SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijft toch zaak dat we allemaal gezonder gaan leven dan, weerstand verbeteren en voorzichtiger zijn in de omgang met elkaar."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
Niet alleen ouderen. Er zijn ook veel kwetsbare groepen die b.v. de sociale werkplaatsen bemannen die nu dicht zijn. Dat zijn mensen die bovendien al vaak relatief weinig sociale contacten hebben buiten hun werk om of hun vrijwilligerswerk bij de voetbalclub of de muziekvereniging.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:59 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ja nou deze ouderen moeten zich maar even aanpassen meer dan de helft van de corona patiënten op de IC is immers onder de 60 aldus @:hooibaal
Als De Jonge weer bij een persconferentie verschijnt zal de capaciteit qua beschermende kleding en tests redelijk op orde zijnquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:00 schreef vosss het volgende:
[..]
De testcapaciteit zou 2 weken terug toch al verhoogd worden naar max 29.000 per dag?
Hoe staat het met die uitbreiding, want vooralsnog zie ik daar weinig van terug in de cijfers.
Dat vraag ik me ook af. Zeker in het licht van mogelijke versoepelingen waar om gevraagd wordt, en die ook zeker lucht zouden geven zowel sociaal als economisch, lijkt het met zeker van belang dat dit echt verhoogd wordt en werkbaar wordt. Ik zou daar graag protocollen voor zien.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:00 schreef vosss het volgende:
[..]
De testcapaciteit zou 2 weken terug toch al verhoogd worden naar max 29.000 per dag?
Hoe staat het met die uitbreiding, want vooralsnog zie ik daar weinig van terug in de cijfers.
dat geldt niet alleen voor henquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sommigen kun je niet eens goed uitleggen wat er nu allemaal aan de hand is, want die kunnen zich geen eens een voorstelling maken van een vage uitspraak als 'we moeten geduld hebben'.
Nee, snap ik. Maar b.v. mensen die een zwaardere vorm van autisme hebben kunnen heel moeilijk omgaan met 'losse eindjes'. Ik ken ook zo iemand, die moet altijd precies weten wanneer iets gaat gebeuren, want anders wordt hij heel onrustig en gestrest.quote:
Tsjonge. Wie had dat gedacht.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:05 schreef miss_sly het volgende:
Ach, kijk nou, van de NOS:
https://nos.nl/artikel/23(...)ft-een-probleem.html
Er is gezegd dat de capaciteit uitgebreid werd naar 29.000 per dag.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Zeker in het licht van mogelijke versoepelingen waar om gevraagd wordt, en die ook zeker lucht zouden geven zowel sociaal als economisch, lijkt het met zeker van belang dat dit echt verhoogd wordt en werkbaar wordt. Ik zou daar graag protocollen voor zien.
Ja, hier niet anders. De boomers paraderen alsof ze onsterfbaar zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:07 schreef StretchingKoala het volgende:
Het leek gisteren wel een bejaarden soos op straat hier in Brabant. Zeker 75% was 60+ wat buiten was. Zowel in de dorpen als stad als natuurgebieden. Zijn alle maatregelen niet bedoeld om met name die doelgroep te beschermen.
Draagvlak zal in rap tempo afnemen op deze manier vrees ik.
buiten moet geen probleem zijn mits met afstandquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:07 schreef StretchingKoala het volgende:
Het leek gisteren wel een bejaarden soos op straat hier in Brabant. Zeker 75% was 60+ wat buiten was. Zowel in de dorpen als stad als natuurgebieden. Zijn alle maatregelen niet bedoeld om met name die doelgroep te beschermen.
Draagvlak zal in rap tempo afnemen op deze manier vrees ik.
maar doe je dat dan ook dat binnenblijven?quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:09 schreef xminator het volgende:
Begrijp het wel, wij moeten binnen blijven voor hen. De boomers profiteren net zoals voorheen weer eens over de rug van anderen.
Gelul die 7000 test per dag die nu afgenomen zouden worden. Dat is slechts op 2(!!) dagen gebeurd en buiten die 2 dagen is het veel minder dan 7000.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:05 schreef miss_sly het volgende:
Ach, kijk nou, van de NOS:
https://nos.nl/artikel/23(...)ft-een-probleem.html
Ik ben al binnen vanaf 28 februari, incidenteel nog buiten geweest voor hoognodige zaken voor de baby. Boodschappen laat ik thuis bezorgen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar doe je dat dan ook dat binnenblijven?
Ik zag grote groepen witharigen samen hoor, op de fiets gezellig keuvelen met 10 man over de gehele breedte van de weg. Terrassen weer opbouwen, want ze moeten wel kunnen uitrusten....quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
buiten moet geen probleem zijn mits met afstand
behoor je tot een risicogroep dan?quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik ben al binnen vanaf 28 februari, incidenteel nog buiten geweest voor hoognodige zaken voor de baby. Boodschappen laat ik thuis bezorgen.
Nee, maar vrouw was hoogzwanger en wilden toen geen risico nemen.quote:
dat zal dan per gebied/stad verschillen, ik zie hier behalve in de supermarkt toch weinig oudjes en zeker niet groepjesquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:13 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Ik zag grote groepen witharigen samen hoor, op de fiets gezellig keuvelen met 10 man over de gehele breedte van de weg. Terrassen weer opbouwen, want ze moeten wel kunnen uitrusten....
Wellicht een 50- maatschappij weer laten opstarten?
als gezin dus min of meer wel en gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee, maar vrouw was hoogzwanger en wilden toen geen risico nemen.
Baby is nog erg jong en willen daar nu ook geen risico mee nemen.
Ik hoop dat je gelijk hebt....weekje regen zou niet slecht zijn. En ja, ik heb ook 2 jonge kinderen die tegen de muren omhoog kruipen ondertussenquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zal dan per gebied/stad verschillen, ik zie hier behalve in de supermarkt toch weinig oudjes en zeker niet groepjes
Wat zijn we toch een zeurpieten geworden. De één geeft "de schuld" aan de jongelui. De ander aan "de oudjes". De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Mijn ervaring is dat de wetsovertreders bij beide groepen zijn. Jongeren zijn vaak in groepen aanwezig. En soms zie ik 2 ouderen gezellig kletsen in de supermarkt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zal dan per gebied/stad verschillen, ik zie hier behalve in de supermarkt toch weinig oudjes en zeker niet groepjes
Dat is ook mijn ervaring.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gaat vanaf vanmiddag ook regenen. Zeker een week.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:19 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt....weekje regen zou niet slecht zijn. En ja, ik heb ook 2 jonge kinderen die tegen de muren omhoog kruipen ondertussen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |