoe vaak heb je dat lage aantal ooit voorbij zien komen in de dagelijkse updates?
pi_193353647
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:13 schreef Za het volgende:
Het is tot nu toe in alle landen waarbij het aantal besmettingen daalde, en de 200 aantikte, zo geweest dat men binnen de 5 dagen op nog slechts enkele tientallen zat.

In Nederland echter zitten we al ruim 2 weken rond de 200, komend van 1200 per dag, dit houdt in dat aanzienlijk minder mensen elkaar (kunnen) besmetten, en je niet op 200 kan blijven hangen, dit tart alle logica.

Waarom valt niemand hierover, evenmin dat IC opnames van maart/april meegenomen worden in mei, bespottelijk!
België zit ook in het complot (steady rond 200), Duitsland ook (steady rond 600), Polen ook (steady rond 400) etc.

Wat lul jij uit je nek man, mijn god. Wanneer wordt het nou eens duidelijk dat niet elk land met elkaar te vergelijken valt in deze crisis.

Hoezo kun jij niet accepteren dat het virus niet is uitgedoofd maar onder controle is?
pi_193353663
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bijzonder veel werk aan de winkel voor de meeste kroegen vrees ik :D

Dat zijn echt vaak gewoon half afgesloten bunkers met alleen aan de voorkant een deur die open kan en misschien een raampje in de keuken :') .
Ja maar evengoed vallen daar gigantische winsten te halen alleen al in het ziekteverzuim.

Want je pakt niet alleen Corona aan ook andere (griep)virussen zullen door betere ventilatie gereduceerd worden.

De vraag is alleen in hoeverre het te realiseren in zowel technisch opzicht als financieel als qua gespecialiseerde bedrijven die dergelijke systemen kunnen aanleggen.

Lijkt me wel een behoorlijk zinvolle investering .
blablablabla
pi_193353669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:24 schreef -0- het volgende:

[..]

Dat is de laatste dagen wel een stuk minder.

Wat je vandaag ziet is dat er relatief veel opnamen zijn geweest op maandag. Dat zou nog te maken kunnen hebben met hemelvaart en het daaropvolgende weekend. Mensen hebben mogelijk hun ziekenhuisgang indien mogelijk enigszins uitgesteld. De cijfers van de dagen daarvoor waren ook opvallend laag met 1 - 4 gevallen per dag.

Het percentage getesten wat besmet blijkt te zijn lag gisteren overigens op 3.3. Dat is positief want dat betekent dat zelfs van de mensen met klachten slechts een klein deel daadwerkelijk corona heeft.

Andere aandoeningen zoals verkoudheidsvirussen en griepvirussen spelen blijkbaar een grotere rol nu.
Dat zijn niet alleen de mensen zelf die dat doen helaas. Zo werkt het zorgstelsel ook in Nederland. Als jij buiten kantooruren (dus weekend, avond/nacht, feestdagen) je met ernstige klachten meldt bij de HA-post is je kans op overlijden significant groter dan overdag doordeweeks.

En dat heeft alles te maken met dat er vaak zoveel mogelijk 'afgehouden' wordt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193353671
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:27 schreef Za het volgende:

[..]

Hoe vaak heb je dat lage aantal ooit voorbij zien komen in de dagelijkse updates?
Nogmaals, welk punt probeer je te maken met dat verhaal over de ic bezetting?
pi_193353675
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:28 schreef Simmertje het volgende:

België zit ook in het complot (steady rond 200), Duitsland ook (steady rond 600), Polen ook (steady rond 400) etc.

Wat lul jij uit je nek man, mijn god. Wanneer wordt het nou eens duidelijk dat niet elk land met elkaar te vergelijken valt in deze crisis.

Hoezo kun jij niet accepteren dat het virus niet is uitgedoofd maar onder controle is?
Check de RIVM dagelijkse 14:00 update van 18 mei svp.

En vergelijk die hiermee:

pi_193353679
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:27 schreef Za het volgende:

[..]

Hoe vaak heb je dat lage aantal ooit voorbij zien komen in de dagelijkse updates?
Dag er voor: zondag 17 mei 108 afgelopen maandag 118

Weekend effect?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193353692
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja maar evengoed vallen daar gigantische winsten te halen alleen al in het ziekteverzuim.

Want je pakt niet alleen Corona aan ook andere (griep)virussen zullen door betere ventilatie gereduceerd worden.

Dat geldt al eeuwen voor elke werkomgeving. Toch is er nauwelijks aandacht voor tot nu toe. het wordt gewoon vooral gezien als kostenpost, want het levert niet direct geld op.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:33:10 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193353701
Je kunt denk ik beter kijken naar het percentage positieve tests dan de absolute aantallen.
pi_193353706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:31 schreef Za het volgende:

[..]

Check de RIVM dagelijkse 14:00 update van 18 mei svp.

En vergelijk die hiermee:

[ afbeelding ]
Ja, het bekende maandag effect? Kijk eens naar 30 maart, 6 april etc.

Je ziet alleen wat je wilt zien vriend, kap daar eens mee.
pi_193353719
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt denk ik beter kijken naar het percentage positieve tests dan de absolute aantallen.
Ook niet echt een graadmeter, er wordt gewoon steeds meer getest, dus dat percentage zakt logischerwijs.
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:36:11 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193353741
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:34 schreef trustychords het volgende:

[..]

Ook niet echt een graadmeter, er wordt gewoon steeds meer getest, dus dat percentage zakt logischerwijs.
The more we learn, the less we know.
pi_193353744
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat geldt al eeuwen voor elke werkomgeving. Toch is er nauwelijks aandacht voor tot nu toe. het wordt gewoon vooral gezien als kostenpost, want het levert niet direct geld op.
Begrijpelijk aan de ene kant aan de andere kant moeten er misschien wel miljarden subsidie heen als het aantoonbaar effectief is. En dan meteen goede ventilatie verplicht stellen met een overheidsdkeurmerk net als dat ooit gedaan is met brandvoorschriften en nooduitgangen, gewoon doorpakken nu.
blablablabla
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:37:08 #59
14505 OProg
A Life in Music
pi_193353751
Als ik me dan vooral iets aan die cijfers afvraag is waarom er gelet op het aantal geregistreerde besmettingen in het begin qua percentage veel meer ziekenhuisopname's stonden.

Eerste aanname is dat er steeds meer milde gevallen getest worden maar ik vraag me vooral af of dat dan de juiste aanname is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193353766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:

Dag er voor: zondag 17 mei 108

Weekend effect?
Maar de update gaf geen 108 aan.
pi_193353772
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:37 schreef OProg het volgende:
Als ik me dan vooral iets aan die cijfers afvraag is waarom er gelet op het aantal geregistreerde besmettingen in het begin qua percentage veel meer ziekenhuisopname's stonden.

Eerste aanname is dat er steeds meer milde gevallen getest worden maar ik vraag me vooral af of dat dan de juiste aanname is.
Misschien omdat de "zwakkere" mensen voorzichtiger zijn geworden terwijl mensen die gezond zijn doorgaan zoals voorheen.
pi_193353789
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:37 schreef OProg het volgende:
Als ik me dan vooral iets aan die cijfers afvraag is waarom er gelet op het aantal geregistreerde besmettingen in het begin qua percentage veel meer ziekenhuisopname's stonden.

Eerste aanname is dat er steeds meer milde gevallen getest worden maar ik vraag me vooral af of dat dan de juiste aanname is.
Er wordt breder getest. Eerst testten ze alleen mensen die echt verdacht waren en met 1 been in het ziekenhuis stonden.
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:42:06 #63
14505 OProg
A Life in Music
pi_193353804
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Er wordt breder getest. Eerst testten ze alleen mensen die echt verdacht waren en met 1 been in het ziekenhuis stonden.
Die aanname heb ik ook maar gewoon gedaan. Het zou ook veel zeggen als je meer weet over bijvoorbeeld de leeftijdsgroep.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193353813
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:39 schreef Za het volgende:

[..]

Maar de update gaf geen 108 aan.
Klopt, daarom staat er bij elke update ook:

quote:
Deze gemelde personen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen dagen vaak nog aangevuld.
Er zit dus verschil tussen de update van 14u en de daadwerkelijke data zoalsdie in de dagen/weken daarna bekend wordt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193353818
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:

Dag er voor: zondag 17 mei 108 afgelopen maandag 118

Weekend effect?
Dag update van het RIVM:

COVID-19: 146 nieuwe besmettingen en 14 doden, totaal 44.141 en 5694
Monique Verlind (DJMO) 18-05-2020 14:18 print
Tot en met 18 mei 10:00 uur zijn er in Nederland in totaal 44.141 COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM, dat is een toename van 146 ten opzichte van gisteren. Van deze gemelde patiënten zijn er tot nu toe 11.579 (+27) opgenomen (geweest) in het ziekenhuis.
COVID-19: 146 nieuwe besmettingen en 14 doden, totaal 44.141 en 5694

Volgens de grafiek van het RIVM waren het er op 18 mei 103.

Waar zijn die andere 43 besmettingen heen?
pi_193353825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:31 schreef Za het volgende:

[..]

Check de RIVM dagelijkse 14:00 update van 18 mei svp.

En vergelijk die hiermee:

[ afbeelding ]
De dagelijkse 14u-update geeft alleen het aantal nieuw weer, maar niet specifiek voor die datum. In de 18 mei-update zijn er 146 nieuwe patiënten gemeld. Maar daar zitten dus ook gevallen bij die in de dagen daarvoor getest zijn. In de grafieken laat men de daadwerkelijke datum zien van testen, ziekenhuisopname of overlijden.
pi_193353827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:

Klopt, daarom staat er bij elke update ook:

Er zit dus verschil tussen de update van 14u en de daadwerkelijke data zoalsdie in de dagen/weken daarna bekend wordt.
We hebben het niet over opgenomen of overleden, maar dagelijkse nieuwe besmettingen gemeld aan het RIVM.
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:44:44 #68
14505 OProg
A Life in Music
pi_193353839
Ik zie trouwens dat NOS, Telegraaf en NRC op zijn gehouden met het sturen van pushberichten hierover.

AD uiteraard niet, maar die sturen ook een pushbericht net dat de jurk van Maxima voor 50 euro bij de H&M is gekocht. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193353854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:44 schreef Za het volgende:

[..]

We hebben het niet over opgenomen of overleden, maar dagelijkse nieuwe besmettingen gemeld aan het RIVM.
Ook daar geld, nieuw binnengekomen medlignen sinds gisteren. Die meldingen kunnen van gisteren zijn, van eergisteren maar ook van 5 dagen terug. Dit is allemaal terug te vinden op de site van de rivm.

Maar ik vraag me al een paar posts af waar je heen aan het sturen bent.
pi_193353864
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:42 schreef Za het volgende:

[..]

Dag update van het RIVM:

COVID-19: 146 nieuwe besmettingen en 14 doden, totaal 44.141 en 5694
Monique Verlind (DJMO) 18-05-2020 14:18 print
Tot en met 18 mei 10:00 uur zijn er in Nederland in totaal 44.141 COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM, dat is een toename van 146 ten opzichte van gisteren. Van deze gemelde patiënten zijn er tot nu toe 11.579 (+27) opgenomen (geweest) in het ziekenhuis.
COVID-19: 146 nieuwe besmettingen en 14 doden, totaal 44.141 en 5694

Volgens de grafiek van het RIVM waren het er op 18 mei 103.

Waar zijn die andere 43 besmettingen heen?
De grafiek geeft de op die dag gemelde besmettingen wat nog kan wijzigen door latere meldingen.

Het bericht van het RIVM bevat het totale aantal meldingen wat op die dag gemeld is inclusief meldingen van dagen daar voor.
pi_193353866
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:46 schreef koemleit het volgende:

[..]

Maar ik vraag me al een paar posts af waar je heen aan het sturen bent.
Waarschijnlijk op het verdoezelen of verdraaien van cijfers.. 8)7
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193353907
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:43 schreef Tourniquet het volgende:

De dagelijkse 14u-update geeft alleen het aantal nieuw weer, maar niet specifiek voor die datum. In de 18 mei-update zijn er 146 nieuwe patiënten gemeld. Maar daar zitten dus ook gevallen bij die in de dagen daarvoor getest zijn. In de grafieken laat men de daadwerkelijke datum zien van testen, ziekenhuisopname of overlijden.
Bij welke dag hoorden die 43 extra besmettingen die niet bij 18 mei hoorden?

De dagen ervoor vielen ook lager uit dan initieel gemeld nl.
pi_193353909
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:43 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De dagelijkse 14u-update geeft alleen het aantal nieuw weer, maar niet specifiek voor die datum. In de 18 mei-update zijn er 146 nieuwe patiënten gemeld. Maar daar zitten dus ook gevallen bij die in de dagen daarvoor getest zijn. In de grafieken laat men de daadwerkelijke datum zien van testen, ziekenhuisopname of overlijden.
Dit inderdaad toch?

Dagelijkse update: alle besmettingen gemeld in de laatste 24 uur, dat kunnen ook meldingen van april zijn die dan pas zijn doorgegeven/geregistreerd.

Grafiek: daadwerkelijke aantal besmettingen gemeld op die dag, en dus ook alleen die dag (geen eerdere meldingen).
pi_193353934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:46 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ook daar geld, nieuw binnengekomen medlignen sinds gisteren. Die meldingen kunnen van gisteren zijn, van eergisteren maar ook van 5 dagen terug. Dit is allemaal terug te vinden op de site van de rivm.

Maar ik vraag me al een paar posts af waar je heen aan het sturen bent.
Het moet een complot zijn, want virus is geheel uitgedoofd. Gevalletje:

pi_193353974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:50 schreef Za het volgende:

[..]

Bij welke dag hoorden die 43 extra besmettingen die niet bij 18 mei hoorden?

De dagen ervoor vielen ook lager uit dan initieel gemeld nl.
Als je het nu nog niet snapt hoe de cijfers tot stand komen, geef ik het op. Misschien dat iemand anders nog kan pogen het uit te leggen.

Nog een laatste toevoeging, er kunnen in de dagelijkse cijfers ook gevallen tussen zitten waarvan de precieze datum van testen/ziekenhuisopname/overlijden nog niet bekend is. Die vind je dan niet terug in de datumgrafiek, maar worden al wel meegeteld in de dagelijkse cijfers.
pi_193354011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:50 schreef Za het volgende:

[..]

Bij welke dag hoorden die 43 extra besmettingen die niet bij 18 mei hoorden?

De dagen ervoor vielen ook lager uit dan initieel gemeld nl.
Yo Z je gaat ff niet zo lekker vandaag maat.
Van de 182 in de afgelopen 24 uur gemelde nieuwe besmettingen zijn er maar 23 van vandaag zelf. 130 zijn er van gister. Dus zeg dat er morgen ook weer 130 bij vandaag worden gerekend. Dan komen we op 153. En dat is dus minder dan die 182.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193354127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:47 schreef magrec het volgende:

De grafiek geeft de op die dag gemelde besmettingen wat nog kan wijzigen door latere meldingen.

Het bericht van het RIVM bevat het totale aantal meldingen wat op die dag gemeld is inclusief meldingen van dagen daar voor.
Wanneer je de updates van rond 18 mei vergelijkt met de grafiek, zijn alle cijfers van rond die datum lager, dus waar horen die teveel gemelde besmettingen bij, een maand terug?
pi_193354149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:00 schreef Da_Sandman het volgende:

Yo Z je gaat ff niet zo lekker vandaag maat.
Van de 182 in de afgelopen 24 uur gemelde nieuwe besmettingen zijn er maar 23 van vandaag zelf. 130 zijn er van gister. Dus zeg dat er morgen ook weer 130 bij vandaag worden gerekend. Dan komen we op 153. En dat is dus minder dan die 182.
Ik ken het principe Da_Sandman, punt is getallen van 103 heeft men nooit gehoord, terwijl die er wel waren.
pi_193354176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:14 schreef Za het volgende:

[..]

Ik ken het principe Da_Sandman, punt is getallen van 103 heeft men nooit gehoord, terwijl die er wel waren.
kerel, of je bent veel slimmer dan ik en ik snap het niet.
Of je kunt totaal niet over brengen wat je bedoelt.
Of je lult in de ruimte.

of je bent een troll
pi_193354215
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:14 schreef Za het volgende:

[..]

Ik ken het principe Da_Sandman, punt is getallen van 103 heeft men nooit gehoord, terwijl die er wel waren.
Ah, hèhè. Je hebt een beetje moeite met duidelijk communiceren, dat is het.
Hoe zie jij voor je dat ze het naar buiten brengen dan? Ik vind 'gemeld in de afgelopen 24 uur' best een eerlijk een duidelijk systeem. Dat de getallen hoger zijn dan wat er daadwerkelijk per dag geregistreerd wordt is denk ik onoverkomelijk. En ook niet zo relevant, of ze nou op 150 gelijk blijven of op 100...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193354381
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:20 schreef Da_Sandman het volgende:

Hoe zie jij voor je dat ze het naar buiten brengen dan? Ik vind 'gemeld in de afgelopen 24 uur' best een eerlijk een duidelijk systeem. Dat de getallen hoger zijn dan wat er daadwerkelijk per dag geregistreerd wordt is denk ik onoverkomelijk. En ook niet zo relevant, of ze nou op 150 gelijk blijven of op 100...
Het is een oneerlijk en slordig systeem gezien de massa achteraf geen grafieken gaat raadplegen en om de oren geslagen wordt met aantallen die soms nog terug te voeren zijn op maanden terug.

Het lijkt mij dat op zijn minst het dagelijks aantal nieuwe besmettingen (hetgeen de discussie was) correct wordt weergegeven.
Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom daarin een vertraging van dagen of weken zou moeten zitten.

Het is van belang dat men een zuiver overzicht heeft en geeft voor nu maar ook voor in de toekomst wanneer er besmettingsbronnen zijn opdat men hierop direct kan anticiperen.
pi_193354505
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:34 schreef Za het volgende:

[..]

Het is een oneerlijk en slordig systeem gezien de massa achteraf geen grafieken gaat raadplegen en om de oren geslagen wordt met aantallen die soms nog terug te voeren zijn op maanden terug.
Die vier besmettingen van maanden terug maken het verschil nou ook weer niet he.

quote:
Het lijkt mij dat op zijn minst het dagelijks aantal nieuwe besmettingen (hetgeen de discussie was) correct wordt weergegeven.
Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom daarin een vertraging van dagen of weken zou moeten zitten.

Het is van belang dat men een zuiver overzicht heeft en geeft voor nu maar ook voor in de toekomst wanneer er besmettingsbronnen zijn opdat men hierop direct kan anticiperen.
Nu draai je het wel om. Er is nu eenmaal domweg vertraging, omdat ziekenhuizen andere dingen te doen hebben dan de administratie. Je kunt er dus voor kiezen om die dan helemaal niet meer te melden, maar juist dan hou je mensen voor de gek omdat je dus besmettingen verzwijgt. Dan kun je al helemaal niet meer over een zuiver overzicht spreken.

Wat zou kunnen is een verduidelijking in de berichtgeving. Dat je er bij gaat vermelden dat van de 182 er 150 daadwerkelijk in de afgelopen 24 uur waren. Of je er ook maar iets mee opschiet waag ik te betwijfelen, maar goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door Da_Sandman op 28-05-2020 15:47:29 ]
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193354774
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:46 schreef Simmertje het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat er nog steeds geen echt zicht is op waar nieuwe besmettingen vooral worden opgelopen. België bijvoorbeeld vandaag weer 257 besmettingen, waar lopen mensen deze op.
126 ervan in woonzorgcentra. En waarschijnlijk worden buiten de WZC slechts 5 a 10% van de gevallen opmerkt, dus lopen er nog duizenden besmette personen rond.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193354824
Is het OMT-advies van deze week al gepost?

Kamerbrief + OMT-advies:

https://www.rijksoverheid(...)m-advies-25-mei-2020

quote:
Het OMT benadrukt dat de effectiviteit van het beleid mede afhangt van de
bereidheid van mensen om zich te laten testen op COVID-19. Alleen indien
mensen zich laten testen kan bron- en contactopsporing uitgevoerd worden
waarmee verdere verspreiding voorkomen kan worden. Het OMT stelt dat gezien
het belang van actueel inzicht in de verspreiding van het virus, het advies om zich
te laten testen bij (milde) klachten niet vrijblijvend kan zijn.

Ten slotte, het OMT signaleert dat werknemers in sommige gevallen financieel
gemotiveerd kunnen zijn om ondanks klachten te blijven werken.
quote:
Het OMT constateert dat het effectieve reproductiegetal momenteel vlak onder of
op de 1 ligt waardoor er – ondanks het naar verwachting lage aantal
besmettingen in de bevolking – beperkte ruimte is voor verdere versoepelingen.
Daar komt bij dat de effecten van de versoepelingen tot nu toe – waaronder het
openen van het primair onderwijs, de kinderopvang en het opheffen van het
verbod op het uitoefenen van contactberoepen – pas vanaf deze week geleidelijk
zichtbaar worden, indien ze optreden. Wat het effect zal zijn van de verdere
versoepelingen per 1 juni, waartoe vorige week besloten is, is onbekend; de
eventuele effecten daarvan zullen vanaf 15 juni geleidelijk zichtbaar worden.
Sportkantines:

quote:
Het OMT ziet geen bezwaar sportkantines te openen – bijv. om de horeca
gelijk te stellen – en adviseert voor sportkantines dezelfde maatregelen te
hanteren als voor de horeca, waarbij extra aandacht moet worden gegeven
door de eigenaar (of uitbater) aan de vele vrijwilligers die in de sportkantines
werkzaam zijn (bijvoorbeeld door het opstellen van een helder protocol).
Het OMT wil wel in herinnering brengen dat de rationale om sportkantines nog
niet te openen gelegen was in het beperken van het aantal contacten, dat
ontstaat als gevolg van het toestaan van sportactiviteiten. Het idee was
immers om mensen buiten het sporten zelf zo min mogelijk bij de
sportgelegenheid te laten vertoeven.
Sportscholen, etc.

quote:
Het OMT heeft een afwegingskader1 vastgesteld ten behoeve van de
heropening van sportscholen, fitnesscentra en andere binnensporten.2 In dit
afwegingskader worden maatregelen gedefinieerd om het risico op overdracht
van SARS-CoV-2 zoveel mogelijk te beperken. Bijvoorbeeld, in een sport- of
fittnesscentrum zijn mensen in soms relatief kleine ruimten intensief aan het
sporten. Hierbij is het noodzakelijk dat er voldoende luchtverversing is, door
een juiste (hoge) ventilatievoud, en bijv. afkoeling die niet berust op
zwenkende ventilatoren. Brancheverenigingen kunnen op basis van dit
afwegingskader de reeds opgestelde sectorspecifieke protocollen verder
aanscherpen. Een nauwkeurige gezondheidscheck (triage) vooraf bij sporters
én bij de medewerkers, het onderling afstand houden en het consequent
opvolgen van hygiënemaatregelen vormen de basis van het beleid.
Samenvattend is er op basis van de literatuur geen exacte risico-inschatting
te maken voor de verspreiding van SARS-CoV-2 door binnensport. Wel is het
aannemelijk dat sport de kans op overdracht van het virus vergroot en dat
het risico van binnensporten groter is dan dat van buitensporten, ook
wanneer men zich aan dezelfde maatregelen houdt. Het OMT concludeert dat
anderhalve meter afstand waarschijnlijk niet in alle gevallen afdoende is om
het risico op overdracht van het virus te voorkomen; dit onderstreept het
belang van een triage vooraf. Momenteel ontbreekt informatie over welke
onderlinge afstand wel afdoende zou zijn.

Uit de simulaties van de effecten van alle versoepelingen blijkt dat de
onzekerheden rond de voorspellingen van de aantallen ziekenhuis- en ICopnames toenemen en niet uit te sluiten is dat de incidentie als gevolg van de
versoepelingen zal stijgen. Het OMT merkt gezien deze onzekerheden op dat
zij geen wetenschappelijk-onderbouwd richtinggevend advies uit kan brengen
tot versoepeling van de maatregelen voor sportscholen/fitnesscentra en
binnensport. Het OMT zal de ontwikkelingen in de verspreiding van het
coronavirus en in de bestrijding ervan nauwgezet volgen en zal niet nalaten
wel een richtinggevend advies uit te brengen als de tussentijdse evaluaties
een snellere versoepeling dan nu in het stappenplan voorgesteld is, mogelijk
maken.

Mocht besloten worden de sportscholen, fitnesscentra en binnensport
vervroegd te openen, dan adviseert het OMT ten minste de maatregelen toe
te passen zoals opgenomen in het afwegingskader en daarbij ook in
beschouwing te nemen 1. het halveren (en waar mogelijk cohorteren) van het
aantal deelnemers, 2. aandacht geven aan goede luchtverversing (maar geen
draaiventilatoren ed.), 3. het tijdelijk vastleggen van de gegevens van
deelnemers, zodat deze gebruikt kunnen worden voor bron- en
contactopsporing mochten zich gevallen voordoen, en 4. het laagdrempelig
testen van medewerkers met klachten.
Sauna's etc.

quote:
In de literatuur wordt behalve een mogelijk cluster gerelateerd aan een badhuis
in Wuhan geen melding gemaakt van een relatie tussen COVID-19 en sauna’s of
wellnesscentra. Uit de informatie die beschikbaar is over de aerodynamica en
verspreiding van SARS-CoV2 in bijzondere omstandigheden (hoge of lage
luchtvochtigheid en hoge temperatuur) is niet af te leiden of anderhalve meter
afstand in het geval van sauna’s en wellnesscentra voldoende is om de risico’s te
minimaliseren.

Het OMT heeft een afwegingskader3 vastgesteld ten behoeve van de heropening
van sauna’s en wellnesscentra. In dit afwegingskader zijn maatregelen
gedefinieerd om zo veilig mogelijk te werken en het risico op overdracht van het
virus te beperken. De sector kan op basis van dit afwegingskader het reeds
opgestelde sectorspecifieke protocol nader uitwerken. Een nauwkeurige
gezondheidscheck (triage) vooraf bij bezoekers én bij de medewerkers, het
onderling afstand houden en consequent opvolgen van hygiënemaatregelen
vormen de basis van het beleid, alsmede een laagdrempelig testbeleid voor
medewerkers met klachten.

Zoals al aangeven blijkt uit de simulaties van de effecten van alle versoepelingen
dat de onzekerheden rond de voorspellingen van de aantallen ziekenhuis- en ICopnames toenemen en er een reële kans is dat de incidentie als gevolg van de
versoepelingen langzaam zal stijgen. Het OMT merkt gezien deze onzekerheden
op dat zij geen wetenschappelijk onderbouwd richtinggevend advies uit kan
brengen tot versoepeling van de maatregelen voor de sauna’s en wellnesscentra.
Het OMT zal de ontwikkelingen in de verspreiding van het coronavirus en in de
bestrijding ervan nauwgezet volgen en zal niet nalaten wel een richtinggevend
advies uit te brengen als de tussentijdse evaluaties een snellere versoepeling dan
nu in het stappenplan voorgesteld is, mogelijk maken.

Mocht besloten worden deze sectoren wel vervroegd te openen, dan adviseert het
OMT om in ieder geval de maatregelen toe te passen zoals opgenomen in het
afwegingskader.
Verlies van reuk en smaak:

quote:
COVID-19-patienten melden een breed palet aan klachten. Het OMT heeft op
basis van een analyse van de beschikbare literatuur de definitie van de
symptomatologie aangepast om vervolgens aan te kunnen geven bij welke
klachten mensen thuis moeten blijven en zich moeten laten testen. De
belangrijkste wijziging is dat naast de klassieke luchtwegklachten ook nietrespiratoire symptomen toegevoegd zijn, waaronder het verlies van reuk en
smaak. De informatie op de websites van het RIVM en de Rijksoverheid zal hierop
aangepast worden.
Zingen en blaasinstrumenten

quote:
Op basis van een analyse van de literatuur en anekdotische berichtgeving in
de media concludeert het OMT dat er onvoldoende inzicht is over het risico op
verspreiding van het virus door geforceerd stemgebruik (zoals zang) en
blaasinstrumenten om tot een definitief oordeel te vormen. Meer inzicht door
o.a. epidemiologisch onderzoek en fylogenetische studies is nodig om de
uitbraken te verklaren. Verder onderzoek moet afgewacht worden voordat
een herbeoordeling kan plaatsvinden.

Voor kinderen tot 12 jaar is er geen reden om zingen binnenshuis in
groepsverband te ontmoedigen.

Voor blaasinstrumenten is er in Duitsland5 een risico-inschatting geschreven
voor veilig musiceren. Ondanks dat deze grotendeels op expert-opinion
gebaseerd is, concludeert het OMT dat deze inzichten goed te verwerken zijn
in een afwegingskader voor het gebruik van blaasinstrumenten in
amateurmuziek en de professionele muziekpraktijk van orkesten.
pi_193354850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:

Het heeft geen enkele zin te speculeren. Vooralsnog is er geen enkel bewijs om aan te nemen dat het virus zich over geruime afstand kan verspreiden door een luchtkanaal. Het kan wel blijven hangen, maar dat is pertinent iets anders.
hoe heeft het virus zich op de cruiseschepen zo kunnen verspreiden. Zou dat dan echt voornamelijk contact infecties geweest zijn?

Ik had wel verwacht dat de wetenschap na 3 maanden er toch wel achter moeten zijn wat de meest voorkomende mogelijkheid van besmetting is.
pi_193354862
Ik kan het (nog) nergens vinden, maar is het verplicht dat de werknemers in de horeca een mondkapje dragen als ze weer open gaan ?
pi_193354873
Afwegingskader binnensport:

quote:
Afstand houden tijdens sport/werk
Het algemene uitgangspunt is 1,5 meter afstand, maar omdat bij niet-individuele sporten niet iedereen
zich op hetzelfde moment met dezelfde snelheid in dezelfde richting beweegt, is meer oppervlak per
sporter nodig. Ook is (theoretisch) meer ruimte per persoon nodig vanwege de aerodynamische4 effecten
van beweging indien onverhoopt en onbedoeld een besmette sporter a- of presymptomatisch zou
sporten. Hoewel er momenteel onvoldoende bewijs is dat het virus, wanneer over langere afstand
verspreid, dan daadwerkelijk infectieus is en tot besmettingen kan leiden5, is wel voldoende aannemelijk
dat de druppelwolken bij sommige vormen van binnensporten grotere afstanden dan 1,5 meter kunnen
afleggen en tot transmissie zouden kunnen leiden. Uit voorzorg wordt daarom geadviseerd om het
normale aantal deelnemers aan een training/les te halveren. Aanvullend:
• Hoe kleiner en hoe vaster de samenstelling van de sportersgroep, hoe minder verspreiding bij een
eventuele a- of presymptomatisch besmette sporter of medewerker en hoe eenvoudiger het
contactonderzoek. Mede-sporters zijn immers volgens het huidige protocol Bron- en
Contactonderzoek COVID-19 overige (niet nauwe) contacten6. Het is daarom wenselijk om sporters
zo veel mogelijk in dezelfde groepssamenstelling te laten sporten en tijdelijk de gegevens van de
deelnemers vast te leggen, door middels de reserveringen bij te houden wie wanneer sportte.
• Beperk het aantal personen in een ruimte. Zorg dat sporters en medewerkers altijd minimaal 1,5
meter afstand kunnen houden tot mensen die niet tot hun gezin/huishouden behoren. De eigen
verantwoordelijkheid van mensen is hier heel belangrijk.
• Spreid sporters door ruimere openingstijden en zorg voor een planning zodat er altijd zo min mogelijk
contact tussen de groepen/lessen is.
• Trainen op maximaal matig-intensief inspanningsniveau is een optie. Onderlinge trainingswedstrijden
(‘potje’) bij indoor contactsporten worden vooralsnog niet gespeeld.
• Toeschouwers worden vooralsnog niet toegelaten.
• Er wordt geen gebruik gemaakt van de kleedkamers en douches: de sporters kleden zich voor en na
de training thuis om.
4 Aerodynamica is de wetenschap die de beweging van gassen beschrijft. 5 De mogelijke rol van aerogene verspreiding van SARS-CoV-2 bij mens-tot-mens transmissie en de bijdrage van
ventilatiesystemen, bijlage bij LCI-richtlijn COVID-19, 18 mei 2020 6 Overige (niet nauwe) contacten zijn personen die langdurig contact (langer dan 15 minuten) hadden met de patiënt op
meer dan 1,5 meter afstand in dezelfde ruimte, bijvoorbeeld op kantoor, in de klas of tijdens vergaderingen.

• Plan een goede aanduiding/looproute etc. zodat zo weinig mogelijk contact tussen personen in
ruimte en tijd ontstaat. Markeer looproutes en geef instructies voor éénrichtingsstroom binnen de
(ruimtes in de) sportfaciliteit (in en uit).
• Laat sporters buiten wachten (met ‘social distancing’) en laat hen niet voor de gereserveerde tijd
naar binnen.
• Beperk het aantal personen in de toiletruimtes, zodat sporters altijd 1,5 meter afstand kunnen
houden. Laat sporters met ‘social distancing’ wachten.
• Bevestig een fysieke (kunststof)barrière, bijvoorbeeld bij balie/kassa/receptie, wanneer de 1,5 meter
afstand niet haalbaar is.
• Geef geen toegang aan sporters in privéruimtes, keuken, omkleedruimtes personeel of kantoor.
• Bij het veilig inrichten van de werkplek en de sportruimte, kan een arbeidshygiënist, na onderzoek op
locatie, de beheerder/eigenaar adviseren over eventuele passende technische en organisatorische
maatregelen, zoals over de toepassing van schermen. De effectiviteit van schermen hangt samen met
de omstandigheden ter plaatse en dit betreft maatwerk.
En nog meer regels hier:

https://www.rijksoverheid(...)ader-binnensport.pdf
pi_193354886
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:10 schreef Enawh het volgende:
Ik kan het (nog) nergens vinden, maar is het verplicht dat de werknemers in de horeca een mondkapje dragen als ze weer open gaan ?
Nee, dat wordt geen verplichting.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193354899
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

hoe heeft het virus zich op de cruiseschepen zo kunnen verspreiden. Zou dat dan echt voornamelijk contact infecties geweest zijn?

Deze video zegt voldoende over zoiets als een buffet op een cruise schip:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193354920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

hoe heeft het virus zich op de cruiseschepen zo kunnen verspreiden. Zou dat dan echt voornamelijk contact infecties geweest zijn?

Ik had wel verwacht dat de wetenschap na 3 maanden er toch wel achter moeten zijn wat de meest voorkomende mogelijkheid van besmetting is.
Op the Diamond Princess werd het virus volgens dit onderzoek niet via aerosolen verspreid:

quote:
Conclusions: We infer that the ship central air conditioning system did not play a role, i.e. the long-range airborne route was absent in the outbreak. Most transmission appears to have occurred through close contact and fomites.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.09.20059113v1

(disclaimer: het artikel is voor zover ik weet, nog niet "peer-reviewed")
pi_193355047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ze kunnen niet eens normaal de buitentemperatuur meten en weergeven. Buiten is het echt veel warmer dan 19 graden. Waarom wordt het wekenlang de temperatuur minder weergegeven dan dat het daadwerkelijk is?
Ben ik de enige die dit ziet en voelt?
ben jij dezelde knakker als die dit gisteren aankaarten :') .
dude :')
pi_193355146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

hoe heeft het virus zich op de cruiseschepen zo kunnen verspreiden. Zou dat dan echt voornamelijk contact infecties geweest zijn?

Ik had wel verwacht dat de wetenschap na 3 maanden er toch wel achter moeten zijn wat de meest voorkomende mogelijkheid van besmetting is.
Met verkoudheden (en ik denk ook met de griep, of met milde griepvarianten) heeft men verschillende vormen van blootstelling uitgetest op vrijwilligers. Dan meet je rechtstreeks wat je wil weten, de kans op besmetting in situatie X. Dat afleiden uit bestaande gevallen is veel moeilijker.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193355153
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:27 schreef koemleit het volgende:

[..]

ben jij dezelde knakker als die dit gisteren aankaarten :') .
dude :')
hey gast, iedereen heeft een meter om de temperatuur te meten. Kijk wat er weergegeven wordt en kijk wat jezelf meet. Dit ook met weersvoorspellingen. Komende weekend wordt er iets van 23 graden verwacht. Ik weet zeker dat het plus minus 30 graden gaat worden. Dit zeg ik op basis van mijn waarnemingen van de afgelopen weken.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193355165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

hey gast, iedereen heeft een meter om de temperatuur te meten. Kijk wat er weergegeven wordt en kijk wat jezelf meet. Dit ook met weersvoorspellingen. Komende weekend wordt er iets van 23 graden verwacht. Ik weet zeker dat het plus minus 30 graden gaat worden. Dit zeg ik op basis van mijn waarnemingen van de afgelopen weken.
Oke Piet Paulusma
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 16:36:32 #96
236264 crew  capricia
pi_193355190
Laten we ontopic gaan. :D
Definitely not CIA
pi_193355194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:34 schreef koemleit het volgende:

[..]

Oke Piet Paulusma
als ze al normaal de actuele temperatuur niet kunnen weergeven, houd ik mijn hart vast m.b.t. dit virus, dat je niet kunt zien, voelen en ruiken.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193355210
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:36 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Laten we ontopic gaan. :D
[/modbreak]
het weer heeft wel een invloed op dit virus, dus het is ontopic
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193355228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:16 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Op the Diamond Princess werd het virus volgens dit onderzoek niet via aerosolen verspreid:
[..]

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.09.20059113v1

(disclaimer: het artikel is voor zover ik weet, nog niet "peer-reviewed")
Bizar dat aerosale verspreiding nog steeds genegeerd/gebagatelliseerd wordt.

Erasmus heeft het onlangs ook aanngetoond met Fretten. Alle schepen,gevangenissen,verzorgingstehuizen.

Blijkbaar heeft iedereen in elkaars gezicht staan hoesten.
pi_193355897
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:53 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Het moet een complot zijn, want virus is geheel uitgedoofd. Gevalletje:

[ afbeelding ]
Had dexe poster hangen in mijn kamer in mijn tienerjaren. In de periode dat X-Files populair was :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193356240
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bizar dat aerosale verspreiding nog steeds genegeerd/gebagatelliseerd wordt.

Erasmus heeft het onlangs ook aanngetoond met Fretten. Alle schepen,gevangenissen,verzorgingstehuizen.

Blijkbaar heeft iedereen in elkaars gezicht staan hoesten.
Ja kan toch. Hoesten, slechte hygiëne, contactbesmettingen (lopend buffet?), geen 1,5m afstand gehouden, etc.

Fretten op 10 cm afstand van elkaar hebben elkaar inderdaad besmet, maar dat is dan ook alles. Nader onderzoek is nodig.

De NOS heeft het artikel van vanochtend (terecht) aangepast. Factcheck Nu.nl:

quote:
Bij de NOS en Welingelichte Kringen viel donderdagochtend te lezen dat kleine hoestdruppeltjes gevaarlijk zijn en voor overdracht van het coronavirus kunnen zorgen. De sites baseerden zich op het onderzoek van de UvA.

Je kunt echter op basis van dit onderzoek niet stellen dat kleine hoestdruppeltjes gevaarlijk zijn. De NOS heeft het artikel inmiddels aangepast.

Wat is onderzocht?
Natuurkundige en hoogleraar Complexe Vloeistoffen aan de UvA Daniel Bonn werkte mee aan dit onderzoek. Hij vertelt dat is onderzocht wat er gebeurt met kleine, door mensen uitgestoten, druppeltjes in goed en slecht geventileerde ruimtes.

Hij legt uit dat ze hebben ontdekt dat hele kleine druppels (zogenoemde aerosolen) die bij hoesten of spreken vrijkomen, tot wel tien minuten in de lucht van een slecht geventileerde ruimte kunnen blijven hangen.

Ventileren zorgt ervoor dat de concentratie van dit soort kleine druppels snel daalt. De onderzoekers ontdekten dat binnen een minuut het aantal kleine druppels in een goed geventileerde ruimte kan zijn gehalveerd.

Wat betekent dit?
Bonn vertelt dat aerosolen nu veel aandacht krijgen, omdat hun rol zou kunnen verklaren waarom veel corona-uitbraken worden gelinkt aan slecht geventileerde ruimtes, zoals openbare toiletten. Aerosolen, die worden uitgestoten door mensen met COVID-19, zouden in deze gevallen een belangrijke oorzaak van besmetting zijn.

Het is volgens Bonn nog onduidelijk hoeveel besmette aerosolen je moet inademen om ziek te worden. Het is dus ook niet bewezen dat je in een slecht geventileerde ruimte zoveel druppels kunt inademen dat je er ziek van wordt. "Dat hebben wij niet onderzocht."

Moleculair viroloog Sander Herfst van het Erasmus MC vertelde bovendien eerder aan NU.nl dat nog niet bewezen is dat aerosolen daadwerkelijk een betekenisvolle rol spelen bij de verspreiding van het coronavirus. Het is wetenschappers nog niet gelukt om intact coronavirus (dat nog besmettelijk is) op te vangen uit de lucht. "Het is op dit moment onduidelijk of mensen wel besmettelijk virus via aerosolen uitstoten."
https://www.nu.nl/nucheck(...)evaar-aerosolen.html

_O_

[ Bericht 2% gewijzigd door houdafstand op 28-05-2020 17:55:01 ]
pi_193356262
Net even de stad (Utrecht) in. Gewoon weer bijna normaal :D

Veel fietsers, mensen in het park, aan het drinken langs het water. Top.

Blij mee. Niet dat bekrompen 1.5 meter gedoe.
Love is in the air!
pi_193356452
Dus het is binnenkort geen bezwaar om op gepaste afstand bij elkaar in de woonkamer de verjaardag van oma te vieren en gezamenlijk heel hard lang zal ze leven te zingen?
.
pi_193356480
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:56 schreef Fer het volgende:
Dus het is binnenkort geen bezwaar om op gepaste afstand bij elkaar in de woonkamer de verjaardag van oma te vieren en gezamenlijk heel hard lang zal ze leven te zingen?
bezwaar voor mij? Van mij mag je.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193356515
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:56 schreef Fer het volgende:
Dus het is binnenkort geen bezwaar om op gepaste afstand bij elkaar in de woonkamer de verjaardag van oma te vieren en gezamenlijk heel hard lang zal ze leven te zingen?
Gewoon doen :)
Love is in the air!
pi_193356646
Ik heb mijn voorlopig laatste rit zonder mondkapje erop zitten. Ergens vind ik het ook niet zo erg. Men houd al helemaal geen rekening meer met de anderhalve meter en dan is die extra (schijn)veiligheid wel mooi meegenomen.
pi_193356681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:42 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Ja kan toch. Hoesten, slechte hygiëne, contactbesmettingen (lopend buffet?), geen 1,5m afstand gehouden, etc.

Fretten op 10 cm afstand van elkaar hebben elkaar inderdaad besmet, maar dat is dan ook alles. Nader onderzoek is nodig.

De NOS heeft het artikel van vanochtend (terecht) aangepast. Factcheck Nu.nl:
[..]

https://www.nu.nl/nucheck(...)evaar-aerosolen.html

_O_
Dat het niet bewezen is betekent niet dat het niet zo is.

Hij geeft nota bene zelf aan dat het niet onderzocht is.

Bizar dat we bijna in juni zitten en we nog steeds weinig weten over het virus.
pi_193356810
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:56 schreef Fer het volgende:
Dus het is binnenkort geen bezwaar om op gepaste afstand bij elkaar in de woonkamer de verjaardag van oma te vieren en gezamenlijk heel hard lang zal ze leven te zingen?
Dat hangt ervanaf hoe gesteld je bent op je oma.

Ik weet nooit wat ik van dit soort vragen nu moet vinden. Heb je nou echt een uitspraak van de overheid nodig om hier zelf een beslissing over te nemen?
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat het niet bewezen is betekent niet dat het niet zo is.

