Er was geen provinciaal programma. Maar FvD kennende was dit wel hun dingetje om daarvoor in ruil varkensbaronnen de vrije hand te gevenquote:Op zondag 10 mei 2020 09:01 schreef Hamzoef het volgende:
Het feit dat er door deze rechtse coalitie nóg veel meer intensieve veehouderij komt met alle bijbehorende problemen voor de volksgezondheid is het ergste, maar dit is ook wel jammer ja.
Welke standpunten heeft de FvD eigenlijk inzake de provinciale politiek? Of hebben de kiezers op FvD gestemd vanwege Baudert, die niets met Brabant of heeft?
Maar op welke wijze bereiken zij hier hun idealen mee? Welke standpunten hebben zij gerealiseerd t.o.v. wanneer ze niet deelgenomen zouden hebben aan deze onzalige coalitie?quote:Op zondag 10 mei 2020 09:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er was geen provinciaal programma. Maar FvD kennende was dit wel hun dingetje om daarvoor in ruil varkensbaronnen de vrije hand te geven
Het kapot maken van de culturele sector. Dat is namelijk een grote vijand voor degenen die hier een boreale dictatuur willen inrichten.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:05 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar op welke wijze bereiken zij hier hun idealen mee? Welke standpunten hebben zij gerealiseerd t.o.v. wanneer ze niet deelgenomen zouden hebben aan deze onzalige coalitie?
Wat zijn de fvd idealen, behalve wat populistisch in de ruimte lullen en progressief Nederland zwart maken.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:05 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar op welke wijze bereiken zij hier hun idealen mee? Welke standpunten hebben zij gerealiseerd t.o.v. wanneer ze niet deelgenomen zouden hebben aan deze onzalige coalitie?
Ik dacht juist dat Baudet voor de Nederlandse cultuur is. Enigszins selectief weliswaar, dat wel.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het kapot maken van de culturele sector. Dat is namelijk een grote vijand voor degenen die hier een boreale dictatuur willen inrichten.
Je ziet dat steeds terugkomen alles dat een mening heeft die afwijkt van hun grote leider moet weg.
Nederland tot een reactionaire dictatuur omtoveren a la Turkije onder Erdogan, maar dan zonder islam.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat zijn de fvd idealen, behalve wat populistisch in de ruimte lullen en progressief Nederland zwart maken.
Ja voor zwarte Piet.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat Baudet voor de Nederlandse cultuur is. Enigszins selectief weliswaar, dat wel.
Heb vaak het idee dat dat soort dingen bij linkse mensen meer speelt.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je ziet dat steeds terugkomen alles dat een mening heeft die afwijkt van hun grote leider moet weg.
Dat heb je dan helemaal verkeerdquote:Op zondag 10 mei 2020 09:22 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heb vaak het idee dat dat soort dingen bij linkse mensen meer speelt.
Wat is je punt nou eigenlijk?quote:Op zondag 10 mei 2020 09:26 schreef Treinhoer het volgende:
Ik snap die fascinatie voor provinciaal FvD niet zo waar alles onder een vergrootglas wordt gelegd.
Hoor zoveel in vooral linkse kringen dat het moord en brand is. Als ik hen vervolgens vraag wie in hun provinciebestuur zit en wie de commisaris van de Koning is, blijft het angstvallig stil.
Sowieso, je zit in een coalitie en je moet soms een bepaald ideaal opzij leggen. Dat is soms even balen.
Dat heel veel mensen moord en brand schreeuwen terwijl FvD nog maar net in het provinciaal bestuur zit, en ze nu al door het spreekwoordelijke slijk worden gehaald.quote:
Iemand zonder blinde woede en je ziet het punt niet 🤔🤣quote:
Specifieke probleem in Noord Brabant is dat het CDA in een coalitie zat maar zich niet aan haar woord heeft gehouden door druk van de boeren. Om vervolgens haar ziel te verkopen aan deze rechts conservatieve coalitie die minder cultuur en natuur wil en meer landbouw.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:26 schreef Treinhoer het volgende:
Ik snap die fascinatie voor provinciaal FvD niet zo waar alles onder een vergrootglas wordt gelegd.
Hoor zoveel in vooral linkse kringen dat het moord en brand is. Als ik hen vervolgens vraag wie in hun provinciebestuur zit en wie de commisaris van de Koning is, blijft het angstvallig stil.
Sowieso, je zit in een coalitie en je moet soms een bepaald ideaal opzij leggen. Dat is soms even balen.
Het laat duidelijk zien wat de FvD voor partij is. Een voor het vernietigen van cultuur en voor het vervuilen van ons land.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:26 schreef Treinhoer het volgende:
Hun reputatie snelt hun vooruit natuurlijk. Daarbij zijn de coalitieplannen qua leefbaarheid echt funest. Zonder FvD kon dit niet tot stand gekomen zijn omdat ze dan hadden moeten opteren voor een coalitie met een andere partij.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:30 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Dat heel veel mensen moord en brand schreeuwen terwijl FvD nog maar net in het provinciaal bestuur zit, en ze nu al door het spreekwoordelijke slijk worden gehaald.
En natuurlijk ook als inwoner van Brabant, dat zware schade krijgt van dit beleid.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:31 schreef archito het volgende:
Dit soort opportunistisch verraad mag je best boos over zijn als oud coalitiepartner.
Dit is een aardige samenvatting inderdaad.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:31 schreef archito het volgende:
[..]
Specifieke probleem in Noord Brabant is dat het CDA in een coalitie zat maar zich niet aan haar woord heeft gehouden door druk van de boeren. Om vervolgens haar ziel te verkopen aan deze rechts conservatieve coalitie die minder cultuur en natuur wil en meer landbouw.
Dit soort opportunistisch verraad mag je best boos over zijn als oud coalitiepartner.
Nou ze zetten hun handtekening onder destructieve plannen dus alle reden om ze eens flink door het slijk te halen.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:30 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Dat heel veel mensen moord en brand schreeuwen terwijl FvD nog maar net in het provinciaal bestuur zit, en ze nu al door het spreekwoordelijke slijk worden gehaald.
De provincie gaat over cultuur die de lokale gemeenschap overstijgt en op de regio gericht is zoals bijvoorbeeld typisch Brabantse festivals of muziekgezelschappen.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:30 schreef Fer het volgende:
Niks met Forum, maar wat heeft de provincie te maken met kunst? Dat is toch meer iets voor de gemeentes?
Dit is inderdaad ook mijn mening. Problemen voor de cultuursector zijn vervelend, al denk ik dat het meeste wel door gemeentes wordt opgevangen. Het gaat om dit vrij korte lijstje aan type subsidies, heb nou niet het idee dat hier veel geld in om zal gaan per project:quote:Op zondag 10 mei 2020 09:01 schreef Hamzoef het volgende:
Het feit dat er door deze rechtse coalitie nóg veel meer intensieve veehouderij komt met alle bijbehorende problemen voor de volksgezondheid is het ergste, maar dit is ook wel jammer ja.
Je hebt gelijk dat die veehouderij een nog groter probleem isquote:Op zondag 10 mei 2020 09:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is inderdaad ook mijn mening. Problemen voor de cultuursector zijn vervelend, al denk ik dat het meeste wel door gemeentes wordt opgevangen. Het gaat om dit vrij korte lijstje aan type subsidies, heb nou niet het idee dat hier veel geld in om zal gaan per project:
https://www.brabant.nl/on(...)t-cultuur-en-erfgoed
Het langer toestaan van megastallen en andere problemen op de boerderijen vind ik veel erger, het pad wat de vorige coalitie had liggen was prima haalbaar en niet onredelijk.
Een onderzoek naar Thoriumreactors. Heeft een provincie natuurlijk niets mee te maken maar de FvD vindt dat tof.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:05 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
wanneer wordt iets cultuurhistorie, als je niets meer maakt zal er nooit historie meer bijkomen. Onze maatschappij is juist onderhevig aan ontwikkelingen van nieuwe dingen waarvan sommigen later in perspectief dan tot cultuur historie gerekend kunnen worden. Wij kunnen nu nog niet zien of een kunstenaar later als hij dood is een internationaal erkende grootheid wordt.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Gaat het om cultuur-historie dan is dit wel erg kwalijk.
Daar gaat het dus omquote:Op zondag 10 mei 2020 10:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Geniaal wel om zonder programma direct in de coalitie terecht te komen.
Gaat het om cultuur-historie dan is dit wel erg kwalijk. Dan vernietig je namelijk de oorsprong en identiteit.
Hier kan ik nog wel inkomen.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Verder is het maar de vraag wat er onder cultuur wordt verstaan. Als dit gaat over geslachtloze ballerinae met clownsgezichten die valse liedjes proberen te zingen en met een dwarsfluit op een bal springen of ongewassen lieden die al kreten uitslaand met een kwast met rode en blauwe verf op een doek vallen en dat een schilderij noemen lijkt mij hier weinig aan de hand.
Gaat het om cultuur-historie dan is dit wel erg kwalijk. Dan vernietig je namelijk de oorsprong en identiteit. Ik denk zo maar dat veel mensen fvd rechtstreeks in de coalitie hebben gestemd om juist die identiteit te bewaken tegen de progressieven.
Gaat dus om ordinair Brabants bier zuipen.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De provincie gaat over cultuur die de lokale gemeenschap overstijgt en op de regio gericht is zoals bijvoorbeeld typisch Brabantse festivals of muziekgezelschappen.
Ik snap zulke dingen nooit zo goed. Als Sterre ergens in een achteraf theaterzaaltje als een "geslachtloze ballerinae met clownsgezicht valse liedjes probeert te zingen" hoe is dat dan een aantasting van de identiteit van de "niet progressieven"?quote:Op zondag 10 mei 2020 10:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Verder is het maar de vraag wat er onder cultuur wordt verstaan. Als dit gaat over geslachtloze ballerinae met clownsgezichten die valse liedjes proberen te zingen en met een dwarsfluit op een bal springen of ongewassen lieden die al kreten uitslaand met een kwast met rode en blauwe verf op een doek vallen en dat een schilderij noemen lijkt mij hier weinig aan de hand.
Gaat het om cultuur-historie dan is dit wel erg kwalijk. Dan vernietig je namelijk de oorsprong en identiteit. Ik denk zo maar dat veel mensen fvd rechtstreeks in de coalitie hebben gestemd om juist die identiteit te bewaken tegen de progressieven.
En hoe beïnvloedt dat de keuze voor Provinciale Staten? Die immers amper wat met cultuur doen.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik snap zulke dingen nooit zo goed. Als Sterre ergens in een achteraf theaterzaaltje als een "geslachtloze ballerinae met clownsgezicht valse liedjes probeert te zingen" hoe is dat dan een aantasting van de identiteit van de "niet progressieven"?
Omdat er in het verleden vaak zat een bak geld tegenaan is gesmeten. Dat schept de volgende vraag: Waar geef je wel geld aan uit, en waaraan niet?quote:Op zondag 10 mei 2020 10:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik snap zulke dingen nooit zo goed. Als Sterre ergens in een achteraf theaterzaaltje als een "geslachtloze ballerinae met clownsgezicht valse liedjes probeert te zingen" hoe is dat dan een aantasting van de identiteit van de "niet progressieven"?
De enige die moord en brand loopt te roepen ben jij..quote:Op zondag 10 mei 2020 09:30 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
De staten doen juist veel met cultuur.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En hoe beïnvloedt dat de keuze voor Provinciale Staten? Die immers amper wat met cultuur doen.
Ik schreeuw geen moord en brand. Totaal verkeerde aanname. Ik zeg enkel dat ik in wat linksere kringen veel zie dat het FvD negatief wordt gezien, omdat FvD. Daar valt tot op zekere hoogte heus wel iets voor te zeggen.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De enige die moord en brand loopt te roepen ben jij..
Anderen geven gewoon heel duidelijk aan op welke punten ze daadwerkelijk beleid dat de FVD als regerende partijen aan het plannen is, als negatief gezien kan worden..
De onttakeling van de Brabantse cultuursector en de vrijbrief die ze een kleine groep varkensboeren geven buiten de richtlijnen te blijven werken.
Ipv hier te roepen over moord en brand kun jij bv aangeven waarom je wel vind dat de Brabantse cultuur weg moet en gewoon meer megastallen er moeten komen?
Ja, maar hoe tast dat precies de identiteit van "niet-progressieven" aan dan?quote:Op zondag 10 mei 2020 10:35 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Omdat er in het verleden vaak zat een bak geld tegenaan is gesmeten. Dat schept de volgende vraag: Waar geef je wel geld aan uit, en waaraan niet?
Ik zou zeggen probeer je eens in te leven in een anderquote:Op zondag 10 mei 2020 10:38 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ik schreeuw geen moord en brand. Totaal verkeerde aanname. Ik zeg enkel dat ik in wat linksere kringen veel zie dat het FvD negatief wordt gezien, omdat FvD. Daar valt tot op zekere hoogte heus wel iets voor te zeggen.
Ik woon niet in Brabant dus ik kan niet oordelen wat wel en wat niet goed is qua kunst en subsidies.
Het is ook dom om ongevraagd zo'n foto op de site te gebruiken.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:31 schreef Basp1 het volgende:
De trappisten willen in elk geval niet met de fvd geassocieerd worden.
https://www.bd.nl/tilburg(...)verwijdert~a71b7394/
Ben benieuwd wat Helena ervan vindt als D66 haar huis of dat van Thierry ongevraagd op de website zet.twitter:HelenaJacobs twitterde op zondag 10-05-2020 om 09:48:10@dombernardus @fvdemocratie @koningshoeven Ga jij niet over, linkse zeikerd. reageer retweet
Ik denk persoonlijk dat het niet om de identiteit gaat maar Jan Modaal veel meer denkt dat het zonde geld is als er X miljoen naar kunstproject Y gaat, waar - in zijn ogen - minder mensen nut van hebben dan bijvoorbeeld een lokaal project om armoede of de veiligheid te verbeteren.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar hoe tast dat precies de identiteit van "niet-progressieven" aan dan?
Wat een rare reactie op mijn bericht.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen probeer je eens in te leven in een ander
Voor een hoop musea, verenigingen en gezelschappen is het behoorlijk van belang.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is het, iets van 20 miljoen op een begroting van meer dan een miljard?
Damn, wat een gepruts.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is ook dom om ongevraagd zo'n foto op de site te gebruiken.
Maar goed, wat dat betreft zijn ze sowieso niet zo handig, want ze plukken kennelijk gewoon ergens een foto vandaan.
Lokale kennis is daarbij niet van belang, zie ook die Limburgse verkiezingsposter met de "Dom van Limburg", die in het Duitse Limburg an der Lahn staat.
https://m.limburger.nl/cn(...)van-limburgse-poster
En mijn hemel, wat een asociaal volk reageert daar weer op die tweet...
Man, man, man.Ben benieuwd wat Helena ervan vindt als D66 haar huis of dat van Thierry ongevraagd op de website zet.twitter:HelenaJacobs twitterde op zondag 10-05-2020 om 09:48:10@:dombernardus @:fvdemocratie @:koningshoeven Ga jij niet over, linkse zeikerd. reageer retweet
Hoezo problemen voor de volksgezondheid?quote:Op zondag 10 mei 2020 09:01 schreef Hamzoef het volgende:
Welke standpunten heeft de FvD eigenlijk inzake de provinciale politiek? Of hebben de kiezers op FvD gestemd vanwege Baudert, die niets met Brabant of heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |