abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193190427

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_193190436
Dan doe ik het wel :) .
  maandag 18 mei 2020 @ 11:41:18 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193190439
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:27 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Je doet alsof meteen de Stasi op de stoep staat.
Als er uitgevoerd mag worden dat de politie zelfs achter de voordeur kan controleren, ben ik er niet zo zeker van.
Ook niet als er dit soort auto's de weg op worden gestuurd, waar zelfs de ap vragen bij stelt.
En zeker niet als zelfs hoogleraren vragen zetten bij het complete beleid.

quote:
Je zou eventueel de telefoonnummers kunnen verstrekken om zo de mensen te kunnen bellen met het verzoek zich te laten testen. Stel er is een uitbraak in een sportschool dan wil je toch kunnen weten met wie zo'n iemand in de ruimte heeft gedaan. Dan kun je veel makkelijker de besmettingen opzoeken en dus snel schakelen.
Daar zijn vast wel dingen voor die wel binnen de wet vallen. Een speciaal systeem/wet is helemaal niet nodig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 18 mei 2020 @ 11:41:54 #4
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193190445
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:41 schreef pussycatdoll het volgende:
Geef me ff ja, was een post aan het tikken }:|
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 11:42:18 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190453
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:41 schreef pussycatdoll het volgende:
:{w topic kaper :{w
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193190460
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Alles kan ja

Wil je dat? Gros zegt nee.

We kunnen ook accepteren dat er risico's aan leven zit. Versoepelen lijkt te kunnen nu, in stappen.
Ik denk dat sportscholen snel volgen in het weer open mogen, wellicht met wat extra ruimte en ventilatiemogelijkheden ofzo.

Kwaliteit van leven mag inmiddels boven alle risico's vermijden denk ik zo. Die dialoog/discussie zie je overal omhoog komen en dat is maar goed ook inmiddels
Eerste crisisfase en paniek is geweest, nu weer tijd om te denken en overwogen beslissingen te nemen met zijn allen
Ik heb daar inderdaad wat minder moeite mee, privacy zoals vroeger bestaat nou eenmaal niet meer in deze tijd. Als het betekent dat ik in september weer in de ArenA kan zitten voor Ajax dan heb ik er echt 0,0 problemen mee dat mijn telefoonnummer verstrekt wordt voor een eventueel onderzoek bij een uitbraak. Maar het is duidelijk dat mensen daar problemen mee hebben. Om vervolgens wel al hun gegevens moeiteloos te delen op Tinder en Google Maps.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 11:46:40 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190501
Niet dat ik google een fijne organisatie vind, maar overheden dat soort data direct geven is vragen om problemen.
pi_193190522
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar dat jij de risico's wel wil nemen betekent niet dat je anderen de vrijheid moet afnemen om in een situatie te zijn waar het virus zo min mogelijk verspreid wordt te zijn. Door de "vrijdheden" die jou zijn afgenomen geef je anderen een grotere vrijheid. En die vrijheid heeft met gezondheid te maken wat een van de belangrijkste vrijheden is, het kunnen leven in een situatie waar je gezondheid zo goed mogelijk gewaarborgd wordt. Als jij de de door jouw genoemde vrijheden terugkrijgt op dit moment neem je velen een andere vrijheid af.

En ik zou de ziekte covid niet bestempelen als een milde ziekte. We zijn er nog lang niet uit welke langdurende effecten er ook bij de milde symptomen zijn. Kwa serieusheid kun je het beter vergelijken met iets als hepatitus als met een verkoudheid. En jij zou ook niet naar een bioscoop gaan als je daarmee je kans op hepatitus enorm vergroot.
Deze mensen die moeten wij beschermen maar ook uit vrije wil.
Als jij kwetsbaar bent dan blijf jij binnen en ondersteunen we je als je dat wilt.

We kunnen wel het hele leven aanpassen maar tot wanneer tot er een vaccin is? En wat als die nooit komt?
  maandag 18 mei 2020 @ 11:48:48 #9
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_193190523
Wanneer is de persconferentie nou precies? Via google vind ik alleen data in het verleden.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_193190530
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:48 schreef RockNijntje het volgende:
Wanneer is de persconferentie nou precies? Via google vind ik alleen data in het verleden.
Die is altijd op dinsdag geweest toch? Behalve als er een feestdag tussen zat in die week.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 11:50:00 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190535
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Niet dat ik google een fijne organisatie vind, maar overheden dat soort data direct geven is vragen om problemen.
Er is teveel koppeling want de overheid heeft direct invloed op jou als persoon en kan dus daadwerkelijk veel meer met die data. Installeer zo'n app en krijg direct een boete als je ook maar 1 sec te hard rijdt, krijg extra belasting als je vaker gebruik maakt van het openbaarvervoer, krijg minder zorg toeslag als blijkt dat je elke dag een wandeling kunt maken. Je moet als persoon ook nog grenzen op kunnen zoeken en vrijheid hebben dat je je ongezien waant, een alzienend oog dat je continu controleert is ook niet gezond voor onze spyche.
  Manager PR/Moderator maandag 18 mei 2020 @ 11:51:26 #12
269689 crew  Viv
pi_193190552
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar de autist in mij heeft dus wel problemen met versoepelen. :D
Die van mij dus ook! :D
"Blijf zoveel mogelijk thuis" was echt heel overzichtelijk, het antwoord op alle eventuele plannen was gewoon "Nee". Nu is het "Vermijd drukte", en krijg ik weer uitnodigingen om bij familie op bezoek te gaan en moet ik zelf steeds die afweging maken of het verantwoord is. :(

quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Goed punt ik zal het wel teveel bij mezelf houden is zou van dat soort gepeerpressure juis recalcitrant worden en het minder gaan doen. Juist als je me in een situatie zet waarin ik minder moet ga ik mezelf wel dwingen om dingen te doen.
SPOILER: Off-topic, dus in spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 mei 2020 @ 11:52:54 #13
302898 RockNijntje
pi_193190566
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:49 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Die is altijd op dinsdag geweest toch? Behalve als er een feestdag tussen zat in die week.
Ja, maar er is helemaal niets over een persconferentie op 20 mei te vinden -O-.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 11:54:37 #14
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193190580
quote:
11s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:52 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Het is morgen 19 mei. ;)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193190582
had gelezen dat er hier 40 vrijwilligers zijn die zich laten besmetten, voor verder onderzoek naar virus
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  maandag 18 mei 2020 @ 11:55:04 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193190585
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die van mij dus ook! :D
"Blijf zoveel mogelijk thuis" was echt heel overzichtelijk, het antwoord op alle eventuele plannen was gewoon "Nee". Nu is het "Vermijd drukte", en krijg ik weer uitnodigingen om bij familie op bezoek te gaan en moet ik zelf steeds die afweging maken of het verantwoord is. :(
[..]

SPOILER: Off-topic, dus in spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als niemand in je familie klachten heeft kun je toch gewoon gaan.

Je kunt jezelf nog wel maanden blijven opsluiten maar dat heeft ook geen zin.
  maandag 18 mei 2020 @ 11:55:15 #17
302898 RockNijntje
pi_193190587
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:54 schreef Mike het volgende:

[..]

Het is morgen 19 mei. ;)
Sorry, verwarring vanuit een ander topic.
pi_193190594
quote:
11s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:52 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Morgen is het ook 19 mei ;)

Maar volgens mij werden de persconferenties meestal ook niet ver van tevoren aangekondigd, maar werd er gewacht of er echt nieuws was. Behalve dan de persconferenties waarin echt maatregelen werden aangekondigd, die waren wel van te voren bekend.

Rutte heeft gezegd dat de aangekondigde versoepelingen een week van tevoren werden besproken, dan zou volgende week misschien logischer zijn voor een persconferentie.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 11:57:10 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190605
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik denk vooral in cirkeltjes, ik heb een cirkeltje mensen die met mij contact hebben, dat zijn mensen die dezelfde supermarkt bezoeken en mensen die wandelen in de zelfde omgeving als ik. Mijn familie heeft weer andere cirkeltjes. Als ik bij mijn familie ga zitten dan koppel je ineens twee cirkels aan elkaar die normaal prima los van elkaar lagen. Hoe losser de cirkels hoe minder problemen.
pi_193190621
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk vooral in cirkeltjes, ik heb een cirkeltje mensen die met mij contact hebben, dat zijn mensen die dezelfde supermarkt bezoeken en mensen die wandelen in de zelfde omgeving als ik. Mijn familie heeft weer andere cirkeltjes. Als ik bij mijn familie ga zitten dan koppel je ineens twee cirkels aan elkaar die normaal prima los van elkaar lagen. Hoe losser de cirkels hoe minder problemen.
Volgens mij kun je beter hulp gaan zoeken, als je nog langer zo binnen blijft zitten en dit soort dingen gaat denken kom je nooit meer naar buiten.
  maandag 18 mei 2020 @ 11:59:28 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_193190626
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoelang dat zo blijft. Het boodschappenkarmeisje is bij onze AH ook al lang weer verdwenen. Er hangt nog wel ontsmettingsmiddel zodat je het zelf mag doen.
En dan weten dat de kans op Corona door contactbesmetting via oppervlakten vooral een theoretisch gegeven als aanname is.
De overlevingsfactor van het virus nadat het op een oppervlakte is neergedaald neemt sws omgekeerd evenredig met de tijd af.

In dat opzicht zou het handiger zijn om karretjes/mandjes via een doorschuifsysteem te beschikking te stellen. Dus niet het laatst ingeleverde karretje weer als eerste (al of niet ontsmet) beschikbaar stellen.

Er is bij mijn weten geen eenduidig, laat staan onomstotelijk bewijs dat mensen door aanraking van objecten, dus corona oplopen. Voor een succesvolle contactbesmetting moet sws aan een flink aantal voorwaarden worden voldaan, wier kans in marge van het statistieke model zit.

Dat contactbesmetting via oppervlakten mogelijk is, laat staan een substantiële rol speelt, is meer een algemene aanname die niet wordt geboekstaafd door concrete bewijzen.
Dat Covid19 kan worden aangetoond op oppervlakten, zegt hoegenaamd niets over de daadwerkelijke overlevingskans van het virus, daarmee de besmettelijkheid en daaruit voortkomende (ernst van) ziekte. Voorts moet men deze stelling ook zien in de statistische werkelijkheid. De kans dat mensen op grote schaal door indirecte contacten; ziek worden, is sws al bijzonder klein.

De factoren die de kans op Covid19 besmetting sterk verkleinen zijn:
• isolatie/afstandhouden om te voorkomen dat uitgehoeste druppels met het virus worden ingeademd
• handenwassen zodat die eventuele vocht/druppels niet alsnog via handen in de mond worden gebracht.

De rest van alle uitgestorte soesa aan regels is vooral het virus-101-handboek wat allemaal kan helpen in voorkomen van verspreiding maar verder niet is aangetoond in het normale (non-medisch) maatschappelijke verkeer.
Ik vraag mij serieus af of de samenleving doorgeslagen in de maatregelen die ons doen en laten in sterke mate nu hebben beperkt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_193190648
quote:
18s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:59 schreef Vallon het volgende:
De rest van alle uitgestorte soesa aan regels is vooral het virus-101-handboek wat allemaal kan helpen in voorkomen van verspreiding maar verder niet is aangetoond in het normale (non-medisch) maatschappelijke verkeer.
Ik vraag mij serieus af of de samenleving doorgeslagen in de maatregelen die ons doen en laten in sterke mate nu hebben beperkt.
Ik zag gisteren nog een heel lijstje met materialen en hoe lang het coronavirus daarop aantoonbaar was. Zoals briefgeld = 4 dagen. Ik vond het stuitende bangmakerij allemaal. Er is niets bewezen in die richting tot nu toe.

Net wat je zegt: vooral handen wassen en afstand houden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:02:52 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190657
Ik weet dat in het erasmusMC een tijd geleden ook het quarantaine protocol is versoepeld omdat inderdaad druppelcontact eigenlijk de voornaamste overdracht methode blijkt te zijn.
pi_193190672
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet dat in het erasmusMC een tijd geleden ook het quarantaine protocol is versoepeld omdat inderdaad druppelcontact eigenlijk de voornaamste overdracht methode blijkt te zijn.
Het UMCG verbood post voor patiënten. Zou dat nu nog zo zijn?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:04:27 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190676
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:58 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Volgens mij kun je beter hulp gaan zoeken, als je nog langer zo binnen blijft zitten en dit soort dingen gaat denken kom je nooit meer naar buiten.
Nouja ik vertrouw vooral mezelf niet als het op maatregelen aankomt, en daarom wil ik zo min mogelijk contact want ik wil niemand dankzij mij mee risico laten hebben.

Ik heb een soort omgekeerde smetvrees, in dat ik zaken zelden tot nooit te vies vind. :D

(ik kluif graag botjes van anderen af na het eten, ongeacht of ik de persoon (goed) ken bijvoorbeeld :D )
pi_193190710
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:

Nouja ik vertrouw vooral mezelf niet als het op maatregelen aankomt, en daarom wil ik zo min mogelijk contact want ik wil niemand dankzij mij mee risico laten hebben.

Ik heb een soort omgekeerde smetvrees, in dat ik zaken zelden tot nooit te vies vind. :D

(ik kluif graag botjes van anderen af na het eten, ongeacht of ik de persoon ken bijvoorbeeld :D )
Het schijn dat hoe meer smetvrees je hebt, hoe conservatiever je bent. 8-) Dat maakt je volgens die theorie totaal niet conservatief.
pi_193190738
Net gebeld door het zwembad, de zwemles van mijn zoontje gaat voorlopig nog niet door. Dit omdat de badmeester niet in het water mag om de beginners te ondersteunen in het water...

Sneuheid ten top weer.
pi_193190744
quote:

[..]

(ik kluif graag botjes van anderen af na het eten, ongeacht of ik de persoon (goed) ken bijvoorbeeld :D )
Wtf
pi_193190760
quote:

Dit is wel voorbij ranzig.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:11:55 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190765
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:09 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Wtf
de meeste mensen laten echt ontzettend veel vlees en kraakbeen aan botten zitten zonde van het eten.

In mijn vriedengroep weten ze dit gewoon en gooien ze na het eten van kippenpootjes ze de botjes op mijn bord.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:13:13 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193190772
quote:

[..]

Dit is een goede video met wat modellen en simulaties van hoe verspreiding werkt. Daar zie je dat cirkelverhaal ook goed in terug.

Hier zie je ook dat met name centrale hubs die door veel mensen bezocht worden (bv een supermarkt) zorgt voor veel verspreiding. Dat is de voornaamste reden dat ik sinds maart niet meer in een winkel ben geweest :+
  maandag 18 mei 2020 @ 12:15:47 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193190792
quote:

[..]

Ja, je moet het zelf weten, maar ik zou zo niet kunnen leven. En dat zeg ik als iemand die best van orde en regelmaat is.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:17:00 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190811
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dit is een goede video met wat modellen en simulaties van hoe verspreiding werkt. Daar zie je dat cirkelverhaal ook goed in terug.

Ik maak regelmatig zelf dit soort modelletjes van biologische systemen en geef er les in, vind het nog niet heel verbazingwekkend wat eruit komt, misschien dat ik daarom ook intuitief al een beetje anders over verspreiding denk.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:17:18 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193190814
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zag gisteren nog een heel lijstje met materialen en hoe lang het coronavirus daarop aantoonbaar was. Zoals briefgeld = 4 dagen. Ik vond het stuitende bangmakerij allemaal. Er is niets bewezen in die richting tot nu toe.

Net wat je zegt: vooral handen wassen en afstand houden.
Dat een virus onder ideale omstandigheden in een lab een x aantal uur kan overleven, zegt vrij weinig over de buitenwereld.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:18:42 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190823
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, je moet het zelf weten, maar ik zou zo niet kunnen leven. En dat zeg ik als iemand die best van orde en regelmaat is.
Ik merk dat ik die fysieke nabijheid niet zo nodig vind ofzo. Als ik mensen door de telefoon spreek of met beeldbellen dan krijg je dezelfde informatie. Dat dicht bij elkaar zijn voegt meestal maar weinig toe, helemaal als je 1,5m aanhoudt.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:19:02 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190829
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat een virus onder ideale omstandigheden in een lab een x aantal uur kan overleven, zegt vrij weinig over de buitenwereld.
Virussen leven niet dus overleven ook niet.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:19:11 #37
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193190830
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik maak regelmatig zelf dit soort modelletjes van biologische systemen en geef er les in, vind het nog niet heel verbazingwekkend wat eruit komt, misschien dat ik daarom ook intuitief al een beetje anders over verspreiding denk.
Het was meer als ondersteuning van je redenatie bedoeld, ik ging er eigenlijk al wel vanuit dat redelijk bekend was met hoe dit soort dingen werken :+
  maandag 18 mei 2020 @ 12:20:16 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_193190845
quote:

[..]

Ik zit er ook niet mee om andermans eten op te eten maar wil wel weten van wie en in welke "staat" om daarmee een soort van veiligheidinschatting te maken. Andermans botjes afzuigen is voor mij een sparerib te ver.

Kan verder zelf altijd wel vrolijk worden van allerlei doorgeslagen hygiëne die er uiteindelijk alleen maar voor zorgt dat mensen geen weerstand opbouwen.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:21:49 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190858
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zit er ook niet mee om andermans eten op te eten maar wil wel weten van wie en in welke "staat" om daarmee een soort van veiligheidinschatting te maken. Andermans botjes afzuigen is voor mij een sparerib te ver.

Kan verder zelf altijd wel vrolijk worden van allerlei doorgeslagen hygiëne die er uiteindelijk alleen maar voor zorgt dat mensen geen weerstand opbouwen.
Tja de andere kant is ook niet goed, dat ik onbewust weer eens een slap geworden stukje chip van de grond eet dat er waarschijnlijk al weken ligt en dan bedenk hmmm was dit wel handig :D
pi_193190864
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik merk dat ik die fysieke nabijheid niet zo nodig vind ofzo. Als ik mensen door de telefoon spreek of met beeldbellen dan krijg je dezelfde informatie. Dat dicht bij elkaar zijn voegt meestal maar weinig toe, helemaal als je 1,5m aanhoudt.
Plus dat 90% van de meetings slecht gestructureerd zijn en weer een discussie word voor zaken die al vast liggen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:26:00 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193190905
Tja deze crises leert je wel zaken over jezelf :Y En over anderen, ik zie echt om mij heen allemaal mensen er helemaal klaar mee zijn en van alles samen willen doen, en ik heb die behoefte totaal niet :P Vaak kunnen mensen het ook moeilijk uitleggen waarom ze dat dan zo vervelend vinden. Meestal is het argument dat het niet normaal is ofzo, of dat ze weer "gewoon" x willen doen. Ik denk dat bij een aantal ook een soort van verveling speelt, die kunnen zich niet zo goed zelf vermaken wat dan wel weer lullig is dan merk je ook dat ze je alleen maar uitnodigen omdat ze zich anders vervelen, dan ben je dus ook alleen maar een beetje tijdvulling :D
  maandag 18 mei 2020 @ 12:29:50 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193190931
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Actief blijven is misschien een betere term.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:32:55 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_193190957
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Los van wat "leven" is; zal een "uitgedroogd" virus veelal geen groot besmettingsrisico vormen.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:32:59 #44
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193190959
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Net gebeld door het zwembad, de zwemles van mijn zoontje gaat voorlopig nog niet door. Dit omdat de badmeester niet in het water mag om de beginners te ondersteunen in het water...

Sneuheid ten top weer.
Wat is er gebeurd met die gruwelijke lange haak van vroegâh waarmee wij leerden zwemmen?

Tevens snap ik niet wat er sneu is aan veiligheidsvoorschriften. Jammer dat de zwemles niet doorgaat, maar ik heb liever dat de betrokken professionals nadenken over de risico's dan dat alles en iedereen weer ongecontroleerd door elkaars lichaamsuitscheidingen loopt te spetteren.
pi_193190974
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Plus dat 90% van de meetings slecht gestructureerd zijn en weer een discussie word voor zaken die al vast liggen.
Daar maakt on/offline weinig verschil ;)
pi_193190981
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:34 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Daar maakt on/offline weinig verschil ;)
Je ziet dat online meetings over het algemeen beter gestructureerd zijn.
pi_193191008
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja deze crises leert je wel zaken over jezelf :Y En over anderen, ik zie echt om mij heen allemaal mensen er helemaal klaar mee zijn en van alles samen willen doen, en ik heb die behoefte totaal niet :P Vaak kunnen mensen het ook moeilijk uitleggen waarom ze dat dan zo vervelend vinden. Meestal is het argument dat het niet normaal is ofzo, of dat ze weer "gewoon" x willen doen. Ik denk dat bij een aantal ook een soort van verveling speelt, die kunnen zich niet zo goed zelf vermaken wat dan wel weer lullig is dan merk je ook dat ze je alleen maar uitnodigen omdat ze zich anders vervelen, dan ben je dus ook alleen maar een beetje tijdvulling :D
Nee, dat moet je anders zien hoor :D Ze vinden je gewoon leuk gezelschap en hebben liever jou om zich heen dan dat ze met zichzelf zitten opgescheept :7
  maandag 18 mei 2020 @ 12:38:03 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193191011
quote:
Het is inderdaad verbazend wat een kanten je van mensen leert kennen. Van hele relaxte mensen die compleet in de stress schieten tot anderom. En hoe egocentrisch mensen kunnen zijn verbaast me ook.

Inderdaad dat gedoe van "ja maar ik wil gezelschap" en dan mensen als pionnetjes proberen in te bullen maar ook ondernemers die zich vreselijk zorgen maken over hun zaak en steeds bozer en steeds meer in de complothoek beginnen te posten dat hun zaak weer open moet want het is allemaal niet zo erg als beweerd wordt.

Het raarste vond ik dat ene figuur dat maar bleef janken dat haar vakantie niet door kon gaan. Niemand kon op vakantie, maar voor haar was het extra erg. Al drie keer weggeweest sinds september maar dat er in maart iets niet doorging voor haar, een ramp was het. Links en rechts raken mensen hun baan kwijt en dus het vermogen om voorlopig op vakantie te gaan, er gaan mensen dood in onze omgeving maar die midweek, ze raakt er niet over uitgeblèrd.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:38:18 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191013
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, dat moet je anders zien hoor :D Ze vinden je gewoon leuk gezelschap en hebben liever jou om zich heen dan dat ze met zichzelf zitten opgescheept :7
Dat vind ik veel te veel verantwoordelijkheid, kan ik niet mee omgaan.
pi_193191024
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:38 schreef Bosbeetle het volgende:

Dat vind ik veel te veel verantwoordelijkheid, kan ik niet mee omgaan.
Dat kan.

Ik zie ook erg veel voordelen aan de huidige situatie, maar denk dat het gros het niet met me eens zal zijn.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:40:11 #51
24329 KNAK
ff w88,......
pi_193191031
Mai pben rai~!
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:40:32 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191037
Wat ik ook een leuk verschijnsel vind is dat de collega's die de eerste week zoiets hadden, ik ben er wel klaar mee wil weer naar werk, nu de mensen zijn met de mening ik hoef niet zo nodig weer naar het werk hoor :D

Blijkbaar is verandering gewoon lastig.
pi_193191038
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:38 schreef Qarrad het volgende:

Het is inderdaad verbazend wat een kanten je van mensen leert kennen. Van hele relaxte mensen die compleet in de stress schieten tot anderom. En hoe egocentrisch mensen kunnen zijn verbaast me ook.

Inderdaad dat gedoe van "ja maar ik wil gezelschap" en dan mensen als pionnetjes proberen in te bullen maar ook ondernemers die zich vreselijk zorgen maken over hun zaak en steeds bozer en steeds meer in de complothoek beginnen te posten dat hun zaak weer open moet want het is allemaal niet zo erg als beweerd wordt.

Het raarste vond ik dat ene figuur dat maar bleef janken dat haar vakantie niet door kon gaan. Niemand kon op vakantie, maar voor haar was het extra erg. Al drie keer weggeweest sinds september maar dat er in maart iets niet doorging voor haar, een ramp was het. Links en rechts raken mensen hun baan kwijt en dus het vermogen om voorlopig op vakantie te gaan, er gaan mensen dood in onze omgeving maar die midweek, ze raakt er niet over uitgeblèrd.
Ik heb het er nog niet over gehad online, maar ik zou vandaag op vakantie! (hoe zielig is dat huh) Zo relaxt dat ik nu gewoon rustig de hele week thuis kan zijn :7 En die vakantie die komt ooit wel een keer.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:41:25 #54
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193191043
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is omdat veel mensen gewoon alleen in hun eigen wereldje leven en niet daarbuiten kijken. Inlevingsvermogen en gevolgen/het grotere plaatje is gewoon ver-van-hun-bed-gedoe.

Door ook constant maar in contact te staan met iedereen kunnen mensen verder zichzelf niet meer vermaken, ook dat zie je veel.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:42:50 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193191062
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb het er nog niet over gehad online, maar ik zou vandaag op vakantie! (hoe zielig is dat huh) Zo relaxt dat ik nu gewoon rustig de hele week thuis kan zijn :7 En die vakantie die komt ooit wel een keer.
Nou ik vind het echt sneu voor je en voor iedereen die niet weg kon en plannen in duigen zag vallen hoor (inclusief mezelf, zou in Rome zitten een paar weken terug). Het ging mij erom dat zij zich vastbeet in haar pech op dit vlak alsof het een exclusief drama was voor haar en haar hele leven nu ophield.
pi_193191070
quote:
Waarom zouden ze het duidelijker uit moeten leggen dan ''het voelt gewoon niet goed'' & ''ik wil die dingen gewoon weer kunnen doen''? Soms valt het ook gewoon moeilijk te omschrijven. Die verveling is ook wel een aanname denk ik (die uiteraard net zo goed kan kloppen in sommige gevallen). Al helemaal als je dan meteen de sprong maakt dat ze je alleen uitnodigen omdat ze zich vervelen.

Ken jouw vrienden natuurlijk niet, maar als ik het bij mezelf hou mis ik bepaalde zaken ook best wel veel. Wij doen hier 1-2x per maand een date night; gaan dan lekker uit eten en naar de film. Mis ik wel. Ik mis onze vakanties en ik vind het ook lastig dat veel mensen toch liever niet afspreken door de omstandigheden (hoewel het zeer begrijpelijk is). Haalt niet weg dat ik me verveel. Verre van. Nodig mensen ook niet uit omdat ik me zelf niet kan vermaken. Mis bepaalde zaken gewoon vanwege de afwisseling. That's it :P
pi_193191083
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:42 schreef Qarrad het volgende:

Nou ik vind het echt sneu voor je en voor iedereen die niet weg kon en plannen in duigen zag vallen hoor (inclusief mezelf, zou in Rome zitten een paar weken terug). Het ging mij erom dat zij zich vastbeet in haar pech op dit vlak alsof het een exclusief drama was voor haar en haar hele leven nu ophield.
Nah, ik vind het ook niet super tof of zo, maar het is nu eenmaal zo. En idd, de afgelopen en komende weken gaat de vakantie voor veel mensen in rook op. Dat is balen.

Ik vind het eigenlijk veel erger voor de mensen die nu zouden trouwen oid :X (naast de ramp voor alle mensen die ziek werden en/of een dierbare verloren dus).
pi_193191093
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je ziet dat online meetings over het algemeen beter gestructureerd zijn.
Jep maar minder spontaniteit en brainstormen bij echte problemen. Het is goed om punten af te werken, thats it.

Meetings zijn meestal al voor een groot deel overbodig.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:46:26 #59
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193191103
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nah, ik vind het ook niet super tof of zo, maar het is nu eenmaal zo. En idd, de afgelopen en komende weken gaat de vakantie voor veel mensen in rook op. Dat is balen.

Ik vind het eigenlijk veel erger voor de mensen die nu zouden trouwen oid :X (naast de ramp voor alle mensen die ziek werden en/of een dierbare verloren dus).
Zolang er mensen (alleen) dood gaan waarvan de familie niet eens afscheid kan nemen op een normale manier vind ik janken over een vakantie die niet doorgaat echt een beetje aanstellerij. :@
pi_193191108
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:40 schreef KNAK het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-of-normale-stranden

daarmee bedoelen ze zomer-2021?
:')
Het is niet anders, wen er maar aan.

Leuk artikel. Aannames, aannames en aannames, goed bezig Telegraaf :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193191111
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:46 schreef S95Sedan het volgende:

Zolang er mensen (alleen) dood gaan waarvan de familie niet eens afscheid kan nemen op een normale manier vind ik janken over een vakantie die niet doorgaat echt een beetje aanstellerij. :@
Ja, dat gevoel heb ik dus ook :Y Niet op vakantie gaan is jammer, klaar. Niet meer dan dat. Het is niet super erg of vreselijk of de wereld vergaat.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:48:59 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_193191130
quote:
Deels wel herkenbaar en deze periode heeft mij ook weer wat geleerd dat ik niet het aangename tijdverdrijf voor de ander wil (en hoef te) zijn.

Veel samenkomsten bleken/blijken vooral vermoeiende (in)spanningsrituelen te zijn die tijd "kosten" en ("mijzelf" sws al) weinig toevoegen. Ook hier kan ik mij prima (zo niet beter) vermaken in de nu kleine en daarmee wel uiterst overzichtelijke sociale leefsituatie.
pi_193191134
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd met die gruwelijke lange haak van vroegâh waarmee wij leerden zwemmen?

Tevens snap ik niet wat er sneu is aan veiligheidsvoorschriften. Jammer dat de zwemles niet doorgaat, maar ik heb liever dat de betrokken professionals nadenken over de risico's dan dat alles en iedereen weer ongecontroleerd door elkaars lichaamsuitscheidingen loopt te spetteren.
Dit gaat over zwemles in een groepje van 6 door kinderen van gemiddeld 5 jaar oud , het vrij zwemmen mag wel gewoon. Dus dat door elkaar spatteren gebeurt gewoon, evenals het baantjes zwemmen.
pi_193191142
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:46 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Veel van de dingen die ik graag doe kan ik nu niet. En ga ik nog wel een tijdje niet kunnen, helaas. Ik kan prima relativeren, maar daar mag ik best chagrijnig/pissig om zijn.
In Southern Sun
pi_193191151
Hier op werk is het ook van anti thuiswerken helemaal geswitched naar we gaan toch kijken of we enigszins vaste thuiswerkdagen kunnen gaan hanteren. Toch grappig dat zo'n enorme crisis dan nodig is om echte veranderingen doorgevoerd te krijgen.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:53:27 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193191172
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het duidelijker uit moeten leggen dan ''het voelt gewoon niet goed'' & ''ik wil die dingen gewoon weer kunnen doen''? Soms valt het ook gewoon moeilijk te omschrijven. ...
Nou, omdat het ontzettend veel ergernis opwekt en niks legitimeert. Als zij hun gezin, omgeving en rest van de samenleving willen blootstellen aan risico's, dan mag je echt met iets anders aankomen dan "het voelt gewoon zus of zo" of "ik wil gewoon".
  maandag 18 mei 2020 @ 12:54:19 #67
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193191180
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dit gaat over zwemles in een groepje van 6 door kinderen van gemiddeld 5 jaar oud , het vrij zwemmen mag wel gewoon. Dus dat door elkaar spatteren gebeurt gewoon, evenals het baantjes zwemmen.
Oh dat is wel raar dan inderdaad.
pi_193191196
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:51 schreef Simmertje het volgende:
Hier op werk is het ook van anti thuiswerken helemaal geswitched naar we gaan toch kijken of we enigszins vaste thuiswerkdagen kunnen gaan hanteren. Toch grappig dat zo'n enorme crisis dan nodig is om echte veranderingen doorgevoerd te krijgen.
Voor dit soort bedrijven zou ik niet eens willen werken. Bij ons moedigen ze ons wel aan om niet te veel thuis te werken, niet omdat ze ons niet vertrouwen, maar vooral om sneller als team te kunnen schakelen. Daar hebben we nu fijne concensus in gevonden door de vaste werkdag te verplaatsen naar de andere week, dus de ene week 2 dagen thuis, de andere week 5 dagen aanwezig, vooral handig omdat in die week de sprints afgerond worden.
pi_193191199
umm laat ik maar eventjes iets zeggen, mensen die in voedselindustrie werken moeten prioriteit krijgen om te worden beschermd tegen corona, of ieder ander soort virus (want al is het niet corona, komt er misschien weer een ander virus, je weet dat nooit)

en ook waarom is het ineens wat stil rond die walgelijke dierenmarkten in china, als daar niks aan gedaan wordt dan blijven er hetzelfde soort virussen als corona gewoon terugkomen
pi_193191201
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh dat is wel raar dan inderdaad.
Redenatie is dat de badmeester 1.5m afstand moet houden, met vrij zwemmen mag hij in noodgevallen wel het water in duiken :')
  maandag 18 mei 2020 @ 12:57:03 #71
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193191208
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Veel van de dingen die ik graag doe kan ik nu niet. En ga ik nog wel een tijdje niet kunnen, helaas. Ik kan prima relativeren, maar daar mag ik best chagrijnig/pissig om zijn.
Pissig zijn en ervan balen kan natuurlijk, ik denk dat iedereen dat wel heeft. Alleen vind ik het zelf gewoon belangrijk om net iets verder te kijken. (Naar mijn idee gebeurd dat veel te weinig helaas)

Zelf heb ik mijn opa van 94 ook al maanden niet gezien en hou bijvoorbeeld mijn hart vast als ze straks de verpleeghuizen weer open gaan gooien voor bezoek.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:59:44 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_193191241
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het bespaart wel enorm op promenade, soesa en entourages. Zelfs begrafenissen (nofi) vallen nu een stuk goedkoper uit. Het grootste gemis zal vooral gevoelsmatig zijn omdat dingen niet langer in "samenzijn" verlopen. Vreugde, plezier en rouw hebben vooral betekenis in relatie tot anderen.
pi_193191273
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nou, omdat het ontzettend veel ergernis opwekt en niks legitimeert. Als zij hun gezin, omgeving en rest van de samenleving willen blootstellen aan risico's, dan mag je echt met iets anders aankomen dan "het voelt gewoon zus of zo" of "ik wil gewoon".
Omdat mensen hun vrienden af en toe uitnodigen omdat ze graag afspreken....zijn dat meteen mensen die automatisch hun gezin, omgeving en rest van de samenleving willen blootstellen aan risico's? :? En dan moeten ze een uitleg kunnen geven die goed genoeg is in jouw ogen?
pi_193191284
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Voor dit soort bedrijven zou ik niet eens willen werken. Bij ons moedigen ze ons wel aan om niet te veel thuis te werken, niet omdat ze ons niet vertrouwen, maar vooral om sneller als team te kunnen schakelen. Daar hebben we nu fijne concensus in gevonden door de vaste werkdag te verplaatsen naar de andere week, dus de ene week 2 dagen thuis, de andere week 5 dagen aanwezig, vooral handig omdat in die week de sprints afgerond worden.
Ooh echt een prima bedrijf om voor te werken hoor. We zijn alleen een Japans bedrijf en die hebben wat moeite met veranderingen.
  maandag 18 mei 2020 @ 13:07:53 #75
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193191319
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Omdat mensen hun vrienden af en toe uitnodigen omdat ze graag afspreken....zijn dat meteen mensen die automatisch hun gezin, omgeving en rest van de samenleving willen blootstellen aan risico's? :? En dan moeten ze een uitleg kunnen geven die goed genoeg is in jouw ogen?
Indirect kan dat wel het gevolg ervan zijn.

