quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Naar mijn mening wel.
We hebben afgelopen decennia geluk gehad dat er géén virus in de wereld kwam. Ondertussen is onze levensverwachting sky high gegaan. De gemiddelde Corona-dode wordt 81 jaar. Dat was de leeftijd van de gewone dode in 2010.
Moeder Natuur maakt een inhaalslag.
Het is net als een bos met bomen. 2% zal binnen een maand omvallen. Als er elke dag windkracht 3 is valt het niet op. Maar als het een maand windstil is, en dan komt windkracht 6 dan roept iedereen moord en brand.
Dus: so be it. Even een paar maandjes mondiale retraite, en dan weer vol aan de bak.
En ik ben voor meer geld naar de zorgbehoevenden en zwakkeren. Als iemand een medaillion of een tatoeage wil hebben met "niet reanimeren" moeten we dat als overheid gewoon vergoeden.
Niet moeilijk doen.
En we moeten de ouderen niet betuttelen. Dat gezeur over een hitteplan en warmteprotocol.
Plus: Nog maar eens goed nadenken over de bijwerkingen van een griepprik. Laat daar een 3-tallige commissie zich maar eens een jaar of tien over buigen. En dan voorlopig het zekere voor het onzekere nemen en voorlopig geen griepprikken meer.
Restaurant is nog dicht. Ballenbak ook.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zeker in de rij voor dat smerige gaarkeukenvoedsel van de Ikea.
Dank je. Heb toch gebeld en mag morgen langs.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel. Huisarts kan zo'n kleine ingreep zelf uitvoeren. Geeft direct verlichting als de druk eraf is.
Sowieso in de rij gaan staan voor een winkelquote:
Sowieso een rij maken bij de winkel om de 1.5 meter utopie in beeld te houdenquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:52 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Sowieso in de rij gaan staan voor een winkelwat bezielt je dan als je denkt, goh laat ik eens achteraan sluiten in die driehonderd meter lange rij.
AD.nlquote:In Italië zijn er inmiddels 151 artsen gestorven aan het coronavirus. Onder de slachtoffers ook enkele gepensioneerde artsen die terugkeerden naar de drukbezette ziekenhuizen. In totaal zijn er in Italië reeds 26,977 personen gestorven aan het virus.
De R0 is het gemiddeld aantal personen die een ziek persoon besmet. Dat kan je afleiden uit het aantal opnames: als er meer opnames zijn in alle leeftijdsgroepen weet je dat R0>1, bij een daling is R0<1.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:33 schreef zoost het volgende:
[..]
Die R0 is gewoon iets wat uit een model rolt. Zonder heel veel testen is daar niets zinnigs over te zeggen. Of baseren ze zich op het aantal ziekenhuis opnamen? Anyhow, ik zou daar niet te veel waarde aan hechten.
Mexicaanse griep (H1N1) 2009quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Geloof ik direct. Echter ik zie ook dat de medische kant behoorlijk veel data heeft om zich op te baseren. Virologen (diegenen die het verloop onder bevolkingen bestuderen) hebben heel weinig data om zich op te baseren. Hoeveel pandemieën die zich via de luchtwegen verspreiden hebben we gehad afgelopen 100 jaar? Ik denk alleen de spaanse griep, en ja daar was de tweede golf dodelijker. Dat is een sample size = 1. Weinig voorspellend, maar ook niet uit te sluiten.
Je moet toch wat als de Efteling dicht is.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
https://www.1limburg.nl/ruim-100-mensen-de-rij-bij-opening-ikea
Ik zou me maar niet rijk rekenen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog maar twee weken tot de volgende persco overigens - benieuwd wat er dan volgt..
Nee die 1000 euro van Rutte gaan we niet krijgen nee.quote:
DIt kon je op je vingers natellen. Dom volk.quote:
Waarom mogen daar ook twee personen per huishouden naar binnen?quote:
Tja, mensen zijn veel thuis nu en willen hun huis dan maar extra gezellig makenquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik heb nooit de appeal van Ikea zo begrepen.
Ja als je een ladenkast nodig hebt of een bureau voor je zoon ofzo maar wat is er voor de rest zo boeiend aan dat in de rij gaat staan ervoor of voorheen op 2e paasdag massaal erheen.
Het is toch ook niet leuk wanneer het ziekelijk druk is?
En om die paardengehaktballetjes is het ook niet te doen want het restaurant is dicht.
Is toch behoorlijk kansloos als je niks beters kan bedenken als vermaak dan in een overvolle ikea struinen?
Je zoekt meestal niet zonder met je partner te overleggen een nieuwe bank of boekenkast uitquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom mogen daar ook twee personen per huishouden naar binnen?
Dat lijkt me niet echt een goede grond om af te wijken van het beleid dat o.a. bij supermarkten geldt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Je zoekt meestal niet zonder met je partner te overleggen een nieuwe bank of boekenkast uit
Mij ook niet hoorquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt een goede grond om af te wijken van het beleid dat o.a. bij supermarkten geldt.
Hé paniekzaaier de meeste op de IC zijn onder de 60 toch?quote:
eensquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt een goede grond om af te wijken van het beleid dat o.a. bij supermarkten geldt.
Ook bij supermarkten worden stellen die met 2 komen gewoon binnen gelaten ieder zijn eigen winkelwagen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja want een zak chips uitzoeken dat moet je eerst ff overleggen met je wederhelft natuurlijkquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel smaken er zijnquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja want een zak chips uitzoeken dat moet je eerst ff overleggen met je wederhelft natuurlijk
Debbie Downer Hooibaal reageert enkel als die weer wat onheil kan verkondigen waarbij je spontaan van een flat wil springen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:10 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hé paniekzaaier de meeste op de IC zijn onder de 60 toch?
Waarom reageer je er niet meer op omdat je weet dat je ongelijk hebt zeker
Kom, probeer het eens ietsje positiever in te zien in plaats van kan niet/mag niet/wil niet/gaat niet.quote:
Het voegt ook echt absoluut niets toe om die winkel op dit moment open te gooien inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel smaken er zijn![]()
Ik had het niet erg gevonden als Ikea dichtgebleven was, je bent er toch met heel veel mensen bij elkaar in één ruimte. Het voelt haast als een attractie. Dit in tegenstelling tot kleinere winkeltjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |