quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:38 schreef Stoorzendert het volgende:
En verder! Sorry voor de vertraging.
Dit zal ik je nooit vergevenquote:Op vrijdag 24 april 2020 22:38 schreef Stoorzendert het volgende:
En verder! Sorry voor de vertraging.
quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:40 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Dit zal ik je nooit vergeven
Ja foutje.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:49 schreef Anton91 het volgende:
@:Stoorzendert
COR / We komen er wel!
Dubbel?
Hartvervetting?quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er al bronnen van het overlijden van Kim Jung Un behalve de Telegraaf? https://www.telegraaf.nl/(...)ctator-kim-overleden
Het reformatorisch dagblad gaf uren geleden aan dat er media uit Hong Kong dit melden: https://www.rd.nl/vandaag(...)n-hongkong-1.1656492quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er al bronnen van het overlijden van Kim Jung Un behalve de Telegraaf? https://www.telegraaf.nl/(...)ctator-kim-overleden
Wat heeft dit met het coronavirus te maken?quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:48 schreef Stoorzendert het volgende:
iig een land wat nog een beetje om de gezondheid van hun burgers geeft.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:47 schreef ondeugend het volgende:
Veel begrip van de Belgen over het besluit mondmaskers te verplichten in het OV.
En ook bij het niet kunnen houden aan de 1.5 meter regel is er een advies er eentje te dragen.
Ook op scholen zou dat kunnen betekenen dat kinderen vanaf 12 jaar ze zouden moeten gaan dragen
Volgens mijn 2 polls willen en gaan wij Nederlanders dat niet doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iig een land wat nog een beetje om de gezondheid van hun burgers geeft.
Niet nodig, Baudet gaat die regelen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:50 schreef -Chakotay- het volgende:
92 miljard euro begrotingstekort
Wat the fuck is hier aan de hand
En we kunnen van dit geld verdomme niet eens voldoende mondkapjes regelen voor het zorgpersoneel.
Worden weer fijne bezuinigingen. Maar eerst nog wat overmaken naar Zuid-Europa, of zou dat al inbegrepen zijn in die 92 miljard. Politici helpen hun landen helemaal naar de tiefusquote:Op vrijdag 24 april 2020 23:50 schreef -Chakotay- het volgende:
En we kunnen van dit geld verdomme niet eens voldoende mondkapjes regelen voor het zorgpersoneel.
Dit is echt heel schrijnend, heel kwalijk.. echt een hele kwalijke zaak als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Worden weer fijne bezuinigingen. Maar eerst nog wat overmaken naar Zuid-Europa, of zou dat al inbegrepen zijn in die 92 miljard. Politici helpen hun landen helemaal naar de tiefus
De brutalen hebben niet de halve..., maar de hele wereld.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:58 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Dit is echt heel schrijnend, heel kwalijk.. echt een hele kwalijke zaak als je het mij vraagt.
De zoveelste belastingverhogingen
Deze column van vandaag slaat ook de spijker op z'n kop.
brainwashed door het RIVM beleid?quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Volgens mijn 2 polls willen en gaan wij Nederlanders dat niet doen.
Niks aan de hand. Als het binnen Europa slechter met Nederland gaat dan zal Italië ons financieel bijspringen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:50 schreef -Chakotay- het volgende:
kan wel, alleen tegen de Pandemie prijs, terwijl die gierige lijers de non Pandemie prijs willen betalen van een jaar geleden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:50 schreef -Chakotay- het volgende:
wishfull thinkingquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niks aan de hand. Als het binnen Europa slechter met Nederland gaat dan zal Italië ons financieel bijspringen.
Europa!
lekker met 55 met pensioen, hier mag je straks tot 75 jaar werken om de diepe beerput af te betalen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:58 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Dit is echt heel schrijnend, heel kwalijk.. echt een hele kwalijke zaak als je het mij vraagt.
De zoveelste belastingverhogingen
Deze column van vandaag slaat ook de spijker op z'n kop.
dit gewoon leugens, want feiten zijn niet te vindenquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niks aan de hand. Als het binnen Europa slechter met Nederland gaat dan zal Italië ons financieel bijspringen.
Europa!
aan KLM, lekker op vrijdagavond, maandag is iedereen het weer vergeten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:05 schreef Chanel5 het volgende:
Alles redden met miljarden maar ik zou maar eens uitkijken waar ik dat geld aan uit geef.
Niet eens dat. Totale utopie.quote:
Wij betalen:quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lekker met 55 met pensioen, hier mag je straks tot 75 jaar werken om de diepe beerput af te betalen.
wel een beetje veel en een beetje (te) snelquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aan KLM, lekker op vrijdagavond, maandag is iedereen het weer vergeten.
Blijft een opmerkelijk verhaal. Baudet is een opportunist. Maar hij is niet zo dom om op zo'n gevoelig onderwerp dingen te roepen die makkelijk weerlegt kunnen worden, lijkt mij.quote:
komt omdat Frankrijk 2 uur vroeger was, met de Air France deal van 7 Miljardquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel een beetje veel en een beetje (te) snel
Het lijkt me eerder dat Zuid Europa niet solidair is met ons?quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:15 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Wij betalen:
1. Meer loonbelasting
2. Meer BTW
3. Werken langer door
4. Italianen/Fransen/Portugezen hebben 5 tot 10 dagen meer wettelijke vrije dagen dan wij
5. Pensioenleeftijd mogelijk naar 72, (italie nog op 65)
6. Italianen hebben meer geld te besteden doordat ze weinig belasting betalen
7. Italianen genieten van gratis zorg
8. Nederland betaalt vermogensbelasting, Italië niet
Echt.. en zo kan ik nog door gaan
Dan die kut Italianen tegne ons zeggen dat we niet solidair genoeg zijn.
Bah kinderen verplicht mondkappen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:47 schreef ondeugend het volgende:
Veel begrip van de Belgen over het besluit mondmaskers te verplichten in het OV.
En ook bij het niet kunnen houden aan de 1.5 meter regel is er een advies er eentje te dragen.
Ook op scholen zou dat kunnen betekenen dat kinderen vanaf 12 jaar ze zouden moeten gaan dragen.
Bron is de Belgische TV
Door de aantoonbaar werkende regel van 1.5m te laten vallen..... en burgers een gevoel van schijnveiligheid te geven.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iig een land wat nog een beetje om de gezondheid van hun burgers geeft.
KLM zal komende jaren 0 winst draaien, te groot om failliet te laten gaan, met een directeur die een miljoen pakt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:28 schreef maan_man het volgende:
KLM blijft natuurlijk ziek veel geld en er is terecht veel aandacht voor. Zeker als jij niet weet wanneer ze waar operationeel zullen zijn. Van de andere kant kunnen wij in het meest gunstige geval met 2 miljard een belangrijk bedrijf overeind houden. Twee weken geleden waren wij nog bereid om 50% van dat bedrag aan Zuid-Europa te schenken. Daar was vrij weinig reuring over (https://www.ad.nl/politie(...)ps://www.google.com/).
ze laten die 1.5m regel niet vallen, daar waar het niet kan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Door de aantoonbaar werkende regel van 1.5m te laten vallen..... en burgers een gevoel van schijnveiligheid te geven.
Yepgoed onderbouwd bezig voor de gezondheid van haar burgers.
Maar goed als iemand geen mondkapje wil of kan dragen, lijk mij dat geen probleem als de rest zich met hun kapje goed beschermd vinden.
Of wordt er een controle uitgeoefend dat iedereen het juist mondkapje op de voorgeschreven manier draagt ?
Die hangen tenminste nog een religie aan wil je zeggen?...... grappig hoe deze moraal, nog geen jaar geleden er uitzag.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik prefeer dan nog zelf een traditioneel islamistisch straatbeeld met besluierde vrouwen, dan zo'n mondkappen maatschappij.
hoeveel ondernemers waren met dit geld gered?quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:28 schreef maan_man het volgende:
KLM blijft natuurlijk ziek veel geld en er is terecht veel aandacht voor. Zeker als jij niet weet wanneer ze waar operationeel zullen zijn. Van de andere kant kunnen wij in het meest gunstige geval met 2 miljard een belangrijk bedrijf overeind houden. Twee weken geleden waren wij nog bereid om 50% van dat bedrag aan Zuid-Europa te schenken. Daar was vrij weinig reuring over (https://www.ad.nl/politie(...)ps://www.google.com/).
er zijn nogal wat mensen die niet meer thuis willen blijven en erop uit willen trekken, Horeca, festivals, voetbal etc.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die hangen tenminste nog een religie aan wil je zeggen?...... grappig hoe deze moraal, nog geen jaar geleden er uitzag.
Mondkapjes is ook religie, een fundamentalistisch "geloof" dat vindt dat anderen die dat niet willen ook hun mondkapjes moet dragen en daar alles voor wil doen.
Straks krijg je ook de verschillende soorten.... hardliners die FFP3's dragen, andere die het FFP1 doen en echte softies die het moeten doen met een doekje voor het bloeden.
Dat hardliners van softies eisen dat die ergens anders gaan zitten.
It will gonna be a new face game.
KLM heeft 32.000 werknemers, dus dat is 125k per persoonquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel ondernemers waren met dit geld gered?
Steeds maar weer die zorgprofessionals er bij halen wordt vermoeiend.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze laten die 1.5m regel niet vallen, daar waar het niet kan.
zorg personeel kan ook niet die 1,5m handhaven
deze sponsering geldt maar tot 1 Sept, anders gaan ze alsnog onder, lijkt mij dat ze wat vliegtuigen gaan verkopen, alvast.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
KLM heeft 32.000 werknemers, dus dat is 125k per persoon
Bron?quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:46 schreef -Chakotay- het volgende:
Dit is ook heel schrijnend.
Baudet kwam met een adres van een leverancier van mondkapjes en gaf dit aan Minister de Jonge (zie filmpje).
Vervolgens worden ze afgekeurd om de geloofwaardigheid van de minister te redden.
Bron? Wat Bron?quote:
twitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:57:30Dit soort berichtgeving bij de staatsomroep is eigenlijk vooral ontzettend grappig. Het dociele; de volgzaamheid. Braaf knikken voor de macht. Journalistiek, anyone? #FVD https://t.co/nvWKhOwMxd https://t.co/4bb1pgNxlL reageer retweet
nee, want die zorg pro's dragen geen mondkapjes bij verzorging van mensen, vandaar, dat het in die verpleeghuizen zo'n slachtveld is geworden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Steeds maar weer die zorgprofessionals er bij halen wordt vermoeiend.![]()
Dat continue cherry picking is nog vermoeiender..... mondkapjes KUNNEN een bijdrage in vormen in aanvulling op andere genomen maatregelen zoals handen-wassen, afstandhouden en vermijden groepscontact. Het is in geen enkel opzicht een op zichzelf staande vervanging.
Daar waar het niet kan wordt dan waar waar het niet zal zijn want waarvoor zou je dat dan nodig als je immers mondkapjes hebt..... dat is de primaire redenatie waarom grote groepen het mondkapje (dat niet beschermd) omarmen.
Los daarvan blijft het bizar dat wanneer je zelf een mondkapje wil dragen, men eist dat dit dan ook aan anderen moet worden opgelegd. Voor mijn part loop je in een HazMat mert een string voor je ogen maar ga mij niet opleggen dat ik dat dat aan moet trekken.
Waar kun je op dit moment een aantal vliegtuigen kwijt. Met een beetje geluk heeft de oudijzerboer nog interesse.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
deze sponsering geldt maar tot 1 Sept, anders gaan ze alsnog onder, lijkt mij dat ze wat vliegtuigen gaan verkopen, alvast.
Hypocrisie spotted.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zijn nogal wat mensen die niet meer thuis willen blijven en erop uit willen trekken, Horeca, festivals, voetbal etc.
kan alleen met die mondkapjes/maskers. anders blijven we nog jaren thuis
de bron van om de geloofwaardigheid van de minister te redden natuurlijkquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:51 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Bron? Wat Bron?
Ik toon je 2 bronnentwitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:57:30Dit soort berichtgeving bij de staatsomroep is eigenlijk vooral ontzettend grappig. Het dociele; de volgzaamheid. Braaf knikken voor de macht. Journalistiek, anyone? #FVD https://t.co/nvWKhOwMxd https://t.co/4bb1pgNxlL reageer retweet
Je toont de wc-eend bron, poppedop.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:51 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Bron? Wat Bron?
Ik toon je 2 bronnentwitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:57:30Dit soort berichtgeving bij de staatsomroep is eigenlijk vooral ontzettend grappig. Het dociele; de volgzaamheid. Braaf knikken voor de macht. Journalistiek, anyone? #FVD https://t.co/nvWKhOwMxd https://t.co/4bb1pgNxlL reageer retweet
Dat kan ik ook beamen, ik zag het debat.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je toont de wc-eend bron, poppedop.
Ik kan beamen dat Baudet zei dat hij "voldoende kapjes" kon regelen en dat hij een briefje overhandigde aan De Jonge
Ik snap je maarquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
deze sponsering geldt maar tot 1 Sept, anders gaan ze alsnog onder, lijkt mij dat ze wat vliegtuigen gaan verkopen, alvast.
Imagoschade als de minister of all people een leverancier van mondkapjes in eigen land over het hoofd heeft gezien.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:53 schreef ondeugend het volgende:
[..]
de bron van om de geloofwaardigheid van de minister te redden natuurlijk
Dat zeg ik; Wij van WC-eend
Ik heb geen idee... heb je een bron van dat ze afgekeurd zijn?quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:55 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat kan ik ook beamen, ik zag het debat.
Ik kan ook beamen dat ze afgekeurd zijn... Maar om de geloofwaardigheid van de minister te redden?
ja, de tweetquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... heb je een bron van dat ze afgekeurd zijn?
Ja de tweede link in de tweet van WC-eendquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... heb je een bron van dat ze afgekeurd zijn?
de supporters van het voetbal, niet hun zelfquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hypocrisie spotted.
Dus het gaat niet om de veiligheid maar omdat men een drogreden wil hebben om uit te kunnen gaan en geen regels meer te hoeven volgen.
Wel een vraag... hoe gaan die mondkapjesdragers: eten en drinken, muziek maken, elkaar toeschreeuwen ? ook sporten is een flink dingethe en denk dat een voetballer het nog geen 20 minuten uithoudt.
Met een goedgekeurd mondkapje, als dat al mogelijk is, zullen al die activiteiten niet gaan meevallen.
hier nog een bronquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja de tweede link in de tweet van WC-eend
Je zult het wel niet zo zien maar wat je doet is mij appels voor citroenen verkopen terwijl we bloembollen moeten telen. Kortom, je wisselt steeds van koers omdat je argumenten zoekt om je doel te bereiken: "gij zult die dingen dragen want ik wil er uit".quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want die zorg pro's dragen geen mondkapjes bij verzorging van mensen, vandaar, dat het in die verpleeghuizen zo'n slachtveld is geworden.
Als jij geen kapje wilt dragen is er geen exit strategie of blijf je dus maar lekker thuis.
Wij van WC eend adviseren WC eendquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:59 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
hier nog een bron
https://eenvandaag.avrotr(...)eid-zo-tekortschiet/
Trouwens, ik weet niet waarom je de term wc-eend toepast. Compleet verkeerd toepassen van dit gezegde
Ah... dus voetballers hoeven zich ... waarom... niet aan de regels te houden ?quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de supporters van het voetbal, niet hun zelf
Baudet maakt toch niet zelf die mondkapjes?quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wij van WC eend adviseren WC eend
Wij van Baudet adviseren de mondkapjes die wij via Baudet konden regelen.
Maar stiekem toch niet aan de voorwaarden Nederlandse richtlijnen voldoen
Als jij structureel een tekort een mondkapjes hebt, omdat de beschikbare voorraad niet een jouw certificeringsplicht voldoet, dan is het misschien tijd om die certificeringsplicht eens tegen het licht te houden. Zeker als uit een laboratoriumtest zou blijken dat de kapjes prima voldoen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wij van WC eend adviseren WC eend
Wij van Baudet adviseren de mondkapjes die wij via Baudet konden regelen.
Maar stiekem toch niet aan de voorwaarden Nederlandse richtlijnen voldoen
nee. dat bedoel ik niet, andere landen hebben een exit strategie in de vorm van mondkapjes en willen de economie weer op volle toeren laten draaien.quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je zult het wel niet zo zien maar wat je doet is mij appels voor citroenen verkopen terwijl we bloembollen moeten telen. Kortom, je wisselt steeds van koers omdat je argumenten zoekt om je doel te bereiken: "gij zult die dingen dragen want ik wil er uit".
Je argumentatie is gebaseerd op "ik wil".
Nou ik wil er ook uit maar dan wel ergens naartoe op een verantwoorde manier.
Zolang dat niet kan, blijf ik idd met de grootste tegenzin thuis.
Dat is een ander ding. Van mij mogen ze getest hoor.quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als jij structureel een tekort een mondkapjes hebt, omdat de beschikbare voorraad niet een jouw certificeringsplicht voldoet, dan is het misschien tijd om die certificeringsplicht eens tegen het licht te houden. Zeker als uit een laboratoriumtest zou blijken dat de kapjes prima voldoen.
tja, dan maar ziektewet!quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ah... dus voetballers hoeven zich ... waarom... niet aan de regels te houden ?
Vreemde gedachte of hoeven zij "wettelijk" niet beschermd te worden ?
Wat kan hij precies niet staven?quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat is een ander ding. Van mij mogen ze getest hoor.
Maar ga geen dingen roepen die je niet kunt staven.
Wel ludiek hoe dit voor bühne gespeeld is/wordt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:59 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
hier nog een bron
...[cut]
quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel ludiek hoe dit voor bühne gespeeld is/wordt.
Ik zou graag een kopie willen hebben van dat brief en de orderinformatie.
Baudet speelde dit fabuleus, gebruikmakend van het momentum. Nu krijg je dus een welles-nietes discussie dat Baudet zegt dat ze goed waren en de Jonge het omgekeerde.
Beide zullen niet hun gelijk kunnen bewijzen... waarbij ik vermoed dat de Jonge dat zal kunnen aantonen (WOB-vezoekje) en Baudet dat als gefingeerd bewijs zal zien (en gebruiken).
Nee jij doet simpel door te zeggen dat ze afgekeurd zijn om de minister te redden en geeft als bron aan de tweets van FvD of Baudet zelf. Nou dat noem ik geen goede bron in deze context.quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:04 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Baudet maakt toch niet zelf die mondkapjes?
Hij heeft er ook geen financiëel belang bij.
Misschien heb je het niet door, maar Thierry wil graag dat Nederland zsm weer uit de put komt, en komt met handvatten om processen te versnellen.
Kom jij met wc-eend aanzetten.
Wat een simpele
uit jouw bron.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:59 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
hier nog een bron
Trouwens, ik weet niet waarom je de term wc-eend toepast. Compleet verkeerd toepassen van dit gezegde
Dit is iets anders.. jij hebt het over wc eendquote:Op zaterdag 25 april 2020 01:09 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee jij doet simpel door te zeggen dat ze afgekeurd zijn om de minister te redden en geeft als bron aan de tweets van FvD of Baudet zelf. Nou dat noem ik geen goede bron in deze context.
Klopt.. er werd gevraagd of ze aan de voorwaarden voldeden en dat deden ze volgens Baudet. Maar dat was dus helaas niet zo.quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
uit jouw bron.
Intussen is FVD in contact getreden met een andere leverancier. Volgens Baudet kan dat bedrijf 200.000 tot 300.000 FFP2-maskers per week leveren en een miljoen chirurgische maskers. Baudet zelf is enthousiast. "We hebben de maskers vandaag laten testen bij een commerciële partij en ze zijn van hoge kwaliteit. En wij hebben nog veel meer leads. Het is triest om te zien dat de overheid zo tekortschiet."
Aan wie gaan ze die vliegtuigen verkopen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dus dit was een gevalletje wegkapen... leveradres Dokterskamer op het pakeerterrein.quote:
niet zo toevallig dat een handige harry dat probeert door te verkopen.quote:bron: derstandard 17apr20
Die Masken, die über die Ärztekammer verteilt werden, sind zwar von vielen Medizinern sehnsüchtig erwartet worden. Allerdings wird von Ärzten auch die Qualität der so benötigten FFP2-Masken für Mediziner kritisiert. "Sie müsste eng anliegen und fest am Gesicht sitzen. Nur tut sie das nicht", erzählt ein Allgemeinmediziner. "Man kann mit den Fingern ohne Widerstand zwischen Kinn und Maskenrand hineinfahren." Ein anderer meinte: "Ich frage mich, wie so etwas verteilt werden kann." Auch auf Ö1 äußerten sich einige Mediziner kritisch.
Die verteilten KN95-Masken aus China, die FFP2 entsprechen sollen, sind laut Ärztekammer aber kontrolliert worden. Das bestätigt das Rote Kreuz: "Sie sind durch das Bundesamt für Eich- und Vermessungswesen geprüft und danach durch das Österreichische Textilinstitut zertifiziert worden", sagte ein Sprecher. Ein Arzt meinte in Reaktion darauf: "Wie diese Maske eine Prüfung schaffte, ist mir völlig schleierhaft."
ja dus... idd een prima eenpitter, omzetje van niks; die dan zijn kansen lijkt te pakken.quote:bron: dnb
T. Kwaspen B.V. is located in xxxxxxx, XXXXXX, Netherlands and is part of the Textile Manufacturing Industry. T. Kwaspen B.V. has 1 employees at this location and generates 0.092545 million in sales (USD). There are 6 companies in the T. Kwaspen B.V. corporate family.
Intensive care wacht op coronapeak: zal het gebeuren of niet?quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:47 schreef Jane het volgende: [..] Zweden heeft geen grote IC-capaciteit. Nog kleiner dan NL, dacht ik (relatief). M.a.w., als ze aan de max zitten, dan is het niet zo vreemd dat het stabiel blijft. Dan worden je criteria alleen maar steeds strenger om uberhaupt op de IC te plaatsen.
Hè hè, NL politiek, kijkt u mee?quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:33 schreef SuperwormJim het volgende:
https://www.demorgen.be/n(...)ent&utm_content=free
Exitstrategie van België
Dat is dus dubieus. Zo ik het begrijp voldoen die kapjes op zichzelf wel maar zijn er bureaucratische problemen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:14 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Klopt.. er werd gevraagd of ze aan de voorwaarden voldeden en dat deden ze volgens Baudet. Maar dat was dus helaas niet zo.
jij hebt liever een app, die je beschermt?quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:39 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
wat een mislukking
het verplichten van een mondkapje
Over my dead body
Dus het is of een mondkapje of een app?quote:Op zaterdag 25 april 2020 02:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij hebt liever een app, die je beschermt?
of minimaal 1,5 jaar wachten op een vaccin en dus binnen blijven.quote:Op zaterdag 25 april 2020 03:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus het is of een mondkapje of een app?
Dat vaccin gaat er niet komen (binnen korte tijd) en die 1,5 meter stappen we nu al vanaf.quote:Op zaterdag 25 april 2020 03:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
of minimaal 1,5 jaar wachten op een vaccin en dus binnen blijven.
Heel veel mensen bezitten geen smartph0ne, hoe gaan zij een app installeren dan?quote:Op zaterdag 25 april 2020 02:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij hebt liever een app, die je beschermt?
het was een sarcastische post van mijquote:Op zaterdag 25 april 2020 05:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Heel veel mensen bezitten geen smartph0ne, hoe gaan zij een app installeren dan?
En straks mogen bezoeken aan vrienden en familie per trein niet meer plaatsvinden. Niet essentieel immers. Ik heb geen auto en per fiets kan je geen grote afstanden afleggen.
Dan maar mondkapje.
Ik heb dus ook geen smartph0ne, ik snap ook echt niet hoe die dingen functioneren. Ik ben geen ICT-er, ik kan met internet overweg, maar niet met zo'n onding. Veel te klein ook, geen toetsenboord, zeer onpraktisch een smartph0ne.
Ah, oke.quote:Op zaterdag 25 april 2020 05:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het was een sarcastische post van mij
In Azië dragen zo'n ding uit respect voor de medemens/landgenoot.quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:39 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
wat een mislukking
het verplichten van een mondkapje
Over my dead body
"Voor mijn part hou jij 1.5 meter afstand, maar ga mij het niet opleggen"quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Los daarvan blijft het bizar dat wanneer je zelf een mondkapje wil dragen, men eist dat dit dan ook aan anderen moet worden opgelegd. Voor mijn part loop je in een HazMat mert een string voor je ogen maar ga mij niet opleggen dat ik dat dat aan moet trekken.
Zou dat het zijn ja?quote:Op zaterdag 25 april 2020 05:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
In Azië dragen zo'n ding uit respect voor de medemens/landgenoot.
In NL heb je van die egoïstische aso tokkies, die te dom om te poepen zijn
en zelfs daar is het virus ontstaan,wat is het verschilquote:Op zaterdag 25 april 2020 05:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zaterdag 25 april 2020 07:11 schreef asco het volgende:
Ik volg het niet meer zo maar weet iemand wanneer de grens NL/BE weer open zal gaan voor de normale mens?
Waarom zou je zo'n kapje willen dragen dan? Volgens het WHO helpt zo'n kapje niet eensquote:Op zaterdag 25 april 2020 05:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ja ik zou zelfs als man nog liever met een hoofdoek, of nikab rondlopen buiten dan met een verplichte mondkap.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die hangen tenminste nog een religie aan wil je zeggen?...... grappig hoe deze moraal, nog geen jaar geleden er uitzag.
Mondkapjes is ook religie, een fundamentalistisch "geloof" dat vindt dat anderen die dat niet willen ook hun mondkapjes moet dragen en daar alles voor wil doen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)coronagolf~a4260245/quote:Adviseur van Merkel waarschuwt voor ‘krachtigere tweede coronagolf‘
Er wordt vooral gevreesd voor een tweede golf in het najaar als het griepseizoen ook weer begint. Het gevaar is dat mensen dan tegelijk besmet raken met een griepvirus en het coronavirus. Wat de kans op overlijden enorm vergroot.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)coronagolf~a4260245/
Interessant artikel in Ad vanochtend, 1 van de ontdekkers van Sars aan het woord
ja niet het ziektebeeld he, maar verloop van verspreiding virusquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:
In de winter komt het gewoon terug, wat je ook doet.
Spaanse Griep er weer bijhalen.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 07:11 schreef asco het volgende:
Ik volg het niet meer zo maar weet iemand wanneer de grens NL/BE weer open zal gaan voor de normale mens?
Interwebbron: https://www.demorgen.be/n(...)gische-exitstrategiequote:Fase 3 - vanaf 8 juni
• Restaurants kunnen ten vroegste vanaf 8 juni geleidelijk heropend worden na een positieve evaluatie. Later moet de heropening van cafés en bars geëvalueerd worden.
• Over jeugdbewegingskampen en zomerstages valt eind mei een beslissing. Meerdaagse reizen binnen en buiten België worden bestudeerd, net als de heropening van toeristische attracties en kleinere openluchtevenementen.
• Festivals en massa-evenementen zijn tot en met 31 augustus verboden.
• De beslissing omtrent sportcompetities wordt uitgesteld. “Pas volgende week zal er meer uitleg komen”, aldus premier Wilmès.
Ja ze kunnen ook de normale griep als refentie gebruiken, daar ligt het dichter bij dan die Spaanse.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ja niet het ziektebeeld he, maar verloop van verspreiding virus
Al die skiërs die besmet raakten in Oostenrijk en daar behoorlijk ziek van werden. Allemaal gezonde mensen, anders ga je niet skiën. Enkele zijn zelfs overleden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja ik zou zelfs als man nog liever met een hoofdoek, of nikab rondlopen buiten dan met een verplichte mondkap.
Als iemand een mondkap wil dragen goed, maar ga het niet iedereen opleggen. Helemaal niet kinderen die nog zo gevormd kunnen worden in hun denken en doen.
Angstreligie, letterlijk en figuurlijk mondkappen, 1.5maatschappij, apps, de lol kan niet op. Zelfopgelegde angst-sharia.
Anders kan je niet naar buiten, pff. iedereen onder de 50, die redelijk gezond is, kan makkelijk naar buiten, met miljoenen cases weten we dat ondertussen wel.
Nee we moeten de hele maatschappij aanpassen omdat Pietje en Miep zich anders bang voelen, bang om dood neer te vallen op straat vanwege iemand die ademhaalt.
Waarom moet je er allerlei religieuze dingen bij aanhalen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja ik zou zelfs als man nog liever met een hoofdoek, of nikab rondlopen buiten dan met een verplichte mondkap.
Als iemand een mondkap wil dragen goed, maar ga het niet iedereen opleggen. Helemaal niet kinderen die nog zo gevormd kunnen worden in hun denken en doen.
Angstreligie, letterlijk en figuurlijk mondkappen, 1.5maatschappij, apps, de lol kan niet op. Zelfopgelegde angst-sharia.
Anders kan je niet naar buiten, pff. iedereen onder de 50, die redelijk gezond is, kan makkelijk naar buiten, met miljoenen cases weten we dat ondertussen wel.
Nee we moeten de hele maatschappij aanpassen omdat Pietje en Miep zich anders bang voelen, bang om dood neer te vallen op straat vanwege iemand die ademhaalt.
je bedoelt dus voor Nederlanders?quote:Op zaterdag 25 april 2020 07:11 schreef asco het volgende:
Men was ook bang voor 3000 mensen op de ic.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er wordt vooral gevreesd voor een tweede golf in het najaar als het griepseizoen ook weer begint. Het gevaar is dat mensen dan tegelijk besmet raken met een griepvirus en het coronavirus. Wat de kans op overlijden enorm vergroot.
niet zozeer om jezelf te beschermen maar wel om verspreiding van jezelf naar anderen te verminderen, daarom dragen mensen in Azië die verkouden zijn of grieperig altijd zo'n ding.quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:36 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Waarom zou je zo'n kapje willen dragen dan? Volgens het WHO helpt zo'n kapje niet eens
Appels met peren vergelijken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Men was ook bang voor 3000 mensen op de ic.
Is ook niet gebeurd.
Wartaal. Bangmakerij. Aandachttrekkerij.
Dat is het inderdaad.quote:
Sla de statistieken erop na, onder 50 is echt gewoon minimien. Je leest dan gewoon teveel van die pulpkrantjes, waar ze altijd de uitzondering in chocoladeletters op de voorpagina zetten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Al die skiërs die besmet raakten in Oostenrijk en daar behoorlijk ziek van werden. Allemaal gezonde mensen, anders ga je niet skiën. Enkele zijn zelfs overleden.
Hoezo kan iedereen die redelijk gezond is makkelijk naar buiten.
Bangmakerij? Man, zonder die maatregelen had dat zomaar kunnen gebeuren. Nu zitten we op zo’n 100 opnames per dag. We hebben een tijd gehad dat dit 500 per dag was en dat we echt moesten hopen op een daling. Achteraf is het makkelijk praten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is ook niet gebeurd.
Ik lees en hoor dit steeds vaker. Ook echtparen waarvan de een wel erg ziek wordt en de ander totaal niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Sla de statistieken erop na, onder 50 is echt gewoon minimien. Je leest dan gewoon teveel van die pulpkrantjes, waar ze altijd de uitzondering in chocoladeletters op de voorpagina zetten.
https://www.volkskrant.nl(...)jker-virus~be176a36/
Dermatoloog Dirk Jan Hijnen (45) liep het coronavirus op bij een medisch congres in München. Behalve een ‘grieperig avondje’ tijdens de wintersport, vier dagen later, heeft hij nergens last van gehad. Hij is de volgende dag gewoon wezen skiën met Corona onder de leden.
dus jij zit nog in " het is maar een griepje" fase?quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Sla de statistieken erop na, onder 50 is echt gewoon minimien. Je leest dan gewoon teveel van die pulpkrantjes, waar ze altijd de uitzondering in chocoladeletters op de voorpagina zetten.
Dermatoloog Dirk Jan Hijnen (45) liep het coronavirus op bij een medisch congres in München. Behalve een ‘grieperig avondje’ tijdens de wintersport, vier dagen later, heeft hij nergens last van gehad. Hij is de volgende dag gewoon wezen skiën met Corona onder de leden.
Zolang men er niet aan wil om beschermende maatregelen tegen risicogroepen in te voeren blijft het modderen en zal de angst regeren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er wordt vooral gevreesd voor een tweede golf in het najaar als het griepseizoen ook weer begint. Het gevaar is dat mensen dan tegelijk besmet raken met een griepvirus en het coronavirus. Wat de kans op overlijden enorm vergroot.
Dat is het ook voor het gros van de mensen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij zit nog in " het is maar een griepje" fase?
Bangmakerij lijkt mij:quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Interessant artikel in Ad vanochtend, 1 van de ontdekkers van Sars aan het woord
Wat denk je dat er gaat gebeuren als Rutte zegt dat mensen <50 weinig te vrezen hebben? Denk je dat dit het naleven van de maatregelen en het beperken van de besmettingen en doden ten goede komt?quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zolang men er niet aan wil om beschermende maatregelen tegen risicogroepen in te voeren blijft het modderen en zal de angst regeren.
Die angst moeten ze eens wegnemen, Rutte kan in zijn praatjes ook eens aanhalen dat mensen tot 50 jaar niet veel te vrezen hebben. Reden waarom hij dat niet doet is vasthouden aan dat "we doen het met zijn allen" gezwets.
En ik behoor in theorie ook tot de risicogroepen, ik word altijd opgeroepen voor de griepprik.
maar het is natuurlijk wel prettig dat diegene die er erg ziek van wordt geholpen wordt/kan wordenquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:30 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik lees en hoor dit steeds vaker. Ook echtparen waarvan de een wel erg ziek wordt en de ander totaal niet.
maar blijkbaar is dat rest% toch te hoog voor onze zorgcapaciteitquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is het ook voor het gros van de mensen.
Nee dat weet ik, vandaar beschermende maatregelen voor risicogroepen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren als Rutte zegt dat mensen <50 weinig te vrezen hebben? Denk je dat dit het naleven van de maatregelen en het beperken van de besmettingen en doden ten goede komt?
Allemaal tegelijk wel, vandaar alle maatregelen. Maar je moet niet doen alsof dit een horrorvirus is wat 50% van de populatie uit gaat roeien.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar blijkbaar is dat rest% toch te hoog voor onze zorgcapaciteit
Er zijn echter ook gevallen van onder de 50 met permanente longschade of een post viraal syndroom/chronisch vermoeidheidssyndroom na een infectie.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Denk dat het ook meevalt. Maar als er een tweede golf komt, dan hebben we wel een probleem.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:34 schreef Remco het volgende:
[..]
Bangmakerij lijkt mij:
https://nos.nl/l/2331677
het is gewoon een nieuwe "griep" waar we nog geen immuniteit tegen hebben opgebouwdquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Allemaal tegelijk wel, vandaar alle maatregelen. Maar je moet niet doen alsof dit een horrorvirus is wat 50% van de populatie uit gaat roeien.
En er zijn skiërs overleden aan Corona..quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En griep is een van de dodelijkste virussen die we kunnen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is gewoon een nieuwe "griep" waar we nog geen immuniteit tegen hebben opgebouwd
Ik zou liever griep krijgen dan Aids, Ebola of Sars hoorquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
En griep is een van de dodelijkste virussen die we kunnen.
In Brazilië loopt het aardig uit de handquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:44 schreef Remco het volgende:
Ik vind ook dat er veel meer gekeken moet worden naar klimaat en demografie en de besmettelijkheid. Nog steeds horen wij weinig van landen waar het volgens velen helemaal los zou gaan ivm te late maatregelen en slechte gezondheidzorg. India, Australië, Suriname, heel Afrika. Nu is het te makkelijk dit allemaal toe te schrijven aan 'geen juiste/eerlijke cijfers'. Mochten daar zoveel gevallen zijn als in bijvoorbeeld New York hadden we er echt wel wat over gehoord.
Ook als het de Spaanse griep variant is?quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik zou liever griep krijgen dan Aids, Ebola of Sars hoor
Allemaal tegelijk wel, vandaar alle maatregelen. Maar je moet niet doen alsof dit een horrorvirus is wat 50% van de populatie uit gaat roeien.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar blijkbaar is dat rest% toch te hoog voor onze zorgcapaciteit
Zoiets denk ik ook, de "gewone" griep hebben we ook nooit onder controle gekregen en zelfs met griepprik gaan er genoeg kwetsbaren aan dood. Dan zie je ook nooit dat panische gedoe zoals dat er nu is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is gewoon een nieuwe "griep" waar we nog geen immuniteit tegen hebben opgebouwd
dat is pas bangmakerijquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Drosten had het over "hervallen in het oude leven". Van Dissel heeft het over een toename "in een samenleving die de anderhalve meter afstand, het handen wassen en thuisblijven bij ziekte in acht neemt en niet naar de kroeg en evenementen gaat."quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:34 schreef Remco het volgende:
[..]
Bangmakerij lijkt mij:
https://nos.nl/l/2331677
Ik blijf het zeggen, dit virus is veel minder dodelijk dan aanvankelijk werd gedacht en veel besmettelijker dan de cijfers laten zien. Het virus is dus veel minder gevaarlijk dan dat het lijkt maar omdat het nieuw is vallen er veel bejaarden om.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Allemaal tegelijk wel, vandaar alle maatregelen. Maar je moet niet doen alsof dit een horrorvirus is wat 50% van de populatie uit gaat roeien.
[..]
Zoiets denk ik ook, de "gewone" griep hebben we ook nooit onder controle gekregen en zelfs met griepprik gaan er genoeg kwetsbaren aan dood. Dan zie je ook nooit dat panische gedoe zoals dat er nu is.
En jij zit nog in de "dit gaat de halve bevolking uitroeien dus we moeten de hele economie slopen fase" ?quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En jij zit nog in de "dit gaat de halve bevolking uitroeien dus we moeten de hele economie slopen fase" ?
De constante vergelijking met landen die zonder Corona ook volledig anders functioneren dan Nederland blijf ik vreemd vinden. Alsof het zonder Corona daar zo goed vertoeven is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
In Brazilië loopt het aardig uit de hand
Want influenza zorgt ook zo vaak voor een dubbele longontsteking zo zwaar dat er grootschalige littekenvorming plaatsvindt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
[..]
Zoiets denk ik ook, de "gewone" griep hebben we ook nooit onder controle gekregen en zelfs met griepprik gaan er genoeg kwetsbaren aan dood. Dan zie je ook nooit dat panische gedoe zoals dat er nu is.
leuk land hoor, ik begrijp alleen niet wat je bedoeltquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef Tris het volgende:
[..]
De constante vergelijking met landen die zonder Corona ook volledig anders functioneren dan Nederland blijf ik vreemd vinden. Alsof het zonder Corona daar zo goed vertoeven is.
Ja, dat zijn 3 andere die tot de dodelijkste behoren, waarbij HIV in het begin 100% scoorde.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik zou liever griep krijgen dan Aids, Ebola of Sars hoor
Prima land, ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar het is niet te vergelijken met Nederland.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
leuk land hoor, ik begrijp alleen niet wat je bedoelt
Jawel, bij de uitbraak van de Mexicaanse griep ging Mexico op slot en kocht onze overheid 17 miljoen of zo vaccins in.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
Nee hoezo? Ik zeg dat 80% nauwelijks wat merkt en de risicogroepen geraakt worden. Daarom kan je t niet indammen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja, onder de huidige maatregelenquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:56 schreef _I het volgende:
RIVM-experts: 'Kans op snelle opleving virus nu buitengewoon klein'
.
Omdat de intensive cares langzaam leeg lopen en er volgens het RIVM steeds meer aanwijzingen zijn dat kinderen nauwelijks volwassenen besmetten met het coronavirus, mogen de scholen na de meivakantie gedeeltelijk weer open. De eerste versoepeling van de maatregelen, dinsdagavond bekendgemaakt door premier Rutte, is daarmee een feit.
Bang dat het tot een opleving van het virus zal leiden, zijn ze bij het RIVM niet. "De mogelijkheid voor potentiële haardjes om zich nu te verspreiden is buitengewoon klein", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, verantwoordelijk voor de rekenmodellen.
nos
Hoger in watquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat zijn 3 andere die tot de dodelijkste behoren, waarbij HIV in het begin 100% scoorde.
Maar die laten zich minder gemakkelijk doorgeven, waardoor Griep nog steeds hoger staat.
H1N1 wel ja. Wordt een beetje moe van de onderschatting van het influenza virus hier.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Want influenza zorgt ook zo vaak voor een dubbele longontsteking zo zwaar dat er grootschalige littekenvorming plaatsvindt.
Oh wacht
Natuurlijk, er zijn ook kinderen met kanker? Wat is je punt? En dat chronische vermoeidheid is nergens bewezen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zijn echter ook gevallen van onder de 50 met permanente longschade of een post viraal syndroom/chronisch vermoeidheidssyndroom na een infectie.
natuurlijk kan je wel vergelijken, het gaat in dit geval om de maatregelen die ze wel of niet nemen en de gevolgen ervan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:58 schreef Tris het volgende:
[..]
Prima land, ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar het is niet te vergelijken met Nederland.
Nog niet. Maar aangezien 30- 40% van de overlevende van SARS daarmee kampen en dit virus 96% hetzelfde is, komen die bewijzen nog wel.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Natuurlijk, er zijn ook kinderen met kanker? Wat is je punt? En dat chronische vermoeidheid is nergens bewezen.
Ik krijg een deja-vu. Zo'n soort berichten heb ik ook in januari gelezen van het RIVM.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:56 schreef _I het volgende:
Omdat de intensive cares langzaam leeg lopen en er volgens het RIVM steeds meer aanwijzingen zijn dat kinderen nauwelijks volwassenen besmetten met het coronavirus, mogen de scholen na de meivakantie gedeeltelijk weer open. De eerste versoepeling van de maatregelen, dinsdagavond bekendgemaakt door premier Rutte, is daarmee een feit.
Bang dat het tot een opleving van het virus zal leiden, zijn ze bij het RIVM niet. "De mogelijkheid voor potentiële haardjes om zich nu te verspreiden is buitengewoon klein", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, verantwoordelijk voor de rekenmodellen.
nos
De schattingen zijn dat er miljoenen ongemerkt dat virus bij zich dragen en er nauwelijks van merken, kan je allemaal wel lekker gaan mondkappen, 1.5m en appen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
En er zijn skiërs overleden aan Corona..
Dus wat is je punt? Er is niemand die ontkent dat een groot deel van de besmette personen geen of milde symptomen krijgt.
week geleden;quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik krijg een deja-vu. Zo'n soort berichten heb ik ook in januari gelezen van het RIVM.
Echt hequote:Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef Tris het volgende:
[..]
De constante vergelijking met landen die zonder Corona ook volledig anders functioneren dan Nederland blijf ik vreemd vinden. Alsof het zonder Corona daar zo goed vertoeven is.
Wanneer jij en mensen als jou nou niet feiten zouden ontkennen dan zou er een volwassen discussie over toekomstige versoepeling van maatregelen kunnen ontstaan. Juist het feit dat jij ontkent dat de IC bijna overlopen is, dat de zorg zonder maatregelen ontspoort zou zijn en het continu gebruiken van woorden als wartaal en bangmakerij zorgt ervoor dat de overheid een stuk voorzichtiger is dan strikt genomen noodzakelijk is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is ook niet gebeurd.
Leuk die benadering en goed de kans de zienswijze te attaqueren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 05:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Voor mijn part hou jij 1.5 meter afstand, maar ga mij het niet opleggen"
wat een uitspraak weer......in februari was de kans ook "buitengewoon klein" dat het in nederland kwam.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:56 schreef _I het volgende:
nos
Meer met betrekking tot de scholen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat een uitspraak weer......in februari was de kans ook "buitengewoon klein" dat het in nederland kwam.
natuurlijk is die kans niet klein als je alles weer volle bak gaat openen, het aantal besmettingen is nog steeds achterlijk hoog, en het aantal testen achterlijk laag.
ah zo, thnxquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:14 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Meer met betrekking tot de scholen.
Nederland is traag begonnen en Jaap hier en daar nog steeds discutabel maar in principe worden er wel juiste beslissingen genomenquote:
quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat een uitspraak weer......in februari was de kans ook "buitengewoon klein" dat het in nederland kwam.
natuurlijk is die kans niet klein als je alles weer volle bak gaat openen, het aantal besmettingen is nog steeds achterlijk hoog, en het aantal testen achterlijk laag.
Het stuitert alle kanten op. Geen idee wat ik er van moet vinden.quote:Maar als het misgaat met de besmettingen, hoe snel kun je dan ingrijpen?
Wallinga: "De snelste van al die indicatoren is de Google Mobility Data, maar daar zit ook vertraging in. Dus als er iets gebeurt, duurt het wel een week voordat wij dat merken."
Op 11 mei gaan de scholen open. Uiterlijk een week later moet er al een besluit liggen over de versoepeling van andere maatregelen. Weten jullie dan al of het openen van de scholen niet heeft geleid tot een stijging van het aantal besmettingen?
Wallinga: "Ik zou het anders willen insteken: wij verwachten dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Als er iets gebeurt, dan daalt het aantal nieuwe besmettingen minder snel dan we hadden verwacht. We verwachten niet zo snel een stijging. Dus er is echt vrij veel tijd om in te grijpen."
Van Dissel: "En dat is niet alleen een verwachting. Het grote verschil is: als er nu opeens een toename zou zijn, dan gebeurt dat in een samenleving die de anderhalve meter afstand, het handen wassen en thuisblijven bij ziekte in acht neemt en niet naar de kroeg en evenementen gaat. Dat is natuurlijk een geweldig verschil met toen de eerste besmetting plaatsvond, ten tijde van het carnaval. De mogelijkheid voor potentiële haardjes om zich nu te verspreiden op een wijze zoals we bij de afgelopen piek hebben gehad, is buitengewoon klein. Vandaar dat we er vertrouwen in hebben."
Ik voorzie een flinke toename in het aantal mensen buiten n.a.v. dit bericht.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:56 schreef _I het volgende:
nos
wat een uitspraken weer, man man man, hebben ze nou niks geleerd ?quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:18 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
Het stuitert alle kanten op. Geen idee wat ik er van moet vinden.
Zal allemaal we meevallen. En al zou het zo zijn, zal het effect ook wel meevallen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:19 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik voorzie een flinke toename in het aantal mensen buiten n.a.v. dit bericht.
In principe prima. Dan ontwikkelt het virus zich in de argeloze mensen die voornamelijk soortgelijken zullen besmetten waarna er opnieuw maatregelen getroffen kunnen worden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:19 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik voorzie een flinke toename in het aantal mensen buiten n.a.v. dit bericht.
Waarom wordt daar automatisch vanuit gegaan? Je bedoeld de mensen die nu ook schijt hebben aan de regels, thuisfeestjes vieren of op zaterdag massaal in de rij bij de bouwmarkt gaan staan?quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In principe prima. Dan ontwikkelt het virus zich in de argeloze mensen die voornamelijk soortgelijken zullen besmetten waarna er opnieuw maatregelen getroffen kunnen worden.
Was het maar een kwestie van "angst", dan zou ik nog bereid zijn mee te doen aan die schijngedachte (door een dummy of visnetkapje te dragen). Net zoals je kinderen benaderd die bang zijn voor de boeman.quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geen normaal mens gaat op een vrije dag bij een bouwmarkt in de rij staan. Dat klopt. Tevens is het "bedoelt".quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom wordt daar automatisch vanuit gegaan? Je bedoeld de mensen die nu ook schijt hebben aan de regels, thuisfeestjes vieren of op zaterdag massaal in de rij bij de bouwmarkt gaan staan?
En dat is precies wat Duitsland en België nu doen: mondkapjes in het OV en in winkels als aanvullende maatregel. Niet als vervanging van de 1,5 meter.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:28 schreef Vallon het volgende:
Wanneer mondkapjes verplicht worden kan nooit dienen als vervanging maar op zijn best een aanvulling op bestaande maatregelen. De voorstanders winnen hiermee dan/ook niets door weigeraars daartoe te dwingen.
Vluchtgedrag door te wijzen naar andere landen en daarmee het eigen argument kracht bij te kunnen zetten. Het is appels met peren vergelijken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef Tris het volgende:
[..]
Lijkt mij een prima maatregel.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En dat is precies wat Duitsland en België nu doen: mondkapjes in het OV en in winkels als aanvullende maatregel. Niet als vervanging van de 1,5 meter.
De haat tegen mondkapjes is ook meer gebaseerd op de wil op eigenbeschikking dan op enige wetenschappelijke reden vwb de volksgezondheid.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En dat is precies wat Duitsland en België nu doen: mondkapjes in het OV en in winkels als aanvullende maatregel. Niet als vervanging van de 1,5 meter.
Wanneer willen zie die ontsierende lappen weer loslaten dan?quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als gezegd kans van een opleving is klein mits de huidige maatregelen gehandhaafd blijven.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik krijg een deja-vu. Zo'n soort berichten heb ik ook in januari gelezen van het RIVM.
Dus virushaarden kunnen optreden maar dat die in/naar een andere haard gaan is "nu" buitengewoon klein. Niets tegen in te brengen als mensen maar lockdown/socialdistance blijven doen.quote:de brontekst:
"Bang dat het tot een opleving van het virus zal leiden, zijn ze bij het RIVM niet. "De mogelijkheid voor potentiële haardjes om zich nu te verspreiden is buitengewoon klein", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, verantwoordelijk voor de rekenmodellen."
"haat" van welke groep, die van dragers of niet-dragers ?quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De haat tegen mondkapjes is ook meer gebaseerd op de wil op eigenbeschikking dan op enige wetenschappelijke reden vwb de volksgezondheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Duitsland gaat het dus exact andersom doen. Wel interessant voor de mensen die wel experimenteel zijn ingesteld.
Feit 5 vind ik niet een feit. Land weer meer openen hoeft niet te betekenen dat we maar meteen accepteren dat bepaalde groepen meteen overlijden; ook in een wat meer open samenleving kan je er voor kiezen om die groepen meer te beschermen. Het is niet zwart/wit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer jij en mensen als jou nou niet feiten zouden ontkennen dan zou er een volwassen discussie over toekomstige versoepeling van maatregelen kunnen ontstaan. Juist het feit dat jij ontkent dat de IC bijna overlopen is, dat de zorg zonder maatregelen ontspoort zou zijn en het continu gebruiken van woorden als wartaal en bangmakerij zorgt ervoor dat de overheid een stuk voorzichtiger is dan strikt genomen noodzakelijk is.
Het zijn namelijk verwarde figuren als jij waar we als maatschappij bang voor moeten zijn. Continu feiten ontkennend, fake news roepend zonder überhaupt te weten wat dat is en alleen maar kijkend naar eigen belang en het komende kwartier.
Feit 1: Zonder maatregelen was de zorg ontspoort
Feit 2: Zonder maatregelen was er onvoldoende IC capaciteit geweest
Feit 3: Met maatregelen gaan er nog steeds bosjes 70+ mensen dood.
Feit 4: Zonder maatregelen gaan er ook bosjes 70- mensen dood
Feit 5: Een open maatschappij betekent bewust kiezen voor het laten sterven van bevolkingsgroepen
2 Procent van de mensen die anti stoffen heeft aangemaakt in Belgie in 2 weken tijd, dat is redelijk positiefquote:Ruim 4 procent van Belgen heeft antistoffen tegen coronavirus
Updated 9 min geleden
14 min geleden in BUITENLAND
MECHELEN - Van de Belgen heeft zeker 4,3 procent antistoffen tegen het coronavirus in het bloed. Dat blijkt uit vervolgonderzoek onder bloeddonoren door het Belgische Sciensano in samenwerking met het Rode Kruis.
In eerste aanleg testte 2,1 procent van Vlaamse bloeddonoren eind maart positief op antistoffen. Twee weken later bleek dat te zijn verdubbeld tot 4,1 procent. Samen met de resultaten uit Wallonië en Brussel, konden er half april bij 4,3 procent van de populatie antistoffen teruggevonden worden.
Sciensano en het Rode Kruis onderzoeken of bloeddonoren antistoffen hebben tegen het virus om in te schatten in welke mate er groepsimmuniteit opgebouwd wordt tijdens het verloop van de epidemie bij de Belgische gezonde bevolking.
Bloeddonoren zijn volgens het Rode Kruis een ideale testpopulatie die representatief is voor de algemene bevolking. In 2019 telde Rode Kruis-Vlaanderen meer dan 175.000 verschillende donoren. Zij zijn goed gespreid qua leeftijd, geslacht en woonplaats én zorgen voor een continue voorziening van stalen.
In Nederland doet bloedbank Sanquin een vergelijkbaar onderzoek. Half april meldde RIVM-directeur Jaap van Dissel aan de Tweede Kamer dat ongeveer 3 procent van de Nederlandse bloeddonoren antistoffen had opgebouwd tegen het coronavirus. Ook hier gaat het onderzoek verder.
Dat is inderdaad een interessante vraag, wat voorkomt de 1.5 meter regel. Buiten evenementen etc zijn natuurlijk ook de kroegen dicht gegaan, de kroeg is een van de plekken waar besmettingen makkelijk plaats kunnen vinden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
We zullen het nooit helemaal zeker weten, maar ik vraag me wel af hoeveel van de besmettingen al voorkomen zijn door enkel de maatregel rondom grote evenementen/voetbal, etc. Hoeveel extra besmettingen je ook echt voorkomt met de 1,5 meter samenleving (naast die evenementen dus). Bij ons zijn de evenementen eigenlijk in dezelfde periode stop gezet als het begin van de 1,5 meter samenleving.
Dat ben ik wel met je eens en de tactiek is ook het vertragen van de verspreiding.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De schattingen zijn dat er miljoenen ongemerkt dat virus bij zich dragen en er nauwelijks van merken, kan je allemaal wel lekker gaan mondkappen, 1.5m en appen.
Maar de verspreiding gaat gewoon door, het verplaats zich dan gewoon naar in huis, zoals in die landen met super lockdown.
Ik post het maar nog een keer, je kan de verspreiding enkel vertragen, niet stoppen, dus als je nu niet geraakt wordt en je bent zwak, ben je in het najaar wel aan de beurt. Of voorjaar 2021.
Ik denk dat ik zelf grote moeite zou hebben om niet steeds aan dat mondkapje te gaan zitten omdat ik gewoonweg niet gewend ben om iets op mijn neus/mond te hebben. Je bent denk ik al snel geneigd eraan te gaan trekken waardoor je handen je gezicht weer raken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
"haat" van welke groep, die van dragers of niet-dragers ?
Ik als niet-drager voel geen haat maar weiger mij een mondkapje op te laten leggen als dat t.a.v. het virus of verspreiding daarvan geen toegevoegde waarde geeft/heeft.
Ik zou met diezelfde achtergrond ook tegen elke andere maatregel zijn.
Dragers die dat anders zien hebben alle vrijheid te mogen dragen wat zij zelf willen.
Toch lijkt het verhaal helder.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:18 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
Het stuitert alle kanten op. Geen idee wat ik er van moet vinden.
Dat is fatalistisch ubocht argumenteren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
We zullen het nooit helemaal zeker weten, maar ik vraag me wel af hoeveel van de besmettingen al voorkomen zijn door enkel de maatregel rondom grote evenementen/voetbal, etc. Hoeveel extra besmettingen je ook echt voorkomt met de 1,5 meter samenleving (naast die evenementen dus). Bij ons zijn de evenementen eigenlijk in dezelfde periode stop gezet als het begin van de 1,5 meter samenleving.
Ik heb niks tegen mondkapjes, als je zelf risicogroep bent, in het ziekenhuis werkt of gewoon bang bent, maar een 15 jarige verplichten zo'n ding te dragen is bezopen, religieus.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De haat tegen mondkapjes is ook meer gebaseerd op de wil op eigenbeschikking dan op enige wetenschappelijke reden vwb de volksgezondheid.
Die 1,5 meter is ook arbitrair, want in andere landen houden ze 2 meter aan, of zelfs maar 1 meter.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een interessante vraag, wat voorkomt de 1.5 meter regel. Buiten evenementen etc zijn natuurlijk ook de kroegen dicht gegaan, de kroeg is een van de plekken waar besmettingen makkelijk plaats kunnen vinden.
Elk verhaal lijkt losstaand plausibel. Het probleem wat ik heb is dat ze eerste twee weken heel gelaten reageren, dan is er ineens paniek, dan blijkt er geen paniek te zijn, dan moeten we nog steeds extreem voorzichtig zijn en nu kan er ineens een heleboel.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch lijkt het verhaal helder.
Er blijft een deel van de maatregelen in tact en ze verwachten dat dat voldoende is om een eventuele piek als gevolg van het openen van de scholen te remmen.
Dat is wat mij stoort aan alles al sinds februari. We hoeven niet te zorgen dat we aan het maximum van de IC komen, om zo groots mogelijk te leven. We kunnen kiezen wat we noodzakelijk vinden en daar de consequenties van dragen.twitter:Bijan63 twitterde op woensdag 22-04-2020 om 22:01:42RT @jaapstronks: Een betere video.
OMT-lid Ann Vossen verklaart gisteravond bij Jinek onomwonden: het virus wordt toegelaten tot de hele… reageer retweet
Het is dus niet alleen onder de huidige maatregelen, ze verwachten ook na de versoepeling;quote:
quote:Op 11 mei gaan de scholen open. Uiterlijk een week later moet er al een besluit liggen over de versoepeling van andere maatregelen. Weten jullie dan al of het openen van de scholen niet heeft geleid tot een stijging van het aantal besmettingen?
Wallinga: "Ik zou het anders willen insteken: wij verwachten dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Als er iets gebeurt, dan daalt het aantal nieuwe besmettingen minder snel dan we hadden verwacht. We verwachten niet zo snel een stijging. Dus er is echt vrij veel tijd om in te grijpen."
quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:56 schreef _I het volgende:
Kinderen als verspreiders?
Achtergrond - 24 april 2020 - Auteur: Merlijn Schoonenboom
Welke rol spelen jonge kinderen bij de verspreiding van het corona-virus? Nederland en Duitsland nemen bij deze vraag diametraal verschillende posities in. Het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meent dat het risico dat kinderen corona verspreiden zeer gering is, maar het Duitse Robert Koch Institut (RKI) ziet in kinderen juist een belangrijke ‘vermenigvuldiger’ van het virus.Het is dan ook een experiment en uit de onderlinge resultaten zul je heel lastig verbindende conclusies kunnen trekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Duitsland gaat het dus exact andersom doen. Wel interessant voor de mensen die wel experimenteel zijn ingesteld.
Tenzij men betrokken parameters kwalificeert en kwantificeert zoals hoe Duitsland naar school" en met "elkaar" omgaat. Een schoolsysteem en kind-attitude benadering in het ene land is anders dan in het andere, ook met hoe kinderen (sociaal) met elkaar (en hun verzorgers) omgaan.
Duitsland is sws wmb al kandidaat voor uiterst interessant onderzoek. De Duitse Covid19-cijfers zijn substantieel lager dan elders. Ook biedt Duitsland extreem veel meer IC/zorgcapaciteit en ruwweg hetzelfde personeelsaantal (per miljoen inwoners).
Dat de "gunstige" cijfers, door hun met ons vergelijkbare "maatregelen" komen, sluit ik uit. Het virus maakt geen onderscheid in land of systeem.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 25-04-2020 11:30:21 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Voortschrijdend inzicht heet dat.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:10 schreef _I het volgende:
[..]
Elk verhaal lijkt losstaand plausibel. Het probleem wat ik heb is dat ze eerste twee weken heel gelaten reageren, dan is er ineens paniek, dan blijkt er geen paniek te zijn, dan moeten we nog steeds extreem voorzichtig zijn en nu kan er ineens een heleboel.
Voor mijn gevoel is alles nog steeds geënt op het principe dat de ziekte zich 'zo snel' mogelijk door het volk moet trekken. Ook maar weer eens bevestigd door Ann Vossen van de week.
Filmpje van uitzending Jinek in tweetDat is wat mij stoort aan alles al sinds februari. We hoeven niet te zorgen dat we aan het maximum van de IC komen, om zo grote mogelijk te leven. We kunnen kiezen wat we noodzakelijk vinden en daar de consequenties van dragen.twitter:Bijan63 twitterde op woensdag 22-04-2020 om 22:01:42RT @:jaapstronks: Een betere video.
OMT-lid Ann Vossen verklaart gisteravond bij Jinek onomwonden: het virus wordt toegelaten tot de hele… reageer retweet
Vroeg er bovenop zitten, veel testen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is dan ook sws een experiment en uit de onderlinge resultaten kun je ws heel lastig verbindende conclusies trekken.
Tenzij men betrokken parameters kwalificeert en kwantificeert zoals hoe Duitsland naar school" en met "elkaar" omgaat. Een schoolsysteem en kind-attitude benadering in het ene land is anders dan in het andere, ook met hoe kinderen (sociaal) met elkaar (en hun verzorgers) omgaan.
Duitsland is sws wmb al kandidaat voor uiterst interessant onderzoek. De duitse Covid19-cijfers zijn substantieel lager zijn dan elders. Ook biedt Duitsland extreem veel meer IC/zorgcapaciteit en ruwweg hetzelfde personeelaantal (per miljoen inwoners).
Dat de "gunstige" cijfers, door hun met ons vergelijkbare "maatregelen" komen, sluit ik uit. Het virus maakt geen onderscheid in land of systeem.
Wat dat betreft heeft Nederland wel aardig gefaald. Veel te weinig getest - zeker in het begin - en veel te laks en laat met beschermende maatregelen voor de grootste risicogroepen: in zorg- en verpleegtehuizen. Waar dus ook de meeste doden zijn gevallen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:17 schreef _I het volgende:
[..]
Vroeg er bovenop zitten, veel testen.
En heb Angela eigenlijk geen onwaarheden horen spreken, of politiek horen praten. Vakkundige vrouw!
Ik heb dit nooit begrepen. We hebben toch ook wetten die naaklopen verbieden. Dat is evengoed een wet die in zou kunnen gaan op eigenbeschikking. Maar die wet is er oa omdat het onhygienisch is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Als het geen toegevoegde waarde heeft. Maar dat heeft het dus wél.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
"haat" van welke groep, die van dragers of niet-dragers ?
Ik als niet-drager voel geen haat maar weiger mij een mondkapje op te laten leggen als dat t.a.v. het virus of verspreiding daarvan geen toegevoegde waarde geeft/heeft.
Ik zou met diezelfde achtergrond ook tegen elke andere maatregel zijn.
Dragers die dat anders zien hebben alle vrijheid te mogen dragen wat zij zelf willen.
Die afstand is niet arbitrair noch een bewustwording maar meer een uitwerking in beleid.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die 1,5 meter is ook arbitrair, want in andere landen houden ze 2 meter aan, of zelfs maar 1 meter.
Het onderliggende idee is meer dat mensen bewust moeten zijn dat ze niet hutje mutje op elkaar gaan zitten/staan.
En dat geloof ik dus niet. Er zit niets in wat voortschrijdend is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht heet dat.
Men schatte de kans dat het hier zou komen erg laag in. Een lage kans is nog steeds een kans.
Wellicht hadden ze die kans groter moeten inschatten, maar bij Sars en Mers bleek dat ook niet nodig en toen men bij de Mexicaanse Griep groot uitpakte leverde dat een storm van kritiek op toen bleek dat dat niet nodig was geweest.
Dit krijg je bij een onbekend virus: je kunt je alleen baseren op de informatie die je op dat moment hebt, en die verandert met de dag.
Er sterven gemiddeld jaarlijks meer mensen aan HIV dan aan influenza. Je post is dus incorrect.quote:
Je hoeft alleen maar naar het gevolg van de CL-wedstrijd in Atalanta te kijken om te zien wat het gevolg van dat soort evenementen kunnen zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kan het niet aan andere zaken liggen? Meer testen bijvoorbeeld? Ander testbeleid, ook verzorgingstehuizen meenemen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Er is weer een forse toename van Corona patiënten in Noord-Brabant. Vorige week was iedereen natuurlijk massaal buiten. En zie het resultaat. De maatregelen worden echt niet op 20 mei versoepeld. Als door één weekend van het niet volgen van het advies al tot dit resultaat kan leiden.
Meestal duurt het 2/3 week voordat je resultaat ziet, maar blijkbaar is het nu gemuteerd naar een weekquote:Op zaterdag 25 april 2020 11:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Er is weer een forse toename van Corona patiënten in Noord-Brabant. Vorige week was iedereen natuurlijk massaal buiten. En zie het resultaat. De maatregelen worden echt niet op 20 mei versoepeld. Als door één weekend van het niet volgen van het advies al tot dit resultaat kan leiden.
Die zullen we nog wel vaker hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
forse toename van Corona patiënten in Noord-Brabant
De week daarvoor ging het ook die richting op. Mensen die massaal in parken aan het vertoeven waren, mensen die gezamenlijk in de tuin aan het barbecueën zijn met vrienden en familie of gezamenlijk aan het sporten, etc. Maar blijkbaar begrijpen mensen dat niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Meestal duurt het 2/3 week voordat je resultaat ziet, maar blijkbaar is het nu gemuteerd naar een week
Duidelijk
We blijven dalen, maar toch weer paniekzaaienquote:Op zaterdag 25 april 2020 11:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
De week daarvoor ging het ook die richting op. Mensen massaal in parken en gezamenlijk in de tuin aan het barbecueën met vrienden en familie. Maar blijkbaar begrijpen mensen dat niet.
Duidelijk.
Nee dat jij er een paniekaanval van krijgt moet je jezelf te raden gaan. Typisch.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
We blijven dalen, maar toch weer paniekzaaien
Typisch
Ja:quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:34 schreef _I het volgende:
[..]
Kan het niet aan andere zaken liggen? Meer testen bijvoorbeeld? Ander testbeleid, ook verzorgingstehuizen meenemen?
Stromen de ziekenhuizen ook vol?
Is dan ook wetenschappelijk onderlegd en het/hun voordeel hier dat zij precies zal weten wat haar aan (on)zin zal worden voorgeschoteld.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:17 schreef _I het volgende:
[..]
Vroeg er bovenop zitten, veel testen.
En heb Angela eigenlijk geen onwaarheden horen spreken, of politiek horen praten. Vakkundige vrouw!
Stiekem zou jij het wel een beetje geil vinden als de maatregelen weer aangepast zouden moeten wordenquote:Op zaterdag 25 april 2020 11:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
De week daarvoor ging het ook die richting op. Mensen die massaal in parken aan het vertoeven waren, mensen die gezamenlijk in de tuin aan het barbecueën zijn met vrienden en familie of gezamenlijk aan het sporten, etc. Maar blijkbaar begrijpen mensen dat niet.
Duidelijk.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee dat jij er een paniekaanval van krijgt moet je jezelf te raden gaan. Typisch.
Nee dat jij het geil zou vinden dat de mogelijkheid erin zit dat de maatregelen verlengd kunnen worden is een gegeven. Anders zou je de connectie tussen het woord geil en een verlenging nooit hebben gelegd. Blijkbaar wind het je op. Anders kom je niet met zoiets doms aanzetten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stiekem zou jij het wel een beetje geil vinden als de maatregelen weer aangepast zouden moeten worden
Ja, en leggen uit waarom.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:11 schreef _I het volgende:
[..]
Het is dus niet alleen onder de huidige maatregelen, ze verwachten ook na de versoepeling;
[..]
Het heeft 0,0 effect gehad op t verloop, mensen barbecuen, mensen samen komen in het park, die stranden vol met mensen, "ooh het gaat maximaal stijgen".quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
De week daarvoor ging het ook die richting op. Mensen die massaal in parken aan het vertoeven waren, mensen die gezamenlijk in de tuin aan het barbecueën zijn met vrienden en familie of gezamenlijk aan het sporten, etc. Maar blijkbaar begrijpen mensen dat niet.
Duidelijk.
1 dag 1 ziekenhuis. En mensen zijn nog niet getest.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja:
https://www.omroepbrabant(...)Dit-baart-ons-zorgen
Sinds wanneer ben jij een wetenschapper of een arts. Je kunt je mening niet als een feit verkondigen en al helemaal niet met natte vingerwerk statistieken. Daarnaast gebruik je citeertekens terwijl je een eigen verzonnen quote aanhaalt. Lastig hè begrijpen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het heeft 0,0 effect gehad op t verloop, mensen barbecuen, mensen samen komen in het park, die stranden vol met mensen
, "ooh het gaat maximaal stijgen" .
Nee, want griep was er al langer en heeft veel grotere uitbraken gehad.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Er sterven gemiddeld jaarlijks meer mensen aan HIV dan aan influenza. Je post is dus incorrect.
Ik wacht op een samenhangend onderzoek. Dat een mondkapjes(religie) zaken doet, weet ik.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Als het geen toegevoegde waarde heeft. Maar dat heeft het dus wél.
U vraagt wij draaien.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:45 schreef _I het volgende:
[..]
1 dag 1 ziekenhuis. En mensen zijn nog niet getest.
Vind het nog niet alarmerend. Kan ook zijn dat mensen nu weer het ziekenhuis opzoeken, nadat men dit uit angst niet deed. Maar wel bedankt voor het aanvullende verhaal.
Je speelt zelf de arts.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:46 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij een wetenschapper of een arts. Je kunt je mening niet als een feit verkondigen en al helemaal niet met natte vingerwerk statistieken. Daarnaast gebruik je citeertekens terwijl je een eigen verzonnen quote aanhaalt. Lastig hè begrijpen.
Nee, want dit is uit dezelfde virusfamilie.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:29 schreef _I het volgende:
[..]
En dat geloof ik dus niet. Er zit niets in wat voortschrijdend is.
Je spreekt jezelf ook redelijk tegen. Het is een nieuw virus, dus het zou compleet los moeten staan van de ervaring met SARS/MERS en een griep van jaren geleden.
Het gaat trouwens niet om één ziekenhuis zoals in het artikel te lezen is. Het lijkt provinciewijd:quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:49 schreef _I het volgende:
[..]
With great power comes great responsibility!
quote:In bijna alle ziekenhuizen in Brabant is een toename aan nieuwe patiënten te zien, aldus het ROAZ.
Nee ik speel geen arts jij daarentegen wel met je domme opmerking van 0,0% effect hebben.quote:
Op het moment dat het alles doet wat SARS niet deed, is de vergelijking weg qua verspreiding.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, want dit is uit dezelfde virusfamilie.
Dus dan is het niet raar dat het daarmee vergeleken wordt.
Die 130 influx was wel 1 ziekenhuis, toch!?quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het gaat trouwens niet om één ziekenhuis zoals in het artikel te lezen is. Het lijkt provinciewijd:
[..]
quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:57 schreef _I het volgende:
[..]
Die 130 influx was wel 1 ziekenhuis, toch!?
Kreeg niet het idee uit de cijfers dat de hele regio zo sterk gestegen was.
Alle Brabantse ziekenhuizen zoals het hier staat.quote:Het aantal nieuwe coronapatiënten in de Brabantse ziekenhuizen is vrijdag flink toegenomen ten opzichte van de dagen ervoor. In een dag tijd kwamen 120 nieuwe COVID19-patiënten in het ziekenhuis terecht. Bijna dertig meer dan een dag eerder, zo blijkt uit de cijfers van het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ).
Ja als je niemand op neemt in die categorie, verzorgingstehuizen negeert en doden niet test is het inderdaad een groot succes.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:56 schreef Za het volgende:
Nog maar 20 patiënten ter rechterzijde van 75-79 komen op een IC terecht, terwijl in die groep de meeste doden vallen (2550).
Zo worden de IC's ontlast, het succes van de lockdown in beeld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja die zaken die jij bespreekt, hebben 0.0 effect gehad op het negatieve verloop, wat in het nieuws voorbij kwam. Anders waren er wel meer gevallen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee ik speel geen arts jij daarentegen wel met je domme opmerking van 0,0% effect hebben.
Je overdrijft nogal.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja als je niemand op neemt in die categorie, verzorgingstehuizen negeert en doden niet test is het inderdaad een groot succes.
Lekker makkelijk zo. Overstefte cijfers laten de waarheid zien.
Uit welke cijfers maak jij op dat de Duitsers het beter doen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch wel raar dat wij qua scholen exact het tegenovergestelde doen van Duitsland.
Dan is het dus geen alom vaststaande conclusie maar een n experimentje van Jaap in lijn met hun eerdere gedrang het virus te verspreiden onder het mom van herd immunity.
Duitsland doet het tot dusver sowieso beter dus liever dat wij net hen samenwerken dan allemaal eigen koninkrijkjes.
1 dag in plaats van 80 nieuwe gevallen 120 nieuwe gevallen en de ziekenhuizen stromen vol...quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja:
https://www.omroepbrabant(...)Dit-baart-ons-zorgen
1 dag, meerdere ziekenhuizen volgens mij.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:45 schreef _I het volgende:
[..]
1 dag 1 ziekenhuis. En mensen zijn nog niet getest.
Vind het nog niet alarmerend. Kan ook zijn dat mensen nu weer het ziekenhuis opzoeken, nadat men dit uit angst niet deed. Maar wel bedankt voor het aanvullende verhaal.
Bron van die forse toename?quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:29 schreef _I het volgende:
[..]
En dat geloof ik dus niet. Er zit niets in wat voortschrijdend is.
.....
Het is gewoon een aanfluiting van voor naar achter en de heren modelleurs roepen maar wat. Wiskundigen en econometristen moesten er aan te pas komen om het RIVM zinnige modellen te laten maken.
En van de week worden er plannen gepresenteerd om eerst maar eens flink te gaan bezuinigen op de zorg en het onderwijs, terwijl er 5 MLD naar het klimaat en 2-4 naar KLM moet.
....
De prioriteiten kloppen in mijn ogen niet en de structuur van informatievoorziening al helemaal niet. Bij een evenement van "oorlogsgrootte", pakken we het aan met een kruideniersgedachte. Week voor week, zonder enige visie of sterk leiderschap. We polderen ons een enorme crisis in, en we slaan onszelf er ook nog voor op de borst.
Waar baseer je deze cijfers op. Fictie; dat heet enkel gebakken lucht etaleren. Je kunt nooit en ten nimmer weten hoe iemand besmet is geraakt en al helemaal niet als het om een virus gaat dat van mens tot mens wordt overgedragen. Hoe kun je zo naïef en stupide te zijn door te denken dat bij samenscholing het niet mogelijk is om besmet te geraken. En al helemaal niet op die specifieke dag. Heb je niet door hoe achterlijk je daarmee klinkt. Elke dag raken mensen besmet. Dus 0,0% effect hebben is onmogelijk.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja die zaken die jij bespreekt, hebben 0.0 effect gehad op het negatieve verloop, wat in het nieuws voorbij kwam. Anders waren er wel meer gevallen.
Ik ben arts op de IC. Denk je werkelijk dat we mensen weigeren op te nemen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:56 schreef Za het volgende:
Nog maar 20 patiënten ter rechterzijde van 75-79 komen op een IC terecht, terwijl in die groep de meeste doden vallen (2550).
Zo worden de IC's ontlast, het succes van de lockdown in beeld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ze liggen al vol. Zoals in dat artikel staat is dat dus een probleem. De daling ging al te traag en nu zit er weer een flinke bump omhoog in de opnames.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
1 dag in plaats van 80 nieuwe gevallen 120 nieuwe gevallen en de ziekenhuizen stromen vol...
Kijk hoeveel besmettingen,ziekenhuisopnames,doden ze hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Uit welke cijfers maak jij op dat de Duitsers het beter doen?
Krijgen jullie ook de mensen te zien die geen doorverwijzing krijgen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:06 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik ben arts op de IC. Denk je werkelijk dat we mensen weigeren op te nemen?
Nee ik denk dat ze gewoon niet meer naar een IC gebracht worden niet dat jullie ze weigeren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:06 schreef Arts-assistent het volgende:
Niet weigeren naar het is algemeen bekend dat het ontmoedigd wordt bij veel ouderen die corona hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:06 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het testen en toewijzen van doden loopt daar ook totaal anders dan hier.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kijk hoeveel besmettingen,ziekenhuisopnames,doden ze hebben.
Een gebied als noordrijn westfalen, vergelijkbaar met ons qua inwoners,bevolkingsdichtheid en oppervlakte doet het veel beter.
Jij bent niet eens in de positie om patiënten te weigeren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:06 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik werk half op een reguliere afdeling en half op de IC. Ik zie de patiënten op de afdeling dus wel, maar die in het verzorgtehuis niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Krijgen jullie ook de mensen te zien die geen doorverwijzing krijgen?
Anders zag je niet zo'n enorm verschil qua overstefte toch?quote:
De Duitsers doen het tot nu toe dus prima, maar die voorsprong dreigt in de wielen gefietst te worden door wat lobbyclubjes die menen dat het wel weer genoeg geweest is met die lockdown. Wat hier trouwens ook dreigt te gebeuren - en we stonden er al niet te florissant voor.quote:Adviseur van Merkel waarschuwt voor ‘krachtigere tweede coronagolf‘
Christian Drosten, topviroloog en directe adviseur van Angela Merkel, waarschuwt voor een tweede golf van corona-infecties die volgens hem weleens uit de hand zou kunnen lopen. Het is opvallend dat uitgerekend Drosten dit aankaart, omdat zijn land sinds het begin geroemd wordt voor de aanpak van de pandemie.
Duitsland doet het goed in de coronacrisis. Het telt op dit moment 61 doden per miljoen inwoners. Mede daardoor klinkt in Duitsland de roep om versoepeling van de coronamaatregelen alsmaar forser. En sinds begin deze week is de lockdown er in bepaalde deelstaten al effectief losser, omdat een aantal kleinere winkels opnieuw mocht opengaan. Maar sommige deelstaten, ondernemers, politici en opiniemakers willen sneller gaan. Wat tot irritatie leidt bij bondskanselier Angela Merkel. Zij gaat voor de behoedzame, gedisciplineerde aanpak en had het over ‘een orgie van discussies’ die circuleert om de maatregelen te versoepelen.
Christian Drosten, een 48-jarige viroloog uit Berlijn, treedt haar bij. Drosten en Merkel beweren dat de hele discussie gebaseerd is op een ‘veiligheidssituatie die er op dit moment nog niet is’. ,,Ik betreur het de laatste dagen dat we op het punt staan onze voorsprong volledig te verliezen”, waarschuwt hij. ,,We zijn wereldwijd een van de weinige landen waar het aantal besmettingen afneemt. En we zijn in die lijst het land met de grootste bevolking en de meest transparante berichtgeving.”
Dit is waar. Gisteren nog in mijn carnavalsoutfit coronaparty gehadin een boerenschuurquote:Op zaterdag 25 april 2020 12:11 schreef speknek het volgende:
Brabant is natuurlijk ook gewoon het België van Nederland. Die gezellige reservebelgen zitten stiekem allemaal carnaval in hun boerenschuren te vieren, niet te vertrouwen.
Las vanochtend Briefje van Jan over de tandartsen en mondhygiensten. Word je niet vrolijk van.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:05 schreef Vallon het volgende:
[..]Heerlijke repliek......
heb je nog een momentje.....
Mja het is makkelijker om al polderend tastbaar geld uit te geven of desnoods toneelstukjes op te voeren dan echt om na te denken wat je anders met die energie zou bereiken... toch ?
Het is ook van de zotte hoe men reageert op zaken. Proberen om de baby met het al water in de overstromende kuip te houden. Individueel is men gepassioneerd bezig waarbij de overdenkende samenhang ontbreekt.
Steeds weer is er weer een partij die meent aan stoelpoten te moeten zagen of die te vervangen om iemand weer blij te maken. Desondanks komt het goed maar dat het ongecoördineerde acties zijn van een stel pikkende kippen die het niet eens zijn wie er wanneer met wat moet leggen; is duidelijk.
Gisteren ook zoiets, de NS baas weet waar/hoe Politieke hazen lopen, alvast ging voorsorteren voor zijn NS-macht met "wij kunnen het niet" ; "er moet heel veel geld bij" ... en dan weten dat die gedachte wel valide is, maar niet nu.
Net zo min trouwens als die injectie voor KLM (die wmb onhoudbaar is). De aandacht wordt steeds weer verlegd en uitgesteld ipv dat er keuzes worden gemaakt. Net zolang totdat een situatie gedwongen bepaald wat er gaat gebeuren.
Qua aantal valt het mee cijfermatig gezien.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
In Brazilië loopt het aardig uit de hand
Zal best maar het gaat overduidelijk beter dan hier of in België.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het testen en toewijzen van doden loopt daar ook totaal anders dan hier.
Of nog een knuppel in het hoenderhok gooiend.... mensen überhaupt nog als Corona geval in het ziekenhuis (willen) komen ?quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Krijgen jullie ook de mensen te zien die geen doorverwijzing krijgen?
Aantoonbaar werkend? Waar is die 1.5 meter op gebaseerd: op de aanname dat het enkel door droplets (druppels >=5μm) verspreid wordt, en dat die droplets bij hoesten of niezen niet verder dan 1 meter vliegen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leuk die benadering en goed de kans de zienswijze te attaqueren.
Op het moment dat gij de 1.5m niet wil aanhouden negeer je mijn aantoonbare veilige sproeiruimte van 1.5m. Of ik nu wel of niet een mondkapje draag, maakt voor uw mondkapje en daarmee de vermeende bescherming toch niet uit. ?
Of vind je dat in aanvulling op jouw ingedachte bescherming dat anderen dus ook een mondkapje moeten dragen ? Om jezelf extra te beschermen kun je een FFP3 ipv FFP2 en FFP1 met bril/scherm dragen, je mag zelfs van mij een stofjas, haarnetje of complete HazMat dragen als je je daar beter in voelt.
Maar ga mij jouw vermeende veiligheidsmaatregel niet opleggen omdat je je daar beter in/bij voelt.
Die 1.5m is aantoonbaar werkend om de kans op besmetting te voorkomen, mondkapje zijn daar dan een "onbewezen" aanvulling op. De enige ananame die men kan doien is dat het iets aanvult zonder aan te geven hoeveel en met wat.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, want griep was er al langer en heeft veel grotere uitbraken gehad.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of nog een knuppel in het hoenderhok gooiend.... mensen überhaupt nog als Corona geval in het ziekenhuis (willen) komen ?
Ik ken (wil dat niet hier onderbouwen) een triest geval die thuis is overleden aan Corona en het ziekenhuis wel een serieuze optie was maar niet paste in de wens van de consequentie.
Vraag twee is, kan zijn dat de IC "criteria sturing" met de opgedane ervaringen tussentijds mogelijk wat zijn veranderd. Niet eens als "slecht" maar omdat men weet wanneer iets wel -en niet (meer) zinnig(er) is.
Effecten van geen evenementen zijn me duidelijk. Ik vraag me meer af hoeveel extra er voorkomen worden door de andere maatregelen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar naar het gevolg van de CL-wedstrijd in Atalanta te kijken om te zien wat het gevolg van dat soort evenementen kunnen zijn.
Bizar dit!quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:13 schreef _I het volgende:
[..]
Las vanochtend Briefje van Jan over de tandartsen en mondhygiensten. Word je niet vrolijk van.
Dingen doordrukken via lobby, oproepen niet de pers te zoeken en wat niet meer.
Idd, ad hoc reageren op harde schreeuwers. Sommigen krijgen een podium, anderen ondergaan het in stilte. Zal nog wel erger worden naar mate de tijd voortduurt.
Heel mooi betoog.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zal best maar het gaat overduidelijk beter dan hier of in België.
Duitsland doet Zuid-Korea na, veel testen, mondkapjes in ov/winkels, scholen dicht.
Nederland met een softe herd immunity georiënteerde lockdown en alles open en afstand houden is een top 10 land qua aantal doden per miljoen inwoners, misschien top 5?
Dan zou ik zeggen na een paar maanden aankloten en steeds ernaast zitten met uitspraken ga maar gewoon op de bank zitten en de Duitsers volgen.
Misschien gaat het dan wel beter aangezien zij het bewezen beter doen dan wij.
Mensen roepen al weken dat er een nieuwe piek komt omdat steeds meer mensen zich niet aan de regels houden. Ik zit nog steeds te wachten. Maar hey, hoe vaker het geroepen word, hoe groter de kans word dat ze een keer gelijk krijgen. En dan is het ''kijk, kijk, IK had het goed voorspelt''. Niet te veel van aantrekken. Daarnaast kan een stijging in besmettingen net zo goed te maken hebben met meer testen, etc.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het heeft 0,0 effect gehad op t verloop, mensen barbecuen, mensen samen komen in het park, die stranden vol met mensen, "ooh het gaat maximaal stijgen".
Zware lockdown België,schatting 4% immuunstoffen, ongeveer hetzelfde als in Nederland, en iedereen zit daar verplicht thuis.
Dit. Ze snappen de fysica niet, die virologen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Aantoonbaar werkend? Waar is die 1.5 meter op gebaseerd: op de aanname dat het enkel door droplets (druppels >=5μm) verspreid wordt, en dat die droplets bij hoesten of niezen niet verder dan 1 meter vliegen.
Druppels van 5μm hebben een terminale valsnelheid van 0.74mm/s. Na 5 minuten zijn die 22 cm gezakt (tov de luchtlaag waarin ze zich bevinden). Ze mogen dan wel minder dan een meter ver vliegen, die 1.5 meter afstand zal je enkel beschermen wanneer je blijft stilstaan en er geen luchtstroming is. Wanneer je beweegt, door een winkel loopt bvb, kan je druppels inademen die mensen minuten eerder op die plaats hebben uitgehoest.
Als die 1.5 meter zo effectief was, waarom is de R0 na al die maatregelen nog 0.7?
- zoveel mogelijk thuis werken
- veel minder mensen in het OV
- winkels gesloten
- horeca gesloten
- geen evenementen
- bioscopen, theaters, concertzalen, bibliotheken, musea gesloten
- geen bezoek ontvangen
- ...
al die maatregelen verlagen de kans dat men in de buurt komt van iemand die besmet is.
De 1.5 meter afstand (en handen wassen en geen handen schudden) zou, wanneer zo'n situatie zich toch voordoet, de kans moeten verlagen dat men besmet raakt. Maar toch nog steeds een R0 van 0.7.
Het is geen argument. Gewoon een feit. Nota bene door het RIVM zelf onderzocht en waar bijvoorbeeld de Duitsers hun aanraden op baseren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik wacht op een samenhangend onderzoek. Dat een mondkapjes(religie) zaken doet, weet ik.
Ik wil dan weten wat het risico-aandeel is met en icm of ipv de huidige maatregelen.
Is dat een verbetering van 1%, 5%, 10% of wie weet 25%.
Je kan vervolgens in beleid (of eigenkeuze) dan een afweging doen.
Het argument dat het iets doet of kan; is onvoldoende; ik wil weten hoeveel en waarvoor.
Hij was eerst tussen de 3 en de 5. Hij is dius wel degelijk verlaagd.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:
De 1.5 meter afstand (en handen wassen en geen handen schudden) zou, wanneer zo'n situatie zich toch voordoet, de kans moeten verlagen dat men besmet raakt. Maar toch nog steeds een R0 van 0.7.
In welk geval is intuberen/ic volledig zinloos?quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:12 schreef Arts-assistent het volgende:. Dit is een informerend gesprek, waarbij de patiënt de regie houdt. Alleen in een situatie waarbij een IC opname als compleet medisch zinloos wordt beschouwd, kan de arts beslissen dit niet te doen, waar de patiënt anders wil (zelden). Dat klinkt bot, maar een arts is niet verplicht medisch zinloze behandelingen uit te voeren omdat een patiënt het wil. Dan zouden patiënten de gekste dingen kunnen gaan eisen.
Ja, dat zal het dan wel zijn. Dank.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk een ingewikkelde manier om te zeggen dat die persoon liever thuis wilde sterven.
Klopt, op zoveel domheid en gedraai heb ik geen antwoord.quote:
Dan is het goed dat je adhv een protocol een beslissing laat nemen. Dat alsnog op veel verzet kan stuiten bij het lijdende onderwerp.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:12 schreef Arts-assistent het volgende:
... Dat klinkt bot, maar een arts is niet verplicht medisch zinloze behandelingen uit te voeren omdat een patiënt het wil. Dan zouden patiënten de gekste dingen kunnen gaan eisen.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Aantoonbaar werkend? Waar is die 1.5 meter op gebaseerd: op de aanname dat het enkel door droplets (druppels >=5μm) verspreid wordt, en dat die droplets bij hoesten of niezen niet verder dan 1 meter vliegen.
Druppels van 5μm hebben een terminale valsnelheid van 0.74mm/s. Na 5 minuten zijn die 22 cm gezakt (tov de luchtlaag waarin ze zich bevinden). Ze mogen dan wel minder dan een meter ver vliegen, die 1.5 meter afstand zal je enkel beschermen wanneer je blijft stilstaan en er geen luchtstroming is. Wanneer je beweegt, door een winkel loopt bvb, kan je druppels inademen die mensen minuten eerder op die plaats hebben uitgehoest.
Als die 1.5 meter zo effectief was, waarom is de R0 na al die maatregelen nog 0.7?
- winkels gesloten
- horeca gesloten
- geen evenementen
- geen bezoek ontvangen
- ...
al die maatregelen verlagen de kans dat men in de buurt komt van iemand die besmet is.
Heb je een bron van de R0? Want de laatste informatie die ik had gezien is dat ze niet wisten waar die ongeveer lag en 0.7 had ik nog niet eerder gezien. Eerder richting de 1.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
- winkels gesloten
- horeca gesloten
- geen evenementen
- geen bezoek ontvangen
- ...
Daar is geen concreet criterium voor, maar heeft te maken met o.a. de basisconditie van een patiënt, voorgeschiedenis en medicatiegebruik. Buiten het ziekenhuis wordt een ziekte vaak geïsoleerd gezien, terwijl het natuurlijk om een hele patiënt met eigen verhaal gaat.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
In welk geval is intuberen/ic volledig zinloos?
Als je bedenkt dat wij hier in Nederland al waarschijnlijk met een 2 maal hogere sterfte zitten dan de officiële cijfers, dan vrees ik dat de werkelijke cijfers in dat soort landen nog vele malen hoger zullen liggen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:29 schreef Grishenko_ het volgende:
Hoe zit het trouwens met landen als Rusland, India en Brazilië?
Er wordt hier en daar gesuggereerd dat daar de hel aan het losbreken is, maar qua cijfers vallen ze relatief mee. Rusland heeft "maar" een kleine 700 doden. Bolsenaro laat alles gewoon doorgaan, alsof er niets aan de hand is. Ook zij hebben gelukkig beperkt aantal doden. India staat bekend om hun bevolkingsdichtheid met een heleboel arme mensen. Die zullen toch ook hard getroffen moeten zijn? Zelfs Iran laat relatief weinig cijfers zien, terwijl de uitbraak daar begon. Laatstgenoemde vertrouw ik ook geen cijfers van.
Meeste schattingen zitten rond de 0,9 inderdaad. Dus maar nét onder de 1.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Heb je een bron van de R0? Want de laatste informatie die ik had gezien is dat ze niet wisten waar die ongeveer lag en 0.7 had ik nog niet eerder gezien. Eerder richting de 1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |