abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:41:06 #205
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192839156
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:39 schreef SOG het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes

En nou niet grammaticaal gaan mierenneuken.
Waar je nu naar linkt zegt exact hetzelfde als het vorige artikel. Zolang je afstand houdt en thuis blijft bij klachten is het niet nodig. Dat is totaal iets anders dan dat mondkapjes geen zin zouden hebben.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192839170
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:35 schreef raptorix het volgende:
En die Duitse Jaap schijnt zo een beetje de grootste expert te zijn ter wereld, zeer gerenomeerd.
Geloof ik direct. Echter ik zie ook dat de medische kant behoorlijk veel data heeft om zich op te baseren. Virologen (diegenen die het verloop onder bevolkingen bestuderen) hebben heel weinig data om zich op te baseren. Hoeveel pandemieën die zich via de luchtwegen verspreiden hebben we gehad afgelopen 100 jaar? Ik denk alleen de spaanse griep, en ja daar was de tweede golf dodelijker. Dat is een sample size = 1. Weinig voorspellend, maar ook niet uit te sluiten.

M.a.w er is gewoon heel veel ruimte tot speculatie. Voor de grootste experts tot de forum users. Kijk ook even hoe de virologen het onderling eens zijn. Omdat er zo weinig referentiemateriaal is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:41:41 #207
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192839172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben niet volledig ongeinformeerd :)

Ik ben het niet eens met het beeld dat je schetst. Ik stelde een open vraag over de invulling van de strijd tegen het virus die wereldwijd wordt gevoerd en ik vraag dan niet zozeer om een mening, maar meer om beargumenteerde informatie.

Wij hebben geen echte lockdown, we hebben een aantal maatregelen die enigsizns lijken op een lichte vorm van een lockdown. Er zijn landen, in Europa, die een striktere lockdown hebben, dus het is niet per se iets van alleen autocratische landen/dictaturen.
Ik geef mijn mening niet, ik zet een verhaal uiteen hoe het gekomen is dat zobeetje de hele wereld in meer of mindere mate in lockdown zit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192839192
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:41 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Waar je nu naar linkt zegt exact hetzelfde als het vorige artikel. Zolang je afstand houdt en thuis blijft bij klachten is het niet nodig. Dat is totaal iets anders dan dat mondkapjes geen zin zouden hebben.
Prima
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:44:01 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nou het positieve zou dan kunnen zijn dat we ernaast zitten wat het besmettingsgevaar buiten.
Ik had ook een stijging verwacht door iedereen die massaal op pad ging maar blijkbaar leidt het niet tot een stijging.

Als dat zo is ben ik blij dat het niet klopt.
We moeten in kaart hebben waar en hoe die besmettingen plaats vinden voornamelijk.

Als het buiten nihil blijkt dan is er een hoop weer mogelijk.
eens maar dat in kaart brengen blijkt toch wel de bottleneck te zijn in NL zolang de testcapaciteit nog steeds beneden niveau is
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:44:05 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_192839203
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja ik zie het, maar dit zijn echt pieken. Maar in absolute zin zijn er niet meer covid-dooien dan mensen die aan hartklachten of kanker zijn overleden.
1. Nogmaals, het is geen piek, dit was aan het begin. de lijn van de grafiek moet nog vier keer hoger om bij ons huidige aantal te komen. En gaat nog eens een stuk hoger worden voordat deze golf voorbij is.
2. In absolute aantallen is het ook hoger, dat is wat deze grafiek laat zien. Als je de doden van een maand vergelijkt met die van een jaar is het inderdaad lager, maar waarom zou je dat doen? Omdat je denkt dat covid19 morgen voorbij is? It will be gone, like a miracle?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:44:44 #211
5428 crew  miss_sly
pi_192839213
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik geef mijn mening niet, ik zet een verhaal uiteen hoe het gekomen is dat zobeetje de hele wereld in meer of mindere mate in lockdown zit.
Dat is jouw visie erop. dat is iets anders :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192839224
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:39 schreef SOG het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes

En nou niet grammaticaal gaan mierenneuken.
De Duitsers zeggen mondkapjes als extra te implementeren om zo verspreiding te gaan in het ov en winkels.
Los daarvan geldt overal nog social distancing.

Jaap zegt dat mondkapjes leidt tot schijnveiligheid en mensen met (lichte) symptomen zich onder de mensen gaan begeven omdat ze denken dat het kan want mondkapje.

Wat is wijsheid? Misschien ligt er ook aan hoeveel % van de besmettingen asymptomatisch plaats vindt?
pi_192839242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

eens maar dat in kaart brengen blijkt toch wel de bottleneck te zijn in NL zolang de testcapaciteit nog steeds beneden niveau is
Ja true, maar we zouden dat toch moeten kunnen zien in de ziekenhuisopnames?
Meer besmettingen meer ziekenhuisopnames immers.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:47:31 #214
5428 crew  miss_sly
pi_192839254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook iets waar de urgentie zou moeten liggen: de uitbreiding van de mogelijkheid om te testen. Want als je iedereen die verdacht is kunt testen, krijg je veel meer grip op wat er nu werkelijk gebeurt. Kun je mensen beter isoleren. En dan kun je ook gemakkelijker versoepelen, in de wetenschap dat je besmette mensen sneller in het vizier hebt en kunt isoleren.

Is er iets bekend over de ontwikkeling hiervan in Nederland?
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:47:44 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839258
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

daar kan je het wel aan zien maar dan loop je dus altijd achter de feiten aan
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:48:09 #216
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192839261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Door Corona.
Als die ouderen ziek worden door Corona en daaraan overlijden is het gewoon door corona.
Dat een jonger persoon dat zou hebben overleefd doet daar niets aan af.

Het lastige is alleen dat bewoners van verpleeghuizen gemiddeld nog 2 jaar te leven hebben als ze in een verpleeghuis belanden. Dus veel van de cliënten die nu aan Corona overlijden waren binnen enkele maanden tot een jaar ook overleden. Als dan het beleid puur is gericht op het sterftecijfer, dan ben je dus maatregelen aan het treffen die schadelijk is voor de hele samenleving, ter bescherming van ouderen in hun laatste levensfase. En dan krijg je ook van die commentaren als dat we dor hout aan het beschermen zijn, etc.

Maar het beleid gebruikt het zorgstelsel als graadmeter, bijvoorbeeld het aantal IC bedden.
Iemand die in zijn laatste levensfase zit of veel onderliggende aandoeningen heeft wordt sowieso niet meer opgenomen op de IC en vaak geeneens meer in het ziekenhuis. Ze zitten ook niet in de cijfers van het RIVM, omdat ze niet op Corona zijn getest, maar vallen onder het kopje dat het werkelijk aantal doden hoger ligt.
Ook dat de meeste overleden personen (in ieder geval in andere EU landen) komen uit verzorgingshuizen.
Dit is natuurlijk kwalijk maar heet geeft aan dat overal ja ook in Nederland hier niet goed op gehandeld is.

En deze mensen hebben als ze hier in komen gemiddeld inderdaad nog maar een jaar of 2 (gemiddeld).

Maar deze huizen beschermen is gigantisch mislukt.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:48:53 #217
5428 crew  miss_sly
pi_192839274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Niet alle besmette personen komen in het ziekenhuis. Kunnen wel besmetten, eventueel. En ze komen pas in het ziekenhuis als ze erg ziek zijn. Dat is, als ik het zo heb gelezen, ook niet direct bij de eerste symptomen het geval.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:50:43 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ook dat de meeste overleden personen (in ieder geval in andere EU landen) komen uit verzorgingshuizen.
Dit is natuurlijk kwalijk maar heet geeft aan dat overal ja ook in Nederland hier niet goed op gehandeld is.

En deze mensen hebben als ze hier in komen gemiddeld inderdaad nog maar een jaar of 2 (gemiddeld).

Maar deze huizen beschermen is gigantisch mislukt.
mislukt, dat hebben ze in eerste instantie niet eens gedaan en als ik het goed begrijp zijn de beschermingsmaatregelen voor de zorgverleners daar nog steeds niet op orde
pi_192839307
Gisteren tijdens koningsdag zaten alle 90+ ers uit hun buurtje gezellig bij elkaar, wel uit elkaar, maar ook de schaaltjes nootjes en drankjes (wel of niet besmet) aan elkaar door te geven. Ze vonden het belangrijker om dit met elkaar te vieren dan dat ze bang waren voor de naderende dood. Als je 90+ bent houd je daar sowieso rekening mee denk ik.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:54:29 #220
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_192839347
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook iets waar de urgentie zou moeten liggen: de uitbreiding van de mogelijkheid om te testen. Want als je iedereen die verdacht is kunt testen, krijg je veel meer grip op wat er nu werkelijk gebeurt. Kun je mensen beter isoleren. En dan kun je ook gemakkelijker versoepelen, in de wetenschap dat je besmette mensen sneller in het vizier hebt en kunt isoleren.

Is er iets bekend over de ontwikkeling hiervan in Nederland?
Hier in Twente is gewoon testcapaciteit over...
(premium artikel)
https://www.tubantia.nl/e(...)medewerker~a8d765b5/
"De GGD Twente roept alle zorgmedewerkers in Twente op om zich te laten testen bij klachten die kunnen duiden op een coronabesmetting. Nu de testcapaciteit geen enkel probleem meer is, blijft het aantal testverzoeken achter bij de verwachtingen."

Ze testen 40 mensen per dag in de test-drive in voor zorgmedewerkers, maar ze kunnen er wel 100 per dag aan. Onbenutte capaciteit dus helaas.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:55:06 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192839357
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:51 schreef zoost het volgende:
Gisteren tijdens koningsdag zaten alle 90+ ers uit hun buurtje gezellig bij elkaar, wel uit elkaar, maar ook de schaaltjes nootjes en drankjes (wel of niet besmet) aan elkaar door te geven. Ze vonden het belangrijker om dit met elkaar te vieren dan dat ze bang waren voor de naderende dood. Als je 90+ bent houd je daar sowieso rekening mee denk ik.
Ik lees in regionale media ook steeds meer verhalen over kwetsbare groepen die langzaam aan hun isolement ten onder aan het gaan zijn. Weinig tot geen contacten meer want niemand komt op visite, hun vrijwilligerswerk ligt stil, ze zijn vaak niet zo mobiel meer en komen dus niet zo makkelijk ergens. Erg treurig.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:56:19 #222
5428 crew  miss_sly
pi_192839367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:54 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hier in Twente is gewoon testcapaciteit over...
(premium artikel)
https://www.tubantia.nl/e(...)medewerker~a8d765b5/
"De GGD Twente roept alle zorgmedewerkers in Twente op om zich te laten testen bij klachten die kunnen duiden op een coronabesmetting. Nu de testcapaciteit geen enkel probleem meer is, blijft het aantal testverzoeken achter bij de verwachtingen."

Ze testen 40 mensen per dag in de test-drive in voor zorgmedewerkers, maar ze kunnen er wel 100 per dag aan. Onbenutte capaciteit dus helaas.
Het is nu nog specifiek voor zorgmedewerkers, zo te lezen. Dat zou dus moeten veranderen, lijkt me.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:59:25 #223
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192839400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik lees in regionale media ook steeds meer verhalen over kwetsbare groepen die langzaam aan hun isolement ten onder aan het gaan zijn. Weinig tot geen contacten meer want niemand komt op visite, hun vrijwilligerswerk ligt stil, ze zijn vaak niet zo mobiel meer en komen dus niet zo makkelijk ergens. Erg treurig.
Ja nou deze ouderen moeten zich maar even aanpassen meer dan de helft van de corona patiënten op de IC is immers onder de 60 aldus @hooibaal
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192839408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kunt mij opvegen hoor als je van die oudjes ziet die al 50+ jaar getrouwd zijn en nu met een raam er tussen elkaar voor het eerst weer zien in 6 weken ofzo.. :'(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192839412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is nu nog specifiek voor zorgmedewerkers, zo te lezen. Dat zou dus moeten veranderen, lijkt me.
De testcapaciteit zou 2 weken terug toch al verhoogd worden naar max 29.000 per dag?

Hoe staat het met die uitbreiding, want vooralsnog zie ik daar weinig van terug in de cijfers.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:02:22 #226
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192839426
SciShow had ook een nieuw filmpje over immuniteit, bottomline was "we don't know" en "it makes not so out", want als er geen immuniteit is komt de focus te liggen op medicatie, en enkel als die er wel is heeft het zin om te werken aan een vaccin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijft toch zaak dat we allemaal gezonder gaan leven dan, weerstand verbeteren en voorzichtiger zijn in de omgang met elkaar.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:02:53 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192839435
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:59 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ja nou deze ouderen moeten zich maar even aanpassen meer dan de helft van de corona patiënten op de IC is immers onder de 60 aldus @:hooibaal
Niet alleen ouderen. Er zijn ook veel kwetsbare groepen die b.v. de sociale werkplaatsen bemannen die nu dicht zijn. Dat zijn mensen die bovendien al vaak relatief weinig sociale contacten hebben buiten hun werk om of hun vrijwilligerswerk bij de voetbalclub of de muziekvereniging.

Sommigen kun je niet eens goed uitleggen wat er nu allemaal aan de hand is, want die kunnen zich geen eens een voorstelling maken van een vage uitspraak als 'we moeten geduld hebben'.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:03:35 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839446
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]

De testcapaciteit zou 2 weken terug toch al verhoogd worden naar max 29.000 per dag?

Hoe staat het met die uitbreiding, want vooralsnog zie ik daar weinig van terug in de cijfers.
Als De Jonge weer bij een persconferentie verschijnt zal de capaciteit qua beschermende kleding en tests redelijk op orde zijn
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 10:03:54 #229
5428 crew  miss_sly
pi_192839452
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Zeker in het licht van mogelijke versoepelingen waar om gevraagd wordt, en die ook zeker lucht zouden geven zowel sociaal als economisch, lijkt het met zeker van belang dat dit echt verhoogd wordt en werkbaar wordt. Ik zou daar graag protocollen voor zien.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:04:29 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sommigen kun je niet eens goed uitleggen wat er nu allemaal aan de hand is, want die kunnen zich geen eens een voorstelling maken van een vage uitspraak als 'we moeten geduld hebben'.
dat geldt niet alleen voor hen :)
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 10:05:40 #231
5428 crew  miss_sly
pi_192839465
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:06:00 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192839471
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat geldt niet alleen voor hen :)
Nee, snap ik. Maar b.v. mensen die een zwaardere vorm van autisme hebben kunnen heel moeilijk omgaan met 'losse eindjes'. Ik ken ook zo iemand, die moet altijd precies weten wanneer iets gaat gebeuren, want anders wordt hij heel onrustig en gestrest.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:06:34 #233
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192839476
quote:
Tsjonge. Wie had dat gedacht.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192839486
Het leek gisteren wel een bejaarden soos op straat hier in Brabant. Zeker 75% was 60+ wat buiten was. Zowel in de dorpen als stad als natuurgebieden. Zijn alle maatregelen niet bedoeld om met name die doelgroep te beschermen.

Draagvlak zal in rap tempo afnemen op deze manier vrees ik.
I am a Koala who Stretches :P
pi_192839505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Zeker in het licht van mogelijke versoepelingen waar om gevraagd wordt, en die ook zeker lucht zouden geven zowel sociaal als economisch, lijkt het met zeker van belang dat dit echt verhoogd wordt en werkbaar wordt. Ik zou daar graag protocollen voor zien.
Er is gezegd dat de capaciteit uitgebreid werd naar 29.000 per dag.

Daar is later nog maar 1x(!!) een vraag over gesteld en toen werd geantwoord door de jonge: nee, de capaciteit wordt uitgebreid, maar dat wil niet zeggen dat we ook zoveel kunnen testen, want daar hebben we niet voldoende testmateriaal voor. 8)7

Daarna niks meer over gehoord. Ja nog iets met stokjes die men ging maken of iets.
vosss is de naam,
pi_192839509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:07 schreef StretchingKoala het volgende:
Het leek gisteren wel een bejaarden soos op straat hier in Brabant. Zeker 75% was 60+ wat buiten was. Zowel in de dorpen als stad als natuurgebieden. Zijn alle maatregelen niet bedoeld om met name die doelgroep te beschermen.

Ja, hier niet anders. De boomers paraderen alsof ze onsterfbaar zijn.

Begrijp het wel, wij moeten binnen blijven voor hen. De boomers profiteren net zoals voorheen weer eens over de rug van anderen.

Misschien kan de nederlandse overheid een lockdown instellen voor 60+, dit hebben andere landen ook.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:09:51 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839518
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:07 schreef StretchingKoala het volgende:

buiten moet geen probleem zijn mits met afstand
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:11:26 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:09 schreef xminator het volgende:
Begrijp het wel, wij moeten binnen blijven voor hen. De boomers profiteren net zoals voorheen weer eens over de rug van anderen.
maar doe je dat dan ook dat binnenblijven?
pi_192839550
quote:
Gelul die 7000 test per dag die nu afgenomen zouden worden. Dat is slechts op 2(!!) dagen gebeurd en buiten die 2 dagen is het veel minder dan 7000.
vosss is de naam,
pi_192839551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar doe je dat dan ook dat binnenblijven?
Ik ben al binnen vanaf 28 februari, incidenteel nog buiten geweest voor hoognodige zaken voor de baby. Boodschappen laat ik thuis bezorgen.
pi_192839554
Bron virologische dagstaten van het RIVM
vosss is de naam,
pi_192839558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

buiten moet geen probleem zijn mits met afstand
Ik zag grote groepen witharigen samen hoor, op de fiets gezellig keuvelen met 10 man over de gehele breedte van de weg. Terrassen weer opbouwen, want ze moeten wel kunnen uitrusten....

Wellicht een 50- maatschappij weer laten opstarten?
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:13:58 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:12 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik ben al binnen vanaf 28 februari, incidenteel nog buiten geweest voor hoognodige zaken voor de baby. Boodschappen laat ik thuis bezorgen.
behoor je tot een risicogroep dan?
pi_192839574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

behoor je tot een risicogroep dan?
Nee, maar vrouw was hoogzwanger en wilden toen geen risico nemen.

Baby is nog erg jong en willen daar nu ook geen risico mee nemen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:16:54 #245
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:13 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Ik zag grote groepen witharigen samen hoor, op de fiets gezellig keuvelen met 10 man over de gehele breedte van de weg. Terrassen weer opbouwen, want ze moeten wel kunnen uitrusten....

Wellicht een 50- maatschappij weer laten opstarten?
dat zal dan per gebied/stad verschillen, ik zie hier behalve in de supermarkt toch weinig oudjes en zeker niet groepjes
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:17:53 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:14 schreef xminator het volgende:

[..]

Nee, maar vrouw was hoogzwanger en wilden toen geen risico nemen.

Baby is nog erg jong en willen daar nu ook geen risico mee nemen.
als gezin dus min of meer wel en gefeliciteerd! :)
pi_192839619
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zal dan per gebied/stad verschillen, ik zie hier behalve in de supermarkt toch weinig oudjes en zeker niet groepjes
Ik hoop dat je gelijk hebt....weekje regen zou niet slecht zijn. En ja, ik heb ook 2 jonge kinderen die tegen de muren omhoog kruipen ondertussen
pi_192839639
quote:

[..]

Wat zijn we toch een zeurpieten geworden. De één geeft "de schuld" aan de jongelui. De ander aan "de oudjes". De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Mijn ervaring is dat de wetsovertreders bij beide groepen zijn. Jongeren zijn vaak in groepen aanwezig. En soms zie ik 2 ouderen gezellig kletsen in de supermarkt.
Maar de meesten houden zich redelijk aan de norm. En met succes volgens mij. We hoeven niet allemaal 100 te worden....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:22:39 #249
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192839661
quote:

[..]

Dat is ook mijn ervaring.
Ik zie hier uiteraard wel ouderen met zijn tweetjes wandelen of fietsen, maar voor de rest zie ik vooral jongeren, in groepen, al dan niet met voldoende afstand (vaker niet dan wel overigens).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:24:07 #250
3542 Gia
User under construction
pi_192839683
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:19 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt....weekje regen zou niet slecht zijn. En ja, ik heb ook 2 jonge kinderen die tegen de muren omhoog kruipen ondertussen
Gaat vanaf vanmiddag ook regenen. Zeker een week.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:27:28 #251
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat zijn we toch een zeurpieten geworden. De één geeft "de schuld" aan de jongelui. De ander aan "de oudjes". De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Mijn ervaring is dat de wetsovertreders bij beide groepen zijn. Jongeren zijn vaak in groepen aanwezig. En soms zie ik 2 ouderen gezellig kletsen in de supermarkt.
Maar de meesten houden zich redelijk aan de norm. En met succes volgens mij. We hoeven niet allemaal 100 te worden....
mensen wijzen nu eenmaal graag naar een ander, aard van het beestje, als ik dan toch moet wijzen is het naar onze overheid die door gebrek aan daadkracht en testcapaciteit niet anders kan dan mensen adviseren thuis te blijven
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:28:55 #252
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192839728
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:14 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, dat reces kan ik ook echt niet plaatsen.
Mooi voer voor baudet (en de rest) om rutte terug te pakken. '.......Hebben we even geen tijd voor, we hebben een crisis te bezweren'.

Oorlogsretoriek, land in crisis, miljoen werklozen straks, 150.000 bedrijven failliet. Volgens de retoriek van hem en zijn collega's staat het land in brand. Maar meneertje wil wel de landsbesturing reces geven. Rijmt totaal niet, hoe kun je?

rutte werd vorige week al afgemaakt door baudet, haga en marijnissen, hoop dat de rest er nu ook vol op in gaat met gestrekt been. Die vent is ongeschikt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:32:19 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192839773
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:28 schreef Red_85 het volgende:
Die vent is ongeschikt.
de peilingen spreken dat toch tegen
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 10:32:59 #254
5428 crew  miss_sly
pi_192839780
Over de coronacrisis wordt gewoon overlegd tijdens dit reces, las ik.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:33:20 #255
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192839783
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

de peilingen spreken dat toch tegen
Ja. Verbaas me er ook over. Bij iedere verkiezing weer dat er zo veel idioten op de vvd stemmen.
Zal wel te maken hebben met 'bij gebrek aan beter' en 'minst slechte' of iets van dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')