Deze uitleg verklaard het beter dan de uitleg van het RIVM. Wat vind jij hier lachwekkend aan? (graag een aantal inhoudelijke punten)quote:Op maandag 18 mei 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat lachwekkender is. De petitie of dat deze al meer dan 20.000 keer getekend is.
Hoe komt hij er uberhaupt op dat 12% van de bevolking al besmet is?quote:Op maandag 18 mei 2020 14:36 schreef zoost het volgende:
[..]
IK vi
[..]
Deze uitleg verklaard het beter dan de uitleg van het RIVM. Wat vind jij hier lachwekkend aan? (graag een aantal inhoudelijke punten)
En maar dwepen met een app, terwijl ze in zo'n geval dan weer allemaal tijd verspillen met papieren brieven ipv een mail of een bericht via je digitale berichtenboxquote:Op maandag 18 mei 2020 14:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ja ik heb gezien hoe geweldig dat werkte bij een positief getest iemand in mijn omgeving. Die beweerde doodleuk dat de quarantaine achterhaalde onzin was op grond van wat haar verteld was aan de telefoon. Dat was op vrijdag.
Op dinsdag kwam de brief al, hoor. Oeps, moest toch het hele gezin in quarantaine. Ondertussen waren de kinderen lekker uit spelen geweest, lekker naar de Mac met papa. Godzijdank werden de scholen toen net dichtgegooid.
Nee, dat is gewoon een manier waarop iemand geframed wordt. Door hier de indruk te wekken dat hij proost op het eerste slachtoffer.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik zie nu pas dit filmpje van Ab Osterhaus.
Wat extreem immoreel. Die man heeft wel echt afgedaan voor mij nu.
Schandalig dat ze hem nog steeds uitnodigen bij praatprogramma's.
Dat komt in dat hele filmpje niet voor. En (voor als ik het gemist heb) is ook het punt niet. Zijn punt is dat de 1,5 meter afstand geen goeie maatregel is en levert daar een aantal hele goeie punten voor aan.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe komt hij er uberhaupt op dat 12% van de bevolking al besmet is?
Omdat mensen als jij dit al weken roepen en maar angst blijven rond strooienquote:Op maandag 18 mei 2020 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is bijna niemand meer die dit zegt, waarom blijf jij dat dan telkens lekker opruiend weer posten.
Het is ook niet echt constructief of zo.
Luister deze even, dan begrijp je waarom hj zo blij was.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:41 schreef Wantie het volgende:
Nee, dat is gewoon een manier waarop iemand geframed wordt. Door hier de indruk te wekken dat hij proost op het eerste slachtoffer.
Nee, gewoon wat trollengejammer van jou en nog een handjevol anderen.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:46 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Omdat mensen als jij dit al weken roepen en maar angst blijven rond strooien
Volgens mij doet bijna niemand dat meer en zijn juist de "pro lockdown" mensen veel milder geworden.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:46 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Dat doet hij toch ook gewoon?quote:Op maandag 18 mei 2020 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon een manier waarop iemand geframed wordt. Door hier de indruk te wekken dat hij proost op het eerste slachtoffer.
Je kan toch luisteren en zelf kijken?quote:Op maandag 18 mei 2020 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb het werkelijk nog nooit geroepen.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:46 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Dat iemand op momenten wat voorzichtiger is ingesteld staat niet gelijk aan ''angst rond blijven strooien''. Er zijn best users die inderdaad wat extreem reageren (aan beide kanten), maar de meeste mensen, incl miss_sly hangen er ergens tussen in.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:46 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Hier op het forum is het nooit grijs. Altijd zwart of wit.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het werkelijk nog nooit geroepen.
Dat ik het niet met jouw "gooi alles maa ropen, het is voorbij, niets aan de hand" eens ben, is een ander verhaal.
Er is een middenweg, die ik probeer te bewandelen, maar dat is kennelijk godsonmogelijk.
Wat een nare sfeer in het topic. Bah.
Misschien een mooi doel om daar eens iets aan te veranderen. Of in ieder geval mensen die wel in het midden zitten op een normale manier te benaderen.quote:Op maandag 18 mei 2020 15:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hier op het forum is het nooit grijs. Altijd zwart of wit.
Dat. Dank.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat iemand op momenten wat voorzichtiger is ingesteld staat niet gelijk aan ''angst rond blijven strooien''. Er zijn best users die inderdaad wat extreem reageren (aan beide kanten), maar de meeste mensen, incl miss_sly hangen er ergens tussen in.
De mensen die continue roepen dat er een nieuwe piek komt heb ik ook niks mee; helemaal als ze achteraf niet toe durven te geven dat ze fout zaten, maar je bent zelf net zo vervelend bezig als je maar bezig blijft om de spot te drijven met die groep. Ze weten ondertussen echt zelf wel dat ze fout zaten, niet nodig om dat erin te blijven wrijven. Zorg dat je er boven staat zeg maar. Overigens hetzelfde voor het ''het is maar een griepje'' clubje die achteraf ook niet altijd hun ongelijk toegaven.
Dude!!quote:Op maandag 18 mei 2020 12:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja de andere kant is ook niet goed, dat ik onbewust weer eens een slap geworden stukje chip van de grond eet dat er waarschijnlijk al weken ligt en dan bedenk hmmm was dit wel handig
De solidariteit brokkelt af omdat we ''voorgelogen'' zijn. Dat het RIVM op voorhand niet kon weten hoe corona zich gedraagt kan iedereen wel begrijpen. De meesten kunnen de maatregelen ook wel begrijpen. Waar het echter een beetje fout gaat is de onderbouwing voor die maatregelen. De enige onderbouwing is angst. Angst dat de IC's vollopen, angst dat we een verschrikkelijke dood tegemoet zien. Echter laten de cijfers voorlopig steeds meer zien dat er vrij weinig draagvlak overblijft voor een groot gedeelte van de maatregelen. Het virus maakt gewoon te weinig slachtoffers om indruk te maken. Daarnaast hebben mensen gewoon behoefte aan contact in alle vormen en als de angst plaats maakt voor realisme dan valt draagvlak en solidariteit weg.quote:Op maandag 18 mei 2020 15:08 schreef Ven1972 het volgende:
Maar ik merk dat hier ook vaker wel nare sfeer hangt bij jullie. Echter kan ik jullie niet echt serieus nemen met jullie berichten... Zodat jullie van alles wat door elkaar blijven roepen wat er zou kunnen gebeuren. Ik ben er op uit dat het ook soms moeilijk blijft met jullie te discussiëren over het coronavirus. Zeker is ook een van dat jullie soms wel te gemakzuchtig zijn over wat alles nu weer mogelijk zou zijn nadat de cijfers ons weer hoopgevend opleveren, zeker in maart was de situatie heel anders dan nu in mei.
Zeker in een crisistijd mag je ook niet gemakzuchtig worden of te makkelijk gaan denken van zo dat het weer over is of uitgedoofd is. Daarbij moeten we ook ons gedrag wel aanpassen zeker in deze tijd waar het ook van belang is dat de zorg nu het wel aankan. Ik zie ook herhaaldelijk dat de solidariteit onder ons per dag wel afbrokkelt zodat het nu heel belangrijk is om wel aan te houden. Ik vind persoonlijk wel heel jammer dat sommige mensen zo egoïstisch zijn gebleven na een paar weken verder in de coronacrisis, wat het wel ook grote problemen had kunnen zorgen.
Vrijheid is een groot goed voor ons allemaal, daar zijn we allemaal mee eens. Maar soms worden in deze crisistijd wel nodig gebleken dat de vrijheid noodzakelijk door de overheid ingeperkt moest worden met de coronamaatregelen. Dat heb ik wel begrip voor dat ze bij ons deden voor zekerheid dat besmettingen en opnames zo sterk stegen, per dag, per week en per maanden. Het is ook goed dat ze het ingegrepen hebben, maar misschien wel te laat, achteraf weten we het nooit dat het zo is. Dus ik begrijp jullie woede, bezorgdheid en bangheid wel wat er zou op ons af zou kunnen komen de laatste tijd vanaf maart. We krijgen vrijheid wel weer terug als het alles weer normaal wordt, na een vaccinatie over anderhalf of twee jaar. Nu moeten we nog met maatregelen leven zoals 1,5 meter afstand houden en handen wassen.
quote:Op maandag 18 mei 2020 15:22 schreef Oekelele het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Coronamedicijn Remdesivir mogelijk snel op Europese markt
https://www.msn.com/nl-nl(...)fbHl?ocid=spartanntp
Klinkt positief en daarmee hoeven ze ook niet direct naar IC gebracht worden.quote:Op maandag 18 mei 2020 15:22 schreef Oekelele het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Coronamedicijn Remdesivir mogelijk snel op Europese markt
https://www.msn.com/nl-nl(...)fbHl?ocid=spartanntp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |