abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192835999

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
  maandag 27 april 2020 @ 23:24:23 #2
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192836048
Zorgelijk nieuws van onze oosterburen:
quote:
De besmettingsgraad in Duitsland van het coronavirus is weer gestegen naar 1, meldt het Duitse Robert Koch-instituut. Dat betekent statistisch gezien dat een besmet persoon in Duitsland precies één ander persoon aansteekt. Volgens Duitse media lag de besmettingsgraad de afgelopen weken onder de 1.

Begin maart was de besmettingsgraad nog 3. Deze maand zakte hij naar 0,7, maar in de laatste dagen begon hij geleidelijk weer te stijgen, naar 0,8, vervolgens naar 0,9 en nu dus naar 1. Dat is verontrustend, want het betekent dat de epidemie weer terrein dreigt te winnen.

Om een einde te maken aan de corona-epidemie moet het getal voor een langere periode onder de 1 liggen, zo hebben het Robert Koch-instituut en de Duitse bondskanselier Merkel regelmatig benadrukt
https://nos.nl/liveblog/2(...)nge-weg-te-gaan.html
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192836127
Voor diegenen geïnteresseerd in de uitzending zojuist. Zie link hieronder. Voor mij voldoende reden om thuis te blijven werken. Wat een gekkigheid wat voorgesteld wordt door werkgevers, met die papieren onderleggers en 1.5m. Ze zijn geen virologen. Wat een arrogantie.

https://www.npostart.nl/de-monitor/27-04-2020/KN_1713149

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 23:20 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Welke uitzending?
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 23:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

welk programma?
  maandag 27 april 2020 @ 23:30:57 #4
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192836135
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 22:38 schreef falling_away het volgende:

[..]

Na al die andere pieken die er niet zijn gekomen
Precies :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192836185
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:44 schreef Gia het volgende:
Ik ben er voor om meer op te starten voor mensen onder de 40.
Vooral om de economische schade niet nog groter te laten worden.

Maar dit handhaven is best lastig, denk ik.

Vermoed ook dat mensen die meer risico lopen eraan te overlijden, vanzelf wel thuis blijven.
Ik vermoed dat geen enkele 41-jarige die een potje wil tennissen op 15 meter van elkaar zich hieraan zal houden. En er is geen enkele rechtsgrond om dit af te dwingen. Kansloos idee.
pi_192836192
Wat een onwerkelijke koningsdag. Gelukkig gaan we snel weer open :Y
pi_192836309
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 23:24 schreef hooibaal het volgende:
Zorgelijk nieuws van onze oosterburen:
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)nge-weg-te-gaan.html
Dat is natuurlijk ook wel nieuws om de vandaag ingegaande mundschutzverpflichtung! Kracht bij te zetten.
pi_192836397
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 23:29 schreef Sucuk het volgende:
Voor diegenen geïnteresseerd in de uitzending zojuist. Zie link hieronder. Voor mij voldoende reden om thuis te blijven werken. Wat een gekkigheid wat voorgesteld wordt door werkgevers, met die papieren onderleggers en 1.5m. Ze zijn geen virologen. Wat een arrogantie.

[..]

[..]

Straks even kijken. Ik blijf sowieso nog wel een tijd thuiswerken. Werkgever heeft niets te willen.
pi_192836417
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 23:29 schreef Sucuk het volgende:

[..]

[..]

Ze zeggen zowat allemaal we volgen het rivm. Maar het advies van thuiswerken leggen ze liefst snel naast zich neer.
Zeker nu de scholen weer open gaan is dat niet beter voor de thuiswerkende ouder maar kan hij of zij prima naar kantoor komen.

Rivm/regering moet thuiswerken tenzij niet anders kan benadrukken.
Vooral voor risicogroepen.

Bedrijven gooien het op 1,5 meter afstand en handen wassen. Misschien dat sommigen mondkapjes hebben maar je kan die veiligheid niet waarborgen. Vooral niet met de gedeelde wc's, luchtcirculatie, smalle gangen, liften en vergaderruimtes.

Maarja als je rivm logica volgt en asymptomatische verspreiding en via aerosol negeert dan werkt 1,5 meter, handen wassen en bij hoesten/koorts thuis blijven prima.
  maandag 27 april 2020 @ 23:55:20 #10
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192836420
Is het mogelijk dat het virus binnen Nederland uitsterft, maar door hermetisch gesloten grenzen het in het buitenland wel nog kan groeien?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192836457
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Is het mogelijk dat het virus binnen Nederland uitsterft, maar door hermetisch gesloten grenzen het in het buitenland wel nog kan groeien?
In theorie denk ik. Maar praktisch...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:01:42 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192836479
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 23:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook wel nieuws om de vandaag ingegaande mundschutzverpflichtung! Kracht bij te zetten.
Die maatregel blijft curieus omdat het ook in Duitsland geen vervanging van de 1.5 ruimte is....
quote:
bron: rki.de 27apr20
Für die Bevölkerung empfiehlt das RKI das Tragen einer Mund-Nasen-Bedeckung (textile Barriere im Sinne eines MNS) in bestimmten Situationen im öffentlichen Raum. Das Tragen der Mund-Nasen-Bedeckung kann ein zusätzlicher Baustein sein, um die Ausbreitungsgeschwindigkeit von COVID-19 in der Bevölkerung zu reduzieren – allerdings nur, wenn weiterhin Abstand (mind. 1,5 Meter) von anderen Personen, Husten- und Niesregeln und eine gute Händehygiene eingehalten werden.
....
Eine solche Schutzwirkung ist bisher nicht wissenschaftlich belegt, sie erscheint aber plausibel. Hingegen gibt es für einen Eigenschutz keine Hinweise.
Duidelijk dus een maatregel op grond van een "kan toch" gedachte die vooral ingestuurd lijkt te door sentiment van de maatschappij(en). Wir schaffen das nicht so verständlich.

En dan straks hier de discussie.. "maar luister, maar hoor, maar kijk" dan toch; Duitsland doet het immers ook en dan is dat vast een heel goed idee :+ :s) :')
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192836484
quote:
Ik denk eerder andersom. We hebben de zwakste 'grens' van Europa.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:03:07 #14
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192836493
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik denk eerder andersom. We hebben de zwakste 'grens' van Europa.
Dat wel maar Belgie staat stevig te controleren, weet niet hoe het met de oostgrens zit. En dan heb je t water nog.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:08:00 #15
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192836530
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:03 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Dat wel maar Belgie staat stevig te controleren, weet niet hoe het met de oostgrens zit. En dan heb je t water nog.
Maakt nier uit. Zolang het nog maar ergens vrijuit rondwaart zal het ook altijd via Schiphol weer naar Nederland komen. Als het vliegen voor jan en alleman weer terug zou komen.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:09:37 #16
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192836541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maakt nier uit. Zolang het nog maar ergens vrijuit rondwaart zal het ook altijd via Schiphol weer naar Nederland komen. Als het vliegen voor jan en alleman weer terug zou komen.
Met schiphol open zit de grens natuurlijk niet hermetisch afgesloten.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:10:14 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192836546
quote:
Leuk gedachtenexperiment: Nee :D
a) het virus leeft niet (en groeit ook niet; het vermeerdert zich).
b) het virus is reeds onderdeel van de leefgemeenschap en sterft niet uit.
c) kan ook binnen komen via andere wegen, mijn part vogels.
Hiermee ook aangeven dat oorzaak - imho - niet omdat de grenzen open waren.
Het grenzen sluiten, vorm van isoleren; is hooguit voorkomen dat het zich sneller gaat verspreiden.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:12:10 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192836571
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die maatregel blijft curieus omdat het ook in Duitsland geen vervanging van de 1.5 ruimte is....
[..]

Duidelijk dus een maatregel op grond van een "kan toch" gedachte die vooral ingestuurd lijkt te door sentiment van de maatschappij(en). Wir schaffen das nicht so verständlich.

En dan straks hier de discussie.. "maar luister, maar hoor, maar kijk" dan toch; Duitsland doet het immers ook en dan is dat vast een heel goed idee :+ :s) :')
Nou zo goed werken die kapjes dus..
https://www.telegraaf.nl/(...)coronavirus-gestegen

Wordt een mooi 2020 ^O^
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:16:02 #19
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192836627
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou zo goed werken die kapjes dus..
https://www.telegraaf.nl/(...)coronavirus-gestegen

Die maskers die sinds vandaag verplicht zijn? Oh, 0:16, sinds gisteren dan.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:16:38 #20
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192836636
Volgens Trump gaat Amerika weer geweldig. Het lijkt me geweldig om in zo'n fantasiewereld te leven. ^O^
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:16:48 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192836638
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die maskers die sinds vandaag verplicht zijn?
Ze wereden al eerder gebruikt hoor.
Maar bedoel het meer in het algemeenheid: hoe grillig het virus is en dat het niet makkelijk te stoppen is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192836684
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 23:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ze zeggen zowat allemaal we volgen het rivm. Maar het advies van thuiswerken leggen ze liefst snel naast zich neer.
Zeker nu de scholen weer open gaan is dat niet beter voor de thuiswerkende ouder maar kan hij of zij prima naar kantoor komen.

Rivm/regering moet thuiswerken tenzij niet anders kan benadrukken.
Vooral voor risicogroepen.

Bedrijven gooien het op 1,5 meter afstand en handen wassen. Misschien dat sommigen mondkapjes hebben maar je kan die veiligheid niet waarborgen. Vooral niet met de gedeelde wc's, luchtcirculatie, smalle gangen, liften en vergaderruimtes.

Maarja als je rivm logica volgt en asymptomatische verspreiding en via aerosol negeert dan werkt 1,5 meter, handen wassen en bij hoesten/koorts thuis blijven prima.
Ik vind het gekkigheid. Ik snap best dat de economie weer haar herstart moet hebben, maar de werkgevers maken het wel te gek en onderschatten het.

De werkgevers benadrukken telkens het handen wassen, en het extra schoonmaken, maar het komt bij meer over alsof ze cynisch zijn. We zijn toch als volk niet zo onhygiënisch.

Ik ben risicogroep en erger mij kapot aan de houding van werkgevers die het naar kantoor moeten komen tijdens een zeldzame pandemie/crisis door onze strotten willen duwen.
pi_192836704
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 23:53 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Straks even kijken. Ik blijf sowieso nog wel een tijd thuiswerken. Werkgever heeft niets te willen.
Zou ik doen. Best interessant. Geeft goed inzicht waarom we juist thuis moeten blijven werken. Die ene werkgever die een inkijkje geeft hoe hij het ingeregeld heeft om zsm naar kantoor te komen, komt bij mij over als behoorlijk kansloos en buitengewoon triest en onverantwoordelijk.
pi_192836709
quote:
Klinkt plausibel.
pi_192836720
Ff serieus, post @Fer_de_Lance nog wel hier?

Niet dat die lul bezweken is aan COVID-19. Ik mocht hem wel. Loop ik hem gewoon stomtoevallig steeds mis of post hij al een tijdje niet meer hier? ;(

Toch een van de veelposters in deze reeks.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:27:55 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192836721
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:16 schreef Grishenko_ het volgende:
Volgens Trump gaat Amerika weer geweldig. Het lijkt me geweldig om in zo'n fantasiewereld te leven. ^O^
Benieuwd of hij vragen gaat beantwoorden.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:30:12 #28
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192836736
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:27 schreef vosss het volgende:
Ff serieus, post @:fer_de_lance nog wel hier?

Niet dat die lul bezweken is aan COVID-19. Ik mocht hem wel. Loop ik hem gewoon stomtoevallig steeds mis of post hij al een tijdje niet meer hier? ;(

Toch een van de veelposters in deze reeks.
heb hem niet meer zien posten, stuur hem een dm
pi_192836747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb hem niet meer zien posten, stuur hem een dm
Strak plan. Ga ik doen.
vosss is de naam,
pi_192836757
Ik vrees enorm dat Rutte uiteindelijk gaat toegeven om meer dan wenselijk te versoepelen door maatschappelijke druk. Want ja, kiezers en stemmers...

Ben vooral bang dat het snel versoepelen, door het gezeik van de mensen die zich onoverwinnelijk voelen en het onderschatten, ertoe zal leiden dat het kan gaan backfiren. Dat er een tweede piek komt.

De economie kan op korte termijn best gefaseerd herstarten. Winkels en al kunnen open. Scholen kunnen starten. Maar waar mogelijk, gewoon thuis voortzetten zoals thuiswerken.

Ik vind dat het te dramatisch wordt gemaakt en te veel gejank. We zitten niet in een lockdown, zeker niet als in andere landen. Je kunt gewoon naar buiten en boodschappen doen etc. We hebben alleen richtlijnen om sociaal contact beperkt te houden.

Als mensen ongelukkig en depressief worden van thuiswerken, prima. Mogen ze rennen naar kantoor, maar moet niet leiden dat risicogroepen en al daaronder moeten gaan lijden omdat ze hun ongelukkigheidsgevoel willen laten domineren.
pi_192836766
quote:
Pas drie keer gepost.

Zelfs apart topic.voor gemaakt.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:37:52 #32
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192836785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:32 schreef Sucuk het volgende:
Ik vrees enorm dat Rutte uiteindelijk gaat toegeven om meer dan wenselijk te versoepelen door maatschappelijke druk. Want ja, kiezers en stemmers...

Ben vooral bang dat het snel versoepelen, door het gezeik van de mensen die zich onoverwinnelijk voelen en het onderschatten, ertoe zal leiden dat het kan gaan backfiren. Dat er een tweede piek komt.

De economie kan op korte termijn best gefaseerd herstarten. Winkels en al kunnen open. Scholen kunnen starten. Maar waar mogelijk, gewoon thuis voortzetten zoals thuiswerken.

Ik vind dat het te dramatisch wordt gemaakt en te veel gejank. We zitten niet in een lockdown, zeker niet als in andere landen. Je kunt gewoon naar buiten en boodschappen doen etc. We hebben alleen richtlijnen om sociaal contact beperkt te houden.

Als mensen ongelukkig en depressief worden van thuiswerken, prima. Mogen ze rennen naar kantoor, maar moet niet leiden dat risicogroepen en al daaronder moeten gaan lijden omdat ze hun ongelukkigheidsgevoel willen laten domineren.
Ik denk het niet, morgen of vandaag zal Rutte aangeven nog steeds gefaseerd open te gaan qua maatregelen. Het is een lul met vingers en waarschijnlijk een dubbele agenda, maar hier sta ik wel achter.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:38:33 #33
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192836789
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:27 schreef vosss het volgende:
Ff serieus, post @:fer_de_lance nog wel hier?
Misschien weggejaagd door de vele mafkezen hiero.
pi_192836791
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:37 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik denk het niet, morgen of vandaag zal Rutte aangeven nog steeds gefaseerd open te gaan qua maatregelen. Het is een lul met vingers en waarschijnlijk een dubbele agenda, maar hier sta ik wel achter.
Achter welk deel? Alle riemen los en naar kantoor rennen?

Hoor helemaal niets over risicogroepen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:40:36 #35
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192836803
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:38 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Achter welk deel? Alle riemen los en naar kantoor rennen?

Hoor helemaal niets over risicogroepen.
Het gaat niet perse over risicogroepen maar wat de zorg aan kan.
pi_192836808
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Misschien weggejaagd door de vele mafkezen hiero.
Zijn laatste post:
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2020 13:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Heerlijk badend in de straling van de open kernfusie reactor Ra kan ik me niet echt heel veel zorgen maken over dat soort frequenties.

Ben ik al bruin?
Opdat we niet vergeten ;(

Ps: hij zal inmiddels wel bruin zijn denk ik :+

=edit=
De post daarvoor was in topic 484 een maand geleden. :{

Jammer wel. Puike user. Hopelijk komt die lul gewoon weer terug :)

[ Bericht 11% gewijzigd door vosss op 28-04-2020 00:46:39 ]
vosss is de naam,
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:42:50 #37
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192836821
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:40 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

perse
Oh oh, laat @Mike het maar niet zien :+
pi_192836825
quote:

Het is inderdaad best een tijdje vol te houden. Er zijn echter genoeg signalen dat mensen langzaamaan toch gek worden om alleen voor boodschappen en een wandelingetje naar buiten mogen. Op deze manier doorgaan zal voor een grotere psychologische schade zorgen dan we kunnen voorspellen.
Dat jij er makkelijk mee om kan betekent niet automatisch dat dit voor heel het land geldt. We mogen inderdaad best veel maar we kunnen niks. Je mag gaan werken maar het liefst thuis, je mag een boodschapje doen en je kunt een winkel bezoeken. Daarna mag je nog even in het park gaan zitten. Lachen man.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:44:15 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192836829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:25 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Zou ik doen. Best interessant. Geeft goed inzicht waarom we juist thuis moeten blijven werken. Die ene werkgever die een inkijkje geeft hoe hij het ingeregeld heeft om zsm naar kantoor te komen, komt bij mij over als behoorlijk kansloos en buitengewoon triest en onverantwoordelijk.
Of ontslag nemen.
Waarom voor iemand werken die zo onverantwoordelijk is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:44:44 #40
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192836832
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Oh oh, laat @:Mike het maar niet zien :+
Te lui voor een streepje en een dubbele e. Kom er maar in, Mike
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:45:15 #41
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192836835
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:44 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dit maakt het niet beter :+
pi_192836836
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:40 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Het gaat niet perse over risicogroepen maar wat de zorg aan kan.
Uiteindelijk ieder voor zichzelf. Als het erop aankomt, gaat het wel of ik het overleef of niet. Niet of de zorg het wel of niet aan kan. Dus wil ik besmetting voorkomen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:45:49 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192836841
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

We mogen inderdaad best veel maar we kunnen niks. Je mag gaan werken maar het liefst thuis, je mag een boodschapje doen en je kunt een winkel bezoeken. Daarna mag je nog even in het park gaan zitten. Lachen man.
Een pandemie is ook niet leuk.
pi_192836853
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:44 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Per se. Zonder streepjes of dubbele eee. :(
vosss is de naam,
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:47:32 #45
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192836854
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Gewoon, nee
pi_192836855
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee erger zelfs :')
vosss is de naam,
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:48:08 #47
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192836859
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Per se. Zonder streepjes of dubbele eee. :(
Jahaaa
pi_192836862
quote:

ik vraag mij serieus af welk belang werkgevers erbij hebben om hun werknemers die nu thuis werken weer naar kantoor te laten gaan. terwijl het virus nog rondwaart.

Hoor van meerdere kanten dat werkgevers bezig zijn met een terugkeerplan en dat ze denken dat het op korte termijn te realiseren is om hun mensen een veilige werkplek te kunnen bieden op kantoor.
Leipe shit ouwe
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:52:43 #49
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192836879
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:48 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

ik vraag mij serieus af welk belang werkgevers erbij hebben om hun werknemers die nu thuis werken weer naar kantoor te laten gaan. terwijl het virus nog rondwaart.

Hoor van meerdere kanten dat werkgevers bezig zijn met een terugkeerplan en dat ze denken dat het op korte termijn te realiseren is om hun mensen een veilige werkplek te kunnen bieden op kantoor.
Controle en macht, dat is wat werkgevers willen. En die BS dat ze een veilige werkplek willen bieden is gewoon lachwekkend met een gedeelde wc.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:53:33 #50
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192836882
China puts pressure on EU to soften report about COVID-19 disinformation, threatening retaliation: report
https://www.foxnews.com/w(...)g-retaliation-report
pi_192836884
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Een pandemie is ook niet leuk.
Dan kunnen we die hele discussie gelijk stoppen. Iedereen pas naar buiten bij 0 besmettingen per dag.
pi_192836891
quote:

Grappig. Ik ben juist bang dat hij eindeloos blijft verlengen zonder het volk wat perspectief te bieden - lange termijn plan, etc. Iedereen bekijkt het met hun eigen brilletje, dat blijkt maar weer ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2020 00:56:47 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:57:01 #53
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192836896
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan kunnen we die hele discussie gelijk stoppen. Iedereen pas naar buiten bij 0 besmettingen per dag.
Gaat niet om 0 besmettingen maar wat wij als land (zorg) aankunnen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 april 2020 @ 00:57:56 #54
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192836898
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Grappig. Ik ben juist bang dat hij eindeloos blijft verlengen zonder het volk wat perspectief te bieden - lange termijn plan, etc. Iedereen bekijkt het met hun eigen brilletje, dat blijkt maar weer ;)
Vooral die lange termijn plannen moeten duidelijker uitgestippeld worden, zodat mensen die het lastiger vinden om dit langer vol te houden iets hebben om naar uit te kijken.

Er moet een middenweg gevonden worden.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:58:09 #55
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192836899
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

dan weet je zeker dat het een burger oorlog wordt
pi_192836902
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:52 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Controle en macht, dat is wat werkgevers willen. En die BS dat ze een veilige werkplek willen bieden is gewoon lachwekkend met een gedeelde wc.
Inderdaad, heb het met mijn werkgever over o.a. de toiletten gehad. Volgens hem is het veilig, dat als je naar het toilet wilt en je ziet dat een collega zijn handen staan te wassen in de toiletruimte,je dan gewoon wegloopt om de 1,5 meter afstand te bewaren ;(
Leipe shit ouwe
pi_192836908
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:57 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Excuseer, ik was de /sarcasmoff vergeten.
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:00:01 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192836910
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:58 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Inderdaad, heb het met mijn werkgever over o.a. de toiletten gehad. Volgens hem is het veilig, dat als je naar het toilet wilt en je ziet dat een collega zijn handen staan te wassen in de toiletruimte,je dan gewoon wegloopt om de 1,5 meter afstand te bewaren ;(
hoe weet hij dat nou?
pi_192836915
quote:

[..]

Werkgevers zijn in de waan dat zij meer van het virus afweten dan menig wetenschappers. Dat terwijl nog zoveel onduidelijk is over het virus, zo onduidelijk zelfs dat meningen tussen virologen verschillen.
pi_192836916
quote:

[..]

...en de toilet-bril dan?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:00:38 #61
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192836917
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Excuseer, ik was de /sarcasmoff vergeten.
Daar is de PI voor uitgevonden.
pi_192836922
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:57 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Er was een krantenartikel van Gommers waarin hij zei dat de capaciteit van de IC tijdelijk omhoog zou moeten (de normale capiciteit).

https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-vangen~ada68623/

Dat zou een goed idee zijn :)
pi_192836925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Vooral die lange termijn plannen moeten duidelijker uitgestippeld worden, zodat mensen die het lastiger vinden om dit langer vol te houden iets hebben om naar uit te kijken.

Er moet een middenweg gevonden worden.
Amen.

Vind ik zelf ook het lastigste. Alles voelt zo korte termijn, terwijl ze bezig zouden moeten zijn met een exit strategie die lange termijn is. Zou makkelijker zijn als je weet waar we naar toe werken.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2020 01:04:15 ]
pi_192836931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe weet hij dat nou?
Hij weet helemaal niks over dit onderwerp...Hij heeft aangegeven weer heel graag naar kantoor te willen. Het is een teammanager met een enorme geldingsdrang.
Leipe shit ouwe
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:11:06 #65
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192836958
Shane chats with former NSA spy and whistleblower Edward Snowden on the rise of authoritarianism during the COVID-19 pandemic.
pi_192836964
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Hij weet helemaal niks over dit onderwerp...Hij heeft aangegeven weer heel graag naar kantoor te willen. Het is een teammanager met een enorme geldingsdrang.
Laat hem lekker de blafhoest krijgen. Waarom zou je naar kantoor gaan als je netzogoed vanaf huis kunt werken. Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2020 01:12:41 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:13:33 #67
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192836975
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:12 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.
Natuurlijk kunnen ze dat.
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:15:57 #68
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192836982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

hij zakt maar in de stront met zijn geldingsdrang, rutte heeft daarin nl nog niks veranderd
pi_192837001
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Op basis van wat?
pi_192837014
quote:

[..]

Laat hem lekker de blafhoest krijgen. Waarom zou je naar kantoor gaan als je netzogoed vanaf huis kunt werken. Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.
Ben daar ook benieuwd naar. Afgezien van de "veiligheidsmaatregelen" op kantoren, betekent dat ook dat de werknemers van het OV gebruik moeten gaan maken, met alle gevolgen van dien. 95% van mijn collega's komt met het OV. (kantoor in het centrum van een grote stad).
Leipe shit ouwe
pi_192837018
quote:

[..]

DAT! Het zijn de lagen van managers die hun werknemers niet vertrouwen. En het 'mooiste' van deze crisis is, dat het blijkt dat thuiswerken voor een kantoorbaan WEL kan werken. Onzin om naar een kantoor te vliegen in de file om daar met 3 uur koffiepauzes en gelul in de ruimte efficient te doen waarvoor je aangenomen bent. Pure onzin. Dat kan net zo goed thuis op zolder.
pi_192837019
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als ze dat kunnen, dan kan ik ook mijn 1,5 meter afstand houden restrictie zelfstandig opheffen ;)
Leipe shit ouwe
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:27:33 #73
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192837024
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:20 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Op basis van wat?
Op basis van dat als je baas het zegt, het slikken of stikken is?
pi_192837028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hij zakt maar in de stront met zijn geldingsdrang, rutte heeft daarin nl nog niks veranderd
Mijn werkgever zegt is een advies geen verplichting om thuis te werken.
In principe werkt thuiswerken prima maar wij worden vooralsnog over een paar weken verwacht. W
Hele mail vol terug naar normaal moeten, huidige situatie is niet vol te houden zo.

Er werd zelfs gezegd dat als je het nog eng vind je gerust een mondkapje mag meenenemen. Verdere vragen kan je voor langs de directie of hr lopen binnenkort.

Dit terwijl van de 200+ werknemers er nu 170 ong makkekijk thuiswerken en een aantal in risicogroepen zitten.

Ik vind het veel te voorbarig en een slecht idee, maar goed.

Daarom moet de regering bedrijven het op het hart drukken lf zelfs verplichten, thuiswerken waar mogelijk.
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:29:30 #75
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192837032
1st documentary movie on the origin of CCP virus, Tracking Down the Origin of the Wuhan Coronavirus
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:30:04 #76
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192837036
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

In principe werkt thuiswerken prima maar wij worden vooralsnog over een paar weken verwacht. W
Hele mail vol terug naar normaal moeten, huidige situatie is niet vol te houden zo.

Er werd zelfs gezegd dat als je het nog eng vind je gerust een mondkapje mag meenenemen. Verdere vragen kan je voor langs de directie of hr lopen binnenkort.

Dit terwijl van de 200+ werknemers er nu 170 ong makkekijk thuiswerken en een aantal in risicogroepen zitten.

Daarom moet de regering bedrijven het op het hart drukken lf zelfs verplichten, thuiswerken waar mogelijk.
ziek melden en aan de arbo arts uit leggen, niet aan je werkgever
pi_192837054
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ziek melden en aan de arbo arts uit leggen, niet aan je werkgever
Tricky hoor als je niet ziek bent. Dan kun je beter open het overleg aan gaan.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:34:37 #78
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192837059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Tricky hoor als je niet ziek bent. Dan kun je beter open het overleg aan gaan.
werkt niet bij dat soort bedrijven
pi_192837061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

werkt niet bij dat soort bedrijven
Je ziekmelden als je niet ziek bent ook niet.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:36:11 #80
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192837066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je ziekmelden als je niet ziek bent ook niet.
als jij stress aanvallen krijgt omdat je naar het werk moet en je valt in de risicogroep. goede reden om bij de arbo arts te komen
pi_192837068
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zo lang de anderhalve meter maar gewaarborgd is toch?
zie email 27 oktober
pi_192837070
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

als jij stress aanvallen krijgt omdat je naar het werk moet en je valt in de risicogroep. goede reden om bij de arbo arts te komen
Nu ga je er al weer van alles bij verzinnen.
zie email 27 oktober
pi_192837072

Interessant interview met Maurice de Hond. Gaat deels ook over wat hij laatst bij Op1 zei.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:39:19 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192837080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als iemand op kantoor corona heeft, krijgt natuurlijk het hele kantoor het in no-time. Anderhalve meter of niet.
pi_192837082
quote:

[..]

Dan had er uberhaupt helemaal niet thuisgewerkt hoeven worden vanaf half maart. Hoe zie je dat voor je, met volle metro's en treinen en dan anderhalf meter afstand houden, afgezien van de afgesloten ruimtes?
Leipe shit ouwe
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:39:36 #86
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192837083
quote:

[..]

Verzinnen? Ok, je weet dat stress een grote impact heeft op je immuunsysteem?
pi_192837086
quote:

[..]

Met een goede internetverbinding kan een heel kantoor vanuit thuis werken, heel veel kantoorbanen zelfs, vertel mij eens wie dat niet zou kunnen? Een accountant?
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:40:06 #88
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192837089
quote:

[..]

die mensen zijn er zeker in NL
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:41:04 #89
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192837092
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als iemand op kantoor corona heeft, krijgt natuurlijk het hele kantoor het in no-time. Anderhalve meter of niet.
dat zag je wel duidelijk uitgelegd in dat programma, de monitor
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:41:48 #90
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192837099
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die mensen zijn er zeker in NL
Eh, ja, zeker al die mensen wiens banen en ondernemingen op de tocht staan zo niet failliet gaan.
pi_192837109
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:39 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Dan had er uberhaupt helemaal niet thuisgewerkt hoeven worden vanaf half maart. Hoe zie je dat voor je, met volle metro's en treinen en dan anderhalf meter afstand houden, afgezien van de afgesloten ruimtes?
Er is nu ook geen thuiswerkverplichting. Maar ik verwacht nog wel een inperking op het OV. Dat alleen mensen die echt moeten het mogen gebruiken.
zie email 27 oktober
pi_192837112
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Verzinnen? Ok, je weet dat stress een grote impact heeft op je immuunsysteem?
Dat er sprake is van iemand die in een risicogroep valt en stressaanvallen krijgt.
zie email 27 oktober
pi_192837113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:41 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Eh, ja, zeker al die mensen wiens banen en ondernemingen op de tocht staan zo niet failliet gaan.
Dat zijn de mensen van wie hun baan afhankelijk is door rechtstreeks contact met andere mensen, horeca oa
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:44:48 #94
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192837114
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is nu ook geen thuiswerkverplichting. Maar ik verwacht nog wel een inperking op het OV. Dat alleen mensen die echt moeten het mogen gebruiken.
Ik kijk er nu al naar uit :+
pi_192837119
Ik heb weer eens een Coronapiekernacht. Hoelang gaat deze shit nog duren verwachten jullie? De uitzichtloosheid begint me mateloos te irriteren.
pi_192837121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Met een goede internetverbinding kan een heel kantoor vanuit thuis werken, heel veel kantoorbanen zelfs, vertel mij eens wie dat niet zou kunnen? Een accountant?
Ja dat werkt best hoor voor een korte periode. Voor een langere periode heb je soms toch een fysieke bespreking nodig.

Of bijvoorbeeld toegang tot zaken die vanwege veiligheidsredenen niet van buiten kantoor mogen worden opgevraagd.

Of mensen die nog werken met fysieke stukken.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:45:58 #97
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192837122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dat zijn de mensen van wie hun baan afhankelijk is door rechtstreeks contact met andere mensen, horeca oa
Dat is bijna iedereen joh :D
pi_192837125
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:45 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb weer eens een Coronapiekernacht. Hoelang gaat deze shit nog duren verwachten jullie? De uitzichtloosheid begint me mateloos te irriteren.
5 jaar
pi_192837127
quote:
Ik verwacht sowieso tot eind dit jaar. En langer is zeker niet uitgesloten.
zie email 27 oktober
pi_192837129
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

5 jaar
Ah heerlijk, goed nieuws.
pi_192837132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik verwacht sowieso tot eind dit jaar. En langer is zeker niet uitgesloten.
Gebaseerd op?
  dinsdag 28 april 2020 @ 01:47:37 #102
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192837133
quote:
langer dan nodig, NL loopt achter en geen exit visie, andere gaan al over op exit.
pi_192837139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou idd verstandig zijn. De boel losgooien vanaf 20 mei lijkt mij veels te vroeg. Voor mij geldt, dat kantoorpersoneel nog helemaal niet genoodzaakt is om naar het werk te "moeten", waar werkgevers anders over denken. Wat je op kantoor achter je laptop/pc kunt, dat kun je thuis ook en zelfs in Timboektoe als het moet.
Leipe shit ouwe
pi_192837141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

langer dan nodig, NL loopt achter en geen exit visie, andere gaan al over op exit.
Nederland heeft ook niet zulke strikte maatregelen als de rest. Wij lopen juist voor.
pi_192837142
quote:

[..]

Dit is ook sterk mijn indruk ja. Waarom lopen we achter?
pi_192837143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:47 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Gebaseerd op?
Kranten en andere media.
zie email 27 oktober
pi_192837153
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kranten en andere media.
Ben er echt vies klaar mee.
pi_192837159
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:46 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ah heerlijk, goed nieuws.
hihi, grapje, geen idee uiteraard, maar het kan zomaar in het slechtste geval er weer virussen opduiken.

Mijn oma (gestorven in 1999, geboren 1903) heeft twee oorlogen meegemaakt, we zijn verwend wat tegenslagen betreft, economische crisis in 2008....sjongejonge.
pi_192837196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

hihi, grapje, geen idee uiteraard, maar het kan zomaar in het slechtste geval er weer virussen opduiken.

Mijn oma (gestorven in 1999, geboren 1903) heeft twee oorlogen meegemaakt, we zijn verwend wat tegenslagen betreft, economische crisis in 2008....sjongejonge.
Ellende man.
pi_192837216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:58 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ellende man.
Klopt, ik ben er ook wel klaar mee, maar dat helpt geen zak, die houding. Je wordt er alleen maar depressiever van. Kun je nagaan hoe de jaren 40-45 waren die we nu zo feestelijk zouden herdenken met allerlei festivals en feesten, gaan niet door.

Bedenk maar, je hoeft nu in ieder geval geen bloembollen te vreten, die worden weggegooid!
  dinsdag 28 april 2020 @ 02:04:57 #111
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192837218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:49 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit is ook sterk mijn indruk ja. Waarom lopen we achter?
omdat het RIVM en het OMT zich niet het straatje houdt en de politiek weet het niet, dus er moeten externe mensen worden ingehuurd, het is toch belachelijk dat bijvb België, die geen regering heeft gewoon aan de exit begonnen is.
pi_192837317
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:37 schreef Discombobulate het volgende:

Interessant interview met Maurice de Hond. Gaat deels ook over wat hij laatst bij Op1 zei.
Zeker een aanrader!

Corona eens op statistiek bekeken.
  dinsdag 28 april 2020 @ 03:28:51 #113
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192837533
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kranten en andere media.
Als je berichten als "Spoedwet om grondwet opzij te kunnen schuiven in de maak" leest is het wel duidelijk dat we nog lang niet klaar zijn met dit drama. 2020 heb ik al afgeschreven...
Mai pben rai~!
  dinsdag 28 april 2020 @ 04:28:14 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192838173
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 03:28 schreef KNAK het volgende:

[..]

Als je berichten als "Spoedwet om grondwet opzij te kunnen schuiven in de maak" leest is het wel duidelijk dat we nog lang niet klaar zijn met dit drama. 2020 heb ik al afgeschreven...
Daar ben ik ook bang voor.
Inmiddels ben ik wel klaar met het winkelen met lange rijen, overal wachten en continu desinfecteren.
Gisteren kregen we ook nieuwe regels voor het sporten voor kinderen.
Ouders moeten kinderen bij het hek afzetten, direct na de training naar huis, materialen gedurende de training blijven desinfecteren, voetbal op 1,5 meter afstand van elkaar, wat een lol allemaal.
  dinsdag 28 april 2020 @ 06:56:23 #116
208890 June.
Seriously?
pi_192838193
Ik vind het vooral schrijnend dat de verpleeghuizen nog steeds geen bezoek mogen ontvangen. Dat zijn mensen die toch al niet meer naar het ziekenhuis gaan en een beperkte levensverwachting hebben. Er zullen nu dus mensen zijn die alleen doodgaan in plaats van in het bijzijn van familie, dat is toch erg? En dan ben je overleden en dan mag er ook maar een halve man een een paardekop op je begrafenis komen..
Shine bright like a diamond.
pi_192838221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 06:56 schreef June. het volgende:
Ik vind het vooral schrijnend dat de verpleeghuizen nog steeds geen bezoek mogen ontvangen. Dat zijn mensen die toch al niet meer naar het ziekenhuis gaan en een beperkte levensverwachting hebben. Er zullen nu dus mensen zijn die alleen doodgaan in plaats van in het bijzijn van familie, dat is toch erg? En dan ben je overleden en dan mag er ook maar een halve man een een paardekop op je begrafenis komen..
Pardon? Er zitten daar nog genoeg mensen die misschien wel een tiental jaren voor zich hebben, je hebt ook de getallen gezien in bepaalde tehuizen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192838268
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 02:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Zeker een aanrader!

Corona eens op statistiek bekeken.
Ad Verbrugge heeft de Radio-1-ziekte. Zelf constant aan het woord, van `Ik had dat ook al ..en ik weet dit en weet dat ..`, en de geïnterviewde constant en nodeloos onderbreken
  dinsdag 28 april 2020 @ 07:39:59 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_192838279
quote:

Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat er sowieso nog wel een tweede en misschien wel derde piek gaat komen. Ik verwacht dat er wel wat versoepeld gaat worden de komende tijd in stapjes, maar ergens gaat de versoepeling "te ver" en dan blijkt dat we weer wat moeten aanscherpen.

En dat scenario zullen we denk ik een paar keer doorheen gaan.

Ik verwacht in ieder geval nog wel een paar maanden thuis te werken, want heel NL weer terug in het OV zou een ramp worden. En ook op mijn kantoor zijn er niet veel mogelijkheden om naar werkplekken te komen zonder dat je ergens door krappe ruimtes heen moet waar 1.5 meter houden onmogelijk is (trappenhuizen danwel liften)
pi_192838280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 07:36 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ad Verbrugge heeft de Radio-1-ziekte. Zelf constant aan het woord, van `Ik had dat ook al ..en ik weet dit en weet dat ..`, en de geïnterviewde constant en nodeloos onderbreken
Jezus nou, die houdt gewoon niet op.
Go hard or go home
pi_192838293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 07:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat er sowieso nog wel een tweede en misschien wel derde piek gaat komen. Ik verwacht dat er wel wat versoepeld gaat worden de komende tijd in stapjes, maar ergens gaat de versoepeling "te ver" en dan blijkt dat we weer wat moeten aanscherpen.

En dat scenario zullen we denk ik een paar keer doorheen gaan.

Ik verwacht in ieder geval nog wel een paar maanden thuis te werken, want heel NL weer terug in het OV zou een ramp worden. En ook op mijn kantoor zijn er niet veel mogelijkheden om naar werkplekken te komen zonder dat je ergens door krappe ruimtes heen moet waar 1.5 meter houden onmogelijk is (trappenhuizen danwel liften)
Het zou wel fijn als het kabinet wat scenario's schetst over mogelijke exit strategieën.
Op deze manier doorgaan, 1,5 meter afstand, risicogroepen wel/niet isoleren, aan welke termijn denken we etc.
  dinsdag 28 april 2020 @ 07:46:55 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_192838306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 07:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het zou wel fijn als het kabinet wat scenario's schetst over mogelijke exit strategieën.
Op deze manier doorgaan, 1,5 meter afstand, risicogroepen wel/niet isoleren, aan welke termijn denken we etc.
Ze weten het niet, dus hoe kunnen ze dat schetsen? Een bedrijf zou dat kunnen doen, maar als politicus iets schetsen en vervolgens niet door laten gaan is politieke zelfmoord.
pi_192838339
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 07:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Ze weten het niet, dus hoe kunnen ze dat schetsen? Een bedrijf zou dat kunnen doen, maar als politicus iets schetsen en vervolgens niet door laten gaan is politieke zelfmoord.
Ik ga er vanuit dat er bij het RIVM/omt inmiddels al wel scenario's worden besproken over hoe het e.e.a. eruit kan zien in oktober van dit jaar.
Op basis daarvan zijn er ook scenario's mogelijk. Er kan iig wat informatie gedeeld worden over wat de opties zijn, dat hoeft nog helemaal geen politieke zelfmoord te zijn.

Nu is het alsof het hele leven stilstaat.
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:03:12 #124
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192838382
Misschien is een mogelijke exit strategie juist wel mondkapjes (zoals je landen om ons heen ook ziet doen), maar hebben ze zichzelf in het begin hiermee ontzettend in de voet geschoten door te hameren op het feit dat mondkapjes niet werken.

Terwijl de landen om ons heen hun mondkapjes beleid juist baseren op een onderzoek van ons RIVM van een aantal jaren geleden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:15:56 #125
62913 Blik
The one and Only!
pi_192838463
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 07:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat er bij het RIVM/omt inmiddels al wel scenario's worden besproken over hoe het e.e.a. eruit kan zien in oktober van dit jaar.
Op basis daarvan zijn er ook scenario's mogelijk. Er kan iig wat informatie gedeeld worden over wat de opties zijn, dat hoeft nog helemaal geen politieke zelfmoord te zijn.

Nu is het alsof het hele leven stilstaat.
Er is toch een eerste versoepeling aangekondigd, wil ik geen stilstand noemen. Ik verwacht zelf dat begin juni de scholen volledig open zullen gaan

Daarnaast mochten winkels al gewoon open blijven, dus dat andere landen winkels weer openen is puur omdat ze voorheen dicht waren.
pi_192838474
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:03 schreef DustPuppy het volgende:
Misschien is een mogelijke exit strategie juist wel mondkapjes (zoals je landen om ons heen ook ziet doen), maar hebben ze zichzelf in het begin hiermee ontzettend in de voet geschoten door te hameren op het feit dat mondkapjes niet werken.

Terwijl de landen om ons heen hun mondkapjes beleid juist baseren op een onderzoek van ons RIVM van een aantal jaren geleden.
En weer dit verhaal dat elke keer word vertelt, ZE HEBBEN DAT NOOIT GEZEGD.
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:23:13 #127
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192838494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat hebben ze nooit gezegd?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192838496
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat hebben ze nooit gezegd?
Dat mondkapjes niet werken.
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:25:59 #129
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192838506
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat mondkapjes niet werken.
Ze hebben toch echt meerdere malen gezegd dat het geen zin heeft.
pi_192838508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ze hebben toch echt meerdere malen gezegd dat het geen zin heeft.
Kom maar met een bron.
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:27:31 #131
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192838516
quote:
Hangt er vanaf wat je verstaat onder 'deze shit'. Ergens in de herfst zal de meeste bedrijvigheid wel weer geopend zijn waarschijnlijk, met uitzondering van de festivalbranche en het internationale vliegverkeer. Dit wel afhankelijk van het verloop van de tweede piek uiteraard.

De anderhalvemetersamenleving zal wel een blijvertje zijn.
pi_192838527
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Er is toch een eerste versoepeling aangekondigd, wil ik geen stilstand noemen. Ik verwacht zelf dat begin juni de scholen volledig open zullen gaan

Daarnaast mochten winkels al gewoon open blijven, dus dat andere landen winkels weer openen is puur omdat ze voorheen dicht waren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Het gaat mij voornamelijk om de langere termijn.

Het stukje van de scholen is ook een beetje een wassen neus.
Ons kind zou starten maar dit mag niet, andere kinderen hebben tussen 9 en 11 les en weer andere alleen op dinsdag en donderdag of iets.
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:37:18 #133
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192838554
quote:
Grofweg 70 procent van de winkels en horecazaken heeft door de coronacrisis de huur van april nog niet overgemaakt. Dat meldt BNR Nieuwsradio na navraag bij twee grote vastgoedadviseurs. Ook verhuurders vrezen hierdoor in de problemen te komen.

Eerder riepen de koepels van vastgoedbeleggers en verhuurders op om de huren voor winkeliers deels of volledig op te schorten. ,,Er is afgesproken dat per huurder wordt bekeken in hoeverre hij aan de huurverplichting kan voldoen", zegt Jordy Diepeveen van vastgoedadviseur Savills tegen de radiozender. Een huurder zou dan naar rato betalen. ,,Maar de cijfers laten een heel ander beeld zien: er wordt bijna helemaal niet meer betaald. Dat is niet met elkaar te rijmen."

Banken hebben eerder al aangegeven dat ze de aflossingsverplichting tijdelijk stopzetten van pandeigenaren die huurverlichting geven. Dat biedt op de korte termijn ademruimte voor de verhuurder. Maar deze maatregel gaat Diepeveen niet ver genoeg. ,,Als huurbetalingen lange tijd uitblijven, moeten banken kijken of ze een deel van de financiering kunnen kwijtschelden."
AD

Dat is wel een flink percentage..
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 08:37:28 #134
5428 crew  miss_sly
pi_192838558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

[..]

Ons kind zou starten maar dit mag niet, andere kinderen hebben tussen 9 en 11 les en weer andere alleen op dinsdag en donderdag of iets.
Geen enkel school gaat volledig open. Hooguit de helft van de tijd met de helft van de klas. Mijn dochter gaat dinsdag en vrijdag.

Waarom mag jouw kind niet starten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:38:08 #135
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192838564
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja echt.. Doodvermoeiend dit, dat dit verhaal continu voorbij blijft komen :z.
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:39:21 #136
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192838573
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:40:26 #137
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192838578
quote:
Niets toevoegen is totaal iets anders dan 'geen zin'.
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:41:45 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_192838587
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het geen wassen neus, het is een eerste start naar volledige start van de scholen en de opvang. Ik denk dus zelf dat dat vrij snel volgt.

Ik heb niet zo'n behoefte aan een lange termijn plan, ik zie het wel. We hebben het thuis redelijk onder controle qua planning nu met 3 kids. Ik mis de uitjes e.d. met het gezin wel, maar we rooien het ook prima zonder. Dit hou ik nog maanden vol
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:42:37 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_192838591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Geen enkel school gaat volledig open. Hooguit de helft van de tijd met de helft van de klas. Mijn dochter gaat dinsdag en vrijdag.

Misschien net 4 geworden, en dat ze misschien geen nieuwe kinderen willen nu (die hebben toch vaak wat extra aandacht en knuffels nodig van een juf)
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 08:44:37 #140
5428 crew  miss_sly
pi_192838601
Ik las even het liveblog van NOS. Er zijn landen die heel strenge regels hebben. Zo heeft Argentinië commerciële vluchten verboden tot 1september. Op Curaçao is een avondklok en mogen mensen (op kenteken) twee keer per week met de auto weg. Iemand hier vertelde gisteren dat Indiërs stokslagen krijgen als ze illegaal uit lockdown gaan.

Nederland is niet het enige land met maatregelen en zeker niet met de strengste maatregelen. Zijn wereldwijd dan alle leiders verkeerd bezig? Allemaal onnodig in paniek? Of is er toch een basis voor al de maatregelen?
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:49:59 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192838636
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik las even het liveblog van NOS. Er zijn landen die heel strenge regels hebben. Zo heeft Argentinië commerciële vluchten verboden tot 1september. Op Curaçao is een avondklok en mogen mensen (op kenteken) twee keer per week met de auto weg. Iemand hier vertelde gisteren dat Indiërs stokslagen krijgen als ze illegaal uit lockdown gaan.

Nederland is niet het enige land met maatregelen en zeker niet met de strengste maatregelen. Zijn wereldwijd dan alle leiders verkeerd bezig? Allemaal onnodig in paniek? Of is er toch een basis voor al de maatregelen?
Of rennen wij elkaar misschien blind achterna?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 08:51:13 #142
5428 crew  miss_sly
pi_192838646
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Of rennen wij elkaar misschien blind achterna?
Zouden alle landen dat zomaar doen, ongeacht de consequenties? Want die zijn er, dat is duidelijk. En waarom doen ze dat dan?
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:55:21 #143
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192838674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:44 schreef miss_sly het volgende:

Ieder land maakt een eigen afweging. Sommige landen kijken daarbij heel erg naar andere landen, om tal van redenen. En andere landen maken/kiezen een afwijkend beleid.
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:57:15 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192838686
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zouden alle landen dat zomaar doen, ongeacht de consequenties? Want die zijn er, dat is duidelijk. En waarom doen ze dat dan?
Dat is natuurlijk erg lastig aan te geven, maar laat ik een poging wagen. Puur statistisch gezien is dit virus natuurlijk niet echt een killer, het leidt tot een piek in de oversterfte bij ouderen met onderliggende kwalen, maar dat is het dan ook wel. En ja, ik zie ook wel dat het niet louter om sterfte gaat, maar ook de de overdruk die het veroorzaakt op de ic's. Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.

Niet alle landen hanteren natuurlijk hetzelfde beleid, kijk naar Scandinavië waar men langzaam weer uit haar as aan het verrijzen is. Maar er zijn inderdaad ook (veel) landen die een zeer strenge lockdown hanteren, China, Honkong, Singapore, de Philipijnen, maar dat waren voorheen ook al in meer of in mindere mate open lucht gevangenissen, waarom die landen voortdurend worden aangehaald als lichtend voorbeeld in de bestrijding van dit virus is mij een raadsel. Het zijn gewoon dictaturen, en ja, dictaturen zijn gewoon effectiever in het oplossen van korte termijn problemen.

Wanneer die lockdownen er niet waren geweest in die autocratische landen dan was het een stuk waarschijnlijker geweest dat Nederland die ook niet had ingevoerd, maar wij zijn onder druk van in een het begin groeiend aantal landen meegegaan in die lockdown.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 april 2020 @ 09:01:21 #145
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192838707
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk erg lastig aan te geven, maar laat ik een poging wagen. Puur statistisch gezien is dit virus natuurlijk niet echt een killer, het leidt tot een piek in de oversterfte bij ouderen met onderliggende kwalen, maar dat is het dan ook wel. En ja, ik zie ook wel dat het niet louter om sterfte gaat, maar ook de de overdruk die het veroorzaakt op de ic's. Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.

Niet alle landen hanteren natuurlijk hetzelfde beleid, kijk naar Scandinavië waar men langzaam weer uit haar as aan het verrijzen is. Maar er zijn inderdaad ook (veel) landen die een zeer strenge lockdown hanteren, China, Honkong, Singapore, de Philipijnen, maar dat waren voorheen ook al in meer of in mindere mate open lucht gevangenissen, waarom die landen voortdurend worden aangehaald als lichtend voorbeeld in de bestrijding van dit virus is mij een raadsel. Het zijn gewoon dictaturen, en ja, dictaturen zijn gewoon effectiever in het oplossen van korte termijn problemen.

Wanneer die lockdownen er niet waren geweest in die autocratische landen dan was het een stuk waarschijnlijker geweest dat Nederland die ook niet had ingevoerd, maar wij zijn onder druk van in een het begin groeiend aantal landen meegegaan in die lockdown.
Maar Nederland heeft geen lockdown (gehad).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:01:53 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192838713
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wel gek dat iedereen schrijft over een lockdown.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:01:59 #148
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192838714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Jawel. Een intelligente.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 april 2020 @ 09:02:02 #149
284411 crew  heywoodu
pi_192838716
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wel gek dat iedereen schrijft over een lockdown.
Inderdaad.

Een 'intelligente' inderdaad, maar geen 'lockdown' in de zin van 'lockdown' (alles dicht, niemand mag iets).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:02:20 #150
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192838718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Inderdaad.
Dan zul je het zelf wel mis hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:02:54 #151
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192838722
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan zul je het zelf wel mis hebben.
Je mag gewoon de deur uit, dus dan is er ook geen lockdown.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:05:06 #152
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192838732
quote:

[..]

Je hebt het over sterftecijfers die bevolkingsbreed het dubbele zijn van normaal en op bepaalde groepen nog wel tien keer zo hoog. Hoe krijg je het uit je toetsenbord om dat 'geen killer' te noemen. En dan zijn er ook nog de vele mensen (ook veel jonger dan 60!) die op de IC belanden en op die manier kunnen overleven - omdat daar plek is.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 april 2020 @ 09:05:17 #153
284411 crew  heywoodu
pi_192838737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je mag gewoon de deur uit, dus dan is er ook geen lockdown.
Nou ja, Rutte noemde het toevallig een 'intelligente lockdown' omdat het woord 'lockdown' - ook al wordt het ineens overal voor gebruikt - toch even genoemd moest worden :+
pi_192838784
Ik denk oprecht dat de houdbaarheidsdatum voor de berperkingen aan het aflopen zijn.

Vanochtend ging ik mijn dochtertje naar het KDV brengen (mijn vrouw heeft een vitaal beroep) en er is weinig anders dan normaal op straat. Werklui die samen koffie drinken in een kringetje, mensen die naast elkaar op de stoep lopen (en zo te zien geen gezinnen), druk op de weg met auto's, totaal ander beeld dan 5-6 weken geleden.

Als overheid zul je hier toch op moeten gaan anticiperen imo. Zoals ik al vaak heb gezegd; mensen die niet meer de regels opvolgen moeten geen reden zijn om alles maar op te heffen, echter is dit wel de realiteit momenteel. Je kunt dan wel krampachtig aan je papieren werkelijkheid vasthouden, maar dat is struisvogelpolitiek.

Gaat het mis qua communicatie (veel verschillen in visie)? Is het positieve nieuws dit in de kaart aan het spelen? Zijn mensen de beperkingen gewoon zat en nemen het risico bewust?
Doet de overheid het bewust om te zien wat er qua besmettingen gebeurd?
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:12:52 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192838785
quote:

[..]

Dit.

6 weken alle kritiek en discussies uit de weg gaan, geen politieke procedures aan willen houden vanwege 'we zijn een crisis aan het leiden', maar nu wel met vakantie zijn.

Wat een hond die rutte.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:13:00 #156
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192838787
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:05 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je hebt het over sterftecijfers die bevolkingsbreed het dubbele zijn van normaal en op bepaalde groepen nog wel tien keer zo hoog. Hoe krijg je het uit je toetsenbord om dat 'geen killer' te noemen. En dan zijn er ook nog de vele mensen (ook veel jonger dan 60!) die op de IC belanden en op die manier kunnen overleven - omdat daar plek is.
Hoeveel mensen overlijden er nou onder de 60? En druk dat eens uit in een percentage.
Bij ouderen is de sterfte inderdaad hoger, maar daar is ook de vraag of ze door Corona zijn gestorven of met Corona.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:14:31 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_192838805
quote:
Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.
Fake news, covid19 is inmiddels met afstand doodsoorzaak nummer 1, veel dodelijker dan roken en alcohol, zelfs dodelijker dan kanker en hart en vaatziekten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192838807
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.

6 weken alle kritiek en discussies uit de weg gaan, geen politieke procedures aan willen houden vanwege 'we zijn een crisis aan het leiden', maar nu wel met vakantie zijn.

Wat een hond die rutte.
Ja, dat reces kan ik ook echt niet plaatsen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:15:02 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_192838808
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoeveel mensen overlijden er nou onder de 60? En druk dat eens uit in een percentage.
Bij ouderen is de sterfte inderdaad hoger, maar daar is ook de vraag of ze door Corona zijn gestorven of met Corona.
Die vraag leeft alleen bij hallucinante ontkenners.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:15:46 #160
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192838819
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Fake news, covid19 is inmiddels met afstand doodsoorzaak nummer 1, veel dodelijker dan roken en alcohol, zelfs dodelijker dan kanker en hart en vaatziekten.
Heb jij daar een bron van?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:15:50 #161
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192838821
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik denk oprecht dat de houdbaarheidsdatum voor de berperkingen aan het aflopen zijn.

Vanochtend ging ik mijn dochtertje naar het KDV brengen (mijn vrouw heeft een vitaal beroep) en er is weinig anders dan normaal op straat. Werklui die samen koffie drinken in een kringetje, mensen die naast elkaar op de stoep lopen (en zo te zien geen gezinnen), druk op de weg met auto's, totaal ander beeld dan 5-6 weken geleden.

Als overheid zul je hier toch op moeten gaan anticiperen imo. Zoals ik al vaak heb gezegd; mensen die niet meer de regels opvolgen moeten geen reden zijn om alles maar op te heffen, echter is dit wel de realiteit momenteel. Je kunt dan wel krampachtig aan je papieren werkelijkheid vasthouden, maar dat is struisvogelpolitiek.

Gaat het mis qua communicatie (veel verschillen in visie)? Is het positieve nieuws dit in de kaart aan het spelen? Zijn mensen de beperkingen gewoon zat en nemen het risico bewust?
Regels die je niet handhaaft zijn geen echte regels. In Duitsland houdt men zich er een stuk beter aan en daar stijgt de R0 inmiddels ook weer boven de 1, en houdt het Duitse RIVM inmiddels serieus rekening met een tweede piek die veel erger wordt dan de eerste. Maar wij gaan gewoon weer in het park zitten hoor.
pi_192838827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij wordt begin mei 4 en zou dus na de mei vakantie starten samen met 20/30 andere kinderen in een instroom groep tot aan de zomervakantie. Deze groep start helemaal niet meer op omdat ouders niet de school in mogen etc.
pi_192838843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Regels die je niet handhaaft zijn geen echte regels. In Duitsland houdt men zich er een stuk beter aan en daar stijgt de R0 inmiddels ook weer boven de 1, en houdt het Duitse RIVM inmiddels serieus rekening met een tweede piek die veel erger wordt dan de eerste. Maar wij gaan gewoon weer in het park zitten hoor.
Als je regels opstelt en ze niet gaat handhaven, moet je niet aan symboolpolitiek doen en de regels gewoonweg niet opstellen.

Als ik mijn Duitse collega's hoor valt de strikte opvolging van de regels daar ook wel mee overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2020 09:17:47 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:19:10 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192838863
quote:

Ik denk dat we over een paar weken zien wat er gebeurd met de besmettingen en ziekenhuisopnames. Mocht er geen echte stijging te zien zijn dan vindt de overheid het wel goed waarschijnlijk. Zal lastig als ze wel weer moeten ingrijpen om de gezondheidszorg te besparen. Er zijn nu best wat mensen mee klaar nu. Al hebben volgens mij genoeg mensen begrip voor de situatie en dilemma waar de overheid in zit. Al is met sommige #stopdelockdown gekkies toch niks te beginnen want volgens hun doet de overheid dit om ons te pesten plus Bil Gates, 5G, lala etc.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2020 @ 09:19:13 #165
426493 crew  PippenScottie
pi_192838864
quote:

Je moet er net teveel over nadenken.
Ons kabinet lijkt de visie te hebben dat 1) de zorg niet overbelast moet worden, 2) de economie zo min mogelijk ontregeld en 3) de verantwoordelijkheid voor het volgen van de adviezen zo veel mogelijk bij de burger moet worden gelegd.

Er spelen dan allemaal factoren een rol waarom je weer meer mensen samen ziet.
Deze week wordt het frisser en gaat het regenen en dat is het beste dat voor het indammen van de verspreiding kon gebeuren.
My friends all drive horses
pi_192838878
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind het geen wassen neus, het is een eerste start naar volledige start van de scholen en de opvang. Ik denk dus zelf dat dat vrij snel volgt.

Ik heb niet zo'n behoefte aan een lange termijn plan, ik zie het wel. We hebben het thuis redelijk onder controle qua planning nu met 3 kids. Ik mis de uitjes e.d. met het gezin wel, maar we rooien het ook prima zonder. Dit hou ik nog maanden vol
Het wassen neus gedeelte gaat vooral om het feit dat het ontlastend zou werken voor de ouders, hier is het precies het tegenovergestelde en met 3 uur school per dag helpt het ook niet.

Ik irriteer me vooral aan het feit dat er van alles wordt geroepen maar de praktijk is dat ik nu nergens terecht kan ondanks dat ik een vitaal beroep heb.

Al mijn vrije dagen opgaan aan dagen thuis hangen en niks leuks meer kan.
Ja je mag wandelen en fietsen maar inmiddels heb ik 40+ rondjes door de wijk gedaan en daar is de lol ook wel vanaf.
pi_192838891
Wat ik zat te denken, terwijl het gisteren Koningsdag was...
Ik fietste door de stad en zag redelijk wat mensen op pad zijn. Veel hielden hierbij goed rekening met de 1,5 meter afstand, maar met name onder jongeren was dit niet altijd het geval en zag je kleine groepjesvorming.

Als Koningsdag tot een verhoging in de gevallen lijdt, zal dit over 10-14 dagen merkbaar zijn in de cijfers. En dat is juist het moment waarop ze gaan beslissen over verlengen of niet van de huidige maatregelen. Ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:21:26 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192838897
ejthies15 twitterde op maandag 27-04-2020 om 20:25:14 This woman had tested POSITIVE and was asymptomatic, ignored her quarantine and just jeopardized the lives of all these protesters and uses the Constitution to reconcile her actions. 🤬

https://t.co/vHHXLcPPJI reageer retweet
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:21:54 #169
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192838907
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef Momo het volgende:
ejthies15 twitterde op maandag 27-04-2020 om 20:25:14 This woman had tested POSITIVE and was asymptomatic, ignored her quarantine and just jeopardized the lives of all these protesters and uses the Constitution to reconcile her actions. 🤬

Link werkt niet in Europa.
pi_192838908
quote:
"Van Dissel merkte woensdag nog wel op dat het RIVM niet weet of het dragen van een mondkapje verspreiding kan voorkomen als men de ziekte bij zich draagt maar nog geen klachten heeft. Dat zou het advies over het dragen van een mondkapje kunnen doen veranderen, "maar dat weten we domweg nog niet"."
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:22:20 #171
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192838913
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Inderdaad.

Een 'intelligente' inderdaad, maar geen 'lockdown' in de zin van 'lockdown' (alles dicht, niemand mag iets).
Maar wel het hele sociale leven ontregeld en mensen in financiële ellende gestort
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:22:43 #172
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192838919
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Link werkt niet in Europa.
Zie het nu, zag de tweet voorbij komen in tijdlijn door een aantal Amerikanen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:23:15 #173
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192838931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:22 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar wel het hele sociale leven ontregeld en mensen in financiële ellende gestort
Nog steeds paniek aan het zaaien zie ik?
pi_192838936
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:20 schreef Zocalo het volgende:
Ik fietste door de stad en zag redelijk wat mensen op pad zijn. Veel hielden hierbij goed rekening met de 1,5 meter afstand, maar met name onder jongeren was dit niet altijd het geval en zag je kleine groepjesvorming.

Als Koningsdag tot een verhoging in de gevallen lijdt, zal dit over 10-14 dagen merkbaar zijn in de cijfers. En dat is juist het moment waarop ze gaan beslissen over verlengen of niet van de huidige maatregelen. Ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben.
Voor Koningsdag zijn er veel drukkere dagen geweest.
pi_192838942
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Door Corona.
Als die ouderen ziek worden door Corona en daaraan overlijden is het gewoon door corona.
Dat een jonger persoon dat zou hebben overleefd doet daar niets aan af.

Het lastige is alleen dat bewoners van verpleeghuizen gemiddeld nog 2 jaar te leven hebben als ze in een verpleeghuis belanden. Dus veel van de cliënten die nu aan Corona overlijden waren binnen enkele maanden tot een jaar ook overleden. Als dan het beleid puur is gericht op het sterftecijfer, dan ben je dus maatregelen aan het treffen die schadelijk is voor de hele samenleving, ter bescherming van ouderen in hun laatste levensfase. En dan krijg je ook van die commentaren als dat we dor hout aan het beschermen zijn, etc.

Maar het beleid gebruikt het zorgstelsel als graadmeter, bijvoorbeeld het aantal IC bedden.
Iemand die in zijn laatste levensfase zit of veel onderliggende aandoeningen heeft wordt sowieso niet meer opgenomen op de IC en vaak geeneens meer in het ziekenhuis. Ze zitten ook niet in de cijfers van het RIVM, omdat ze niet op Corona zijn getest, maar vallen onder het kopje dat het werkelijk aantal doden hoger ligt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192838950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Voor Koningsdag zijn er veel drukkere dagen geweest.
Klopt, zondag was het 3 keer zo druk op straat in Amsterdam.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:25:45 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192838964
Denk dat het nu regent en ook de komende tijd meer neerslag aankomt en lagere temperaturen mensen ook minder snel naar buiten gaan om af te spreken in groepjes. Nu hopen dat ze niet bij iemand thuis gaan afspreken.
pi_192838966
Heel buurtfeest gister eventjes verderop. Was wel goed georganiseerd. Leek het WK voetbal wel met al die oranje slingers. Ouders op ruime afstand van elkaar en de kids spelletjes spelen. Lekker man.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:26:03 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_192838970
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb jij daar een bron van?

Dit is een grafiekje uit Amerika in de tijd dat ze nog op 80 doden per 1M zaten. Wij zitten nu op 268 (meer dan 3x zo hoog).

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 28-04-2020 09:37:37 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:26:19 #180
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192838974
quote:

Laten we vooral hopen dat Rutte zich niet laat chanteren door mensen die de regels naast zich neerleggen. Dat mensen zich er niet meer aan houden is de slechtst denkbare reden om ze te versoepelen. De voorzitter van de veiligheidsregio's heeft ook al een dergelijke oproep gedaan een week of twee geleden, maar dat kan echt niet.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:27:46 #181
5428 crew  miss_sly
pi_192838989
quote:

[..]

Ik ben niet volledig ongeinformeerd :)

Ik ben het niet eens met het beeld dat je schetst. Ik stelde een open vraag over de invulling van de strijd tegen het virus die wereldwijd wordt gevoerd en ik vraag dan niet zozeer om een mening, maar meer om beargumenteerde informatie.

Wij hebben geen echte lockdown, we hebben een aantal maatregelen die enigsizns lijken op een lichte vorm van een lockdown. Er zijn landen, in Europa, die een striktere lockdown hebben, dus het is niet per se iets van alleen autocratische landen/dictaturen.
pi_192838992
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef Momo het volgende:

Tja, die demonstranten willen toch geen maatregelen?
pi_192838998
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:19 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Je moet er net teveel over nadenken.
Ons kabinet lijkt de visie te hebben dat 1) de zorg niet overbelast moet worden, 2) de economie zo min mogelijk ontregeld en 3) de verantwoordelijkheid voor het volgen van de adviezen zo veel mogelijk bij de burger moet worden gelegd.

Er spelen dan allemaal factoren een rol waarom je weer meer mensen samen ziet.
Deze week wordt het frisser en gaat het regenen en dat is het beste dat voor het indammen van de verspreiding kon gebeuren.
Klopt. Ik zie het ook aan mezelf. Ik snap de regels, ik snap hoe een virus weer opnieuw kan opleven en heb me dan ook redelijk aan de regels gehouden. Als ik in mijn familie, vrienden en kenissen kring kijk zie ik datzelfde.

Echter diezelfde groep laat de regeltjes nu ook wat meer los. Tussen die mensen zitten ook artsen bijvoorbeeld.

Dit is in Nederland best een flinke groep denk ik. Een groep die niet recalcitrant wilt doen, of de regels negeren met het motto 'ik schop overal tegen wat niet in mijn straatje past' maar simpelweg het leven meer en meer oppakt zonder continu aan de regels te denken.

Er plakt ook een stigma op, waardoor veel mensen zeggen zich aan de regels te houden, maar het eigenlijk niet zo heel nauw doen. Hetzelfde als sms'en tijdens het rijden. Niemand doet het, maar ondertussen....

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2020 09:29:57 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:29:12 #184
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192839008
-ophouden-

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 28-04-2020 11:05:51 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:29:19 #185
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, zondag was het 3 keer zo druk op straat in Amsterdam.
gisteren vond ik het ook wel erg druk maar we weten het over een week of 2, als ondanks dit gedrag de ziekenhuisopnames laag blijven kan er wel wat meer open met misschien een leeftijdsgrens
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:29:38 #186
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192839012
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben geen echte lockdown, we hebben een aantal maatregelen die enigsizns lijken op een lichte vorm van een lockdown. Er zijn landen, in Europa, die een striktere lockdown hebben, dus het is niet per se iets van alleen autocratische landen/dictaturen.
Wetenschap is niet zwart, wit. Met dezelfde set aan informatie kun je verschillende uitkomsten/adviezen krijgen. Daarnaast speelt cultuur, gehoorzaamheid, economische mogelijkheden etc. allemaal een rol in de afweging om wel - of niet- te kiezen voor een lockdown. Aan de cijfers te zien is het een niet per definitie beter dan het ander.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:30:54 #187
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192839028
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Nog steeds paniek aan het zaaien zie ik?
Net als die users die janken dat iedereen dood gaat aan Corona zeker?
pi_192839033
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:25 schreef Momo het volgende:
Denk dat het nu regent en ook de komende tijd meer neerslag aankomt en lagere temperaturen mensen ook minder snel naar buiten gaan om af te spreken in groepjes. Nu hopen dat ze niet bij iemand thuis gaan afspreken.
Het is hier 11 graden en het waait/regent.

Had liever gehad dat het nog 20 graden was en dat mensen buiten waren. Zeker omdat er bij een stijging straks men "de drukte buiten" de schuld gaat geven en we zo weer minder mogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 28-04-2020 09:36:23 ]
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:31:50 #189
5428 crew  miss_sly
pi_192839037
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Hij wordt begin mei 4 en zou dus na de mei vakantie starten samen met 20/30 andere kinderen in een instroom groep tot aan de zomervakantie. Deze groep start helemaal niet meer op omdat ouders niet de school in mogen etc.
Ach ja, dat klinkt op zich wel logisch, want je kunt een vierjarige die net op school begint natuurlijk niet zonder meer overdragen aan de leerkracht en meteen verdwijnen. Vind je het jammer? En je kind?
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:32:00 #190
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192839040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:29 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
.
Negeer vooral het feit dat de helft van de IC vol ligt met mensen van onder de zestig. Lekker blijven volharden in 'alleen oude zieke dikke mensen gaan dood', lekker makkelijk. Nog los van het feit dat we als samenleving ook de taak hebben om die groep te beschermen, maar dat terzijde.

[ Bericht 30% gewijzigd door capricia op 28-04-2020 11:07:13 ]
pi_192839046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

gisteren vond ik het ook wel erg druk maar we weten het over een week of 2, als ondanks dit gedrag de ziekenhuisopnames laag blijven kan er wel wat meer open met misschien een leeftijdsgrens
We zouden het nu toch eigenlijk dan ook een beetje aan het paasweekend moeten merken? Dat was ook al best druk.
Zonder wrijving geen glans
pi_192839054
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef hooibaal het volgende:
en daar stijgt de R0 inmiddels ook weer boven de 1, en houdt het Duitse RIVM inmiddels serieus rekening met een tweede piek
Die R0 is gewoon iets wat uit een model rolt. Zonder heel veel testen is daar niets zinnigs over te zeggen. Of baseren ze zich op het aantal ziekenhuis opnamen? Anyhow, ik zou daar niet te veel waarde aan hechten.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:34:02 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

We zouden het nu toch eigenlijk dan ook een beetje aan het paasweekend moeten merken? Dat was ook al best druk.
zit wat in al had ik toen nog wel de indruk dat er een zeker burgerlijke gehoorzaamheid was, dat is nu wel een stuk minder.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:34:20 #194
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192839062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:33 schreef zoost het volgende:

[..]

Die R0 is gewoon iets wat uit een model rolt. Zonder heel veel testen is daar niets zinnigs over te zeggen. Of baseren ze zich op het aantal ziekenhuis opnamen? Anyhow, ik zou daar niet te veel waarde aan hechten.
De Duitse Jaap van Dissel hecht er waarde aan. Vind ik een interessanter gegeven dan of een of andere fokuser er waarde aan hecht, no offence.
pi_192839083
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De Duitse Jaap van Dissel hecht er waarde aan. Vind ik een interessanter gegeven dan of een of andere fokuser er waarde aan hecht, no offence.
En die Duitse Jaap schijnt zo een beetje de grootste expert te zijn ter wereld, zeer gerenomeerd.
pi_192839088
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:40 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Niets toevoegen is totaal iets anders dan 'geen zin'.
Ja dan pak je toch een ander artikel waar wel "geen zin" in staat :')
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:36:48 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192839092
quote:

Riepen ze ook over Pasen. En over al die zonnige weekends die we sinds 22 maart al hebben gehad.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:37:48 #198
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192839104
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:36 schreef SOG het volgende:

[..]

Ja dan pak je toch een ander artikel waar wel "geen zin" in staat :')
Nee, want dat artikel is er simpelweg niet. Dat hebben ze nooit gezegd.
pi_192839105
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

"Van Dissel merkte woensdag nog wel op dat het RIVM niet weet of het dragen van een mondkapje verspreiding kan voorkomen als men de ziekte bij zich draagt maar nog geen klachten heeft. Dat zou het advies over het dragen van een mondkapje kunnen doen veranderen, "maar dat weten we domweg nog niet"."
Ja dus. Dat is 1 quote. Je vroeg om bronnen en je hebt ze gekregen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:38:21 #200
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192839116
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:26 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is een grafiekje uit Amerika in de tijd dat ze nog op 80 doden per 1M zaten. Wij zitten nu op 268 (meer dan 3x zo hoog).
Ja ik zie het, maar dit zijn echt pieken. Maar in absolute zin zijn er niet meer covid-dooien dan mensen die aan hartklachten of kanker zijn overleden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192839132
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:37 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Nee, want dat artikel is er simpelweg niet. Dat hebben ze nooit gezegd.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes

En nou niet grammaticaal gaan mierenneuken.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:39:49 #202
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192839136
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:32 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Negeer vooral het feit dat de helft van de IC vol ligt met mensen van onder de zestig. Lekker blijven volharden in 'alleen oude zieke dikke mensen gaan dood', lekker makkelijk. Nog los van het feit dat we als samenleving ook de taak hebben om die groep te beschermen, maar dat terzijde.
T/m 27 april is 61% van de mensen die opgenomen zijn (geweest) in een ziekenhuis boven de 65.
Dat is een stuk meer dan de helft dus je zit onzin te verkondigen.

28% is tussen de 50 en 65 (lees je goed 65 dus ook mensen tussen de 60 en 65).
Dit groepje is dus 89%.
Houd je 11% over van onder de 50 waarvan dan de grootste groep tussen 35 en 50 jaar is (dus wie weet wel tegen de 50 aan).

Dus je zit onzin te verkopen dat de helft op de IC onder de 60 is want dat is dus niet zo.

Maakt het voor die mensen niet minder erg maar voor grotendeels van Nederland wel minder kwetsbaar.
pi_192839149
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

zit wat in al had ik toen nog wel de indruk dat er een zeker burgerlijke gehoorzaamheid was, dat is nu wel een stuk minder.
Nou het positieve zou dan kunnen zijn dat we ernaast zitten wat het besmettingsgevaar buiten.
Ik had ook een stijging verwacht door iedereen die massaal op pad ging maar blijkbaar leidt het niet tot een stijging.

Als dat zo is ben ik blij dat het niet klopt.
We moeten in kaart hebben waar en hoe die besmettingen plaats vinden voornamelijk.

Als het buiten nihil blijkt dan is er een hoop weer mogelijk.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:40:44 #204
5428 crew  miss_sly
pi_192839151
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:29 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Wetenschap is niet zwart, wit. Met dezelfde set aan informatie kun je verschillende uitkomsten/adviezen krijgen. Daarnaast speelt cultuur, gehoorzaamheid, economische mogelijkheden etc. allemaal een rol in de afweging om wel - of niet- te kiezen voor een lockdown. Aan de cijfers te zien is het een niet per definitie beter dan het ander.
Dat ben ik met je eens. Waar het me meer om gaat, is dat vrijwel elk land wel kiest om maatregelen te nemen. En ja, ook Zweden, ook al lijken die wat minder zwaar dan in veel andere landen. Kortom, het wordt wereldwijd als een grote zorg gezien, iets waar maatregelen tegen genomen moet worden. Dat is niet alleen in Nederland zo.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:41:06 #205
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192839156
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:39 schreef SOG het volgende:

[..]

Waar je nu naar linkt zegt exact hetzelfde als het vorige artikel. Zolang je afstand houdt en thuis blijft bij klachten is het niet nodig. Dat is totaal iets anders dan dat mondkapjes geen zin zouden hebben.
pi_192839170
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:35 schreef raptorix het volgende:
En die Duitse Jaap schijnt zo een beetje de grootste expert te zijn ter wereld, zeer gerenomeerd.
Geloof ik direct. Echter ik zie ook dat de medische kant behoorlijk veel data heeft om zich op te baseren. Virologen (diegenen die het verloop onder bevolkingen bestuderen) hebben heel weinig data om zich op te baseren. Hoeveel pandemieën die zich via de luchtwegen verspreiden hebben we gehad afgelopen 100 jaar? Ik denk alleen de spaanse griep, en ja daar was de tweede golf dodelijker. Dat is een sample size = 1. Weinig voorspellend, maar ook niet uit te sluiten.

M.a.w er is gewoon heel veel ruimte tot speculatie. Voor de grootste experts tot de forum users. Kijk ook even hoe de virologen het onderling eens zijn. Omdat er zo weinig referentiemateriaal is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:41:41 #207
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192839172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben niet volledig ongeinformeerd :)

Ik ben het niet eens met het beeld dat je schetst. Ik stelde een open vraag over de invulling van de strijd tegen het virus die wereldwijd wordt gevoerd en ik vraag dan niet zozeer om een mening, maar meer om beargumenteerde informatie.

Ik geef mijn mening niet, ik zet een verhaal uiteen hoe het gekomen is dat zobeetje de hele wereld in meer of mindere mate in lockdown zit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192839192
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:41 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Waar je nu naar linkt zegt exact hetzelfde als het vorige artikel. Zolang je afstand houdt en thuis blijft bij klachten is het niet nodig. Dat is totaal iets anders dan dat mondkapjes geen zin zouden hebben.
Prima
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:44:01 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nou het positieve zou dan kunnen zijn dat we ernaast zitten wat het besmettingsgevaar buiten.
Ik had ook een stijging verwacht door iedereen die massaal op pad ging maar blijkbaar leidt het niet tot een stijging.

Als dat zo is ben ik blij dat het niet klopt.
We moeten in kaart hebben waar en hoe die besmettingen plaats vinden voornamelijk.

Als het buiten nihil blijkt dan is er een hoop weer mogelijk.
eens maar dat in kaart brengen blijkt toch wel de bottleneck te zijn in NL zolang de testcapaciteit nog steeds beneden niveau is
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:44:05 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_192839203
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja ik zie het, maar dit zijn echt pieken. Maar in absolute zin zijn er niet meer covid-dooien dan mensen die aan hartklachten of kanker zijn overleden.
1. Nogmaals, het is geen piek, dit was aan het begin. de lijn van de grafiek moet nog vier keer hoger om bij ons huidige aantal te komen. En gaat nog eens een stuk hoger worden voordat deze golf voorbij is.
2. In absolute aantallen is het ook hoger, dat is wat deze grafiek laat zien. Als je de doden van een maand vergelijkt met die van een jaar is het inderdaad lager, maar waarom zou je dat doen? Omdat je denkt dat covid19 morgen voorbij is? It will be gone, like a miracle?
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:44:44 #211
5428 crew  miss_sly
pi_192839213
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik geef mijn mening niet, ik zet een verhaal uiteen hoe het gekomen is dat zobeetje de hele wereld in meer of mindere mate in lockdown zit.
Dat is jouw visie erop. dat is iets anders :)
pi_192839224
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:39 schreef SOG het volgende:

[..]

De Duitsers zeggen mondkapjes als extra te implementeren om zo verspreiding te gaan in het ov en winkels.
Los daarvan geldt overal nog social distancing.

Jaap zegt dat mondkapjes leidt tot schijnveiligheid en mensen met (lichte) symptomen zich onder de mensen gaan begeven omdat ze denken dat het kan want mondkapje.

Wat is wijsheid? Misschien ligt er ook aan hoeveel % van de besmettingen asymptomatisch plaats vindt?
pi_192839242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

eens maar dat in kaart brengen blijkt toch wel de bottleneck te zijn in NL zolang de testcapaciteit nog steeds beneden niveau is
Ja true, maar we zouden dat toch moeten kunnen zien in de ziekenhuisopnames?
Meer besmettingen meer ziekenhuisopnames immers.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:47:31 #214
5428 crew  miss_sly
pi_192839254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook iets waar de urgentie zou moeten liggen: de uitbreiding van de mogelijkheid om te testen. Want als je iedereen die verdacht is kunt testen, krijg je veel meer grip op wat er nu werkelijk gebeurt. Kun je mensen beter isoleren. En dan kun je ook gemakkelijker versoepelen, in de wetenschap dat je besmette mensen sneller in het vizier hebt en kunt isoleren.

Is er iets bekend over de ontwikkeling hiervan in Nederland?
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:47:44 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839258
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

daar kan je het wel aan zien maar dan loop je dus altijd achter de feiten aan
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:48:09 #216
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192839261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Door Corona.
Als die ouderen ziek worden door Corona en daaraan overlijden is het gewoon door corona.
Dat een jonger persoon dat zou hebben overleefd doet daar niets aan af.

Het lastige is alleen dat bewoners van verpleeghuizen gemiddeld nog 2 jaar te leven hebben als ze in een verpleeghuis belanden. Dus veel van de cliënten die nu aan Corona overlijden waren binnen enkele maanden tot een jaar ook overleden. Als dan het beleid puur is gericht op het sterftecijfer, dan ben je dus maatregelen aan het treffen die schadelijk is voor de hele samenleving, ter bescherming van ouderen in hun laatste levensfase. En dan krijg je ook van die commentaren als dat we dor hout aan het beschermen zijn, etc.

Maar het beleid gebruikt het zorgstelsel als graadmeter, bijvoorbeeld het aantal IC bedden.
Iemand die in zijn laatste levensfase zit of veel onderliggende aandoeningen heeft wordt sowieso niet meer opgenomen op de IC en vaak geeneens meer in het ziekenhuis. Ze zitten ook niet in de cijfers van het RIVM, omdat ze niet op Corona zijn getest, maar vallen onder het kopje dat het werkelijk aantal doden hoger ligt.
Ook dat de meeste overleden personen (in ieder geval in andere EU landen) komen uit verzorgingshuizen.
Dit is natuurlijk kwalijk maar heet geeft aan dat overal ja ook in Nederland hier niet goed op gehandeld is.

En deze mensen hebben als ze hier in komen gemiddeld inderdaad nog maar een jaar of 2 (gemiddeld).

Maar deze huizen beschermen is gigantisch mislukt.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:48:53 #217
5428 crew  miss_sly
pi_192839274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Niet alle besmette personen komen in het ziekenhuis. Kunnen wel besmetten, eventueel. En ze komen pas in het ziekenhuis als ze erg ziek zijn. Dat is, als ik het zo heb gelezen, ook niet direct bij de eerste symptomen het geval.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:50:43 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ook dat de meeste overleden personen (in ieder geval in andere EU landen) komen uit verzorgingshuizen.
Dit is natuurlijk kwalijk maar heet geeft aan dat overal ja ook in Nederland hier niet goed op gehandeld is.

En deze mensen hebben als ze hier in komen gemiddeld inderdaad nog maar een jaar of 2 (gemiddeld).

mislukt, dat hebben ze in eerste instantie niet eens gedaan en als ik het goed begrijp zijn de beschermingsmaatregelen voor de zorgverleners daar nog steeds niet op orde
pi_192839307
Gisteren tijdens koningsdag zaten alle 90+ ers uit hun buurtje gezellig bij elkaar, wel uit elkaar, maar ook de schaaltjes nootjes en drankjes (wel of niet besmet) aan elkaar door te geven. Ze vonden het belangrijker om dit met elkaar te vieren dan dat ze bang waren voor de naderende dood. Als je 90+ bent houd je daar sowieso rekening mee denk ik.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:54:29 #220
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_192839347
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook iets waar de urgentie zou moeten liggen: de uitbreiding van de mogelijkheid om te testen. Want als je iedereen die verdacht is kunt testen, krijg je veel meer grip op wat er nu werkelijk gebeurt. Kun je mensen beter isoleren. En dan kun je ook gemakkelijker versoepelen, in de wetenschap dat je besmette mensen sneller in het vizier hebt en kunt isoleren.

Is er iets bekend over de ontwikkeling hiervan in Nederland?
Hier in Twente is gewoon testcapaciteit over...
(premium artikel)
https://www.tubantia.nl/e(...)medewerker~a8d765b5/
"De GGD Twente roept alle zorgmedewerkers in Twente op om zich te laten testen bij klachten die kunnen duiden op een coronabesmetting. Nu de testcapaciteit geen enkel probleem meer is, blijft het aantal testverzoeken achter bij de verwachtingen."

Ze testen 40 mensen per dag in de test-drive in voor zorgmedewerkers, maar ze kunnen er wel 100 per dag aan. Onbenutte capaciteit dus helaas.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:55:06 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192839357
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:51 schreef zoost het volgende:
Gisteren tijdens koningsdag zaten alle 90+ ers uit hun buurtje gezellig bij elkaar, wel uit elkaar, maar ook de schaaltjes nootjes en drankjes (wel of niet besmet) aan elkaar door te geven. Ze vonden het belangrijker om dit met elkaar te vieren dan dat ze bang waren voor de naderende dood. Als je 90+ bent houd je daar sowieso rekening mee denk ik.
Ik lees in regionale media ook steeds meer verhalen over kwetsbare groepen die langzaam aan hun isolement ten onder aan het gaan zijn. Weinig tot geen contacten meer want niemand komt op visite, hun vrijwilligerswerk ligt stil, ze zijn vaak niet zo mobiel meer en komen dus niet zo makkelijk ergens. Erg treurig.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:56:19 #222
5428 crew  miss_sly
pi_192839367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:54 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hier in Twente is gewoon testcapaciteit over...
(premium artikel)
https://www.tubantia.nl/e(...)medewerker~a8d765b5/
"De GGD Twente roept alle zorgmedewerkers in Twente op om zich te laten testen bij klachten die kunnen duiden op een coronabesmetting. Nu de testcapaciteit geen enkel probleem meer is, blijft het aantal testverzoeken achter bij de verwachtingen."

Ze testen 40 mensen per dag in de test-drive in voor zorgmedewerkers, maar ze kunnen er wel 100 per dag aan. Onbenutte capaciteit dus helaas.
Het is nu nog specifiek voor zorgmedewerkers, zo te lezen. Dat zou dus moeten veranderen, lijkt me.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:59:25 #223
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192839400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik lees in regionale media ook steeds meer verhalen over kwetsbare groepen die langzaam aan hun isolement ten onder aan het gaan zijn. Weinig tot geen contacten meer want niemand komt op visite, hun vrijwilligerswerk ligt stil, ze zijn vaak niet zo mobiel meer en komen dus niet zo makkelijk ergens. Erg treurig.
Ja nou deze ouderen moeten zich maar even aanpassen meer dan de helft van de corona patiënten op de IC is immers onder de 60 aldus @hooibaal
pi_192839408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kunt mij opvegen hoor als je van die oudjes ziet die al 50+ jaar getrouwd zijn en nu met een raam er tussen elkaar voor het eerst weer zien in 6 weken ofzo.. :'(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192839412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is nu nog specifiek voor zorgmedewerkers, zo te lezen. Dat zou dus moeten veranderen, lijkt me.
De testcapaciteit zou 2 weken terug toch al verhoogd worden naar max 29.000 per dag?

Hoe staat het met die uitbreiding, want vooralsnog zie ik daar weinig van terug in de cijfers.
vosss is de naam,
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:02:22 #226
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192839426
SciShow had ook een nieuw filmpje over immuniteit, bottomline was "we don't know" en "it makes not so out", want als er geen immuniteit is komt de focus te liggen op medicatie, en enkel als die er wel is heeft het zin om te werken aan een vaccin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijft toch zaak dat we allemaal gezonder gaan leven dan, weerstand verbeteren en voorzichtiger zijn in de omgang met elkaar.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:02:53 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192839435
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:59 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ja nou deze ouderen moeten zich maar even aanpassen meer dan de helft van de corona patiënten op de IC is immers onder de 60 aldus @:hooibaal
Niet alleen ouderen. Er zijn ook veel kwetsbare groepen die b.v. de sociale werkplaatsen bemannen die nu dicht zijn. Dat zijn mensen die bovendien al vaak relatief weinig sociale contacten hebben buiten hun werk om of hun vrijwilligerswerk bij de voetbalclub of de muziekvereniging.

Sommigen kun je niet eens goed uitleggen wat er nu allemaal aan de hand is, want die kunnen zich geen eens een voorstelling maken van een vage uitspraak als 'we moeten geduld hebben'.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:03:35 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839446
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]

De testcapaciteit zou 2 weken terug toch al verhoogd worden naar max 29.000 per dag?

Hoe staat het met die uitbreiding, want vooralsnog zie ik daar weinig van terug in de cijfers.
Als De Jonge weer bij een persconferentie verschijnt zal de capaciteit qua beschermende kleding en tests redelijk op orde zijn
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 10:03:54 #229
5428 crew  miss_sly
pi_192839452
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Zeker in het licht van mogelijke versoepelingen waar om gevraagd wordt, en die ook zeker lucht zouden geven zowel sociaal als economisch, lijkt het met zeker van belang dat dit echt verhoogd wordt en werkbaar wordt. Ik zou daar graag protocollen voor zien.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:04:29 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sommigen kun je niet eens goed uitleggen wat er nu allemaal aan de hand is, want die kunnen zich geen eens een voorstelling maken van een vage uitspraak als 'we moeten geduld hebben'.
dat geldt niet alleen voor hen :)
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 10:05:40 #231
5428 crew  miss_sly
pi_192839465
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:06:00 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192839471
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat geldt niet alleen voor hen :)
Nee, snap ik. Maar b.v. mensen die een zwaardere vorm van autisme hebben kunnen heel moeilijk omgaan met 'losse eindjes'. Ik ken ook zo iemand, die moet altijd precies weten wanneer iets gaat gebeuren, want anders wordt hij heel onrustig en gestrest.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:06:34 #233
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192839476
quote:
Tsjonge. Wie had dat gedacht.
pi_192839486
Het leek gisteren wel een bejaarden soos op straat hier in Brabant. Zeker 75% was 60+ wat buiten was. Zowel in de dorpen als stad als natuurgebieden. Zijn alle maatregelen niet bedoeld om met name die doelgroep te beschermen.

Draagvlak zal in rap tempo afnemen op deze manier vrees ik.
I am a Koala who Stretches :P
pi_192839505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Zeker in het licht van mogelijke versoepelingen waar om gevraagd wordt, en die ook zeker lucht zouden geven zowel sociaal als economisch, lijkt het met zeker van belang dat dit echt verhoogd wordt en werkbaar wordt. Ik zou daar graag protocollen voor zien.
Er is gezegd dat de capaciteit uitgebreid werd naar 29.000 per dag.

Daar is later nog maar 1x(!!) een vraag over gesteld en toen werd geantwoord door de jonge: nee, de capaciteit wordt uitgebreid, maar dat wil niet zeggen dat we ook zoveel kunnen testen, want daar hebben we niet voldoende testmateriaal voor. 8)7

Daarna niks meer over gehoord. Ja nog iets met stokjes die men ging maken of iets.
vosss is de naam,
pi_192839509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:07 schreef StretchingKoala het volgende:
Het leek gisteren wel een bejaarden soos op straat hier in Brabant. Zeker 75% was 60+ wat buiten was. Zowel in de dorpen als stad als natuurgebieden. Zijn alle maatregelen niet bedoeld om met name die doelgroep te beschermen.

Ja, hier niet anders. De boomers paraderen alsof ze onsterfbaar zijn.

Begrijp het wel, wij moeten binnen blijven voor hen. De boomers profiteren net zoals voorheen weer eens over de rug van anderen.

Misschien kan de nederlandse overheid een lockdown instellen voor 60+, dit hebben andere landen ook.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:09:51 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839518
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:07 schreef StretchingKoala het volgende:

buiten moet geen probleem zijn mits met afstand
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:11:26 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:09 schreef xminator het volgende:
Begrijp het wel, wij moeten binnen blijven voor hen. De boomers profiteren net zoals voorheen weer eens over de rug van anderen.
maar doe je dat dan ook dat binnenblijven?
pi_192839550
quote:
Gelul die 7000 test per dag die nu afgenomen zouden worden. Dat is slechts op 2(!!) dagen gebeurd en buiten die 2 dagen is het veel minder dan 7000.
vosss is de naam,
pi_192839551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar doe je dat dan ook dat binnenblijven?
Ik ben al binnen vanaf 28 februari, incidenteel nog buiten geweest voor hoognodige zaken voor de baby. Boodschappen laat ik thuis bezorgen.
pi_192839554
Bron virologische dagstaten van het RIVM
vosss is de naam,
pi_192839558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

buiten moet geen probleem zijn mits met afstand
Ik zag grote groepen witharigen samen hoor, op de fiets gezellig keuvelen met 10 man over de gehele breedte van de weg. Terrassen weer opbouwen, want ze moeten wel kunnen uitrusten....

Wellicht een 50- maatschappij weer laten opstarten?
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:13:58 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:12 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik ben al binnen vanaf 28 februari, incidenteel nog buiten geweest voor hoognodige zaken voor de baby. Boodschappen laat ik thuis bezorgen.
behoor je tot een risicogroep dan?
pi_192839574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

behoor je tot een risicogroep dan?
Nee, maar vrouw was hoogzwanger en wilden toen geen risico nemen.

Baby is nog erg jong en willen daar nu ook geen risico mee nemen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:16:54 #245
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:13 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Ik zag grote groepen witharigen samen hoor, op de fiets gezellig keuvelen met 10 man over de gehele breedte van de weg. Terrassen weer opbouwen, want ze moeten wel kunnen uitrusten....

Wellicht een 50- maatschappij weer laten opstarten?
dat zal dan per gebied/stad verschillen, ik zie hier behalve in de supermarkt toch weinig oudjes en zeker niet groepjes
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:17:53 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:14 schreef xminator het volgende:

[..]

Nee, maar vrouw was hoogzwanger en wilden toen geen risico nemen.

Baby is nog erg jong en willen daar nu ook geen risico mee nemen.
als gezin dus min of meer wel en gefeliciteerd! :)
pi_192839619
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zal dan per gebied/stad verschillen, ik zie hier behalve in de supermarkt toch weinig oudjes en zeker niet groepjes
Ik hoop dat je gelijk hebt....weekje regen zou niet slecht zijn. En ja, ik heb ook 2 jonge kinderen die tegen de muren omhoog kruipen ondertussen
pi_192839639
quote:

[..]

Wat zijn we toch een zeurpieten geworden. De één geeft "de schuld" aan de jongelui. De ander aan "de oudjes". De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Mijn ervaring is dat de wetsovertreders bij beide groepen zijn. Jongeren zijn vaak in groepen aanwezig. En soms zie ik 2 ouderen gezellig kletsen in de supermarkt.
Maar de meesten houden zich redelijk aan de norm. En met succes volgens mij. We hoeven niet allemaal 100 te worden....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:22:39 #249
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192839661
quote:

[..]

Dat is ook mijn ervaring.
Ik zie hier uiteraard wel ouderen met zijn tweetjes wandelen of fietsen, maar voor de rest zie ik vooral jongeren, in groepen, al dan niet met voldoende afstand (vaker niet dan wel overigens).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:24:07 #250
3542 Gia
User under construction
pi_192839683
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:19 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt....weekje regen zou niet slecht zijn. En ja, ik heb ook 2 jonge kinderen die tegen de muren omhoog kruipen ondertussen
Gaat vanaf vanmiddag ook regenen. Zeker een week.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:27:28 #251
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat zijn we toch een zeurpieten geworden. De één geeft "de schuld" aan de jongelui. De ander aan "de oudjes". De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Mijn ervaring is dat de wetsovertreders bij beide groepen zijn. Jongeren zijn vaak in groepen aanwezig. En soms zie ik 2 ouderen gezellig kletsen in de supermarkt.
Maar de meesten houden zich redelijk aan de norm. En met succes volgens mij. We hoeven niet allemaal 100 te worden....
mensen wijzen nu eenmaal graag naar een ander, aard van het beestje, als ik dan toch moet wijzen is het naar onze overheid die door gebrek aan daadkracht en testcapaciteit niet anders kan dan mensen adviseren thuis te blijven
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:28:55 #252
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192839728
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:14 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, dat reces kan ik ook echt niet plaatsen.
Mooi voer voor baudet (en de rest) om rutte terug te pakken. '.......Hebben we even geen tijd voor, we hebben een crisis te bezweren'.

Oorlogsretoriek, land in crisis, miljoen werklozen straks, 150.000 bedrijven failliet. Volgens de retoriek van hem en zijn collega's staat het land in brand. Maar meneertje wil wel de landsbesturing reces geven. Rijmt totaal niet, hoe kun je?

rutte werd vorige week al afgemaakt door baudet, haga en marijnissen, hoop dat de rest er nu ook vol op in gaat met gestrekt been. Die vent is ongeschikt.
1947-2016
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:32:19 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839773
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:28 schreef Red_85 het volgende:
Die vent is ongeschikt.
de peilingen spreken dat toch tegen
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 10:32:59 #254
5428 crew  miss_sly
pi_192839780
Over de coronacrisis wordt gewoon overlegd tijdens dit reces, las ik.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:33:20 #255
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192839783
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

de peilingen spreken dat toch tegen
Ja. Verbaas me er ook over. Bij iedere verkiezing weer dat er zo veel idioten op de vvd stemmen.
Zal wel te maken hebben met 'bij gebrek aan beter' en 'minst slechte' of iets van dat.
1947-2016
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:33:46 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
Over de coronacrisis wordt gewoon overlegd tijdens dit reces, las ik.
wat voor reces is het eigenlijk, voorjaarsvakantie?
pi_192839792
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

mensen wijzen nu eenmaal graag naar een ander, aard van het beestje, als ik dan toch moet wijzen is het naar onze overheid die door gebrek aan daadkracht en testcapaciteit niet anders kan dan mensen adviseren thuis te blijven
Dan is elke regering van heel de wereld fout bezig volgens mij. Ik ben blij dat ik niet in Frankrijk zit, waarbij je je moet verantwoorden als je buiten loopt.
pi_192839807
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach ja, dat klinkt op zich wel logisch, want je kunt een vierjarige die net op school begint natuurlijk niet zonder meer overdragen aan de leerkracht en meteen verdwijnen. Vind je het jammer? En je kind?
Ik baal er wel enorm van, je wilt natuurlijk een goede start en op deze manier valt dat in het water.
Hij is er ook wel aan toe.

De kleine zelf hebben we altijd verteld dat hij naar school mag als hij 4 is, dus hij wordt pas 4 als de school opengaat.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:35:49 #259
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192839811
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:33 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik heb een geïnfecteerd plekje aan de binnenkant van mijn dijbeen. Denk dat het ontstaan is door een ingegroeid haartje.

Het is al 3 maanden gaande en lijkt niet te genezen. Heb er last van tijdens het lopen want dan schuurt het tegen mijn broek en is pijnlijk.

Ik twijfel nu echt of ik de huisarts moet bellen hiervoor of niet.

Wat raden jullie aan?
Bellen. Vragen wat je moet doen.
1947-2016
pi_192839812
Nog maar twee weken tot de volgende persco overigens - benieuwd wat er dan volgt..
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:36:46 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839820
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dan is elke regering van heel de wereld fout bezig volgens mij. Ik ben blij dat ik niet in Frankrijk zit, waarbij je je moet verantwoorden als je buiten loopt.
ik weet niet of het fout of zo zwart/wit is maar we zijn nu toch al aardig wat tijd verder en er zijn nog steeds tekorten, dat kan naar mijn mening niet
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:37:42 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192839827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mooi voer voor baudet (en de rest) om rutte terug te pakken. '.......Hebben we even geen tijd voor, we hebben een crisis te bezweren'.

Oorlogsretoriek, land in crisis, miljoen werklozen straks, 150.000 bedrijven failliet. Volgens de retoriek van hem en zijn collega's staat het land in brand. Maar meneertje wil wel de landsbesturing reces geven. Rijmt totaal niet, hoe kun je?

rutte werd vorige week al afgemaakt door baudet, haga en marijnissen, hoop dat de rest er nu ook vol op in gaat met gestrekt been. Die vent is ongeschikt.
Moah, op zich doet Rutte het niet onaardig vind ik. De 'intelligente lockdown' lijkt een veel betere aanpak dan het paniekerige opsluiten wat ze in andere landen hebben gedaan. Op de persco's komt hij kalm en duidelijk over.

Alleen is het nu wel tijd om de volgende fase in te gaan, oftewel concrete plannen om de boel weer op te gaan starten. Je kunt niet tot 1 september een beetje blijven afwachten, er zal echt een keer doorgepakt moeten worden nu, zeker nu de trend qua cijfers al een tijd de goede kant op gaat.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 10:37:55 #263
5428 crew  miss_sly
pi_192839829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat voor reces is het eigenlijk, voorjaarsvakantie?
meireces.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:38:01 #264
3542 Gia
User under construction
pi_192839832
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:33 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik heb een geïnfecteerd plekje aan de binnenkant van mijn dijbeen. Denk dat het ontstaan is door een ingegroeid haartje.

Het is al 3 maanden gaande en lijkt niet te genezen. Heb er last van tijdens het lopen want dan schuurt het tegen mijn broek en is pijnlijk.

Ik twijfel nu echt of ik de huisarts moet bellen hiervoor of niet.

Wat raden jullie aan?
Wel. Huisarts kan zo'n kleine ingreep zelf uitvoeren. Geeft direct verlichting als de druk eraf is.
pi_192839874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als De Jonge weer bij een persconferentie verschijnt zal de capaciteit qua beschermende kleding en tests redelijk op orde zijn
De Jonge is een smerige leugenaar. Hij probeerde het recht te lullen door te zeggen dat de productiecapaciteit in orde is, maar de afnamecapaciteit niet omdat er materiaaltekorten zijn. Sorry maar echt heel smerig door nu met woorden te gaan spelen.
pi_192839878
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ja, dat zeker.
Onder andere zorgpersoneel met verschijnselen moest gewoon doorwerken als ze geen koorts hadden. Terwijl de rest van Nederland dan thuis moet blijven.
pi_192839894
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet niet of het fout of zo zwart/wit is maar we zijn nu toch al aardig wat tijd verder en er zijn nog steeds tekorten, dat kan naar mijn mening niet
Naar mijn mening wel.
We hebben afgelopen decennia geluk gehad dat er géén virus in de wereld kwam. Ondertussen is onze levensverwachting sky high gegaan. De gemiddelde Corona-dode wordt 81 jaar. Dat was de leeftijd van de gewone dode in 2010.
Moeder Natuur maakt een inhaalslag.
Het is net als een bos met bomen. 2% zal binnen een maand omvallen. Als er elke dag windkracht 3 is valt het niet op. Maar als het een maand windstil is, en dan komt windkracht 6 dan roept iedereen moord en brand.
Dus: so be it. Even een paar maandjes mondiale retraite, en dan weer vol aan de bak.
En ik ben voor meer geld naar de zorgbehoevenden en zwakkeren. Als iemand een medaillion of een tatoeage wil hebben met "niet reanimeren" moeten we dat als overheid gewoon vergoeden.
Niet moeilijk doen.
En we moeten de ouderen niet betuttelen. Dat gezeur over een hitteplan en warmteprotocol.
Plus: Nog maar eens goed nadenken over de bijwerkingen van een griepprik. Laat daar een 3-tallige commissie zich maar eens een jaar of tien over buigen. En dan voorlopig het zekere voor het onzekere nemen en voorlopig geen griepprikken meer.
pi_192839903
Kunnen we alweer naar de kapper?
Kunnen we alweer LEVEN?
Love is in the air!
pi_192839909
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:43 schreef Landgeld het volgende:
Kunnen we alweer naar de kapper?
Kunnen we alweer LEVEN?
Kapper = leven?
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:47:04 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192839937
quote:
Lange rijen bij IKEA

Bij de Utrechtse vestiging van IKEA zijn lange rijen ontstaan. Vanaf vandaag gaan de Nederlandse filialen voor het eerst in zes weken weer open. Klanten mogen met twee personen tegelijk gefaseerd naar binnen. Toen de winkel om 10.00 uur open ging, stond er een rij tot het einde van de parkeerplaats.
:')
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:48:55 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Naar mijn mening wel.
We hebben afgelopen decennia geluk gehad dat er géén virus in de wereld kwam. Ondertussen is onze levensverwachting sky high gegaan. De gemiddelde Corona-dode wordt 81 jaar. Dat was de leeftijd van de gewone dode in 2010.
Moeder Natuur maakt een inhaalslag.
Het is net als een bos met bomen. 2% zal binnen een maand omvallen. Als er elke dag windkracht 3 is valt het niet op. Maar als het een maand windstil is, en dan komt windkracht 6 dan roept iedereen moord en brand.
Dus: so be it. Even een paar maandjes mondiale retraite, en dan weer vol aan de bak.
En ik ben voor meer geld naar de zorgbehoevenden en zwakkeren. Als iemand een medaillion of een tatoeage wil hebben met "niet reanimeren" moeten we dat als overheid gewoon vergoeden.
Niet moeilijk doen.
En we moeten de ouderen niet betuttelen. Dat gezeur over een hitteplan en warmteprotocol.
Plus: Nog maar eens goed nadenken over de bijwerkingen van een griepprik. Laat daar een 3-tallige commissie zich maar eens een jaar of tien over buigen. En dan voorlopig het zekere voor het onzekere nemen en voorlopig geen griepprikken meer.
:) als je gewoon je mening wilt posten prima maar een wat vreemde reactie op mijn post
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:49:16 #272
40566 Ericr
Livewrong
pi_192839959
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Zeker in de rij voor dat smerige gaarkeukenvoedsel van de Ikea.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:49:39 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839963
quote:

[..]

je zal het maar gemist hebben
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:49:49 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192839965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:49 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zeker in de rij voor dat smerige gaarkeukenvoedsel van de Ikea.
Restaurant is nog dicht. Ballenbak ook.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:51:13 #275
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192839981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Wel. Huisarts kan zo'n kleine ingreep zelf uitvoeren. Geeft direct verlichting als de druk eraf is.
Dank je. Heb toch gebeld en mag morgen langs.

Denk toch dat het het beste optie is. Ik loop er al maanden mee rond en het geneest niet. Waarschijnlijk juist omdat het op zo'n irritant plekje zit.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:52:11 #276
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192839989
quote:

[..]

Sowieso in de rij gaan staan voor een winkel :') wat bezielt je dan als je denkt, goh laat ik eens achteraan sluiten in die driehonderd meter lange rij.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:52:44 #277
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192839995
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:52 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Sowieso in de rij gaan staan voor een winkel :') wat bezielt je dan als je denkt, goh laat ik eens achteraan sluiten in die driehonderd meter lange rij.
Sowieso een rij maken bij de winkel om de 1.5 meter utopie in beeld te houden :') :') :')
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:53:07 #278
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192840001
quote:
In Italië zijn er inmiddels 151 artsen gestorven aan het coronavirus. Onder de slachtoffers ook enkele gepensioneerde artsen die terugkeerden naar de drukbezette ziekenhuizen. In totaal zijn er in Italië reeds 26,977 personen gestorven aan het virus.
AD.nl

Van dit nummer schrik ik toch wel, zijn wel vooral mensen van onder pensioenleeftijd.
pi_192840039
vosss is de naam,
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:58:13 #280
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192840056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:33 schreef zoost het volgende:

[..]

De R0 is het gemiddeld aantal personen die een ziek persoon besmet. Dat kan je afleiden uit het aantal opnames: als er meer opnames zijn in alle leeftijdsgroepen weet je dat R0>1, bij een daling is R0<1.
We weten ook dat de kans op ernstige ziekte (die opname noodzakelijk maakt) stijgt met de leeftijd, als het totaal aantal opnames gelijk blijft maar het aandeel jongere patienten stijgt is de R0>1, als het daalt is R0<1 (omdat er bvb per jonge patient 100 besmette jongeren (die niet opgenomen worden) zijn, per oudere patient slechts 10 besmette ouderen).
Als het totaal aantal opnames stijgt (daalt) maar het aantal jongere patienten daalt (stijgt) is het moeilijker, dan moet je de relatieve kans op opname per leeftijdsgroep kennen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:

[..]

Geloof ik direct. Echter ik zie ook dat de medische kant behoorlijk veel data heeft om zich op te baseren. Virologen (diegenen die het verloop onder bevolkingen bestuderen) hebben heel weinig data om zich op te baseren. Hoeveel pandemieën die zich via de luchtwegen verspreiden hebben we gehad afgelopen 100 jaar? Ik denk alleen de spaanse griep, en ja daar was de tweede golf dodelijker. Dat is een sample size = 1. Weinig voorspellend, maar ook niet uit te sluiten.
Mexicaanse griep (H1N1) 2009
Aziatische griep 1957-58
Hong Kong griep 1968-69
are we infinite or am I alone
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:58:18 #281
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192840057
quote:
Je moet toch wat als de Efteling dicht is.

Lekker alle uitgestalde meubelen bepotelen. :r
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:02:32 #282
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_192840118
quote:

[..]

Vitale winkel :P
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_192840134
Ik heb nooit de appeal van Ikea zo begrepen.

Ja als je een ladenkast nodig hebt of een bureau voor je zoon ofzo maar wat is er voor de rest zo boeiend aan dat in de rij gaat staan ervoor of voorheen op 2e paasdag massaal erheen.

Het is toch ook niet leuk wanneer het ziekelijk druk is?
En om die paardengehaktballetjes is het ook niet te doen want het restaurant is dicht.

Is toch behoorlijk kansloos als je niks beters kan bedenken als vermaak dan in een overvolle ikea struinen?
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:03:32 #284
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192840135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog maar twee weken tot de volgende persco overigens - benieuwd wat er dan volgt..
Ik zou me maar niet rijk rekenen.
pi_192840151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:03 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee die 1000 euro van Rutte gaan we niet krijgen nee. :P
vosss is de naam,
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:04:51 #286
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192840153
quote:

[..]

DIt kon je op je vingers natellen. Dom volk.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:05:28 #287
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840161
quote:

[..]

Waarom mogen daar ook twee personen per huishouden naar binnen?
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:06:04 #288
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_192840165
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik heb nooit de appeal van Ikea zo begrepen.

Ja als je een ladenkast nodig hebt of een bureau voor je zoon ofzo maar wat is er voor de rest zo boeiend aan dat in de rij gaat staan ervoor of voorheen op 2e paasdag massaal erheen.

Het is toch ook niet leuk wanneer het ziekelijk druk is?
En om die paardengehaktballetjes is het ook niet te doen want het restaurant is dicht.

Is toch behoorlijk kansloos als je niks beters kan bedenken als vermaak dan in een overvolle ikea struinen?
Tja, mensen zijn veel thuis nu en willen hun huis dan maar extra gezellig maken :?
Maar om daar nu voor in de rij te gaan staan _O-
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:06:53 #289
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_192840180
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Waarom mogen daar ook twee personen per huishouden naar binnen?
Je zoekt meestal niet zonder met je partner te overleggen een nieuwe bank of boekenkast uit ;)
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:07:19 #290
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840183
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:06 schreef Arizona het volgende:

[..]

Je zoekt meestal niet zonder met je partner te overleggen een nieuwe bank of boekenkast uit ;)
Dat lijkt me niet echt een goede grond om af te wijken van het beleid dat o.a. bij supermarkten geldt.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:09:54 #291
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_192840219
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet echt een goede grond om af te wijken van het beleid dat o.a. bij supermarkten geldt.
Mij ook niet hoor :)
Maar er zijn genoeg winkels waar je met meer dan één persoon naar binnen kan/mag, Ikea is wat dat betreft geen uitzondering.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:10:07 #292
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840225
quote:

[..]

Hé paniekzaaier de meeste op de IC zijn onder de 60 toch?

Waarom reageer je er niet meer op omdat je weet dat je ongelijk hebt zeker :')
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:10:24 #293
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192840233
quote:

[..]

eens
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:12:07 #294
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840261
quote:

[..]

Ook bij supermarkten worden stellen die met 2 komen gewoon binnen gelaten ieder zijn eigen winkelwagen.
Dat het beleid is kom zoveel mogelijk alleen klopt maar ik zie genoeg mensen die met ze tweeën komen en ondertussen nog janken dat het druk is ook en met grote paniek uit hun ogen kijken als iemand in een straal van 2 meter is :') :') :')
pi_192840289
quote:

[..]

Ja want een zak chips uitzoeken dat moet je eerst ff overleggen met je wederhelft natuurlijk :')
vosss is de naam,
pi_192840295
Een extreem lange rij is er al snel met de 1,5 meter.

Gisteren even een ijsje gehaald en een rij van 30 meter heb je als als er ~20 man zijn.
De doorloopsnelheid is ook nog eens veel lager.

En misschien werkt een groot gedeelte wel in de horeca en hebben ze toch geen fuck te doen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:15:03 #297
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_192840327
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja want een zak chips uitzoeken dat moet je eerst ff overleggen met je wederhelft natuurlijk :')
Weet je wel hoeveel smaken er zijn :o

Ik had het niet erg gevonden als Ikea dichtgebleven was, je bent er toch met heel veel mensen bij elkaar in één ruimte. Het voelt haast als een attractie. Dit in tegenstelling tot kleinere winkeltjes.
pi_192840328
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:10 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Hé paniekzaaier de meeste op de IC zijn onder de 60 toch?

Waarom reageer je er niet meer op omdat je weet dat je ongelijk hebt zeker :')
Debbie Downer Hooibaal reageert enkel als die weer wat onheil kan verkondigen waarbij je spontaan van een flat wil springen.
Go hard or go home
pi_192840346
quote:

[..]

Kom, probeer het eens ietsje positiever in te zien in plaats van kan niet/mag niet/wil niet/gaat niet.

Uiteraard gaan ze met iets komen, ik voorspel en hoop dat er vanaf 1 juni een aantal zaken weer gewoon zijn toegestaan. Kan het natuurlijk mis hebben, want het kabinet is helaas ook supervoorzichtig.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:16:10 #300
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840349
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:15 schreef Arizona het volgende:

[..]

Weet je wel hoeveel smaken er zijn :o

Ik had het niet erg gevonden als Ikea dichtgebleven was, je bent er toch met heel veel mensen bij elkaar in één ruimte. Het voelt haast als een attractie. Dit in tegenstelling tot kleinere winkeltjes.
Het voegt ook echt absoluut niets toe om die winkel op dit moment open te gooien inderdaad.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:16:29 #301
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840357
w/