Er is nog geen vaccin of groepsimmuniteit dus de enige manier is om juist zo min mogelijk contactpunten met andere mensen te hebben. Elk contactpunt heeft de mogelijkheid tot verspreiding.
pi_193191377
De enige manier is testen en isoleren. Testen, testen en nog eens testen.
Go hard or go home
pi_193191405
quote:

[..]

Guttmenschen
Overal!
Go hard or go home
pi_193191430
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:13 schreef Noek het volgende:
juist, dat moet er gebeuren bij die tweede golf, en vooral dat isoleren moet nu veel beter gebeuren dan bij eerste golf

ik heb zelf een vermoeden dat tweede golf zou kunnen komen rond september/oktober zo na de zomer, en anders meer tegen winter november/december zoiets
pi_193191475
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:13 schreef Noek het volgende:
De GGD heeft aangegeven mensen een brief te sturen in geval van een contact onderzoek :') :')
pi_193191491
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
umm laat ik maar eventjes iets zeggen, mensen die in voedselindustrie werken moeten prioriteit krijgen om te worden beschermd tegen corona, of ieder ander soort virus (want al is het niet corona, komt er misschien weer een ander virus, je weet dat nooit)

en ook waarom is het ineens wat stil rond die walgelijke dierenmarkten in china, als daar niks aan gedaan wordt dan blijven er hetzelfde soort virussen als corona gewoon terugkomen
Omdat China de baas is over de WHO en indirect ook NL iig zo machtig dat wij er niet tegen in willen,kunnen en of gaan.
pi_193191499
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:18 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

juist, dat moet er gebeuren bij die tweede golf, en vooral dat isoleren moet nu veel beter gebeuren dan bij eerste golf

ik heb zelf een vermoeden dat tweede golf zou kunnen komen rond september/oktober zo na de zomer, en anders meer tegen winter november/december zoiets
Ik denk zelf dat die tweede golf misschien wel in januari komt. Kan ook februari zijn. Heel misschien maart. Ach, voor de zekerheid misschien wel juli 2024. En alles er tussen. Krijg ik vast gelijk :+
pi_193191507
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:55 schreef TheVoice4ever het volgende:

Als je zo redeneert heeft half Nederland een cruciaal beroep.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:29:13 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191535
quote:

[..]

Tja dan kun je gelijk wel alle regels afschaffen ik wil ook wel eens gruwlijk hard rijden, ik wil regelmatig iets gratis pakken ipv er voor te betalen en wil wil ook ook wel eens in het park bier drinken.

Maar als ik dan als redenen aandraag, dat ik in een ambulance zit met een patient die aan het doodbloeden is, dat de producten die ik wil pakken van mijzelf zijn en dat iemand daar ineens geld voor vraagt en het park een biergarten is, dan lijkt me het niet meer dan logisch.
  Manager PR/Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:29:26 #84
269689 crew  Viv
pi_193191537
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

Ja, geen idee dus, of dat "gewoon" allemaal weer kan/mag/verstandig is.
pi_193191555
Maurice de Hond heeft nu blijkbaar ook een petitie en website opgetuigd voor zijn hypothese:
https://smartexit.nu
pi_193191695
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:30 schreef Tourniquet het volgende:
Maurice de Hond heeft nu blijkbaar ook een petitie en website opgetuigd voor zijn hypothese:
Is dit gericht op acht jarigen?
pi_193191714
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dan kun je gelijk wel alle regels afschaffen ik wil ook wel eens gruwlijk hard rijden, ik wil regelmatig iets gratis pakken ipv er voor te betalen en wil wil ook ook wel eens in het park bier drinken.

Maar als ik dan als redenen aandraag, dat ik in een ambulance zit met een patient die aan het doodbloeden is, dat de producten die ik wil pakken van mijzelf zijn en dat iemand daar ineens geld voor vraagt en het park een biergarten is, dan lijkt me het niet meer dan logisch.
Ik snap de vergelijkingen even niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.

Het is gewoon onzin om te beweren dat iemand die in samenspraak met iemand anders afspreekt maar meteen de hele samenleving wil riskeren. Nogal overdreven en zo. Niks aan het handje als je gewoon afstand bewaart. Zoveel mensen buiten die hun ding doen, maar wel afstand bewaren. Allemaal mensen die bewust de samenleving wil riskeren natuurlijk.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:49:00 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191722
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap de vergelijkingen even niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.

Het is gewoon onzin om te beweren dat iemand die in samenspraak met iemand anders afspreekt maar meteen de hele samenleving wil riskeren. Nogal overdreven en zo. Niks aan het handje als je gewoon afstand bewaart. Zoveel mensen buiten die hun ding doen, maar wel afstand bewaren. Allemaal mensen die bewust de samenleving wil riskeren natuurlijk.
Het ging over mensen die met als reden "omdat ik het wil" toch op vakantie wilden, in maart.
pi_193191727
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het ging over mensen die met als reden "omdat ik het wil" toch op vakantie wilden. Of mensen die "omdat ze het willen" toch de maatregelen willen overtreden.
Ah, op die fiets. Ik dacht dat we het hadden over vrienden die wilden afspreken :D

Maar ja, dan snap ik de vergelijking ja.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:51:32 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191747
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Ik dacht dat we het hadden over vrienden die wilden afspreken :D

Maar ja, dan snap ik de vergelijking ja.
Ik vind het zelf wel vervelend om tegen vrienden die willen afspreken nee te moeten zeggen, zit niet in mijn aard om nee te zeggen tegen een afspraak,maar nu doe ik het toch omdat ik mezelf te goed ken en als ik nu de boel ga versoepelen dan is dat voor mij een glijdende schaal naar gewoon alles weer doen, dan doe ik liever niets.

Ik moet ook zeggen dat ik heel bewust nee zeg maar me daar dan wel weer een tijd kut over voel, wat dat betreft is het handiger als mensen je gewoon niet in die positie brengen. Ik begrijp mensen die nu ineens van alles willen doen ook niet zo heel goed.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:53:37 #91
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193191772
Positief geteste personen 44.141* (+146)

Ziekenhuisopnames 11.579 (+27)

Overleden personen 5.694** (+14)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 18 mei 2020 @ 13:54:16 #92
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_193191782
Wijzigingsdatum 18-05-2020 | 13:52
Actuele cijfers COVID-19: 18 mei 2020
Positief geteste personen
44.141* (+146)
Ziekenhuisopnames
11.579 (+27)
Overleden personen
5.694** (+14)
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_193191804
Mooie cijfers man.
pi_193191816
Wij komen uit het Noorden van NL en hadden het idee gevat om het hemelvaartweekend met zijn 2en naar een kleinschalige B&B te gaan in Limburg. Nu zie ik dat het aantal besmettingen in Limburg ruim boven de 3k ligt tov van het Noorden. Is het nu wel slim om dit te doen? We komen verder weinig in contact met mensen buiten de supermarkt etc om...lastig
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193191819
Jaap GOD *O* *O* *O* *O*
pi_193191821
Mooie cijfers. De horeca kan vanavond al wel al open.
In Southern Sun
pi_193191829
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:57 schreef Patroon het volgende:
Wij komen uit het Noorden van NL en hadden het idee gevat om het hemelvaartweekend met zijn 2en naar een kleinschalige B&B te gaan in Limburg. Nu zie ik dat het aantal besmettingen in Limburg ruim boven de 3k ligt tov van het Noorden. Is het nu wel slim om dit te doen? We komen verder weinig in contact met mensen buiten de supermarkt etc om...lastig
Iedereen is daar dood of heeft al Corona gehad, dus gewoon doen.
pi_193191835
Vergeleken met vorige week:

161 getest
36 opnames
16 doden

vandaag:

44.141* (+146)
Ziekenhuisopnames
11.579 (+27)
Overleden personen
5.694** (+14)

Blijft dus dalen een week na de eerste versoepelingen, goed nieuws :Y

Op naar 1 juni!
pi_193191846
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:57 schreef Patroon het volgende:
Zolang je het heilige 1.5 meter afstand aanhoudt geen probleem! Have fun :)
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 14:00:13 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191856
Ik zie nu al op naar al het werk dat ingehaald moet worden dit jaar. Geen vrije dagen meer de rest van het jaar denk ik dan maar.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 14:01:07 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191862
En ik kan sparen ook niet volhouden als dingen weer open gaan ;(

Die corona was een goede stok achter deur.
pi_193191863
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:58 schreef Simmertje het volgende:

161 getest
36 opnames
16 doden

vandaag:

44.141* (+146)
Ziekenhuisopnames
11.579 (+27)
Overleden personen
5.694** (+14)

Op naar 1 juni!
Ik ben vooral benieuwd naar de komende 2 weken, toch ben ik bang als er weer massaal met OV gereist word dat het fout kan lopen.
pi_193191867
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Mooie cijfers. De horeca kan vanavond al wel al open.
Hier teken ik voor.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:01:53 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193191873
quote:

161 getest
36 opnames
16 doden

vandaag:

44.141* (+146)
Ziekenhuisopnames
11.579 (+27)
Overleden personen
5.694** (+14)

Op naar 1 juni!
Vijfde keer al sinds vorige week maandag dat we onder de 200 nieuwe gevallen zitten. Prima cijfers.
pi_193191880
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zolang je het heilige 1.5 meter afstand aanhoudt geen probleem! Have fun :)
Ja we gaan er vooral samen fietsen en wandelen. Kopen wel wat wijn etc in een supermarkt en gaan ergens in de natuur zitten drinken :) B&B heeft ook maar 3 kamers en eet ruimte waar mensen voldoende afstand van elkaar kunnen houden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193191882
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd naar de komende 2 weken, toch ben ik bang als er weer massaal met OV gereist word dat het fout kan lopen.
Klopt rond 10-14 juni wordt het wel interessant: OV, horeca en middelbare scholen deels open.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:04:10 #107
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193191896
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die 2 dagen om de 2 weken thuiswerken maken dan ook niet zoveel meer uit toch? Hier is het 50/50 thuis/op de zaak. En zelfs daarvan vraag ik me af of het wel zoveel zin heeft. Normaal 10 man in onze ruimte, en nu 6 of 7 met wisselende samenstelling.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_193191904
quote:

161 getest
36 opnames
16 doden

vandaag:

44.141* (+146)
Ziekenhuisopnames
11.579 (+27)
Overleden personen
5.694** (+14)

Op naar 1 juni!
Klik eens op de link

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

En kijk naar de grafieken. Die dagelijkse updates zeggen heel weinig. Het is nog minder dan je al denkt
pi_193191942
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Klopt rond 10-14 juni wordt het wel interessant: OV, horeca en middelbare scholen deels open.
Dit gaat reuze meevallen. In veel landen is het OV, VO ook gewoon actief met maatregelen en nergens een piek.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:09:29 #111
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193191946
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:04 schreef zoost het volgende:

[..]

Klik eens op de link

En kijk naar de grafieken. Die dagelijkse updates zeggen heel weinig. Het is nog minder dan je al denkt
Zit serieus nog een ziekenhuisopname van 19 maart tussen. :{

Dossier lag al die tijd nog in de koffiekamer? :|W
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193191954
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:30 schreef Tourniquet het volgende:
Ik weet niet wat lachwekkender is. De petitie of dat deze al meer dan 20.000 keer getekend is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193191964
quote:

[..]

Klik eens op de link

Er blijft bar weinig over op die manier.
pi_193191980
Horeca kan sowieso eerder open ja. Waarom perse wachten tot 1 juni als de cijfers al een tijd goed zijn. Open gewoon alles al. Uiteraard wel met de maatregelen natuurlijk.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:14:58 #115
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193192005
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:12 schreef FerryN7 het volgende:
Horeca kan sowieso eerder open ja. Waarom perse wachten tot 1 juni als de cijfers al een tijd goed zijn. Open gewoon alles al. Uiteraard wel met de maatregelen natuurlijk.
Ja of toch 1 juni, met een extra versoepeling? Met die 30man kan de meeste horeca ook niet veel.
pi_193192006
quote:
Eens, sowieso omdat de eerste versoepeling maar 30 man per zaak is. Denk een goede test om te kijken of we klaar zijn voor de volgende stap.
pi_193192025
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja of toch 1 juni, met een extra versoepeling? Met die 30man kan de meeste horeca ook niet veel.
Maar het is wel een goede test zonder al te veel risico. Hoe eerder je met die 30 man begint hoe sneller je dat ook kunt opschalen. Hoe meer "zomer weken" de horeca kan pakken des te meer de schade beperkt blijft.
pi_193192026
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind het zelf wel vervelend om tegen vrienden die willen afspreken nee te moeten zeggen, zit niet in mijn aard om nee te zeggen tegen een afspraak,maar nu doe ik het toch omdat ik mezelf te goed ken en als ik nu de boel ga versoepelen dan is dat voor mij een glijdende schaal naar gewoon alles weer doen, dan doe ik liever niets.

Ik moet ook zeggen dat ik heel bewust nee zeg maar me daar dan wel weer een tijd kut over voel, wat dat betreft is het handiger als mensen je gewoon niet in die positie brengen. Ik begrijp mensen die nu ineens van alles willen doen ook niet zo heel goed.
Snap ik. Is ook niks mis mee, je kent jezelf goed genoeg blijkbaar. Tegelijkertijd vind ik het dan ook weer niet zo raar dat sommige mensen nog gewoon af willen spreken; helemaal nu het ergste achter de rug lijkt (voor nu). Het is natuurlijk ook niet ''ineens van alles willen doen'' als ze dat anders ook willen doen. Als ze je echt alleen nu contacteren en anders nooit dan ligt het wel anders ja, dan snap ik dat het overkomt alsof je nu opeens wel goed genoeg bent of zo.

quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:54 schreef mabo11 het volgende:
Wijzigingsdatum 18-05-2020 | 13:52
Actuele cijfers COVID-19: 18 mei 2020
44.141* (+146)
Ziekenhuisopnames
11.579 (+27)
Overleden personen
5.694** (+14)
Goede cijfers weer ^O^
pi_193192029
quote:
Even vanuit OMT geredeneerd kan ik begrijpen dat je gefaseerd dingen open wil gooien omdat je achteraf kunt kijken wat effect heeft en wat geen effect heeft.

Even vanuit mijn boerenverstand geredeneerd. We zien nu zo weinig besmettingen dat ik me echt afvraag of we de komende tijd uberhaupt een piek gaan zien.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:17:55 #120
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193192043
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

In de kleine dorpen zijn genoeg kleine kroegen/terrassen waar maximaal 50 personen in kunnen. Voor hen zou 30 personen al een hele stap vooruit zijn.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:18:54 #121
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193192053
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Even vanuit OMT geredeneerd kan ik begrijpen dat je gefaseerd dingen open wil gooien omdat je achteraf kunt kijken wat effect heeft en wat geen effect heeft.

Even vanuit mijn boerenverstand geredeneerd. We zien nu zo weinig besmettingen dat ik me echt afvraag of we de komende tijd uberhaupt een piek gaan zien.
Ik wacht nog steeds op de piek van het paasweekend. Waar iedereen o zo bang voor was.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:19:33 #122
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193192058
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:17 schreef satecl het volgende:

[..]

In de kleine dorpen zijn genoeg kleine kroegen/terrassen waar maximaal 50 personen in kunnen. Voor hen zou 30 personen al een hele stap vooruit zijn.
Ja vandaar ook mijn opmerking 'de meeste horeca'. Een beetje gemiddeld restaurant heeft al meer personeel rondlopen. En een klein bruin kroegje kan hoogstens 3 man aan de bar hebben zitten?
pi_193192066
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja we gaan er vooral samen fietsen en wandelen. Kopen wel wat wijn etc in een supermarkt en gaan ergens in de natuur zitten drinken :) B&B heeft ook maar 3 kamers en eet ruimte waar mensen voldoende afstand van elkaar kunnen houden.
Gewoon gaan dan ja :Y Wij zijn afgelopen weekend in Vlissingen geweest om uit te waaien (wel minder hard getroffen dan Limburg, maar toch). Hotel was enorm goed geregeld; eten binnen het hotel ook. Alle tafels stonden ver genoeg uit elkaar en tegen elke tafel was een ander kleiner tafeltje aangeschoven waar de bestelling neer werd gezet en waar de bestelling werd afgenomen ook. Serveerders met handschoenen. Heerlijk om even het huis uit te zijn in een andere omgeving. Niemand binnen 1,5 meter gesproken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2020 14:22:06 ]
  maandag 18 mei 2020 @ 14:22:58 #124
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193192092
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:17 schreef satecl het volgende:

[..]

Alleen kan dat dus niet. Als er maar 50 man in kan, dan kunnen er geen 30 in als die anderhalve meter afstand moeten houden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193192101
Maandag piek wacht morgen maar af.
En de hemelvaart piek komt er nog aan!!
En de Duitse piek van al die Duitsers in Venlo afgelopen weekend.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:24:55 #126
67174 Dos37
Come on Twente
pi_193192112
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:23 schreef Fokker1000 het volgende:
En de Pasen piek, koningsdag piek en dat ene weekend dat het mooi weer was piek komen allemaal nog
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_193192114
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
En ik kan sparen ook niet volhouden als dingen weer open gaan ;(

Die corona was een goede stok achter deur.
Ik heb de afgelopen 2 maanden zo'n 2000 euro over gehouden door dingen als niet buiten de deur lunchen en niet uit eten, niet naar de kroeg, niet naar feestjes, niet naar de sportclub etc...

Best lekker op zich voor als we weer op vakantie kunnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2020 14:25:49 ]
pi_193192115
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:18 schreef satecl het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op de piek van het paasweekend. Waar iedereen o zo bang voor was.
Schijnbaar is het lastig om fouten toe te geven, ik weet niet waar het aan ligt. In de open lucht schijnen besmettingen dus amper voor te komen. Die hele looproutes farce is echt werkelijk gebasseerd op lucht.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 14:25:57 #129
5428 crew  miss_sly
pi_193192120
quote:
Er is bijna niemand meer die dit zegt, waarom blijf jij dat dan telkens lekker opruiend weer posten.

Het is ook niet echt constructief of zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 18 mei 2020 @ 14:26:10 #130
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193192122
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Schijnbaar is het lastig om fouten toe te geven. ik weet niet waar het aan ligt. In de open lucht schijnen besmettingen dus amper voor te komen. Die hele looproutes farrce is echt werkelijk gebasseerd op lucht.
Daarom neem ik het buiten allemaal niet meer zo serieus. Ik kan niet wachten tot de terrassen weer open gaan.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:26:33 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193192129
quote:
De Duitse piek hebben we in 40-45 al gehad.
pi_193192136
Hopelijk morgen een bekendmaking dat het eerder wordt versoepeld. Bedoel het kan meer dan prima.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:28:32 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193192141

Spreiding lijkt best willekeurig nu
pi_193192144
Mijn grootste angst is nog steeds oktober/november wanneer misschien de horeca weer bijna geheel open is en mensen weer binnen gaan zitten. Denk dat we in de zomer geen tweede golf meer hoeven te verwachten.
pi_193192147
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen in 't noordoosten wil 't nog niet echt lukken
pi_193192149
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:27 schreef FerryN7 het volgende:
Hopelijk morgen een bekendmaking dat het eerder wordt versoepeld. Bedoel het kan meer dan prima.
Ik denk dat horeca 30 mei open mag, voor de rest gaan ze niks aan de planning veranderen.
pi_193192162
quote:
[ afbeelding ]
Ben dan toch heel nieuwsgierig waarom in een regio als Egmond aan Zee opeens zoveel besmettingen zijn. Een heel verzorgingshuis?
pi_193192165
quote:
En Moederdag!
Leipe shit ouwe
  maandag 18 mei 2020 @ 14:30:19 #139
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193192167
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:27 schreef FerryN7 het volgende:
Ik zou er niet vanuit gaan dat het OMT vooruit gaat lopen op zijn eigen routekaart.
pi_193192184
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:28 schreef Simmertje het volgende:
Mijn grootste angst is nog steeds oktober/november wanneer misschien de horeca weer bijna geheel open is en mensen weer binnen gaan zitten. Denk dat we in de zomer geen tweede golf meer hoeven te verwachten.
Dat denk ik dus ook. Denk echt als het weer kouder wordt en mensen weer meer binnen gaan zitten dat het virus weer kan opleven. We gaan de komende tijd heel weinig merken denk ik.
pi_193192186
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:30 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ben dan toch heel nieuwsgierig waarom in een regio als Egmond aan Zee opeens zoveel besmettingen zijn. Een heel verzorgingshuis?
In Dordrecht wel iig. Die kleurt ook donker. In mijn stadje 0. Ondanks dat het Brabant is.
pi_193192192
quote:
[ afbeelding ]
Dordrecht ;( ;( ;(
  maandag 18 mei 2020 @ 14:32:48 #143
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193192197
quote:

[..]

Klik eens op de link

Dus al 2 dagen geen ziekenhuisopnames.

Eergister 5 mensen overleden, vandaag 0.

Open die hap.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 18 mei 2020 @ 14:33:26 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193192203
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Schijnbaar is het lastig om fouten toe te geven, ik weet niet waar het aan ligt. In de open lucht schijnen besmettingen dus amper voor te komen. Die hele looproutes farce is echt werkelijk gebasseerd op lucht.
Looproutes :')

Echt flikker een eind op. Alsof dat virus ook overspringt als een vlo als mensen elkaar vluchtig passeren.
pi_193192204
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:31 schreef FerryN7 het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Denk echt als het weer kouder wordt en mensen weer meer binnen gaan zitten dat het virus weer kan opleven. We gaan de komende tijd heel weinig merken denk ik.
Plus daarnaast
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:31 schreef FerryN7 het volgende:

[..]

Plus dat daarnaast misschien het vliegverkeer dat weer opgang komt. Ben er wel voor om op Schiphol echt goed te gaan controleren, zeker op vluchten uit landen die het nog niet zo onder controle hebben zoals wij.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:33:33 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193192206
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:30 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Is Bergen aan Zee volgens de cijfers
  maandag 18 mei 2020 @ 14:34:08 #147
14505 OProg
A Life in Music
pi_193192211
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:31 schreef alpeko het volgende:

[..]

In Dordrecht wel iig.
Klopt. Een compleet verzorgingstehuis. :{

quote:
In verpleeghuis Het Parkhuis in Dordrecht zijn op dezelfde afdeling alle bewoners positief getest op het coronavirus. Op één bewoner na.

De eerste besmetting werd op 30 april vastgesteld. De afdeling werd direct in quarantaine geplaatst, schrijft Het Parkhuis op haar website. Desondanks verspreidde het virus zich snel.

Ook medewerkers
Op 6 mei bleek de gehele afdeling, op één bewoner na, besmet te zijn. Ook een aantal medewerkers zonder gezondheidsklachten is positief getest op het virus.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 18 mei 2020 @ 14:34:08 #148
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193192212
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dus al 2 dagen geen ziekenhuisopnames.

Eergister 5 mensen overleden, vandaag 0.

Open die hap.
Meeste overlijdens worden ook pas 2 dagen later verwerkt.
pi_193192221
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:22 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Alleen kan dat dus niet. Als er maar 50 man in kan, dan kunnen er geen 30 in als die anderhalve meter afstand moeten houden.
Hoeft niemand achter te komen gelukkig. :)
  maandag 18 mei 2020 @ 14:35:52 #150
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193192225
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

De GGD heeft aangegeven mensen een brief te sturen in geval van een contact onderzoek :') :')
Oh ja ik heb gezien hoe geweldig dat werkte bij een positief getest iemand in mijn omgeving. Die beweerde doodleuk dat de quarantaine achterhaalde onzin was op grond van wat haar verteld was aan de telefoon. Dat was op vrijdag.

Op dinsdag kwam de brief al, hoor. Oeps, moest toch het hele gezin in quarantaine. Ondertussen waren de kinderen lekker uit spelen geweest, lekker naar de Mac met papa. Godzijdank werden de scholen toen net dichtgegooid.
pi_193192228
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat lachwekkender is. De petitie of dat deze al meer dan 20.000 keer getekend is.
Deze uitleg verklaard het beter dan de uitleg van het RIVM. Wat vind jij hier lachwekkend aan? (graag een aantal inhoudelijke punten)
pi_193192231

Ik zie nu pas dit filmpje van Ab Osterhaus.

Wat extreem immoreel. Die man heeft wel echt afgedaan voor mij nu.
Schandalig dat ze hem nog steeds uitnodigen bij praatprogramma's.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:37:51 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193192241
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:36 schreef zoost het volgende:

[..]

IK vi
[..]

Deze uitleg verklaard het beter dan de uitleg van het RIVM. Wat vind jij hier lachwekkend aan? (graag een aantal inhoudelijke punten)
Hoe komt hij er uberhaupt op dat 12% van de bevolking al besmet is?
  maandag 18 mei 2020 @ 14:38:14 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193192243
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh ja ik heb gezien hoe geweldig dat werkte bij een positief getest iemand in mijn omgeving. Die beweerde doodleuk dat de quarantaine achterhaalde onzin was op grond van wat haar verteld was aan de telefoon. Dat was op vrijdag.

Op dinsdag kwam de brief al, hoor. Oeps, moest toch het hele gezin in quarantaine. Ondertussen waren de kinderen lekker uit spelen geweest, lekker naar de Mac met papa. Godzijdank werden de scholen toen net dichtgegooid.
En maar dwepen met een app, terwijl ze in zo'n geval dan weer allemaal tijd verspillen met papieren brieven ipv een mail of een bericht via je digitale berichtenbox 8)7
pi_193192285
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Ik zie nu pas dit filmpje van Ab Osterhaus.

Wat extreem immoreel. Die man heeft wel echt afgedaan voor mij nu.
Schandalig dat ze hem nog steeds uitnodigen bij praatprogramma's.
Nee, dat is gewoon een manier waarop iemand geframed wordt. Door hier de indruk te wekken dat hij proost op het eerste slachtoffer.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_193192303
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Hoe komt hij er uberhaupt op dat 12% van de bevolking al besmet is?
Dat komt in dat hele filmpje niet voor. En (voor als ik het gemist heb) is ook het punt niet. Zijn punt is dat de 1,5 meter afstand geen goeie maatregel is en levert daar een aantal hele goeie punten voor aan.
pi_193192330
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er is bijna niemand meer die dit zegt, waarom blijf jij dat dan telkens lekker opruiend weer posten.

Het is ook niet echt constructief of zo.
Omdat mensen als jij dit al weken roepen en maar angst blijven rond strooien :')
pi_193192332
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:41 schreef Wantie het volgende:
Nee, dat is gewoon een manier waarop iemand geframed wordt. Door hier de indruk te wekken dat hij proost op het eerste slachtoffer.
Luister deze even, dan begrijp je waarom hj zo blij was.

https://www.vpro.nl/argos(...)iekvirus-argos~.html
  maandag 18 mei 2020 @ 14:49:57 #159
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193192371
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:46 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Omdat mensen als jij dit al weken roepen en maar angst blijven rond strooien :')
Nee, gewoon wat trollengejammer van jou en nog een handjevol anderen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193192382
quote:

[..]

Volgens mij doet bijna niemand dat meer en zijn juist de "pro lockdown" mensen veel milder geworden.
pi_193192384
quote:

[..]

Dat doet hij toch ook gewoon?
pi_193192394
quote:

[..]

Je kan toch luisteren en zelf kijken?
Of is het in scene gezet?
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 14:54:06 #163
5428 crew  miss_sly
pi_193192438
quote:

[..]

Ik heb het werkelijk nog nooit geroepen.

Dat ik het niet met jouw "gooi alles maa ropen, het is voorbij, niets aan de hand" eens ben, is een ander verhaal.

Er is een middenweg, die ik probeer te bewandelen, maar dat is kennelijk godsonmogelijk.

Wat een nare sfeer in het topic. Bah.
pi_193192486
quote:

[..]

Dat iemand op momenten wat voorzichtiger is ingesteld staat niet gelijk aan ''angst rond blijven strooien''. Er zijn best users die inderdaad wat extreem reageren (aan beide kanten), maar de meeste mensen, incl miss_sly hangen er ergens tussen in.

De mensen die continue roepen dat er een nieuwe piek komt heb ik ook niks mee; helemaal als ze achteraf niet toe durven te geven dat ze fout zaten, maar je bent zelf net zo vervelend bezig als je maar bezig blijft om de spot te drijven met die groep. Ze weten ondertussen echt zelf wel dat ze fout zaten, niet nodig om dat erin te blijven wrijven. Zorg dat je er boven staat zeg maar. Overigens hetzelfde voor het ''het is maar een griepje'' clubje die achteraf ook niet altijd hun ongelijk toegaven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2020 15:01:12 ]
pi_193192516
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb het werkelijk nog nooit geroepen.

Dat ik het niet met jouw "gooi alles maa ropen, het is voorbij, niets aan de hand" eens ben, is een ander verhaal.

Er is een middenweg, die ik probeer te bewandelen, maar dat is kennelijk godsonmogelijk.

Wat een nare sfeer in het topic. Bah.
Hier op het forum is het nooit grijs. Altijd zwart of wit.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 15:02:46 #166
5428 crew  miss_sly
pi_193192533
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hier op het forum is het nooit grijs. Altijd zwart of wit.
Misschien een mooi doel om daar eens iets aan te veranderen. Of in ieder geval mensen die wel in het midden zitten op een normale manier te benaderen.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 15:03:11 #167
5428 crew  miss_sly
pi_193192541
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat iemand op momenten wat voorzichtiger is ingesteld staat niet gelijk aan ''angst rond blijven strooien''. Er zijn best users die inderdaad wat extreem reageren (aan beide kanten), maar de meeste mensen, incl miss_sly hangen er ergens tussen in.

De mensen die continue roepen dat er een nieuwe piek komt heb ik ook niks mee; helemaal als ze achteraf niet toe durven te geven dat ze fout zaten, maar je bent zelf net zo vervelend bezig als je maar bezig blijft om de spot te drijven met die groep. Ze weten ondertussen echt zelf wel dat ze fout zaten, niet nodig om dat erin te blijven wrijven. Zorg dat je er boven staat zeg maar. Overigens hetzelfde voor het ''het is maar een griepje'' clubje die achteraf ook niet altijd hun ongelijk toegaven.
Dat. Dank.
pi_193192600
Overigens was het helemaal niet onrealistisch om op dat moment te denken dat er een piek zou komen, er was nog veel te weinig informatie beschikbaar, ook uit andere landen. Dat het nu achteraf uiteindelijk (gelukkig) blijkt mee te vallen is alleen maar goed nieuws. Snap niet wat er zo leuk is om daarover door te blijven trollen.
  maandag 18 mei 2020 @ 15:08:12 #169
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193192606
Maar ik merk dat hier ook vaker wel nare sfeer hangt bij jullie. Echter kan ik jullie niet echt serieus nemen met jullie berichten... Zodat jullie van alles wat door elkaar blijven roepen wat er zou kunnen gebeuren. Ik ben er op uit dat het ook soms moeilijk blijft met jullie te discussiëren over het coronavirus. Zeker is ook een van dat jullie soms wel te gemakzuchtig zijn over wat alles nu weer mogelijk zou zijn nadat de cijfers ons weer hoopgevend opleveren, zeker in maart was de situatie heel anders dan nu in mei.

Zeker in een crisistijd mag je ook niet gemakzuchtig worden of te makkelijk gaan denken van zo dat het weer over is of uitgedoofd is. Daarbij moeten we ook ons gedrag wel aanpassen zeker in deze tijd waar het ook van belang is dat de zorg nu het wel aankan. Ik zie ook herhaaldelijk dat de solidariteit onder ons per dag wel afbrokkelt zodat het nu heel belangrijk is om wel aan te houden. Ik vind persoonlijk wel heel jammer dat sommige mensen zo egoïstisch zijn gebleven na een paar weken verder in de coronacrisis, wat het wel ook grote problemen had kunnen zorgen.

Vrijheid is een groot goed voor ons allemaal, daar zijn we allemaal mee eens. Maar soms worden in deze crisistijd wel nodig gebleken dat de vrijheid noodzakelijk door de overheid ingeperkt moest worden met de coronamaatregelen. Dat heb ik wel begrip voor dat ze bij ons deden voor zekerheid dat besmettingen en opnames zo sterk stegen, per dag, per week en per maanden. Het is ook goed dat ze het ingegrepen hebben, maar misschien wel te laat, achteraf weten we het nooit dat het zo is. Dus ik begrijp jullie woede, bezorgdheid en bangheid wel wat er zou op ons af zou kunnen komen de laatste tijd vanaf maart. We krijgen vrijheid wel weer terug als het alles weer normaal wordt, na een vaccinatie over anderhalf of twee jaar. Nu moeten we nog met maatregelen leven zoals 1,5 meter afstand houden en handen wassen.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 18 mei 2020 @ 15:10:59 #170
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193192655
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja de andere kant is ook niet goed, dat ik onbewust weer eens een slap geworden stukje chip van de grond eet dat er waarschijnlijk al weken ligt en dan bedenk hmmm was dit wel handig :D
Dude!!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193192698
je mag van alles vinden. je "mening" wordt alleen wat serieuzer genomen als je het met steekhoudende argumenten kan onderbouwen. Vooralsnog zie ik geen steekhuodende argumenten voor de 1,5 samenleving in het "nieuwe mormaal". Ik word ook een beetje geprikkeld van mensen die als beste argument kunnen aandragen dat het moet van een of andere instantie (overheid, RIVM) die tot op heden maar weinig keren het bij het juiste eind hadden.
  maandag 18 mei 2020 @ 15:22:28 #172
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193192755
Weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Coronamedicijn Remdesivir mogelijk snel op Europese markt
https://www.msn.com/nl-nl(...)fbHl?ocid=spartanntp
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 18 mei 2020 @ 15:23:19 #173
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193192764
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:10 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dude!!
Verkeerd quote gedaan.
pi_193192770
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:08 schreef Ven1972 het volgende:
Maar ik merk dat hier ook vaker wel nare sfeer hangt bij jullie. Echter kan ik jullie niet echt serieus nemen met jullie berichten... Zodat jullie van alles wat door elkaar blijven roepen wat er zou kunnen gebeuren. Ik ben er op uit dat het ook soms moeilijk blijft met jullie te discussiëren over het coronavirus. Zeker is ook een van dat jullie soms wel te gemakzuchtig zijn over wat alles nu weer mogelijk zou zijn nadat de cijfers ons weer hoopgevend opleveren, zeker in maart was de situatie heel anders dan nu in mei.

Zeker in een crisistijd mag je ook niet gemakzuchtig worden of te makkelijk gaan denken van zo dat het weer over is of uitgedoofd is. Daarbij moeten we ook ons gedrag wel aanpassen zeker in deze tijd waar het ook van belang is dat de zorg nu het wel aankan. Ik zie ook herhaaldelijk dat de solidariteit onder ons per dag wel afbrokkelt zodat het nu heel belangrijk is om wel aan te houden. Ik vind persoonlijk wel heel jammer dat sommige mensen zo egoïstisch zijn gebleven na een paar weken verder in de coronacrisis, wat het wel ook grote problemen had kunnen zorgen.

Vrijheid is een groot goed voor ons allemaal, daar zijn we allemaal mee eens. Maar soms worden in deze crisistijd wel nodig gebleken dat de vrijheid noodzakelijk door de overheid ingeperkt moest worden met de coronamaatregelen. Dat heb ik wel begrip voor dat ze bij ons deden voor zekerheid dat besmettingen en opnames zo sterk stegen, per dag, per week en per maanden. Het is ook goed dat ze het ingegrepen hebben, maar misschien wel te laat, achteraf weten we het nooit dat het zo is. Dus ik begrijp jullie woede, bezorgdheid en bangheid wel wat er zou op ons af zou kunnen komen de laatste tijd vanaf maart. We krijgen vrijheid wel weer terug als het alles weer normaal wordt, na een vaccinatie over anderhalf of twee jaar. Nu moeten we nog met maatregelen leven zoals 1,5 meter afstand houden en handen wassen.
De solidariteit brokkelt af omdat we ''voorgelogen'' zijn. Dat het RIVM op voorhand niet kon weten hoe corona zich gedraagt kan iedereen wel begrijpen. De meesten kunnen de maatregelen ook wel begrijpen. Waar het echter een beetje fout gaat is de onderbouwing voor die maatregelen. De enige onderbouwing is angst. Angst dat de IC's vollopen, angst dat we een verschrikkelijke dood tegemoet zien. Echter laten de cijfers voorlopig steeds meer zien dat er vrij weinig draagvlak overblijft voor een groot gedeelte van de maatregelen. Het virus maakt gewoon te weinig slachtoffers om indruk te maken. Daarnaast hebben mensen gewoon behoefte aan contact in alle vormen en als de angst plaats maakt voor realisme dan valt draagvlak en solidariteit weg.

Inmiddels wordt steeds meer duidelijk welke economsiche berg we afrijden en die staat niet in verhouding tot de slachtoffers die corona tot nu toe achterlaat.
  maandag 18 mei 2020 @ 15:24:43 #175
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193192776
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:22 schreef Oekelele het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:22 schreef Oekelele het volgende:
Klinkt positief en daarmee hoeven ze ook niet direct naar IC gebracht worden.
pi_193192813
quote:

Nu ben ik het zeker met je eens dat er niet altijd een even leuke sfeer hangt hier, maar het is nou niet alsof jij zelf de makkelijkste persoon bent om mee te discussiëren; het enige wat er bij jou uit komt zijn uitspraken als ''er komt een nieuwe piek!!'' en dat we nog jaren in deze situatie moeten blijven hangen. Prima uiteraard dat je dat vind, maar je geeft maar weinig ruimte om ook echt te discussiëren. Helpt ook niet mee dat je achteraf niet toe durft te geven dat je tot nu toe elke week fout zat met je nieuwe piek voorspellingen. Prima dat jij bepaalde posts van users niet serieus neemt; ik heb dan weer moeite met zwart/wit meningen. Die neem ik dan weer niet serieus. Alsof je heel erg veel moeite hebt om dingen ook maar enigszins positief te bekijken. Geheel je recht natuurlijk, maar wees dan niet verbaast dat mensen niet fatsoenlijk kunnen discussiëren met jou.

Solidariteit is leuk en aardig, maar dat gaat alleen niet alle kanten op. Ik heb jou, maar ook een andere specifieke user meermaals zien zeggen dat je wil dat mensen solidair zijn richting de zorg, maar dat je het prima vind dat er allerlei bedrijven failliet gaan, dat de horeca instort, e.d. Talloze mensen raken werkloos in deze tijden. Die kunnen hun gezin niet meer onderhouden. Rekeningen kunnen ze niet meer betalen. Aardig wat mensen die in een depressie terecht komen. Maar die tellen allemaal niet en die moeten zich niet aanstellen. Hele selectieve solidariteit dus; kan je alleen maar hypocriet noemen.

Maar blijf het vooral bij anderen zoeken hoor. ^O^ De sfeer hier zijn we gezamenlijk voor verantwoordelijk.

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De solidariteit brokkelt af omdat we ''voorgelogen'' zijn. Dat het RIVM op voorhand niet kon weten hoe corona zich gedraagt kan iedereen wel begrijpen. De meesten kunnen de maatregelen ook wel begrijpen. Waar het echter een beetje fout gaat is de onderbouwing voor die maatregelen. De enige onderbouwing is angst. Angst dat de IC's vollopen, angst dat we een verschrikkelijke dood tegemoet zien. Echter laten de cijfers voorlopig steeds meer zien dat er vrij weinig draagvlak overblijft voor een groot gedeelte van de maatregelen. Het virus maakt gewoon te weinig slachtoffers om indruk te maken. Daarnaast hebben mensen gewoon behoefte aan contact in alle vormen en als de angst plaats maakt voor realisme dan valt draagvlak en solidariteit weg.

Inmiddels wordt steeds meer duidelijk welke economsiche berg we afrijden en die staat niet in verhouding tot de slachtoffers die corona tot nu toe achterlaat.
En dit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2020 15:33:32 ]
pi_193192826
quote:
En als het heilige vaccin nooit komt blijven we dan voor eeuwig in de 1.5 meter samenleving leven.
Gaan we dan nooit meer naar festivals etc.?
Je denkt er erg makkelijk over ja het is even niet anders dus we moeten ons er maar aan houden.

De overheid heeft nooit of te nimmer het recht om zoveel vrijheidsbeperking in te voeren als wat ze nu gedaan hebben.

Begrafenissen dat is nog verschrikkelijker echt een schande er worden mensen begraven je moet wachten tot je er in mag en mag maar een paar mensen en na afloop schoppen ze je het terrein af en blijf je na afloop voor de deur staan kan de politie wegens samenscholing je nog een boete geven.
Ik zag begrafenis drive-ins dat mensen langs reden en een hand op de kist legden een grove schande.
Ik heb er gelukkig geen last van gehad maar ik had dit never nooit gepikt als ik een begrafenis had gehad.

Ouderen mensen worden zonder weerwoord of eigen inbreng opgesloten in tehuizen en mogen geen bezoek ontvangen.
Ik ken verhalen van een oudere persoon die positief getest is (het ook overleefd heeft zonder IC 91 jaar) dus niet iedere oudere gaat er aan dood (deze oudere heeft behalve dementie geen gezondheidsklachten) maar omdat ze dus vergeet dat ze het heeft hebben ze de deur zo gemonteerd dat ze haar kamer niet af kan en ze letterlijk opgesloten zit.

We zijn een rechtstaat een democratie en ene Jaap heeft gezegd er mogen maar 3 mensen in je huis en daar gaan we op handhaven althans zijn advies was 3 mensen en de overheid neemt dit over.
Terwijl wie is Jaap? Jaap is een viroloog hartstikke prima maar wie heeft er op Jaap gestemd om hier beleid te maken.
Hij zegt mondkapjes heeft geen meerwaarde (hij is expert om dan maar te zeggen) en dan zegt van Boxtel ja mondkapje verplicht en gaan we als het echt moet politie inzetten om mensen uit de trein te halen als ze dit niet op hebben want ze eisen en verlangen het al zou het handhaven moeilijk gaan.
Maar sinds wanneer bepaalt van Boxtel hoe ik mij aankleed?

Dan is de politie vol trots aan het handhaven als je met meer dan 3 mensen in huis zit als je buren je verklikt hebben maar nu de scholen open zijn en ouderen uit "angst want mijn kind is geen proefkonijn" hun kinderen thuis laten krijgen daar geen boetes voor wat normaal wel zo is dat hebben wij in onze rechtstaat afgesproken leerplicht.
Dan heb je nog angstige leraren die thuis blijven maar wel verwachten dat ze geld krijgen :') :')

Inmiddels wordt steeds meer duidelijk welke economische crisis we aan het creëren zijn door ons eigen toedoen en het sociale aspect mensen die helaas bang zijn gemaakt in totale angst leven voor het virus des doods wat niet zo is.
Werkloosheid en depressiviteit en nog veel meer als gevolgen maar vooral wachten op het vaccin wat er misschien nooit gaat komen. :')

En aan het begin was er echt nog wel wat voor te zeggen maar al snel lieten de cijfers zien waar en wat het probleem is niet alleen uit Nederland maar in alen omliggende landen.
En waar hebben we gefaald goed materiaal voor verzorgingsmedewerkers :') die deze kwetsbaren verzorgt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fokker1000 op 18-05-2020 15:37:01 ]
pi_193192960
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:36 schreef zoost het volgende:

[..]

"De uitleg van het RIVM". Je lijkt te impliceren dat het RIVM de afgelopen maanden niet tig keer heeft geprobeerd duiding te geven aan zo'n beetje alles aan dit virus. Van technische briefing en officiële publicaties tot aanschuiven bij diverse talkshows en kranteninterviews.

Ik heb het filmpje niet gekeken overigens, het standpunt van De Hond is mij bekend. Ik vind het vooral lachwekkend dat hij er een petitie aan koppelt. Met welk doel?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 18 mei 2020 @ 15:45:10 #179
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193192971
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:29 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

En als het heilige vaccin nooit komt blijven we dan voor eeuwig in de 1.5 meter samenleving leven.
Gaan we dan nooit meer naar festivals etc.?
Je denkt er erg makkelijk over ja het is even niet anders dus we moeten ons er maar aan houden.

De overheid heeft nooit of te nimmer het recht om zoveel vrijheidsbeperking in te voeren als wat ze nu gedaan hebben.

Begrafenissen dat is nog verschrikkelijker echt een schande er worden mensen begraven je moet wachten tot je er in mag en mag maar een paar mensen en na afloop schoppen ze je het terrein af en blijf je na afloop voor de deur staan kan de politie wegens samenscholing je nog een boete geven.
Ik zag begrafenis drive-ins dat mensen langs reden en een hand op de kist legden een grove schande.
Ik heb er gelukkig geen last van gehad maar ik had dit never nooit gepikt als ik een begrafenis had gehad.

Ouderen mensen worden zonder weerwoord of eigen inbreng opgesloten in tehuizen en mogen geen bezoek ontvangen.
Ik ken verhalen van een oudere persoon die positief getest is (het ook overleefd heeft zonder IC 91 jaar) dus niet iedere oudere gaat er aan dood (deze oudere heeft behalve dementie geen gezondheidsklachten) maar omdat ze dus vergeet dat ze het heeft hebben ze de deur zo gemonteerd dat ze haar kamer niet af kan en ze letterlijk opgesloten zit.

We zijn een rechtstaat een democratie en ene Jaap heeft gezegd er mogen maar 3 mensen in je huis en daar gaan we op handhaven althans zijn advies was 3 mensen en de overheid neemt dit over.
Terwijl wie is Jaap? Jaap is een viroloog hartstikke prima maar wie heeft er op Jaap gestemd om hier beleid te maken.
Hij zegt mondkapjes heeft geen meerwaarde (hij is expert om dan maar te zeggen) en dan zegt van Boxtel ja mondkapje verplicht en gaan we als het echt moet politie inzetten om mensen uit de trein te halen als ze dit niet op hebben want ze eisen en verlangen het al zou het handhaven moeilijk gaan.
Maar sinds wanneer bepaalt van Boxtel hoe ik mij aankleed?

Dan is de politie vol trots aan het handhaven als je met meer dan 3 mensen in huis zit als je buren je verklikt hebben maar nu de scholen open zijn en ouderen uit "angst want mijn kind is geen proefkonijn" hun kinderen thuis laten krijgen daar geen boetes voor wat normaal wel zo is dat hebben wij in onze rechtstaat afgesproken leerplicht.
Dan heb je nog angstige leraren die thuis blijven maar wel verwachten dat ze geld krijgen :') :')

Inmiddels wordt steeds meer duidelijk welke economische crisis we aan het creëren zijn door ons eigen toedoen en het sociale aspect mensen die helaas bang zijn gemaakt in totale angst leven voor het virus des doods wat niet zo is.
Werkloosheid en depressiviteit en nog veel meer als gevolgen maar vooral wachten op het vaccin wat er misschien nooit gaat komen. :')

En aan het begin was er echt nog wel wat voor te zeggen maar al snel lieten de cijfers zien waar en wat het probleem is niet alleen uit Nederland maar in alen omliggende landen.
En waar hebben we gefaald goed materiaal voor verzorgingsmedewerkers :') die deze kwetsbaren verzorgt.
Tja, dat snap ik ook. Maar de problemen worden ook langzamerhand ook groter dat je denkt....zeker hebben we ook allemaal weer behoefte aan contact met elkaar zodat het ook leuk is om weer te doen. Maar we leven maar 1 keer met zijn allen in Nederland. Ik geef jullie ook groot gelijk dat we weer van het leven moeten genieten en werken. Weliswaar weet ik het zeker dat het leven van vóór corona noot meer het zelfde wordt na het coronavirus, want het wordt zeker anders waar hygiëne een echt belangrijk onderdeel van ons leven wordt. Aan andere kant snap ik angstige mensen ook wel wat ze hiermee bedoelen.... dat is wel logisch in deze tijd.
pi_193193021
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

O+
pi_193193037
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is nooit handig :D _O-
  maandag 18 mei 2020 @ 15:51:37 #182
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193193066
Het leven gaat gewoon door. En jammer maar helaas de doden komen niet terug.
En vaak is in korte tijd iedereen het snel weer vergeten.
Iedereen beleeft deze crisis op zijn of haar manier.
Gewoon een beetje geven en nemen en respect voor iedereen.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 18 mei 2020 @ 15:52:03 #183
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193193071
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:51 schreef Oekelele het volgende:
Het leven gaat gewoon door. En jammer maar helaas de doden komen niet terug.
En vaak is in korte tijd iedereen het snel weer vergeten.
Iedereen beleeft deze crisis op zijn of haar manier.
Gewoon een beetje geven en nemen en respect voor iedereen.
Precies wat ik ook van denk!
pi_193193109
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:04 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Die 2 dagen om de 2 weken thuiswerken maken dan ook niet zoveel meer uit toch? Hier is het 50/50 thuis/op de zaak. En zelfs daarvan vraag ik me af of het wel zoveel zin heeft. Normaal 10 man in onze ruimte, en nu 6 of 7 met wisselende samenstelling.
Nou het gaat er meer om, dat voor het werk vaak 3 disciplines uit het team nodig zijn, het handigst is dan als je met ze drieën achter 1 computer zit.
  maandag 18 mei 2020 @ 15:57:56 #185
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193193144
Denken jullie ook thuiswerken een blijvertje wordt?
pi_193193153
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:45 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Tja, dat snap ik ook. Maar de problemen worden ook langzamerhand ook groter dat je denkt....zeker hebben we ook allemaal weer behoefte aan contact met elkaar zodat het ook leuk is om weer te doen. Maar we leven maar 1 keer met zijn allen in Nederland. Ik geef jullie ook groot gelijk dat we weer van het leven moeten genieten en werken. Weliswaar weet ik het zeker dat het leven van vóór corona noot meer het zelfde wordt na het coronavirus, want het wordt zeker anders waar hygiëne een echt belangrijk onderdeel van ons leven wordt. Aan andere kant snap ik angstige mensen ook wel wat ze hiermee bedoelen.... dat is wel logisch in deze tijd.
De enige reden dat deze mensen zo angstig is omdat er elke dag weer push berichten komen weer 50 doden weer 20 weer 40.
De media werkt dit in handen ook al die talkshows waar al die experts continue staan te vertellen dat de twee golf erger zal zijn maar onderbouwen kunnen ze het niet.
Er worden amper positieve verhalen vertelt alleen maar negatief en als iemand dan zegt ja maar het is voornamelijk een probleem voor 60+ met onderliggende ziektes is er een moraalridder aan tafel die zegt ja je wilt opa en oma vermoorden en er zijn ook mensen van 30 met ernstige klachten ze vertellen alleen nooit dat die van 30 ook al onderliggende klachten hadden helaas maar dat komt (wel minder) maar ook op deze leeftijd voor sommige worden er helaas mee geboren.
Want het aantal enkel en alleen corona doden dus zonder onderliggende problemen ligt nog altijd onder de 100.

We maken ons allemaal zo druk om de corona doden wat heel ernstig is vooral voor de nabestaanden laat daar geen misverstanden over zijn maar dagelijks sterven er wereldwijd nog veel meer mensen aan honger maar ook aan kanker en allerlei andere ziektes waar we nooit een vaccin voor gevonden hebben maar hé dat is een ver van ons bed show nu betreft het opa en oma en schieten we in totale paniek stand.
Nogmaals ik gun niemand het verlies van zijn of haar geliefde.

Maar het probleem en de kwetsbaren zijn duidelijk die moeten we (uiteraard moeten ze dit zelf ook willen je moet hier de vrije keuze in hebben) beschermen en desnoods in een soort van quarantaine programma zetten niet de rest van de samenleving helemaal niet als je zoveel mogelijk mensen immuun wilt maken want hoe eerder dat is hoe eerder de kwetsbaren ook weer veiliger zijn.

Maar het hele gedrag van looproutes en 1.5 meter alsof het virus een soort van insect is dat van mij overspringt op jouw dat is totale onzin.
Als ik langere tijd met jouw in een ruimte ben en in je gezicht sta te hoesten schreeuwen met consumptie je knuffel/kus zou je het op kunnen lopen.
Maar voor corona sprak jij ik in ieder geval niet mensen aan met hoofd tegen elkaar aan gedrukt of zat ik telkens in mensen hun gezicht te hoesten dat was toen ook geen normaal gedrag en nu uiteraard ook niet.

Maar het "nieuw normaal 1.5 meter" is asociaal en de afstand tussen mensen is er vaak al maar om nu je telkens in allerlei bochten te draaien om maar die 1.5 meter te handhaven is pure waanzin.

Verder extra hygiëne kan voor sommige geen kwaad maar we moeten ook niet overdrijven ons immuun systeem moet ook blijven werken.
pi_193193157
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:57 schreef Ven1972 het volgende:
Bij veel organisaties lijkt dat er wel op, ik werk zelf bij 1 van de grotere organisaties van Nederland, en hoorde dat ze wellicht af willen van hun grote kantoren en die vervangen voor kleine ruimtes met flexplekken waar je zo nu en dan kunt afspreken.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 16:00:48 #188
5428 crew  miss_sly
pi_193193171
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Is er in jouw redenatie dan geen ruimte om te bedenken dat er wellicht zoveel minder slachtoffers zijn gevallen, ómdat er allerlei maatregelen zijn genomen?

Ik snap niet zo goed waarom jij, en anderen die dit vinden, denken dat het helemaal niet zo'n vreselijk virus is. Klopt, het aantal dodelijke (!) slachtoffers valt gelukkig (!) erg mee. Ja, we moeten ons ook om de economie gaan bekommeren, en om het welzijn en de gezondheid van mensen die geen Covid-19 hebben opgelopen, maar wel psyschische of fysieke schade oplopen en geholpen moeten worden. Maar het feit dat het tot nu toe is meegevallen is toch niet per se een bewijs dat er eigenlijk overdreven is gereageerd?
  maandag 18 mei 2020 @ 16:02:33 #189
14505 OProg
A Life in Music
pi_193193187
quote:
Wel om meer thuis te gaan werken. Ik doe nu een IT-opdracht voor een hele grote, wat meer traditioneel ingestelde organisatie. Die komen nu tot de ontdekking dat het eigenlijk prima gaat. En als gevolg daar van dat als ze meer thuis gaan werken - dus een aantal dagen in de week - ze bijdragen aan het oplossen van het fileprobleem, het reiskosten scheelt en ze de groene doelstellingen ook ineens beter kunnen halen. En misschien ook minder panden nodig hebben.

Ik las wel op intranet dat er een medewerker was begonnen over of de kosten voor de koffie nu thuis dan gedeclareerd konden worden omdat het anders gratis uit de automaat komt. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193193201
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:02 schreef OProg het volgende:

[..]

Wel om meer thuis te gaan werken. Ik doe nu een IT-opdracht voor een hele grote, wat meer traditioneel ingestelde organisatie. Die komen nu tot de ontdekking dat het eigenlijk prima gaat. En als gevolg daar van dat als ze meer thuis gaan werken - dus een aantal dagen in de week - ze bijdragen aan het oplossen van het fileprobleem, het reiskosten scheelt en ze de groene doelstellingen ook ineens beter kunnen halen. En misschien ook minder panden nodig hebben.

Ik las wel op intranet dat er een medewerker was begonnen over of de kosten voor de koffie nu thuis dan gedeclareerd konden worden omdat het anders gratis uit de automaat komt. :')
:') :') :') :') :') :') :')

Wees blij dat je het überhaupt gratis krijgt op kantoor. Veel landen om ons heen waar dat echt niet standaard is.
pi_193193213
IC -26, 323 totaal.
  maandag 18 mei 2020 @ 16:05:30 #192
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193193217
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:58 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

De enige reden dat deze mensen zo angstig is omdat er elke dag weer push berichten komen weer 50 doden weer 20 weer 40.
De media werkt dit in handen ook al die talkshows waar al die experts continue staan te vertellen dat de twee golf erger zal zijn maar onderbouwen kunnen ze het niet.
Er worden amper positieve verhalen vertelt alleen maar negatief en als iemand dan zegt ja maar het is voornamelijk een probleem voor 60+ met onderliggende ziektes is er een moraalridder aan tafel die zegt ja je wilt opa en oma vermoorden en er zijn ook mensen van 30 met ernstige klachten ze vertellen alleen nooit dat die van 30 ook al onderliggende klachten hadden helaas maar dat komt (wel minder) maar ook op deze leeftijd voor sommige worden er helaas mee geboren.
Want het aantal enkel en alleen corona doden dus zonder onderliggende problemen ligt nog altijd onder de 100.

We maken ons allemaal zo druk om de corona doden wat heel ernstig is vooral voor de nabestaanden laat daar geen misverstanden over zijn maar dagelijks sterven er wereldwijd nog veel meer mensen aan honger maar ook aan kanker en allerlei andere ziektes waar we nooit een vaccin voor gevonden hebben maar hé dat is een ver van ons bed show nu betreft het opa en oma en schieten we in totale paniek stand.
Nogmaals ik gun niemand het verlies van zijn of haar geliefde.

Maar het probleem en de kwetsbaren zijn duidelijk die moeten we (uiteraard moeten ze dit zelf ook willen je moet hier de vrije keuze in hebben) beschermen en desnoods in een soort van quarantaine programma zetten niet de rest van de samenleving helemaal niet als je zoveel mogelijk mensen immuun wilt maken want hoe eerder dat is hoe eerder de kwetsbaren ook weer veiliger zijn.

Maar het hele gedrag van looproutes en 1.5 meter alsof het virus een soort van insect is dat van mij overspringt op jouw dat is totale onzin.
Als ik langere tijd met jouw in een ruimte ben en in je gezicht sta te hoesten schreeuwen met consumptie je knuffel/kus zou je het op kunnen lopen.
Maar voor corona sprak jij ik in ieder geval niet mensen aan met hoofd tegen elkaar aan gedrukt of zat ik telkens in mensen hun gezicht te hoesten dat was toen ook geen normaal gedrag en nu uiteraard ook niet.

Maar het "nieuw normaal 1.5 meter" is asociaal en de afstand tussen mensen is er vaak al maar om nu je telkens in allerlei bochten te draaien om maar die 1.5 meter te handhaven is pure waanzin.

Verder extra hygiëne kan voor sommige geen kwaad maar we moeten ook niet overdrijven ons immuun systeem moet ook blijven werken.
Zeker ben ik met jou eens, maar het duurt wel lang voor dat we met zijn allen immuun zijn voor het virus. Maar de media maakt ons gek met zo'n gelul of onzin over het virus blijven verspreiden, echter is het belangrijkst dat we ons zelf moeten blijven. We moeten wel positief blijven denken want dat helpt het beste tegen angstig te zijn, maar ook helpt het ook aan mooie en creatieve oplossingen te komen. Echt betere tijden komen heus wel weer.
  maandag 18 mei 2020 @ 16:05:47 #193
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193193219
quote:

[..]

En natuurlijk niet te vergeten het WC papier.
pi_193193224
quote:
Ik las wel op intranet dat er een medewerker was begonnen over of de kosten voor de koffie nu thuis dan gedeclareerd konden worden omdat het anders gratis uit de automaat komt.
Ook graag een vergoeding voor het extra stroom- en gasverbruik. Dat was vroeger doordeweeks veel lager dan nu. :')
  maandag 18 mei 2020 @ 16:06:37 #195
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193193227
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij veel organisaties lijkt dat er wel op, ik werk zelf bij 1 van de grotere organisaties van Nederland, en hoorde dat ze wellicht af willen van hun grote kantoren en die vervangen voor kleine ruimtes met flexplekken waar je zo nu en dan kunt afspreken.
Dat scheelt ook veel financieel voordelen aan, dan heb je geen grote kantorenpanden meer nodig. En bespaart ook veel files op de snelwegen. Is ook beter voor het milieu.
  maandag 18 mei 2020 @ 16:07:48 #196
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193193236
quote:

[..]

Mooi toch, dan heb je meer geld in jouw la! Toppie hoor! ^O^
pi_193193243
Overigens hoeven die cijfers van mij ook niet meer elke dag uitgebreid in het nieuws. Snap dat het voor het RIVM nodig is, maar in de media beetje sensatie zoeken.
pi_193193254
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:09 schreef Simmertje het volgende:
Overigens hoeven die cijfers van mij ook niet meer elke dag uitgebreid in het nieuws. Snap dat het voor het RIVM nodig is, maar in de media beetje sensatie zoeken.
Nah nee. Er wordt gewoon gemeld hoe en wat. Zonder enige vorm van sensatie.
In Southern Sun
pi_193193256
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:05 schreef Adrie072 het volgende:
IC -26, 323 totaal.
Voor het eerst dat lcps minder aangeeft dan Nice.
pi_193193259
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:06 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat scheelt ook veel financieel voordelen aan, dan heb je geen grote kantorenpanden meer nodig. En bespaart ook veel files op de snelwegen. Is ook beter voor het milieu.
naja het hoofdkantoor ligt qua OV zeer gunstig, 2 minuten van groot station. Maar goed, de laatste jaren willen bijna alle grote organisaties naar 1 centrale lokatie, weet dat ANWB een soort van campus in Den Haag wilde.
pi_193193267
quote:
IC -26, 323 totaal.
^O^.
In Southern Sun
pi_193193283
quote:
IC -26, 323 totaal.
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
Het kon ook niet goed blijven gaan.
Blijkbaar wel :)
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 16:14:15 #203
5428 crew  miss_sly
pi_193193288
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nah nee. Er wordt gewoon gemeld hoe en wat. Zonder enige vorm van sensatie.
Dat vind ik ook. Er wordt geen sensatie van gemaakt, het zijn droge gegevens.

Bovendien zouden ze het toch eens niet bekend moeten maken, dan was het hek weer van de dam omdat men niet transparant genoeg is en dingen onder de pet houdt.

Goed is het nooit.
pi_193193291
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is er in jouw redenatie dan geen ruimte om te bedenken dat er wellicht zoveel minder slachtoffers zijn gevallen, ómdat er allerlei maatregelen zijn genomen?

Ik snap niet zo goed waarom jij, en anderen die dit vinden, denken dat het helemaal niet zo'n vreselijk virus is. Klopt, het aantal dodelijke (!) slachtoffers valt gelukkig (!) erg mee. Ja, we moeten ons ook om de economie gaan bekommeren, en om het welzijn en de gezondheid van mensen die geen Covid-19 hebben opgelopen, maar wel psyschische of fysieke schade oplopen en geholpen moeten worden. Maar het feit dat het tot nu toe is meegevallen is toch niet per se een bewijs dat er eigenlijk overdreven is gereageerd?
Ik stel helemaal niet dat dat niet zo zou zijn. Sterker nog, ik denk dat ze in het begin zeker de juiste maatregelen hebben getroffen, maar daarin wel doorgeschoten zijn. Ik stel wel kritische vragen bij het beleid en onderzoek. Wat heeft nu wel en wat heeft niet gewerkt?

Voorlopig blijft het een kip zonder kop beleid zonder dat te staven aan de daadwerkelijke feiten en cijfers.
pi_193193293
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

pi_193193304
We moeten nog maar zien of de maatregelen daadwerkelijk invloed hebben gehad op het aantal gevallen. Vergeet niet dat in sommige landen veel zwaardere maatregelen werden genomen en dat daar helemaal geen verbeteringen te zien waren.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 16:17:00 #207
5428 crew  miss_sly
pi_193193306
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik stel helemaal niet dat dat niet zo zou zijn. Sterker nog, ik denk dat ze in het begin zeker de juiste maatregelen hebben getroffen, maar daarin wel doorgeschoten zijn. Ik stel wel kritische vragen bij het beleid en onderzoek. Wat heeft nu wel en wat heeft niet gewerkt?

Voorlopig blijft het een kip zonder kop beleid zonder dat te staven aan de daadwerkelijke feiten en cijfers.
Er waren natuurlijk niet zo veel feiten en cijfers. Er wordt wereldwijd ontzettend veel onderzoek gedaan naar allerlei zaken mbt dit virus en er zal steeds meer duidelijk worden. tot die tijd weet men niet genoeg en zal men moeten varen op gevoel.

Hoezo is men dan in jouw ogen doorgeschoten? Waarmee precies?
Wat denk jij dat heeft gemaakt dat het heel erg ingedamd is?
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 16:17:34 #209
5428 crew  miss_sly
pi_193193309
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ken het plaatje. Ik snap het plaatje.
Ik weet niet of het heel erg zinvol is dat telkens weer te plaatsen.
pi_193193313
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leuk dat plaatje, maar dat neemt niet weg dat het beleid onder angst is opgesteld. Wie weet hoe het anders af had kunnen lopen. Wat we in ieder geval ook niet weten is welke maatregel wél en welke niet werkt.
pi_193193317
quote:

[..]

Maar dat is toch logisch bij een crisis zoals deze waar we helemaal geen ervaring mee hebben. Op het moment neem je beslissingen die op dat moment nodig lijken, om deze achteraf te evalueren. In die zin is deze ramp ook wel weer een "goed" iets, in de toekomst zullen we hier veel beter op voorbereid zijn.
pi_193193329
quote:
Je hoopt als grapje maar je weet gewoon dat er mensen zijn die dit menen. :P
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 16:19:37 #213
5428 crew  miss_sly
pi_193193330
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Leuk dat plaatje, maar dat neemt niet weg dat het beleid onder angst is opgesteld. Wie weet hoe het anders af had kunnen lopen. Wat we in ieder geval ook niet weten is welke maatregel wél en welke niet werkt.
Hoe komen we er achter welke maatregel wél werkte, welke niet veel invloed, en welke weinig verschil maakte?
pi_193193341
Ik keek net bij de Franse cijfers, maar het lijkt me daar echt een enorm zooitje qua gegevens, de ene dag 70 doden, de andere dag 470.
pi_193193351
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er waren natuurlijk niet zo veel feiten en cijfers. Er wordt wereldwijd ontzettend veel onderzoek gedaan naar allerlei zaken mbt dit virus en er zal steeds meer duidelijk worden. tot die tijd weet men niet genoeg en zal men moeten varen op gevoel.

Hoezo is men dan in jouw ogen doorgeschoten? Waarmee precies?
Wat denk jij dat heeft gemaakt dat het heel erg ingedamd is?
Ten eerste doet wat ik denk helemaal niet terzake. Waar ik het vind doorschieten is de hele kermis die wordt opgetuigd om het oude leven weer op te pakken.

Volgens mij is het afschaffen van grootschalige evenementen (zeg plus 100) het grootste aandeel. Maar ik kan dat niet met cijfers onderbouwen maar puur met logisch verstand.
  maandag 18 mei 2020 @ 16:21:54 #216
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193193353
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:20 schreef raptorix het volgende:
Ik keek net bij de Franse cijfers, maar het lijkt me daar echt een enorm zooitje qua gegevens, de ene dag 70 doden, de andere dag 470.
Dat klinkt niet zo goed hoor, misschien fraude met cijfers?
pi_193193356
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:16 schreef raptorix het volgende:
We moeten nog maar zien of de maatregelen daadwerkelijk invloed hebben gehad op het aantal gevallen. Vergeet niet dat in sommige landen veel zwaardere maatregelen werden genomen en dat daar helemaal geen verbeteringen te zien waren.
Dit dus het verbeterd nu in Spanje en Italië maar dit heeft weken zelfs weken na de volledige lockdown geduurd.
Terwijl je na 3-4 weken al veel verbetering had moeten zien (2 weken incubatietijd) en mensen zaten echt thuis opgesloten daar.
pi_193193364
https://www.telegraaf.nl/(...)pese-coronapatienten

Maar dit is niet het wondermiddel, toch?

BRUSSEL - Het Europees Geneesmiddelenbureau EMA geeft mogelijk nog deze week voorwaardelijke goedkeuring voor het gebruik van het antivirale middel remdesivir bij de behandeling van patiënten met het coronavirus. Het middel van de Amerikaanse farmaceut Gilead mogelijk binnen enkele dagen onder voorwaarden wordt toegelaten op de Europese markt, aldus EMA-topman Guido Rasi maandag in het Europees Parlement.

De Amerikaanse medicijnwaakhond FDA gaf eerder al versneld toestemming voor het gebruik van remdesivir voor behandeling van ernstig zieke coronapatiënten. In Japan gebeurde dat onlangs ook.

Er lopen meerdere onderzoeken naar hoe effectief het middel is bij de behandeling van corona. Volgens Europarlementariër en arts Peter Liese betekent de voorwaardelijke toelating dat deskundigen het medicijn als waarschijnlijk effectief beschouwen en er maar beperkte bijwerkingen zijn.

Amerikaans coronamedicijn houdt ook bij tweede test stand
Het is volgens hem goed nieuws voor de vele patiënten in Europa als zij het middel toegediend zouden kunnen krijgen. Gilead heeft hem naar eigen zeggen verzekerd dat remdesivir beschikbaar komt voor Europese patiënten als de EMA de zogeheten voorwaardelijke marketingautorisatie heeft afgegeven.
pi_193193369
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe komen we er achter welke maatregel wél werkte, welke niet veel invloed, en welke weinig verschil maakte?
Niet, I guess...
pi_193193370
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ken het plaatje. Ik snap het plaatje.
Ik weet niet of het heel erg zinvol is dat telkens weer te plaatsen.
Ik heb deze hier nog niet gezien, maar bedoelde het als ondersteuning van jouw zin "Is er in jouw redenatie dan geen ruimte om te bedenken dat er wellicht zoveel minder slachtoffers zijn gevallen, ómdat er allerlei maatregelen zijn genomen?". :)

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Jij noemt het "angst" maar dat vind ik van niet. Juist omdat er vooral in het begin zoveel nog onzeker was, is het voorzorgbeginsel wat mij betreft terecht toegepast.
pi_193193389
quote:
Denk met name dat het te maken heeft met wanneer de maatregelen worden genomen. Hoe vroeger de (semi) lockdown hoe beter het werkt, Italië en Spanje waren gewoon te laat. Wij waren net op tijd, eigenlijk al net iets te laat.
pi_193193392
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:23 schreef Tourniquet het volgende:
Jij noemt het "angst" maar dat vind ik van niet. Juist omdat er vooral in het begin zoveel nog onzeker was, is het voorzorgbeginsel wat mij betreft terecht toegepast.
Angst of onzekerheid hebben in deze situatie toch wel een verband me dunkt.
pi_193193430
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:21 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat klinkt niet zo goed hoor, misschien fraude met cijfers?
Neu, vooral administratief een puinzooi vermoed ik.
pi_193193432
quote:

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:21 schreef Vliegbaard het volgende:

Volgens mij is het afschaffen van grootschalige evenementen (zeg plus 100) het grootste aandeel. Maar ik kan dat niet met cijfers onderbouwen maar puur met logisch verstand.
Lol.
In Southern Sun
pi_193193433
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Angst of onzekerheid hebben in deze situatie toch wel een verband me dunkt.
Mwa, ik vind angst toch een andere lading hebben. Anyway, achteraf is het makkelijk praten. Ik had in maart niet graag in de schoenen van de beleidsmakers gestaan, je kunt het nooit goed doen. In dit topic bijvoorbeeld was toen juist de tendens dat er veel te soft werd gereageerd.
pi_193193444
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:23 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)pese-coronapatienten

Maar dit is niet het wondermiddel, toch?

BRUSSEL - Het Europees Geneesmiddelenbureau EMA geeft mogelijk nog deze week voorwaardelijke goedkeuring voor het gebruik van het antivirale middel remdesivir bij de behandeling van patiënten met het coronavirus. Het middel van de Amerikaanse farmaceut Gilead mogelijk binnen enkele dagen onder voorwaarden wordt toegelaten op de Europese markt, aldus EMA-topman Guido Rasi maandag in het Europees Parlement.

De Amerikaanse medicijnwaakhond FDA gaf eerder al versneld toestemming voor het gebruik van remdesivir voor behandeling van ernstig zieke coronapatiënten. In Japan gebeurde dat onlangs ook.

Er lopen meerdere onderzoeken naar hoe effectief het middel is bij de behandeling van corona. Volgens Europarlementariër en arts Peter Liese betekent de voorwaardelijke toelating dat deskundigen het medicijn als waarschijnlijk effectief beschouwen en er maar beperkte bijwerkingen zijn.

Amerikaans coronamedicijn houdt ook bij tweede test stand
Het is volgens hem goed nieuws voor de vele patiënten in Europa als zij het middel toegediend zouden kunnen krijgen. Gilead heeft hem naar eigen zeggen verzekerd dat remdesivir beschikbaar komt voor Europese patiënten als de EMA de zogeheten voorwaardelijke marketingautorisatie heeft afgegeven.
Waren die resultaten niet heel slecht van dit Medicijn? Dacht dat het al afgeschreven was.
  maandag 18 mei 2020 @ 16:30:46 #227
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193193452
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Denk het ook, gegevens achterhouden om het volk te misleiden. Dat wordt einde voor Macron als president van Frankrijk.
pi_193193454
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk met name dat het te maken heeft met wanneer de maatregelen worden genomen. Hoe vroeger de (semi) lockdown hoe beter het werkt, Italië en Spanje waren gewoon te laat. Wij waren net op tijd, eigenlijk al net iets te laat.
Naja, we hebben het er met Italie al wel eens over gehad, dat die welliswaar in lockdown zitten, maar wel met grote families die elkaar weer besmetten.
pi_193193463
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk het ook, gegevens achterhouden om het volk te misleiden. Dat wordt einde voor Macron als president van Frankrijk.
Nou achterhouden niet, bij ons is het ook niet perfect, bijna elk land heeft wel zo een dip in zijn gegevens, maar bij Frankrijk is het wel extreem.
  maandag 18 mei 2020 @ 16:32:59 #230
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193193470
quote:
Deze oudere meneer heeft wel een paar pijnlijke punten.
Ben benieuwd of er eventuele sancties komen via PVV of FVD??
pi_193193477
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Lol.
Nog iets constructiefs te melden verder?
Heel logisch de maatregelen maar dat neemt niet weg dat er een plan achter zat. Dat gaven dergelijke virologen in de talkshows ook gewoon toe omdat ze niet wisten wat het virus was en hoe het zich zou gedragen.
pi_193193483
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Inderdaad. Als het bewuste manipulatie was dan waren de nummers juist veel meer gelijkmatig en in de positieve richting. Dit is weer de typische franse knoeiboel
There are 10 types of people in this world. Those that understand binary and those that don't.
pi_193193490
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nog iets constructiefs te melden verder?
Heel logisch de maatregelen maar dat neemt niet weg dat er een plan achter zat. Dat gaven dergelijke virologen in de talkshows ook gewoon toe omdat ze niet wisten wat het virus was en hoe het zich zou gedragen.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat er wel of geen plan achter zat?
In Southern Sun
  maandag 18 mei 2020 @ 16:34:37 #234
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193193491
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou achterhouden niet, bij ons is het ook niet perfect, bijna elk land heeft wel zo een dip in zijn gegevens, maar bij Frankrijk is het wel extreem.
Denk het ook, maar er is wel een verschil in de gegevens van NICE en die van LCPS van IC plaatsen in Nederland.
  maandag 18 mei 2020 @ 16:36:01 #235
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193193508
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou het gaat er meer om, dat voor het werk vaak 3 disciplines uit het team nodig zijn, het handigst is dan als je met ze drieën achter 1 computer zit.
Ok, dat is bij ons sowieso verboden op dit moment. Dat soort dingen doen we via MS Teams.
pi_193193512
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:34 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk het ook, maar er is wel een verschil in de gegevens van NICE en die van LCPS van IC plaatsen in Nederland.
Ja maar dat is niet gigantisch, als dat binnen een marge van de 3 procent blijft is dat geen ramp, het gaat om de trend.
pi_193193521
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:36 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ok, dat is bij ons sowieso verboden op dit moment. Dat soort dingen doen we via MS Teams.
Ja zo doen we het nu ook, gewoon 1 iemand die zijn desktop shared :)
Overigens ken ik 2 gasten die al jaren aan 1 computer werken, ook met 2 muizen en 2 toetsenborden :)
pi_193193528
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:29 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Mwa, ik vind angst toch een andere lading hebben. Anyway, achteraf is het makkelijk praten. Ik had in maart niet graag in de schoenen van de beleidsmakers gestaan, je kunt het nooit goed doen. In dit topic bijvoorbeeld was toen juist de tendens dat er veel te soft werd gereageerd.
Als je, hoe logisch ook, bang bent dat de IC zal overstromen noem ik dat geen onzekerheid meer.
Als je ziet dat het gevolg daarvan is dat mensen elkaar op straat met een grote boog passeren noem ik dat geen onzekerheid maar angst.
  maandag 18 mei 2020 @ 16:38:00 #239
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193193534
quote:
Maar dan rijst de vraag: waarom zien we grote verschillen tussen bepaalde regio's? Waarom is het zo uit de hand gelopen in Italie en Spanje in tegenstelling tot andere landen? Waarom is Noord Nederland amper geraakt, maar Brabant en Limburg wel?

Je hebt te maken met een initiele situatie die onopgemerkt is ontstaan. Vervolgens hebben alle landen maatregelen getroffen en hoewel daarna uiteraard nog meer mensen ziek werden door een besmetting voor maatregelen is er daarna wel een verbetering ontstaan.

Dat betekent mijn inziens dat 'de maatregelen' werken. Probleem is dat je niet weet welke maatregel het effectiefst is (er zijn wel een aantal logische aannames natuurlijk).

Maar je kan nu niet terug naar de oude situatie. Dan heb je dezelfde situatie van een paar maanden geleden waarin het weer onopgemerkt toe kan slaan.

Het verschil tussen de oude situatie en een volledige lockdown is groot, dus het zal schipperen zijn tussen de diverse maatregelen. Maar de situaties tussen diverse landen is niet een indicatie dat maatregelen niet helpen.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 18 mei 2020 @ 16:38:44 #240
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193193540
quote:
Veel bedrijven zijn te oubollig of hebben ouderwetse bestuurders om hierin mee te gaan. Maar ik hoop het, lekker rustig op de weg nu.
  maandag 18 mei 2020 @ 16:39:47 #241
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193193554
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:14 schreef Vliegbaard het volgende:Voorlopig blijft het een kip zonder kop beleid zonder dat te staven aan de daadwerkelijke feiten en cijfers.
Wat hadden ze dan moeten doen?

Als je het op basis van feiten en cijfers had willen doen, zou je eerst drie maanden lang de pleuris moeten laten uitbreken, pas daarna stap voor stap maatregelen moeten invoeren én maatregelen moeten intrekken en per stap moeten meten wat het effect is. Pas dan had je daadwerkelijk echt beleid kunnen bepalen op feiten en cijfers.

Had je dat beter geleken? :P
pi_193193586
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:38 schreef Montov het volgende:

[..]

Maar dan rijst de vraag: waarom zien we grote verschillen tussen bepaalde regio's? Waarom is het zo uit de hand gelopen in Italie en Spanje in tegenstelling tot andere landen? Waarom is Noord Nederland amper geraakt, maar Brabant en Limburg wel?

Je hebt te maken met een initiele situatie die onopgemerkt is ontstaan. Vervolgens hebben alle landen maatregelen getroffen en hoewel daarna uiteraard nog meer mensen ziek werden door een besmetting voor maatregelen is er daarna wel een verbetering ontstaan.

Dat betekent mijn inziens dat 'de maatregelen' werken. Probleem is dat je niet weet welke maatregel het effectiefst is (er zijn wel een aantal logische aannames natuurlijk).

Maar je kan nu niet terug naar de oude situatie. Dan heb je dezelfde situatie van een paar maanden geleden waarin het weer onopgemerkt toe kan slaan.

Het verschil tussen de oude situatie en een volledige lockdown is groot, dus het zal schipperen zijn tussen de diverse maatregelen. Maar de situaties tussen diverse landen is niet een indicatie dat maatregelen niet helpen.
Allemaal vragen die lastig te beantwoorden zijn, niet vanuit de wetenschap, en zelfs lastig vanuit statistiek. Qua carnaval kan het ook meespelen dat mensen een verminderde weerstand hadden, 5 dagen lang beesten, het was guur weer.....

En waarom het Noorden niet? Ja wellicht een stukje geluk dat het daar minder dichtbevolkt is en je vaker sociale kernen ziet. Daarnaast veel mensen die fysiek gewerkt hebben en daardoor wellicht een wat sterkere gezondheid hebben.
pi_193193603
quote:

[..]

Daarom kun je ook niet meteen alle maatregelen terugtrekken, dat moet stapje voor stapje gaan. Dan kom je er ook achter welke maatregelen weinig tot geen effect hadden en welke wel.

Al heb ik wel een sterk vermoeden dat het uitgaansleven een heel grote rol speelt (zie carnaval, apres ski, voetbalwedstrijden/kroegen en onlangs nog Korea die één avond de clubs had geopend).
pi_193193646
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waren die resultaten niet heel slecht van dit Medicijn? Dacht dat het al afgeschreven was.
Nee chloroquine is dat.

https://www.dw.com/en/chl(...)dangerous/a-53188219
pi_193193670
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:32 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Deze oudere meneer heeft wel een paar pijnlijke punten.
Ben benieuwd of er eventuele sancties komen via PVV of FVD??
Pieter Lakeman. ;(
Hij heeft DSB Bank kapot gemaakt. :P

Ik schrik wel van de comments trouwens. De laatste tijd ook op Facebook. Zoveel complotdenkers.... :@
  maandag 18 mei 2020 @ 17:02:03 #246
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193193805
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Allemaal vragen die lastig te beantwoorden zijn, niet vanuit de wetenschap, en zelfs lastig vanuit statistiek. Qua carnaval kan het ook meespelen dat mensen een verminderde weerstand hadden, 5 dagen lang beesten, het was guur weer.....

En waarom het Noorden niet? Ja wellicht een stukje geluk dat het daar minder dichtbevolkt is en je vaker sociale kernen ziet. Daarnaast veel mensen die fysiek gewerkt hebben en daardoor wellicht een wat sterkere gezondheid hebben.
Regionale factoren spelen een rol, maar ik denk ook dat er een initiele willekeur was. En die initiele situatie had overal kunnen ontstaan, en dat maakt een tweede golf overal mogelijk.

Dichtbevolkte gebied is een logische omstandigheid. Weerstand niet als je ziet hoe het ziektebeeld zich nestelt bij fitte en niet fitte mensen. Alleen bij overlijden zie je een duidelijk verband met 'weerstand' in algemene zin.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 18 mei 2020 @ 17:23:55 #247
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193194065
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:20 schreef raptorix het volgende:
De cijfers van Nederland gaan ook op en neer.
opeenvolgende pieken en dalen sinds 7 april:

Frankrijk:
1417 541 1341 561 1438 395 547 242 437 135 330 70 348 83 351 96 483
gemiddelde van de 16 piek(n)/dal(n+/-1) waarden: 3.17

Nederland:
234 86 189 67 165 43 145 26 86 36 84 18 54 28 53 10
gemiddelde van de 15 piek/dal waarden: 3.19
are we infinite or am I alone
  maandag 18 mei 2020 @ 17:26:14 #248
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193194092
morgen de strand tentjes weer open en we gaan volgende 3 maanden weer in lockdown
laten we het nu even tot en met Juni , Juli uit zitten
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_193194188
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 17:26 schreef RAVW het volgende:
morgen de strand tentjes weer open en we gaan volgende 3 maanden weer in lockdown
Sowieso kan het geen kwaad om de horeca wat extra tijd te gunnen om voorbereidingen te treffen zodat ze op een goede manier open kunnen gaan.
pi_193194193
quote:
Nou man, gisteren ook weer een heftige piek gehad op de IC na alle drukte de afgelopen weken. Hebben de mensen dan niks geleerd!
Alpha kenny one
  maandag 18 mei 2020 @ 17:37:59 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193194229
Chili heeft ons ook ingehaald qua cases. Pakistan is komende dagen de volgende.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2020 @ 17:38:21 #252
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193194237
quote:

[..]

Mooi uitgelegd. Ik kan er echt niet bij dat mensen beweren dat het zonder maatregelen ook wel goed was gekomen.

Probleem is inderdaad dat wij niet exact weten welke maatregelen het beste werken en welke dus overbodig zijn. Dat is nu een kwestie van trial & error, maar daarvoor lijkt geen geduld meer te zijn bij een deel van de bevolking.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2020 @ 17:39:58 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193194271
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 17:02 schreef Montov het volgende:

[..]

Regionale factoren spelen een rol, maar ik denk ook dat er een initiele willekeur was. En die initiele situatie had overal kunnen ontstaan, en dat maakt een tweede golf overal mogelijk.

Dichtbevolkte gebied is een logische omstandigheid. Weerstand niet als je ziet hoe het ziektebeeld zich nestelt bij fitte en niet fitte mensen. Alleen bij overlijden zie je een duidelijk verband met 'weerstand' in algemene zin.
Carnaval wat vooral in het zuiden gevierd wordt, vakantie in het noorden was een week eerder (dus geen terugkerende besmette vakantiegangers uit Oostenrijk/Italië) en sowieso een stuk minder dichtbevolkt.

Denk dat dat de drie grootste redenen zijn waarom het in het noorden meeviel. Daarnaast hebben ze daar langer contactonderzoek gedaan en ook meer getest (ook buiten RIVM casusdefinitie om).
pi_193194366
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 17:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mooi uitgelegd. Ik kan er echt niet bij dat mensen beweren dat het zonder maatregelen ook wel goed was gekomen.

Probleem is inderdaad dat wij niet exact weten welke maatregelen het beste werken en welke dus overbodig zijn. Dat is nu een kwestie van trial & error, maar daarvoor lijkt geen geduld meer te zijn bij een deel van de bevolking.
tijdens de spaansie griep was er ook een experiment, de ene stad had geen maatregelen, de andere stad wel en de stad met lockdown had een explosief lagere aantal besmettingen na een bepaalde tijd.

Ik snap trouwens wel waarom mensen dit beweren. Dat komt omdat ze er geen verstand van hebben en hun mening baseren op emotie en hoeveel last ze ervan hebben.
Daarom moet je ook luisteren naar experts.
Ik maak me pas zorgen als beleidmakers niet luisteren naar experts. Wat andere vinden, vind ik vermakelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193194550
De Spaanse griep is iets van 100 jaar geleden toch? Waarom die vergelijking steeds. In 100 jaar heeft de medische wereld zich toch echt wel verder ontwikkeld.

Verder eens met oa Kyran. We weten niet welke maatregelen wel of niet hebben geholpen. Ik hou me iig wel aan de richtlijnen zoveel als mogelijk.
pi_193194666
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:00 schreef mascara-klodder het volgende:
De Spaanse griep is iets van 100 jaar geleden toch? Waarom die vergelijking steeds. In 100 jaar heeft de medische wereld zich toch echt wel verder ontwikkeld.

Verder eens met oa Kyran. We weten niet welke maatregelen wel of niet hebben geholpen. Ik hou me iig wel aan de richtlijnen zoveel als mogelijk.
Ik denk vooral meer hygieene, in die tijd woonde en werkte men echt op elkaar, dat zie je wel eens van die Amsterdamse huizen die nu al klein zijn met 2 man, terwijl ze er vroeger met 12 man in woonden.
  maandag 18 mei 2020 @ 18:11:22 #257
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193194694
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:00 schreef mascara-klodder het volgende:

Amerikaans marine schip bijna alle opvarenden besmet...… zijn die Amerikanen nou zo dom dat iedereen roept 1,5 meter afstand houden...… of kan het coronavirus zich ook door de lucht verspreiden?? Welke bijna elke wetenschappelijke virus kenner beweert , dat het niet kan??
  maandag 18 mei 2020 @ 18:11:36 #258
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193194696
quote:
Nou, morgen in elk geval nog niet:
telegraaf twitterde op maandag 18-05-2020 om 17:02:14 De strandtenten in Den Haag kunnen nog niet open, hoe graag de eigenaren dat ook willen. In elk geval tot 2 juni moeten ze dichtblijven. Er komen geen uitzonderingen, maakte de gemeente Den Haag maandag duidelijk. https://t.co/nIz75Xwv4p reageer retweet
  maandag 18 mei 2020 @ 18:21:46 #259
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193194850
Bruls over het heropenen van de horeca:

quote:
De regel is heel simpel, vertelt Bruls. "Dat is anderhalve meter afstand houden. Loopt het uit de hand en hangen mensen bij elkaar om de nek, dan is in de eerste plaats de horeca-eigenaar verantwoordelijk. Als afspraken niet worden nageleefd, zal er worden gehandhaafd."
Dus voor degenen die van plan zijn om meteen op 1 juni het terras te bestormen: houd afstand, anders kun je wel degelijk een boete krijgen.
  maandag 18 mei 2020 @ 18:25:21 #260
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193194898
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:11 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Amerikaans marine schip bijna alle opvarenden besmet...… zijn die Amerikanen nou zo dom dat iedereen roept 1,5 meter afstand houden...… of kan het coronavirus zich ook door de lucht verspreiden?? Welke bijna elke wetenschappelijke virus kenner beweert , dat het niet kan??
Of het heeft te maken met het feit dat er veel mensen op een klein oppervlak leven onder relatief slechte hygiënische omstandigheden.

Met 2 of 3 man een bed delen is daar bijvoorbeeld niet vreemd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193194905
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk vooral meer hygieene, in die tijd woonde en werkte men echt op elkaar, dat zie je wel eens van die Amsterdamse huizen die nu al klein zijn met 2 man, terwijl ze er vroeger met 12 man in woonden.
Hygiëne inderdaad ook. Het is gewoon niet te vergelijken met 100 jaar geleden.

Amsterdam ken ik verder niet zo goed. Maar ik kan me het huis van mijn oma in Spoorwijk en het huis van de ouders van mijn peetmoeder in Moerwijk nog heel goed herinneren.
Er is bijna geen voorstelling van te maken hoe ze daar met 7-8 kinderen in hebben geleefd.

Ook de lelijke portiekwoningen daar: zo klein en vroeger woonden ze daar gewoon met 10 mensen.
pi_193194934
Ik kijk nu 1 vandaag. Raar verhaal over de zieke vrouwen die naar niet beter worden. Nu dacht ik te horen dat men vermoedt dat ze corona hebben/hadden. Alleen worden ze niet getest. Waarom niet? Ik kan daar zo boos over worden. Wanbeleid!!!
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 18:39:37 #263
5428 crew  miss_sly
pi_193195071
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sowieso kan het geen kwaad om de horeca wat extra tijd te gunnen om voorbereidingen te treffen zodat ze op een goede manier open kunnen gaan.
Dat is nog niet zo gemakkelijk, als je dat zo leest. Ik ben echt benieuwd of ze dat, naar hun eigen gevoel, een beetje goed kunnen opzetten. Het is zo fijn als dat weer een beetje lekker gaat lopen.

Ik las dat een van de strandtenten hier waar wij regelmatig komen voor het terras geen reserveringen gaat doen, alleen om binnen een tafeltje te hebben. Ben benieuwd hoe dat op het terras gaat, zonder reservering.
  maandag 18 mei 2020 @ 18:45:21 #264
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193195125
Wie gaat dat betalen??
'Merkel en Macron akkoord over steunplan van 500 miljard euro'

https://www.msn.com/nl-nl(...)fNJj?ocid=spartanntp
pi_193195155
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:45 schreef Oekelele het volgende:
Wie gaat dat betalen??

Kom kom, een beetje solidariteit is niks mis mee.
  maandag 18 mei 2020 @ 18:48:28 #266
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_193195165
quote:
Wie gaat dat betalen??

De Noord-Europese belastingbetaler.
  maandag 18 mei 2020 @ 18:49:32 #267
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193195187
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Mee eens.
  maandag 18 mei 2020 @ 18:54:19 #268
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193195240
quote:

[..]

Ach pakje sigaretten 40¤ maken en fles sterke drank naar 100¤ …..zo ook weer gefikst
pi_193195249
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:49 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Mee eens.
Je dacht toch niet dat ik serieus was, die Zuid Europese bloedzuigers (inclusief Frankrijk) kunnen de pot op.
pi_193195266
quote:
Wie gaat dat betalen??

Als je werkt en een modaal inkomen hebt dan eh... betaal jij dat succes :W

Maar ja de meeste Nederlanders zitten in het zelfde schuitje :r
pi_193195312
Wat zijn we weer rigide met die 1 juni.
pi_193195343
quote:
13s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:59 schreef Mondkapje het volgende:
Wat zijn we weer rigide met die 1 juni juno.
  maandag 18 mei 2020 @ 19:01:17 #273
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193195344
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:56 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Als je werkt en een modaal inkomen hebt dan eh... betaal jij dat succes :W

Maar ja de meeste Nederlanders zitten in het zelfde schuitje :r
500 miljard betalen door 17 miljoen rijken mensen is ¤29411.76 ach dat kunnen de rijke Nederlanders toch wel missen?
pi_193195363
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:01 schreef Oekelele het volgende:

[..]

500 miljard betalen door 17 miljoen rijken mensen is ¤29411.76 ach dat kunnen de rijke Nederlanders toch wel missen?
Ik wel klein weekje werken ? Of ben ik nu een armoedzaaier en heb jij dit in een dag? :X
  maandag 18 mei 2020 @ 19:16:28 #275
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193195558
Nog meer goed nieuws
Kabinet besluit over verdere versoepelingen en komt met tweede noodpakket

https://www.msn.com/nl-nl(...)g0QV?ocid=spartanntp
  maandag 18 mei 2020 @ 19:26:29 #276
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193195682
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_193195795
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:27 schreef potjecreme het volgende:
Ik kijk nu 1 vandaag. Raar verhaal over de zieke vrouwen die naar niet beter worden. Nu dacht ik te horen dat men vermoedt dat ze corona hebben/hadden. Alleen worden ze niet getest. Waarom niet? Ik kan daar zo boos over worden. Wanbeleid!!!
Schijnt nu een feesboek groep te zijn waar ze zich allemaal melden en roepen: dat heb ik ook. Uiteraard moet je hier scherp op zijn, maar ik kan nu al roepen dat 98% moe roepers zijn.
pi_193195829
Weten jullie trouwens wie in de top 5 staat van landen met de grootste goud voorraad?
pi_193195846
Nu een uitstapje maken is eigenlijk wel dikke prima! Vrijdag bezoekje aan dierentuin (kind....) geboekt. Weet je zeker dat het niet stervensdruk wordt ^O^
pi_193195878
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:16 schreef Oekelele het volgende:
Nog meer goed nieuws
Kabinet besluit over verdere versoepelingen en komt met tweede noodpakket

https://www.msn.com/nl-nl(...)g0QV?ocid=spartanntp
Goed nieuws, ben wel benieuwd naar de regeling ivm vakantiegeld. Edit...Staat niet in dit artikel maar in het artikel van de telegraaf.
pi_193195921
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:35 schreef raptorix het volgende:
Weten jullie trouwens wie in de top 5 staat van landen met de grootste goud voorraad?
Waarschijnlijk een land in Afrika. Of anders Amerika.
  Moderator / Miss SHO maandag 18 mei 2020 @ 19:41:16 #282
22592 crew  Ole
pi_193195960
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:37 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Goed nieuws, ben wel benieuwd naar de regeling ivm vakantiegeld. Edit...Staat niet in dit artikel maar in het artikel van de telegraaf.
Vakantiegeld is gewoon ingehouden loon. Maar goed, benieuwd wat daarover gezegd gaat worden!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_193195978
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:35 schreef raptorix het volgende:
Nee, Italië?
pi_193196002
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een land in Afrika. Of anders Amerika.
Italië staat op 3. Heb het even uitgerekend, is rond de 105 Miljard waard.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gold_reserve
pi_193196016
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Schijnt nu een feesboek groep te zijn waar ze zich allemaal melden en roepen: dat heb ik ook. Uiteraard moet je hier scherp op zijn, maar ik kan nu al roepen dat 98% moe roepers zijn.
Snap ik. Alleen blijft het raar dat bij een vermoeden niet wordt getest.
pi_193196038
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:41 schreef Ole het volgende:

[..]

Vakantiegeld is gewoon ingehouden loon. Maar goed, benieuwd wat daarover gezegd gaat worden!
Dit dus, mijn werkgever heeft weinig last, maar als hij er mee zou komen dan mag hij dat van me lenen op persoonlijke titel.
pi_193196056
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Snap ik. Alleen blijft het raar dat bij een vermoeden niet wordt getest.
Er zal vast meer getest gaan worden binnenkort, overigens hoor ik ook veel mensen die moe zijn, maar dat zijn ook veel mensen die al 2 maanden thuis werken, ik merk het ook aan me zelf, ik sliep altijd al weinig, maar nu heb ik soms nachten dat ik gewoon maar 3 uur slaap zonder moe te zijn.

Voor sommige mensen lijkt dat juist precies andersom te werken.
pi_193196074
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:41 schreef Ole het volgende:

[..]

Vakantiegeld is gewoon ingehouden loon.
i know.
Heb er vandaag mee ingestemd dat het vakantiegeld in 2 delen word uitbetaald.
  maandag 18 mei 2020 @ 19:52:42 #289
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193196226
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:21 schreef hooibaal het volgende:
Bruls over het heropenen van de horeca:
[..]

Dus voor degenen die van plan zijn om meteen op 1 juni het terras te bestormen: houd afstand, anders kun je wel degelijk een boete krijgen.
Ja en je bezorgt de uitbater een hoop ellende in de portemonnee en die is al slap genoeg denk ik dan.
  maandag 18 mei 2020 @ 19:53:11 #290
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193196239
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:46 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

i know.
Als je dat mogelijk is, is dat een prima oplossing denk ik toch? :)
  maandag 18 mei 2020 @ 19:54:18 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193196264
Toch weer een boel scholen dicht in Frankrijk dus. Lees je verder, zijn het "maar" 70 extra gevallen maar goed, over een dag of 5 weet je dus pas wie die allemaal weer besmet hebben :X

https://www.ad.nl/buitenl(...)smettingen~a6ca911a/
pi_193196318
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Als je dat mogelijk is, is dat een prima oplossing denk ik toch? :)
Zeker, als ik het bedrijf daarmee kan helpen,en ik in September niet op straat sta.
  Moderator / Miss SHO maandag 18 mei 2020 @ 19:59:30 #293
22592 crew  Ole
pi_193196368
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:46 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

i know.
zolang het maar in goed overleg gaat!
pi_193196385
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:57 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Zeker, als ik het bedrijf daarmee kan helpen,en ik in September niet op straat sta.
Ja en volgens mij word vakantie geld gewoon overgenomen door het UWV, mijn baas zit niet zozeer met mijn vakantie geld, maar meer met mijn vakantiedagen. We gaan nog bespreken of ik bijvoorbeeld een extra dure laptop krijg (moet vervangen worden), in ruil voor wat dagen.
pi_193196418
quote:

[..]

:D
pi_193196427
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:59 schreef Ole het volgende:

[..]

zolang het maar in goed overleg gaat!
Wij hebben dat een keer met de kerstbonus gehad, was niet verplicht, maar ze hebben toen het personeel netjes geïnformeerd dat ze liever een mooi diner gaven, en dan wellicht in februari kijken wat er mogelijk was. Uiteindelijk kreeg toch iedereen een leuke bonus.
pi_193197691
Komen nu steeds meer berichten dat horeca waarschijnlijk al 31 mei open mag ivm pinksterweekend. Nouja toch 1 dagje eerder.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:18:48 #298
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193197797
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:12 schreef FerryN7 het volgende:
Komen nu steeds meer berichten dat horeca waarschijnlijk al 31 mei open mag ivm pinksterweekend. Nouja toch 1 dagje eerder.
Dat is toch mooi!
pi_193199162
Bredase horeca wil dag proefdraaien voor heel Nederland
https://nos.nl/artikel/23(...)-heel-nederland.html

Carnaval 2.0 GENOT
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Moderator / Miss SHO maandag 18 mei 2020 @ 22:55:58 #300
22592 crew  Ole
pi_193199234
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wij hebben dat een keer met de kerstbonus gehad, was niet verplicht, maar ze hebben toen het personeel netjes geïnformeerd dat ze liever een mooi diner gaven, en dan wellicht in februari kijken wat er mogelijk was. Uiteindelijk kreeg toch iedereen een leuke bonus.
Dat is bonus
. Waarschijnlijk uit winst betaald. Diner geven kan dan ook fiscaal aantrekkelijk zijn. voor beide partijen. Vakantiege[/quote][quote]ld is gewoon loon. Gaat meestal om ongeveer een maandsalaris
  Moderator / Miss SHO maandag 18 mei 2020 @ 22:56:41 #301
22592 crew  Ole
pi_193199254
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:12 schreef FerryN7 het volgende:
gerucht gaat hier ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')