abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192891848
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Mensen denken geloof ik dat als je maar vaak genoeg roept dat er heel snel versoepelingen komen, dat die kans daarmee groter wordt, maar dat is natuurlijk niet zo. We zijn er gewoon nog niet aan toe.
Helemaal niet? Ook niet een kapsalon die zich aan strikte regels houdt?
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:07:55 #227
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192891850
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:06 schreef Questular het volgende:
Ik hoop echt dat er versoepelingen mogelijk zijn en dat ze, als ze er uiteindelijk komen, niet zorgen voor teveel nieuwe besmettingen.
Nou die kans is vrijwel nihil want als je te veel gaat versoepelen krijg je ook meer besmettingen op een dag en opnames.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:08:03 #228
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192891853
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Als er geen versoepeling komt is het hek van de dam. Period. De politiek is té voorzichtig en dat is allerminst noodzakelijk. Bangmakerij.
Wanneer gaat dat er komen? Voor wanneer moeten de maatregelen versoepeld worden volgens jou om een massale opstand te voorkomen?
pi_192891861
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vanochtend heb ik al een filmpje gepost van Maurice de Hond waarin hij in hele begrijpelijke taal in het Nederlands uitlegt waarom. Kan dat nog een keer doen als je dat wil?
Ah, je volgt die hobbyist. Dan is het mij duidelijk.

Ik denk zelfs dat De Hond niet in de mond durft te nemen dat een lockdown geen effect heeft.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:08:53 #230
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192891869
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:07 schreef Questular het volgende:

[..]

Helemaal niet? Ook niet een kapsalon die zich aan strikte regels houdt?
Als de kapper netjes anderhalve meter afstand tot zijn klanten bewaart dan kan ie vast wel open, ja. Maar ik denk niet dat ie daar heel veel mee opschiet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192891874
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, ik hoop dat iedereen - dus ook de mensen die voor snelle heropening/versoepeling zijn - zich realiseren dat het er voorlopig waarschijnlijk gewoon niet in zit. De politiek is voorzichtig en daar kun je het mee eens of oneens zijn, het is wel de realiteit.
Dat ze gewoon weer gaan verlengen was voor mij al duidelijk bij het praatje van de afgelopen verlenging. Ben het er niet mee eens, vind ze écht veel te bang overkomen (en dat slaat over naar de media en het volk), maar dat ze gewoon gaan verlengen is een given imo. Al gok ik dat mensen wel steeds meer lawaai gaan maken (en dan heb ik het niet eens over rellen - want dat is gewoon aso) als ze blijven verlengen met steeds lagere cijfers. Hoe meer Nederlanders in aanraking komen met de gevolgen van de economische crisis hoe meer druk er gaat zijn richting het kabinet. Niet dat ze zich daar ook maar iets van aantrekken.

Het zal overigens al helpen als ze eens met een goed exit-plan zouden komen. Dat we weten waar we naar toe werken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2020 15:12:18 ]
pi_192891887
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wanneer gaat dat er komen? Voor wanneer moeten de maatregelen versoepeld worden volgens jou om een massale opstand te voorkomen?
Hele enge wishfull thinking van zijn kant inderdaad.
Onze welvaart op het spel zetten omdat meneer het niet zint dat we de maatregelen hebben.
pi_192891894
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:09 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Hele enge wishfull thinking van zijn kant inderdaad.
Onze welvaart op het spel zetten omdat meneer het niet zint dat we de maatregelen hebben.
Waarom is dat wishfull thinking?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192891899
Is de overheid eigenlijk ook bezig met een langdurige/permanente uitbreiding van het aantal IC plekken?
pi_192891903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Ja want wetenschappelijke artikelen zijn zo links! Als ik af en toe op geenstijl kijk voor de grap is het dan weer goed?
Ik had het over de uiterst linkse kranten die je aanhaalde.

Geenstijl heb ik weinig mee. Slappe hap.
pi_192891905
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:07 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nou die kans is vrijwel nihil want als je te veel gaat versoepelen krijg je ook meer besmettingen op een dag en opnames.
Dat is alleen geen zekerheid. We kunnen ook niet bang in een hoekje blijven zitten; ooit moeten er stappen gemaakt worden die verder gaan dan wat scholen openen een paar weken na bekendmaking. Risico op een nieuwe piek is er altijd, maar misschien dat het niet doorgaan van evenementen al de meeste besmettingen voorkomt (i.c.m. zo min mogelijk mensen in het OV en geen disco/kroeg).
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 mei 2020 @ 15:11:05 #237
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192891912
God die vragen weer bij de persco.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:11:20 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192891923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:10 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ik had het over de uiterst linkse kranten die je aanhaalde.

Geenstijl heb ik weinig mee. Slappe hap.
Wat is dan een goede krant om te lezen?
pi_192891924
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ah, je volgt die hobbyist. Dan is het mij duidelijk.

Ik denk zelfs dat De Hond niet in de mond durft te nemen dat een lockdown geen effect heeft.
Precies wat ik bedoel. Waarom zou ik de moeite nemen om dan een bron te plaatsen?
pi_192891926
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom is dat wishfull thinking?
Enge gedachte van hem bedoel ik eigenlijk.
Excuus, verkeerd gebruik van wishfull thinking inderdaad.
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 15:11:41 #241
5428 crew  miss_sly
pi_192891931
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:44 schreef influcted het volgende:

[..]

De kledingwinkels zijn inderdaad open maar veel winkels hanteren een max aantal personen per vierkante meter beleid. Dit zie ik terug in elke kledingzaak waar ik alle cijfers van doe. Daarnaast lijkt iedereen minder happig om daadwerkelijk naar die winkels te gaan. Webshops e.d maken wel furore, logischerwijs.

Bouwbedrijven - denk ook aan tegelzetters, keukenzetters etc die bij de mensen thuis moeten komen. Er is 0 beleid vanuit de regering gegeven of 0 alternatieven. Ben zelf ook van mening dat er veel meer mogelijk moet zijn dan dit generaliserende beleid om van alles op slot te gooien. (niet dat de bouwsector op slot zit maar er komen nagenoeg geen nieuwe opdrachten)
Bouwbedrijven werken echt gewoon door.
Ook tegelzetters en keukenzetters gaan gewoon naar de mensen thuis. Er wordt verzocht om afstand te houden en bijvoorbeeld niet meer dan 1 persoon in dezelfde ruimte als de persoon die werkt aanwezig te laten zijn, maar ze gaan gewoon door.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192891954
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat ze gewoon weer gaan verlengen was voor mij al duidelijk bij het praatje van de afgelopen verlenging. Ben het er niet mee eens, vind ze écht veel te bang overkomen (en dat slaat over naar de media en het volk), maar dat ze gewoon gaan verlengen is een given imo. Al gok ik dat mensen wel steeds meer lawaai gaan maken (en dan heb ik het niet eens over rellen - want dat is gewoon aso) als ze blijven verlengen met steeds lagere cijfers. Hoe meer Nederlanders in aanraking komen met de gevolgen van de economische crisis hoe meer druk er gaat zijn richting het kabinet. Niet dat ze zich daar ook maar iets van aantrekken.
En terecht. De politiek moet echt niet gaan zwichten voor druk vanuit de samenleving - dat hebben ze al gedaan bij het sluiten van de scholen en dat bleek achteraf ook misschien totaal overbodig te zijn geweest. Maar daar hoor je hier verder niemand over, dat dat besluit - gevoed door de samenleving - voor flinke druk op werkende mensen en dus de economie heeft gezorgd de afgelopen 2 maanden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192891955
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:10 schreef Questular het volgende:
Is de overheid eigenlijk ook bezig met een langdurige/permanente uitbreiding van het aantal IC plekken?
Ze hebben t nu vast even druk met de mondkapjes. Druk druk gekkenhuis. Reces komt er ook nog even tussen. Moeilijk moeilijk!
Go hard or go home
pi_192891970
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoel. Waarom zou ik de moeite nemen om dan een bron te plaatsen?
Misschien had ik duidelijker moeten zijn: heb je een gedegen goed onderbouwde bron? Van iemand met inhoudelijke expertise dus.
pi_192891972
quote:

[..]

Er komt geen massale opstand.
De meeste mensen leggen zich er gewoon bij neer.
Zo niet, dan volgen boetes. En meer boetes gaan wel volgen als mensen zich niet aan de 1,5 afstand houden, horeca bijna illegale speakeasies worden en dergelijke
Zo simpel is het.
pi_192891974
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:

Je blijft dit roepen, maar volgens mij ben je echt aan wishful thinking aan het doen. Ja, her en der zie je al versoepeling voor beroepen die noodzakelijk(er) worden geacht. De rest blijft gewoon dicht.
Het betreft niet mijn wens maar logica.

Het is duidelijk in beeld dat mensen <60 nauwelijks enig risico lopen, het is dan volkomen bizar om in het gehele land iedereen onder <60 te gaan beperken, bedrijven failliet te laten gaan etc. Complete waanzin.

Dat blijft gewoon niet zo doorgaan, de boel gaat open met wat veIligheidsadviezen voor 60+, ik denk direct na het weekend. IMO
pi_192891984
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:

[..]

Dat blijft gewoon niet zo doorgaan, de boel gaat open met wat veIligheidsadviezen voor 60+, ik denk direct na het weekend. IMO
Na dit weekend bedoel je?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192891985
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:

[..]

Het betreft niet mijn wens maar logica.

Het is duidelijk in beeld dat mensen <60 nauwelijks enig risico lopen, het is dan volkomen bizar om in het gehele land iedereen onder <60 te gaan beperken, bedrijven failliet te laten gaan etc. Complete waanzin.

Dat zou ook betekenen dat we een gespleten maatschappij krijgen: 60- mag niet in contact komen met 60+
pi_192891989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien had ik duidelijker moeten zijn: heb je een gedegen goed onderbouwde bron? Van iemand met inhoudelijke expertise dus.
Je bedoeld een bron die aan jouw verwachting voldoet?
pi_192891999
quote:

[..]

Voor 20 mei sowieso.
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')