abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2020 @ 08:54:43 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193044964
https://cultureelpersbure(...)nog-over-vrije-tijd/

Je kon er natuurlijk op wachten. Maar als er iemand een duidelijke vijand is van cultuur dan zijn het natuurlijk de Borealen. Die hebben natuurlijk een hekel aan al die mensen uit de cultuur die onboreale dingen maken. Dat moet dus worden vernietigd

Daarom is FvD duidelijk een partij die onze cultuur wil slopen uit rancuneuze vernielzucht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 12-05-2020 08:45:16 ]
pi_193045035
Het feit dat er door deze rechtse coalitie nóg veel meer intensieve veehouderij komt met alle bijbehorende problemen voor de volksgezondheid is het ergste, maar dit is ook wel jammer ja.

Welke standpunten heeft de FvD eigenlijk inzake de provinciale politiek? Of hebben de kiezers op FvD gestemd vanwege Baudert, die niets met Brabant of heeft? :')
  zondag 10 mei 2020 @ 09:03:39 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045062
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:01 schreef Hamzoef het volgende:
Het feit dat er door deze rechtse coalitie nóg veel meer intensieve veehouderij komt met alle bijbehorende problemen voor de volksgezondheid is het ergste, maar dit is ook wel jammer ja.

Welke standpunten heeft de FvD eigenlijk inzake de provinciale politiek? Of hebben de kiezers op FvD gestemd vanwege Baudert, die niets met Brabant of heeft? :')
Er was geen provinciaal programma. Maar FvD kennende was dit wel hun dingetje om daarvoor in ruil varkensbaronnen de vrije hand te geven
pi_193045077
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er was geen provinciaal programma. Maar FvD kennende was dit wel hun dingetje om daarvoor in ruil varkensbaronnen de vrije hand te geven
Maar op welke wijze bereiken zij hier hun idealen mee? Welke standpunten hebben zij gerealiseerd t.o.v. wanneer ze niet deelgenomen zouden hebben aan deze onzalige coalitie?
  zondag 10 mei 2020 @ 09:07:02 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045094
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar op welke wijze bereiken zij hier hun idealen mee? Welke standpunten hebben zij gerealiseerd t.o.v. wanneer ze niet deelgenomen zouden hebben aan deze onzalige coalitie?
Het kapot maken van de culturele sector. Dat is namelijk een grote vijand voor degenen die hier een boreale dictatuur willen inrichten.

Je ziet dat steeds terugkomen alles dat een mening heeft die afwijkt van hun grote leider moet weg.
pi_193045099
quote:

[..]

Wat zijn de fvd idealen, behalve wat populistisch in de ruimte lullen en progressief Nederland zwart maken. :D
pi_193045113
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het kapot maken van de culturele sector. Dat is namelijk een grote vijand voor degenen die hier een boreale dictatuur willen inrichten.

Je ziet dat steeds terugkomen alles dat een mening heeft die afwijkt van hun grote leider moet weg.
Ik dacht juist dat Baudet voor de Nederlandse cultuur is. Enigszins selectief weliswaar, dat wel.
  zondag 10 mei 2020 @ 09:09:53 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045119
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat zijn de fvd idealen, behalve wat populistisch in de ruimte lullen en progressief Nederland zwart maken. :D
Nederland tot een reactionaire dictatuur omtoveren a la Turkije onder Erdogan, maar dan zonder islam.
  zondag 10 mei 2020 @ 09:11:28 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045137
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat Baudet voor de Nederlandse cultuur is. Enigszins selectief weliswaar, dat wel.
Ja voor zwarte Piet.

Maar natuurlijk niet voor al die linkse cultuurinstellingen die enkel dingen doen die mensen afleiden van de boreale ideaalwereld.
pi_193045243
quote:

[..]

Heb vaak het idee dat dat soort dingen bij linkse mensen meer speelt.
  zondag 10 mei 2020 @ 09:22:59 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045256
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:22 schreef 111210 het volgende:

[..]

Heb vaak het idee dat dat soort dingen bij linkse mensen meer speelt.
Dat heb je dan helemaal verkeerd
pi_193045286
Ik snap die fascinatie voor provinciaal FvD niet zo waar alles onder een vergrootglas wordt gelegd.
Hoor zoveel in vooral linkse kringen dat het moord en brand is. Als ik hen vervolgens vraag wie in hun provinciebestuur zit en wie de commisaris van de Koning is, blijft het angstvallig stil.

Sowieso, je zit in een coalitie en je moet soms een bepaald ideaal opzij leggen. Dat is soms even balen.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_193045315
quote:
3s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:26 schreef Treinhoer het volgende:
Ik snap die fascinatie voor provinciaal FvD niet zo waar alles onder een vergrootglas wordt gelegd.
Hoor zoveel in vooral linkse kringen dat het moord en brand is. Als ik hen vervolgens vraag wie in hun provinciebestuur zit en wie de commisaris van de Koning is, blijft het angstvallig stil.

Sowieso, je zit in een coalitie en je moet soms een bepaald ideaal opzij leggen. Dat is soms even balen.
Wat is je punt nou eigenlijk?
pi_193045330
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat heel veel mensen moord en brand schreeuwen terwijl FvD nog maar net in het provinciaal bestuur zit, en ze nu al door het spreekwoordelijke slijk worden gehaald.
pi_193045332
Niks met Forum, maar wat heeft de provincie te maken met kunst? Dat is toch meer iets voor de gemeentes?
.
pi_193045335
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Iemand zonder blinde woede en je ziet het punt niet 🤔🤣
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_193045341
quote:

Specifieke probleem in Noord Brabant is dat het CDA in een coalitie zat maar zich niet aan haar woord heeft gehouden door druk van de boeren. Om vervolgens haar ziel te verkopen aan deze rechts conservatieve coalitie die minder cultuur en natuur wil en meer landbouw.

Dit soort opportunistisch verraad mag je best boos over zijn als oud coalitiepartner.
  zondag 10 mei 2020 @ 09:31:35 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045343
quote:

Het laat duidelijk zien wat de FvD voor partij is. Een voor het vernietigen van cultuur en voor het vervuilen van ons land.

Dat jij het blijkbaar niet boeiend vind is natuurlijk ook een teken aan de wand.
pi_193045347
De trappisten willen in elk geval niet met de fvd geassocieerd worden.

https://www.bd.nl/tilburg(...)verwijdert~a71b7394/
pi_193045349
quote:
3s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:30 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Dat heel veel mensen moord en brand schreeuwen terwijl FvD nog maar net in het provinciaal bestuur zit, en ze nu al door het spreekwoordelijke slijk worden gehaald.
Hun reputatie snelt hun vooruit natuurlijk. Daarbij zijn de coalitieplannen qua leefbaarheid echt funest. Zonder FvD kon dit niet tot stand gekomen zijn omdat ze dan hadden moeten opteren voor een coalitie met een andere partij.
  zondag 10 mei 2020 @ 09:32:50 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045356
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:31 schreef archito het volgende:

Dit soort opportunistisch verraad mag je best boos over zijn als oud coalitiepartner.
En natuurlijk ook als inwoner van Brabant, dat zware schade krijgt van dit beleid.
pi_193045368
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:31 schreef archito het volgende:

[..]

Specifieke probleem in Noord Brabant is dat het CDA in een coalitie zat maar zich niet aan haar woord heeft gehouden door druk van de boeren. Om vervolgens haar ziel te verkopen aan deze rechts conservatieve coalitie die minder cultuur en natuur wil en meer landbouw.

Dit is een aardige samenvatting inderdaad.
pi_193045371
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat heb je dan helemaal verkeerd
Daar heb je het al :`)
Merk het toch echt in mn eigen vriendenkring :)
  zondag 10 mei 2020 @ 09:34:30 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045372
quote:

[..]

Nou ze zetten hun handtekening onder destructieve plannen dus alle reden om ze eens flink door het slijk te halen.
  zondag 10 mei 2020 @ 09:36:29 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045385
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:30 schreef Fer het volgende:
Niks met Forum, maar wat heeft de provincie te maken met kunst? Dat is toch meer iets voor de gemeentes?
De provincie gaat over cultuur die de lokale gemeenschap overstijgt en op de regio gericht is zoals bijvoorbeeld typisch Brabantse festivals of muziekgezelschappen.
pi_193045593
quote:
Dit is inderdaad ook mijn mening. Problemen voor de cultuursector zijn vervelend, al denk ik dat het meeste wel door gemeentes wordt opgevangen. Het gaat om dit vrij korte lijstje aan type subsidies, heb nou niet het idee dat hier veel geld in om zal gaan per project:

https://www.brabant.nl/on(...)t-cultuur-en-erfgoed

Alleen Amateurkunst en Cultuurprojecten van Nationaal belang hebben behoorlijke budgetten, maar ik gok dat de eerste door heel veel mensen moet worden gedeeld.

Het langer toestaan van megastallen en andere problemen op de boerderijen vind ik veel erger, het pad wat de vorige coalitie had liggen was prima haalbaar en niet onredelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 10 mei 2020 @ 09:59:38 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045620
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit is inderdaad ook mijn mening. Problemen voor de cultuursector zijn vervelend, al denk ik dat het meeste wel door gemeentes wordt opgevangen. Het gaat om dit vrij korte lijstje aan type subsidies, heb nou niet het idee dat hier veel geld in om zal gaan per project:

https://www.brabant.nl/on(...)t-cultuur-en-erfgoed

Het langer toestaan van megastallen en andere problemen op de boerderijen vind ik veel erger, het pad wat de vorige coalitie had liggen was prima haalbaar en niet onredelijk.
Je hebt gelijk dat die veehouderij een nog groter probleem is

Maar ik wil de vernielzucht van de FvD naar "onze cultuur" niet onbenoemd laten
pi_193045622
quote:

[..]

Een onderzoek naar Thoriumreactors. Heeft een provincie natuurlijk niets mee te maken maar de FvD vindt dat tof.
pi_193045748
Geniaal wel om zonder programma direct in de coalitie terecht te komen.

Verder is het maar de vraag wat er onder cultuur wordt verstaan. Als dit gaat over geslachtloze ballerinae met clownsgezichten die valse liedjes proberen te zingen en met een dwarsfluit op een bal springen of ongewassen lieden die al kreten uitslaand met een kwast met rode en blauwe verf op een doek vallen en dat een schilderij noemen lijkt mij hier weinig aan de hand.

Gaat het om cultuur-historie dan is dit wel erg kwalijk. Dan vernietig je namelijk de oorsprong en identiteit. Ik denk zo maar dat veel mensen fvd rechtstreeks in de coalitie hebben gestemd om juist die identiteit te bewaken tegen de progressieven.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2020 10:15:13 ]
  zondag 10 mei 2020 @ 10:11:34 #30
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_193045751
Nou, het woord cultuur staat alleen maar in een bijzinnetje in het Brabantse regeerakkoord. Terwijl er toch ¤ 4.5 miljoen voor op de begroting staat.
pi_193045814
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Gaat het om cultuur-historie dan is dit wel erg kwalijk.
wanneer wordt iets cultuurhistorie, als je niets meer maakt zal er nooit historie meer bijkomen. Onze maatschappij is juist onderhevig aan ontwikkelingen van nieuwe dingen waarvan sommigen later in perspectief dan tot cultuur historie gerekend kunnen worden. Wij kunnen nu nog niet zien of een kunstenaar later als hij dood is een internationaal erkende grootheid wordt.
  zondag 10 mei 2020 @ 10:19:24 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045832
quote:

Gaat het om cultuur-historie dan is dit wel erg kwalijk. Dan vernietig je namelijk de oorsprong en identiteit.
Daar gaat het dus om
pi_193045904
quote:

Verder is het maar de vraag wat er onder cultuur wordt verstaan. Als dit gaat over geslachtloze ballerinae met clownsgezichten die valse liedjes proberen te zingen en met een dwarsfluit op een bal springen of ongewassen lieden die al kreten uitslaand met een kwast met rode en blauwe verf op een doek vallen en dat een schilderij noemen lijkt mij hier weinig aan de hand.

Gaat het om cultuur-historie dan is dit wel erg kwalijk. Dan vernietig je namelijk de oorsprong en identiteit. Ik denk zo maar dat veel mensen fvd rechtstreeks in de coalitie hebben gestemd om juist die identiteit te bewaken tegen de progressieven.
Hier kan ik nog wel inkomen.
pi_193045979
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De provincie gaat over cultuur die de lokale gemeenschap overstijgt en op de regio gericht is zoals bijvoorbeeld typisch Brabantse festivals of muziekgezelschappen.
Gaat dus om ordinair Brabants bier zuipen. ;)
.
  zondag 10 mei 2020 @ 10:31:03 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193045994
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Gaat dus om ordinair Brabants bier zuipen. ;)
Nee
pi_193046015
quote:

Ik snap zulke dingen nooit zo goed. Als Sterre ergens in een achteraf theaterzaaltje als een "geslachtloze ballerinae met clownsgezicht valse liedjes probeert te zingen" hoe is dat dan een aantasting van de identiteit van de "niet progressieven"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193046042
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik snap zulke dingen nooit zo goed. Als Sterre ergens in een achteraf theaterzaaltje als een "geslachtloze ballerinae met clownsgezicht valse liedjes probeert te zingen" hoe is dat dan een aantasting van de identiteit van de "niet progressieven"?
En hoe beïnvloedt dat de keuze voor Provinciale Staten? Die immers amper wat met cultuur doen.
pi_193046050
quote:

[..]

Omdat er in het verleden vaak zat een bak geld tegenaan is gesmeten. Dat schept de volgende vraag: Waar geef je wel geld aan uit, en waaraan niet?
  zondag 10 mei 2020 @ 10:35:47 #39
33189 RM-rf
1/998001
pi_193046060
quote:

[..]

De enige die moord en brand loopt te roepen ben jij..

Anderen geven gewoon heel duidelijk aan op welke punten ze daadwerkelijk beleid dat de FVD als regerende partijen aan het plannen is, als negatief gezien kan worden..

De onttakeling van de Brabantse cultuursector en de vrijbrief die ze een kleine groep varkensboeren geven buiten de richtlijnen te blijven werken.

Ipv hier te roepen over moord en brand kun jij bv aangeven waarom je wel vind dat de Brabantse cultuur weg moet en gewoon meer megastallen er moeten komen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 10 mei 2020 @ 10:36:59 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193046073
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En hoe beïnvloedt dat de keuze voor Provinciale Staten? Die immers amper wat met cultuur doen.
De staten doen juist veel met cultuur.
pi_193046090
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

De enige die moord en brand loopt te roepen ben jij..

Anderen geven gewoon heel duidelijk aan op welke punten ze daadwerkelijk beleid dat de FVD als regerende partijen aan het plannen is, als negatief gezien kan worden..

De onttakeling van de Brabantse cultuursector en de vrijbrief die ze een kleine groep varkensboeren geven buiten de richtlijnen te blijven werken.

Ipv hier te roepen over moord en brand kun jij bv aangeven waarom je wel vind dat de Brabantse cultuur weg moet en gewoon meer megastallen er moeten komen?
Ik schreeuw geen moord en brand. Totaal verkeerde aanname. Ik zeg enkel dat ik in wat linksere kringen veel zie dat het FvD negatief wordt gezien, omdat FvD. Daar valt tot op zekere hoogte heus wel iets voor te zeggen.

Ik woon niet in Brabant dus ik kan niet oordelen wat wel en wat niet goed is qua kunst en subsidies.
pi_193046095
quote:
3s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:35 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Omdat er in het verleden vaak zat een bak geld tegenaan is gesmeten
. Dat schept de volgende vraag: Waar geef je wel geld aan uit, en waaraan niet?
Ja, maar hoe tast dat precies de identiteit van "niet-progressieven" aan dan?
  zondag 10 mei 2020 @ 10:39:26 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193046113
quote:
3s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:38 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Ik schreeuw geen moord en brand. Totaal verkeerde aanname. Ik zeg enkel dat ik in wat linksere kringen veel zie dat het FvD negatief wordt gezien, omdat FvD. Daar valt tot op zekere hoogte heus wel iets voor te zeggen.

Ik woon niet in Brabant dus ik kan niet oordelen wat wel en wat niet goed is qua kunst en subsidies.
Ik zou zeggen probeer je eens in te leven in een ander
  zondag 10 mei 2020 @ 10:39:27 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193046114
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:31 schreef Basp1 het volgende:
De trappisten willen in elk geval niet met de fvd geassocieerd worden.

https://www.bd.nl/tilburg(...)verwijdert~a71b7394/
Het is ook dom om ongevraagd zo'n foto op de site te gebruiken.
Maar goed, wat dat betreft zijn ze sowieso niet zo handig, want ze plukken kennelijk gewoon ergens een foto vandaan.
Lokale kennis is daarbij niet van belang, zie ook die Limburgse verkiezingsposter met de "Dom van Limburg", die in het Duitse Limburg an der Lahn staat.
https://m.limburger.nl/cn(...)van-limburgse-poster

En mijn hemel, wat een asociaal volk reageert daar weer op die tweet...
Man, man, man.
HelenaJacobs twitterde op zondag 10-05-2020 om 09:48:10 @dombernardus @fvdemocratie @koningshoeven Ga jij niet over, linkse zeikerd. reageer retweet
Ben benieuwd wat Helena ervan vindt als D66 haar huis of dat van Thierry ongevraagd op de website zet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Leandra op 10-05-2020 10:44:55 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193046127
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja, maar hoe tast dat precies de identiteit van "niet-progressieven" aan dan?
Ik denk persoonlijk dat het niet om de identiteit gaat maar Jan Modaal veel meer denkt dat het zonde geld is als er X miljoen naar kunstproject Y gaat, waar - in zijn ogen - minder mensen nut van hebben dan bijvoorbeeld een lokaal project om armoede of de veiligheid te verbeteren.
pi_193046135
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zou zeggen probeer je eens in te leven in een ander
Wat een rare reactie op mijn bericht.
pi_193046161
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De staten doen juist veel met cultuur.
Wat is het, iets van 20 miljoen op een begroting van meer dan een miljard?
  zondag 10 mei 2020 @ 10:45:36 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193046186
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat is het, iets van 20 miljoen op een begroting van meer dan een miljard?
Voor een hoop musea, verenigingen en gezelschappen is het behoorlijk van belang.

Maar los daarvan. Ook al was het maar een miljoen. Het toont het ware gezicht van de FvD weer eens met hun gelul over cultuur.
pi_193046189
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is ook dom om ongevraagd zo'n foto op de site te gebruiken.
Maar goed, wat dat betreft zijn ze sowieso niet zo handig, want ze plukken kennelijk gewoon ergens een foto vandaan.
Lokale kennis is daarbij niet van belang, zie ook die Limburgse verkiezingsposter met de "Dom van Limburg", die in het Duitse Limburg an der Lahn staat.
https://m.limburger.nl/cn(...)van-limburgse-poster

En mijn hemel, wat een asociaal volk reageert daar weer op die tweet...
Man, man, man.
HelenaJacobs twitterde op zondag 10-05-2020 om 09:48:10 @:dombernardus @:fvdemocratie @:koningshoeven Ga jij niet over, linkse zeikerd. reageer retweet
Ben benieuwd wat Helena ervan vindt als D66 haar huis of dat van Thierry ongevraagd op de website zet.
Damn, wat een gepruts. :D
pi_193046198
quote:

Hoezo problemen voor de volksgezondheid?
  zondag 10 mei 2020 @ 10:47:27 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193046211
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:46 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]

Aangezien de emissie varkensstront inademen niet goed is voor je gezondheid
pi_193046232
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor een hoop musea, verenigingen en gezelschappen is het behoorlijk van belang.

Maar los daarvan. Ook al was het maar een miljoen. Het toont het ware gezicht van de FvD weer eens met hun gelul over cultuur.
Natuurlijk is het van belang. Maar het gaat vast niemand over de streep trekken omnivoor PS op de FvD te stemmen...
pi_193046241
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aangezien de emissie varkensstront inademen niet goed is voor je gezondheid
Het scheelt dat dat ook niet gebeurt
  zondag 10 mei 2020 @ 10:49:39 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193046247
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Natuurlijk is het van belang. Maar het gaat vast niemand over de streep trekken omnivoor PS op de FvD te stemmen...
Dan nog mag het gedrag van een partij die zo prat gaat op "onze cultuur" aan de kaak gesteld worden
pi_193046256
quote:

[..]

Een hoge concentratie intensieve veehouderij in een regio gaat vaak gepaard met meer gezondheidsklachten. In het gebied waar de problemen met Q-koorts groot waren sloeg ook Corona weer heel hard toe. En dat kwam vast niet enkel door het carnaval...
pi_193046271
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan nog mag het gedrag van een partij die zo prat gaat op "onze cultuur" aan de kaak gesteld worden
Uiteraard maar het is natuurlijk gewoon een clubje voor wat simpel volk. Die gaat dit toch boven de pet.
  zondag 10 mei 2020 @ 10:53:54 #57
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193046301
Uit de bron

quote:
...aangevuld met het extreemrechtse Forum voor Democratie
Is de schrijver lid van de AFA of zo , man man man
Ik ben inmiddels overleden
pi_193046307
quote:

[..]

Dat is meerledig, maar vooral slechte luchtkwaliteit en zoönose.
pi_193046317
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:53 schreef Enchanter het volgende:
Uit de bron
[..]

Ze hangen ergens tussen radicaalrechts en extreemrechts in. Zeker nu de wat gematigde vleugel de partij uit is gewerkt valt er voor die kwalificatie best iets te zeggen.
  zondag 10 mei 2020 @ 10:55:42 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193046324
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:49 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]

Het scheelt dat dat ook niet gebeurt
Ga eens naar een gemiddeld dorp in de Peel
  zondag 10 mei 2020 @ 10:56:19 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193046334
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:53 schreef Enchanter het volgende:
Uit de bron
[..]

Dat is FvD dan ook gewoon.
pi_193046376
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Een hoge concentratie intensieve veehouderij in een regio gaat vaak gepaard met meer gezondheidsklachten. In het gebied waar de problemen met Q-koorts groot waren sloeg ook Corona weer heel hard toe. En dat kwam vast niet enkel door het carnaval...
Nee het schijnt dat op vakantie gaan naar Tirol ook niet zo’n goed idee was.
pi_193046544
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ga eens naar een gemiddeld dorp in de Peel
Ik woon in een wat groter dorp op het randje van de Peel
  zondag 10 mei 2020 @ 11:15:56 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193046552
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:15 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]

Woon ik
Succes dan met je gezondheid als er nog meer varkens komen
pi_193046611
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ze hangen ergens tussen radicaalrechts en extreemrechts in. Zeker nu de wat gematigde vleugel de partij uit is gewerkt valt er voor die kwalificatie best iets te zeggen.
:')
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193046645
Als je Fvd als extreem rechts omschrijft ben je zelf extreem links.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 10 mei 2020 @ 11:27:35 #67
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193046663
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:25 schreef Montagui het volgende:
Nou ben je voor griezels die FvD en PVV omarmen al extreem links als je CdA stemt, dus ja.....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_193046664
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is FvD dan ook gewoon.
Wat, extreemrechts? _O-

Die term is ook nogal aan inflatie onderhevig.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193046680
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou ben je voor griezels die FvD en PVV omarmen al extreem links als je CdA stemt, dus ja.....
Helemaal niet hoor. En waarom zijn mensen die op een democratische partij stemmen griezels?
pi_193046715
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Extreem linkse onzin.
  zondag 10 mei 2020 @ 11:32:41 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193046724
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:27 schreef RTR het volgende:

[..]

Wat, extreemrechts? _O-

Die term is ook nogal aan inflatie onderhevig.
Een partij die voortdurend flirt met extreemrechtse clubjes, complottheorieen en randfiguren. En die ook voortdurend de vrijheid van meningsuiting en rechtsstaat aanvalt.

Dat is gewoon extreem rechts. Laten we er niet omheen lullen.
pi_193046744
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een partij die voortdurend flirt met extreemrechtse clubjes, complottheorieen en randfiguren. En die ook voortdurend de vrijheid van meningsuiting en rechtsstaat aanvalt.

Dat is gewoon extreem rechts. Laten we er niet omheen lullen.
Dat valt allemaal wel mee joh (y)

Extreemrechts is echt grote onzin.
  zondag 10 mei 2020 @ 11:37:27 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193046772
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:35 schreef RTR het volgende:

[..]

Dat valt allemaal wel mee joh (y)

Natuurlijk, fans van extreemrechtse politici vinden het altijd meevallen.
pi_193046800
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Natuurlijk, fans van extreemrechtse politici vinden het altijd meevallen.
Ik ben geen fan hoor. Maar vind het allemaal erg overdreven bovendien heeft Baudet meerdere keren uitgelegd wat hij bedoelt. Maarja de haat zit nou eenmaal diep bij sommige mensen. Zullen wel jaloers zijn op zijn salaris ofzo.
  zondag 10 mei 2020 @ 11:40:09 #75
66444 Lord_Vetinari
pi_193046805
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:28 schreef RTR het volgende:

[..]

Helemaal niet hoor. En waarom zijn mensen die op een democratische partij stemmen griezels?
Die niet. Maar mensen die op PVV en FVD stemmen, stemmen niet op een democratische partij. En ik had het niet over stemmen, ik had het over omarmen. Het gedachtengoed onderschrijven.
pi_193046848
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:35 schreef RTR het volgende:

[..]

Nou, kijk maar eens naar hun partijprogramma, het barst van de extreemrechtse standpunten.
Echt waar hoor!11!!
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193046850
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die niet. Maar mensen die op PVV en FVD stemmen, stemmen niet op een democratische partij. En ik had het niet over stemmen, ik had het over omarmen. Het gedachtengoed onderschrijven.
Fvd is gewoon een democratische partij (y)
pi_193046855
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:21 schreef RTR het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
pi_193046861
Dit was toch vooral een winstpunt voor Lokaal Brabant? Die krijgen ook de portefeuille. En uit hun standpunten:

quote:
In de basis dient een grote culturele instelling of evenement na een aanloopperiode ‘ondernemer’ te zijn en zijn eigen broek op te houden en dus minder afhankelijk te zijn van subsidies.
Nu zal Forum dit ongetwijfeld onderschrijven hoor, maar snap de specifieke headline niet echt. Forum heeft vooral voor het correctief referendum, boeren, anti-windmolens (in moeten leveren) en kernenergie gepleit en heb ik hier niet hard voor zien vechten, al volg ik de Brabantse politiek nou ook weer niet op de voet.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_193046876
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Jij poneert een stelling als feit en beweert dat FvD extreemrechts is.
pi_193046918
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:25 schreef Montagui het volgende:
Waarom?
Deze partij spreekt zich uit voor zuivering van de media, het onderwijs, justitie etc van hun onwelgevallige elementen. De partijleider gaat veel om met gekende extreemrechtse figuren en hun, marginale, economisch beleid zit ook lekker in de nationaalsocialistische hoek.

Als het loopt als eend, kwaakt als een eend en er uitziet als een eend, zou het dan niet zomaar eens een eend kunnen zijn?
pi_193046931
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:45 schreef RTR het volgende:

[..]

Jij poneert een stelling als feit en beweert dat FvD extreemrechts is.
Oh, dan heb je niet goed gelezen. Dat kan natuurlijk gebeuren :).
  zondag 10 mei 2020 @ 11:49:41 #83
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193046936
CULTUURVERNIETIGING :D Jezus wat ben je een dramaqueen Hexagon. Het gaat om wat bezuinigingen. Oh boe hoe wat erg. Wat erg dat FVD in een coalitie zit en je fraaie D66 cordon sanitaire is doorbroken.

Word een keer volwassen.
pi_193046951
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:43 schreef Selqae het volgende:

[..]

Nou, kijk maar eens naar hun partijprogramma, het barst van de extreemrechtse standpunten.
Echt waar hoor!11!!
Welk programma? De partij heeft eigenlijk geen serieus partijprogramma. De onbetwiste partijleider heeft echter wel een vrij duidelijke agenda.
pi_193046959
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
CULTUURVERNIETIGING :D Jezus wat ben je een dramaqueen Hexagon. Het gaat om wat bezuinigingen. Oh boe hoe wat erg. Wat erg dat FVD in een coalitie zit en je fraaie D66 cordon sanitaire is doorbroken.

Word een keer volwassen.
Waarom speel je gelijk op de man?
pi_193046970
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Oh, dan heb je niet goed gelezen. Dat kan natuurlijk gebeuren :).
Je zegt letterlijk dat ze tussen radicaalrechts en extreemrechts zitten. Dat is grote onzin en Baudet heeft al meerdere keren uitgelegd hoe of wat. Zo zou hij ook een hekel aan vrouwen hebben, ik hoop dat zijn vriendin dat ook weet.
  zondag 10 mei 2020 @ 11:54:43 #87
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193046992
quote:

Ze kennen die mensen, hun idealen en plannen ook helemaal niet. Maar door het labeltje FVD is er automatisch al paniek. "Waarschijnlijk 100% bezuinigen op cultuur". Dat FVD de plannen voor duurzame energie grotendeels intact laat - ik heb het dus over de windmolens - wordt dan weer niet vermeld.

Het is vergelijkbaar met de verkiezingen van Trump: het homohuwelijk zou sneuvelen, de drinkfonteinen voor blanke mensen in ere hersteld, een standbeeld van Generaal Lee op het grasveld van het Witte Huis. Want Trump is een Nazi en oh my god we gaan allemaal doooood.
pi_193047018
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Waarom?
Deze partij spreekt zich uit voor zuivering van de media, het onderwijs, justitie etc van hun onwelgevallige elementen. De partijleider gaat veel om met gekende extreemrechtse figuren en hun, marginale, economisch beleid zit ook lekker in de nationaalsocialistische hoek.

Als het loopt als eend, kwaakt als een eend en er uitziet als een eend, zou het dan niet zomaar eens een eend kunnen zijn?
Ik schaar onder de extremen, Kusters en consorten, en AFA.

Ik weet zo even niet of iemand aan de extreem rechtse zijde prominent lid is van FvD of PVV. Zo iemand hebben we wel aan de linkse kant van het politieke spectrum.
pi_193047037
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:53 schreef RTR het volgende:

[..]

Je zegt letterlijk dat ze tussen radicaalrechts en extreemrechts zitten. Dat is grote onzin en Baudet heeft al meerdere keren uitgelegd hoe of wat. Zo zou hij ook een hekel aan vrouwen hebben, ik hoop dat zijn vriendin dat ook weet.
Dat is dus al wat anders dan je net stelt. Overigens wordt die kwalificatie best breed gedeeld.
En inderdaad, Baudet komt steeds als hij in opspraak komt met halfslachtige excuses of rare uitvluchten. Maar er serieus afstand van nemen gebeurt niet. En dat zou ook gek zijn, het is immers wat zijn aanhang graag hoort en waarom het een populaire partij is in een bepaalde hoek. Maar waarom het niet gewoon benoemen zoals het is?
pi_193047050
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik schaar onder de extremen, Kusters en consorten, en AFA.

Ik weet zo even niet of iemand aan de extreem rechtse zijde prominent lid is van FvD of PVV. Zo iemand hebben we wel aan de linkse kant van het politieke spectrum.
Aha, je verzint je eigen politieke definities. Dat mag natuurlijk, al zal je dan zelf vrij snel merken dat je niet erg serieus genomen wordt.
pi_193047088
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is dus al wat anders dan je net stelt. Overigens wordt die kwalificatie best breed gedeeld.
En inderdaad, Baudet komt steeds als hij in opspraak komt met halfslachtige excuses of rare uitvluchten. Maar er serieus afstand van nemen gebeurt niet. En dat zou ook gek zijn, het is immers wat zijn aanhang graag hoort en waarom het een populaire partij is in een bepaalde hoek. Maar waarom het niet gewoon benoemen zoals het is?
'Immers wat zijn aanhang graag hoort' wat een onzin zeg. Hetzelfde zag je ook bij Fortuyn en in zekere mate bij Wilders.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:05:54 #92
66444 Lord_Vetinari
pi_193047111
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:03 schreef RTR het volgende:

[..]

'Immers wat zijn aanhang graag hoort' wat een onzin zeg. Hetzelfde zag je ook bij Fortuyn en in zekere mate bij Wilders.
Die vreten ook uit dezelfde ruif qua aanhang, dus dat is niet zo verwonderlijk.
pi_193047116
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:03 schreef RTR het volgende:

[..]

Wilders hangt ook heel bewust tegen extreemrechts aan. Bij al dat soort partijen doet boos doen tegen buitenlanders e.d. het gewoon erg goed. En 10-20% van de stemmen voor dit soort partijen is internationaal gezien ook niet erg vreemd.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:06:55 #94
33189 RM-rf
1/998001
pi_193047120
quote:
3s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:38 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Maak jij dan deel uit van linkse kringen dat je denkt hier te moeten gaan bepalen wat die van de FVD moeren vinden van jou?

En natuurlijk ben je hier wél bezig met brand-geroep omdat je met loze beschuldigingen in komt vallen in een topic dat juist over regeringsbeleid gaat..

Je zegt zélf nota bene dat je daar geen inhoudelijke kennis verder van hebt, maar vind het wel nodig onbegronde beschuldigingen te uitten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_193047121
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Aha, je verzint je eigen politieke definities. Dat mag natuurlijk, al zal je dan zelf vrij snel merken dat je niet erg serieus genomen wordt.
Omdat er niets mis is met een linkse of rechtse mening. Ik ben blij in een land te leven waar beide meningen geuit mogen worden. Vvmu. Die eindigt (bij mij) pas bij het oproepen tot geweld en het zaaien van haat.
pi_193047139
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wilders hangt ook heel bewust tegen extreemrechts aan. Bij al dat soort partijen doet boos doen tegen buitenlanders e.d. het gewoon erg goed. En 10-20% van de stemmen voor dit soort partijen is internationaal gezien ook niet erg vreemd.
Baudet heeft zelf buitenlands bloed en met boos doen tegen buitenlanders heeft het al helemaal niks te maken. AfD in Duitsland zou je als extreemrechts kunnen betitelen, Baudet komt nog niet eens in de buurt.
pi_193047148
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die vreten ook uit dezelfde ruif qua aanhang, dus dat is niet zo verwonderlijk.
Wat is volgens jou die aanhang precies?
  zondag 10 mei 2020 @ 12:10:08 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193047150
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:39 schreef RTR het volgende:

[..]

Ik ben geen fan hoor. Maar vind het allemaal erg overdreven bovendien heeft Baudet meerdere keren uitgelegd wat hij bedoelt. Maarja de haat zit nou eenmaal diep bij sommige mensen. Zullen wel jaloers zijn op zijn salaris ofzo.
Ik ben geen fan maarrr..

Die truuk kennen we wel onderhand
pi_193047166
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:09 schreef RTR het volgende:

[..]

Baudet heeft zelf buitenlands bloed en met boos doen tegen buitenlanders heeft het al helemaal niks te maken. AfD in Duitsland zou je als extreemrechts kunnen betitelen, Baudet komt nog niet eens in de buurt.
Partijen als Front National en VlaamsBelang, waar Baudet zich regelmatig mee associeert, beschouw je dan zeker ook niet als extreemrechts?
  zondag 10 mei 2020 @ 12:12:06 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193047167
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Word een keer volwassen.
Ja die bezuinigingen zijn er met als doel dingen kapot te maken die de borealen graag weg willen omdat die niet in hun straatje passen.
pi_193047207
quote:

[..]

Die twee hebben inderdaad weinig met elkaar te maken. Daarom kan er vanuit FVD ogen prima bezuinigd worden op Sterre en niet op cultuurhistorie
  zondag 10 mei 2020 @ 12:15:53 #102
187702 RTR
Olbie
pi_193047225
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben geen fan maarrr..

