abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2020 @ 12:40:11 #51
24329 KNAK
ff w88,......
pi_193191031
Mai pben rai~!
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:40:32 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191037
Wat ik ook een leuk verschijnsel vind is dat de collega's die de eerste week zoiets hadden, ik ben er wel klaar mee wil weer naar werk, nu de mensen zijn met de mening ik hoef niet zo nodig weer naar het werk hoor :D

Blijkbaar is verandering gewoon lastig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193191038
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:38 schreef Qarrad het volgende:

Het is inderdaad verbazend wat een kanten je van mensen leert kennen. Van hele relaxte mensen die compleet in de stress schieten tot anderom. En hoe egocentrisch mensen kunnen zijn verbaast me ook.

Inderdaad dat gedoe van "ja maar ik wil gezelschap" en dan mensen als pionnetjes proberen in te bullen maar ook ondernemers die zich vreselijk zorgen maken over hun zaak en steeds bozer en steeds meer in de complothoek beginnen te posten dat hun zaak weer open moet want het is allemaal niet zo erg als beweerd wordt.

Het raarste vond ik dat ene figuur dat maar bleef janken dat haar vakantie niet door kon gaan. Niemand kon op vakantie, maar voor haar was het extra erg. Al drie keer weggeweest sinds september maar dat er in maart iets niet doorging voor haar, een ramp was het. Links en rechts raken mensen hun baan kwijt en dus het vermogen om voorlopig op vakantie te gaan, er gaan mensen dood in onze omgeving maar die midweek, ze raakt er niet over uitgeblèrd.
Ik heb het er nog niet over gehad online, maar ik zou vandaag op vakantie! (hoe zielig is dat huh) Zo relaxt dat ik nu gewoon rustig de hele week thuis kan zijn :7 En die vakantie die komt ooit wel een keer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 18 mei 2020 @ 12:41:25 #54
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193191043
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het is inderdaad verbazend wat een kanten je van mensen leert kennen. Van hele relaxte mensen die compleet in de stress schieten tot anderom. En hoe egocentrisch mensen kunnen zijn verbaast me ook.

Inderdaad dat gedoe van "ja maar ik wil gezelschap" en dan mensen als pionnetjes proberen in te bullen maar ook ondernemers die zich vreselijk zorgen maken over hun zaak en steeds bozer en steeds meer in de complothoek beginnen te posten dat hun zaak weer open moet want het is allemaal niet zo erg als beweerd wordt.

Het raarste vond ik dat ene figuur dat maar bleef janken dat haar vakantie niet door kon gaan. Niemand kon op vakantie, maar voor haar was het extra erg. Al drie keer weggeweest sinds september maar dat er in maart iets niet doorging voor haar, een ramp was het. Links en rechts raken mensen hun baan kwijt en dus het vermogen om voorlopig op vakantie te gaan, er gaan mensen dood in onze omgeving maar die midweek, ze raakt er niet over uitgeblèrd.
Dat is omdat veel mensen gewoon alleen in hun eigen wereldje leven en niet daarbuiten kijken. Inlevingsvermogen en gevolgen/het grotere plaatje is gewoon ver-van-hun-bed-gedoe.

Door ook constant maar in contact te staan met iedereen kunnen mensen verder zichzelf niet meer vermaken, ook dat zie je veel.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:42:50 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193191062
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb het er nog niet over gehad online, maar ik zou vandaag op vakantie! (hoe zielig is dat huh) Zo relaxt dat ik nu gewoon rustig de hele week thuis kan zijn :7 En die vakantie die komt ooit wel een keer.
Nou ik vind het echt sneu voor je en voor iedereen die niet weg kon en plannen in duigen zag vallen hoor (inclusief mezelf, zou in Rome zitten een paar weken terug). Het ging mij erom dat zij zich vastbeet in haar pech op dit vlak alsof het een exclusief drama was voor haar en haar hele leven nu ophield.
pi_193191070
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja deze crises leert je wel zaken over jezelf :Y En over anderen, ik zie echt om mij heen allemaal mensen er helemaal klaar mee zijn en van alles samen willen doen, en ik heb die behoefte totaal niet :P Vaak kunnen mensen het ook moeilijk uitleggen waarom ze dat dan zo vervelend vinden. Meestal is het argument dat het niet normaal is ofzo, of dat ze weer "gewoon" x willen doen. Ik denk dat bij een aantal ook een soort van verveling speelt, die kunnen zich niet zo goed zelf vermaken wat dan wel weer lullig is dan merk je ook dat ze je alleen maar uitnodigen omdat ze zich anders vervelen, dan ben je dus ook alleen maar een beetje tijdvulling :D
Waarom zouden ze het duidelijker uit moeten leggen dan ''het voelt gewoon niet goed'' & ''ik wil die dingen gewoon weer kunnen doen''? Soms valt het ook gewoon moeilijk te omschrijven. Die verveling is ook wel een aanname denk ik (die uiteraard net zo goed kan kloppen in sommige gevallen). Al helemaal als je dan meteen de sprong maakt dat ze je alleen uitnodigen omdat ze zich vervelen.

Ken jouw vrienden natuurlijk niet, maar als ik het bij mezelf hou mis ik bepaalde zaken ook best wel veel. Wij doen hier 1-2x per maand een date night; gaan dan lekker uit eten en naar de film. Mis ik wel. Ik mis onze vakanties en ik vind het ook lastig dat veel mensen toch liever niet afspreken door de omstandigheden (hoewel het zeer begrijpelijk is). Haalt niet weg dat ik me verveel. Verre van. Nodig mensen ook niet uit omdat ik me zelf niet kan vermaken. Mis bepaalde zaken gewoon vanwege de afwisseling. That's it :P
pi_193191083
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:42 schreef Qarrad het volgende:

Nou ik vind het echt sneu voor je en voor iedereen die niet weg kon en plannen in duigen zag vallen hoor (inclusief mezelf, zou in Rome zitten een paar weken terug). Het ging mij erom dat zij zich vastbeet in haar pech op dit vlak alsof het een exclusief drama was voor haar en haar hele leven nu ophield.
Nah, ik vind het ook niet super tof of zo, maar het is nu eenmaal zo. En idd, de afgelopen en komende weken gaat de vakantie voor veel mensen in rook op. Dat is balen.

Ik vind het eigenlijk veel erger voor de mensen die nu zouden trouwen oid :X (naast de ramp voor alle mensen die ziek werden en/of een dierbare verloren dus).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193191093
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je ziet dat online meetings over het algemeen beter gestructureerd zijn.
Jep maar minder spontaniteit en brainstormen bij echte problemen. Het is goed om punten af te werken, thats it.

Meetings zijn meestal al voor een groot deel overbodig.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:46:26 #59
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193191103
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nah, ik vind het ook niet super tof of zo, maar het is nu eenmaal zo. En idd, de afgelopen en komende weken gaat de vakantie voor veel mensen in rook op. Dat is balen.

Ik vind het eigenlijk veel erger voor de mensen die nu zouden trouwen oid :X (naast de ramp voor alle mensen die ziek werden en/of een dierbare verloren dus).
Zolang er mensen (alleen) dood gaan waarvan de familie niet eens afscheid kan nemen op een normale manier vind ik janken over een vakantie die niet doorgaat echt een beetje aanstellerij. :@
pi_193191108
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:40 schreef KNAK het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-of-normale-stranden

daarmee bedoelen ze zomer-2021?
:')
Het is niet anders, wen er maar aan.

Leuk artikel. Aannames, aannames en aannames, goed bezig Telegraaf :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193191111
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:46 schreef S95Sedan het volgende:

Zolang er mensen (alleen) dood gaan waarvan de familie niet eens afscheid kan nemen op een normale manier vind ik janken over een vakantie die niet doorgaat echt een beetje aanstellerij. :@
Ja, dat gevoel heb ik dus ook :Y Niet op vakantie gaan is jammer, klaar. Niet meer dan dat. Het is niet super erg of vreselijk of de wereld vergaat.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:48:59 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_193191130
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja deze crises leert je wel zaken over jezelf :Y En over anderen, ik zie echt om mij heen allemaal mensen er helemaal klaar mee zijn en van alles samen willen doen, en ik heb die behoefte totaal niet :P Vaak kunnen mensen het ook moeilijk uitleggen waarom ze dat dan zo vervelend vinden. Meestal is het argument dat het niet normaal is ofzo, of dat ze weer "gewoon" x willen doen. Ik denk dat bij een aantal ook een soort van verveling speelt, die kunnen zich niet zo goed zelf vermaken wat dan wel weer lullig is dan merk je ook dat ze je alleen maar uitnodigen omdat ze zich anders vervelen, dan ben je dus ook alleen maar een beetje tijdvulling :D
Deels wel herkenbaar en deze periode heeft mij ook weer wat geleerd dat ik niet het aangename tijdverdrijf voor de ander wil (en hoef te) zijn.

Veel samenkomsten bleken/blijken vooral vermoeiende (in)spanningsrituelen te zijn die tijd "kosten" en ("mijzelf" sws al) weinig toevoegen. Ook hier kan ik mij prima (zo niet beter) vermaken in de nu kleine en daarmee wel uiterst overzichtelijke sociale leefsituatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_193191134
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd met die gruwelijke lange haak van vroegâh waarmee wij leerden zwemmen?

Tevens snap ik niet wat er sneu is aan veiligheidsvoorschriften. Jammer dat de zwemles niet doorgaat, maar ik heb liever dat de betrokken professionals nadenken over de risico's dan dat alles en iedereen weer ongecontroleerd door elkaars lichaamsuitscheidingen loopt te spetteren.
Dit gaat over zwemles in een groepje van 6 door kinderen van gemiddeld 5 jaar oud , het vrij zwemmen mag wel gewoon. Dus dat door elkaar spatteren gebeurt gewoon, evenals het baantjes zwemmen.
pi_193191142
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:46 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Veel van de dingen die ik graag doe kan ik nu niet. En ga ik nog wel een tijdje niet kunnen, helaas. Ik kan prima relativeren, maar daar mag ik best chagrijnig/pissig om zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193191151
Hier op werk is het ook van anti thuiswerken helemaal geswitched naar we gaan toch kijken of we enigszins vaste thuiswerkdagen kunnen gaan hanteren. Toch grappig dat zo'n enorme crisis dan nodig is om echte veranderingen doorgevoerd te krijgen.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:53:27 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193191172
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het duidelijker uit moeten leggen dan ''het voelt gewoon niet goed'' & ''ik wil die dingen gewoon weer kunnen doen''? Soms valt het ook gewoon moeilijk te omschrijven. ...
Nou, omdat het ontzettend veel ergernis opwekt en niks legitimeert. Als zij hun gezin, omgeving en rest van de samenleving willen blootstellen aan risico's, dan mag je echt met iets anders aankomen dan "het voelt gewoon zus of zo" of "ik wil gewoon".
  maandag 18 mei 2020 @ 12:54:19 #67
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193191180
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dit gaat over zwemles in een groepje van 6 door kinderen van gemiddeld 5 jaar oud , het vrij zwemmen mag wel gewoon. Dus dat door elkaar spatteren gebeurt gewoon, evenals het baantjes zwemmen.
Oh dat is wel raar dan inderdaad.
pi_193191196
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:51 schreef Simmertje het volgende:
Hier op werk is het ook van anti thuiswerken helemaal geswitched naar we gaan toch kijken of we enigszins vaste thuiswerkdagen kunnen gaan hanteren. Toch grappig dat zo'n enorme crisis dan nodig is om echte veranderingen doorgevoerd te krijgen.
Voor dit soort bedrijven zou ik niet eens willen werken. Bij ons moedigen ze ons wel aan om niet te veel thuis te werken, niet omdat ze ons niet vertrouwen, maar vooral om sneller als team te kunnen schakelen. Daar hebben we nu fijne concensus in gevonden door de vaste werkdag te verplaatsen naar de andere week, dus de ene week 2 dagen thuis, de andere week 5 dagen aanwezig, vooral handig omdat in die week de sprints afgerond worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193191199
umm laat ik maar eventjes iets zeggen, mensen die in voedselindustrie werken moeten prioriteit krijgen om te worden beschermd tegen corona, of ieder ander soort virus (want al is het niet corona, komt er misschien weer een ander virus, je weet dat nooit)

en ook waarom is het ineens wat stil rond die walgelijke dierenmarkten in china, als daar niks aan gedaan wordt dan blijven er hetzelfde soort virussen als corona gewoon terugkomen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_193191201
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh dat is wel raar dan inderdaad.
Redenatie is dat de badmeester 1.5m afstand moet houden, met vrij zwemmen mag hij in noodgevallen wel het water in duiken :')
  maandag 18 mei 2020 @ 12:57:03 #71
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193191208
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Veel van de dingen die ik graag doe kan ik nu niet. En ga ik nog wel een tijdje niet kunnen, helaas. Ik kan prima relativeren, maar daar mag ik best chagrijnig/pissig om zijn.
Pissig zijn en ervan balen kan natuurlijk, ik denk dat iedereen dat wel heeft. Alleen vind ik het zelf gewoon belangrijk om net iets verder te kijken. (Naar mijn idee gebeurd dat veel te weinig helaas)

Zelf heb ik mijn opa van 94 ook al maanden niet gezien en hou bijvoorbeeld mijn hart vast als ze straks de verpleeghuizen weer open gaan gooien voor bezoek.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:59:44 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_193191241
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het bespaart wel enorm op promenade, soesa en entourages. Zelfs begrafenissen (nofi) vallen nu een stuk goedkoper uit. Het grootste gemis zal vooral gevoelsmatig zijn omdat dingen niet langer in "samenzijn" verlopen. Vreugde, plezier en rouw hebben vooral betekenis in relatie tot anderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_193191273
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nou, omdat het ontzettend veel ergernis opwekt en niks legitimeert. Als zij hun gezin, omgeving en rest van de samenleving willen blootstellen aan risico's, dan mag je echt met iets anders aankomen dan "het voelt gewoon zus of zo" of "ik wil gewoon".
Omdat mensen hun vrienden af en toe uitnodigen omdat ze graag afspreken....zijn dat meteen mensen die automatisch hun gezin, omgeving en rest van de samenleving willen blootstellen aan risico's? :? En dan moeten ze een uitleg kunnen geven die goed genoeg is in jouw ogen?
pi_193191284
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Voor dit soort bedrijven zou ik niet eens willen werken. Bij ons moedigen ze ons wel aan om niet te veel thuis te werken, niet omdat ze ons niet vertrouwen, maar vooral om sneller als team te kunnen schakelen. Daar hebben we nu fijne concensus in gevonden door de vaste werkdag te verplaatsen naar de andere week, dus de ene week 2 dagen thuis, de andere week 5 dagen aanwezig, vooral handig omdat in die week de sprints afgerond worden.
Ooh echt een prima bedrijf om voor te werken hoor. We zijn alleen een Japans bedrijf en die hebben wat moeite met veranderingen.
  maandag 18 mei 2020 @ 13:07:53 #75
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193191319
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Omdat mensen hun vrienden af en toe uitnodigen omdat ze graag afspreken....zijn dat meteen mensen die automatisch hun gezin, omgeving en rest van de samenleving willen blootstellen aan risico's? :? En dan moeten ze een uitleg kunnen geven die goed genoeg is in jouw ogen?
Indirect kan dat wel het gevolg ervan zijn.

Er is nog geen vaccin of groepsimmuniteit dus de enige manier is om juist zo min mogelijk contactpunten met andere mensen te hebben. Elk contactpunt heeft de mogelijkheid tot verspreiding.
pi_193191377
De enige manier is testen en isoleren. Testen, testen en nog eens testen.
Go hard or go home
pi_193191405
quote:

[..]

Guttmenschen
Overal!
Go hard or go home
pi_193191430
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:13 schreef Noek het volgende:
juist, dat moet er gebeuren bij die tweede golf, en vooral dat isoleren moet nu veel beter gebeuren dan bij eerste golf

ik heb zelf een vermoeden dat tweede golf zou kunnen komen rond september/oktober zo na de zomer, en anders meer tegen winter november/december zoiets
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_193191475
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:13 schreef Noek het volgende:
De GGD heeft aangegeven mensen een brief te sturen in geval van een contact onderzoek :') :')
pi_193191491
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
umm laat ik maar eventjes iets zeggen, mensen die in voedselindustrie werken moeten prioriteit krijgen om te worden beschermd tegen corona, of ieder ander soort virus (want al is het niet corona, komt er misschien weer een ander virus, je weet dat nooit)

en ook waarom is het ineens wat stil rond die walgelijke dierenmarkten in china, als daar niks aan gedaan wordt dan blijven er hetzelfde soort virussen als corona gewoon terugkomen
Omdat China de baas is over de WHO en indirect ook NL iig zo machtig dat wij er niet tegen in willen,kunnen en of gaan.
pi_193191499
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:18 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

juist, dat moet er gebeuren bij die tweede golf, en vooral dat isoleren moet nu veel beter gebeuren dan bij eerste golf

ik heb zelf een vermoeden dat tweede golf zou kunnen komen rond september/oktober zo na de zomer, en anders meer tegen winter november/december zoiets
Ik denk zelf dat die tweede golf misschien wel in januari komt. Kan ook februari zijn. Heel misschien maart. Ach, voor de zekerheid misschien wel juli 2024. En alles er tussen. Krijg ik vast gelijk :+
pi_193191507
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:55 schreef TheVoice4ever het volgende:

Als je zo redeneert heeft half Nederland een cruciaal beroep.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:29:13 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191535
quote:

[..]

Tja dan kun je gelijk wel alle regels afschaffen ik wil ook wel eens gruwlijk hard rijden, ik wil regelmatig iets gratis pakken ipv er voor te betalen en wil wil ook ook wel eens in het park bier drinken.

Maar als ik dan als redenen aandraag, dat ik in een ambulance zit met een patient die aan het doodbloeden is, dat de producten die ik wil pakken van mijzelf zijn en dat iemand daar ineens geld voor vraagt en het park een biergarten is, dan lijkt me het niet meer dan logisch.
  Manager PR/Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:29:26 #84
269689 crew  Viv
pi_193191537
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als niemand in je familie klachten heeft kun je toch gewoon gaan.

Je kunt jezelf nog wel maanden blijven opsluiten maar dat heeft ook geen zin.
Ja, geen idee dus, of dat "gewoon" allemaal weer kan/mag/verstandig is.
pi_193191555
Maurice de Hond heeft nu blijkbaar ook een petitie en website opgetuigd voor zijn hypothese:
https://smartexit.nu
pi_193191695
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:30 schreef Tourniquet het volgende:
Maurice de Hond heeft nu blijkbaar ook een petitie en website opgetuigd voor zijn hypothese:
https://smartexit.nu
Is dit gericht op acht jarigen?
pi_193191714
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dan kun je gelijk wel alle regels afschaffen ik wil ook wel eens gruwlijk hard rijden, ik wil regelmatig iets gratis pakken ipv er voor te betalen en wil wil ook ook wel eens in het park bier drinken.

Maar als ik dan als redenen aandraag, dat ik in een ambulance zit met een patient die aan het doodbloeden is, dat de producten die ik wil pakken van mijzelf zijn en dat iemand daar ineens geld voor vraagt en het park een biergarten is, dan lijkt me het niet meer dan logisch.
Ik snap de vergelijkingen even niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.

Het is gewoon onzin om te beweren dat iemand die in samenspraak met iemand anders afspreekt maar meteen de hele samenleving wil riskeren. Nogal overdreven en zo. Niks aan het handje als je gewoon afstand bewaart. Zoveel mensen buiten die hun ding doen, maar wel afstand bewaren. Allemaal mensen die bewust de samenleving wil riskeren natuurlijk.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:49:00 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191722
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap de vergelijkingen even niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.

Het is gewoon onzin om te beweren dat iemand die in samenspraak met iemand anders afspreekt maar meteen de hele samenleving wil riskeren. Nogal overdreven en zo. Niks aan het handje als je gewoon afstand bewaart. Zoveel mensen buiten die hun ding doen, maar wel afstand bewaren. Allemaal mensen die bewust de samenleving wil riskeren natuurlijk.
Het ging over mensen die met als reden "omdat ik het wil" toch op vakantie wilden, in maart.
pi_193191727
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het ging over mensen die met als reden "omdat ik het wil" toch op vakantie wilden. Of mensen die "omdat ze het willen" toch de maatregelen willen overtreden.
Ah, op die fiets. Ik dacht dat we het hadden over vrienden die wilden afspreken :D

Maar ja, dan snap ik de vergelijking ja.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:51:32 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191747
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Ik dacht dat we het hadden over vrienden die wilden afspreken :D

Maar ja, dan snap ik de vergelijking ja.
Ik vind het zelf wel vervelend om tegen vrienden die willen afspreken nee te moeten zeggen, zit niet in mijn aard om nee te zeggen tegen een afspraak,maar nu doe ik het toch omdat ik mezelf te goed ken en als ik nu de boel ga versoepelen dan is dat voor mij een glijdende schaal naar gewoon alles weer doen, dan doe ik liever niets.

Ik moet ook zeggen dat ik heel bewust nee zeg maar me daar dan wel weer een tijd kut over voel, wat dat betreft is het handiger als mensen je gewoon niet in die positie brengen. Ik begrijp mensen die nu ineens van alles willen doen ook niet zo heel goed.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:53:37 #91
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193191772
Positief geteste personen 44.141* (+146)

Ziekenhuisopnames 11.579 (+27)

Overleden personen 5.694** (+14)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 18 mei 2020 @ 13:54:16 #92
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_193191782
Wijzigingsdatum 18-05-2020 | 13:52
Actuele cijfers COVID-19: 18 mei 2020
Positief geteste personen
44.141* (+146)
Ziekenhuisopnames
11.579 (+27)
Overleden personen
5.694** (+14)
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_193191804
Mooie cijfers man.
pi_193191816
Wij komen uit het Noorden van NL en hadden het idee gevat om het hemelvaartweekend met zijn 2en naar een kleinschalige B&B te gaan in Limburg. Nu zie ik dat het aantal besmettingen in Limburg ruim boven de 3k ligt tov van het Noorden. Is het nu wel slim om dit te doen? We komen verder weinig in contact met mensen buiten de supermarkt etc om...lastig
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193191819
Jaap GOD *O* *O* *O* *O*
pi_193191821
Mooie cijfers. De horeca kan vanavond al wel al open.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193191829
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:57 schreef Patroon het volgende:
Wij komen uit het Noorden van NL en hadden het idee gevat om het hemelvaartweekend met zijn 2en naar een kleinschalige B&B te gaan in Limburg. Nu zie ik dat het aantal besmettingen in Limburg ruim boven de 3k ligt tov van het Noorden. Is het nu wel slim om dit te doen? We komen verder weinig in contact met mensen buiten de supermarkt etc om...lastig
Iedereen is daar dood of heeft al Corona gehad, dus gewoon doen.
pi_193191835
Vergeleken met vorige week:

161 getest
36 opnames
16 doden

vandaag:

Positief geteste personen
44.141* (+146)
Ziekenhuisopnames
11.579 (+27)
Overleden personen
5.694** (+14)

Blijft dus dalen een week na de eerste versoepelingen, goed nieuws :Y

Op naar 1 juni!
pi_193191846
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:57 schreef Patroon het volgende:
Zolang je het heilige 1.5 meter afstand aanhoudt geen probleem! Have fun :)
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 14:00:13 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193191856
Ik zie nu al op naar al het werk dat ingehaald moet worden dit jaar. Geen vrije dagen meer de rest van het jaar denk ik dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')