Alles open gooien lijkt me wat overdreven als in die zin dat we evenementen dit jaar gewoon moeten vergeten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef JFlip het volgende:
Ok, stel je voor, je gooit alles weer open. Eind juni dreigt de IC weer vol te raken. Wat dan?
130 km/uur moet wel weer mogelijk zijn overdag, gezien de daling in de uitstoot/activiteit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad op dat zij eerst op vakantie moeten kunnen voordat we maatregelen versoepelen.
Een jaar lang knallen met 50 uur per week moet niet kunnen ofzo.
5000 doden in 2 maanden..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Over 365 dagen. Niet in 2 maanden.
Kunnen we niet collectief deze trol negeren, hij is flink bezig iedereen op de kast te jagen, wat hem aardig lukt (waarvoor mijn complimenten).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
De IC capaciteit kan dat niet aan, slimpie.
Dit is gewoon al zolang bekend.
Gewoon blijven doordrammen he, want de kapper moet open want mijn way or the highway, dat er dan vele doodgaan, vind ik niet zo belangrijk, aldus jou.
Horeca is de lul maar moet uiteindelijk deels open kunnen met wat regels en innovatief ondernenerschap.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:25 schreef influcted het volgende:
[..]
Zeker wel. Ik heb een groot scala aan cliënten in verschillende sectoren die het nu ook erg zwaar hebben.
Horeca - weten dat dit volledig stil ligt
Kledingzaken - daling van 40 á 50% omzet in veel gevallen
Kappers - dicht
Tandarts - gematigd open/enkel klachten
Bouwbedrijven/onderaannemers - grote afname in omzet, lastig percentueel aan te geven hoeveel.
Etc, etc.
Enkel bouwmarkten/supermarkten/bezorgdiensten draaien extreem goed en de supermarkt boom is al aan het afnemen.
En de IKEAquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee die zullen niet omvallen nee. Dus? De NLe economie bestaat uit alleen supermarkten?
Klopt. Wist je dat we nu nog niet eens op de helft zitten van de oversterfte aan griep in 2018?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Over 365 dagen. Niet in 2 maanden.
Klopt. Geen half miljoen.quote:Er gaan jaarlijks duizenden bedrijven failliet. Daar hoor ik jou ook niet over.
Denk je dat of heb je daar onderbouwing voor?quote:
Kom lekker met achterlijke getallen, koekwaus.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De mortaliteitscijfers:
[ afbeelding ]
Hoeveel denk jij eigenlijk? Een miljoen of zo?
Ja dat zei Rutte toch. Meer mensen op straat dus kans is groter dat mensen tegen elkaar opbotsen. Logisch toch, in mijn straat botsen voetgangers normaal altijd tegen elkaar op.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Alles open gooien lijkt me wat overdreven als in die zin dat we evenementen dit jaar gewoon moeten vergeten.
Maar op welk gegeven is het gebaseerd dat de IC vol loopt als we weer wat gaan ondernemen?
Dit zijn feitelijke cijfers. Jij komt met niets.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:34 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Kom lekker met achterlijke getallen, koekwaus.
Het is al gezegd: er zijn veel overlijdens in een korte tijdsspanne, waardoor de IC's dat niet uiteindelijk niet aan gaan kunnen.
Officiële gevallen. De werkelijke oversterfte zit daar waarschijnlijk al boven.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
Klopt. Wist je dat we nu nog niet eens op de helft zitten van de oversterfte aan griep in 2018?
En nu komen we mét strenge maatregelen aan datzelfde aantal.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
10.000 doden in 5 maanden zonder enkele maatregelen in 2018.
En dat is veel. Dan nog zijn er mensen die de realiteit ontkennen en denken dat we naar het oude normaal kunnen. Voorlopig kan je dat op je buik schrijven, hoe erg die teleurstelling ook is. Mensen zullen dat moeten erkennen, beter voor jezelf ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:35 schreef Momo het volgende:
16 nieuwe positieve testen in Baarle-Nassau sinds gisteren.
Zitten nog niet eens op de helft.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En nu komen we mét strenge maatregelen aan datzelfde aantal.
Het een sluit het ander niet uit. Het is heus (beperkt) mogekijk in veel gevallen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En dat is veel. Dan nog zijn er mensen die de realiteit ontkennen en denken dat we naar het oude normaal kunnen. Voorlopig kan je dat op je buik schrijven, hoe erg die teleurstelling ook is. Mensen zullen dat moeten erkennen, beter voor jezelf ook.
Je zou stoppen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En dat is veel. Dan nog zijn er mensen die de realiteit ontkennen en denken dat we naar het oude normaal kunnen. Voorlopig kan je dat op je buik schrijven, hoe erg die teleurstelling ook is. Mensen zullen dat moeten erkennen, beter voor jezelf ook.
Onofficiële cijfers zijn dan ook niet bekend volgens mij..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zitten nog niet eens op de helft.
Maar Rutte is een angsthaas. Die ziet altijd beren op de weg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:34 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja dat zei Rutte toch. Meer mensen op straat dus kans is groter dat mensen tegen elkaar opbotsen. Logisch toch, in mijn straat botsen voetgangers normaal altijd tegen elkaar op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |