Het aantal nieuwe besmettingen is ook pas sinds een week echt aan het dalen, en de opnames lopen daar altijd op achter. Grote kans dus dat de opnames de komende weken nog verder gaan dalen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:06 schreef Breekfast het volgende:
Hmm het aantal nieuw opgenomen patiënten in het ziekenhuis lijkt zich nu wat te stabiliseren. Had gehoopt op een verdere daling.
Vergeet zwembaden niet, die in kleinere gemeentes worden door subsidie van de gemeente open gehouden. Nu alle inkomsten van het zwembad wegvallen staat het voortbestaan ook op de tocht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:11 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Pedicures, sportscholen, acupuncturisten, schoonheidssalons, sexhuizen....Zal nog wel veel meer zijn.
Ik vraag me echt af in welke fantasiewereld jullie wonen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:54 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Heb jij cijfers van de winkels die slecht draaien dan? Die draaien gewoon door, want die kunnen simpel online hun zaken voortzetten. Ik heb jouw argument nog niet gehoord waarom mensen minder auto's kopen maar wel in de rij staan bij de IKEA voor de Billy boekenkast.
En tuurlijk hebben mensen minder vertrouwen. Werk je in een pretpark, sportclub/vereniging, horeca etc dan heb je gewoon geen werk. Tuurlijk heb je dan weinig vertrouwen.
Ehhh dat doet niks voor de economie, de productie staat nog steeds even stil, als je het perfect zou kunnen distribueren zou je de economie kunnen stilzetten, maar aangezien dat niet perfect gaat en er mensen failliet gaan krijg je o ok nog structurele schade.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:06 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Precies het bedrag wat door de staat de economie in wordt gepompt.
Ja leuk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:14 schreef Doublepain het volgende:
Hopelijk volgende week al versoepeling, we zakken erger dan Ado Den Haag gemiddeld in een seizoen dus tijd voor verandering
Dat betekent dus wel dat we ook na 20 mei nog geen grote veranderingen mogen/kunnen verwachten betreft versoepeling van maatregelen. Het gaat een stuk langzamer dan gehoopt (iets wat men bijvoorbeeld in Italië ook ziet/zag).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het aantal nieuwe besmettingen is ook pas sinds een week echt aan het dalen, en de opnames lopen daar altijd op achter. Grote kans dus dat de opnames de komende weken nog verder gaan dalen.
Daar lijkt het wel op.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef PippenScottie het volgende:
De cijfers... ik heb het idee dat de daling is gestopt en we nu al op weg zijn naar een nieuw piekje vanwege het mooie weer de laatste weken.
Ik hoop dat ik het mis heb
Al hun leveranciers, hun pandeigenaren, hun energieleveranciers, hun verzekeraars, accountants etc die niet betaald worden. Sommige zolderkamerFokkers hebben echt zo'n simplistisch beeld van de wereld en hoe die werkt dan ik denk dat ze of 12 zijn of lopen te trollenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:11 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Pedicures, sportscholen, acupuncturisten, schoonheidssalons, sexhuizen....Zal nog wel veel meer zijn.
En dat moet ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar met datzelfde argument kun je ook pleiten voor openstelling van andere sectoren. Het is een kwestie van prioriteiten.
We kunnen ook alle kebabzaken weer opengooien. Of alle linkshandige kappers. Of alle restaurants die beginnen met een A.
Het punt is gewoon dat het niet allemaal kan. Zo kun je voor iedere sector/organisatie op zichzelf beargumenteren dat het op het grote geheel niet veel uitmaakt.
Ook als die productie gaat draaien blijven we in een economische malaise zitten omdat het vertrouwen er momenteel niet is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehhh dat doet niks voor de economie, de productie staat nog steeds even stil, als je het perfect zou kunnen distribueren zou je de economie kunnen stilzetten, maar aangezien dat niet perfect gaat en er mensen failliet gaan krijg je o ok nog structurele schade.
Die 90 miljard schade is niet verdwenen als je geld drukt met een geld pers, die blijft gewoon.
Die moeten creatief zijn... of zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef Noek het volgende:
Sexwerkers, hoe gaan we dat oplossen, hoe laten we die versoepelen?
Het zijt zo, wat betreftquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef Breekfast het volgende:
Pfff de mensen die nog roepen "de economie is helemaal niet op slot" hebben echt geen idee welk economisch rampscenario ons nu al te wachten staat, laat staan als we de maatregelen nog maanden zouden verlengen. Landen als de VS en Spanje tikken nu al de 20% werkloosheid aan, tel daar nog een periode waarin we in deze situatie blijven zitten bij op en wij gaan die aantallen ook met gemak halen.
Het zijt zo wat betreft de werkeloosheid dan. Die werkeloosheid zal toch van korte aard zijn, meeste zullen snel weer aan de slag kunnen, ik verwacht snel herstel van de economie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef Breekfast het volgende:
Pfff de mensen die nog roepen "de economie is helemaal niet op slot" hebben echt geen idee welk economisch rampscenario ons nu al te wachten staat, laat staan als we de maatregelen nog maanden zouden verlengen. Landen als de VS en Spanje tikken nu al de 20% werkloosheid aan, tel daar nog een periode waarin we in deze situatie blijven zitten bij op en wij gaan die aantallen ook met gemak halen.
Dus de kapper is wél een superspreader?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, diegene die je knipt (kappers) zijn over het algemeen mensen die niet in de riscogroepen vallen. Diegene die geknipt worden wel (voor een deel).
Doggystyle met mondmaskers en het raam open?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef Noek het volgende:
En HIER ga je de mist in. Alles hangt met elkaar samen, zeker op de schaal die we nu meemaken. Het is echt letterlijk nog nooit voorgekomen dat branches waar miljoenen mensen werken van de 1 op de andere dag 0 omzet hadden. Dat is simpelweg nog nooit gebeurd in de recente geschiedenis.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Het punt is gewoon dat het niet allemaal kan. Zo kun je voor iedere sector/organisatie op zichzelf beargumenteren dat het op het grote geheel niet veel uitmaakt.
Het worden wel ongemakkelijke blowjobs. Of gewoon niet. Ook zij kunnen straks maar voor 30% open.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die moeten creatief zijn... of zo.
Volgens mij snap jij het niet zo goedquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:17 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Het zijt zo, wat betreft
[..]
Het zijt zo wat betreft de werkeloosheid dan. Die werkeloosheid zal toch van korte aard zijn, meeste zullen snel weer aan de slag kunnen, ik verwacht snel herstel van de economie.
Raam openquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Doggystyle met mondmaskers en het raam open?
Poppers?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef Noek het volgende:
Mensen die nu nog steeds denken dat de economische malaise komt doordat 10% van de bedrijven stillleggen, en niet doordat wereldwijd het consumentenvertrouwen op een dieptepunt staat, die hebben echt geen idee hoe een economie nu echt werkt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef Breekfast het volgende:
Pfff de mensen die nog roepen "de economie is helemaal niet op slot" hebben echt geen idee welk economisch rampscenario ons nu al te wachten staat, laat staan als we de maatregelen nog maanden zouden verlengen. Landen als de VS en Spanje tikken nu al de 20% werkloosheid aan, tel daar nog een periode bij op waarin we in deze situatie blijven zitten en wij gaan die aantallen ook met gemak halen.
Nou en joh wat is geld nou joh dikke egoïstische kapitalist! Denk toch aan de zorg! Koop je maar geen boodschappen en betaal je maar geen huur en zo. Nog even volhouden met z'n allen... een jaar of 2.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Het worden wel ongemakkelijke blowjobs. Of gewoon niet. Ook zij kunnen straks maar voor 30% open.
Wat loopt je nou te bazelen allemaal? In potentie is een kapsalon met 10-20 medewerkers een broedplaats voor snelle verspreiding van mens op mens.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus de kapper is wél een superspreader?
Ik heb een déjà vuquote:
De Nederlandse staat geeft government bonds uit die opgekocht worden door de ECB met +- 100% zekerheid.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:16 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ook als die productie gaat draaien blijven we in een economische malaise zitten omdat het vertrouwen er momenteel niet is.
Overigens kan de Nederlandse Staat geen geld persen.
Ik zie een gat in de markt voor glory holesquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Het worden wel ongemakkelijke blowjobs. Of gewoon niet. Ook zij kunnen straks maar voor 30% open.
Tsja, ik heb liever dat we de focus houden op bestrijding en inperking van het virus, dan de economie. Sorry.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het niet zo goed.
Of je nu voor of tegen bepaalde maatregelen bent maakt niet uit. Maar wat je hier zegt slaat kant noch wal.
Heb alleen het idee dat een inhoudelijke discussie niet gaat lukken.
Of de kapper opengaat heeft echt weinig te maken met de omzet van de lokale kroeg hoor.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)eg-door-coronacrisisquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mensen die nu nog steeds denken dat de economische malaise komt doordat 10% van de bedrijven stillleggen, en niet doordat wereldwijd het consumentenvertrouwen op een dieptepunt staat, die hebben echt geen idee hoe een economie nu echt werkt.
Als de maatregelen stopgezet zijn, dan is het niet opeens zo dat de economie op magische wijze weer normaal is. De huidige maatregelen doen daar niks voor.
En toen waren we weer terug bij af.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:20 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Tsja, ik heb liever dat we de focus houden op bestrijding en inperking van het virus, dan de economie. Sorry.
Boodschappen kan je nog steeds doen, en velen hebben een baan en kunnen hun huur gewoon betalen. Niet zo melodramatisch doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:19 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou en joh wat is geld nou joh dikke egoïstische kapitalist! Denk toch aan de zorg! Koop je maar geen boodschappen en betaal je maar geen huur en zo. Nog even volhouden met z'n allen... een jaar of 2.
Hoe is het snel van aard als je werkgever failliet is?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:17 schreef BoerHagenees het volgende:
Het zijt zo wat betreft de werkeloosheid dan. Die werkeloosheid zal toch van korte aard zijn, meeste zullen snel weer aan de slag kunnen, ik verwacht snel herstel van de economie.
Als de kroeg open mag en de kapper niet ga ik niet naar de kroeg hoor.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of de kapper opengaat heeft echt weinig te maken met de omzet van de lokale kroeg hoor.
Niet alles hangt met elkaar samen en je kunt best sectoren onderscheiden.
Of de afwerkplaats in het bos die zijn herintrede doet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zie een gat in de markt voor glory holes
Voorlopig ja. Er zullen binnenkort veel sectoren omvallen (met name als het na juli aan houdt)quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Boodschappen kan je nog steeds doen, en velen hebben een baan en kunnen hun huur gewoon betalen. Niet zo melodramatisch doen.
Moet ik dit nu serieus gaan uitleggen? De kapper heeft inkomsten, daar betaalt die zijn personeel van, dat personeel betaald daar de huur van, hun eten, de kleding van hun kinderen, de stroom van het pand, de huur van het bedrijfspand etc etc etcquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of de kapper opengaat heeft echt weinig te maken met de omzet van de lokale kroeg hoor.
Niet alles hangt met elkaar samen en je kunt best sectoren onderscheiden.
Hoe zie je het voor je dat supermarkten om gaan vallen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef influcted het volgende:
[..]
Voorlopig ja. Er zullen binnenkort veel sectoren omvallen (met name als het na juli aan houdt)
Dat hoor ik velen zeggen, al topics lang, sinds maart. Maar het is toch nog niet zo?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef influcted het volgende:
[..]
Voorlopig ja. Er zullen binnenkort veel sectoren omvallen (met name als het na juli aan houdt)
Nee je kan geen boodschappen doen als je geen inkomsten meer hebtquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Boodschappen kan je nog steeds doen, en velen hebben een baan en kunnen hun huur gewoon betalen. Niet zo melodramatisch doen.
Het totale angst beeld is zelf gecreëerd door overheden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mensen die nu nog steeds denken dat de economische malaise komt doordat 10% van de bedrijven stillleggen, en niet doordat wereldwijd het consumentenvertrouwen op een dieptepunt staat, die hebben echt geen idee hoe een economie nu echt werkt.
Als de maatregelen stopgezet zijn, dan is het niet opeens zo dat de economie op magische wijze weer normaal is. De huidige maatregelen doen daar niks voor.
Is het al na juli?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dat hoor ik velen zeggen, al topics lang, sinds maart. Maar het is toch nog niet zo?
Nee die zullen niet omvallen nee. Dus? De NLe economie bestaat uit alleen supermarkten?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe zie je het voor je dat supermarkten om gaan vallen?
Wil je nu echt niet lezen, of lijkt het alleen maar zo?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:20 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eg-door-coronacrisis
Nu al 305 miljoen banen weg.
Nou en toch? Moeten ze maar creatief zijn of zo! Want eten voor je kinderen, dat is allemaal onzin!
Ja, en met die redenatie betaal ik het salaris van de premier...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Moet ik dit nu serieus gaan uitleggen? De kapper heeft inkomsten, daar betaalt die zijn personeel van, dat personeel betaald daar de huur van, hun eten, de kleding van hun kinderen, de stroom van het pand, de huur van het bedrijfspand etc etc etc
Eh jawel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dat hoor ik velen zeggen, al topics lang, sinds maart. Maar het is toch nog niet zo?
Doe dan niet zo tegenstrijdig steeds.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat loopt je nou te bazelen allemaal? In potentie is een kapsalon met 10-20 medewerkers een broedplaats voor snelle verspreiding van mens op mens.
Veel mensen hebben nog inkomen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee je kan geen boodschappen doen als je geen inkomsten meer hebt
Nee het komt door de combinatie. 1: door de lockdowns is enorm veel handel weggevallen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Wil je nu echt niet lezen, of lijkt het alleen maar zo?
Nogmaals voor de miljoenste keer, dat komt omdat het consumentenvertrouwen compleet weg is, niet omdat Ria de Kapper dicht is.
Ik ben er klaar mee hier. Geloof jij lekker maar wat je wil geloven, verstand van economie heb jij totaal niet. En dan met drogredenen reageren op iets waar je echt niks van begrijpt.
Succes ermee.
En dat klopt niet omdat?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en met die redenatie betaal ik het salaris van de premier...
Alleen als ik opeens overlijd merkt de premier daar niets van in zijn portemonnee.
Jij hebt het over supermarkten in je voorbeeld.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee die zullen niet omvallen nee. Dus? De NLe economie bestaat uit alleen supermarkten?
Blijft belangrijkquote:
Dan heb je geen kennis van zaken, voldoende grote kapsalons waar > 10 mensen tegelijk aan het werk zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doe dan niet zo tegenstrijdig steeds.
Veel kappers werken of alleen of met max 4 ofzo. Dat is geen broeinest.
Zeker wel. Ik heb een groot scala aan cliënten in verschillende sectoren die het nu ook erg zwaar hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Het klopt wel, maar het is irrelevant. Dat sectoren met elkaar verweven zijn betekent niet dat het een kwestie van alles of niets is.quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
Als de kroeg open mag en de kapper niet ga ik niet naar de kroeg hoor.
Nee als 1 of 1.000 bedrijven failliet gaan dan is er niet zoveel aan het handje.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en met die redenatie betaal ik het salaris van de premier...
Alleen als ik opeens overlijd merkt de premier daar niets van in zijn portemonnee.
Begin vorige maand al 60% meer faillissementen:quote:Momenteel bevinden 622.780 bedrijven zich in de gevarenzone door de huidige coronacrisis, oftewel één bedrijf op vijf. "De gevolgen zijn dramatisch, zeker gezien de verwevenheid van onze economie."
(Ex nog lopende zaken).quote:in de eerste week van april zijn bijna 60 procent meer bedrijven failliet verklaard dan in diezelfde periode vorig jaar.
?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij hebt het over supermarkten in je voorbeeld.
Liever houden we idd nog zoveel mogelijk dicht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het klopt wel, maar het is irrelevant. Dat sectoren met elkaar verweven zijn betekent niet dat het een kwestie van alles of niets is.
We kunnen momenteel niet alles opengooien, maar moeten keuzes maken.
Ja hoor, natuurlijk. Het feit dat er in 3 weken meer dan 1300 mensen op de IC aan de beademing kwamen te liggen heeft daar natuurlijk helemaaaaal niets mee te maken... Allemaal door de overheid/media/[vulhierjescapegoatin] gecreerde angst..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het totale angst beeld is zelf gecreëerd door overheden.
Dat klinkt heel klein, maar er zijn in NL tegen de 30.000 kapperszaken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doe dan niet zo tegenstrijdig steeds.
Veel kappers werken of alleen of met max 4 ofzo. Dat is geen broeinest.
Die kapsalons waar de hele dag 15 Achmeds van 20 voor de deur hangen zijn witwas-toko's. Dat weet je toch wel mag ik hopen he?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je geen kennis van zaken, voldoende grote kapsalons waar > 10 mensen tegelijk aan het werk zijn.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je geen kennis van zaken, voldoende grote kapsalons waar > 10 mensen tegelijk aan het werk zijn.
Zie m'n reactie op BoerHagenees.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe zie je het voor je dat supermarkten om gaan vallen?
Heeft hij ook niet. Een kapper is heel belangrijk voor hem. Geen realiteitszin bij hem.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat verandert iets aan de situatie?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die kapsalons waar de hele dag 15 Achmeds van 20 voor de deur hangen zijn witwas-toko's. Dat weet je toch wel mag ik hopen he?
Alles weer dicht. En dan alles weer open. En zo lekker door jojo-en tot er een vaccin is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ok, stel je voor, je gooit alles weer open. Eind juni dreigt de IC weer vol te raken. Wat dan?
De overheid moet dat in perspectief plaatsen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja hoor, natuurlijk. Het feit dat er in 3 weken meer dan 1300 mensen op de IC aan de beademing kwamen te liggen heeft daar natuurlijk helemaaaaal niets mee te maken... Allemaal door de overheid/media/[vulhierjescapegoatin] gecreerde angst..
Ok, stel je voor, je gooit alles weer open. Eind juni dreigt de IC weer vol te raken. Wat dan?
Ja, en als er 1 of 1000 mensen ziek worden is er niet zoveel aan het handje.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee als 1 of 1.000 bedrijven failliet gaan dan is er niet zoveel aan het handje.
Als er een half miljoen omvallen wel: https://financieel-manage(...)-1-op-5-in-problemen
[..]
Begin vorige maand al 60% meer faillissementen:
[..]
(Ex nog lopende zaken).
Ik denk in elke middelgrote stad minimaal een handvol - zeker bij ketens.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Want ik leef niet in de echte wereld ofzo. Kom nou die mega kappers zijn er echt niet zoveel.
En wat als er geen vaccin komt? Tegen die tijd is er al niets meer over van de economie in het tempo als het nu gaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles weer dicht. En dan alles weer open. En zo lekker door jojo-en tot er een vaccin is.
Mijn inmiddels coupe vogelnest deelt die mening nietquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
De kappers zijn niet essentieel
Dat consumentenvertrouwen zal ook niet snel verbeteren zolang je deze maatregelen in stand houdt. Ik weet ook wel dat het niet opeens weer fantastisch gaat met de economie als je de samenleving weer open gooit, maar het zal in ieder geval beter zijn dan in de huidige situatie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Liever niet, of is dit bedoeld als hypothese?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles weer dicht. En dan alles weer open. En zo lekker door jojo-en tot er een vaccin is.
Totale onzin.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk in elke middelgrote stad minimaal een handvol - zeker bij ketens.
Prima toch, mondkapje voor en gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Dat klinkt heel klein, maar er zijn in NL tegen de 30.000 kapperszaken.
1.300 mensen. Dat zijn toch wel 0,007 % (7 duizendste procent) van de bevolking. Mijn god. Er blijft niemand over!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja hoor, natuurlijk. Het feit dat er in 3 weken meer dan 1300 mensen op de IC aan de beademing kwamen te liggen heeft daar natuurlijk helemaaaaal niets mee te maken... Allemaal door de overheid/media/[vulhierjescapegoatin] gecreerde angst..
Inderdaad een goede vraag. Er wordt nu gewed op immuniteit en een vaccin. Maar als die immuniteit een wassen neus blijkt en dat vaccin niet komt, is er volgens mij geen plan op dit moment.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En wat als er geen vaccin komt? Tegen die tijd is er al niets meer over van de economie in het tempo als het nu gaat.
Je moet niet verschillende locaties op gaan tellen hè.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk in elke middelgrote stad minimaal een handvol - zeker bij ketens.
Enkel bereikt doordat er maatregelen zijn doorgevoerd - potdomme wat zijn een hoop mensen hier halsstarrig zegquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
1.300 mensen. Dat zijn toch wel 0,007 % (7 duizendste procent) van de bevolking. Mijn god. Er blijft niemand over!
Je begint met 'Ik denk' en je vraagt mij om een bron?quote:
Nee en dat terwijl de mortaliteitscijfers ECHT niet extreem zijn. Verre van dat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad een goede vraag. Er wordt nu gewed op immuniteit en een vaccin. Maar als die immuniteit een wassen neus blijkt en dat vaccin niet komt, is er volgens mij geen plan op dit moment.
De IC capaciteit kan dat niet aan, slimpie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
1.300 mensen. Dat zijn toch wel 0,007 (7 duizendste procent) van de bevolking. Mijn god. Er blijft niemand over!
Ja, kom eens met een bron dan als je weer zo stellig moet zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je begint met 'Ik denk' en je vraagt mij om een bron?
Oh nee. Anders was het wel 1 honderdste procent geweest.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Enkel bereikt doordat er maatregelen zijn doorgevoerd - potdomme wat zijn een hoop mensen hier halsstarrig zeg
Dan wordt het een bende, de mensen die in principe niks te vrezen hebben tegen de kwetsbare mensen. Laten we hopen dat het niet zover komt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad een goede vraag. Er wordt nu gewed op immuniteit en een vaccin. Maar als die immuniteit een wassen neus blijkt en dat vaccin niet komt, is er volgens mij geen plan op dit moment.
Behalve dan dat die 0,007% niet gebaseerd is op de gehele bevolking, maar op de situatie waarin we nu zitten. Met heel weinig reisbewegingen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
1.300 mensen. Dat zijn toch wel 0,007 % (7 duizendste procent) van de bevolking. Mijn god. Er blijft niemand over!
Bron?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef BoerHagenees het volgende:
De IC capaciteit kan dat niet aan, slimpie.
Dit is gewoon al zolang bekend.
Er sterven jaarlijks 150.000 mensen in NL. Hoor ik niemand over janken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Gewoon blijven doordrammen he, want de kapper moet open want mijn way or the highway, dat er dan vele doodgaan, vind ik niet zo belangrijk, aldus jou.
Waar baseer je dat cijfer op?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh nee. Anders was het wel 1 honderdste procent geweest.
Nogmaals: je gooit een nergens gebaseerde bewering de wereld in ('ik denk') en je vraagt mij om een bron?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, kom eens met een bron dan als je weer zo stellig moet zijn.
Over 365 dagen. Niet in 2 maanden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er sterven jaarlijks 150.000 mensen in NL. Hoor ik niemand over janken.
Papegaai gegeten?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals: je gooit een nergens gebaseerde bewering de wereld in ('ik denk') en je vraagt mij om een bron?
Alles open gooien lijkt me wat overdreven als in die zin dat we evenementen dit jaar gewoon moeten vergeten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef JFlip het volgende:
130 km/uur moet wel weer mogelijk zijn overdag, gezien de daling in de uitstoot/activiteit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad op dat zij eerst op vakantie moeten kunnen voordat we maatregelen versoepelen.
Een jaar lang knallen met 50 uur per week moet niet kunnen ofzo.
5000 doden in 2 maanden..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Over 365 dagen. Niet in 2 maanden.
Kunnen we niet collectief deze trol negeren, hij is flink bezig iedereen op de kast te jagen, wat hem aardig lukt (waarvoor mijn complimenten).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Gewoon blijven doordrammen he, want de kapper moet open want mijn way or the highway, dat er dan vele doodgaan, vind ik niet zo belangrijk, aldus jou.
Horeca is de lul maar moet uiteindelijk deels open kunnen met wat regels en innovatief ondernenerschap.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:25 schreef influcted het volgende:
[..]
Zeker wel. Ik heb een groot scala aan cliënten in verschillende sectoren die het nu ook erg zwaar hebben.
Horeca - weten dat dit volledig stil ligt
Kledingzaken - daling van 40 á 50% omzet in veel gevallen
Kappers - dicht
Tandarts - gematigd open/enkel klachten
Bouwbedrijven/onderaannemers - grote afname in omzet, lastig percentueel aan te geven hoeveel.
Etc, etc.
Enkel bouwmarkten/supermarkten/bezorgdiensten draaien extreem goed en de supermarkt boom is al aan het afnemen.
En de IKEAquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee die zullen niet omvallen nee. Dus? De NLe economie bestaat uit alleen supermarkten?
Klopt. Wist je dat we nu nog niet eens op de helft zitten van de oversterfte aan griep in 2018?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Over 365 dagen. Niet in 2 maanden.
Klopt. Geen half miljoen.quote:Er gaan jaarlijks duizenden bedrijven failliet. Daar hoor ik jou ook niet over.
Denk je dat of heb je daar onderbouwing voor?quote:
Mét strenge maatregelen..quote:
Kom lekker met achterlijke getallen, koekwaus.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De mortaliteitscijfers:
[ afbeelding ]
Hoeveel denk jij eigenlijk? Een miljoen of zo?
Ja dat zei Rutte toch. Meer mensen op straat dus kans is groter dat mensen tegen elkaar opbotsen. Logisch toch, in mijn straat botsen voetgangers normaal altijd tegen elkaar op.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Alles open gooien lijkt me wat overdreven als in die zin dat we evenementen dit jaar gewoon moeten vergeten.
Maar op welk gegeven is het gebaseerd dat de IC vol loopt als we weer wat gaan ondernemen?
Dit zijn feitelijke cijfers. Jij komt met niets.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:34 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Kom lekker met achterlijke getallen, koekwaus.
Het is al gezegd: er zijn veel overlijdens in een korte tijdsspanne, waardoor de IC's dat niet uiteindelijk niet aan gaan kunnen.
Officiële gevallen. De werkelijke oversterfte zit daar waarschijnlijk al boven.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
Klopt. Wist je dat we nu nog niet eens op de helft zitten van de oversterfte aan griep in 2018?
En nu komen we mét strenge maatregelen aan datzelfde aantal.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
10.000 doden in 5 maanden zonder enkele maatregelen in 2018.
En dat is veel. Dan nog zijn er mensen die de realiteit ontkennen en denken dat we naar het oude normaal kunnen. Voorlopig kan je dat op je buik schrijven, hoe erg die teleurstelling ook is. Mensen zullen dat moeten erkennen, beter voor jezelf ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:35 schreef Momo het volgende:
16 nieuwe positieve testen in Baarle-Nassau sinds gisteren.
Zitten nog niet eens op de helft.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En nu komen we mét strenge maatregelen aan datzelfde aantal.
Het een sluit het ander niet uit. Het is heus (beperkt) mogekijk in veel gevallen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En dat is veel. Dan nog zijn er mensen die de realiteit ontkennen en denken dat we naar het oude normaal kunnen. Voorlopig kan je dat op je buik schrijven, hoe erg die teleurstelling ook is. Mensen zullen dat moeten erkennen, beter voor jezelf ook.
Je zou stoppen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En dat is veel. Dan nog zijn er mensen die de realiteit ontkennen en denken dat we naar het oude normaal kunnen. Voorlopig kan je dat op je buik schrijven, hoe erg die teleurstelling ook is. Mensen zullen dat moeten erkennen, beter voor jezelf ook.
Onofficiële cijfers zijn dan ook niet bekend volgens mij..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zitten nog niet eens op de helft.
Maar Rutte is een angsthaas. Die ziet altijd beren op de weg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:34 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja dat zei Rutte toch. Meer mensen op straat dus kans is groter dat mensen tegen elkaar opbotsen. Logisch toch, in mijn straat botsen voetgangers normaal altijd tegen elkaar op.
16 is enorm. 0,00009% vd bevolking. Negen honderdduizendste. Nu weet ik zeker dat je aan het trollen bent.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Nogmaals: officiële gevallen versus daadwerkelijke sterfte. De verwachting is dat we 10% hoger uitkomen dan in 2018. En dat mét al deze stringente maatregelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zitten nog niet eens op de helft.
Telkens alles op de gehele bevolking berekenenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
16 is enorm. 0,00009% vd bevolking. Negen honderdduizendste. Nu weet ik zeker dat je aan het trollen bent.
Onzin, trol post. Next.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef KNAK het volgende:
Het is een illuisie dat NL weer 'open' gaat. Rutte heeft al tussen de regels door laten weten dat versoepeling niet gaat gebeuren. Ook niet al te vreemd aangezien wij niet binnen willen zitten, deels terecht uiteraard. Corona is nou niet echt een Ebola-uitbraak dat men dood neervalt op straat. De angst zoals wij die in het begin hadden is weggeebt..
We zitten tot op het moment dat er een vaccin komt vast in de huidige situatie, en dat kan nog wel even duren.
Die 1.5m onzin gaat ook niet werken. Waar er voorheen 100man kon dineren/drinken etc wordt nu effectief gezien niet meer dan 15man met die 1.5m. trein/bus/tram/vliegtuig, alles zou rigoreus aangepast moeten worden. We zitten nmi nu nog rustig terwijl het ergste nog gaat komen... en dat is de economische fallout, los van dat wij zelf naar de klote gaan worden we ook nog eens door het EU-project mee naar beneden getrokken..
Doden liggen niet op de IC. En niemand heeft het eeuwige leven. Er worden ook elke dag mensen geboren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er sterven jaarlijks 150.000 mensen in NL. Hoor ik niemand over janken.
Dat klopt. En die veel gevallen gelden ook voor de horeca, maar waarom ontkennen ze de realiteit en doen ze niet creatief. Sorry om weer in herhatling te vallen, maar ook Rutte ziet dat zij uiteindelijk mee moeten buigen, met zeg maar de rest van Nederland.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Het is heus (beperkt) mogekijk in veel gevallen.
Maar voor een dorpje van 6000 mensen is dat hoog, zeker omdat je niet makkelijk getest wordt ook niet als je partner ziek is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
16 is enorm. 0,00009% vd bevolking. Negen honderdduizendste. Nu weet ik zeker dat je aan het trollen bent.
Vraag is wel altijd in hoeverre het echt nieuwe gevallen zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar voor een dorpje van 6000 mensen is dat hoog, zeker omdat je niet makkelijk getest wordt ook niet als je partner ziek is.
In de trend van besmettingen zien we voor de lockdown al een exponentiële stijging inzetten. We weten helemaal niet welk effect de lockdown heeft gehad. Er liggen nu nog mensen op het IC die al voor de lockdown besmet zijn geraakt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:34 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja dat zei Rutte toch. Meer mensen op straat dus kans is groter dat mensen tegen elkaar opbotsen. Logisch toch, in mijn straat botsen voetgangers normaal altijd tegen elkaar op.
Dat is het punt niet, is het punt ook nooit geweest, en is ook niet de reden van de maatregelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Liever dat, dan in de ontkenningsfase blijven zitten en doen alsof het met je land heel goed gaat, ala Bolsonaro, Trump en Johnsonquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:38 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Maar Rutte is een angsthaas. Die ziet altijd beren op de weg.
Jo gewoon creatief zijn en je prijzen aanpassen dan komt Cesare wel een hoofdgerecht eten voor 400 euro omdat jij nog maar 10 procent van je tent kan gebruiken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef KNAK het volgende:
Het is een illuisie dat NL weer 'open' gaat. Rutte heeft al tussen de regels door laten weten dat versoepeling niet gaat gebeuren. Ook niet al te vreemd aangezien wij niet binnen willen zitten, deels terecht uiteraard. Corona is nou niet echt een Ebola-uitbraak dat men dood neervalt op straat. De angst zoals wij die in het begin hadden is weggeebt..
We zitten tot op het moment dat er een vaccin komt vast in de huidige situatie, en dat kan nog wel even duren.
Die 1.5m onzin gaat ook niet werken. Waar er voorheen 100man kon dineren/drinken etc wordt nu effectief gezien niet meer dan 15man met die 1.5m. trein/bus/tram/vliegtuig, alles zou rigoreus aangepast moeten worden. We zitten nmi nu nog rustig terwijl het ergste nog gaat komen... en dat is de economische fallout, los van dat wij zelf naar de klote gaan worden we ook nog eens door het EU-project mee naar beneden getrokken..
16 gevallen in een gemeente als Baarle-Nassau is veel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat gaat het echt en snel ook IMO.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef KNAK het volgende:
Het is een illuisie dat NL weer 'open' gaat. Rutte heeft al tussen de regels door laten weten dat versoepeling niet gaat gebeuren.
Niet als je alleen jongeren toelaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef KNAK het volgende:
Die 1.5m onzin gaat ook niet werken. Waar er voorheen 100man kon dineren/drinken etc wordt nu effectief gezien niet meer dan 15man
Dan noem je ook wel het uiterste al vind ik wel dat die soms onterecht hard worden afgezeken door de mainstream media.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:42 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Liever dat, dan in de ontkenningsfase blijven zitten en doen alsof het met je land heel goed gaat, ala Bolsonaro, Trump en Johnson
Zij zitten misschien wel sneller op groepsimmuniteitquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:42 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Liever dat, dan in de ontkenningsfase blijven zitten en doen alsof het met je land heel goed gaat, ala Bolsonaro, Trump en Johnson
Maximaal 10 minuten zitten en je moet minimaal 5 drankjes bestellen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Jo gewoon creatief zijn en je prijzen aanpassen dan komt Cesare wel een hoofdgerecht eten voor 400 euro omdat jij nog maar 10 procent van je tent kan gebruiken.
Dat dus. Er zullen heus fouten gemaakt zijn of keuzes die achteraf overdreven blijken, maar kunnen we dat Rutte en co. kwalijk nemen als jij verantwoordelijk bent voor de keuzes in deze unieke situatie. Het is zo makkelijk roeptoeteren vanaf de zijlijn, verbaas me er echt over hoeveel mensen het denken beter te weten of kunnen of zelfs zo ver gaan om deze 'lockdown' te vergelijken met periodes uit de 2e W.O. - waar zit je dan met je gedachten?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:42 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Geen waanzin. Terecht en goed beleid, wat Rutte ook ambieert.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:43 schreef Za het volgende:
[..]
Dat gaat het echt en snel ook IMO.
Kijk naar de cijfers, het is waanzin mensen jonger dan 60 nog langer op te sluiten.
De kledingwinkels zijn inderdaad open maar veel winkels hanteren een max aantal personen per vierkante meter beleid. Dit zie ik terug in elke kledingzaak waar ik alle cijfers van doe. Daarnaast lijkt iedereen minder happig om daadwerkelijk naar die winkels te gaan. Webshops e.d maken wel furore, logischerwijs.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Horeca is de lul maar moet uiteindelijk deels open kunnen met wat regels en innovatief ondernenerschap.
- kledingwinkels zijn open toch?
- kapper + andere contactberoepen open met mondkapjesplicht
- bouwbedrijven, mondkapjes op en aan de slag
- toerisme, binnenlands toerisme stimuleren. Ruimtes anders inzetten, ook hier creatief zijn.
Er gaan dan nog een hoop mensen failliet , veel verliezen hun baan en krijgen klappen maar er wordt alsnog dan een hoop gewerkt en volgend jaar doorschakelen naar herstel.
Ja, al die jongeren die altijd uit eten gaan, die houden de economie wel draaiendequote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet als je alleen jongeren toelaat.
Wat voor beleid of alternatieven zou de regering volgens jou moeten geven? De regering kan niet miljoenen Nederlandse ondernemingen gaan runnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:44 schreef influcted het volgende:
Bouwbedrijven - denk ook aan tegelzetters, keukenzetters etc die bij de mensen thuis moeten komen. Er is 0 beleid vanuit de regering gegeven of 0 alternatieven.
Gelukkig weet Robert Jensen het ware woordquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:45 schreef freaky40 het volgende:
Blijf maar lekker in jullie mainstream media bubble roeptoeteren en nog jaren in deze lockdown fase blijven zitten....
Dus dat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:43 schreef Za het volgende:
[..]
Dat gaat het echt en snel ook IMO.
Kijk naar de cijfers, het is waanzin mensen jonger dan 60 nog langer op te sluiten.
En kijk wat het ze brengt - de Amerikaanse economie is ingestort en ze hebben nu al meer doden dan in een 20 jaar lange oorlog in Vietnam.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zij zitten misschien wel sneller op groepsimmuniteit
Wel als alle boomerouders geld aan hun kinderen meegeven. Eens kijken of ze echt zo solidair zijn met de horeca.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, al die jongeren die altijd uit eten gaan, die houden de economie wel draaiende
quote:Vooral millennials eten graag buiten de deur, blijkt maandag uit cijfers van het FoodService Instituut Nederland. Van de 18- tot 36-jarigen gaat 29 procent minstens een keer per week uit eten. Dit tegenover 10 procent van de 51- tot 70-jarigen. Daarnaast laat 1 op de 3 millennials minstens een keer per maand eten bezorgen. Onder babyboomers is dit een een op de elf.
Robert Jensen is een schreeuwert en onderbouwd zijn stellingen niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Gelukkig weet Robert Jensen het ware woord
Inderdaad en daarna 500 euro betalen want zo bouwt de ondernemer tenminste een buffer op. Samen komen we de Coronacrisis door.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:44 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Maximaal 10 minuten zitten en je moet minimaal 5 drankjes bestellen.
Pas maar op, straks krijg je de Farmers Defence Force achter je aan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:46 schreef Noek het volgende:
Baarle Nassau, misschien moeten ze eens naar de veeteelt kijken:
https://www.bndestem.nl/b(...)tps://www.google.nl/
Ipv heel NL op slot te gooien.
Uit 2017 notabene
Waar lees je dat dat als alternatief wordt gezien of dat mensen dit wensen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:45 schreef freaky40 het volgende:
Blijf maar lekker in jullie mainstream media bubble roeptoeteren en nog jaren in deze lockdown fase blijven zitten....
Dat is een afweging die je maakt. Als zij daar snel op zitten kunnen ze daarna wel weer de economie laten bloeien. Hier laten we gewoon alles dood bloeden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En kijk wat het ze brengt - de Amerikaanse economie is ingestort en ze hebben nu al meer doden dan in een 20 jaar lange oorlog in Vietnam.
Goh, welke media vertellen de waarheid dan volgens jou?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:46 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Robert Jensen is een schreeuwert en onderbouwd zijn stellingen niet.
Ja, maar wij slopen echt de economie hoor met onze maatregelen. Wij komen hier nog enigszins redelijker uit, niet ongeschonden, maar welk land wel? Met geen tot weinig maatregelen en je kop in het zand steken doe je een tienvoud van nu schade aan je economie, plus enige honderdduizenden doden op de koop toe.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En kijk wat het ze brengt - de Amerikaanse economie is ingestort en ze hebben nu al meer doden dan in een 20 jaar lange oorlog in Vietnam.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar lees je dat dat als alternatief wordt gezien of dat mensen dit wensen?
twitter:MinPres twitterde op vrijdag 01-05-2020 om 14:45:21Kijk vanaf 15.00 uur de persconferentie van premier Rutte over de #ministerraad live op Twitter, of via https://t.co/RIwgIxIH8z of https://t.co/XmW5tnMlOO https://t.co/5rrVNGLIRE reageer retweet
Er zijn wel meer bronnen, doe je research en dan is veel meer info te vinden dan alleen die van de bevoordeelde mainstream media.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Goh, welke media vertellen de waarheid dan volgens jou?
Normaal verwijzen mensen op twitter naar Jensen als "waarheidspreker"
Nee, maar veel fabrieken zijn wel gewoon open. Het 1.5 meter beleid slaat nergens op als de meeste besmettingen door aerosol besmet raken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat voor beleid of alternatieven zou de regering volgens jou moeten geven? De regering kan niet miljoenen Nederlandse ondernemingen gaan runnen.
Wie pleit voor een jarenlange lockdown hier?quote:
Bedankt voor de waarschuwing, ik ga niet kijken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:49 schreef Momo het volgende:
twitter:MinPres twitterde op vrijdag 01-05-2020 om 14:45:21Kijk vanaf 15.00 uur de persconferentie van premier Rutte over de #ministerraad live op Twitter, of via https://t.co/RIwgIxIH8z of https://t.co/XmW5tnMlOO https://t.co/5rrVNGLIRE reageer retweet
Volgens mij ben jij de enige die hier bevooroordeeld is. BNW is hier verderop.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:49 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer bronnen, doe je research en dan is veel meer info te vinden dan alleen die van de bevoordeelde mainstream media.
Research doen is naar vage website en vage youtube filmpjes kijken?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:49 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer bronnen, doe je research en dan is veel meer info te vinden dan alleen die van de bevoordeelde mainstream media.
Dat willen jullie toch als ik de berichten hier zo lees? Allemaal vanuit je pessimistische bubble geïndoctrineerd door de mainstream media.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie pleit voor een jarenlange lockdown hier?
Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:49 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik laat mij graag informeren, ook van anders denkende.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de enige die hier bevooroordeeld is. BNW is hier verderop.
Gaan we persoonlijk worden vader!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:50 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen.
Wie is jullie? Echt niemand wil dit - zelfs niet de meest voorzichtige users hier.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:50 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Dat willen jullie toch als ik de berichten hier zo lees? Allemaal vanuit je pessimistische bubble geïndoctrineerd door de mainstream media.
Jullie hier.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie is jullie? Echt niemand wil dit - zelfs niet de meest voorzichtige users hier.
quote:
Weet je in ieder geval de de Mac en Burgerking niet dichtgaan...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, al die jongeren die altijd uit eten gaan, die houden de economie wel draaiende
Voorlopig gaan er gelukkig meer stemmen op om te kijken of er een verband is. Het is ook aangevraagd bij Volksgezondheid en ook artsen willen dat er hier naar gekeken wordt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Pas maar op, straks krijg je de Farmers Defence Force achter je aan.
Wat zeur je dan over de mainstream media... Ik heb me hier meermaals kritisch uitgelaten over het gebrek aan nuance in de grote media, maar je kunt ze niet verwijten dat ze niet alle standpunten laten horen; van de keiharde lockdownbepleiters tot de mensen die gewoon weer naar buiten willen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:51 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik laat mij graag informeren, ook van anders denkende.
Welke organisaties mag ik dan wel vertrouwen een verdraaiende NOS? Moet ik het sensatie beluste rtl nieuws volgen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Research doen is naar vage website en vage youtube filmpjes kijken?
Ik lees en hoor dat toch echt te weinig. Het is allemaal vanuit het meest deprimerende standpunt vaak.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat zeur je dan over de mainstream media... Ik heb me hier meermaals kritisch uitgelaten over het gebrek aan nuance in de grote media, maar je kunt ze niet verwijten dat ze niet alle standpunten laten horen; van de keiharde lockdownbepleiters tot de mensen die gewoon weer naar buiten willen.
FOK!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:54 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Welke organisaties mag ik dan wel vertrouwen een verdraaiende NOS? Moet ik het sensatie beluste rtl nieuws volgen?
Geef dan ff aan wat geen vage websites zijn?
Eens!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:54 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik lees en hoor dat toch echt te weinig. Het is allemaal vanuit het meest deprimerende standpunt vaak.
Maar een standpunt is nog niet gelijk een onderbouwd feit. Feiten zijn sowieso moeilijk te geven mbt tot de toekomst van dit virus omdat we er neit bekend mee zijn. Virologen roepen al weken in de talkshows dat ze het ook niet weten. Toch bestaat het OMT enkel uit virologen die het moeten doen met modellen die helemaal niet zijn ge-ent op het coronavirus. toch wordt daar steeds mee gerekend en gezegd dat er een nieuwe piek komt als we weer "open" gaan. Ik zou graag willen weten op basis van welk feit dat ze deze uitspraken doen. Voorlopig blijkt in ieder geval dat het virus zich niet tegen laat houden door een lockdown.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat zeur je dan over de mainstream media... Ik heb me hier meermaals kritisch uitgelaten over het gebrek aan nuance in de grote media, maar je kunt ze niet verwijten dat ze niet alle standpunten laten horen; van de keiharde lockdownbepleiters tot de mensen die gewoon weer naar buiten willen.
Kranten als Volkskrant, NRC, Parool schrijven meestal wel kwalitatieve artikelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:54 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Welke organisaties mag ik dan wel vertrouwen een verdraaiende NOS? Moet ik het sensatie beluste rtl nieuws volgen?
Geef dan ff aan wat geen vage websites zijn?
Mee eens ja. Ze herkennen ook niet in hoe de situatie nog heel kritiek en ernstig is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, ik hoop dat iedereen - dus ook de mensen die voor snelle heropening/versoepeling zijn - zich realiseren dat het er voorlopig waarschijnlijk gewoon niet in zit. De politiek is voorzichtig en daar kun je het mee eens of oneens zijn, het is wel de realiteit.
Dan lees je echt niet goed. Of alleen maar de Telegraaf.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:54 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik lees en hoor dat toch echt te weinig. Het is allemaal vanuit het meest deprimerende standpunt vaak.
Niet alleen op de IC's, ook daarbuiten is de toestand kritiek.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens ja. Ze herkennen ook niet in hoe de situatie nog heel kritiek en ernstig is.
Oh we gaan de doelpalen verzettenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:43 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
16 gevallen in een gemeente als Baarle-Nassau is veel.
Gast, nou opzouten zeg.
Als er geen versoepeling komt is het hek van de dam. Period. De politiek is té voorzichtig en dat is allerminst noodzakelijk. Bangmakerij.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, ik hoop dat iedereen - dus ook de mensen die voor snelle heropening/versoepeling zijn - zich realiseren dat het er voorlopig waarschijnlijk gewoon niet in zit. De politiek is voorzichtig en daar kun je het mee eens of oneens zijn, het is wel de realiteit.
Waar haal je deze wijsheid vandaan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar een standpunt is nog niet gelijk een onderbouwd feit. Feiten zijn sowieso moeilijk te geven mbt tot de toekomst van dit virus omdat we er neit bekend mee zijn. Virologen roepen al weken in de talkshows dat ze het ook niet weten. Toch bestaat het OMT enkel uit virologen die het moeten doen met modellen die helemaal niet zijn ge-ent op het coronavirus. toch wordt daar steeds mee gerekend en gezegd dat er een nieuwe piek komt als we weer "open" gaan. Ik zou graag willen weten op basis van welk feit dat ze deze uitspraken doen. Voorlopig blijkt in ieder geval dat het virus zich niet tegen laat houden door een lockdown.
Op de ICs? Nee hoor. Gemiddelde bezetting nu. In 2018 was het veel erger.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens ja. Ze herkennen ook niet in hoe de situatie nog heel kritiek en ernstig is.
Het herkennen en erkennen van de situatie is niet alleen voorbehouden aan mensen die nog geen versoepeling willen hoor.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat gebeurt vaker...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef quirina het volgende:
https://www.iculture.nl/nieuws/officiele-nl-alert-app-datalek/
Lekker die Corona app downloaden straks.
Liggen al je gegevens zo openbaar Hahahahahaha.
Je verwacht dan rellen, opstand, anarchie? Doe normaal zeg.. ja er zullen zich best mensen gaan roeren maar het gros legt zich er simpelweg bij neer zoals het ook hoort.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Als er geen versoepeling komt is het hek van de dam. Period. De politiek is té voorzichtig en dat is allerminst noodzakelijk. Bangmakerij.
Ja dat ook, in verpleeghuizen en bejaardentehuizen is het ook aan het rammelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niet alleen op de IC's, ook daarbuiten is de toestand kritiek.
Nee hoor, wacht maar af. Dit wordt nog wel erger die opstand, die er nu al is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je verwacht dan rellen, opstand, anarchie? Doe normaal zeg.. ja er zullen zich best mensen gaan roeren maar het gros legt zich er simpelweg bij neer zoals het ook hoort.
Ik ga geen bronnen geven, je kunt zelf ook gewoon de grafieken bekijken en logisch verstand gebruiken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
En de modellen worden juist steeds beter gekalibreerd op het coronavirus.
Het OMT bestaat overigens zeker niet alleen uit virologen...
Potdomme, zal m'n huis vast gaan barricaderenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:01 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nee hoor, wacht maar af. Dit wordt nog wel erger die opstand, die er nu al is.
OK jij ziet volgens mjj gewoon graag je eigengedachte verspreid worden. Der halve dismiss je veel wat niet in het progressieve plaatje valt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Kranten als Volkskrant, NRC, Parool schrijven meestal wel kwalitatieve artikelen.
Wetenschappelijke artikelen (wel in het Engels) vind ik ook goede bronnen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Op de ICs? Nee hoor. Gemiddelde bezetting nu. In 2018 was het veel erger.
Ik vind dat iedereen die dit soort uitspraken doet verplicht is bovenaan hun post een waarschuwing moet plaatsen: Let op! Geschreven vanuit de onderbuik!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ga geen bronnen geven, je kunt zelf ook gewoon de grafieken bekijken en logisch verstand gebruiken.
Mensen die hun banen kwijt raken. Mensen die van deze hele ellende depri worden, een generatie schoolgaande jeugd die niet weten waar ze aan toe zijn en wat ze te wachten staat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:01 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat ook, in verpleeghuizen en bejaardentehuizen is het ook aan het rammelen.
Ga er maar vanuit dat die versoepelingen ruim voor 11 mei gaan komen. IMOquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Die jeugd is ook twee maanden niet naar school geweestquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mensen die hun banen kwijt raken. Mensen die van deze hele ellende depri worden, een generatie schoolgaande jeugd die niet weten waar ze aan toe zijn en wat ze te wachten staat.
Ja want wetenschappelijke artikelen zijn zo links! Als ik af en toe op geenstijl kijk voor de grap is het dan weer goed?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:02 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
OK jij ziet volgens mjj gewoon graag je eigengedachte verspreid worden. Der halve dismiss je veel wat niet in het progressieve plaatje valt.
Ik moet echt moeite doen om door de groene/anti zwarte piet/ik haat trump propagada te kijken geef ik eerlijk toe.
Je blijft dit roepen, maar volgens mij ben je echt aan wishful thinking aan het doen. Ja, her en der zie je al versoepeling voor beroepen die noodzakelijk(er) worden geacht. De rest blijft gewoon dicht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die versoepelingen ruim voor 11 mei gaan komen. IMO
Geen bangmakerij ,gewoon de verwachtingen niet al te rooskleurig voor laten doen dan ze daadwerkelijk zijn. Het kabinet probeert die verwachtingen dan ook te temperen, zodat de teleurstelling als ze de maatregelen verlengd gaan worden, niet al te groot zal zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Als er geen versoepeling komt is het hek van de dam. Period. De politiek is té voorzichtig en dat is allerminst noodzakelijk. Bangmakerij.
Vanochtend heb ik al een filmpje gepost van Maurice de Hond waarin hij in hele begrijpelijke taal in het Nederlands uitlegt waarom. Kan dat nog een keer doen als je dat wil?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen die dit soort uitspraken doet verplicht is bovenaan hun post een waarschuwing moet plaatsen: Let op! Geschreven vanuit de onderbuik!
Ook dat, dus het wordt wel druk bij psychiaters en psychologen waar ook vele mensen die depressief gaan worden van deze ellende. Echt een heel lange wachtlijsten voor dat ze geholpen worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mensen die hun banen kwijt raken. Mensen die van deze hele ellende depri worden, een generatie schoolgaande jeugd die niet weten waar ze aan toe zijn en wat ze te wachten staat.
Dat is weer zo'n amateuristische zolderkamer app. Beter dat er gebruik gemaakt gaat worden van de implementatie die Apple en Google momenteel ontwikkelt. Daar worden geen privacy gevoelige gegevens bijgehouden:quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef quirina het volgende:
https://www.iculture.nl/nieuws/officiele-nl-alert-app-datalek/
Lekker die Corona app downloaden straks.
Liggen al je gegevens zo openbaar Hahahahahaha.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was voor de crisis ook al gaande..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Echt een heel lange wachtlijsten voor dat ze geholpen worden.
Ook dat blijft een hardnekkig iets inderdaad. Veel facetten worden meegenomen in de besluiten die het kabinet op basis van het advies van het RIVM en het OMT maken. Allemaal mensen met veel ervaring en expertises.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
En de modellen worden juist steeds beter gekalibreerd op het coronavirus.
Het OMT bestaat overigens zeker niet alleen uit virologen...
Mensen denken geloof ik dat als je maar vaak genoeg roept dat er heel snel versoepelingen komen, dat die kans daarmee groter wordt, maar dat is natuurlijk niet zo. We zijn er gewoon nog niet aan toe.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je blijft dit roepen, maar volgens mij ben je echt aan wishful thinking aan het doen. Ja, her en der zie je al versoepeling voor beroepen die noodzakelijk(er) worden geacht. De rest blijft gewoon dicht.
Uiteraard gaan er versoepelingen komen. We zullen zien dat de basisscholen voor niets gesloten zijn en de middelbare school de logische vervolgstap is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die versoepelingen ruim voor 11 mei gaan komen. IMO
Dat hopen we allemaal, maar in hoeverre is dat het risico waard?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:06 schreef Questular het volgende:
Ik hoop echt dat er versoepelingen mogelijk zijn en dat ze, als ze er uiteindelijk komen, niet zorgen voor teveel nieuwe besmettingen.
Rellen zou ik zeker niet doen nee, ja als je het land naar de rand van de afgrond wil storten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je verwacht dan rellen, opstand, anarchie? Doe normaal zeg.. ja er zullen zich best mensen gaan roeren maar het gros legt zich er simpelweg bij neer zoals het ook hoort.
Helemaal niet? Ook niet een kapsalon die zich aan strikte regels houdt?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mensen denken geloof ik dat als je maar vaak genoeg roept dat er heel snel versoepelingen komen, dat die kans daarmee groter wordt, maar dat is natuurlijk niet zo. We zijn er gewoon nog niet aan toe.
Nou die kans is vrijwel nihil want als je te veel gaat versoepelen krijg je ook meer besmettingen op een dag en opnames.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:06 schreef Questular het volgende:
Ik hoop echt dat er versoepelingen mogelijk zijn en dat ze, als ze er uiteindelijk komen, niet zorgen voor teveel nieuwe besmettingen.
Wanneer gaat dat er komen? Voor wanneer moeten de maatregelen versoepeld worden volgens jou om een massale opstand te voorkomen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ah, je volgt die hobbyist. Dan is het mij duidelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vanochtend heb ik al een filmpje gepost van Maurice de Hond waarin hij in hele begrijpelijke taal in het Nederlands uitlegt waarom. Kan dat nog een keer doen als je dat wil?
Als de kapper netjes anderhalve meter afstand tot zijn klanten bewaart dan kan ie vast wel open, ja. Maar ik denk niet dat ie daar heel veel mee opschiet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Helemaal niet? Ook niet een kapsalon die zich aan strikte regels houdt?
Dat ze gewoon weer gaan verlengen was voor mij al duidelijk bij het praatje van de afgelopen verlenging. Ben het er niet mee eens, vind ze écht veel te bang overkomen (en dat slaat over naar de media en het volk), maar dat ze gewoon gaan verlengen is een given imo. Al gok ik dat mensen wel steeds meer lawaai gaan maken (en dan heb ik het niet eens over rellen - want dat is gewoon aso) als ze blijven verlengen met steeds lagere cijfers. Hoe meer Nederlanders in aanraking komen met de gevolgen van de economische crisis hoe meer druk er gaat zijn richting het kabinet. Niet dat ze zich daar ook maar iets van aantrekken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Hele enge wishfull thinking van zijn kant inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat er komen? Voor wanneer moeten de maatregelen versoepeld worden volgens jou om een massale opstand te voorkomen?
Waarom is dat wishfull thinking?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:09 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Hele enge wishfull thinking van zijn kant inderdaad.
Onze welvaart op het spel zetten omdat meneer het niet zint dat we de maatregelen hebben.
Ik had het over de uiterst linkse kranten die je aanhaalde.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want wetenschappelijke artikelen zijn zo links! Als ik af en toe op geenstijl kijk voor de grap is het dan weer goed?
Dat is alleen geen zekerheid. We kunnen ook niet bang in een hoekje blijven zitten; ooit moeten er stappen gemaakt worden die verder gaan dan wat scholen openen een paar weken na bekendmaking. Risico op een nieuwe piek is er altijd, maar misschien dat het niet doorgaan van evenementen al de meeste besmettingen voorkomt (i.c.m. zo min mogelijk mensen in het OV en geen disco/kroeg).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou die kans is vrijwel nihil want als je te veel gaat versoepelen krijg je ook meer besmettingen op een dag en opnames.
Wat is dan een goede krant om te lezen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:10 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ik had het over de uiterst linkse kranten die je aanhaalde.
Geenstijl heb ik weinig mee. Slappe hap.
Precies wat ik bedoel. Waarom zou ik de moeite nemen om dan een bron te plaatsen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, je volgt die hobbyist. Dan is het mij duidelijk.
Ik denk zelfs dat De Hond niet in de mond durft te nemen dat een lockdown geen effect heeft.
Enge gedachte van hem bedoel ik eigenlijk.quote:
Bouwbedrijven werken echt gewoon door.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:44 schreef influcted het volgende:
[..]
De kledingwinkels zijn inderdaad open maar veel winkels hanteren een max aantal personen per vierkante meter beleid. Dit zie ik terug in elke kledingzaak waar ik alle cijfers van doe. Daarnaast lijkt iedereen minder happig om daadwerkelijk naar die winkels te gaan. Webshops e.d maken wel furore, logischerwijs.
Bouwbedrijven - denk ook aan tegelzetters, keukenzetters etc die bij de mensen thuis moeten komen. Er is 0 beleid vanuit de regering gegeven of 0 alternatieven. Ben zelf ook van mening dat er veel meer mogelijk moet zijn dan dit generaliserende beleid om van alles op slot te gooien. (niet dat de bouwsector op slot zit maar er komen nagenoeg geen nieuwe opdrachten)
En terecht. De politiek moet echt niet gaan zwichten voor druk vanuit de samenleving - dat hebben ze al gedaan bij het sluiten van de scholen en dat bleek achteraf ook misschien totaal overbodig te zijn geweest. Maar daar hoor je hier verder niemand over, dat dat besluit - gevoed door de samenleving - voor flinke druk op werkende mensen en dus de economie heeft gezorgd de afgelopen 2 maanden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze gewoon weer gaan verlengen was voor mij al duidelijk bij het praatje van de afgelopen verlenging. Ben het er niet mee eens, vind ze écht veel te bang overkomen (en dat slaat over naar de media en het volk), maar dat ze gewoon gaan verlengen is een given imo. Al gok ik dat mensen wel steeds meer lawaai gaan maken (en dan heb ik het niet eens over rellen - want dat is gewoon aso) als ze blijven verlengen met steeds lagere cijfers. Hoe meer Nederlanders in aanraking komen met de gevolgen van de economische crisis hoe meer druk er gaat zijn richting het kabinet. Niet dat ze zich daar ook maar iets van aantrekken.
Ze hebben t nu vast even druk met de mondkapjes. Druk druk gekkenhuis. Reces komt er ook nog even tussen. Moeilijk moeilijk!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:10 schreef Questular het volgende:
Is de overheid eigenlijk ook bezig met een langdurige/permanente uitbreiding van het aantal IC plekken?
Misschien had ik duidelijker moeten zijn: heb je een gedegen goed onderbouwde bron? Van iemand met inhoudelijke expertise dus.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. Waarom zou ik de moeite nemen om dan een bron te plaatsen?
Er komt geen massale opstand.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat er komen? Voor wanneer moeten de maatregelen versoepeld worden volgens jou om een massale opstand te voorkomen?
Het betreft niet mijn wens maar logica.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Je blijft dit roepen, maar volgens mij ben je echt aan wishful thinking aan het doen. Ja, her en der zie je al versoepeling voor beroepen die noodzakelijk(er) worden geacht. De rest blijft gewoon dicht.
Na dit weekend bedoel je?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Dat blijft gewoon niet zo doorgaan, de boel gaat open met wat veIligheidsadviezen voor 60+, ik denk direct na het weekend. IMO
Dat zou ook betekenen dat we een gespleten maatschappij krijgen: 60- mag niet in contact komen met 60+quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft niet mijn wens maar logica.
Het is duidelijk in beeld dat mensen <60 nauwelijks enig risico lopen, het is dan volkomen bizar om in het gehele land iedereen onder <60 te gaan beperken, bedrijven failliet te laten gaan etc. Complete waanzin.
Dat blijft gewoon niet zo doorgaan, de boel gaat open met wat veIligheidsadviezen voor 60+, ik denk direct na het weekend. IMO
Je bedoeld een bron die aan jouw verwachting voldoet?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien had ik duidelijker moeten zijn: heb je een gedegen goed onderbouwde bron? Van iemand met inhoudelijke expertise dus.
Voor 20 mei sowieso.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toch niet weer in de zin van dat we wel beloond mogen worden omdat we de maatregelen zo goed opvolgen? Maatregelen die we steeds minder goed opvolgen, we steeds lakser in worden.quote:
Daar ga ik ook wel vanuit, maar ik ben benieuwd wat freaky40 denkt en op welk termijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Er komt geen massale opstand.
De meeste mensen leggen zich er gewoon bij neer.
Zo niet, dan volgen boetes. En meer boetes gaan wel volgen als mensen zich niet aan de 1,5 afstand houden, horeca bijna illegale speakeasies worden en dergelijke
Zo simpel is het.
Nee, een bron die gestaafd is op kennis van zaken. Niet van iemand die op zijn zolderkamer een secundaire data-analyse uitgevoerd heeft en nu denkt iets zinnigs te kunnen concluderen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je bedoeld een bron die aan jouw verwachting voldoet?
Zo simpel is het niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Er komt geen massale opstand.
De meeste mensen leggen zich er gewoon bij neer.
Zo niet, dan volgen boetes. En meer boetes gaan wel volgen als mensen zich niet aan de 1,5 afstand houden, horeca bijna illegale speakeasies worden en dergelijke
Zo simpel is het.
Je denkt toch niet dat de boomers bereid zijn in isolatie te gaan terwijl de jongeren redelijk normaal verder kunnen leven?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Het is duidelijk in beeld dat mensen <60 nauwelijks enig risico lopen, het is dan volkomen bizar om in het gehele land iedereen onder <60 te gaan beperken, bedrijven failliet te laten gaan etc. Complete waanzin.
Dus je wil iedereen boven 60 laten isoleren? Als degene woont met iemand onder 60 moeten ze dan ook apart geisoleerd worden in huis? Alle 60-plussers mogen ook niet meer naar kapper, supermarkt of buiten?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb anders ook wel genoeg egoisme van mijn generatie in de twintig en dertig gezien hoor.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat de boomers bereid zijn in isolatie te gaan terwijl de jongeren redelijk normaal verder kunnen leven?
Die generatie is zo egoïstisch
Kappers en horeca open in ieder geval.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En welke dingen worden dan versoepeld?
Horeca als in hele horeca zonder 1,5m afstand in acht te nemen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Kappers en horeca open in ieder geval.
In theorie lijkt het een goede maatregel vanwege de cijfers (daar kan ik me nog enigszins in vinden), maar in de praktijk zorgt het juist voor nóg meer problemen en kopzorgen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus je wil iedereen boven 60 laten isoleren? Als degene woont met iemand onder 60 moeten ze dan ook apart geisoleerd worden in huis? Alle 60-plussers mogen ook niet meer naar kapper, supermarkt of buiten?
Hoe zie je dat voor je? En dit tot er een vaccin is?
Niemand naar de kapper is blijkbaar het nieuwe normaalquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus je wil iedereen boven 60 laten isoleren? Als degene woont met iemand onder 60 moeten ze dan ook apart geisoleerd worden in huis? Alle 60-plussers mogen ook niet meer naar kapper, supermarkt of buiten?
Hoe zie je dat voor je? En dit tot er een vaccin is?
Ga maar uit van niet. Ik zou aan verwachtingsmanagement doen. Die gaan als laatste open.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Feed 'm nou niet...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Horeca als in hele horeca zonder 1,5m afstand in acht te nemen?
Horeca zeker niet (volledig).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Geen familie of vrienden die 60+ zijn?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Op de ICs? Nee hoor. Gemiddelde bezetting nu. In 2018 was het veel erger.
het zijn er ook best wel veel, 20% is 65 + dus 60+ zal nog wat hoger liggenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat de boomers bereid zijn in isolatie te gaan terwijl de jongeren redelijk normaal verder kunnen leven?
Daar ben ik het mee eens hoor. Ook dat de scholen onterecht zijn gesloten, maar dat heb ik altijd aangegeven. Kan je nooit met zekerheid zeggen natuurlijk, maar het is duidelijk dat ze dat besloten hebben omdat er druk was richting de overheid. Kijk, ik hoop van harte dat ze zelf logisch gaan redeneren en dat ze weer wat meer versoepelen, maar dat wil niet zeggen dat ik hoop dat ze puur akkoord gaan omdat de bevolking het wil. Ik wil dat ze het doen, omdat ze er zelf voor kiezen; uit eigen redenatie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En terecht. De politiek moet echt niet gaan zwichten voor druk vanuit de samenleving - dat hebben ze al gedaan bij het sluiten van de scholen en dat bleek achteraf ook misschien totaal overbodig te zijn geweest. Maar daar hoor je hier verder niemand over, dat dat besluit - gevoed door de samenleving - voor flinke druk op werkende mensen en dus de economie heeft gezorgd de afgelopen 2 maanden.
Dan is het ook hun eigen risico als ze zich niet laten isoleren. Meeste ouderen in mijn omgeving begrijpen echter de noodzaak niet eens....dat een groot deel van de maatschappij enorm word geraakt....vooral om de ouderen te beschermen. Vinden ze zelf onnodig. Niet automatisch het geval voor alle ouderen uiteraard.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet mag niet, risicogroepen moeten een beetje op hun hoede blijven, plaatsen waar niet voldoende afstand gehouden kan worden vermijden cq mondkapje dragen. IMOquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat zou ook betekenen dat we een gespleten maatschappij krijgen: 60- mag niet in contact komen met 60+
Als je inderdaad een heel grondig en efficiënt systeem weet op te zetten voor een indammingsfase (met behulp van testen, contact tracing en isoleren) dan zou je inderdaad met relatief weinig maatregelen de situatie uit kunnen zingen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:15 schreef Tijn het volgende:
Het mooiste zou zijn als het aantal besmettingen dusdanig ver kan worden teruggedrongen dat het RIVM en de GGD weer naar de eerste fase terug zou kunnen (indammen was dat toch?). Als er nog maar een handjevol gevallen zijn, kun je met grootschalig testen en contactonderzoek in principe veel zaken weer oppakken zonder dat je op een vaccin hoeft te wachten.
Uiteraard betekent dat dat iedereen die positief bevonden wordt in quarantaine moet en dat ook iedereen die het land binnenkomt getest moet worden, maar als dat betekent dat je er min of meer zeker van kunt zijn dat het virus niet meer vrij rondwaart onder de bevolking, is dat het wel waard lijkt me.
Iedereen die hier komt en ff komt melden dat de horeca wel helemaal zonder richtlijnen open moet kunnen vanaf volgende week trolt. Hoe dan ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe zijn brein werkt. Ik sta voorlopig versteld.
Klopt. Andere post had ik dat er nog bij gezet. Maar, de nieuwe opdrachten nemen ontzettend af of staan vast. De sector lijdt wel maar lang niet zo vergelijkbaar met de andere getroffen sectoren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bouwbedrijven werken echt gewoon door.
Ook tegelzetters en keukenzetters gaan gewoon naar de mensen thuis. Er wordt verzocht om afstand te houden en bijvoorbeeld niet meer dan 1 persoon in dezelfde ruimte als de persoon die werkt aanwezig te laten zijn, maar ze gaan gewoon door.
Probleem is dat als iedereen onder de 60 het normale leven op pakt, de besmettingsgraad weer exponentieel toe gaat nemen en er dus veel ziektegevallen bij komen die ook de economie ontwrichten en je loopt het risico dat de 60 plussers toch besmet raken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niemand naar de kapper is blijkbaar het nieuwe normaal
Maar alleen 60+ niet naar de kapper kan dan weer niet
Fysio en tandarts is weer geopend.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scholen dicht, fysio's kappers, tandartsen, zoveel is dicht.
Ik snap dat het niet zomaar van de ene op de andere dag geregeld is en ook wel wat voeten in de aarde heeft. Maar het positieve effect is niet gering natuurlijk. Het lijkt me best de moeite waard om even flink te investeren zodat op relatief korte termijn er weer wat perspectief kan ontstaan. Want of wachten op een vaccin nou zo slim is...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:22 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je inderdaad een heel grondig en efficiënt systeem weet op te zetten voor een indammingsfase (met behulp van testen, contact tracing en isoleren) dan zou je inderdaad met relatief weinig maatregelen de situatie uit kunnen zingen.
Maar we hebben wel gezien dat het RIVM en de GGD daar in februari helaas niet in zijn geslaagd. Hoewel ze het destijds wel probeerden in te dammen zonder dat er überhaupt maatregelen van kracht waren.
Maar om een goed systeem op te zetten heb je of een app nodig of je moet heel snel mensen gaan werven bij de GGD.
Die redenatie is nu: Volksgezondheid eerst, economie daarna. Zo lang men van de experts te horen krijgt dat we er nog (lang) niet zijn of dat de signalen van toenemende drukte en daarmee toenemende besmetting (ophoging R0) mee gewogen worden, zal dat in stand blijven.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens hoor. Ook dat de scholen onterecht zijn gesloten, maar dat heb ik altijd aangegeven. Kan je nooit met zekerheid zeggen natuurlijk, maar het is duidelijk dat ze dat besloten hebben omdat er druk was richting de overheid. Kijk, ik hoop van harte dat ze zelf logisch gaan redeneren en dat ze weer wat meer versoepelen, maar dat wil niet zeggen dat ik hoop dat ze puur akkoord gaan omdat de bevolking het wil. Ik wil dat ze het doen, omdat ze er zelf voor kiezen; uit eigen redenatie.
[..]
Je kunt als klant gewoon zelf je mondkapje regelen en de kapper kan dat ook. Van de overheid hoef je niks te verwachten op dat gebied.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:22 schreef Noek het volgende:
Kappers gaan open zodra er mondkapjes zijn maar we zijn daar gewoon niet heel goed in, in dingen regelen. Op sommige sociale werkplaatsen krijgen ze meer voor elkaar dan dit land. Zo’n The Office zijn we inmiddels.
Zonder economie ook geen volksgezondheidquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die redenatie is nu: Volksgezondheid eerst, economie daarna. Zo lang men van de experts te horen krijgt dat we er nog (lang) niet zijn of dat de signalen van toenemende drukte en daarmee toenemende besmetting (ophoging R0) mee gewogen worden, zal dat in stand blijven.
Zonder volksgezondheid ook geen economie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zonder economie ook geen volksgezondheid
Niet alle 60 plussers behoren tot de risicogroep. Je zou dan een onderscheid moeten maken tussen gezonde ouderen en die met onderliggende ziektes.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem is dat als iedereen onder de 60 het normale leven op pakt, de besmettingsgraad weer exponentieel toe gaat nemen en er dus veel ziektegevallen bij komen die ook de economie ontwrichten en je loopt het risico dat de 60 plussers toch besmet raken.
Jawel hoor, zij gaan het nl onderzoeken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:25 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Je kunt als klant gewoon zelf je mondkapje regelen en de kapper kan dat ook. Van de overheid hoef je niks te verwachten op dat gebied.
Je eigen verstand gebruiken. En er zoveel mogelijk meepakken denk ik. Ze zijn allemaal vooringenomen.quote:
Zo lang we geen vaccin hebben is dat ook de enige strategie met een kans van slagen. Maar dan moet het aantal besmettingen eerst veel verder omlaag ten opzichte van nu, en het aantal testen hard omhoog, want anders is zo'n contactonderzoek vrijwel onmogelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:15 schreef Tijn het volgende:
Het mooiste zou zijn als het aantal besmettingen dusdanig ver kan worden teruggedrongen dat het RIVM en de GGD weer naar de eerste fase terug zou kunnen (indammen was dat toch?). Als er nog maar een handjevol gevallen zijn, kun je met grootschalig testen en contactonderzoek in principe veel zaken weer oppakken zonder dat je op een vaccin hoeft te wachten.
Uiteraard betekent dat dat iedereen die positief bevonden wordt in quarantaine moet en dat ook iedereen die het land binnenkomt getest moet worden, maar als dat betekent dat je er min of meer zeker van kunt zijn dat het virus niet meer vrij rondwaart onder de bevolking, is dat het wel waard lijkt me.
Ik zit op dit moment als enige in een bijna volle trein met mondkapje op.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Jawel hoor, zij gaan het nl onderzoeken.
Ik heb dus hoge verwachtingen van dat onderzoek en dan blijkt straks dat de kappers open kunnen mits er mondkapjes zijn en dan moeten ze zelf gaan naaien en kantklossen. De overheid gaat dat nl als regel instellen, net als openbaar vervoer.
Trots op oe!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:29 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment als enige in een bijna volle trein met mondkapje op.
De kappers heel misschien. Horeca kun je echt nog schudden voorlopig.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Zou 60+ zich beter voelen wanneer iedereen thuis zit?quote:
Mijn dirty latina maid wordt gewoon doorbetaald , maar ik ben dan ook een ondernemer.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:07 schreef satecl het volgende:
[..]
Ja hoor. Waarom niet? In die situatie zit mijn vriendin. Kan het makkelijk hebben, deze 2 maanden lockdown. Maar evengoed lekker TOZO binnen harkenplus TOGS. En de schoonmaakster hoeft niet bij ons thuis te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |