abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192892133
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:

Kans is afgerond denk ik 0.
We gaan het zien.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:22:42 #277
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192892139
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:15 schreef Tijn het volgende:
Het mooiste zou zijn als het aantal besmettingen dusdanig ver kan worden teruggedrongen dat het RIVM en de GGD weer naar de eerste fase terug zou kunnen (indammen was dat toch?). Als er nog maar een handjevol gevallen zijn, kun je met grootschalig testen en contactonderzoek in principe veel zaken weer oppakken zonder dat je op een vaccin hoeft te wachten.

Uiteraard betekent dat dat iedereen die positief bevonden wordt in quarantaine moet en dat ook iedereen die het land binnenkomt getest moet worden, maar als dat betekent dat je er min of meer zeker van kunt zijn dat het virus niet meer vrij rondwaart onder de bevolking, is dat het wel waard lijkt me.
Als je inderdaad een heel grondig en efficiënt systeem weet op te zetten voor een indammingsfase (met behulp van testen, contact tracing en isoleren) dan zou je inderdaad met relatief weinig maatregelen de situatie uit kunnen zingen.

Maar we hebben wel gezien dat het RIVM en de GGD daar in februari helaas niet in zijn geslaagd. Hoewel ze het destijds wel probeerden in te dammen zonder dat er überhaupt maatregelen van kracht waren.

Maar om een goed systeem op te zetten heb je of een app nodig of je moet heel snel mensen gaan werven bij de GGD.
pi_192892141
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd hoe zijn brein werkt. Ik sta voorlopig versteld.
Iedereen die hier komt en ff komt melden dat de horeca wel helemaal zonder richtlijnen open moet kunnen vanaf volgende week trolt. Hoe dan ook.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192892142
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bouwbedrijven werken echt gewoon door.
Ook tegelzetters en keukenzetters gaan gewoon naar de mensen thuis. Er wordt verzocht om afstand te houden en bijvoorbeeld niet meer dan 1 persoon in dezelfde ruimte als de persoon die werkt aanwezig te laten zijn, maar ze gaan gewoon door.
Klopt. Andere post had ik dat er nog bij gezet. Maar, de nieuwe opdrachten nemen ontzettend af of staan vast. De sector lijdt wel maar lang niet zo vergelijkbaar met de andere getroffen sectoren.
pi_192892146
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Niemand naar de kapper is blijkbaar het nieuwe normaal

Maar alleen 60+ niet naar de kapper kan dan weer niet

8)7
Probleem is dat als iedereen onder de 60 het normale leven op pakt, de besmettingsgraad weer exponentieel toe gaat nemen en er dus veel ziektegevallen bij komen die ook de economie ontwrichten en je loopt het risico dat de 60 plussers toch besmet raken.
pi_192892152
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Scholen dicht, fysio's kappers, tandartsen, zoveel is dicht.
Fysio en tandarts is weer geopend.

Alsof dat veel toevoegt aan de economie is maar de vraag.

Schijnbaar is 90% van de economie de kroeg als ik de aandacht van de berichtgeving moet geloven. :')
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:24:22 #282
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_192892163
Haha hoe Rutte reageert op de vraag over Trump.
AFCA!
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:24:30 #283
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192892166
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:22 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Als je inderdaad een heel grondig en efficiënt systeem weet op te zetten voor een indammingsfase (met behulp van testen, contact tracing en isoleren) dan zou je inderdaad met relatief weinig maatregelen de situatie uit kunnen zingen.

Maar we hebben wel gezien dat het RIVM en de GGD daar in februari helaas niet in zijn geslaagd. Hoewel ze het destijds wel probeerden in te dammen zonder dat er überhaupt maatregelen van kracht waren.

Maar om een goed systeem op te zetten heb je of een app nodig of je moet heel snel mensen gaan werven bij de GGD.
Ik snap dat het niet zomaar van de ene op de andere dag geregeld is en ook wel wat voeten in de aarde heeft. Maar het positieve effect is niet gering natuurlijk. Het lijkt me best de moeite waard om even flink te investeren zodat op relatief korte termijn er weer wat perspectief kan ontstaan. Want of wachten op een vaccin nou zo slim is...
pi_192892174
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens hoor. Ook dat de scholen onterecht zijn gesloten, maar dat heb ik altijd aangegeven. Kan je nooit met zekerheid zeggen natuurlijk, maar het is duidelijk dat ze dat besloten hebben omdat er druk was richting de overheid. Kijk, ik hoop van harte dat ze zelf logisch gaan redeneren en dat ze weer wat meer versoepelen, maar dat wil niet zeggen dat ik hoop dat ze puur akkoord gaan omdat de bevolking het wil. Ik wil dat ze het doen, omdat ze er zelf voor kiezen; uit eigen redenatie.
[..]

Die redenatie is nu: Volksgezondheid eerst, economie daarna. Zo lang men van de experts te horen krijgt dat we er nog (lang) niet zijn of dat de signalen van toenemende drukte en daarmee toenemende besmetting (ophoging R0) mee gewogen worden, zal dat in stand blijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192892191
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:22 schreef Noek het volgende:
Kappers gaan open zodra er mondkapjes zijn maar we zijn daar gewoon niet heel goed in, in dingen regelen. Op sommige sociale werkplaatsen krijgen ze meer voor elkaar dan dit land. Zo’n The Office zijn we inmiddels. :D
Je kunt als klant gewoon zelf je mondkapje regelen en de kapper kan dat ook. Van de overheid hoef je niks te verwachten op dat gebied.
Leipe shit ouwe
pi_192892193
Hm, hij zegt wel vaak: "het ligt niet aan mij. Het ligt aan het virus."

Alsof het virus maatregelen neemt.
pi_192892205
Die vragen :')
pi_192892211
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die redenatie is nu: Volksgezondheid eerst, economie daarna. Zo lang men van de experts te horen krijgt dat we er nog (lang) niet zijn of dat de signalen van toenemende drukte en daarmee toenemende besmetting (ophoging R0) mee gewogen worden, zal dat in stand blijven.
Zonder economie ook geen volksgezondheid
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_192892226
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:26 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zonder economie ook geen volksgezondheid
Zonder volksgezondheid ook geen economie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192892230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Probleem is dat als iedereen onder de 60 het normale leven op pakt, de besmettingsgraad weer exponentieel toe gaat nemen en er dus veel ziektegevallen bij komen die ook de economie ontwrichten en je loopt het risico dat de 60 plussers toch besmet raken.
Niet alle 60 plussers behoren tot de risicogroep. Je zou dan een onderscheid moeten maken tussen gezonde ouderen en die met onderliggende ziektes.
Leipe shit ouwe
pi_192892232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:26 schreef Wereldgozer het volgende:
Die vragen :')
Zitten prima vragen tussen over o.a. mondkapjes en het OMT.
pi_192892233
DICTATUUR
pi_192892237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:25 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Je kunt als klant gewoon zelf je mondkapje regelen en de kapper kan dat ook. Van de overheid hoef je niks te verwachten op dat gebied.
Jawel hoor, zij gaan het nl onderzoeken.
Ik heb dus hoge verwachtingen van dat onderzoek en dan blijkt straks dat de kappers open kunnen mits er mondkapjes zijn en dan moeten ze zelf gaan naaien en kantklossen. De overheid gaat dat nl als regel instellen, net als openbaar vervoer.
Go hard or go home
pi_192892240
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Wat is dan een goede krant om te lezen?
Je eigen verstand gebruiken. En er zoveel mogelijk meepakken denk ik. Ze zijn allemaal vooringenomen.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:29:27 #295
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192892253
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:15 schreef Tijn het volgende:
Het mooiste zou zijn als het aantal besmettingen dusdanig ver kan worden teruggedrongen dat het RIVM en de GGD weer naar de eerste fase terug zou kunnen (indammen was dat toch?). Als er nog maar een handjevol gevallen zijn, kun je met grootschalig testen en contactonderzoek in principe veel zaken weer oppakken zonder dat je op een vaccin hoeft te wachten.

Uiteraard betekent dat dat iedereen die positief bevonden wordt in quarantaine moet en dat ook iedereen die het land binnenkomt getest moet worden, maar als dat betekent dat je er min of meer zeker van kunt zijn dat het virus niet meer vrij rondwaart onder de bevolking, is dat het wel waard lijkt me.
Zo lang we geen vaccin hebben is dat ook de enige strategie met een kans van slagen. Maar dan moet het aantal besmettingen eerst veel verder omlaag ten opzichte van nu, en het aantal testen hard omhoog, want anders is zo'n contactonderzoek vrijwel onmogelijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192892258
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Jawel hoor, zij gaan het nl onderzoeken.
Ik heb dus hoge verwachtingen van dat onderzoek en dan blijkt straks dat de kappers open kunnen mits er mondkapjes zijn en dan moeten ze zelf gaan naaien en kantklossen. De overheid gaat dat nl als regel instellen, net als openbaar vervoer.
Ik zit op dit moment als enige in een bijna volle trein met mondkapje op. :')
pi_192892259
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Horeca zeker niet (volledig).
Wacht maar af.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192892262
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:29 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik zit op dit moment als enige in een bijna volle trein met mondkapje op. :')
Trots op oe!
Go hard or go home
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:30:18 #299
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192892263
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Kappers en horeca open in ieder geval.
De kappers heel misschien. Horeca kun je echt nog schudden voorlopig.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192892265
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:20 schreef Momo het volgende:

Geen familie of vrienden die 60+ zijn?
Zou 60+ zich beter voelen wanneer iedereen thuis zit?
Is het een soort van gedeelde smart situatie?

Hoe gaat het land dat financieel opbrengen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')