Toch niet weer in de zin van dat we wel beloond mogen worden omdat we de maatregelen zo goed opvolgen? Maatregelen die we steeds minder goed opvolgen, we steeds lakser in worden.quote:
Daar ga ik ook wel vanuit, maar ik ben benieuwd wat freaky40 denkt en op welk termijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Er komt geen massale opstand.
De meeste mensen leggen zich er gewoon bij neer.
Zo niet, dan volgen boetes. En meer boetes gaan wel volgen als mensen zich niet aan de 1,5 afstand houden, horeca bijna illegale speakeasies worden en dergelijke
Zo simpel is het.
Nee, een bron die gestaafd is op kennis van zaken. Niet van iemand die op zijn zolderkamer een secundaire data-analyse uitgevoerd heeft en nu denkt iets zinnigs te kunnen concluderen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je bedoeld een bron die aan jouw verwachting voldoet?
Zo simpel is het niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Er komt geen massale opstand.
De meeste mensen leggen zich er gewoon bij neer.
Zo niet, dan volgen boetes. En meer boetes gaan wel volgen als mensen zich niet aan de 1,5 afstand houden, horeca bijna illegale speakeasies worden en dergelijke
Zo simpel is het.
Je denkt toch niet dat de boomers bereid zijn in isolatie te gaan terwijl de jongeren redelijk normaal verder kunnen leven?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft niet mijn wens maar logica.
Het is duidelijk in beeld dat mensen <60 nauwelijks enig risico lopen, het is dan volkomen bizar om in het gehele land iedereen onder <60 te gaan beperken, bedrijven failliet te laten gaan etc. Complete waanzin.
Dat blijft gewoon niet zo doorgaan, de boel gaat open met wat veIligheidsadviezen voor 60+, ik denk direct na het weekend. IMO
Dus je wil iedereen boven 60 laten isoleren? Als degene woont met iemand onder 60 moeten ze dan ook apart geisoleerd worden in huis? Alle 60-plussers mogen ook niet meer naar kapper, supermarkt of buiten?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Het is duidelijk in beeld dat mensen <60 nauwelijks enig risico lopen, het is dan volkomen bizar om in het gehele land iedereen onder <60 te gaan beperken, bedrijven failliet te laten gaan etc. Complete waanzin.
Dat blijft gewoon niet zo doorgaan, de boel gaat open met wat veIligheidsadviezen voor 60+, ik denk direct na het weekend. IMO
Ik heb anders ook wel genoeg egoisme van mijn generatie in de twintig en dertig gezien hoor.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat de boomers bereid zijn in isolatie te gaan terwijl de jongeren redelijk normaal verder kunnen leven?
Die generatie is zo egoïstisch
Kappers en horeca open in ieder geval.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En welke dingen worden dan versoepeld?
Horeca als in hele horeca zonder 1,5m afstand in acht te nemen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Kappers en horeca open in ieder geval.
In theorie lijkt het een goede maatregel vanwege de cijfers (daar kan ik me nog enigszins in vinden), maar in de praktijk zorgt het juist voor nóg meer problemen en kopzorgen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus je wil iedereen boven 60 laten isoleren? Als degene woont met iemand onder 60 moeten ze dan ook apart geisoleerd worden in huis? Alle 60-plussers mogen ook niet meer naar kapper, supermarkt of buiten?
Hoe zie je dat voor je? En dit tot er een vaccin is?
Niemand naar de kapper is blijkbaar het nieuwe normaalquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus je wil iedereen boven 60 laten isoleren? Als degene woont met iemand onder 60 moeten ze dan ook apart geisoleerd worden in huis? Alle 60-plussers mogen ook niet meer naar kapper, supermarkt of buiten?
Hoe zie je dat voor je? En dit tot er een vaccin is?
Ga maar uit van niet. Ik zou aan verwachtingsmanagement doen. Die gaan als laatste open.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Feed 'm nou niet...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Horeca als in hele horeca zonder 1,5m afstand in acht te nemen?
Horeca zeker niet (volledig).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Geen familie of vrienden die 60+ zijn?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Op de ICs? Nee hoor. Gemiddelde bezetting nu. In 2018 was het veel erger.
het zijn er ook best wel veel, 20% is 65 + dus 60+ zal nog wat hoger liggenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat de boomers bereid zijn in isolatie te gaan terwijl de jongeren redelijk normaal verder kunnen leven?
Daar ben ik het mee eens hoor. Ook dat de scholen onterecht zijn gesloten, maar dat heb ik altijd aangegeven. Kan je nooit met zekerheid zeggen natuurlijk, maar het is duidelijk dat ze dat besloten hebben omdat er druk was richting de overheid. Kijk, ik hoop van harte dat ze zelf logisch gaan redeneren en dat ze weer wat meer versoepelen, maar dat wil niet zeggen dat ik hoop dat ze puur akkoord gaan omdat de bevolking het wil. Ik wil dat ze het doen, omdat ze er zelf voor kiezen; uit eigen redenatie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En terecht. De politiek moet echt niet gaan zwichten voor druk vanuit de samenleving - dat hebben ze al gedaan bij het sluiten van de scholen en dat bleek achteraf ook misschien totaal overbodig te zijn geweest. Maar daar hoor je hier verder niemand over, dat dat besluit - gevoed door de samenleving - voor flinke druk op werkende mensen en dus de economie heeft gezorgd de afgelopen 2 maanden.
Dan is het ook hun eigen risico als ze zich niet laten isoleren. Meeste ouderen in mijn omgeving begrijpen echter de noodzaak niet eens....dat een groot deel van de maatschappij enorm word geraakt....vooral om de ouderen te beschermen. Vinden ze zelf onnodig. Niet automatisch het geval voor alle ouderen uiteraard.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet mag niet, risicogroepen moeten een beetje op hun hoede blijven, plaatsen waar niet voldoende afstand gehouden kan worden vermijden cq mondkapje dragen. IMOquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat zou ook betekenen dat we een gespleten maatschappij krijgen: 60- mag niet in contact komen met 60+
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |