abonnement Unibet Coolblue
pi_193339014
larrysanger.org: Wikipedia Is Badly Biased

lsanger twitterde op donderdag 14-05-2020 om 18:48:59 Wikipedia is badly biased. The original policy long since forgotten, it no longer has an effective neutrality policy. It now touts controversial opinions on politics, religion, and science.

And examples have become embarrassingly easy to find.

My latest: https://t.co/Lis4z93mft reageer retweet
Larry Sanger, medeoprichter van Wikipedia meent dat het gedaan is met het neutrale beleid van Wikipedia, terwijl de internetencyclopedie wel met deze gedachte is opgezet.

Sanger geeft meerdere voorbeelden (artikel is gepubliceerd op 14-05-2020, wellicht is er sindsdien iets veranderd):
1. Op de wiki van Barack Obama worden controverses als Benghazi, het IRS schandaal, de emails van Hillary Clinton, het Obamagate-schandaal dat zich ontwikkeld worden niet genoemd.
2. Ter contrast bevat het de Wikipagina over Donald Trump een veel langere lijst met schandalen en negatief veroordelend woordgebruik. Sanger zelf: "You might approve of Wikipedia describing Trump’s incorrect statements as “false,” very well; but then you must admit that you no longer support a policy of neutrality on Wikipedia."
3. De Wikipagina over abortus, drugs, LGBTHQIDEWQEA (ofzo) en klimaatverandering zijn volgens Sanger duidelijk geschreven en onderhouden door progressieven.

Sanger maakt duidelijk dat het van belang is om neutraliteit van objectiviteit te onderscheiden. Om die reden werkt Sanger al enige tijd aan de Encyclosphere. Dit moet volgens Sanger een blockchain encyclopedisch platform moet zijn, vrij van grootkapitalistische invloeden.

Sanger: “It is time for Wikipedia to come clean and admit that it has abandoned NPOV (i.e., neutrality as a policy). At the very least they should admit that they have redefined the term in a way that makes it utterly incompatible with its original notion of neutrality, which is the ordinary and common one,” Sanger wrote. “Of course, Wikipedians are unlikely to concede any such thing; they live in a fantasy world of their own making.”

Wikipedia lijkt zich aan te sluiten in een lange rij van techbedrijven met een sterk linksgeörienteerd profiel. Twitter, Facebook en Google gingen Wikipedia voor. Moet hier iets aan gedaan worden en wat zou eraan gedaan kunnen worden? Waarom menen progressieven voor anderen te moeten bepalen wat juist is?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193339037
Terechte kritiek ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193339039
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 14:17:53 There is NO WAY (ZERO!) that Mail-In Ballots will be anything less than substantially fraudulent. Mail boxes will be robbed, ballots will be forged & even illegally printed out & fraudulently signed. The Governor of California is sending Ballots to millions of people, anyone..... reageer retweet
"Get the facts about mail-in ballots."

Interessante voorgeschiedenis heeft het hoofd van het 'Fact Checking Team' bij Twitter, Yoel Roth
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193339055
Sowieso dat hele fact checking wordt alleen uitgevoerd waneer het de publicerende partij uitkom zie je bij nu.nl ook sterk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193339056
quote:
Op de wiki van Barack Obama worden controverses als (...) de emails van Hillary Clinton
Schande.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_193339075
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Schande.
Over cherry picking gesproken. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:55:47 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193339076
Tja dat gaat over politiek.
Als ik wil weten hoe lang een bepaald kevertje wordt en hoeveel eitjes die legt ben ik bij Wikipedia wel aan het juiste adres.
pi_193339086
Een van zijn voorbeelden op de site is dat iets dat beledigend is voor christenen niet neutraal kan zijn. :')

quote:
A great many Christians would take issue with such statements, which means it is not neutral for that reason—in other words, the very fact that most Christians believe in the historical reliability of the Gospels, and that they are wholly consistent, means that the article is biased if it simply asserts, without attribution or qualification, that this is a matter of “major uncertainty.”
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:57:54 #9
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193339110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
Een van zijn voorbeelden op de site is dat iets dat beledigend is voor christenen niet neutraal kan zijn. :')
Groepsbelediging is dan ook strafbaar :)
#KICKOUTZP
pi_193339123
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:57 schreef wollah het volgende:

[..]

Groepsbelediging is dan ook strafbaar :)
Ik en de mijnen vinden deze opmerking beledigend. Ben jij nu ook strafbaar?
pi_193339158
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Schande.
Als ik inderdaad dat lijstje van zogenaamde "schandalen" van Obama zie, dan kan ik de kritiek niet heel serieus nemen nee. Ik denk dat neutraliteit hier verward wordt met "Bothsideism". Dat de VS een tweepartijenstelsel heeft betekent niet dat elke poging van de GOP om wat tegen Obama aan te gooien gelijk maar moet worden gezien als schandaal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 27 mei 2020 @ 17:02:03 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193339164
Dit is toch al jaren bekend?
Een van de oprichters had het er ook in een interview over dat het niet zaak was dat Wikipedia de feiten bevatte, maar "hoe men het ervaarde" in de media.

Maar goed, alvast even de Bingokaart er bij pakken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193339251
quote:
It may seem more problematic to speak of the bias of scientific articles, because many people do not want to see “unscientific” views covered in encyclopedia articles. If such articles are “biased in favor of science,” some people naturally find that to be a feature, not a bug.
Ah :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193339288
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dit is toch al jaren bekend?
Een van de oprichters had het er ook in een interview over dat het niet zaak was dat Wikipedia de feiten bevatte, maar "hoe men het ervaarde" in de media.

Maar goed, alvast even de Bingokaart er bij pakken.
Natuurlijk zijn er problemen met Wikipedia, dat valt niet te ontkennen. Echter, bovenstaand artikel stelt eigenlijk dat bijvoorbeeld religieus (Christelijk) conservatief gedachtegoed te weinig aan bod komt onderwijl religie - hoe je het went of keert én vanuit het standpunt dat religie niet inherent verkeerd is - doorgaans niet matched/hoeft te matchen met de realiteit. Echter, stellen dat het a). moet matchen met de realiteit en b). Wikipedia er daarom aandacht aan moet besteden nogal vaag. Misschien een dom voorbeeld, maar jongeaardecreationiste is feitelijke onzin, dus waarom hier een neutraal artikel aan besteden?

Het probleem ligt vooral bij de politieke aspecten van Wikipedia, waarbinnen sowieso een meer grijs vlak heerst. Echter, dat is eigenlijk een punt wat niet echt benoemd wordt.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 27 mei 2020 @ 17:13:17 #15
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193339299
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Over cherry picking gesproken. :D
De overige voorbeelden zijn nu ook niet echt overtuigend. Benghazi, ja?
pi_193339336
Zet je toch je eigen wikipedia op als het te extreemlinks voor je is. Opgelost.
pi_193339355
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:12 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er problemen met Wikipedia, dat valt niet te ontkennen. Echter, bovenstaand artikel stelt eigenlijk dat bijvoorbeeld religieus (Christelijk) conservatief gedachtegoed te weinig aan bod komt onderwijl religie - hoe je het went of keert én vanuit het standpunt dat religie niet inherent verkeerd is - doorgaans niet matched/hoeft te matchen met de realiteit. Echter, stellen dat het a). moet matchen met de realiteit en b). Wikipedia er daarom aandacht aan moet besteden nogal vaag. Misschien een dom voorbeeld, maar jongeaardecreationiste is feitelijke onzin, dus waarom hier een neutraal artikel aan besteden?
Precies, jonge aarde creationisten geloven dat de aarde 6000 jaar oud is, terwijl de wetenschap op pakweg 4,5 miljard jaar oud uitkomt. Moet je dan neutraal gaan zitten wezen door te stellen dat de aarde waarschijnlijk 2,25 miljard jaar oud is ofzo?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193339365
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:15 schreef Nober het volgende:
Zet je toch je eigen wikipedia op als het te extreemlinks voor je is. Opgelost.
Dat was al lang bedacht natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193339436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:13 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De overige voorbeelden zijn nu ook niet echt overtuigend. Benghazi, ja?
Ja daar was destijds aardig ophef over en werd veel gebruikt door de republikeinen als stok om mee te slaan dus dat zou zeker niet misstaan in het artikel...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193339467
Kritiek op de neutraliteit van een encyclopedie, mensen op FOK!: "DaN mAaK jE tOcH eEn EiGeN EnCyClOpEdIe!¡!1".
:')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 27 mei 2020 @ 17:25:11 #21
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193339469
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:59 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ik en de mijnen vinden deze opmerking beledigend. Ben jij nu ook strafbaar?
Hilarisch
#KICKOUTZP
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 mei 2020 @ 17:29:35 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193339513
Dat stukje van die Sanger is wel een van de meest hilarische stukjes drek van de week hoor, sow.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193339517
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Kritiek op de neutraliteit van een encyclopedie, mensen op FOK!: "DaN mAaK jE tOcH eEn EiGeN EnCyClOpEdIe!¡!1".
:')
Ik denk dat het meer te maken heeft met de voorbeelden die in het artikel wordt aangehaald. Er is al jarenlang kritiek op de zogenoemde 'Portalen' die Wikipedia gebruikt heden ten dagen, plus dat bepaalde politieke inslaghoeken veel meer actieve gebruikers hebben dan anderen. Echter, dat staat wat mij betreft los van het willen van meer representatie van religieus conservatisme of terechte kritiek op Trump pogen te ontwijken:

quote:
You might approve of Wikipedia describing Trump’s incorrect statements as “false,” very well; but then you must admit that you no longer support a policy of neutrality on Wikipedia.
Dit stelt vrij (in)direct dat er uitspraken zijn die niet waar zijn, maar dat dit benoemen onwenselijk is. Dat is juist niet de instelling die Wikipedia dient te hebben. Dat 'Portalen' zorgen voor bepaalde bevooroordeeldheid binnen zekere onderwerpen is een feit, maar dit artikel brengt geen enkel gedegen voorbeeld aan.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193339540
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:29 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer te maken heeft met de voorbeelden die in het artikel wordt aangehaald. Er is al jarenlang kritiek op de zogenoemde 'Portalen' die Wikipedia gebruikt heden ten dagen, plus dat bepaalde politieke inslaghoeken veel meer actieve gebruikers hebben dan anderen. Echter, dat staat wat mij betreft los van het willen van meer representatie van religieus conservatisme of terechte kritiek op Trump pogen te ontwijken:
[..]

Dit stelt vrij (in)direct dat er uitspraken zijn die niet waar zijn, maar dat dit benoemen onwenselijk is. Dat is juist niet de instelling die Wikipedia dient te hebben. Dat 'Portalen' zorgen voor bepaalde bevooroordeeldheid binnen zekere onderwerpen is een feit, maar dit artikel brengt geen enkel gedegen voorbeeld aan.
quote:
Zet je toch je eigen wikipedia op als het te extreemlinks voor je is. Opgelost.
Letterlijke reactie hier maar goed.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193339551
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[..]

Letterlijke reactie hier maar goed.
Ik spreek natuurlijk niet voor anderen.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193339558
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:32 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik spreek natuurlijk niet voor anderen.
Maar je geeft wel een verklaring op een reactie van mij die niet aan jouw persoonlijk was gericht? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 mei 2020 @ 17:33:40 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193339559
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193339574
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar je geeft wel een verklaring op een reactie van mij die niet aan jouw persoonlijk was gericht? :?
Binnen de reacties die er zijn heb ik zelf het idee dat bepaalde reacties terecht zijn. Dat een enkeling een domme reactie geeft is wat anders natuurlijk. Als je de berichtgeschiedenis van Nober bekijkt dat wordt er sowieso weinig zinnigs gezegd.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193339578
Het is natuurlijk ook Larrykoek om te doen alsof 'Pietje zegt X, Jantje zegt Y' neutraal zou zijn. In een encyclopedie laat je natuurlijk zaken weg, formuleer je iets op een bepaalde wijze en ga zo maar door. Dat maakt 'neutraal' natuurlijk een illusie. Zeker als er volgens Republikeinen het dragen van het verkeerde pak of de verkeerde saus bij een hamburger vragen pontificaal op de wikipediapagina van Obama zou moeten staan, bij wijze van spreken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193339613
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:35 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Binnen de reacties die er zijn heb ik zelf het idee dat bepaalde reacties terecht zijn. Dat een enkeling een domme reactie geeft is wat anders natuurlijk. Als je de berichtgeschiedenis van Nober bekijkt dat wordt er sowieso weinig zinnigs gezegd.
Oké nouja het zou best kunnen dat veel voorbeelden kolder zijn maar het valt mij ook op dat objectiviteit ver te zoeken is tegenwoordig, bijna altijd afgezet over de as links en rechts, iets typisch Amerikaans wat hier helemaal niet nodig zou zijn mi.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 27 mei 2020 @ 17:38:42 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193339615
Hij betwist nergens dat het juist is, hij stelt dat het niet neutraal is. Als zeker de helft van je politieke macht wordt gevormd door conservatieve gekkies die vinden dat hun sprookjes doorslaggevend moeten zijn, dan ben je al snel niet neutraal als je gewoon feitelijke informatie geeft. Dat heeft ook niet zoveel van doen met de opvatting van links en rechts zoals wij die in Nederland doorgaans hanteren.

Als je bijvoorbeeld naar de wikipedia pagina voor GMO's gaat dan staat er onder het kopje 'controversy' ook gewoon dat de wetenschappelijke consensus is dat ze niet schadelijk zijn. Dat kan je zien als een rechtse bias, omdat voornamelijk in linkse kringen angst voor de gezondheidsgevaren van gmo's leeft, maar het is gewoon waar.

Overigens kan je encyclopedia Britannica raadplegen als je liever een rechtsere bias hebt, maar als je ieder negatief woord over Trump of ontkenning van religieuze ideeën propaganda van de linkse kliek vindt, dan zal die ook wel te links zijn vrees ik. Waar ik het trouwens wel mee eens ben is dat wikipedia-artikelen met enige regelmaat onnodig beladen termen gebruiken, die de mening van de bijdragers door laten sijpelen. Maar dan denk ik niet aan woorden als 'false'.
pi_193339638
Belachelijk idd dat ze dit durven te schrijven en meteen 3 miljard goedgelovigen daarmee schofferen "Intelligent design A pseudoscientific argument for the existence of God" _O-

Is dit is cynisch......
pi_193339723
Dus? Zelfs basisschoolleerlingen zijn al bekend met het principe van Wikipedia en dat de informatie die daar te vinden is niet altijd even betrouwbaar is en waarom.

Ook nogal naïef om te denken dat zoiets neutraal kan blijven, uiteindelijk heb je toch een soort bubbel of bubbeltjes per thema van mensen die bepaalde pagina's onderhouden.
pi_193339735
Ach, de Grote Spectrum Encyclopedie uit de jaren '70 vond Noord-Korea een beter gelukte staat dan Zuid-Korea.
pi_193339748
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:46 schreef Chia het volgende:
Dus? Zelfs basisschoolleerlingen zijn al bekend met het principe van Wikipedia en dat de informatie die daar te vinden is niet altijd even betrouwbaar is en waarom.

Ook nogal naïef om te denken dat zoiets neutraal kan blijven, uiteindelijk heb je toch een soort bubbel of bubbeltjes per thema van mensen die bepaalde pagina's onderhouden.
Ik heb het gevoel dat de Nederlandse Wikipedia de laatste jaren nauwelijks nog wordt bijgehouden.
pi_193339783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:48 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat de Nederlandse Wikipedia de laatste jaren nauwelijks nog wordt bijgehouden.
Voor mijn vakgebied klopt dit zeker, daarin is bijna alles engels en heeft het weinig meerwaarde de Nederlandse versie bij te houden als men toch direct de engelse variant raadpleegt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193339789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:47 schreef Idisrom het volgende:
Ach, de Grote Spectrum Encyclopedie uit de jaren '70 vond Noord-Korea een beter gelukte staat dan Zuid-Korea.
Misschien is dat ook wel zo...

Met de huidige staat van "journalistiek" gaan wij dat nooit uitvinden zonder er zelf naar toe te gaan.
pi_193339809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:55 schreef BasEnAad het volgende:
Tja dat gaat over politiek.
Als ik wil weten hoe lang een bepaald kevertje wordt en hoeveel eitjes die legt ben ik bij Wikipedia wel aan het juiste adres.
Dit. Politiek is geen wetenschap maar per definitie gekleurd. Over politiek kun je hoogstens wat "objectiefs" zeggen als je er achteraf op terugkijkt maar zelfs dan vaak niet. Oude traditionele encyclopedieen bevatten uberhaupt helemaal geen artikelen over actuele politiek en gaan al helemaal niet in op "schandalen" of "controverses". Ook (zeker!) wikipedia dien je wat dat betreft te behandelen zoals iedere andere bron: uiterst kritisch, en zeker niet als enige bron.
pi_193339837
Ik heb hem nog, gered van weggooien door mijn ouders : )

  woensdag 27 mei 2020 @ 18:00:59 #40
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193339880
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:49 schreef Oostwoud het volgende:

1. Op de wiki van Barack Obama worden controverses als Benghazi, het IRS schandaal, de emails van Hillary Clinton, het Obamagate-schandaal dat zich ontwikkeld worden niet genoemd.
Over "partijdig" gesproken: misschien dat men dat mij gaat verwijten, maar geen van deze zaken hebben op Obama persoonlijk betrekking en over "Benghazi" en de emails van Hillary Clinton heb ik sterk de indruk dat het vooral stokpaardjes zijn van mensen met een specifieke politieke signatuur. Als je anderen van partijdigheid gaat beschuldigen dan moet je daar zelf ook geen blijk van geven.
pi_193339892
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:46 schreef Chia het volgende:
Dus? Zelfs basisschoolleerlingen zijn al bekend met het principe van Wikipedia en dat de informatie die daar te vinden is niet altijd even betrouwbaar is en waarom.

Ook nogal naïef om te denken dat zoiets neutraal kan blijven, uiteindelijk heb je toch een soort bubbel of bubbeltjes per thema van mensen die bepaalde pagina's onderhouden.
Klopt wel dat linkse mensen vaker werkloos zijn en daardoor meer tijd hebben om wikipedia aan te passen.
pi_193339897
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:40 schreef Basp1 het volgende:
Belachelijk idd dat ze dit durven te schrijven en meteen 3 miljard goedgelovigen daarmee schofferen "Intelligent design A pseudoscientific argument for the existence of God" _O-

Is dit is cynisch......
Degene die die zin heeft gemaakt is een begaafd schrijver. Een openingszin die zo goed de kern van het onderwerp raakt, is zeldzaam.
pi_193339900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:00 schreef beantherio het volgende:

[..]

Over "partijdig" gesproken: misschien dat men dat mij gaat verwijten, maar geen van deze zaken hebben op Obama persoonlijk betrekking en over "Benghazi" en de emails van Hillary Clinton heb ik sterk de indruk dat het vooral stokpaardjes zijn van mensen met een specifieke politieke signatuur. Als je anderen van partijdigheid gaat beschuldigen dan moet je daar zelf ook geen blijk van geven.
Je hoeft niet partijdig te zijn om de misstanden rond Clinton ( en een beetje Obama ) te herkennen in het donker.
pi_193339911
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:47 schreef Idisrom het volgende:
Ach, de Grote Spectrum Encyclopedie uit de jaren '70 vond Noord-Korea een beter gelukte staat dan Zuid-Korea.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:53 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Misschien is dat ook wel zo...

Met de huidige staat van "journalistiek" gaan wij dat nooit uitvinden zonder er zelf naar toe te gaan.
Dat was in die tijd ook zo. Pas in de jaren 80 en 90 is Zuid Korea het noorden zo gigantisch voorbij geschoten.
pi_193339932
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:00 schreef beantherio het volgende:

[..]

Over "partijdig" gesproken: misschien dat men dat mij gaat verwijten, maar geen van deze zaken hebben op Obama persoonlijk betrekking en over "Benghazi" en de emails van Hillary Clinton heb ik sterk de indruk dat het vooral stokpaardjes zijn van mensen met een specifieke politieke signatuur. Als je anderen van partijdigheid gaat beschuldigen dan moet je daar zelf ook geen blijk van geven.
Zelfs al heb je gelijk, dan is dat alsnog onderdeel van zijn presidentschap geweest.
pi_193339958
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zelfs al heb je gelijk, dan is dat alsnog onderdeel van zijn presidentschap geweest.
Exact!

"I don't need the tax returns of a billionaire who chose office, i need the tax returns of people in office who became millionaires"
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:09:04 #47
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193339985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:02 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Je hoeft niet partijdig te zijn om de misstanden rond Clinton ( en een beetje Obama ) te herkennen in het donker.
Nou, het kwam mij nogal geknutseld over. En ook daarom lijkt het me dat Wikipedia daar zelf de keuze in moet maken en niet dat men o.b.v. meningen op social media zich gedwongen moet voelen om een bepaalde keuze te moeten maken.
pi_193340013
Wikipedia, Twitter, YouTube ze vallen nu allemaal door de mand. Zogenaamd neutraal maar werkelijk allemaal extreem links.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193340014
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nou, het kwam mij nogal geknutseld over. En ook daarom lijkt het me dat Wikipedia daar zelf de keuze in moet maken en niet dat men o.b.v. meningen op social media zich gedwongen moet voelen om een bepaalde keuze te moeten maken.
Zolang dat in alle richtingen gaat geef ik je groot gelijk!

Echter blijkt dat in de werkelijkheid er een niet mis te verstaan bias aanwezig is.

Of zie je dat anders?
pi_193340026
Terechte gedachtegang van de man.Voorbeeld: er was een reportage ic rapport geschreven over Joop den Uyl en zijn bezoeken in de periode 1935 aan Nazi Duitsland en zijn activiteiten en bewondering zoals het bezoeken van nazi bijeenkomsten. Is niet meer terug te vinden.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193340049
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:10 schreef Scarface88 het volgende:
Wikipedia, Twitter, YouTube ze vallen nu allemaal door de mand. Zogenaamd neutraal maar werkelijk allemaal extreem links.
Inderdaad, al wisten geïntereseerden dat al een aantal jaar, hopenlijk gaat de massa het ook inzien.

Het probleem met die clubjes is , is dat ze bereid zijn de waarheid te censureren, om een ( naar hun inzicht ) betere wereld te creëren.

Goed streven, verkeerd middel.

Geen censuur, laat ieder zijn/haar eigen mening lekker bepalen, en laat de idioten naast de experts bestaan.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:13:22 #52
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193340059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Zolang dat in alle richtingen gaat geef ik je groot gelijk!

Echter blijkt dat in de werkelijkheid er een niet mis te verstaan bias aanwezig is.

Of zie je dat anders?
Het is me in ieder geval duidelijk dat meneer Sanger druk uitvoert om een bepaalde 'bias' te volgen.
pi_193340062
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef cempexo het volgende:
Terechte gedachtegang van de man.Voorbeeld: er was een reportage ic rapport geschreven over Joop den Uyl en zijn bezoeken in de periode 1935 aan Nazi Duitsland en zijn activiteiten en bewondering zoals het bezoeken van nazi bijeenkomsten. Is niet meer terug te vinden.
Correct, hedentendage word de geschiedenis herschreven waar we bij staan.
pi_193340078
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is me in ieder geval duidelijk dat meneer Sanger druk uitvoert om een bepaalde 'bias' te volgen.
Te volgen?

Hij pleit juist om de Bias los te laten .

quote:
Sanger maakt duidelijk dat het van belang is om neutraliteit van objectiviteit te onderscheiden. Om die reden werkt Sanger al enige tijd aan de Encyclosphere. Dit moet volgens Sanger een blockchain encyclopedisch platform moet zijn, vrij van grootkapitalistische invloeden.
pi_193340089
Edit: ging iets fout.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193340121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:14 schreef Eufonie het volgende:
Edit: ging iets fout.

Al een jaar of 15 ;)
pi_193340127
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Correct, hedentendage word de geschiedenis herschreven waar we bij staan.
quote:
Pas na de bezetting van Nederland doorzag hij de kwaadaardigheid van het nationaal-socialisme. Deze onthullingen staan in de biografie van de journaliste Anet Bleich over Joop den Uyl, die vandaag uitkomt onder de titel ’Dromer en doordouwer’.
Letterlijk het eerste resultaat op Google :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193340133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Al een jaar of 15 ;)
Alles na de Bronstijd was fout :(
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193340146
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:17 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[..]

Letterlijk het eerste resultaat op Google :')
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:17 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Alles na de Bronstijd was fout :(
Lol... Dat komt omdat ijzer roest !!
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:18:58 #60
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193340155
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:14 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Te volgen?

Hij pleit juist om de Bias los te laten .
Lees het bronartikel maar eens. Quote daar uit:
quote:
It is time for Wikipedia to come clean and admit that it has abandoned NPOV (i.e., neutrality as a policy). At the very least they should admit that that they have redefined the term in a way that makes it utterly incompatible with its original notion of neutrality, which is the ordinary and common one.4 It might be better to embrace a “credibility” policy and admit that their notion of what is credible does, in fact, bias them against conservatism, traditional religiosity, and minority perspectives on science and medicine—to say nothing of many other topics on which Wikipedia has biases.
pi_193340170
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:25 schreef wollah het volgende:

[..]

Hilarisch
Ik ben net zo serieus als jij.
pi_193340175
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Kritiek op de neutraliteit van een encyclopedie, mensen op FOK!: "DaN mAaK jE tOcH eEn EiGeN EnCyClOpEdIe!¡!1".
:')
Heeft hij juist gedaan
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_193340187
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
Hij betwist nergens dat het juist is, hij stelt dat het niet neutraal is. Als zeker de helft van je politieke macht wordt gevormd door conservatieve gekkies die vinden dat hun sprookjes doorslaggevend moeten zijn, dan ben je al snel niet neutraal als je gewoon feitelijke informatie geeft. Dat heeft ook niet zoveel van doen met de opvatting van links en rechts zoals wij die in Nederland doorgaans hanteren.

Als je bijvoorbeeld naar de wikipedia pagina voor GMO's gaat dan staat er onder het kopje 'controversy' ook gewoon dat de wetenschappelijke consensus is dat ze niet schadelijk zijn. Dat kan je zien als een rechtse bias, omdat voornamelijk in linkse kringen angst voor de gezondheidsgevaren van gmo's leeft, maar het is gewoon waar.

Overigens kan je encyclopedia Britannica raadplegen als je liever een rechtsere bias hebt, maar als je ieder negatief woord over Trump of ontkenning van religieuze ideeën propaganda van de linkse kliek vindt, dan zal die ook wel te links zijn vrees ik. Waar ik het trouwens wel mee eens ben is dat wikipedia-artikelen met enige regelmaat onnodig beladen termen gebruiken, die de mening van de bijdragers door laten sijpelen. Maar dan denk ik niet aan woorden als 'false'.
Daarbij hoor je meneer natuurlijk ook niet over de stem van de miljard Chinezen of Indiërs. Typisch gevalletje Amerikaans denken en dus niet "neutraal".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:22:13 #64
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193340203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:10 schreef Scarface88 het volgende:
Wikipedia, Twitter, YouTube ze vallen nu allemaal door de mand. Zogenaamd neutraal maar werkelijk allemaal extreem links.
:')
pi_193340218
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Lees het bronartikel maar eens. Quote daar uit:
[..]

Ik lees het toch anders... Maar dat geeft niet, ieder zijn mening! ^O^
pi_193340403
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daarbij hoor je meneer natuurlijk ook niet over de stem van de miljard Chinezen of Indiërs. Typisch gevalletje Amerikaans denken en dus niet "neutraal".
Nu is China natuurlijk een land apart met hun beperkte internet en het censureren tot kunst verheven heeft.

https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in_China?wprov=sfla1

Dat die linkse gebiaste wikipedianen dit artikel nog niet gecensureerd hebben. :D
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 18:40:58 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193340506
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef cempexo het volgende:
Terechte gedachtegang van de man.Voorbeeld: er was een reportage ic rapport geschreven over Joop den Uyl en zijn bezoeken in de periode 1935 aan Nazi Duitsland en zijn activiteiten en bewondering zoals het bezoeken van nazi bijeenkomsten. Is niet meer terug te vinden.
Is gewoon bekend en wordt ook in talloze biografieën beschreven; dat het niet op wikipedia staat - waar jan en allemaal aan kan morrelen - maakt het niet ineens een cover-up.

Daarbij, het is hetzelfde als die Harry Byrd-riedel: ja de man was ooit lid van de KKK; daar heeft hij ook talloze malen van gezegd dat het een jeugdzonde was en dat het een grote fout was zo'n club te willen joinen. Rechts sleept Byrd er nu overal bij als 'voorbeeld van racistische democraten', of zo...

Terwijl we Ronnie Reagan, de conservatieve messias, en diens geflirt met de communisten in 1936-1937 ook allang vergeven en vergeten hebben... toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 18:44:38 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193340581
"It might be better to embrace a “credibility” policy and admit that their notion of what is credible does, in fact, bias them against conservatism, traditional religiosity, and minority perspectives on science and medicine".

Strak plan: platform geven aan flat earthers, anti-vax hysterici, complotdenkers en religieus gedreven 'wetenschap' als ID...

Wetenschap is wetenschap, die is niet links of rechts, progressief of conservatief. Die is was het is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193340797
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
"It might be better to embrace a “credibility” policy and admit that their notion of what is credible does, in fact, bias them against conservatism, traditional religiosity, and minority perspectives on science and medicine".

Strak plan: platform geven aan flat earthers, anti-vax hysterici, complotdenkers en religieus gedreven 'wetenschap' als ID...

Wetenschap is wetenschap, die is niet links of rechts, progressief of conservatief. Die is was het is.
"Minority perspectives on science" is ook wel vrij hilarisch ja. Moet er bij het artikel over de aarde ook staan dat er twijfel bestaat over de vraag of de aarde niet toch plat of hol is?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 18:56:24 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193340814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

"Minority perspectives on science" is ook wel vrij hilarisch ja. Moet er bij het artikel over de aarde ook staan dat er twijfel bestaat over de vraag of de aarde niet toch plat of hol is?
Echt... volgens mij verwart die gozer progressivisme met keiharde wetenschap...

Of, zoals een van hun lieverds het altijd zegt: Facts don't care about your feelings.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193342377
Hij heeft wel een punt hoor. Er zijn gewoon steeds meer mensen die hun opvatting dan wel hun wereldbeeld er tussendoor proberen te smokkelen, terwijl pagina's over Israel of de EU het terrein van shills zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:11:21 #72
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193342420
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Sowieso dat hele fact checking wordt alleen uitgevoerd waneer het de publicerende partij uitkom zie je bij nu.nl ook sterk.
Ook al zo'n kneuzenkermis inderdaad :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193342975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik heb hem nog, gered van weggooien door mijn ouders : )

[ afbeelding ]
^O^ ^O^ ^O^ _O_
pi_193343064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

Wetenschap is wetenschap, die is niet links of rechts, progressief of conservatief. Die is was het is.
Het idee dat wetenschap een steriele onderneming is die niet beïnvloed wordt door omgevingsfactoren en menselijke invloeden is een komische vergissing. Je snapt niet al te veel van wetenschap en wetenschapsfilosofie.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193343122
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:10 schreef Scarface88 het volgende:
Wikipedia, Twitter, YouTube ze vallen nu allemaal door de mand. Zogenaamd neutraal maar werkelijk allemaal extreem links.
Vooral Twitter ja, die hun terms of service hebben aangepast zodat ze Trump niet moeten bannen.
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 20:58:20 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193343212
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:49 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het idee dat wetenschap een steriele onderneming is die niet beïnvloed wordt door omgevingsfactoren en menselijke invloeden is een komische vergissing. Je snapt niet al te veel van wetenschap en wetenschapsfilosofie.
Ligt eraan; de theorie van Popper is een goede, punt is: zaken als een ronddraaiende, bolle aarde, het positieve effect van vaccins en de expansie van het universum zijn geen steriele, vaststaande feiten die onwrikbaar vast stonden, die zijn wat ze zijn op basis van empirische data; wanneer de theorie onhoudbaar wordt, dan wordt de theorie aangepast aan de nieuwe, empirisch opgedane inzichten. Laat conservatisme nu net daar vanuit de kern al moeite mee hebben: veranderen van inzicht.

Maar ik ben benieuwd hoe bijvoorbeeld de keer op keer gefalsificeerde theorie van een platte, 6.000 jaar oude aarde op een of andere manier 'net zo neutraal' bekeken moet worden als de huidige wetenschappelijke inzichten die onderbouwd worden met empirische data.

Dit lijkt me dan ook allemaal meer een schaamlap om pseudo-wetenschap salonfähig te maken, met de bekende motieven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:02:36 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193343298
Oh jeetje, Wikipedia is geen alt-right weblog. Dan moeten ze natuurlijk meteen worden zwartgemaakt.
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 21:03:03 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193343302
Doen het ook goed in de fringes op dit moment:

- Zwaartekracht bestaat niet;
- Dinosauriërs hebben nooit bestaan;
- Ruimte bestaat niet;
- Wolken zijn spy apparaten van NWO;
- De seizoenen bestaan niet;
- De maan bestaat niet;
- De aarde is geen planeet;
- NWO gevechtsschepen patrouilleren bij Antarctica zodat truth finders on the spot kunnen worden afgeknald wanneer ze dreigen de Ice Wall te exploren... etc. etc. etc.



Pseudo-wetenschap. Rotzooi. Bagger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193343342
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Doen het ook goed in de fringes op dit moment:

- Zwaartekracht bestaat niet;
- Dinosauriërs hebben nooit bestaan;
- Ruimte bestaat niet;
- Wolken zijn spy apparaten van NWO;

Ik dacht laat ik eens even de pagina over 5G checken, kom ik dit soort liberal propaganda tegen:

quote:
The scientific consensus is that 5G technology is safe. Misunderstanding of 5G technology has given rise to conspiracy theories claiming it has an adverse effect on human health.
:(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:05:41 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193343352
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Kritiek op de neutraliteit van een encyclopedie, mensen op FOK!: "DaN mAaK jE tOcH eEn EiGeN EnCyClOpEdIe!¡!1".
:')
Inderdaad, maak je eigen encyclopedie voor alternatieve feiten en val de rest van de wereld niet lastig met die troep
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 21:06:36 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193343376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik dacht laat ik eens even de pagina over 5G checken, kom ik dit soort liberal propaganda tegen:
[..]

:(
Dat zeg ik; er zit weer een bekend motief achter het schijten op Wikipedia.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:06:37 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193343377
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:10 schreef Scarface88 het volgende:
Wikipedia, Twitter, YouTube ze vallen nu allemaal door de mand. Zogenaamd neutraal maar werkelijk allemaal extreem links.
Uiteraard want daar staan dingen op die niet alt-right zijn. Dan moet natuurlijk niet de bedoeling zijn van "vrije media".
pi_193343397
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ligt eraan; de theorie van Popper is een goede, punt is: zaken als een ronddraaiende, bolle aarde, het positieve effect van vaccins en de expansie van het universum zijn geen steriele, vaststaande feiten die onwrikbaar vast stonden, die zijn wat ze zijn op basis van empirische data; wanneer de theorie onhoudbaar wordt, dan wordt de theorie aangepast aan de nieuwe, empirisch opgedane inzichten. Laat conservatisme nu net daar vanuit de kern al moeite mee hebben: veranderen van inzicht.

Maar ik ben benieuwd hoe bijvoorbeeld de keer op keer gefalsificeerde theorie van een platte, 6.000 jaar oude aarde op een of andere manier 'net zo neutraal' bekeken moet worden als de huidige wetenschappelijke inzichten die onderbouwd worden met empirische data.

Dit lijkt me dan ook allemaal meer een schaamlap om pseudo-wetenschap salonfähig te maken, met de bekende motieven.
Over vaccins, platte aarde, de maanlanding en chemtrails hoef ik niet zozeer de discussie aan te gaan. Dat zijn onzin'theorieën'. Dat deel van je bericht liet ik dan bewust weg.

Ik sloeg echter aan op je ogenschijnlijk wat benauwde blik van wetenschap als enkel het najagen van feitjes.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 21:10:49 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193343448
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:07 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Over vaccins, platte aarde, de maanlanding en chemtrails hoef ik niet zozeer de discussie aan te gaan. Dat zijn onzin'theorieën'. Dat deel van je bericht liet ik dan bewust weg.

Ik sloeg echter aan op je ogenschijnlijk wat benauwde blik van wetenschap als enkel het najagen van feitjes.
Laten we inderdaad dat wel aanhouden als we wetenschap willen bedrijven, het zoeken naar feiten...

... anders verwijs ik je volgaarne naar BNW waar je zonder enige fatsoenlijke onderbouwing alles kunt roepen, van malafide pizzabedrijven tot waterputtenvergiftigende joden tot Bill Gates als genocide-pleger-in-spé.

Maar ik begrijp dat bepaalde segmenten dat soort 'ideetjes' heel graag mainstream zouden willen zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193343506
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, maak je eigen encyclopedie voor alternatieve feiten en val de rest van de wereld niet lastig met die troep
Lees eens hard op wat je nu schrijft vriendelijke vriend.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193343513
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Laten we inderdaad dat wel aanhouden als we wetenschap willen bedrijven, het zoeken naar feiten...

... anders verwijs ik je volgaarne naar BNW waar je zonder enige fatsoenlijke onderbouwing alles kunt roepen, van malafide pizzabedrijven tot waterputtenvergiftigende joden tot Bill Gates als genocide-pleger-in-spé.

Maar ik begrijp dat bepaalde segmenten dat soort 'ideetjes' heel graag mainstream zouden willen zien.
Zulke segmenten zullen er zeker zijn, maar er komt echt veel meer kijken bij wetenschap dan enkel het zoeken en vaststellen van feiten.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 21:15:32 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193343538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:14 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Zulke segmenten zullen er zeker zijn, maar er komt echt veel meer kijken bij wetenschap dan enkel het zoeken en vaststellen van feiten.
Uiteraard; het begint met nieuwsgierigheid, en de wens tot weten. Het einddoel is bijdragen aan de kennis der mensheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193343573
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Laten we inderdaad dat wel aanhouden als we wetenschap willen bedrijven, het zoeken naar feiten...

... anders verwijs ik je volgaarne naar BNW waar je zonder enige fatsoenlijke onderbouwing alles kunt roepen, van malafide pizzabedrijven tot waterputtenvergiftigende joden tot Bill Gates als genocide-pleger-in-spé.

Maar ik begrijp dat bepaalde segmenten dat soort 'ideetjes' heel graag mainstream zouden willen zien.
Zoals Hermans al eens treffend verwoordde: "De meeste mensen houden hun paranoia voor de waarheid". Niemand meer enige kennis van de wetenschap zal ontkennen dat het uiteindelijk een menselijk een rommelig proces is waarin veel onderling tegenstrijdige conclusies worden getrokken en ga zo maar door. Ook de invloed van partijen die een aanmerkelijk financieel belang hebben zoals de tabaksindustrie, olieindustrie of farmaceuten is evident.

Dat betekent natuurlijk niet dat er nou net even selectief kanttekeningen bij wetenschap geplaatst dienen te worden omdat het gaat om iets dat een beetje ingaat tegen wat iemand wenst dat waar is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 21:18:13 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193343585
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals Hermans al eens treffend verwoordde: "De meeste mensen houden hun paranoia voor de waarheid". Niemand meer enige kennis van de wetenschap zal ontkennen dat het uiteindelijk een menselijk een rommelig proces is waarin veel onderling tegenstrijdige conclusies worden getrokken en ga zo maar door. Ook de invloed van partijen die een aanmerkelijk financieel belang hebben zoals de tabaksindustrie, olieindustrie of farmaceuten is evident.

Dat betekent natuurlijk niet dat er nou net even selectief kanttekeningen bij wetenschap geplaatst dienen te worden omdat het gaat om iets dat een beetje ingaat tegen wat iemand wenst dat waar is.
Dat noem ik dan ook geen wetenschap. Dat is lobby'en.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193343670
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat noem ik dan ook geen wetenschap. Dat is lobby'en.
Mja, ik wel bijvoorbeeld veel onreproduceerbaar onderzoek van bedenkelijke kwaliteit ook niet direct wetenschap noemen. :P
Wat dat betreft blijft dit toch wel een klassieker:
https://journals.plos.org(...)journal.pmed.0020124
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 21:24:31 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193343683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, ik wel bijvoorbeeld veel onreproduceerbaar onderzoek van bedenkelijke kwaliteit ook niet direct wetenschap noemen. :P
Wat dat betreft blijft dit toch wel een klassieker:
https://journals.plos.org(...)journal.pmed.0020124
Die was wel goud ja.

Maar goed, waar ligt die perverse prikkel om steeds te moeten publiceren in academia? Zie Dhr. Stapel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193343713
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die was wel goud ja.

Maar goed, waar ligt die perverse prikkel om steeds te moeten publiceren in academia? Zie Dhr. Stapel.
Voor een deel ook gewoon bij het ego van het individu, zie Stapel. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Beste debater 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 21:26:22 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193343718
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Voor een deel ook gewoon bij het ego van het individu, zie Stapel. :P
Precies... dan heeft het met wetenschap geen zak meer van doen.

Ego, that is all. Dat, of geld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193343807
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Precies... dan heeft het met wetenschap geen zak meer van doen.

Ego, that is all. Dat, of geld.
Slimme Al Gore heeft inmiddels 250 miljoen groene dollars op zijn bankrekening staan. Met dank aan zijn fantasie wetenschap vrienden...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193343849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:31 schreef cempexo het volgende:

[..]

Slimme Al Gore heeft inmiddels 250 miljoen groene dollars op zijn bankrekening staan. Met dank aan zijn fantasie wetenschap vrienden...
Laat het denken nou maar aan anderen over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:39:32 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193343977
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lees eens hard op wat je nu schrijft vriendelijke vriend.
Het is weer vrij herkenbaar gedrag voor types uit een bepaalde politieke hoek. Ieder medium dat niet een propagandazuiltje is van hun wereldbeeld dat is extreem links en moet de mond worden gesnoerd.

Dus als je alleen maar je eigen nepnieuws wilt lezen richt lekker je eigen site op.
pi_193344124
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is weer vrij herkenbaar gedrag voor types uit een bepaalde politieke hoek. Ieder medium dat niet een propagandazuiltje is van hun wereldbeeld dat is extreem links en moet de mond worden gesnoerd.

Dus als je alleen maar je eigen nepnieuws wilt lezen richt lekker je eigen site op.
Neeeeeeheeeeee jeetje. Mijn god laat maar alles is extreem dit extreem zus. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:55:28 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193344304
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Neeeeeeheeeeee jeetje. Mijn god laat maar alles is extreem dit extreem zus. :')
Niet alles. Maar mensen die voortdurend roepen dat alle media die niet enkel roept wat ze willen "links" is die vallen zeker in een extreme hoek.

En zeker ook wanneer mensen zoals TS oproepen "dat er iets aan gedaan zou moeten worden". We kunnen wel raden wat.
pi_193344595
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef cempexo het volgende:
Terechte gedachtegang van de man.Voorbeeld: er was een reportage ic rapport geschreven over Joop den Uyl en zijn bezoeken in de periode 1935 aan Nazi Duitsland en zijn activiteiten en bewondering zoals het bezoeken van nazi bijeenkomsten. Is niet meer terug te vinden.
Je doelt op wat zijn biografe Anet Bleich over zijn jeugdopvattingen heeft geschreven en dat gewoon nog steed op Wikipedia benoemd wordt inclusief bronverwijzingen?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:41:25 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193345504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:02 schreef Hexagon het volgende:
Oh jeetje, Wikipedia is geen alt-right weblog. Dan moeten ze natuurlijk meteen worden zwartgemaakt.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:06 schreef Hexagon het volgende:
Uiteraard want daar staan dingen op die niet alt-right zijn. Dan moet natuurlijk niet de bedoeling zijn van "vrije media".
Wat voor stokpaardjes had je nog meer? Was jij ook niet degene die continu over die 88 zat te janken?
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:43:08 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193345552
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Wat voor stokpaardjes had je nog meer? Was jij ook niet degene die continu over die 88 zat te janken?
Nee hoor dat was ik niet.

Maar het is een terugkerend fenomeen dat mensen hier media voor extreemlinks uitmaken omdat die niet in hun straatje bericht. Dus dan blijft daar ook iedere keer hetzelfde antwoord op komen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:49:18 #102
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_193345924
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor dat was ik niet.

Maar het is een terugkerend fenomeen dat mensen hier media voor extreemlinks uitmaken omdat die niet in hun straatje bericht. Dus dan blijft daar ook iedere keer hetzelfde antwoord op komen.
Bovendien zijn er ook op alle genoemde media echokamers voor eenvoudig-rechts. Beetje vreemd dat ze aan het schuimbekken zijn terwijl ze diezelfde media gebruiken om hun onnozelheid tentoon te stellen.

Het is allemaal een beetje slachtofferesk. Daar krijgt de kleine man hedendaags een harde plasser van.
Conscience do cost.
  woensdag 27 mei 2020 @ 23:17:53 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193346197
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 23:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Bovendien zijn er ook op alle genoemde media echokamers voor eenvoudig-rechts. Beetje vreemd dat ze aan het schuimbekken zijn terwijl ze diezelfde media gebruiken om hun onnozelheid tentoon te stellen.
Het probleem is vooral dat er ruimte is voor meer dan die echokamers.
pi_193346634
Je hebt trouwens wel een aantal alternatieven. Zo heb je conservapedia die de zaken beschouwt vanuit een zeker christelijk fundamentalisme gecombineerd met Republikeinse idiote stokpaardjes. Zo is er over Obama bv. te lezen:
quote:
reportedly born in Honolulu, Hawaii
Maar dit weten ze wel echt zeker!
quote:
Elected as America's first "post-racial" president according to mainstream fake news media, Obama exacerbated racial tensions and left a dismal legacy of a divided[2] America along Marxist class, racial, and "gender normative" lines.[3] In his final year in office, Barack Obama illegally meddled in the 2016 Presidential election and attempted to blame the Russians for it.[4] In early January 2017, Obama empowered holdovers in his administration to stage a coup against the Trump transition team and the incoming Trump administration.[5]
oO< :')

Nadat een dokter in 2007 aldaar niet een wijziging mocht doorvoeren met bewijs dat abortussen niet leiden tot meer borstkanker startte deze arts rationalwiki, waar nogal sarcastisch van een antipseudowetenschappelijk en antireligieus wereldbeeld uitgegaan wordt. Opening over Obama:
quote:
America elected a law professor with a J.D. from Harvard to office. While things generally went okay for the period, it did not return the U.S. to what many consider the Pax Americana. Coupled with an aging voting population for whom social issues of the day were difficult to relate to (and, in turn, the intellectuals who championed these ideas), the population was primed for anti-intellectualism. Add in eight years of Obama's dithering in the White House, and you end up with rather fertile ground for "strong man" politicians who promise to get things done. You can see the emergence of an opportunistic alt-right media as a successful dissemination of this idea.
Fortunately, the Emperor[21] President announced he has "no more campaign to run" in his 2015 State of the Union Address. [22] He likely would have won a third term if he weren't prohibited by the Constitution.[23]
Of een tikkeltje neutraler, zoals citizendium van Larry Sanger vanuit de TT. Over Obama
quote:
Barack Hussein Obama, Jr. (born August 4, 1961) was the President of the United States of America from 2009 to 2017. He was the United States's 44th president, succeeding former President George W. Bush, and was the first African American [1] to be elected to the presidency.[2] He won the Nobel Peace Prize in 2009 for his public commitment to nuclear disarmament.
He became the nominee for the Democratic Party in the 2008 presidential election, defeating Senator Hillary Clinton in the longest primary season in American history.[3] His running mate Joe Biden became vice-president.
Of everipedia wat zijn huidige project is.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 28-05-2020 00:13:54 ]
  donderdag 28 mei 2020 @ 00:05:58 #106
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193346699
Ik las: "Medeoprichter Harry Slinger: "Drukwerk is zeer armetierig" .

Zou dat nou komen omdat ik gisteren samen met Wilfred Genee 'Je loog tegen mij' in de kroeg heb gekaraoked?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 28 mei 2020 @ 00:26:01 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193346851
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Doen het ook goed in de fringes op dit moment:

- Zwaartekracht bestaat niet;
- Dinosauriërs hebben nooit bestaan;
- Ruimte bestaat niet;
- Wolken zijn spy apparaten van NWO;
- De seizoenen bestaan niet;
- De maan bestaat niet;
- De aarde is geen planeet;
- NWO gevechtsschepen patrouilleren bij Antarctica zodat truth finders on the spot kunnen worden afgeknald wanneer ze dreigen de Ice Wall te exploren... etc. etc. etc.



Pseudo-wetenschap. Rotzooi. Bagger.
Geweldig, merci Etto
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193347155
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:10 schreef Scarface88 het volgende:
Wikipedia, Twitter, YouTube ze vallen nu allemaal door de mand. Zogenaamd neutraal maar werkelijk allemaal extreem links.
Ah, werkt dat tegenwoordig. “Ik vond het kut, dus dan is het extreem links.” :') :')

En ik vraag me oprecht af wat in jouw ogen ‘neutraal’ is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193347751
Ik gebruik alleen maar Encarta.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_193347781
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:08 schreef recursief het volgende:

[..]

Je doelt op wat zijn biografe Anet Bleich over zijn jeugdopvattingen heeft geschreven en dat gewoon nog steed op Wikipedia benoemd wordt inclusief bronverwijzingen?
Nee dat bedoel ik niet. Jaren geleden stond er op Wikipedia een verslag van zijn persoonlijke sympathie van het toenmalige Duitse socialisme, dus de opkomst van Adolf Hitler, zijn bezoeken aan de Nazi's bijeenkomsten, zijn enthousiasme over het leiderschap van Adolf Hitler, zijn bezoeken en lesprogramma's aan de Duitse scholen en meer.

Zoals je weet kan iedereen op Wikipedia teksten schrijven en teksten veranderen. Toen het gedrag van den Uyl bekend werd binnen Nederland, gingen zeg maar zijn vrienden en vriendinnen onmiddellijk aan de slag om die teksten op hun manier te veranderen, teksten toe te voegen en delen van teksten weg te halen. Totdat er eigenlijk nog maar weinig over was van het originele verslag.

Hetzelfde gebeurt nu met het onderwerp Maslow. Heel kort gezegd: aan de hand van de werken van socioloog en psycholoog Maslow wordt het duidelijk, dat mensen en groepen mensen niet kunnen integreren met andere groepen mensen, dus bv in een land.

Maar dat wil je in Nederland natuurlijk niet weten en horen. En derhalve zijn sinds een paar jaar enorme manipulaties toegepast, dus teksten gewijzigd en nieuwe zelf bedachte afbeeldingen geplaatst. De tekstschrijvers, dus de veranderaars, zelf noemen dit het actualiseren van nieuwe inzichten. Oftewel sociaal gewenst gedrag toepassen...

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 28-05-2020 10:51:55 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 28 mei 2020 @ 07:13:24 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193348013
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 05:44 schreef superniger het volgende:
Ik gebruik alleen maar Encarta.

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 05:44 schreef superniger het volgende:
Ik gebruik alleen maar Encarta.

[ afbeelding ]
Encarta, dat is nostalgie
  donderdag 28 mei 2020 @ 09:46:13 #112
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193349737
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 05:44 schreef superniger het volgende:
Ik gebruik alleen maar Encarta.

[ afbeelding ]
Ohja, dat was echt een relevatie voor een jonge Kaneel.
Zoveel dingen die ik kon opzoeken (we hadden nog geen Internet) die niet in de encyclopedie stonden.
Ik geloof dat het ook een talen gedeelte had. Daarmee kon je in een aantal talen wat standaard woorden en getallen leren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 28 mei 2020 @ 09:52:13 #113
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193349817
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:49 schreef Oostwoud het volgende:
Sanger geeft meerdere voorbeelden (artikel is gepubliceerd op 14-05-2020, wellicht is er sindsdien iets veranderd):
1. Op de wiki van Barack Obama worden controverses als Benghazi,
Staat er wel degelijk, fake news dus :')
En heeft z'n eigen pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/2012_Benghazi_attack
quote:
het IRS schandaal,
Heeft z'n eigen pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/IRS_targeting_controversy
quote:
de emails van Hillary Clinton,
:') Dat staat onder die van Hillary, uiteraard
quote:
het Obamagate-schandaal dat zich ontwikkeld worden niet genoemd.
Precies, eerst maar eens met feiten komen, tot die tijd heeft dat geen plek in een encyclopedie
quote:
2. Ter contrast bevat het de Wikipagina over Donald Trump een veel langere lijst met schandalen en negatief veroordelend woordgebruik.
Dus omdat iemand meer scandalen heeft begaan, is de berichtgever daarvan partijdig? Wat is dat voor idiote conclusie..?

quote:
3. De Wikipagina over abortus, drugs, LGBTHQIDEWQEA (ofzo) en klimaatverandering zijn volgens Sanger duidelijk geschreven en onderhouden door progressieven.
Elke pagina heeft een duidelijke alinea met kritieken.
En ooit gedacht dat de wereld wellicht 'progressiever' is dan je eigen bekrompen beeld? :P
nee, jij dan!
pi_193353582
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet alles. Maar mensen die voortdurend roepen dat alle media die niet enkel roept wat ze willen "links" is die vallen zeker in een extreme hoek.

En zeker ook wanneer mensen zoals TS oproepen "dat er iets aan gedaan zou moeten worden". We kunnen wel raden wat.
TS stelt een vraag of er iets aan gedaan zou moeten worden.

Ik ben overigens wel van mening dat het progressieve geluid van stevige repliek moet worden voorzien en dat het opdringen van het progressieve geluid door bedrijven, NGO's, overheid en censuur van andersdenkenden aan banden moet worden gelegd.

Ik zie de westerse beschaving liever niet vervallen tot enkel de bonte verzameling van LGBTWXASDAWEB-geneuzel, gejank over de slavernij en herstelbetalingen, gejank over joods leed en herstelbetalingen, klimaatgezeur (al ben ik zeer voor goed omgaan met het milieu), geknuffel van de religie van wrede (islam), het binnenloodsen van hordes vreemdelingen om de omvolking te stimuleren, blanken die krom moeten liggen om die hordes onrendabele vreemdelingen te bekostigen (en zodoende hun eigen ondergang financieren) terwijl ze een explosief gestegen criminaliteit door vreemdelingen en een terugtrekkende beweging van politie en justitie moeten gedogen en grootkapitalistische uitbuiting van natiestaten en hun volkeren.

Ik stap liever niet vrijwillig in een mijnkarretje richting het progressieve ravijn.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193353617
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 09:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ohja, dat was echt een relevatie voor een jonge Kaneel.
Zoveel dingen die ik kon opzoeken (we hadden nog geen Internet) die niet in de encyclopedie stonden.
Ik geloof dat het ook een talen gedeelte had. Daarmee kon je in een aantal talen wat standaard woorden en getallen leren.
We hadden thuis alleen de grote Oosthoek encyclopedie serie. Zat zo’n sonobox bij.
Als kind vond ik vooral de medische encyclopedie leuk om door te nemen. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_193353641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

TS stelt een vraag of er iets aan gedaan zou moeten worden.

Ik ben overigens wel van mening dat het progressieve geluid van stevige repliek moet worden voorzien en dat het opdringen van het progressieve geluid door bedrijven, NGO's, overheid en censuur van andersdenkenden aan banden moet worden gelegd.
En wat doe je met bedrijven, NGO's, overheden die voortdurend conservatieve geluiden opdringen? Waarom zou je progressieve geluiden aan banden leggen en conservatieve geluiden niet? Of misschien geef je beter beide kanten (en alles er tussenin) de vrijheid om hun mening te uiten?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 28 mei 2020 @ 15:13:35 #117
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193354140
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:28 schreef recursief het volgende:

[..]

En wat doe je met bedrijven, NGO's, overheden die voortdurend conservatieve geluiden opdringen? Waarom zou je progressieve geluiden aan banden leggen en conservatieve geluiden niet? Of misschien geef je beter beide kanten (en alles er tussenin) de vrijheid om hun mening te uiten?
Precies dit
nee, jij dan!
pi_193355192
Even in het achterhoofd houden als ze weer om een paar euro's lopen te leuren in mijn email inbox.
pi_193355275
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:28 schreef recursief het volgende:

[..]

En wat doe je met bedrijven, NGO's, overheden die voortdurend conservatieve geluiden opdringen? Waarom zou je progressieve geluiden aan banden leggen en conservatieve geluiden niet? Of misschien geef je beter beide kanten (en alles er tussenin) de vrijheid om hun mening te uiten?
Geef eens een voorbeeld van zo’n conservatieve organisatie?

Het grote geld is veel banger om links (of de islam) tegen zich te krijgen, dan rechts. Want ze weten dat een controverse met SJWs tot een hoop lawaai en verkeerde publiciteit leidt. Bij conservatieven speelt dit veel minder.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 28 mei 2020 @ 16:52:04 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193355473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van zo’n conservatieve organisatie?

Het imperium van meneer Murdoch bijvoorbeeld
pi_193355528
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het imperium van meneer Murdoch bijvoorbeeld
De hele olie-industrie. Farmaceuten en zorgverzekeraars. De Kochs, de Mercers en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 28 mei 2020 @ 16:59:26 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193355572
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

TS stelt een vraag of er iets aan gedaan zou moeten worden.

Ik ben overigens wel van mening dat het progressieve geluid van stevige repliek moet worden voorzien en dat het opdringen van het progressieve geluid door bedrijven, NGO's, overheid en censuur van andersdenkenden aan banden moet worden gelegd.

Ik zie de westerse beschaving liever niet vervallen tot enkel de bonte verzameling van LGBTWXASDAWEB-geneuzel, gejank over de slavernij en herstelbetalingen, gejank over joods leed en herstelbetalingen, klimaatgezeur (al ben ik zeer voor goed omgaan met het milieu), geknuffel van de religie van wrede (islam), het binnenloodsen van hordes vreemdelingen om de omvolking te stimuleren, blanken die krom moeten liggen om die hordes onrendabele vreemdelingen te bekostigen (en zodoende hun eigen ondergang financieren) terwijl ze een explosief gestegen criminaliteit door vreemdelingen en een terugtrekkende beweging van politie en justitie moeten gedogen en grootkapitalistische uitbuiting van natiestaten en hun volkeren.

Ik stap liever niet vrijwillig in een mijnkarretje richting het progressieve ravijn.
De enigen die andersdenkenden aan banden willen leggen zijn degenen die tegen media aanschoppen omdat daar geluiden op komen die niet in hun straatje passen.

Dus ja richt lekker je eigen encyclopedie op waar je je eigen alternatieve feiten kwijt kunt.
pi_193355646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van zo’n conservatieve organisatie?
Breitbart, Conservapedia, in eigen land bijvoorbeeld de publieke omroep WNL.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 28 mei 2020 @ 17:08:27 #124
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193355723
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:03 schreef recursief het volgende:

[..]

Breitbart, Conservapedia, in eigen land bijvoorbeeld de publieke omroep WNL.
Ho ho, leave WNL alone, die hebben altijd leuke dierendingetjes in hun ochtendprogramma!!
pi_193356307
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De enigen die andersdenkenden aan banden willen leggen zijn degenen die tegen media aanschoppen omdat daar geluiden op komen die niet in hun straatje passen.

Dus ja richt lekker je eigen encyclopedie op waar je je eigen alternatieve feiten kwijt kunt.
De media in Nederland is meer dan voor de helft binnen enkele maanden failliet, als de burger hun directe bestaan moeten financieren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 28 mei 2020 @ 17:48:43 #126
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193356319
Was dat die gozer die mij op elke wiki-pagina vroeg om geld te doneren?
  donderdag 28 mei 2020 @ 18:29:51 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193356931
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:03 schreef recursief het volgende:

[..]

Breitbart, Conservapedia, in eigen land bijvoorbeeld de publieke omroep WNL.
En natuurlijk Jensen
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:06:15 #128
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193357489
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:03 schreef recursief het volgende:

[..]

Breitbart, Conservapedia, in eigen land bijvoorbeeld de publieke omroep WNL.
De grote Thierry show idd.
Dit topic herinnert me waarom ik doneer aan Wikipedia. Gewoon goede, objectieve informatie met bronnen erbij. *O*
pi_193357594
Net zoals die tyfuslijers het main artikel friet hebben gemaakt, terwijl het merendeel het over patat heeft. Fucking oportuninsten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193367093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:28 schreef recursief het volgende:

[..]

En wat doe je met bedrijven, NGO's, overheden die voortdurend conservatieve geluiden opdringen? Waarom zou je progressieve geluiden aan banden leggen en conservatieve geluiden niet? Of misschien geef je beter beide kanten (en alles er tussenin) de vrijheid om hun mening te uiten?
Mag van mij ook tegengegaan worden.

Ik ben niet conservatief. Conservatieven hebben nog nooit iets geconserveerd. Bij het woord conservatief denk ik aan ingedutte lieden die je veel bij het CDA aantreft.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193367275
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:05 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Mag van mij ook tegengegaan worden.

Ik ben niet conservatief. Conservatieven hebben nog nooit iets geconserveerd. Bij het woord conservatief denk ik aan ingedutte lieden die je veel bij het CDA aantreft.
Er zijn maar weinig conservatieven. Het is niet zo’n populaire stroming. Buiten mezelf zou ik ook niet zo snel iemand op dit forum aan kunnen wijzen die conservatief is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193367290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig conservatieven. Het is niet zo’n populaire stroming. Buiten mezelf zou ik ook niet zo snel iemand op dit forum aan kunnen wijzen die conservatief is.
Wat versta jij onder conservatief?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193367679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:16 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat versta jij onder conservatief?
Van de National Review:

Among our convictions: It is the job of centralized government (in peacetime) to protect its citizens' lives, liberty and property. All other activities of government tend to diminish freedom and hamper progress. The growth of government (the dominant social feature of this century) must be fought relentlessly. In this great social conflict of the era, we are, without reservations, on the libertarian side. The profound crisis of our era is, in essence, the conflict between the Social Engineers, who seek to adjust mankind to scientific utopias, and the disciples of Truth, who defend the organic moral order. We believe that truth is neither arrived at nor illuminated by monitoring election results, binding though these are for other purposes, but by other means, including a study of human experience. On this point we are, without reservations, on the conservative side.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193367734
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig conservatieven. Het is niet zo’n populaire stroming. Buiten mezelf zou ik ook niet zo snel iemand op dit forum aan kunnen wijzen die conservatief is.
Dat heeft ook te maken met onze samenleving. Er draait heel veel om verbetering en innovatie. Dat zie ik zelf ook op werk. Continu kijken of werkprocessen verbeterd of sneller kunnen. En als je met goede ideeën komt, wordt je daarvoor beloond.
Dus mensen, waaronder ik, denken bij conservatisme vooral aan ouderwets. Terwijl je leert om vernieuwend bezig te zijn. Niet blijven hangen in het verleden, maar kijken hoe we de toekomst kunnen verbeteren.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193367835
Roger Scruton, Kevin Williamson, PJ O’Rourke, Jonah Goldberg, Jay Nordlinger - zij zijn (waren, Scruton is pas overleden) de stem van de moderne conservatief.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193367895
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat heeft ook te maken met onze samenleving. Er draait heel veel om verbetering en innovatie. Dat zie ik zelf ook op werk. Continu kijken of werkprocessen verbeterd of sneller kunnen. En als je met goede ideeën komt, wordt je daarvoor beloond.
Dus mensen, waaronder ik, denken bij conservatisme vooral aan ouderwets. Terwijl je leert om vernieuwend bezig te zijn. Niet blijven hangen in het verleden, maar kijken hoe we de toekomst kunnen verbeteren.
Het een sluit het ander niet uit. Zo kun je enorm innovatief bezig zijn, maar een bloedhekel hebben aan de uitzuigers in/buiten een organisatie die je het werk aan alle kanten moeilijker maken. Ieder jaar wordt dat erger. Kost klauwen vol met geld, maar voegt niets toe.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193367918
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De enigen die andersdenkenden aan banden willen leggen zijn degenen die tegen media aanschoppen omdat daar geluiden op komen die niet in hun straatje passen.
Trump bijvoorbeeld... Erdogan en Poetin zijn hem voorgegaan
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:03:43 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193367923
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit. Zo kun je enorm innovatief bezig zijn, maar een bloedhekel hebben aan de uitzuigers in/buiten een organisatie die je het werk aan alle kanten moeilijker maken. Ieder jaar wordt dat erger. Kost klauwen vol met geld, maar voegt niets toe.
In jouw opinie. En jij bent natuurlijk enorm innovatief. Volgens jou.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:06:31 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193367951
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Trump bijvoorbeeld... Erdogan en Poetin zijn hem voorgegaan
Of een hoop users op dit forum
pi_193368016
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In jouw opinie. En jij bent natuurlijk enorm innovatief. Volgens jou.
Ik heb daar niets over mezelf geschreven, en snap niet waarom je persoonlijk wordt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:14:07 #141
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193368047
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:11 schreef Lyrebird het volgende:
snap niet waarom je persoonlijk wordt.
Omdat je een andere mening hebt, en dat is eng.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193368130
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit. Zo kun je enorm innovatief bezig zijn, maar een bloedhekel hebben aan de uitzuigers in/buiten een organisatie die je het werk aan alle kanten moeilijker maken. Ieder jaar wordt dat erger. Kost klauwen vol met geld, maar voegt niets toe.
Daar ben ik het mee eens, maat dat lijkt me ook niet bepaald progressief.
En denk dat veel mensen, behalve dan specifieke managers en de bloedzuigers zelf, er een hekel aan hebben.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193368524
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maat dat lijkt me ook niet bepaald progressief.
En denk dat veel mensen, behalve dan specifieke managers en de bloedzuigers zelf, er een hekel aan hebben.
Het gaat ws verder dan er een bloedhekel aan hebben. Conservatieven zijn vaak behoorlijk principiële mensen die zich niet zo maar neer kunnen leggen bij bepaalde ontwikkelingen. In de praktijk komt het er dan meestal op neer dat ze hun biezen pakken. Het zijn vaak dwarsliggers.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193368551
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit. Zo kun je enorm innovatief bezig zijn, maar een bloedhekel hebben aan de uitzuigers in/buiten een organisatie die je het werk aan alle kanten moeilijker maken. Ieder jaar wordt dat erger. Kost klauwen vol met geld, maar voegt niets toe.
Niet dat dat verder ook maar iets met conservatief of progressief van doen heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193368780
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het gaat ws verder dan er een bloedhekel aan hebben. Conservatieven zijn vaak behoorlijk principiële mensen die zich niet zo maar neer kunnen leggen bij bepaalde ontwikkelingen. In de praktijk komt het er dan meestal op neer dat ze hun biezen pakken. Het zijn vaak dwarsliggers.
Sorry, maar je bent wel erg vaag. Ik heb ook principes en het is niet dat in mijn ogen ontwikkelingen bij voorbaat goed zijn. Echter zie ik mezelf eerder als progressief.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:44:05 #146
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193370142
Dit roept hij toch al minstens een jaartje of 18? Waarom staat dit in NWS?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:17:40 #147
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193373206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:44 schreef Zelva het volgende:
Dit roept hij toch al minstens een jaartje of 18? Waarom staat dit in NWS?
Omdat het goed past bij de agenda van TS, ongeacht of het nieuws is, ongeacht of het waar is
nee, jij dan!
pi_193373657
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:44 schreef Zelva het volgende:
Dit roept hij toch al minstens een jaartje of 18? Waarom staat dit in NWS?
Sanger heeft er recent een blogbericht aan gewijd. Daarom is het nieuws. Het is ook nieuws omdat Trump wil optreden tegen dit soort praktijken.

Zo moeilijk is het niet.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193373661
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:17 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Omdat het goed past bij de agenda van TS, ongeacht of het nieuws is, ongeacht of het waar is
Een agenda? Leg uit.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193374184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Sanger heeft er recent een blogbericht aan gewijd. Daarom is het nieuws. Het is ook nieuws omdat Trump wil optreden tegen dit soort praktijken.

Zo moeilijk is het niet.
Trump wil de sociale media censureren... dat is deze week duidelijk geworden
pi_193379966
Larry Sanger wordt zelfs op wikipediocracy (site voor wikipedia critici) uitgespuwd. Midsize Jake, admin:
quote:
I can see one line that could use a slight alteration:

Along with Larry Sanger, Wales launched Wikipedia nearly two decades ago in January 2001.

That should read:

Along with Larry Sanger, who himself is currently spreading fake news during the pandemic, Wales launched Wikipedia nearly two decades ago in January 2001.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')