Die truuk kennen we wel onderhand
Dus als je VVD stemt ben je fan van Rutte. Cool story bro.
pi_193047236
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar gaat het dus om
Ik lees toch in jouw bron
quote:
zoals bijvoorbeeld het Bossche festival Boulevard, dat dit jaar gepland stond voor augustus,
wat dus wel degelijk lijkt te gaan over de modernere vormen van kunst ipv cultuurhistorie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2020 12:44:16 ]
pi_193047268
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

wanneer wordt iets cultuurhistorie, als je niets meer maakt zal er nooit historie meer bijkomen. Onze maatschappij is juist onderhevig aan ontwikkelingen van nieuwe dingen waarvan sommigen later in perspectief dan tot cultuur historie gerekend kunnen worden. Wij kunnen nu nog niet zien of een kunstenaar later als hij dood is een internationaal erkende grootheid wordt.
Als ik de FVD lijn volg gaat het om de conservatieve benadering van identiteit en cultuur. Wat maakt de Brabander een Brabander. Niet de progressieve lijn: hoe zou een Brabander zijn cultuur em identiteit moeten vervangen / vernieuwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2020 12:21:20 ]
  zondag 10 mei 2020 @ 12:19:55 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193047274
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik lees toch in jouw bron
[..]

wat dus wel degelijk lijkt te gaan over de moderne kunst ipv cultuurhistorie.
Boulevard is muziek en theater. Dat is niet per definitie moderne kunst.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:20:03 #106
187702 RTR
Olbie
pi_193047275
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Partijen als Front National en VlaamsBelang, waar Baudet zich regelmatig mee associeert, beschouw je dan zeker ook niet als extreemrechts?
Is dat die partij van Filip de Winter? Die komt bij lange na niet in de buurt van Baudet.
pi_193047284
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Boulevard is muziek en theater. Dat is niet per definitie moderne kunst.
Ben je er wel eens geweest?

Het heeft in elk geval, geheel tegen jouw bewering in, heel weinig met cultuurhistorie te maken.
pi_193047297
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja die bezuinigingen zijn er met als doel dingen kapot te maken die de borealen graag weg willen omdat die niet in hun straatje passen.
Als de inwoners tegen zijn vragen ze een referendum aan en kunnen ze het naar de prullenbak verwijzen. Je weet wel, het democratisch middel wat D66 heeft afgeschaft omdat de uitslag telkens niet in lijn lag met de standpunten van D66. Over niet in het straatje passen gesproken..
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  zondag 10 mei 2020 @ 12:24:19 #109
187702 RTR
Olbie
pi_193047304
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:22 schreef Selqae het volgende:

[..]

Als de inwoners tegen zijn vragen ze een referendum aan en kunnen ze het naar de prullenbak verwijzen. Je weet wel, het democratisch middel wat D66 heeft afgeschaft omdat de uitslag telkens niet in lijn lag met de standpunten van D66. Over niet in het straatje passen gesproken..
Dat vind ik nog steeds schandalig.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:25:48 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193047317
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ben je er wel eens geweest?

Het heeft in elk geval, geheel tegen jouw bewering in, heel weinig met cultuurhistorie te maken.
Het is ook niet die karikatuur van die ballerina.

Maar het is ook niet alleen Boulevard dat geld krijgt uit de provinciepot. Ook monumenten en musea.
pi_193047327
Kijken we naar ‘cultuurvernietiging’ door te beknibbelen op de subsidieregeling, dan valt het nog mee. We kunnen ook eens naar de uitvoerders kijken, en dan nog niet eens naar de esthetische normen. Voorbeeld van slechte investeringen, deels hypothetisch:

Een popkoor trekt een nieuwe, ambitieuze dirigent aan. Die drijft zijn zinnetje door en wil een groot werk uitvoeren in de grote zaal van de schouwburg. Niks sponsoring, want de subsidies moeten de kosten wel dekken (inhuren orkest, inhuren solisten, zaalhuur, ...). Het concert wordt uiteindelijk alleen bezocht door familie en vrienden.

In zulke gevallen vind ik het niet gek om selectiever om te gaan met subsidies.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:27:38 #112
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193047330
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:20 schreef RTR het volgende:

[..]

Is dat die partij van Filip de Winter? Die komt bij lange na niet in de buurt van Baudet.
Ja die. En bedoel je nu dat Baudet radicaler is?
  zondag 10 mei 2020 @ 12:28:52 #113
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193047344
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:27 schreef Magister_Artium het volgende:
Kijken we naar ‘cultuurvernietiging’ door te beknibbelen op de subsidieregeling, dan valt het nog mee. We kunnen ook eens naar de uitvoerders kijken, en dan nog niet eens naar de esthetische normen. Voorbeeld van slechte investeringen, deels hypothetisch:

Een popkoor trekt een nieuwe, ambitieuze dirigent aan. Die drijft zijn zinnetje door en wil een groot werk uitvoeren in de grote zaal van de schouwburg. Niks sponsoring, want de subsidies moeten de kosten wel dekken (inhuren orkest, inhuren solisten, zaalhuur, ...). Het concert wordt uiteindelijk alleen bezocht door familie en vrienden.

In zulke gevallen vind ik het niet gek om selectiever om te gaan met subsidies.
Dat is meestal niet direct waar de provincie geld voor uitrekt.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:29:01 #114
187702 RTR
Olbie
pi_193047346
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar het is ook niet alleen Boulevard dat geld krijgt uit de provinciepot. Ook monumenten en musea.
Zeg Sjaak. Als iemand op de VVD stemt is hij dan fan van Rutte?
  zondag 10 mei 2020 @ 12:30:47 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193047365
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:29 schreef RTR het volgende:

[..]

Duidelijk dat meneer de FvD-internetsoldaat graag dit topic ontspoort om zijn dubieuze ideeen maar niet te hoeven verdedigen.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:30:51 #116
187702 RTR
Olbie
pi_193047366
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ja die. En bedoel je nu dat Baudet radicaler is?
Nee integendeel.

Als jij van mening bent dat we een extreemrechts partij in de tweede kamer hebben kan je gewoon een rechtzaak aanspannen hoor.
pi_193047369
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is meestal niet direct waar de provincie geld voor uitrekt.
Gemeente wel, en stichtingen in dienst van de provincie ook. Misschien niet direct de verantwoordelijkheid van de gedeputeerde, maar wel provinciaal geld.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:34:31 #118
187702 RTR
Olbie
pi_193047393
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Duidelijk dat meneer de FvD-internetsoldaat graag dit topic ontspoort om zijn dubieuze ideeen maar niet te hoeven verdedigen.
Ik weet genoeg.

De bron is ook nogal discutabel aangezien de auteur tevens eigenaar van de site is.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:36:05 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193047414
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:30 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Gemeente wel, en stichtingen in dienst van de provincie ook. Misschien niet direct de verantwoordelijkheid van de gedeputeerde, maar wel provinciaal geld.
En dat moet dan maar op deze manier worden opgelost?
pi_193047429
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En dat moet dan maar op deze manier worden opgelost?
Keertje shocktherapie voor klunzende creatievelingen kan geen kwaad toch?
pi_193047445
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je bent er dus duidelijk nooit geweest.

Ook monumenten etc krijgen daar geld uit. Maar in het artikel gaat het daar niet over. Althans ik lees het er niet uit. Geen cultuurvernietiging dus. Mocht FvD dat wel bedoelen dan maken ze in mijn ogen een kapitale fout.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2020 12:39:58 ]
  zondag 10 mei 2020 @ 12:40:05 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193047456
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:37 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Keertje shocktherapie voor klunzende creatievelingen kan geen kwaad toch?
Jawel want nu wordt er veel meer vernield door it soort generiek beleid.
pi_193047637
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jawel want nu wordt er veel meer vernield door it soort generiek beleid.
Dan staat er weer genoeg op.
  zondag 10 mei 2020 @ 13:58:23 #124
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193048280
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:30 schreef RTR het volgende:

[..]

Nee integendeel.

Als jij van mening bent dat we een extreemrechts partij in de tweede kamer hebben kan je gewoon een rechtzaak aanspannen hoor.
Extreemrechtse partijen zijn niet verboden hoor. Het zou alleen wel goed zijn als de aanhang wat eerlijker was.
pi_193048355
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:29 schreef RTR het volgende:

[..]

De VVD is niet om Rutte heen gebouwd.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 10 mei 2020 @ 14:06:52 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193048391
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:59 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dan staat er weer genoeg op.
Ja dat is een leuke kreet maar er is minder om over te verdelen. En verder is dit plan gewoon visieloos en puur uit rancune.
  zondag 10 mei 2020 @ 14:10:53 #127
187702 RTR
Olbie
pi_193048451
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:04 schreef probeer het volgende:

[..]

De VVD is niet om Rutte heen gebouwd.
Ik heb niet eens op Baudet gestemd maar op Hiddema.
  zondag 10 mei 2020 @ 14:12:23 #128
187702 RTR
Olbie
pi_193048472
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Extreemrechtse partijen zijn niet verboden hoor. Het zou alleen wel goed zijn als de aanhang wat eerlijker was.
Ik zie het oprecht niet. Dat zogenaamde extreemrechts. Of is Jesse Klaver extreemlinks?
  zondag 10 mei 2020 @ 14:32:15 #129
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193048700
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:12 schreef RTR het volgende:

[..]

Ik zie het oprecht niet. Dat zogenaamde extreemrechts. Of is Jesse Klaver extreemlinks?
Dat je het niet ziet is natuurlijk verder geen probleem. Daarom zijn er in dit topic een flink aantal voorbeelden genoemd, dat kan je wellicht wat op weg helpen.
pi_193058332
''extreemrechtse Forum voor Democratie,''

Niet verder gelezen.
2.
  maandag 11 mei 2020 @ 05:24:08 #131
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193058604
quote:

[..]

Het is idd typisch dat de boreale fascisten grootheden als Mozart, Bach, Beethoven, Rembrand, Van Gogh, Picasso, etc., etc. kenmerken als vijanden van het volk.

[ Bericht 1% gewijzigd door NoPicNic op 11-05-2020 05:31:05 ]
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  maandag 11 mei 2020 @ 05:29:30 #132
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193058628
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 04:26 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

Niet verder gelezen.
Een politieke partij die de huidige wetenschap, cultuur en journalistiek wil afbreken is een nazi-beweging die rechteloos en ondemocratisch is. Zij mag wat mij betreft totaal verboden worden.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_193059375
En terecht. Dat wat goed is, heeft geen subsidie nodig.
pi_193059751
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 07:42 schreef theunderdog het volgende:
Dan kan NB ook wel stoppen met landbouwsubsidies. ^O^ ^O^
pi_193060269
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 08:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dan kan NB ook wel stoppen met landbouwsubsidies. ^O^ ^O^
JA
pi_193060298
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

JA
Ik zie dat deze coalitie nog niet doen eigenlijk. In tegendeel zelfs.
pi_193060371
quote:
Dat is wat kort door de bocht. Een regeling dat subsidie maar een bepaald percentage van het inkomen zou mogen zijn ben ik best voor te vinden, maar geen subsidie is gewoon soms niet te doen. Even ern simpel voorbeeld: stel dat je als redelijk museum dat gewoon bezoekers trekt in een oud, monumentaal pand zit. Dan zou het kunnen zijn dat je jezelf best redelijk kunt redden, behalve dan het onderhoud aan zo'n duur pand. Daar kan dan best subsidie voor zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193060431
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik zie dat deze coalitie nog niet doen eigenlijk. In tegendeel zelfs.
Ik ook niet. Heb dan ook weinig op met deze coalitie.

Maar dat FvD-brabant de subsidie naar cultuur wil stopzetten, doet mij geen traan laten.
pi_193060445
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is wat kort door de bocht. Een regeling dat subsidie maar een bepaald percentage van het inkomen zou mogen zijn ben ik best voor te vinden, maar geen subsidie is gewoon soms niet te doen. Even ern simpel voorbeeld: stel dat je als redelijk museum dat gewoon bezoekers trekt in een oud, monumentaal pand zit. Dan zou het kunnen zijn dat je jezelf best redelijk kunt redden, behalve dan het onderhoud aan zo'n duur pand. Daar kan dan best subsidie voor zijn.
Oke, eens. Maar dan heb je subsidie die je hoogstens helpt te blijven bestaan.

Maar daar mag het van mij dan ook stoppen.
pi_193060485
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oke, eens. Maar dan heb je subsidie die je hoogstens helpt te blijven bestaan.

Maar daar mag het van mij dan ook stoppen.
Ja, kunst en cultuur moeten natuurlijk wel proberen hun eigen sponsors te vinden of zich te bedruipen via entree.

Maar volgens mij gebeurt dat ook al: zo groot waren die potjes die ik eerder gelinkt had in dit topic niet.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:15:20 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193060496
quote:
Ja want Marco Borsato en Wibi Soerjadi zijn natuurlijk cultuur genoeg :')
  maandag 11 mei 2020 @ 09:15:53 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193060506
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 04:26 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

Niet verder gelezen.
Ik begrijp inderdaad dat je liever niet geconfronteerd wordt met je eigen rare ideeen
pi_193060541
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja want Marco Borsato en Wibi Soerjadi zijn natuurlijk cultuur genoeg :')
We hebben helemaal geen cultuur. Is toch juist heel goed dat FvD dat hier indirect toegeeft?
pi_193060581
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

We hebben helemaal geen cultuur. Is toch juist heel goed dat FvD dat hier indirect toegeeft?
Welke cultuur willen ze dan zo graag beschermen? :? :? :?
  maandag 11 mei 2020 @ 09:21:05 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193060582
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die is er zeker wel. Bijvoorbeeld alleen al de lokale musea die je in ieder dorp hebt. Dat je er blijkbaar geen gebruik van maakt betekent niet dat het weg moet.
pi_193060679
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die is er zeker wel. Bijvoorbeeld alleen al de lokale musea die je in ieder dorp hebt. Dat je er blijkbaar geen gebruik van maakt betekent niet dat het weg moet.
Maar zo'n lokaal museum is nou wel typisch iets wat zich voor een heel deel zou moeten kunnen bedruipen met sponsors en entree (en bijvoorbeeld een koffiehoek, wat je vaak ziet in zo'n museum). Alleen om bijvoorbeeld eens iets bijzonders aan te schaffen of onderhoud aan het pand zouden ze subsidie moeten hebben.

Als het niet lukt om de gewone kosten er uit te halen met sponsors en bezoek, dan is er blijkbaar geen behoefte aan.

Ik heb trouwens geen idee of lokale musea zich op deze manier kunnen redden, hoor. Misschien gaat het al wel zo. Ik weet wel dat ze meestal geen personeelskosten hebben (het zijn meestal gepensioneerde vrijwilligers), dus zo duur kan het allemaal niet zijn.
pi_193060803
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:28 schreef Hanca het volgende:

Als het niet lukt om de gewone kosten er uit te halen met sponsors en bezoek, dan is er blijkbaar geen behoefte aan.

Nou dan is er volgens jou logica bijna nergens behoefte aan of kan dadelijk alleen nog de 4* modaal verdiende een concertkaartje kopen. :D

Sterker nog als we jou logica zo zwart wit volgen zijn toeslagen die mensen krijgen ook subsidies, waarom lukt het niet om deze door sponsoren of vrijwilligerswerk door de subsidieslurpers zelf op te brengen.

Niet alles in onze kapitalistische westerse wereld kan zichzelf bedruipen en om nu cultuur nog verder uit te knijpen terwijl andere sectoren gewoon flink subsidie blijven vangen is in mijn optiek weer een verdere verschraling van de maatschappij.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:39:53 #148
66444 Lord_Vetinari
pi_193060832
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar zo'n lokaal museum is nou wel typisch iets wat zich voor een heel deel zou moeten kunnen bedruipen met sponsors en entree (en bijvoorbeeld een koffiehoek, wat je vaak ziet in zo'n museum). Alleen om bijvoorbeeld eens iets bijzonders aan te schaffen of onderhoud aan het pand zouden ze subsidie moeten hebben.

Ik heb trouwens geen idee of lokale musea zich op deze manier kunnen redden, hoor. Misschien gaat het al wel zo. Ik weet wel dat ze meestal geen personeelskosten hebben (het zijn meestal gepensioneerde vrijwilligers), dus zo duur kan het allemaal niet zijn.
Heb je enig idee van de overhead? Zalen met klimaatregeling, verlichting, restauratie van items. Of denk je dat die gepensioneerde vrijwilligers dat er wel even bij doen?
pi_193060846
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je wil beweren dat er een Nederlandse cultuur bestaat?

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 11-05-2020 11:14:58 ]
  maandag 11 mei 2020 @ 09:45:25 #150
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193060900
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 05:29 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Een politieke partij die de huidige wetenschap, cultuur en journalistiek wil afbreken is een nazi-beweging die rechteloos en ondemocratisch is. Zij mag wat mij betreft totaal verboden worden.
Want, alles aan de huidige wetenschap, cultuur (lees subsidie sector) en journalistiek is perfect en daar mag niet aan getwijfeld worden?!
Als er iets extremistisch is dan is dat jouw opvatting dat nergens aan getwijfeld mag worden en dat het volk zichzelf geen mening mag vormen die afwijkt van de jouwe en zich mag laten vertegenwoordigen op democratische basis in de regering.

Vreemd dat je dat allemaal niet inziet. Maar dat is dan ook een uiting van extremisme.
pi_193060935
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:45 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Want, alles aan de huidige wetenschap, cultuur (lees subsidie sector) en journalistiek is perfect en daar mag niet aan getwijfeld worden?!

Waarom moet iets perfect zijn, en waar twijfel je dan over?
  maandag 11 mei 2020 @ 10:00:00 #152
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193061122
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom moet iets perfect zijn, en waar twijfel je dan over?
Ik bekritiseerde het standpunt van de gequote persoon die het wilde verbieden dat er mensen zijn die er soms een ander idee op nahouden over de onderwerpen die hij noemde. Dus ik vroeg me af of hij vond dat alles al perfect was in die gebieden dat daar niet anders over gedacht mag worden.

Er zijn mijn inziens genoeg zaken die anders en beter geregeld moeten worden. De door TS geopperde cultuurvernietiging betreft niets minder dan dat we in deze tijden van crisis even wat kritischer kijken naar subsidie slurpende hobbyprojecten.

Maar dat zijn gewogen en beargumenteerde meningen en daar kunnen ze niet mee omgaan. Zij hebben immers de enige en echte waarheid en andersdenkende moeten monddood gemaakt worden.
  maandag 11 mei 2020 @ 10:06:21 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193061189
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar zo'n lokaal museum is nou wel typisch iets wat zich voor een heel deel zou moeten kunnen bedruipen met sponsors en entree. Alleen om bijvoorbeeld eens iets bijzonders aan te schaffen of onderhoud aan het pand zouden ze subsidie moeten hebben.

Het in stand houden van een collectie heeft toch wel expertise nodig en dat kost ook wat. Daarbij vind ik het ook erg belangrijk voor leefbaarheid in dorpen dat ze ook hun eigen geschiedenis bij kunnen houden en kunnen presenteren aan de toerist. En soort toerist dat misschien niet super talrijk is maar streekgeschiedenis is iets van waarde.

Dat is ook het geval bij bijvoorbeeld klassieke muziek. Zeer duur om te maken en dus nooit rendabel te krijgen. Maar toch mag het blijven bestaan. Ook al heb ik er zelf niets mee.
pi_193061257
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:00 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Ik bekritiseerde het standpunt van de gequote persoon die het wilde verbieden dat er mensen zijn die er soms een ander idee op nahouden over de onderwerpen die hij noemde. Dus ik vroeg me af of hij vond dat alles al perfect was in die gebieden dat daar niet anders over gedacht mag worden.

Er zijn mijn inziens genoeg zaken die anders en beter geregeld moeten worden. De door TS geopperde cultuurvernietiging betreft niets minder dan dat we in deze tijden van crisis even wat kritischer kijken naar subsidie slurpende hobbyprojecten.

Maar dat zijn gewogen en beargumenteerde meningen en daar kunnen ze niet mee omgaan. Zij hebben immers de enige en echte waarheid en andersdenkende moeten monddood gemaakt worden.
Iets zomaar uit het niets hier als "subsidie slurpende hobbyprojecten" neerzetten en doodserieus de regel erna het als "gewogen en beargumenteerde meningen" neerzetten. _O-

De stikstof crisis is ook nog niet voorbij maar de boeren mogen van deze 2 partijen wel doorgaan met het verder vervuilen van onze atmosfeer. :{
  maandag 11 mei 2020 @ 10:15:06 #155
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193061301
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:45 schreef T-zooi het volgende:

[..]

en daar mag niet aan getwijfeld worden?!
Ja hoor. Graag zelfs.

Maar niet op de manier die FvD wil.
pi_193061562
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:21 schreef T-zooi het volgende:

Dit was nooit een probleem totdat de raad van state besloten heeft een door de EU opgelegde regel strikter te handhaven. En nu opeens zijn de boeren de nazi's.
Volgens mij mis je wat in deze redenering. Namelijk het feit dat onze overheid al jaren hun kop in het zand hebben gestoken omtrent de verrekening van de uitstootnormen in de PAS. Daardoor is er een rechtzaak geweest en hebben moeten onze overheden onze zelf gestelde normen gaan naleven.

https://www.aanpakstiksto(...)amma-aanpak-stikstof
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 10:35:26 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193061617
bezuinigen op cultuur is niet helemaal hetzelfde als het vernietigen ervan hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193061954
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:21 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Nou dan zullen wij Nederlanders in het vervolg wanneer wij een mening willen vormen of ons politiek en dus ook democratisch willen laten vertegenwoordigen eerst aan jou vragen of jij de manier waarop helemaal goedkeurt.
Zie je nou echt niet wat je zegt?
[..]

Jij bent zowieso niet serieus te nemen, gelukkig zijn de basisscholen vandaag weer begonnen. :)
[..]

Dit was nooit een probleem totdat de raad van state besloten heeft een door de EU opgelegde regel strikter te handhaven. En nu opeens zijn de boeren de nazi's.
Je kunt niet ontkennen dat de veehouderij een belangrijke oorzaak is. De vraag wie er schuld aan heeft staat daar los van.

Volgens mij zijn er ook maar vrij weinig mensen die de boeren nazi's noemen. Dat is graag wat de Farmers Defense Force ons doet geloven, maar die club gedraagt zich zelf als tuig, dat staat los van de boeren in het algemeen.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 11:19:55 #159
236264 crew  capricia
pi_193062235
De jij-bakken mogen achterwege gelaten worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 11 mei 2020 @ 11:24:50 #160
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193062327
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 08:54 schreef Hexagon het volgende:
https://cultureelpersbure(...)nog-over-vrije-tijd/

Daarom is FvD duidelijk een partij die onze cultuur wil slopen uit rancuneuze vernielzucht.
quote:
voor te bereiden op een geleidelijke afbouw van onze subsidierelaties richting het ‘nieuwe normaal’ van na 2023.’
Het heeft dus te maken met het nieuwe normaal van rutte en links samen.

Links heeft zelf ook rancuneuze vernielzucht. SJW's willen alles veranderen, beter vernielen, uit rancune.
  maandag 11 mei 2020 @ 11:27:21 #161
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193062372
Lelijke kunstbeelden in de stad. Kunstankjes van 10000 euro waar je niet op mag zitten. Geld naar Moskeeën met PA installaties. Overigens heeft slinks zelf ook altijd rancuneuze vernielzucht. Wat hebben ze niet al vernield. Onder andere de zorg.
  maandag 11 mei 2020 @ 11:34:09 #162
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193062509
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:24 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Het heeft dus te maken met het nieuwe normaal van rutte en links samen.

Links heeft zelf ook rancuneuze vernielzucht. SJW's willen alles veranderen, beter vernielen, uit rancune.
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:27 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Lelijke kunstbeelden in de stad. Kunstankjes van 10000 euro waar je niet op mag zitten. Geld naar Moskeeën met PA installaties. Overigens heeft slinks zelf ook altijd rancuneuze vernielzucht. Wat hebben ze niet al vernield. Onder andere de zorg.
Dus, links is rancuneus en dat is kut, en dus doen wij ook zoiets, en ook uit rancune? Wat is dit voor holenmensen redenatie?
  maandag 11 mei 2020 @ 11:36:37 #163
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193062560

[ Bericht 100% gewijzigd door AllesKaputt op 11-05-2020 11:36:52 ]
pi_193062562
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:34 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

[..]

Dus, links is rancuneus en dat is kut, en dus doen wij ook zoiets, en ook uit rancune? Wat is dit voor holenmensen redenatie?
Dat is nu de boreale cultuur waar baudet naar toe wil met onze maatschappij.
  maandag 11 mei 2020 @ 11:46:10 #165
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193062772
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:34 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

[..]

Ik gaf vorbeelden die duidelijk aangeven dat er met kunst en cultuur geld wordt verspild. Geldverspilling tegengaan lijkt me normaal en nuchter beleid?
  maandag 11 mei 2020 @ 11:53:17 #166
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193062884
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:46 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Ik gaf vorbeelden die duidelijk aangeven dat er met kunst en cultuur geld wordt verspild. Geldverspilling tegengaan lijkt me normaal en nuchter beleid?
Je zegt twee keer 'links heeft OOK rancuneuze vernielzucht', dat impliceert dat FvD dus ook handelt vanuit rancuneuze vernielzucht.
  maandag 11 mei 2020 @ 11:57:58 #167
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193062976
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:53 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Je zegt twee keer 'links heeft OOK rancuneuze vernielzucht', dat impliceert dat FvD dus ook handelt vanuit rancuneuze vernielzucht.
Daarmee bedoelde ik net als rechts/VVD. Maar ik zie Baudet niet als rechts. Fvd heeft een hekel aan VVD dit vergeet men vaak.

FvD regeert nog nieteens. Wat hebben ze vernield dan?

Links reageert weer direkt viesmad uit emotie en denken niet na.
pi_193063004
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:57 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Daarmee bedoelde ik net als rechts/VVD. Maar ik zie Baudet niet als rechts. Fvd heeft een hekel aan VVD dit vergeet men vaak.

Oeeeh, laat het FvD'erts maar niet horen. _O-
  maandag 11 mei 2020 @ 12:01:50 #169
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193063053
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:57 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Links reageert weer direkt viesmad uit emotie en denken niet na.
Rustig maar, niet rancuneus het een en ander gaan vernielen schattebout.
Ik begreep uit je reacties dat je wel het FvD bedoelde, dus laat maar.
Veel plezier met viesmad VI filmpjes kijken!
  maandag 11 mei 2020 @ 12:02:30 #170
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193063069
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik durf dat wel op hun twitter te schrijven hoor. Zelf associeren zij zich ook niet met rechts-vvd dus.

Maar ik kap wel met deze discussie want linkse mensen daar valt niet mee te praten. Die gaan maar in cirkels en cirkels en cirkels daar gaat mijn hoofd van draaien. Dat zijn net kinderen 'jamaar jamaar'. Dat vreet alleen energie.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:03:42 #171
187702 RTR
Olbie
pi_193063093
quote:

[..]

Hij heeft ook gewoon standpunten die als links betiteld worden hoor.

Ik snap de haat tegen die man en zijn partij niet.
pi_193063150
quote:

[..]

De voorbeelden die je geeft zijn subjectief omdat jij vind dat de door jou benoemde kunst niets bijdraagt aan onze cultuur.

Geldverspilling tegengaan, hoeveel subsidie krijgt de FVD eigenlijk al, kunnen die niet meer sponsors trekken en hun eigen broek gaan ophouden, je weet wel iets met het goede voorbeeld geven. :D
  maandag 11 mei 2020 @ 12:13:19 #173
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193063293
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De voorbeelden die je geeft zijn subjectief omdat jij vind dat de door jou benoemde kunst niets bijdraagt aan onze cultuur.

Geldverspilling tegengaan, hoeveel subsidie krijgt de FVD eigenlijk al, kunnen die niet meer sponsors trekken en hun eigen broek gaan ophouden, je weet wel iets met het goede voorbeeld geven. :D
Noem de voorbeeld maar subjectief en marginaliseer ze maar weer. Ze slaan toch de toon binnen de kunst en cultuur maar ach.

Krijgt Fvd meer subsidie dan waar ieder andere politieke partij recht op heeft?
  maandag 11 mei 2020 @ 12:15:51 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193063342
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:03 schreef RTR het volgende:

Ik snap de haat tegen die man en zijn partij niet.
Nou vrij simpel.

Als je meewerkt aan het kapot maken van cultuur en het onleefbaar maken van gebieden door vervuilende varkensbedrijven dan krijgen mensen een hekel aan je.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:20:24 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193063414
quote:

[..]

Nou welke cultuurgelden in Brabant zijn volgens verspilling? Wat moet er weg?
pi_193063480
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:13 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Noem de voorbeeld maar subjectief en marginaliseer ze maar weer. Ze slaan toch de toon binnen de kunst en cultuur maar ach.

Krijgt Fvd meer subsidie dan waar ieder andere politieke partij recht op heeft?
Dus omdat ze er recht op hebben moeten ze er maar gebruik van maken. Nee ze zouden juist het goede voorbeeld dan toch moeten geven hoe het volgens hun juist veel beter kan zonder subsidie. :D
  maandag 11 mei 2020 @ 12:26:05 #177
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193063504
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou vrij simpel.

Als je meewerkt aan het kapot maken van cultuur en het onleefbaar maken van gebieden door vervuilende varkensbedrijven dan krijgen mensen een hekel aan je.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Zwarte wijken waar mensen met een bepaalde afkomst overheerssen noem je zeker verrijking en leefbaar?

Varkensbedrijven komen midden in een wijk?

Half nederland heeft al decennia een goede hekel ontwikkeld tegen slinks beleid hiervoor.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:26:54 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193063514
quote:

[..]

Ik ken nog wel een politieke stroming die zichzelf als socialistisch noch kapitalistisch zag, altijd prat ging op haar vaderlandsliefde en op Sprengler en het ook niet zo op entartete kunst had...

:X
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:27:17 #179
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193063524
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus omdat ze er recht op hebben moeten ze er maar gebruik van maken. Nee ze zouden juist het goede voorbeeld dan toch moeten geven hoe het volgens hun juist veel beter kan zonder subsidie. :D
Wat bedoel je?

Fvd is een politieke partij en krijgt sibsidie net zoals elke andere politieke partij ook diegenen waar jij op stemt.
pi_193063587
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:26 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Zwarte wijken waar mensen met een bepaalde afkomst overheerssen noem je zeker verrijking en leefbaar?

Half nederland heeft al decennia een goede hekel ontwikkeld tegen slinks beleid hiervoor.
Oeh het slinks beleid heeft alle problemen veroorzaakt, de eeuwige dooddoener van populisitsch rechts, waarbij men steeds voorbij gaat aan het feit dat links de afgelopen decennia zo goed als alleen maar in de oppositie gezeten heeft en heel soms coalitie partner met rechts was. :')
  maandag 11 mei 2020 @ 12:31:22 #181
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193063594
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik ken nog wel een politieke stroming die zichzelf als socialistisch noch kapitalistisch zag, altijd prat ging op haar vaderlandsliefde en op Sprengler en het ook niet zo op entartete kunst had...

:X
Heb je enig idee hoe kapitalistisch links nu zelf is geworden?

Waar denk je dat al die onnodige subsidies naartoe gaan. Gaat allemaal naar oportunistische kapitalisten. Ja ook zogenaamde kunstenaars zijn dat.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:32:36 #182
187702 RTR
Olbie
pi_193063613
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Oeh het slinks beleid heeft alle problemen veroorzaakt, de eeuwige dooddoener van populisitsch rechts, waarbij men steeds voorbij gaat aan het feit dat links de afgelopen decennia zo goed als alleen maar in de oppositie gezeten heeft en heel soms coalitie partner met rechts was. :')
Mwhoa het gaat daarbij niet om landelijk beleid. Kijk naar Amsterdam, de gemeenteraad is zo links dat ze geen rechterhand meer hebben.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:35:31 #183
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193063644
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het beleid van de grote politieke partijen kwam altijd al van hogeraf. VS, VN, EU. etcetera. Dat beleid werd altijd met zogenaamd humanitaire socialistische goede bedoelingen gebracht. Ongeacht de politieke orientatielabel die politieke partijen kregen. links rechts midden christen groen. . Daarom noemt Baudt deze kliek ook het partijenkartel. want ongeacht hun orientatie hebben zij altijd vóór bijvoorbeeld groene kaptalisme gestemd. En de massa-immigratie etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jar-Jar-Rhymes op 11-05-2020 12:41:19 ]
pi_193063645
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:27 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Wat bedoel je?

Fvd is een politieke partij en krijgt sibsidie net zoals elke andere politieke partij ook diegenen waar jij op stemt.
De fvd wilt een uitgesproken menig uiten over subsidieslurpers dan hoeven we het niet over andere partijen te hebben die daar geen uitgesproken mening over ventileren. :D

Practice what you preach zoals de Engelstaligen zo mooi kunnen zeggen.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:38:39 #185
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193063678
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De fvd wilt een uitgesproken menig uiten over subsidieslurpers dan hoeven we het niet over andere partijen te hebben die daar geen uitgesproken mening over ventileren. :D

Practice what you preach zoals de Engelstaligen zo mooi kunnen zeggen.
Fvd zijn lang niet zo groot als de rest van de subsidieslurpende partijen. Fvd hebben genoeg stemmen gekregen en een deel van gemeenschapsgeld behoort hun toe om hun kiezers te vertegenwoordigen.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:54:50 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193063898
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:26 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

De provincie gaat niet over wijken en emissie van varkensbedrijven houdt zich niet aan bebouwde kom borden.

Dus nog een keertje. Waarom moeten we het tof vinden als de FvD meer varkens in Brabant wil?
  maandag 11 mei 2020 @ 12:57:55 #187
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193063950
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De provincie gaat niet over wijken en emissie van varkensbedrijven houdt zich niet aan bebouwde kom borden.

Dus nog een keertje. Waarom moeten we het tof vinden als de FvD meer varkens in Brabant wil?
Geen idee dat hoor ik van jou woon niet in Brabant. Ik was daar gisteren wel. in Heijen en Boxmeer.

Zeg hoe heb jij daar last van eigenlijk?
  maandag 11 mei 2020 @ 13:01:47 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064026
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:57 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]
Zeg hoe heb jij daar last van eigenlijk?
Ik woon gelukkig niet op het platteland.

Maar ik ken bijvoorbeeld mensen die in Liessel wonen. De hele dag in de stank zitten. En gezondheidsklachten krijgen door al die varkensstront.

En ik houd van de natuur, die ook kapot gaat aan al die uitstoot.

Vind jij dat allemaal prima?
  maandag 11 mei 2020 @ 13:04:44 #189
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193064069
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze willen er niet meer, ze willen alleen niet de bedrijven vernietigen die het land vele decennia grote economische voorspoed gegeven hebben.

Nederland heeft ondanks de strengste regulering zichzelf opgewerkt tot een agrarisch exporteur die het land een grote voorsprong opgeleverd heeft in landbouw technologie en economische voorspoed.

Iets wat nu ineens afgebroken moet worden omdat besloten is dat praktisch heel het land een natuurgebied is waar nog geen enkele vorm van bodemvervuiling plaats mag vinden.

Vreemd dat je deze tegenspraak wilt verbieden.
pi_193064082
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar ik ken bijvoorbeeld mensen die in Liessel wonen. De hele dag in de stank zitten. En gezondheidsklachten krijgen door al die varkensstront.

Je zou maar eigenaar zijn van zoon bedrijf of er werken.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:09:00 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064128
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:04 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Ze willen er niet meer, ze willen alleen niet de bedrijven vernietigen die het land vele decennia grote economische voorspoed gegeven hebben.

Nederland heeft ondanks de strengste regulering zichzelf opgewerkt tot een agrarisch exporteur die het land een grote voorsprong opgeleverd heeft in landbouw technologie en economische voorspoed.

Iets wat nu ineens afgebroken moet worden omdat besloten is dat praktisch heel het land een natuurgebied is waar nog geen enkele vorm van bodemvervuiling plaats mag vinden.

Vreemd dat je deze tegenspraak wilt verbieden.
Dus alle omwonenden van die varkensfabrieken mogen allemaal een slechte gezondheid krijgen en in de stank leven vanwege de belangen van een paar varkensfabrieken, die op ons totale BBP nauwelijks wat voorstellen? Duidelijke afweging.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:09:50 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064144
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:05 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Je zou maar eigenaar zijn van zoon bedrijf of er werken.
Je zou maar de hele dag dat moeten inademen
pi_193064152
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je zou maar de hele dag dat moeten inademen
Met plezier blijkbaar.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:14:49 #194
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193064252
quote:

[..]

Dus alle omwonenden van die varkensfabrieken mogen allemaal een slechte gezondheid krijgen en in de stank leven vanwege de belangen van een paar varkensfabrieken, die op ons totale BBP nauwelijks wat voorstellen? Duidelijke afweging.
Je draait er mooi omheen. Maar goed ik ga niet met jou in discussie dat heeft helemaal geen zin. Ik toon alleen maar aan hoe onredelijk, ondemocratisch en extreem je bent. Je wilt partijen en mensen verbieden die gewoon een redelijke en onderbouwde mening hebben die niet strookt met de jouwe. Punt.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:15:56 #195
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193064272
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb ik geen antwoord op. Ik kan niet zien hoe dicht ze op de huizen zitten. google: liesel varkensbedrijf. Dat zijn er wel heel wat. Maar ik zie ook andere bedrijven.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:16:06 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064273
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:14 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Je draait er mooi omheen. Maar goed ik ga niet met jou in discussie dat heeft helemaal geen zin. Ik toon alleen maar aan hoe onredelijk, ondemocratisch en extreem je bent. Je wilt partijen en mensen verbieden die gewoon een redelijke en onderbouwde mening hebben die niet strookt met de jouwe. Punt.
Welke partijen en mensen wil ik verbieden dan?

Ik heb alleen zware kritiek op de politieke keuzes die FvD maakt in Brabant.
pi_193064298
quote:

[..]

Sterker nog wij als Nederland zorgen voor 8.3% van de varkensexport met maar 0.2% van de wereldbevolking die hier woont. (Denemarken komt er dan nog slechter uit ;) )

http://www.worldstopexports.com/pork-exports-by-country/
pi_193064320
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Woon je er?
  maandag 11 mei 2020 @ 13:19:13 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064328
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:18 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Woon je er?
Ja
pi_193064331
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja
Jammer
  maandag 11 mei 2020 @ 13:21:28 #201
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193064360
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah, ik vergis me in de persoon. Het was deze.
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 05:29 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Excuus. Maar laten we eerlijk zijn, je bent het met hem eens, niet?
  maandag 11 mei 2020 @ 13:22:25 #202
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193064381
Maarvwacht eens even. zonder aantreden van FvD waren die varkensbedrijven daar ook. En al heel lang neem ik aan.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:22:44 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064387
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:21 schreef T-zooi het volgende:

Nee, ander had ik wel een topic geopend dat ze verboden moesten worden.

Nu is het een topic om aan de kaak te stellen dat ze Brabant willen beschadigen.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:25:08 #204
187702 RTR
Olbie
pi_193064423
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:22 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Maarvwacht eens even. zonder aantreden van FvD waren die varkensbedrijven daar ook. En al heel lang neem ik aan.
Gewoon je bedrijf naar de kloten zien gaan door die hippies. Wat ze vaak in generaties hebben opgebouwd. Een boer leeft arm maar sterft rijk, maken meer uren in de week dan veel mensen in twee weken, hebben allerlei investeringen gedaan en daar geld voor geleend.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:27:27 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064458
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:22 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
We hadden een bestuur die daar eindelijk eens wat aan wilde doen ondanks het CDA dat altijd de zaakwaarnemer van varkensfabrieken is

Helaas vind de FvD het harstikke goed om nu weer met het CDA Brabant de varkensfabrieken geen strobreed in de weg te leggen.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:28:13 #206
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193064469
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:25 schreef RTR het volgende:

[..]

Gewoon je bedrijf naar de kloten zien gaan door die hippies. Wat ze vaak in generaties hebben opgebouwd. Een boer leeft arm maar sterft rijk, maken meer uren in de week dan veel mensen in twee weken, hebben allerlei investeringen gedaan en daar geld voor geleend.
En wat ik mij nu afvraag is wie waren daar eerder. Die varkensbedrijven of dat dorpje links ervan. Als die bedrijven later kwamen is het nogal asociaal inderdaad. Maar ik ken de context ook niet. Mischien zijn die bedrijven van mensen uit dat dorp.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:30:50 #207
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193064519
Lijkt me wel kut om Brabander te zijn; word je eerst gestraft met COVID-19 en daarbovenop ook nog eens met FvD. God moet wel een protestant zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 11 mei 2020 @ 13:32:40 #208
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193064545
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

We hadden een bestuur die daar eindelijk eens wat aan wilde doen ondanks het CDA dat altijd de zaakwaarnemer van varkensfabrieken is

Helaas vind de FvD het harstikke goed om nu weer met het CDA Brabant de varkensfabrieken geen strobreed in de weg te leggen.
Hoe is dat bestuur daar dan weggestemd met een meerderheid als mensen echt zoveel last hebben van al die landbouw?
  maandag 11 mei 2020 @ 13:34:43 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064576
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:32 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Hoe is dat bestuur daar dan weggestemd met een meerderheid als mensen echt zoveel last hebben van al die landbouw?
Omdat er een partij in Brabant is die geen programma heeft en na de verkiezingen ineens opportunistisch boeren naar de mond gaat praten.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:37:48 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064616
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:28 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

En wat ik mij nu afvraag is wie waren daar eerder. Die varkensbedrijven of dat dorpje links ervan. Als die bedrijven later kwamen is het nogal asociaal inderdaad. Maar ik ken de context ook niet. Mischien zijn die bedrijven van mensen uit dat dorp.
Die bedrijven zijn de laatste decennia enorm gegroeid.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ndse-varkenshouderij

Het is alleen maar meer, meer, meer varkens

En juist steeds minder bedrijven. Het boer zoekt vrouw plaatje klopt ook niet. Het zijn gewoon fabrieken.
pi_193064642
-niet doen-

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 11-05-2020 13:41:18 ]
  maandag 11 mei 2020 @ 13:45:11 #212
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193064742
Ah kijk

quote:
Brouwers vraagt zich daarom af waarom er vooraf geen 'omgevingsdialoog' is gevoerd, waarbij gemeente en ondernemer met de buurt in gesprek gaan. Het bedrijf van Donkers ligt vlakbij het nieuwe uitbreidingsplan Nieuwenhof, dat nu volop gebouwd wordt. In plan Vogelenzang komen daar in de toekomst nog eens veertig woningen bij.
Waarom je nieuwbouw plant naast zulke bedrijven is mij dan weer een raadsel. Of was dit juist de opzet?
(zodat ze achteraf tegen de landbouw kunnnen tetteren dat het vuil is en overlast geeft, dit en dat)

bron
pi_193064786
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:21 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Ah, ik vergis me in de persoon. Het was deze.
[..]

Typisch weer mensen woorden in de mond willen leggen. |:(

Ben jij het dan ook met elk woord van nog radicalere geroyeerde fvd leden eens? :D
pi_193064865
quote:

[..]

Het klinkt wel logisch eigenlijk. Binnen het hoefijzermodel zitten ze in de hoek waar er ook weer allerlei 'linkse' zaken in de standpunten terecht komen. Zoals het nationaliseren van bedrijven of het verkopen van devalueren als verstandig economisch beleid.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:57:34 #215
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193064915
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Typisch weer mensen woorden in de mond willen leggen. |:(

Ben jij het dan ook met elk woord van nog radicalere geroyeerde fvd leden eens? :D
Het gaat bij jullie alleen om (negatieve) beeldvorming en emoties. Het framen van anderen die jou niet bevallen, gewoon zomaar.
pi_193064917
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:30 schreef -XOR- het volgende:
Lijkt me wel kut om Brabander te zijn; word je eerst gestraft met COVID-19 en daarbovenop ook nog eens met FvD. God moet wel een protestant zijn.
Tja, men stemt daar ook massaal op partijen als SP en PVV. Je krijgt uiteindelijk ook wel waar je voor kiest.
pi_193064965
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Tja, men stemt daar ook massaal op partijen als SP en PVV. Je krijgt uiteindelijk ook wel waar je voor kiest.
Bij gebrek aan beter.
  maandag 11 mei 2020 @ 14:00:29 #218
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193064981
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is niet waar. En zeker wanneer je op dat partijkartel stemt. Je stemt dan op buitenlandse VS en EU beleid en belangen. Niet op groen of christen of rechts.
pi_193065027
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:00 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Dat is niet waar. En zeker wanneer je op dat partijkartel stemt. Je stemt dan op buitenlandse VS en EU beleid en belangen. Niet op groen of christen of rechts.
Ze krijgen nu toch hun gewenste coalitie met flink wat populistische elementen?
pi_193065038
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:57 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Het gaat bij jullie alleen om (negatieve) beeldvorming en emoties. Het framen van anderen die jou niet bevallen, gewoon zomaar.
Wacht even wie begint hier nu weer met mensen woorden in de mond te willen leggen en daarna anderen beschuldigen van framen. 8)7
pi_193065046
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:59 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Bij gebrek aan beter.
Tja, als dat soort partijen de voorkeur krijgen, dan weet je eigenlijk al waar je mee te maken hebt.
pi_193065066
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Tja, als dat soort partijen de voorkeur krijgen, dan weet je eigenlijk al waar je mee te maken hebt.
Zo kun je het ook bekijken.
  maandag 11 mei 2020 @ 14:06:08 #223
187702 RTR
Olbie
pi_193065112
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het klinkt wel logisch eigenlijk. Binnen het hoefijzermodel zitten ze in de hoek waar er ook weer allerlei 'linkse' zaken in de standpunten terecht komen. Zoals het nationaliseren van bedrijven of het verkopen van devalueren als verstandig economisch beleid.
FvD is zeker niet alleen maar een rechtse partij natuurlijk.

Net zoals de VVD niet alleen maar rechts is. Een echte rechtse partij heeft baat bij een zo klein mogelijke overheid bijvoorbeeld. Ik heb liever Baudet aan het roer dan Figuren als Klaver, Rob Jetten en Wilders.
  maandag 11 mei 2020 @ 14:09:35 #224
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193065187
quote:
3s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:04 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Zo kun je het ook bekijken.
Je kunt het ook zo bekijken. De mensen die nu op pvv en fvd stemmen. Dat zijn diezelfde mensen die daarvoor op de cda pvda vvd d66 hebben gestemd. Dus toen waren ze nog normaal zeg maar. Maar nu zijn het opeens tokkies. Alleen omdat ze niet hebben gestemd zoals jij dat wilt?
pi_193065289
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:00 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Dat hele "partijkartel" is ook niet meer dan een door Sjerrie gepushte samenzweringstheorie die hij gebruikt om stemmers die toch al gevoelig waren voor samenzweringstheorieën aan zich te binden. Dat is dezelfde manier die de doorsnee autoritaire machtshebber van de afgelopen, pak 'm beet, eeuw heeft gebruikt om macht te vergaren. Denk aan de Russische en Duitse mannen met snorren, de Oranje Obees, de Russiche Spion die er nu zit, een Erdolf en ga zo maar door.

En als we een hypothetische situatie bedenken waarin Sjerrie het lukt het "partijkartel" weg te vagen, wat denk je dat Sjerrie dan doet? Zal hij zelf een "partijkartel" met de daaruit voorkomende voordelen optuigen of, zal hij geen "partijkartel"optuigen omdat hij zegt zo'n afkeer te hebben van "partijkartellen"?
pi_193065422
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:06 schreef RTR het volgende:

[..]

FvD is zeker niet alleen maar een rechtse partij natuurlijk.

Net zoals de VVD niet alleen maar rechts is. Een echte rechtse partij heeft baat bij een zo klein mogelijke overheid bijvoorbeeld. Ik heb liever Baudet aan het roer dan Figuren als Klaver, Rob Jetten en Wilders.
Zoals ik aangeef hebben ze zeer linkse en zeer rechtse standpunten. De nuance lijkt iets minder hun ding. Voor wie ook zo zwart-wit naar de wereld kijkt zal dat vast aantrekkelijk zijn.
  maandag 11 mei 2020 @ 14:23:20 #227
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193065450
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat hele "partijkartel" is ook niet meer dan een door Sjerrie gepushte samenzweringstheorie die hij gebruikt om stemmers die toch al gevoelig waren voor samenzweringstheorieën aan zich te binden. Dat is dezelfde manier die de doorsnee autoritaire machtshebber van de afgelopen, pak 'm beet, eeuw heeft gebruikt om macht te vergaren. Denk aan de Russische en Duitse mannen met snorren, de Oranje Obees, de Russiche Spion die er nu zit, een Erdolf en ga zo maar door.

En als we een hypothetische situatie bedenken waarin Sjerrie het lukt het "partijkartel" weg te vagen, wat denk je dat Sjerrie dan doet? Zal hij zelf een "partijkartel" met de daaruit voorkomende voordelen optuigen of, zal hij geen "partijkartel"optuigen omdat hij zegt zo'n afkeer te hebben van "partijkartellen"?
Neehoor. Je kunt het beleid van de grote politieke partijen gewoon nagaan. Wat ze hebben gedaan en waarvoor ze hebben gestemd. En dat is allemaal pro buitenlandse belangen. Pro globalisme en EU superstaat. Regimechanges zogenaamd omwille verspreiden van democratie etc.
pi_193065503
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:09 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Je kunt het ook zo bekijken. De mensen die nu op pvv en fvd stemmen. Dat zijn diezelfde mensen die daarvoor op de cda pvda vvd d66 hebben gestemd. Dus toen waren ze nog normaal zeg maar. Maar nu zijn het opeens tokkies. Alleen omdat ze niet hebben gestemd zoals jij dat wilt?
Een flink deel van het electoraat is al meer dan 20 jaar op drift. En in Brabant speelt dit met de opkomst van de SP zelfs al wat langer. De periode dat ze op andere partijen stemden ligt dan ook al vrij ver achter ons.
pi_193065512
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:23 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Neehoor. Je kunt het beleid van de grote politieke partijen gewoon nagaan. Wat ze hebben gedaan en waarvoor ze hebben gestemd. En dat is allemaal pro buitenlandse belangen. Pro globalisme en EU superstaat. Regimechanges zogenaamd omwille verspreiden van democratie etc.
Welke partijen zouden voor een EU superstaat zijn volgens jou?
  maandag 11 mei 2020 @ 15:25:17 #230
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193066442
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat hele "partijkartel" is ook niet meer dan een door Sjerrie gepushte samenzweringstheorie die hij gebruikt om stemmers die toch al gevoelig waren voor samenzweringstheorieën aan zich te binden.
Fout, het partijkartel is ''bedacht'' door Hans van Mierlo, alleen gebruikte hij er andere woorden voor. Hans wilde het baantjescaroussel waarbij met name PvdA veel burgemeestersposten toegeschoven kreeg aanpakken, via een gekozen burgemeester. Is alleen nooit echt gelukt, want de rest stribbelde tegen.

Inmiddels is D66 onderdeel van het systeem en nu pakt Thierry de draad weer op. Geen complotten, geen samenzweringen, geen kiezersbedrog.

Maar goed, de meeste mensen kijken niet verder terug dan een jaar of 10, politiek gezien.
  maandag 11 mei 2020 @ 15:27:29 #231
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193066477
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:30 schreef -XOR- het volgende:
Ja vreselijk dat FvD zomaar de macht grijpt :') Misschien moeten we eens nadenken over een nieuw systeem. Iets met stembiljetten, ofzo?
  maandag 11 mei 2020 @ 15:57:44 #232
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193067000
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Welke partijen zouden voor een EU superstaat zijn volgens jou?
Landelijk gezien want die bepalen ook het hoofdbeleid voor de lokale partijen in de gemeenten. Precies waar Baudet het over heeft namelijk het partijkartel. cda vvd pvda groenslinks d66.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:33:13 #233
236264 crew  capricia
pi_193067564
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:57 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Landelijk gezien want die bepalen ook het hoofdbeleid voor de lokale partijen in de gemeenten. Precies waar Baudet het over heeft namelijk het partijkartel. cda vvd pvda groenslinks d66.
Behalve een stuk D66, zijn dat toch helemaal geen partijen die naar een Europese superstaat streven?
Ik herken dat ieg niet uit partijprogramma's.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193067635
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Behalve een stuk D66, zijn dat toch helemaal geen partijen die naar een Europese superstaat streven?
GL misschien nog een heel klein beetje en Timmermans als enige bij de PvdA. Maar PvdA, VVD en CDA zijn gewoon zeer kritisch op het schuiven van macht naar de EU.

Dit klinkt niet als een Europese Superstaat:

quote:
De Europese Unie moet meer doen waar zij goed in is: het versterken van de economie en het creëren van banen. Maar de EU moet ook minder doen. Geen onnodige regels, geen geldverspilling en geen bemoeienis met onderwerpen die wij beter zelf kunnen regelen. Kortom: minder bijzaken uit Brussel, maar alleen dingen die in het Nederlandse belang zijn.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:46:55 #235
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193067815
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Die partijen zijn in ieder geval niet vies om telkens weer meer macht uit handen te geven aan de EU. Dat komt dan op precies hetzelfde neer.

Tja ze moeten naar hun kiezers en het publiek toe wel een beetje konkelen en draaien altijd. Maar onder de streep stevenen ze af op precies hetzelfde doel.

Je kunt beweren dat ik denk in complotten en dat complotten niet bestaan. Dat maakt mij allemaal niet uit. Je mag me ook een klootzak noemen het is namelijk hetzelfde als schelden. Elleen het is wat ik zie gebeuren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jar-Jar-Rhymes op 11-05-2020 16:53:37 ]
pi_193068053
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik begrijp inderdaad dat je liever niet geconfronteerd wordt met je eigen rare ideeen
2.
pi_193068296
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:46 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Die partijen zijn in ieder geval niet vies om telkens weer meer macht uit handen te geven aan de EU. Dat komt dan op precies hetzelfde neer.

Tja ze moeten naar hun kiezers en het publiek toe wel een beetje konkelen en draaien altijd. Maar onder de streep stevenen ze af op precies hetzelfde doel.

Je kunt beweren dat ik denk in complotten en dat complotten niet bestaan. Dat maakt mij allemaal niet uit. Je mag me ook een klootzak noemen het is namelijk hetzelfde als schelden. Elleen het is wat ik zie gebeuren.
Dan weet je toch maar weinig van "die partijen, volgens mij maar noem eens een bevoegdheid die naar de EU gegaan is in de laatste 10 jaar.

Moet toch makkelijk zijn voor jou als jij dit soort beweringen doet.
pi_193068893
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:31 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe kapitalistisch links nu zelf is geworden?

Waar denk je dat al die onnodige subsidies naartoe gaan. Gaat allemaal naar oportunistische kapitalisten. Ja ook zogenaamde kunstenaars zijn dat.
Was de politiek maar kapitalistisch. Onvoldoende nut en niet rendabel? Dan geen geld in steken.

Voorts is egocentrisme iets anders dan kapitalisme.
  maandag 11 mei 2020 @ 18:02:18 #239
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193068918
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:00 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Was de politiek maar kapitalistisch. Onvoldoende nut en niet rendabel? Dan geen geld in steken.

Voorts is egocentrisme iets anders dan kapitalisme.
Dke groene gekte bijvoorbeeld is zeker geen verkapte kapitalisme?
  maandag 11 mei 2020 @ 18:09:30 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193069017
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:02 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Edit: je hebt hier misschien wel een beetje gelijk, je zou de groene revolutie als een vorm van staatskapitalisme kunnen zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door -XOR- op 11-05-2020 18:16:27 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 11 mei 2020 @ 18:10:49 #241
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193069042
quote:

[..]

Het spreekt toch boekdelen dat Timmermans en Sassoli niet eens fatsoenlijk reageren op de docu van Michael Moore. Laatst was er een of andere neppe EU-dag en toen zeiden ze alleen maar "Meer Europa (dus politieke integratie) is noodzakelijk en we gaan het doen met de Green Deal."

Ze steken gewoon de vingers in de oren en roepen hard LALALALALALA!
pi_193069779
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:57 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Aha, boeiende stelling. Kan je die ook onderbouwen? Want ik herken dat niet zo als ik naar hun partijprogramma’s of stemgedrag kijk.
pi_193069811
quote:

[..]

Dat is een nieuwe. Meestal wordt het gebracht als verkapt socialisme of communisme :+
  maandag 11 mei 2020 @ 19:09:03 #244
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193069854
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Aha, boeiende stelling. Kan je die ook onderbouwen? Want ik herken dat niet zo als ik naar hun partijprogramma’s of stemgedrag kijk.
Als ik al dat gedraai van de politieke partijen op vele onderwerpen moet gaan uiteenzetten. Dan ben ik hier overovermorgenochtend volgende week nog bezig met typen..

Ik bedoel je hebt zelf kunnen zien hoe politici hebben gestemd op onderwerpen over buitenlandse belangen. En dan stel je zo een vraag. En dan denk ik bij mezelf. He waarom doet je dat?
  maandag 11 mei 2020 @ 19:21:06 #245
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193069986
Wat een onpartijdig geschreven stukje. Is het van Koos?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 11 mei 2020 @ 19:26:48 #246
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193070069
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is een nieuwe. Meestal wordt het gebracht als verkapt socialisme of communisme :+
Het is inderdaad iets wat sinds de docu van Moore echt duidelijk is geworden. Socialisten zijn er ook lange tijd ingetrapt. Met name energie opwekken uit biomassa is echt niet groen te noemen, en verre van rendabel.

Maargoed, gaat een beetje offtopic nu.
pi_193071682
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:09 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Als ik al dat gedraai van de politieke partijen op vele onderwerpen moet gaan uiteenzetten. Dan ben ik hier overovermorgenochtend volgende week nog bezig met typen..

Ik bedoel je hebt zelf kunnen zien hoe politici hebben gestemd op onderwerpen over buitenlandse belangen. En dan stel je zo een vraag. En dan denk ik bij mezelf. He waarom doet je dat?
Ok, heel eerlijk gezegd neem ik je uitspraken dan maar met wat korreltjes zout.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 07:43:48 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193077442
quote:
8s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:35 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Het beleid van de grote politieke partijen kwam altijd al van hogeraf. VS, VN, EU. etcetera. Dat beleid werd altijd met zogenaamd humanitaire socialistische goede bedoelingen gebracht. Ongeacht de politieke orientatielabel die politieke partijen kregen. links rechts midden christen groen. . Daarom noemt Baudt deze kliek ook het partijenkartel. want ongeacht hun orientatie hebben zij altijd vóór bijvoorbeeld groene kaptalisme gestemd. En de massa-immigratie etc.
Blijf gewoon in BNW met je geneuzel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 mei 2020 @ 17:53:36 #249
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193086563
ik vind het echt een opmerkelijke bezuiniging, altijd gedacht dat FvD zo trots was op de Nederlandse geschiedenis. Waarom wordt de hele monumentenzorg afgebroken?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:20:34 #250
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193087173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:53 schreef rubbereend het volgende:
ik vind het echt een opmerkelijke bezuiniging, altijd gedacht dat FvD zo trots was op de Nederlandse geschiedenis. Waarom wordt de hele monumentenzorg afgebroken?
Omdat monumentenzorg nog wel eens kritisch wil reflecteren op de standbeelden van personen en gebeurtenissen, en dat kunnen we niet hebben in de FvD-geschiedenis waarin Nederland 4 eeuwenlang FANTASTISCH EN BOVEN ALLE KRITIEK VERHEVEN was, een toestand die pas op hield toen de buitenlanders met de EU kwamen.

Edit: En de logische respons van het FvD is dan uiteraard om dergelijke potentieel kritische organisaties (die ook geld ontvangen van Soros en ons van binnenuit willen ondermijnen) alvast kalt te stellen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 mei 2020 @ 20:14:06 #251
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193089888
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Omdat monumentenzorg nog wel eens kritisch wil reflecteren op de standbeelden van personen en gebeurtenissen, en dat kunnen we niet hebben in de FvD-geschiedenis waarin Nederland 4 eeuwenlang FANTASTISCH EN BOVEN ALLE KRITIEK VERHEVEN was, een toestand die pas op hield toen de buitenlanders met de EU kwamen.

Edit: En de logische respons van het FvD is dan uiteraard om dergelijke potentieel kritische organisaties (die ook geld ontvangen van Soros en ons van binnenuit willen ondermijnen) alvast kalt te stellen.
:D ware het niet dat provinciale subsidies vooral naar gebouwen als kerken gaan :D u weet wel die christelijke wortels van dit land
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 22:27:48 #252
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193094049
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

:D ware het niet dat provinciale subsidies vooral naar gebouwen als kerken gaan :D u weet wel die christelijke wortels van dit land
Alsof Thierry daar ook maar een reet om geeft. Monumenten en religie zijn er alleen om als achtergrond te dienen in politieke filmpjes om Jan Modaal een vals gevoel van trots te geven op 'vroeger' terwijl ze de verzorgingsstaat steeds verder afbreken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193095854
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat een onpartijdig geschreven stukje. Is het van Koos?
De particuliere Joop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')