Hij geeft nota bene zelf aan dat het niet onderzocht is.

Bizar dat we bijna in juni zitten en we nog steeds weinig weten over het virus.
Dat is niet zo bizar hoor. Goed wetenschappelijk onderzoek kost gewoon tijd.
pi_193356955
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:08 schreef kilon het volgende:
Ik heb mijn voorlopig laatste rit zonder mondkapje erop zitten. Ergens vind ik het ook niet zo erg. Men houd al helemaal geen rekening meer met de anderhalve meter en dan is die extra (schijn)veiligheid wel mooi meegenomen.
die 1.5m is binnen schijnveiligheid, een mondkapje zeker niet.....maargoed de RIVM heeft nu eenmaal die uitspraak gedaan toen er VEEL te weinig waren en daar kunnen ze nu moeilijk op terug komen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193356982
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat het niet bewezen is betekent niet dat het niet zo is.

Hij geeft nota bene zelf aan dat het niet onderzocht is.

Bizar dat we bijna in juni zitten en we nog steeds weinig weten over het virus.
het valt natuurlijk wel op dat er bij een koor en bij een kerkdienst waar ze wel aan een aantal maatregelen deden gewoon grote clusters zijn onstaan.

bijna de enige manier is via Aerosolen.
zelfde in de nachtclubs in zuid korea.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193356993
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:44 schreef Landgeld het volgende:
Net even de stad (Utrecht) in. Gewoon weer bijna normaal :D

Veel fietsers, mensen in het park, aan het drinken langs het water. Top.

Blij mee. Niet dat bekrompen 1.5 meter gedoe.
Volgens mij is men vergeten hoe druk het normaal is op dit soort dagen. Het is zeker nog nie "weer bijna normaal".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193357017
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:33 schreef Predator40 het volgende:
waar ze wel aan een aantal maatregelen deden gewoon grote clusters zijn onstaan.
Is altijd maar de vraag of de maatregelen echt gerespecteerd zijn.

En ook of er goed geventileerd is. Ook deeltjes groter dan aerosolen kunnen blijven hangen als je niet goed ventileert. 1,5 meter of niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193357025
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:44 schreef Landgeld het volgende:
Net even de stad (Utrecht) in. Gewoon weer bijna normaal :D

Veel fietsers, mensen in het park, aan het drinken langs het water. Top.

Blij mee. Niet dat bekrompen 1.5 meter gedoe.
buiten is het ook niet zo'n probleem.....let maar op als iedereen weer binnen werkt, eet, shopt in het najaar.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 28 mei 2020 @ 18:36:55 #114
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193357038
Kerken zijn nou niet bepaald gebouwd op een goede ventilatie.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193357040
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is altijd maar de vraag of de maatregelen echt gerespecteerd zijn.

En ook of er goed geventileerd is. Ook deeltjes groter dan aerosolen kunnen blijven hangen als je niet goed ventileert. 1,5 meter of niet.
goede ventilatie is nog niet een van de maatregelen op het moment.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193357054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:36 schreef hooibaal het volgende:
Kerken zijn nou niet bepaald gebouwd op een goede ventilatie.
net zoals kantoortuinen, restaurants, OV, sportscholen....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193357066
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Bizar dat we bijna in juni zitten en we nog steeds weinig weten over het virus.
Bizar dat mensen denken dat je in een paar maanden een virus volledig kan doorgronden.

Vrijwel alle (of gewoon alle?) experimentele onderzoeken zijn gedaan met niet-covidpatiënten. Iets met ethische bezwaren enzo. Dan is het lastig te achterhalen hoe het bij dit virus werkt.

Je kunt achteraf gaan kijken wat er gebeurd is onder groepen covidpatiënten (en dan is het gissen naar de precieze omstandigheden). Of je kunt experimenten uitvoeren, maar dan moet je gaan extrapoleren vanuit de artificiële omstandigheden en is het maar de vraag 1) wat het in het echte leven doet en 2) wat dit betekent voor covid-19.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193357091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

goede ventilatie is nog niet een van de maatregelen op het moment.
quote:
3. Zijn aanvullende maatregelen aan ventilatiesystemen in gebouwen noodzakelijk?

Nee, op basis van de huidige inzichten zijn aanpassingen van ventilatiesystemen niet nodig. De geldende richtlijnen en onderhoudsinstructies kunnen worden gevolgd. Het is wel van belang dat er mogelijkheden zijn om te ventileren; goed ventileren is nodig voor het verversen van de lucht en draagt bij aan een prettig en gezond binnenklimaat.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193357113
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

juist, dus het is nog geen maatregel...?!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193357143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

net zoals kantoortuinen, restaurants, OV, sportscholen....
Sportzalen, winkels, cafés, apotheken, supermarkten....
pi_193357204
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:44 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Sportzalen, winkels, cafés, apotheken, supermarkten....
winkels, apotheken en supermarkten ben je vaak maar een paar minuten .....of helemaal niet ( online ) als je slim bent.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:09:26 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193357539
https://nos.nl/artikel/23(...)euw-normaal-los.html

Heerlijk dit soort berichten. Zelfs binnen dit soort instellingen beginnen ze praatjes zat te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193357559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:09 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)euw-normaal-los.html

Heerlijk dit soort berichten. Zelfs binnen dit soort instellingen beginnen ze praatjes zat te worden.
ja heel fijn man:

https://www.telegraaf.nl/(...)ng-corona-zo-zit-het

die aerosolen blijken toch echt een heel groot probleem te zijn....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:12:50 #124
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193357598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:09 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)euw-normaal-los.html

Heerlijk dit soort berichten. Zelfs binnen dit soort instellingen beginnen ze praatjes zat te worden.
Ze roepen alleen op om het anders te noemen, verder verandert dat niets. Maar als mensen daar gelukkiger van worden, vooral doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 19:14:05 #125
249559 crew  Lavenderr
pi_193357615
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:09 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)euw-normaal-los.html

Heerlijk dit soort berichten. Zelfs binnen dit soort instellingen beginnen ze praatjes zat te worden.
Heb ook echt een hekel aan deze term. Gewoon weer normaal doen vind ik mooi genoeg. Want daar komt het uiteindelijk op neer.
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 19:15:31 #126
249559 crew  Lavenderr
pi_193357640
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja heel fijn man:

https://www.telegraaf.nl/(...)ng-corona-zo-zit-het

die aerosolen blijken toch echt een heel groot probleem te zijn....
Blijken of lijken? Men weet het gewoonweg nog niet en gooit steeds een nieuw balletje op.
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:28:37 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193357828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ze roepen alleen op om het anders te noemen, verder verandert dat niets. Maar als mensen daar gelukkiger van worden, vooral doen.
Jij wordt alleen gelukkig als er nog steeds voordeuren dichtgelast worden...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:30:23 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193357857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb ook echt een hekel aan deze term. Gewoon weer normaal doen vind ik mooi genoeg. Want daar komt het uiteindelijk op neer.
Gewoon niet met die gemaakte termen smijten.
Dat is klaar nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193357866
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij wordt alleen gelukkig als er nog steeds voordeuren dichtgelast worden...
en jij word gelukkig als ze alles weer opengooien en je kan leven zoals vorig jaar, zo heeft iedereen wel wat......feit is dat alles opengooien gewoon niet zo slim is gezien de nieuwe clusters.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:48:54 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193358149
Bizar dat mensen zich zo druk maken om de terminologie.
pi_193358213
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:48 schreef Tijn het volgende:
Bizar dat mensen zich zo druk maken om de terminologie.
Druk maken niet echt, maar "het nieuwe normaal" is een irritant iets.
pi_193358238
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:09 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)euw-normaal-los.html

Heerlijk dit soort berichten. Zelfs binnen dit soort instellingen beginnen ze praatjes zat te worden.
Eindelijk eens inderdaad, hier zat ik met smart op te wachten
I'll give you something to do
pi_193358373
wen er maar, het nieuwe normaal tot een oplossing..... :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 20:07:41 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_193358472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:02 schreef Predator40 het volgende:
wen er maar, het nieuwe normaal tot een oplossing..... :D
Nee, waarom aan deze bizarre term wennen?
En een oplossing? Dat is heel moeilijk met een virus. Misschien wel onmogelijk. Dus hoe sneller hoe beter gewoon weer gaan leven zoals we voor dit virus uitbrak deden lijkt mij persoonlijk het beste. Ik vermoed dat de bevolking het op een gegeven moment ook net meer pikt. Dat zie je eigenlijk nu al gebeuren. Ook blijkt nu dat sommige mensen graag anderen aangeven. Waar kennen we dat nog van? Juist. Walgelijk.
pi_193358563
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:07 schreef Lavenderr het volgende:
gewoon weer gaan leven zoals we voor dit virus uitbrak deden lijkt mij persoonlijk het beste
"gewoon weer gaan leven zoals we voor dit virus uitbrak deden lijkt mij persoonlijk het beste"

en dat kan dus gewoon niet.....nogal simpel met een virus wat zo besmettelijk is en waar maximaal 5% misschien antistoffen voor heeft.

oh ja het kan wel .....maar binnen no time liggen de IC's dan weer vol

we moeten gewoon een beetje rekening ermee houden en accepteren dat gewoon niet alles meer kan, niks aan de hand verder.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 20:18:03 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_193358656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"gewoon weer gaan leven zoals we voor dit virus uitbrak deden lijkt mij persoonlijk het beste"

en dat kan dus gewoon niet.....nogal simpel met een virus wat zo besmettelijk is en waar maximaal 5% misschien antistoffen voor heeft.

oh ja het kan wel .....maar binnen no time liggen de IC's dan weer vol
Als je quote, doe het dan goed. Geen cherrypicking.
pi_193358734
Als hooikoorts trouwens daadwerkelijk zorgt voor een betere afweer tegen Corona dan zit ik goed :P

Niet normaal hoeveel pollen er momenteel in de lucht zitten.
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 20:35:54 #138
249559 crew  Lavenderr
pi_193358923
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Als hooikoorts trouwens daadwerkelijk zorgt voor een betere afweer tegen Corona dan zit ik goed :P

Niet normaal hoeveel pollen er momenteel in de lucht zitten.
:D
Jij boft maar ^O^
pi_193358970
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:D
Jij boft maar ^O^
:Y
pi_193359009
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Als hooikoorts trouwens daadwerkelijk zorgt voor een betere afweer tegen Corona dan zit ik goed :P

Niet normaal hoeveel pollen er momenteel in de lucht zitten.
Volgende week moet ik met de trein, zie daar echt wel tegenop, bang voor niesbuien :X
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193359100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:21 schreef JFlip het volgende:

[..]

Dat hangt ervanaf hoe gesteld je bent op je oma.

Ik weet nooit wat ik van dit soort vragen nu moet vinden. Heb je nou echt een uitspraak van de overheid nodig om hier zelf een beslissing over te nemen?
[..]

Dat is niet zo bizar hoor. Goed wetenschappelijk onderzoek kost gewoon tijd.
Ik kan mijn eigen conclusie wel trekken. Maar een aanzienlijk deel van de bevolking niet. Moeten we die maar weer ziek laten worden?

Enige voordeel is dat er eigenlijk nooit echt een harde oorzaak van besmetting gevonden wordt. Dus het zal wel weer op de thuishulp, het lichtknopje of de hoestende buurman achter de schutting zijn.
.
pi_193359136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:40 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Volgende week moet ik met de trein, zie daar echt wel tegenop, bang voor niesbuien :X
Lekker snotteren en niezen in je mondkapje :P
pi_193359512
Hoezo zijn er in Qatar eigenlijk zo weinig doden? 8)7
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Qatar

Geld zat dat, dus aan niet testen zal het niet liggen denk ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193359554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
Hoezo zijn er in Qatar eigenlijk zo weinig doden? 8)7
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Qatar

Geld zat dat, dus aan niet testen zal het niet liggen denk ik.
ben er vorige week nog "geweest" heel kort......wat een hitte daar, niet normaal
30 graden half 7 in de ochtend.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193359556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja heel fijn man:

https://www.telegraaf.nl/(...)ng-corona-zo-zit-het

die aerosolen blijken toch echt een heel groot probleem te zijn....
Loop niet zo te miepen met je aerosolen man. Mijn god...
pi_193359605
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, waarom aan deze bizarre term wennen?
En een oplossing? Dat is heel moeilijk met een virus. Misschien wel onmogelijk. Dus hoe sneller hoe beter gewoon weer gaan leven zoals we voor dit virus uitbrak deden lijkt mij persoonlijk het beste. Ik vermoed dat de bevolking het op een gegeven moment ook net meer pikt. Dat zie je eigenlijk nu al gebeuren. Ook blijkt nu dat sommige mensen graag anderen aangeven. Waar kennen we dat nog van? Juist. Walgelijk.
Wat een debiele vergelijking. Zeg je dat ook over Meld Misdaad Anoniem? Of het Meldpunt Kindermishandeling?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193359694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:13 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Loop niet zo te miepen met je aerosolen man. Mijn god...
Feiten kerel :{
maar lekker blijven ontkennen en dan in oktober weer janken dat de sportschool dicht moet.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:23:09 #148
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193359714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Feiten kerel :{
maar lekker blijven ontkennen en dan in oktober weer janken dat de sportschool dicht moet.
Gaat niet gebeuren
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193359758
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Feiten kerel :{
maar lekker blijven ontkennen en dan in oktober weer janken dat de sportschool dicht moet.
Oktober is oktober. Tot die tijd lekker sporten en terrassen. Mag jij tegen die tijd weer iedereen uitlachen ja?
pi_193359760
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ben er vorige week nog "geweest" heel kort......wat een hitte daar, niet normaal
30 graden half 7 in de ochtend.
Ja, dat zou ik echt niet trekken. Vriend van me werkte ooit in de outback van Australië voor een paar weekjes hekken plaatsen. Slapen in een campertje met een kut airco, 's ochtends 4 á 5 uur beginnen met 30 graden en dan tot een uur of 10/11 met 40 - 45 graden. Had toen na paar dagen zonnesteek gekregen en moest bijna naar het ziekenhuis. Echt idioot maar goed. Toen ie weer beter was had ie gelijk ticket terug naar Nederland gekocht.

Dat was het einde van z'n Australië avontuur. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 21:28:36 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_193359795
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een debiele vergelijking. Zeg je dat ook over Meld Misdaad Anoniem? Of het Meldpunt Kindermishandeling?
Nee. Dat vind ik heel wat anders. dan buren die elkaar verlinken nu met de corona
pi_193359823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren
oh ja NL is anders...... :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:38:53 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193359966
Hoe kan Frankrijk ineens 3300(!) nieuwe cases hebben, terwijl ze er de voorbije dagen telkens maar een paar honderd hadden? Zitten ze daar ook nog administratie van april bij te werken soms? 8)7
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:40:53 #154
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193359999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe kan Frankrijk ineens 3300(!) nieuwe cases hebben, terwijl ze er de voorbije dagen telkens maar een paar honderd hadden? Zitten ze daar ook nog administratie van april bij te werken soms? 8)7
Dat is echt niet goed zeg...
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 21:42:11 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_193360023
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je was heel duidelijk in jouw vergelijking.
[..]

Dat is toch ook zo? Sommige mensen geven buren aan waarvan ze denken dat die meer bezoek hebben dan toegestaan. De vergelijking gaat om hetzelfde idee, al komt dit door een andere oorzaak. Mensen verraden.
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:46:12 #156
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193360069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo? Sommige mensen geven buren aan waarvan ze denken dat die meer bezoek hebben dan toegestaan. De vergelijking gaat om hetzelfde idee, al komt dit door een andere oorzaak. Mensen verraden.
Maar er zit nogal een paar straatlengtes verschil tussen het aangeven van mensen om wat ze zijn (joods) in plaats van om wat ze doen (namelijk de volksgezondheid in gevaar brengen).
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:47:56 #157
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_193360099
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:40 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is echt niet goed zeg...
Maar lekker op vakantie naar Frankrijk deze zomer!
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 21:50:40 #158
249559 crew  Lavenderr
pi_193360138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar er zit nogal een paar straatlengtes verschil tussen het aangeven van mensen om wat ze zijn (joods) in plaats van om wat ze doen (namelijk de volksgezondheid in gevaar brengen).
Tuurlijk! Maar het verraden is hetzelfde.
pi_193360147
PARIS — The number of coronavirus infections in France jumped on the same day the government announced an easing of lockdown rules, but the increase reflected the inclusion of new data rather than a rise in daily infections, the Health Ministry said.

The inclusion of data from a new tracking system boosted the number of confirmed coronavirus cases by 3,325 to 149,071, the biggest increase since a 4,183 increase on May 6, when data from a new laboratory were included.

"The increase compared to yesterday is due to more efficient tracking, not to the epidemiological situation in France," the ministry said in a statement on Thursday.

It said that from now on France would use a new monitoring system that will allow for more complete tracking.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:51:24 #160
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193360148
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

oh ja NL is anders...... :{
Anders dan wat?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193360175
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Anders dan wat?
bijv zuid-korea die nu weer vanalles dicht gooien en het is ook al in andere landen gebeurd.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193360179
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tuurlijk! Maar het verraden is hetzelfde.
Het is het enige wat hetzelfde is. -edit-

[ Bericht 12% gewijzigd door Lavenderr op 28-05-2020 22:12:23 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:57:04 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193360239
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is het enige wat hetzelfde is.
:') Stel je toch niet zo aan man.

[ Bericht 22% gewijzigd door Lavenderr op 28-05-2020 22:12:43 ]
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 21:57:25 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_193360244
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is het enige wat hetzelfde is. En het idee alleen al dat buurtbewoners die anderen aangeven omdat ze de buurt in gevaar brengen net zo slecht zijn als Jodenverraders is ronduit debiel.

En daarmee jouw vergelijking ook. Echt, hoe kan je nu zoiets roepen 8)7
En dat bedoel ik dus. Dat jij me nu wat in de schoenen wilt schuiven vind ik eigenlijk best een beetje min. Het gaat om verraad.
pi_193360290
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat bedoel ik dus. Dat jij me nu wat in de schoenen wilt schuiven vind ik eigenlijk best een beetje min. Het gaat om verraad.
Voor jou is het verraad puur en alleen omdat mensen andere mensen aangeven.

Dus nogmaals: iedereen die Meld Misdaad Anoniem belt en iedereen die een melding bij het Meldpunt Kindermishandeling doet is volgens jou ook een 'verrader'.

-edit, schelden

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 28-05-2020 22:05:53 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193360323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

:') Stel je toch niet zo aan man.
alles is aanstellen tegenwoordig........dat word nog wat :D

dat moet iemand zeggen in de supermarkt als die in me bek staat te hijgen, dan heeft hij wel een probleem.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 22:05:07 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_193360383
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voor jou is het verraad puur en alleen omdat mensen andere mensen aangeven.

Dus nogmaals: iedereen die Meld Misdaad Anoniem belt en iedereen die een melding bij het Meldpunt Kindermishandeling doet is volgens jou ook een 'verrader'.

Je vergelijking is debiel en dat je dat niet inziet is best zwakzinnig.
Dat is dus een leugen. Beter lezen. En nu ben ik er klaar mee. En het gescheld moet je mee ophouden.
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:13:05 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193360550
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

alles is aanstellen tegenwoordig........dat word nog wat :D

dat moet iemand zeggen in de supermarkt als die in me bek staat te hijgen, dan heeft hij wel een probleem.
Waar heb je het nu weer over.
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 22:14:17 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_193360577
quote:
0s.gif
Op donderdag 28 mei 2020 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een debiele vergelijking. Zeg je dat ook over Meld Misdaad Anoniem? Of het Meldpunt Kindermishandeling?

Mijn antwoord:
Nee. Dat vind ik heel wat anders. dan buren die elkaar verlinken nu met de corona
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 22:24:20 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_193360760
En nu weer on topic: corona.
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 23:11:16 #171
236264 crew  capricia
pi_193361474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
quote:
0s.gif
Op donderdag 28 mei 2020 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een debiele vergelijking. Zeg je dat ook over Meld Misdaad Anoniem? Of het Meldpunt Kindermishandeling?

Mijn antwoord:
Nee. Dat vind ik heel wat anders. dan buren die elkaar verlinken nu met de corona
Mmm. Dat is persoonlijk. Ik kan me wel situaties voorstellen waarin ik mijn buren wel zou verlinken.
Iedereen maakt daarbij een persoonlijke afweging.
Definitely not CIA
  donderdag 28 mei 2020 @ 23:29:00 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193361825
https://www.reddit.com/r/(...)atients_likely_have/
https://nltimes.nl/2020/0(...)g-damage-doctor-says

THOUSANDS OF DUTCH COVID-19 PATIENTS LIKELY HAVE PERMANENT LUNG DAMAGE, DOCTOR SAYS

Thousands of Netherlands residents who recovered from Covid-19, the respiratory disease caused by the novel coronavirus, may be left with permanent damage to their lungs, resulting in decreased capacity and more difficulty absorbing oxygen, Leon van den Toorn, pulmonologist chairman of the Dutch association of physicians for pulmonary disease and tuberculosis NVALT, said to newspaper AD.

Many people underestimate the consequences of the coronavirus Van den Toorn said to the newspaper. The virus and the body's response to it can cause permanent damage to the lungs, he said. "In severe cases, a kind of scar formation occurs, we call this lung fibrosis. The lungs shrink and the lung tissue becomes stiffer, making it harder to get enough oxygen."

Van den Toorn expects that "there may be thousands of people in the Netherlands who suffered permanent injury to the lungs from corona". Of the 1,200 Covid-19 patients who so far recovered after admission to intensive care, "almost 100 percent went home with residual damage", he said to AD. And about half of the 6 thousand people who were hospitalized, but did not need intensive care, will have symptoms for years to come.

So far 45,500 people in the Netherlands tested positive for the coronavirus. Many did not get sick enough to need hospital care. In this group, Van den Toorn expects that permanent problems will be less serious, but still possible.

According to Van den Toorn, recovered coronavirus patients who continue to suffer from shortness of breath after a few weeks, or who have a severely reduced exercise capacity, should go see a lung doctor. "There may be a low oxygen level in the blood, which is harmful to the body."

Van de Toorn said the NVALT wants to avoid making the same mistakes with coronavirus that were made with Q fever, an infectious disease that broke out in 2007 and lasted until 2011. Hundreds of people still suffer from serious health problems as a result of Q fever. Prime Minister mark Rutte apologized to them on behalf of the Dutch government in 2017.

"People with a history of corona infection should be monitored closely to see if recovery is complete," Van de Toorn warned. The Dutch Lung Fund is setting up a platform to do just that.
pi_193362528
Interessant document:

Inhoudelijke onderbouwing t.b.v. symptomatologie COVID-19 en consequenties voor testen en maatregelen
Bijlage bij de LCI-richtlijn COVID-19 | Definitief, vastgesteld in OMT 25 mei 2020

https://lci.rivm.nl/onderbouwing-symptomatologie

quote:
Conclusie COVID-19 symptomatologie
Een breed palet aan klachten wordt gemeld bij COVID-19 patiënten, waaronder koorts, koude rillingen, hoesten, algehele malaise, vermoeidheid, algehele pijnklachten, oculaire pijn, spierpijn, hoofdpijn, keelpijn, buikpijn, pijn bij de ademhaling, duizeligheid, neusverkoudheid, kortademigheid, schorre stem, prikkelbaarheid/verwardheid/delier, anorexie/verlies van eetlust, diarree, overgeven, misselijkheid, hyposmie/anosmie, dysgeusie/ageusie, conjuctivitis en verschillende huidafwijkingen. De frequentie waarin deze symptomen worden gemeld wisselt sterk per type cohort.

Concluderend zijn niet alleen de klassieke luchtwegklachten die bij ernstig zieke COVID-19 patiënten gemeld wordt typerend voor het ziektebeeld COVID-19. COVID-9 kenmerkt en onderscheidt zich ook op basis van niet-respiratoire symptomen: anosmie/ageusie, spierpijn, oculaire pijn, algehele malaise, hoofdpijn, vermoeidheid, verminderde eetlust/anorexie, diarree en koorts. De symptomen anosmie/ageusie en koorts zijn daarbij in alle studies onderscheidend, daarnaast wordt ook spierpijn, vermoeidheid en anorexie/verminderde eetlust genoemd.

(...)

Voorstel voor testbeleid en algemene maatregelen
Bij welke symptomen van COVID-19 wordt geadviseerd dat de Nederlander thuis moet blijven, zelf geïnitieerd of door middel van externe triage/gezondheidscheck?
Bij de volgende symptomen wordt geadviseerd dat de Nederlander thuis moet blijven, op basis van de huidige wetenschappelijke literatuur en expert opinion:

Verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn
EN/OF
(licht) hoesten
EN/OF
Plotsteling verlies van geur en/of smaak
EN/OF
Kortademigheid/benauwdheid
EN/OF

Verhoging óf koorts boven de 38 graden

Aangezien het alleen hebben van spierpijn, vermoeidheid, anorexie/verminderde eetlust en/of hoofdpijn voor de algehele populatie waarschijnlijk te weinig specifiek is, zijn deze symptomen alleen van belang in combinatie met een van de vier bovenstaande symptomen.

De symptomen voor thuisisolatie van het hele gezin, indien de index nog niet getest is, zullen niet veranderd worden en blijven koorts en/of benauwdheid.

Bij welke symptomen van COVID-19 wordt geadviseerd dat de Nederlander zich laat testen?
De bovengenoemde symptomen worden gelijkgesteld voor thuisisolatie en testen. Echter, als iemand zich meldt met van een van de overige klachten uit het gehele brede palet aan klachten van COVID-19, dan zal dit waarschijnlijk minder discriminerend zijn voor COVID-19, maar dan kan deze persoon zich ook laten testen.

Bij welke symptomen van COVID-19 wordt geadviseerd dat de contacten van een COVID-19 patiënt zich laten testen?

Aangezien het huidige beleid gefocust is op intensief bron- en contactonderzoek zal een contact van een COVID-19 patiënt laagdrempelig getest worden bij aanwijzingen van een van de klachten uit het gehele brede palet aan klachten van COVID-19. Daaronder wordt dus onder andere verstaan: koorts, koude rillingen, hoesten, algehele malaise, vermoeidheid, algehele pijnklachten, oculaire pijn, spierpijn, hoofdpijn, keelpijn, buikpijn, pijn bij de ademhaling, duizeligheid, neusverkoudheid, kortademigheid, schorre stem, prikkelbaarheid/verwardheid/delier, anorexie/verlies van eetlust, diarree, overgeven, misselijkheid, hyposmie/anosmie, dysgeusie/ageusie, conjuctivitis en verschillende huidafwijkingen.
pi_193362660
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Maar lekker op vakantie naar Frankrijk deze zomer!
Als iedereen het gehad heeft kun jij het niet meer krijgen. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193362667
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:32 schreef houdafstand het volgende:
COVID-9 kenmerkt en onderscheidt zich ook op basis van niet-respiratoire symptomen: (...) algehele malaise,
:D

Dokter: "waar heeft u precies last van?"
Patiënt: "tja, gewoon algehele malaise".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193362697
quote:
Aangezien het huidige beleid gefocust is op intensief bron- en contactonderzoek zal een contact van een COVID-19 patiënt laagdrempelig getest worden bij aanwijzingen van een van de klachten uit het gehele brede palet aan klachten van COVID-19. Daaronder wordt dus onder andere verstaan: koorts, koude rillingen, hoesten, algehele malaise, vermoeidheid, algehele pijnklachten, oculaire pijn, spierpijn, hoofdpijn, keelpijn, buikpijn, pijn bij de ademhaling, duizeligheid, neusverkoudheid, kortademigheid, schorre stem, prikkelbaarheid/verwardheid/delier, anorexie/verlies van eetlust, diarree, overgeven, misselijkheid, hyposmie/anosmie, dysgeusie/ageusie, conjuctivitis en verschillende huidafwijkingen.
Die klachten hebben minimaal 60% van de bevolking af en toe, dus als je denkt dat je iets niet vertrouwd kun je je altijd laten testen. Mijn dochter heeft de afgelopen maanden in een corona-opvanglocatie gewerkt en kreeg de kans zich vorige week te laten testen, uitslag negatief. Ze is inmiddels gestopt met werken in die brandhaard en heeft door de test wel makkelijker ander zorgwerk gevonden.

Het was geen prettig werken daar, het heeft haar mentaal behoorlijk gesloopt, vooral die belachelijke maatregelen dat geen enkel familielid de stervende mocht bijstaan, achter het raam of een telefoon aan het oor drukken van een stervende als hulp met maskers op.

Inhumaan!

[ Bericht 0% gewijzigd door Firuze60 op 29-05-2020 01:07:43 ]
  vrijdag 29 mei 2020 @ 01:52:04 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193362934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, waarom aan deze bizarre term wennen?
En een oplossing? Dat is heel moeilijk met een virus. Misschien wel onmogelijk. Dus hoe sneller hoe beter gewoon weer gaan leven zoals we voor dit virus uitbrak deden lijkt mij persoonlijk het beste. Ik vermoed dat de bevolking het op een gegeven moment ook net meer pikt. Dat zie je eigenlijk nu al gebeuren. Ook blijkt nu dat sommige mensen graag anderen aangeven. Waar kennen we dat nog van? Juist. Walgelijk.
Vooral dat laatste. Om te kotsen.

Dat virus is ook blijkbaar niet uitgeroeid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193363003
Cojona
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193364201
Groepen die continue is close contact met elkaar zijn. Zoals vleesverwerkers die in gezamelijke huizen wonen en verpleeginstellingen waar telkens verschillende medewerkers fysiek/close contact hebben dezelfde patiënten.
.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:20:28 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193364331
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vooral dat laatste. Om te kotsen.

Dat virus is ook blijkbaar niet uitgeroeid.
is ook nooit weggeweest, als jij met een mooie auto thuiskomt zijn de buren de eersten die zich afvragen hoe dat kan en toch maar even bellen :)
pi_193364371
Wel benieuwd naar het binnenklimaat van die slachthuizen. Mss is 't niet zozeer dat arbeidsmigranten dicht op elkaar wonen en werken maar heeft 't met ventilatie, temperatuur en luchtvochtigheid te maken van bv de koelcellen.
pi_193364403
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:25 schreef VacaLoca het volgende:
Wel benieuwd naar het binnenklimaat van die slachthuizen. Mss is 't niet zozeer dat arbeidsmigranten dicht op elkaar wonen en werken maar heeft 't met ventilatie, temperatuur en luchtvochtigheid te maken van bv de koelcellen.
Zeker. Zeer benieuwd inderdaad.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193364597
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 06:52 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

NSB-corona-kliklijn is wat anders dan kindermishandeling doorgeven.

Onhygiënische mensen, het grote gevaar :P, opgeven die te dicht naast elkaar staan.
Maar dat komt dan kennelijk doordat je de ene maatregel wel nuttig vindt en de andere niet...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193364700
Tjonge, het opbellen van de politie als mensen de corona-regels schenden wordt zonder te knipperen even vergeleken met het aangeven joden in de tweede wereldoorlog. Door een moderator.

Kleine escalatie wel in dit topic.
pi_193364870
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tjonge, het opbellen van de politie als mensen de corona-regels schenden wordt zonder te knipperen even vergeleken met het aangeven joden in de tweede wereldoorlog. Door een moderator.

Kleine escalatie wel in dit topic.
De actie zelf op deze manier vergelijken is inderdaad vrij onterecht.
Wat wel zo is - en misschien was dat het punt - is dat mensen nu niet anders zijn dan toen. We kunnen wel schijnheilig doen met z'n allen maar als er nu een WO2 zou zijn dan zou m.i. weer pakweg hetzelfde percentage met bezetters heulen. Misschien zouden dat dezelfde mensen zijn als die nu bellen, niet omdat ze perse slecht zijn maar gevoelig zijn voor autoriteit ofzo, maar misschien ook niet.
I'll give you something to do
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:25:10 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193364913
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:25 schreef VacaLoca het volgende:
Wel benieuwd naar het binnenklimaat van die slachthuizen. Mss is 't niet zozeer dat arbeidsmigranten dicht op elkaar wonen en werken maar heeft 't met ventilatie, temperatuur en luchtvochtigheid te maken van bv de koelcellen.
ik hoop het niet, niet zozeer om die slachterijen maar meer omdat er dan weer een probleem bijkomt
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:28:16 #188
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193364950
Tijd voor een "Het grote SARS-CoV-2 topic is een parodie op Het grote SARS-CoV-2 topic" topic.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193364986
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:20 schreef galantis het volgende:

[..]

De actie zelf op deze manier vergelijken is inderdaad vrij onterecht.
Wat wel zo is - en misschien was dat het punt - is dat mensen nu niet anders zijn dan toen. We kunnen wel schijnheilig doen met z'n allen maar als er nu een WO2 zou zijn dan zou m.i. weer pakweg hetzelfde percentage met bezetters heulen. Misschien zouden dat dezelfde mensen zijn als die nu bellen, niet omdat ze perse slecht zijn maar gevoelig zijn voor autoriteit ofzo, maar misschien ook niet.
Genetisch zijn we ongeveer hetzelfde, maar er is wel toegenomen kennis. Antisemitisme is lang niet zo sterk als het toen was - al zie je het wel weer de kop op steken / zich richten op andere bevolkingsgroepen. Maar ook de vergelijking tussen uitspraken van Wilders/Baudet en nazi's vind ik matig, juist omdat er op cruciale onderdelen verschillen zijn.

De desbetreffende vergelijking heeft echt het niveau van; eet jij wel eens aardappelen? Weet je wie ook wel eens aardappelen at? Adolf Hitler!

Er is echt bijzonder weinig reden om aan te nemen of het dezelfde type mensen zijn. En al was dat het geval, dan deden ze toen iets vreselijks en nu iets waarover je kan discussiëren.
pi_193365063
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tjonge, het opbellen van de politie als mensen de corona-regels schenden wordt zonder te knipperen even vergeleken met het aangeven joden in de tweede wereldoorlog. Door een moderator.

Kleine escalatie wel in dit topic.
Wat is er anders aan? In het begin was ook enkel omdat ze vies waren, omdat men bezorgd was. Niet om ze gelijk massaal af te slachten. :P
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 09:44:07 #191
5428 crew  miss_sly
pi_193365084
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:20 schreef galantis het volgende:

[..]

De actie zelf op deze manier vergelijken is inderdaad vrij onterecht.
Wat wel zo is - en misschien was dat het punt - is dat mensen nu niet anders zijn dan toen. We kunnen wel schijnheilig doen met z'n allen maar als er nu een WO2 zou zijn dan zou m.i. weer pakweg hetzelfde percentage met bezetters heulen. Misschien zouden dat dezelfde mensen zijn als die nu bellen, niet omdat ze perse slecht zijn maar gevoelig zijn voor autoriteit ofzo, maar misschien ook niet.
Of misschien gewoon omdat ze bezorgd, bang en voorzichtig zijn.
In dit topic wordt door een aantal mensen iemand die bezorgd, bang en/of voorzichtig is inderdaad gezien als een asociaal type dat niemand iets gunt, geniet van de lockdown en graag de economie om zeep helpt. En ja, dan zijn zulke vergelijkingen gemakkelijk gemaakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:45:53 #192
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193365102
Ik snap de vergelijking ook wel ergens hoor. @Lavenderr zegt nergens dat het even erg is (situatie rondom de oorlog en Corona bellers), enkel dat het een overeenkomst heeft: mensen die anderen erbij willen lappen. Dat is ook gewoon zo, toch. Als er echt gezegd zou worden door iemand dat het verklikken van een Corona overtreder net zo erg is als de verklikkers van toentertijd dan zou ik dat wel een rare uitspraak vinden ja, maar dat lees ik in ieder geval niet terug. Ik zie vooral dat er woorden verdraaid worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:48:37 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193365125
Testuitslagen van gisteren zijn hier in BG binnen. Van de 1730 mensen klachten waren er slechts 8 besmet.

Vanaf 1 juni geen 14-daagse quarantaine meer voor inwoners uit de EU + Servië en Noord-Macedonië met uitzondering van een achttal landen. In tegenstelling tot voorheen behoort Nederland hier niet meer bij.

Maskerplicht binnendeurs blijft wel bestaan, met een uitzonderingsregel voor horeca.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:54:44 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193365202
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap de vergelijking ook wel ergens hoor. @:Lavenderr zegt nergens dat het even erg is (situatie rondom de oorlog en Corona bellers), enkel dat het een overeenkomst heeft: mensen die anderen erbij willen lappen. Dat is ook gewoon zo, toch. Als er echt gezegd zou worden door iemand dat het verklikken van een Corona overtreder net zo erg is als de verklikkers van toentertijd dan zou ik dat wel een rare uitspraak vinden ja, maar dat lees ik in ieder geval niet terug. Ik zie vooral dat er woorden verdraaid worden.
Mwoah, mensen met een bepaalde religie erbij lappen omdat een vreemde mogendheid als bezetter dit wenst of tuig erbij lappen dat overduidelijke door de overheid opgelegde regels die ingesteld zijn omdat er een pandemie heerst die voor een 100k doden in je land kan zorgen.

Sowieso raar dat mensen die zelf iets aan de laars lappen janken over gelapt te worden :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:54:58 #195
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193365205
Moest gisteren toch even flink strijden tegen die kriebel in m'n keel in de supermarkt. Kan daar natuurlijk niet hardop staan hoesten :X
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193365511
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:54 schreef PzKpfw het volgende:
Moest gisteren toch even flink strijden tegen die kriebel in m'n keel in de supermarkt. Kan daar natuurlijk niet hardop staan hoesten :X
Niet zo panisch man..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:22:51 #197
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193365622
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet zo panisch man..
Waar je maak je dat dan uit op :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193365681
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:22 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Waar je maak je dat dan uit op :')
Dat je je hoest inhoud omdat je denkt 'niet hardop te kunnen hoesten' in een supermarkt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193365743
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:54 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Mwoah, mensen met een bepaalde religie erbij lappen omdat een vreemde mogendheid als bezetter dit wenst of tuig erbij lappen dat overduidelijke door de overheid opgelegde regels die ingesteld zijn omdat er een pandemie heerst die voor een 100k doden in je land kan zorgen.

Sowieso raar dat mensen die zelf iets aan de laars lappen janken over gelapt te worden :+
Die pandemie is voorkomen door die 3 jongens aan te geven die tegen een bal trappen. :P
pi_193365783
Zelfs belastingontduikers aangeven wordt op dit soort fora vergeleken met de NSB. Raar volk.
pi_193365855
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als gaat bellen naar een overheid die op dat moment basale burgerrechten in gevaar laat brengen en ook nog eens geen respect heeft voor de huisvrede om juist die dingen te kunnen bekrachtigen, ben je aan het collaboreren.

Wat er ook gaande is in de wereld, een overheid heeft geen enkel recht om achter de voordeur te controleren en het stemvee te bespioneren in hun privesfeer.

Daar hebben we de grondwet voor die met voeten getreden werd. Help je daarbij mee, is er gewoon iets niet goed met je.
Het gaat om het aangeven van mensen die de regels overtreden, in algemene zin. Dat achter de voordeur haal jij er steeds bij.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 10:43:28 #202
5428 crew  miss_sly
pi_193365913
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als gaat bellen naar een overheid die op dat moment basale burgerrechten in gevaar laat brengen en ook nog eens geen respect heeft voor de huisvrede om juist die dingen te kunnen bekrachtigen, ben je aan het collaboreren.

Wat er ook gaande is in de wereld, een overheid heeft geen enkel recht om achter de voordeur te controleren en het stemvee te bespioneren in hun privesfeer.

Daar hebben we de grondwet voor die met voeten getreden werd. Help je daarbij mee, is er gewoon iets niet goed met je.
Dus Vereniging Martijn mag prima in de privésfeer vergaderen en elkaar goede tips geven, zolang ze dat maar achter de voordeur doen?

En vast even een disclaimer: nee, dat is geen vergelijking op zich, maar om aan te geven dat het niet zwart-wit is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:55:02 #203
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193366038
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat je je hoest inhoud omdat je denkt 'niet hardop te kunnen hoesten' in een supermarkt.
Als je met zulke klachten eigenlijk geacht wordt thuis te blijven...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193366049
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Als je met zulke klachten eigenlijk geacht wordt thuis te blijven...
Wassen neus..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:00:26 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193366095
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Als je met zulke klachten eigenlijk geacht wordt thuis te blijven...
Aanhoudende hoest of gewoon een enkele kriebel in de keel is wel een verschil natuurlijk.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:15:12 #206
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193366276
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Aanhoudende hoest of gewoon een enkele kriebel in de keel is wel een verschil natuurlijk.
Loop er al wel een aantal dagen mee rond natuurlijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:21:31 #207
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193366379
Dit gebeurt er als je te snel bent met het loslaten van allerlei noodzakelijke beperkingen:

quote:
In Zuid-Korea moeten ruim tweehonderd scholen weer dicht, enkele dagen nadat ze de deuren weer hadden geopend. Aanleiding is een uitbraak van het coronavirus in een distributiecentrum ten westen van de hoofdstad Seoul. In een etmaal tijd werden 56 mensen positief getest. De autoriteiten maken zich zorgen omdat de infecties in de buurt van een dichtbevolkt gebied zijn vastgesteld.

Uit voorzorg moeten 251 scholen in de regio dicht. Honderden andere die vanwege corona nog gesloten waren, moeten vooralsnog dichtblijven. Ook worden Zuid-Koreanen opgeroepen om zich beter aan de afstandsregels te houden.

Parken en musea in de regio van Seoul gaan dicht en mensen krijgen het advies om drukke plekken te mijden.

Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:24:34 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193366439
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:21 schreef hooibaal het volgende:
Dit gebeurt er als je te snel bent met het loslaten van allerlei noodzakelijke beperkingen:
[..]

Als je elke keer als er ergens een clustertje besmettingen is meteen honderden scholen etc weer gaat sluiten wordt het inderdaad nooit wat.
pi_193366547
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:21 schreef hooibaal het volgende:
Dit gebeurt er als je te snel bent met het loslaten van allerlei noodzakelijke beperkingen:
[..]

Ja die hebben ook geen goed immuunsysteem omdat ze altijd rondlopen met van die mondkapjes.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:30:45 #210
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193366559
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je elke keer als er ergens een clustertje besmettingen is meteen honderden scholen etc weer gaat sluiten wordt het inderdaad nooit wat.
Dat is nodig om een grote nieuwe uitbraak te voorkomen en zo snel mogelijk in te dammen. Alleen als dat vaak en veel nodig is, dan waren de versoepelingen dus te vroeg. Van die knipperlichtopeningen geven heel veel onrust.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193366825
vanranstmarc twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 08:20:48 Deze epidemische curve is met succes naar beneden gehaald, dankzij enorme inspanningen van iedereen.
Nu komen we in de fase waarin de betweters weer boven water komen en alles achteraf beter blijken te weten en vanalles gaan verwijten aan de experten.
Zo gaat dat altijd. https://t.co/vP5IC5F0UP reageer retweet
Gaat over Maurice de Hont en consorten.
pi_193366907
Slachterij Van Rooi Meat gesloten vanwege corona

Slachterij Van Rooi Meat in Helmond (N.-Br.) is in ieder geval tot en met aanstaande dinsdag dicht.
Dat besluit heeft de Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost donderdagavond genomen. Uit een steekproef door de GGD onder 130 mensen medewerkers, zijn 21 medewerkers positief getest op het coronavirus (16%). Volgens de Veiligheidsregio geven de testresultaten aan dat het risico bestaat dat het betreffende bedrijf een brandhaard is of op korte termijn kan worden van het virus. De steekproef werd uitgevoerd naar aanleiding van 3 positieve testen onder 43 medewerkers van de NVWA en KDS.

Huisgenoten ook 2 weken in quarantaine
De NVWA en KDS hebben aangegeven dat hun medewerkers de komende dagen uit voorzorg niet werken op het bedrijf. “Voor hen en voor alle andere medewerkers geldt dat werkzaamheden pas hervat kunnen worden als dat veilig is”, aldus de Veiligheidsregio. Wanneer dat is, is nog niet duidelijk. Bij Van Rooi werken ongeveer 1.700 mensen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:58:21 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193367005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus Vereniging Martijn mag prima in de privésfeer vergaderen en elkaar goede tips geven, zolang ze dat maar achter de voordeur doen?

En vast even een disclaimer: nee, dat is geen vergelijking op zich, maar om aan te geven dat het niet zwart-wit is.
Ah, het almachtige argument van 'kinderporno', kan je er nog 'criminaliteit' bij stoppen? Dan klink je namelijk net zo als hirsch ballin, opstelten/teeven, steur, ollongren en grabberhause. Ofwel zo'n beetje alle laatste ministers van justitie en engnekken van de laatste jaren.
Die kregen ook een harde als ze met die smoes konden dwepen om privacy beperkende ideeën af te dwingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193367203
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:21 schreef hooibaal het volgende:
Dit gebeurt er als je te snel bent met het loslaten van allerlei noodzakelijke beperkingen:
[..]

Is niks man, stel paniekzaaiers daar. Bij 50 besmettingen dan mogen zelfs de discotheken hier open.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:16:02 #215
5428 crew  miss_sly
pi_193367282
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, het almachtige argument van 'kinderporno', kan je er nog 'criminaliteit' bij stoppen? Dan klink je namelijk net zo als hirsch ballin, opstelten/teeven, steur, ollongren en grabberhause. Ofwel zo'n beetje alle laatste ministers van justitie en engnekken van de laatste jaren.
Die kregen ook een harde als ze met die smoes konden dwepen om privacy beperkende ideeën af te dwingen.
De strekking is dat het simpele feit dat iets 'achter de voordeur' plaatsvindt niet betekent dat het dus allemaal moet kunnen en mogen.

Als jij daar dit aan vast wil koppelen, by all means. Ik had eigenlijk niet anders verwacht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:19:39 #216
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193367340
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:20 schreef galantis het volgende:

[..]

De actie zelf op deze manier vergelijken is inderdaad vrij onterecht.
Wat wel zo is - en misschien was dat het punt - is dat mensen nu niet anders zijn dan toen. We kunnen wel schijnheilig doen met z'n allen maar als er nu een WO2 zou zijn dan zou m.i. weer pakweg hetzelfde percentage met bezetters heulen. Misschien zouden dat dezelfde mensen zijn als die nu bellen, niet omdat ze perse slecht zijn maar gevoelig zijn voor autoriteit ofzo, maar misschien ook niet.
Dus we vergelijken niet de acties maar de mensen zelf :P

Nee stukken beter.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:22:48 #217
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193367387
Ik zou zelf niet zo snel mensen gaan melden nu. Maar zelf bedenken welke regels je wel en niet gaat volgen zorgt we voor een vertraagde afbouwing van de regels en is alleen daarom al kut voor je landgenoten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193367406
In België had midden mei 4.7% van de bloeddonors antilichamen tegen het virus. Dat is hetzelfde percentage als 4 weken eerder.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:23:45 #219
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193367407
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:22 schreef Fretwork het volgende:
Ik zou zelf niet zo snel mensen gaan melden nu. Maar zelf bedenken welke regels je wel en niet gaat volgen zorgt we voor een vertraagde afbouwing van de regels en is alleen daarom al kut voor je landgenoten.
Dat je de kans voor anderen om corona op te lopen groter maakt is ook kut voor je landgenoten :')
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:24:10 #220
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193367414
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:23 schreef crystal_meth het volgende:
In België had midden mei 4.7% van de bloeddonors antilichamen tegen het virus. Dat is hetzelfde percentage als 4 weken eerder.
Dat schiet niet echt op -O-
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:25:24 #221
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193367433
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat schiet niet echt op -O-
Logisch als je iedereen in lockdown laat, dan verspreid het virus nauwelijks.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:26:35 #222
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193367461
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat je de kans voor anderen om corona op te lopen groter maakt is ook kut voor je landgenoten :')
Dat loopt natuurlijk hand in hand.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:29:12 #223
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193367519
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dat loopt natuurlijk hand in hand.
Ja, maar het is wel typerend dat je 'dingen kunnen doen' belangrijker vindt dan de volksgezondheid.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:29:16 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193367521
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:25 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Logisch als je iedereen in lockdown laat, dan verspreid het virus nauwelijks.
Want Nederland ligt bergen hoger en andere lockdownlanden even laag of nog lager.

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193367549
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dus we vergelijken niet de acties maar de mensen zelf :P

Nee stukken beter.
Hey ik probeer slechts wat nuance aan te brengen. Alles voor de harmonie O+
I'll give you something to do
pi_193367579
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:29 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, maar het is wel typerend dat je 'dingen kunnen doen' belangrijker vindt dan de volksgezondheid.
Ieder zijn eigen ding he.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:35:13 #227
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193367622
Overigens gaan de cafe's in België de 8e juni weer open.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193367629
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ieder zijn eigen ding he.
zolang je anderen niet kan besmetten prima .....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193367653
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ja die hebben ook geen goed immuunsysteem omdat ze altijd rondlopen met van die mondkapjes.
Bron ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:37:49 #230
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193367657
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:29 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Want Nederland ligt bergen hoger en andere lockdownlanden even laag of nog lager.

:')
Zweden zat eind april al op 7,3%. Van Nederland zijn er geen actuele cijfers, Sanquin heeft na het eerste onderzoek niets meer bekend gemaakt.

https://www.theguardian.c(...)y-sweden-coronavirus

Belgie dus pas 4,7%. Gelijk aan 4 weken eerder, daar ging mijn reactie over.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193367682
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:35 schreef Pumpalov het volgende:
Overigens gaan de cafe's in België de 8e juni weer open.
Ten vroegste op 8 juni.
quote:
Het overlegcomité van de verschillende regeringen van ons land buigt zich vandaag vanaf 18 uur over de horecasector en het toerisme. Dat heeft het kabinet van Waals minister-president Elio Di Rupo (PS) bevestigd. In de exitstrategie is de mogelijke heropening van de horeca gepland voor de derde fase, die op 8 juni ingaat.

Beleidsverantwoordelijken hebben de voorbije dagen met sector overlegd over een plan voor de horeca, maar dat is nog niet afgeklopt. Vroeger dan de voorziene datum van 8 juni zullen restaurants en cafés niet opengaan, zei minister van Economie Nathalie Muylle (CD&V) woensdag nog in de Kamercommissie. Maar mogelijk komt er vroeger al duidelijkheid.

In principe komt de Nationale Veiligheidsraad pas op 3 juni bij elkaar om knopen door te hakken. Maar het is niet uitgesloten dat er al vroeger duidelijkheid komt, zodat de sector zich tijdig kan voorbereiden, liet ook minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V) eerder verstaan.
Bron: De Standaard
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:41:24 #232
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193367698
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zweden zat eind april al op 7,3%. Van Nederland zijn er geen actuele cijfers, Sanquin heeft na het eerste onderzoek niets meer bekend gemaakt.

https://www.theguardian.c(...)y-sweden-coronavirus

Belgie dus pas 4,7%. Gelijk aan 4 weken eerder, daar ging mijn reactie over.
Waarvan zo ongeveer allemaal rond de metropool Stockholm, stijgt hun dodenaantal nog steeds flink,bbegint het nu in Jämtland en Vasternörland uit de klauwen te lopen én hebben ze alsnog gigantische economische schade met als bonus het hoogste aantal doden per capita en zijn ze technisch gezien niet veel verder dan de Belgjes. Hoera _O_

Maar je weet zelf natuurlijk ook wel dat landen die weinig tot geen overeenkomsten hebben vergelijken geen zin heeft, toch? Toch??????
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:43:55 #233
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193367720
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:29 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, maar het is wel typerend dat je 'dingen kunnen doen' belangrijker vindt dan de volksgezondheid.
Nou, ik niet hoor.
Maar de mensen die regel na regel aan de laars lappen om weer samen dronken te kunnen worden wel. En werken daarmee zichzelf tegen.

Overigens ben ik van mening dat je met veel van deze regels pas je medemens wat aandoet als de piek te hoog wordt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:44:47 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193367726
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zweden zat eind april al op 7,3%. Van Nederland zijn er geen actuele cijfers, Sanquin heeft na het eerste onderzoek niets meer bekend gemaakt.

https://www.theguardian.c(...)y-sweden-coronavirus

Belgie dus pas 4,7%. Gelijk aan 4 weken eerder, daar ging mijn reactie over.
Waarvan zo ongeveer allemaal rond de metropool Stockholm, stijgt hun dodenaantal nog steeds flink,bbegint het nu in Jämtland en Vasternörland uit de klauwen te lopen én hebben ze alsnog gigantische economische schade met als bonus het hoogste aantal doden per capita en zijn ze technisch gezien niet veel verder dan de Belgjes. Hoera _O_

Maar je weet zelf natuurlijk ook wel dat landen die weinig tot geen overeenkomsten hebben vergelijken geen zin heeft, toch? Toch??????
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ten vroegste op 8 juni.
[..]

Bron: De Standaard
8 juni is 99% zeker, mits er geen opleving van het aantal gevallen komt. In de politieke wandelgangen al langer bekend en heb het vandaag tussen neus en lippen ook van een politiecommissaris waar ik wegens werkzaamheden veel contact mee heb begrepen.

Edit : de Morgen meldt het ook maar artikel is exclusief voor abonnees.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193367768
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:44 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Waarvan zo ongeveer allemaal rond de metropool Stockholm, stijgt hun dodenaantal nog steeds flink,bbegint het nu in Jämtland en Vasternörland uit de klauwen te lopen én hebben ze alsnog gigantische economische schade met als bonus het hoogste aantal doden per capita en zijn ze technisch gezien niet veel verder dan de Belgjes. Hoera _O_

[..]
Dat betrof het aantal "nieuwe" doden per capita, één of twee weken geleden. Niet het totaal aantal doden per capita.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:57:42 #236
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193367852
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat betrof het aantal "nieuwe" doden per capita, één of twee weken geleden. Niet het totaal aantal doden per capita.
Feit is dat het in Zweden helemaal niet goed gaat, hoe je er ook naar kijkt.
pi_193367913
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]
zolang je anderen niet kan besmetten prima .....

Dan moet je niet naar buiten gaan. Zou wat zijn zeg rondlopen in oorlogsgebied en achteraf gaan zeuren als je een kogel op je kop krijgt. Als je het nog kan navertellen dan. :)
pi_193367968
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:03 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dan moet je niet naar buiten gaan. Zou wat zijn zeg rondlopen in oorlogsgebied en achteraf gaan zeuren als je een kogel op je kop krijgt. Als je het nog kan navertellen dan. :)
gewoon de regels volgen....niks aan de hand verder en dan mag gewoon iedereen naar buiten.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:10:51 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193368006
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zweden zat eind april al op 7,3%. Van Nederland zijn er geen actuele cijfers, Sanquin heeft na het eerste onderzoek niets meer bekend gemaakt.

https://www.theguardian.c(...)y-sweden-coronavirus

Belgie dus pas 4,7%. Gelijk aan 4 weken eerder, daar ging mijn reactie over.
Stockholm is niet heel Zweden
pi_193368017
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:23 schreef crystal_meth het volgende:
In België had midden mei 4.7% van de bloeddonors antilichamen tegen het virus. Dat is hetzelfde percentage als 4 weken eerder.
Het virus is uitgedoofd.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:14:39 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193368057
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Feit is dat het in Zweden helemaal niet goed gaat, hoe je er ook naar kijkt.
lijkt me gewoon te vroeg om te beoordelen, bij hun zijn er wat meer ouderen snel dood gegaan dan hier maar dat betekent niet ze hier al veilig zijn.
pi_193368119
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gewoon de regels volgen....niks aan de hand verder en dan mag gewoon iedereen naar buiten.
En naar binnen :) (waar je hiervoor ook naar binnen mocht)
pi_193368224
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:11 schreef Za het volgende:

[..]

Het virus is uitgedoofd.
bron?? in zuid korea weken lang onder de 10 cases per dag.....en nu gaat het toch weer flink omhoog. in NL zitten we rond de 200 cases per dag met VEEL minder testen, hoezo uitgedoofd ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:29:51 #244
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193368281
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

bron?? in zuid korea weken lang onder de 10 cases per dag.....en nu gaat het toch weer flink omhoog. in NL zitten we rond de 200 cases per dag met VEEL minder testen, hoezo uitgedoofd ?
idd, uitgedoofd of cijfers die daarom op wijzen is gewoon nepperij/de flessen/valse voorstelling geven.
nu kan je je pas laten testen, had al 3 mnd eerder moeten gebeuren
pi_193368477
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

idd, uitgedoofd of cijfers die daarom op wijzen is gewoon nepperij/de flessen/valse voorstelling geven.
nu kan je je pas laten testen, had al 3 mnd eerder moeten gebeuren
juist, ik hoop echt dat het virus uitdooft maar dat gaat niet zomaar gebeuren, vooral niet nu alles weer versoepeld gaat worden, sportscholen, restaurants, vakantievluchten, werkgevers die medewerkers weer naar kantoor roepen....etc etc en er zijn al genoeg voorbeelden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193368510
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gewoon de regels volgen....niks aan de hand verder en dan mag gewoon iedereen naar buiten.
Het is overigens niet zo dat wanneer je alle regels volgt het risico 0 is.
pi_193368515
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik hoop het niet, niet zozeer om die slachterijen maar meer omdat er dan weer een probleem bijkomt
Nouja komt er niet bij maar wordt dan beter geïdentificeerd waardoor we gerichter kunnen zijn met maatregelen.
pi_193368530
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

bron?? in zuid korea weken lang onder de 10 cases per dag.....en nu gaat het toch weer flink omhoog. in NL zitten we rond de 200 cases per dag met VEEL minder testen, hoezo uitgedoofd ?
Stelt gewoon niks voor. Heb gisteren een onderzoek gevonden uit januari dat aerosolen ook geen rol spelen. We kunnen gewoon weer verder leven. Binnen én buiten.
pi_193368539
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het is overigens niet zo dat wanneer je alle regels volgt het risico 0 is.
Nee dat lijken sommigen idd vrij stupide te denken.

Het virus stelt de regels niet op, die is onveranderd een virus.

Versoepelen maatregelen heeft te maken met calculated risks. Dat je weer naar de bios kan betekent niet dat het virus dan zoiets heeft van die mensen daar ga ik niet besmetten want die mogen daar zijn.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:49:54 #250
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193368619
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het is overigens niet zo dat wanneer je alle regels volgt het risico 0 is.
Nee, maar wel veel kleiner.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193368647
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, maar wel veel kleiner.
Ja, maar dus niet automatisch 'niets aan de hand' vanuit het bericht wat ik quote.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:58:00 #252
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193368718
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:44 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Waarvan zo ongeveer allemaal rond de metropool Stockholm, stijgt hun dodenaantal nog steeds flink,bbegint het nu in Jämtland en Vasternörland uit de klauwen te lopen én hebben ze alsnog gigantische economische schade met als bonus het hoogste aantal doden per capita en zijn ze technisch gezien niet veel verder dan de Belgjes. Hoera _O_

Maar je weet zelf natuurlijk ook wel dat landen die weinig tot geen overeenkomsten hebben vergelijken geen zin heeft, toch? Toch??????
[..]

8 juni is 99% zeker, mits er geen opleving van het aantal gevallen komt. In de politieke wandelgangen al langer bekend en heb het vandaag tussen neus en lippen ook van een politiecommissaris waar ik wegens werkzaamheden veel contact mee heb begrepen.

Edit : de Morgen meldt het ook maar artikel is exclusief voor abonnees.
Lees mijn post nog maar een paar keer tot je hem wel begrijpt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:09:20 #253
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193368878
Geen idee of het al gepost is, maar:

quote:
Sterftecijfer opnieuw lager dan gebruikelijk
De sterfte van vorige week lag voor de tweede week op rij onder het niveau van wat gebruikelijk zou zijn in deze periode, zo meldt het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). Het aantal overledenen wordt geschat op 2.750, terwijl de verwachting was dat 2.807 mensen zouden sterven zonder corona-epidemie.

Het CBS heeft het verwachte aantal overledenen geschat op basis van het aantal overledenen in de voorafgaande weken en dat aantal gecorrigeerd naar seizoensgebonden factoren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193368889
Positief geteste personen

46.126* (+176)

Ziekenhuisopnames

11.722 (+9)

Overleden personen

5.931** (+28)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193368899
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:26 schreef Predator40 het volgende:

bron?? in zuid korea weken lang onder de 10 cases per dag.....en nu gaat het toch weer flink omhoog. in NL zitten we rond de 200 cases per dag met VEEL minder testen, hoezo uitgedoofd ?
Aantal personen met antistoffen al 1 maand gelijk = virus is uitgedoofd.

Wanneer men straks weer massaal in het vliegtuig stapt wordt het waarschijnlijk een ander verhaal en krijg je quarantaine shit, ingebrachte besmettingen, uitbraken na bezoeken aan bepaalde landen, door hutje mutje zitten in vliegtuigen etc.

Ik vrees met name voor landen die afhankelijk zijn van toerisme, genoodzaakt zijn hun land te laten overspoelen met toeristen en straks geen enkele capaciteit hebben de boel medisch te ondervangen wanneer er uitbraken zijn onder de lokale bevolking.
pi_193368928
Goed nieuws om het weekend mee in te gaan.
Kun je wel een flesje op poppen! *O*
Go hard or go home
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 14:14:34 #257
249559 crew  Lavenderr
pi_193368962
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:12 schreef Noek het volgende:
Goed nieuws om het weekend mee in te gaan.
Kun je wel een flesje op poppen! *O*
Ja, lekker ;) kunnen we goed gebruiken *O*
pi_193368964
Oh Hans weer 28 cojona doden!!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 14:20:30 #259
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193369045

Rheden opvallend
pi_193369060
Schouwtje-D is toe te schrijven aan een 'uitbraak' in een zorginstelling https://www.pzc.nl/schouw(...)ers-besmet~a6ca4441/, misschien bij Rheden ook?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:30:31 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193369175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Schouwtje-D is toe te schrijven aan een 'uitbraak' in een zorginstelling https://www.pzc.nl/schouw(...)ers-besmet~a6ca4441/, misschien bij Rheden ook?
Apeldoorn ineens ook 10 in 2 dagen, houdt wellicht verband met die arbeidsmigrantenkwestie van eerder in de week.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:49:18 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193369378
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Rheden opvallend
Posbankpiek?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:05:27 #264
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193369600
Fijne nummers!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193369602
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Geen idee of het al gepost is, maar:
[..]

Ja we gaan het meemaken. Straks gewoon 90 miljard door de plee gespoeld doordat we een paar duizend man een paar maanden langer hebben laten leven. Per maand gaan er wereldwijd ong. 5 miljoen dood. Nu zijn het er 360.000 (corona doden) in 4 maanden. En dat is niet eens extra.
pi_193369801
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:05 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja we gaan het meemaken. Straks gewoon 90 miljard door de plee gespoeld doordat we een paar duizend man een paar maanden langer hebben laten leven. Per maand gaan er wereldwijd ong. 5 miljoen dood. Nu zijn het er 360.000 (corona doden) in 4 maanden. En dat is niet eens extra.
Komt door de maatregelen!!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:28:56 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193369926
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:05 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja we gaan het meemaken. Straks gewoon 90 miljard door de plee gespoeld doordat we een paar duizend man een paar maanden langer hebben laten leven. Per maand gaan er wereldwijd ong. 5 miljoen dood. Nu zijn het er 360.000 (corona doden) in 4 maanden. En dat is niet eens extra.
Op twitter zou er nu een notificatie bij deze post komen met een linkje naar een plek waar geen onzin staat.
pi_193370048
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

Op twitter zou er nu een notificatie bij deze post komen met een linkje naar een plek waar geen onzin staat.
Niemand geeft een reet om Twitter
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:39:39 #269
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193370067
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:38 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Niemand geeft een reet om Twitter
Oke Hans, dank je.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:42:46 #270
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193370117
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:05 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja we gaan het meemaken. Straks gewoon 90 miljard door de plee gespoeld doordat we een paar duizend man een paar maanden langer hebben laten leven. Per maand gaan er wereldwijd ong. 5 miljoen dood. Nu zijn het er 360.000 (corona doden) in 4 maanden. En dat is niet eens extra.
Amen
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:55:59 #271
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193370376
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:05 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja we gaan het meemaken. Straks gewoon 90 miljard door de plee gespoeld doordat we een paar duizend man een paar maanden langer hebben laten leven. Per maand gaan er wereldwijd ong. 5 miljoen dood. Nu zijn het er 360.000 (corona doden) in 4 maanden. En dat is niet eens extra.
Wat denk je als we niks of veel minder hadden gedaan?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:03:29 #272
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_193370467
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat denk je als we niks of veel minder hadden gedaan?
Dat je nog het geduld hebt om te proberen het uit te leggen. :o
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_193370592
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:10 schreef Za het volgende:

[..]

Aantal personen met antistoffen al 1 maand gelijk = virus is uitgedoofd.

Wanneer men straks weer massaal in het vliegtuig stapt wordt het waarschijnlijk een ander verhaal en krijg je quarantaine shit, ingebrachte besmettingen, uitbraken na bezoeken aan bepaalde landen, door hutje mutje zitten in vliegtuigen etc.

Ik vrees met name voor landen die afhankelijk zijn van toerisme, genoodzaakt zijn hun land te laten overspoelen met toeristen en straks geen enkele capaciteit hebben de boel medisch te ondervangen wanneer er uitbraken zijn onder de lokale bevolking.
complete onzin en totaal niet onderbouwd.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193370598
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief geteste personen

46.126* (+176)

Ziekenhuisopnames

11.722 (+9)

Overleden personen

5.931** (+28)
nog steeds veel teveel met weinig testen en de heropening in zicht....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193370613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nog steeds veel teveel met weinig testen en de heropening in zicht....
Hele mooie cijfers. Het virus verliest terrein dat merk je aan alles. :)
pi_193370622
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:49 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.businessinsid(...)ut-a-lockdown-2020-5

Japan avoided a lockdown by telling everyone to steer clear of the 3 C's:
- closed spaces
- crowded places
- close-contact settings
en wat gaan wij doen vanaf 1 juni......juist ja
en 4 weekjes later nog meer
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193370635
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:12 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Hele mooie cijfers. Het virus verliest terrein dat merk je aan alles. :)
nu nog wel.....kijk eens naar zuid-korea daar wint het weer dik terrein na versoepelingen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 16:15:00 #278
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193370642
marinamaral2 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 14:28:04 What the hell 👇🏻

Coronavirus: Monkeys 'escape with COVID-19 samples' after attacking lab assistant https://t.co/7GiKo4yvOe reageer retweet
Wat
pi_193370686
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nog steeds veel teveel met weinig testen en de heropening in zicht....
Dit is natuurlijk niet perse waar, als we straks veel meer gaan testen gaan er natuurlijk veel meer gevallen vinden.. maar is dat erg? Zeker niet! Die gevallen zijn er nu ook, en dit leidt nauwelijks nog tot ziekenhuisopname. Het vele testen gaat zorgen (hopelijk) voor nog minder verspreiding!
pi_193370705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nu nog wel.....kijk eens naar zuid-korea daar wint het weer dik terrein na versoepelingen
Niemand geeft iets om Korea
pi_193370712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nu nog wel.....kijk eens naar zuid-korea daar wint het weer dik terrein na versoepelingen
Dik?
In z-korea zitten ze er inderdasf bovenop.. maar dik terrein is natuurlijk overdreven. Gaat om 80 gevallen afgelopen 24 uur... Da's minder dan Nederland. Dus niks "dik terrein"
pi_193370719
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:18 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet perse waar, als we straks veel meer gaan testen gaan er natuurlijk veel meer gevallen vinden.. maar is dat erg? Zeker niet! Die gevallen zijn er nu ook, en dit leidt nauwelijks nog tot ziekenhuisopname. Het vele testen gaat zorgen (hopelijk) voor nog minder verspreiding!
helemaal niet erg maar nog lang niet uitgedoofd....en we gaan van alles heropenen, prima natuurlijk maar we zijn voorlopig nog lang niet van dit virus af en het is afwachten of alles open kan blijven dit jaar.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193370729
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:19 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Niemand geeft iets om Korea
nee vooral niet naar andere landen kijken om te leren..... :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193370746
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:19 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dik?
In z-korea zitten ze er inderdasf bovenop.. maar dik terrein is natuurlijk overdreven. Gaat om 80 gevallen afgelopen 24 uur... Da's minder dan Nederland. Dus niks "dik terrein"
ze zaten weken onder de 10 per dag.......10x zoveel is best dik en als je een paar dagen te laat bent ( nederland zit er niet zo dik bovenop en moet eerst een week overleggen ) dan heb je weer exponentiële groei.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193370758
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

helemaal niet erg maar nog lang niet uitgedoofd....en we gaan van alles heropenen, prima natuurlijk maar we zijn voorlopig nog lang niet van dit virus af en het is afwachten of alles open kan blijven dit jaar.
Ja dat klopt, maar je reacties over "dik terrein" doet geloven alsof het virus in z-korea ongecontroleerd om zich heen slaat. Het tegenovergestelde is waar.
pi_193370763
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nee vooral niet naar andere landen kijken om te leren..... :{
Ja doen we toch? :{

Geen grote dansgroepen in kleine ruimtes met slechte ventilatie. En geen clubs open.
pi_193370818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:24 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja doen we toch? :{

Geen grote dansgroepen in kleine ruimtes met slechte ventilatie. En geen clubs open.
Ok Harrie, ik hoop het echt maar we gaan zien waar we zitten in oktober/november
als iedereen weer 12 uur in gesloten ruimtes zit
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193370942
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ok Harrie, ik hoop het echt maar we gaan zien waar we zitten in oktober/november
als iedereen weer 12 uur in gesloten ruimtes zit
Aerosolen spelen zover bekend geen rol gelukkig. Zie RIVM. *O*
pi_193370967
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ok Harrie, ik hoop het echt maar we gaan zien waar we zitten in oktober/november
als iedereen weer 12 uur in gesloten ruimtes zit
maar wij zijn nu toch strenger dan z-korea? die hadden de clubs open, en je ziet wat er van komt, ze draaien het snel terug. Bij ons blijft binnen alles zeer beperkt.
ik snap niet goed wat je nu wil?

De z-korea methode lijkt me namelijk heel goed, veeeeeel testen, langzaam heropenen, mocht iets misgaan weer sluiten. Maar je bent er snel bij want je test veel.
zo'n uitbraak van 80 is natuurlijk veel als het in de weken ervoor 10 is, maar hier zijn er 120 mensen van 1 vleesfabriek en iedereen haalt z'n schouders op.
Als het nu weer gaat dalen in z-korea omdat ze er snel bij zijn, dan doen ze het toch perfect?
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 16:49:56 #290
249559 crew  Lavenderr
pi_193371007
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:44 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Aerosolen spelen zover bekend geen rol gelukkig. Zie RIVM. *O*
Dat is goed nieuws!
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 16:52:33 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193371048
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193371119
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:44 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Aerosolen spelen zover bekend geen rol gelukkig. Zie RIVM. *O*
volgens het RIVM was de kans ook NIHIL dat het in nederland zou komen......heb je nog een andere bron/onderzoek dat Aerosolen totaal geen rol spelen ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193371126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

volgens het RIVM was de kans ook NIHIL dat het in nederland zou komen......heb je nog een andere bron/onderzoek dat Aerosolen totaal geen rol spelen ?
Nee Jaapgod. I rest my case..

En nihil is niet onmogelijk. Niets aan gelogen.
pi_193371152
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:57 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Nee Jaapgod. I rest my case..
helaas heeft ome jaap teveel foute uitspraken gedaan in januari/fabruari/maart/april.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:01:08 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_193371175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

helaas heeft ome jaap teveel foute uitspraken gedaan in januari/fabruari/maart/april.
Dan moeten we nu maar hopen dat hij dit goed heeft :)
pi_193371192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan moeten we nu maar hopen dat hij dit goed heeft :)
daarom zie ik liever een betrouwbaar onderzoek dan zomaar een uitspraak van het RIVM....maar ze dekken zich natuurlijk in met "tot zover bekend"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:02:30 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193371204
quote:
Aparte bron, maar hoopvol nieuws als dit klopt ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193371215
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Aparte bron, maar hoopvol nieuws als dit klopt ^O^
hoopvol dat dit virus niet uitdooft ja 1000 ,man met 1.5m heb je een aardig terreintje nodig.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193371339
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hoopvol dat dit virus niet uitdooft ja 1000 ,man met 1.5m heb je een aardig terreintje nodig.
Het gaat dan ook om festivals en die vinden plaats op enorme terreinen. Het is geen tuinfeest.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:16:49 #300
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193371463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

daarom zie ik liever een betrouwbaar onderzoek dan zomaar een uitspraak van het RIVM....maar ze dekken zich natuurlijk in met "tot zover bekend"
Lastig hè wetenschap
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193371484
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Lastig hè wetenschap
dat blijkt ja......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')