Die twee hebben inderdaad weinig met elkaar te maken. Daarom kan er vanuit FVD ogen prima bezuinigd worden op Sterre en niet op cultuurhistoriequote:Op zondag 10 mei 2020 10:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik snap zulke dingen nooit zo goed. Als Sterre ergens in een achteraf theaterzaaltje als een "geslachtloze ballerinae met clownsgezicht valse liedjes probeert te zingen" hoe is dat dan een aantasting van de identiteit van de "niet progressieven"?
Dus als je VVD stemt ben je fan van Rutte. Cool story bro.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben geen fan maarrr..
Die truuk kennen we wel onderhand
Ik lees toch in jouw bronquote:
wat dus wel degelijk lijkt te gaan over de modernere vormen van kunst ipv cultuurhistorie.quote:zoals bijvoorbeeld het Bossche festival Boulevard, dat dit jaar gepland stond voor augustus,
Als ik de FVD lijn volg gaat het om de conservatieve benadering van identiteit en cultuur. Wat maakt de Brabander een Brabander. Niet de progressieve lijn: hoe zou een Brabander zijn cultuur em identiteit moeten vervangen / vernieuwen.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
wanneer wordt iets cultuurhistorie, als je niets meer maakt zal er nooit historie meer bijkomen. Onze maatschappij is juist onderhevig aan ontwikkelingen van nieuwe dingen waarvan sommigen later in perspectief dan tot cultuur historie gerekend kunnen worden. Wij kunnen nu nog niet zien of een kunstenaar later als hij dood is een internationaal erkende grootheid wordt.
Boulevard is muziek en theater. Dat is niet per definitie moderne kunst.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik lees toch in jouw bron
[..]
wat dus wel degelijk lijkt te gaan over de moderne kunst ipv cultuurhistorie.
Is dat die partij van Filip de Winter? Die komt bij lange na niet in de buurt van Baudet.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Partijen als Front National en VlaamsBelang, waar Baudet zich regelmatig mee associeert, beschouw je dan zeker ook niet als extreemrechts?
Ben je er wel eens geweest?quote:Op zondag 10 mei 2020 12:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Boulevard is muziek en theater. Dat is niet per definitie moderne kunst.
Als de inwoners tegen zijn vragen ze een referendum aan en kunnen ze het naar de prullenbak verwijzen. Je weet wel, het democratisch middel wat D66 heeft afgeschaft omdat de uitslag telkens niet in lijn lag met de standpunten van D66. Over niet in het straatje passen gesproken..quote:Op zondag 10 mei 2020 12:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja die bezuinigingen zijn er met als doel dingen kapot te maken die de borealen graag weg willen omdat die niet in hun straatje passen.
Dat vind ik nog steeds schandalig.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:22 schreef Selqae het volgende:
[..]
Als de inwoners tegen zijn vragen ze een referendum aan en kunnen ze het naar de prullenbak verwijzen. Je weet wel, het democratisch middel wat D66 heeft afgeschaft omdat de uitslag telkens niet in lijn lag met de standpunten van D66. Over niet in het straatje passen gesproken..
Het is ook niet die karikatuur van die ballerina.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest?
Het heeft in elk geval, geheel tegen jouw bewering in, heel weinig met cultuurhistorie te maken.
Ja die. En bedoel je nu dat Baudet radicaler is?quote:Op zondag 10 mei 2020 12:20 schreef RTR het volgende:
[..]
Is dat die partij van Filip de Winter? Die komt bij lange na niet in de buurt van Baudet.
Dat is meestal niet direct waar de provincie geld voor uitrekt.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:27 schreef Magister_Artium het volgende:
Kijken we naar ‘cultuurvernietiging’ door te beknibbelen op de subsidieregeling, dan valt het nog mee. We kunnen ook eens naar de uitvoerders kijken, en dan nog niet eens naar de esthetische normen. Voorbeeld van slechte investeringen, deels hypothetisch:
Een popkoor trekt een nieuwe, ambitieuze dirigent aan. Die drijft zijn zinnetje door en wil een groot werk uitvoeren in de grote zaal van de schouwburg. Niks sponsoring, want de subsidies moeten de kosten wel dekken (inhuren orkest, inhuren solisten, zaalhuur, ...). Het concert wordt uiteindelijk alleen bezocht door familie en vrienden.
In zulke gevallen vind ik het niet gek om selectiever om te gaan met subsidies.
Zeg Sjaak. Als iemand op de VVD stemt is hij dan fan van Rutte?quote:Op zondag 10 mei 2020 12:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is ook niet die karikatuur van die ballerina.
Maar het is ook niet alleen Boulevard dat geld krijgt uit de provinciepot. Ook monumenten en musea.
Duidelijk dat meneer de FvD-internetsoldaat graag dit topic ontspoort om zijn dubieuze ideeen maar niet te hoeven verdedigen.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:29 schreef RTR het volgende:
[..]
Zeg Sjaak. Als iemand op de VVD stemt is hij dan fan van Rutte?
Nee integendeel.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ja die. En bedoel je nu dat Baudet radicaler is?
Gemeente wel, en stichtingen in dienst van de provincie ook. Misschien niet direct de verantwoordelijkheid van de gedeputeerde, maar wel provinciaal geld.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is meestal niet direct waar de provincie geld voor uitrekt.
Ik weet genoeg.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Duidelijk dat meneer de FvD-internetsoldaat graag dit topic ontspoort om zijn dubieuze ideeen maar niet te hoeven verdedigen.
En dat moet dan maar op deze manier worden opgelost?quote:Op zondag 10 mei 2020 12:30 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Gemeente wel, en stichtingen in dienst van de provincie ook. Misschien niet direct de verantwoordelijkheid van de gedeputeerde, maar wel provinciaal geld.
Keertje shocktherapie voor klunzende creatievelingen kan geen kwaad toch?quote:Op zondag 10 mei 2020 12:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dat moet dan maar op deze manier worden opgelost?
Je bent er dus duidelijk nooit geweest.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is ook niet die karikatuur van die ballerina.
Maar het is ook niet alleen Boulevard dat geld krijgt uit de provinciepot. Ook monumenten en musea.
Jawel want nu wordt er veel meer vernield door it soort generiek beleid.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:37 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Keertje shocktherapie voor klunzende creatievelingen kan geen kwaad toch?
Dan staat er weer genoeg op.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel want nu wordt er veel meer vernield door it soort generiek beleid.
Extreemrechtse partijen zijn niet verboden hoor. Het zou alleen wel goed zijn als de aanhang wat eerlijker was.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:30 schreef RTR het volgende:
[..]
Nee integendeel.
Als jij van mening bent dat we een extreemrechts partij in de tweede kamer hebben kan je gewoon een rechtzaak aanspannen hoor.
De VVD is niet om Rutte heen gebouwd.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:29 schreef RTR het volgende:
[..]
Zeg Sjaak. Als iemand op de VVD stemt is hij dan fan van Rutte?
Ja dat is een leuke kreet maar er is minder om over te verdelen. En verder is dit plan gewoon visieloos en puur uit rancune.quote:
Ik heb niet eens op Baudet gestemd maar op Hiddema.quote:
Ik zie het oprecht niet. Dat zogenaamde extreemrechts. Of is Jesse Klaver extreemlinks?quote:Op zondag 10 mei 2020 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Extreemrechtse partijen zijn niet verboden hoor. Het zou alleen wel goed zijn als de aanhang wat eerlijker was.
Dat je het niet ziet is natuurlijk verder geen probleem. Daarom zijn er in dit topic een flink aantal voorbeelden genoemd, dat kan je wellicht wat op weg helpen.quote:Op zondag 10 mei 2020 14:12 schreef RTR het volgende:
[..]
Ik zie het oprecht niet. Dat zogenaamde extreemrechts. Of is Jesse Klaver extreemlinks?
Het is idd typisch dat de boreale fascisten grootheden als Mozart, Bach, Beethoven, Rembrand, Van Gogh, Picasso, etc., etc. kenmerken als vijanden van het volk.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het kapot maken van de culturele sector. Dat is namelijk een grote vijand voor degenen die hier een boreale dictatuur willen inrichten.
Een politieke partij die de huidige wetenschap, cultuur en journalistiek wil afbreken is een nazi-beweging die rechteloos en ondemocratisch is. Zij mag wat mij betreft totaal verboden worden.quote:Op maandag 11 mei 2020 04:26 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
''extreemrechtse Forum voor Democratie,''
Niet verder gelezen.
Dan kan NB ook wel stoppen met landbouwsubsidies.quote:Op maandag 11 mei 2020 07:42 schreef theunderdog het volgende:
En terecht. Dat wat goed is, heeft geen subsidie nodig.
JAquote:Op maandag 11 mei 2020 08:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan kan NB ook wel stoppen met landbouwsubsidies.![]()
Ik zie dat deze coalitie nog niet doen eigenlijk. In tegendeel zelfs.quote:
Dat is wat kort door de bocht. Een regeling dat subsidie maar een bepaald percentage van het inkomen zou mogen zijn ben ik best voor te vinden, maar geen subsidie is gewoon soms niet te doen. Even ern simpel voorbeeld: stel dat je als redelijk museum dat gewoon bezoekers trekt in een oud, monumentaal pand zit. Dan zou het kunnen zijn dat je jezelf best redelijk kunt redden, behalve dan het onderhoud aan zo'n duur pand. Daar kan dan best subsidie voor zijn.quote:Op maandag 11 mei 2020 07:42 schreef theunderdog het volgende:
Ik ook niet. Heb dan ook weinig op met deze coalitie.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie dat deze coalitie nog niet doen eigenlijk. In tegendeel zelfs.
Oke, eens. Maar dan heb je subsidie die je hoogstens helpt te blijven bestaan.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht. Een regeling dat subsidie maar een bepaald percentage van het inkomen zou mogen zijn ben ik best voor te vinden, maar geen subsidie is gewoon soms niet te doen. Even ern simpel voorbeeld: stel dat je als redelijk museum dat gewoon bezoekers trekt in een oud, monumentaal pand zit. Dan zou het kunnen zijn dat je jezelf best redelijk kunt redden, behalve dan het onderhoud aan zo'n duur pand. Daar kan dan best subsidie voor zijn.
Ja, kunst en cultuur moeten natuurlijk wel proberen hun eigen sponsors te vinden of zich te bedruipen via entree.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke, eens. Maar dan heb je subsidie die je hoogstens helpt te blijven bestaan.
Maar daar mag het van mij dan ook stoppen.
Ja want Marco Borsato en Wibi Soerjadi zijn natuurlijk cultuur genoegquote:Op maandag 11 mei 2020 07:42 schreef theunderdog het volgende:
Ik begrijp inderdaad dat je liever niet geconfronteerd wordt met je eigen rare ideeenquote:Op maandag 11 mei 2020 04:26 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
''extreemrechtse Forum voor Democratie,''
Niet verder gelezen.
We hebben helemaal geen cultuur. Is toch juist heel goed dat FvD dat hier indirect toegeeft?quote:Op maandag 11 mei 2020 09:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja want Marco Borsato en Wibi Soerjadi zijn natuurlijk cultuur genoeg
Welke cultuur willen ze dan zo graag beschermen?quote:Op maandag 11 mei 2020 09:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We hebben helemaal geen cultuur. Is toch juist heel goed dat FvD dat hier indirect toegeeft?
Die is er zeker wel. Bijvoorbeeld alleen al de lokale musea die je in ieder dorp hebt. Dat je er blijkbaar geen gebruik van maakt betekent niet dat het weg moet.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We hebben helemaal geen cultuur. Is toch juist heel goed dat FvD dat hier indirect toegeeft?
Maar zo'n lokaal museum is nou wel typisch iets wat zich voor een heel deel zou moeten kunnen bedruipen met sponsors en entree (en bijvoorbeeld een koffiehoek, wat je vaak ziet in zo'n museum). Alleen om bijvoorbeeld eens iets bijzonders aan te schaffen of onderhoud aan het pand zouden ze subsidie moeten hebben.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die is er zeker wel. Bijvoorbeeld alleen al de lokale musea die je in ieder dorp hebt. Dat je er blijkbaar geen gebruik van maakt betekent niet dat het weg moet.
Nou dan is er volgens jou logica bijna nergens behoefte aan of kan dadelijk alleen nog de 4* modaal verdiende een concertkaartje kopen.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:28 schreef Hanca het volgende:
Als het niet lukt om de gewone kosten er uit te halen met sponsors en bezoek, dan is er blijkbaar geen behoefte aan.
Heb je enig idee van de overhead? Zalen met klimaatregeling, verlichting, restauratie van items. Of denk je dat die gepensioneerde vrijwilligers dat er wel even bij doen?quote:Op maandag 11 mei 2020 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar zo'n lokaal museum is nou wel typisch iets wat zich voor een heel deel zou moeten kunnen bedruipen met sponsors en entree (en bijvoorbeeld een koffiehoek, wat je vaak ziet in zo'n museum). Alleen om bijvoorbeeld eens iets bijzonders aan te schaffen of onderhoud aan het pand zouden ze subsidie moeten hebben.
Als het niet lukt om de gewone kosten er uit te halen met sponsors en bezoek, dan is er blijkbaar geen behoefte aan.
Ik heb trouwens geen idee of lokale musea zich op deze manier kunnen redden, hoor. Misschien gaat het al wel zo. Ik weet wel dat ze meestal geen personeelskosten hebben (het zijn meestal gepensioneerde vrijwilligers), dus zo duur kan het allemaal niet zijn.
Je wil beweren dat er een Nederlandse cultuur bestaat?quote:Op maandag 11 mei 2020 09:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die is er zeker wel. Bijvoorbeeld alleen al de lokale musea die je in ieder dorp hebt. Dat je er blijkbaar geen gebruik van maakt betekent niet dat het weg moet.
Want, alles aan de huidige wetenschap, cultuur (lees subsidie sector) en journalistiek is perfect en daar mag niet aan getwijfeld worden?!quote:Op maandag 11 mei 2020 05:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Een politieke partij die de huidige wetenschap, cultuur en journalistiek wil afbreken is een nazi-beweging die rechteloos en ondemocratisch is. Zij mag wat mij betreft totaal verboden worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |