Je verwacht dan rellen, opstand, anarchie? Doe normaal zeg.. ja er zullen zich best mensen gaan roeren maar het gros legt zich er simpelweg bij neer zoals het ook hoort.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Als er geen versoepeling komt is het hek van de dam. Period. De politiek is té voorzichtig en dat is allerminst noodzakelijk. Bangmakerij.
Ja dat ook, in verpleeghuizen en bejaardentehuizen is het ook aan het rammelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niet alleen op de IC's, ook daarbuiten is de toestand kritiek.
Nee hoor, wacht maar af. Dit wordt nog wel erger die opstand, die er nu al is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je verwacht dan rellen, opstand, anarchie? Doe normaal zeg.. ja er zullen zich best mensen gaan roeren maar het gros legt zich er simpelweg bij neer zoals het ook hoort.
Ik ga geen bronnen geven, je kunt zelf ook gewoon de grafieken bekijken en logisch verstand gebruiken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
En de modellen worden juist steeds beter gekalibreerd op het coronavirus.
Het OMT bestaat overigens zeker niet alleen uit virologen...
Potdomme, zal m'n huis vast gaan barricaderenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:01 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nee hoor, wacht maar af. Dit wordt nog wel erger die opstand, die er nu al is.
OK jij ziet volgens mjj gewoon graag je eigengedachte verspreid worden. Der halve dismiss je veel wat niet in het progressieve plaatje valt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Kranten als Volkskrant, NRC, Parool schrijven meestal wel kwalitatieve artikelen.
Wetenschappelijke artikelen (wel in het Engels) vind ik ook goede bronnen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Op de ICs? Nee hoor. Gemiddelde bezetting nu. In 2018 was het veel erger.
Ik vind dat iedereen die dit soort uitspraken doet verplicht is bovenaan hun post een waarschuwing moet plaatsen: Let op! Geschreven vanuit de onderbuik!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ga geen bronnen geven, je kunt zelf ook gewoon de grafieken bekijken en logisch verstand gebruiken.
Mensen die hun banen kwijt raken. Mensen die van deze hele ellende depri worden, een generatie schoolgaande jeugd die niet weten waar ze aan toe zijn en wat ze te wachten staat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:01 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat ook, in verpleeghuizen en bejaardentehuizen is het ook aan het rammelen.
Ga er maar vanuit dat die versoepelingen ruim voor 11 mei gaan komen. IMOquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, ik hoop dat iedereen - dus ook de mensen die voor snelle heropening/versoepeling zijn - zich realiseren dat het er voorlopig waarschijnlijk gewoon niet in zit. De politiek is voorzichtig en daar kun je het mee eens of oneens zijn, het is wel de realiteit.
Die jeugd is ook twee maanden niet naar school geweestquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mensen die hun banen kwijt raken. Mensen die van deze hele ellende depri worden, een generatie schoolgaande jeugd die niet weten waar ze aan toe zijn en wat ze te wachten staat.
Ja want wetenschappelijke artikelen zijn zo links! Als ik af en toe op geenstijl kijk voor de grap is het dan weer goed?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:02 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
OK jij ziet volgens mjj gewoon graag je eigengedachte verspreid worden. Der halve dismiss je veel wat niet in het progressieve plaatje valt.
Ik moet echt moeite doen om door de groene/anti zwarte piet/ik haat trump propagada te kijken geef ik eerlijk toe.
Je blijft dit roepen, maar volgens mij ben je echt aan wishful thinking aan het doen. Ja, her en der zie je al versoepeling voor beroepen die noodzakelijk(er) worden geacht. De rest blijft gewoon dicht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die versoepelingen ruim voor 11 mei gaan komen. IMO
Geen bangmakerij ,gewoon de verwachtingen niet al te rooskleurig voor laten doen dan ze daadwerkelijk zijn. Het kabinet probeert die verwachtingen dan ook te temperen, zodat de teleurstelling als ze de maatregelen verlengd gaan worden, niet al te groot zal zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Als er geen versoepeling komt is het hek van de dam. Period. De politiek is té voorzichtig en dat is allerminst noodzakelijk. Bangmakerij.
Vanochtend heb ik al een filmpje gepost van Maurice de Hond waarin hij in hele begrijpelijke taal in het Nederlands uitlegt waarom. Kan dat nog een keer doen als je dat wil?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen die dit soort uitspraken doet verplicht is bovenaan hun post een waarschuwing moet plaatsen: Let op! Geschreven vanuit de onderbuik!
Ook dat, dus het wordt wel druk bij psychiaters en psychologen waar ook vele mensen die depressief gaan worden van deze ellende. Echt een heel lange wachtlijsten voor dat ze geholpen worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mensen die hun banen kwijt raken. Mensen die van deze hele ellende depri worden, een generatie schoolgaande jeugd die niet weten waar ze aan toe zijn en wat ze te wachten staat.
Dat is weer zo'n amateuristische zolderkamer app. Beter dat er gebruik gemaakt gaat worden van de implementatie die Apple en Google momenteel ontwikkelt. Daar worden geen privacy gevoelige gegevens bijgehouden:quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:59 schreef quirina het volgende:
https://www.iculture.nl/nieuws/officiele-nl-alert-app-datalek/
Lekker die Corona app downloaden straks.
Liggen al je gegevens zo openbaar Hahahahahaha.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was voor de crisis ook al gaande..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Echt een heel lange wachtlijsten voor dat ze geholpen worden.
Ook dat blijft een hardnekkig iets inderdaad. Veel facetten worden meegenomen in de besluiten die het kabinet op basis van het advies van het RIVM en het OMT maken. Allemaal mensen met veel ervaring en expertises.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
En de modellen worden juist steeds beter gekalibreerd op het coronavirus.
Het OMT bestaat overigens zeker niet alleen uit virologen...
Mensen denken geloof ik dat als je maar vaak genoeg roept dat er heel snel versoepelingen komen, dat die kans daarmee groter wordt, maar dat is natuurlijk niet zo. We zijn er gewoon nog niet aan toe.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je blijft dit roepen, maar volgens mij ben je echt aan wishful thinking aan het doen. Ja, her en der zie je al versoepeling voor beroepen die noodzakelijk(er) worden geacht. De rest blijft gewoon dicht.
Uiteraard gaan er versoepelingen komen. We zullen zien dat de basisscholen voor niets gesloten zijn en de middelbare school de logische vervolgstap is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die versoepelingen ruim voor 11 mei gaan komen. IMO
Dat hopen we allemaal, maar in hoeverre is dat het risico waard?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:06 schreef Questular het volgende:
Ik hoop echt dat er versoepelingen mogelijk zijn en dat ze, als ze er uiteindelijk komen, niet zorgen voor teveel nieuwe besmettingen.
Rellen zou ik zeker niet doen nee, ja als je het land naar de rand van de afgrond wil storten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je verwacht dan rellen, opstand, anarchie? Doe normaal zeg.. ja er zullen zich best mensen gaan roeren maar het gros legt zich er simpelweg bij neer zoals het ook hoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |