Ja, en met die redenatie betaal ik het salaris van de premier...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Moet ik dit nu serieus gaan uitleggen? De kapper heeft inkomsten, daar betaalt die zijn personeel van, dat personeel betaald daar de huur van, hun eten, de kleding van hun kinderen, de stroom van het pand, de huur van het bedrijfspand etc etc etc
Eh jawel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dat hoor ik velen zeggen, al topics lang, sinds maart. Maar het is toch nog niet zo?
Doe dan niet zo tegenstrijdig steeds.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat loopt je nou te bazelen allemaal? In potentie is een kapsalon met 10-20 medewerkers een broedplaats voor snelle verspreiding van mens op mens.
Veel mensen hebben nog inkomen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee je kan geen boodschappen doen als je geen inkomsten meer hebt
Nee het komt door de combinatie. 1: door de lockdowns is enorm veel handel weggevallen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Wil je nu echt niet lezen, of lijkt het alleen maar zo?
Nogmaals voor de miljoenste keer, dat komt omdat het consumentenvertrouwen compleet weg is, niet omdat Ria de Kapper dicht is.
Ik ben er klaar mee hier. Geloof jij lekker maar wat je wil geloven, verstand van economie heb jij totaal niet. En dan met drogredenen reageren op iets waar je echt niks van begrijpt.
Succes ermee.
En dat klopt niet omdat?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en met die redenatie betaal ik het salaris van de premier...
Alleen als ik opeens overlijd merkt de premier daar niets van in zijn portemonnee.
Jij hebt het over supermarkten in je voorbeeld.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee die zullen niet omvallen nee. Dus? De NLe economie bestaat uit alleen supermarkten?
Blijft belangrijkquote:
Dan heb je geen kennis van zaken, voldoende grote kapsalons waar > 10 mensen tegelijk aan het werk zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doe dan niet zo tegenstrijdig steeds.
Veel kappers werken of alleen of met max 4 ofzo. Dat is geen broeinest.
Zeker wel. Ik heb een groot scala aan cliënten in verschillende sectoren die het nu ook erg zwaar hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dat hoor ik velen zeggen, al topics lang, sinds maart. Maar het is toch nog niet zo?
Het klopt wel, maar het is irrelevant. Dat sectoren met elkaar verweven zijn betekent niet dat het een kwestie van alles of niets is.quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
Als de kroeg open mag en de kapper niet ga ik niet naar de kroeg hoor.
Nee als 1 of 1.000 bedrijven failliet gaan dan is er niet zoveel aan het handje.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en met die redenatie betaal ik het salaris van de premier...
Alleen als ik opeens overlijd merkt de premier daar niets van in zijn portemonnee.
Begin vorige maand al 60% meer faillissementen:quote:Momenteel bevinden 622.780 bedrijven zich in de gevarenzone door de huidige coronacrisis, oftewel één bedrijf op vijf. "De gevolgen zijn dramatisch, zeker gezien de verwevenheid van onze economie."
(Ex nog lopende zaken).quote:in de eerste week van april zijn bijna 60 procent meer bedrijven failliet verklaard dan in diezelfde periode vorig jaar.
?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij hebt het over supermarkten in je voorbeeld.
Liever houden we idd nog zoveel mogelijk dicht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het klopt wel, maar het is irrelevant. Dat sectoren met elkaar verweven zijn betekent niet dat het een kwestie van alles of niets is.
We kunnen momenteel niet alles opengooien, maar moeten keuzes maken.
Ja hoor, natuurlijk. Het feit dat er in 3 weken meer dan 1300 mensen op de IC aan de beademing kwamen te liggen heeft daar natuurlijk helemaaaaal niets mee te maken... Allemaal door de overheid/media/[vulhierjescapegoatin] gecreerde angst..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het totale angst beeld is zelf gecreëerd door overheden.
Dat klinkt heel klein, maar er zijn in NL tegen de 30.000 kapperszaken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doe dan niet zo tegenstrijdig steeds.
Veel kappers werken of alleen of met max 4 ofzo. Dat is geen broeinest.
Die kapsalons waar de hele dag 15 Achmeds van 20 voor de deur hangen zijn witwas-toko's. Dat weet je toch wel mag ik hopen he?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je geen kennis van zaken, voldoende grote kapsalons waar > 10 mensen tegelijk aan het werk zijn.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je geen kennis van zaken, voldoende grote kapsalons waar > 10 mensen tegelijk aan het werk zijn.
Zie m'n reactie op BoerHagenees.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe zie je het voor je dat supermarkten om gaan vallen?
Heeft hij ook niet. Een kapper is heel belangrijk voor hem. Geen realiteitszin bij hem.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat verandert iets aan de situatie?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die kapsalons waar de hele dag 15 Achmeds van 20 voor de deur hangen zijn witwas-toko's. Dat weet je toch wel mag ik hopen he?
Alles weer dicht. En dan alles weer open. En zo lekker door jojo-en tot er een vaccin is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ok, stel je voor, je gooit alles weer open. Eind juni dreigt de IC weer vol te raken. Wat dan?
De overheid moet dat in perspectief plaatsen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja hoor, natuurlijk. Het feit dat er in 3 weken meer dan 1300 mensen op de IC aan de beademing kwamen te liggen heeft daar natuurlijk helemaaaaal niets mee te maken... Allemaal door de overheid/media/[vulhierjescapegoatin] gecreerde angst..
Ok, stel je voor, je gooit alles weer open. Eind juni dreigt de IC weer vol te raken. Wat dan?
Ja, en als er 1 of 1000 mensen ziek worden is er niet zoveel aan het handje.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee als 1 of 1.000 bedrijven failliet gaan dan is er niet zoveel aan het handje.
Als er een half miljoen omvallen wel: https://financieel-manage(...)-1-op-5-in-problemen
[..]
Begin vorige maand al 60% meer faillissementen:
[..]
(Ex nog lopende zaken).
Ik denk in elke middelgrote stad minimaal een handvol - zeker bij ketens.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Want ik leef niet in de echte wereld ofzo. Kom nou die mega kappers zijn er echt niet zoveel.
En wat als er geen vaccin komt? Tegen die tijd is er al niets meer over van de economie in het tempo als het nu gaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles weer dicht. En dan alles weer open. En zo lekker door jojo-en tot er een vaccin is.
Mijn inmiddels coupe vogelnest deelt die mening nietquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
De kappers zijn niet essentieel
Dat consumentenvertrouwen zal ook niet snel verbeteren zolang je deze maatregelen in stand houdt. Ik weet ook wel dat het niet opeens weer fantastisch gaat met de economie als je de samenleving weer open gooit, maar het zal in ieder geval beter zijn dan in de huidige situatie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mensen die nu nog steeds denken dat de economische malaise komt doordat 10% van de bedrijven stillleggen, en niet doordat wereldwijd het consumentenvertrouwen op een dieptepunt staat, die hebben echt geen idee hoe een economie nu echt werkt.
Als de maatregelen stopgezet zijn, dan is het niet opeens zo dat de economie op magische wijze weer normaal is. De huidige maatregelen doen daar niks voor.
Liever niet, of is dit bedoeld als hypothese?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles weer dicht. En dan alles weer open. En zo lekker door jojo-en tot er een vaccin is.
Totale onzin.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk in elke middelgrote stad minimaal een handvol - zeker bij ketens.
Prima toch, mondkapje voor en gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Dat klinkt heel klein, maar er zijn in NL tegen de 30.000 kapperszaken.
1.300 mensen. Dat zijn toch wel 0,007 % (7 duizendste procent) van de bevolking. Mijn god. Er blijft niemand over!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja hoor, natuurlijk. Het feit dat er in 3 weken meer dan 1300 mensen op de IC aan de beademing kwamen te liggen heeft daar natuurlijk helemaaaaal niets mee te maken... Allemaal door de overheid/media/[vulhierjescapegoatin] gecreerde angst..
Inderdaad een goede vraag. Er wordt nu gewed op immuniteit en een vaccin. Maar als die immuniteit een wassen neus blijkt en dat vaccin niet komt, is er volgens mij geen plan op dit moment.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En wat als er geen vaccin komt? Tegen die tijd is er al niets meer over van de economie in het tempo als het nu gaat.
Je moet niet verschillende locaties op gaan tellen hè.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk in elke middelgrote stad minimaal een handvol - zeker bij ketens.
Enkel bereikt doordat er maatregelen zijn doorgevoerd - potdomme wat zijn een hoop mensen hier halsstarrig zegquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
1.300 mensen. Dat zijn toch wel 0,007 % (7 duizendste procent) van de bevolking. Mijn god. Er blijft niemand over!
Je begint met 'Ik denk' en je vraagt mij om een bron?quote:
Nee en dat terwijl de mortaliteitscijfers ECHT niet extreem zijn. Verre van dat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad een goede vraag. Er wordt nu gewed op immuniteit en een vaccin. Maar als die immuniteit een wassen neus blijkt en dat vaccin niet komt, is er volgens mij geen plan op dit moment.
De IC capaciteit kan dat niet aan, slimpie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
1.300 mensen. Dat zijn toch wel 0,007 (7 duizendste procent) van de bevolking. Mijn god. Er blijft niemand over!
Ja, kom eens met een bron dan als je weer zo stellig moet zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je begint met 'Ik denk' en je vraagt mij om een bron?
Oh nee. Anders was het wel 1 honderdste procent geweest.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Enkel bereikt doordat er maatregelen zijn doorgevoerd - potdomme wat zijn een hoop mensen hier halsstarrig zeg
Dan wordt het een bende, de mensen die in principe niks te vrezen hebben tegen de kwetsbare mensen. Laten we hopen dat het niet zover komt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad een goede vraag. Er wordt nu gewed op immuniteit en een vaccin. Maar als die immuniteit een wassen neus blijkt en dat vaccin niet komt, is er volgens mij geen plan op dit moment.
Behalve dan dat die 0,007% niet gebaseerd is op de gehele bevolking, maar op de situatie waarin we nu zitten. Met heel weinig reisbewegingen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
1.300 mensen. Dat zijn toch wel 0,007 % (7 duizendste procent) van de bevolking. Mijn god. Er blijft niemand over!
Bron?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef BoerHagenees het volgende:
De IC capaciteit kan dat niet aan, slimpie.
Dit is gewoon al zolang bekend.
Er sterven jaarlijks 150.000 mensen in NL. Hoor ik niemand over janken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
De IC capaciteit kan dat niet aan, slimpie.
Dit is gewoon al zolang bekend.
Gewoon blijven doordrammen he, want de kapper moet open want mijn way or the highway, dat er dan vele doodgaan, vind ik niet zo belangrijk, aldus jou.
Waar baseer je dat cijfer op?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh nee. Anders was het wel 1 honderdste procent geweest.
Nogmaals: je gooit een nergens gebaseerde bewering de wereld in ('ik denk') en je vraagt mij om een bron?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, kom eens met een bron dan als je weer zo stellig moet zijn.
Over 365 dagen. Niet in 2 maanden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er sterven jaarlijks 150.000 mensen in NL. Hoor ik niemand over janken.
Papegaai gegeten?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals: je gooit een nergens gebaseerde bewering de wereld in ('ik denk') en je vraagt mij om een bron?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |