Je verwacht dan rellen, opstand, anarchie? Doe normaal zeg.. ja er zullen zich best mensen gaan roeren maar het gros legt zich er simpelweg bij neer zoals het ook hoort.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Als er geen versoepeling komt is het hek van de dam. Period. De politiek is té voorzichtig en dat is allerminst noodzakelijk. Bangmakerij.
Ja dat ook, in verpleeghuizen en bejaardentehuizen is het ook aan het rammelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niet alleen op de IC's, ook daarbuiten is de toestand kritiek.
Nee hoor, wacht maar af. Dit wordt nog wel erger die opstand, die er nu al is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je verwacht dan rellen, opstand, anarchie? Doe normaal zeg.. ja er zullen zich best mensen gaan roeren maar het gros legt zich er simpelweg bij neer zoals het ook hoort.
Ik ga geen bronnen geven, je kunt zelf ook gewoon de grafieken bekijken en logisch verstand gebruiken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
En de modellen worden juist steeds beter gekalibreerd op het coronavirus.
Het OMT bestaat overigens zeker niet alleen uit virologen...
Potdomme, zal m'n huis vast gaan barricaderenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:01 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nee hoor, wacht maar af. Dit wordt nog wel erger die opstand, die er nu al is.
OK jij ziet volgens mjj gewoon graag je eigengedachte verspreid worden. Der halve dismiss je veel wat niet in het progressieve plaatje valt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Kranten als Volkskrant, NRC, Parool schrijven meestal wel kwalitatieve artikelen.
Wetenschappelijke artikelen (wel in het Engels) vind ik ook goede bronnen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Op de ICs? Nee hoor. Gemiddelde bezetting nu. In 2018 was het veel erger.
Ik vind dat iedereen die dit soort uitspraken doet verplicht is bovenaan hun post een waarschuwing moet plaatsen: Let op! Geschreven vanuit de onderbuik!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ga geen bronnen geven, je kunt zelf ook gewoon de grafieken bekijken en logisch verstand gebruiken.
Mensen die hun banen kwijt raken. Mensen die van deze hele ellende depri worden, een generatie schoolgaande jeugd die niet weten waar ze aan toe zijn en wat ze te wachten staat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:01 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat ook, in verpleeghuizen en bejaardentehuizen is het ook aan het rammelen.
Ga er maar vanuit dat die versoepelingen ruim voor 11 mei gaan komen. IMOquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, ik hoop dat iedereen - dus ook de mensen die voor snelle heropening/versoepeling zijn - zich realiseren dat het er voorlopig waarschijnlijk gewoon niet in zit. De politiek is voorzichtig en daar kun je het mee eens of oneens zijn, het is wel de realiteit.
Die jeugd is ook twee maanden niet naar school geweestquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mensen die hun banen kwijt raken. Mensen die van deze hele ellende depri worden, een generatie schoolgaande jeugd die niet weten waar ze aan toe zijn en wat ze te wachten staat.
Ja want wetenschappelijke artikelen zijn zo links! Als ik af en toe op geenstijl kijk voor de grap is het dan weer goed?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:02 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
OK jij ziet volgens mjj gewoon graag je eigengedachte verspreid worden. Der halve dismiss je veel wat niet in het progressieve plaatje valt.
Ik moet echt moeite doen om door de groene/anti zwarte piet/ik haat trump propagada te kijken geef ik eerlijk toe.
Je blijft dit roepen, maar volgens mij ben je echt aan wishful thinking aan het doen. Ja, her en der zie je al versoepeling voor beroepen die noodzakelijk(er) worden geacht. De rest blijft gewoon dicht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die versoepelingen ruim voor 11 mei gaan komen. IMO
Geen bangmakerij ,gewoon de verwachtingen niet al te rooskleurig voor laten doen dan ze daadwerkelijk zijn. Het kabinet probeert die verwachtingen dan ook te temperen, zodat de teleurstelling als ze de maatregelen verlengd gaan worden, niet al te groot zal zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Als er geen versoepeling komt is het hek van de dam. Period. De politiek is té voorzichtig en dat is allerminst noodzakelijk. Bangmakerij.
Vanochtend heb ik al een filmpje gepost van Maurice de Hond waarin hij in hele begrijpelijke taal in het Nederlands uitlegt waarom. Kan dat nog een keer doen als je dat wil?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen die dit soort uitspraken doet verplicht is bovenaan hun post een waarschuwing moet plaatsen: Let op! Geschreven vanuit de onderbuik!
Ook dat, dus het wordt wel druk bij psychiaters en psychologen waar ook vele mensen die depressief gaan worden van deze ellende. Echt een heel lange wachtlijsten voor dat ze geholpen worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mensen die hun banen kwijt raken. Mensen die van deze hele ellende depri worden, een generatie schoolgaande jeugd die niet weten waar ze aan toe zijn en wat ze te wachten staat.
Dat is weer zo'n amateuristische zolderkamer app. Beter dat er gebruik gemaakt gaat worden van de implementatie die Apple en Google momenteel ontwikkelt. Daar worden geen privacy gevoelige gegevens bijgehouden:quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef quirina het volgende:
https://www.iculture.nl/nieuws/officiele-nl-alert-app-datalek/
Lekker die Corona app downloaden straks.
Liggen al je gegevens zo openbaar Hahahahahaha.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was voor de crisis ook al gaande..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Echt een heel lange wachtlijsten voor dat ze geholpen worden.
Ook dat blijft een hardnekkig iets inderdaad. Veel facetten worden meegenomen in de besluiten die het kabinet op basis van het advies van het RIVM en het OMT maken. Allemaal mensen met veel ervaring en expertises.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
En de modellen worden juist steeds beter gekalibreerd op het coronavirus.
Het OMT bestaat overigens zeker niet alleen uit virologen...
Mensen denken geloof ik dat als je maar vaak genoeg roept dat er heel snel versoepelingen komen, dat die kans daarmee groter wordt, maar dat is natuurlijk niet zo. We zijn er gewoon nog niet aan toe.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je blijft dit roepen, maar volgens mij ben je echt aan wishful thinking aan het doen. Ja, her en der zie je al versoepeling voor beroepen die noodzakelijk(er) worden geacht. De rest blijft gewoon dicht.
Uiteraard gaan er versoepelingen komen. We zullen zien dat de basisscholen voor niets gesloten zijn en de middelbare school de logische vervolgstap is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die versoepelingen ruim voor 11 mei gaan komen. IMO
Dat hopen we allemaal, maar in hoeverre is dat het risico waard?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:06 schreef Questular het volgende:
Ik hoop echt dat er versoepelingen mogelijk zijn en dat ze, als ze er uiteindelijk komen, niet zorgen voor teveel nieuwe besmettingen.
Rellen zou ik zeker niet doen nee, ja als je het land naar de rand van de afgrond wil storten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je verwacht dan rellen, opstand, anarchie? Doe normaal zeg.. ja er zullen zich best mensen gaan roeren maar het gros legt zich er simpelweg bij neer zoals het ook hoort.
Helemaal niet? Ook niet een kapsalon die zich aan strikte regels houdt?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mensen denken geloof ik dat als je maar vaak genoeg roept dat er heel snel versoepelingen komen, dat die kans daarmee groter wordt, maar dat is natuurlijk niet zo. We zijn er gewoon nog niet aan toe.
Nou die kans is vrijwel nihil want als je te veel gaat versoepelen krijg je ook meer besmettingen op een dag en opnames.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:06 schreef Questular het volgende:
Ik hoop echt dat er versoepelingen mogelijk zijn en dat ze, als ze er uiteindelijk komen, niet zorgen voor teveel nieuwe besmettingen.
Wanneer gaat dat er komen? Voor wanneer moeten de maatregelen versoepeld worden volgens jou om een massale opstand te voorkomen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ah, je volgt die hobbyist. Dan is het mij duidelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vanochtend heb ik al een filmpje gepost van Maurice de Hond waarin hij in hele begrijpelijke taal in het Nederlands uitlegt waarom. Kan dat nog een keer doen als je dat wil?
Als de kapper netjes anderhalve meter afstand tot zijn klanten bewaart dan kan ie vast wel open, ja. Maar ik denk niet dat ie daar heel veel mee opschiet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Helemaal niet? Ook niet een kapsalon die zich aan strikte regels houdt?
Dat ze gewoon weer gaan verlengen was voor mij al duidelijk bij het praatje van de afgelopen verlenging. Ben het er niet mee eens, vind ze écht veel te bang overkomen (en dat slaat over naar de media en het volk), maar dat ze gewoon gaan verlengen is een given imo. Al gok ik dat mensen wel steeds meer lawaai gaan maken (en dan heb ik het niet eens over rellen - want dat is gewoon aso) als ze blijven verlengen met steeds lagere cijfers. Hoe meer Nederlanders in aanraking komen met de gevolgen van de economische crisis hoe meer druk er gaat zijn richting het kabinet. Niet dat ze zich daar ook maar iets van aantrekken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, ik hoop dat iedereen - dus ook de mensen die voor snelle heropening/versoepeling zijn - zich realiseren dat het er voorlopig waarschijnlijk gewoon niet in zit. De politiek is voorzichtig en daar kun je het mee eens of oneens zijn, het is wel de realiteit.
Hele enge wishfull thinking van zijn kant inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat er komen? Voor wanneer moeten de maatregelen versoepeld worden volgens jou om een massale opstand te voorkomen?
Waarom is dat wishfull thinking?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:09 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Hele enge wishfull thinking van zijn kant inderdaad.
Onze welvaart op het spel zetten omdat meneer het niet zint dat we de maatregelen hebben.
Ik had het over de uiterst linkse kranten die je aanhaalde.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want wetenschappelijke artikelen zijn zo links! Als ik af en toe op geenstijl kijk voor de grap is het dan weer goed?
Dat is alleen geen zekerheid. We kunnen ook niet bang in een hoekje blijven zitten; ooit moeten er stappen gemaakt worden die verder gaan dan wat scholen openen een paar weken na bekendmaking. Risico op een nieuwe piek is er altijd, maar misschien dat het niet doorgaan van evenementen al de meeste besmettingen voorkomt (i.c.m. zo min mogelijk mensen in het OV en geen disco/kroeg).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou die kans is vrijwel nihil want als je te veel gaat versoepelen krijg je ook meer besmettingen op een dag en opnames.
Wat is dan een goede krant om te lezen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:10 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ik had het over de uiterst linkse kranten die je aanhaalde.
Geenstijl heb ik weinig mee. Slappe hap.
Precies wat ik bedoel. Waarom zou ik de moeite nemen om dan een bron te plaatsen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, je volgt die hobbyist. Dan is het mij duidelijk.
Ik denk zelfs dat De Hond niet in de mond durft te nemen dat een lockdown geen effect heeft.
Enge gedachte van hem bedoel ik eigenlijk.quote:
Bouwbedrijven werken echt gewoon door.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:44 schreef influcted het volgende:
[..]
De kledingwinkels zijn inderdaad open maar veel winkels hanteren een max aantal personen per vierkante meter beleid. Dit zie ik terug in elke kledingzaak waar ik alle cijfers van doe. Daarnaast lijkt iedereen minder happig om daadwerkelijk naar die winkels te gaan. Webshops e.d maken wel furore, logischerwijs.
Bouwbedrijven - denk ook aan tegelzetters, keukenzetters etc die bij de mensen thuis moeten komen. Er is 0 beleid vanuit de regering gegeven of 0 alternatieven. Ben zelf ook van mening dat er veel meer mogelijk moet zijn dan dit generaliserende beleid om van alles op slot te gooien. (niet dat de bouwsector op slot zit maar er komen nagenoeg geen nieuwe opdrachten)
En terecht. De politiek moet echt niet gaan zwichten voor druk vanuit de samenleving - dat hebben ze al gedaan bij het sluiten van de scholen en dat bleek achteraf ook misschien totaal overbodig te zijn geweest. Maar daar hoor je hier verder niemand over, dat dat besluit - gevoed door de samenleving - voor flinke druk op werkende mensen en dus de economie heeft gezorgd de afgelopen 2 maanden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze gewoon weer gaan verlengen was voor mij al duidelijk bij het praatje van de afgelopen verlenging. Ben het er niet mee eens, vind ze écht veel te bang overkomen (en dat slaat over naar de media en het volk), maar dat ze gewoon gaan verlengen is een given imo. Al gok ik dat mensen wel steeds meer lawaai gaan maken (en dan heb ik het niet eens over rellen - want dat is gewoon aso) als ze blijven verlengen met steeds lagere cijfers. Hoe meer Nederlanders in aanraking komen met de gevolgen van de economische crisis hoe meer druk er gaat zijn richting het kabinet. Niet dat ze zich daar ook maar iets van aantrekken.
Ze hebben t nu vast even druk met de mondkapjes. Druk druk gekkenhuis. Reces komt er ook nog even tussen. Moeilijk moeilijk!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:10 schreef Questular het volgende:
Is de overheid eigenlijk ook bezig met een langdurige/permanente uitbreiding van het aantal IC plekken?
Misschien had ik duidelijker moeten zijn: heb je een gedegen goed onderbouwde bron? Van iemand met inhoudelijke expertise dus.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. Waarom zou ik de moeite nemen om dan een bron te plaatsen?
Er komt geen massale opstand.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat er komen? Voor wanneer moeten de maatregelen versoepeld worden volgens jou om een massale opstand te voorkomen?
Het betreft niet mijn wens maar logica.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Je blijft dit roepen, maar volgens mij ben je echt aan wishful thinking aan het doen. Ja, her en der zie je al versoepeling voor beroepen die noodzakelijk(er) worden geacht. De rest blijft gewoon dicht.
Na dit weekend bedoel je?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Dat blijft gewoon niet zo doorgaan, de boel gaat open met wat veIligheidsadviezen voor 60+, ik denk direct na het weekend. IMO
Dat zou ook betekenen dat we een gespleten maatschappij krijgen: 60- mag niet in contact komen met 60+quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft niet mijn wens maar logica.
Het is duidelijk in beeld dat mensen <60 nauwelijks enig risico lopen, het is dan volkomen bizar om in het gehele land iedereen onder <60 te gaan beperken, bedrijven failliet te laten gaan etc. Complete waanzin.
Dat blijft gewoon niet zo doorgaan, de boel gaat open met wat veIligheidsadviezen voor 60+, ik denk direct na het weekend. IMO
Je bedoeld een bron die aan jouw verwachting voldoet?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien had ik duidelijker moeten zijn: heb je een gedegen goed onderbouwde bron? Van iemand met inhoudelijke expertise dus.
Voor 20 mei sowieso.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toch niet weer in de zin van dat we wel beloond mogen worden omdat we de maatregelen zo goed opvolgen? Maatregelen die we steeds minder goed opvolgen, we steeds lakser in worden.quote:
Daar ga ik ook wel vanuit, maar ik ben benieuwd wat freaky40 denkt en op welk termijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Er komt geen massale opstand.
De meeste mensen leggen zich er gewoon bij neer.
Zo niet, dan volgen boetes. En meer boetes gaan wel volgen als mensen zich niet aan de 1,5 afstand houden, horeca bijna illegale speakeasies worden en dergelijke
Zo simpel is het.
Nee, een bron die gestaafd is op kennis van zaken. Niet van iemand die op zijn zolderkamer een secundaire data-analyse uitgevoerd heeft en nu denkt iets zinnigs te kunnen concluderen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je bedoeld een bron die aan jouw verwachting voldoet?
Zo simpel is het niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Er komt geen massale opstand.
De meeste mensen leggen zich er gewoon bij neer.
Zo niet, dan volgen boetes. En meer boetes gaan wel volgen als mensen zich niet aan de 1,5 afstand houden, horeca bijna illegale speakeasies worden en dergelijke
Zo simpel is het.
Je denkt toch niet dat de boomers bereid zijn in isolatie te gaan terwijl de jongeren redelijk normaal verder kunnen leven?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Het is duidelijk in beeld dat mensen <60 nauwelijks enig risico lopen, het is dan volkomen bizar om in het gehele land iedereen onder <60 te gaan beperken, bedrijven failliet te laten gaan etc. Complete waanzin.
Dus je wil iedereen boven 60 laten isoleren? Als degene woont met iemand onder 60 moeten ze dan ook apart geisoleerd worden in huis? Alle 60-plussers mogen ook niet meer naar kapper, supermarkt of buiten?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb anders ook wel genoeg egoisme van mijn generatie in de twintig en dertig gezien hoor.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat de boomers bereid zijn in isolatie te gaan terwijl de jongeren redelijk normaal verder kunnen leven?
Die generatie is zo egoïstisch
Kappers en horeca open in ieder geval.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En welke dingen worden dan versoepeld?
Horeca als in hele horeca zonder 1,5m afstand in acht te nemen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Kappers en horeca open in ieder geval.
In theorie lijkt het een goede maatregel vanwege de cijfers (daar kan ik me nog enigszins in vinden), maar in de praktijk zorgt het juist voor nóg meer problemen en kopzorgen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus je wil iedereen boven 60 laten isoleren? Als degene woont met iemand onder 60 moeten ze dan ook apart geisoleerd worden in huis? Alle 60-plussers mogen ook niet meer naar kapper, supermarkt of buiten?
Hoe zie je dat voor je? En dit tot er een vaccin is?
Niemand naar de kapper is blijkbaar het nieuwe normaalquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus je wil iedereen boven 60 laten isoleren? Als degene woont met iemand onder 60 moeten ze dan ook apart geisoleerd worden in huis? Alle 60-plussers mogen ook niet meer naar kapper, supermarkt of buiten?
Hoe zie je dat voor je? En dit tot er een vaccin is?
Ga maar uit van niet. Ik zou aan verwachtingsmanagement doen. Die gaan als laatste open.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Feed 'm nou niet...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Horeca als in hele horeca zonder 1,5m afstand in acht te nemen?
Horeca zeker niet (volledig).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Geen familie of vrienden die 60+ zijn?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Op de ICs? Nee hoor. Gemiddelde bezetting nu. In 2018 was het veel erger.
het zijn er ook best wel veel, 20% is 65 + dus 60+ zal nog wat hoger liggenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat de boomers bereid zijn in isolatie te gaan terwijl de jongeren redelijk normaal verder kunnen leven?
Daar ben ik het mee eens hoor. Ook dat de scholen onterecht zijn gesloten, maar dat heb ik altijd aangegeven. Kan je nooit met zekerheid zeggen natuurlijk, maar het is duidelijk dat ze dat besloten hebben omdat er druk was richting de overheid. Kijk, ik hoop van harte dat ze zelf logisch gaan redeneren en dat ze weer wat meer versoepelen, maar dat wil niet zeggen dat ik hoop dat ze puur akkoord gaan omdat de bevolking het wil. Ik wil dat ze het doen, omdat ze er zelf voor kiezen; uit eigen redenatie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En terecht. De politiek moet echt niet gaan zwichten voor druk vanuit de samenleving - dat hebben ze al gedaan bij het sluiten van de scholen en dat bleek achteraf ook misschien totaal overbodig te zijn geweest. Maar daar hoor je hier verder niemand over, dat dat besluit - gevoed door de samenleving - voor flinke druk op werkende mensen en dus de economie heeft gezorgd de afgelopen 2 maanden.
Dan is het ook hun eigen risico als ze zich niet laten isoleren. Meeste ouderen in mijn omgeving begrijpen echter de noodzaak niet eens....dat een groot deel van de maatschappij enorm word geraakt....vooral om de ouderen te beschermen. Vinden ze zelf onnodig. Niet automatisch het geval voor alle ouderen uiteraard.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet mag niet, risicogroepen moeten een beetje op hun hoede blijven, plaatsen waar niet voldoende afstand gehouden kan worden vermijden cq mondkapje dragen. IMOquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat zou ook betekenen dat we een gespleten maatschappij krijgen: 60- mag niet in contact komen met 60+
Als je inderdaad een heel grondig en efficiënt systeem weet op te zetten voor een indammingsfase (met behulp van testen, contact tracing en isoleren) dan zou je inderdaad met relatief weinig maatregelen de situatie uit kunnen zingen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:15 schreef Tijn het volgende:
Het mooiste zou zijn als het aantal besmettingen dusdanig ver kan worden teruggedrongen dat het RIVM en de GGD weer naar de eerste fase terug zou kunnen (indammen was dat toch?). Als er nog maar een handjevol gevallen zijn, kun je met grootschalig testen en contactonderzoek in principe veel zaken weer oppakken zonder dat je op een vaccin hoeft te wachten.
Uiteraard betekent dat dat iedereen die positief bevonden wordt in quarantaine moet en dat ook iedereen die het land binnenkomt getest moet worden, maar als dat betekent dat je er min of meer zeker van kunt zijn dat het virus niet meer vrij rondwaart onder de bevolking, is dat het wel waard lijkt me.
Iedereen die hier komt en ff komt melden dat de horeca wel helemaal zonder richtlijnen open moet kunnen vanaf volgende week trolt. Hoe dan ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe zijn brein werkt. Ik sta voorlopig versteld.
Klopt. Andere post had ik dat er nog bij gezet. Maar, de nieuwe opdrachten nemen ontzettend af of staan vast. De sector lijdt wel maar lang niet zo vergelijkbaar met de andere getroffen sectoren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bouwbedrijven werken echt gewoon door.
Ook tegelzetters en keukenzetters gaan gewoon naar de mensen thuis. Er wordt verzocht om afstand te houden en bijvoorbeeld niet meer dan 1 persoon in dezelfde ruimte als de persoon die werkt aanwezig te laten zijn, maar ze gaan gewoon door.
Probleem is dat als iedereen onder de 60 het normale leven op pakt, de besmettingsgraad weer exponentieel toe gaat nemen en er dus veel ziektegevallen bij komen die ook de economie ontwrichten en je loopt het risico dat de 60 plussers toch besmet raken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niemand naar de kapper is blijkbaar het nieuwe normaal
Maar alleen 60+ niet naar de kapper kan dan weer niet
Fysio en tandarts is weer geopend.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scholen dicht, fysio's kappers, tandartsen, zoveel is dicht.
Ik snap dat het niet zomaar van de ene op de andere dag geregeld is en ook wel wat voeten in de aarde heeft. Maar het positieve effect is niet gering natuurlijk. Het lijkt me best de moeite waard om even flink te investeren zodat op relatief korte termijn er weer wat perspectief kan ontstaan. Want of wachten op een vaccin nou zo slim is...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:22 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je inderdaad een heel grondig en efficiënt systeem weet op te zetten voor een indammingsfase (met behulp van testen, contact tracing en isoleren) dan zou je inderdaad met relatief weinig maatregelen de situatie uit kunnen zingen.
Maar we hebben wel gezien dat het RIVM en de GGD daar in februari helaas niet in zijn geslaagd. Hoewel ze het destijds wel probeerden in te dammen zonder dat er überhaupt maatregelen van kracht waren.
Maar om een goed systeem op te zetten heb je of een app nodig of je moet heel snel mensen gaan werven bij de GGD.
Die redenatie is nu: Volksgezondheid eerst, economie daarna. Zo lang men van de experts te horen krijgt dat we er nog (lang) niet zijn of dat de signalen van toenemende drukte en daarmee toenemende besmetting (ophoging R0) mee gewogen worden, zal dat in stand blijven.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens hoor. Ook dat de scholen onterecht zijn gesloten, maar dat heb ik altijd aangegeven. Kan je nooit met zekerheid zeggen natuurlijk, maar het is duidelijk dat ze dat besloten hebben omdat er druk was richting de overheid. Kijk, ik hoop van harte dat ze zelf logisch gaan redeneren en dat ze weer wat meer versoepelen, maar dat wil niet zeggen dat ik hoop dat ze puur akkoord gaan omdat de bevolking het wil. Ik wil dat ze het doen, omdat ze er zelf voor kiezen; uit eigen redenatie.
[..]
Je kunt als klant gewoon zelf je mondkapje regelen en de kapper kan dat ook. Van de overheid hoef je niks te verwachten op dat gebied.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:22 schreef Noek het volgende:
Kappers gaan open zodra er mondkapjes zijn maar we zijn daar gewoon niet heel goed in, in dingen regelen. Op sommige sociale werkplaatsen krijgen ze meer voor elkaar dan dit land. Zo’n The Office zijn we inmiddels.
Zonder economie ook geen volksgezondheidquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die redenatie is nu: Volksgezondheid eerst, economie daarna. Zo lang men van de experts te horen krijgt dat we er nog (lang) niet zijn of dat de signalen van toenemende drukte en daarmee toenemende besmetting (ophoging R0) mee gewogen worden, zal dat in stand blijven.
Zonder volksgezondheid ook geen economie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zonder economie ook geen volksgezondheid
Niet alle 60 plussers behoren tot de risicogroep. Je zou dan een onderscheid moeten maken tussen gezonde ouderen en die met onderliggende ziektes.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem is dat als iedereen onder de 60 het normale leven op pakt, de besmettingsgraad weer exponentieel toe gaat nemen en er dus veel ziektegevallen bij komen die ook de economie ontwrichten en je loopt het risico dat de 60 plussers toch besmet raken.
Jawel hoor, zij gaan het nl onderzoeken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:25 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Je kunt als klant gewoon zelf je mondkapje regelen en de kapper kan dat ook. Van de overheid hoef je niks te verwachten op dat gebied.
Je eigen verstand gebruiken. En er zoveel mogelijk meepakken denk ik. Ze zijn allemaal vooringenomen.quote:
Zo lang we geen vaccin hebben is dat ook de enige strategie met een kans van slagen. Maar dan moet het aantal besmettingen eerst veel verder omlaag ten opzichte van nu, en het aantal testen hard omhoog, want anders is zo'n contactonderzoek vrijwel onmogelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:15 schreef Tijn het volgende:
Het mooiste zou zijn als het aantal besmettingen dusdanig ver kan worden teruggedrongen dat het RIVM en de GGD weer naar de eerste fase terug zou kunnen (indammen was dat toch?). Als er nog maar een handjevol gevallen zijn, kun je met grootschalig testen en contactonderzoek in principe veel zaken weer oppakken zonder dat je op een vaccin hoeft te wachten.
Uiteraard betekent dat dat iedereen die positief bevonden wordt in quarantaine moet en dat ook iedereen die het land binnenkomt getest moet worden, maar als dat betekent dat je er min of meer zeker van kunt zijn dat het virus niet meer vrij rondwaart onder de bevolking, is dat het wel waard lijkt me.
Ik zit op dit moment als enige in een bijna volle trein met mondkapje op.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Jawel hoor, zij gaan het nl onderzoeken.
Ik heb dus hoge verwachtingen van dat onderzoek en dan blijkt straks dat de kappers open kunnen mits er mondkapjes zijn en dan moeten ze zelf gaan naaien en kantklossen. De overheid gaat dat nl als regel instellen, net als openbaar vervoer.
Trots op oe!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:29 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment als enige in een bijna volle trein met mondkapje op.
De kappers heel misschien. Horeca kun je echt nog schudden voorlopig.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |