https://nos.nl/liveblog/2(...)nge-weg-te-gaan.htmlquote:De besmettingsgraad in Duitsland van het coronavirus is weer gestegen naar 1, meldt het Duitse Robert Koch-instituut. Dat betekent statistisch gezien dat een besmet persoon in Duitsland precies één ander persoon aansteekt. Volgens Duitse media lag de besmettingsgraad de afgelopen weken onder de 1.
Begin maart was de besmettingsgraad nog 3. Deze maand zakte hij naar 0,7, maar in de laatste dagen begon hij geleidelijk weer te stijgen, naar 0,8, vervolgens naar 0,9 en nu dus naar 1. Dat is verontrustend, want het betekent dat de epidemie weer terrein dreigt te winnen.
Om een einde te maken aan de corona-epidemie moet het getal voor een langere periode onder de 1 liggen, zo hebben het Robert Koch-instituut en de Duitse bondskanselier Merkel regelmatig benadrukt
quote:
quote:
Preciesquote:Op maandag 27 april 2020 22:38 schreef falling_away het volgende:
[..]
Na al die andere pieken die er niet zijn gekomen
Ik vermoed dat geen enkele 41-jarige die een potje wil tennissen op 15 meter van elkaar zich hieraan zal houden. En er is geen enkele rechtsgrond om dit af te dwingen. Kansloos idee.quote:Op maandag 27 april 2020 17:44 schreef Gia het volgende:
Ik ben er voor om meer op te starten voor mensen onder de 40.
Vooral om de economische schade niet nog groter te laten worden.
Maar dit handhaven is best lastig, denk ik.
Vermoed ook dat mensen die meer risico lopen eraan te overlijden, vanzelf wel thuis blijven.
Dat is natuurlijk ook wel nieuws om de vandaag ingegaande mundschutzverpflichtung! Kracht bij te zetten.quote:Op maandag 27 april 2020 23:24 schreef hooibaal het volgende:
Zorgelijk nieuws van onze oosterburen:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)nge-weg-te-gaan.html
Straks even kijken. Ik blijf sowieso nog wel een tijd thuiswerken. Werkgever heeft niets te willen.quote:Op maandag 27 april 2020 23:29 schreef Sucuk het volgende:
Voor diegenen geïnteresseerd in de uitzending zojuist. Zie link hieronder. Voor mij voldoende reden om thuis te blijven werken. Wat een gekkigheid wat voorgesteld wordt door werkgevers, met die papieren onderleggers en 1.5m. Ze zijn geen virologen. Wat een arrogantie.
https://www.npostart.nl/de-monitor/27-04-2020/KN_1713149
[..]
[..]
Ze zeggen zowat allemaal we volgen het rivm. Maar het advies van thuiswerken leggen ze liefst snel naast zich neer.quote:Op maandag 27 april 2020 23:29 schreef Sucuk het volgende:
Voor diegenen geïnteresseerd in de uitzending zojuist. Zie link hieronder. Voor mij voldoende reden om thuis te blijven werken. Wat een gekkigheid wat voorgesteld wordt door werkgevers, met die papieren onderleggers en 1.5m. Ze zijn geen virologen. Wat een arrogantie.
https://www.npostart.nl/de-monitor/27-04-2020/KN_1713149
[..]
[..]
In theorie denk ik. Maar praktisch...quote:Op maandag 27 april 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Is het mogelijk dat het virus binnen Nederland uitsterft, maar door hermetisch gesloten grenzen het in het buitenland wel nog kan groeien?
Die maatregel blijft curieus omdat het ook in Duitsland geen vervanging van de 1.5 ruimte is....quote:Op maandag 27 april 2020 23:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook wel nieuws om de vandaag ingegaande mundschutzverpflichtung! Kracht bij te zetten.
Duidelijk dus een maatregel op grond van een "kan toch" gedachte die vooral ingestuurd lijkt te door sentiment van de maatschappij(en). Wir schaffen das nicht so verständlich.quote:bron: rki.de 27apr20
Für die Bevölkerung empfiehlt das RKI das Tragen einer Mund-Nasen-Bedeckung (textile Barriere im Sinne eines MNS) in bestimmten Situationen im öffentlichen Raum. Das Tragen der Mund-Nasen-Bedeckung kann ein zusätzlicher Baustein sein, um die Ausbreitungsgeschwindigkeit von COVID-19 in der Bevölkerung zu reduzieren – allerdings nur, wenn weiterhin Abstand (mind. 1,5 Meter) von anderen Personen, Husten- und Niesregeln und eine gute Händehygiene eingehalten werden.
....
Eine solche Schutzwirkung ist bisher nicht wissenschaftlich belegt, sie erscheint aber plausibel. Hingegen gibt es für einen Eigenschutz keine Hinweise.
Ik denk eerder andersom. We hebben de zwakste 'grens' van Europa.quote:Op maandag 27 april 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Is het mogelijk dat het virus binnen Nederland uitsterft, maar door hermetisch gesloten grenzen het in het buitenland wel nog kan groeien?
Dat wel maar Belgie staat stevig te controleren, weet niet hoe het met de oostgrens zit. En dan heb je t water nog.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk eerder andersom. We hebben de zwakste 'grens' van Europa.
Maakt nier uit. Zolang het nog maar ergens vrijuit rondwaart zal het ook altijd via Schiphol weer naar Nederland komen. Als het vliegen voor jan en alleman weer terug zou komen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:03 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat wel maar Belgie staat stevig te controleren, weet niet hoe het met de oostgrens zit. En dan heb je t water nog.
Met schiphol open zit de grens natuurlijk niet hermetisch afgesloten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maakt nier uit. Zolang het nog maar ergens vrijuit rondwaart zal het ook altijd via Schiphol weer naar Nederland komen. Als het vliegen voor jan en alleman weer terug zou komen.
Leuk gedachtenexperiment: Neequote:Op maandag 27 april 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Nou zo goed werken die kapjes dus..quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die maatregel blijft curieus omdat het ook in Duitsland geen vervanging van de 1.5 ruimte is....
[..]
Duidelijk dus een maatregel op grond van een "kan toch" gedachte die vooral ingestuurd lijkt te door sentiment van de maatschappij(en). Wir schaffen das nicht so verständlich.
En dan straks hier de discussie.. "maar luister, maar hoor, maar kijk" dan toch; Duitsland doet het immers ook en dan is dat vast een heel goed idee![]()
![]()
Die maskers die sinds vandaag verplicht zijn? Oh, 0:16, sinds gisteren dan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou zo goed werken die kapjes dus..
https://www.telegraaf.nl/(...)coronavirus-gestegen
Ze wereden al eerder gebruikt hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die maskers die sinds vandaag verplicht zijn?
Ik vind het gekkigheid. Ik snap best dat de economie weer haar herstart moet hebben, maar de werkgevers maken het wel te gek en onderschatten het.quote:Op maandag 27 april 2020 23:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze zeggen zowat allemaal we volgen het rivm. Maar het advies van thuiswerken leggen ze liefst snel naast zich neer.
Zeker nu de scholen weer open gaan is dat niet beter voor de thuiswerkende ouder maar kan hij of zij prima naar kantoor komen.
Rivm/regering moet thuiswerken tenzij niet anders kan benadrukken.
Vooral voor risicogroepen.
Bedrijven gooien het op 1,5 meter afstand en handen wassen. Misschien dat sommigen mondkapjes hebben maar je kan die veiligheid niet waarborgen. Vooral niet met de gedeelde wc's, luchtcirculatie, smalle gangen, liften en vergaderruimtes.
Maarja als je rivm logica volgt en asymptomatische verspreiding en via aerosol negeert dan werkt 1,5 meter, handen wassen en bij hoesten/koorts thuis blijven prima.
Zou ik doen. Best interessant. Geeft goed inzicht waarom we juist thuis moeten blijven werken. Die ene werkgever die een inkijkje geeft hoe hij het ingeregeld heeft om zsm naar kantoor te komen, komt bij mij over als behoorlijk kansloos en buitengewoon triest en onverantwoordelijk.quote:Op maandag 27 april 2020 23:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Straks even kijken. Ik blijf sowieso nog wel een tijd thuiswerken. Werkgever heeft niets te willen.
Klinkt plausibel.quote:Op maandag 27 april 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Benieuwd of hij vragen gaat beantwoorden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:16 schreef Grishenko_ het volgende:
Volgens Trump gaat Amerika weer geweldig. Het lijkt me geweldig om in zo'n fantasiewereld te leven.
heb hem niet meer zien posten, stuur hem een dmquote:Op dinsdag 28 april 2020 00:27 schreef vosss het volgende:
Ff serieus, post @:fer_de_lance nog wel hier?
Niet dat die lul bezweken is aan COVID-19. Ik mocht hem wel. Loop ik hem gewoon stomtoevallig steeds mis of post hij al een tijdje niet meer hier?
Toch een van de veelposters in deze reeks.
Strak plan. Ga ik doen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb hem niet meer zien posten, stuur hem een dm
Pas drie keer gepost.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:24 schreef RensAjacied het volgende:
https://www.bbc.com/news/(...)tter_impression=true
Poeh
Ik denk het niet, morgen of vandaag zal Rutte aangeven nog steeds gefaseerd open te gaan qua maatregelen. Het is een lul met vingers en waarschijnlijk een dubbele agenda, maar hier sta ik wel achter.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:32 schreef Sucuk het volgende:
Ik vrees enorm dat Rutte uiteindelijk gaat toegeven om meer dan wenselijk te versoepelen door maatschappelijke druk. Want ja, kiezers en stemmers...
Ben vooral bang dat het snel versoepelen, door het gezeik van de mensen die zich onoverwinnelijk voelen en het onderschatten, ertoe zal leiden dat het kan gaan backfiren. Dat er een tweede piek komt.
De economie kan op korte termijn best gefaseerd herstarten. Winkels en al kunnen open. Scholen kunnen starten. Maar waar mogelijk, gewoon thuis voortzetten zoals thuiswerken.
Ik vind dat het te dramatisch wordt gemaakt en te veel gejank. We zitten niet in een lockdown, zeker niet als in andere landen. Je kunt gewoon naar buiten en boodschappen doen etc. We hebben alleen richtlijnen om sociaal contact beperkt te houden.
Als mensen ongelukkig en depressief worden van thuiswerken, prima. Mogen ze rennen naar kantoor, maar moet niet leiden dat risicogroepen en al daaronder moeten gaan lijden omdat ze hun ongelukkigheidsgevoel willen laten domineren.
Misschien weggejaagd door de vele mafkezen hiero.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:27 schreef vosss het volgende:
Ff serieus, post @:fer_de_lance nog wel hier?
Achter welk deel? Alle riemen los en naar kantoor rennen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:37 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik denk het niet, morgen of vandaag zal Rutte aangeven nog steeds gefaseerd open te gaan qua maatregelen. Het is een lul met vingers en waarschijnlijk een dubbele agenda, maar hier sta ik wel achter.
Het gaat niet perse over risicogroepen maar wat de zorg aan kan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:38 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Achter welk deel? Alle riemen los en naar kantoor rennen?
Hoor helemaal niets over risicogroepen.
Zijn laatste post:quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien weggejaagd door de vele mafkezen hiero.
Opdat we niet vergetenquote:Op maandag 20 april 2020 13:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Heerlijk badend in de straling van de open kernfusie reactor Ra kan ik me niet echt heel veel zorgen maken over dat soort frequenties.
Ben ik al bruin?
Het is inderdaad best een tijdje vol te houden. Er zijn echter genoeg signalen dat mensen langzaamaan toch gek worden om alleen voor boodschappen en een wandelingetje naar buiten mogen. Op deze manier doorgaan zal voor een grotere psychologische schade zorgen dan we kunnen voorspellen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:32 schreef Sucuk het volgende:
Ik vrees enorm dat Rutte uiteindelijk gaat toegeven om meer dan wenselijk te versoepelen door maatschappelijke druk. Want ja, kiezers en stemmers...
Ben vooral bang dat het snel versoepelen, door het gezeik van de mensen die zich onoverwinnelijk voelen en het onderschatten, ertoe zal leiden dat het kan gaan backfiren. Dat er een tweede piek komt.
De economie kan op korte termijn best gefaseerd herstarten. Winkels en al kunnen open. Scholen kunnen starten. Maar waar mogelijk, gewoon thuis voortzetten zoals thuiswerken.
Ik vind dat het te dramatisch wordt gemaakt en te veel gejank. We zitten niet in een lockdown, zeker niet als in andere landen. Je kunt gewoon naar buiten en boodschappen doen etc. We hebben alleen richtlijnen om sociaal contact beperkt te houden.
Als mensen ongelukkig en depressief worden van thuiswerken, prima. Mogen ze rennen naar kantoor, maar moet niet leiden dat risicogroepen en al daaronder moeten gaan lijden omdat ze hun ongelukkigheidsgevoel willen laten domineren.
Of ontslag nemen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:25 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zou ik doen. Best interessant. Geeft goed inzicht waarom we juist thuis moeten blijven werken. Die ene werkgever die een inkijkje geeft hoe hij het ingeregeld heeft om zsm naar kantoor te komen, komt bij mij over als behoorlijk kansloos en buitengewoon triest en onverantwoordelijk.
Dit maakt het niet beterquote:Op dinsdag 28 april 2020 00:44 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Te lui voor een streepje en een dubbele e. Kom er maar in, Mike
Uiteindelijk ieder voor zichzelf. Als het erop aankomt, gaat het wel of ik het overleef of niet. Niet of de zorg het wel of niet aan kan. Dus wil ik besmetting voorkomen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:40 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Het gaat niet perse over risicogroepen maar wat de zorg aan kan.
Een pandemie is ook niet leuk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We mogen inderdaad best veel maar we kunnen niks. Je mag gaan werken maar het liefst thuis, je mag een boodschapje doen en je kunt een winkel bezoeken. Daarna mag je nog even in het park gaan zitten. Lachen man.
Per se. Zonder streepjes of dubbele eee.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:44 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Te lui voor een streepje en een dubbele e. Kom er maar in, Mike
Nee erger zelfsquote:
Jahaaaquote:Op dinsdag 28 april 2020 00:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Per se. Zonder streepjes of dubbele eee.
ik vraag mij serieus af welk belang werkgevers erbij hebben om hun werknemers die nu thuis werken weer naar kantoor te laten gaan. terwijl het virus nog rondwaart.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:32 schreef Sucuk het volgende:
Controle en macht, dat is wat werkgevers willen. En die BS dat ze een veilige werkplek willen bieden is gewoon lachwekkend met een gedeelde wc.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:48 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
ik vraag mij serieus af welk belang werkgevers erbij hebben om hun werknemers die nu thuis werken weer naar kantoor te laten gaan. terwijl het virus nog rondwaart.
Hoor van meerdere kanten dat werkgevers bezig zijn met een terugkeerplan en dat ze denken dat het op korte termijn te realiseren is om hun mensen een veilige werkplek te kunnen bieden op kantoor.
Dan kunnen we die hele discussie gelijk stoppen. Iedereen pas naar buiten bij 0 besmettingen per dag.quote:
Grappig. Ik ben juist bang dat hij eindeloos blijft verlengen zonder het volk wat perspectief te bieden - lange termijn plan, etc. Iedereen bekijkt het met hun eigen brilletje, dat blijkt maar weerquote:Op dinsdag 28 april 2020 00:32 schreef Sucuk het volgende:
Gaat niet om 0 besmettingen maar wat wij als land (zorg) aankunnen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan kunnen we die hele discussie gelijk stoppen. Iedereen pas naar buiten bij 0 besmettingen per dag.
Vooral die lange termijn plannen moeten duidelijker uitgestippeld worden, zodat mensen die het lastiger vinden om dit langer vol te houden iets hebben om naar uit te kijken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grappig. Ik ben juist bang dat hij eindeloos blijft verlengen zonder het volk wat perspectief te bieden - lange termijn plan, etc. Iedereen bekijkt het met hun eigen brilletje, dat blijkt maar weer
dan weet je zeker dat het een burger oorlog wordtquote:Op dinsdag 28 april 2020 00:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grappig. Ik ben juist bang dat hij eindeloos blijft verlengen zonder het volk wat perspectief te bieden - lange termijn plan, etc. Iedereen bekijkt het met hun eigen brilletje, dat blijkt maar weer
Inderdaad, heb het met mijn werkgever over o.a. de toiletten gehad. Volgens hem is het veilig, dat als je naar het toilet wilt en je ziet dat een collega zijn handen staan te wassen in de toiletruimte,je dan gewoon wegloopt om de 1,5 meter afstand te bewarenquote:Op dinsdag 28 april 2020 00:52 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Controle en macht, dat is wat werkgevers willen. En die BS dat ze een veilige werkplek willen bieden is gewoon lachwekkend met een gedeelde wc.
Excuseer, ik was de /sarcasmoff vergeten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:57 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Gaat niet om 0 besmettingen maar wat wij als land (zorg) aankunnen.
hoe weet hij dat nou?quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:58 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Inderdaad, heb het met mijn werkgever over o.a. de toiletten gehad. Volgens hem is het veilig, dat als je naar het toilet wilt en je ziet dat een collega zijn handen staan te wassen in de toiletruimte,je dan gewoon wegloopt om de 1,5 meter afstand te bewaren
Werkgevers zijn in de waan dat zij meer van het virus afweten dan menig wetenschappers. Dat terwijl nog zoveel onduidelijk is over het virus, zo onduidelijk zelfs dat meningen tussen virologen verschillen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:58 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Inderdaad, heb het met mijn werkgever over o.a. de toiletten gehad. Volgens hem is het veilig, dat als je naar het toilet wilt en je ziet dat een collega zijn handen staan te wassen in de toiletruimte,je dan gewoon wegloopt om de 1,5 meter afstand te bewaren
...en de toilet-bril dan?quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:58 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Daar is de PI voor uitgevonden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Excuseer, ik was de /sarcasmoff vergeten.
Er was een krantenartikel van Gommers waarin hij zei dat de capaciteit van de IC tijdelijk omhoog zou moeten (de normale capiciteit).quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:57 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Gaat niet om 0 besmettingen maar wat wij als land (zorg) aankunnen.
Amen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral die lange termijn plannen moeten duidelijker uitgestippeld worden, zodat mensen die het lastiger vinden om dit langer vol te houden iets hebben om naar uit te kijken.
Er moet een middenweg gevonden worden.
Hij weet helemaal niks over dit onderwerp...Hij heeft aangegeven weer heel graag naar kantoor te willen. Het is een teammanager met een enorme geldingsdrang.quote:
Laat hem lekker de blafhoest krijgen. Waarom zou je naar kantoor gaan als je netzogoed vanaf huis kunt werken. Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Hij weet helemaal niks over dit onderwerp...Hij heeft aangegeven weer heel graag naar kantoor te willen. Het is een teammanager met een enorme geldingsdrang.
Natuurlijk kunnen ze dat.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.
hij zakt maar in de stront met zijn geldingsdrang, rutte heeft daarin nl nog niks veranderdquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Hij weet helemaal niks over dit onderwerp...Hij heeft aangegeven weer heel graag naar kantoor te willen. Het is een teammanager met een enorme geldingsdrang.
Ben daar ook benieuwd naar. Afgezien van de "veiligheidsmaatregelen" op kantoren, betekent dat ook dat de werknemers van het OV gebruik moeten gaan maken, met alle gevolgen van dien. 95% van mijn collega's komt met het OV. (kantoor in het centrum van een grote stad).quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Laat hem lekker de blafhoest krijgen. Waarom zou je naar kantoor gaan als je netzogoed vanaf huis kunt werken. Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.
DAT! Het zijn de lagen van managers die hun werknemers niet vertrouwen. En het 'mooiste' van deze crisis is, dat het blijkt dat thuiswerken voor een kantoorbaan WEL kan werken. Onzin om naar een kantoor te vliegen in de file om daar met 3 uur koffiepauzes en gelul in de ruimte efficient te doen waarvoor je aangenomen bent. Pure onzin. Dat kan net zo goed thuis op zolder.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Laat hem lekker de blafhoest krijgen. Waarom zou je naar kantoor gaan als je netzogoed vanaf huis kunt werken. Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.
Als ze dat kunnen, dan kan ik ook mijn 1,5 meter afstand houden restrictie zelfstandig opheffenquote:
Mijn werkgever zegt is een advies geen verplichting om thuis te werken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij zakt maar in de stront met zijn geldingsdrang, rutte heeft daarin nl nog niks veranderd
ziek melden en aan de arbo arts uit leggen, niet aan je werkgeverquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mijn werkgever zegt is een advies geen verplichting om thuis te werken.
In principe werkt thuiswerken prima maar wij worden vooralsnog over een paar weken verwacht. W
Hele mail vol terug naar normaal moeten, huidige situatie is niet vol te houden zo.
Er werd zelfs gezegd dat als je het nog eng vind je gerust een mondkapje mag meenenemen. Verdere vragen kan je voor langs de directie of hr lopen binnenkort.
Dit terwijl van de 200+ werknemers er nu 170 ong makkekijk thuiswerken en een aantal in risicogroepen zitten.
Ik vind het veel te voorbarig en een slecht idee, maar goed.
Daarom moet de regering bedrijven het op het hart drukken lf zelfs verplichten, thuiswerken waar mogelijk.
Tricky hoor als je niet ziek bent. Dan kun je beter open het overleg aan gaan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ziek melden en aan de arbo arts uit leggen, niet aan je werkgever
werkt niet bij dat soort bedrijvenquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tricky hoor als je niet ziek bent. Dan kun je beter open het overleg aan gaan.
als jij stress aanvallen krijgt omdat je naar het werk moet en je valt in de risicogroep. goede reden om bij de arbo arts te komenquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je ziekmelden als je niet ziek bent ook niet.
Zo lang de anderhalve meter maar gewaarborgd is toch?quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mijn werkgever zegt is een advies geen verplichting om thuis te werken.
In principe werkt thuiswerken prima maar wij worden vooralsnog over een paar weken verwacht. W
Hele mail vol terug naar normaal moeten, huidige situatie is niet vol te houden zo.
Er werd zelfs gezegd dat als je het nog eng vind je gerust een mondkapje mag meenenemen. Verdere vragen kan je voor langs de directie of hr lopen binnenkort.
Dit terwijl van de 200+ werknemers er nu 170 ong makkekijk thuiswerken en een aantal in risicogroepen zitten.
Ik vind het veel te voorbarig en een slecht idee, maar goed.
Daarom moet de regering bedrijven het op het hart drukken lf zelfs verplichten, thuiswerken waar mogelijk.
Nu ga je er al weer van alles bij verzinnen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als jij stress aanvallen krijgt omdat je naar het werk moet en je valt in de risicogroep. goede reden om bij de arbo arts te komen
Als iemand op kantoor corona heeft, krijgt natuurlijk het hele kantoor het in no-time. Anderhalve meter of niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo lang de anderhalve meter maar gewaarborgd is toch?
Dan had er uberhaupt helemaal niet thuisgewerkt hoeven worden vanaf half maart. Hoe zie je dat voor je, met volle metro's en treinen en dan anderhalf meter afstand houden, afgezien van de afgesloten ruimtes?quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verzinnen? Ok, je weet dat stress een grote impact heeft op je immuunsysteem?quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu ga je er al weer van alles bij verzinnen.
Met een goede internetverbinding kan een heel kantoor vanuit thuis werken, heel veel kantoorbanen zelfs, vertel mij eens wie dat niet zou kunnen? Een accountant?quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
die mensen zijn er zeker in NLquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu ga je er al weer van alles bij verzinnen.
dat zag je wel duidelijk uitgelegd in dat programma, de monitorquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als iemand op kantoor corona heeft, krijgt natuurlijk het hele kantoor het in no-time. Anderhalve meter of niet.
Eh, ja, zeker al die mensen wiens banen en ondernemingen op de tocht staan zo niet failliet gaan.quote:
Er is nu ook geen thuiswerkverplichting. Maar ik verwacht nog wel een inperking op het OV. Dat alleen mensen die echt moeten het mogen gebruiken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:39 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Dan had er uberhaupt helemaal niet thuisgewerkt hoeven worden vanaf half maart. Hoe zie je dat voor je, met volle metro's en treinen en dan anderhalf meter afstand houden, afgezien van de afgesloten ruimtes?
Dat er sprake is van iemand die in een risicogroep valt en stressaanvallen krijgt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:39 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Verzinnen? Ok, je weet dat stress een grote impact heeft op je immuunsysteem?
Dat zijn de mensen van wie hun baan afhankelijk is door rechtstreeks contact met andere mensen, horeca oaquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:41 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Eh, ja, zeker al die mensen wiens banen en ondernemingen op de tocht staan zo niet failliet gaan.
Ik kijk er nu al naar uitquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is nu ook geen thuiswerkverplichting. Maar ik verwacht nog wel een inperking op het OV. Dat alleen mensen die echt moeten het mogen gebruiken.
Ja dat werkt best hoor voor een korte periode. Voor een langere periode heb je soms toch een fysieke bespreking nodig.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Met een goede internetverbinding kan een heel kantoor vanuit thuis werken, heel veel kantoorbanen zelfs, vertel mij eens wie dat niet zou kunnen? Een accountant?
Dat is bijna iedereen johquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat zijn de mensen van wie hun baan afhankelijk is door rechtstreeks contact met andere mensen, horeca oa
5 jaarquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:45 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb weer eens een Coronapiekernacht. Hoelang gaat deze shit nog duren verwachten jullie? De uitzichtloosheid begint me mateloos te irriteren.
Ik verwacht sowieso tot eind dit jaar. En langer is zeker niet uitgesloten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:45 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb weer eens een Coronapiekernacht. Hoelang gaat deze shit nog duren verwachten jullie? De uitzichtloosheid begint me mateloos te irriteren.
Gebaseerd op?quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht sowieso tot eind dit jaar. En langer is zeker niet uitgesloten.
langer dan nodig, NL loopt achter en geen exit visie, andere gaan al over op exit.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:45 schreef Generationalpha het volgende:
Dat zou idd verstandig zijn. De boel losgooien vanaf 20 mei lijkt mij veels te vroeg. Voor mij geldt, dat kantoorpersoneel nog helemaal niet genoodzaakt is om naar het werk te "moeten", waar werkgevers anders over denken. Wat je op kantoor achter je laptop/pc kunt, dat kun je thuis ook en zelfs in Timboektoe als het moet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is nu ook geen thuiswerkverplichting. Maar ik verwacht nog wel een inperking op het OV. Dat alleen mensen die echt moeten het mogen gebruiken.
Nederland heeft ook niet zulke strikte maatregelen als de rest. Wij lopen juist voor.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
langer dan nodig, NL loopt achter en geen exit visie, andere gaan al over op exit.
Dit is ook sterk mijn indruk ja. Waarom lopen we achter?quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
langer dan nodig, NL loopt achter en geen exit visie, andere gaan al over op exit.
hihi, grapje, geen idee uiteraard, maar het kan zomaar in het slechtste geval er weer virussen opduiken.quote:
Ellende man.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
hihi, grapje, geen idee uiteraard, maar het kan zomaar in het slechtste geval er weer virussen opduiken.
Mijn oma (gestorven in 1999, geboren 1903) heeft twee oorlogen meegemaakt, we zijn verwend wat tegenslagen betreft, economische crisis in 2008....sjongejonge.
Klopt, ik ben er ook wel klaar mee, maar dat helpt geen zak, die houding. Je wordt er alleen maar depressiever van. Kun je nagaan hoe de jaren 40-45 waren die we nu zo feestelijk zouden herdenken met allerlei festivals en feesten, gaan niet door.quote:
omdat het RIVM en het OMT zich niet het straatje houdt en de politiek weet het niet, dus er moeten externe mensen worden ingehuurd, het is toch belachelijk dat bijvb België, die geen regering heeft gewoon aan de exit begonnen is.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:49 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dit is ook sterk mijn indruk ja. Waarom lopen we achter?
Zeker een aanrader!quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:37 schreef Discombobulate het volgende:
Interessant interview met Maurice de Hond. Gaat deels ook over wat hij laatst bij Op1 zei.
Als je berichten als "Spoedwet om grondwet opzij te kunnen schuiven in de maak" leest is het wel duidelijk dat we nog lang niet klaar zijn met dit drama. 2020 heb ik al afgeschreven...quote:
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op dinsdag 28 april 2020 03:28 schreef KNAK het volgende:
[..]
Als je berichten als "Spoedwet om grondwet opzij te kunnen schuiven in de maak" leest is het wel duidelijk dat we nog lang niet klaar zijn met dit drama. 2020 heb ik al afgeschreven...
Pardon? Er zitten daar nog genoeg mensen die misschien wel een tiental jaren voor zich hebben, je hebt ook de getallen gezien in bepaalde tehuizen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 06:56 schreef June. het volgende:
Ik vind het vooral schrijnend dat de verpleeghuizen nog steeds geen bezoek mogen ontvangen. Dat zijn mensen die toch al niet meer naar het ziekenhuis gaan en een beperkte levensverwachting hebben. Er zullen nu dus mensen zijn die alleen doodgaan in plaats van in het bijzijn van familie, dat is toch erg? En dan ben je overleden en dan mag er ook maar een halve man een een paardekop op je begrafenis komen..
Ad Verbrugge heeft de Radio-1-ziekte. Zelf constant aan het woord, van `Ik had dat ook al ..en ik weet dit en weet dat ..`, en de geïnterviewde constant en nodeloos onderbrekenquote:Op dinsdag 28 april 2020 02:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zeker een aanrader!
Corona eens op statistiek bekeken.
Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat er sowieso nog wel een tweede en misschien wel derde piek gaat komen. Ik verwacht dat er wel wat versoepeld gaat worden de komende tijd in stapjes, maar ergens gaat de versoepeling "te ver" en dan blijkt dat we weer wat moeten aanscherpen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:32 schreef Sucuk het volgende:
Jezus nou, die houdt gewoon niet op.quote:Op dinsdag 28 april 2020 07:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ad Verbrugge heeft de Radio-1-ziekte. Zelf constant aan het woord, van `Ik had dat ook al ..en ik weet dit en weet dat ..`, en de geïnterviewde constant en nodeloos onderbreken
Het zou wel fijn als het kabinet wat scenario's schetst over mogelijke exit strategieën.quote:Op dinsdag 28 april 2020 07:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat er sowieso nog wel een tweede en misschien wel derde piek gaat komen. Ik verwacht dat er wel wat versoepeld gaat worden de komende tijd in stapjes, maar ergens gaat de versoepeling "te ver" en dan blijkt dat we weer wat moeten aanscherpen.
En dat scenario zullen we denk ik een paar keer doorheen gaan.
Ik verwacht in ieder geval nog wel een paar maanden thuis te werken, want heel NL weer terug in het OV zou een ramp worden. En ook op mijn kantoor zijn er niet veel mogelijkheden om naar werkplekken te komen zonder dat je ergens door krappe ruimtes heen moet waar 1.5 meter houden onmogelijk is (trappenhuizen danwel liften)
Ze weten het niet, dus hoe kunnen ze dat schetsen? Een bedrijf zou dat kunnen doen, maar als politicus iets schetsen en vervolgens niet door laten gaan is politieke zelfmoord.quote:Op dinsdag 28 april 2020 07:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zou wel fijn als het kabinet wat scenario's schetst over mogelijke exit strategieën.
Op deze manier doorgaan, 1,5 meter afstand, risicogroepen wel/niet isoleren, aan welke termijn denken we etc.
Ik ga er vanuit dat er bij het RIVM/omt inmiddels al wel scenario's worden besproken over hoe het e.e.a. eruit kan zien in oktober van dit jaar.quote:Op dinsdag 28 april 2020 07:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze weten het niet, dus hoe kunnen ze dat schetsen? Een bedrijf zou dat kunnen doen, maar als politicus iets schetsen en vervolgens niet door laten gaan is politieke zelfmoord.
Er is toch een eerste versoepeling aangekondigd, wil ik geen stilstand noemen. Ik verwacht zelf dat begin juni de scholen volledig open zullen gaanquote:Op dinsdag 28 april 2020 07:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er bij het RIVM/omt inmiddels al wel scenario's worden besproken over hoe het e.e.a. eruit kan zien in oktober van dit jaar.
Op basis daarvan zijn er ook scenario's mogelijk. Er kan iig wat informatie gedeeld worden over wat de opties zijn, dat hoeft nog helemaal geen politieke zelfmoord te zijn.
Nu is het alsof het hele leven stilstaat.
En weer dit verhaal dat elke keer word vertelt, ZE HEBBEN DAT NOOIT GEZEGD.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:03 schreef DustPuppy het volgende:
Misschien is een mogelijke exit strategie juist wel mondkapjes (zoals je landen om ons heen ook ziet doen), maar hebben ze zichzelf in het begin hiermee ontzettend in de voet geschoten door te hameren op het feit dat mondkapjes niet werken.
Terwijl de landen om ons heen hun mondkapjes beleid juist baseren op een onderzoek van ons RIVM van een aantal jaren geleden.
Wat hebben ze nooit gezegd?quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
En weer dit verhaal dat elke keer word vertelt, ZE HEBBEN DAT NOOIT GEZEGD.
Ze hebben toch echt meerdere malen gezegd dat het geen zin heeft.quote:
Kom maar met een bron.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ze hebben toch echt meerdere malen gezegd dat het geen zin heeft.
Hangt er vanaf wat je verstaat onder 'deze shit'. Ergens in de herfst zal de meeste bedrijvigheid wel weer geopend zijn waarschijnlijk, met uitzondering van de festivalbranche en het internationale vliegverkeer. Dit wel afhankelijk van het verloop van de tweede piek uiteraard.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:45 schreef Generationalpha het volgende:
quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is toch een eerste versoepeling aangekondigd, wil ik geen stilstand noemen. Ik verwacht zelf dat begin juni de scholen volledig open zullen gaan
Daarnaast mochten winkels al gewoon open blijven, dus dat andere landen winkels weer openen is puur omdat ze voorheen dicht waren.
Het gaat mij voornamelijk om de langere termijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is toch een eerste versoepeling aangekondigd, wil ik geen stilstand noemen. Ik verwacht zelf dat begin juni de scholen volledig open zullen gaan
Daarnaast mochten winkels al gewoon open blijven, dus dat andere landen winkels weer openen is puur omdat ze voorheen dicht waren.
ADquote:Grofweg 70 procent van de winkels en horecazaken heeft door de coronacrisis de huur van april nog niet overgemaakt. Dat meldt BNR Nieuwsradio na navraag bij twee grote vastgoedadviseurs. Ook verhuurders vrezen hierdoor in de problemen te komen.
Eerder riepen de koepels van vastgoedbeleggers en verhuurders op om de huren voor winkeliers deels of volledig op te schorten. ,,Er is afgesproken dat per huurder wordt bekeken in hoeverre hij aan de huurverplichting kan voldoen", zegt Jordy Diepeveen van vastgoedadviseur Savills tegen de radiozender. Een huurder zou dan naar rato betalen. ,,Maar de cijfers laten een heel ander beeld zien: er wordt bijna helemaal niet meer betaald. Dat is niet met elkaar te rijmen."
Banken hebben eerder al aangegeven dat ze de aflossingsverplichting tijdelijk stopzetten van pandeigenaren die huurverlichting geven. Dat biedt op de korte termijn ademruimte voor de verhuurder. Maar deze maatregel gaat Diepeveen niet ver genoeg. ,,Als huurbetalingen lange tijd uitblijven, moeten banken kijken of ze een deel van de financiering kunnen kwijtschelden."
Geen enkel school gaat volledig open. Hooguit de helft van de tijd met de helft van de klas. Mijn dochter gaat dinsdag en vrijdag.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
[..]
Het gaat mij voornamelijk om de langere termijn.
Het stukje van de scholen is ook een beetje een wassen neus.
Ons kind zou starten maar dit mag niet, andere kinderen hebben tussen 9 en 11 les en weer andere alleen op dinsdag en donderdag of iets.
Ja echt.. Doodvermoeiend dit, dat dit verhaal continu voorbij blijft komenquote:Op dinsdag 28 april 2020 08:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
En weer dit verhaal dat elke keer word vertelt, ZE HEBBEN DAT NOOIT GEZEGD.
Mondkapjes volgens RIVM niet zinvol, standpunt andere landen verandertquote:
Niets toevoegen is totaal iets anders dan 'geen zin'.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
RIVM herhaalt dat mondkapje niks toevoegt en hamert op handen wassen
Ik vind het geen wassen neus, het is een eerste start naar volledige start van de scholen en de opvang. Ik denk dus zelf dat dat vrij snel volgt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
[..]
Het gaat mij voornamelijk om de langere termijn.
Het stukje van de scholen is ook een beetje een wassen neus.
Ons kind zou starten maar dit mag niet, andere kinderen hebben tussen 9 en 11 les en weer andere alleen op dinsdag en donderdag of iets.
Misschien net 4 geworden, en dat ze misschien geen nieuwe kinderen willen nu (die hebben toch vaak wat extra aandacht en knuffels nodig van een juf)quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen enkel school gaat volledig open. Hooguit de helft van de tijd met de helft van de klas. Mijn dochter gaat dinsdag en vrijdag.
Waarom mag jouw kind niet starten?
Of rennen wij elkaar misschien blind achterna?quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik las even het liveblog van NOS. Er zijn landen die heel strenge regels hebben. Zo heeft Argentinië commerciële vluchten verboden tot 1september. Op Curaçao is een avondklok en mogen mensen (op kenteken) twee keer per week met de auto weg. Iemand hier vertelde gisteren dat Indiërs stokslagen krijgen als ze illegaal uit lockdown gaan.
Nederland is niet het enige land met maatregelen en zeker niet met de strengste maatregelen. Zijn wereldwijd dan alle leiders verkeerd bezig? Allemaal onnodig in paniek? Of is er toch een basis voor al de maatregelen?
Zouden alle landen dat zomaar doen, ongeacht de consequenties? Want die zijn er, dat is duidelijk. En waarom doen ze dat dan?quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of rennen wij elkaar misschien blind achterna?
Ieder land maakt een eigen afweging. Sommige landen kijken daarbij heel erg naar andere landen, om tal van redenen. En andere landen maken/kiezen een afwijkend beleid.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik las even het liveblog van NOS. Er zijn landen die heel strenge regels hebben. Zo heeft Argentinië commerciële vluchten verboden tot 1september. Op Curaçao is een avondklok en mogen mensen (op kenteken) twee keer per week met de auto weg. Iemand hier vertelde gisteren dat Indiërs stokslagen krijgen als ze illegaal uit lockdown gaan.
Nederland is niet het enige land met maatregelen en zeker niet met de strengste maatregelen. Zijn wereldwijd dan alle leiders verkeerd bezig? Allemaal onnodig in paniek? Of is er toch een basis voor al de maatregelen?
Dat is natuurlijk erg lastig aan te geven, maar laat ik een poging wagen. Puur statistisch gezien is dit virus natuurlijk niet echt een killer, het leidt tot een piek in de oversterfte bij ouderen met onderliggende kwalen, maar dat is het dan ook wel. En ja, ik zie ook wel dat het niet louter om sterfte gaat, maar ook de de overdruk die het veroorzaakt op de ic's. Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zouden alle landen dat zomaar doen, ongeacht de consequenties? Want die zijn er, dat is duidelijk. En waarom doen ze dat dan?
Maar Nederland heeft geen lockdown (gehad).quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk erg lastig aan te geven, maar laat ik een poging wagen. Puur statistisch gezien is dit virus natuurlijk niet echt een killer, het leidt tot een piek in de oversterfte bij ouderen met onderliggende kwalen, maar dat is het dan ook wel. En ja, ik zie ook wel dat het niet louter om sterfte gaat, maar ook de de overdruk die het veroorzaakt op de ic's. Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.
Niet alle landen hanteren natuurlijk hetzelfde beleid, kijk naar Scandinavië waar men langzaam weer uit haar as aan het verrijzen is. Maar er zijn inderdaad ook (veel) landen die een zeer strenge lockdown hanteren, China, Honkong, Singapore, de Philipijnen, maar dat waren voorheen ook al in meer of in mindere mate open lucht gevangenissen, waarom die landen voortdurend worden aangehaald als lichtend voorbeeld in de bestrijding van dit virus is mij een raadsel. Het zijn gewoon dictaturen, en ja, dictaturen zijn gewoon effectiever in het oplossen van korte termijn problemen.
Wanneer die lockdownen er niet waren geweest in die autocratische landen dan was het een stuk waarschijnlijker geweest dat Nederland die ook niet had ingevoerd, maar wij zijn onder druk van in een het begin groeiend aantal landen meegegaan in die lockdown.
Wel gek dat iedereen schrijft over een lockdown.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar Nederland heeft geen lockdown (gehad).
Jawel. Een intelligente.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar Nederland heeft geen lockdown (gehad).
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel gek dat iedereen schrijft over een lockdown.
Dan zul je het zelf wel mis hebben.quote:
Je mag gewoon de deur uit, dus dan is er ook geen lockdown.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zul je het zelf wel mis hebben.
Je hebt het over sterftecijfers die bevolkingsbreed het dubbele zijn van normaal en op bepaalde groepen nog wel tien keer zo hoog. Hoe krijg je het uit je toetsenbord om dat 'geen killer' te noemen. En dan zijn er ook nog de vele mensen (ook veel jonger dan 60!) die op de IC belanden en op die manier kunnen overleven - omdat daar plek is.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk erg lastig aan te geven, maar laat ik een poging wagen. Puur statistisch gezien is dit virus natuurlijk niet echt een killer, het leidt tot een piek in de oversterfte bij ouderen met onderliggende kwalen, maar dat is het dan ook wel. En ja, ik zie ook wel dat het niet louter om sterfte gaat, maar ook de de overdruk die het veroorzaakt op de ic's. Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.
Niet alle landen hanteren natuurlijk hetzelfde beleid, kijk naar Scandinavië waar men langzaam weer uit haar as aan het verrijzen is. Maar er zijn inderdaad ook (veel) landen die een zeer strenge lockdown hanteren, China, Honkong, Singapore, de Philipijnen, maar dat waren voorheen ook al in meer of in mindere mate open lucht gevangenissen, waarom die landen voortdurend worden aangehaald als lichtend voorbeeld in de bestrijding van dit virus is mij een raadsel. Het zijn gewoon dictaturen, en ja, dictaturen zijn gewoon effectiever in het oplossen van korte termijn problemen.
Wanneer die lockdownen er niet waren geweest in die autocratische landen dan was het een stuk waarschijnlijker geweest dat Nederland die ook niet had ingevoerd, maar wij zijn onder druk van in een het begin groeiend aantal landen meegegaan in die lockdown.
Nou ja, Rutte noemde het toevallig een 'intelligente lockdown' omdat het woord 'lockdown' - ook al wordt het ineens overal voor gebruikt - toch even genoemd moest wordenquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je mag gewoon de deur uit, dus dan is er ook geen lockdown.
Dit.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hoeveel mensen overlijden er nou onder de 60? En druk dat eens uit in een percentage.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je hebt het over sterftecijfers die bevolkingsbreed het dubbele zijn van normaal en op bepaalde groepen nog wel tien keer zo hoog. Hoe krijg je het uit je toetsenbord om dat 'geen killer' te noemen. En dan zijn er ook nog de vele mensen (ook veel jonger dan 60!) die op de IC belanden en op die manier kunnen overleven - omdat daar plek is.
Fake news, covid19 is inmiddels met afstand doodsoorzaak nummer 1, veel dodelijker dan roken en alcohol, zelfs dodelijker dan kanker en hart en vaatziekten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.
Ja, dat reces kan ik ook echt niet plaatsen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
6 weken alle kritiek en discussies uit de weg gaan, geen politieke procedures aan willen houden vanwege 'we zijn een crisis aan het leiden', maar nu wel met vakantie zijn.
Wat een hond die rutte.
Die vraag leeft alleen bij hallucinante ontkenners.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoeveel mensen overlijden er nou onder de 60? En druk dat eens uit in een percentage.
Bij ouderen is de sterfte inderdaad hoger, maar daar is ook de vraag of ze door Corona zijn gestorven of met Corona.
Heb jij daar een bron van?quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Fake news, covid19 is inmiddels met afstand doodsoorzaak nummer 1, veel dodelijker dan roken en alcohol, zelfs dodelijker dan kanker en hart en vaatziekten.
Regels die je niet handhaaft zijn geen echte regels. In Duitsland houdt men zich er een stuk beter aan en daar stijgt de R0 inmiddels ook weer boven de 1, en houdt het Duitse RIVM inmiddels serieus rekening met een tweede piek die veel erger wordt dan de eerste. Maar wij gaan gewoon weer in het park zitten hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik denk oprecht dat de houdbaarheidsdatum voor de berperkingen aan het aflopen zijn.
Vanochtend ging ik mijn dochtertje naar het KDV brengen (mijn vrouw heeft een vitaal beroep) en er is weinig anders dan normaal op straat. Werklui die samen koffie drinken in een kringetje, mensen die naast elkaar op de stoep lopen (en zo te zien geen gezinnen), druk op de weg met auto's, totaal ander beeld dan 5-6 weken geleden.
Als overheid zul je hier toch op moeten gaan anticiperen imo. Zoals ik al vaak heb gezegd; mensen die niet meer de regels opvolgen moeten geen reden zijn om alles maar op te heffen, echter is dit wel de realiteit momenteel. Je kunt dan wel krampachtig aan je papieren werkelijkheid vasthouden, maar dat is struisvogelpolitiek.
Gaat het mis qua communicatie (veel verschillen in visie)? Is het positieve nieuws dit in de kaart aan het spelen? Zijn mensen de beperkingen gewoon zat en nemen het risico bewust?
Doet de overheid het bewust om te zien wat er qua besmettingen gebeurd?
Hij wordt begin mei 4 en zou dus na de mei vakantie starten samen met 20/30 andere kinderen in een instroom groep tot aan de zomervakantie. Deze groep start helemaal niet meer op omdat ouders niet de school in mogen etc.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen enkel school gaat volledig open. Hooguit de helft van de tijd met de helft van de klas. Mijn dochter gaat dinsdag en vrijdag.
Waarom mag jouw kind niet starten?
Als je regels opstelt en ze niet gaat handhaven, moet je niet aan symboolpolitiek doen en de regels gewoonweg niet opstellen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Regels die je niet handhaaft zijn geen echte regels. In Duitsland houdt men zich er een stuk beter aan en daar stijgt de R0 inmiddels ook weer boven de 1, en houdt het Duitse RIVM inmiddels serieus rekening met een tweede piek die veel erger wordt dan de eerste. Maar wij gaan gewoon weer in het park zitten hoor.
Ik denk dat we over een paar weken zien wat er gebeurd met de besmettingen en ziekenhuisopnames. Mocht er geen echte stijging te zien zijn dan vindt de overheid het wel goed waarschijnlijk. Zal lastig als ze wel weer moeten ingrijpen om de gezondheidszorg te besparen. Er zijn nu best wat mensen mee klaar nu. Al hebben volgens mij genoeg mensen begrip voor de situatie en dilemma waar de overheid in zit. Al is met sommige #stopdelockdown gekkies toch niks te beginnen want volgens hun doet de overheid dit om ons te pesten plus Bil Gates, 5G, lala etc.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik denk oprecht dat de houdbaarheidsdatum voor de berperkingen aan het aflopen zijn.
Vanochtend ging ik mijn dochtertje naar het KDV brengen (mijn vrouw heeft een vitaal beroep) en er is weinig anders dan normaal op straat. Werklui die samen koffie drinken in een kringetje, mensen die naast elkaar op de stoep lopen (en zo te zien geen gezinnen), druk op de weg met auto's, totaal ander beeld dan 5-6 weken geleden.
Als overheid zul je hier toch op moeten gaan anticiperen imo. Zoals ik al vaak heb gezegd; mensen die niet meer de regels opvolgen moeten geen reden zijn om alles maar op te heffen, echter is dit wel de realiteit momenteel. Je kunt dan wel krampachtig aan je papieren werkelijkheid vasthouden, maar dat is struisvogelpolitiek.
Gaat het mis qua communicatie (veel verschillen in visie)? Is het positieve nieuws dit in de kaart aan het spelen? Zijn mensen de beperkingen gewoon zat en nemen het risico bewust?
Je moet er net teveel over nadenken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Het wassen neus gedeelte gaat vooral om het feit dat het ontlastend zou werken voor de ouders, hier is het precies het tegenovergestelde en met 3 uur school per dag helpt het ook niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind het geen wassen neus, het is een eerste start naar volledige start van de scholen en de opvang. Ik denk dus zelf dat dat vrij snel volgt.
Ik heb niet zo'n behoefte aan een lange termijn plan, ik zie het wel. We hebben het thuis redelijk onder controle qua planning nu met 3 kids. Ik mis de uitjes e.d. met het gezin wel, maar we rooien het ook prima zonder. Dit hou ik nog maanden vol
twitter:ejthies15 twitterde op maandag 27-04-2020 om 20:25:14This woman had tested POSITIVE and was asymptomatic, ignored her quarantine and just jeopardized the lives of all these protesters and uses the Constitution to reconcile her actions. 🤬
https://t.co/vHHXLcPPJI reageer retweet
Link werkt niet in Europa.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef Momo het volgende:
twitter:ejthies15 twitterde op maandag 27-04-2020 om 20:25:14This woman had tested POSITIVE and was asymptomatic, ignored her quarantine and just jeopardized the lives of all these protesters and uses the Constitution to reconcile her actions. 🤬
"Van Dissel merkte woensdag nog wel op dat het RIVM niet weet of het dragen van een mondkapje verspreiding kan voorkomen als men de ziekte bij zich draagt maar nog geen klachten heeft. Dat zou het advies over het dragen van een mondkapje kunnen doen veranderen, "maar dat weten we domweg nog niet"."quote:
Maar wel het hele sociale leven ontregeld en mensen in financiële ellende gestortquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad.
Een 'intelligente' inderdaad, maar geen 'lockdown' in de zin van 'lockdown' (alles dicht, niemand mag iets).
Nog steeds paniek aan het zaaien zie ik?quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:22 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Maar wel het hele sociale leven ontregeld en mensen in financiële ellende gestort
Voor Koningsdag zijn er veel drukkere dagen geweest.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:20 schreef Zocalo het volgende:
Wat ik zat te denken, terwijl het gisteren Koningsdag was...
Ik fietste door de stad en zag redelijk wat mensen op pad zijn. Veel hielden hierbij goed rekening met de 1,5 meter afstand, maar met name onder jongeren was dit niet altijd het geval en zag je kleine groepjesvorming.
Als Koningsdag tot een verhoging in de gevallen lijdt, zal dit over 10-14 dagen merkbaar zijn in de cijfers. En dat is juist het moment waarop ze gaan beslissen over verlengen of niet van de huidige maatregelen. Ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben.
Door Corona.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoeveel mensen overlijden er nou onder de 60? En druk dat eens uit in een percentage.
Bij ouderen is de sterfte inderdaad hoger, maar daar is ook de vraag of ze door Corona zijn gestorven of met Corona.
Klopt, zondag was het 3 keer zo druk op straat in Amsterdam.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Voor Koningsdag zijn er veel drukkere dagen geweest.
quote:
Laten we vooral hopen dat Rutte zich niet laat chanteren door mensen die de regels naast zich neerleggen. Dat mensen zich er niet meer aan houden is de slechtst denkbare reden om ze te versoepelen. De voorzitter van de veiligheidsregio's heeft ook al een dergelijke oproep gedaan een week of twee geleden, maar dat kan echt niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:20 schreef Zocalo het volgende:
Ik fietste door de stad en zag redelijk wat mensen op pad zijn. Veel hielden hierbij goed rekening met de 1,5 meter afstand, maar met name onder jongeren was dit niet altijd het geval en zag je kleine groepjesvorming.
Als Koningsdag tot een verhoging in de gevallen lijdt, zal dit over 10-14 dagen merkbaar zijn in de cijfers. En dat is juist het moment waarop ze gaan beslissen over verlengen of niet van de huidige maatregelen. Ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben.
Ik ben niet volledig ongeinformeerdquote:Op dinsdag 28 april 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tja, die demonstranten willen toch geen maatregelen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef Momo het volgende:
Klopt. Ik zie het ook aan mezelf. Ik snap de regels, ik snap hoe een virus weer opnieuw kan opleven en heb me dan ook redelijk aan de regels gehouden. Als ik in mijn familie, vrienden en kenissen kring kijk zie ik datzelfde.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je moet er net teveel over nadenken.
Ons kabinet lijkt de visie te hebben dat 1) de zorg niet overbelast moet worden, 2) de economie zo min mogelijk ontregeld en 3) de verantwoordelijkheid voor het volgen van de adviezen zo veel mogelijk bij de burger moet worden gelegd.
Er spelen dan allemaal factoren een rol waarom je weer meer mensen samen ziet.
Deze week wordt het frisser en gaat het regenen en dat is het beste dat voor het indammen van de verspreiding kon gebeuren.
gisteren vond ik het ook wel erg druk maar we weten het over een week of 2, als ondanks dit gedrag de ziekenhuisopnames laag blijven kan er wel wat meer open met misschien een leeftijdsgrensquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, zondag was het 3 keer zo druk op straat in Amsterdam.
Wetenschap is niet zwart, wit. Met dezelfde set aan informatie kun je verschillende uitkomsten/adviezen krijgen. Daarnaast speelt cultuur, gehoorzaamheid, economische mogelijkheden etc. allemaal een rol in de afweging om wel - of niet- te kiezen voor een lockdown. Aan de cijfers te zien is het een niet per definitie beter dan het ander.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben geen echte lockdown, we hebben een aantal maatregelen die enigsizns lijken op een lichte vorm van een lockdown. Er zijn landen, in Europa, die een striktere lockdown hebben, dus het is niet per se iets van alleen autocratische landen/dictaturen.
Net als die users die janken dat iedereen dood gaat aan Corona zeker?quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nog steeds paniek aan het zaaien zie ik?
Het is hier 11 graden en het waait/regent.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:25 schreef Momo het volgende:
Denk dat het nu regent en ook de komende tijd meer neerslag aankomt en lagere temperaturen mensen ook minder snel naar buiten gaan om af te spreken in groepjes. Nu hopen dat ze niet bij iemand thuis gaan afspreken.
Ach ja, dat klinkt op zich wel logisch, want je kunt een vierjarige die net op school begint natuurlijk niet zonder meer overdragen aan de leerkracht en meteen verdwijnen. Vind je het jammer? En je kind?quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hij wordt begin mei 4 en zou dus na de mei vakantie starten samen met 20/30 andere kinderen in een instroom groep tot aan de zomervakantie. Deze groep start helemaal niet meer op omdat ouders niet de school in mogen etc.
Negeer vooral het feit dat de helft van de IC vol ligt met mensen van onder de zestig. Lekker blijven volharden in 'alleen oude zieke dikke mensen gaan dood', lekker makkelijk. Nog los van het feit dat we als samenleving ook de taak hebben om die groep te beschermen, maar dat terzijde.quote:
We zouden het nu toch eigenlijk dan ook een beetje aan het paasweekend moeten merken? Dat was ook al best druk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
gisteren vond ik het ook wel erg druk maar we weten het over een week of 2, als ondanks dit gedrag de ziekenhuisopnames laag blijven kan er wel wat meer open met misschien een leeftijdsgrens
Die R0 is gewoon iets wat uit een model rolt. Zonder heel veel testen is daar niets zinnigs over te zeggen. Of baseren ze zich op het aantal ziekenhuis opnamen? Anyhow, ik zou daar niet te veel waarde aan hechten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef hooibaal het volgende:
en daar stijgt de R0 inmiddels ook weer boven de 1, en houdt het Duitse RIVM inmiddels serieus rekening met een tweede piek
zit wat in al had ik toen nog wel de indruk dat er een zeker burgerlijke gehoorzaamheid was, dat is nu wel een stuk minder.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
We zouden het nu toch eigenlijk dan ook een beetje aan het paasweekend moeten merken? Dat was ook al best druk.
De Duitse Jaap van Dissel hecht er waarde aan. Vind ik een interessanter gegeven dan of een of andere fokuser er waarde aan hecht, no offence.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:33 schreef zoost het volgende:
[..]
Die R0 is gewoon iets wat uit een model rolt. Zonder heel veel testen is daar niets zinnigs over te zeggen. Of baseren ze zich op het aantal ziekenhuis opnamen? Anyhow, ik zou daar niet te veel waarde aan hechten.
En die Duitse Jaap schijnt zo een beetje de grootste expert te zijn ter wereld, zeer gerenomeerd.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Duitse Jaap van Dissel hecht er waarde aan. Vind ik een interessanter gegeven dan of een of andere fokuser er waarde aan hecht, no offence.
Ja dan pak je toch een ander artikel waar wel "geen zin" in staatquote:Op dinsdag 28 april 2020 08:40 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niets toevoegen is totaal iets anders dan 'geen zin'.
Riepen ze ook over Pasen. En over al die zonnige weekends die we sinds 22 maart al hebben gehad.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:20 schreef Zocalo het volgende:
Nee, want dat artikel is er simpelweg niet. Dat hebben ze nooit gezegd.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:36 schreef SOG het volgende:
[..]
Ja dan pak je toch een ander artikel waar wel "geen zin" in staat
Ja dus. Dat is 1 quote. Je vroeg om bronnen en je hebt ze gekregen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
"Van Dissel merkte woensdag nog wel op dat het RIVM niet weet of het dragen van een mondkapje verspreiding kan voorkomen als men de ziekte bij zich draagt maar nog geen klachten heeft. Dat zou het advies over het dragen van een mondkapje kunnen doen veranderen, "maar dat weten we domweg nog niet"."
Ja ik zie het, maar dit zijn echt pieken. Maar in absolute zin zijn er niet meer covid-dooien dan mensen die aan hartklachten of kanker zijn overleden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:26 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is een grafiekje uit Amerika in de tijd dat ze nog op 80 doden per 1M zaten. Wij zitten nu op 268 (meer dan 3x zo hoog).
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjesquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:37 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee, want dat artikel is er simpelweg niet. Dat hebben ze nooit gezegd.
T/m 27 april is 61% van de mensen die opgenomen zijn (geweest) in een ziekenhuis boven de 65.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Negeer vooral het feit dat de helft van de IC vol ligt met mensen van onder de zestig. Lekker blijven volharden in 'alleen oude zieke dikke mensen gaan dood', lekker makkelijk. Nog los van het feit dat we als samenleving ook de taak hebben om die groep te beschermen, maar dat terzijde.
Nou het positieve zou dan kunnen zijn dat we ernaast zitten wat het besmettingsgevaar buiten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
zit wat in al had ik toen nog wel de indruk dat er een zeker burgerlijke gehoorzaamheid was, dat is nu wel een stuk minder.
Dat ben ik met je eens. Waar het me meer om gaat, is dat vrijwel elk land wel kiest om maatregelen te nemen. En ja, ook Zweden, ook al lijken die wat minder zwaar dan in veel andere landen. Kortom, het wordt wereldwijd als een grote zorg gezien, iets waar maatregelen tegen genomen moet worden. Dat is niet alleen in Nederland zo.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wetenschap is niet zwart, wit. Met dezelfde set aan informatie kun je verschillende uitkomsten/adviezen krijgen. Daarnaast speelt cultuur, gehoorzaamheid, economische mogelijkheden etc. allemaal een rol in de afweging om wel - of niet- te kiezen voor een lockdown. Aan de cijfers te zien is het een niet per definitie beter dan het ander.
Waar je nu naar linkt zegt exact hetzelfde als het vorige artikel. Zolang je afstand houdt en thuis blijft bij klachten is het niet nodig. Dat is totaal iets anders dan dat mondkapjes geen zin zouden hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:39 schreef SOG het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
En nou niet grammaticaal gaan mierenneuken.
Geloof ik direct. Echter ik zie ook dat de medische kant behoorlijk veel data heeft om zich op te baseren. Virologen (diegenen die het verloop onder bevolkingen bestuderen) hebben heel weinig data om zich op te baseren. Hoeveel pandemieën die zich via de luchtwegen verspreiden hebben we gehad afgelopen 100 jaar? Ik denk alleen de spaanse griep, en ja daar was de tweede golf dodelijker. Dat is een sample size = 1. Weinig voorspellend, maar ook niet uit te sluiten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:35 schreef raptorix het volgende:
En die Duitse Jaap schijnt zo een beetje de grootste expert te zijn ter wereld, zeer gerenomeerd.
Ik geef mijn mening niet, ik zet een verhaal uiteen hoe het gekomen is dat zobeetje de hele wereld in meer of mindere mate in lockdown zit.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben niet volledig ongeinformeerd
Ik ben het niet eens met het beeld dat je schetst. Ik stelde een open vraag over de invulling van de strijd tegen het virus die wereldwijd wordt gevoerd en ik vraag dan niet zozeer om een mening, maar meer om beargumenteerde informatie.
Wij hebben geen echte lockdown, we hebben een aantal maatregelen die enigsizns lijken op een lichte vorm van een lockdown. Er zijn landen, in Europa, die een striktere lockdown hebben, dus het is niet per se iets van alleen autocratische landen/dictaturen.
Primaquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waar je nu naar linkt zegt exact hetzelfde als het vorige artikel. Zolang je afstand houdt en thuis blijft bij klachten is het niet nodig. Dat is totaal iets anders dan dat mondkapjes geen zin zouden hebben.
eens maar dat in kaart brengen blijkt toch wel de bottleneck te zijn in NL zolang de testcapaciteit nog steeds beneden niveau isquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nou het positieve zou dan kunnen zijn dat we ernaast zitten wat het besmettingsgevaar buiten.
Ik had ook een stijging verwacht door iedereen die massaal op pad ging maar blijkbaar leidt het niet tot een stijging.
Als dat zo is ben ik blij dat het niet klopt.
We moeten in kaart hebben waar en hoe die besmettingen plaats vinden voornamelijk.
Als het buiten nihil blijkt dan is er een hoop weer mogelijk.
1. Nogmaals, het is geen piek, dit was aan het begin. de lijn van de grafiek moet nog vier keer hoger om bij ons huidige aantal te komen. En gaat nog eens een stuk hoger worden voordat deze golf voorbij is.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik zie het, maar dit zijn echt pieken. Maar in absolute zin zijn er niet meer covid-dooien dan mensen die aan hartklachten of kanker zijn overleden.
Dat is jouw visie erop. dat is iets andersquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik geef mijn mening niet, ik zet een verhaal uiteen hoe het gekomen is dat zobeetje de hele wereld in meer of mindere mate in lockdown zit.
De Duitsers zeggen mondkapjes als extra te implementeren om zo verspreiding te gaan in het ov en winkels.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:39 schreef SOG het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
En nou niet grammaticaal gaan mierenneuken.
Ja true, maar we zouden dat toch moeten kunnen zien in de ziekenhuisopnames?quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar dat in kaart brengen blijkt toch wel de bottleneck te zijn in NL zolang de testcapaciteit nog steeds beneden niveau is
Dat lijkt me ook iets waar de urgentie zou moeten liggen: de uitbreiding van de mogelijkheid om te testen. Want als je iedereen die verdacht is kunt testen, krijg je veel meer grip op wat er nu werkelijk gebeurt. Kun je mensen beter isoleren. En dan kun je ook gemakkelijker versoepelen, in de wetenschap dat je besmette mensen sneller in het vizier hebt en kunt isoleren.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar dat in kaart brengen blijkt toch wel de bottleneck te zijn in NL zolang de testcapaciteit nog steeds beneden niveau is
daar kan je het wel aan zien maar dan loop je dus altijd achter de feiten aanquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja true, maar we zouden dat toch moeten kunnen zien in de ziekenhuisopnames?
Meer besmettingen meer ziekenhuisopnames immers.
Ook dat de meeste overleden personen (in ieder geval in andere EU landen) komen uit verzorgingshuizen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Door Corona.
Als die ouderen ziek worden door Corona en daaraan overlijden is het gewoon door corona.
Dat een jonger persoon dat zou hebben overleefd doet daar niets aan af.
Het lastige is alleen dat bewoners van verpleeghuizen gemiddeld nog 2 jaar te leven hebben als ze in een verpleeghuis belanden. Dus veel van de cliënten die nu aan Corona overlijden waren binnen enkele maanden tot een jaar ook overleden. Als dan het beleid puur is gericht op het sterftecijfer, dan ben je dus maatregelen aan het treffen die schadelijk is voor de hele samenleving, ter bescherming van ouderen in hun laatste levensfase. En dan krijg je ook van die commentaren als dat we dor hout aan het beschermen zijn, etc.
Maar het beleid gebruikt het zorgstelsel als graadmeter, bijvoorbeeld het aantal IC bedden.
Iemand die in zijn laatste levensfase zit of veel onderliggende aandoeningen heeft wordt sowieso niet meer opgenomen op de IC en vaak geeneens meer in het ziekenhuis. Ze zitten ook niet in de cijfers van het RIVM, omdat ze niet op Corona zijn getest, maar vallen onder het kopje dat het werkelijk aantal doden hoger ligt.
Niet alle besmette personen komen in het ziekenhuis. Kunnen wel besmetten, eventueel. En ze komen pas in het ziekenhuis als ze erg ziek zijn. Dat is, als ik het zo heb gelezen, ook niet direct bij de eerste symptomen het geval.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja true, maar we zouden dat toch moeten kunnen zien in de ziekenhuisopnames?
Meer besmettingen meer ziekenhuisopnames immers.
mislukt, dat hebben ze in eerste instantie niet eens gedaan en als ik het goed begrijp zijn de beschermingsmaatregelen voor de zorgverleners daar nog steeds niet op ordequote:Op dinsdag 28 april 2020 09:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ook dat de meeste overleden personen (in ieder geval in andere EU landen) komen uit verzorgingshuizen.
Dit is natuurlijk kwalijk maar heet geeft aan dat overal ja ook in Nederland hier niet goed op gehandeld is.
En deze mensen hebben als ze hier in komen gemiddeld inderdaad nog maar een jaar of 2 (gemiddeld).
Maar deze huizen beschermen is gigantisch mislukt.
Hier in Twente is gewoon testcapaciteit over...quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook iets waar de urgentie zou moeten liggen: de uitbreiding van de mogelijkheid om te testen. Want als je iedereen die verdacht is kunt testen, krijg je veel meer grip op wat er nu werkelijk gebeurt. Kun je mensen beter isoleren. En dan kun je ook gemakkelijker versoepelen, in de wetenschap dat je besmette mensen sneller in het vizier hebt en kunt isoleren.
Is er iets bekend over de ontwikkeling hiervan in Nederland?
Ik lees in regionale media ook steeds meer verhalen over kwetsbare groepen die langzaam aan hun isolement ten onder aan het gaan zijn. Weinig tot geen contacten meer want niemand komt op visite, hun vrijwilligerswerk ligt stil, ze zijn vaak niet zo mobiel meer en komen dus niet zo makkelijk ergens. Erg treurig.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:51 schreef zoost het volgende:
Gisteren tijdens koningsdag zaten alle 90+ ers uit hun buurtje gezellig bij elkaar, wel uit elkaar, maar ook de schaaltjes nootjes en drankjes (wel of niet besmet) aan elkaar door te geven. Ze vonden het belangrijker om dit met elkaar te vieren dan dat ze bang waren voor de naderende dood. Als je 90+ bent houd je daar sowieso rekening mee denk ik.
Het is nu nog specifiek voor zorgmedewerkers, zo te lezen. Dat zou dus moeten veranderen, lijkt me.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hier in Twente is gewoon testcapaciteit over...
(premium artikel)
https://www.tubantia.nl/e(...)medewerker~a8d765b5/
"De GGD Twente roept alle zorgmedewerkers in Twente op om zich te laten testen bij klachten die kunnen duiden op een coronabesmetting. Nu de testcapaciteit geen enkel probleem meer is, blijft het aantal testverzoeken achter bij de verwachtingen."
Ze testen 40 mensen per dag in de test-drive in voor zorgmedewerkers, maar ze kunnen er wel 100 per dag aan. Onbenutte capaciteit dus helaas.
Ja nou deze ouderen moeten zich maar even aanpassen meer dan de helft van de corona patiënten op de IC is immers onder de 60 aldus @hooibaalquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees in regionale media ook steeds meer verhalen over kwetsbare groepen die langzaam aan hun isolement ten onder aan het gaan zijn. Weinig tot geen contacten meer want niemand komt op visite, hun vrijwilligerswerk ligt stil, ze zijn vaak niet zo mobiel meer en komen dus niet zo makkelijk ergens. Erg treurig.
Je kunt mij opvegen hoor als je van die oudjes ziet die al 50+ jaar getrouwd zijn en nu met een raam er tussen elkaar voor het eerst weer zien in 6 weken ofzo..quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees in regionale media ook steeds meer verhalen over kwetsbare groepen die langzaam aan hun isolement ten onder aan het gaan zijn. Weinig tot geen contacten meer want niemand komt op visite, hun vrijwilligerswerk ligt stil, ze zijn vaak niet zo mobiel meer en komen dus niet zo makkelijk ergens. Erg treurig.
De testcapaciteit zou 2 weken terug toch al verhoogd worden naar max 29.000 per dag?quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is nu nog specifiek voor zorgmedewerkers, zo te lezen. Dat zou dus moeten veranderen, lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijft toch zaak dat we allemaal gezonder gaan leven dan, weerstand verbeteren en voorzichtiger zijn in de omgang met elkaar."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
Niet alleen ouderen. Er zijn ook veel kwetsbare groepen die b.v. de sociale werkplaatsen bemannen die nu dicht zijn. Dat zijn mensen die bovendien al vaak relatief weinig sociale contacten hebben buiten hun werk om of hun vrijwilligerswerk bij de voetbalclub of de muziekvereniging.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:59 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ja nou deze ouderen moeten zich maar even aanpassen meer dan de helft van de corona patiënten op de IC is immers onder de 60 aldus @:hooibaal
Als De Jonge weer bij een persconferentie verschijnt zal de capaciteit qua beschermende kleding en tests redelijk op orde zijnquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:00 schreef vosss het volgende:
[..]
De testcapaciteit zou 2 weken terug toch al verhoogd worden naar max 29.000 per dag?
Hoe staat het met die uitbreiding, want vooralsnog zie ik daar weinig van terug in de cijfers.
Dat vraag ik me ook af. Zeker in het licht van mogelijke versoepelingen waar om gevraagd wordt, en die ook zeker lucht zouden geven zowel sociaal als economisch, lijkt het met zeker van belang dat dit echt verhoogd wordt en werkbaar wordt. Ik zou daar graag protocollen voor zien.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:00 schreef vosss het volgende:
[..]
De testcapaciteit zou 2 weken terug toch al verhoogd worden naar max 29.000 per dag?
Hoe staat het met die uitbreiding, want vooralsnog zie ik daar weinig van terug in de cijfers.
dat geldt niet alleen voor henquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sommigen kun je niet eens goed uitleggen wat er nu allemaal aan de hand is, want die kunnen zich geen eens een voorstelling maken van een vage uitspraak als 'we moeten geduld hebben'.
Nee, snap ik. Maar b.v. mensen die een zwaardere vorm van autisme hebben kunnen heel moeilijk omgaan met 'losse eindjes'. Ik ken ook zo iemand, die moet altijd precies weten wanneer iets gaat gebeuren, want anders wordt hij heel onrustig en gestrest.quote:
Tsjonge. Wie had dat gedacht.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:05 schreef miss_sly het volgende:
Ach, kijk nou, van de NOS:
https://nos.nl/artikel/23(...)ft-een-probleem.html
Er is gezegd dat de capaciteit uitgebreid werd naar 29.000 per dag.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Zeker in het licht van mogelijke versoepelingen waar om gevraagd wordt, en die ook zeker lucht zouden geven zowel sociaal als economisch, lijkt het met zeker van belang dat dit echt verhoogd wordt en werkbaar wordt. Ik zou daar graag protocollen voor zien.
Ja, hier niet anders. De boomers paraderen alsof ze onsterfbaar zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:07 schreef StretchingKoala het volgende:
Het leek gisteren wel een bejaarden soos op straat hier in Brabant. Zeker 75% was 60+ wat buiten was. Zowel in de dorpen als stad als natuurgebieden. Zijn alle maatregelen niet bedoeld om met name die doelgroep te beschermen.
Draagvlak zal in rap tempo afnemen op deze manier vrees ik.
buiten moet geen probleem zijn mits met afstandquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:07 schreef StretchingKoala het volgende:
Het leek gisteren wel een bejaarden soos op straat hier in Brabant. Zeker 75% was 60+ wat buiten was. Zowel in de dorpen als stad als natuurgebieden. Zijn alle maatregelen niet bedoeld om met name die doelgroep te beschermen.
Draagvlak zal in rap tempo afnemen op deze manier vrees ik.
maar doe je dat dan ook dat binnenblijven?quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:09 schreef xminator het volgende:
Begrijp het wel, wij moeten binnen blijven voor hen. De boomers profiteren net zoals voorheen weer eens over de rug van anderen.
Gelul die 7000 test per dag die nu afgenomen zouden worden. Dat is slechts op 2(!!) dagen gebeurd en buiten die 2 dagen is het veel minder dan 7000.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:05 schreef miss_sly het volgende:
Ach, kijk nou, van de NOS:
https://nos.nl/artikel/23(...)ft-een-probleem.html
Ik ben al binnen vanaf 28 februari, incidenteel nog buiten geweest voor hoognodige zaken voor de baby. Boodschappen laat ik thuis bezorgen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar doe je dat dan ook dat binnenblijven?
Ik zag grote groepen witharigen samen hoor, op de fiets gezellig keuvelen met 10 man over de gehele breedte van de weg. Terrassen weer opbouwen, want ze moeten wel kunnen uitrusten....quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
buiten moet geen probleem zijn mits met afstand
behoor je tot een risicogroep dan?quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik ben al binnen vanaf 28 februari, incidenteel nog buiten geweest voor hoognodige zaken voor de baby. Boodschappen laat ik thuis bezorgen.
Nee, maar vrouw was hoogzwanger en wilden toen geen risico nemen.quote:
dat zal dan per gebied/stad verschillen, ik zie hier behalve in de supermarkt toch weinig oudjes en zeker niet groepjesquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:13 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Ik zag grote groepen witharigen samen hoor, op de fiets gezellig keuvelen met 10 man over de gehele breedte van de weg. Terrassen weer opbouwen, want ze moeten wel kunnen uitrusten....
Wellicht een 50- maatschappij weer laten opstarten?
als gezin dus min of meer wel en gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee, maar vrouw was hoogzwanger en wilden toen geen risico nemen.
Baby is nog erg jong en willen daar nu ook geen risico mee nemen.
Ik hoop dat je gelijk hebt....weekje regen zou niet slecht zijn. En ja, ik heb ook 2 jonge kinderen die tegen de muren omhoog kruipen ondertussenquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zal dan per gebied/stad verschillen, ik zie hier behalve in de supermarkt toch weinig oudjes en zeker niet groepjes
Wat zijn we toch een zeurpieten geworden. De één geeft "de schuld" aan de jongelui. De ander aan "de oudjes". De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Mijn ervaring is dat de wetsovertreders bij beide groepen zijn. Jongeren zijn vaak in groepen aanwezig. En soms zie ik 2 ouderen gezellig kletsen in de supermarkt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zal dan per gebied/stad verschillen, ik zie hier behalve in de supermarkt toch weinig oudjes en zeker niet groepjes
Dat is ook mijn ervaring.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gaat vanaf vanmiddag ook regenen. Zeker een week.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:19 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt....weekje regen zou niet slecht zijn. En ja, ik heb ook 2 jonge kinderen die tegen de muren omhoog kruipen ondertussen
mensen wijzen nu eenmaal graag naar een ander, aard van het beestje, als ik dan toch moet wijzen is het naar onze overheid die door gebrek aan daadkracht en testcapaciteit niet anders kan dan mensen adviseren thuis te blijvenquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat zijn we toch een zeurpieten geworden. De één geeft "de schuld" aan de jongelui. De ander aan "de oudjes". De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Mijn ervaring is dat de wetsovertreders bij beide groepen zijn. Jongeren zijn vaak in groepen aanwezig. En soms zie ik 2 ouderen gezellig kletsen in de supermarkt.
Maar de meesten houden zich redelijk aan de norm. En met succes volgens mij. We hoeven niet allemaal 100 te worden....
Mooi voer voor baudet (en de rest) om rutte terug te pakken. '.......Hebben we even geen tijd voor, we hebben een crisis te bezweren'.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, dat reces kan ik ook echt niet plaatsen.
Ja. Verbaas me er ook over. Bij iedere verkiezing weer dat er zo veel idioten op de vvd stemmen.quote:
wat voor reces is het eigenlijk, voorjaarsvakantie?quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
Over de coronacrisis wordt gewoon overlegd tijdens dit reces, las ik.
Dan is elke regering van heel de wereld fout bezig volgens mij. Ik ben blij dat ik niet in Frankrijk zit, waarbij je je moet verantwoorden als je buiten loopt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
mensen wijzen nu eenmaal graag naar een ander, aard van het beestje, als ik dan toch moet wijzen is het naar onze overheid die door gebrek aan daadkracht en testcapaciteit niet anders kan dan mensen adviseren thuis te blijven
Ik baal er wel enorm van, je wilt natuurlijk een goede start en op deze manier valt dat in het water.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach ja, dat klinkt op zich wel logisch, want je kunt een vierjarige die net op school begint natuurlijk niet zonder meer overdragen aan de leerkracht en meteen verdwijnen. Vind je het jammer? En je kind?
Bellen. Vragen wat je moet doen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:33 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik heb een geïnfecteerd plekje aan de binnenkant van mijn dijbeen. Denk dat het ontstaan is door een ingegroeid haartje.
Het is al 3 maanden gaande en lijkt niet te genezen. Heb er last van tijdens het lopen want dan schuurt het tegen mijn broek en is pijnlijk.
Ik twijfel nu echt of ik de huisarts moet bellen hiervoor of niet.
Wat raden jullie aan?
ik weet niet of het fout of zo zwart/wit is maar we zijn nu toch al aardig wat tijd verder en er zijn nog steeds tekorten, dat kan naar mijn mening nietquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dan is elke regering van heel de wereld fout bezig volgens mij. Ik ben blij dat ik niet in Frankrijk zit, waarbij je je moet verantwoorden als je buiten loopt.
Moah, op zich doet Rutte het niet onaardig vind ik. De 'intelligente lockdown' lijkt een veel betere aanpak dan het paniekerige opsluiten wat ze in andere landen hebben gedaan. Op de persco's komt hij kalm en duidelijk over.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooi voer voor baudet (en de rest) om rutte terug te pakken. '.......Hebben we even geen tijd voor, we hebben een crisis te bezweren'.
Oorlogsretoriek, land in crisis, miljoen werklozen straks, 150.000 bedrijven failliet. Volgens de retoriek van hem en zijn collega's staat het land in brand. Maar meneertje wil wel de landsbesturing reces geven. Rijmt totaal niet, hoe kun je?
rutte werd vorige week al afgemaakt door baudet, haga en marijnissen, hoop dat de rest er nu ook vol op in gaat met gestrekt been. Die vent is ongeschikt.
meireces.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat voor reces is het eigenlijk, voorjaarsvakantie?
Wel. Huisarts kan zo'n kleine ingreep zelf uitvoeren. Geeft direct verlichting als de druk eraf is.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:33 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik heb een geïnfecteerd plekje aan de binnenkant van mijn dijbeen. Denk dat het ontstaan is door een ingegroeid haartje.
Het is al 3 maanden gaande en lijkt niet te genezen. Heb er last van tijdens het lopen want dan schuurt het tegen mijn broek en is pijnlijk.
Ik twijfel nu echt of ik de huisarts moet bellen hiervoor of niet.
Wat raden jullie aan?
De Jonge is een smerige leugenaar. Hij probeerde het recht te lullen door te zeggen dat de productiecapaciteit in orde is, maar de afnamecapaciteit niet omdat er materiaaltekorten zijn. Sorry maar echt heel smerig door nu met woorden te gaan spelen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als De Jonge weer bij een persconferentie verschijnt zal de capaciteit qua beschermende kleding en tests redelijk op orde zijn
Ja, dat zeker.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ook dat de meeste overleden personen (in ieder geval in andere EU landen) komen uit verzorgingshuizen.
Dit is natuurlijk kwalijk maar heet geeft aan dat overal ja ook in Nederland hier niet goed op gehandeld is.
En deze mensen hebben als ze hier in komen gemiddeld inderdaad nog maar een jaar of 2 (gemiddeld).
Maar deze huizen beschermen is gigantisch mislukt.
Naar mijn mening wel.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet of het fout of zo zwart/wit is maar we zijn nu toch al aardig wat tijd verder en er zijn nog steeds tekorten, dat kan naar mijn mening niet
Kapper = leven?quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:43 schreef Landgeld het volgende:
Kunnen we alweer naar de kapper?
Kunnen we alweer LEVEN?
quote:Lange rijen bij IKEA
Bij de Utrechtse vestiging van IKEA zijn lange rijen ontstaan. Vanaf vandaag gaan de Nederlandse filialen voor het eerst in zes weken weer open. Klanten mogen met twee personen tegelijk gefaseerd naar binnen. Toen de winkel om 10.00 uur open ging, stond er een rij tot het einde van de parkeerplaats.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Naar mijn mening wel.
We hebben afgelopen decennia geluk gehad dat er géén virus in de wereld kwam. Ondertussen is onze levensverwachting sky high gegaan. De gemiddelde Corona-dode wordt 81 jaar. Dat was de leeftijd van de gewone dode in 2010.
Moeder Natuur maakt een inhaalslag.
Het is net als een bos met bomen. 2% zal binnen een maand omvallen. Als er elke dag windkracht 3 is valt het niet op. Maar als het een maand windstil is, en dan komt windkracht 6 dan roept iedereen moord en brand.
Dus: so be it. Even een paar maandjes mondiale retraite, en dan weer vol aan de bak.
En ik ben voor meer geld naar de zorgbehoevenden en zwakkeren. Als iemand een medaillion of een tatoeage wil hebben met "niet reanimeren" moeten we dat als overheid gewoon vergoeden.
Niet moeilijk doen.
En we moeten de ouderen niet betuttelen. Dat gezeur over een hitteplan en warmteprotocol.
Plus: Nog maar eens goed nadenken over de bijwerkingen van een griepprik. Laat daar een 3-tallige commissie zich maar eens een jaar of tien over buigen. En dan voorlopig het zekere voor het onzekere nemen en voorlopig geen griepprikken meer.
Restaurant is nog dicht. Ballenbak ook.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zeker in de rij voor dat smerige gaarkeukenvoedsel van de Ikea.
Dank je. Heb toch gebeld en mag morgen langs.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel. Huisarts kan zo'n kleine ingreep zelf uitvoeren. Geeft direct verlichting als de druk eraf is.
Sowieso in de rij gaan staan voor een winkelquote:
Sowieso een rij maken bij de winkel om de 1.5 meter utopie in beeld te houdenquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:52 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Sowieso in de rij gaan staan voor een winkelwat bezielt je dan als je denkt, goh laat ik eens achteraan sluiten in die driehonderd meter lange rij.
AD.nlquote:In Italië zijn er inmiddels 151 artsen gestorven aan het coronavirus. Onder de slachtoffers ook enkele gepensioneerde artsen die terugkeerden naar de drukbezette ziekenhuizen. In totaal zijn er in Italië reeds 26,977 personen gestorven aan het virus.
De R0 is het gemiddeld aantal personen die een ziek persoon besmet. Dat kan je afleiden uit het aantal opnames: als er meer opnames zijn in alle leeftijdsgroepen weet je dat R0>1, bij een daling is R0<1.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:33 schreef zoost het volgende:
[..]
Die R0 is gewoon iets wat uit een model rolt. Zonder heel veel testen is daar niets zinnigs over te zeggen. Of baseren ze zich op het aantal ziekenhuis opnamen? Anyhow, ik zou daar niet te veel waarde aan hechten.
Mexicaanse griep (H1N1) 2009quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Geloof ik direct. Echter ik zie ook dat de medische kant behoorlijk veel data heeft om zich op te baseren. Virologen (diegenen die het verloop onder bevolkingen bestuderen) hebben heel weinig data om zich op te baseren. Hoeveel pandemieën die zich via de luchtwegen verspreiden hebben we gehad afgelopen 100 jaar? Ik denk alleen de spaanse griep, en ja daar was de tweede golf dodelijker. Dat is een sample size = 1. Weinig voorspellend, maar ook niet uit te sluiten.
Je moet toch wat als de Efteling dicht is.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
https://www.1limburg.nl/ruim-100-mensen-de-rij-bij-opening-ikea
Ik zou me maar niet rijk rekenen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog maar twee weken tot de volgende persco overigens - benieuwd wat er dan volgt..
Nee die 1000 euro van Rutte gaan we niet krijgen nee.quote:
DIt kon je op je vingers natellen. Dom volk.quote:
Waarom mogen daar ook twee personen per huishouden naar binnen?quote:
Tja, mensen zijn veel thuis nu en willen hun huis dan maar extra gezellig makenquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik heb nooit de appeal van Ikea zo begrepen.
Ja als je een ladenkast nodig hebt of een bureau voor je zoon ofzo maar wat is er voor de rest zo boeiend aan dat in de rij gaat staan ervoor of voorheen op 2e paasdag massaal erheen.
Het is toch ook niet leuk wanneer het ziekelijk druk is?
En om die paardengehaktballetjes is het ook niet te doen want het restaurant is dicht.
Is toch behoorlijk kansloos als je niks beters kan bedenken als vermaak dan in een overvolle ikea struinen?
Je zoekt meestal niet zonder met je partner te overleggen een nieuwe bank of boekenkast uitquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom mogen daar ook twee personen per huishouden naar binnen?
Dat lijkt me niet echt een goede grond om af te wijken van het beleid dat o.a. bij supermarkten geldt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Je zoekt meestal niet zonder met je partner te overleggen een nieuwe bank of boekenkast uit
Mij ook niet hoorquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt een goede grond om af te wijken van het beleid dat o.a. bij supermarkten geldt.
Hé paniekzaaier de meeste op de IC zijn onder de 60 toch?quote:
eensquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt een goede grond om af te wijken van het beleid dat o.a. bij supermarkten geldt.
Ook bij supermarkten worden stellen die met 2 komen gewoon binnen gelaten ieder zijn eigen winkelwagen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja want een zak chips uitzoeken dat moet je eerst ff overleggen met je wederhelft natuurlijkquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel smaken er zijnquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja want een zak chips uitzoeken dat moet je eerst ff overleggen met je wederhelft natuurlijk
Debbie Downer Hooibaal reageert enkel als die weer wat onheil kan verkondigen waarbij je spontaan van een flat wil springen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:10 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hé paniekzaaier de meeste op de IC zijn onder de 60 toch?
Waarom reageer je er niet meer op omdat je weet dat je ongelijk hebt zeker
Kom, probeer het eens ietsje positiever in te zien in plaats van kan niet/mag niet/wil niet/gaat niet.quote:
Het voegt ook echt absoluut niets toe om die winkel op dit moment open te gooien inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel smaken er zijn![]()
Ik had het niet erg gevonden als Ikea dichtgebleven was, je bent er toch met heel veel mensen bij elkaar in één ruimte. Het voelt haast als een attractie. Dit in tegenstelling tot kleinere winkeltjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |