Toch lijkt het verhaal helder.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:18 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
Het stuitert alle kanten op. Geen idee wat ik er van moet vinden.
Dat is fatalistisch ubocht argumenteren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
We zullen het nooit helemaal zeker weten, maar ik vraag me wel af hoeveel van de besmettingen al voorkomen zijn door enkel de maatregel rondom grote evenementen/voetbal, etc. Hoeveel extra besmettingen je ook echt voorkomt met de 1,5 meter samenleving (naast die evenementen dus). Bij ons zijn de evenementen eigenlijk in dezelfde periode stop gezet als het begin van de 1,5 meter samenleving.
Ik heb niks tegen mondkapjes, als je zelf risicogroep bent, in het ziekenhuis werkt of gewoon bang bent, maar een 15 jarige verplichten zo'n ding te dragen is bezopen, religieus.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De haat tegen mondkapjes is ook meer gebaseerd op de wil op eigenbeschikking dan op enige wetenschappelijke reden vwb de volksgezondheid.
Die 1,5 meter is ook arbitrair, want in andere landen houden ze 2 meter aan, of zelfs maar 1 meter.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een interessante vraag, wat voorkomt de 1.5 meter regel. Buiten evenementen etc zijn natuurlijk ook de kroegen dicht gegaan, de kroeg is een van de plekken waar besmettingen makkelijk plaats kunnen vinden.
Elk verhaal lijkt losstaand plausibel. Het probleem wat ik heb is dat ze eerste twee weken heel gelaten reageren, dan is er ineens paniek, dan blijkt er geen paniek te zijn, dan moeten we nog steeds extreem voorzichtig zijn en nu kan er ineens een heleboel.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch lijkt het verhaal helder.
Er blijft een deel van de maatregelen in tact en ze verwachten dat dat voldoende is om een eventuele piek als gevolg van het openen van de scholen te remmen.
Dat is wat mij stoort aan alles al sinds februari. We hoeven niet te zorgen dat we aan het maximum van de IC komen, om zo groots mogelijk te leven. We kunnen kiezen wat we noodzakelijk vinden en daar de consequenties van dragen.twitter:Bijan63 twitterde op woensdag 22-04-2020 om 22:01:42RT @jaapstronks: Een betere video.
OMT-lid Ann Vossen verklaart gisteravond bij Jinek onomwonden: het virus wordt toegelaten tot de hele… reageer retweet
Het is dus niet alleen onder de huidige maatregelen, ze verwachten ook na de versoepeling;quote:
quote:Op 11 mei gaan de scholen open. Uiterlijk een week later moet er al een besluit liggen over de versoepeling van andere maatregelen. Weten jullie dan al of het openen van de scholen niet heeft geleid tot een stijging van het aantal besmettingen?
Wallinga: "Ik zou het anders willen insteken: wij verwachten dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Als er iets gebeurt, dan daalt het aantal nieuwe besmettingen minder snel dan we hadden verwacht. We verwachten niet zo snel een stijging. Dus er is echt vrij veel tijd om in te grijpen."
quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:56 schreef _I het volgende:
Kinderen als verspreiders?
Achtergrond - 24 april 2020 - Auteur: Merlijn Schoonenboom
Welke rol spelen jonge kinderen bij de verspreiding van het corona-virus? Nederland en Duitsland nemen bij deze vraag diametraal verschillende posities in. Het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meent dat het risico dat kinderen corona verspreiden zeer gering is, maar het Duitse Robert Koch Institut (RKI) ziet in kinderen juist een belangrijke ‘vermenigvuldiger’ van het virus.Het is dan ook een experiment en uit de onderlinge resultaten zul je heel lastig verbindende conclusies kunnen trekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Duitsland gaat het dus exact andersom doen. Wel interessant voor de mensen die wel experimenteel zijn ingesteld.
Tenzij men betrokken parameters kwalificeert en kwantificeert zoals hoe Duitsland naar school" en met "elkaar" omgaat. Een schoolsysteem en kind-attitude benadering in het ene land is anders dan in het andere, ook met hoe kinderen (sociaal) met elkaar (en hun verzorgers) omgaan.
Duitsland is sws wmb al kandidaat voor uiterst interessant onderzoek. De Duitse Covid19-cijfers zijn substantieel lager dan elders. Ook biedt Duitsland extreem veel meer IC/zorgcapaciteit en ruwweg hetzelfde personeelsaantal (per miljoen inwoners).
Dat de "gunstige" cijfers, door hun met ons vergelijkbare "maatregelen" komen, sluit ik uit. Het virus maakt geen onderscheid in land of systeem.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 25-04-2020 11:30:21 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Voortschrijdend inzicht heet dat.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:10 schreef _I het volgende:
[..]
Elk verhaal lijkt losstaand plausibel. Het probleem wat ik heb is dat ze eerste twee weken heel gelaten reageren, dan is er ineens paniek, dan blijkt er geen paniek te zijn, dan moeten we nog steeds extreem voorzichtig zijn en nu kan er ineens een heleboel.
Voor mijn gevoel is alles nog steeds geënt op het principe dat de ziekte zich 'zo snel' mogelijk door het volk moet trekken. Ook maar weer eens bevestigd door Ann Vossen van de week.
Filmpje van uitzending Jinek in tweetDat is wat mij stoort aan alles al sinds februari. We hoeven niet te zorgen dat we aan het maximum van de IC komen, om zo grote mogelijk te leven. We kunnen kiezen wat we noodzakelijk vinden en daar de consequenties van dragen.twitter:Bijan63 twitterde op woensdag 22-04-2020 om 22:01:42RT @:jaapstronks: Een betere video.
OMT-lid Ann Vossen verklaart gisteravond bij Jinek onomwonden: het virus wordt toegelaten tot de hele… reageer retweet
Vroeg er bovenop zitten, veel testen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is dan ook sws een experiment en uit de onderlinge resultaten kun je ws heel lastig verbindende conclusies trekken.
Tenzij men betrokken parameters kwalificeert en kwantificeert zoals hoe Duitsland naar school" en met "elkaar" omgaat. Een schoolsysteem en kind-attitude benadering in het ene land is anders dan in het andere, ook met hoe kinderen (sociaal) met elkaar (en hun verzorgers) omgaan.
Duitsland is sws wmb al kandidaat voor uiterst interessant onderzoek. De duitse Covid19-cijfers zijn substantieel lager zijn dan elders. Ook biedt Duitsland extreem veel meer IC/zorgcapaciteit en ruwweg hetzelfde personeelaantal (per miljoen inwoners).
Dat de "gunstige" cijfers, door hun met ons vergelijkbare "maatregelen" komen, sluit ik uit. Het virus maakt geen onderscheid in land of systeem.
Wat dat betreft heeft Nederland wel aardig gefaald. Veel te weinig getest - zeker in het begin - en veel te laks en laat met beschermende maatregelen voor de grootste risicogroepen: in zorg- en verpleegtehuizen. Waar dus ook de meeste doden zijn gevallen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:17 schreef _I het volgende:
[..]
Vroeg er bovenop zitten, veel testen.
En heb Angela eigenlijk geen onwaarheden horen spreken, of politiek horen praten. Vakkundige vrouw!
Ik heb dit nooit begrepen. We hebben toch ook wetten die naaklopen verbieden. Dat is evengoed een wet die in zou kunnen gaan op eigenbeschikking. Maar die wet is er oa omdat het onhygienisch is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De haat tegen mondkapjes is ook meer gebaseerd op de wil op eigenbeschikking dan op enige wetenschappelijke reden vwb de volksgezondheid.
Als het geen toegevoegde waarde heeft. Maar dat heeft het dus wél.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
"haat" van welke groep, die van dragers of niet-dragers ?
Ik als niet-drager voel geen haat maar weiger mij een mondkapje op te laten leggen als dat t.a.v. het virus of verspreiding daarvan geen toegevoegde waarde geeft/heeft.
Ik zou met diezelfde achtergrond ook tegen elke andere maatregel zijn.
Dragers die dat anders zien hebben alle vrijheid te mogen dragen wat zij zelf willen.
Die afstand is niet arbitrair noch een bewustwording maar meer een uitwerking in beleid.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die 1,5 meter is ook arbitrair, want in andere landen houden ze 2 meter aan, of zelfs maar 1 meter.
Het onderliggende idee is meer dat mensen bewust moeten zijn dat ze niet hutje mutje op elkaar gaan zitten/staan.
En dat geloof ik dus niet. Er zit niets in wat voortschrijdend is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht heet dat.
Men schatte de kans dat het hier zou komen erg laag in. Een lage kans is nog steeds een kans.
Wellicht hadden ze die kans groter moeten inschatten, maar bij Sars en Mers bleek dat ook niet nodig en toen men bij de Mexicaanse Griep groot uitpakte leverde dat een storm van kritiek op toen bleek dat dat niet nodig was geweest.
Dit krijg je bij een onbekend virus: je kunt je alleen baseren op de informatie die je op dat moment hebt, en die verandert met de dag.
Er sterven gemiddeld jaarlijks meer mensen aan HIV dan aan influenza. Je post is dus incorrect.quote:
Je hoeft alleen maar naar het gevolg van de CL-wedstrijd in Atalanta te kijken om te zien wat het gevolg van dat soort evenementen kunnen zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
We zullen het nooit helemaal zeker weten, maar ik vraag me wel af hoeveel van de besmettingen al voorkomen zijn door enkel de maatregel rondom grote evenementen/voetbal, etc. Hoeveel extra besmettingen je ook echt voorkomt met de 1,5 meter samenleving (naast die evenementen dus). Bij ons zijn de evenementen eigenlijk in dezelfde periode stop gezet als het begin van de 1,5 meter samenleving.
Kan het niet aan andere zaken liggen? Meer testen bijvoorbeeld? Ander testbeleid, ook verzorgingstehuizen meenemen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Er is weer een forse toename van Corona patiënten in Noord-Brabant. Vorige week was iedereen natuurlijk massaal buiten. En zie het resultaat. De maatregelen worden echt niet op 20 mei versoepeld. Als door één weekend van het niet volgen van het advies al tot dit resultaat kan leiden.
Meestal duurt het 2/3 week voordat je resultaat ziet, maar blijkbaar is het nu gemuteerd naar een weekquote:Op zaterdag 25 april 2020 11:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Er is weer een forse toename van Corona patiënten in Noord-Brabant. Vorige week was iedereen natuurlijk massaal buiten. En zie het resultaat. De maatregelen worden echt niet op 20 mei versoepeld. Als door één weekend van het niet volgen van het advies al tot dit resultaat kan leiden.
Die zullen we nog wel vaker hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
forse toename van Corona patiënten in Noord-Brabant
De week daarvoor ging het ook die richting op. Mensen die massaal in parken aan het vertoeven waren, mensen die gezamenlijk in de tuin aan het barbecueën zijn met vrienden en familie of gezamenlijk aan het sporten, etc. Maar blijkbaar begrijpen mensen dat niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Meestal duurt het 2/3 week voordat je resultaat ziet, maar blijkbaar is het nu gemuteerd naar een week
Duidelijk
We blijven dalen, maar toch weer paniekzaaienquote:Op zaterdag 25 april 2020 11:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
De week daarvoor ging het ook die richting op. Mensen massaal in parken en gezamenlijk in de tuin aan het barbecueën met vrienden en familie. Maar blijkbaar begrijpen mensen dat niet.
Duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |